Het grote Guild Wars Topic deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, nieuw op GoT forum. Speel GW nu 10 maanden.
Ben 2 weken terug een eigen guild begonnen, puur NL en BE. Custodes Imperii, latijn voor Bewakers van het rijk.

Maar nu mijn vraag ^^:
Heeft iemand enig idee waar ik mijn Pre-Order bonus pack al kan bestellen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:53:
[...]
Wow, kun je dat nog onleesbaarder typen?

Ik heb reeds een TR aangemaakt.
slechts 5 spellingsfouten in een zin. Das toch redelijk voor iemand die nooit typles of wat dan ook heeft gehad. Had net een beetje haast, vandaar.
Ik ben nu al een weekje guildloos sinds mijn guild kopje onder is gegaan door een zeer smerige streek van de PvP-ers en het bevalt me eigenlijk prima. Maar ik wil me toch wel weer aan gaan sluiten bij een guild, want sommige dingen kun je alleen maar doen als je in een guild zit en die mis ik wel.
idd bevalt het zonder guild zijn vaak best, ik heb het zelf ook een tijd gedaan, maar toen werd ik door een paar oude vrienden gevraagt of ik wilde joinen. Het zonder guild zijn is wel even leuk, maar niet te lang. AL die onbekenden die je gaan vragen of je even hun guild wilt joinen, gek word je ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:33:
[...]

slechts 5 spellingsfouten in een zin. Das toch redelijk voor iemand die nooit typles of wat dan ook heeft gehad. Had net een beetje haast, vandaar.
Meeste van je posts waren goed te lezen, dus ik was eventjes verbaasd. Oh, en dat TR heb ik gemaakt om de posts van die werver eventjes aan te kaarten, niet vanwege jou post. Dat kwam misschien een beetje vreemd over.
idd bevalt het zonder guild zijn vaak best, ik heb het zelf ook een tijd gedaan, maar toen werd ik door een paar oude vrienden gevraagt of ik wilde joinen. Het zonder guild zijn is wel even leuk, maar niet te lang. AL die onbekenden die je gaan vragen of je even hun guild wilt joinen, gek word je ervan
Persoonlijk kan ik me niet indenken dat het spel enige toegevoegde waarde voor je heeft als je niet in een Guild zit. Juist Guilds zijn de dingen die het zo leuk maken.

Maar ja, ik heb het dan ook wel behoorlijk getroffen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:19:
Heej, nieuw op GoT forum. Speel GW nu 10 maanden.
Ben 2 weken terug een eigen guild begonnen, puur NL en BE. Custodes Imperii, latijn voor Bewakers van het rijk.

Maar nu mijn vraag ^^:
Heeft iemand enig idee waar ik mijn Pre-Order bonus pack al kan bestellen?
Allereerst dan maar welkom op GOT en in het GW-draadje.

Dan een wedervraag op jou vraag: je bedoelt, neem ik aan, het prerelease GuildWars: Nightfall bonuspack? http://www.guildwars.com/...essrelease-2006-08-01.php

Als dat zo is:
  1. Het is geen pre-order.
  2. Het is een product waar je niets mee kunt zonder een officiele GuildWars: Nightfall versie. (Tenzij je alleen maar 10 uur of 14 dagen Guildwars Prophecies+Factions wilt spelen.)
  3. Het is beschikbaar vanaf 15 september en dat is meestal dan Amerika, voor Europa zou het op dezelfde dag kunnen, maar is (nog) niet zeker.
  4. Tevens is het nog niet helemaal zeker of je, als je alle 3 de chapters combineerd, straks met zo'n prerelease bonuspack ook nog een extra characterslot krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door CoRrRan op 16-08-2006 14:52 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Competitive Weekend of Fun

During the weekend of August 18 to August 21, you will earn double Kurzick, Luxon, and Balthazar faction in the Fort Aspenwood and Jade Quarry competitive missions! Additionally, all PvP characters that have access to Factions will now be able to participate in these missions simply by talking to the special Luxon Diplomats or Kurzick Recruiters that will be located in the Great Temple of Balthazar! The double faction fun starts at 20:00 BST (21:00 CEST) on Friday, and ends at 08:00 BST (09:00 CEST) on Monday, with the PvP character access remaining open even after the event ends. Come join in the fun this weekend watch those faction points rack up!
Goh, weer een event. Maar deze is op zich wel wat beter vind ik...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

CoRrRan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:39:
Persoonlijk kan ik me niet indenken dat het spel enige toegevoegde waarde voor je heeft als je niet in een Guild zit. Juist Guilds zijn de dingen die het zo leuk maken.

Maar ja, ik heb het dan ook wel behoorlijk getroffen.
Ik zie dat je in een PvP guild zit en als PvP liefhebber is het inderdaad een must om in een guild te zitten. Zelf ben ik iemand die maar zeer sporadisch aan PvP doet en me het beste vermaak met PvE. Dan wordt de noodzaak van een guild al een heel stuk minder. Je hebt ze dan hooguit nodig als je voor een moeilijke missie geen party kan vinden, of iets over een missie wilt weten, maar verder eigenlijk niet.

Wel mis ik het slap geouwehoer en het gevoel ergens bij te horen nu ik guildloos ben en is het ook jammer dat ik geen alliance battles kan doen of een one on one en niet meer gebruik kan maken van de guildhall truuk waardoor ik nu weer elke keer een taxi moet zoeken om bij de elites te komen, maar voor de rest ... neuh weinig toegevoegde waarde om wel in een guild te zitten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik ben ook al tijden Guildloos, heb ook een periode, vlak nadat Factions uit kwam niet meer naar het spel omgekeken. En zo heb ik wel vaker periodes dat ik het spel helemaal niet meer speel, niet omdat het niet leuk is maar omdat ik nog wel een stemmingswisselingen heb en daardoor soms de interesse verlies in de dingen die ik het liefst doe. En dat is wel eens lastig om dan in een goeie guild te blijven, veel guilds eisen toch dat je minimaal eens per week online bent, dit is voor mij in bepaalde periodes geen probleem maar als ik ff ergens mee zit verlies ik vaak de drang om het nog te spelen zelfs al is er genoeg te doen en te ontdekken in het spel. Daarom blijf ik ook maar Guildloos, ik zelf mis wel eens wat hulp maar er is tenminste niemand iets van mij verwacht waar ik niet altijd aan kan voldoen, guidloos zijn is gewoon heerlijk :)

Het nightfall filmpje ziet er trouwens goed uit, het mag van mij nog wel even op zich laten wachten want ik heb Factions nog niet uitgespeeld :+ Ik moet nog 5 van de 6 chars door heel cantha loodsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou ik dus echt niet kunnen, 6 characters onderhouden. Ik heb zelf een monk waarmee ik alles doe, een ele in opleiding, een warrior waar ik niets mee doe en nu geparkeerd staat in The Deep. Voor de rest een storage, een mesmer waar ik ook niet mer naar omkijk en een ranger waar ik geen zin meer in had. Om een of andere reden vind ik het sonde om sommige chars weg te doen (mss vanwege de 15K armor die ik als lvl 5 al droeg...)

En dat guilds voor PvE weinig toegevoegde waarde heeft, ben ik het niet mee eens. Je noiemt een aantal positieve kanten, maar die moet je zeker niet kleineren. Natuurlijk blijft het belangrijkste in de guild de lol die je met elkaar hebt (tenminste in de mijne). Zoiets mis je soms wel, al heb je natuurlijk altijd de friendslist. En je bent ook nog een puntje vergeten, namelijk die o zo prachtige cape (hééééél soms). Natuurlijk is dat gemakkelijk te verkrijgen voor een guildloosje, gewoon 2.1K opofferen en je eigen guild + cape kopen. Werkt altijd tegen het gespam etc, en je kan er wat moois van maken. Soms kom je echt van die capes tegen waarvan je denkt: Heeft er dan niemand in die guild enig verstand van kleurcombo's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh ja, Thnx for the info CoRrRan.

Bij factions had een maat van mijn namelijk zo'n Pre-Order Pack, en dan kreeg hij een bedrag teruggestort en had hij wat bonus items enzo. Ik dacht dat dit dan hetzelfde zou zijn. Nouja anders kijk ik over een maandje wel even op Kieskeurig.nl ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij, of zijn die 20/20 bow strings ontzettend in prijs aan het dalen, en droppe nze ook meer. Eerst had ik nooit een goede upgrade, nu 2 keer een 20/20. Probeer ik he mte verkopen, willen ze niet meer bieden dan 20K. Ook werd ie al voor 35K aangeboden. Niet alleen die lage prijzen, maar ook het feit dat ie word aangeboden staan mij niet aan, zeker niet nu ik d8 wat geld binnen te halen. (overigens gaat het met de chests in de FoW nog steeds niet goed. 6 runs; 0 chests. :'()

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De vraag zakt ook een beetje, zon boog doe je niet zomaar weg, en als iedereen er langzaam een heeft...

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:16:
dat zou ik dus echt niet kunnen, 6 characters onderhouden.
Ik heb er zelfs 8 op dit moment. Hoewel ik dacht het nooit te doen, heb ik toch laatst twee karakter slots bijgekocht en nu heb ik van elke profession een PvE karakter. Mijn ritualist en mesmer moeten nog door het verhaal gejaagd worden, maar de overige zes hebben het Prophecies en/of Cantha verhaal al doorlopen (vier stuks beide verhalen, eentje alleen Proph, eentje alleen Cantha).
En dat guilds voor PvE weinig toegevoegde waarde heeft, ben ik het niet mee eens.
Nou okay dan, een guild heeft voor PvE minder toegevoegde waarde vergeleken met PvP.
Natuurlijk is dat gemakkelijk te verkrijgen voor een guildloosje, gewoon 2.1K opofferen en je eigen guild + cape kopen. Werkt altijd tegen het gespam etc, en je kan er wat moois van maken.
Goeie! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Soms kom je echt van die capes tegen waarvan je denkt: Heeft er dan niemand in die guild enig verstand van kleurcombo's???
Ik moet wel bekennen dat ik mijn cape in het verleden alleen maar toonde als iets PvP achtigs deed. Voor de rest vond ik het steeds een belemmering van het uitzicht op mijn met veel pijn en moeite bijelkaar gespaarde armor.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:46:
Ligt het nou aan mij, of zijn die 20/20 bow strings ontzettend in prijs aan het dalen...
Het valt me op dat er voor alle soorten wapens meer 20/20 mods worden aangeboden op dit moment. Zal misschien te maken hebben met het Cantha gold chest weekend van afgelopen week? Ik loop in ieder geval al twee dagen te leuren met een 20/20 dagger tang die ook maar niet verkocht raakt en ik zie ook sword en axe sundering mods voorbij komen. Nou ja, misschien krijg ik het niet verkocht omdat alle assassins ermee gestopt zijn door alle negativiteit rondom die profession...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n 20/20, bedoelen ze dan een 20% damage / 20% armor penetration? Hier had ik een sword van, tot ik em in een stomme bui verkocht bij de merchant om een skill bij te leren.

Ben inmiddels bezig in de prophecies side met mijn 20 war/necro, moet nog een berg van de map op Factions, maar heb het daar wel een beetje gezien qua mobs. Helaas werd ik direct afgeslacht net buiten Lion's Arch door die vogel-achtige beesten (ik haat hex -regen) of die Fireimps. Verderop in die exploration map zwermt het gewoon van mobs, ben ik nog geen 1x succesvol doorheengekomen. Toen maar de andere kant opgelopen en kwam ik bij de <enter mission> towns terecht (nogwat seaside?). Die missies vind ik dan weer wel erg leuk om te doen, alhoewel geen exp toch wel wat gold en items en wat leuke bosses te meppen. Vind het dan wel apart dat als je de missie hebt gehaald, je opeens aan de compleet andere kant van de Tyria map verder gaat. Ben nu in die jungle-achtige omgeving, snap alleen niet echt waarom je lvl12 NPC's krijgt terwijl je nonstop tegen lvl17/18's moet vechten.

Was ook een Warr/mo begonnen in prophecies, maar merk direct dat het lvl'en daar enorm langzamer is. Mischien toch maar via Factions eerst lvl20 halen, dan doorgaan richting prophecies.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:16:
dat zou ik dus echt niet kunnen, 6 characters onderhouden. Ik heb zelf een monk waarmee ik alles doe, een ele in opleiding, een warrior waar ik niets mee doe en nu geparkeerd staat in The Deep. Voor de rest een storage, een mesmer waar ik ook niet mer naar omkijk en een ranger waar ik geen zin meer in had. Om een of andere reden vind ik het sonde om sommige chars weg te doen (mss vanwege de 15K armor die ik als lvl 5 al droeg...)
Vertel mij wat, ik heb vier accounts, waarvan er twee gemerged zijn met Factions en één een extra slot heeft gekregen. In totaal dus 21 slots :X Tis nog een hele klus om ze allemaal te onderhouden :X

Ben nog op zoek naar een leuke plek voor mijn 55 monk om te farmen. UW wordt ik steeds afgemaakt door die Grasping Darkness en Trolls droppen eigenlijk...niks :( Augurken Rots wil ook niet echt...

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 17-08-2006 10:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:45:
Zo'n 20/20, bedoelen ze dan een 20% damage / 20% armor penetration? Hier had ik een sword van, tot ik em in een stomme bui verkocht bij de merchant om een skill bij te leren.
Bijna, het is 20% kans op 20% armor penetration. Als je een sword had met die mod er op en je had die er af gekregen, dan had je redelijk wat geld kunnen verdienen. Maar goed, ik denk dat we allemaal weleens iets aan een merchant hebben verkocht om er later achter te komen dat het eigenlijk veel waard was.
Ben inmiddels bezig in de prophecies side met mijn 20 war/necro, moet nog een berg van de map op Factions, maar heb het daar wel een beetje gezien qua mobs.
Mjah Prophecies is op veel punten aangenamer dan Factions.
Ben nu in die jungle-achtige omgeving, snap alleen niet echt waarom je lvl12 NPC's krijgt terwijl je nonstop tegen lvl17/18's moet vechten.
Vind ik wel goed eigenlijk, dan wordt je als speler verplicht om tijdens de missie goed je best te doen en voelt het echt als een prestatie wanneer je er doorheen komt. Bij Factions had ik in sommige missies het idee dat ik rustig achterover kon leunen en dan toch nog won.
Was ook een Warr/mo begonnen in prophecies, maar merk direct dat het lvl'en daar enorm langzamer is. Mischien toch maar via Factions eerst lvl20 halen, dan doorgaan richting prophecies.
Mwah, als je de weg weet en dan vooral de shortcuts in het verhaal, dan kun je in max 3 dagen tijd een karakter in Prophecies naar level 20 jagen en ascended raken. Heb ik nog niet zo lang geleden ook met mijn warrior gedaan.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

TroonStaal schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:49:
Vertel mij wat, ik heb vier accounts, waarvan er twee gemerged zijn met Factions en één een extra slot heeft gekregen. In totaal dus 21 slots :X Tis nog een hele klus om ze allemaal te onderhouden :X
Waaaat! Eén en friggin twintig slots! WOW! Oh nee, da's een ander spel ...
Ben nog op zoek naar een leuke plek voor mijn 55 monk om te farmen. UW wordt ik steeds afgemaakt door die Grasping Darkness en Trolls droppen eigenlijk...niks :( Augurken Rots wil ook niet echt...
Snel veel geld verdienen is er niet echt meer bij als 55 monk. Maar door simpelweg elke drop, hoe eenvoudig ook, op te pakken en te verpatsen bij de merchant, krijg je in een uurtje trolls farmen toch tegen de, mwah, 20k binnen. Ik heb op die manier al duizenden raven staffs voor gemiddeld 50gp aan de merchant afgegeven en dat tikt dan toch best door.

Daarnaast natuurlijk de troll tusk bij de collector even boven Rankor inwisselen voor collectors items. Maak je van 40gp ook weer in 1 klap 125gp. Neuh het troll farmen bevalt me nog steeds het beste. Niet naar de individuele drops kijken, maar naar het totaal.

Augurken Rots is leuk om te doen. Geen problemen mee, maar het duurt in verhouding tot het trolls farmen veel te lang, terwijl de drops gemiddeld niet zo heel veel beter zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is waar, prophecies voelt lekkerder aan. Ook al meteen aan het begin met Gwen en haar gebroken fluit, vind ik wel leuk iets. Of die pigs die je terug moet jagen in hun hok/circel-ding waar je dan 25 gold voor krijgt :) Ook die scenery ziet er gewoon mooier uit, ik was die houtenhuisjes krottenwijken toch al enorm snel zat.

1 nadeel vond ik wel snel, ik wilde nieuwe warriorskills hebben, via NPC's wordt je dan doorgestuurd naar Warmaster Garth (ofzo). Kom je bij hem, moet je weer naar een andere NPC. Kom je bij die andere NPC, stuurt hij je weer terug naar Garth.. Dus nu heb ik meer monk skills dan warrior skills. Maargoed, ik ben daar ook pas lvl5 :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Weakling schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:27:
[...]

[...]

Snel veel geld verdienen is er niet echt meer bij als 55 monk. Maar door simpelweg elke drop, hoe eenvoudig ook, op te pakken en te verpatsen bij de merchant, krijg je in een uurtje trolls farmen toch tegen de, mwah, 20k binnen. Ik heb op die manier al duizenden raven staffs voor gemiddeld 50gp aan de merchant afgegeven en dat tikt dan toch best door.

Daarnaast natuurlijk de troll tusk bij de collector even boven Rankor inwisselen voor collectors items. Maak je van 40gp ook weer in 1 klap 125gp. Neuh het troll farmen bevalt me nog steeds het beste. Niet naar de individuele drops kijken, maar naar het totaal.

Augurken Rots is leuk om te doen. Geen problemen mee, maar het duurt in verhouding tot het trolls farmen veel te lang, terwijl de drops gemiddeld niet zo heel veel beter zijn.
Welke build gebruik je dan? Die spiritbond, of 55hp monk?
En klopt het dat je als 55hp monk dan ook SoJ nodig hebt, als dmg skill?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Balachmar schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:53:
Welke build gebruik je dan? Die spiritbond, of 55hp monk?
En klopt het dat je als 55hp monk dan ook SoJ nodig hebt, als dmg skill?
Solo 55 monk. En zonder Shield of Judgement (niet Signet) kom je echt helemaal nergens, als je tenminste kills wilt maken. De enige keer dat je niet SoJ nodig hebt, is als je als tank samen met een necro UW doet. Dan moet je die vervangen door spellbreaker.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:29:
Dat is waar, prophecies voelt lekkerder aan. Ook al meteen aan het begin met Gwen en haar gebroken fluit, vind ik wel leuk iets. Of die pigs die je terug moet jagen in hun hok/circel-ding waar je dan 25 gold voor krijgt :) Ook die scenery ziet er gewoon mooier uit, ik was die houtenhuisjes krottenwijken toch al enorm snel zat.
Nu is het nog hartstikke mooi daar ja ... wacht maar toch je verder bent ;) Nee hoor, het blijft daar erg afwisselend. Factions is dat ook wel hoor, alleen duurt het eventjes voor je missies buiten de krottenwijken krijgt.
1 nadeel vond ik wel snel, ik wilde nieuwe warriorskills hebben, via NPC's wordt je dan doorgestuurd naar Warmaster Garth (ofzo). Kom je bij hem, moet je weer naar een andere NPC. Kom je bij die andere NPC, stuurt hij je weer terug naar Garth.. Dus nu heb ik meer monk skills dan warrior skills. Maargoed, ik ben daar ook pas lvl5 :P
Als je een beetje zoekt bij andere NPC's dan kun je ook nog wel aan andere warrior skills komen, maar ik moet zeggen dat ik in het begin het aantal axe, sword en hammer skills ook wat vond tegen vallen. Ook dat komt helemaal goed verderop in het verhaal.

• Twinwhistle
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 10:41
Weakling schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

Wel mis ik het slap geouwehoer en het gevoel ergens bij te horen nu ik guildloos ben en is het ook jammer dat ik geen alliance battles kan doen of een one on one en niet meer gebruik kan maken van de guildhall truuk waardoor ik nu weer elke keer een taxi moet zoeken om bij de elites te komen, maar voor de rest ... neuh weinig toegevoegde waarde om wel in een guild te zitten.
Hoe werkt die truuk dan precies? Is het zo dat je een char in een van de elite missies parkeert en vervolgens naar je guildhall toegaat en daar anderen oppikt en dan weer terug mapt naar de elite missie?

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Weakling schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:27:
[...]

[...]

Ah, zo kan je het ook bekijken idd :)

Mijn accounts:

Vortex Traveller
Xelesta Aroxis
Aryana Cortex
Aephandir Yuvona

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Twinwhistle schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:10:
Hoe werkt die truuk dan precies? Is het zo dat je een char in een van de elite missies parkeert en vervolgens naar je guildhall toegaat en daar anderen oppikt en dan weer terug mapt naar de elite missie?
Dat is de ene kant ja, maar dan moeten de anderen al wel ooit eens in de elite geweest zijn. Dan doe je G --> Guild Hall --> anderen oppikken --> G --> Leave Guild Hall en je zit met zijn allen in The Deep of Urgoz.

Waar ik het vaker voor gebruikte was om een groep te verlaten als we klaar waren met The Deep of als de groep stopte en er eentje tussen zit die afk is en je daardoor niet terug naar het voorportaal van de elite missie wordt getransporteert. Met de map kun je niet terugkeren in het voorportaal van de elite, maar doe je G --> Guild Hall --> G --> Leave Guild Hall, dan kom je er wel terecht.

Verwijderd

trolls droppen vor mij best zat. Nou ben ik nog nooit echt voor het grote werk gegaan, dus ben ik al snel tevreden, maar toch.. Pas stond er overigens een bot in droks, die kocht troll tusks voor 24 gold. Nu is hij weg...

BTW, vroeger deed ik ook 55, maar spiritbonder heeft veel meer voordelen. Het begint al goedkoop, je kan meer trolls tegelijk aan, ze lopen niet weg (zoals bij zealots fire). Het enige probleem zijn soms de avicara, omdat die niet genoeg dmg doen, waardoor spiritbond niet healed. en aangezien ik toh alleen maar farm bij de trolletjes, hoef ik ook niet rekening te houden met mogelijkheden in UW, daar gaat het bij mij altijd vreselijk mis

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:49:
[...]
Augury rock was altijd makkelijk met 55 monk, 9 hydra's tegelijk geen probleem. Maar de laatste keren dat ik hydra's deed had ik het idee dat Anet iets generfd had. Protective spirit werd voortdurend geïnterrupt door de meteor showers wat voorheen nooit gebeurde.
Je moet het dan net als met soj een beetje inschatten wanneer je een meteor shower over je heen krijgt en bonetti's gebruiken voor je ps, soj of zealots cast.

Met 55 kun je ook mino's in Elona's en trolls bij Droks farmen.

Maar ik ben overgestapt naar 600 monk, gaat nog veel makkelijker dan. Alleen mobs die te weinig damage geven en die interrupten doe ik liever met 55.
Bij een 55 heb je een limiet wat het aantal mobs betreft, 10 of meer meppen op het zelfde moment worden je fataal. Meer dan 10 mobs wordt kritisch dan.
Heb je met een 600 geen last van, dat mogen er ook 30 zijn als je zoveel mobs bij elkaar kan krijgen. :)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:46:
... Protective spirit werd voortdurend geïnterrupt door de meteor showers wat voorheen nooit gebeurde. Je moet het dan net als met soj een beetje inschatten wanneer je een meteor shower over je heen krijgt en bonetti's gebruiken voor je ps, soj of zealots cast ...
Ow? Zelf bij de ps tegenwoordig? Hmm, gebruikte bonettis altijd al wel voor breeze and soj, nog wat voorzichtiger zijn dan voortaan.
Maar ik ben overgestapt naar 600 monk, gaat nog veel makkelijker dan ... Meer dan 10 mobs wordt kritisch dan ...
Zal wel iets gigantisch fout gedaan hebben of zo, maar met een 600 monk kwam ik niet goed uit de voeten. Ging zeer regelmatig dood, maar ik hoor van steeds meer mensen dat ze 600 doen. Toch maar weer eens een keertje proberen dan maar.

Meer dan 10 ligt er een beetje aan welke vijanden je hebt. Trolls doe ik met mijn 55 een stuk of 16 tegelijk en dat gaat prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:42:
trolls droppen vor mij best zat. Nou ben ik nog nooit echt voor het grote werk gegaan, dus ben ik al snel tevreden, maar toch.. Pas stond er overigens een bot in droks, die kocht troll tusks voor 24 gold. Nu is hij weg...

BTW, vroeger deed ik ook 55, maar spiritbonder heeft veel meer voordelen. Het begint al goedkoop, je kan meer trolls tegelijk aan, ze lopen niet weg (zoals bij zealots fire). Het enige probleem zijn soms de avicara, omdat die niet genoeg dmg doen, waardoor spiritbond niet healed. en aangezien ik toh alleen maar farm bij de trolletjes, hoef ik ook niet rekening te houden met mogelijkheden in UW, daar gaat het bij mij altijd vreselijk mis
Ik doe ook alleen trolls eigenlijk, met 600 nu. Is veel makkelijker ja. Je doet zelf ook meer damage omdat je behalve SoJ ook retribution gebruikt.
Die avicara's is nog even uitzoeken ja, daar heb ik ook problemen mee. Toch, als ik daar probeer langs te glippen en ik wordt gespot door zo'n fierce dan ben ik snel dood door mn zwakke armor.
Dus damage genoeg zou ik zeggen.. :?

De tundra giants zijn ook goed te doen met 600. Dan doe ik het chestarmor uit om meer dan 60 dmg te krijgen. Wel minder hp en nrg maar net genoeg om prot spirit, spirit bond en SoJ één keer te casten voor ik ze agro. Als je weer genoeg nrg hebt moet je spirit bond weer casten en dat is even het moeilijkste moment want al die stenen interrupten wel. Als het de eerste keer niet lukt heb je nog wel tijd voor een tweede poging gelukkig, je bent niet meteen dood.
Daarna heb je altijd genoeg nrg om protective spirit en spirit bond continu te casten. Dan kom je altijd tussen de interrupts door. :)

Verwijderd

om voorbij de avicara te komen gebruik ik elemental resistance. Klinkt raar, maar je krijgt extra armor tegen elemental dmg, maar je verliest armor tegen physical dmg. Daardoor krijg je meer dmg, en met de avicara warriors krijg je dan genoeg dmg om gehealed te worden. De rangers blijven lastig, maar je moet dan af en toe even stil blijven staan om energy en health terug te krijgen. Soms gaat het nog fout, maar meestal kom ik er zo wel voorbij.

Ikzelf draag alleen maar de schoenen en de broek, met een major en een minor rune erop. Tenslotte krijg je de meeste dmg op je chest, dus is het wel handig om daar dan geen armor te hebben. Als finishing-touch mn dragon masker op, en de look is compleet.

@weakling: als 600 je niet lukt, moet je me maar eens whisperen. Tis gemakkelijk zat als het even goed uitgelegd en voorgedaan word (weet ik uit ervaring) IGN: Carl Smallwood

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:01:
[...]

Solo 55 monk. En zonder Shield of Judgement (niet Signet) kom je echt helemaal nergens, als je tenminste kills wilt maken. De enige keer dat je niet SoJ nodig hebt, is als je als tank samen met een necro UW doet. Dan moet je die vervangen door spellbreaker.
Ik denk dat 600 een betere tank is dan 55 al hangt het natuurlijk ook wel mede af van het soort mobs.
Je zal straks ongetwijfeld meer 600 monks zien in UW, en ook in FoW want daar liggen ook mogelijkheden voor 600 volgens mij.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit geen 55 monk meer gebruik, ik doe bv Ghial solo met 55 wat me met 600 niet zou lukken.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:46:
@weakling: als 600 je niet lukt, moet je me maar eens whisperen. Tis gemakkelijk zat als het even goed uitgelegd en voorgedaan word (weet ik uit ervaring) IGN: Carl Smallwood
Hey, dank je! Daar maak ik graag gebruik van. Niet direct vandaag of zo, maar goed kans dat ik binnenkort een keertje bij je aanklop. Mijn monk IGN: Aida Casta

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Als je het niet erg vindt voeg ik je ook toe. Als ik van Lowlands terug ben wil ik graag weten hoe je het aanpakt :)

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Misschien dat ik je dan ook eens aan zal spreken als je dat ok vindt. IGN: * Of Avalon

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Vandaag is het me gelukt, waar het bij de monk mislukte is het nu met mijn nieuwe Ranger wel gelukt, ik heb de Survivor title, je kunt nog verder maar dat is zo goed als onmogelijk, dit was opzich al lastig genoeg.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Viper krijgt het nog druk zo ... :P

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Voor hydra's gewoon Bonetti's Defense vervangen door Balanced Stance. Kun je niet meer interupted worden door Meteors/Meteor Showers. En met een beetje slim spelen heb je de energy van Bonetti's ook niet nodig.

Tevens is de SpiritBonder samen met een of twee rangers, een smite-monk en een BiP necro (of met z'n 4en een SS necro) ook in staat om Urgoz' Warren compleet te doen.

Denk maar eens na over de combinatie van Holy Wrath, Retribution, Shield of Judgement, Sympathetic Visage, Famine en Brambles.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

CoRrRan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:35:
...Tevens is de SpiritBonder samen met een of twee rangers, een smite-monk en een BiP necro (of met z'n 4en een SS necro) ook in staat om Urgoz' Warren compleet te doen.
Oeh da's dan wel superzuur voor de vierde speler die geen green vangt en de rest van de party wel. Aan de andere kant, wel meer kans. Hoe lang doe je er met zijn vieren over? Behoorlijk lang lijkt me?
Denk maar eens na over de combinatie van Holy Wrath, Retribution, Shield of Judgement, Sympathetic Visage, Famine en Brambles.
Auw, mijn hoofd doet er nou al pijn van ... :P

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb gehoord dat de runs ongeveer 4uur duren, maar ze zijn nog aan het 'oefenen'. En inderdaad, niet iedereen krijgt dan een bow, maar in feite is alleen de longbow echt interessant om te krijgen qua financien. Het gaat natuurlijk ook om de Zodiac wapens die droppen en je krijgt natuurlijk meer drops met 4/5 man, dan met 12 man. Tevens zijn (volgens mij) alle chests in die gebieden goud, dus dat maakt ook niet echt uit.

Laatste keer dat Urgoz neerging kreeg 1 guildie van mij 2 greens (longbow + flatbow dacht ik). Maar je bent met guildies bezig, dus het maakt niet zo heel veel uit allemaal. Ik heb helaas nog niet mee kunnen doen, aangezien ze meestal midden in de nacht gaan spelen. En ik moet natuurlijk gewoon werken doordeweeks.

Verwijderd

Lol, krijg het idd wel druk. Hoewel het zo gebeurd is eigenlijk... Jullie whisperen maar een keer

Verwijderd

CoRrRan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:57:
Ik heb gehoord dat de runs ongeveer 4uur duren, maar ze zijn nog aan het 'oefenen'. En inderdaad, niet iedereen krijgt dan een bow, maar in feite is alleen de longbow echt interessant om te krijgen qua financien. Het gaat natuurlijk ook om de Zodiac wapens die droppen en je krijgt natuurlijk meer drops met 4/5 man, dan met 12 man. Tevens zijn (volgens mij) alle chests in die gebieden goud, dus dat maakt ook niet echt uit.

Laatste keer dat Urgoz neerging kreeg 1 guildie van mij 2 greens (longbow + flatbow dacht ik). Maar je bent met guildies bezig, dus het maakt niet zo heel veel uit allemaal. Ik heb helaas nog niet mee kunnen doen, aangezien ze meestal midden in de nacht gaan spelen. En ik moet natuurlijk gewoon werken doordeweeks.
Wij zijn het met 3 man aan het proberen, 600 monk, smite monk en ranger. Ik weet niet of dat genoeg is om urgoz te halen, maar we kunnen de eerste 2 rooms wel cleanen inmiddels.
Het vergt inderdaad wel wat oefening en je moet veel alerter zijn dan met een full team maar het het is wel kicken als je als die dregdes in het begin allemaal in één keer dood krijgt. Lukt trouwens niet elke keer om ze in één keer te krijgen, luren blijft lastig...

Dit kon wel eens een hele interessante build zijn om FoW schoon te vegen met 3 man. Wat met die dredges kan moet met die undead toch ook lukken zou je zeggen. We gaan het in elk geval proberen... :)

Verwijderd

Ik loop al een tijdje met het idee rond om ook met Guild Wars te beginnen.
Nou heb ik alleen zo het gevoel dat als je alleen Factions hebt, je eigenlijk een stuk van het spel mist. Aan de andere kant lijkt het ook weer niet logish om de orginele versie te kopen terwijl Factions er ook al is...

Wat is aan te raden? Hoe te beginnen?

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren Tombs gedaan. Niet één drop voor mij, alleen een paar flul cesta's en welgeteld één demonic remains. okee okee, een oranje en een blauw verfje, dat dan weer wel terwijl er twee teammates waren die drie(!) greens kregen, waarvan één Victo's Axe :(

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:48:
Gisteren Tombs gedaan. Niet één drop voor mij, alleen een paar flul cesta's en welgeteld één demonic remains. okee okee, een oranje en een blauw verfje, dat dan weer wel terwijl er twee teammates waren die drie(!) greens kregen, waarvan één Victo's Axe :(
Heb Tombs al heel lang niet gedaan, om die reden dus. Tis gewoon teveel werk met een te kleine kans op wat leuks...
Ik dacht dat Victo's axe niet zoveel meer waard was.....is wel een goeie axe, ik gebruik m nog steeds op mn warrior. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:24:
Ik loop al een tijdje met het idee rond om ook met Guild Wars te beginnen.
Nou heb ik alleen zo het gevoel dat als je alleen Factions hebt, je eigenlijk een stuk van het spel mist. Aan de andere kant lijkt het ook weer niet logish om de orginele versie te kopen terwijl Factions er ook al is...

Wat is aan te raden? Hoe te beginnen?
Ik zou met Prophecies (de 1ste) beginnen, maar welke je ook kiest je krijgt op een gegeven moment toch het gevoel dat je iets mist als je de andere niet hebt. (zo slim zijn ze ook wel weer bij Anet ;) )
Maar ik denk dat ik de gameplay van Prophecies eerder zou missen dan de events van Faction.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:02:
Heb Tombs al heel lang niet gedaan, om die reden dus. Tis gewoon teveel werk met een te kleine kans op wat leuks...
Ik dacht dat Victo's axe niet zoveel meer waard was.....is wel een goeie axe, ik gebruik m nog steeds op mn warrior. :)
Had het ook een hele tijd niet meer gedaan ... eerste keer weer sinds tijden: hoppetee, 3 green drops waaronder de Bulwark. Omgeruild voor Victos Axe ... die is overigens nog zo'n 30k waard.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Okee, iemand een idee wat dit waard is:

* Gold Fiery Dragon Sword: 15-22(req. 11) 14%^50
* Gold Crippling Sunqua Blade of Fortitude: 13-19(req. 7) +15% vs. hexed, lengthens cripple 33%, health +30

Verwijderd

bij die 2e is er volgens mij geen andere optie dan de gok wagen en hopen dat je de +30 eruit sleept. En de eerste, tja, ikzelf maak van wapens en upgrades altijd perfect/near perfect weaps, dat verkoopt makkelijker, dus als ik jouw was zou ik er ene paar ups op plakken.

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:40:
Okee, iemand een idee wat dit waard is:

* Gold Fiery Dragon Sword: 15-22(req. 11) 14%^50
* Gold Crippling Sunqua Blade of Fortitude: 13-19(req. 7) +15% vs. hexed, lengthens cripple 33%, health +30
Ik weet niet zoveel van zwaarden, maar wel dat die +30 hp behoorlijk wat waard is. Als je die eraf kan halen verdien je er veel meer mee want het zwaard is op zich niets waard, niet eens max. en dmg vs hexed is ook geen wannahave.
Het is wel een gok, je kan de crippling ook krijgen, of iron of steel. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat 600 een betere tank is dan 55 al hangt het natuurlijk ook wel mede af van het soort mobs.
Je zal straks ongetwijfeld meer 600 monks zien in UW, en ook in FoW want daar liggen ook mogelijkheden voor 600 volgens mij.
.
Ik ben met een bevriende ss necro een tijd bezig geweest met Fow clearen , ik als 600 btw want als 55 is het te lastig ivm degen etc .Na vele pogingen zijn we er toch achter gekomen dat we met 1 damage dealer toch teweinig damage doen door de vele monks die aanwezig zijn . Ik als 600 bleef toch wel goed inleven de 3 aandachtspunten : mesmer met shatter <<<gewoon attent zijn en sb en ps spamme en shadow beasts doen toch vaak net iets teweinig damage heel irri <<< evt RoF mee
en de rangers met abby's <<< niet teveel rangers tegelijk want afentoe kom je gewoon niet door hun interupts heen. maar goed wel leuk om te doen maar wat ik zeg we moeten het nog proberen met een 2de damage dealer erbij .

Verwijderd

zoals al eerder vermeld: als vijanden te weinig dm,g doen, probeer dan eens de skill elemental resistance. Dat hoogt je armor tegen elemental dmg, maar verlaagd je toch al weinige armor tegenphysical. En laat dat nou net soms het beetje zijn dat helpt om bij genoeg dmg te komen. LEt wel op: het is een mesmer skill, echter wel dezelfde attribute als Mantra of Resolve. Zet deze attribute level niet hoger dan 4 of 5, want hoe hoger het lvl, des te minder armor er af gaat. Bij lvl 4 of 5 gaat er toch nog zo een 20 AL af, wat altijd lekker is. Moet je alleen niet net op dat moment ook ele's tegenover je hebben, tenzij zij met mer AL tegen ele toch nog genoeg dmg doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:12:
zoals al eerder vermeld: als vijanden te weinig dm,g doen, probeer dan eens de skill elemental resistance. Dat hoogt je armor tegen elemental dmg, maar verlaagd je toch al weinige armor tegenphysical. En laat dat nou net soms het beetje zijn dat helpt om bij genoeg dmg te komen. LEt wel op: het is een mesmer skill, echter wel dezelfde attribute als Mantra of Resolve. Zet deze attribute level niet hoger dan 4 of 5, want hoe hoger het lvl, des te minder armor er af gaat. Bij lvl 4 of 5 gaat er toch nog zo een 20 AL af, wat altijd lekker is. Moet je alleen niet net op dat moment ook ele's tegenover je hebben, tenzij zij met mer AL tegen ele toch nog genoeg dmg doen
Heb het genoteerd, zal het zeker eens proberen binnenkort (bij die avicara's), thanks.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

Ik ben met een bevriende ss necro een tijd bezig geweest met Fow clearen , ik als 600 btw want als 55 is het te lastig ivm degen etc .Na vele pogingen zijn we er toch achter gekomen dat we met 1 damage dealer toch teweinig damage doen door de vele monks die aanwezig zijn . Ik als 600 bleef toch wel goed inleven de 3 aandachtspunten : mesmer met shatter <<<gewoon attent zijn en sb en ps spamme en shadow beasts doen toch vaak net iets teweinig damage heel irri <<< evt RoF mee
en de rangers met abby's <<< niet teveel rangers tegelijk want afentoe kom je gewoon niet door hun interupts heen. maar goed wel leuk om te doen maar wat ik zeg we moeten het nog proberen met een 2de damage dealer erbij .
Een ranger doet ook damage met zn spirits (brambles, eoe), dat werkt heel goed in urgoz.
Als de 600 tank is kan alleen de 600 geïnterrupt worden en die cast alleen protective spirit en spirit bond, en SB als het nodig is.
De ranger heeft ook QZ bij zich om rechargetijden kort te houden, dan kom je ook beter door interrupts heen. Vooral ook belangrijk voor SB, een kortere recharge.
Een smite monk kan SoJ, retribution en holy wrath op de 600 casten en blijft dus zelf buiten de agro van de mobs net als de ranger.
Met deze build doen we urgoz en dat willen we ook in fow proberen.
In urgoz hebben we het probleem dat we niet genoeg damage doen bij de laatste mob in de room degene die de health en nrg degen veroorzaakt. De 600 doet geen damage van zichzelf en de ranger moet het met zn boogje doen dan. Dus ik denk dat er nog een vierde man bij moet om verder te komen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

voor de mensen die graag willen zien hoe de 600 hp monk werkt, klik hier voor een filmpje waarin de build wordt gedemonstreerd.

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet zoveel van zwaarden, maar wel dat die +30 hp behoorlijk wat waard is. Als je die eraf kan halen verdien je er veel meer mee want het zwaard is op zich niets waard, niet eens max. en dmg vs hexed is ook geen wannahave.
Het is wel een gok, je kan de crippling ook krijgen, of iron of steel. :/
Iron of Steel is toch niet mogelijk als je gewoon Superior Salvage kit gebruikt. Alleen die Crippling heb je dan kans op, maarja, wat dan nog, opzich is dat zwaard zelf toch niks waard. Je zou hem natuurlijk ook kunnen verkopen voor dezelfde prijs al een +30hp upgrade, en dan kijken wie "er in trapt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jacman schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:30:
voor de mensen die graag willen zien hoe de 600 hp monk werkt, klik hier voor een filmpje waarin de build wordt gedemonstreerd.
http://guildwars.gameamp.com/guide/viewGuides/1843.php
Dit hoort er ook nog bij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:08:
Iron of Steel is toch niet mogelijk als je gewoon Superior Salvage kit gebruikt. Alleen die Crippling heb je dan kans op, maarja, wat dan nog, opzich is dat zwaard zelf toch niks waard. Je zou hem natuurlijk ook kunnen verkopen voor dezelfde prijs al een +30hp upgrade, en dan kijken wie "er in trapt".
Oh jawel hoor, dat is heel goed mogelijk. Het is zelfs de laatste tijd schering en inslag bij me als ik weer eens een suf gouden item met wel een goede mod er op wil salvagen. Laatst nog een boog met +30 mod fijn gesuperiorsalvaged (nieuw nederlands) naar 12 wood ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n Elite Skill (bijna elke build heeft er eentje nodig - maar die monk farmer lijkt me wel wat, moet ergens goed in worden :P), is die te verkrijgen met puur een NPC party? Ik weet niet precies welke mob/missie ik moet hebben, maar dat is wel te vinden. Gaat puur of ik dus het solo kan halen.
Nu zie ik dat deze build echt een click-o-fanic build is, zijn er ook builds die wat meer klik vriendelijk zijn? Zo las ik een war/monk setup die wel leuk lijkt, maar kunnen die net als deze 600monks enigzins een tijdje blijven leven? (die aaxtes in dat filmpje ben ik al vaak dood voordat ik bij die 2de groep kom, dat met NPC party.. solo haal ik nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:06:
Zo'n Elite Skill (bijna elke build heeft er eentje nodig - maar die monk farmer lijkt me wel wat, moet ergens goed in worden :P), is die te verkrijgen met puur een NPC party?
Ja hoor, dat lukt prima! Ik heb in ieder geval al mijn elite skills met NPC parties bijelkaar gesprokkeld. De henchies zijn zo slecht nog niet ;)
Nu zie ik dat deze build echt een click-o-fanic build is, zijn er ook builds die wat meer klik vriendelijk zijn?
De "standaard" 55 monk vind ik behoorlijk klik vriendelijk eigenlijk. Je hoeft alleen prot spirit en healing breeze actief te houden. Ik heb die zelf onder toets 1 en 2 zitten en druk elke toets om de, mwah, 5 seconden een keertje in, ondertussen een kop thee drinkend en TV kijkend. Echt te suf voor woorden.

Het is ook wel zo dat je moet wennen aan een build. In het begin zat ik helemaal bovenop mijn scherm met het zweet in mijn handen als een volslagen malloot constant mijn skills te refreshen. Na een tijdje leer je vanzelf welke marge je hebt en kom je tot de ontdekking dat het allemaal veel minder hectisch kan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Plekuz op 18-08-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat EoE generfd is... :(

* Modified Edge of Extinction so that creatures must have less than 90% Health remaining in order to be affected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:37:

* Modified Edge of Extinction so that creatures must have less than 90% Health remaining in order to be affected.
Dat valt nog mee vind ik, het had erger gekund met deze nerf.

Wel mooi dat ze dit opgelost hebben: "Fixed a bug that prevented party size indicators from appearing over players' heads in outposts."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooooh.. dus DAAR waren die nummers voor. :) Snap ik dat ook weer ;) En ik maar hopen dat dat nummer een soort van re-incarnate was ofzo.. ach ja.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 18-08-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:37:

ach, edgebombs waren geinig maar ontzettend flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:12:
Inderdaad, werkt goed tegen avicara's. Heb de resterende punten op er op gezet, 3 of 4 geloof ik. Elemental Resistance duurt dan lang genoeg en doet toch nog armor -22.
Je moet nu wel een beetje meer op je energy letten. Ik cast m als eerste, dan blessed signet en dan de andere 3 skills voor ik er in duik.
Fierce's geen probleem meer nu, alleen nog oppassen voor die Wise's...
Bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

Oh jawel hoor, dat is heel goed mogelijk. Het is zelfs de laatste tijd schering en inslag bij me als ik weer eens een suf gouden item met wel een goede mod er op wil salvagen. Laatst nog een boog met +30 mod fijn gesuperiorsalvaged (nieuw nederlands) naar 12 wood ...
Wow :o ! Van zoiets ga je spontaan hyperventileren 8)7 !
Dan verkoop je hem de volgende keer en zeg je, je hoef hem alleen nog maar even te salvagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even vraagje of ik dom bezig was:
Ik had dus een +43 (of 45?) hp scroll uit een bow gesalvagedet (nieuw nederlands), 1x een broadcast gedaan en verkocht voor 3 plat. Is dat veel voor zo'n scroll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

SinergyX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:13:
Even vraagje of ik dom bezig was:
Ik had dus een +43 (of 45?) hp scroll uit een bow gesalvagedet (nieuw nederlands), 1x een broadcast gedaan en verkocht voor 3 plat. Is dat veel voor zo'n scroll?
Uhm??? Uit een boog salvage je grips en strings, geen scrolls en de max hp grip die je uit een boog kunt halen is +30hp. Dus ik kan je eigenlijk niet volgen.

Oh wacht, ik vermoed dat je een rune of major vigor uit een armor hebt gehaald. Die is zo ongeveer +40hp. Dan heb je met 3k een goede deal gesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Plekuz op 19-08-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:15:
[...]

Ik zou met Prophecies (de 1ste) beginnen, maar welke je ook kiest je krijgt op een gegeven moment toch het gevoel dat je iets mist als je de andere niet hebt. (zo slim zijn ze ook wel weer bij Anet ;) )
Maar ik denk dat ik de gameplay van Prophecies eerder zou missen dan de events van Faction.
Wat mis je dan, ik zit nu tijdje te denken om dit te kopen, maar jah wat mis je dan als je Eerste guild wars niet koopt. Ik krijg het beeld dat het voornamelijk in factions deel afspeeld zeg maar, en nu komt straks als ik goed las weer een nieuw koop deel, kan je die niet beter kopen? of is het nu even verstandig om factions te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snap nu alleen wie Gwen is :P En waarom archalon verwoest is (pro begint in de tijd waar de stad nog goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_star schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:19:
[...]

Wat mis je dan, ik zit nu tijdje te denken om dit te kopen, maar jah wat mis je dan als je Eerste guild wars niet koopt. Ik krijg het beeld dat het voornamelijk in factions deel afspeeld zeg maar, en nu komt straks als ik goed las weer een nieuw koop deel, kan je die niet beter kopen? of is het nu even verstandig om factions te halen?
Ik heb eerst een paar dagen factions gespeeld voordat ik prophecies binnen had. En bij factions nemen ze eigenlijk gewoon aan dat je deel 1 al gespeeld hebt, dus als beginner zit je echt even te ploeteren. Ook de sfeer van prophecies vind ik wat beter, je rolt er wat makkelijker in.

Dat beeld dat alles in factions afspeelt is echt compleet niet het geval. Ik kan je echt aanraden om eerst prophecies te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Ik had vandaag ff een Dagger Handle van 30HP, mooi verkocht voor 25K. Het viel mij nog mee dat ik er zoveel voor kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin een vote->kick systeem te missen. Je hebt echt steeds vaker party's met n00bs dr in. Bv vragen we voor thje deep een nuker. Blijkt ergens halverwege dat die vent een geomancer was, nix geen nuker. En ook hadden we pas en monk die geen HP bij zich had... Dan is het toch sonde van je greens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:46:
:) Ik had vandaag ff een Dagger Handle van 30HP, mooi verkocht voor 25K. Het viel mij nog mee dat ik er zoveel voor kreeg.
Mazzelkont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Niet online
wat heb je er aan om hem te kicken, dan blijf je met 11 man over. levend heb je er meer aan dan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cash vliegt er weer doorheen de laatste dagen maar ik heb mn ecto's compleet nu.
Nu nog wat shards maar die zijn de helft goedkoper gelukkig...
En dan weer een leuk armor uitzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:56:
begin een vote->kick systeem te missen. Je hebt echt steeds vaker party's met n00bs dr in. Bv vragen we voor thje deep een nuker. Blijkt ergens halverwege dat die vent een geomancer was, nix geen nuker. En ook hadden we pas en monk die geen HP bij zich had... Dan is het toch sonde van je greens...
Zat je niet zonder guild? Dat is toch een nadeel met zulke missies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Bigbadkip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:04:
wat heb je er aan om hem te kicken, dan blijf je met 11 man over. levend heb je er meer aan dan helemaal niet.
Tenzij je een kip zonder kop hebt die in The Deep voor de wall gaat staan of in de laatste kamer nightmares gaat killen ...

Ik loop er ook altijd als nuker rond en ben zeer precies met het team waar ik me bij aansluit. Liefste stap ik in een groep waar vooraf gecontroleerd wordt welke skills men bij heeft. In het begin ook in prutsteams gezeten waar de nuker geen echo had of firestorm meende te moeten gebruiken, maar dat komt nu niet zo heel veel meer voor.

Ik kan goed een uurtje in het voorportaal staan en allerlei invites afwijzen, voordat ik er eentje accepteer ... en heel soms gaat het dan nog mis. Tsja shit happens.
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:16:
Zat je niet zonder guild? Dat is toch een nadeel met zulke missies....
Ik in ieder geval een tijdje wel. Moet zeggen dat ik nooit echt grote problemen meer heb met pugs. Zit nu zelf wel weer in een guild, maar daar zijn er nooit genoeg online om een guild team voor The Deep samen te stellen. Sterker nog, de meesten zijn er zelfs nog nooit geweest ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan iemand die nutteloos rond loopt heb je niets, en als die ook nog eens je toch al kleine kans op een goede green gaat verminderen, mag die er van mij uit. Tis gewoon jmmr dat je met 12 moet zijn, het zou best met minder kunnen.

Ik heb even zonder guild gezeten, maar nu weer aangesloten bij mn oude groepje vrienden. Als we naar de deep gaan maakt de leader de party, en daar is ie redelijk goed in, maar als mensen niet helemaal eerlijk zijn, of denken dat ze iets zijn en overal ja op antwoorden, dan is daar verder niets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:26:
aan iemand die nutteloos rond loopt heb je niets, en als die ook nog eens je toch al kleine kans op een goede green gaat verminderen, mag die er van mij uit. Tis gewoon jmmr dat je met 12 moet zijn, het zou best met minder kunnen.
Het hoeft niet met twaalf. Door een stelletje leavers heb ik een keer een groot deel van The Deep gedaan in een groep van 2 warriors, 2 eles, 2 necros en 2 monks en ook daarmee kregen we Kanax op de knieen. Alleen die eerste kamers he ... hoewel, kan ook nog wel eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 22-08-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk kan je voorbij veel delen met minder dan 12 mensen komen. De pest is alleen dat er in het begin in elke kamer 3 mensen moeten zitten. En ja, 4 kamers keer 3 spelers blijft toch echt 12 mensen. En of mensen die eindelijk een party hebben gevonden zo zo graag gaan leaven zodat wij een grotere kans op een green hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:03:
natuurlijk kan je voorbij veel delen met minder dan 12 mensen komen. De pest is alleen dat er in het begin in elke kamer 3 mensen moeten zitten. En ja, 4 kamers keer 3 spelers blijft toch echt 12 mensen. En of mensen die eindelijk een party hebben gevonden zo zo graag gaan leaven zodat wij een grotere kans op een green hebben...
Nou nee hoor, zelfs met 1 persoon in kamer 1 kan je het theoretisch al. Zolang je maar de kanax en andere foes in je eigen kamer verslaat kun je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k weet het niet. Volgens anderen moeten er 3 mensen in een room zijn voordat de volgende teleport word geactiveert. En je hebt ook geloof ik alle 4 de rooms gecleared nodig om verder te komen. Maar ik kan er helemaal naast zitten, zo vaak ben ik er nog niet geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Niet online
1 room clearen is genoeg, met 1 man in leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik was eerst een war/mo gestart in prophecies, maar dit verliep niet al te snel (lvl8 na 4 dagen). Dus gisteravond ook eentje gestart in Factions, nu al lvl7, maar nu ben ik alvast gaan kijken welke skills ik wil halen uit prophecies.

Nu begrijp ik uit GWwiki dat er voor aantal monk skills maar 2 trainers zijn, 1 in ember light camp (die schijnt alles te hebben) en 1 in Yak's bend. Begreep dat de missie om bij Ember te komen behoorlijk zwaar is (mede dat je infused armor moet hebben). Yak's leek makkelijker (lvl8-10?) of via missie of gewoon lekker erheen lopen :P Probleem is nu, vanuit factions kom ik dus in Lion's arch terecht, diverse missies die ik daar krijg en haal kom ik opeens op een totaal andere plek van kryta terecht. Nu weet ik zo van Factions dat je dus niet zomaar elke stad/plaats in kan lopen, sommige gaan pas open door missies, maar hoe kom ik nu eigelijk vanuit Lion Arch helemaal bij Yak's bend?

Andere optie is Signet of Capture te gebruiken, maar daar heb ik er maar 1tje van (athans, te krijgen als skill). Deze kan je later dus wel kopen, maar ik kan weer niet vinden waar je deze moet halen, of haal je deze bij dezelfde trainer? (je kan em steeds opnieuw nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
In Prophecies kun je in principe overal komen, in Factions is dit tegengehouden zodat de runners werkloos zouden zijn in Factions.. Dit was in Prophecies een lucratieve handel! _/-\o_

Uit mijn hoofd:
Verlaat via de noordelijke gate Lion's Arch, ga dan vervolgens zo ver mogelijk naar het noorden (je zult in een moeras eindigen), vervolgens kom je in een 'nieuw' gebied (ik kan me de naam even niet herinneren), dan moet je langs deze kust gaan en dan kom je bij de sneeuwbergen uit (de grens van Kryta en de Shiverpeaks).. Vervolgens ga je hier doorheen en zodra je hieruit bent ga je richting het zuiden naar Beacon's Perch (als tussenstop).. Vervolgens moet je vanaf hier weer helemaal naar boven gaan waar je op een vlakte zal komen met 1 rots in het midden (hier is overigens ook nog ergens een tussenstop).. Na deze tussenstop kun je verder naar het oosten, alwaar je het zwaar gaat krijgen als je vechtend erdoorheen gaat.. Normaal zijn de runs namelijk Yak's > Beacon's, het begin van Yak's (en dus het einde van jouw run) is vaak het lastigste ivm het aantal wezens wat hier rond lopen, en het soort wezens vooral!

[ Voor 72% gewijzigd door Arjan90 op 23-08-2006 12:48 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Je kunt die capture skill kopen in Lions Arch (geen idee hoe diegene heet).
Volgens mij ook wel op andere plaatsen, maar ben ze weer vergeten.
Daarnaast is het mogelijk om er zelfs meerdere te kopen.
Heb dat weleens per ongeluk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

En sowieso verkopen skill trainers geen elite skills, die zul je altijd moeten blijven cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elite skills komen later wel, wil eerst leren spelen met een war/mo.
Bedankt voor de uitleg Spitfire, vanavond eens proberen, ik had al een stuk rond Lion's gelopen.
Maar zou het makkelijk zijn de 2 sprint skills te nemen en proberen solo zo veel mogelijk erlangs te rennen? Of zijn er veel mobs die slow casten (of criple)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

dit doet mij herinneren aan mijn Minion Master die ik in Ascalon wou hebben. Ik huurde een runner in om me naar Beacon's Perch en vervolgens naar Yak's bend te rennen.

Gaat ie ongeveer in elk scherm dood, kon ik er heen lopen met mn minions en hem ressen. Moest ik ook nog de volle pond betalen. 8)7

Dus niet gedaan, hij heeft 50% gekregen. Ging ie uiteindelijk wel mee akkoord.

maar de route beschrijving klopt wel. runnen is wel een optie maar soms is het erg lastig om langs smalle paden tekomen als daar toevallig een mob staat.

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 15:39
SinergyX schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:26:
Ik was eerst een war/mo gestart in prophecies, maar dit verliep niet al te snel (lvl8 na 4 dagen). Dus gisteravond ook eentje gestart in Factions, nu al lvl7, maar nu ben ik alvast gaan kijken welke skills ik wil halen uit prophecies.

Nu begrijp ik uit GWwiki dat er voor aantal monk skills maar 2 trainers zijn, 1 in ember light camp (die schijnt alles te hebben) en 1 in Yak's bend. Begreep dat de missie om bij Ember te komen behoorlijk zwaar is (mede dat je infused armor moet hebben). Yak's leek makkelijker (lvl8-10?) of via missie of gewoon lekker erheen lopen :P Probleem is nu, vanuit factions kom ik dus in Lion's arch terecht, diverse missies die ik daar krijg en haal kom ik opeens op een totaal andere plek van kryta terecht. Nu weet ik zo van Factions dat je dus niet zomaar elke stad/plaats in kan lopen, sommige gaan pas open door missies, maar hoe kom ik nu eigelijk vanuit Lion Arch helemaal bij Yak's bend?

Andere optie is Signet of Capture te gebruiken, maar daar heb ik er maar 1tje van (athans, te krijgen als skill). Deze kan je later dus wel kopen, maar ik kan weer niet vinden waar je deze moet halen, of haal je deze bij dezelfde trainer? (je kan em steeds opnieuw nemen).
Een leuk truukje: Unlock je skill met balthazar faction bij een priest. Dan kun je met welke character dan ook bij alle skill trainers die skill kopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik snap nog weining van die factions, laat staat unlocken van skills ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook een goed chest run in de southern shiverpeaks? Wil mn key's gebruiken voor hunter en wisdom titel en uiteraard ook voor leuke drops. :)
Kan me herinneren dat CoRrRan het er ooit eens over heeft gehad heel lang geleden maar dat kost me uren om weer terug te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:55:
Weet iemand ook een goed chest run in de southern shiverpeaks? Wil mn key's gebruiken voor hunter en wisdom titel en uiteraard ook voor leuke drops. :)
Kan me herinneren dat CoRrRan het er ooit eens over heeft gehad heel lang geleden maar dat kost me uren om weer terug te vinden....
ik zou maar niet te veel chest verwachten in de shiverpeaks, laat staan dat er een gouden item uitkomt :|

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

n0isH schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:02:
ik zou maar niet te veel chest verwachten in de shiverpeaks, laat staan dat er een gouden item uitkomt :|
Mjah, idd ... als ik in een balorige bui ben, wil ik weleens vanaf Droks tot Rankor het gebied uitkammen en dan kom ik hooguit 2 chests tegen die ook nog eens meestal belachelijke paarse items uitspugen. Aan de andere kant, dat zou ook een antifarm regel kunnen zijn waar ik last van heb, omdat ik al letterlijk honderden keren dat gebied heb doorgeploeterd ...

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik had laatst een Hale earth staff, 11-22 req. 9 earth, recharge air change 17%, increase cast water 19%, +5 energy, +7 armor physical damage.

Lekkere stats weer 8)7
Weakling schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Mjah, idd ... als ik in een balorige bui ben, wil ik weleens vanaf Droks tot Rankor het gebied uitkammen en dan kom ik hooguit 2 chests tegen die ook nog eens meestal belachelijke paarse items uitspugen. Aan de andere kant, dat zou ook een antifarm regel kunnen zijn waar ik last van heb, omdat ik al letterlijk honderden keren dat gebied heb doorgeploeterd ...
Maar als je van char wisselt, of ui/inlogt, dan is die antifarm matregel toch weer weg?

[ Voor 63% gewijzigd door Vrijdag op 24-08-2006 11:58 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

TroonStaal schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:52:
Maar als je van char wisselt, of ui/inlogt, dan is die antifarm matregel toch weer weg?
Dat dacht ik ook altijd, maar de laatste tijd begin ik daar sterk aan te twijfelen.

Verwijderd

volgens mij heeft Anet gewoon de gold drop rates verminderd, aangezien er erg veel mensen zijn die er nu ineens last van krijgen

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Nou, als ik een antifarm code zou schrijven zou ik dat niet zo makkelijk te omzeilen maken. Ik zou dat account afhankelijk maken. Of toch zeker character afhankelijk. En het niet alleen maar bijhouden in 1 sessie. Dan is het voor farmers wel heel makkelijk om te omzeilen... (maar ja, wie ben ik...)

• n0isH
Balachmar schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:19:
Nou, als ik een antifarm code zou schrijven zou ik dat niet zo makkelijk te omzeilen maken. Ik zou dat account afhankelijk maken. Of toch zeker character afhankelijk. En het niet alleen maar bijhouden in 1 sessie. Dan is het voor farmers wel heel makkelijk om te omzeilen... (maar ja, wie ben ik...)
balachmar

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Iemand die gelukkig niet voor Anet/NC Soft werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.