[PC] GTR2: FIA GT Racing Game

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 18.465 views sinds 30-01-2008

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
De standaard sets van ISI zijn altijd mega onderstuurd, kweenie wie ze maakt maar ik vind ze per definitie bagger.

Bij elke wagen staat de coastside hoger dan power, iets wat je per definitie niet wilt want dat geeft giga onderstuur bij t insturen, wel lekker stabiel bij t aanremmen maar dat kun je beter opvangen met blippen/ trailbraken. Ik gooi dus altijd eerst coast omlaag en power omhoog. (met autoclutch off voel je de werking van je diff ook veel beter, echter moet je dan gears matchen met je gas)

De frequentie van je geveerde massa moet gelijk zijn (motor voorin stijf voor, bij middenmotor of porker andersom)

Je dempers bepalen de snelheid (en dus benodigde kracht) van het indrukken dan wel opkomen van de wielen tov chassis/weg. (bump indrukken, rebound opkomen) dus bij remmen, massa naar voren =>bump, gas voorkant rebound. voor achterkant van de wagen is dit uiteraard andersom.

Zelf houd ik van een losse set, omdat je dan je rem kunt gebruiken om in te sturen, (het trailbraken, je remt tot aan de apex en omdat je balans ver naar achteren staat richt je de neus met je rem (de auto draait hierbij om zn verticale centrale as (alsof er een sateprikker door t dak is gespiest)

Voor afstellen gebruik ik altijd deze standaard regels (wel in t engels maar dat moet geen probleem zijn)

f your car behaves in any of these ways test the following.
I will remind you that these are general suggestions since I don't know your current setup.

1 - My car understeers into the corner.
Soften front com. damp
Soften rear reb.damp
More caster
Softer front springs
Harder rear springs
- Do the Opposite if your car Oversteers into corners.

>
>
>

2 - My car understeers mid corner.
Soften front roll bar
Harder rear roll bar
More camber
- Do the Opposite if your car Oversteers mid corner.

>
>
>

3 - My car understeers out of the corner.
Harder front reb. Damp
Harder rear comp.damp
Harder front springs
Less camber
Less caster
- Do the Opposite if your car Oversteers on the exit of corners.

The most important thing to remember is that one direction of the damper (bump or rebound) only affects corner entry OR exit, not both. This is in contrast to anti-roll bars, which will affect entry AND exit.

Dampers also affect braking stability quite a bit. Soft front bump makes braking more effective and also for sharp turn-in, while stiffer makes for more stability, but longer braking distances. Soft rear rebound makes braking more stable, while stiffer rear rebound make braking more unstable (prone to rear oversteer).

Front bump affects corner entry. Softer here allows the front spring to compress faster, transfering more weight on the front wheels, which results in more traction (oversteer at front wheels). Harder resists spring compression, keeping weight away from the wheel (understeer: front slides going into corner).

Front rebound affects corner exit. Softer allows the spring to extend faster, moving weight away from the wheel, and you promote understeer. Harder keeps the spring compressed, keeping the weight on the wheel, promoting oversteer.

Rear bump affects corner exit. Softer allows the spring to compress faster, transfering weight to the wheel, adding grip--promoting understeer. Harder resists spring compression, reducing the weight and traction at the wheel--promoting oversteer.

Rear rebound . . . affects corner entry. When braking and initiating a turn, weight will shift away from the inside rear tire to the outside front, while the outside rear and inside front remain nearly the same. Stiffer on rear rebound keeps the inside rear spring compressed longer, taking even more weight away from the outside rear--promoting oversteer. Softer allows the spring to extend faster, allowing weight to remain on the outside rear tire--giving more traction and understeer.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lol, heb het spel geinstalleerd en gespeeld maar het beeld ziet er echt niet uit. :/
Alles staat op high/full en ik heb er 8X AA + 16X AF in gegooid maar het ziet er nog niet beter uit :P
Vooral de auto's vind ik erg lelijk afgewerkt in-game. Je ziet gewoon de stukjes van de plaatjes van de auto's. ;(

Blegh, geef mij maar NFS... :|

Goedkoop bellen via VoIP

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30

charrel

Cortisol4life..

MensionXL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:49:
Lol, heb het spel geinstalleerd en gespeeld maar het beeld ziet er echt niet uit. :/
Alles staat op high/full en ik heb er 8X AA + 16X AF in gegooid maar het ziet er nog niet beter uit :P
Vooral de auto's vind ik erg lelijk afgewerkt in-game. Je ziet gewoon de stukjes van de plaatjes van de auto's. ;(

Je driver instellingen van je videokaart doen ook erg weinig op dat vlak, je kan alles beter ingame op z'n hoogst zetten. Dan krijg ik iig beter beeld dan driversettings veranderen. Grafisch vind ik het spel er fantastisch uitzien. Ik speel dan wel op een 7800gtx op 1280x1024. Driversettings op defaults en settings ingame allemaal op de hoogste stand.

Verwijderd

MensionXL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:49:

ja je hebt ook een nvidia kaart, das altijd lelijk! Nee geen idee, ik heb ook alles op high staan maar ik vind het super eruit zien. En dat betekent veel meer detail dan nfs-mw bijvoorbeeld

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Requiem19 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:18:
Ik zou je AA en AF eens helemaal uitzetten. Lijkt me iets zwaar om zoveel AA en AF te draaien voor je videokaart.
Maakt helemaal geen verschil in FPS. Die videokaart moet dat wel kunnen hebben, is een 7800 of 7900 GT omgebouwd naar AGP.

Ik snap er niks van, ook de resolutie verlagen maakt niks uit met FPS.

iRacing Profiel

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

daroy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:57:
[...]

Maakt helemaal geen verschil in FPS. Die videokaart moet dat wel kunnen hebben, is een 7800 of 7900 GT omgebouwd naar AGP.

Ik snap er niks van, ook de resolutie verlagen maakt niks uit met FPS.
Eh, ik haal gewoon 80fps met 1280x1024 alles op zn hoogst en AA8x en AF16x dus dat is het probleem niet :P Het spel is gewoon lelijk O-) Maar dat is mijn mening...
7600GS btw.

Goedkoop bellen via VoIP

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:06:
[...]

Eh, ik haal gewoon 80fps met 1280x1024 alles op zn hoogst en AA8x en AF16x dus dat is het probleem niet :P Het spel is gewoon lelijk O-) Maar dat is mijn mening...
7600GS btw.
Tja, dan ga je gewoon weer NFS spelen als je dat mooier vindt.
De meesten hier zal het weinig interesseren wat mooier is, daar draait het namelijk niet om.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 20:34
Voor degenen die mee willen doen, dit is onze Hamachi server:

Network: über
Pass: ownage

En @ MensionXL, als jij dit gaat vergelijken met NFS, moet je heel snel dat weer gaan spelen. Dit is een racesim, geen destruction derby :)

Btw, we doen Simulation, dus stel dat in in je Profiel

[ Voor 10% gewijzigd door Crusher77 op 16-09-2006 13:06 ]

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
[b][...]

Het is logischer om eerst alle banen met één auto te leren, als je je elke keer aan 2 dingen moet aanpassen schiet je niet op.
Ik bedoelde het eerder sarcastisch: het is verre van een straf om zo veel te moeten rijden en testen. Natuurlijk schiet het meer op om met één bepaalde auto alle banen uit te proberen, om de reden die je hierboven aangeeft.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://rapidshare.de/files/33327457/M3.avi.html

resolutie: 640x512
codec: Xvid
lengte: 1m35s
size: 64MB

circuit: Zhuhai
auto: BMW M3

Only fools are enslaved by time and space.

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Ik heb ff nieuwe TRK files gemaakt zodat alle GTR 2 tracks ook in GTL gereden kunnen worden. je hebt uiteraard hiervoor wel de data van beide games nodig. Heb het ff uitgelegd op RSC, vrij simpel allemaal :). Voordat dit onnodig wordt weggemod, Simbin/10T heeft nog nooit bezwaar gemaakt tegen uitwisseling van tracks voor hun eigen games :)

http://forum.rscnet.org/s...php?p=3195336&postcount=8

Verwijderd

Crusher77 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:54:
Voor degenen die mee willen doen, dit is onze Hamachi server:

Network: über
Pass: ownage

En @ MensionXL, als jij dit gaat vergelijken met NFS, moet je heel snel dat weer gaan spelen. Dit is een racesim, geen destruction derby :)

Btw, we doen Simulation, dus stel dat in in je Profiel
Zou je even wat plaats willen maken (of een 2de netwerk oid) op je server ? :) Kan er namelijk niet op , 'network full'

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
With stupid :)

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb trouwens omdat het me wel leuk leek op de irc server van tweakers een chan aangemaakt, genaamd: GTR2
Om in dit kanaal te komen heb je het programma MiRC nodig wat hier te downloaden is. Zodra je dit geinstalleerd hebt kun je doormiddel van door hier te klikken direct joinen in het kanaal en gezellig mee kletsen. En hier praten om een server op te zetten etc.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
He bedankt voor jullie tips m.b.t. afstellen !! Zal er is mee aan de slag gaan, ik rij nu op simulator een tijd die net wat sneller is dan de langzaamste van het veld. Er moet nog wel wat gebeuren dus :p.

Werken jullie trouwens ook met dat MoTec ? Heb er ook even mee zitten spelen, en het ziet er leuk uit al die lijntjes over die talloze gegevens maar ik kan er echt niets mee :). Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie sim. Om eerlijk te zijn de eerste racesim die ik speel waar ik echt aan het kijken ben voor een stuurtje (geinig om te zien dat de keyboard controls van Geoff Hammond het redelijk doen in GTR2). Beetje rondgereden in een TVR op Spa en het is een erg vreemde gewaarwording om je apex volledig te zien verdwijnen in de de A-stijl van je auto omdat het stuur rechts zit. :P De TVR rijdt verder wel lekker op de standaard afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Razr schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:17:
Werken jullie trouwens ook met dat MoTec ? Heb er ook even mee zitten spelen, en het ziet er leuk uit al die lijntjes over die talloze gegevens maar ik kan er echt niets mee :). Ik hoor het wel.
Ja ik maak mijn setups doormiddel van Motec. Maargoed probeer eerst maar eens een redelijke setup te maken met die tips en daarna als je dat onder de knie hebt verder gaan met Motec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 21-09 20:34
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:07:
[...]

Zou je even wat plaats willen maken (of een 2de netwerk oid) op je server ? :) Kan er namelijk niet op , 'network full'
Offline mensen proberen we zoveel mogelijk te kicken, maar het netwerk kan max 16 mensen aan. En heb geen zin om geld te gaan dokken voor dit mooie progje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo ik heb even een filmpje gemaakt van een rondje Oschersleben met de BMW M3 GTR.
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Valt dit spel ook nog een beetje te spelen met een keyboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het valt wel te spelen met een toetsenbord, maar je tijden zullen wel stukken minder zijn dan mensen met een stuurtje (of gamepad). Met een stuurtje kan je namelijk veel preciezer insturen en je kunt gas/rem doseren zodat je niet meteen gaat spinnen of slippen.
Ikzelf rijd nog met een simpele gamepad, niet echt geweldig helaas. De Logitech G25 wordt denk ik mijn opvolger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:40:
[...]

Ja ik maak mijn setups doormiddel van Motec. Maargoed probeer eerst maar eens een redelijke setup te maken met die tips en daarna als je dat onder de knie hebt verder gaan met Motec.
Zou je niet een redelijke setup met ons kunnen delen, zodat wij ook eens kunnen merken wat een fatsoenlijke setup (deze idioot onderstuurde auto's) kan verbeteren.

Opzich vind ik het spel, na het vandaag een redelijke poos gedaan te hebben best vet, allen de overdreven overstuur reactie als je gas geef vindt ik nogal overdreven. Zeker omdat ik zelf vaak genoeg ik auto's met 250+ pk rond gereden heb. (natuurlijk reageerd een echte raceauto anders, maar echt "tof" driften met gtr is volgens mij lastiger danin het echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 17-09-2006 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 17 september 2006 @ 03:01:
[...]

Zou je niet een redelijke setup met ons kunnen delen, zodat wij ook eens kunnen merken wat een fatsoenlijke setup (deze idioot onderstuurde auto's) kan verbeteren.

Opzich vind ik het spel, na het vandaag een redelijke poos gedaan te hebben best vet, allen de overdreven overstuur reactie als je gas geef vindt ik nogal overdreven. Zeker omdat ik zelf vaak genoeg ik auto's met 250+ pk rond gereden heb. (natuurlijk reageerd een echte raceauto anders, maar echt "tof" driften met gtr is volgens mij lastiger danin het echt.
Nou het nadeel van het delen van setups is dat iedereen een andere rijstijl heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Het is juist vrij moeilijk om met deze wagens in GTR2 power-oversteer te krijgen, iets té moeilijk zou ik zelfs zeggen. Hangt er ook vanaf wat voor pedalen je gebruikt wellicht.

Op driften zijn deze wagens ook niet gebouwd: heel ander diff, veel stijvere vering, etc. Toch kun je deze auto's wel af stellen op driften, maar daar ga je weer niet snel mee en maakt het dus zinloos.
Je kunt dit echt niet vergelijken met een straatauto met een hoop pk, die zijn meestal zwaar en slap afgeveerd vergeleken met een GT.

Onderstuur bij het ingaan van de bocht is vrij snel te verhelpen: de dampers aan de voorkant wat stijver zetten zodat je de gewichtsverschuiving wat beter onder controle houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Als de auto's in GTR2 al heftig vindt reageren op je throttle input, zou je voor de grap eens wat rondjes GTR1 moeten spelen. Dat was echt andere koek. Met een fluwelen rechtervoet was het nog steeds heel tricky om uit te acceleren bij GTR1. De kritiek van de meeste simmers is dat GTR2, zoals Zamorano zegt, juist tever is doorgeslagen naar de makkelijke kant wat betreft Grip levels.

Desondanks vermaak ik me wel iets beter dan met de Demo. Vooral de 550 kan me bekoren. De Maserati wil nog niet echt vriendjes met me worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hoe zit het met het online-gedeetle? Beter dan gtr/net zo goed als rfactor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik denk dat weinig Nederlanders daar op dit moment iets over kunnen zeggen ;). Van wat ik echter gelezen heb is het (natuurlijk) beter dan GTR1, maar onder ander door het limiet aan aantal spelers wel slechter dan rFactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:10:
Zo ik heb even een filmpje gemaakt van een rondje Oschersleben met de BMW M3 GTR.
Klik
:) Had ik mijn BMW toch wel strak aan de kant geparkeert daar. Wel grappig trouwens als ik weer es mee kijk, op de één of andere manier ziet het er bij jou allemaal wat rustiger uit. Ik denk dat ik (nog steeds) vaak te snel wil, wat niet echt werkt op Oschersleben.

Er draait nu geen game of wel?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

Net maar ook ff hamachi gedownload, weet alleen nu niet hoe ik in de game kom zodat ik kan racen met jullie zeg maar.
8)7
Komt vananvond wel, nu eerst weer werken :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Zo dat is wel een vett fimpje !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik denk dat de ferrari 550 beter is als die masarati :) ben in die 550 een stuk sneller @ osersleben 1.21.761

ik druf zelfs al een klein beetje te beweren dat die 550 de snelste wagen is ^^ en die 550 het lekkerste rijden ook van allemaal lekker overstuurd door de hele bocht

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Wat zijn jullie tijden zoal op monza ? Met de GT-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:10:
Klik
ziet er erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bart1983 schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:09:
Zo dat is wel een vett fimpje !! _/-\o_
Dankje, ik zal vast en zeker nog wel meer filmpjes gaan maken.
Dankje
Razr schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:48:
Wat zijn jullie tijden zoal op monza ? Met de GT-klasse.
Ik heb zelf na een paar rondjes met een basic setup er een 1:43,036 uit kunnen persen met de F550. En dit moet uiteraard sneller kunnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:55:
[...]

[...]

Dankje

[...]

Ik heb zelf na een paar rondjes met een basic setup er een 1:43,036 uit kunnen persen met de F550. En dit moet uiteraard sneller kunnen :p
Doe je dat nu met een stuurtje. Ik speel altijd met mijn toetsenbord en het gaat redelijk maar niet geweldig. Heb ook nog maar 2 rondjes gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bart1983 schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:57:
[...]

Doe je dat nu met een stuurtje. Ik speel altijd met mijn toetsenbord en het gaat redelijk maar niet geweldig. Heb ook nog maar 2 rondjes gereden :+
Yup met een stuurtje, al is die ook aan vervanging toe. Dus hopelijk staat hier over een tijdje de Logitech G25 >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Laatst online: 21-09 09:53
Niet dat ik ooit racegames speel. Maar vroeger had je wel een achteruitspiegel die werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
enermax schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:03:
Niet dat ik ooit racegames speel. Maar vroeger had je wel een achteruitspiegel die werkte :)
Die werkt ook wel, maar niet bij replay. Tenminste niet de virtual mirror die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ik rij nu 1.26.400 op Oschersleben met een Saleen :P schaam schaam.

Maar ik begin ook pas net met het spel en moet de banen nog leren kennen enzo. Ik weet zeker dat ik er nog wat af kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik reed vanochtend (na een zware kermis avond gister ;) ) 1:32 met die M3 @ Oschersleben (die m3 rijd goed vindt ik. Ook ik heb die mc12 nog niet echt in de hand. Natuurlijk alles uit, alleen autoclutch aan.

ps:
maakt het nog veel uit of je een nieuwer stuur hebt, ik rij met een ~5 jaar oud microsoft stuur zonder forcefeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19
Tortelli schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:42:
Ik reed vanochtend (na een zware kermis avond gister ;) ) 1:32 met die M3 @ Oschersleben (die m3 rijd goed vindt ik. Ook ik heb die mc12 nog niet echt in de hand. Natuurlijk alles uit, alleen autoclutch aan.

ps:
maakt het nog veel uit of je een nieuwer stuur hebt, ik rij met een ~5 jaar oud microsoft stuur zonder forcefeedback.
dat ligt er toch maar aan wat je zelf wilt, zolang hij maar naar gelang precies stuurt. ik had in de league een oude puma madcatz (+- 8 jaar oud) waarvan de potmeters waren versleten

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat zijn jullie tijden @ Donington Park National? Dit even ter indicatie of ik een beetje snel ben. ;)

Ik ben net begonnen met dit spel, en heb ook nooit GTR1 gehad, maar ik zit zo om en nabij de 1min 28 met de Saleen.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 17-09-2006 14:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
# "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X,
is dat snel of wat rijden jullie?"
Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie,
rondetijden kun je vergelijken via GTRank.

Zie TS, lezen is een kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
RappieRappie schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:23:
Wat zijn jullie tijden @ Donington Park National? Dit even ter indicatie of ik een beetje snel ben. ;)

Ik ben net begonnen met dit spel, en heb ook nooit GTR1 gehad, maar ik zit zo om en nabij de 1min 28 met de Saleen.
Ik rij nu ongeveer rond de 1.08 maar kan zeker nog sneller.

En inderdaad zoals iemand hierboven mij zegt, misschien kunnen we dit beter via de ranking site's doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

1.08 dat is zeker de korte versie van de baan? ;) Donington Park GT oid?

Edit; IK heb iig die LANGE Donington baan gereden. Of is dát de GP? :?

@ 0X55AA: mooi, ik zal daar iedereen eens gaan ownen. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 17-09-2006 14:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
Zijn er nog meer mensen die last hebben van framedrops ... ik vind het behoorlijk teleurstellend namelijk. Zit zo rond de 25 FPS normaal gesproken, maar af en toe klapt ie gewoon naar 6,7 of 8. Dat duurt dan een paar seconden en dan is het goed. Of is dat aantal FPS gewoon voor mijn specs ? Wat draaien jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Bertuss schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:43:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van framedrops ... ik vind het behoorlijk teleurstellend namelijk. Zit zo rond de 25 FPS normaal gesproken, maar af en toe klapt ie gewoon naar 6,7 of 8. Dat duurt dan een paar seconden en dan is het goed. Of is dat aantal FPS gewoon voor mijn specs ? Wat draaien jullie ?
Dat had ik eerst ook niet zo dramatisch maar had wel frame drops van 40 naar 25 ofzo en dat merkte je dan meteen. Toen heb ik Vsync uitgezet en toen was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik heb een vraagje over het veranderen van de view, normaal gesproken doe ik dit met Shift, default, maar het is me een keer gelukt om mijn view nog anders te krijgen. Hangend achter de auto maar dan veel verder als de view die je via shift krijgt. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit gedaan heb :X

Iemand enig idee?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bart1983 schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:45:
[...]

Dat had ik eerst ook niet zo dramatisch maar had wel frame drops van 40 naar 25 ofzo en dat merkte je dan meteen. Toen heb ik Vsync uitgezet en toen was het opgelost.
Je bracht me op een idee met dat Vsync ! Had ik aan staan. Nu zo rond de 40 en geen drops meer :)

Trouwens nog een vraagje ! In een wagen als de saleen is het onmogelijk om in de spiegels te kijken ... het was in GTR toch mogelijk om een virual mirror aan te zetten ... waar kan je dat aanzetten in GTR 2. Heb wel virtual mirror ergens aangezet, maar dan veranderd er niets behalve dat er helemaal niets meer te zien is in de spiegels.

Nog een vraag: wat houden die super fidelity replays eigenlijk in. Zie namelijk geen verschil met de gewone. Kan je bijvoorbeeld ook slow motions toepassen ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

DenniZ schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:50:
Ik heb een vraagje over het veranderen van de view, normaal gesproken doe ik dit met Shift, default, maar het is me een keer gelukt om mijn view nog anders te krijgen. Hangend achter de auto maar dan veel verder als de view die je via shift krijgt. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit gedaan heb :X

Iemand enig idee?
Dit doe je dus met je numpad :o

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:55:
Waar blijft ie ;) grijns.. ik ben net gestopt, nog ff gezellig met 5 man een race op Monza gestart. Toch 3 die um uitreden, das procentueel gezien meer dan bij GTR1 gemiddeld het geval was ;) Maar online gaat GTR2 echt stuk beter worden dan GTR1, ben ik echt zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ik wil ook zeker wel online gaan racen. Maar eerst zeker weten dat ik me wel een beetje kan meten met de rest. Anders is voor mij ook snel de lol eraf ;)

Alhoewel, je hebt natuurlijk ook mensen nodig om op een rondje achterstand te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
OzBoz schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:43:
[...]

Waar blijft ie ;) grijns.. ik ben net gestopt, nog ff gezellig met 5 man een race op Monza gestart. Toch 3 die um uitreden, das procentueel gezien meer dan bij GTR1 gemiddeld het geval was ;) Maar online gaat GTR2 echt stuk beter worden dan GTR1, ben ik echt zeker van.
Was gezellig :) Alleen volgende keer Dutch3 er wel bij, anders rij ik zo alleen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Joss schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:47:
Was gezellig :) Alleen volgende keer Dutch3 er wel bij, anders rij ik zo alleen :9
lol, dan weet ik nu ook bij welke naam je nick hoort :)

En Razr, het gaat gewoon om de fun.. vandaag waren er ook een paar die slecht reden omdat ze nieuw waren, lekker belangrijk. Gewoon joinen. Ik heb vandaag ook nog iemand rijlessen gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben nu bezig met het filmpje. Hopelijk gaat ie in 1x goed anders kan ik opnieuw beginnen met encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ok wie wil er ff online racen in het uber hamachi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:58:
Ok wie wil er ff online racen in het uber hamachi netwerk?
I do ! 'k

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:00:
[...]

I do ! x-limited@hotmail.com
Moet je even op het netwerk van hamachi joinen dat 2/3 pagina's terug is aangemaakt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

OzBoz schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:55:
[...]

lol, dan weet ik nu ook bij welke naam je nick hoort :)

En Razr, het gaat gewoon om de fun.. vandaag waren er ook een paar die slecht reden omdat ze nieuw waren, lekker belangrijk. Gewoon joinen. Ik heb vandaag ook nog iemand rijlessen gegeven ;)
dat was ik !

helaas moest ik de race vroegtijdig verlaten omdat m'n stuurtje dood is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Zuhai is ook wel een aanwinst voor dit spel zeg .... echt gave baan met veel inhaalmogelijkheden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bertuss schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:48:
Zuhai is ook wel een aanwinst voor dit spel zeg .... echt gave baan met veel inhaalmogelijkheden !
Klopt al zijn die bordjes waar staat hoeveel meter het nog is tot de bocht wel erg klein.
Dubai vind ik en erg lastige baan en Valencia is wel grappig, ken ik nog uit de tijd dat ik de GoT ETCC League organiseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als je niet weet hoe je goeie setups maakt heb je niks aan het spel.

Is er een site waar er een paar te downen zijn? O-)

Edit; ik kom met de Saleen niet verder dan 1.26.5 op Oshersleben, en dat lijkt me aardig slecht. :O

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 17-09-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Erkandude schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:37:
dat was ik !
helaas moest ik de race vroegtijdig verlaten omdat m'n stuurtje dood is....
Ik maar zo integer zijn geen namen te noemen... ;) Maareh, weet je zeker dat het stuurtje echt dood is? Dutch3men heeft race op Monza ook vrijwel helemaal zonder force feedback moeten doen, iets wat met GTR1 ook weles gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Yup, zeker weten morsdood, er zat niet eens FF op. En anders is ie nu wel dood, hij ligt hier in een paar honderds stukjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
RappieRappie schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:14:
Als je niet weet hoe je goeie setups maakt heb je niks aan het spel.

Is er een site waar er een paar te downen zijn? O-)

Edit; ik kom met de Saleen niet verder dan 1.26.5 op Oshersleben, en dat lijkt me aardig slecht. :O
Zie de manual die hier gelinkt staat ;) Daarin vind je wat je kan aanpassen en wat het doet met het gedrag van de auto. Wat voor jou een fijne setup is, hoeft nog helemaal geen fijne setup voor anderen te zijn. Dit is dus erg persoonlijk. Ik hou zelf niet zo van een hard afgeveerde wagen, anderen zweren erbij... Eén beste setup is simpelweg niet te bedenken.

Edit: verander ook maar één setting per keer aan de wagen en rijd daan vervolgens een ronde of 5-10 mee om te kijken hoe het je bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door SePtiCTaNk op 17-09-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
OzBoz schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:22:
[...]

Ik maar zo integer zijn geen namen te noemen... ;) Maareh, weet je zeker dat het stuurtje echt dood is? Dutch3men heeft race op Monza Enna ook vrijwel helemaal zonder force feedback moeten doen, iets wat met GTR1 ook weles gebeurde.
Verder is het filmpje af: klik, Let op 180MB
Heb het filmpje gemaakt met Adobe Premiere 2.0 en dit was de eerste keer dus hopelijk zijn de volgende filmpjes nog mooier. Aangezien in deze een fout zit kwa resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Spel blijft raar doen ! Weet niet of het nu aan mijn pc ligt of aan het spel, maar ik heb gewoon zware framedrops. Van 40 ineens naar 9 of 10 ! Omdat ik het idee heb dat het ook wel aan mijn proc. kan liggen heb ik op de achtergrond Speedfan draaien. Dat lijkt echter goed tot de framedrop in GTR2. Ineens is er een piek naar 100 graden :o maarja of dit echt aan mijn pc ligt weet ik niet, omdat het lijkt alsof GTR ineens 100x meer van de proc. vraagt. Komt ook zomaar uit het niets. Wordt niet aangekondigd door een lichte daling van FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Bertuss schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:22:
Ineens is er ee piek naar 100 graden :o
Mmmm 100 graden? Ik ken zo ff geen processors die het dan nog doen dus vraag me af of het klopt. Gooi dat suffe speedfan er es af anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
OzBoz schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:27:
[...]

Mmmm 100 graden? Ik ken zo ff geen processors die het dan nog doen dus vraag me af of het klopt. Gooi dat suffe speedfan er es af anders :)
Hahah nee daarom ... maarja er gebeurd wel iest vreemds tijdens het spel ... kan alleen niet achter komen wat.

wat moet ik dan gebruiken ? i.p.v. Speedfan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Geen last van framedrops hier (dual-core Opteron). GTR2 maakt netjes gebruik van 1 core en met mijn specs kom ik niet beneden de 60fps uit (FSAA, AF en vsync aan). Heb je AA of FA aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
SePtiCTaNk schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:28:
Geen last van framedrops hier (dual-core Opteron). GTR2 maakt netjes gebruik van 1 core en met mijn specs kom ik niet beneden de 60fps uit (FSAA, AF en vsync aan). Heb je AA of FA aanstaan?
Nee staan allebei uit. Soms is het na een paar keer de pit in te gaan en er weer uit, weer over. heel raar.

[ Voor 11% gewijzigd door Bertuss op 17-09-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Even ter herinnering
Ik heb omdat het me wel leuk leek op de irc server van tweakers een chan aangemaakt, genaamd: GTR2
Om in dit kanaal te komen heb je het programma MiRC nodig wat hier te downloaden is. Zodra je dit geinstalleerd hebt kun je doormiddel van door hier te klikken direct joinen in het kanaal en gezellig mee kletsen.
Om slow chat te voorkomen en is wat makkelijker om met de rest af te spreken om online te rijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:17:
[...]

Verder is het filmpje af: klik, Let op 180MB
Heb het filmpje gemaakt met Adobe Premiere 2.0 en dit was de eerste keer dus hopelijk zijn de volgende filmpjes nog mooier. Aangezien in deze een fout zit kwa resolutie.
Heb je dat filmpje met Fraps opgenomen ofzo? Of kan je die replay ook opslaan of wordt dat automatisch ergens opgeslagen? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bart1983 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:40:
[...]

Heb je dat filmpje met Fraps opgenomen ofzo? Of kan je die replay ook opslaan of wordt dat automatisch ergens opgeslagen? Zo ja, waar?
Heb het opgenomen met Fraps en bewerkt met Adobe Premiere 2.0, maar goed de resolutie waarin ik hem heb opgeslagen klopt niet.
Je kan hem opslaan door: rechtermuisknop > Opslaan Als te doen. Of hoe heet dat.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 17-09-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon "opslaan als." ;)

Stoer filmpje trouwens. 8)
Enna is niet echt een lekker circuit vind ik maar die chicanes tussen de bandjes door geeft mooie beelden.
Nu nog hopen dat er snel wat extra M3's bij komen hoewel die nieuwe Modena's ook wel prettig rijden.

[edit]
Als je hem streamed kun je hem in media player ook gewoon opslaan.
Bestand ->opslaan als.

[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 17-09-2006 20:15 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

SePtiCTaNk schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:17:
[...]

Zie de manual die hier gelinkt staat ;) Daarin vind je wat je kan aanpassen en wat het doet met het gedrag van de auto. Wat voor jou een fijne setup is, hoeft nog helemaal geen fijne setup voor anderen te zijn. Dit is dus erg persoonlijk. Ik hou zelf niet zo van een hard afgeveerde wagen, anderen zweren erbij... Eén beste setup is simpelweg niet te bedenken.

Edit: verander ook maar één setting per keer aan de wagen en rijd daan vervolgens een ronde of 5-10 mee om te kijken hoe het je bevalt.
Bedoel je deze Engineers manual?

http://www.gtr-game.com/download/GTR_Engineers_Handbook.pdf ???

Ik heb eigenlijk nooit geduld om 1 ding per keer te doen. Ik zet meestal een hele zwik anders. Misschien moet ik eens wat rustiger aan gaan doen, en idd 1 ding per keer aanpassen.

Morgen maar weer verder proberen. Zo eerst Mission Impossible 3 ff loeren. En ik zal van de week even langs de winkel gaan om de game te kopen zodat ik ook on-line kan. Ik vind dit spel leuker dan DTM Racedriver 3. Lekker moeilijk en lekker realistisch. Daar hou ik wel van.

Alleen balen dat ik nog niet goed weet hoe ik grip creeer. Ik heb het idee dat de auto aan de achterkant wat slipt en zwabbert bij het remmen. Dat is ook wel een beetje te voelen aan de Force Feedback van mijn Logitech Formula Force Feedback stuurtje. best grappig....

Maar ik zal dus die manual eens goed doornemen, misschien dat ik iets vind om meer grip te krijgen, en hoe hij beter de bochten instuurt zonder grip te verliezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19
Dutch3men schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:37:
Even ter herinnering
Ik heb omdat het me wel leuk leek op de irc server van tweakers een chan aangemaakt, genaamd: GTR2
Om in dit kanaal te komen heb je het programma MiRC nodig wat hier te downloaden is. Zodra je dit geinstalleerd hebt kun je doormiddel van door hier te klikken direct joinen in het kanaal en gezellig mee kletsen.
Om slow chat te voorkomen en is wat makkelijker om met de rest af te spreken om online te rijden etc.
ik kom van de week even kijken.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb nu eindelijk een oud stuurtje uit de kast gehaald en weer eens aangesloten, werkt inderdaad veel beter ;)

ik heb alleen een probleem bij aanremmen van langzame bochten

mijn rempunt is wel oke, maar bij het terugschakelen naar metname de 2e versnelling breekt opeens de achterkant uit. Ik knal niet bijv opeens van 5 naar 2 terug, maar gewoon rustig terwijl ik rem.

Echt bizar want dat verkloot dus elke keer mijn exit en dus een goede tijd! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Kurios

Waarschijnlijk voldoet het om de "Coast" een stukje hoger te zetten bv "60-80"
Des te lager die staat des te sterker de motorrem.
Gezien de lage standaard instelling van de Coast in dit spel moet dit het wel zijn
En anders kan je misschien de "Antirollbar" van de Achterkant iets lager zetten.
En/Of de Brake Pressure naar bv "95" en de Brake Bias meer naar de "Front".

Je ziet wel er zijn meer dan 1 mogenlijkheden .

Voor de rest zie de handleiding nl http://www.gtr-game.com/download/GTR_Engineers_Handbook.pdf

[ Voor 60% gewijzigd door enchion op 18-09-2006 00:01 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
enchion schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:47:
@Kurios

Gezien de lage standaard instelling van de Coast in dit spel moet dit het wel zijn
En anders kan je misschien de "Antirollbar" van de Achterkant iets lager zetten.

Voor de rest zie de handleiding nl http://www.gtr-game.com/download/GTR_Engineers_Handbook.pdf
bedankt!

ik kan dus niet precies zien wat er nu gebeurd, of dat de achterkant vastslaat, of dat de achterwielen opeens harder gaan draaien, waardoor de achterkant uitbreekt.

maar het gebeurd alleen bij langzame bochten, dus terug naar 2 of terug naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

woei, net ff leuk gereden weer op zhuhai :) 1.28.8 uitgepoept met f550 :) :>
R-B schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:05:
Ja was leuk, vooral de gevechten tussen ons. Jij in de F550 en ik in de Corvette.
-----------------
Gevechten waren grappig. Beetje inhouden af en toe en beetje druk opbouwen. Wel leuk als de 1 verremt, doet de ander het ook :P

[ Voor 89% gewijzigd door R-B op 18-09-2006 00:39 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:03:
[...]

bedankt!

ik kan dus niet precies zien wat er nu gebeurd, of dat de achterkant vastslaat, of dat de achterwielen opeens harder gaan draaien, waardoor de achterkant uitbreekt.

maar het gebeurd alleen bij langzame bochten, dus terug naar 2 of terug naar 1.
Ten eerste ga nooit terug naar de 1e versnelling 90% kans dat je je rondje verknoeid.
Ten tweede ga eens moet je coast spelen en dan meer richting de 0% werken, plus de anti-roll bar.
En ga met de remdruk werken en rembalans.
R-B schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:05:
Ja was leuk, vooral de gevechten tussen ons. Jij in de F550 en ik in de Corvette.

[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 18-09-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
enchion schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:47:
@Kurios

Je draait de werking van de Coast om. Hoe hoger de Coast hoe meer je een dicht diff hebt, waardoor de auto stabieler is onder het aanremmen en insturen. Naar mijn gevoel staat hij default te hoog. Wat je ook kan doen is de slow bump of rebound achter wat harder zetten. Kan nooit onthouden welke van de twee het is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Wanneer komt deze game uit? Kijk er nl. wel naar uit ;)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Gisteren ff een paar rondjes gereden op Zhuhai met de Saleen. Snlste tijd was 1.32.xxx, maar daar kan nog veel vanaf denk ik. Heb wel de tips uit dit topic ter harte genomen mbt. rijhoogte en coast/power, maar toch heb ik nog teveel onderstuur naar mijn smaak.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Al die instellingen ben ik niet aangekomen. Met een standaard Ferrari 550 rijd ik redelijk constant 1:46.5 tot 1:46.9 op Monza.

Is dat al een redelijke tijd of niet? Ik wil nl eerst eens een beetje fatsoenlijk kunnen rijden voordat ik aan setups aanpassen wil beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
vosss schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:57:
Al die instellingen ben ik niet aangekomen. Met een standaard Ferrari 550 rijd ik redelijk constant 1:46.5 tot 1:46.9 op Monza.

Is dat al een redelijke tijd of niet? Ik wil nl eerst eens een beetje fatsoenlijk kunnen rijden voordat ik aan setups aanpassen wil beginnen :)
Als je 3 a 4 sec harder kunt gaan dan kun je wel meekomen :). Denk ik heb er nog niet echt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59
Ik heb gister met de f550 op monza gereden met ongeveer een gelijke setup als bij gtr1 en ik kwam nu maar in de 1,44. Terwijl ik in gtr1 altijd wel in de 1,42 kwam. Dus ligt dit aan mij of aan gtr2? Ik heb wel het idee dat de auto's toch een heel stuk realistischer reageren, heb nu echt het idee dat ik veel meer op de limiet aan het rijden ben en als ik over de limiet ga de auto nog redelijk is op te vangen wat bij deel 1 nauwelijks kon. Misschien dat dit het verschil van mij verklaard?

[ Voor 43% gewijzigd door silencedead op 18-09-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
silencedead schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:11:
Ik heb gister met de f550 op monza gereden met ongeveer een gelijke setup als bij gtr1 en ik kwam nu maar in de 1,44. Terwijl ik in gtr1 altijd wel in de 1,42 kwam. Dus ligt dit aan mij of aan gtr2? Ik heb wel het idee dat de auto's toch een heel stuk realistischer reageren, heb nu echt het idee dat ik veel meer op de limiet aan het rijden ben en als ik over de limiet ga de auto nog redelijk is op te vangen wat bij deel 1 nauwelijks kon. Misschien dat dit het verschil van mij verklaard?
Op Monza is het vrij moeilijk om er een super rondje uit te persen hoor, vanwege laat remmen, zo vroeg mogelijk op het gas etc.

Verder vind ik GTR2 toch ook wel realistischer aangezien je nu tenminste kan corrigeren etc met GTR1 hoefde daar niet aan te beginnen.

Tevens is het in GTR2 moeilijker vind ik om er een mega goed rondje uit te persen, maar kan je wel weer constanter rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

vosss schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:57:
Ik denk dat als je dat echt constant rijdt en geen fouten maakt dat je online best wel in de middenmoot gaat zitten. Komen hoop nieuwe gasten die sowieso moeten wennen. En hoewel er nu veel meer te corrigeren is, een foutje en je bent toch het haasje :) Ik had gisteren nog een bloody stop and go door een verremactie :)

@Dutch3men: sorry dat ik gisteren niet meer kwam opdagen, beetje lang aan het ouwehoeren geweest op MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
OzBoz schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat als je dat echt constant rijdt en geen fouten maakt dat je online best wel in de middenmoot gaat zitten. Komen hoop nieuwe gasten die sowieso moeten wennen. En hoewel er nu veel meer te corrigeren is, een foutje en je bent toch het haasje :) Ik had gisteren nog een bloody stop and go door een verremactie :)

@Dutch3men: sorry dat ik gisteren niet meer kwam opdagen, beetje lang aan het ouwehoeren geweest op MSN.
Zullen we voor vanavond een tijd afspreken om met zijn alle online te rijden? Maybe dat we dit in het irc channel kunnen bespreken?

Lijkt me namelijk wel leuk om een keer met wat meer wagens online te rijden dan, maar met 5 a 6 man.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 18-09-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:53

KhaZ

Alfa Romeo

Spelen jullie via Hamachi online? Anders ben ik er vanavond laat (rond 23:00) graag bij : )

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
KhaZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:41:
Spelen jullie via Hamachi online? Anders ben ik er vanavond laat (rond 23:00) graag bij : )
Ja wij gebruiken tot dat we het spel orgineel hebben het Hamachi netwerk. De gegevens om erop te komen kun je verder terug in dit topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Heb gisteravond ook geprobeerd een paar rondjes (mee) te rijden (Ingame Rimjob, btw),
blijkt dat ik nog niet echt voor het 'grote' werk klaar ben. Reed op het laatst wel een 1.33.6, maar da's dus nog een sec of 4 langzamer dan Dutch3men (ook met een Corvette). Een GT wagen houdt ik nog niet fatsoenlijk op de weg, dus voorlopig ben ik nog de rijdende chicane in een Corvette :-)

Maar ik heb de indruk dat hij en R-B ervaren simracers zijn, dus ik was toch redelijk tevreden.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Zolang je geen kamikaze acties uithaalt ben je van harte welkom hoor :)
Gewoon goed spiegelen, en de snellere rijders (als het niet om een positie gaat) gewoon voorbijlaten, dan komt het allemaal goed. Helaas weinig tijd deze week, anders deed ik een keertje mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mikenl schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:
Heb gisteravond ook geprobeerd een paar rondjes (mee) te rijden (Ingame Rimjob, btw),
blijkt dat ik nog niet echt voor het 'grote' werk klaar ben. Reed op het laatst wel een 1.33.6, maar da's dus nog een sec of 4 langzamer dan Dutch3men (ook met een Corvette). Een GT wagen houdt ik nog niet fatsoenlijk op de weg, dus voorlopig ben ik nog de rijdende chicane in een Corvette :-)

Maar ik heb de indruk dat hij en R-B ervaren simracers zijn, dus ik was toch redelijk tevreden.
Ervaren dat wel, alleen had gtr 1 zolang niet meer aangeraakt. Ben opnieuw begonnen met GTR 2 wat aardig aan het lukken is. Maar buiten dat, mis nog een aantal mensen die ook zeer snel en ook ervaren zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
mikenl schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:01:

En ach anders geef ik je wel weer rijles hoor net zoals gisteren ik in de F550 en jij in een F575 volgens mij en jij rijd achter me aan en remt waar ik rem etc. Want je zag wel dat je tijden omlaag gingen. Al merkte ik wel dat je die laatste bocht op Zhuhai te hard elke keer wou nemen en dus je wagen verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Oke, maar er is een GROOT verschil tussen games als dtm3 en gtr, bij toca3 ram ik de auto's ook met geen probleem over de baan, grip genoeg ! maar da's bij GTR wel andere koek.
Maar 'k had zelf de indruk dat ik toch wel in de middenmoot mee moet kunnen komen. Alleen wel een beetje jammer dat ik van het technische gedeelte niet zoveel kaas gegeten heb, het experimenteren neemt erg veel tijd in beslag. Bijv. nadat ik gisteren minder vleugel had gezet, werd het onderstuur stukken minder ; de rondetijd ging direct 2 sec lager. maar toen had ik er al een stuk of 15 opzitten..
Ook de tracks leren is nog een heel gedoe, de baan die we gisteren reden was nieuw voor mij.

(Ehum, klein verzoek voor vanavond, aub dezelfde baan zodat ik me daar nog ff op kan voorbereiden.)

Verder lijkt mij deze game echt een must-buy.

@Dutch3men : idd dat was wel ff prettig, soms neem ik gewoon niet de goede lijn, en/of rem te laat.
ook de plek van aanremmen maakt veel uit heb ik de indruk, sommige stukken zijn minder bereden denk ik en dus gladder. of is dat niet zo, en ligt het aan mijn bandentemp bijv ?

[ Voor 14% gewijzigd door mikenl op 18-09-2006 11:19 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
mikenl schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:16:
Ook de tracks leren is nog een heel gedoe, de baan die we gisteren reden was nieuw voor mij.

(Ehum, klein verzoek voor vanavond, aub dezelfde baan zodat ik me daar nog ff op kan voorbereiden.)

Verder lijkt mij deze game echt een must-buy.

@Dutch3men : idd dat was wel ff prettig, soms neem ik gewoon niet de goede lijn, en/of rem te laat.
ook de plek van aanremmen maakt veel uit heb ik de indruk, sommige stukken zijn minder bereden denk ik en dus gladder. of is dat niet zo, en ligt het aan mijn bandentemp bijv ?
Ja deze game is echt igg voor mij een must-buy ik laat hem zelfs uit Engeland komen zodat ik hem deze week al binnen krijg.

Ja het maakt uit waar je rijd GTR2 werkt met livetrack, dus het onthoud waar jij en andere gereden hebben naar een x aantal minuten zal daar dus meer grip zijn. Rij ook maar een war rondes achter elkaar na een tijdje zal je zien dat je ruit smerig wordt.

Verder vind ik het goed dat we vanavond weer op Zhuhai rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door FabiandJ op 18-09-2006 11:24 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.