Dat is geen maat voor het al dan niet realistisch zijn van de physics. Wat ik over de jaren heb gezien in onboard beelden van deze GT wagens komt meer overeen met GTR 2 dan GTR 1. Zelfs het opperhoofd van Simbin (Henrik Roos) heeft toegegeven GTR te rijden met wat lichte hulpjes aan. GTR was soms net iets te spannend en lastig gewoon. Zoals eerder treffend gepost gaat het met deze physics inderdaad minder om survival en meer over het racen, waar veel mensen een voorkeur voor zullen hebben.Dutch3men schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:37:
Met GTR1 had ik echt angst om in bepaalde bochten op het gas te gaan, dat voetje moet heeeel langzaam naar de beneden..dat geeft het gevoel van enorme power en respect voor de wagen.
Juist, daar kan ik me helemaal in vinden.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:56:
[...]
Dat is geen maat voor het al dan niet realistisch zijn van de physics. Wat ik over de jaren heb gezien in onboard beelden van deze GT wagens komt meer overeen met GTR 2 dan GTR 1. Zelfs het opperhoofd van Simbin (Henrik Roos) heeft toegegeven GTR te rijden met wat lichte hulpjes aan. GTR was soms net iets te spannend en lastig gewoon. Zoals eerder treffend gepost gaat het met deze physics inderdaad minder om survival en meer over het racen, waar veel mensen een voorkeur voor zullen hebben.
De vraag is alleen of ze met GTR2 niet (een beetje) te ver naar de andere kant van de balans zijn doorgeslagen.
En voor de mensen die Henrik Roos niet kennen, hij is een zeer ervaren oud-FIA GT coureur en -teambaas.
En ik maar denken dat het aan mij lag, dat ik zonder hulpmiddelen (behalve auto clutch) niet dichter als 5 sec in kwalificatie/practice kom @ barcelonaVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:56:
Dat is geen maat voor het al dan niet realistisch zijn van de physics. Wat ik over de jaren heb gezien in onboard beelden van deze GT wagens komt meer overeen met GTR 2 dan GTR 1. Zelfs het opperhoofd van Simbin (Henrik Roos) heeft toegegeven GTR te rijden met wat lichte hulpjes aan. GTR was soms net iets te spannend en lastig gewoon. Zoals eerder treffend gepost gaat het met deze physics inderdaad minder om survival en meer over het racen, waar veel mensen een voorkeur voor zullen hebben.
Edit:
5 seconde langzamer als de langzaamste auto van dezelfde klasse that is

[ Voor 6% gewijzigd door Lostcuban op 26-07-2006 01:01 ]
Ik vanmorgen nog even paar rondjes rondgeredenSmarron schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:39:
[...]
Ik vandaag eindelijk ook een 1:37,848. Daarna nog 25 keer geprobeerd, maar niet meer gelukt. Afgelopen weekend kwam ik amper onder de 1:40, dus er zit progressie in.
Nu een 1.37.369 uitgepoept
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Mijn stuur is echt keihard toe aan vervanging, op het rechte stuk moet je echt heel precies gaan sturen anders vlieg ik er zo af met me stuur
Zeker dat ik na de vakantie een Logitech Driving Force Pro ga bestellen!
Zeker dat ik na de vakantie een Logitech Driving Force Pro ga bestellen!
Volgens mij zijn jullie vet aan het cheaten
,want ik rijdt met moeite onder de 1.40. ik kan op 100% ook maar net winnen als ik een super kwalificatie heb en een super start. Terwijl ik met gtr1 toch wel vaak kon strijden om de 1e plaats online en offline kon ik hem toch wel op 110-120% zetten om een beetje tegenstand van de computer te krijgen.
EDIT @ hieronder
Ja ik denk het wel
EDIT @ hieronder
Ja ik denk het wel
[ Voor 7% gewijzigd door silencedead op 26-07-2006 19:35 ]
Verwijderd
Jep de meesten gebruiken een speedhacksilencedead schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:33:
Volgens mij zijn jullie vet aan het cheaten,want ik rijdt met moeite onder de 1.40. ik kan op 100% ook maar net winnen als ik een super kwalificatie heb en een super start. Terwijl ik met gtr1 toch wel vaak kon strijden om de 1e plaats online en offline kon ik hem toch wel op 110-120% zetten om een beetje tegenstand van de computer te krijgen.
Als je zelf niet snel bent moet je niet gelijk gaan roepen dat iedereen cheat, zo werkt het niet. Ik ken veel van de mensen die in de 1.35 rijden en die mensen gingen met GTR1 ook al snel. Met snel bedoel ik dan 1.37.x in GTR1, of zelfs sneller. Tijden van 1.35 en 1.34 (in GTR2) zijn zeker mogelijk voor veel mensen. Voor 1.33 moet je echt bizar snel zijn, maar ik kan geloven dat er ook mensen zijn die dat kunnen.
Op de kartbaan zie je ook wel eens dat iemand sneller is. Iedereen roept dan gelijk, ja die kart loopt veel harder
. Even onzinnig als hier..
.
Sommige mensen zijn gewoon getalenteerder dan anderen. Dat is de harde waarheid vrees ik
Op de kartbaan zie je ook wel eens dat iemand sneller is. Iedereen roept dan gelijk, ja die kart loopt veel harder
Sommige mensen zijn gewoon getalenteerder dan anderen. Dat is de harde waarheid vrees ik
Iedereen zo zijn kwaliteiten, sommige zijn gewoon snel met GTR1&2 en andere die hobbelen er achteraan. Zo te zien aan mijn tijd ben ik gewoon snel net zoals Requiem19 aangezien wij beide in de 1.35 zitten. Waarin de meeste nederlandse simracers zitten met hier en daar een uitzondering in de 1.34. En internationaal zitten er een paar in 1.33.silencedead schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:33:
Volgens mij zijn jullie vet aan het cheaten,want ik rijdt met moeite onder de 1.40. ik kan op 100% ook maar net winnen als ik een super kwalificatie heb en een super start. Terwijl ik met gtr1 toch wel vaak kon strijden om de 1e plaats online en offline kon ik hem toch wel op 110-120% zetten om een beetje tegenstand van de computer te krijgen.
EDIT @ hieronder
Ja ik denk het wel
Maar om nou ook zo snel te kunnen rond rijden zal echt niet zomaar gaan. Het is een kwestie van blijven oefenen. Verschillende lijnen proberen, net wat later te remmen dan anders, je setup tweaken etc.
En verder alleen maar blijven rijden en oefenen. En als het je uit eindelijk gewoon niet lukt dan kan het zijn dat de baan je gewoon niet ligt. Of dat je er hoe grof het ook klinkt de talenten niet voor hebt, om zo snel rond te gaan.
Met GTR1 heb ik bijv al meer dan 8000 rondes gereden om zo snel mogelijk rond te gaan op de banen en een goeie setup te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 26-07-2006 20:24 ]
Jij hebt ook wel aardig wat rijervaring in GTR1, volgens mij kom ik je ook weles tegen op een server. Maar heb jij niet het gevoel dat tractioncontrol en/of brake assist aan staan bij de demo? Ookal zet je ze uit? Met die lambo rij ik vrijwel altijd ook in GTR1 maar wat te lomp op de rem en je blokkeert.. krijg het nu bijna niet voor elkaar.Dutch3men schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:05:
Zow ik heb mijn pr verbeterd op Barcelona met de Lambo het is nu een: 1:35,367 als snelste tijd staan. En uiteraard is dit met alleen clutch aan en op Simulation.
Voor de mensen die het misschien niet geloven hier mijn hotlap.
Ook al ben ik niet Dutch3men, toch geef ik even antwoordOzBoz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:33:
[...]
Jij hebt ook wel aardig wat rijervaring in GTR1, volgens mij kom ik je ook weles tegen op een server. Maar heb jij niet het gevoel dat tractioncontrol en/of brake assist aan staan bij de demo? Ookal zet je ze uit? Met die lambo rij ik vrijwel altijd ook in GTR1 maar wat te lomp op de rem en je blokkeert.. krijg het nu bijna niet voor elkaar.
Jep, dat gevoel hebben we allemaal denk ik, maar dat komt niet omdat TC en/of ABS daadwerkelijk aanstaan. SIMBIN en/of Blimey hebben de physics grondig veranderd. Een van de grootste gebreken van GTR1 was het enorme gebrek aan grip op lage snelheden. Dat is ook precies een van de redenen dat je bij het acceleren zo voorzichtig moet zijn met GTR1. Als je iets teveel gas geeft stond je achterstevoren.
Deze fout in het bandenmodel is eruit gehaald, waardoor het bij lage snelheden veel makkelijker geworden is. Je wielen hebben simpelweg meer grip. Dit heeft ook een effect op het remmen; pas bij heel lage snelheden kan je je remmen echt blokkeren.
Beide zaken zijn volgens mensen die zelf ervaringen hebben in de racerij veel realistischer dan in GTR1. Lees bijvoorbeeld deze quote van een ander forum:
Simbin is kennelijk de goede weg ingeslagen.. Hoewel ik het daarmee eens ben heb ik toch ook het gevoel dat ze iets teveel zijn doorgeslagen in het gripgehalte. Hopelijk wordt dat verbeterd met de release van het spel in Sept.Ik ga het nog 1 keer zeggen voor de ongelovige en dan hou ik er echt mee op......racen is helemaal niet moeilijk maar hard racen wel
Trap willekeurige auto op het randje van zijn kunnen en dan zal je zien dat je met GTR2 ook flink moet knokken met de auto.
Ik heb een beetje race ervaring met toerwagens en heb met een BMW V8 gereden met 450pk (ik weet het, het is nog lang geen Saleen of 550) en daar zit je niet bij elke bocht te knijpen als je iets teveel gas geeft dat je gelijk een 360 maakt want dat kan gewoon niet. Ik zat redelijk relaxed met Porsches GT3 te stoeien op Zandvoort.....maar nogmaals....volgens mij denken een hoop mensen dat een Sim per definitie moeilijk moet zijn.
GTR1 is verre van realistisch........GTR2 komt vele malen dichter in de buurt met de realiteit en ik hoop ook niet dat ze dat veranderen.
Verwijderd
30 september is de release date toch?
Dan kan ik mooi oefenen met de demo als ik dan me nieuwe stuurtje heb na de vakantie.
Weet iemand trouwens of er misschien nog een demo komt? (MP demo bijv.)
Dan kan ik mooi oefenen met de demo als ik dan me nieuwe stuurtje heb na de vakantie.
Weet iemand trouwens of er misschien nog een demo komt? (MP demo bijv.)
Geen idee aangezien ik voor 90% alleen, maar met leagues mee rij om de echte n00bs te ontwijken. Mwa echt het gevoel dat traction control aanstaat heb ik niet aangezien ik het traction control geluid gewoon niet hoor. En verder geen idee op brake assist aanstaat. Wat me wel opvalt is dat het erg moeilijk is om de boel te blokkeren. Heel soms blokkeer ik eens een wiel, maar last heb ik er niet van.OzBoz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:33:
[...]
Jij hebt ook wel aardig wat rijervaring in GTR1, volgens mij kom ik je ook weles tegen op een server. Maar heb jij niet het gevoel dat tractioncontrol en/of brake assist aan staan bij de demo? Ookal zet je ze uit? Met die lambo rij ik vrijwel altijd ook in GTR1 maar wat te lomp op de rem en je blokkeert.. krijg het nu bijna niet voor elkaar.
Verder heb ik met GTR, maar weinig met de lambo gereden aangezien het een echte banden vreter was en benzine slurper. Ik heb de meeste rondes gereden in de F550 en grote kans dat dit weer gaat gebeuren met GTR2 aangezien ik de mazeratie, maar een lelijk geval vind.
En verder vind ik dat Simbin de autos net iets teveel grip hebben gekregen. Oke rijden met een auto is niet zo heel moeilijk, maar echt hard gaan wel natuurlijk. Maar er mag wel iets meer uitdaging bij komen. aangezien het opvangen van overstuur en onderstuur nu wel heel makkelijk is.
En ja de release date staat voor nu op 30 September. En of er een MP demo uit komt ga er maar niet vanuit.
[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 26-07-2006 22:11 ]
Over smaak valt niet te twisten, de mc12 vind ik van vooraf echt super vet (voor de rest een stuk minder) maar een 3200/4200 gt is echt pure schoonheid (geen idee of die in gtr2 zit(ten) eigenlijk)Dutch3men schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:11:
maserati, maar een lelijk geval vind.
Waarom zou die erin zitten dan?Lostcuban schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:40:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, de mc12 vind ik van vooraf echt super vet (voor de rest een stuk minder) maar een 3200/4200 gt is echt pure schoonheid (geen idee of die in gtr2 zit(ten) eigenlijk)
Volgens mij heeft ie de laatste races van het seizoen wat GTR2 simuleert wel meegedaan.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Heeft Aston Martin eigenlijk niet meegereden met de DBR9 ?
Ik kan me herinneren dat, ik meen afgelopen jaar, ze een raceweekend als testweekend mee mochten doen op Silverstone. Ze werden 1e en 2e ...
Ik kan me herinneren dat, ik meen afgelopen jaar, ze een raceweekend als testweekend mee mochten doen op Silverstone. Ze werden 1e en 2e ...
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ja maar dat is dus het seizoen van 2005, en GTR2 gaat over het seizoen 2003 en 2004Smarron schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 07:39:
Heeft Aston Martin eigenlijk niet meegereden met de DBR9 ?
Ik heb de demo ook gespeeld en was verbluft 
Hij is zeer verslavend, vooral de timetrail optie. Om jezelf steeds naast je zien te rijden zodat je net weer iets sneller wilt.
Ik vind de Ferrari superchill rijden, vliegt niet snel de bocht uit maar gaat wel *piepjes*hard.
De Lambo vind ik iets minder, hij rijd ook wel aardig maar slipt iets eerder. Voordeel is wel dat je eerder uit de grindbak bent
En ik heb het trouwens zonder stuurtje gedaan, eerste lap vloog ik niet eens de bocht uit, zo goed is de besturing/gameplay..!!
* Sluuut wacht vol spanning op de full version
Draai trouwens alles full met 1920x1200 2xAA + 16xAF, draait super! Nog iets waar meerdere game proggers wat van moeten leren
Hij is zeer verslavend, vooral de timetrail optie. Om jezelf steeds naast je zien te rijden zodat je net weer iets sneller wilt.
Ik vind de Ferrari superchill rijden, vliegt niet snel de bocht uit maar gaat wel *piepjes*hard.
De Lambo vind ik iets minder, hij rijd ook wel aardig maar slipt iets eerder. Voordeel is wel dat je eerder uit de grindbak bent
En ik heb het trouwens zonder stuurtje gedaan, eerste lap vloog ik niet eens de bocht uit, zo goed is de besturing/gameplay..!!
Draai trouwens alles full met 1920x1200 2xAA + 16xAF, draait super! Nog iets waar meerdere game proggers wat van moeten leren
57696520646974206c65657374206973206e657264
Aha, didn't know that. Verklaart ook waarom ik Deletraz in de Lambo zag rijden met de demo. Wel jammer dat het zoveel achterloopt.Dutch3men schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:53:
Ja maar dat is dus het seizoen van 2005, en GTR2 gaat over het seizoen 2003 en 2004
Specs van je kaart ?Sluuut schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:00:
Ik heb de demo ook gespeeld en was verbluft
Ik draai ook alles op full met 1280x1024 6xAA + 16xAF en draait ook super hiero. En een hogere resolutie moet ie ook wel kunnen draaien, maar ik vind dit wel best.
TC & ABS staan zeker wel uit, juist bij lage snelheden en vol remmen kan je de wielen blokkeren, maar omdat ik gtr1 gewent ben laat ik me rem pedaal steeds verder los hoe langzamer ik rijd, dus met gtr2 blokkeer je ze niet zo snel. En je kan nog zeker wel wielspin krijgen, probeer maar een stilstaande start te doen en in langzame bochten vol op het gas te stampen.
@ de mensen hierboven die zich aangevallen voelen over het cheaten, het was als geintje bedoelt. Zoveel tijd heb ik nog niet in de demo gestoken en ook gtr1 heb ik geen 8000 laps ofso gereden, dus wat meer oefening zal ook voor mij wel resulteren in betere ronde tijden
@ de mensen hierboven die zich aangevallen voelen over het cheaten, het was als geintje bedoelt. Zoveel tijd heb ik nog niet in de demo gestoken en ook gtr1 heb ik geen 8000 laps ofso gereden, dus wat meer oefening zal ook voor mij wel resulteren in betere ronde tijden
Ik hik nu ook tegen de 35ers aan met m'n 1.36.136, in een F575 welteverstaan
En dat nog steeds met mn baggere Microsoft non-FFB stuurtje
. Ohh wat heb ik zin in mn MOMO
Hun hebben de aston dus welDutch3men schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:53:
[...]
Ja maar dat is dus het seizoen van 2005, en GTR2 gaat over het seizoen 2003 en 2004
Wat zijn eigelijk momenteel de snelste tijden die gehaald worden in novice?
Ben nu bezig op Novice (inc. automatisch schakelen enz.) en haal een tijd van 1:39. Ik ga vanavond is proberen ze te schakelen en langzaam steeds meer uitzetten.
Gister trouwens een 360 controller gekocht voor me pc maar dit werkt ook super
Ben nu bezig op Novice (inc. automatisch schakelen enz.) en haal een tijd van 1:39. Ik ga vanavond is proberen ze te schakelen en langzaam steeds meer uitzetten.
Ik ben bang de iedereen hier in Simulation mode rond rijd.ccm1982 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:23:
Wat zijn eigelijk momenteel de snelste tijden die gehaald worden in novice?
Verwijderd
Ik heb dit stuur:

Trekt op 100% zo belachelijk hard dat het kastje waar ik hem op gemonteerd had zelfs mee begon te schudden. Bij het stationair draaien van de auto vloog het stuur alle kanten op
Ik moest ongeveer terug naar 50% van de force strength om het realistisch aan te laten voelen. In de Thrustmaster driver zit ook speciale ondersteuning voor dit stuur dus ik voel nu veel meer effecten dan in GTR1. Bij het remmen voel ik het stuur blokkeren (lees: schokken), effecten bij stationair lopen, veel meer gevoel wanneer de auto uitbreekt, echt gevoel dat je hard gaat op rechte stuk etc. etc.
Echt top! GTR2 is veel meer echt racing ipv zorgen dat je op het circuit kan blijven.
Dat stuurtje heb ik ook gehad, prima ding. Fijne pedalen, helaas gingen deze na 8 maand kapot.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Ik speel nu ook dit spel voor het eerst. Speel in novice (hoe zet je dit trouwens in Simulation mode)
Heb veel ervaring met karten eigen kart enzo westrijden etc etc. Rij nu 1.39.8. Ben nog bezig met de instelling van de auto. Enige tips met de lambo?
Heb veel ervaring met karten eigen kart enzo westrijden etc etc. Rij nu 1.39.8. Ben nog bezig met de instelling van de auto. Enige tips met de lambo?
'realism' en dan kan je bovenaan switchenVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:00:
Ik speel nu ook dit spel voor het eerst. Speel in novice (hoe zet je dit trouwens in Simulation mode)
Verwijderd
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om met z'n 2en op de computer kan? Dus met splitscreen racen.
Zou heel erg cool zijn als dat kan. Maar de meeste spellen van tegenwoordig hebben dat niet:(
Ik ben al wezen zoeken ernaar, maar kan het niet vinden!
Zou heel erg cool zijn als dat kan. Maar de meeste spellen van tegenwoordig hebben dat niet:(
Verwijderd
Realitisch? Beter als 1? Hoe komen jullie daarbij
Ik kan begrijpen dat Simbin het spel toegankelijker wil maken voor het grote publiek, maar om het echte sim gevoel uit GTR te halen gaat mij wel een beetje te ver. Wat een arcade bagger zeg. Ik hoop echt dat deze demo op semi-pro of nog lager staat, anders ben ik helemaal teleurgesteld. Het hele gevoel is weg uit GTR2 en dat is vreselijk jammer. Een echte sim moet angst, kracht en gevoel geven, iets wat GTR bijna perfect kan. en daar gaat het toch om?
Agree to that 100%.
The first sentence says it all, "it really doesnt feel like a monster car". It doesn't feel all that real and involved anymore. In GTR1 you really felt like there was pressure on you, like the car was a very powerfull and fast car. It almost injected fear, but GTR2 has failed yet in this way. It all feels to arcade and unreal.
The brakes should really lock when I'm fully braking at 270kmp to 0, but it doesn't. Traction is also unrealistic. I mean when I'm driving in a corner and give to much gass for too long, my car should slip, but it doesn't at GTR2. In GTR2 is feels like a skating track, all slippery and wet in the corners.
The kerbs should be less slippery too and the gravel shouldn't stop the car this way. Don't you guys ever watch GTR races on tv?
Please give GTR2 the "scary" feeling back and lose the arcade influence!
(on the bright side, the menu and the music are great!)
Een echte sim is realistisch. Als realisme angst, kracht en gevoel geeft, so be it. Als realisme dat echter niet geeft, waarom zou GTR2 het dan wel moeten geven?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:43:
Een echte sim moet angst, kracht en gevoel geven, iets wat GTR bijna perfect kan. en daar gaat het toch om?
Dus mijn vraag aan jou: hoe kom je erbij dat GTR2 angst, kracht en gevoel moet geven? Zegt jou "gevoel" dat, of weet je for a fact dat GT wagens te allen tijde ontzettend lastig te beheersen zijn? (itt alleen wanneer je tegen de limiet aan zit)
Je slaat de spijker op zijn kop. Een sim met 2CV's die angst en kracht uitstraalt is ook geen sim.Benotti schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:00:
[...]
Een echte sim is realistisch. Als realisme angst, kracht en gevoel geeft, so be it. Als realisme dat echter niet geeft, waarom zou GTR2 het dan wel moeten geven?
Mensen die verwachten dat een realistische sim een hele moeilijk sim is, snappen het gewoon niet helemaal.
Verwijderd
Zamorano, hoe kom je er toch bij dat een lastige sim moeilijk moet zijn? Zeg ik dat dan?
En Benotti, ja ik verwacht spanning van een goede sim. Ik verwacht zenuwen en zweet van een goede sim en dit zat alles in GTR. Tuurlijk weet ik niet hoe het zit in de echte wereld, omdat ik daar nog nooit ben geweest, maar je kan zelf toch wel snappen dat het niet makkelijk is? En waar zeg ik het volgende dan? "ontzettend lastig te beheersen zijn". Leer eens lezen beiden.

En Benotti, ja ik verwacht spanning van een goede sim. Ik verwacht zenuwen en zweet van een goede sim en dit zat alles in GTR. Tuurlijk weet ik niet hoe het zit in de echte wereld, omdat ik daar nog nooit ben geweest, maar je kan zelf toch wel snappen dat het niet makkelijk is? En waar zeg ik het volgende dan? "ontzettend lastig te beheersen zijn". Leer eens lezen beiden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 22:23 ]
Je mag wel wat rustiger reageren hoor. Als je wilt dat ik je beter begrijp, moet je zelf duidelijker zijn. Definieer angst, kracht en gevoel zou ik zeggen..Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:23:
En waar zeg ik het volgende dan? "ontzettend lastig te beheersen zijn". Leer eens lezen beiden.
Dat wat niet makkelijk is? Het besturen van een GT wagen? Probeer je daarmee te zeggen dat je verwacht dat GT wagens wat moeilijker te beheersen zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:23:
Tuurlijk weet ik niet hoe het zit in de echte wereld, omdat ik daar nog nooit ben geweest, maar je kan zelf toch wel snappen dat het niet makkelijk is?
Ooit gehoord van het gezegde "Its easy to drive, but hard to race" (zo uit mijn duim gezogen, maar de strekking zit erin). Ik neem aan dat GT wagens redelijk wat grip hebben en zodoende zal het echt niet al te moeilijk zijn. Waar het hem in het racen in zit, zijn echter die laatste tienden van een seconde. Het balanceren tegen de limiet aan, op het randje van de grip.
Kun jij mij vertellen dat jij rondenlang op deze grens kunt balanceren en je wagen tot het uiterste kunt pushen en dat je dan nóg geen "angst" hebt en aan het zweten bent? Of rij jij eigenlijk maar op 80-90% van de limiet en verwacht jij dat de wagens dan ook al op het randje balanceren, zoals in GTR1?
[ Voor 61% gewijzigd door Benotti op 28-07-2006 22:36 ]
Verwijderd
Bijvoorbeeld, de angst om niet elke ronde van de race te snel op het gas te gaan, ander spin je.
Bijvoorbeeld, de angst om niet te hard te remmen anders kun je beginnen aan een inhaalrace.
Bijvoorbeeld, de kracht en het gevoel die je voelt als je het gaspedaal indrukt, waarbij je voelt dat je daadwerkelijk een GTR auto bestuurt. Bij GTR2 voel je het gasgeven veel minder.
Deze zaken mis ik in GTR2 tot nu toe doordat de tractie te goed is, je remmen bijna nooit blokkeren en je midden in de bocht met vol gas nog niet wegslipt.
Bijvoorbeeld, de angst om niet te hard te remmen anders kun je beginnen aan een inhaalrace.
Bijvoorbeeld, de kracht en het gevoel die je voelt als je het gaspedaal indrukt, waarbij je voelt dat je daadwerkelijk een GTR auto bestuurt. Bij GTR2 voel je het gasgeven veel minder.
Deze zaken mis ik in GTR2 tot nu toe doordat de tractie te goed is, je remmen bijna nooit blokkeren en je midden in de bocht met vol gas nog niet wegslipt.
Het eerste is er nog steeds, maar in zeer veel mindere mate. Dit is gedaan adhv het advies van Henrik Roos en Christopher Bouchut (spelfouten voorbehoudenVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:35:
Bijvoorbeeld, de angst om niet elke ronde van de race te snel op het gas te gaan, ander spin je.
En tsja, aan gevoel kan ik je niet helpen. Ik zou zeggen, probeer eens een 35/36er te rijden. Ik praatte toen wel anders (maar had vantevoren nog geen kritiek gegeven). Op de limiet lig ik er nog vaak naast en uiteindelijk worden we online toch weer allemaal gedwongen om op die limiet te gaan zitten....
Verwijderd
Ik rijd op het moment gemakkelijk laag in de 1.36.xxx en daar kan nog wel wat vanaf. Ik geef toe dat het leuker wordt naarmate je meer op de limiet rijdt maar net zo leuk als GTR1? Zeker niet.
En die 2 kunnen wel zeggen dat het onrealistisch was in GTR1, maar maakt dat uit dan? Het was juist een uitdaging om de grens op de zoeken van wanneer en hoeveel gas je geeft. Waarom verander je zoiets uitdagends dan
En die 2 kunnen wel zeggen dat het onrealistisch was in GTR1, maar maakt dat uit dan? Het was juist een uitdaging om de grens op de zoeken van wanneer en hoeveel gas je geeft. Waarom verander je zoiets uitdagends dan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 23:51 ]
Dus je geeft toe dat je helemaal geen realisme wilt, maar juist moeilijkheid? (retorische vraag). Beetje non-discussie dus, want GTR probeert realistisch te zijn terwijl jij juist liever realisme opoffert voor wat meer spelplezier. (makkelijker of juist moeilijker, ik zie geen verschil)Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:51:
[ Voor 13% gewijzigd door Benotti op 28-07-2006 23:56 ]
Daar gaat het nu juist om bij een sim hè. Bedankt voor het bewijzen van mijn eerdere stelling.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:51:
Ik rijd op het moment gemakkelijk laag in de 1.36.xxx en daar kan nog wel wat vanaf. Ik geef toe dat het leuker wordt naarmate je meer op de limiet rijdt maar net zo leuk als GTR1? Zeker niet.
En die 2 kunnen wel zeggen dat het onrealistisch was in GTR1, maar maakt dat uit dan?
Verwijderd
Zou misschien iemand even naar deze post kunnen kijken? Het geldt ook een beetje voor deze game waar ik na de demo ook wel zin in heb
*zucht*
Het is al vaker gezegd, zelfs door FIA GT coureurs, dat GTR2 realistischer is dan GTR1. GTR1 had enorme physicsproblemen als je uit een langzame bocht kwam, als GT wagens zich in het echt ook zo gedroegen kwam er niemand aan de finish, bij wijze van.
Kunnen we nu weer verder gaan over GTR2?
Het is al vaker gezegd, zelfs door FIA GT coureurs, dat GTR2 realistischer is dan GTR1. GTR1 had enorme physicsproblemen als je uit een langzame bocht kwam, als GT wagens zich in het echt ook zo gedroegen kwam er niemand aan de finish, bij wijze van.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nog een kleine opmerking dan.Arfman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:32:
*zucht*

Aangezien er 2 coureurs zijn die vonden dat GTR juist minder simuleert, is dat in GTR2 aangepast. Of het nou spannender is of niet, daar gaat het helemaal niet om. De makers wilden een sim maken en de echte coureurs hebben denk ik beter de feeling dan ieder ander om te zeggen of de sim wel of niet realistisch is.si·mu·la·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het simuleren
2 nabootsing van een systeem of model
3 [jur.] het verrichten van schijnhandelingen
JaVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:51:
En die 2 kunnen wel zeggen dat het onrealistisch was in GTR1, maar maakt dat uit dan?
Omdat de makers dus een sim wilden maken.Het was juist een uitdaging om de grens op de zoeken van wanneer en hoeveel gas je geeft. Waarom verander je zoiets uitdagends dan
Het is juist niet realistisch dat als je op het gas gaat in een redelijk snelle bocht dat je gelijk wielspin hebt met "maar" 500 pk en super grip gevende slicks, relatief veel druk op de aangedreven wielen. Kijk maar eens bij formule 1, die hebben veel meer vermogen, en minder druk op de achterwielen (bij lage snelheid) Het TCS grijpt daar vanaf 150km/h niet meer in. Bij een straat auto van 500 pk sta je ook niet direct achterstevoren als je op het gas gaat, daar kan je ook flink het pedaal intrappen en dat met relatief slechte banden.
Kortom de wielspin zoals bij GTR2 lijkt mij veel realistischer, alleen als je in een lage versnelling zit en relatief langzaam rijdt dat die dan spint en je kan hem nu nog opvangen wat bij gtr1 veel lastiger was.
Kortom de wielspin zoals bij GTR2 lijkt mij veel realistischer, alleen als je in een lage versnelling zit en relatief langzaam rijdt dat die dan spint en je kan hem nu nog opvangen wat bij gtr1 veel lastiger was.
Net met de Saleen in de demo 1:38.774 gereden, moet makkelijk sneller kunnen maar dit is voor mijn doen al best netjes. En de Saleen rij ik eigenlijk nooit, vind um lelijk
Verwijderd
Weet iemand antwoord op deze vraag?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:51:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om met z'n 2en op de computer kan? Dus met splitscreen racen.
Verwijderd
Oh, dus men luistert liever naar 2 realtime races dan naar het gamepubliek waar een spel voor gemaakt wordt?Smarron schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:55:
[...]
Nog een kleine opmerking dan.
[...]
Aangezien er 2 coureurs zijn die vonden dat GTR juist minder simuleert, is dat in GTR2 aangepast. Of het nou spannender is of niet, daar gaat het helemaal niet om. De makers wilden een sim maken en de echte coureurs hebben denk ik beter de feeling dan ieder ander om te zeggen of de sim wel of niet realistisch is.
Wat een bullshit zeg. Net of Simbin met GTR1 geen echte sim wilde maken...Omdat de makers dus een sim wilden maken.

Nee, men heeft juist wel geluisterd naar het vrij kritische simrace-publiek. Je doet nu of jouw mening die van het algehele gamepubliek, laat ik je hierbij dan meteen uit die droom helpen. En ja, voor een simracer (ja, dat is idd de doelgroep) is de mening van een realtime racer zeer belangrijk.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:24:
[...]
Oh, dus men luistert liever naar 2 realtime races dan naar het gamepubliek waar een spel voor gemaakt wordt?
Ja, maar het idee van een 2e deel maken is datgene verbeteren wat in het eerste deel nog niet helemaal goed was. Als je deel 1 leuker vindt om de fouten die er in zitten, dan blijf je dat toch gewoon spelen?Wat een bullshit zeg. Net of Simbin met GTR1 geen echte sim wilde maken...
Wat is eigelijk jullie snelste tijd in lap1? Misschien leuk om in de startpost een top10 ofzo te zetten?
Ik heb net 1.41.602 gereden in de ferrari met keyboard
57696520646974206c65657374206973206e657264
Grr .. GTR2 is al 2 keer vastgelopen, en dat zo erg dat ik m'n hele PC moest resetten 
Verder kom ik niet echt onder de 1.40, heb enorme onderstuur met de 575. Iemand een URL met goeie setups?
Verder kom ik niet echt onder de 1.40, heb enorme onderstuur met de 575. Iemand een URL met goeie setups?
Ook met standaard setup moet je wel onder de 1.40 kunnen komen. Anders gewoon even wat zachtere bandjes, tikje minder spoiler, minder benzine, meer rpm minder radiator.. maakt het weer wat makkelijker. Radiator moet je in race niet doen of het moet per ongeluk erg koud zijn op en om de baan, maar meestal is het in barcelona wel erg warm.Arfman schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:03:
Grr .. GTR2 is al 2 keer vastgelopen, en dat zo erg dat ik m'n hele PC moest resetten
Ja het probleem is dat je het niet makkelijk kunt controleren..Sluuut schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:44:
[..]Misschien leuk om in de startpost een top10 ofzo te zetten?
screenshot is een optie, maar natuurlijk ook vervalsbaar
Ik moet zeggen dat zonder al te veel hulpfuncties aan (alleen abs) dit spel in tegenstelling tot zijn voorganger nog wel is te spelen met het toetsenbord.
flickr - WOT Profile - Game PC
Heb een paar nieuwe filmpjes gespot@ gametrailers.com :
GTR 2 - Zhuhai Trailer HD
GTR 2 - Hockenheim Trailer HD
[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 31-07-2006 20:47 ]
Wat betreft die grip: ik denk dat het nu wel realistischer is dan GTR, op lage snelheid. Die slicks geven echt enorm veel grip. Ik heb zelf op Zandvoort wel eens gereden met een normale straat-Primera maar dan met slicks (don't ask
). Het is niet te bevatten hoeveel dat scheelt in grip tot je het zelf meemaakt.
Echter denk ik ook dat GTR2 op hoge snelheid toch teveel grip heeft. Dat de banden iets 'progressiever' aanvoelen in een lange, snelle bocht waardoor je wat voorspelbaarder wegglijdt in plaats van plots uitbreekt, lijkt me prima. Maar in de demo kun je bijna niets fout doen wat dat betreft, wil je uitbreken moet je het echt flink verknallen en ik denk wel dat daar nog verbetering te behalen is voor Simbin in de final release. Plus dat de banden vrijwel niet meer te blokkeren zijn bij aanremmen, dat klopt gewoon niet. Het kan wel, hangt van de bocht af, maar met 100% remdruk en het pedaal onderin, zouden ze altijd moeten kunnen blokkeren en dat gebeurt nu niet.
Verder vind ik het wel een prima demo eigenlijk! Grafisch een verbetering, vooral de DirectX9 shaders zijn een stuk mooier natuurlijk en track-side is veel meer detail te zien in de vorm van struikjes en bomen op plaatsen waar het in GTR gewoon kaal is. Ook mooi vind ik dat ze weer enorm veel oog hebben gehad voor de kleine details: De ene Viper met de grote, extra lampen voorin de neus, de andere Viper zonder. De ene Saleen met rem- en achterlicht separaat, de andere Saleen heeft beide lampjes in 1 unit. Daar hou ik wel van. En de dag-nacht cyclus is een mooie aanvulling!
Echter denk ik ook dat GTR2 op hoge snelheid toch teveel grip heeft. Dat de banden iets 'progressiever' aanvoelen in een lange, snelle bocht waardoor je wat voorspelbaarder wegglijdt in plaats van plots uitbreekt, lijkt me prima. Maar in de demo kun je bijna niets fout doen wat dat betreft, wil je uitbreken moet je het echt flink verknallen en ik denk wel dat daar nog verbetering te behalen is voor Simbin in de final release. Plus dat de banden vrijwel niet meer te blokkeren zijn bij aanremmen, dat klopt gewoon niet. Het kan wel, hangt van de bocht af, maar met 100% remdruk en het pedaal onderin, zouden ze altijd moeten kunnen blokkeren en dat gebeurt nu niet.
Verder vind ik het wel een prima demo eigenlijk! Grafisch een verbetering, vooral de DirectX9 shaders zijn een stuk mooier natuurlijk en track-side is veel meer detail te zien in de vorm van struikjes en bomen op plaatsen waar het in GTR gewoon kaal is. Ook mooi vind ik dat ze weer enorm veel oog hebben gehad voor de kleine details: De ene Viper met de grote, extra lampen voorin de neus, de andere Viper zonder. De ene Saleen met rem- en achterlicht separaat, de andere Saleen heeft beide lampjes in 1 unit. Daar hou ik wel van. En de dag-nacht cyclus is een mooie aanvulling!
Die staan ook gewoon op www.gtr-game.comTortelli schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:46:
Heb een paar nieuwe filmpjes gespot@ gametrailers.com :
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat is ook iets wat ik niet helemaal geloofwaardig vind. Vol op de rem trappen zou met 250km/h imo ook gewoon een oncontroleerbare auto moeten opleveren. Wisselt trouwens wel een beetje per auto heb ik het idee. Heb het idee dat de Saleen en Storm Lister wat dat betreft gevoeliger zijn.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:58:
Plus dat de banden vrijwel niet meer te blokkeren zijn bij aanremmen, dat klopt gewoon niet. Het kan wel, hangt van de bocht af, maar met 100% remdruk en het pedaal onderin, zouden ze altijd moeten kunnen blokkeren en dat gebeurt nu niet.
Maar al met al erg leuk, nu zat ik gisteren na tijdje demo weer even online op een circuit te raggen maar van GTR2 > GTR1 is wel weer ineens erg wennen. Damn
Waar halen jullie allemaal die settings vandaan voor GTR2 demo en GTR Full???
Zo, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de demo van GTR2 installed.
Kortom weer een goed idee. Ik vroeg mij toen gelijk af waarom ik GTR in de hoek heb gelegd maar na een paar rondjes wist ik het weer. Het is alsof ik met de handrem erop rij. Als ik ingame kijk naar de controllersettings valt ook op dat de waarde van mijn rempedaal nooit aan het einde komt (gas wel). Ook onder spelbesturing configuratie komt de Y-as nooit tot aan de top. Maar recalibreren kan niet.
Dus ik heb gezocht in het register (backup gemaakt off-course van de veranderde sleutel) en de sleutel met waardes van de Y,X en Throttle weggegooid, reboot en herstart. Nu heb ik in de spelbesturingconfiguratie veel minder items (dus iets teveel weggegooid denk ik) maar kon wel calibreren.
GTR2 weer gestart en ziedaar letterlijk 3 seconden sneller. Zit nu met standaard setup op 1.40.XXX in ferrari. Maar mij lijkt dat dit resetten van de X,Y waardes makkelijk zou moeten kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien zelfs een tooltje. (stuur is namelijk nu zeeer gevoelig)
Je zou natuurlijk kunnen zeggen, verwijder alle zaken en install het stuur opnieuw met de juiste drivers. Mijn stuur is echter een Thrustmaster Force GT en die is nog van voor WinXP en drivers is een klein probleem. (Thrustmaster is na dit stuur falliet gegaan en is nu onderdeel van Guillemot)
Kortom weer een goed idee. Ik vroeg mij toen gelijk af waarom ik GTR in de hoek heb gelegd maar na een paar rondjes wist ik het weer. Het is alsof ik met de handrem erop rij. Als ik ingame kijk naar de controllersettings valt ook op dat de waarde van mijn rempedaal nooit aan het einde komt (gas wel). Ook onder spelbesturing configuratie komt de Y-as nooit tot aan de top. Maar recalibreren kan niet.
Dus ik heb gezocht in het register (backup gemaakt off-course van de veranderde sleutel) en de sleutel met waardes van de Y,X en Throttle weggegooid, reboot en herstart. Nu heb ik in de spelbesturingconfiguratie veel minder items (dus iets teveel weggegooid denk ik) maar kon wel calibreren.
GTR2 weer gestart en ziedaar letterlijk 3 seconden sneller. Zit nu met standaard setup op 1.40.XXX in ferrari. Maar mij lijkt dat dit resetten van de X,Y waardes makkelijk zou moeten kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien zelfs een tooltje. (stuur is namelijk nu zeeer gevoelig)
Je zou natuurlijk kunnen zeggen, verwijder alle zaken en install het stuur opnieuw met de juiste drivers. Mijn stuur is echter een Thrustmaster Force GT en die is nog van voor WinXP en drivers is een klein probleem. (Thrustmaster is na dit stuur falliet gegaan en is nu onderdeel van Guillemot)
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Doe even een google op DXTweak 2. Daar kun je al je assen goed mee calibreren/testen.Napalm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:39:
Zo, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de demo van GTR2 installed.
Bedankt voor de tip. Inderdaad met deze util en tevens op de site aanwezige program CLrCalib.exe is er weer het een en ander aan te passen en te overzien.Zamorano schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:50:
[...]
Doe even een google op DXTweak 2. Daar kun je al je assen goed mee calibreren/testen.
Zag trouwens nu mijn eigen voeten in de monitor. Erg mooi gedaan het voetenwerk in de cockpit. Als mijn poot op de rem gaat zie je het in je display.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Hoe komen jullie eigenlijk aan andere auto's
ik heb nog steeds alleen de Ferrari en de Lambo
Verwijderd
Ik heb vandaag de demo geinstalleerd, maar ben nog niet helemaal onder de indruk eerlijk gezegd. Het rijden heeft me nog niet echt overtuigd, maar ik ga het een tijdje proberen.
Nu heb ik echter een probleem, wat ik al wel een beetje had in GTR 1, maar dat nu veel erger is geworden. Mijn DFP stuur slingert van links naar rechts op rechte stukken, en ik krijg het niet goed weg. Reverse effects staat al aan, dat weet ik nog van 1, en in bochten werkt het stuur prima. Rond de middenstand echter gaat hij altijd slingeren.
Ik ga nog proberen de deadzone aan te zetten, maar liever heb ik dit niet eigenlijk..
Edit: helpt dus niet, 5% in ieder geval niet, en meer slaat nergens meer op vind ik.
Edit2: Het enige wat het vermindert is de force feedback strength wat omlaag doen, maar dan nog kan ik m'n stuur niet loslaten op het rechte stuk.
Nu heb ik echter een probleem, wat ik al wel een beetje had in GTR 1, maar dat nu veel erger is geworden. Mijn DFP stuur slingert van links naar rechts op rechte stukken, en ik krijg het niet goed weg. Reverse effects staat al aan, dat weet ik nog van 1, en in bochten werkt het stuur prima. Rond de middenstand echter gaat hij altijd slingeren.
Ik ga nog proberen de deadzone aan te zetten, maar liever heb ik dit niet eigenlijk..
Edit: helpt dus niet, 5% in ieder geval niet, en meer slaat nergens meer op vind ik.
Edit2: Het enige wat het vermindert is de force feedback strength wat omlaag doen, maar dan nog kan ik m'n stuur niet loslaten op het rechte stuk.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 18:04 ]
Heb ik ook met mijn df (de niet pro) moet hem altijd vast houden, maar mij irriteert dat niet zo. Heb het met alle spellen ook op me ps2
Ik heb alle hulpmiddelen uit staan behalve de clutch. Daarbij de Lambo zo afgesteld dat hij voelt als hij voelde in GTR1, het komt in ieder geval aardig in de buurt. Toch kom ik sneller bij de finish. In GTR1 kwam ik met de Lambo tot 1.39.1. Nu tot 1.37.8 na een poging of 20.
Light het aan mij, of is de Motec informatie slechter te lezen. De bandentemperatuur is ijna niet te lezen tijdens het rijden. Lastig.
Light het aan mij, of is de Motec informatie slechter te lezen. De bandentemperatuur is ijna niet te lezen tijdens het rijden. Lastig.
is het spel nou al te koop of praat iedereen over de demo?
over de demo, het spel komt eind september geloof ik
Verwijderd
Dit is ook mijn eerste race sim die ik speel (op GT na.. die heb ik een paar x gedaan maar niet serieus ofzo) en ik moet zeggen dat ik het aardig realistisch vind..
Nu net weer even NFS gedaan, maar ik ga toch snel weer GTR2 doen.. veel koeler
mijn ronde tijd zit overigens nog net boven de 1.41 met de ferrari.. ga zo eens aan de slag met de lambo
Nu net weer even NFS gedaan, maar ik ga toch snel weer GTR2 doen.. veel koeler
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:11:
Dit is ook mijn eerste race sim die ik speel (op GT na.. die heb ik een paar x gedaan maar niet serieus ofzo) en ik moet zeggen dat ik het aardig realistisch vind..
Nu net weer even NFS gedaan, maar ik ga toch snel weer GTR2 doen.. veel koelermijn ronde tijd zit overigens nog net boven de 1.41 met de ferrari.. ga zo eens aan de slag met de lambo
Heb hem net ook geinstalleerd. Alle driving aids staan nog gewoon aan zoals het aan het begin is en ik rij telkens 1.44 met de lambo
Ook heb ik gemerkt dat het niet slim is per ongeluk je auto in Neutral te zetten bij 280 km/h

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
In de categorie simulation met keyboard:
1.39.3 1.38.677 met de lambo. Alle hulpspullen uit, alleen traction control op high. Anders staat hij rond bij het minste gas geven...
Maar kan nog wel sneller. Kan nog een beetje af. Goede, snelle bochten rijden met keyboard is blijft moeilijk.
1.39.3 1.38.677 met de lambo. Alle hulpspullen uit, alleen traction control op high. Anders staat hij rond bij het minste gas geven...
Maar kan nog wel sneller. Kan nog een beetje af. Goede, snelle bochten rijden met keyboard is blijft moeilijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Noel op 14-08-2006 18:00 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Vraagje!
Mijn demo laat alleen een cockpit zien met een werkende toerenteller.
Ik zie geen 'gears' of km/h. terwijl ik wel in diverse sreen shots zie waar dit welk actief is.
heb diverse menus al doorlopen, maar ik krijg dit niet actief...
iemand enig idee?
Ik zie geen 'gears' of km/h. terwijl ik wel in diverse sreen shots zie waar dit welk actief is.
iemand enig idee?
Compjoeters... hu?
Met Insert/Home/PageUp/PageDown kan je camera's wisselen.olson schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:50:
Vraagje!
iemand enig idee?
Insert is Cockpit-Motorkap-Bumper, waar de 2e iig dat soort meters heeft.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Staat bij Options > Advanced > HUD in cockpitolson schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:50:
Vraagje!
iemand enig idee?
Moet je daar ff aan switchen.
Dan heb ik ook gelijk een vraagje, weet iemand misschien hoe je de ghost in Time Trial uit kunt zetten? Ik wordt hier nogal eens door afgeleid, en dan een momentje te laat remmen... Argh en dan vliegt er weer wat door de kamer...
Ik kom met de Lamborghini trouwens voorlopig nog niet onder de 1.45.xxx

Ik heb GTR1 wel even gedaan, maar al gauw afgehaakt door de physics. Ben maar weer gauw overgestapt op Forza Motorsport op de xbox, eigenlijk de enige racer die in de buurt van een simracer komt op de Xbox.
Maar met GTR2 wil ik het nog wel ff proberen
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
heb daarnet 1.42 gereden met de lambo... verder is het voor mij al vaak moeilijk om lang goede rondes te rijden.
hebben jullie misschien nog rijtips ??
hebben jullie misschien nog rijtips ??
Diagnose Specialist Ford
Rijd je met een stuur?
Zo niet, is het een tip om er een te kopen
.
Als je wel met een stuurtje rijdt, zijn er een aantal basistips. Het belangrijkste is altijd dat je zo hard mogelijk uit een bocht komt. Hoe hard je de bocht in gaat, of hoe hard het in het midden van de bocht gaat is minder belangrijk. De snelheid die je wint aan het einde van een bocht neem je mee het rechte stuk(je) op.
Kies de juiste versnelling per bocht. Bij voorkeur handmatig schakelen. Zo kan je ook goed op je motor remmen. Kies sneller een hogere dan een lagere versnelling voor een bocht. Zo dwing je jezelf iets harder te gaan en heb je minder last van een twitchy achterkant bij 't uitacceleren.
Zorg ervoor dat je heel de baan gebruikt. Dit kan je goed bij jezelf zien in replays. Raak bij de apex van de bocht altijd de binnnekant bijna en bij 't uitkomen moet je altijd goed aan de buitenkant uitkomen.
Als je last hebt van een auto die niet lekker genoeg instuurt, kan je oefenen met 'tailbraking' . Dat houdt in dat je de bocht inremt. Door de verplaatsing van het gewicht naar voren hebben je voorwielen wat meer grip en kan je beter insturen en later remmen. Dit is een iets gevorderde techniek.
Als je gevoelsmatig niet sneller meer kunt door het veranderen van je rijstijl, moet je eens gaan kijken naar het setuppen. Maar voorlopig kan je in ieder geval jezelf blijven verbeteren met de basissetup. Daarmee moet 1.37/1.38 absoluut mogelijk zijn.
Succes
Zo niet, is het een tip om er een te kopen
Als je wel met een stuurtje rijdt, zijn er een aantal basistips. Het belangrijkste is altijd dat je zo hard mogelijk uit een bocht komt. Hoe hard je de bocht in gaat, of hoe hard het in het midden van de bocht gaat is minder belangrijk. De snelheid die je wint aan het einde van een bocht neem je mee het rechte stuk(je) op.
Kies de juiste versnelling per bocht. Bij voorkeur handmatig schakelen. Zo kan je ook goed op je motor remmen. Kies sneller een hogere dan een lagere versnelling voor een bocht. Zo dwing je jezelf iets harder te gaan en heb je minder last van een twitchy achterkant bij 't uitacceleren.
Zorg ervoor dat je heel de baan gebruikt. Dit kan je goed bij jezelf zien in replays. Raak bij de apex van de bocht altijd de binnnekant bijna en bij 't uitkomen moet je altijd goed aan de buitenkant uitkomen.
Als je last hebt van een auto die niet lekker genoeg instuurt, kan je oefenen met 'tailbraking' . Dat houdt in dat je de bocht inremt. Door de verplaatsing van het gewicht naar voren hebben je voorwielen wat meer grip en kan je beter insturen en later remmen. Dit is een iets gevorderde techniek.
Als je gevoelsmatig niet sneller meer kunt door het veranderen van je rijstijl, moet je eens gaan kijken naar het setuppen. Maar voorlopig kan je in ieder geval jezelf blijven verbeteren met de basissetup. Daarmee moet 1.37/1.38 absoluut mogelijk zijn.
Succes
Trail braking 
Overigens, na GTR2 komt Simbin met een WTCC sim. De officiële site hiervan is ook geopend.
Overigens, na GTR2 komt Simbin met een WTCC sim. De officiële site hiervan is ook geopend.
Weet iemand wat een betaalbaar, goed stuurtje is met clutch? Ik rijd nu met een Logitech Driving Force Pro. Prima stuurtje om mee te ontdekken dat ik simracing toch echt wel erg leuk vind. Maar nu wil ik wat beters. Rond de 150 euro...?
als je bedoelt dat je in de "cockpit" de gear indicator e.d. niet ziet dan moet je checken of je in de config ("Configure GTR 2 Demo" in start menu) als kleurendiepte 32 bit hebt gekozen.. bij 16 bit werkt het namelijk niet.olson schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:50:
Vraagje!
iemand enig idee?
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Bij mij werkt het anders prima op 16 bitsjosh-hill schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 04:12:
[...]
als je bedoelt dat je in de "cockpit" de gear indicator e.d. niet ziet dan moet je checken of je in de config ("Configure GTR 2 Demo" in start menu) als kleurendiepte 32 bit hebt gekozen.. bij 16 bit werkt het namelijk niet.
Only fools are enslaved by time and space.
Voor dat budget kun je dat sowieso wel vergeten, je krijgt misschien hoogstens een goede pedalenset met clutch voor dat geld maar ook dat betwijfel ik. Je zou op de nieuwe Logitech G25 (stuur met shifter en pedalen met clutch) kunnen wachten maar die wordt wel een stukje duurder. Kijk ook eens in het [PC] Racesim Hardware TopicBram77 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:32:
Weet iemand wat een betaalbaar, goed stuurtje is met clutch? Ik rijd nu met een Logitech Driving Force Pro. Prima stuurtje om mee te ontdekken dat ik simracing toch echt wel erg leuk vind. Maar nu wil ik wat beters. Rond de 150 euro...?
Ah, interessant, altijd een fan geweest van Tourisme races, zeker vroeger in de hoogdagen van het SuperTourism. Als ik het goed voor heb, zijn ze van plan het op recente seizoenen te baseren, met die nieuwe tracks in Brazilië en MexicoZamorano schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:10:
Trail braking
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Op zich wel leuk WTCC, alleen zal het wel een goedkope manier zijn om extra geld in het laatje te brengen. Gewoon een paar auto's veranderen en een paar banen toevoegen en je hebt een nieuw spel. IPV GTR & WTCC in 1 spel te stoppen.Fuelke schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:47:
[...]
Ah, interessant, altijd een fan geweest van Tourisme races, zeker vroeger in de hoogdagen van het SuperTourism. Als ik het goed voor heb, zijn ze van plan het op recente seizoenen te baseren, met die nieuwe tracks in Brazilië en Mexico
Ten tijde van de LG Superracing weekends toen WTCC nog ETCC was had dat wel gekund denk ik, maar volgens mij staan beide series nu los van elkaar dus gaan ze die ook niet meer allebei in 1 game stoppen. En tsja, er moet natuurlijk geld in het laatje komen.
Ik ben het wel een beetje met je eens, ze lijken een beetje de EA Sports kant op te gaan. RACE zal wel weer dezelfde engine hebben die ze sinds GT Legends gebruiken en dat ze nu pas met iets als werkende ruitenwissers komen had natuurlijk allang in GTR2 gekund. Maar niet te snel oordelen
Ik ben het wel een beetje met je eens, ze lijken een beetje de EA Sports kant op te gaan. RACE zal wel weer dezelfde engine hebben die ze sinds GT Legends gebruiken en dat ze nu pas met iets als werkende ruitenwissers komen had natuurlijk allang in GTR2 gekund. Maar niet te snel oordelen
Wow! Dat ziet er goed uit! Dat wordt m ongetwijfeld. BedanktkNarf schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:11:
[...]
Voor dat budget kun je dat sowieso wel vergeten, je krijgt misschien hoogstens een goede pedalenset met clutch voor dat geld maar ook dat betwijfel ik. Je zou op de nieuwe Logitech G25 (stuur met shifter en pedalen met clutch) kunnen wachten maar die wordt wel een stukje duurder. Kijk ook eens in het [PC] Racesim Hardware Topic
[PC] Racesim Hardware Topic
Ik heb dit ook al op het gamer.nl forum gepost, maar ik dacht, laat ik jullie er ook blij mee maken hier op GOT 
Links GTR, rechts GTR2. Let vooral op de begroeing langs de baan in Enna! De tracks zijn vooral op dat vlak veranderd, niet qua layout en dergelijke. Ook zijn de reclameborden aangepast aan seizoen 2004 waar van toepassing. Het donkere asfalt in de GTR2 shots komt trouwens voor een deel doordat het in-game 17u00 is, dus lage zon. Maar het asfalt in GTR2 is sowieso donkerder dan in GTR.
Enna Pergusa:

Estoril:

En deze omdat het gewoon een mooie screenie is

Links GTR, rechts GTR2. Let vooral op de begroeing langs de baan in Enna! De tracks zijn vooral op dat vlak veranderd, niet qua layout en dergelijke. Ook zijn de reclameborden aangepast aan seizoen 2004 waar van toepassing. Het donkere asfalt in de GTR2 shots komt trouwens voor een deel doordat het in-game 17u00 is, dus lage zon. Maar het asfalt in GTR2 is sowieso donkerder dan in GTR.
Enna Pergusa:

Estoril:

En deze omdat het gewoon een mooie screenie is

Ze maken het zich in elk geval niet speciaal makkelijk. Ze reizen al sinds vorig seizoen met een Simbin crew met het WTCC circus mee om beeld- en geluidopnamen te maken. Diverse coureurs hebben al proefgereden met de game om ze van feedback te voorzien. Bovendien hebben ze een dure FIA licentie terug te verdienen, dus ze zullen het toch wel de moeite waard maken. En dan nog, zoals het er nu naar uitziet wordt het gewoon weer een hele goede game. Helemaal compleet, dus ook met de dubbele races per weekend en dergelijke. Ik ben er wel benieuwd naar.silencedead schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:28:
[...]
Op zich wel leuk WTCC, alleen zal het wel een goedkope manier zijn om extra geld in het laatje te brengen. Gewoon een paar auto's veranderen en een paar banen toevoegen en je hebt een nieuw spel. IPV GTR & WTCC in 1 spel te stoppen.
WTCC zal ook zeker niet slecht worden, en oh oh wat een vervelend werk hebben ze zeg elk race weekend op het circuit zijn
. Ondanks de kleine veranderingen van gtr1 naar deel 2 wil ik die wel gaan kopen, maar om nog eens 50,- euro te gaan uitgeven voor WTCC vind ik persoonlijk wat te gek worden, hoe geweldig het spel ook weer zal worden.
Welk asfalt is nu eigenlijk realistischer?
Verwijderd
Het grijze asfalt is eigenlijk beton, net als in de kommen van bijvoorbeeld de nordschleife (arg ik wil de nordschleife in GTR2!).
Het donkere asfalt is qua kleur meer realistisch.
Het donkere asfalt is qua kleur meer realistisch.
Hoe krijgen jullie nou andere auto's en tracks bij de demo
linkje iemand
@BeQuietAndDrive, zeker ook een 20'' breedbeeld scherm
?
@BeQuietAndDrive, zeker ook een 20'' breedbeeld scherm

Je hebt verschillende kleuren asfalt natuurlijk he, vergelijken met het echte Enna Pergusa dus.

Dit was in 2004, dus als het asfalt inmiddels niet veranderd is, lijkt de waarheid wat in het midden te liggen.
Persoonlijk zie ik weinig in 50€ betalen voor een patch naar GTR2, dan heb ik nog eerder geld over voor WTCC (aka RACE). Maar we zitten ook niet echt verlegen om racesims tegenwoordig, dus we zullen wel zien.

Dit was in 2004, dus als het asfalt inmiddels niet veranderd is, lijkt de waarheid wat in het midden te liggen.
Persoonlijk zie ik weinig in 50€ betalen voor een patch naar GTR2, dan heb ik nog eerder geld over voor WTCC (aka RACE). Maar we zitten ook niet echt verlegen om racesims tegenwoordig, dus we zullen wel zien.
Daar breekt mijn klomp dan helemaal van. Is het nou echt zo moeilijk om de kleur asfalt goed te hebben?Zamorano schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:28:
Je zou kunnen zeggen dat ze een paar jaar geleden gewoon kleurenblind waren en dat ze het nu gefixed hebben, maar kennelijk is dat niet zo.

Niet dat het mij boeit, het ziet er alleen zo stom uit.
En dit was het enige goede antwoord!!!josh-hill schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 04:12:
[...]
als je bedoelt dat je in de "cockpit" de gear indicator e.d. niet ziet dan moet je checken of je in de config ("Configure GTR 2 Demo" in start menu) als kleurendiepte 32 bit hebt gekozen.. bij 16 bit werkt het namelijk niet.
Bedankt !
Compjoeters... hu?
Op Enna heb je bij s/f een overgang van licht naar donker asfalt, en dat zit in GTR2 er wel goed in. Zie:
.
Ik zal daar ook nog even een screen van schieten later.
en dit is niet uit de demo, dit is uit de review versie van GTR 2. Ik schrijf de review voor gamer.nl, vandaar dat ik die reeds in mijn bezit heb. Kan en mag er verder nog niet zoveel over zeggen, maar screens never hurt anybody

Ik zal daar ook nog even een screen van schieten later.
Klopt, een DellDubbel Fristie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:25:
Hoe krijgen jullie nou andere auto's en tracks bij de demolinkje iemand
![]()
@BeQuietAndDrive, zeker ook een 20'' breedbeeld scherm?
Hm, weet er iemand misschien of de ghost in de Time Trial uit te zetten is? Ik heb alle menu's in de demo gehad, maar ik kan het niet vinden, maar misschien kan het ook wel niet.
Als ik nl vlak achter de ghost rijd geeft dit nogal eens framedrops, dus niet zo handig als ik m op zn staart zit en m'n rondje nóg wat harder wil rijden...
Edit: lama, heb 't al gevonden...
Als ik nl vlak achter de ghost rijd geeft dit nogal eens framedrops, dus niet zo handig als ik m op zn staart zit en m'n rondje nóg wat harder wil rijden...
[ Voor 5% gewijzigd door BamiHap op 17-08-2006 18:30 ]
Misschien zou je het willen delen wáár, want ik kan het nergens vinden.BamiHap schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:53:
Hm, weet er iemand misschien of de ghost in de Time Trial uit te zetten is? Ik heb alle menu's in de demo gehad, maar ik kan het niet vinden, maar misschien kan het ook wel niet.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Ah oke ja tuurlijk ik heb het hiero gevonden.
Is trouwens niet in de menus te vinden maar is een tweakje in een .plr filetje.
Is trouwens niet in de menus te vinden maar is een tweakje in een .plr filetje.
Thanks.
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
zit er over te denken deze versie icm G25 aan te schaffen halverwege september. sinds ik erachter ben dat mijn slechte rij kunsten bleken te liggen aan mijn brakke puma madcatz stuurtje
zie ik weer wat heil in racen op de pc.is er alweer een online got league?

Dit topic is gesloten.