Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

Tja, als je 'm kunt kopen voor €110,-, waarom niet?
Ik heb net mijn systeem binnen in een CM Stacker (STC T-01) en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Het is een érg ruime kast om in te werken, zelfs met een 8800GTX erin heb ik nog ruimte zat over.
Heeft iemand hier trouwens de wieltjes onder de kast gezet? Ze zaten er wel bij, maar ze lijken mij nou niet echt een toegevoegde waarde te hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

PauseBreak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:54:
Ik heb net mijn systeem binnen in een CM Stacker (STC T-01) en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Het is een érg ruime kast om in te werken, zelfs met een 8800GTX erin heb ik nog ruimte zat over.
Heeft iemand hier trouwens de wieltjes onder de kast gezet? Ze zaten er wel bij, maar ze lijken mij nou niet echt een toegevoegde waarde te hebben.
ik moet mijn kast weleens verslepen en dan met 30kg in de armen te lopen terwijl je er wieltjes onder kunt maken maakt de keuze wel makkelijker

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wieltjes had ik er ook eerst niet opgezet, achteraf wel en vind het zeker een toegevoegde waarde!
Bij de stacker is horizontaal verschuiven al geen optie omdat hij te zwaar is, je zou hem dan al eerst moeten optillen voordat je hem horizontaal kan verplaatsen, en dan komen de wieltjes goed van pas.

Verder kan je je de vraag stellen: waarom geen wieltjes? Enige reden die ik kan bedenken is dat hij dan nog hoger wordt (had je maar geen stacker moeten nemen ;) ) maar zolang dit geen punt is zou ik ze er zeker opmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:54:
Jazeker heb ik die wieltjes eronder gezet; Is heel erg makkelijk als je je Stacker onder het bureau heb gezet en er nog eens bij wilt kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3fcc5a163a50a8a969cd8781d206d63/full.jpg

Scheelt een boel geschuif op mijn laminaat, en kost ook nog eens minder moeite ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d0ae65cf1214c2efd6cb7119c819058/full.jpg

Kortom, erg handig die wieltjes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wederom de foto van het systeem met de mooi gevlochte kabelboom en de passieve koelers waar met koperdraad fans aangehangen zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:34:
En wederom de foto van het systeem met de mooi gevlochte kabelboom en de passieve koelers waar met koperdraad fans aangehangen zijn :9~
:P

Ik zal eens nieuwere moeten maken; Ik heb nu ook het plexi-zijpaneel. Daarun heb ik een gat gemaakt voor een 120mm fan, precies op de plek waar de lucht vóór de CPU's en óp het geheugen blaast. Erg handig wat dat betreft dat zijpaneel, kan je je fan exact op de juiste plaats erin zetten.

Meteen ook get "gaatwerk" van de standaard 120mm outtakefan overgezet, ziet er wat beter uit. Tot op heden nog niet ernaan toegekomen om deze kleine wijziging netjes af te werken; Maar het werkt wonderen, temperaturen zijn max 40 graden @ full load :P En mijn hele systeem maakt alleen een heel zacht zoemend geluid :)

Overigens is dat mèt Gainward BLISS 7800GSplus, want de graka op het beeld is er ook al uit. En tot slot zitten er nu ook wat meer HD's in, jammer genoeg nog niet op de gewensde RAID-controller. En wat die laatste zaken betreft; De kabelboom is inderdaad zéér handig gebleken, alle molexen hingen al netjes klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slik, nu zie ik ineens ook dat je daar Papst 4212 NGL in hebt hangen. Wou er daar zelf 5 stuks van in men stacker hangen, half jaar achter zitten zoeken voor een voordelige prijs (<30euro), zelfs nationale verdeler gaan bezoeken (bood mij een voordeelprijs aan als ik een doos van 22 stuks nam), uiteindelijk opgegeven en de 4412 FGL maar genomen (dewelke ondertussen nu ook al een jaar op mijn bureau liggen te wachten tot mijn fancontrollers klaar zijn).

/me jaloers...
... en op foto's aan het wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:46:
Slik, nu zie ik ineens ook dat je daar Papst 4212 NGL in hebt hangen. Wou er daar zelf 5 stuks van in men stacker hangen, half jaar achter zitten zoeken voor een voordelige prijs (<30euro), zelfs nationale verdeler gaan bezoeken (bood mij een voordeelprijs aan als ik een doos van 22 stuks nam), uiteindelijk opgegeven en de 4412 FGL maar genomen (dewelke ondertussen nu ook al een jaar op mijn bureau liggen te wachten tot mijn fancontrollers klaar zijn).

/me jaloers...
... en op foto's aan het wachten
Hmmm, da's een klein foutje; Het is maar 1 Papst 4212NGL, de andere 2 120mm's zijn nog de originele die bij de Stacker zaten. De oorspronkelijke outtake heb ik in het zijpaneel gezet; En die heb ik vervangen door de papst. De Papst verplaatst nl. een héél stuk meer lucht, en dat met minder geluid.

En aangezien die vlak "achter" de beide CPU's zit, kan ik daar wel een redelijke "trek" gebruiken. Overigens heb ik eea zo uitgerekend dat de outtake duidelijk meer moest doen dan 2 x 75% van de capaciteit van CPU-fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van deze post hebben jullie (for those who care...) nog wat foto'tjes van me tegoed :)

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/7157/p1010072smallva6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/7556/p1010074smallid9.th.jpg

De 4in3 module past dus perfect, en ook het deurtje sluit ook gewoon mooi, ik kan deze module dan ook aan iedereen aanbevelen die nog extra 5,25" slots over heeft en deze wil opvullen met 3,5" apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Oke, duidelijk dus dat die wieltjes wel nut hebben :p
Ik heb het ding gewoon schuin onder mijn bureau gezet, dus verplaatsen is niet meer nodig (kan ook niet want dan schiet de ethernetkabel los :p).

@G_M_C;
Hoeveel scheelt het bij jou als je die outtake fan vervangt door de Papst? Ik heb er zelf ook nog een 2tal van liggen die ik nog in ga bouwen, maar ben er nog niet uit waar precies.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm hier ook op wieltjes. Een volgebouwde kast wil je echt niet op tapijt gaan lopen verschuiven. Zeker niet als de PC aan staat met draaiende schijven e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:57:
Hoeveel scheelt het bij jou als je die outtake fan vervangt door de Papst? Ik heb er zelf ook nog een 2tal van liggen die ik nog in ga bouwen, maar ben er nog niet uit waar precies.
Los van de fan zelf, scheelt het ook als je het origineel rooster (met weinig opening) vervangt door een fangrill met meer opening, zoiets als dit bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:05:
Zeker niet als de PC aan staat met draaiende schijven e.d.
Net wel. :)
PC aan -> gevolg van verbonden met stroomnet -> gevolg = kast geaard
tenzij de stopcontacten geen aarding hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jij gezellig je kast over het tapijt laat hobbelen met een paar schijven met leeskoppen een paar micron boven het oppervlak moet jij weten. Ik doe dat liever toch wat voorzichtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:29:
[...]

Los van de fan zelf, scheelt het ook als je het origineel rooster (met weinig opening) vervangt door een fangrill met meer opening, zoiets als dit bijvoorbeeld.
Daar heb je zeker gelijk in. Dat staat nog op de planning allemaal. Gelukkig wordt mijn cpu idle (ie7/wmp11/msn/utorrent) maar 28*C dus het heeft nog geen echte haast :*)
Wel staat vast dat ik beide originele fans ga vervangen voor de Papst fans, meer airflow is altijd goed.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:02:
Weet iemand wanneer de Stacker 832 uitkomt? Ben namelijk errug geinteresseerd in die kast.

Zag trouwens in de pricewatch dat die bij 4launch voor EUR 110,-- in de pre-order staat. Dan kan toch niet kloppen.... :X
Ik vind die prijs ook erg raar. Heb het ding in pre-order staan en zag de prijs vallen van EUR 187,- naar 110,-. Heel raar, het kan bijna niet. De 832 is vrijwel gelijk aan de 831 en heeft alleen een ander front en wel een 'side fan bracket'. Dat terwijl de 'mindere' 831 voor EUR 177,- te krijgen is...

Ik heb waarschijnlijk volgende week die 832 in huis, het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:29:
[...]

[...]
Da's dus precies wat ik heb gedaan + dat ik er een Papst voor in de plaats heb gezet; Daardoor is de luchtdoorstroming aanzienlijk verbeterd.

Echter met het gewone zijpaneel (met die ronde "opening") vond ik het toch moeilijk om een logische airflow te creeren (Voorkant -> over geheugen -> door CPU-koelers -> Outtake). Dit omdat die outtake eerder lucht vanuit die grote zijopening aanzoog, dan over dat hele traject. Een dicht zijpaneel hielp daar redelijk tegen.

Een extra airflow heb ik geregeld omdat het eigelijk nog niet helemaal voldoende was; Mijn VRM's zitten tussen het geheugen en de CPU's; Die dingen bleven ondanks de verbetering heel erg warm; En daardoor werd de rest ook weer warm. Doordat ik nu die 120mm heb die exact op de juiste plaats lucht in die al bestaande circulatie blaast, plus dat ik een grotere outtake heb geplaatst, is dat probleem ook opgelost. En nu zijn alle temps zeer acceptabel, en hoe dan ook lager dan 50 (zelfs als het 30 graden is buiten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Hmm, eerst loop ik in mijn eentje bijna een pagina vol te spammen, kijk ik een dag niet, zijn we al een pagina verder :P

Mijn kast staat ook op wieltjes, ik verplaats hem nogal vaak om naar binnen te gluren..

Overigens, ik ben erg blij met de top fan, er komt veel warme lucht uit :)
alleen moet ik nog even kijken hoe ik ervoor zorg dat mijn voeding die op zijn kop hangt genoeg lucht krijgt. De gaatjes die erin zitten zijn wel OK, maar echt geweldig is het niet.

Heb ook nog even in de handleiding gekeken, 140x25mm fans worden standaard ondersteunt in het side panel :)

Ik ga nog een keer een zondagje uittrekken voor een reorganisatie in mijn pc wat kabels betreft.
tis nu een zooi..

Fotos komen nog.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Jazeker heb ik die wieltjes eronder gezet; Is heel erg makkelijk als je je Stacker onder het bureau heb gezet en er nog eens bij wilt kunnen komen.

[afbeelding]

Scheelt een boel geschuif op mijn laminaat, en kost ook nog eens minder moeite ;)

[afbeelding]

Kortom, erg handig die wieltjes :)
Wat voor een voeding heb je erin zitten? :?

Mijn Tagan easycon (530W) heeft helemaal niet van die lange kabels. :X

In me Sonata waren ze veelste lang en in me Stacker zijn ze weer veelste kort. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:14:
[...]

Wat voor een voeding heb je erin zitten? :?

Mijn Tagan easycon (530W) heeft helemaal niet van die lange kabels. :X

In me Sonata waren ze veelste lang en in me Stacker zijn ze weer veelste kort. :P
Klick in mijn sig op Illúvatar voor (bijna correcte) specs ;)

Maar het is een pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ik heb een Spire Rocketeer VI 600Watt, ik hoefde alleen de ATX 12v te verlengen omdat ik em BTX gemod heb.

Ik zal proberen minder lui te zijn en eens wat foto's posten.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik heb de CM Stacker (STC-T01) besteld alleen de Side Window(SPB-S01-E1) (zilvere) is niet meer leverbaar.

Weet iemand nog waar deze nog op voorraad is, of wat een alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zelf doen? :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Cascade schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:25:
[...]

Ik vind die prijs ook erg raar. Heb het ding in pre-order staan en zag de prijs vallen van EUR 187,- naar 110,-. Heel raar, het kan bijna niet. De 832 is vrijwel gelijk aan de 831 en heeft alleen een ander front en wel een 'side fan bracket'. Dat terwijl de 'mindere' 831 voor EUR 177,- te krijgen is...

Ik heb waarschijnlijk volgende week die 832 in huis, het zal mij benieuwen.
Ze hadden een verkeerde koppeling met de leverancier, die de prijs voor de 632 in de plaats van de 832 zette dus.. Mailtje gekregen dat ze mijn order niet kunnen behandelen, helaasch. :'(
Als consument heb je geen enkel recht op die 110 euro, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nope. Was toen ook zo met de 7900GTO. Was ook overal veel te goedkoop aangeboden. Mensen hadden massaal zo'n ding besteld maar omdat de prijs fout was aangegeven kreeg niemand hem voor die prijs. Je hebt geen poot om op te staan want vaak staat er in de voorwaarden iets in de trent van: ''Foute prijzen voorbehouden'' in die hele lange lijst waar niemand ooit naar kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Hallo allemaal, ik heb twee vragen mbt de CM stacker STC-0

1. Kun je het omcirkelde item op het plaatje verwijderen op een manier waarop de kast nog redelijk intact blijft? (Er hoeft daar boven geen voeding te hangen dus dat is geen probleem.)

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/104/stackeryf9.th.jpg

2. Ik vind de "gaatjes-voorkant" niet zo heel mooi, dus ik vroeg me af of ik voor de front-bezels ook de volgende bezels voor in de plaats zou kunnen hangen. Dan is de voorkant namelijk wat meer dicht en geeft het een strakkere uitstraling.

KLIK

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
kemphaas schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:10:
Hallo allemaal, ik heb twee vragen mbt de CM stacker STC-0

1. Kun je het omcirkelde item op het plaatje verwijderen op een manier waarop de kast nog redelijk intact blijft? (Er hoeft daar boven geen voeding te hangen dus dat is geen probleem.)

[afbeelding]

2. Ik vind de "gaatjes-voorkant" niet zo heel mooi, dus ik vroeg me af of ik voor de front-bezels ook de volgende bezels voor in de plaats zou kunnen hangen. Dan is de voorkant namelijk wat meer dicht en geeft het een strakkere uitstraling.

KLIK
1. Als je de PSU bay niet wil, kan je ook kijken voor de 810. Het zelfde, ipv die PSU bay krijg je een extra 120mm fan.

2. Alles hangt af van de diepte van die paneeltjes. Het is mogelijk die dingen vast te schroeven (zo is ook de front bay de knoppen en USB poorten bevestigd), maar ik meen dat de stacker behoorlijk diep is daar waar de basels zitten (meer dan normaal). Je kan altijd eens kijken naar de vele stacker mod creaties die er zijn om de ideeën op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
ScSi schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:06:
[...]

Ze hadden een verkeerde koppeling met de leverancier, die de prijs voor de 632 in de plaats van de 832 zette dus.. Mailtje gekregen dat ze mijn order niet kunnen behandelen, helaasch. :'(
Als consument heb je geen enkel recht op die 110 euro, toch?
Ik kreeg hetzelfde verhaal, en ik had ze vorige week nog zo gevraagd (2 x zelfs) of ze wel zeker wisten dat het geen fout was. :')

Heb de order laten aanpassen naar het normale bedrag, als ze nou ook nog even opschieten met leveren dan zou ik de 832 volgende week binnen moeten hebben. Kan dan wel wat foto's maken.

Ik vind het jammer dat er nog geen reviews van te vinden zijn, maar als ie bijna gelijk is aan de 830 zal het wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Ik ga ook liefst voor de Stacker 832, hopelijk is die inderdaad snel leverbaar.. Post zeker wat HI-RES plaatjes als je wil, denk dat daar zeker interesse voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Na het openen van mijn (nog niet ingebruik zijnde) 830, zag ik tot mijn grote schrik dat de front panel audio en usb kabels los in de kast lagen. Na een halve dag klooien heb ik ze eindelijk zonder schade er inzitten. Mocht iemand ooit erbij moeten, dit is de howto:

1 Haal tenminste de bovenste drie 5 1/4 sloten leeg.
2 Draai je kast om (en ja hij blijft ook op zijn hoofd staan)
3 Trek het uitstekende usb stekkertje eruit en schroef de twee kleine schroefjes los.
4 Trek het los geschroefde deel naar je toe en druk het plastic er onder van je af.

Erg simpel als je weet hoe, maar echt een hel tot je weet dat er toch schroeven in zitten. ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de stacker is nu binnen en hij is echt fantastisch :) ben er absoluut tevreden mee. De wieletjes zijn zeker geen overbodige luxe :D

Het installeren van de 2 extra 4 in 3 modules liep gesmeerd (en het metaal eruit rammen was ook leuk), ook het aansluiten van alle fans verliep zonder problemen. Ik wil best foto's plaatsen van mn ordi-setup maar er moet eigenlijk nog 1 dingetje bij;

Er is nu nog 1 5.25 bay vrij, en ik wil een cardreader inbouwen... de som van dit leidde tot een paar leuke inbouw-opties. Deze zijn:
- Akasa Function Panel
- Sunbeam Card Reader Superior 20
- zie bovenstaande 2 opties...

Nadeel is dat je dan weer een zooi poorten dubbel hebt die je niet kan gebruiken, lijkt me. Omdat de kast zo gaaf is, en omdat ik het geheel af wil maken is mn vraag; wat kan ik het best doen?

Een paar opties die ik zelf bedacht had:
1: Sloop de bestaande power/usb/mic panel eruit en plaats er dus een andere in
2: haal enkel een cardreader die 5.25 breed is
3: niks cardreader, stop er maar eens een andere $fatsoenlijkeKaart in

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Haal die usb en audio aansluitingen eruit en stop er een 3.5" cardreader in? :) De power en reset knop gewoon laten zitten. :)

Geen idee of het kan maar volgens mij zijn het dezelfde afmetingen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je überhaupt wel een moederbord dat de USB poorten vol krijgt?
Ik heb er een cardreader (Apacer, als ik het had geweten dat dat ding slechts USB 1.1 is had ik een andere genomen) in zitten, en van het originele I/O panel zijn maar 2 USB poorten 'nuttig', ik moet nog steeds een gemodde USB kaart er in steken (deze) zodat ik de laatste 4 poorten ook nuttig kan gebruiken (heb nog wel de pinout voor de interne poorten, moet een andere kabel aan voor de Stacker)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
ScSi schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:20:
Ik ga ook liefst voor de Stacker 832, hopelijk is die inderdaad snel leverbaar.. Post zeker wat HI-RES plaatjes als je wil, denk dat daar zeker interesse voor is ;)
Levertijd op de website van 4launch ging vandaag van 6/10 werkdagen naar meer dan 10 werkdagen en ik kreeg een mailtje: levertijd voorlopig onbekend. Afwachten maar weer...

(edit)
Levering van 832's lijkt te zijn begonnen in de V.S.: http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5815

[ Voor 12% gewijzigd door Cascade op 20-01-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... hoe kan dit bericht verwijderd worden....

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 14:26 . Reden: onzinpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Laatst online: 10-09 00:14
Cascade schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Levertijd op de website van 4launch ging vandaag van 6/10 werkdagen naar meer dan 10 werkdagen en ik kreeg een mailtje: levertijd voorlopig onbekend. Afwachten maar weer...

(edit)
Levering van 832's lijkt te zijn begonnen in de V.S.: http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5815
Ik vind die voorkant van de 832 eigenlijk ook wel mooier dan die van de 830/831. Ik vraag me wel af of die cool capaciteit hier niet negatief door beïnvloed wordt. Ten slotte is de voorkant minder open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
De 830 lijkt meer open door dat rooster, maar de 832 heeft behoorlijke sleuven onder- en bovenin het front. Ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt. Zou je eigenlijk moeten meten.

Waar blijven de eerste reviews?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.r.visser/stacker832_front.jpg oooeh, monolitisch :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Cascade op 22-01-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ Phuncz:

hier

staat onderaan de pagina een mooi comparisonplaatje van de CM 83x serie.

Misschien wat voor de TS ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ik vind de 830 toch echt mooier, veel meer open enzo...
Je kan ook gewoon een klomp alu kopen en daar alles in bouwen lijkt me zo, geen verschil met de 832 :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Mja, ik koop persoonlijk liever geen kast waarbij je meer betaalt voor minder alu. Zit er een deur op met een enorm gat erin. Laat die dan weg... :') :P

"Smaken verschillen", gelukkig maar. Vond de 830 ook wel interessant, maar de 832 wat boeiender. De 830 nVidia versie (832 met groene roosters) was dan wel weer erg lelijk.

Vraag tussendoor: hoe is het gesteld met het 'PCI slot panel' van de nieuwere kasten? Zijn die allemaal in orde of hebben ze soms nog het probleem van de oude 830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Help!!!! schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:23:
@ Phuncz:

hier

staat onderaan de pagina een mooi comparisonplaatje van de CM 83x serie.

Misschien wat voor de TS ?
Yups die moet ik nog toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg maandag de 832 stacker behuizing binnen, Bij de leverancier had ze vandaag net binnen gekregen. ik zal wel een paar fotos plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:16:
Ik krijg maandag de 832 stacker behuizing binnen, Bij de leverancier had ze vandaag net binnen gekregen. ik zal wel een paar fotos plaatsen :)
Top!

Waar had je besteld of zit je direct bij de groothandel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direct bij de leverancier heb ik besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:56:
Direct bij de leverancier heb ik besteld
Lol, leverancier in de zin van inporteur, groothandel, winkel of webshop. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via een inporteur/distribiteur

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 11-09 15:59
Aha, een topic over de stackers. Ben zelf ook van plan om een 830 a 831 aan te schaffen. Nu was mij vraag: zijn die standaard fans stil en hebben ze een goede airflow? Zo niet dan bestel ik meteen andere fans mee want ik wil wel een stille com. deze keer.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

???
De importeur is Cooler Master Europe B.V., dus ik denk dat je een groothandel bedoelt, waarom zet je dan niet gewoon de naam er neer? McDos? Bas?

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 27-01-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat die daar niet weg komt maar bij h-essers en wat maakt het uit waar die weg komt, ik wil die behuizing gewoon kopen 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:16:
omdat die daar niet weg komt maar bij h-essers en wat maakt het uit waar die weg komt, ik wil die behuizing gewoon kopen 8)7
Dat het geen importeur is, h-essers krijgt ook van de importeur. En wat het uitmaakt is dat mensen nu weten dat hij bij de groothandel op voorraad is, wel nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.h-essers.nl/contact.html wat was het ook al weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als ik appels importeer, dan ben ik nog geen importeur van peren. Maar wat een discussie... Moet je het laatste woord hebben? Stuur ze eens een mailtje en vraag eens of ze importeur van coolermaster zijn. :O

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 28-01-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Hoe bevestigen jullie je hardeschijf in de CM-Stacker?
Ik had er namelijk een hardeschijf in zitten, deze wil ik nu vervangen.
Moet ik de hele 4-3 module eruit halen :? Ik heb ze namelijk vastgezet met schroeven.
Achteraf gezien denk ik niet dat het zo hoort. Iemand een idee?
Ik heb trouwens de eerste serie van de Cm-Stacker.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mijn 830 moet je die 4-in-3 eruit halen ja, en dan de extra HDD erbij schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 10-09 11:28
ja idd alles demonteren.
ik leg ze meestal gewoon erin tot ik er weer enkele ineens moet plaatsen (ik heb om de 2 maand wel een nieuwe hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Lekker screwless design, die module zit toch vast met schroeven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:57

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

damn this topic! :)

Ik was er bijna uit dat ik de stacker 810 ging kopen, nu zie ik hier weer mooie plaatjes van de stacker 832!

Die vind ik persoonlijk ook echt super, maar de momentele prijs van 187 euro vind ik te veel voor een kast. Alhoewel, je hebt er natuurlijk wel lang plezier van én je hebt een high quality kast.

Maar dit is ook te zeggen van de stacker 810... dilemma dilemma....

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Aangezien ze dus beide duur zijn moet je gewoon de mooiste in jouw ogen kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
battler schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:33:
Lekker screwless design, die module zit toch vast met schroeven |:(
Je kan em ook gewoon dr in duwen werkt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dus vandaag wat foto's posten, helaas is dit niet gelukt, maar als het goed is morgen wel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ja erin duwen kan wel tijdelijk, maar door de trillingen is de slijtage dan wel groter.
Dat is de enige reden waarom ik hem vast wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Trillen? :? Dingen zitten goed vast hoor, die kan je niet makkelijk bewegen laat staan dat ze gaan trillen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Er is een mogelijkheid om 2 dubbele radiatoren in de zijkant van mijn 830 te zetten.
Punt is, dat ik dat niet helemaal voor me zie.
Heeft iemand een foto waar ik duidelijk kan zien hoe en wat?

Alvast bedankt.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 11-09 15:59
_AvA_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:35:
Er is een mogelijkheid om 2 dubbele radiatoren in de zijkant van mijn 830 te zetten.
Punt is, dat ik dat niet helemaal voor me zie.
Heeft iemand een foto waar ik duidelijk kan zien hoe en wat?

Alvast bedankt.
Is het niet zo dat de 830 standaard zonder dat zij-rek geleverd wordt waar de fans in moeten?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Als je ze niet goed vastschroef dan trillen ze dus echt wel, ik weet niet hoe jij ze dan goed hebt vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:25:
Ik zou dus vandaag wat foto's posten, helaas is dit niet gelukt, maar als het goed is morgen wel! >:)
Mooi! Kan niet wachten. Bevalt die 832 een beetje?

Je ziet de Stacker 832 nu ook 'op voorraad' verschijnen in de reguliere webwinkels. Hopelijk heb ik die van mij ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb twee BlackIce Pro 240 (240x120mm) radiators erin, maar ik kon ze maar aan 1 fan elk vastmaken omdat ze een te kleine afstand onderling hadden. Ook zul je de fan brackets eruit moeten halen en de fans met schroeven vastzetten. Ik kan me wel inbeelden dat er heus radiators zijn die kunnen passen. Heb enkel een pic van een enkele radiator:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/DSC05797.JPG

Ik ben van plan om binnenkort als ik wat meer tijd heb een aluminium plaat te laten frezen, met de juiste proporties. Ook met de bedoeling de plaat tussen de radiators en de ventilators te sandwichen, zodat ik een "pull"-opstelling krijg ipv. de "push"-opstelling die ik nu heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 30-01-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mensen, ik heb bericht van 4launch dat mijn 832 gereed staat :9~
Ga morgen wat eerder weg van mn werk om hem op te halen!! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Hier ook: verzonden bij 4launch. Dat wordt zaterdag dat ding meeslepen vanaf het postkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phuncz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:17:
Ik heb twee BlackIce Pro 240 (240x120mm) radiators erin, maar ik kon ze maar aan 1 fan elk vastmaken omdat ze een te kleine afstand onderling hadden. Ook zul je de fan brackets eruit moeten halen en de fans met schroeven vastzetten. Ik kan me wel inbeelden dat er heus radiators zijn die kunnen passen. Heb enkel een pic van een enkele radiator:

[afbeelding]

Ik ben van plan om binnenkort als ik wat meer tijd heb een aluminium plaat te laten frezen, met de juiste proporties. Ook met de bedoeling de plaat tussen de radiators en de ventilators te sandwichen, zodat ik een "pull"-opstelling krijg ipv. de "push"-opstelling die ik nu heb.
He bah een 1900XT(X) met de originele koeler :P Gooi er lekker ook een paar slangetjes langs man :D
Of anders zoals ik gewoon een ThermalRight HR-03 + 80 mm. Fan op 7 volt (Wordt denk ik voor de lol door een Papst 92mm. vervangen) 8)

STIL + KOUD enzo :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

battler schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:50:
Als je ze niet goed vastschroef dan trillen ze dus echt wel, ik weet niet hoe jij ze dan goed hebt vastzitten.
Gewoon erin klikken? Ze zitten bij mij zonder schroeven goed vast en ik hoor me hdd's helemaal niet. (Op me 2 36GB raptors in raid 0 na dan maar die maken sowieso lawaai)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Erin klikken? Als ik het goed begrijp prik jij je HDD's in de 4-3 module van de eerste serie CM-stackers?
Want ik heb helemaal geen klik systeem namelijk. De 4-3 module zit vast met schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.hwdirecto.com/images/coolermaster/COL0011.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:54:
[...]

He bah een 1900XT(X) met de originele koeler :P Gooi er lekker ook een paar slangetjes langs man :D
Of anders zoals ik gewoon een ThermalRight HR-03 + 80 mm. Fan op 7 volt (Wordt denk ik voor de lol door een Papst 92mm. vervangen) 8)

STIL + KOUD enzo :+
Is dit ook goed ?

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW60/mcw60.jpg
Steekt er al een hele tijd op. Die standaard koeler heeft niet lang erop gezeten en was om te testen of de kaart volledig werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:39:
Zo mensen, ik heb bericht van 4launch dat mijn 832 gereed staat :9~
Ga morgen wat eerder weg van mn werk om hem op te halen!! :o
Toevallig nog geen foto's van deze imho ubermooie kast voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phuncz schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:47:Is dit ook goed ?

[afbeelding]
Steekt er al een hele tijd op. Die standaard koeler heeft niet lang erop gezeten en was om te testen of de kaart volledig werkte.
Valt onder slangetjes ;) MOOI !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Wat fotos van mijn 832. Fotos zijn niet echt super ziet er stoffig uit maar de werkelijkheid is anders :)

Er zitten standaart 2 fans in de kast. 1 x 120mm achter en 1 x 80mm harddisk cooler fan met blauwe led verlichting (voorkant).

Afbeeldingslocatie: http://www.helinium.nl/832/thumb.jpg

de rest staat hier.

http://www.helinium.nl/832/

[ Voor 19% gewijzigd door Shift op 02-02-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ziet er mooi uit, maar het feit dat ie een deur heeft vind ik persoonlijk minder. Ik heb het niet zo op deuren opendoen alvorens je er een cd/dvd in kunt gooien.
Verder is het wel een mooie kast.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je kan de deur ook makkelijk verwijderen :) Effe schuifje naar onder trekken en je kan hem er zo uit tillen.

[ Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het deurtje is nogal bol. Ik had gedacht dat ie veel platter was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo mensen ik wil me stacker gaan modden maar weet nog nie goed welke kleuren ik hem wil gaan spuiten,

ik heb al wat ideetjes, maar wat vinden jullie ervan?of een totaal andere kleuren combinatie mag ook 8)

ik hoor het graag!

greetz

Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/2687/zwartroodds7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/7408/zwartwitfx9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/12/orangewitdi0.th.jpg

dit is btw orgineel!

http://www.coolmod.com/tienda/images/fotos_extra/prd_cm_stacker_830_g0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik zou voor de zwarte kiezen, maar wie ben ik? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:42:
Ik zou voor de zwarte kiezen, maar wie ben ik? :P
zwart met rood of zwart met wit?

greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Zwart zwart of zwart zilver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan de CM Stacker (STC-T01) gebruikers...

Is het mogelijk om het zijpaneel die standaard aan de rechterkant zit (de case van voor gezien) aan de linker kant te monteren? Ik heb namelijk 1 paneel over en voor de mod die ik wil gaan uitvoeren kan ik het originele paneel niet gebruiken. Mijn kast moet dus eigenlijk 2 achter panelen krijgen.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Er zitten lipjes en groeven aan om ze in het frame te schuiven, en die zijn onder en boven verschillend.

Edit @ hieronder: praten wij over dezelfde kast??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Ja het kan, 2 panelen kan je zonder problemen met elkaar verwisselen. Dus 2 maal 'achterpaneel' moet ook lukken.

edit:
Ik heb het zojuist geprobeerd en het lukte, volgens mij heeft Hlpdsk de verkeerde Stacker in gedachten.

CM Stacker (STC-T01) is de originele stacker.

[ Voor 43% gewijzigd door Iavak op 05-02-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of deze ergens te krijgen zijn in Nederland?
gekleurde stackers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iavak schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:28:
CM Stacker (STC-T01) is de originele stacker.
Die heb ik hier staan. Dan moet ik nog maar eens gaan kijken. Ik heb het namelijk eens bekeken toen ik 'm in elkaar zette en het zag er niet naar uit dat het omwisselbaar was. Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:26:
[...]

Die heb ik hier staan. Dan moet ik nog maar eens gaan kijken. Ik heb het namelijk eens bekeken toen ik 'm in elkaar zette en het zag er niet naar uit dat het omwisselbaar was. Hmmm.
Volgens mij kan het idd wel; Als ik het mij goed herinner is ie symmetrisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben ook weer wat verder met inbouwen van wc in de oudere Stacker. De watercooling hangt inmiddels te lektesten, dus binnenkort het systeem erin en testen op temperaturen.
Zooi plaatjes erbij, dus post hier maar ff een linkje naar m'n site:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Volgens mij kan het idd wel; Als ik het mij goed herinner is ie symmetrisch :)
Volledig mee eens. Je kan deze kast ombouwen tot BTX of omgekeerde ATX. Dan is het wel bijzonder handig dat je de panelen kan wisselen. En daar hebben de ontwerpers destijds ook aan gedacht.

edit: echter wanneer je zo'n standaard (optineel) sidewindow hebt, zal je merken dat je die omgekeerd moet plaatsen en dat het opschrift en de boog niet echt tot hun recht komen. Bij de standaard alu panelen is dat geen probleem omdat ze toch symetrisch zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door wols op 05-02-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wols schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:26:
[...]

Volledig mee eens. Je kan deze kast ombouwen tot BTX of omgekeerde ATX. Dan is het wel bijzonder handig dat je de panelen kan wisselen. En daar hebben de ontwerpers destijds ook aan gedacht.
Inderdaad, dom dat ik daar niet aan had gedacht ja!

Weet ik in ieder geval zeker dat ik met mijn window door kan gaan (anders was er 15 uur werk weg) en kan ik met een gerust hart de case bestellen!

offtopic:
Besteld >:)

Bedankt voor het uitzoeken / meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze al gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/coolermaster_csx_550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/Newsletter/CSX/CSX-830_sk.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/Newsletter/CSX/CSX-632.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/Newsletter/CSX/CSX-830_R.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/Newsletter/CSX/CSX-830_d.jpg

Nieuwe CSX CM kasten, vind ze er zelf wel heel strak uit zien. De prijs is er dan ook wel naar,

CSX Stacker 830 - MSRP $899.99
CSX Mystique 632 - MSRP $699.99

Maar dan heb je wel een unieke handgespoten paintjob :)

Check dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ze zijn echt prachtig, maar meer besteed aan wat rijke kids die zakgeld van pappie gekregen hebben. Het geeft de modders wel wat leuke ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Je betaalt 5 keer zo veel, maar de koel prestaties zuller er niet beter van worden...
Ze zijn wel redelijk bling² maar ik denk dat ja na een week of twee het design al niet meer boeit.

Ik ben trouwens ook gemigreerd naar een Stacker 830 Evolution! Ben er erg blij mee! Heerlijk stil en fris, veel beter dan mn eerdere no-brand kast. Duurde wel twee keer een halve dag voordat ik helemaal over was gestapt, maar tis zeker de moeite waard!

Pics!:
Afbeeldingslocatie: http://82.139.84.139/stacker.jpg

De unit die achter op de kast staat is mn externe hdd case, een Coolermaster X-craft. Past er perfect bij :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
als ik in de TS kijk is het enige verschil tussen de 830 en 830 evo dat er wieltjes bij zitten?!
op de site zelf kwam ik er nog achter dat er een special wd raptor X tray is voor wie niet zonder kan.
Zie ik nog meer over het hoofd? ik vraag me af wat de 20 euro prijsverschil verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

IRCfreAk schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:12:
als ik in de TS kijk is het enige verschil tussen de 830 en 830 evo dat er wieltjes bij zitten?!
op de site zelf kwam ik er nog achter dat er een special wd raptor X tray is voor wie niet zonder kan.
Zie ik nog meer over het hoofd? ik vraag me af wat de 20 euro prijsverschil verklaart.
Je hebt dus die wieltjes, en de Raptor tray, verder zit er ook een BTX upgrade kit bij, en een 4-in-3 module (hoewel ik niet weet of die ook bij een standaard 830 zit). Verder zeggen ze ook dat bij de Evo ondersteunig is voor EPS voedingen en een front USB + Audio interface, maar ik weet niet zeker of de 830 standaard dat niet heeft.

Voor mij was het verschil trouwens niet 20€ maar 5€, dan is de keuze snel gemaakt ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
XanderDrake schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:04:
[...]
Je hebt dus die wieltjes, en de Raptor tray, verder zit er ook een BTX upgrade kit bij, en een 4-in-3 module (hoewel ik niet weet of die ook bij een standaard 830 zit). Verder zeggen ze ook dat bij de Evo ondersteunig is voor EPS voedingen en een front USB + Audio interface, maar ik weet niet zeker of de 830 standaard dat niet heeft.

Voor mij was het verschil trouwens niet 20€ maar 5€, dan is de keuze snel gemaakt ;)
BTX upgrade kit en 4 in 3 module (met led) zit ook bij de standaard 830.
Enige verschil is volgens mij:
- Wieltjes (optioneel bij 830?)
- EPS voedingen
- Geperforeerde onderkant
- Raptor Tray (optioneel bij 830)
- HDD rack + Led cable + screw (geen idee wat dit is :) optioneel)

Ik zelf heb de zwarte 830 voor €180 euro, de zwarte 830 evo vond ik te duur (te weinig voordeel in mijn situatie)

[ Voor 12% gewijzigd door Janie op 20-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 10-09 11:28
ik zie dat mijn foto in de startpost ook is aangepast.
thx daarvoor.

nog even over die panelen. links en rechts maakt de stacker niks uit.
ik heb het paneel met de grill aan de linker kant omdat ik de case heb omgebouwd naar btx.

als je het paneel met de grill wilt verkopen geef dan een seintje ik heb mss wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Janie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:36:
BTX upgrade kit en 4 in 3 module (met led) zit ook bij de standaard 830.
Enige verschil is volgens mij:
- Wieltjes (optioneel bij 830?)
- EPS voedingen
- Geperforeerde onderkant
- Raptor Tray (optioneel bij 830)
- HDD rack + Led cable + screw (geen idee wat dit is :) optioneel)

Ik zelf heb de zwarte 830 voor €180 euro, de zwarte 830 evo vond ik te duur (te weinig voordeel in mijn situatie)
Goed, ik zie het al,
volgens mij haal ik de 4-3 module en die HDD rack door elkaar. Die 4-3 module heb ik dus níét maar ik heb daar voor in de plaats een HDD unit. Dat ding is best aardig, rubbere ringen die de trillingen isoleren, er passen drie hdd's in die worden gekoelt door een bijgeleverde 12 cm LED fan.

En verder die onderkant ja. Ik heb begrepen van een vriend dat die ook standaard bij de Stacker classic zat. Niet bij de 830 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
XanderDrake schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Goed, ik zie het al,
volgens mij haal ik de 4-3 module en die HDD rack door elkaar. Die 4-3 module heb ik dus níét maar ik heb daar voor in de plaats een HDD unit. Dat ding is best aardig, rubbere ringen die de trillingen isoleren, er passen drie hdd's in die worden gekoelt door een bijgeleverde 12 cm LED fan.

En verder die onderkant ja. Ik heb begrepen van een vriend dat die ook standaard bij de Stacker classic zat. Niet bij de 830 dan?
Stacker 830 heeft geen geperforeerde onderkant nee. Athans niet die van mij ;)

Ahh dat bedoelen ze dus met HDD unit. Dat is wel jammer dan dat ik die niet heb al zitten er op een standaard 4 in 3 unit ook rubbers. HDD unit zou echter wel optioneel te koop moeten zijn :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.