Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.445 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

de 831 evo (die ik heb) heeft wel een stuk gaas in de onderkant.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
ik heb een vraagje over de Stacker 830 evo.

op de website staat er dat de case 250mm is in de breedte.

Is dit het breedste punt van de case of het is dat gewoon gemeten van in het midden?
Ik zie dat er aan de onderkant precies "voetjes" uitsteken links en rechts waardoor het mss meer dan 25cm wordt.

De reden waarom ik dit vraag is dat ik een bureau heb met een ingebouwde plaats voor de case en die is exact 26.5 cm breed.

Zal de stacker er in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik en mn meetlint hebben een paar metingen gedaan. Practisch gezien is de maximale breedte 24cm. In het midden is ie nog kleiner.

24cm is grootste afstand die ik meet, dus hij zal zeker passen op/in je bureau :) . Waarschijnlijk bedoelen ze 25cm inlcusief de wieltjes ofzo...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
bedankt.

Dan is het beslist de 830 evo komt in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Veel plezier, een goede aanschaf!!

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:26
Even een vraagje over de Stacker STC-T01, er bestaat hier een sidepanel voor, genaamd:
RC-880-WKN1.

De vorm van het stuk glas bevalt me wel, maar het glas zelf lijkt mat en ondoorzichtig!
Klopt dit? Want anders vind ik dit abnormaal, want ze durven er een dikke €45,- voor te vragen =/
(Link en nog een Link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/master/Coolermaster_stacker_sidepanel.jpg

Ziet er niet zo heel erg mat uit.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:26
Ah thnx, niet dus...

In die links in m'n post hierboven wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
blacktarantulaX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:59:
Even een vraagje over de Stacker STC-T01, er bestaat hier een sidepanel voor, genaamd:
RC-880-WKN1.

De vorm van het stuk glas bevalt me wel, maar het glas zelf lijkt mat en ondoorzichtig!
Klopt dit? Want anders vind ik dit abnormaal, want ze durven er een dikke €45,- voor te vragen =/
(Link en nog een Link)
Die 45 is spijtig voor de zwarte panelen. De zilveren vind je voor rond de 30 euro. Weet ook niet waarom, behalve dan dat er altijd sprake is geweest van moeilijke leveringen voor de zwarte variant en mogelijk ook de mindere vraag naar deze panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verdomme zat me laatst weer kapot te ergeren om mn zijpaneel er op te krijgen bij mn stackert 830 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

R-Adioactive schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:12:
Verdomme zat me laatst weer kapot te ergeren om mn zijpaneel er op te krijgen bij mn stackert 830 :D
Als je, bij het naar voren schuiven van het paneel, in het midden aan de voorkant van het paneel zachtjes drukt schuift ie bij mij gemakkelijk in de finale positie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

R-Adioactive schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:12:
Pak een platte schroevendraaien en buig de lipjes iets verder open. Kijk goed waar je hem er in moet drukken, druk hem aan en schuif hem naar voren. Ik kan het nu in 2 seconden.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst ook een stacker gekocht (de "normale" versie), zeker ook na het doornemen van dit topic en man, wat een mooie en grooooote kast. Werkt heel erg presttig. Nu viel me wel op dat het zijpaneel eruggggg lastig erafgaat. Zodra ik deze naar achter probeer te schuiven "veert" deze een stukje terug na ongeveer 4 cm. Om em eraf te krijgen moet ik erg veel kracht zetten en dan knalt deze er ook letterlijk vanaf. Er is zo te zien niet iets verbogen en met het erop zetten is ook geen probleem (afgezien de scheefgeboorde thumbscrew gaatjes). Heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:20:
Ik heb laatst ook een stacker gekocht (de "normale" versie), zeker ook na het doornemen van dit topic en man, wat een mooie en grooooote kast. Werkt heel erg presttig. Nu viel me wel op dat het zijpaneel eruggggg lastig erafgaat. Zodra ik deze naar achter probeer te schuiven "veert" deze een stukje terug na ongeveer 4 cm. Om em eraf te krijgen moet ik erg veel kracht zetten en dan knalt deze er ook letterlijk vanaf. Er is zo te zien niet iets verbogen en met het erop zetten is ook geen probleem (afgezien de scheefgeboorde thumbscrew gaatjes). Heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen?
Normaal moet dit probleem na een tijdje verdwijnen als hij al een aantal keer open en dicht is geweest maar als je niet kan wachten dan moet je voorzichtig de pootjes van de sidepanel naar buiten duwen.
Maar ik zou toch als ik jou was het gewoon zo laten (liever te vast dan te los :P )

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een Stacker STC-01 en een 810 en die zijpanelen gaan heel makkelijk open:

1. Maak de thumbscrews los
2. Trek het paneel recht naar achteren, dus niet naar buiten toe proberen te trekken/duwen.
3. Op een gegeven moment voel je dat je niet verder naar achteren kunt schuiven, dan moet je het zijpaneel naar voren halen.

Zeg maar zo:

| <--------2-------
3
|
v

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Brute kracht helpt altijd.... En nu nooit meer de kast open maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb trouwens een persoonlijke review over de 830 Evo op mn blog geknalt :)
Tis in het engels.
Review Link!

Dat de zijpanelen erg stroef los gaan heb ik ook ondervonden... Maar aan de andere kant is dat goed, hoe stroever, hoe minder viberaties!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:40
iemand die weet waar ik de 830 evo goedkoop kan krijgen, de pricewatch is niet echt denderend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Even een vraagje. Ik ben nu al uren aan het zoeken op deel 1 t/m 5 en kan het niet vinden wat ik zoek vandaar dat ik het toch maar vraag.

De Stacker 830 (mijne is de 832 , maar daar zit geen verschil in volgens mij) heeft bovenop dat rooster zitten met daaronder dat metalen bevestigingsplaatje waaraan een fan of HD bracket gemonteerd kan worden. Mijn kast is zwart en het metaal grijs dus het steekt behoorlijk af. Is er iets voor te koop of zijn er standaard oplossingen voor (afgezien van spuiten etc.)? Als je er langs loop zie je alleen dat lelijke grijze vak onder de gril zitten. Het lijkt mij ook al monteer je een fan in dat bracket dat nog steeds het grijze metaal te zien is?

Mijn tweede vraag is dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat de bracket voor de (Raptor) HD er bij geleverd moet zijn. Bij mij zit hij er niet bij. Klopt dit? Is hij optioneel of moet hij er toch standaard bij zitten?

Is het al ter sprake is gekomen dan excuses bij voorbaat. Maar verwijs me dan alsjeblieft naar het juiste topic en pagina nr. door.

Mvg,

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ShaquilleMoreno schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:35:
De Stacker 830 (mijne is de 832 , maar daar zit geen verschil in volgens mij) heeft bovenop dat rooster zitten met daaronder dat metalen bevestigingsplaatje waaraan een fan of HD bracket gemonteerd kan worden. Mijn kast is zwart en het metaal grijs dus het steekt behoorlijk af. Is er iets voor te koop of zijn er standaard oplossingen voor (afgezien van spuiten etc.)? Als je er langs loop zie je alleen dat lelijke grijze vak onder de gril zitten. Het lijkt mij ook al monteer je een fan in dat bracket dat nog steeds het grijze metaal te zien is?
Net even op mn kast gekeken en inderdaad, je ziet erg veel onderliggende aluminium onderdelen. Als je kast zwart is dan valt dat keihard op. Dat wordt spuiten of iets zwarts erop leggen.
Mijn tweede vraag is dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat de bracket voor de (Raptor) HD er bij geleverd moet zijn. Bij mij zit hij er niet bij. Klopt dit? Is hij optioneel of moet hij er toch standaard bij zitten?
Bij mijn Evo edition zit er inderdaad een Raptor bay bracket. Is dit blijkbaar ook een evolution only extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik zit er niet op te wachten om een klein onderdeel van een nieuwe kast te gaan spuiten, helemaal omdat er niet bij te komen is.

Ben toch wel nieuwsgierig hoe andere mensen met een zwarte kast dit opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Maar weet je wat me nu pas opvalt dat normaal bij andere kasten het gat van de fan of HD mooi in het midden zit en de 832 helemaal niet. Je ziet een heleboel gaatjes en het gat zit veels te veel naar voren in plaats van centraal onder de opening van het rooster erboven.

zie het verschil (bij deze zit hij mooi in het midden)
http://www.barrys-rigs-n-...tacker/cmstack830_012.jpg
en mijn situatie zoals te zien is op de site van CoolerMaster zelf
http://www.coolermaster-e...-832%2BCM%20Stacker%20832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Weet iemand waar je de Fan bracket voor de Stacker 830 (RC-880-FBN1) kan kopen in Nederland?
Bij CoolerMaster-Shop kost hij € 4,75 echter versturen kost € 6,20.
Versturen van zo'n klein stukje plastic voor € 6,20 vindt ik een tikkie duur.

Google laat alleen sites zien waar de complete kasten te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:16:
Weet iemand waar je de Fan bracket voor de Stacker 830 (RC-880-FBN1) kan kopen in Nederland?
Bij CoolerMaster-Shop kost hij € 4,75 echter versturen kost € 6,20.
Versturen van zo'n klein stukje plastic voor € 6,20 vindt ik een tikkie duur.

Google laat alleen sites zien waar de complete kasten te koop zijn.
Overleg eens me jouw pc handelaar of die dat niet kan laten afkomen van de invoerder samen met zijn andere bestellingen. De mijne heeft dat destijds wel willen doen voor een aantal andere onderdelen van de orginele stacker die ik had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:40:
zie het verschil (bij deze zit hij mooi in het midden)
http://www.barrys-rigs-n-...tacker/cmstack830_012.jpg
en mijn situatie zoals te zien is op de site van CoolerMaster zelf
http://www.coolermaster-e...-832%2BCM%20Stacker%20832
Volgens mij heeft dat te maken met de EPS support in 830evo/831/832 ... ergens hebben ze die plaats vandaan moeten halen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
wols schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:47:
Overleg eens me jouw pc handelaar of die dat niet kan laten afkomen van de invoerder samen met zijn andere bestellingen. De mijne heeft dat destijds wel willen doen voor een aantal andere onderdelen van de orginele stacker die ik had besteld.
Was het proberen waard, maar heb ondertussen (ja op Zondag) al een mail retour gekregen van 4lauch waarin staat dat wat niet op de site staat ook niet besteld kan worden :? Ondanks ik schreef dat het dan tezamen met een 8800GTS 320mb besteld gaat worden.
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:57:
Volgens mij heeft dat te maken met de EPS support in 830evo/831/832 ... ergens hebben ze die plaats vandaan moeten halen lijkt mij.
Is wel aannemelijk, maar wat ik dan niet kan begrijpen waarom ze het rooster dan ook niet hebben verplaatst zodat ie weer centraal boven het gat komt te zitten. Nu ziet het er niet uit.

[ Voor 62% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 04-03-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik heb besloten om de plaat waar het rooster op zit eraf te halen en te corrigeren. Natuurlijk moet dan eerste de plaat erboven eraf. Maar liever een beetje werk dat dan dat ik me maanden zit te ergeren, elke keer dat ik er langs koop.
Op die manier hoop ik wel twee vliegen in een klap te slaan: namelijk het fan gat te verplaatsen zodat het recht onder het rooster komt en het die bewuste plaat mat-zwart te spuiten zodat als je boven de pc naar binnen kijkt niet die goedkope grijze metalen plaat ziet zitten.

En dat alles met een pc welke een kleine € 200,- was. Eigenlijk best wel gek als ik er goed over nadenk. Maar wat moet je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AroglDarthu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:47
Ik heb sinds kort een Stacker 810. Ik lees hier op het forum dat niet alleen bij mij de kabels van het IO panel wat te kort zijn: Verlengen van IO kabeltjes

Persoonlijk vind ik het verplaatsen van het panel geen optie. Die hoort gewoon bovenin. Nu heb ik eens wat op internet gezocht en daar het volgende gevonden: internal extension cables voor USB en FireWire. Wellicht hebben ze ook verlengkabeltjes voor de audio stekker. Zo niet, dan kun je hier altijd nog twee USB CABLE 2' - 1X5 F TO 1X5 M voor gebruiken.

Als jullie nog meer webshops weten of andere mogelijkheden zien, dan hoor ik dat graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb net een Stacker STC-101 besteld. Voor maar 116 euro bij EMPC. :D

Is het handig om direct een fancontroller, crossflowfan, 3x een 4-in-3 Device Module en nog 2 of 3 extra 80mm fans te bestellen? Of is dat wat overdreven? Edit; ik heb er direkt maar 3 van die HDD modules bij besteld. Is een side intake fan nu nog nodig?

Wie kan me eventueel vertellen welke fans ik het beste kan meebestellen?

En kan ik de 12cm fans aan de voorkant ook zonder brackets ( 4 in 1 modules) mounten?

Pfff, wat een vragen O-) * Format-C is blij, daar komt et door... Deze kast wilde ik al tijden hebben.

Ruimte... eindelijk. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 08-03-2007 20:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Er zit standaard een 4-in-3 module bij en aangezien je er max 4 kan plaatsen met het verwijderen van de powerknop panel, denk ik dat je er in totaal maar drie wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik zal morgen even bellen met EMPC. :) Bedankt voor de tip.

Bestel ik er ipv 1 zo'n ding nog even 3 80mm fans bij. Zit de kast direkt vol. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 08-03-2007 23:00 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Als het echt alleen voor de fans is is er misschien nog een andere oplossing.

In m'n stacker 832 zitten onderstaande roosters.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/eca3717087a2c9f678e64aebcc9de908.jpg

Deze passen misschien ook gewoon in jouw kast. Ze zijn te bestellen op de CoolerMaster shop en zijn maar een paar euro per stuk. Fannetje erin en klaar is kees.

En het eindresultaat mag er wezen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/zzIMGP0507Custom.jpg?t=1173541379

[ Voor 18% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 10-03-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

En wat een rotdingen zijn het... er komt bij mij totaal geen lucht doorheen :P ik heb ze opengemaakt (dat kan zonder dat ze stuk gaan, in tegenstelling tot veel andere casemerken) en het filter eruit gehaalt, het resultaat kan ik je niet vertellen, want na het cleanen en wegwerken van de kabels in mijn case heeft mijn mooie 600Watt voeding het helaas begeven.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Zou iemand eens een plaatje, of link, willen posten van een 830 waarop te zien is hoe het standaard rooster er uit ziet met een blauwe fan eronder, ook in het standaard rooster.

Zoiets als de onderstaande foto dus, maar dan alleen scherp.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/zzstacker830top.jpg

Niet van een 832 of gelijken waarin het fanhole niet centraal in het midden zit van het rooster erboven.

Ik zit nu al heeeeel erg lang te zoeken naar zo'n plaatje, maar ben er maar ooit één tegen gekomen en deze is niet echt scherp te noemen.
Dit omdat ik zit te twijfelen tussen het totaal aanpassen van de hele plaat waarop het gat zit of alleen centreren van het gat, zoals een paar topics eerder beschreven.

Als de fan centraal niet mooi staat ga ik misschien gelijk iets anders verzinnen op diezelfde plaats.

[ Voor 26% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 10-03-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Deze passen misschien ook gewoon in jouw kast. Ze zijn te bestellen op de CoolerMaster shop en zijn maar een paar euro per stuk. Fannetje erin en klaar is kees.
Ik gok eigenlijk dat het niet past, en dat het bovendien niet uit ziet. Bij de oude stackers is de voorkant gekromt, zo te zien is die van jullie plat. Jammer, want ik krijg binnenkort een stel 120x120x38mm fans binnen en ik gok dat die niet tussen een HD bracket en de voorkant passen. Daar zal ik nog wel wat op proberen te verzinnen, eerst moet ik maar eens iets van een fan controller kopen/bouwen. Die dikke 120mm fans moeten een beetje getemd worden ivm de geluidsproductie.

Ik zit nog te twijfelen hoeveel van die monster fans ik zal bestellen, ik wel er zoiezo 2 voor mijn CPU koeling en nog een aantal voor in de kast zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 00:02
Weet iemand of je een Blackice GT Stealth 360 onderin de Stacker 832 kwijt kan op die mooie ruimte die men daar heeft gemaakt voor een radiator? :) Of zal het bij een 240 blijven? Staat wel overal dat er een opening zit, maar niet wat je er op zou kunnen duwen of wat de afmetingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om binnenkort een Radiator onderin te plaatsen, maar dan onder de CM 830 en dan wel een Black Ice GT Xtreme 360.

Kwa breete/lengte/hoogte gaat het makkelijk passen, maar dan moet ik wel het benodigde gat erin zagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
De maten van een Stacker 832 rooster zijn: buitenmaat van het rooster is 31 bij 10,8 cm en de maat van het gat zelf is 29 bij 9 cm

Er is alleen een klein dingetje waar je op moet letten en dat is de hoek van het moederbord tray. Kijk op de foto de linkerbovenhoek van het zwarte rooster. Het hoekje zweeft er zo'n 1,5 centimeter boven. Ik heb geen dikke vingers, maar ze passen er niet tussen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_0521Custom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik wil jullie even de foto's laten zien van m'n tweede kast. Het is een 830. Van deze kast ga ik de bovenkant gebruiken. Van de 830 zit het gat precies onder het rooster en van de 832 niet. Even het mooie van de 830 combineren met het mooie van de 832 en er moet iets nog mooiers uit voort komen (dat hoop ik dan maar). Best wel zonde eigenlijk maar ik kon er goedkoop aankomen vandaar. Eerst nog even het onderplaatje zwart spuiten en dan erop zetten. Ik mijn eerdere berichten liet ik weten dat ik de bewuste plaat zou gaan aanpassen, maar nu ik een 830 heb gevonden zie ik daar vanaf en doe het ´the easy way´ :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_0520Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_0511Custom.jpg

Op de onderste foto kan je duidelijk het verschil van fan plaatsing zien. Even voor de duidelijkheid. De linker is de 830 met de mooie bovenkant welke ik dus ga gebruiken op de rechter kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyvr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 20:19
Sinds een week heb ik zelf de Stacker 832 in huis na een halfjaar lang genoten te hebben van de 830 (en nog steeds). Ik ben met een aardig casemodje bezig, maar ben te lui om een CiP bij te houden op GoT ;). Ik wilde graag even een foto met jullie delen van het sidewindow en daarmee de zichtbare gepolijste binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4269/cimg1076gk6.th.jpg

Vooral het feit dat de buitenlijnen van het window de lijnen van het gehele sidepanel volgen vind ik erg mooi staan.

[ Voor 3% gewijzigd door jordyvr op 17-03-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

ik ben bezig met een casemod (de stacker stc-t01 geschikt maken voor lanpartys :9 ) maar ik wil de 2 alu balken aan de voorkant laten anodiseren weet iemand wat voor soort alu het is?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Mocht je van de 830 (met 832 bovenkant) terug een geheel kunnen maken, dan mag je me altijd iets laten weten via DM :9
Hopelijk lukt jouw conversie, maar dat zie ik wel goed tegemoet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ScSi schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:01:
Mocht je van de 830 (met 832 bovenkant) terug een geheel kunnen maken, dan mag je me altijd iets laten weten via DM :9
Hopelijk lukt jouw conversie, maar dat zie ik wel goed tegemoet.. :)
Zal niet gaan. Ik zal de andere kast als reserve houden mocht ik ooit de originele onderdelen terug willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een post gemaakt over mijn mod op de CM Stacker STC-T01.
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar is zeker wel het kijken waard voor degenen die hun frontbay willen weghalen.. Halil Yüksel in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoorde me er nog steeds aan dat die crossflowfan stof de behuizing in zoog, en de rest allemaal netjes gefilterd werd. Heb dus een stoffiltermat erovergeplakt en hopelijk wordt t nu wat minder.
plaatje ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc435/th_22850_P5170158_122_435lo.JPG

Ondanks dat het een dikke mat is verplaatst de fan nog steeds bijna evenveel lucht, ook op de laagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:43:
Ik stoorde me er nog steeds aan dat die crossflowfan stof de behuizing in zoog, en de rest allemaal netjes gefilterd werd. Heb dus een stoffiltermat erovergeplakt en hopelijk wordt t nu wat minder.
plaatje ter illustratie:

[afbeelding]

Ondanks dat het een dikke mat is verplaatst de fan nog steeds bijna evenveel lucht, ook op de laagste stand.
Ik een tijdje heb ongeveer het zelfde gedaan, maar dan met dampkapfilter en dit bevestigd in het zijpaneel met trekbandjes en de zijkanten afgewerkt met plakband om te voorkomen dat bij het dichtschuiven van die panelen, de filter los komt of scheurt.

Ik kan hier alleen maar het nut ervan bevestigen zoals jij dat ook gedaan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door wols op 25-03-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht er eerst ook over om het zo te doen alleen aangezien de mijne 2cm dik is was ik bang dat het niet zou passen. Ik zal het nog een keer bekijken, misschien dat de fan dan iets meer lucht verplaatst.

Edit:

Zo dus
Afbeeldingslocatie: http://img102.imagevenue.com/loc426/th_26755_P5170160_122_426lo.JPG

Nu vraag ik me alleen nog af of er door het rooster onderin de stacker nog stof binnen kan komen, anders plak ik er daar ook een achter.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:33:
Nu vraag ik me alleen nog af of er door het rooster onderin de stacker nog stof binnen kan komen, anders plak ik er daar ook een achter.
Ja zo dus.

Ik vermoed dat wat de onderkant van de stacker betref er toch nog redelijk wat stof doorheen komt. Het valt mij altijd op hoeveel stof er onder ligt en dat terwijl ik er meerdere malen per week poets om dit juist te voorkomen.

[ Voor 53% gewijzigd door wols op 25-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ben ondertussen alweer een half jaar bezitten van een CM Stacker 830 Silver, en over de ruimte en bouw ben ik wel tevreden. Heb er 3 fans in zitten aan een Zalman fancontrol unit. :9

Alleen nu heb ik de laatste tijd wat veel last van een irritante resonantie die uit de kast komt en het deurtje irritant laat trillen. :(

Nu was ik er op een gegeven moment wel achter dat het de HDD unit was die de trilling veroorzaakte, met 2 extra schroeven leek het weg te zijn, maar daarna kwam het toch weer terug. |:(

Nu vraag ik me af, hebben meer mensen daar last van? Of moet ik dat gedeelte van de kast een helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw monteren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik ben van plan om binnekort mijn pc te upgraden en wil dan gelijk een window panel aanschaffen voor mijn zwarte Stacker STC-101. Maar de bekende webshops hebben deze niet meer. Worden ze niet meer verkocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JesseAMD neem een kijkje in de online-shop van CM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
JesseAMD schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:10:
Ik ben van plan om binnekort mijn pc te upgraden en wil dan gelijk een window panel aanschaffen voor mijn zwarte Stacker STC-101. Maar de bekende webshops hebben deze niet meer. Worden ze niet meer verkocht??
Vandaar dat ze in de coolermaster part shop staan. Zoals hierboven ook al gemeld werd.

http://www.coolermaster.n...876db2b9d15490e009b6e6dcc

[ Voor 3% gewijzigd door wols op 26-03-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Wist niet dat ze zelf ook een shop hadden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kreeg ik geen crosflowfan bij m'n STC-T01? :{

Of heb ik iets gemist? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij moet je die gewoon los kopen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:47:
Waarom kreeg ik geen crosflowfan bij m'n STC-T01? :{

Of heb ik iets gemist? :|
optie. los te verkrijgen bij je pc handelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Daantje20 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:19:
Alleen nu heb ik de laatste tijd wat veel last van een irritante resonantie die uit de kast komt en het deurtje irritant laat trillen. :(

Nu was ik er op een gegeven moment wel achter dat het de HDD unit was die de trilling veroorzaakte, met 2 extra schroeven leek het weg te zijn, maar daarna kwam het toch weer terug. |:(

Nu vraag ik me af, hebben meer mensen daar last van? Of moet ik dat gedeelte van de kast een helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw monteren? :?
Ik had er ook een klein beetje last van met mijn raptor schijven, die lieten mijn zijpaneel trillen, En ik had ze met alle schroeven vast 8).
Even de schroefjes wat aandraaien was de oplossing ;).
Maar om idd te voorkomen dat het weer zou gebeuren heb ik ze voor de zekerheid, en de stilte maar in een HD koeler gezet, En dat is een hele vooruitgang.
Ze zijn nu stiller, koeler, en zitten netjes en vast opgesloten in een Coolermaster Cooldrive 4.
3 problemen in 1 keer opgelost.

Dus voor 4 tientjes kan je beter zo'n ding kopen dan je hele pc uit elkaar te halen en dan het risico lopen dat het nog zo is.

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306574

Ook van dat schuim in je kast plakken tegen trillingen heeft niet zoveel zin hoor ik van andere want als je het ene vast plakt begint er wel iets anders te rammelen :+

Suc6

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus van plan om ook een stacker 832 behuizing te kopen, wie kan bevestigen dat het een verwisselbaar moederbord-tray heeft? dit heb k wel op een plaatje gezien, maar staat nergens duidelijk vermeld ! ik wil eigenlijk als dit zo is vandaag hem nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Lijkt me haast wel, de 830 heeft t in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet er nog een winkel die de CM stacker 832 kan leveren? als ik zoek via de pricewatch dan heeft er geen 1 leverancier hem op voorraad(ook niet als je ze belt.) ik wil deze kast bestelling i.c.m een hiper type R 580Watt, dus het zou fijn zijn als ik deze in dezelfde winkel kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:44:
Ik ben dus van plan om ook een stacker 832 behuizing te kopen, wie kan bevestigen dat het een verwisselbaar moederbord-tray heeft? dit heb k wel op een plaatje gezien, maar staat nergens duidelijk vermeld ! ik wil eigenlijk als dit zo is vandaag hem nog bestellen.
Ik hoop dat ik je goed begrepen heb, maar ik geloof dat je bedoelt of de complete moederbord-tray eruit te halen is, dan is het antwoord: Ja

Plaatjes ... http://www.coolermaster.c...guage_s=2&p_serial=RC-832

[ Voor 8% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 30-03-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is inderdaad wat ik bedoel. enige probleem van de stacker 832 waar ik net ben achter gekomen, tenminste van de leverbaarheid is dat de behuizing nergens leverbaar is! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:
ja dat is inderdaad wat ik bedoel. enige probleem van de stacker 832 waar ik net ben achter gekomen, tenminste van de leverbaarheid is dat de behuizing nergens leverbaar is! :'(
Mijne kopen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je mail ;)
zat er ook al aan te denken om mischien een stacker 810 of een stc-01 te nemen. enige verschil wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de 810 een bracket heeft voor een 2e voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:28:
zat er ook al aan te denken om mischien een stacker 810 of een stc-01 te nemen. enige verschil wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de 810 een bracket heeft voor een 2e voeding?
Maar waarom dan geen 830? Het enigste grote verschil met de 832 is het frontje (dacht ik). Er zijn wel wat kleinere verschillen maar die zijn onderhuids, dus die zie je toch niet.

You got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:24:
[...]

Maar waarom dan geen 830? Het enigste grote verschil met de 832 is het frontje (dacht ik). Er zijn wel wat kleinere verschillen maar die zijn onderhuids, dus die zie je toch niet.

You got mail :)
ik heb geen mail op me bmwmaster89{at}hotmail{punt}com email adres nog hoor?
mischien dat je het kan sturen naar sp.versluis{at}tiscali{punt}nl

hoop leuk nieuws te horen van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Daantje20 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:19:
Ben ondertussen alweer een half jaar bezitten van een CM Stacker 830 Silver, en over de ruimte en bouw ben ik wel tevreden. Heb er 3 fans in zitten aan een Zalman fancontrol unit. :9

Het lijkt mij dat de schijf juist losser zou moeten komen zodat hij de vibratie juist niet door kan geven. Ophangen in rubbers of in een module die de trilling tegengaat lijkt mij logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF tussendoor,

Als je de STC-T01 hebt met 1 voeding, zet je deze dan onderin of bovenin ?
Meeste zie ik bovenin zitten, maar kan je daar niet beter twee optional ventilators zetten, of mis ik iets.

Pa666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Voor airflow kan het inderdaad beter zijn, echter zijn vaak de lengte van de voedingskabels niet helemaal toerijkent om de voeding onderin te plaatsen.

Ik ga het waarschijnelijk nog wel een keer proberen, echter ben ik bang dat de kabel aan de 24pins stroomkabel een tikkie kort is.

Maar voor dat ik dat doe wacht ik op antwoord van Coolermaster in verband met mijn gemini II probleem. Dan hoef ik niet alles nog 3 keer uit te bouwen. Maarja, ik wacht nu al ongeveer een week op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 11-09 10:41
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:18:
FF tussendoor,

Als je de STC-T01 hebt met 1 voeding, zet je deze dan onderin of bovenin ?
Meeste zie ik bovenin zitten, maar kan je daar niet beter twee optional ventilators zetten, of mis ik iets.

Pa666
Zelf heb ik de voeding onderin de stc-01. Bovenin had ik geen plaats, want daar zit mijn radiator. Met 4 120mm fans in totaal in mijn behuizing die allen naar buiten blazen, zorgt dat wel voor genoeg airflow om de hdd's lekker koel te houden inclusief de rest van de hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:58:
[...]
Zelf heb ik de voeding onderin de stc-01. Bovenin had ik geen plaats, want daar zit mijn radiator. Met 4 120mm fans in totaal in mijn behuizing die allen naar buiten blazen, zorgt dat wel voor genoeg airflow om de hdd's lekker koel te houden inclusief de rest van de hardware...
4 120mm fans, 1 achter en 3 voor ?

In elk geval ga ik dan voor de STC-T01 en laat de 810 voor wat het is....
De STC-T01 is tenminste direct leverbaar.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus eindelijk mijn beslissing genomen! :*) het is dus uiteindelijk de STC-01 zilver geworden. in het begin dacht ik dat hij opzich wel meeviel qua omvang(uitgemeten met me vorige behuizing) maar als je hem eenmaal ziet is hij wel huge :D . heb wel de wieltjes er onder zitten. wacht nog alleen op me hot-swap sata cages. als die erin zitten zal ik een foto posten van me systeem 8)
tot nu toe bevalt hij goed iig! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:57

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik ben al een tijdje aan het denken over een stacker 830 of 832. Het is een behoorlijke uitgaaf, maar
bij m'n nieuwe PC hoort ook een nieuwe kast!

Mijn vraag is alleen, trekt die kast niet ontzettend veel stof aan??? Hij komt op m'n slaapkamer te staan, en ik ben bang dat ik dan elke week die kast moet uitstoffen...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Dr zitten stoffilters in en die werken perfect ;)

Even uitspuiten met perslucht (of de stofzuiger zuigen) doet ook wonderen voor je kast , zo gebeurt :) (fles lucht 8,95 bij Mediamarkt)

Ik zou de 832 nemen die is nieuwer (meer features), en goedkoper geloof ik, mischien kan je het 830 deurtje nog los kopen kan je swappen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Dutch_Razor op 11-04-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Me 810 is echt een stof absorber. :P Maar het blijft allemaal aan de buitenkant plakken, om de 3 weken even met de stofzuiger er over en het is weer schoon, binnenin de kast valt het echt reuze mee. Meer van de fijne stof (niet van de pluis idee) als je er op blaast dan blijft het ook gewoon zitten.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een stacker 832 besteld
weet iemand wat die " WD raptor bracket (optioneel)" inhoud ?
of heeft iemand zon ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

dat is een kastje waar je een WD Raptor-X in kan monteren, die heeft een plexi bovenkant, en zo kun je dus van buiten je kast in je harde schijf kijken...zie de Coolermaster site voor plaatjes

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar komt dat kasje dan te zitten in je kast ?
Bovenin het plafond waar die fanhole zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/reviews/hardware/1627_p8_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er toevallig iemand de NVIDIA uitgave , en wat zijn de ervaringen met dat model ?

Of is dit hetzelfde als een STACKER 832 model ?

Past in dat plaatje hierboven ook mijn Raptor WD740ADFD in ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Die harde schijven zijn even groot ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik baal als een Stacker :(
832 is voor de 4e keer anderhalve week uitgesteld bij Azerty
zijn die dingen overal zo moeilijk leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:53:
Die harde schijven zijn even groot ;)
Dat is mooi, weet iemand of de raptor rack er ook standaard bij zit ?

Hier staat namelijk optional ???
http://www.coolermaster.c...guage_s=2&p_serial=RC-832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Ik wil waarschijnlijk Cooler Master CM Stacker 832 aanschaffen. Maar wil eerst dit weten:

Ik gebruik harddisk koelers die je onder de schijf schroeft. Geeft dat geen problemen met die kast?

Heb et over deze koelers.

http://www.akasa.com.tw/a...coolers/spec_ak_hd_bl.htm

Nog een vraag. Kun je alleen maar 120mm casefans gerbuiken. Of ook 80mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:27:
Nou ik baal als een Stacker :(
832 is voor de 4e keer anderhalve week uitgesteld bij Azerty
zijn die dingen overal zo moeilijk leverbaar?
Ik heb het idee dat CoolerMaster alijd al leveringsproblemen heeft gehad met zijn behuzingen. Dat was een jaar of twee geleden bij mijn CM Stacker al het geval, daar kwam nog bij dat verschillende winkels ook nog eens kleurenblind bleken te zijn. Blijkbaar is het nogsteeds een heisa om een (goede) CM Stacker te verkrijgen. :'(
jaaoie17 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:08:
Ik wil waarschijnlijk Cooler Master CM Stacker 832 aanschaffen. Maar wil eerst dit weten:

Ik gebruik harddisk koelers die je onder de schijf schroeft. Geeft dat geen problemen met die kast?

Heb et over deze koelers.

http://www.akasa.com.tw/a...coolers/spec_ak_hd_bl.htm

Nog een vraag. Kun je alleen maar 120mm casefans gerbuiken. Of ook 80mm
Aan de rekjes waar je de schijven in hangt kun je alleen 12cm fan'sbevestigen, deze worden standaard ook meegeleverd. In deze rekjes kun je vier schijven kwijt, maar als je er bijvoorbeeld twee in stopt zal er overigens genoeg ruitme zijn voor een koeling aan de onderzijde van de schijven. Tenminste dit is een inschatting, want ik kan de foto van de betreffende koeling hier niet bekijken. :)

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 20-04-2007 11:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Even het correcte linkje zonder mooie puntjes

Ik denk net zoals _Dune_ dat dit geen probleem zal vormen, echter kun je redelijk zeker geen 4 schijven meer kwijt in de rekjes zo.
Overigens vraag ik me ook af of die koelers niet volslagen overbodig zijn in een stacker kast.

[ Voor 14% gewijzigd door Aapenootjes op 20-04-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 SATA WD 500gb schrijven en 2 IDE schijven. verdeelt in 2 4in3 modules in een Stacker STC-T01 kast. Dus mooi iets ruimte tussen alle HD's.

Nu heb ik de IDE's bijna live uit mijn oude PC getrokken, die dingen waren echt BLOEDHEET... Sinds ze in de Stacker zitten voel ik nog wel eens
maar ze zijn op zijn hoogst lauw... Dus bij mij werken de 4in3 modules met fan perfect...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb twee 4in3 modules, 1 met 3 schijven & 1 met 4 schijven. Met die 120mm fans ervoor hoef je echt niet bang te zijn voor te hoge temps.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Zelf heb ik 4 schijven in 1 module, 2x WD Raptor 36GB, 2x WD Caviar 500GB. Ze meten tussen de 35 en 37 graden met de fan op redelijk langzaam :) Dus in mijn ogen een heel goed systeem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:44:
Heeft er toevallig iemand de NVIDIA uitgave , en wat zijn de ervaringen met dat model ?

Of is dit hetzelfde als een STACKER 832 model ?
Ik heb geen NVIDIA uitgave, maar geloof dat het alleen de kleuren zijn die anders zijn.
Dus het antwoord op je vraag is zo goed als zeker ja.
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:15:
[...]

Dat is mooi, weet iemand of de raptor rack er ook standaard bij zit ?

Hier staat namelijk optional ???
http://www.coolermaster.c...guage_s=2&p_serial=RC-832
Nee, het is een optie zoals je zelf al zegt.

[ Voor 35% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 20-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShaquilleMoreno schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:05:
[...]

Ik heb geen NVIDIA uitgave, maar geloof dat het alleen de kleuren zijn die anders zijn.
Dus het antwoord op je vraag is zo goed als zeker ja.

[...]

Nee, het is een optie zoals je zelf al zegt.
Maar doelde dus op de NVIDIA editie ;) Waar kun je deze anders het beste los bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:23:
[...]

Maar doelde dus op de NVIDIA editie ;) Waar kun je deze anders het beste los bestellen?
De kast is volgens mij alleen online bij de NVIDIA Store te bestellen.
Kost $299.00 omgerekend € 219,57

http://store.nvidia.com/s...lsPage&productID=58708300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan voor deze vraag eigenlijk geen antwoord vinden. Ik wil een tweede voeding in m'n stacker (zo'n eerdere versie) zetten maar ik stuit op een klein probleempje. Onderin de Stacker zit een soort verhoogd rooster en daardoor passen de schroeven niet in de voeding. Als ik dat rooster eruit haal past het wel, maar dan heb ik een groot gat aan de onderkant zitten, is dit de bedoeling?

Edit: Laat maar, ik ben dom geweest. Als je zo'n bracket* er andersom inzet en dan dus ook je voeding omdraait dan past het wel. :) Dan zit dus de fan aan de bovenkant.

* Ik bedoel zo'n bracket die je aan je case vastmaakt en dat je de voeding dan aan die bracket vastmaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:54:
Ik kan voor deze vraag eigenlijk geen antwoord vinden. Ik wil een tweede voeding in m'n stacker (zo'n eerdere versie) zetten maar ik stuit op een klein probleempje. Onderin de Stacker zit een soort verhoogd rooster en daardoor passen de schroeven niet in de voeding. Als ik dat rooster eruit haal past het wel, maar dan heb ik een groot gat aan de onderkant zitten, is dit de bedoeling?
Ik heb het idee dat je gewoon een vrij grote voeding hebt, kwa formaten. Normaal gesproken zou het gewoon moeten passen wanneer het rooster nog gewoon op zijn plek zit.

Edit: :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Heb een Stacker 832 besteld welke ondertussen onderweg is en wil de koeling nog wat aanpassen indien nodig.

1. Met de Stacker heb ik een fancontroller besteld welke fans regelt met een 3pins aansluiting. Hebben de standaard fans in de stacker 3pins, of 4pins (molex) aansluitingen?

2. Ik heb mijn Raptor HDD in een Silentmaxx HD Silencer ( link hangen. Ik neem aan dat die normaal bevestigd kan worden in een stacker ondanks de schuifdingen waarmee je een 5.25" device vastmaakt. Wat ik wel graag zou zien is een koeler aan de voorkant van de behuizing om die Raptor in demper te koelen. Voor zover ik heb kunnen nagaan kan ik geen 120mm fan plaatsen voorin, behalve d.m.v. die 4-3 module. Klopt dit?

Zoja, zou het mogelijk zijn deze koeler hiervoor te gebruiken? Deze neemt 3x 5.25" in en het lijkt mij dat als ik de Silentmaxx met daarin de Raptor in de middelste van die 3 slots hang dat het zou moeten kunnen. Iemand ervaring mee?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
B-Buster schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:52:
Heb een Stacker 832 besteld welke ondertussen onderweg is en wil de koeling nog wat aanpassen indien nodig.

1. Met de Stacker heb ik een fancontroller besteld welke fans regelt met een 3pins aansluiting. Hebben de standaard fans in de stacker 3pins, of 4pins (molex) aansluitingen?

2. Ik heb mijn Raptor HDD in een Silentmaxx HD Silencer ( link hangen. Ik neem aan dat die normaal bevestigd kan worden in een stacker ondanks de schuifdingen waarmee je een 5.25" device vastmaakt. Wat ik wel graag zou zien is een koeler aan de voorkant van de behuizing om die Raptor in demper te koelen. Voor zover ik heb kunnen nagaan kan ik geen 120mm fan plaatsen voorin, behalve d.m.v. die 4-3 module. Klopt dit?

Zoja, zou het mogelijk zijn deze koeler hiervoor te gebruiken? Deze neemt 3x 5.25" in en het lijkt mij dat als ik de Silentmaxx met daarin de Raptor in de middelste van die 3 slots hang dat het zou moeten kunnen. Iemand ervaring mee?
Waar heb jij hem besteld dan?

Hebben ze hem daar nog in voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor

Fans in de 830 hebben een 3 pins met maar 2 aansluitingen (fan readout mocht ik er zelf op solderen :P) (of was dat alleen de back dat weet ik niet zeker) ik neem aan dat de 832 dat ook heeft aangezien die niet in het verschillen lijstje stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno

Je zit aardig op de goede weg volgens mij.
Als je een fan wilt monteren kan je ook een Fan bracket uit de CoolerMaster shop nemen.
http://www.coolermaster.n...p?cPath=57&products_id=90

By the way. Er zitten er al standaard 4 in het zijpaneel zodat je daar eerst mee kunt gaan vogelen voordat je ze aanschaft.

[ Voor 4% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 21-04-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ah dus die 4 uit het zijpaneel kan je ook aan de voorkant gebruiken. Dat wist ik niet, nuttige info! :)
Daar zal ik dan eerst eens mee beginnen inderdaad.

Maargoed er zit dus geen mogelijkheid aan die fans om de RPM uit te lezen.. dat is wel een vereiste om het spul met m'n fancontroller te laten werken geloof ik. Nouja ik moet er toch al 1tje bijbestellen om bovenin te monteren, voor de zekerheid maar gewoon 2 doen dan.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.