Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

B-Buster schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:04:
[...]
Dat is jou mening. Ik denk dat dat best nog goed kan lopen. En met zo'n kaart heb je nog een leuke basis om later eventueel nog wat met mobo/cpu te doen.
Maat van me heeft een P4 2,4 533fsb en die bottleneckte een normale 6800 al behoorlijk leek het (~3200 in 3D mark 05 tegen ~3700 met een 3000+ @ 2,2 Ghz/3500+). Met meer geheugenbandbreedte, proc power en 1gb ram moet een midrange kaart van nu nog wel tot zijn recht komen

Denk wel dat dit de laatste upgrade ronde met AGP opties is, dus zou niet teveel gedl in de graka of ddr mem steken.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Cio schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:07:
[...]

Maat van me heeft een P4 2,4 533fsb en die bottleneckte een normale 6800 al behoorlijk leek het (~3200 in 3D mark 05 tegen ~3700 met een 3000+ @ 2,2 Ghz/3500+). Met meer geheugenbandbreedte, proc power en 1gb ram moet een midrange kaart van nu nog wel tot zijn recht komen

Denk wel dat dit de laatste upgrade ronde met AGP opties is, dus zou niet teveel gedl in de graka of ddr mem steken.
Je gaat mij ook niet zien beweren dat een verouderde cpu/mobo alles uit zo'n kaart gaat halen. Maar ik zei dus duidelijk, als je voor een nette prijs zo'n 7600gt kan scoren lijkt me dat een betere optie, aangezien je dan nog wat potentieel hebt als je in tweede instantie nog wat meer upgrade.

Maargoed dit zijn gewoon verschillende opvattingen, en daar is dit topic ook wel geschikt voor imo. Degene die het advies vraagt kan zelf wel beoordelen wat hij/zij wilt :)

[ Voor 9% gewijzigd door B-Buster op 11-10-2006 12:30 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

off topic: ik ben dan ook wel blij dattik niet de enige ben die reageert, anders zou iedereen met overgelockte 3000+/3800+/E6300 procs en ATi kaarten in hun achterhoofd dit topic verlaten

@Mr_abet
Er zijn zeker 800FSB procs voor s478. Dus als je budget het toelaat ga ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi bedankt, ik ga voor de 800fsb pent 4 wat ik niet begrijp is dat mijn moederbord tot fsb 800 ondersteund maar ik toch het vermoeden heb dat ik dan op 400 blijf lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Intel chipset vanaf socket 478 (wellicht ook s423 ofzo, maar bijna niet in gebruik) gebruiken een QDR (quad data rate) voor de FSB. Een "host clock" van de proc word dus x4 gedaan voor de bus.

Nieuwe P4's hebben een HCLK van 200 (x4 = 800FSB) precies gelijk aan PC3200 memory dus (DDR = Double data rate) oftwel DDR400. Dit dan nog eens in dual channel, maakt dat zowel de bus als het geheugen evenveel data kunnen verwerken in dezelfde tijd. Das het meest efficiente dus, stel je maar eens een snelweg voor waarop iedereen even hard rijd en een waarbij iedereen op een ander tempo rijd.

eerste P4's (wilmanette) en Celerons draaien op 100 HCLK (400MHz bus) en gebruiken dus het liefst PC3200/DDR400 mem (of dual channel PC1600mem, nogal zeldzaame combi)

volgende generatie P4's (northwoods) en nieuwe celerons (prescott) gebruiken een 133 HCLK (533MHz bus) oftwel dual channel PC2100/DDR266 (je kan natuurlijk ook een reepje DDR2, PC4200 gebruiken, denk een Pentium 805 met vooruitzicht op een Core 2 Duo upgrade)

Nieuwste P4's gebruiken een HCLK van 200 (Extreme Editions 266, net als de huidge Core2 Duo's). De rest kan je zelf wel invullen denk ik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Moederborden-AMD Asrock 939Dual-VSTA. M1695 (PCI-e/AGP. Sound. LAN. SATA II. RAID) 53,95
Hardeschijven SATA II WD 320GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD3200KS) 89,70
Processoren - AMD AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939. 2.2GHz. 2x512KB. Boxed) 194,95

Ik heb dit aangeschaft! Hopelijk krijg ik geen problemen met het mobo en mn A-Open kast, mar ik denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Als je gewoon een normaal formaat AOpen kast hebt moet het geen problemen opleveren. Wellicht moet je de bevestigingspunten/schroefjes die in je kast zitten en waar je je mobo op vastzet even verplaatsten, maar iedere niet-prehistorische kast heeft daar gewoon gaatjes voor voorgeboord zitten, dus moet geen problemen opleveren lijkt me.

Verder heb je een net upgradesetje daarmee. Veel succes en plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Ik heb een nieuwe monitor en om daar leuke beelden op te tonen moet er toch echt wat aan mijn oude systeempje gebeuren. Ik heb een Medion 8008 XL met de volgende specs:

• Processor Intel Pentium 4 2,6 GHz
• Socket Socket 478
• Front Side Bus 400 MHz
• Moederbord MSI 6701
• Chipset SiS 648
• PCI-sloten (vrij) 3 (2)
• Geheugensleuven (vrij) 2 (1)
• Intern geheugen 2 x 512 MB DDR PC2700 Samsung
• USB-poorten / serieel / parallel 5 / 1 / 1
• Behuizing, voeding Medion MD8008, midi tower, 250 watt
• Videokaart Medion ATI Radeon 9600 TX (8x AGP)
• Naam harde schijf Barracuda ATA V 120023 120GB

Gebruiksdoeleinden
Ik gebruik mijn pc voor vele verschillende zaken. Tekstverwerken, internetten, films kijken, photoshoppen en af en toe gamen. Ik wil het systeem weer een beetje updaten zodat de films en de games weer even (af)gespeeld kunnen worden.

Budget
Rond de 200,-

Het gaat dus vooral om de houdbaarheid te verlengen.

Eigen idee
Ik zelf denk aan een nieuwe videokaart, maar wel een AGP variant aangezien er geen PCI-E in kan. De Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) is een mooi voorbeeld. Aardige kaart voor een mooie prijs, namelijk Euro 112,90.

Is dit een goede oplossing?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
De 7600GS heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding en is een stuk sneller dan je huidige videokaart. Dus qua gamen ga je goed vooruit. Vraag me alleen af of die voeding het trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
WhiteViper schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:33:
Specs:

- AMD Athlon64 4000+ + Zalman 9500CNPS

- Abit A8N-SLI Fatal1ty

- Asus 7800 GTX TOP

- X-Fi Fatal1ty

- 2GB DDR XMS Corsair ram

- Coolermaster RealPower 550watt

- Thermaltake Armor zilver

- NEC oem dvd brandertje

- AOPen oem cd brandertje

- WD caviar 250GB

- WD raptor 36GB

Gebruik:

voor vanalles en nog wat. 3d modelling, audiobewerking, videobewerking, fotobewerking, website editting, internetten, maar bovenal GAMEN!

Budget:

maakt opzich niet heel veel uit, ik ga er namelijk voor sparen. maar laten we 450 euro neerzetten, hier mag wel losjes mee omgegaan worden :)
nog geen antwoord gekregen. iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja. Niet upgraden. Je hebt nog een supergoed systeem, waarom wil je upgraden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:39:
Ja. Niet upgraden. Je hebt nog een supergoed systeem, waarom wil je upgraden? :?
Inderdaad een goede vraag, dat systeem streeft mijn systeem net voorbij en ik kan alles nog prima doen.

@Algemeen

Upgraden voor grafische prestaties kost 2 aandachtspunten:

Videokaart (snelle videokaart)
Geheugen (snel geheugen is zeer belangrijk voor de framerate bij veel polygonen)

Je videokaart kan nog zo krachtig zijn; als je geheugen een bottleneck is ben je nergens/

Toen mijn geheugen op 333 MHz (2T) liep (2x2x333=666 MHz op 128-bit DC) merkte ik veel haperingen.
Nu het geheugen op 400 MHz (1T) loopt (2x2x400=800 MHz op 128-bit DC) loopt alles écht véél beter!

Dat in combinatie met een iets snellere 939 CPU met verbeterde geheugencontroller blaast je krachtige GPU geheel nieuw leven in. Zelf ervaren hoe 133MHz verschil zo'n groot verschil kan maken :) Voor 300 euries heb ik 50% aan prestaties gewonnen. Gewoon heel slim en doordacht aanpakken en uitzoeken waar de knelpunten liggen :)

Ik kon rustig gaan voor een X1950XTX en een Core2Duo E6600 met 4 GB RAM. Echter heb ik dat niet nodig en bewaar ik zoiets voor over 'n jaar als het lekker goedkoop is.

Conclusie: Op internet beweren ze dat er weinig verschil zit tussen 333 en 400 MHz. Echter ben ik het daar niet mee eens en ervaar ik iets heel wat anders. Ik kan wel de duurste hardware gaan kopen van mijn zuurverdiende geld, maar ik kan ook knelpunten oplossen en toezien hoe mijn systeem weer een jaar extra meekan zoals ik deed.

Ik snap daarom niet waarom sommige zo enorm veel geld in hun systeem pompen. Voor het geld wat ik uitbespaard heb kan ik een nieuwe electrische fiets kopen die 5 a 10 jaar meegaat! Gewoon door slim te kopen en door express geduld te tonen op de hardwaremarkt. Als topics rapporteren dat ze een E6600 niet op 100% krijgen dan hebben ze teveel kracht voor veel te veel geld denk ik dan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Hmz zou IDD moeten voldoen. Als je ECHT ergens geld aan uit wilt geven, kan je de volgende dingen nog kopen:

30" widescreen TFT scherm (<persoonlijke keuze, 23" 4:3 scherm kan ook b.v.)
2x 74gb raptors (1 voor OS, 1 voor pagefile/compressie etc)
x1950XTX/7950GX2

Edit over memory:
333MHz 2.5-3-3-7 2T
v.s.
400MHz 3-4-4-8 2T bijvoorbeeld maakt weinig uit

A64's houden gewoon van 1T command rate.

[ Voor 20% gewijzigd door Cio op 12-10-2006 10:14 . Reden: memory ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele vragen voor het volgende:

Huidige Systeem:

Case : Thermaltake Xaser III 2000 Serie ( 7 Case fans )
Voeding : Enermax 301AX-VE(G) 300Watt
Moederbord : Intel D875PBZ
Processor : Intel Pentium 4 Northwood 2.80Ghz
Koeler : Boxed
Video : Asus ATI Radeon X800 XT PE
Memory : GEIL DDR 400 (PC 3200) 2 x 1024MB
Audio : Audigy2 ZS
HD1 (OS ) : WDC WD 360GD-00FNA0 ( 36GB, 10.000Rpm)
HD2 : Maxtor 7L250S0 (250GB, 7.200Rpm)
DVD : NEC DVD_RW ND-2510A
CD : SONY CD-RW CRX230E
Beeldscherm : Philips 19" CRT
Sound : Logitech Z-5500
Keyboard : Logitech G15
Mouse : Logitech G5

Possible Upgrades:

Case : Thermaltake Xaser III 2000 Serie (Blijft, wel nieuwe fans/controller)
Fans : Coolermaster 7 x Neon LED Fan 80x80mm
Controller : Thermaltake Hardcano 12
Voeding : Enermax EL T400AWT Liberty 400Watt
Moederbord : Asus P5W DH Deluxe 975X
Processor : Intel Core 2 Duo E6600
Koeler : Zalman CNPS9500 LED
Video : Asus ATi Radeon X1900XT
Memory : GeIL PC2-5300 667Mhz Ultra DDR2 Duel channel kit
HD1 ( OS ) : Western Digital Raptor WD1500ADFD (150GB, 10.000Rpm)
Beeldscherm : CRT staat niet in de weg…en heb geen geldboom voor ook nog is
een über TFT :9
Rest : houden we zo ;)

Goed na enige jaren met het huidige systeem te hebben gewerkt zou ik toch dolgraag willen upgraden om de nieuwste games is op max settings etc. te kunnen spelen, laadtijden voor allerlei programma’s/games is in te korten en data transfer sneller te laten verlopen.

Na een hoop puzzelwerk, wat nodig was na 2 jaar me eigen niet in PC’s verdiept te hebben, ben ik tot de opstelling gekomen zoals boven beschreven. Nu zit ik toch nog met een paar vragen waar ik als simpele tweakert niet uitkom. Qua budget hoop ik voor rond de 1200-1500 euries weer klaar te zijn voor 2 jaar……maar
…..Als eerste de vraag en mss wel de belangrijkste….wanneer is nu de verwachting dat Vista en alle DX10 zut om de hoek komt. Meeste info gaat richting mid-2007 en dan zal het nog langer duren voor dat het ‘commen good’ is. Maar goed, als er dan eind volgend jaar al ( binnen 1 / 1.5 jaar dus )voor betaalbare prijzen ge-upgrade kan worden naar de nieuwe standaard…is het het dan nog wel waard nú te upgraden voor een bom duiten?. Zeker aangezien de huidige PC het allemaal nog nét trekt zij het wat trager en op lágere settings. Is een beetje tricky... :? Nu heb ik mezelf wijsgemaakt dat dit nieuwe mobo, proc., geheugen wel weer gebruikt kan worden voor dx10 zut, is mijn idee hierover wel correct ?

Anyway voor de upgrade:

De case is reeds verouderd maar zal prima dienst kunnen blijven doen en qua uiterlijk valt er genoeg te doen. (Met open mond ook de Case Mod Topics zitten bekijken trouwens.)
Case Fans is allemaal om het even qua Db productie, levensduur etc. dus daar breek ik me hoofd verder niet over. Controller van Thermaltake sprak me direct erg aan, helder display, opties te over, prima vervanger van de standaard controller :*)

De vraag is en zal mss wel blijven hoeveel verschil zal ik nou merken als me Proc. Op 35-50 graden stressed loopt met de gewone fans/koeler of allicht 10-15 graden lager met waterkoeling ? Voor mij persoonlijk denk ik dat overstappen op waterkoeling niet echt een beduidend verschil zal maken…hoe zijn hier de meningen over ? Is dit nu echt een merkbaar en ‘Euro-waardig’ verschil ? ( Zal er bij vermelden dat ik de huidige 2.8 proc. Op dit moment stressed niet onder 55 graden krijg :S.)

De voeding die ik momenteel heb lijkt niet voldoende meer te zijn gezien de specs en zal ik dus upgraden. Na pluiswerk in de verschillende topics ben ik nog niet veel wijzer geworden maar lijkt mij wel dat 400Watt voeding van het degelijke Enermax meer dan afdoende moet zijn voor non overclocking standaard PC zoals mijne ;). Althans…dat denk ik ! hmz

Mobo wordt de P5W DH Deluxe en Processor wordt de E6600…mag duidelijk zijn waarom. Nu schijn je dus wel te moeten letten op welke Bios het mobo draait daar de eerdere versies geen duel core ‘ondersteunen’, genoteerd.
Koeler zal wss worden de Zalamn, heeft iemand hier nog ervaring mee negatief/positief ?

Videokaart wordt de 1900XT, beste prijs/prestaties verhouding en zal dan hoop ik nog wel even meegaan. Toch weer aanzienlijk wat winst tov mijn huidige 800XT.

Geheugen upgrade nodig echter geen overclock verhalen dus PC5300 leek mij meer dan afdoende zijn voor de standaard snelheden, mss al té. Dit is dan ook duidelijk terug te halen uit GOT. GeIl schijnt nog altijd goed en betrouwbaar te zijn dus daar laat ik de keus dan ook maar op vallen.

Harddisks, de nieuwe 150Gb 10.000Rpm schijf van WD voert de boventoon in benchmarks/GOT en verslaat mijn 36GB schijf met véél op alle vlakken :S :/ Tevens had ik al last van ruimte gebrek op die schijf dus die moet dan ook maar vervangen worden daar het toch wel tijdwinst gaat zijn + meer ruimte voor meer games/applicaties. De 250G schijf die ik al heb doet nog prima dienst dus die wil ik dan ook aanhouden.

Uiteraard post ik hier niet om een statement te maken als nub tweakert 8)7 dus als ik het ergens helemaal bij het verkeerde eind heb of als er iets beter zo en zo zou kunnen…elke feedback is welkom _/-\o_

Groet en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Schele indiaan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:53:
Ik heb een nieuwe monitor en om daar leuke beelden op te tonen moet er toch echt wat aan mijn oude systeempje gebeuren. Ik heb een Medion 8008 XL met de volgende specs:

• Socket Socket 478
• Front Side Bus 400 MHz
• Moederbord MSI 6701
• Chipset SiS 648
• PCI-sloten (vrij) 3 (2)
• Geheugensleuven (vrij) 2 (1)
• Intern geheugen 2 x 512 MB DDR PC2700 Samsung
• USB-poorten / serieel / parallel 5 / 1 / 1
• Behuizing, voeding Medion MD8008, midi tower, 250 watt
• Videokaart Medion ATI Radeon 9600 TX (8x AGP)
• Naam harde schijf Barracuda ATA V 120023 120GB

Gebruiksdoeleinden
Ik gebruik mijn pc voor vele verschillende zaken. Tekstverwerken, internetten, films kijken, photoshoppen en af en toe gamen. Ik wil het systeem weer een beetje updaten zodat de films en de games weer even (af)gespeeld kunnen worden.

Budget
Rond de 200,-

Het gaat dus vooral om de houdbaarheid te verlengen.

Eigen idee
Ik zelf denk aan een nieuwe videokaart, maar wel een AGP variant aangezien er geen PCI-E in kan. De Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) is een mooi voorbeeld. Aardige kaart voor een mooie prijs, namelijk Euro 112,90.

Is dit een goede oplossing?
Een nieuwe HDD en een voeding kunnen er dus ook wel bij.

Qua HDD zat ik aan een Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, ATA 133, 16MB) te denken van 71 euro.

Als voeding heb ik gevonden een Qtec PSU 500W voor 29.70
Wat een prijsverschillen zijn er tussen voedingen zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Schele indiaan op 12-10-2006 12:30 ]

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:32:

Als eerste de vraag en mss wel de belangrijkste….wanneer is nu de verwachting dat Vista en alle DX10 zut om de hoek komt. Meeste info gaat richting mid-2007 en dan zal het nog langer duren voor dat het ‘commen good’ is.

Maar goed, als er dan eind volgend jaar al ( binnen 1 / 1.5 jaar dus )voor betaalbare prijzen ge-upgrade kan worden naar de nieuwe standaard…is het het dan nog wel waard nú te upgraden voor een bom duiten?. Zeker aangezien de huidige PC het allemaal nog nét trekt zij het wat trager en op lágere settings. Is een beetje tricky... :? Nu heb ik mezelf wijsgemaakt dat dit nieuwe mobo, proc., geheugen wel weer gebruikt kan worden voor dx10 zut, is mijn idee hierover wel correct ?
Vista komt begin volgend jaar waarschijnlijk. DirectX10 dus ook. Echter voordat er veel games zijn die het ondersteunen _en_ er goede videokaarten voor zijn (NVidia en ATI kondigen wel vanalles aan nu en het lijkt allemaal heel goed, maar het moet toch allemaal nog wel blijken) zijn we toch wel weer een half jaar verder.
De voeding die ik momenteel heb lijkt niet voldoende meer te zijn gezien de specs en zal ik dus upgraden. Na pluiswerk in de verschillende topics ben ik nog niet veel wijzer geworden maar lijkt mij wel dat 400Watt voeding van het degelijke Enermax meer dan afdoende moet zijn voor non overclocking standaard PC zoals mijne ;). Althans…dat denk ik ! hmz
Wees verstandig en ga voor wat meer power. Je hebt het nu misschien niet nodig (al is die 400W voeding icm een x1900xt al redelijk krap). Ik zou gaan voor de Tagan 530W. Ben je meteen voorbereid op de DX10 kaarten die veel meer stroom vragen.
Videokaart wordt de 1900XT, beste prijs/prestaties verhouding en zal dan hoop ik nog wel even meegaan. Toch weer aanzienlijk wat winst tov mijn huidige 800XT.
Perfecte prijs/prestatieverhouding inderdaad. Ik heb hem ook en hij trekt alles vloeiend. Je kunt nog wel meer investeren in bijv. een x1950xtx, maar die trekt meer stroom en naar mijn mening heb je niet meer nodig dan een x1900xt. Kan je tegen de tijd dat DX10 echt van de grond is wel weer verder zien, want je pc is dan een prima basis om nog wat dingetjes aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Schele indiaan schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:54:
[...]Een nieuwe HDD en een voeding kunnen er dus ook wel bij.

Qua HDD zat ik aan een Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, ATA 133, 16MB) te denken van 71 euro.

Als voeding heb ik gevonden een Qtec PSU 500W voor 29.70
Wat een prijsverschillen zijn er tussen voedingen zeg.
HDD lijkt me een goede keus, maar voeding niet. Wat je vergeet is dat prijsverschil=kwaliteitsverschil. Ofzoiets. Point is, goedkoop is duurkoop. Qtec, sweex etc zijn onstabiel en je hele pc word daar onstabiel van. Koop een Tagan ofzo, FSP kan ook. Revieuws lezen is vaak het beste, 500w heb je echt niet nodig, 400w is voldoende lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord: MSI K8N NEO4-F
Processor: 939 AMD Athlon 64 3200+ Venice
Geheugen: 2x 512 MB DDR/400 PC3200
Hardeschijf: DiamondMax 160GB, 7200, 8MB buffer
Videokaart: Geforce 6800GS 256MB (iets Overclocked tot 485 voor de core en 1,1 ghz voor het geheugen.)
Voeding : 520 watt

Dit systeem heb ik een jaar geleden nieuw aangeschaft en een compleet nieuw systeem is daarom out of the question. Op zich ben ik tevreden met het systeem, maar omdat ik een nieuwe 20" TFT monitor op het oog heb om mijn 17" CRT te vervangen ben ik genoodzaakt(en wil ik) gamen op hogere resolutie's. Nu ben ik bang dat mijn Geforce 6800GS dat niet trekt en dat ik wellicht geheugen tekort kom, ik wil ook niet een X1950XTX half onbenut in mijn kast hebben zitten.
Max budget op dit moment is 350. Met de upgrade wil ik minimaal weer een jaartje vooruit kunnen.

Heeft op dit moment upgraden zin of is de verbetering ten opzichte van mijn huidige systeem minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Je zou een x1900xt met 512mb geheugen kunnen kopen en nog wat extra geheugen bijprikken. Vooral op hoge resoluties heb je aan die 1900xt een betere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een X1900XT 512MB biedt niet veel meer prestaties ten opzichte van de 256MB versie. Beetje zonde van het geld imo. Verder zou ik niet voor de X1900XT gaan, maar voor de 7900GTO. Die maakt minder herrie, slurpt minder energie, wordt minder warm en is erg goed over te klokken, vaak tot wel boven GTX speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 13-09 21:52
Om de nieuwere games op wat meer detail te kunnen spelen ben ik van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen. Mijn systeem is nu als volgt:

P4 HT 3,4 Ghz
1,5GB PC3200 DDR
6600GT
Coolermaster 450watt

Ik ben van plan om hier een 7900GTO in te zetten, ik ben echter bang dat ik met deze CPU te weinig uit deze kaart kan persen. (Haal ik bv maar 50% uit deze kaart met een P4 ipv een E6600?)
Anders kan ik misschien net zo goed voor een 7600GT gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RAJH schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:26:
Middag,

Mijn huidige systeem is als volgt:
- AMD Athlon XP 3200+
- Asus A7N8X-E Deluxe
- 1GB (512x2) DDR
- Asus 6600GT

Ik wil graag upgraden omdat ik tegen performance problemen aanloop bij het kijken van HD films en andere zaken. En natuurlijk omdat een snel systeem altijd leuk is om te hebben ;).
Ik ben geen gamer, dus een zware videokaart en SLI ben ik niet nodig.

Ik heb de volgende twee systemen in gedachten:
Intel
- Intel Core 2 Duo E6600
- Asus P5B Deluxe
- 1GB ( 2X512MB Corsair TWIN2X1024 5400C4)
- Asus 7600GT

AMD
- AMD Athlon 64X2 5000+
- Asus M2N-E
- 1GB ( 2X512MB Corsair TWIN2X1024 5400C4)
- Asus 7600GT

Ik ben van plan om voor het AMD systeem te kiezen, omdat dit platform al langer op de markt is en daardoor de meeste aanloop problemen al verholpen zijn. Graag zou ik jullie kijk op deze zaak willen weten.
Niemand die mij hierover iets kan melden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
RAJH schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:42:
[...]

Niemand die mij hierover iets kan melden? :?
Wat wil je weten dan?

Als je het verschil in performance tussen een X2 5000+ en een E6600 wilt weten dan moet je even zoeken naar benchmarks. Die heb je zo gevonden. Verder zijn er van beiden geen specifieke problemen bekend dus over 'aanloopproblemen' hoef je je geen zorgen te maken.

Verder kan je ipv die 7600GT ook nog een ATI x1650 overwegen. Ik vind persoonlijk de image quality van ATI kaarten wat beter en beiden bieden goeie performance voor dat geld.

[ Voor 10% gewijzigd door B-Buster op 15-10-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey ik wil me systeem toch een beetje upgraden. Het werkt allemaal wel goed enzo maar ik wil toch wat meer snelheid :).

Mijn specs nu.

Asus A8N-E.
AMD 3500 +.
X1900XT.
2x512 (kingstone dual, pc3200).
300GB Maxtor schijf. (7200RPM

Dit wil ik upgraden naar dit;

Asus A8N-E.
AMD 4000 +.
X1900XT.
2x512MB (kingstone dual, pc3200).
WD Raptor. (150GB 10.000RPM).

De games, windows en andere aplicaties (en grote bestanden die ik vaak moet openen voor video bewerken etc) komen op de Raptor schijf, vandaar de 150gb versie ipv een andere.

Over de CPU ben ik het nog niet helemaal zeker, het lijkt mij de beste prijs/snelheid CPU voor een S939.

Maareh, waarom zijn die Opteron CPU's zoveel duurder dan de Athlon?
300GB Maxtor schijf. (7200RPM)

//edit. Sorry geheugen is 2 x 512 :).

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 16-10-2006 00:33 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1GB geheugen erbij is een goeie upgrade, mede doordat je dan dual channel hebt. Maar van een 3500+ naar een 4000+ lijkt mij een beetje geldverspilling. Zoveel winst zul je er niet mee pakken, beetje zonde imo. Kun je beter dat geld in de zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey sorry, had het een beetje verkeerd gepost ;). Ik heb namelijk 2 x 512 mb geheugne dus heb al dual channel :).

Maareh van een AMD3500+ naar AMD4000+ zal ik niet heel erg merken? Maakt het dan niet veel verschil of er 512kb cache is of 1 mb? Ik dacht dat dit vrij veel verschil maakte. En die 4000+ is beter te OC'en is dan de 3500+.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zoek maar eens naar benchmarks op bijvoorbeeld Tom's Hardware. Je zult er op vooruit gaan, maar niet zoveel dat het een nuttige upgrade is voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja ik zal er zeker wat reviews etc van zoeken :). Trouwens kies ik niet voor een 150GB raptor schijf maar een 73GB Raptor schijf. Prijs scheelt toch veel en 150gb aan aplicaties en games is teveel van het goede :).

Dus wederom even het lijstje,

Hey ik wil me systeem toch een beetje upgraden. Het werkt allemaal wel goed enzo maar ik wil toch wat meer snelheid :).

Mijn specs nu.

Asus A8N-E.
AMD 3500 +.
X1900XT.
2x512 (kingstone dual, pc3200).
300GB Maxtor schijf. (7200RPM

Dit wil ik upgraden naar dit;

Asus A8N-E.
AMD 4000 +.
X1900XT.
WD Raptor. (73GB 10.000RPM).

De games, windows en andere aplicaties komen op de raptor schijf daarvoor is 73GB meer dan genoeg. Video bestanden komen gewoon op de 300GB schijf.

Extra geheugen erbij is ook zeker makkelijk (dual channel uiteraard).

Nu nog even besluiten of het het waard is om mijn CPU te upgraden :). Ik hoorde laatst namelijk dat een AMD3500+ de X1900XT nogal tegen houd, dus dat het de bottleneck is en dat het nogal wat zou schelen als ik het zou upgraden.

Misschien moet ik me AMD gewoon even flink overclocken wordt toch maar max iets van 35 graden stressed, beestje kan wel 2600MHZ geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik denk dat een 3500+ je X1900 XT wel wat zal tegenhouden, maar dat het het geld niet waard is om een 4000+ te kopen. Ik zou dat geld eerder opzij zetten om later een keer een grotere upgrade te doen (Core 2 Duo CPU/mobo/DDR2ram ofzo) wanneer je CPU/ram/mobo echt niet meer mee komt voor je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zal eens kijken of ik mijn AMD3500+ 2e hands kan verkopen voor een mooie prijs, zoja dan is het een deal zo nee hou ik die er in en OC ik hem een beetje tot eind volgend jaar :). Sounds like a plan.

Nu dus opzoek naar een webshop waar ze een 2x512 dual channel + WD73GB 10.000 RPM goedkoop hebben :) bedankt he'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kleine topic bump.

Ik ben nu bezig met geheugen te zoeken, ik wil het liefst 2 x 512MB zodat ik dat in Dual Channel kan gebruiken. Op Alternate.nl heb ik deze 2 modules gevonden.

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Registered)
239 euro.
2x512 mb.
DDR2 - 400 (PC2 - 3200)
http://www.alternate.nl/h...=IAHE23&showTechData=true

Buffalo DIMM 1 GB
115 euro.
2x512 mb.
DDR 400 (PC 3200)
http://www.alternate.nl/h...=IAIDBB&showTechData=true

Waarom verschilt het zo veel in de prijs? Alleen omdat de kingstone DDR2 is?

//edit. Hm Volgens mij ondersteunt mijn mobo (Asus A8N-E) geen DDR2-400 PC-3200. Maar max DDR2-266.. even uitzoeken.

//edit2. Kleine update, bij Cool-Prices.nl hebben ze nu 20 euro korting op de de WD Raptor, ik kan daar dit kopen;

Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 (2x512) Dual Channel Kit 112,50
WD 74GB SATA 10000RPM 16MB Raptor (WD740ADFD) 139,95

Voor "maar" 261,40 euro (inclusief BTW en verzendkosten). Zal nog even verder kijken naar goedkope onderdelen. Want dat geheugen zal toch ook wel goedkoper zijn geworden het afgelopen jaar?

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 16-10-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@RAJH
Geen budget? Wat ga je er nog meer mee doen? Topicstart gelezen?
Zou zelf een 939dual & 2x512 kopen (ram+graka behouden)

@MrVegeta
OCen die hap & 2x 512 erbij moet voldoende power geven voor een up-to-date graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:47
Na 5 jaar word het ook voor mij eens tijd om mijn pc te upgraden. Ik heb nu:
  • Moederbord MSI 6701
  • Geheugen 2x256mb PC2700 Samsung
  • Videokaart Medion Nvidia Geforce 4200ti
Doeleinden:
Ik gebruik mijn pc voor multimedia, internetten, downloaden en wil ook af en toe wel eens een spelletje spelen. Ook wil ik wat kunnen overclocken.

Budget:
Ongeveer 600 euro voor een nieuwe moederbord, geheugen, videokaart en processor.

Zelf dacht ik aan dit:
Moederbord:
P965 Platinum
Link site MSI
Review HEXUS.net
Review Hardware.Info
€ 134,51

Processor:
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
€ 178,96

Geheugen:
Corsair TWIN2X 1024A-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
€ 146,49

Videokaart:
XFX VGA GeForce 7600GT XXX Edition 256 MB
€ 162,99

Totaal bij sallandautomatisering.nl:
€ 622,95

Is dit een beetje goede keuze?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ik heb nog steeds mijn videokaart niet ge-upgrade. Ik zit nu sterk te twijfelen om toch maar een ander moederbord te kopen zodat ik een pci-e videokaart aan kan schaffen. Wat moet ik dan nemen ??

Een mombo waar je zowel pci-e als agp in kunt stoppen ? Want ik wil mijn processor P4 3,2ghz socket 478, en mijn geheugen pc3200 ddr sdram nog wel even laten zitten.

Kortom heeft hier iemand ervaring mee? Welke mombo's zijn daar geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MrVegeta schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:17:
Kleine topic bump.

Ik ben nu bezig met geheugen te zoeken, ik wil het liefst 2 x 512MB zodat ik dat in Dual Channel kan gebruiken. Op Alternate.nl heb ik deze 2 modules gevonden.

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Registered)
239 euro.
2x512 mb.
DDR2 - 400 (PC2 - 3200)
http://www.alternate.nl/h...=IAHE23&showTechData=true

Buffalo DIMM 1 GB
115 euro.
2x512 mb.
DDR 400 (PC 3200)
http://www.alternate.nl/h...=IAIDBB&showTechData=true

Waarom verschilt het zo veel in de prijs? Alleen omdat de kingstone DDR2 is?

//edit. Hm Volgens mij ondersteunt mijn mobo (Asus A8N-E) geen DDR2-400 PC-3200. Maar max DDR2-266.. even uitzoeken.

//edit2. Kleine update, bij Cool-Prices.nl hebben ze nu 20 euro korting op de de WD Raptor, ik kan daar dit kopen;

Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 (2x512) Dual Channel Kit 112,50
WD 74GB SATA 10000RPM 16MB Raptor (WD740ADFD) 139,95

Voor "maar" 261,40 euro (inclusief BTW en verzendkosten). Zal nog even verder kijken naar goedkope onderdelen. Want dat geheugen zal toch ook wel goedkoper zijn geworden het afgelopen jaar?
Je moet geen registered geheugen hebben, en ook geen DDR2, dat wordt niet ondersteund. Verder wordt PC3200 wél ondersteund, en ik wil je ook met klem aanraden niet lager te gaan, anders krijg je zo een serieuze bottleneck.
Dat geheugen is trouwens niet een van de goedkoopsten. Daar kan wel wat vanaf. Kijk maar eens in de PW.
wesleytjuh schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:43:
Na 5 jaar word het ook voor mij eens tijd om mijn pc te upgraden. Ik heb nu:
  • Moederbord MSI 6701
  • Geheugen 2x256mb PC2700 Samsung
  • Videokaart Medion Nvidia Geforce 4200ti
Doeleinden:
Ik gebruik mijn pc voor multimedia, internetten, downloaden en wil ook af en toe wel eens een spelletje spelen. Ook wil ik wat kunnen overclocken.

Budget:
Ongeveer 600 euro voor een nieuwe moederbord, geheugen, videokaart en processor.

Zelf dacht ik aan dit:
Moederbord:
P965 Platinum
Link site MSI
Review HEXUS.net
Review Hardware.Info
€ 134,51

Processor:
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
€ 178,96

Geheugen:
Corsair TWIN2X 1024A-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5
€ 146,49

Videokaart:
XFX VGA GeForce 7600GT XXX Edition 256 MB
€ 162,99

Totaal bij sallandautomatisering.nl:
€ 622,95

Is dit een beetje goede keuze?
Voor jou doeleinden vind ik het een beetje overkill. Je wilt "af en toe wel eens een spelletje spelen" en wel "wat overklokken".
Moederboard: Gebruik je de extra features ten opzichte van de "gewone" versie, de P965 Neo-F? Zo niet, zou ik de P965 Neo-F nemen, aangezien deze goedkoper is.
Voor geheugen kun je beter PC5300 geheugen nemen. Kun je ook prima mee overklokken, tenzij je heel ver wilt gaan, dan is PC6400 beter. Maar aangezien je "wat" wilt overklokken lijkt me dat niet aan de orde. Maar dit moet je ook maar voor jezelf bepalen verder.
Processor en videokaart zijn prima, goede prijs/kwaliteitverhouding.

Wat is trouwens je budget? Dat is wel essentieel om gericht advies te kunnen geven.
Twanjo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:56:
Ik heb nog steeds mijn videokaart niet ge-upgrade. Ik zit nu sterk te twijfelen om toch maar een ander moederbord te kopen zodat ik een pci-e videokaart aan kan schaffen. Wat moet ik dan nemen ??

Een mombo waar je zowel pci-e als agp in kunt stoppen ? Want ik wil mijn processor P4 3,2ghz socket 478, en mijn geheugen pc3200 ddr sdram nog wel even laten zitten.

Kortom heeft hier iemand ervaring mee? Welke mombo's zijn daar geschikt voor.
Wellicht dat je hier al eerder gepost hebt, maar deze post op zichzelf is nogal incompleet. Lees even de TS door om te zien waar je post aan moet voldoen. Ik zou je willen aanraden om even rond te zoeken, want je vragen zijn nogal basic. "Wat moet ik nemen" is veel te algemeen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 16-10-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft 't zin om een GeForce 7600 of 7800 te kopen ( wel AGP slot ) ipv FX 5700 128MB

Op dit moment heb ik het volgende systeem:

- Asus P4T-E 850 Chipset
- Intell Pentium 4 2.4@2.6GHz
- RD-RAM PC-800 Samsung 1.5GB
- Maxtor 250GB, 7200RPM
- [b]GeForce FX 5700 Pro (MSI)[b]
- Soundblaster Live Pro

Of toch maar sparen voor een betere upgrade zoals mij werd al eerder aangeraden in deze topic?

Dit omdat ik graag BF2142 wil snel kunnen spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:08:
Heeft 't zin om een GeForce 7600 of 7800 te kopen ( wel AGP slot ) ipv FX 5700 128MB

Op dit moment heb ik het volgende systeem:

- Asus P4T-E 850 Chipset
- Maxtor 250GB, 7200RPM
- [b]GeForce FX 5700 Pro (MSI)[b]
- Soundblaster Live Pro

Of toch maar sparen voor een betere upgrade zoals mij werd al eerder aangeraden in deze topic?

Dit omdat ik graag BF2142 wil snel kunnen spelen.
Budget? Specifieke eisen? Wil je alles op high? Of ben je tevreden als het al gewoon speelbaar is? Wat is je eigen gedachte en waarom twijfel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ben toch wat vergeten :)

Budget: ca 300 euro?
Specifieke eisen: Nee niet echt, is het wél de moeite waard tov de fx 5700 Pro?
Of ik alles op high wil? nee, hoef niet, als het maar beetje snel draait, ik heb nu alles op Low staan, met 800x600. Zodra ik 't op medium zet, dan wordt ie wel langzaam ( heeft misschien met mijn CPU te maken?)

Het is op dit moment wel speelbaar, zoals ik al zei, maar 't is langzaam voor meer details..etc
Dus daarom twijfel ik aan mijn fx 5700 die nu bijna 3 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:50:
Oh, ben toch wat vergeten :)

Budget: ca 300 euro?
Specifieke eisen: Nee niet echt, is het wél de moeite waard tov de fx 5700 Pro?
Of ik alles op high wil? nee, hoef niet, als het maar beetje snel draait, ik heb nu alles op Low staan, met 800x600. Zodra ik 't op medium zet, dan wordt ie wel langzaam ( heeft misschien met mijn CPU te maken?)

Het is op dit moment wel speelbaar, zoals ik al zei, maar 't is langzaam voor meer details..etc
Dus daarom twijfel ik aan mijn fx 5700 die nu bijna 3 jaar is.
Ga voor de 7600GT AGP kost 189 euro bij alternate , daar kun je het nog wel ff mee uitzingen en zo doorsparen voor een ander systeem. Ook is die 7600gt agp meestal net zo snel als een 7800gs En ja , als je die 300 euro op wilt maken ga dan voor een 7800gs van gainward met 512 mb geheugen. Kortom kijk ff in http://gathering.tweakers...1156632///7600%2Cgt%2Cagp Dat is een heel interresant topic voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:12:
Moederbord: MSI K8N NEO4-F
Processor: 939 AMD Athlon 64 3200+ Venice
Geheugen: 2x 512 MB DDR/400 PC3200
Hardeschijf: DiamondMax 160GB, 7200, 8MB buffer
Videokaart: Geforce 6800GS 256MB (iets Overclocked tot 485 voor de core en 1,1 ghz voor het geheugen.)
Voeding : 520 watt
Om nog even hierop terug te komen, waarmee heb ik meer prestatie winst, de 3200+ vervangen door een snellere processor bijvoorbeeld de: AMD64 X2 4600+. Of de 6800GS vervangen met een Geforce 7900/7950 of X1900XT?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat je het beste voor de videokaart kunt gaan. Je CPU zal wel de bottleneck worden, maar als je op hoge resoluties wilt gamen heb je toch wel een flinke videokaart nodig. Anders is je videokaart de bottleneck en dat wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:16:
Ik denk dat je het beste voor de videokaart kunt gaan. Je CPU zal wel de bottleneck worden, maar als je op hoge resoluties wilt gamen heb je toch wel een flinke videokaart nodig. Anders is je videokaart de bottleneck en dat wil je ook niet.
Wordt mijn CPU niet een te erge bottleneck?
was namelijk eerst van plan om een 7900GS te kopen... k loop dan denk eind volgend jaar weer tegen de lamp net zoals met de 6800GS nu.

7950 of X1900XT 512 is neem ik aan de betere keuze, alleen ben ik bang dat ik de kaart onbenut laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:08:
Heeft 't zin om een GeForce 7600 of 7800 te kopen

- Asus P4T-E 850 Chipset
.. [b]GeForce FX 5700 Pro (MSI)[b]
... BF2142.. spelen.
Voor 90 euro een 6800lijkt me hier max, je RD-RAM is een bottleneck samen met die proc, en 3 dingen voor 300 euro gaat gewoon niet lukken tenzij je mobo/proc/ram/graka nog als volledige PC in V&A kan plaatsen ofzo. Dat trekt je PC nog tot vista SP1 op de settings die je NU gewend bent denk ik.

@wesleytjuh
2x 1GB PC5300 CL4 ram & (zoals reeds aangegeven) MSI P965 Neo-F.

Gigabyte GA-965P-S3 kan ook, haalt hogere FSB en heeft vCore setting.

@Twanjo
Kijk op asrock.com, als die er geen hebben staan bestaat het niet ;)

@NinteX
Met 2x512mb erbij, je 3200+ overclocken en je 6800GS unlocken met rivatuner.
Systeem gaat richting de tax. Zou er mem bijknallen voor "gebruikersgemak" (lees:laadtijden) anders sparen.

:O moet eens wat vroeger gaan slapen, die interliner is toch een slecht alternatief voor me bed

[ Voor 31% gewijzigd door Cio op 17-10-2006 01:04 . Reden: meer reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kan ik het beste nemen? twijfel tussen:

1. 7600GS met 512MB en 128Bit
of
2. 6800XT met 256MB en 256Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:25:
Welke kan ik het beste nemen? twijfel tussen:

1. 7600GS met 512MB en 128Bit
of
2. 6800XT met 256MB en 256Bit
Even zelf benchmarks enzo zoeken. 7600gs is nieuwer qua technieken dus die zou mijn voorkeur hebben. Verkijk je echter niet op die 512mb, dat scheelt niet zoveel tov 256mb

[ Voor 21% gewijzigd door B-Buster op 17-10-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Je moet geen registered geheugen hebben, en ook geen DDR2, dat wordt niet ondersteund. Verder wordt PC3200 wél ondersteund, en ik wil je ook met klem aanraden niet lager te gaan, anders krijg je zo een serieuze bottleneck.
Dat geheugen is trouwens niet een van de goedkoopsten. Daar kan wel wat vanaf. Kijk maar eens in de PW.
Hey bedankt voor je post. Ik heb toch maar gekozen om bij cool-prizes.nl te bestellen. De harde schijf was namelijk wel 20 euro goedkoper dan bij andere webwinkels. Dat het geheugen niet het goedkoopste is maakt dan ook niet heel veel uit, Kingstone is een goed merk.

2 x 512MB.
PC3200.
DDR.
Dual Channel.
http://www.cool-prices.nl...id--2,sgid--1,artId--1182 . € 112,50.

Dus binnenkort maar eens kijken of het de moeite een beetje waar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

2x Infineon PC3200 Cl3 is goedkoper (2x 46,95 = 93,90, scheelt toch 10 euro, plus direct leverbaar en dat kingston mem niet!)

Edit: wrom kies je zulk duur geheugen? Nog slecht leverbaar ook! Twinmos CL2.5 mem is goedkoper en sneller leverbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Cio op 17-10-2006 17:30 . Reden: edit: prijzen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Hallo,Ik heb 2 jaar geleden een computer gekocht die nu toch wel op zijn eind gaat lopen. Hier de specs.
AMD Sempron 2800+
Nvidia GeForce FX5200
AsRock K7VT4A+
512 MB DDR

Wat ik er mee wil doen
Een beetje overclokken,Games als Oblivion op medium of High spelen Met alle eyecandy en toch 30 FPS halen,Rarren,Divx omzetten en typen.

Buget: 650-700 Euro

Dit heb ik bedacht:

Intel Core 2 Duo E6400 € 215,14
Goede proccesor niks op aan te merken E6600 buiten budget.

ECS P965T-A € 94,00
Goedkoop goed moederbord. Ondersteunt Crossfire voor de toekomst.
Alternatief ASUS P5B of P5B-V

Team Value Ram, 1024 MB, DDR2, PC5300 € 90,82
1 GB kan altijd 1 GB bij PC 5300 goed voor een beetje Overclokken.

ASUS A-45-GA € 49,99
Goede voeding uit de shopsurvey. 450 Watt voldoende voor upgrade naar DX10.

MSI X1950 Pro € 192,95
Goede videokaart voor het geld komt eind deze maand uit. Kan ik hiermee Oblivion op High of Medium Spelen.

Totaal: € 642,90

Past binnen mijn budget. Opmerkingen hoe het beter kan, graag. Ik ga bestellen Bij Azerty en Salland

Ik heb zelf gezocht op
Tweakers.net
Anandtech
Toms Hardware
Google.

Paar vraagjes:

Ik kan ook goedkoop 2 6600GT's krijgen zijn die in SLI sneller dan die 1950Pro.

Ik heb gelezen dat alleen ATI AA en HDR tegelijk kan genereren nou wil het zo zijn dat
ik ook heb gelezen dat door nieuwe drivers ook Nvidia AA en HDR tegelijk kan generenen
Kunnen deze 6600 GT's met nieuwe drivers AA en HDR tegelijk generenen.

Als ik de 6600GT's neem neem ik dit moederbord van ASUS goede keuze.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GPEA50

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je link doet het niet :(. Maareh is het Dual Channel? Aangezien dat toch beter is :). Anders is 2 x 512MB sowieso goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Meeste mobo's kunnen gewoon geheugen (dus niet de speciale DC kits) ook in dual channel gebruiken. Deze dus ook :)

[ Voor 154% gewijzigd door B-Buster op 17-10-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 18:04
Nee, maar op deze manier kan ik later er 1 GB bij zetten en dan dual channel draaien

[ Voor 3% gewijzigd door Davidshadow13 op 17-10-2006 17:32 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Laatst online: 25-11-2024
hallo!, :)
Ik heb 2 jaar geleden dit systeem gekocht maar het begint te verouderen geloof ik.Ik gebruik mijn Pc niet voor zoveel. Een dvd'tje branden of kopieren, een liedje downloaden en af en toe eens een spelletje doen. Het geen wat ik wel graag doe is Age of empires spelen. deel 2 draait hij nog prima maar nu wil ik graag Age Of Empires 3 mooi en afgewerkt kunnen spelen.

De volgende specificaties:
moederbord asrock k8 upgrade 1689
processor: Amd sempron 3000
geheugen 512 MB
videokaart Nvidia geforce FX5500 256 MB

mijn budget is ongeveer 500 euro.

Zal ik nu: 7(8)7
1 een nieuwe videokaart(fx 6600/6900) kopen en mijn geheugen uitbreiden naar 1 gig
Ik weet niet of dat past op mijn mobo
2 een nieuw mobo + processor( core 2 duo 6300?) én geheugen uit breiden

of 3 wat langer doorsparen en alles vervangen?

Het spel ligt al op mijn bureau dus het liefst zou ik het nu direct upgraden,maar ik wacht jullie af.

bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik denk niet dat je voor 500 euro je systeem kunt reviseren naar een nieuw type geheugen (DDR2) en nieuw type videokaart (PCI-E).

Ik denk dat je het beste een high-end AGP kaart kunt halen, zoals de 7800GS+ Bliss (weet niet meer welk merk), maar dat is de snelste AGP kaart met 512MB aan DDR3 geheugen. Erg snel dus. Deze kaart kost ongeveer 300.

Voor het resterende bedrag zou ik het geheugen upgrade naar 2GB. Het liefst dmv 2x1GB, maar 4x512MB kan ook.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mobo+proc+geheugen+videokaart lijkt me de beste optie.

E6300 €175
MSI P965 Neo-F €95
2x PQI 512MB PC4200 CL3 €135
Geforce 7600GT €150 euro
Prijzen komen uit de Pricewatch, waarbij ik niet de goedkoopste heb gekozen

Goed, dat komt in totaal wat boven je budget uit, maar dan kun je weer even vooruit. Geheugen kun je in de toekomst nog 2x512MB bijzetten, videokaart valt nog te upgraden, en eventueel proc ook, al zal die voorlopig zeker snel genoeg blijven.
Ik weet echter niet of je voeding het trekt. Het zijn dan wel niet de meest energieslurpende onderdelen, maar je systeem is ook al niet zo nieuw meer, dus kijk daar even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Hallo allemaal, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik wil graag Windows Vista in de toekomst kunnen draaien en games goed kunnen draaien. Ik heb bijvoorbeeld de demo Call of Juarez gespeeld maar het loopt heel slecht, hele lage fps zelfs op low. Spellen zoals Battlefield 2 en Call of Duty 2 gaan wel, maar dan wel op medium. Maar Oblivion gaat weer niet zo lekker. Met de upgrade wil ik huidige spellen goed kunnen spelen en in de toekomst ook spellen fatsoenlijk kunnen spelen.

Ik heb nu:

Processor: Pentium 4 3.4 Ghz. HT
MoBo: Gigabyte GA-815915P Duo (heeft 1 PCI-e slot)
Geheugen: 2× 512 MB RAM (PC 3200 DDR 400)
GraKa: Asus 6600 256 MB PCI-e
HD: Maxtor 200 GB
Een AOpen behuizing met een standaardvoeding van geloof ik 300 of 350 watt.

Ik heb een budget van rond de €600. Ik zat er zelf aan te denken om een Core Duo 6600 in te zetten maar dan moet ik een andere MoBo en DDRII Ram aanschaffen en houd ik geen geld over voor een andere videokaart en een andere voeding. En als ik overstap naar socket 939 dan kan ik wel mijn geheugen blijven gebruiken maar 939 is niet voor de toekomst...

Dus wie weet wat ik heb beste kan upgraden voor de toekomst.
Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Je bent gezeged met dat PCI-E slot in je PC :P . Voor games is de videokaart erg belangrijk, en ik denk dat je met je 3.4GHz Pentium nog wel een tijd vooruit kunt. Ik zou als ikjou was kiezen voor een high-end videokaart samen met een sterkere voeding.

Denk bijvoorbeeld aan:
- Coolermaster iGreen 600W voeding (105 euro)
- Sapphire X1900XT 512MB (~300 euro)

Dan heb je voor iets meer dan 400 euro een systeem dat ruim 10.000 punten haalt in 3Dmark 05. Eventueel kun je het geheugen upgraden, naar 2x1GB.Dat geeft ook wel veel winst in de nieuwste games.

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 18-10-2006 14:27 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
a3aanm schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:43:

De volgende specificaties:
moederbord asrock k8 upgrade 1689
processor: Amd sempron 3000
geheugen 512 MB
videokaart Nvidia geforce FX5500 256 MB
b
Zijn deze oude onderdelen nog te verkopen, of is dat zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
RoD schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:56:
Mobo+proc+geheugen+videokaart lijkt me de beste optie.

E6300 €175
MSI P965 Neo-F €95
2x PQI 512MB PC4200 CL3 €135
Geforce 7600GT €150 euro
Prijzen komen uit de Pricewatch, waarbij ik niet de goedkoopste heb gekozen

Goed, dat komt in totaal wat boven je budget uit, maar dan kun je weer even vooruit. Geheugen kun je in de toekomst nog 2x512MB bijzetten, videokaart valt nog te upgraden, en eventueel proc ook, al zal die voorlopig zeker snel genoeg blijven.
Ik weet echter niet of je voeding het trekt. Het zijn dan wel niet de meest energieslurpende onderdelen, maar je systeem is ook al niet zo nieuw meer, dus kijk daar even naar.
de label op mijn voeding geeft aan dat hij mximaal 300Watt kan hebben.maxpower pl300
Zou ik mijn systeem uitbreiden naar het door u aangerade systeem, is dit dan voldoende.
Zo niet, wat raadt u/raden jullie aan?

sorry dat ik 2 keer post trouwens, zal de volgende keer alles samenvatten in een bericht...

[ Voor 4% gewijzigd door a3aanm op 18-10-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@Davidshadow13
Die SLI setup is een brak idee IMHO, je zal langer/meer plezier hebben van een prijsgelijke single card. En nvidia chipsets voor intel clocken slecht over.

KOOP 2 DIMMS!!! Alle* moderne mobo's hebben 4 ram slots zodat je dual channel kan gebruiken en TOCH kan upgraden. Dus: 2x 512.

(*mATX soms maar 2)

@a3aanm
na de 5*** serie is het FX gedeelte vervallen :) (er is een edit button btw)

512 erbij, sempron overclocken (doen ze wel goed geloof ik, door de lage cache) en een 6800 kopen. Dollarshop heeft ze voor 80 euro geloof ik. Heb je nog geld voor een degelijke voeding (FSP 400w ofzo, niet overkillen)

Geef geen 500 euro uit. Ga voor <200 zou ik zeggen, of spaar door. Je lijtk me niet iemand die vaak moet upgraden en met de huidige memroy prijzen is een overstap naar AM2/775 dus een veel te dure grap.

@CoolleDirkie

Je bent niet aan het mailen, groeten mogen wegblijven. Maar groeten terug..

Al eens goed je PC schoongemaakt? Je PC zou dit toch wel moeten draaien.. tenzij je software brak is of je processor te warm word (google: throttlewatch) bij belasting.

Anders: 2x 512 met dezelfde timings(!) erbij en een (2e hands?) x1800/x1900/7800/7900 + degelijke voeding (let vooral op 12v ampere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige Pc (3 jaar oud):

Processor: Pentium 4 2.8 Ghz. HT 800 mhz Fsb
MoBo: Asus P4P800-X (Agp)
Geheugen: 4× 512 MB RAM (PC 3200 DDR 400)
GraKa: Asus 9600xt 256 MB (AGP!)
HD: WD Raptor 36,7 GB & WD 80 GB SATA
Zalman 460 watt.

Ik wil alleen mijn videokaart upgraden zodat ik voorlopig nog even vooruit kan met mijn Pc.

Ik speel eigenlijk alleen WoW, is het aan te raden om een nieuwe AGP-videokaart te kopen?
Of is het verschil tussen mijn huidige 9600pro 256mb agp en een nieuw AGP videokaart, het geld niet waard?
Welke videokaart past volgens jullie het beste bij mijn systeem?

Upgrade naar PCI-e, dus ook meteen vervangen van CPU, geheugen + Mobo vind ik op dit moment zonde van het geld, ik maak liever over 1,5 jaar de overstap.

Ik zou graag jullie mening willen horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem bestaat uit het volgende:

Pentium GPU
Nvidia videokaart
80gb geheugen

Wat kan ik hieraan updaten zodat ik Call of Duty kan spelen? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
a3aanm schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:26:
[...]

de label op mijn voeding geeft aan dat hij mximaal 300Watt kan hebben.maxpower pl300
Zou ik mijn systeem uitbreiden naar het door u aangerade systeem, is dit dan voldoende.
Zo niet, wat raadt u/raden jullie aan?

sorry dat ik 2 keer post trouwens, zal de volgende keer alles samenvatten in een bericht...
1. Een andere upgrade kiezen (want het gaat buiten je budget vallen)
2. Een degelijke voeding erbij kopen (en dus je budget opschroeven)

Voor de voeding is een handig topic in OH te vinden, neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.
En je hoeft me niet met u aan te spreken hoor, dan voel ik me zo oud... ik ben nog maar 18 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:08:

Pentium GPU
Nvidia videokaart
80gb geheugen

Wat kan ik hieraan updaten zodat ik Call of Duty 2 kan spelen? Bedankt
Pentium GPU bestaat niet. Nvidia videokaart zijn er er honderen van. 80gb geheugen is onmogelijk. Je noemt geen budget, je stelt geen specifieke eisen, en je hebt geen eigen gedachte.
Met de beste wil ter wereld kan ik hier niks zinnigs van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Huidige Pc (3 jaar oud):

Processor: Pentium 4 2.8 Ghz. HT 800 mhz Fsb
MoBo: Asus P4P800-X (Agp)
Geheugen: 4× 512 MB RAM (PC 3200 DDR 400)
GraKa: Asus 9600xt 256 MB (AGP!)
HD: WD Raptor 36,7 GB & WD 80 GB SATA
Zalman 460 watt.

Ik wil alleen mijn videokaart upgraden zodat ik voorlopig nog even vooruit kan met mijn Pc.

Ik speel eigenlijk alleen WoW, is het aan te raden om een nieuwe AGP-videokaart te kopen?
Of is het verschil tussen mijn huidige 9600pro 256mb agp en een nieuw AGP videokaart, het geld niet waard?
Welke videokaart past volgens jullie het beste bij mijn systeem?

Upgrade naar PCI-e, dus ook meteen vervangen van CPU, geheugen + Mobo vind ik op dit moment zonde van het geld, ik maak liever over 1,5 jaar de overstap.
Ik heb een soortgelijk syteem en ik had er ook een 9600XT in zitten. Ik heb geupgrade naar een 6800/TD en spellen zoals FEAR, HL2 en Doom zijn nu goed speeldbaar. Ik denk dat je het voor WoW opzich wel kunt laten, maar speel dan ook niet zoveel WoW man :*)

edit:
Andere games zijn natuurlijk ook goed speelbaar met dit kaartje, maar ik noem de voor de hand liggenden even op :) C&C Generals met 1000 Hummers schokt heel erg, maar dat komt door de processor en ik heb dan geen framedrop :*) Verder heb ik nu een 2,8Ghz met 2Gb aan DDR en dus een 6800 nVidia videokaart en ik wil nog geen nieuw systeem kopen omdat het nog prima werkt :) Aldus mijn ervaringen

[ Voor 213% gewijzigd door Gamo op 18-10-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja RoH ik ben geen technische nerd of zoiets ik doe ook mijn best en dat moet je respecteren ik help you toch ook als je iets niet precies weet natuulijk kun je gewoon helpen zeg welke procesor ik moet om het spel Call of Duty te spelen wat je waarschijnlijk ook niet kent want ik weet dat een procesor belangrijk is voor spellen dus je kunt me heus wel helpen en zo niet zeg dan ook niks

iemand anders nog iets zinnigs te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:08:

Pentium GPU
Nvidia videokaart
80gb geheugen

Wat kan ik hieraan updaten zodat ik Call of Duty 2 kan spelen? Bedankt
Inderdaad, hier hebben we dus niets aan.

Post om te beginnen een volledig overzicht van je computer specificaties. Van type moederbord to snelheid van je geheugen aan toe :P

Bedenk wat je eraan uit kan/wilt geven..

Daarna ga je zelf eerst eens op zoek naar wat je zou willen kopen ter vervanging van het een of het ander.

Succes.

[edit]
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:37:
ja RoH ik ben geen technische nerd of zoiets ik doe ook mijn best en dat moet je respecteren ik help you toch ook als je iets niet precies weet natuulijk kun je gewoon helpen zeg welke procesor ik moet om het spel Call of Duty te spelen wat je waarschijnlijk ook niet kent want ik weet dat een procesor belangrijk is voor spellen dus je kunt me heus wel helpen en zo niet zeg dan ook niks

Doen we even rustig? Als je geholpen wilt worden dan zorg je maar dat je geholpen KAN worden. Op deze manier begint niemand daaraan.

Je hoeft geen nerd te zijn om in staat te zijn de specs van je pc te vinden. Daarnaast.. heb je weleens gehoord van het feit dat er op de verpakking van iedere game systeemeisen staan? Ga daar eens fijn op kijken, dan weet je precies wat je nodig hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door B-Buster op 18-10-2006 20:46 . Reden: had 'meneers' laatste reply nog niet gezien, zie aanvulling.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Oh mijn god. Oh m... ohja dit is de huiskamer niet.

54321 is mijn kamergenoot, ik heb hem geintroduceerd met GoT en zo te zien had ik dat beter niet kunnen doen. Ok bij deze verontschuldig ik mij voor zijn n00bness en ik ga proberen wat info in zijn cranium te stampen }:O

Zo nodig print ik de gedragsregels wel uit en plak het op zijn monitor, en ik zal hem proberen de wèrkelijke specs van zijn PC door te geven. Hmm mss had ik beter met beginnersweb kunnen aankomen :X

[ Voor 223% gewijzigd door Gamo op 19-10-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:37:

Mijn naam is RoD, geen RoH.
Je hoeft ook geen technische nerd te zijn, en ik zou het fijn vinden als je niet op de man zou gaan spelen, ik val jou verder ook niet aan.
1. Een vraag als "welke processor heb ik nodig voor.." bestaat niet. Er zijn wel 100 processors die werken met het spel.
2. Call Of Duty ken ik, en toevallig weet ik ook dat er zoiets is als minimale systeemspecs, misschien eens naar kijken.
3. Een processor alleen is niet voldoende voor games. En dat een processor belangrijk is voor spellen is onzin, want het komt het meest op de videokaart aan.

Verder wil ik je best helpen, maar als jij "onzin" post bij systeemspecs (ik kan er écht niks van maken, sorry), geen budget geeft, geen specifieke eisen stelt (CoD spelen is voldoende? Wil je settings op high? resolutie?) dan kan ik er gewoon helemaal niks over zeggen.
Ik kan je wel een uberdikke videokaart aanraden, maar daar heb jij wellicht het geld niet voor over, en misschien ben je ook wel tevreden met minder prestaties voor minder geld. Misschien trekt je voeding het wel niet, misschien wordt de rest van je systeem de bottleneck.

Tip: In de startpost staat wat er in je post moet staan zodat we je wél doelgericht kunnen helpen.

Tip2: Als je geen verstand hebt van hardware (en daar lijkt het op, nofi) dan kun je het beste eens een kijkje nemen op www.beginnersweb.nl

Je kunt ook even jezelf inlezen over hoe alles werkt, wat goed bij elkaar past, en wat er "goed" is op hardwaregebied.
In subfora zoals PMG, VB, OM ed kun je veel ervaringen vinden over hardware. Met de Pricewatch kun je alle mogelijke prijzen van hardware vinden, zodat je kunt kiezen uit onderdelen die binnen je budget passen.
En mocht je wat gevonden hebben wat je goed lijkt, kun je op zoek gaan naar benchmarks/reviews, die je ook op GoT wel kunt vinden, en anders wel met Google. Oa Tom's Hardware (www.tomshardware.com) bevat erg veel handige vergelijkende benchmarks zodat je precies kunt zien hoe een component presteert, en ten opzichte van anderen.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
RoD schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:10:
[...]

1. Een andere upgrade kiezen (want het gaat buiten je budget vallen)
2. Een degelijke voeding erbij kopen (en dus je budget opschroeven)

Voor de voeding is een handig topic in OH te vinden, neem daar eens een kijkje zou ik zeggen.
En je hoeft me niet met u aan te spreken hoor, dan voel ik me zo oud... ik ben nog maar 18 :>
dankJEwel.

Ik denk dat ik maar het budget zal verhogen. opzich loopt een nieuwe voeding ook niet BIJZONDER in de papieren. Mag ik de vraag nogmaals stellen of mijn oude onderdelen nog te slijten zijn, heeft dit nut of is het eigenlijk onbruikbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@twansalemink
die 9600 haalt je hele PC prestatie onderuit. Je systeem kan best overweg met een high-end AGP kaart denk ik, des te meer als die proc nog een stapje verder wil (zeg tot de 3 GHz ofzo, moet haalbaar zijn).

Volgorde van prestaties voor je graka die ik zou hanteren, res voor 30+FPS geschat
6800 "vanilla" of x800/x850 pro (1280x1024 no eye candy, medium, 1024x768 4x AA medium)
6800 GT/Ultra (same as above, met alle textures & effect op high @ 1024x768, 4xAA op 1280x1024)
x850XT/7800GS (1280x1024 alles max, ziet er echt gruwlijk uit op 19" BTW)

Anadtech heeft Wow benches gedraaid, ooit. Google maar ff, vind je al deze kaarten in terug, ik weet het namelijk niet zeker (x850XT PE icm P4 3,5GHz/1000FSB/1000Mem was iets van ~40 FPS)

@54321
www.cpuid.com, download CPU-Z daarmee vind je al de volgende dingen:
Processor specs
Memroy snelheid (en timings) evenals hoogste snelheid van je mem
Moederboard merk/type
Videokaart vind je via je beeldschermeiegschappen (bij de resolutie mocht je het je afvragen)

Mocht je verdere vragen hebben, bel met knip en geef aan wat je met je PC wil doen, sturen ze je een geschikte op.

[ Voor 1% gewijzigd door Thandor op 19-10-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
a3aanm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:34:
[...]

dankJEwel.

Ik denk dat ik maar het budget zal verhogen. opzich loopt een nieuwe voeding ook niet BIJZONDER in de papieren. Mag ik de vraag nogmaals stellen of mijn oude onderdelen nog te slijten zijn, heeft dit nut of is het eigenlijk onbruikbaar??
Mwa, je systeem is best bruikbaar voor een licht spelletje, wat officewerk, zoiets. Dus je kunt em zeker verkopen.
Als je hem in zn geheel verkoopt dan moet je er nog wel een redelijk bedragje voor kunnen krijgen. Misschien dat je daar je nieuwe voeding voor kan kopen.
Maargoed, dan moet je dus alles nieuw kopen en dat is wellicht wat veel van het goede, maar het hart van het systeem heb je al geupgrade, dus misschien is het het overwegen waard. Zo niet, gewoon apart verkopen, al vrees ik dat het dan wat lastiger wordt, omdat je onderdelene niet meer zo gewild zijn. Een complete pc verkopen is makkelijk omdat mensen die geen gezeik willen en gewoon een lichte goedkope pc willen voor een "Marktplaats-pc" zullen gaan.
Je moet maar even kijken, ik wil je niet weer je budget laten verhogen :X :P

In OH loopt een hardware-taxatietopic. Dus daar kun je je onderdelen posten en antwoord krijgen op de vraag wat je er voor kunt krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik snap nu dat er regels zijn voor het plaatsen van berichten enzo ook heeft een vriend mij gezegd wat mijn computer precies is

Pentium drie 1 gighz
duizend mb geheugen
80 gigabyt harde schijf
bus van 150 megahertz
mx 4000 videokaart 128 mb

kunnen jullie hier nu iets mee? jullie vroegen om mijn budget maar dat maakt niet echt uit, heb opzich genoeg geld. vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb cpu z gedownload en ik typ over wat er staat

Intel Pentium III EB 933Mhz
Coppermine 2
Socket 370 FCPGA
0.18um
1.754v
x 7.0
150.3 Mhz

deze verandert steeds:
Core Speed: 1052.3 Mhz

bij mainbord staat:

693-686A VIA Apollo Pro
AGP Version 3.0
1x

bij memory:
SDRAM
1024 MBytes

ohjah ik was een keer uitgeschoten met de schroevendraaiere toen ik een procesor koeler erop had gezet en toen deed mijn printerpoort het niet meer. Is dit waarom die ene Core Speed veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@54321
Je hebt een edit knop (liever niet 2x achter elkaar posten) en hier kunnen we wat mee.

Alleen je harde schijf/kast/monitor/tobo&muis zijn (mogelijk) nog bruikbaar, ram/proc/video/voeding zijn van 2 generaties terug en dus niet meer bruikbaar voor een upgrade. Ik adviseer je het huidige systeem te herinstallen en marktplaatsen ofzo, schat 75 euro excl monitor enzo.

Geef even aan of je monitor, muis, toetsenbord wil blijven gebruiken (muis& monitor zou ik sowieso vervangen) en geef een "ongeveer" budget + eisen, anders stelt iemand gewoon een systeem van 3000 euro samen ofzo, waar je naar mijn ID weinig meer aan hebt dan een van 1000 euro (omdat jij het verschil amper merkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
@ Rod

Jij raadde mij het volgende geheugen aan:
PQI 512MB PC4200 CL3 (x2)
Op wat voor manier maak je keuzes WAT VOOR geheugen je nodig hebt,
en nog een vraag, ik heb de FAQ gelezen van RAM, nu na het rekensommetje wat ik nagedaan heb met toepassing van de bussnelheid van de p965 neo. kom ik op PC5300 uit.Kan ik dan wel het door jou aangerade gebruiken, en is het dan niet BETER om bijvoorbeeld
512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 te gebruiken( ik heb even de eerste gepakt)
deze is ook nog goedkoper. En waarom eigenlijk 2x512 mb en niet 1 x 1024mb?
Omdat ik niet weet de één of de ander te beargumenteren weet ik niet wat nu het beste is. Of misschien maakt het wel helemaal geen verschil...

bedankt voor het geduld bij het beantwoorden van mijn (voor jullie) denk ik vrij voor de hand liggende vragen! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door a3aanm op 19-10-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi cio bedankt voor je antwoord! je denkt dat ik nog 75 euro kan krijgen voor mijn computer? dat klinkt niet erg goed moet ik zeggen

ja ik heb geld gespaard voor een upgrade en dat is ongeveer 1600 euro want ik wist niet wat ik moest verwachten en ik ging uit van nieuwe computerprijzen. ik heb een oude monitor dus ik denk dat daar ook een nieuwe voor mag komen dan

dus je zegt dat ik niet kan updaten, nou dan wordt het een nieuwe computer denk ik bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
a3aanm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:12:
@ Rod

Jij raadde mij het volgende geheugen aan:
PQI 512MB PC4200 CL3 (x2)
Op wat voor manier maak je keuzes WAT VOOR geheugen je nodig hebt,
en nog een vraag, ik heb de FAQ gelezen van RAM, nu na het rekensommetje wat ik nagedaan heb met toepassing van de bussnelheid van de p965 neo. kom ik op PC5300 uit.Kan ik dan wel het door jou aangerade gebruiken, en is het dan niet BETER om bijvoorbeeld
512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 te gebruiken( ik heb even de eerste gepakt)
deze is ook nog goedkoper. En waarom eigenlijk 2x512 mb en niet 1 x 1024mb?
Omdat ik niet weet de één of de ander te beargumenteren weet ik niet wat nu het beste is. Of misschien maakt het wel helemaal geen verschil...

bedankt voor het geduld bij het beantwoorden van mijn (voor jullie) denk ik vrij voor de hand liggende vragen! _/-\o_
Behalve de snelheid (pc4200 en pc5300) is ook de latency van belang. Het pc4200 geheugen heeft een véél betere latency (CL3) dan het andere geheugen (CL5). Als je een pc5300 module gaat zoeken met lagere waarde dan kom je alsnog duurder uit.

Het prestatieverschil tussen beiden weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik denk wel dat de latency in dit geval belangrijker is.

Waarom 2 modules in plaats van 1: dual channel. Je geheugencontroller op het mobo kan dan de 2 modules tegelijkertijd gebruiken, wat uiteraard snelheidswinst oplevert.

Mocht je nu op korte termijn van plan zijn nog een gig aan geheugen erbij te prikken (gaat voor vista zeker wel belangrijk zijn) dan is het natuurlijk slim om tijdelijk 1 module erin te steken en er later eentje bij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:21:
hoi cio bedankt voor je antwoord! je denkt dat ik nog 75 euro kan krijgen voor mijn computer? dat klinkt niet erg goed moet ik zeggen

ja ik heb geld gespaard voor een upgrade en dat is ongeveer 1600 euro want ik wist niet wat ik moest verwachten en ik ging uit van nieuwe computerprijzen. ik heb een oude monitor dus ik denk dat daar ook een nieuwe voor mag komen dan

dus je zegt dat ik niet kan updaten, nou dan wordt het een nieuwe computer denk ik bedankt voor je antwoord
Jou computer is inderdaad dermate verouderd dat het niet meer de moeite is om afzonderlijke componenten te gaan vervangen. Hierdoor is hij ook weinig meer waard bij verkoop.

Voor 1600 euro kan je een heel goed systeem samenstellen inclusief een goeie tft, dus dat gaat wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:21:

Updaten is inderdaad niet erg zinvol. Elk component dat je laat zitten wordt de bottleneck, en het is allemaal niet meer zo erg compatible met de nieuwste hardware (sockets, DDR2, PCI-E ed). Verder vind ik 75 euro een goed bedrag als je dat voor je pc kan krijgen, er loopt eent taxatietopic in OH, post je systeem daar eens en zie wat je er voor kunt krijgen.
B-Buster schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:23:
[...]

Behalve de snelheid (pc4200 en pc5300) is ook de latency van belang. Het pc4200 geheugen heeft een véél betere latency (CL3) dan het andere geheugen (CL5). Als je een pc5300 module gaat zoeken met lagere waarde dan kom je alsnog duurder uit.

Het prestatieverschil tussen beiden weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar ik denk wel dat de latency in dit geval belangrijker is.
Klopt, lage CL's zijn goed voor een C2D, dat is beter dan een overkill aan bandbreedte, heb ik ergens op GoT gelezen (PMG FAQ ofzo). Dus: PC4200 (wat gewoon synchroon loopt in dual channel) met een lage latency is het beste.
Waarom 2 modules in plaats van 1: dual channel. Je geheugencontroller op het mobo kan dan de 2 modules tegelijkertijd gebruiken, wat uiteraard snelheidswinst oplevert.
En dual channel PC4200 loopt dus mooi synchroon, wat je dus wilt :)
Mocht je nu op korte termijn van plan zijn nog een gig aan geheugen erbij te prikken (gaat voor vista zeker wel belangrijk zijn) dan is het natuurlijk slim om tijdelijk 1 module erin te steken en er later eentje bij te prikken.
Als hij een bord neemt met 4 geheugensloten (de MSI P965 Neo-F heeft dit) kan hij beter voor 2x512MB gaan en dan later nog eens 2x512MB erbij te zetten. Ik weet dat het geheugen dan op het langzamere 2T moet draaien, maar dat is imo nog beter dan nu voor een single reepje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:36:
Als hij een bord neemt met 4 geheugensloten (de MSI P965 Neo-F heeft dit) kan hij beter voor 2x512MB gaan en dan later nog eens 2x512MB erbij te zetten. Ik weet dat het geheugen dan op het langzamere 2T moet draaien, maar dat is imo nog beter dan nu voor een single reepje te gaan.
Dat is inderdaad ook een goede oplossing. Ik zou echter liever een tijdje zonder DC zitten en daarna op max performance draaien. Maargoed, het is net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:36:
...Ik weet dat het geheugen dan (bij 4 reepjes) op het langzamere 2T moet draaien...
Bij AMD s939 winchester cores ja :X

Mijn 955x mobo wou gewoon 1000Mhz 5-4-4-9 1T draaien met 4 reepjes hoor, de 965 northbridge heeft dit probleem dus niet (en Intel heeft dit volgens mij ook nooitgehad). Budget ram is trouwens bijna altijd 2T.

Edit: je hebt niet voor niets 4 sloten op je mobo he. 50% preformance inleveren zodat je 2 sloten vrijhoud is nogal bull IMHO.

[ Voor 12% gewijzigd door Cio op 19-10-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasten ik heb de minimale specifidinges opgezocht van Call of duty opgezocht en 1050Mhz is echt wel meer dan de 700 die ik nodig zou hebben dus ik hoef dat helemaal niet nieuw te kopen. aan de info die jullie geven zou ik dus een nieuwe pc moeten kopen wat helemaal niet nodig blijkt. verder staat er 256mb ram maar ik heb 1000 dus dat is ook genoeg. de videokaart moet 64 mb en ik heb dus 128 mb. ik hoef helemaal niet te updaten dus kijk ook goed voordat je zoiets zegt graag

dit zeg ik als tip voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Asus A8N-E (nForce 4 Ultra)
1GB PC 3200 (400MHz) Kingston RAM
Peak gForce 6600 256 MB PCI-E
160GB Maxtor 6Y6M0
Aopen DUW 16/16 ARR
Diskette station
Creative Soundblaster Live! 24Bit
350Watt Kickass noname voeding

Budget: €400

Wordt veel gebruik gemaakt van VMWare, worden weinig tot geen spellen gespeeld. Verder veelal gebruik voor tekstverwerking en programma`s als Autocad en Photoshop CS 2.

[ Voor 26% gewijzigd door HomegrownBGP op 19-10-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey eylah voor photoshop heb je veel geheugen nodig dus dat moet je kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
HomegrownBGP schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:35:
Peak gForce 6600 256 MB PCI-E
160GB Maxtor 6Y6M0
Aopen DUW 16/16 ARR
Diskette station
Creative Soundblaster Live! 24Bit

Wordt veel gebruik gemaakt van VMWare, worden weinig tot geen spellen gespeeld. Verder veelal gebruik voor tekstverwerking en programma`s als Autocad en Photoshop CS 2.
Waar is je processor gebleven? :P
Aangezien je zegt dat je geen spellen speelt kun je je videokaart behouden. Wat ik zou doen is er 1GB geheugen bijzetten (heb je 1 reep van 1GB geheugen? Doe er dan nog 1 reep met 1GB bij voor dual channel. Heb je 2x512MB, doe er dan weer 2x512MB bij voor dual channel) en een nieuwe processor (al is dat misschien overbodig als je een X2 5000+ hebt, maargoed ik weet je proc niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:31:
gasten ik heb de minimale specifidinges opgezocht van Call of duty opgezocht en 1050Mhz is echt wel meer dan de 700 die ik nodig zou hebben dus ik hoef dat helemaal niet nieuw te kopen. aan de info die jullie geven zou ik dus een nieuwe pc moeten kopen wat helemaal niet nodig blijkt. verder staat er 256mb ram maar ik heb 1000 dus dat is ook genoeg. de videokaart moet 64 mb en ik heb dus 128 mb. ik hoef helemaal niet te updaten dus kijk ook goed voordat je zoiets zegt graag

dit zeg ik als tip voor jullie
Wij moeten goed kijken voordat we iets zeggen? Jij wilde upgraden toch? Anders post je hier niet. Dus waarom heb je daar zelf niet naar gekeken? Nu geef je ons de schuld er van dat jij niet gekeken hebt? 8)7 Verder geeft Cio alleen aan dat de componenten die jij hebt niet geschikt zijn om up te graden, omdat ze te oud zijn. Hij zegt verder niet dat je moet upgraden, dat moet je immers zelf bepalen, of niet dan?
Goed, je hebt dus de minimale systeemeisen gevonden, prima. Het ziet er dus naar uit dat het gaat werken ja, al zal het niet erg vloeiend lopen gok ik. Maargoed, dat merk je vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:01:
[...]

Wat ik zou doen is er 1GB geheugen bijzetten
hey eylah ja wat rod zegt is dat je 1 gig geheugen erbij moet kopen, wat ik dus ook zei

Modbreak:Graag deze manier van posten stoppen, dit leest alleen maar irritant en draagt weinig bij aan het topic. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 143% gewijzigd door Turkish op 20-10-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

HomegrownBGP schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:35:
160GB Maxtor 6Y6M0t

Dual core proc + 2x1GB erbij, zelfde timings natuurlijk. 2x 512 en 2x1024 kan gewoon dual channel draaien. Vmware/cad/soepen zal een stuk soepeler aanvoelen met een multitreading proc en voldoende ram.

Snellere schijf erbij kan handig zijn voor je images en pagefile, jij kan eigelijk alleen zelf bepalen hoeveel mem/proc power je precies nodig hebt aan de hand van wat je nu hebt & er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 09:59
Ok, specs atm:
-Intel Pentium 4 519 (3.06GHz)
-Gigabyte 915P mobo'tje
-2x512Mb PC3200
-ATi Radeon X600XT

Ik wil m'n nieuwe geupgrade config. gebruiken voor gaming (zwaar gespuis zoals Oblivion moet soepel lopen) maar ook gewoon Windows moet snel draaien.

Vandaar dat ik zelf dacht aan een C2D'tje.

Ik had dit in gedachten tot nu toe:
* Intel Conroe E6600
* Asus P5B Deluxe
* 2x 1Gb OCZ (Welke PC is hoog genoeg voor me, ben geen OC'er?)
Qua graka hou ik het éérst nog bij mijn oude X600, en als DX10 al een btje is ingeburgerd wss. een high-end DX10 kaart..

Iemand opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
blacktarantulaX schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:45:
Ok, specs atm:
-Gigabyte 915P mobo'tje
-2x512Mb PC3200
-ATi Radeon X600XT

Ik wil m'n nieuwe geupgrade config. gebruiken voor gaming (zwaar gespuis zoals Oblivion moet soepel lopen) maar ook gewoon Windows moet snel draaien.

* Intel Conroe E6600
* Asus P5B Deluxe
Qua graka hou ik het éérst nog bij mijn oude X600, en als DX10 al een btje is ingeburgerd wss. een high-end DX10 kaart..

Iemand opmerkingen?
Het is een beetje kort door de bocht, maar als je toch gaat wachten op DX10 kaarten kan je net zo goed ook met de rest wachten. Een E6600, 2gig geheugen en dan een x600 dat is gewoon zonde imho.

Ik zou zeggen probeer je huidige onderdelen te verkopen en koop voor de opbrengt een andere videokaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
blacktarantulaX schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:45:
Ok, specs atm:
-Gigabyte 915P mobo'tje
-2x512Mb PC3200
-ATi Radeon X600XT

* Intel Conroe E6600
* Asus P5B Deluxe

Iemand opmerkingen?
Goeie onderdelen, valt niks op aan te merken. Hoeveel mhz geheugen je moet nemen had je ook even op kunnen zoeken, het is zon beetje de vaakst gestelde vraag op GoT. Maargoed, het antwoord is heel simpel, niet overklokken: neem dan PC4200 met lage timings. Je hebt wel ietwat voordeel bij sneller geheugen, maar dat rechtvaardigt de prijs niet.

Voor de rest ben ik het eens met hierboven. Als je nu je videokaart niet gaat upgraden heeft het weinig zin om de rest nu te upgraden omdat het voornamelijk van je videokaart afhangt. Je zult dus in eerste instantie niet veel winst boeken. Wacht dan liever, dan zijn de onderdelen die je wilt kopen waarschijnlijk wat goedkoper, en wellicht zelfs betere alternatieven.

Oh, en het is ook wel handig als je even je budget erij zet :) Hou er trouwens rekening mee dat DX10 kaarten in het begin een smak geld zullen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd64 3200+ (2,5 ghz)
asus a8n-e
2x 512mdt (250 mhz)
xfx 6600gt
coolermaster realpower 380watt

Dusja, wat kan ik het beste upgraden?
Ik denk zelf aan de videokaart, maar mss is mn cpu ook wel kut...

Is dit een goede upgrade: ?
nieuws: Reviews X1950 Pro schieten als paddestoelen uit de grond

En kan ik dan weer even door?
bvd (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:47:
amd64 3200+ (2,5 ghz)
asus a8n-e
2x 512mdt (250 mhz)
xfx 6600gt
coolermaster realpower 380watt

Dusja, wat kan ik het beste upgraden?
Ik denk zelf aan de videokaart, maar mss is mn cpu ook wel kut...

Is dit een goede upgrade: ?
nieuws: Reviews X1950 Pro schieten als paddestoelen uit de grond

En kan ik dan weer even door?
bvd (K)
Ik zie dat je je cpu al wat hebt OC'ed. Hij moet nu opzich wel snel zat lopen om die x1950pro niet af te remmen. Dat is overigens een erg goeie videokaart voor je systeem.

Misschien over een tijdje nog een wat snellere s939 cpu en wat meer geheugen erbij, en je hebt weer een hele leuke pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Even mijn systeem uit mijn hoofd.
XP2000+ proc
512mb PC2700 ram
GForce FX5200 256mb kaart +TV out
80GB Maxtor 7200rpm schijf
17” CRT monitor
Verder wat standaard meuk en 300GB data schijf

Voor mij is het nog geen noodzaak om het systeem te gaan wijzigen, maar de laatste spellen die ik wilde installeren.
Settlers 2 10th anniversary
Demo van Company of Heroes (kreeg ik niet eens geïnstalleerd)
Civ 4
Liepen toch niet echt meer soepel. Ben geen grafische kenner en de kwaliteit op medium vind ik altijd wel goed genoeg. Als het spel maar vloeiend (genoeg fps) kan lopen. En bovenstaande spellen doen dat met mij systeem niet.

Nu hoorde ik dat er nieuwe generaties DX10 grafische kaarten aankomen. Dual core processoren en windows Vista.
Ik heb niet echt een vast budget en tijd waarin ik updates uit wil voeren. Wel wil ik als ik een nieuw systeem aanschaf een systeem waar ik een jaar of 3 mee vooruit kan.
Wat is in mijn geval aan te bevelen?
Wachten tot die DX10 kaarten er zijn, en dan de afgeprijsde goede grafische kaarten van nu aanschaffen?
Wachten tot de DX10 kaarten en zo’n kaart aanschaffen
Systeem aanschaffen dat direct Vista en nieuwe spellen kan ondersteunen ook in de toekomst..
Of zijn er nu al updates mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Amafi schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:32:
Even mijn systeem uit mijn hoofd.
XP2000+ proc
512mb PC2700 ram
GForce FX5200 256mb kaart +TV out
80GB Maxtor 7200rpm schijf
17” CRT monitor
Verder wat standaard meuk en 300GB data schijf

Voor mij is het nog geen noodzaak om het systeem te gaan wijzigen, maar de laatste spellen die ik wilde installeren.
Settlers 2 10th anniversary
Demo van Company of Heroes (kreeg ik niet eens geïnstalleerd)
Civ 4
Liepen toch niet echt meer soepel. Ben geen grafische kenner en de kwaliteit op medium vind ik altijd wel goed genoeg. Als het spel maar vloeiend (genoeg fps) kan lopen. En bovenstaande spellen doen dat met mij systeem niet.

Nu hoorde ik dat er nieuwe generaties DX10 grafische kaarten aankomen. Dual core processoren en windows Vista.
Ik heb niet echt een vast budget en tijd waarin ik updates uit wil voeren. Wel wil ik als ik een nieuw systeem aanschaf een systeem waar ik een jaar of 3 mee vooruit kan.
Wat is in mijn geval aan te bevelen?
Wachten tot die DX10 kaarten er zijn, en dan de afgeprijsde goede grafische kaarten van nu aanschaffen?
Wachten tot de DX10 kaarten en zo’n kaart aanschaffen
Systeem aanschaffen dat direct Vista en nieuwe spellen kan ondersteunen ook in de toekomst..
Of zijn er nu al updates mogelijk?
Je zou nog een wat snellere videokaart kunnen nemen, maar of dat verstandig is betwijfel ik. Als je niet echt de noodzaak hebt nu te upgraden, gewoon even wachten.

Hou er wel rekening mee dat de DX10 kaarten in het begin alleen als high-end kaarten te krijgen zijn, oftewel boven de 300 euri.

Andere mogelijkheid (ik denk even hardop) zou kunnen zijn dat je nu (of binnenkort) een nieuwe cpu, geheugen en moederbord koopt en dan met onboard graphics. Dat is tegenwoordig al sneller dan een fx5200 en op die manier kan je er later makkelijk een DX10 kaart bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

B-Buster schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:54:
Andere mogelijkheid (ik denk even hardop) zou kunnen zijn dat je nu (of binnenkort) een nieuwe cpu, geheugen en moederbord koopt en dan met onboard graphics. Dat is tegenwoordig al sneller dan een fx5200 en op die manier kan je er later makkelijk een DX10 kaart bij zetten.
Oja, onboard video kaarten konden natuurlijk ook nog. Vergeten, maar klinkt top.
Was inderdaad niet van plan een “dure” DX10 kaart aan te schaffen zodra ze uitkomen.
Maar mocht ik binnen een half jaar een nieuw mobo/proc/ram evt met onboard video kaart aanschaffen zijn daar nog zaken waar ik bij op moet letten om Vista soepel te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Je hebt in ieder geval 2gb geheugen nodig. Ik neem aan dat je geen budgetcpu gaat kopen als je er 3jr mee wilt doen dus die zal in ieder geval ruim voldoende zijn.

Of die onboard chip vista lief vind is wel wat de vraag, maargoed je kunt ook nog even op XP door en dan vista kopen als je een DX10 kaart haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Hey mensen met het verstand,

momenteel ben ik wat upgrades aan het doorvoeren op mijn systeempje en ik wil het toch meteen goed doen. Ik heb een leuke Antec P180Black gekocht, 2*Seagate 7200.10 250Gb SATAII HDD's voor RAID0, ik neem er nog een Revoltec Externe HDD Enclosure bij en ik wil kijken of er iets is what needs upgrading.

Mijn systeem:

2,8Ghz Northw00t
4*512MB PC3200 Veritech
AOpen AX4 SPE UN
Bunch-o-HDD's
Asus V9999/TD (een 6800)
Aopen 380Watt met semi-defecte fan

Het moederbord mist een RAID functie zodat ik het softwarematig moet doen. Ik heb gezocht naar een ander mobo, maar S478 schijnt nogal uitgestorven te zijn :'( Er zijn nog wat AssRock en Asus borden maar die missen veel nuttige functionaliteit en er is steeds wel iets 'mis' mee.

Ik heb ook nagedacht om een 6800GE te kopen waardoor ik 25% meer frames kan halen, maar een vriend vertelde mij dat ik dat geld beter kon bewaren zodat ik voor hetzelfde bedrag een 7800 kan halen in PCI-E (later dus).

Er is nog ergens een moederbord (al dan wel al dan niet te koop) met een 478 socket én RAID én PCI-E maar ik heb altijd gemengde gevoelens over dit soory 'hybride' borden. Het kan toch niet optimaal lopen? Natuurlijk is dit budget technisch wel een leuke oplossing.

Mijn vraag is eigenlijk, moet ik doorsparen zodat ik over een jaar een nieuw systeem ga kopen met dan nog genoeg upgrade mogelijkheden, of zal ik voor een fiks bedrag mijn videokaart upgraden. (voorbeeld: PCI-E 7600 kost iets van 110 en een AGP 6800GE kost 260 euro).

Verder kost een 3Ghz versie van mijn processor al 120 euro en een C2D 6400 is iets van 124 Euro. Het lijkt wel alsof je dom bezig bent met dit 'oude' systeem te upgraden.

Zoals je kunt lezen heb ik niet meteen veel geld beschikbaar voor een complete conversie, maar ik wil mijn geld nu niet dom uitgeven ( o rly )

[ Voor 6% gewijzigd door Gamo op 20-10-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Vertel eerst je budget maar eens even. En wat zijn je eisen? Ik zie alleen dat je raid wilt draaien, dus er moet toch nog wel een bordje met raid onboard te vinden zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

RoD schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:16:
Vertel eerst je budget maar eens even. En wat zijn je eisen? Ik zie alleen dat je raid wilt draaien, dus er moet toch nog wel een bordje met raid onboard te vinden zijn? :?
Budget budget... nee ik heb geen geld voor een nieuwe PC en ik wil ook geen geld uitgeven voor nieuwe onderdelen wanneer een nieuwe computer (in verhouding) goedkoper zal zijn, waar het eigenlijk al op lijkt. Een C2D, mobo, graka en geheugen is bijna net zo duur als een P4, AGP kaart en een nieuw mobo.

Ik ben benieuwd of er tegenargumenten zijn eigenlijk.

En bordjes met RAID zijn er wel, maar er zit dan weer 1x PATA op of een i865 chipset ipv 875 of er zit geen SATA op, dan zitten er weer 3 ram sloten op etc. Ik heb geen goed moederbord kunnen vinden voor mij. Mss handig als ik zeg wat ik zoek?

S478 tot 3,6Ghz
4*SATA
RAID 0 functionaliteit
2*ATA133
4*PC3200 sloten tot 4GB (2*Dual Channel zoals ik het nu heb)
Gigabit onboard

Deze combo heb ik niet kunnen vinden, terwijl mijn huidige mobo aan een boel eisen voldoet (op RAID en Gbit na), maar die series worden niet meer gemaakt :(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.