Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207754

Hallo,

Ik wil graag mijn PC upgraden en hoopte aan de hand van deze topic dat er mensen zijn die mij willen helpen met opties en ideen te geven.

Ik draai nu een best wel verouderd PC'tje, dit zijn de specs:

- Motherboard: MSI KT3 Ultra2 (Via KT333 Chipset)
- Processor: AMD Athlon XP 1600 Mhz @ 1400
- Videokaart: MSI Nvidia FX5700LE 256 mb 8x AGP (motherboard kan maar 4x agp aan dus kan videokaart niet op volle toeren draaien dan??)
- Geheugen: 256 mb van Whitelake (meer weet ik er niet over)
- Harddisks: 120 Gig en 60 Gig van Maxtor (dit is voorlopig nog voldoende geheugen)

Ik weet dat zowieso het geheugen verhoogd moet worden. Kan ik dan het beste een andere motherboard kopen en processor? En dan de andere motherboard rekening houdende met de videokaart want die is neem ik aan nog voldoende. Als dit niet zo is mag je dat ook aangeven ;)
Ik speel wel graag de laatste spellen maar het hoeft niet de ultieme Gamer pc te worden. Hierbij doe ik de standaard bezigheden op pc zoals internetten, dvdeetje kijken enz. enz...

Met al die specificaties kom ik geen wijs uit van wat nu het beste bij elkaar past. Ik heb zitten rondsnuffelen op internet maar weet niet wat beste is en wat ik dan het beste kan nemen dat de PC voorbereid op de "toekomst".

Mijn vraag is dan welke opties heb ik en wat kan ik het beste doen. De prijs hoeft niet cheapass te zijn maar ook niet stervens duur. Tussen de 100 en 250 euro vind ik wel een netjes budget om te upgraden.

Mvg V1nc3nt0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Anoniem: 207754 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:13:
Hallo,

Ik wil graag mijn PC upgraden en hoopte aan de hand van deze topic dat er mensen zijn die mij willen helpen met opties en ideen te geven.

Ik draai nu een best wel verouderd PC'tje, dit zijn de specs:

- Motherboard: MSI KT3 Ultra2 (Via KT333 Chipset)
- Processor: AMD Athlon XP 1600 Mhz @ 1400
- Videokaart: MSI Nvidia FX5700LE 256 mb 8x AGP (motherboard kan maar 4x agp aan dus kan videokaart niet op volle toeren draaien dan??)
- Geheugen: 256 mb van Whitelake (meer weet ik er niet over)
- Harddisks: 120 Gig en 60 Gig van Maxtor (dit is voorlopig nog voldoende geheugen)

Ik weet dat zowieso het geheugen verhoogd moet worden. Kan ik dan het beste een andere motherboard kopen en processor? En dan de andere motherboard rekening houdende met de videokaart want die is neem ik aan nog voldoende. Als dit niet zo is mag je dat ook aangeven ;)
Ik speel wel graag de laatste spellen maar het hoeft niet de ultieme Gamer pc te worden. Hierbij doe ik de standaard bezigheden op pc zoals internetten, dvdeetje kijken enz. enz...

Met al die specificaties kom ik geen wijs uit van wat nu het beste bij elkaar past. Ik heb zitten rondsnuffelen op internet maar weet niet wat beste is en wat ik dan het beste kan nemen dat de PC voorbereid op de "toekomst".

Mijn vraag is dan welke opties heb ik en wat kan ik het beste doen. De prijs hoeft niet cheapass te zijn maar ook niet stervens duur. Tussen de 100 en 250 euro vind ik wel een netjes budget om te upgraden.

Mvg V1nc3nt0
Persoonlijk vind ik je systeem te verouderd om er een upgrade aan te doen. Om met de laatste games mee te kunnen moet je eigenlijk sowieso processor, videokaart, geheugen, moederbord en waarschijnlijk de voeding upgraden. Een enkel onderdeel upgraden (zoals de videokaart) zou ik alleen maar zonde vinden. Als je alledaagse taken te traag gaan zou je er 256MB bij kunnen prikken. Lekker goedkoop, en het scheelt vast in de performance, vooral als je Windows XP draait. Voor de rest zou ik persoonlijk zeggen, spaar nog even door :)

Topic is vol, dus: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.