krijg morgen eindelijk van coolermaster me nieuwe mobo bracket voor de 830 we zullen zien of de problemen erna opgelost zijn.
Moet zeggen dat ik dat raampje compleet nutteloos vind. Zelfs al casemodder. Het ziet er niet uit. Wel leuk bedacht maar werk het dan wel beter uit...
heb eindelijk me bracket ontvangen vandaag.
maar het paste alsnog niet:S:S
de videokaart kwam nu tenminste boven het schroef gat uit.
heb alsnog de puntjes van de x-fi en de 8800gtx moeten verbuigen.
Ik heb te hard gedrukt op de aan/uit knop van m'n Stacker 830. Dus die grote blauwe knop.
Nu zit ie vast (ingedrukt ), maar ik krijg dat gedeelte niet open.
Hier zitten dus ook je aansluiten voor USB en Firewire enzo.
Ik heb al in de handleiding zitten bladeren, maar kan niet vinden hoe ik daar bij moet komen.
Weten jullie dat?
Ik heb al in de handleiding zitten bladeren, maar kan niet vinden hoe ik daar bij moet komen.
Weten jullie dat?
Probeer es je front USB hub eraf te schroeven misschien kom je er dan bij
Nadat je over de bracket gemaild had, hoe lang duurde het toen nog voordat je hem in huis had?? Zit nl. al even te wachten...jorisw86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:14:
heb eindelijk me bracket ontvangen vandaag.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik ga waarschijnlijk ook een Stacker 831 bestellen, maar heb eigenlijk weinig zin in niet een passende videokaart en geluidskaart. Wat ik zou vreemd vind in dit topic is dat er hier maar een paar mensen dit probleem lijken te hebben terwijl dit toch voor iedereen een probleem zou moeten zijn?
In mijn stacker gaan:
-Een MSI 8800GTX
-Asus P5B-E
-X-Fi
Kan iemand mij zeggen of dit zeker weten niet zal gaan zonder verbuigen van de kaarten? Dan zie ik denk ik af van een stacker namelijk
In mijn stacker gaan:
-Een MSI 8800GTX
-Asus P5B-E
-X-Fi
Kan iemand mij zeggen of dit zeker weten niet zal gaan zonder verbuigen van de kaarten? Dan zie ik denk ik af van een stacker namelijk
Verwijderd
Je kunt de crossflow fan gewoon aansluiten op je fancontroller, de mijne zat aangeloten op een Gatewatch. Ik moet wel zeggen dat de crossflow fan bij mij al na een jaar kapot was.
Slechts een zeer klein aantal kasten hebben dit, als je ziet hoevaak erover gepost is en hoeveel Stackers er zijn zul je zien dat de kans dat je dit krijgt erg klein is.Stoffa schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:35:
Ik ga waarschijnlijk ook een Stacker 831 bestellen, maar heb eigenlijk weinig zin in niet een passende videokaart en geluidskaart. Wat ik zou vreemd vind in dit topic is dat er hier maar een paar mensen dit probleem lijken te hebben terwijl dit toch voor iedereen een probleem zou moeten zijn?
In mijn stacker gaan:
-Een MSI 8800GTX
-Asus P5B-E
-X-Fi
Bovendien is de 831 en de Evolution een nieuwe reeks, ik hoop dat de problemen hierbij wel opgelost zijn. Anders kun je altijd CM mailen voor een nieuwe tray.
Zie de startpost voor mogelijke oplossingen. Het zou gewoon perfect moeten passen en er is tot op heden geen enkel bewijs dat het om een productiefout of iets dergelijks gaat.
Dat probleem heb ik dus met mijn reset knopjeVatt schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:45:
Ik heb te hard gedrukt op de aan/uit knop van m'n Stacker 830. Dus die grote blauwe knop.
Weten jullie dat?
Was dit Stacker 832 hier al bekend trouwens?
Ziet er uit zoals die Nvidia edition, maar dan in een zwarte kleur.
T enigste verschil dat ik zie is t andere deurtje, zou die ook op de gewone 830 passen? Kan je afwisselen
T enigste verschil dat ik zie is t andere deurtje, zou die ook op de gewone 830 passen? Kan je afwisselen
Klopt, is idd de Nvidia edition maar dan zonder t groen...vinden jullie hem mooier dan de 830 voorkant? Zit nu te twijfelen of ik hierop zal wachten of voor de Evolution zal gaan.
Ik dacht eerst "goh die 831 is lekker goedkoop bij 4launch ik haal die wel" maar t blijkt dat de 831 helemaal geen fans aan de zijkant kan hebben (je krijgt die houder er niet bij) dus dat wordt t em niet.
Ik dacht eerst "goh die 831 is lekker goedkoop bij 4launch ik haal die wel" maar t blijkt dat de 831 helemaal geen fans aan de zijkant kan hebben (je krijgt die houder er niet bij) dus dat wordt t em niet.
Persoonlijk vind ik het veeeel te strak, geef mij maar het originele frontje
Mooier niet eigenlijk, maar gewoon anders.
Gozer je gaat een 8800GTX inbouwen ... dan zit je aan een Stacker vast min of meer wegens koeling en ruimteStoffa schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:35:
In mijn stacker gaan:
-Een MSI 8800GTX
-Asus P5B-E
-X-Fi
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb net een fan control kabel op de achterste fan in m'n 830 gesoldeerd, maar er waren maar 3 aansluitpunten (2 bezet) en bij die andere staat "FC", dus ik denk dat t een nieuwere versie is dat die die in deze thread genoemd is.
Is het bij jullie ook zo dat de fan ook op 900RPM een zoemgeluid produceert, of zou dat mijn op 800 RPM lopende Zalman 9500 zijn?
Is het bij jullie ook zo dat de fan ook op 900RPM een zoemgeluid produceert, of zou dat mijn op 800 RPM lopende Zalman 9500 zijn?
Mijn casefans lopen tussen de 900 en 1100rpm, die hoor ik toch helemaal niet.. Het enige wat ik hoor is de northbrigde koeler van mijn mb...
**Btw** zijn die wieltjes ook los verkrijgbaar voor de 830??
[ Voor 18% gewijzigd door Frank1973 op 15-12-2006 22:34 ]
Yep,Frank1973 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:33:
Mijn casefans lopen tussen de 900 en 1100rpm, die hoor ik toch helemaal niet.. Het enige wat ik hoor is de northbrigde koeler van mijn mb...
Klik!
dat zijn wieltjes voor de originele stacker, nier voor de 83x serie
Simplicity is de bom...
Handig van CM om voor de 830 andere wieltjes te gebruiken danColan schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:00:
dat zijn wieltjes voor de originele stacker, nier voor de 83x serie
Zouden ze niet gewoon passen denk je?
Verwijderd
Hmm ik heb een originele stacker binnen sinds kort. Maar ik had verwacht dat het een grote kast zou zijn. Zeker na hier en elders te lezen dat ie kolossaal is. Maar vergeleken met mijn huidige Addtronics 7896A is het maar een klein opdondertje. Zijn er ook plannen voor een hogere versie?
Verwijderd
De stacker is vooral in de diepte groot, niet zozeer in de hoogte. Enja er zijn grotere kasten. De zaak is hoe je die grootte kunt benutten. Het voordeel van de stacker is dan ook dat alle bays modulair zijn, en dat je alles kan plaatsen wat je wil en hoe je wil. Als je gans de voorkant volstopt met hd's kunnen er al 16 stuks in. Verder is de door jou genoemde kast (voor zover ik kan zien) opgedeeld in 2 stuken: een schijven gedeelte bovenaan en een moederbord gedeelte onderaan. De stacker darentagen heeft 1 grote "ruimte" zodat alle opties nog worden opengehouden: 2 voedingen, veel harde schijven, triple 120mm rad, E-ATX mobos voor 4 sockets, plek voor veel 120mm fans, luchtfiltering etc...Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 04:37:
Hmm ik heb een originele stacker binnen sinds kort. Maar ik had verwacht dat het een grote kast zou zijn. Zeker na hier en elders te lezen dat ie kolossaal is. Maar vergeleken met mijn huidige Addtronics 7896A is het maar een klein opdondertje. Zijn er ook plannen voor een hogere versie?
Feit is dat de opties bij de stacker oneindig zijn en dat ke nooit 2 dezelfde stackers tegenkomt.
Plannen voor een grotere: sinds de introductie van de originele zie ik alleen maar de neiging om kleiner te worden...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 11:43 ]
Verwijderd
Waarom denk je dat ik een Stacker binnen heb 
Maar de Addtronics is wel meesterlijk groot. Ik gebruik 'm nu naast m'n bureau als bijzettafel. Heb er ook nog wielen onder zitten. Nog hoger.
Da's trouwens ook zoiets .. als bijzettafel is die Stacker minder handig. Of ik moet de top blowhole gewoon niet gebruiken.
Maar de Addtronics is wel meesterlijk groot. Ik gebruik 'm nu naast m'n bureau als bijzettafel. Heb er ook nog wielen onder zitten. Nog hoger.
Da's trouwens ook zoiets .. als bijzettafel is die Stacker minder handig. Of ik moet de top blowhole gewoon niet gebruiken.
Top blowholes zijn bij mij sowieso al uit den boze. De Stacker is op zich echt een airflow monster, maar juist de mesh zijkant en zo'n top blowhole verpesten dat.
Verwijderd
Ik zit er aan te denken het rooster aan de onderkant iig dicht te plakken. Zit geeneens een filter voor!
Top blowhole ook want 2 x 120 mm + 120 mm in PSU moet toch voldoende zijn ... stil moet het ook zijn.
Top blowhole ook want 2 x 120 mm + 120 mm in PSU moet toch voldoende zijn ... stil moet het ook zijn.
Verwijderd
Dit is wat ik met de topblowhole heb gedaan:
Verwijderd in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Verwijderd in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Ga toch lekker aan de WC!Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:59:
Ik zit er aan te denken het rooster aan de onderkant iig dicht te plakken. Zit geeneens een filter voor!
Kan je onder je rad (met een klein beetje zagen) plaatsen! ben je meteen voorzien van een goede invulling van dat gat!

Dat bovenste gat kan ik ook voor je invullen

(moest hem daar alleen nog even dicht schroeven en de rubbers goed plaatsen... kwam door het ontluchten)
AOpen 600B of 700B was ook zo'n mega kast in de hoogte, maar de lengte is imho DE Stacker Feature.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:45:
Waarom denk je dat ik een Stacker binnen heb
En bovenop horen gewoon ook 3x120 mm. zoals ergens in dit topic te vinden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
"Plastic-fantastic" kasten vergelijken met een Stacker, ho maar !
Ik heb al een tijdje de Stacker 830 met een A8N SLI Premium erin draaien. Nu wilde ik toch de front audio gaan gebruiken voor mijn koptelefoon, ik heb allebei de pluggen getest die aan het frontpanel hangen (HD Audio) en (AC97). Allebei op het moederbord aangesloten (pinnetjes waar eerst 2 jumpers vanaf moesten FP_AUDIO), maar ik krijg echt geen geluid uit mijn koptelefoon. Ik gebruik trouwens NIET de onboard kaart, maar het zou toch gewoon moeten werken?
Verwijderd
als je niet de onboard gebruikt heb je de onboard geluidskaart waarschijnlijk ook uit staan... dan is t niet zo gek dat er geen geluid uit komt
Ik had hiervoor een H700B, deze was net iets groter, niet veel hoor...nero355 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:03:
[...]
AOpen 600B of 700B was ook zo'n mega kast in de hoogte, maar de lengte is imho DE Stacker Feature.
En bovenop horen gewoon ook 3x120 mm. zoals ergens in dit topic te vinden
qua lengte zijn ze gelijk
Stacker is alleen breder...
zal eens fotos zoeken morgen
Ik dacht dat dat FP_SOUND gewoon altijd blijft werken als je die jumpers eraf hebt. Maar hoe krijg ik dan dat frontpanel aan de praat? Ik kan hem niet aan mijn sb audigy2 hangen volgens mij. En 2 geluidskaarten is ook niet zo leuk.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:28:
als je niet de onboard gebruikt heb je de onboard geluidskaart waarschijnlijk ook uit staan... dan is t niet zo gek dat er geen geluid uit komt
[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2006 03:02 ]
Onboard sound aan zetten, simpel.
Maar dan heb je wel dubbel geluid.
Wat je kan doen is dan alleen de mic ingang gebruiken ofzo...
Anyway: ik heb hem uitstaan, heb liever geluid van mn audigy dan van een of andere brakke mobo chip
Maar dan heb je wel dubbel geluid.
Wat je kan doen is dan alleen de mic ingang gebruiken ofzo...
Anyway: ik heb hem uitstaan, heb liever geluid van mn audigy dan van een of andere brakke mobo chip
LOLixl85 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:36:
Ik had hiervoor een H700B, deze was net iets groter, niet veel hoor...
qua lengte zijn ze gelijk
Stacker is alleen breder...
zal eens fotos zoeken morgen
Tja gebruiksgemak is weer iets wat ze bij Cooler Master niet kennen IMHO vergeleken met Antec kasten dus elk merk heeft wel watPhuncz schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:28:
"Plastic-fantastic" kasten vergelijken met een Stacker, ho maar !
Op het net vind je pinouts van de Audigy 2 om front panel geluid aan te sluiten.Executor16 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 03:01:
Ik dacht dat dat FP_SOUND gewoon altijd blijft werken als je die jumpers eraf hebt. Maar hoe krijg ik dan dat frontpanel aan de praat? Ik kan hem niet aan mijn sb audigy2 hangen volgens mij. En 2 geluidskaarten is ook niet zo leuk.
Die kun je ook vinden in het grote X-Fi topic in Audio Video en Hifi, daar staat namelijk die van de Audigy in (die nagenoeg gelijk is aan die van de X-Fi
).
Verwijderd
[semi-offtopic]
Kan je de 4in3 module ook gebruiken in een Chieftec bigtower ? Volgens de CM site is hij compatible met alle cases, dus het zou in principe geen probleem moeten zijn, maar Chieftec werkt voor de 5,25" devices met van die speciale rails, dus ik twijfel... Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden

Ik heb ongeveer dezelfde case (evenveel 3,5 & 5,25 bays) en je ziet dus duidelijk bovenaan de rails wat ik bedoel. De reden dat ik dit wil doen is overigens omdat je volgens mij dan een ideale airflow hebt :
De warmte van de hdd's is al rechtstreeks boven (warme lucht stijgt) en als je dus net boven de voeding een 92mm fan hangt ben je deze direct kwijt, zonder verdere warmte aan je cpu en de rest te geven.
[/semi-offtopic]
offtopic:
Ik heb op GoT,het internet, en in deze thread gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord op onderstaande vraag vinden.Het heeft niet 100% te maken met de Cooler Master Stacker, maar het leek me toch een nuttige aanvulling voor de anderen / de database.
Ik heb op GoT,het internet, en in deze thread gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord op onderstaande vraag vinden.Het heeft niet 100% te maken met de Cooler Master Stacker, maar het leek me toch een nuttige aanvulling voor de anderen / de database.
Kan je de 4in3 module ook gebruiken in een Chieftec bigtower ? Volgens de CM site is hij compatible met alle cases, dus het zou in principe geen probleem moeten zijn, maar Chieftec werkt voor de 5,25" devices met van die speciale rails, dus ik twijfel... Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden

Ik heb ongeveer dezelfde case (evenveel 3,5 & 5,25 bays) en je ziet dus duidelijk bovenaan de rails wat ik bedoel. De reden dat ik dit wil doen is overigens omdat je volgens mij dan een ideale airflow hebt :
De warmte van de hdd's is al rechtstreeks boven (warme lucht stijgt) en als je dus net boven de voeding een 92mm fan hangt ben je deze direct kwijt, zonder verdere warmte aan je cpu en de rest te geven.
[/semi-offtopic]
Dat ligt aan 1 ding: je moet 3 optische drives in de kast kunnen schuiven en er mag niets daartussen uitsteken. Bij veel kasten zitten van die flapjes om de drives te ondersteunen, die zorgen er dus voor dat je de 4-in-3 module er niet in krijgt. De Chieftec/Antec reeks werkt met een slede-systeem, dit zou normaal geen probleem mogen zijn.
* nero355 foto erg geil vindt als Antec 1035B II eigenaar die dus een kleinere versie is van die Chieftec kwa binnenwerkVerwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:15:
[semi-offtopic]
offtopic:
[afbeelding]
[/semi-offtopic]
Anyways : Ik denk 99,99% zeker dat het kan omdat je die zwarte suffe dingetjes gewoon door die slide rails van je Chieftec vervangt en dan vastschroeft natuurlijk.
Ik twijfel meer of het deurtje nog dicht kan als de 120 mm. Fan tussen je duurtje en de 4in3 bracket staat ... of wou je zonder de Fan werken
Als ik heel veel vrije tijd heb binnenkort rondom het vervangen van wat koel meuk in mijn PC dan kijk ik wel effe snel voor je. Hopelijk dit weekend al
Voor de goede orde : Ik heb dus de STC-T01 en de 1035B II in 1 kamer thuis staan
Zie hier mijn oude H700B (wel een leuke kast
Dit is alweer 6 maanden geleden...

Verwijderd
Ok, bedankt voor het meedenken. Het zou dus moeten lukken, al is het nog even afwachten of het deurtje nog wel gaat sluiten met de fan fanvoor. (zie de post van nero355)Phuncz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:22:
Dat ligt aan 1 ding: je moet 3 optische drives in de kast kunnen schuiven en er mag niets daartussen uitsteken. Bij veel kasten zitten van die flapjes om de drives te ondersteunen, die zorgen er dus voor dat je de 4-in-3 module er niet in krijgt. De Chieftec/Antec reeks werkt met een slede-systeem, dit zou normaal geen probleem mogen zijn.
Nee, de bedoeling was inderdaad om met een 120mm fan te werken (voor goede/betere airflow dan bij de 80mm fans die in de 2 3,5" bays gaan.) Het wordt dan uitproberen of het deurtje toegaat, ik laat iig m'n resultaat hier weten.nero355 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:26:
[...]
Anyways : Ik denk 99,99% zeker dat het kan omdat je die zwarte suffe dingetjes gewoon door die slide rails van je Chieftec vervangt en dan vastschroeft natuurlijk.
Ik twijfel meer of het deurtje nog dicht kan als de 120 mm. Fan tussen je duurtje en de 4in3 bracket staat ... of wou je zonder de Fan werken
Dat mag je altijdnero355 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:26:
Als ik heel veel vrije tijd heb binnenkort rondom het vervangen van wat koel meuk in mijn PC dan kijk ik wel effe snel voor je. Hopelijk dit weekend al
Verder heb ik om duidelijker te maken wat ik bedoel nog een foto bewerkt. Als je deze vergelijkt met de orginele dan lijken me m'n bedoelingen wel duidelijk.
Hier en hier zijn verder nog foto's van m'n oude case terug te vinden. Ik denk dat het een chieftec matrix bigtower is, alleen raar dat er niets van dit model op de site van chieftec terug te vinden is
Hallo
Weet iemand dat deze fans in mijn Stacker 830 passen?? Of moet ik dan dingen gaan varanderen. De planning is dat er 3 inkomen voor bij de HDD, een bovenin, en eentje achterin. Het gaat mij nl om de dikte van de fans..
Fan; Papst multifan 4412 2 500ma 6w 120x120x38 mm
Weet iemand dat deze fans in mijn Stacker 830 passen?? Of moet ik dan dingen gaan varanderen. De planning is dat er 3 inkomen voor bij de HDD, een bovenin, en eentje achterin. Het gaat mij nl om de dikte van de fans..
Fan; Papst multifan 4412 2 500ma 6w 120x120x38 mm
Standaard passen ze niet, met wat handigheid kan je altijd het wel doen passen lijkt me
Hmm ik zal eens kijken wat ik kan verzinnen... ik wil ze toch wel proberen te gebruiken..
Zojuist getest : Alsof die 4in3 bracket door Antec/Chieftec is gemaakt : Effe slide rails erop beetje duwen en tadaa : Plaats voor 4 HD's + 120 mm. Fan MET deurtje dicht en nog ruimte over ookVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 02:29:Ok, bedankt voor het meedenken. Het zou dus moeten lukken, al is het nog even afwachten of het deurtje nog wel gaat sluiten met de fan fanvoor. (zie de post van nero355)
Nee, de bedoeling was inderdaad om met een 120mm fan te werken (voor goede/betere airflow dan bij de 80mm fans die in de 2 3,5" bays gaan.) Het wordt dan uitproberen of het deurtje toegaat, ik laat iig m'n resultaat hier weten.
Dat mag je altijddan weet ik het sneller, heb normaal pas volgende week de andere hardware om dit uit te proberen.
Accu van camera is leeg dus helaas geen pics
Ik merk nu pas dat die 120 mm. fans toch wel een beetje luid zijn nou ik mijn 1900XTX passief koel met een Thermalright HR-03
Deed ik bij mijn Antec 80 mm. Fans ook en dat ging goed voor zover ik weet nog.
Ik twijfel nog tussen deze kast en de Thermaltake Eureka.. Kan iemand me zeggen of je die hdd-bays ook vooraan kan uithalen? (en niet richting moederbord moet schuiven om uit te halen?)
Ik heb al een aantal review gelezen, maar kom er niet echt uit op dit moment.
Verwijderd
Je kan net niet anders dan ze langs voor in- of uit te halen.ScSi schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:34:
Ik twijfel nog tussen deze kast en de Thermaltake Eureka.. Kan iemand me zeggen of je die hdd-bays ook vooraan kan uithalen? (en niet richting moederbord moet schuiven om uit te halen?)
@disco stu: bedankt, dan lijkt me dit de ideale kast (afgezien van zijn prijs
)
Verwijderd
Hm bij mij steken de modules er wel omgekeerd in, weet niet meer of dit ervoor ook langs voor moest gedaan worden.
/me is verward
/me is verward
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 16:32 ]
Iemand anders die dit kan ophelderen voor ons?
Heb inmiddels de Stacker ook al een poos binnen. En ben met m'n volgende 2e watercooling projectje bezig. De site is nog verre van af, maar er staan al wat plaatjes. Aanvullende info komt nog.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html
http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcoolii.html
Ik kan ze gewoon prima eruit halen aan de voorkant, soms vereist het enige forcering (en ze zitten gewoon met de voorkant vooraanScSi schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:34:
Ze moeten er voor uit zelfs.
En dat is wat mij betreft meteen het enige nadeel van de Stacker. Laatst wilde ik er een harde schijf bijzetten maar dan ben je toch wel ff bezig als al die frontjes er weer uit moeten. Bij bv een Chieftec kast is dat in een paar minuutjes gedaan. Verder is het een super kast
Verwijderd
Inderdaad, in den beginne wil je gebruik maken van alle mogelijkheden van de kast, en denk je elke week opnieuw "hmm misschien kan ik het beter zo in mekaar steken met die hd op die plek". Dus blijf je bezig met die frontjes. Daarna wordt je het beu en staat je kast 2 jaar zonder zijpanelen, 1 hd half buiten de kast hangende, voeding los in de kast en zonder frontjes...
/me denkt dat het eens dringend tijd wordt om zijn stacker in orde te gaan zetten, maarja eerst men fancontrollers verder afmaken...

/me denkt dat het eens dringend tijd wordt om zijn stacker in orde te gaan zetten, maarja eerst men fancontrollers verder afmaken...
Mja, maar langs achteren (richting mobo) zoals bij Chieftec is ook iets. Daar zit altijd een huge-ass cpu cooling in de baan, om nog maar te zwijgen van de videokaart(en). Dan vind ik het systeem van de Eureka nog het best (90° gedraaid)kutkip schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:21:
En dat is wat mij betreft meteen het enige nadeel van de Stacker. Laatst wilde ik er een harde schijf bijzetten maar dan ben je toch wel ff bezig als al die frontjes er weer uit moeten. Bij bv een Chieftec kast is dat in een paar minuutjes gedaan. Verder is het een super kast

Limited Edition
[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 31-12-2006 15:28 ]
Hoeveel limited editions zijn er nu wel niet van de 830?
Die kasten zien er leuk uit, maar die kleurtjes zijn mij net iets te zuurstokachtig voor in mijn kamer..
Heeft iemand een idee waarom de Cooler Master Stacker Evolution nog niet in de pricewatch staat?
Staat ie er misschien al in, maar onder een andere naam?
Al die types, zo verwarrend.
hebben jullie al gekeken naar de stacker 832?
Ik wil ook zon doos kopen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat wat is op het moment.

De types die voor mij al uitgesloten zijn zijn de:
830; geen support voor grotere voeding (ik heb een Spire RockeTeer VI)
831; geen side fan tray en BTX kit
832; veel te lelijk.
Het word dus een 830 Evo. (Evolution)
Daar moeten natuurlijk de nodige dingen ingestopt. Maar eerst ga ik eens lekker sparen voor een goed watercoolingssetje en een nieuwe grafische kaart. voor de rest kan mijn pc nog wel mee denk ik.
Heeft iemand een idee waarom de Cooler Master Stacker Evolution nog niet in de pricewatch staat?
Staat ie er misschien al in, maar onder een andere naam?
Al die types, zo verwarrend.
hebben jullie al gekeken naar de stacker 832?
Ik wil ook zon doos kopen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat wat is op het moment.

De types die voor mij al uitgesloten zijn zijn de:
830; geen support voor grotere voeding (ik heb een Spire RockeTeer VI)
831; geen side fan tray en BTX kit
832; veel te lelijk.
Het word dus een 830 Evo. (Evolution)
Daar moeten natuurlijk de nodige dingen ingestopt. Maar eerst ga ik eens lekker sparen voor een goed watercoolingssetje en een nieuwe grafische kaart. voor de rest kan mijn pc nog wel mee denk ik.
Droogkloot.
Verwijderd
Hoi iedereen,
Mijn huidige kast is aan vervanging toe, en dat gaan we dus goed doen. Deze kast (STC-T01) wordt mijn nieuwe gezien er een fatsoenlijke hoeveelheid harde schijven in past en ook nog eens weinig kost. Nu zit ik me af te vragen hoe het zit met fans, welke ik nodig heb enzo. De crossflow fan is duidelijk maar dan heb ik nog steeds het gevoel dat de kast te leeg is.
De kast gaat soms naar lanparties zoals campzone toe (hitte) en mijn huidige kast zorgt voor hd-temperaturen van 48 graden.
Belangrijk voor mij is dat deze kast een stuk minder herrie gaat maken. Ik meen dat er in totaal 8 fans geplaatst kunnen worden; 2 krijg je van CM(?) dus houd je 3x 120mm en 3x 80 mm over.
Na wat zoeken kwam ik op de volgende stille kwaliteitsfans uit;
3x Papst 4412 F/2GLL 120mm fan
3x Enermax 80mm Warp Fan
De vragen zijn dus dus;
Wil ik dit?
Is er iets beters?
Gaat dit passen? (met die x-polige zaken etc)
Mijn huidige hardware bestaat uit:
- Asus a8n deluxe
- Tagan 480 watt voeding; TG 480 u01
- 6600 GT videokaart
Mijn huidige kast is aan vervanging toe, en dat gaan we dus goed doen. Deze kast (STC-T01) wordt mijn nieuwe gezien er een fatsoenlijke hoeveelheid harde schijven in past en ook nog eens weinig kost. Nu zit ik me af te vragen hoe het zit met fans, welke ik nodig heb enzo. De crossflow fan is duidelijk maar dan heb ik nog steeds het gevoel dat de kast te leeg is.
De kast gaat soms naar lanparties zoals campzone toe (hitte) en mijn huidige kast zorgt voor hd-temperaturen van 48 graden.
Belangrijk voor mij is dat deze kast een stuk minder herrie gaat maken. Ik meen dat er in totaal 8 fans geplaatst kunnen worden; 2 krijg je van CM(?) dus houd je 3x 120mm en 3x 80 mm over.
Na wat zoeken kwam ik op de volgende stille kwaliteitsfans uit;
3x Papst 4412 F/2GLL 120mm fan
3x Enermax 80mm Warp Fan
De vragen zijn dus dus;
Wil ik dit?
Is er iets beters?
- Asus a8n deluxe
- 6600 GT videokaart
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:26 . Reden: Typenummer vuad ]
Dat moet allemaal passen ja, beter is er altijd alhoewel er dan maar weinig keuze is en of je het wilt... Waarom zou je het niet willen ?
Jammer dat ze het hele idee gaan uitmelken. IMO ziet dit er toch niet echt aantrekkelijk uit..ScSi schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:19:
[...]
Mja, maar langs achteren (richting mobo) zoals bij Chieftec is ook iets. Daar zit altijd een huge-ass cpu cooling in de baan, om nog maar te zwijgen van de videokaart(en). Dan vind ik het systeem van de Eureka nog het best (90° gedraaid)
[afbeelding]
Limited Edition
Dat is ook omdat het gewoon een Photoshop aanpassing is en geen echte product foto. Het ziet er zo erg goedkoop uit. Maar kleurtjes mogen altijd vind ik persoonlijk. Het is niet dat je ineens 15 verschillende RC 830 types gaat zien op een LAN party ofzo. De Stacker STC-T01 die er in 4 verschillende versies was (zilver, zwart, rood en blauw) is al vrij moeilijk om 2 verschillende van te vinden.
1. Je PC is niet echt spannend (NOFI) op je voeding na dus de koeling is een eitjeVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:44:3x Papst 4412 F/2GLL 120mm fan
Wil ik dit?
Is er iets beters?
- Asus a8n deluxe
- 6600 GT videokaart
2. De Papst die jij noemt heeft geen Molex maar 3 pin aansluiting en op mijn Thermalright Ultra 120 koelt die mijn CPU heel goed en maakt eigenlijk geen geluid op 800 toeren ofzo
3. Passen kan het wel achteraan, maar ik zou je toch de 4in3 modules aanraden en dan desnoods de fans op 7 Volt zetten zoals ik heb gedaan bij alle Fans (4 Stuks)
Verder zou ik gewoon de 80 mm. Fan bovenaan ook op 7 Volt zetten en meer heb je niet nodig.
Ik zou persoonlijk wel een 250 mm. Fan willen monteren in de zijkant alleen dat ding is nergens apart te koop
Verwijderd
Truenero355 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:23:
1. Je PC is niet echt spannend (NOFI) op je voeding na dus de koeling is een eitje
Hm, dus die gaat het mobo op dan. Daar kan ik maar 2 koelers op kwijt volgens mij. Even nakijken... Heb voor de CPU de boxed cooler van de AMD Athlon 64 gebruikt.nero355 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:23:
2. De Papst die jij noemt heeft geen Molex maar 3 pin aansluiting en op mijn Thermalright Ultra 120 koelt die mijn CPU heel goed en maakt eigenlijk geen geluid op 800 toeren ofzo
Ah dus als ik de 4in3 modules haal hoef ik weer minder fans te halen.nero355 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:23:
3. Passen kan het wel achteraan, maar ik zou je toch de 4in3 modules aanraden en dan desnoods de fans op 7 Volt zetten zoals ik heb gedaan bij alle Fans (4 Stuks)
Hm minder, heb ze gisteren ook niet gezien. Ik heb niet zon zin in grof geweld dus laat het maar zo als ik em krijgnero355 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:23:
Verder zou ik gewoon de 80 mm. Fan bovenaan ook op 7 Volt zetten en meer heb je niet nodig.
Ik zou persoonlijk wel een 250 mm. Fan willen monteren in de zijkant alleen dat ding is nergens apart te koopLaatst die bracket voor een 80 mm. Fan weggehaald dus ik weet hoe ik hem openkrijg
Concluderend lijkt me dat ik gewoon die kast met de modules en cross fan ga halen en daarna maar eens ga kijken wat ik eigenlijk nog meer nodig heb qua cooling/silencing. Thnx
Ik ben vanplan om binnenkort een stacker 830 te gaan kopen.
Maar voordat ik hem koop zou ik graag willen weten of je voorin de kast een dual radiator ( 2 x 120mm) kunt plaatsen.
Alvast bedankt
Maar voordat ik hem koop zou ik graag willen weten of je voorin de kast een dual radiator ( 2 x 120mm) kunt plaatsen.
Alvast bedankt
Standaard zal dat nooit passen, met wat modwerk eventueel wel.
Verwijderd
hoe krijg je fans op 7 volt ik ben niet zo technisch maar heb sinds gister een evo 830 black
Verwijderd
Een hd-power connector heeft 4 pinnen: 1 met +12V (gele draad), 1 met +5V (rode draad) en 2 groundpinnen (zwarte draad). Voor de fans op 12V te laten draaien sluit je de pluspool aan op de +12V pin en de minpool op een groundpin, voor de fans op 7V te laten draaien sluit je de pluspool aan op de +12V pin en de minpool de +5V pin. Immers 12V - 5V = 7V.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:50:
hoe krijg je fans op 7 volt ik ben niet zo technisch maar heb sinds gister een evo 830 black
Toevallig die shiny X2 koeler met heatpipes en 80x80x25 mm. Fan erop ?? Zo niet : Vervangen en gauw ookVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:43:Heb voor de CPU de boxed cooler van de AMD Athlon 64 gebruikt.
De standaard zilver+koper+ luidruchtige Boxed Fan laatst voor iemand met weinig cash ingebouwd op een 3500+ => Mijn hemel wat een herrie

Het is ook goedkoper hé !! Vergeet trouwens niet al het overbodig metaal in de modules weg te halen om lawaai te voorkomen.Ah dus als ik de 4in3 modules haal hoef ik weer minder fans te halen.
Nee joh gewoon eraf te sleutelen met juiste gereedschap en prima te doenHm minder, heb ze gisteren ook niet gezien. Ik heb niet zon zin in grof geweld dus laat het maar zo als ik em krijg
Graag gedaan en die Cross Flow Fan zou ik pas na het inbouwen halen omdat in mijn geval bijvoorbeeld ik geen ruimte ervoor zou hebben plus het feit dat het ding geen stoffilter ervoor heeft ...Concluderend lijkt me dat ik gewoon die kast met de modules en cross fan ga halen en daarna maar eens ga kijken wat ik eigenlijk nog meer nodig heb qua cooling/silencing. Thnx
Die frontjes eruit slaan in de HDD casings merk je amper wat van. Ik heb geen Temp sensors op me hdd's voor zo ver ik weet maar kwa lawaai maakt het niks uit.
(3x 120mm CM blue led fan op 12V voorin)
Btw, nog een vraagje aan de eigenaars (sorry voor de vele vragen iig)
Vinden jullie het niet vervelend dat als je één HDD bij wil aansluiten, dat je je hele cage eruit moet halen (en bijgevolg dus alle andere HDD's los moet koppelen (zowel sata/ide-connector als power-connector?)
Vinden jullie het niet vervelend dat als je één HDD bij wil aansluiten, dat je je hele cage eruit moet halen (en bijgevolg dus alle andere HDD's los moet koppelen (zowel sata/ide-connector als power-connector?)
Verwijderd
Dat is inderdaad een nadeel van de stacker: als je vaak van hd wisselt (of enkel de positie) dat die frontjes eruit moeten zodat de module eruit kan (nadat je alle schijven in de desbetreffende module hebt losgekoppeld). Truuk is om je schijven te verdelen over meerdere modules: zo kunnen de meeste schijven (met name die in de andere modules) onaangeroerd blijven.ScSi schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:43:
Btw, nog een vraagje aan de eigenaars (sorry voor de vele vragen iig)
Verder zal het van persoon tot persoon afhangen: de ene verandert de config elke week, de andere laat zijn stacker gedurende een gans jaar dicht.
Zou je het niet zo kunnen maken dat je een rails hebt waar je de hd oplegt? Eventueel nog wat dempings materiaal er tussen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:13:
[...]
Dat is inderdaad een nadeel van de stacker: als je vaak van hd wisselt (of enkel de positie) dat die frontjes eruit moeten zodat de module eruit kan (nadat je alle schijven in de desbetreffende module hebt losgekoppeld). Truuk is om je schijven te verdelen over meerdere modules: zo kunnen de meeste schijven (met name die in de andere modules) onaangeroerd blijven.
Verder zal het van persoon tot persoon afhangen: de ene verandert de config elke week, de andere laat zijn stacker gedurende een gans jaar dicht.
Of een hotswap bay.
Verwijderd
Knero355 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:00:
Toevallig die shiny X2 koeler met heatpipes en 80x80x25 mm. Fan erop ?? Zo niet : Vervangen en gauw ook
De standaard zilver+koper+ luidruchtige Boxed Fan laatst voor iemand met weinig cash ingebouwd op een 3500+ => Mijn hemel wat een herrie![]()
(http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=)
Ik bedoel gewoon de boxed X2 koeler van AMD die bij onder andere mijn 4400+ zat. Is niet apart te koop verder.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:34:
Kgeen cff dus maar wel een x2 cooler. Heb je een link/typenummer? De pricewatch wil me niet helpen met de omschrijving X2 + socket 939
(http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=)
Ik kan wel het volgende aanraden :
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3663&c=94
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1703&c=39
Daar besteld en super snel binnen en koelt geweldig zonder herrie, maar wel temps waar je blij van wordt
Is wel %#$@%$#%(($# duur, maar dan heb je ook wat !!!
/EDIT : LET OP : Grote Resolutie Foto !!! http://www.highwaydevil.com/GoT/Stacker/dsc00623.jpg <= Mijn systeempje met oude koeling setup en kabel rommel die er niet meer is min of meer
Hosting by max3400
[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 06-01-2007 19:08 ]
wauw!
Wat is het mooi leeg bij jou! Vertel me eens hoe je draait zonder voeding
(heb je ook een volledige pic van je systeem
dit doet me zo weinig)
(heb je ook een volledige pic van je systeem
Verwijderd
hoi allemaal,
ik ben nieuw op het forum hier en heb al veel gelezen over de stacker 830.
Nou wil ik graag de 830 evo aan schaffen, alleen vraag ik me af hoe groot (afmetingen) die bottom airinlet is i.v.m. waterkoeling.
ik ben nieuw op het forum hier en heb al veel gelezen over de stacker 830.
Nou wil ik graag de 830 evo aan schaffen, alleen vraag ik me af hoe groot (afmetingen) die bottom airinlet is i.v.m. waterkoeling.
Zit er wel in hoor en het is een OpenDir dus leef je uitixl85 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:12:
wauw!
(heb je ook een volledige pic van je systeemdit doet me zo weinig)
Verwijderd
Ik ben mij zelf ook aan het orienteren om een stacker te kopen, wat ik mij echter afvraag is dit: in hoeverre past een Scythe Ninja (of andere grote CPU koeler) in zonder dat je problemen krijgt met side fan tray??
Welke Stacker ? Indien je een RC-830 haalt: tel een 3cm bij je videokaart (mijn referentie is een ATI X1900 kaart) en je zit tegen de fans. Let wel op: je kan die grote bracket ook altijd eruit halen en dan heb je ineens plek genoeg voor alles. Of eventueel de fan die ervoor zit weghalen inclusief de fanbracket, dan heb je ook best veel ruimte.
Bij de Stacker STC-T01 en RC-810 is het een ander verhaal, daar heb je doorgaans wat meer ruimte.
Bij de Stacker STC-T01 en RC-810 is het een ander verhaal, daar heb je doorgaans wat meer ruimte.
Verwijderd
Ik kijk naar een 830 of 830 evo, thanks voor jouw antwoord. Ik ga overigens de 8800 GTX kopen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 23:14 ]
Bij mijn STC-T01 voor mijn ThermalRight Ultra 120 ook de "side fan/bracket" eraf gehaald kan makkelijkVerwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:57:
Ik ben mij zelf ook aan het orienteren om een stacker te kopen, wat ik mij echter afvraag is dit: in hoeverre past een Scythe Ninja (of andere grote CPU koeler) in zonder dat je problemen krijgt met side fan tray??
Is het ook geen probleem om alles te monteren (mobo, cpu met Scythe Ninja) dat je je moederboardtray er dan alsnog inkrijgt? De mobotray van mijn vorige tijdelijke kast was niet breed genoeg, zodat ik die alsnog in de kast moest laten en dan alles monteren (dat wil ik nu dus vermijdenPhuncz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:03:
Welke Stacker ? Indien je een RC-830 haalt: tel een 3cm bij je videokaart (mijn referentie is een ATI X1900 kaart) en je zit tegen de fans. Let wel op: je kan die grote bracket ook altijd eruit halen en dan heb je ineens plek genoeg voor alles. Of eventueel de fan die ervoor zit weghalen inclusief de fanbracket, dan heb je ook best veel ruimte.

Dat zou wel mogen, deze wordt samen met de 120mm fan eruit geschoven dus je hebt zelfs nog wat meer plek dan dan dat vrij voor CPU koeling
Top, dan weet ik zeker dat het deze kast wordt, nu enkel nog beslissen in welke kleur.. (Limited Edition of zilver of zwart..)
Heb de stacker 830 Evo zilver binnen, BTX gedaan, voeding op zijn kop, en het lampje in de power knop zo aangesloten dat hij knippert bij HDD activiteit.
Nu heb ik een vraag.
Ik kreeg een zakje met 4 ledjes aan een Molex stekker erbij, waar moeten die in?
Bedankt.
_AvA_
Nu heb ik een vraag.
Ik kreeg een zakje met 4 ledjes aan een Molex stekker erbij, waar moeten die in?
Bedankt.
_AvA_
Droogkloot.
Aaah, op die manier...
Opeens word er een hoop duidelijk.
Voor de mensen die hem nog gaan kopen, lees de handleiding. Ik was zo'n uitgebreidde kast niet gewend. Ik heb geprobeerd een 120mm fan te installeren aan het Hard Drive rekje wat in de bovenkant moet, en daarna het te monteren aan het I/O panel van mijn moederbord.
Ik heb geen idee wat me bezielde of hoeveel ik op had, maar duidelijk is dat ik niet helemaal helder was.
Overigens, ik heb weer een onderdeel gevonden waarvan ik niet weet wtf het is.
Het is een aluminium hoekprofiel van ca. 15 cm lang, met 2 schroefgaten erin aan de uiteinden.
Waar moet het op
--edit--
Nog iets.
Ik heb geprobeerd een paar 120mm fans in het side panel te klikken, maar als ze aan staan (gebruik ze als intake) schrapen ze langs de stof. Het maakt veel herrie en kan niet goed zijn voor de fans, dus ik heb de rekjes er maar uitgehaald. Ik heb nu de fans vast moeten schroeven, en ik zag dat er nog ruimte over blijft. Ik denk dat een 130 of 140 mm fan ook wel past
ik ga nu ff prutsen met de ledjes, kijken of ik ze ergens anders nog kwijt kan.
Opeens word er een hoop duidelijk.
Voor de mensen die hem nog gaan kopen, lees de handleiding. Ik was zo'n uitgebreidde kast niet gewend. Ik heb geprobeerd een 120mm fan te installeren aan het Hard Drive rekje wat in de bovenkant moet, en daarna het te monteren aan het I/O panel van mijn moederbord.

Ik heb geen idee wat me bezielde of hoeveel ik op had, maar duidelijk is dat ik niet helemaal helder was.
Overigens, ik heb weer een onderdeel gevonden waarvan ik niet weet wtf het is.
Het is een aluminium hoekprofiel van ca. 15 cm lang, met 2 schroefgaten erin aan de uiteinden.
Waar moet het op
--edit--
Nog iets.
Ik heb geprobeerd een paar 120mm fans in het side panel te klikken, maar als ze aan staan (gebruik ze als intake) schrapen ze langs de stof. Het maakt veel herrie en kan niet goed zijn voor de fans, dus ik heb de rekjes er maar uitgehaald. Ik heb nu de fans vast moeten schroeven, en ik zag dat er nog ruimte over blijft. Ik denk dat een 130 of 140 mm fan ook wel past
ik ga nu ff prutsen met de ledjes, kijken of ik ze ergens anders nog kwijt kan.
[ Voor 21% gewijzigd door _AvA_ op 14-01-2007 14:42 ]
Droogkloot.
Hoe hebben jullie je kabels geregeld in de buurt van de top fan?
De mijne blaast wel warme lucht uit, maar er zit een hoop shit voor...
De mijne blaast wel warme lucht uit, maar er zit een hoop shit voor...
Droogkloot.
Die kan je toch perfect langs de zijkant wegwerken hoor
Gewoon "creatief met kabels" zijn
Verwijderd
Weet iemand wanneer de Stacker 832 uitkomt? Ben namelijk errug geinteresseerd in die kast.
Zag trouwens in de pricewatch dat die bij 4launch voor EUR 110,-- in de pre-order staat. Dan kan toch niet kloppen....
Zag trouwens in de pricewatch dat die bij 4launch voor EUR 110,-- in de pre-order staat. Dan kan toch niet kloppen....

Dat valt kwa prijs best mee, moet ik zeggen de eerste CM Stackers zaten rond de €150 - €160.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:02:
Weet iemand wanneer de Stacker 832 uitkomt? Ben namelijk errug geinteresseerd in die kast.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit topic is gesloten.