Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:04
Dank voor de reacties!

Ik heb een drastische beslissing genomen: ga toch voor een MB-CPU-GRAKA-Mem upgrade. Het is vrijwel de aanschaf van een nieuw systeem.

De onderdelen van mijn huidige systeem en nog wat extra onderdelen die ik heb liggen, moeten ongeveer 400-500 euro opleveren (mits ik alles kwijt kan). Uiteindelijk ga ik op de hccdagen op zoek naar de volgende onderdelen:

Moederbord: gigabyte P965 DS3 = 140,00
Processor: Intel Core2 duo 6300 = 180,00
videokaart: Sapphire Radeon X1950 pro = 180,00 (ik hoop dat deze over een maand goed leverbaar is)
Geheugen (de grootste kosten post): 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400) = 280,00
En nog een koeler = 15,00

samen komt dit neer op ongeveer 800 euro! In combinatie met de verkoop van oude onderdelen en mijn huidig budget van 300 euro moet dit wel sluitend te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ongeveer een jaar geleden met hulp van dit topic toch gekozen voor een upgrade (CPU, Ram, videokaart), inmiddels begint het weer te knagen en roep ik jullie hulp weer in

Ik zit met het volgende systeem:

Kast met Asus 450W voeding
Gigabyte 7VRXP (Via KT333 chipset)
AMD XP-M 2800+ (@2.2 GHz (max OC met huidige setup)
2x 512MB DDR PC2700 CAS2 Kingston Valueram (dus 1GB)
XFX GeForce 6800 GS AGP 256mb
SB Audigy 2 Value Edition
Intel Pro100 NIC
1x Maxtor 160GB PATA disk
Plextor 40x brander + noname 52x lezer

Mijn probleem is dat het systeem wat "gaar" begint te worden. Bij hardwareveranderingen ziet hij soms de helft niet meer, ik moet handmatig IRQ's toewijzen wil alle hardware werken. Dit komt vermoed ik vooral door het oude moederbord wat officieel de CPU en videokaart niet ondersteunt, maar wat met veel tweaken toch in leven wordt gehouden ;). Ook vind ik de algemene "responsiveness" van het systeem soms wat te wensen overlaten.

Ik doe zo'n beetje alles op het systeem: office, leechen, internet, muziek afspelen, foto's bewerken (simpel knip en plak werk, soms wat belichting, van de digicam), simpele websites maken (maar dat is eigenlijk niet meer dan Ultraedit), gamen (dat maar soms, en dan Oblivion, NFSU/MW of een 3D Shooter). De bedoeling is dat hij af en toe 's nachts aan blijft staan i.v.m. leechen, een laag stroomverbruik (bij bijna idle) zou daarom fijn zijn. Ook wil ik graag gigabit ethernet.

Ik vermoed dat het een grote upgrade wordt, het gecombineerde AGP/PCIe moederbord van Asrock staat mij een beetje tegen (vanwege dat de PCIe performance tegenvalt en ik dan toch weer een ander moederbord nodig zou hebben).

Opties die ik zie:
1. Veel onderdelen upgraden
2. Alleen een ander moederbord, een modern(er) S-A moederbord is sneller (scheelt bijv. een moderne chipset (bijv. NForce2 ipv mijn huidige KT333) veel met mijn huidige chipset?), minder problemen en een betere CPU overclock, AGP 8x ondersteund etc. ik vermoed dat mijn geheugen ook nog wel PC3200 kan halen op CAS3, maar is deze upgrade (alleen moederbord) zijn geld waard...?
3. (nog) niets doen

Voor optie 1 heb ik ongeveeer 400 euro over, wat zouden jullie doen? Ik kan namelijk ook nog even doormodderen met dit systeem en over een half jaar (vakantiegeld _/-\o_ ) van een groter budget een upgrade doen. Een tussenoplossing (alleen moederbord) verzacht de pijn totaan de grote upgrade, maar hoeveel...?

[ Voor 21% gewijzigd door EMP op 01-11-2006 10:33 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn systeem is bijna compleet, ik mis alleen wat fps :)

Hardware:
Intel C2D 4300
1,5Gb PC5300
4x160gb
430w voeding
Sapphire x1600PRO 512Mb

De videokaart heb ik in een opwelling bij de mediamarkt gekocht maar valt erg tegen.
Ik speel veel CoD2 en kan hem niet veel hoger zetten dan 1024.
Mijn vorige pc met een 9800Pro vond ik nog lekkerder gamen op dit moment...

Ik ben nu op zoek naar een andere videokaart waarmee ik toch minstens op 1024 CoD moet kunnen spelen. Budget is ongeveer 200 - 250 euro.
De reviews die ik vind op internet hebben het vaak over de 7800 serie maar wanneer ik een keuze aan het maken ben bij een shop zie ik door de bomen het bos al niet meer.

wie kan mij hierbij helpen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
arjants schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:04:

Hardware:
Intel C2D 4300
1,5Gb PC5300
4x160gb
430w voeding
Sapphire x1600PRO 512Mb

De videokaart heb ik in een opwelling bij de mediamarkt gekocht maar valt erg tegen.

Ik ben nu op zoek naar een andere videokaart waarmee ik toch minstens op 1024 CoD moet kunnen spelen. Budget is ongeveer 200 - 250 euro.
De reviews die ik vind op internet hebben het vaak over de 7800 serie maar wanneer ik een keuze aan het maken ben bij een shop zie ik door de bomen het bos al niet meer.

Ik zou zeggen kijk eens naar een x1950pro. Een 7800 is niet meer de nieuwste en je kan dan ook nog beter een 7900GT nemen. Maar de x1950pro lijkt me in deze categorie een hele goede keuze. Misschien dat je inmiddels ook een x1900xt kan vinden. Beiden zijn in ieder geval flink sneller dan een 7800.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
arjants schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:04:

Hardware:
Intel C2D 4300
1,5Gb PC5300
4x160gb
430w voeding
Sapphire x1600PRO 512Mb

Mocht je hem nog ergens op de kop kunnen tikken: Neem dan de 7900GTO. Kijk anders eens naar de X1950Pro die binnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus p4p800 s478
intel 2.8 Ghz HT
Ati 9800se (AGP)
2x512mb
300W no-name voeding

Ik speel af en toe spelletjes en zelfs op de allerlaagste settings beginnen de spellen te happeren. Is het nog de moeite dit systeem te upgraden? Een budget zou ik zo niet weten, want als het upgraden een paar honderd euro gaat kosten dan ga ik er nog wel een tijdje mee vooruit om door te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 03:09:
asus p4p800 s478
intel 2.8 Ghz HT
Ati 9800se (AGP)
2x512mb
300W no-name voeding

Ik speel af en toe spelletjes en zelfs op de allerlaagste settings beginnen de spellen te happeren. Is het nog de moeite dit systeem te upgraden? Een budget zou ik zo niet weten, want als het upgraden een paar honderd euro gaat kosten dan ga ik er nog wel een tijdje mee vooruit om door te sparen.
Je gaat een heel eind vooruit komen wanneer je een moderne AGP videokaart neemt. De 9800SE serie is niet de snelste, de rest van je hardware kan nog best mee als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt spelen, idem voor 1 GB ram. Bijvoorbeeld een 6800GS/GT of 7800GS zijn goede AGP kaarten, afhankelijk van je budget.

je voeding, tsja, als het allemaal stabiel is kun je hem houden, maar ik zelf ga altijd voor een kwaliteitsvoeding om problemen te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 02-11-2006 11:41 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

@LeHeraut

Budget vat ik bij deze even op als <200, kan je precies een midrange graka (of high-end vorige generatie) + voeding voor kopen. Denk dan aan een 350~400watter & 7600/1600/6800/X850

FSP/Coolermaster/Antec etc hebben wel leuke dingen in die prijsklasse, hoeft niet geweldig te zijn tenzij je veel schijven eraan hebt hangen.

Bijvoorbeeld bij zercom:
x1600pro 99,30
Cooler Master eXtreme Power 380W 37,80 (15a @ 12v1 - 10A @ 12v2)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cio schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:51:
@LeHeraut

Budget vat ik bij deze even op als <200, kan je precies een midrange graka (of high-end vorige generatie) + voeding voor kopen. Denk dan aan een 350~400watter & 7600/1600/6800/X850

FSP/Coolermaster/Antec etc hebben wel leuke dingen in die prijsklasse, hoeft niet geweldig te zijn tenzij je veel schijven eraan hebt hangen.

Bijvoorbeeld bij zercom:
x1600pro 99,30
Cooler Master eXtreme Power 380W 37,80 (15a @ 12v1 - 10A @ 12v2)
Ja aan zo iets zat ik dus wel te denken. Die voeding is sowieso brak aangezien ik er al eerder eentje van heb gehad, maar die is net binnen de garantievervangen en is volgens mij ook niet echt stabiel. Ik heb ook een leuke standaard -made in china- behuizing, is dat ook iets dat vervangen moet worden of doet die behuizing er niet zoveel toe?

Wat voor videokaart is eigenlijk 'het beste" voor mijn systeem? Daarmee bedoel ik dus kwaliteit/prestatieverhouding. Liever wat goedkoper en net iets minder, dan heel duur voor net een klein beetje meer prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Kast maakt geen drol uit, zolang ie in elkaar blijft zitten. Ik zou zelf nooit de goedkoopste midrange kopen maar je zat duidelijk aan een budget vast, vandaar de x1600pro. Ik had er liever een x1600XT of 7600GT (niet GS!) in gezien omdat het gewoon heel veel scheelt in dat segment.

Afhankelijk van hoe graag je games "goed" wil spelen eigelijk. Ik ben van een ATi 9200 naar een x850 XT PE gegaan, en stap nooit meer terug naar budget, omdat ik naar mijn gevoel eindelijk spellen kan spelen zoals ze bedoeld zijn.

Als ik jouw systeem zou upgraden ga ik voor de 7600GT 256MB omdat het icm de andere hardware de meeste power geeft. Lieftst nog even 1GB ram extra maar ja, je kan niet alles hebben.

Simpele regels:
Low end (7300, x1300) = kan je niet mee gamen.
Midrange - klasse (GS, Pro) = kan maar verwacht niet te veel en vooral niet te lang.
midrange + klasse/high end - klasse = Gewoon gamen, geen poespas, kan je het mee uithouden tot einde volgende generatie.
Idioot dure meuk meteen kopen = Alles op max en volgende generatie compleet overslaan (denk 6800GT/x800XT)

[ Voor 21% gewijzigd door Cio op 02-11-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 03:09:
asus p4p800 s478
intel 2.8 Ghz HT
Ati 9800se (AGP)
2x512mb
300W no-name voeding

Je wilt dus gamen?
Dan zul je sowieso je videokaart moeten upgraden. Aangezien je processor ook niet meer de snelste is, en investeren in een AGP kaart imo een beetje zonde is, zou ik mobo+proc ook upgraden. Als je dan voor een C2D gaat zal het geheugen ook geupgrade moeten worden. En je voeding zal het dan niet meer trekken. Dus: Imo gewoon eigenlijk een nieuw systeem.

Opzich kun je nog gaan voor een snellere AGP kaart zoals de 7800GS, maar dan investeer je in uitgefaseerde meuk en heb je verder geen mogelijkheden meer met je systeem. Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Dan zou ik juist doorsparen en gelijk "alles" upgraden. Verder is het ook maar de vraag of die no-name voeding dat trekt.

Maargoed, ik weet niet wat jou eisen zijn en wat je nou precies wil, dus kom zelf eerst maar eens met een concreet lijstje met eisen en gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Ik ben van plan een stokoude PC in te richten als server waarmee ik 24-7 dingen kan downloaden. Dit als voordeel dat deze minder stroom vreet dan m'n hoofd PC en bovendien stabieler zal zijn omdat ik er verder geen gekke dingen mee doe O-) . Ik zal deze dan in het netwerkje bijplaatsten om zo snel de bestanden te kunnen overzetten.

Mijn vraag is alleen of dit systeem hier nog snel voor zal zijn of dat het een erge bottleneck zal veroorzaken (of is het grotendeels afhankelijk van je verbinding?). Dat de harde schijf zo klein is doet er niet zoveel toe aangezien ik de bestanden na het plaatsten op m'n hoofd PC telkens weer verwijder. Het besturingssysteem zal Windows 2000 worden om het wat soepeler te laten verlopen en omdat ik daar nog een licentie van heb. Hier gaat het om:

Intel Celeron 633 @ 950MHz
256MB ECC PC100 geheugen
20GB 7200RPM Seagate barracuda
MSI AGP Nvidia MX4 440
10/100Mbit LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:59:
[...]

Je wilt dus gamen?
Dan zul je sowieso je videokaart moeten upgraden. Aangezien je processor ook niet meer de snelste is, en investeren in een AGP kaart imo een beetje zonde is, zou ik mobo+proc ook upgraden. Als je dan voor een C2D gaat zal het geheugen ook geupgrade moeten worden. En je voeding zal het dan niet meer trekken. Dus: Imo gewoon eigenlijk een nieuw systeem.

Opzich kun je nog gaan voor een snellere AGP kaart zoals de 7800GS, maar dan investeer je in uitgefaseerde meuk en heb je verder geen mogelijkheden meer met je systeem. Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Dan zou ik juist doorsparen en gelijk "alles" upgraden. Verder is het ook maar de vraag of die no-name voeding dat trekt.

Maargoed, ik weet niet wat jou eisen zijn en wat je nou precies wil, dus kom zelf eerst maar eens met een concreet lijstje met eisen en gedachten :)
Tja, wat ik in gedachten had? Nou in ieder geval denk ik wel dat ik sowieso een nieuwe voeding ga aanschaffen, want dit ding is gewoon brak. Mocht het nog een forse vooruitgang zijn dan wel ik behalve die voeding nog wel rond de €100-€150 bij leggen zodat ie nog iets langer mee kan gaan.
Maar als het eigenlijk gaat betekenen veel investeren en dan weinig terug zien dan vervang ik alleen de voeding en dan spaar ik even door.

Ik heb zo mijn twijfels over wat het prestatie verschil zal zijn met een nieuwe kaart vergeleken de oude. Met deze configuratie dan haal ik op de allerlaagste settings in oblivion niet eens een gemiddelde van 7-10 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Met een 7800GS kun je met je systeem oblivion prima spelen op medium settings. Toch is het maar de vraag of je niet beter je hele systeem kunt upgraden omdat je verder nooit meer iets zou kunnen uit bereiden. Voor weinig geld heb je al een goede budget game-pc: AMD3800+ AM2, 7900GTO MSI.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:02:
[...]

Tja, wat ik in gedachten had? Nou in ieder geval denk ik wel dat ik sowieso een nieuwe voeding ga aanschaffen, want dit ding is gewoon brak. Mocht het nog een forse vooruitgang zijn dan wel ik behalve die voeding nog wel rond de €100-€150 bij leggen zodat ie nog iets langer mee kan gaan.
Maar als het eigenlijk gaat betekenen veel investeren en dan weinig terug zien dan vervang ik alleen de voeding en dan spaar ik even door.

Ik heb zo mijn twijfels over wat het prestatie verschil zal zijn met een nieuwe kaart vergeleken de oude. Met deze configuratie dan haal ik op de allerlaagste settings in oblivion niet eens een gemiddelde van 7-10 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik plaats niet snel een bericht, maar na het grotedeels lezen van dit topic kom ik er nog steeds niet uit.

Ook hier wordt het dus tijd voor een upgrade. Maar wat?

Huidige systeem:

- Dell Dimension 8300 mobo
- Intel Pentium 4HT, 2600 MHz, 800 FSB (Northwood)
- 2x256 PC3200 DDDR SDRAM 3.0 CL (merkloos)
- 2x512 PC3200 DDDR SDRAM 2.5 CL (Twinmos)
- Asus Nvidia GeForce 6800, 128 MB, 16 pipelines unlocked, AGP
- Hitachi 160 GB, 7200 RPM, IDE

Het probleem is vooral dat games als FEAR niet meer soepeltjes draaien op de door mij gewenste settings. De PC gebruik ik dan ook voornamelijk voor gaming.

Ik zat zelf te denken aan één of meerdere van de volgende upgrades:
- Processor upgrade: Intel Pentium 4HT, 3400 MHz, 800 FSB (Northwood), 2de hands voor ong. € 100,-
- Geheugen upgrade: 2x256 vervangen door 2x512 met CL 2.5 voor ong. € 100,-
- Videokaart upgrade: Gainward GeForce 7800GS+ 512MB AGP voor € 325,-

Een nieuw moederbord zit er niet in, aangezien ik vast zit aan mijn Dell kast en voeding. Dit zal dus mijn laatste upgrade worden voor ik over 2 jaar een geheel nieuw systeem aanschaf.

Burget ligt rond de € 400,-

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:24:
Ik plaats niet snel een bericht, maar na het grotedeels lezen van dit topic kom ik er nog steeds niet uit.

Ook hier wordt het dus tijd voor een upgrade. Maar wat?

Huidige systeem:

- Dell Dimension 8300 mobo
- Intel Pentium 4HT, 2600 MHz, 800 FSB (Northwood)
- 2x256 PC3200 DDDR SDRAM 3.0 CL (merkloos)
- 2x512 PC3200 DDDR SDRAM 2.5 CL (Twinmos)
- Asus Nvidia GeForce 6800, 128 MB, 16 pipelines unlocked, AGP
- Hitachi 160 GB, 7200 RPM, IDE

Het probleem is vooral dat games als FEAR niet meer soepeltjes draaien op de door mij gewenste settings. De PC gebruik ik dan ook voornamelijk voor gaming.

Ik zat zelf te denken aan één of meerdere van de volgende upgrades:
- Processor upgrade: Intel Pentium 4HT, 3400 MHz, 800 FSB (Northwood), 2de hands voor ong. € 100,-
- Geheugen upgrade: 2x256 vervangen door 2x512 met CL 2.5 voor ong. € 100,-
- Videokaart upgrade: Gainward GeForce 7800GS+ 512MB AGP voor € 325,-

Een nieuw moederbord zit er niet in, aangezien ik vast zit aan mijn Dell kast en voeding. Dit zal dus mijn laatste upgrade worden voor ik over 2 jaar een geheel nieuw systeem aanschaf.

Burget ligt rond de € 400,-

Thanx!
Wat ik mij kan herrinneren van een review over de 7800GS (deze dus) is dat als je een 6800GT hebt (waar de jouwe dus op draait) dat het dan geen zin heeft om te upgraden.

Nieuwe CPU zou misschien nog helpen, en of van 1,5 naar 2gb ram veel zal uitmaken weet ik niet (is sterk afhankelijk van de game, je zou eens op kunnen zoeken of FEAR hier iets aan heeft... WOW en Oblivion lusten 2GB uit mijn hoofd wel...)

Voordeel van CPU en RAM is dat je je "oude" spullen nog goed tweedehands kan verkopen, dus kan je voor relatief weinig geld je systeem upgraden. Je videokaart echter is mijns inziens het geld niet waard, dus spaar het uit en doe je eerstkomende grote upgrade wat eerder :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs.

P4P800-X
P4 3.0 Ghz
1 x 1Gb GeIL Value Single Channel PC3200 400MHz DDR
Ati Radeon 9600 XT 128mb AGP
300 Watt voeding (Target)

Ik speel nu voornamelijk GT Legends en GTR2, bij GTR2 speel ik nu op resolutie 1024x768 in windowed mode en haal tussen de 40 en 50 FPS wat best goed is maar ik wil op 1280x1024 spelen zonder enige problemen.

Ik had gedacht aan een Sapphire Radeon X1650 PRO 265mb.

Nu volgens mij gaat die voeding dat niet meer trekken, die hebben ze er maar rap rap ingestopt toen mijn moederbord is overleden en daardoor ook de voeding. Voordien zat er een Antec 350 Watt voeding in en zonder mij ook maar iets te vragen hebben ze die rommel er ingestopt maar bon het is nu zo.

Ik wil niet meer dan € 200 uitgeven aangezien ik enkel GTR2 enzo speel lijkt me dit systeem nog goed genoeg.

Voor de voeding had ik gedacht aan een Antec 400 Watt.

Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@Fonzie1983
Systeem zit tegen z'n end aan, niet meer zoveel geld in stoppen. Bottlenecks die ik zo zie (128mb op de graka, geen high-res textures dus, evenals proc vermogen) maken het systeem een bodemloze put.

Hou ook rekening met je voeding in dit verhaal, proc zal meer vragen, evenals graka, dus mogelijk moet die vervangen worden.

@Japy85
wat ik tegen LeHeraut zei ;) Mogelijk dat jouw eisen een iets zwaardere graka (7600GT of x1600XT dus) vragen, maar daarmee ook direct tegen die 200 euro aanschuren.

@LeHeraut
7 tot 10FPS? Extreem crappy ja, maar je videokaart is dan ook extreem crappy. Wel denk ik dat een herinstall en de juiste drivers ook een stuk schelen. Niet dat het dan al speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
@ Fonzie1983, Japy85 en anderen:

Ik merk dat er erg veel personen zijn waarbij hun pc niet meer genoeg power levert om nieuwe games te kunnen spelen. Volgensmij hebben jullie niet door dat je voor ontzettend weinig geld een goed presterend S939 systeem kunt kopen. S939 is dan weliswaar uitgefaseerd maar daarom ook zo goedkoop. Kijk eens wat je kunt krijgen voor onder de 600 euro. Vergeet niet dat je voor je huidige oude PC vaak nog zo'n 350 euro terug krijgt!

- Xitac X-gear Verso XV600K (ATX, 450W, Zwart) 33,90
Prima budged towertje met 450W voeding welke i.t.t Q-tec en Sweex exemplaren wel goed z'n werk doet. Hij trekt een MSI 7900GTO prima (spreek uit ervaring).

- Asus A8V-XE, K8T890 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID) 53,46
Gewoon goed Asus bordje voor nette prijs.

- AMD Opteron 148 (S939, 2.2GHz, 1MB, 400MHz Bus, 85W, Boxed) 97,24
Kijk eens aan! Een Opteron is nu wel erg aantrekkelijk geworden ;)

- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) 95,00
Geheugen moet er ook zijn. 1GB is meestal nog meer dan voldoende. Upgraden kan altijd later nog als de geheugenprijzen sraks enorm aan het dalen zijn.

- Maxtor DiamondMax 17, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ, RoHS) 51,10
Een van de nieuwste en snelste 160GB SATA harddisken. De meeste mensen hebben niet meer dan 160GB nodig.

- MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E 234,32
Het meest aantal frames pomp je uit de videokaart. Daarom ook dit exemplaar met "the most bang for buck". Een 11000 3Dmark05's moeten wel lukken :)

-NEC AD-5170 18x (Dual-layer, Zwart) 29,70
Goede en snelle DVD brander.

TOTAAL: 594,72 (prijzen gebaseerd op de Pricewatch 3-11-06)

Ik hoop dat dit een tip is voor veel mensen. Ik heb een paar dagen geleden voor een vriend dit geassembleerd en het werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik wil graag ook een sneller systeem.

Mijn huidige specs zijn:

Asus A7n8x Deluxe moederbord
Amd Athlon XP 2600+
512MB 400MHz-PC3200 DDR DIMM
ATI Radeon 9600 Pro 128MB
SB Audigy 4
Maxtor 80 GB SATA + Maxtor 120 GB SATA

Ik begin te merken dat dit systeem langzaam begint te worden.

Wat ik graag wil is een nieuwe moederbord en processor. Het liefst zou ik mijn oude geheugen willen gebruiken en uitbreiden naar 1 GB.

Ik speel vooral het spel FS2004. Verder doe ik veel filmbewerking. Verkleinen van dvdfilms, gebruik van Adobe Premiere enz.
Ik werk graag met meerdere programma's tegelijk. Nu b.v als ik een film aan het splitten ben met Quickpar kan ik niets anders doen op mijn PC. Ik zou dat wel graag willen.

Mijn uitgave hiervoor mag niet meer dan 400 a 500 euro zijn.

Wat kan ik het beste doen voor een veel sneller systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu aantal onderdelen vervangen, ge-upgrade ( niet echt nederlands )

Echter, denk ik aan een RAID0 of beter SATA met de Raptor 150GB 10k

Mijn systeem op dit moment:
- P4 2.4GHz@2.6GHz
- Asus P4T-E 850 Chipset -> ( Extra PCI-Card voor USB 2.0 en FireWire )
- Samsung 1.5GB RD-RAM
- WinFast AGP 7600GT 256MB ( ipv MSI GeForce FX 5700 )
- Maxtor 300GB 7200RPM
- Soundblaster Live! Platinum

Wat kan het beste doen? een Raptor harddisk en een SATA controller? (welk SATA controller)
Of IDE RAID 2x300GB van Maxtor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
erwin85 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:36:

Mijn huidige specs zijn:

Amd Athlon XP 2600+
SB Audigy 4

Wat ik graag wil is een nieuwe moederbord en processor. Het liefst zou ik mijn oude geheugen willen gebruiken en uitbreiden naar 1 GB.

Ik speel vooral het spel FS2004. Verder doe ik veel filmbewerking. Verkleinen van dvdfilms, gebruik van Adobe Premiere enz.
Ik werk graag met meerdere programma's tegelijk. Nu b.v als ik een film aan het splitten ben met Quickpar kan ik niets anders doen op mijn PC. Ik zou dat wel graag willen.

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je het beste een nieuwe moederbord + proc + geheugen kan gebruiken :)
Een socket 939 zijn erg goedkoop (vanwege dat die socket niet meer geproduceerd wordt), een degelijke c2d proc kost rond de 150,- en 1GB aan geheugen rond de 80 :)

Dan zou je geld overhouden en dan zou je misschien kunnen kijken naar een andere videokaart.

edit:
Anders kan je ook kijken naar een nieuwe socket moederbord en processor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 09-11-2006 14:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02-2022
3 jaar geleden kreeg ik een PC van me opa, ik helemaal tevreden, alle spellen gingen goed.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en begint alles langzamer te worden, nu aan jullie de vraag. Moet ik upgraden of niet?

Specs van mijn PC:
Geheugen: 1024 MB
Hardeschijf: 250 Gig, 7200 RPM
voor de rest zie:
http://img238.imageshack.us/img238/6071/pcpu6.png

Nu ben ik op internet eens rond gaan neuzen naar een videokaart, en zie ik dat volgens iedereen AGP doodbloeit. Maar op mijn mobo zit geen Pci-Express, dus zou ik een nieuwe moeten gaan kopen.
Wat voor 1? Ook wil ik er graag een videokaart bij, een kwalitatief goede die spellen als BF2, CoD enz ondersteund. (ik las iets met pipelines, of pixel shaders ofzo???) Op andere site vernam ik dat ik ook nieuwe processor dan zou moeten nemen, kom met suggesties voor dit alles aub.

Ik heb zo rond de 200-300(kan altijd meer worden,maar wil niet teveel uitgeven) euro te besteden. En ik ga naar HCC dagen, dus kan ik daar eventueel nog iets op de kop tikken.
Alvast bedankt,

Rik.

[ Voor 5% gewijzigd door rikkiej90 op 09-11-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Post aub even volledige specs, je post is zo erg onvolledig. Kijk verder eerst even naar de Pricewatch voor wat prijzen en benchmarks voor de onderdelen die je interessant lijken, zodat je zelf ook even een idee vormt van wat je nou wilt.
erwin85 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:36:

Mijn huidige specs zijn:

Amd Athlon XP 2600+
SB Audigy 4

Een dual core systeempje lijkt me het beste voor jou. Met dat beperkte budget wordt het waarschijnlijk een AMD.
Bijvoorbeeld:
-AMD Athlon 64 X2 3800+ - €142
-MSI K9N Neo-F - €62
-512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston) - €105
-Radeon X1950 PRO - €177

Totaal: €486

Eventueel een wat mindere videokaart (7600GS voor €100) en een wat betere processor (of zelfs een E6300 + MSI P965) als je wat meer videobewerking doet dan aan gamen, aangezien de 7600GS dat spel ook wel trekt. Maar ik weet niet precies hoe veeleisend je op dat gebied bent. Als je puur en alleen dat spel wilt spelen dan kun je beter voor een 7600GS gaan en een E6300 + MSI P965 Neo-F)

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 09-11-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
RoD schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:49:
Post aub even volledige specs, je post is zo erg onvolledig. Kijk verder eerst even naar de Pricewatch voor wat prijzen en benchmarks voor de onderdelen die je interessant lijken, zodat je zelf ook even een idee vormt van wat je nou wilt.
Volledige Specs?
Hmm.. (staan tog op dat plaatje?)

mja:

Processor: Amd Athlon 64 3000+
Videokaart: Ati Radeon 9250 256 mb
Geheugen: 2x 512 mb (geen idee welk merk)
Harde schijf: Maxtor 250 gig
Moederbord: Asus A8V Deluxe (geen Pci-e)
Dvd-writer+speler van LG

wat wil je nog meer weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Een dual core systeempje lijkt me het beste voor jou. Met dat beperkte budget wordt het waarschijnlijk een AMD.
Bijvoorbeeld:
-AMD Athlon 64 X2 3800+ - €142
-MSI K9N Neo-F - €62
-512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston) - €105
-Radeon X1950 PRO - €177

Totaal: €486

Eventueel een wat mindere videokaart (7600GS voor €100) en een wat betere processor (of zelfs een E6300 + MSI P965) als je wat meer videobewerking doet dan aan gamen, aangezien de 7600GS dat spel ook wel trekt. Maar ik weet niet precies hoe veeleisend je op dat gebied bent. Als je puur en alleen dat spel wilt spelen dan kun je beter voor een 7600GS gaan en een E6300 + MSI P965 Neo-F)
Ik zal meer videobewerking doen dat ik games aan het spelen ben. Maar nu merk ik zeker in FS2004 dat het erg schokkerig en traag gaat. Vooral met geinstalleerde add-ons.

Met deze upgrade, zal ik veel verschil gaan merken? Als het namelijk maar 10% a 20 % sneller is dan wat ik nu heb is het een beetje zonde van het geld.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Toch een klein kickje (verkorte versie) O-)
Empie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:18:
Kast met Asus 450W voeding
Gigabyte 7VRXP (Via KT333 chipset)
AMD XP-M 2800+ (@2.2 GHz (max OC met huidige setup)
2x 512MB DDR PC2700 CAS2 Kingston Valueram (dus 1GB)
XFX GeForce 6800 GS AGP 256mb
SB Audigy 2 Value Edition
Intel Pro100 NIC
1x Maxtor 160GB PATA disk
Plextor 40x brander + noname 52x lezer

Ik doe zo'n beetje alles op het systeem

Opties die ik zie:
1. Veel onderdelen upgraden
2. Alleen een ander moederbord, een modern(er) S-A moederbord is sneller (scheelt bijv. een moderne chipset (bijv. NForce2 ipv mijn huidige KT333) veel met mijn huidige chipset?), minder problemen en een betere CPU overclock, AGP 8x ondersteund etc. ik vermoed dat mijn geheugen ook nog wel PC3200 kan halen op CAS3, maar is deze upgrade (alleen moederbord) zijn geld waard...?
3. (nog) niets doen

Voor optie 1 heb ik ongeveeer 400 euro over, wat zouden jullie doen? Ik kan namelijk ook nog even doormodderen met dit systeem en over een half jaar (vakantiegeld _/-\o_ ) van een groter budget een upgrade doen. Een tussenoplossing (alleen moederbord) verzacht de pijn totaan de grote upgrade, maar hoeveel...?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:

P4 3.2Ghz HT
kingston 1024DDR2
Geforce7800GTX
Maxtor 160Gb
WinXPPro
IIyama Vision Master Pro 452 CRT
Soundbalster Audigy 2 Retail

Het is meer dat ik kan kiezen tussen of dit of dat.
Ik heb ongeveer 350 euro te besteden.
- Of een nieuwe CPU (E6600)
- Meer geheugen (2gb)
- Nieuw TFT scherm (Samsung 931C/Benq 93GX)
- 2x Seagate 250Gb

Wat ik ermee doe?
- Gamen
- Films kijken
- AutoCAD/ Inventor

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zonder te weten wat je met je pc doet is hier geen oordeel over te geven.
Stiekem editten :P Reactie komt eraan.

Goed...
Gamen zit voorlopig wel goed met die videokaart, voor je overige eisen kun je best een zwaardere proc gebruiken. Een E6600 met 1GB geheugen erbij lijkt me een prima keus. Natuurlijk kun je ook voor die 2 hdd's gaan, maar ik weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt. Je kunt ook nog een schijfje van 160GB erbij zetten en dan Raid0 gaan draaien (moet je wel je budget wat verhogen. Zelfde geval met een TFT scherm. Dat kun je ook doen, maar het hangt er vanaf hoeveel waarde je er aan hecht. Persoonlijk zou ik liever meer performance uit mn pc halen, dus voor de E6600 + 1GB gaan.
Ik neem aan dat je ook nog een nieuw moederboard moet hebben? Dan zou je voor de MSI P965 kunnen gaan.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 10-11-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat research weet ik niet of dat mijn moederbord (Asus P5LD2) de E6600 ondersteunt kan iemand daar een uitsluitsel over geven?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
Beste mensen,

zoals hier eerder al gepost zit ik eraan te denken op mijn computer te upgraden, of iets dergelijks. Want ik merk toch dat mijn pc minder draait met bepaalde spellen als World Of Warcraft, Need for Speed: Carbon en Far Cry. Nu zat ik zelf te denken aan een nVidia 7800 GT (op aanraden) en die kost zo rond de 150 euro(AGP versie). Ook andere dingen die ik kan verbeteren, zodat er beter op gegamed kan worden?

Mijn computer:

Processor: Amd Athlon 64 3000+ (1800 mhz)
Koeler: Amd zelf
Moederbord: Asus A8V Deluxe (rev 2.00, socket 939, AGP)
Harde schijf: Western Digital 250 GB (IDE, 7200 RPM)
Videokaart: Asus Ati Radeon 9250 256 mb (AGP)
Geheugen: 2x Corsair 512 MB (type: VS512mb400) (op internet stond PC3200)
Geluidskaart: 7.1 onboard
Voeding: Component Pro 300 Watt
Cardreader: Apacer 10 in 1
Dvd-speler: LG GDR-8163RBB, 16x
Dvd-brander: Aopen DUW1616L
Behuizing: Aopen QF50C
Wifi kaart: SMC WBR14T-G

Met vriendelijke groet,

Rik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Voor m'n vriendin een tijdje terug een 2e hands pc gekocht. Een 1200 Mhz, met 256 mb (sdram) geheugen. Videokaart is een Ati Radeon 7000 (agp).

Nu speelt ze voornamelijk de Sims 2, maar dat schokt soms een beetje.

Nu is mijn vraag: Wat is beter te vervangen, de videokaart? Naar een die T&L ondersteunt en meer geheugen heeft, of zoeken naar 2e hands sdram geheugen en er 512 in zetten in plaats van 256?

In verband met beperkt budget is een nieuwe pc of beide geen oplossing.

Max €100

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
boersmaster schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:00:
Hallo,

Voor m'n vriendin een tijdje terug een 2e hands pc gekocht. Een 1200 Mhz, met 256 mb (sdram) geheugen. Videokaart is een Ati Radeon 7000 (agp).

Nu is mijn vraag: Wat is beter te vervangen, de videokaart? Naar een die T&L ondersteunt en meer geheugen heeft, of zoeken naar 2e hands sdram geheugen en er 512 in zetten in plaats van 256?

Max €100

Niemand die mij hierover advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
rikkiej90 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:23:
Beste mensen,

zoals hier eerder al gepost zit ik eraan te denken op mijn computer te upgraden, of iets dergelijks. Want ik merk toch dat mijn pc minder draait met bepaalde spellen als World Of Warcraft, Need for Speed: Carbon en Far Cry. Nu zat ik zelf te denken aan een nVidia 7800 GT (op aanraden) en die kost zo rond de 150 euro(AGP versie). Ook andere dingen die ik kan verbeteren, zodat er beter op gegamed kan worden?

Mijn computer:

Met vriendelijke groet,

Rik.
Ik denk dat je een 7600GT bedoeld? Dat is een goede kaart voor jou systeem denk ik. In ieder geval een gigantische vooruitgang tov die 9250. Als je die nu gewend bent ga je ongetwijfeld tevreden zijn met zo'n 7600GT.

Geheugen is misschien daarna een puntje om naar te kijken. Niet direct noodzakelijk maar in de nabije toekomst wordt 2 gig toch wel nuttig.

Waar je wel wat aan moet doen als je die 7600GT koopt is de voeding. Een simpele 300watt'er gaat dat niet trekken. Een 350W A-merk exemplaar is wel het minimum dan. Wil je een beetje toekomstproof zijn zou ik 400 a 450W nemen. En dan goed letten dat het er een is met voldoende ampere. Een goed voorbeeld is een Tagan480.
boersmaster schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:00:
Hallo,

Max €100

Natuurlijk kun je daar advies over krijgen.

Toch denk ik niet dat je al te hoge verwachtingen moet hebben. Beide punten zijn minimaal. Een snellere videokaart is een optie, maar je blijft toch aanlopen tegen te weinig systeemgeheugen.

Ik denk persoonlijk dat meer geheugen op dit moment een betere investering is, en dan over een tijdje naar een andere videokaart kijken. Snellere graka heb je volgens mij weinig aan, aangezien er gewoonweg te weinig systeemgeheugen aanwezig is om alles dan te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
rikkiej90 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:23:
Beste mensen,

Mijn computer:

Met vriendelijke groet,

Rik.
Videokaart moet zeker geupgrade worden. Die is wel de bottleneck in jou systeem. Daarnaast zou je er 1GB geheugen bij kunnen prikken. Maar ik weet niet wat je budget is? Verder is het de vraag of je voeding het gaat trekken.

Hmm, bij nader inzien is dit precies hetzelfde als wat B-Buster zegt, nouja, het is niet verkeerd om het met elkaar eens te zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-11-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Hier mijn systeem..

Processor: Amd Athlon 2600+
Moederbord: Abit NF7-S
Harde schijf: 1x 20 Gig 7200rpm IDE en 1x60 Gig SATA
Videokaart: Asus Ati Radeon 9200 128 mb (AGP)
Geheugen: 2x 512 MB pc2700 Dual Channel

Wat kan ik hier aan upgraden? In principe speel ik weinig games alleen Flightsimulator X
Met lage settings in dat spel trekt hij het redelijk. Zit zelf dus te denken aan videokaart upgrade. Maar wat is redelijk?

Budget: Zo weinig mogelijk. In ieder geval geen honderden euro's

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:18:
Mijn systeem:

P4 3.2Ghz HT
kingston 1024DDR2
Geforce7800GTX
Maxtor 160Gb
WinXPPro
IIyama Vision Master Pro 452 CRT
Soundbalster Audigy 2 Retail

Het is meer dat ik kan kiezen tussen of dit of dat.
Ik heb ongeveer 350 euro te besteden.
- Of een nieuwe CPU (E6600)
- Meer geheugen (2gb)
- Nieuw TFT scherm (Samsung 931C/Benq 93GX)
- 2x Seagate 250Gb

Wat ik ermee doe?
- Gamen
- Films kijken
- AutoCAD/ Inventor
Ligt er aan wat voor een scherm je nu hebt, maar ik zou voor 1GB meer geheugen gaan en meer ruimte, dus die 2 hardeschijven. Met de cpu kun je nog prima vooruit, met de videokaart ook. Alleen mis je wat geheugen en schijfruimte. Dat zal je ongeveer 350 kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Andre21 schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:00:
Hier mijn systeem..

Processor: Amd Athlon 2600+
Moederbord: Abit NF7-S
Harde schijf: 1x 20 Gig 7200rpm IDE en 1x60 Gig SATA
Videokaart: Asus Ati Radeon 9200 128 mb (AGP)
Geheugen: 2x 512 MB pc2700 Dual Channel

Wat kan ik hier aan upgraden? In principe speel ik weinig games alleen Flightsimulator X
Met lage settings in dat spel trekt hij het redelijk. Zit zelf dus te denken aan videokaart upgrade. Maar wat is redelijk?

Budget: Zo weinig mogelijk. In ieder geval geen honderden euro's
Je videokaart is heel minimaal. CPU en geheugen gaat nog goed voor dat spel dus met een snellere videokaart ben je er voorlopig wel. Enige vraag daarbij wordt of je voeding voldoende zal zijn.

Voor de videokaart kan je kijken naar een 7600gs / x800 / x1600 etc. Je kan het beste zelf even in de pricewatch duiken en kijken wat je een interessante kaart vind qua prijs. Je budget is te vaag om hier een goed advies over te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

B-Buster schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:01:
[...]

Je videokaart is heel minimaal. CPU en geheugen gaat nog goed voor dat spel dus met een snellere videokaart ben je er voorlopig wel. Enige vraag daarbij wordt of je voeding voldoende zal zijn.

Voor de videokaart kan je kijken naar een 7600gs / x800 / x1600 etc. Je kan het beste zelf even in de pricewatch duiken en kijken wat je een interessante kaart vind qua prijs. Je budget is te vaag om hier een goed advies over te kunnen geven.
Wat zijn de consequenties voor mijn voeding dan? Wat voor voeding heb ik nodig? Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat ik nu in de kast heb hangen maar daar kijk ik dan ook even naar.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Voor een zwaardere kaart als bijv een 7600GT AGP heb je toch wel een 350W nodig met 25Ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat een goeie 300Watter het ook nog wel gaat trekken, maar kijk voor de zekerheid in het voedingentopic in OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Voor een 7600GT is dat een twijfelgeval. Maar het zou kunnen als het echt een goeie is.

Toch zou ik liever een voeding hebben met wat overcapaciteit. Beter voor de levensduur en je kan hem dan blijven gebruiken bij een toekomstige upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

rammes

koekebakker 1e klas

ik wil graag mijn video kaart upgraden. ik game er af en toe mee (COD2) maar dat gaat niet van harte.

SBQV24 Shuttle, XPC ST61G4VP&ATI Radeon 9100 IGP&socket 478&SDRAM-DDR&IDE SATA&spiegelend
Intel, Pentium 4 & 3200 MHz & Socket 478 & 1MB Prescott in-a-box 800Mhz
I9ID15 Infineon, DIMM 512 MB DDR-400
I9ID15 Infineon, DIMM 512 MB DDR-400

iemand tips?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Budget?

En iets duidelijkere specs zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:46:
Kan ik mijn mobo upgraden naar eentje met USB 2.0, en SATA?

Ik wil mijn CPU en memory dus niet vervangen, vga ook niet :)
Op dit moment heb ik:
Asus P4T-E
P4 2.4GHz@2.6GHz
WinFast GeForce 7600GT 256MB
Samsung RD-RAM 1.5GB PC-800

Is dat wel mogelijk?
in principe zijn de dingen die je opnoemt los te verkrijgen.....
als ik jou was zou ik je proc nog even proberen iets hoger te krijgen......
volgens mij heb je een p4 2.4 400.... ik heb ook nog een p4 2.4 533, en die ...loopt nu bijna 2900 mhz, en volgens mij kan hij nog echt veel hoger... ;) maar daar wacht ik nog even mee...vandaag een nieuwe proc opty 146 en een msi k8n besteld ...heb mijn andere spullen gisteren verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

B-Buster schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:08:
Budget?

En iets duidelijkere specs zou handig zijn.
wat wil je precies nog weten dan.
budget max 175 euro

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik weet niet wat er allemaal in zo'n shuttle zit.

In ieder geval is het handig te weten wat de voeding aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

B-Buster schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:41:
Ik weet niet wat er allemaal in zo'n shuttle zit.

In ieder geval is het handig te weten wat de voeding aankan.
oh zo :) kwartje viel wat laat.

http://global.shuttle.com.../brb_OverView.asp?B_id=28
Processor Socket 478
Pentium 4 & Celeron
400/533/800MHz FSB

Memory Dual Channel DDR 200/266/333/400 * 2

Graphics Integrate high performance ATI Radeon 9100

Audio Realtek 650F 6 channel audio

Storage ATA-100

Front-panel I/O USB * 2,
6 in 1 card reader,
1394 * 1,
MIC * 1,
Line in/out * 1

Rear-panel I/O SPDIF In/Out * 1
Serial Port * 1,
LAN Port * 1,
VGA Port * 1,
USB * 2,
TV-out Port * 1

Silent X (system cooling) Integrated Cooling Engine (ICE),
FDD Cable * 1, HDD Cable * 1, CD-ROM Cable * 1,
SATA Cable, Screws, Twin Adhesive

Power Supply 250W (PFC)

Dimensions (L x W x H, mm) (L)300*(W)200*(H)185

Weight (net / gross; kg, lbs) 2.85Kg (N.W.)
4.65Kg (G.W.)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

of is dit te gedetailleerd

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn pc erg graag upgraden...

Huidige specs:

AMD athlon xp2000+
KT333 chipset AGP4x
2x 256mb ddr1 pc2700 en 1x 512mb ddr1 pc3200 van Kingston
Ati Radeon 9600Pro 128Mb
300Watt voeding
60gb HDD 7200rpm
PCI netwerkkaartje
DVD Lezer

Ik zat zelf te denken aan dit:

mobo: ASUS A8R-MVP PCI-e met crossfire socket 939 (89 euro) van Komplett.nl
GPU : Ati radeon X1950pro 256mb (189euro) van alternate.nl omdat ik nog een 7600GS heb om te ruilen
CPU: Amd athlon64 3700+ (90 euro) eventueel de 4000+ maar die is wel weer 35 euro duurder. Van Komplett.nl

De bedoeling is om de nieuwste games weer een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen en over 2 - 2.5 jaar hele nieuwe kast aan te schaffen. Budget rond de 400 euro

Vraagjes:
- gaat het geheugen een bottleneck vormen met deze nieuwe onderdelen?
- Gaat mijn voeding dit trekken? (ik heb al wat gezocht in het voedingen topic maar daar kon ik niet echt iets vinden..)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geheugen gaat wel een bottleneckje vormen. Wat het precies voor verschil maakt zou ik niet durven zeggen, maar je gaat zeker een dikke winst merken. Ik zou je budget iets verhogen, en dan je huidige geheugen verkopen en kijken of je 2x1GB geheugen te pakken kunt krijgen. Dan heb je een mooi evenwichtig systeempje. Al kan de processor wel eens de bottleneck vormen. Maar dat kun je voor lief nemen.

En ik denk niet dat je voeding dit gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:52:
Ik zou je budget iets verhogen, en dan je huidige geheugen verkopen en kijken of je 2x1GB geheugen te pakken kunt krijgen.
Bedankt voor de snelle reactie :)

2x 1gb 2e hands? Geen idee hoeveel dat gaat kosten maar nieuw kost het toch al snel rond de 200 euro... of er gewoon 1gb extra bijstoppen? De extra kosten van een nieuwe voeding is geen probleem want die kan ik ook weer in een nieuwe pc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoeveel geheugenbankjes heeft je mobo van je keuze? Moet snel weg, geen tijd om op te zoeken In het geval van 4 kun je 1x 512MB PC3200 laten zitten en er 3x512MB bijzetten. En de overige modules verkopen. Zo niet zou ik voor 2x1GB gaan. Misschien een investering, maar het is het waard imo.
Mocht je het 2e hands kunnen krijgen, is dat ook een optie. Let wel op garantie ed, en kijk of er geen fouten in het geheugen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Huidige specs
CPU Type Intel Celeron-A, 366 MHz (5.5 x 67)
Moederbordnaam MSI MS-6163(Pro) (2 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Systeemgeheugen 64 MB (PC100 SDRAM)
Video kaart Intel740 Win9x PV4.0
3D-Versneller Intel i740
Harde schijf 6090 MB
Met dank aan Everest Home Edition ;-)

Dit is De PC van een buurjongen van mij die graag Flight simulator 2004 wil kunnen spelen, maar zijn computer kan dit nu niet aan. Is het zinnig deze PC voor 50 euro ofzo op te tuigen met een AGP / PCI videokaart (minimaal 8Mb nodig, waarschijnlijk ook 3D) en wat extra SDRAM? Of wordt het tijd voor een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

musicfreak schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:49:
Huidige specs
CPU Type Intel Celeron-A, 366 MHz (5.5 x 67)
Moederbordnaam MSI MS-6163(Pro) (2 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
Moederbord Chipset Intel 82440BX
Systeemgeheugen 64 MB (PC100 SDRAM)
Video kaart Intel740 Win9x PV4.0
3D-Versneller Intel i740
Harde schijf 6090 MB
Met dank aan Everest Home Edition ;-)

Dit is De PC van een buurjongen van mij die graag Flight simulator 2004 wil kunnen spelen, maar zijn computer kan dit nu niet aan. Is het zinnig deze PC voor 50 euro ofzo op te tuigen met een AGP / PCI videokaart (minimaal 8Mb nodig, waarschijnlijk ook 3D) en wat extra SDRAM? Of wordt het tijd voor een andere PC?
Zinloze oefening om geld aan die PC uit te geven. Tijd voor een andere PC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar vroeg me af wat jullie aan mijn systeem zouden upgraden.

Gebruik:
Games (v.a. 16 januari ook weer WoW ;))
Leechen/Media (voornamelijk series en films)
Gebruikelijke internet/office werk

Config:
Antec Solo kast (nog 1 5.25" bay vrij)
Antec Phantom 500w
Intel E6300 (op 2500MHz ofzo) + Asetek Vapochill Micro (silent versie)
4x Corsair 512MB PC8000/DDR1000 5-4-4-9 (2GB dus)
MSI P965 Platinum (crap board, moet prolly gaan modden als ik 400FSB/2800MHz wil halen...)
ATi x850 XT PE @ 560/600 (7200 punten in 3DMark 05)
250GB IDE/250GB s-ata/160GB s-ata/80GB s-ata (616GB real, ~200GB vrij aan storage)
NEC AD-71?? DVD writer (18x geval)
19" BenQ CRT (1280x1024 @ 85Hz/1600x1200@75Hz)
Logitec G5 muis & basic logitec keyboard

Budget MAX 200 euro. Bij voorkeur verkoop ik niets (alles kan wel een plekkie vinden in een ander systeem hier)

Opties die ik zelf zie:
Mobo vervangen voor een high end geval wat WEL goed werkt (zou derde mobo worden...)
Graka vervangen (bij voorkeur een stille in dat geval, laatste herriemaker in het systeem)
Raptor als bootschijf (voelt het hele systeem prolly sneller aan.. maar twijfel hier heel sterk over)
Bigass HD kopen voor die extra storage die ik toch wel vol krijg
Mooie TFT zoeken (zeulen naar lans ook altijd...)

Uiteraard zijn suggesties welkom!

• B-Buster
Die CRT zou er bij mij als eerste uitgaan. Mooie Samsung 930BF of 940BF oid ervoor in de plaats. Maar dan is meteen je budget foetsie :P

Anders zou ik al die HD's eruit mikken (externe drives van maken wellicht?) en een of twee goeie schijven er terug in stoppen. Een 400gig schijf is nog maar 120 euri tegenwoordig en 1 of 2 schijven ipv 4 scheelt weer stroomverbruik :)

Over die raptor zou ik wel twijfelen. Je zegt een stil systeem te hebben.. raptors zijn nou niet echt stille schijven. Kunt m wel in een silencer stoppen aangezien je een 5.25" bay vrij hebt, maar dan heb je daar weer goeie koeling voor nodig (= meer geluid).

Maar goed ik zou zelf denk ik bij de videokaart beginnen. Je kunt hem nu nog voor een redelijke prijs verkopen, waarna je genoeg hebt voor een x1950xt(x). Daar een zalman vf900 op en je hebt je stilte ;)

• Cio

Cio

CRT eruit lijkt geen echte optie.. 19" 4ms lijkt me pas echt een upgrade. En die zijn allemaal boven de 200 euro.

Ik kan de 160GB (80GB is boot, geen zin om install over te zetten) eruit gooien en een 400GB kopen, maar das weer zo "net geen 1TB". Wel een goede optie zodra mijn schijfruimte op is. Liever een 500GB though, maar die zijn zo duur..

Raptor is een slecht ID dus, die zou dan in een ongekoeld slot komen (heb nog wel silencer liggen) en meer ergenis opleveren dan comfort.

Een nieuwe graka.. beste wat ik kan vinden voor <200 euro is een x1950pro. Die zit met verzendkosten + stille koeling al direct daarboven. Ik wil mijn oude graka dus niet verkopen.

ATM lijkt doorsparen voor een TFT me de beste optie, mogelijk een widescreen maar dan eerst opzoeken hoe WoW/BF2142 hiermee omgaan. Alternatief is een grotere HD + mobo of zelfs een leuke graka als Vista uit is en iedereen aan de DX10 wil. Budget zal dan 250 worden.

Ik ben gewoon te gierig geloof ik, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem,

Iiyama S900MT1 [19" CRT]
AMD Athlon XP 2400+
Gigabyte GA-7N400-L
nVIDIA nForce2 Ultra 400
1024 MB (DDR SDRAM) (2x 512)
Ati Radeon 9600 XT 128
Samsung HD160JJ 160 GB 7200 RPM SATA-II
300w Voeding

Gebruik mijn computer vooral voor games zoals Pro evo, FM en Medieval 2.
Waarom ik mijn PC wil upgraden is omdat ik het gevoel heb dat mijn systeem soms stottert. Voor de rest office voor school en natuurlijk internet maar verder doe ik niks bijzonders. Ik zou graag willen dat bijvoorbeeld tijdens het spelen de beelden wat vloeiender gaan lopen. Aangezien mijn budget laag is (+- 200) ben ik al tevreden als ik een spel op medium instellingen kan spelen. Had in gedachte om eerst mijn processor+moederbord of videokaart te vervangen. De keuzes zouden dan hierop vallen.

Processor:

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/koeler (89.95 euro) Komplett
AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz 512kB S939 Tray (92 euro) 4Launch
AMD Athlon 64 3700+ S939 (75.90 euro) Univendi

Moederbord

Nog geen idee.

Videokaart

Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI) (97.30 euro) Zercom
Sapphire Videokaart AGP Radeon X1300Pro 256MB DDR2 (92.50 euro) 4Launch
Club3D Radeon X1300 256MB DDR2 (AGP, DVI) CGA-136TVD (86 euro) Zercom

De videokaarten zijn alleen AGP. Stel ik upgrade mijn processor en moederbord eerst dan wacht ik even met de aanschaf van een nieuwe PCI-e kaart. Het moederbord moet dan wel AGP ondersteunen. Raden jullie mij eerst de aanschaf van een video kaart aan dan zal het een AGP kaart worden. Het uiteindelijke doel is eigenlijk dat ik op mijn 'sinterklaas' kado een Acer AL1916Ws/WAs-19" Breedbeeld spellen vloeiend kan spelen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@ded199
Die x1300 kaarten zullen het net zo goed of slechter doen dan je huidge.. beetje zoekwerk/benchmarks kan geen kwaad lijkt me. (Toms hardware vga guide ofzo?)

Advies:
6800 "vanilla" (niets erachter dus, 89 euro bij dollarshop.nl geloof ik) & degelijke voeding (je huidge trekt geen enkele upgrade)

Framerate = graka (jaja.. ook proc em mem moeten meekunnen, maar liever een athlon XP met 6800 dan core 2 duo E6600 met on-board intel chip)

Dus: reinstall & graka + voeding.

4 uurtjes werk + 150 euro MAX (incl. verzendkosten)

Edit: alles vloeiend op 1280x1024 met eye-candy aan mag je wel wat meer kopen, denk AMD 3700+/3800+, nog 2x 512MB (als je huidge mem PC3200/DDR400 is wat ik betwijfel), 7600GT ofzo en voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door Cio op 17-11-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie Cio. Ben overtuigd dus ga ik de Geforce 6800 van Dollarshop halen. Nu nog even kijken naar een voeding denk zelf aan een 400w voeding. Ben er trouwens achter gekomen dat ik niet eens een voeding van 300w heb maar van 230w.
Mijn geheugen is Corsair 512 MB PC3200 DDR SDRAM, Nanya 512 MB PC2100 DDR SDRAM. Wil vooral op resolutie 1440*900 gaan spelen ivm met widescreen schermpje van Acer. Daarbij laat ik het (helaas) voorlopig.

Geforce 6800 Vanilla
A merk Voeding van 400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:49:
Bedankt voor de snelle reactie Cio. Ben overtuigd dus ga ik de Geforce 6800 van Dollarshop halen. Nu nog even kijken naar een voeding denk zelf aan een 400w voeding. Ben er trouwens achter gekomen dat ik niet eens een voeding van 300w heb maar van 230w.
Mijn geheugen is Corsair 512 MB PC3200 DDR SDRAM, Nanya 512 MB PC2100 DDR SDRAM. Wil vooral op resolutie 1440*900 gaan spelen ivm met widescreen schermpje van Acer. Daarbij laat ik het (helaas) voorlopig.

Geforce 6800 Vanilla
A merk Voeding van 400w
Dat ga je niet redden vrees ik.
Geld verspilling als je denkt op 1440*900 te kunnen spelen met 6800 in combi met jouw processor en geheugen.
Videokaart heeft de meeste invloed, maar er is een grens.

Ga je toch een kaart van rond de 100 euro kopen, doe dan deze, dan heb je tenminste nieuwere techniek aan boord:
pricewatch: Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) N7600GS/HTD/256M
Qua prestaties is deze, denk ik, iets beter dan de 6800 (6800GT is iets beter, 6600GT iets slechter en de 6800 zit er tussenin als ik het me goed kan herinneren..)
http://www23.tomshardware...=545&model2=531&chart=215
http://www23.tomshardware...=538&model2=531&chart=223

Ik zou het alleen niet doen.

laatste edit:
Waarom niet?
nieuws: Invloed processor op gameprestaties gemeten
en
http://www23.tomshardware...=508&model2=494&chart=165
Let op de traagste amd-processor een Amd athlon 64 3000

Dan deze grafiek:
http://www.tomshardware.c...t_2/page16.html#directx_9
Zie het verschil tussen een Athlon 64 3000 en een athlon xp 2400, dat is al gigantisch.

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 18-11-2006 00:34 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@Quacka

Zoals aangegeven, zal de proc een bottleneck zijn. Gezien het budget, is een graka de enige upgrade die echt invloed heeft, en zal die resolutie al snel een probleem worden. Enige voordeel wat de 7600 heeft over de 6800 is nVidia pure-video (HD resoluties) iets wat me niet van belang lijkt.

De 6800 lijkt/leek mij de beste kaart omdat deze Direct X 9c ondersteunt (ATi's x8*** serie niet) en lekker goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Cio schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:40:
@Quacka

Zoals aangegeven, zal de proc een bottleneck zijn. Gezien het budget, is een graka de enige upgrade die echt invloed heeft, en zal die resolutie al snel een probleem worden. Enige voordeel wat de 7600 heeft over de 6800 is nVidia pure-video (HD resoluties) iets wat me niet van belang lijkt.

De 6800 lijkt/leek mij de beste kaart omdat deze Direct X 9c ondersteunt (ATi's x8*** serie niet) en lekker goedkoop is.
idd is de videokaart t enige wat zin heeft, maar als je ziet wat de vraagsteller wil gaan doen is t gewoon niet verstandig.
Wel om de nieuwste games te kunnen spelen, maar daar blijft het dan op steken.
Ik denk wel dat de 7600gs net iets beter is, maar net iets duurder. Ik ben met je eens dat t verschil klein is. Ik gok (heb echt geen zin om te zoeken) dat een 7600GS wel weer zuiniger is dan de 6800, omdat dit toch een van de hoger geklokte versies van een oude chip is itt de 7600gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@ded199
Wattage = nietszeggend. Gaat om Ampere @ 12v lijn(en). Een degelijke 350w zal al ruim voldoende zijn voor dit systeem (20a+ op 12v denk ik)

@Quacka
7600GS zal net ff wat harder lopen, minder verbruiken, maar is dan ook duurder. Beide ondersteunen hardwarematig exact hetzelfde BEHALVE Pure Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties Cio en Quacka. Denk dat ik even ga door sparen om tegelijk een nieuwe mobo, processor, voeding en videokaart te kunnen halen.

Mobo + Processor - In ieder geval socket 939 voor een amd athlon 64 3500+ of 3800+. Zodat ik hem later misschien weer kan upgraden later naar een Amd Athlon 64 X2.

Videokaart - Nvidia Geforce 7600GS

Voeding natuurlijk

Dacht misschien een 939 moederbord te halen met AGP ondersteuning voor de iets mindere maar goedkopere 6800 die Cio voorstelde. Zodat ik misschien beter geheugen daarvoor kan halen.

Als mijn beredeneringen niet kloppen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik zou niet over een tijdje nog een s939 combinatie kopen als je het idee hebt later te upgraden naar een X2. Deze socket gaat eruit, over een half jaar stopt de productie van de cpu's ervoor volgens mij en dan is het dus teren op de voorraden. Wat mogelijk een negatief effect heeft op de prijzen.

Beter is dan een AM2 setup te nemen. Daar heb je voor hetzelfde geld een leuke 3800+ met een goed moederbord. Hierbij kan je nog lange tijd upgraden naar snellere cpu's.

Als je niet zo nodig een dual core hoeft en dus na aanschaf van nieuwe spullen daar een flinke tijd mee blijft draaien, is s939 natuurlijk wel een goede keus. Met een 3700+ en een degelijke videokaart kan je best goed gamen, al heb je wel een behoorlijke graka nodig voor dat soort resoluties. Moderne games hebben dan niet genoeg aan een 7600GS (tenminste niet als je een btje ruim in de fps wilt zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit aan een upgrade te denken, maar heb geen idee wat ik het beste kan kopen. Misschien dat iemand hier mij kan helpen een keuze te maken. Ik heb ongeveer 220 euro te besteden voor de volgende config:

MSI K8N SLI-FI S939
AMD X2 4600+ @ 2,64Ghz
2x1 GB geheugen corsair @ 240Mhz
7900GT @ voltmod @ 660/730...
Ilyama E 431S-B (1280 x1024 max)
Enermax 485W
De rest lijkt me onbelangrijk.

Ik zat zelf al te zoeken naar verschillende dingen, zo kan ik mijn processor gaan verkopen en er een Opteron voor in de plaats zetten (170 oid, is @ stock trager maar meer cache en OC-potentieel)
Dan kan ik nog proberen mn huidige MOBO+CPU+Ram te gaan verkopen voor €350 en dan met die €570 over te stappen op Intel core 2 duo, (zal dan wel een E6400 worden met simpel MSI mobo en geheugen)
Dan kan ik ook nog een 2e 7900GT erbij zetten en SLI gaan draaien, of mn huidige 7900GT verkopen en voor de 8800GTS gaan (heeft dat wel zin met mijn CPU/resolutie).
Zoals je ziet kom ik er echt niet meer uit, iemand die mij op weg kan helpen? Ik wil vooral betere prestaties in games (CoD2 blijft gewoon fps drops houden op DX9)
Ik zat eerst ook al aan waterkoeling te denken, maar lijkt me toch te veel werk. Ook zat ik aan een nieuwe monitor te denken (die 22" Ilyama) maar eigenlijk is dat nog niet nodig, deze resolutie bevalt me nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CoD2 is een beetje een slecht voorbeeld om je gameperformance aan op te hangen. Ik kan me niet voorstellen dat je 7900GT echt te slecht wordt voor games. De rest van je systeem is ook nog prima in orde. Voor 220 euro kan ik weinig zinvolle upgrades verzinnen. Eigenlijk is het alleen maar zonde van het geld, imo. Je kunt er een 2e 7900GT bijzetten voor meer performance, maar ook dat vind ik een beetje zonde. Ik zou doorsparen tot je systeem echt niet meer voldoet en dan voor een C2D setup gaan met DX10 kaart, welke tegen die tijd wel betaalbaar zullen zijn.
Die Opteron proc die je voorstelde vind ik helemaal zonde van het geld, je gaat er niet eens wat op vooruit als je niet overklokt. Voor alleen een overklokpotentieel zou ik geen nieuwe processor kopen. Vooral niet omdat je alleen meldt dat CoD2 te traag gaat, dan heeft een nieuwe processor die nauwelijks winst biedt totaal geen zin. Mocht je écht willen upgraden dan is het verkopen van je mobo+CPU+ram de beste optie denk ik, aangezien een C2D wel een stukje sneller is dan die AMD proc. Bovendien heb je dan nog weer wat upgrademogelijkheden (snellere C2D, DDR2 geheugen ed)

Een 22" monitor is ook een leuke optie trouwens, ik heb zelf een 22" Acer en dat geeft echt een geweldig mooi groot beeld :) Veel waar voor je geld.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 19-11-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
inderdaad. Alleen je proc+moederbord+ram verkopen en dan naar c2d gaan heeft zin.
Of je dat gaat redden voor 200 euro weet ik niet. Kheb niet zoveel verstand van het verkopen van 2e hands spullen...
Voor de rest lijkt het me een beetje onzinnig dat je CoD2 niet goed kan spelen met jouw systeem. Met mijn slechtere niet overklokte systeem draait het ook goed, dus waarom bij jou niet?

Ga eens kijken of je besturingssysteem nog wel schoon is. (virussen, spyware)

Oja wat wellicht wel een zinvolle snelheidsverhoging kan inhouden is een Raptor harde schijf, maar wellicht heb je die nu al. (harde schijf heb je niet genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties,
Dat is dus ook de reden dat ik er een post voor plaats, ik weet zelf ook niet waar ik het meest aan zal hebben. Ik weet wel dat ik erg slecht ben in sparen van geld, dus tegen de tijd dat het upgraden echt nodig zal zijn is dat allang weer op :P
Die opteron is eigenlijk een goedkope manier om weer wat te doen te hebben, 2x1MB cache en hoogstwaarschijnlijk ook wel wat Mhzen erbij, en de fun van het overklokken, alleen of dat verschil echt duidelijk te merken zal zijn?
Zal het verschil tussen een E6400 en een 4600+ dan wel goed te merken zijn met mijn 7900GT en 1280x1024 resolutie?
Verder is CoD2 wel goed speelbaar @ high. Alleen ik blijf last hebben van fps-drops in sneeuwmaps, en op DX9 kan ik niet met AA aan en soften smoke edges spelen (met min. 60fps gemiddeld), wat me eigenlijk wel fijn leek. Ook zit ik te denken aan spellen als ET: Quakewars en UT2007 die er nog op komen te draaien.
Ik heb trouwens een gewone 7200rpm HD, alleen ik dacht dat raptors alleen de laadtijden een stuk inkorten, niet de fps verbeterden?

Ik zit nu eigenlijk nog het meest te twijfelen tussen het verkopen van mijn 7900GT voor een 8800GTS, of geheel nieuwe upgradeset a la core 2 duo (eventueel even doorsparen voor E6600)
Of toch maar die monitor?
Keuzes, keuzes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:00:
Bedankt voor de reacties,
Dat is dus ook de reden dat ik er een post voor plaats, ik weet zelf ook niet waar ik het meest aan zal hebben. Ik weet wel dat ik erg slecht ben in sparen van geld, dus tegen de tijd dat het upgraden echt nodig zal zijn is dat allang weer op :P
Die opteron is eigenlijk een goedkope manier om weer wat te doen te hebben, 2x1MB cache en hoogstwaarschijnlijk ook wel wat Mhzen erbij, en de fun van het overklokken, alleen of dat verschil echt duidelijk te merken zal zijn?
Dat lijkt me niet.
Zal het verschil tussen een E6400 en een 4600+ dan wel goed te merken zijn met mijn 7900GT en 1280x1024 resolutie?
In games heb je toch meer aan een goede videokaart dus als gamen je enige prioriteit is dan zou ik niet upgraden.
Ik zit nu eigenlijk nog het meest te twijfelen tussen het verkopen van mijn 7900GT voor een 8800GTS, of geheel nieuwe upgradeset a la core 2 duo (eventueel even doorsparen voor E6600)
Ik zou nog even doorsparen en dan een C2D + 8800GTS nemen. Dan heb je een mooi evenwichtig systeem. Bovendien, je huidige systeem doet het toch ook nog wel goed? Ik kan me niet voorstellen dat ie nu al te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Laatst online: 25-08-2023
Momenteel heb ik de volgende configuratie in gebruik:

P4 2.8 Ghz CPU
Radeon 9800 Pro 128MB
512MB DDR 400 MHz
160GB 7200RPM

Ik dat een upgrade van 1024mb extra geheugen en een nieuwe videokaart voldoende zijn om nog een behoorlijke periode aan mijn eisen te voldoen:

-gemiddeld gamegebruik (moderne games zoals BF2142) - met andere woorden, ik ben niet opzoek naar een ultra high-end game pc, maar hij moet de nieuwe generatie games wel aan kunnen.
-office/internet gebruik

Mijn vraag is wat voor videokaart ik het beste kan kopen voor een bedrag van +- €130. Uiteraard zijn overige op/aanmerking welkom!

bij voorbaat dank :)

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Sja, wat voor videokaart voor een bepaald bedrag je kunt kopen kun je best zelf doen hoor. Kijk eens in de Pricewatch, zoek een paar modellen uit en kijk in de VGA Charts op Tom's Hardware. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@ded199
random PCI-e s939 mobo (asrock is voledoende lijkt me) + s939 proc & nog een reepje PC3200 512mb ram naast je huidge (liefst exact dezelfde, IIG dezelfde timings!) + voeding + 7600 PCI-e graka zou ik dan zeggen. Dit levert geen geweldige prestaties op nee, maar dit is een budget issue. Kan je de oude onderdelen nog als "upgrade kit" verkopen.

@Dynacore
constant 60> FPS met alles aan op 1280x1024? SLI of 8800 lijkt me dan, bottleneck van proc is minimaal.. Ik zou met jou eisen gewoon een 8800 GTS kopen, straks een C2D, dan 2e 8800GTS. Je komt over alsof je het budget er toch wel voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Empulse schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:25:

P4 2.8 Ghz CPU
Radeon 9800 Pro 128MB
512MB DDR 400 MHz
160GB 7200RPM

Ik dat een upgrade van 1024mb extra geheugen en een nieuwe videokaart voldoende zijn om nog een behoorlijke periode aan mijn eisen te voldoen:

-gemiddeld gamegebruik (moderne games zoals BF2142) - met andere woorden, ik ben niet opzoek naar een ultra high-end game pc, maar hij moet de nieuwe generatie games wel aan kunnen.
-office/internet gebruik

Mijn vraag is wat voor videokaart ik het beste kan kopen voor een bedrag van +- €130. Uiteraard zijn overige op/aanmerking welkom!

Ik zal als ik jou was beginnen met een extra reepje 512mb geheugen :).. maar de nieuwste generatie games gaat je niet lukken, dan heb je ook zeker een videokaart nodig met shadow model 3.0 en waarschijnlijk ook een stevige cpu ( Bekijk de systeem eisen eens van Splintercell Double Agent, die zijn behoorlijk hoog ).

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Empulse schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:25:

P4 2.8 Ghz CPU
Radeon 9800 Pro 128MB
512MB DDR 400 MHz
160GB 7200RPM

-office/internet gebruik

Geheugen bijplaatsen en op zoek naar bijv. een x1650pro of 7600gt is de beste optie als je dit systeem verder nog wilt behouden. Je gaat er met die processor niet alles uithalen maar het is in ieder geval een flinke vooruitgang t.o.v. die 9800.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Buster op 19-11-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de reacties te hebben gelezen (overigens bedankt) ben ik op de volgende upgrade gekomen dat met een beetje doorsparen toch binnen mijn budget moet passen.

S939

AMD Athlon64 3800+ (80 euro)
Asus A8V-XE (55 euro)
MSI Radeon X1650PRO 256MB DDR3 (102 euro) of een Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (129 euro)
Cooler Master Powersupply Extreme Power v2.01 380W (40 euro)

AM2

Asrock ALiveSATA2-GLAN (60 euro)
AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket AM2, 512KB (90 euro)
MSI Radeon X1650PRO 256MB DDR3 (102 euro) of een Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (129 euro)
Cooler Master Powersupply Extreme Power v2.01 380W (40 euro)

Aangezien ik niet echt aan multitasking doe ben ik meer geneigd naar de S939 waarmee ik persoonlijk nog wel mee vooruit zou kunnen komen. Ben eigenlijk alleen nog aan het twijfelen tussen de X1650 Pro en Geforce 7600GT heb gekeken op de site van toms Hardware waar de 7600 GT beter presteerd is het de moeite om de +- 30 euro meer uit te geven voor een 7600GT of zou een X1650PRO al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zou wat advies kunnen gebruiken. Ik gebruik mijn computer vooral voor muziek, films, surfen en studie. Bij studie moet je denken aan relatief zware programma's (IDL, Matlab, Mathematica) maar die gebruik ik niet zoveel dat het echt heel belangrijk is. Maar bijvoorbeeld snel veel grote PDF'jes openen zou wel wat schelen. Mijn budget hangt een beetje af van hoe lang ik er daarna weer tegen aankan, maar zal richting de 350 gaan. Misschien koop ik nog een nieuw TFT-scherm, dan gaat het budget omhoog natuurlijk.. :9

Mijn huidige setup:
ECS L7S2A moederbord, socket A, SIS746
AMD Athlon XP 1900+
512 mb DDR 3200
Geforce Ti4400
Western Digital 800JB (80GB, 8mb cache)
Creative Soundblaster Audigy
LG Flatron 915FT Plus
en een Creative Inspire 5500 (geluid)

En natuurlijk nog wat randapparatuur, maar dat is minder belangrijk.
Ik wil in de toekomst Vista gaan draaien (wat is daarbij essentieel?), ik wil een grotere HD (maar moet ik dan een SATA kopen incl PCI-kaartje, of extern met behuizing en USB2.0?), en het scherm laat ik maar even beschouwing, dat moet ik zelf even uitzoeken. Heeft het zin om een nieuw moederbord + proc en geheugen te kopen? Is alleen meer geheugen en een nieuwe, snelle HD genoeg? Vroeger wist ik dit zelf nog, maar nu besteed ik minder tijd aan pc's en daarom vraag ik jullie hulp. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:55:
Ook ik zou wat advies kunnen gebruiken. Ik gebruik mijn computer vooral voor muziek, films, surfen en studie. Bij studie moet je denken aan relatief zware programma's (IDL, Matlab, Mathematica) maar die gebruik ik niet zoveel dat het echt heel belangrijk is. Maar bijvoorbeeld snel veel grote PDF'jes openen zou wel wat schelen. Mijn budget hangt een beetje af van hoe lang ik er daarna weer tegen aankan, maar zal richting de 350 gaan. Misschien koop ik nog een nieuw TFT-scherm, dan gaat het budget omhoog natuurlijk.. :9

Mijn huidige setup:
ECS L7S2A moederbord, socket A, SIS746
AMD Athlon XP 1900+
512 mb DDR 3200
Geforce Ti4400
Western Digital 800JB (80GB, 8mb cache)
Creative Soundblaster Audigy
LG Flatron 915FT Plus
en een Creative Inspire 5500 (geluid)

En natuurlijk nog wat randapparatuur, maar dat is minder belangrijk.
Ik wil in de toekomst Vista gaan draaien (wat is daarbij essentieel?), ik wil een grotere HD (maar moet ik dan een SATA kopen incl PCI-kaartje, of extern met behuizing en USB2.0?), en het scherm laat ik maar even beschouwing, dat moet ik zelf even uitzoeken. Heeft het zin om een nieuw moederbord + proc en geheugen te kopen? Is alleen meer geheugen en een nieuwe, snelle HD genoeg? Vroeger wist ik dit zelf nog, maar nu besteed ik minder tijd aan pc's en daarom vraag ik jullie hulp. Alvast bedankt :)
De systeemeisen voor Vista kun je zo van de Microsoft site plukken. Ik ken ze niet uit m'n hoofd maar jou pc gaat het niet leuk vinden, dat is zeker.

Als ik jou was zou ik kiezen voor een nieuwe processor met moederbord. Geheugen toevoegen in je huidige systeem zal wat schelen, maar het blijft 'slechts' een XP 1900+ op een oud mobo. De vraag is hoelang je er nog van uit wilt gaan dat dat meedraait. Ik zou er niet teveel geld meer aan uitgeven, want zoals gezegd het is een verouderd systeem waarmee je met alleen meer geheugen en een wat snellere HD geen echte performanceboost kunt realiseren.

Voor 150 euro heb je een goede cpu + moederbord. Als je voor een socket939 amd systeem kiest kan je je 512mb geheugen meenemen en er nog 512 bijzetten. Je hebt dan meteen een moederbord met USB2.0, s-ata, goed onboard geluid enz. Nog een videokaart erbij en wellicht even naar de voeding kijken en je kunt (gezien je eisen/gebruik) weer lang vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik sluit mij aan bij ^^
Mocht je geen nieuwe videokaart nemen, pak dan een PCI-E/AGP bordje zodat je je huidige AGP kaart nog kunt gebruiken en eventueel later een nieuwe bij kunt zetten. Dan kun je bijvoorbeeld nog een 250GB hdd pakken, die dingen zijn niet zo duur meer tegenwoordig. Voeding ook uiteraard even naar kijken. Mag het wat meer kosten of is er nog geld over kun je ook overwegen voor een AM2 setje te gaan, ivm upgrademogelijkheden in de toekomst. Nadeel van een AM2 setje is dat je DDR2 geheugen moet hebben en dus je huidige 512MB reepje niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:47:
[...]

De systeemeisen voor Vista kun je zo van de Microsoft site plukken. Ik ken ze niet uit m'n hoofd maar jou pc gaat het niet leuk vinden, dat is zeker.

Als ik jou was zou ik kiezen voor een nieuwe processor met moederbord. Geheugen toevoegen in je huidige systeem zal wat schelen, maar het blijft 'slechts' een XP 1900+ op een oud mobo. De vraag is hoelang je er nog van uit wilt gaan dat dat meedraait. Ik zou er niet teveel geld meer aan uitgeven, want zoals gezegd het is een verouderd systeem waarmee je met alleen meer geheugen en een wat snellere HD geen echte performanceboost kunt realiseren.

Voor 150 euro heb je een goede cpu + moederbord. Als je voor een socket939 amd systeem kiest kan je je 512mb geheugen meenemen en er nog 512 bijzetten. Je hebt dan meteen een moederbord met USB2.0, s-ata, goed onboard geluid enz. Nog een videokaart erbij en wellicht even naar de voeding kijken en je kunt (gezien je eisen/gebruik) weer lang vooruit.
Dit zijn de eisen voor Windows Vista Premium Ready:
  • 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1.
  • 1 GB of system memory.
  • Support for DirectX 9 graphics with a WDDM driver, 128 MB of graphics memory (minimum)2, Pixel Shader 2.0 and 32 bits per pixel.
  • 40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.
  • DVD-ROM Drive3.
  • Audio output capability.
  • Internet access capability.
Alleen die 1GB geheugen is iets wat ik niet heb, maar dat is voor 50 euro verholpen. Maar hiermee ben ik waarschijnlijk nog niet klaar. Ik snap best dat ik niet teveel meer aan mijn moederbord & cpu moet hechten en beter nieuwe kan kopen, maar wat dan precies? Qua verhouding moederbord/cpu/geheugen/HD. En ik zie nu dat ik ook geen DirectX 9 heb, wat voor kaart zou ik moeten kopen waardoor ik daar aan voldoe, en hoe nodig is dat? Ik game eigenlijk vrij weinig op mijn pc.

Oja, en allebei alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets in de richting van:

AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed) € 145,95
MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 60,-
Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 65,90
XFX GeForce 7300 GS 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) PV-T72G-WAN € 46,75
512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 46,81
Totaal € 365,41

Die monitor kun je dan eventueel later nog vervangen als het echt nodig is. Ook kun je bijvoorbeeld voor een simpelere 3000+ van €60 gaan maar dan heb je nog niet genoeg geld over voor een fatsoenlijke tft, kun je beter eerst de nadruk op de kast zelf leggen. Of je huidige voeding sterk genoeg zal zijn moet je dan nog ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik zou iets meer geld in de videokaart stoppen. Zonder een DX9 kaart werkt Vista overigens niet, dus die zul je hoe dan ook moeten upgraden. Daarom zie ik niet zo veel in een moederbord met agp en pci-e.

Tweede mogelijke systeem:

AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2.2GHz, 1MB, 400MHz Bus € 75,90
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 79,87
Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 65,90
512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 46,81

Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2... € 128,91
of
Asus Radeon X1650 256MB DDR3 (PCI-e, D-Sub/DVI-D) EAX1650P... € 120,34
of
Sapphire Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) € 109,91

Zit je totaal wel op iets meer dan 350, namelijk tussen de 379 en 397, maar dan kun je er in ieder geval weer een hele tijd mee vooruit en je hebt hiermee veel meer grafische power. Op HD en mobo kun je evt. nog wat besparen.

[edit] een 7600GS is ook nog een optie. Die is er vanaf zo'n 100 euro. Al zou ik liever de meerprijs voor de 1650 of de 7600gt bijleggen voor de extra performance :)

[ Voor 21% gewijzigd door B-Buster op 20-11-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Ik zou een mobo met on-board graka kopen (GeForce 6100 is DX9 compatible bijvoorbeeld) is veel goedkoper en voldoende voor 2d werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen zit je dan wel bijna altijd met een mATX-formaat, dus minder PCI(e)-sloten en functies. Ook maakt die 6100 gebruik van shared geheugen, wat me voor Vista eigenlijk minder geschikt lijkt (of overdrijf ik nu en zal dat wel meevallen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
als eerste mijn system specs:

Pentium4 3.0Ghz HT Prescott (S478)
2 Gig Ram
6800XT AGP 256 GDDR3 128 bit, Clocked @ 451Mhz, 2152Mhz

Ik weet dat ik nog een oude agp mobo heb enz, maar wil nu nog niet overstappen naar een nieuwe systeem, pas rond de zomer van 2007, omdat ik geen zin heb (niet kan) om weer nieuwe geheugen mobo en proc te halen.
Dus ik zat aan te denken om een nieuwe grafische kaart aanteschaffen voor extra performance, omdat ik nu op sommige games wel problemen zie op 1024*768 om vloeiend de te kunnen spelen.

Ik kan nog €129,- krijgen voor deze kaart, dus ik zat te denken om OF een XFX 7600GT XXX te halen of een X1950Pro als die uit komt (beide agp natuurlijk.) Ik weet dat de X1950Pro beter is dan de 7600GT XXX, maar is dat ook merkbaar in mijn config en ik kan alleen maar op 1024*768 spelen vanwege mijn 15'' TFT Scherm.
Welke van de kaarten zou het beste in mijn systeem passen en de games van nu vloeiend (high) kunnen draaien op 1024*768..? :)

XFX 7600GT XXX
X1950PRO
X850XT
XFX 6800GS

[ Voor 27% gewijzigd door Spartan23R op 22-11-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje zijn PC moet worden geupgrade. Hij wil ook kunnen gamen en dat gaat niet op onboard VIA :o.

We hebben:
ASUS A7V8X-X bordje
AMD 2500+ SA Barton processor
256MB PC2700 DDR + 512MB PC3200 DDR [bijgezet]
WD 80GB P-ATA Harddisk
Paradigit ATX kast met 300W voeding die ik heb laten vervangen door ze.

Oorspronkelijk hadden we een ATi X700 erbij gezet en dat trok de 250W voeding niet. Dus maar terug gegaan naar de winkel en een 300W ATX-voeding + grotere kast betaald.

Nu komt de Sint :*) bijna en wil hij een sneller systeem. Hij wil een beetje spelletjes kunnen spelen op een 17" TFT. Nu hebben we een budget van zo'n 175 euro om hem beter te maken.

De processor overclocken kan niet want hij is Boxed en al 90 graden in Windows :( .

Ik zit in principe aan AGP vast. Ik kan eventueel naar Athlon64 gaan, ongeveer 225 euro moet dat lukken, maar 3000+ van 2500+ merk je denk ik ook niet uberveel van.En dat kost alleen maar veel geld denk ik.

Een videokaart (AGP 8X, ja) is dus denk ik het beste. Eventueel nog 512MB PC3200 erbij (en dan misschien de 256MB PC2700 eruit)?

Ik ga geen 7600GT AGP kopen, want die wordt teveel gebottleneckt. Budget is dus 175 euro zoals al gezegd. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Budget van 175, maar je zegt dat je wel 225 euro kunt uitgeven voor een Athlon 64 set? :?
Hij wil dus een beetje spelletjes gaan spelen. Betekent dat geen nieuwe games op high settings? Ik vind het persoonlijk zonde om zo'n oude bak te upgraden, maar als er alleen wat performance bij moet voor "spelletjes" zou je er een 7600GS bij kunnen prikken. Dan kun je nog redelijk gamen op die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Ik heb de volgende configuratie:

Gigabyte VPRX moederbord
AMD 2500+ Barton processor
2x 512MB PC2700 DDR geheugen
IBM 120GB harddisk
Sapphire 9800 Pro 128MB videokaart
No name 300W voeding

Gebruik:internetten, tekstverwerking een beetje gaming en speel er al mijn muziek mee af.

M'n PC begint wat traag te worden en ik wil moederbord en processor upgraden. Daar wil ik maximaal 250 euro aan uitgeven:

Optie 1:
- Asrock 939Dual-SATA2 - ongeveer 55 euro
- Een AMD proc (nog niet gekozen) van ongeveer 200 euro

Optie 2:
- Asrock 775Dual-VSTA - ongeveer 50 euro
- Intel Core 2 Duo E6300 - ongeveer 170 euro

Is dit een goede upgrade? Of kan ik beter iets anders upgraden aan mijn PC? Ik besef wel dat het niet de meest ideale setup is maar het is wel een betaalbare upgrade met mogelijkheden om in de toekomst redelijk betaalbaar te upgraden,

Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ziroccan schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:35:
Ik heb de volgende configuratie:

Gigabyte VPRX moederbord
AMD 2500+ Barton processor
2x 512MB PC2700 DDR geheugen
IBM 120GB harddisk
Sapphire 9800 Pro 128MB videokaart
No name 300W voeding

Gebruik:internetten, tekstverwerking een beetje gaming en speel er al mijn muziek mee af.

M'n PC begint wat traag te worden en ik wil moederbord en processor upgraden. Daar wil ik maximaal 250 euro aan uitgeven:

Optie 1:
- Asrock 939Dual-SATA2 - ongeveer 55 euro
- Een AMD proc (nog niet gekozen) van ongeveer 200 euro

Optie 2:
- Asrock 775Dual-VSTA - ongeveer 50 euro
- Intel Core 2 Duo E6300 - ongeveer 170 euro

Is dit een goede upgrade? Of kan ik beter iets anders upgraden aan mijn PC? Ik besef wel dat het niet de meest ideale setup is maar het is wel een betaalbare upgrade met mogelijkheden om in de toekomst redelijk betaalbaar te upgraden,

Graag jullie advies!
Beide zijn goede uitgangspunten om je systeem later verder te upgraden. Ik vraag me alleen af, heb je geen ddr2 geheugen nodig voor optie 2? Opzich lijkt het me verstandiger je huidige geheugen weg te doen (verkoop het in 1x met je huidige mobo en cpu mee ofzo) aangezien het pc2700 is en dat je nieuwe configuratie dus bottleneckt.

Verder ga je die voeding ook moeten vervangen, als hij de juiste aansluitingen heeft voor je nieuwe mobo dan kan ie nog even mee zolang je die videokaart hebt, maar bij de volgende upgrade ontkom je er niet meer aan die te vervangen.

Qua game ga je er in ieder geval nog niet of nauwelijks op vooruit zolang die videokaart erin zit. Maargoed zoals ik al zei, met een E6300 heb je een goede basis om later je systeem verder op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

optie 2 zou beter zijn, als je ddr2 geheugen gehad zou hebben, socket 775 pakt geen ddr(1)

/zie duidelijker verhaal hierboven
Ik moet sneller posten :P

[ Voor 34% gewijzigd door Spitie op 22-11-2006 21:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
B-Buster schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:43:
[...]

Beide zijn goede uitgangspunten om je systeem later verder te upgraden. Ik vraag me alleen af, heb je geen ddr2 geheugen nodig voor optie 2? Opzich lijkt het me verstandiger je huidige geheugen weg te doen (verkoop het in 1x met je huidige mobo en cpu mee ofzo) aangezien het pc2700 is en dat je nieuwe configuratie dus bottleneckt.
Het moederbord in optie twee ondersteunt wel PC2700 en als het voor een tijdje een bottleneck vormt dan moet het maar. Dat kan ik dan over een half jaar wel vervangen ofzo...
Verder ga je die voeding ook moeten vervangen, als hij de juiste aansluitingen heeft voor je nieuwe mobo dan kan ie nog even mee zolang je die videokaart hebt, maar bij de volgende upgrade ontkom je er niet meer aan die te vervangen.
Goed dat je daar over begint. De voeding heeft wel de juiste aansluitingen, maar ik twijfel of de 12v en 5v lijntjes het wel gaan trekken. Ook maar vervangen dus.
Qua game ga je er in ieder geval nog niet of nauwelijks op vooruit zolang die videokaart erin zit. Maargoed zoals ik al zei, met een E6300 heb je een goede basis om later je systeem verder op te krikken.
Mooi ik weet wat me te doen staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik heb ff jullie hulp nodig.
Ik heb op dit moment de volgende onderdelen

* Asus K8N4-SE
* AMD Athlon 64 3200+ 2,2 Ghz @ 2,45 Ghz
* 2x512 DDR 400
* Sapphire x1800XT-PE (Flashed) 512 MB
* 250GB Maxtor + 160GB WD HDD

Ik zit te denken om mijn moederbord / geheugen & CPU te vervangen door:

* Asus P5B
* Intel Core 2 Duo 6400
* 1 of 2x 1024MB DDR2 667

Mijn vraag is, zal ik hier heel erg op vooruit gaan kwa prestaties?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor games, photoshoppen, gamen, gamen en wat msn-en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat je dat wel gaat merken ja. Die processor zorgt voor een flinke boost. Ik zou trouwens voor 2x1GB gaan. Dan heb je een mooi evenwichtig systeem en bovendien dual channel :)

Verwijderd

Hallo! :)

CPU Type Intel Pentium 4, 3066 MHz (23 x 133)
Motherboard Name Asus P4G8X Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 DDR DIMM)
Motherboard Chipset Intel Granite Bay E7205
System Memory 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Display:
Video Adapter RADEON 9700 PRO (128 MB)

Dit is een oud systeem, snelheid CPU is in orde, RAM hoeveelheid e.d. is in orde. (lijkt mij toch).

Maar in games heb ik veel last van FPS drops ....
edit:
(Als ik veel spelers/units/.. in de buurt krijg.)

Dus vraag ik mij af, is het zinvol nu een nieuwe VGA kaart te kopen. (Voor games ala WoW ...RTS'en...vanalles.)

Ik pvp veel in WoW. Tijdens pvp heb ik vaak maar een fps van <15 ..of zelfs <10fps ...niet echt lekker :p (fullscreen op 1280x1024, merk niet veel winst als ik het bijv op 1024x768 zet wat ik voor dit spel ook telaag vind overigens.) (ik gebruik nog altijd mijn oude vertrouwde Samsung 19" CRT :p)

Affijn, nu wil ik in de toekomst...(maanden ...dik half jaar) mijn PC upgraden naar wat er dan redelijk snel is (quad core...misschien een snelle core 2 duo die dan goedkoper is ...etc).

Dus wil ik nu niet teveel besteden aan een AGP kaart.

Mijn vraag dus: Wat raden jullie aan wat mij kan helpen tov die FPS drops, welke video kaart ?

een 6800XTreme / GT (welke is nu sneller ? Ik zag de XTreme pas in een folder...kende deze uitvoering nog niet) ...een 7600GS...7800GS misschien zelfs ? (als die er in AGP te verkrijgen is)

Lastig. (voor mij althans :p)

Tot een 200 euro lijkt me schappelijk.

Welke kaart zouden jullie evt kiezen (denk dat ik deze keer een nvidia kies...puur gevoel...:\ :p) en kan ik er een goeie framerate/s stijging mee verwachten ?

Dank! :p

/bon

PS.: hm evt. 2e hands ? (aangezien veel mensen, zeker nu, overstappen op pci-e ...) maar tja ..risico enzo ...en de prijzen voor bijv een 6800GT op marktplaats bijv zijn ook niet bizonder veel lager dan een nwe 6800XT(reme)

lastig :p

(hm vreemd, vorige post kwam niet door zo leek het, hoop niet dat ie nu dubbel doorkomt)

• Spartan23R
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
6800GT is veel sneller dan een 6800XT (heb zelf een 6800XT, morgen ga ik een 7600GT XXX AGP halen). 7600GS is sneller dan een 6800XT. Dus koop of een 7600GS of een (snellere?) 6800GT. Bij alternate kost een 7600GT (die sneller dan de 3 voorgenoemde kaarten is) 179 euro!. Dat is dus net onder je budget. :)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Huidige specs:
  • Duron 1800
  • MSI KM266 mobo met ob video, audio, lan
  • 2*256 MB sdr ram
  • 30 GB maxtor p-ata hdd.
Gebruik/Probleem
  1. Internet / Email
  2. Office (Word/Excel)
  3. Dragon Naturally Speaking 9 Standard (Het probleem, verder afgekort als DNS)
Het systeem is van mijn Pa, die onlangs DNS wilde gaan gebruiken. Zo gezegt, zo gedaan, DNS bestelt en een paar dagen later stond het erop. Maar wat blijkt nou, het loopt echt van geen kanten, ondanks dat het systeem in principe aan de minimale systeemeisen voldoet (1 Ghz proc, 512 MB ram e.d.)

Het tunen van wat instellingen en een poging met een ram upgrade naar 1 GB ddr ram (uit mijn eigen pc) leverden ook nog niet het gewenste resultaat op. Wat onderzoek wijst uit dat de cpu belasting ook duidelijk op zijn max zit tijdens het gebruik van DNS.

De aanbevolen sysspecs van DNS zijn een P4 2,4 Ghz of gelijkwaardig, en 1 GB ram. Dat is waar ik nu voor zo min mogelijk geld naartoe wil. Op basis van wat lezen en zoeken kom ik uit op het volgende: (Ik koop bij voorkeur bij Informatique, prijzen zijn ook daarvandaan.)

Voorstel:
  • AMD Athlon 64 3800+, 2.4GHz, 512KB, S939, Box: 105,00
  • Asus A8V-VM, S939, K8M890, 4xDDR, PCIe, mATX: 52,00
  • Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz: 55,00
Aangevult met nog zo'n reepje ram wat ik uit mijn eigen pc kan trekken, en met de kast en hdd e.d. uit het bestaande systeem, kom ik dan volgens mij op een heel aardig systeem. Het enige is dat het ram maar 333 Mhz doet inplaats van de 400 Mhz die mogelijk is met het mobo.

Hiermee kom ik uit op een systeem met een behoorlijk snellere proc, en dual-channel geheugen.

Het totaalbedrag hiervan komt op 212 euro. Zijn er nog betere opties voor ongeveer hetzelfde geld, of misschien iets mindere opties waarmee ik nog goedkoper uitkom? Meer dan die 212 euro is eigenlijk niet gewenst.

Ik het zelf dus 1 + 0,5 GB ddr ram in mijn eigen pc, waarvan ik die 0,5 GB wel kan missen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 23-11-2006 09:00 ]

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:02:
Budget van 175, maar je zegt dat je wel 225 euro kunt uitgeven voor een Athlon 64 set? :?
Hij wil dus een beetje spelletjes gaan spelen. Betekent dat geen nieuwe games op high settings? Ik vind het persoonlijk zonde om zo'n oude bak te upgraden, maar als er alleen wat performance bij moet voor "spelletjes" zou je er een 7600GS bij kunnen prikken. Dan kun je nog redelijk gamen op die bak.
Goed ik ben al overtuigd. Ik kan beter voor een nieuwe CPU/MOBO/RAM/VIDEO/etc. gaan.
Kast wil ik toch hergebruiken als het kan. Voeding zal wel niet gaan.

Waar ik wel zeker van ben is dat een Core2Duo een beetje te prijzig wordt. Omdat ik met ASRock bord + 1GB DDR2 + E6300 al op de €350 zit en ik toch onder de 400 euro wil blijven (en een videokaart natuurlijk moet).
Een DDR2 systeem zit er dus sowieso niet in omdat S939 i.p.v. AM2 niet slechter is. PC6400 geheugen is wel duurder. En ik heb nog 512MB PC3200 liggen. Dus komt goed uit!

DualCore is waarschijnlijk toch onnodig omdat er beneden maar 1 ding tegelijk wordt gedaan.

Moederbord, processor en RAM worden ongeveer wel duidelijk. Videokaart nog twijfels.
mobo
Asus A8N-SLI Premium Retail RMA (gerepareerd, compleet) voor 50 euro of
MSI K8N Neo4-FI Nieuw voor 70 euro

processor
AMD 3000+ €70
AMD 3200+ €80
AMD 3500+ €85
AMD 3700+ €90
AMD 4000+ €105
Allemaal boxed, wat is de beste keus? scheelt wel 45 euro tussen 3000+ en 4000+.

geheugen
512MB PC3200 extra, 512MB PC3200 die ik al heb blijf ik gebruiken. ~ €50

harddisk
Ik heb nu 80GB IDE/PATA, kan dit nog gewoon op een S939 mobo mee, of vormt dit een enorme bottleneck?

videokaart
Nog geen idee wat de rest gaat kosten. Twijfel eigenlijk nog tussen 7600GS / 7600GT. Maar onder 400 euro blijven vind ik wel een must.

voeding
Ik heb geen idee. Een voeding van 70-80 euro lijkt me overkill voor deze PC, dus ik zoek iets goedkopers en geen Q-Tec. Ik dacht zelf aan de Coolermaster Extreme Power serie ~ 500W die €45 is? Of voldoet huidige?

Mijn vragen in het kort:
- Voeding is deze sterk genoeg? 300W "Paradigit" voeding
- Harddisk 80GB IDE/P-ATA is dit niet een enorme bottleneck?
- Processor van AMD 3000+ tot AMD 4000+ wat is de beste keuze? DualCore staat al een streep door.
- Videokaart 7600GT / 7600GS wat is denken jullie beter passend?

Bedankt voor het advies RoD!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.