[PC] GTR2: FIA GT Racing Game

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 18.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Saleen van de binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdej.demon.nl/saleen_gtr2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Zit nu op 1:36.956 met kwali setup, moet sneller kunnen als ik wat meer ga veranderen aan de setup, behalve banden en benzine :)

De ai heeft nog wel wat tweaking nodig: Als je 1e rijd is het moeilijk om echt weg te rijden bij de rest, maar zodra je word ingehaald gaat diegene lijkt het wel een stuk langzamer rijden (rondetijden lagen ineens in de 1:40, daarvoor 1:38). Als je hem dan weer inhaalt loop je een stukje weg, en ineens zet ie een rondje 1:36 neer, en zit ie weer op je hielen Of is dit het zogenaamde catch up systeem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Hoe unlock je die tracks? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op standaard settings haal ik met de ferrari 1m44. Moet natuurlijk een hoop sneller kunnen, maar moet toegeven de originele GTR al heel lang niet meer te hebben gespeeld :P
en was mijn 2e lap, dus vind het toch al aardig ;)
denk dat ik de originele wel weer ga kopen, het rijd allemaal net wat beter dan de originele GTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32

Rayzman

+31 Rayzman

Wat ik hinderlijk vind is dat als je met limiter de pits uit rijdt hij aan het eind vanzelf uitgaat. Je moet toch daar ook tijd mee kunnen verliezen.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Rayzman schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:26:
Wat ik hinderlijk vind is dat als je met limiter de pits uit rijdt hij aan het eind vanzelf uitgaat. Je moet toch daar ook tijd mee kunnen verliezen.
Volgensmij heb je dan nog één of andere setting aanstaan want hier doet ie dat niet?
(huidige record: 1.38.100 F575)

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 22-07-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
t kan nog gekker :D

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr4u.de/attachment.php?attachmentid=15633

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr4u.de/attachment.php?attachmentid=15634

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr4u.de/attachment.php?attachmentid=15636

Beetje lastig al dat sneheidsverschil ;)

In GTL merk je duidelijk dat het dumbed down physics zijn....Griplevels zijn weird en draaiing om de centrale as ook. Remmen blokkeren ho maar en 600+PK dwarsleggen of een spin out op low speed no way...

Het riekt wel heel duidelijk naar de commerciele hand van 10tacle, die zich liever wat meer op de massa richt, dan de hardcore azijnpissende simmert ;)
Wellicht is de complete open structuur van de demo en waarschijnlijk ook de full game daarom een bewuste keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
OzBoz schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Met standaard setup kom je daar ook wel onder (ik met lambo) probeer anders je spoiler wat lager te zetten, radiator wat lager en max rpm weer hoger. Ik kan niet wachten op sep. Ben laatste tijd best weer bezig met GTR1 moet zeggen dat je qua gedrag van andere rijders beter tegen AI kan rijden meestal ;) Maar blijft wel een top spel. Ik hoop dat ze multiplayer wel erg verbeterd hebben niet dat je ineens auto's ziet stilstaan voor je omdat iemand op esc drukt etc.

Ik heb LFS ook maar ik vind het toch wel leuker om met 'echte' auto's te rijden dan neppers. GTL heb ik wel gekocht maar zelden gespeeld omdat ik het echt verschrikkelijk vind dat je eerst een beetje een carreer mode door moet voor je in wat normalere auto's kan rijden online. Echt te suf, bedoel, dat sim rijden ken ik wel na GTR1 :)
Als je alles wilt unlocken in GTL:

spoiler:
Maak een leeg bestand genaamd TG2001.DYN aan in je GTL dir, elk nieuw profiel wat je dan aanmaakt heeft alles unlocked.

Was zelf in cup E bezig maar meer dan 25 uur racen alleen maar om de laatste auto's er bij te krijgen vond ik een beetje belabberd.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Zo net eens even gespeelt, en rijd wel weer lekker, heb alleen vroeger GTR demo gespeelt nooit gehele spel. :P

Maar moet zeggen dat dit weer leuke racegame. Snelste tijd tot nu toe 1.55 met Act Labs stuur en shifter, lekker moeilijk ben niet zo'n sim racer, maar is wel lachen met zo'n shifter, betje kutten op rechte stuk van zijn 6 in zijn 1 zetten en kaboem. :P

Maar we gaan snel eens even serieus er mee bezig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

straks even lekker rijden om een scherpe tijd neer te zetten :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wel leuk om even van z'n 6 naar z'n 1 te schakelen en dan de motor op te blazen })
Zal is kijken of ik jullie tijden kan evenaren. :)
1:43,096 momenteel :P

[ Voor 29% gewijzigd door Satch op 23-07-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn snelste tijd atm is een 1:36,276 met de Lambo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ben aan het proberen een drifting-setup te maken :D
wilt alleen nog niet heel hard lukken.
nouja, heb het opzich wel voor elkaar, maar heb echt veel te weinig controller over de auto dan :(
een bocht kom ik nog wel goed glijdend en piepend door, maar als ik ook maar een beetje teveel gas geef gooi ik de auto om. en met traction control aan kom ik de bocht niet eens door :P

iemand beetje verstand van hoe ik dat eventueel in zou kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
defusion schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:01:
Ben aan het proberen een drifting-setup te maken :D
wilt alleen nog niet heel hard lukken.
nouja, heb het opzich wel voor elkaar, maar heb echt veel te weinig controller over de auto dan :(
een bocht kom ik nog wel goed glijdend en piepend door, maar als ik ook maar een beetje teveel gas geef gooi ik de auto om. en met traction control aan kom ik de bocht niet eens door :P

iemand beetje verstand van hoe ik dat eventueel in zou kunnen stellen?
Zet bij de diff de power eens wat lager, dus die waar die procenten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
ik heb ook nog een act-labs stuur liggen, maar die heb ik niet eens aangesloten staan nu...
was nog de oude versie (RS zonder force), en dus op gameport.

nou ja, XP + gameport = een grote ramp, en het stuur zuigt nog ook :P denk dat ik een pech model had ofzo.

op dit moment, ben ik met keyboard sneller dan ik met dat stuur zou zijn :P is echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net even met de Viper mijn record gehaald, 1:35:6 :9

//EDIT:
Ik heb nu 1:34:513 gehaald :)

[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 23-07-2006 11:07 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

wtf :O

aardig snel man :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Woei, andere tracks doen het inmiddels ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/bathurst.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MayaFreak schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:27:
Woei, andere tracks doen het inmiddels ook:
[afbeelding]
Misschien leuk om even te vertellen hoe het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gisteren Bathurst al even geprobeerd, wel opvallend dat de structuur van de demo zo open is vergeleken met GTL en GTR. Makes you wonder.

Nu blijkt ook dat, wat we al vermoedden, de slipcurves van de banden een beetje te zijn doorgeslagen naar de andere kant, te vergevend. En ook de waarde van de grip op de baan is erg hoog. De tijden die gereden worden zijn absoluut niet realistisch.
Dus of dit is toch de semi-pro mode, of Simbin/Blimey is zich wellicht toch iets meer gaan richten op het grotere publiek.

Aardige demo, maar voor mij geen reden om het spel te kopen. Ik wacht nog wel af hoe het uiteindelijke spel ontvangen wordt.
Ik hou het maar bij rFactor en hoop stiekem toch op een nKpro patch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Zamorano schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:15:
Gisteren Bathurst al even geprobeerd, wel opvallend dat de structuur van de demo zo open is vergeleken met GTL en GTR. Makes you wonder.
Starforce zijn ze ook kwijtgeraakt. Ben idd ook benieuwd waarom deze omslag in mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Benotti schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:16:
[...]

Starforce zijn ze ook kwijtgeraakt. Ben idd ook benieuwd waarom deze omslag in mentaliteit.
Tegenvallende verkopen denk ik, was al ergens genoemd.

//EDIT:
* Phyxion heeft zijn record verbroken _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/790/viper132175xn4.th.jpg
1:32:175 :)

[ Voor 30% gewijzigd door Phyxion op 23-07-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het zal het spel zeker goed doen als het illegaal te downloaden is.Als je het maar moet kopen om online te kunnen spelen. Dat lijkt de ideale strategie voor zo'n spel. Als ze het zo gaan doen (desnoods gratis weggeven voor single player) hebben ze een gegarandeerde hit. Aan de ene kant wel jammer dat het rijden wat makkelijker is geworden. Aan de andere kant is de bocht door driften ook wel vet :) Al is het natuurlijk nooit de snelste manier om de bocht door te komen. Het kan een race ook wel wat spnnender maken als niet elke fout grandioos wordt afgestraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
FnF schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:18:
[...]

Tegenvallende verkopen denk ik, was al ergens genoemd.

//EDIT:
* Joss heeft zijn record verbroken _/-\o_
[afbeelding]
1:32:175 :)
Ga eens snel weg met je stuurhulp, stabilitycontrol, autorecovery, automatisch schakelen, abs en damage-free aids aan :O En ik maar denken: zo... een 34er met een viper :9

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 23-07-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Joss schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:34:
[...]

Ga eens snel weg met je stuurhulp, stabilitycontrol, autorecovery, automatisch schakelen, abs en damage-free aids aan :O En ik maar denken: zo... een 34er met een viper :9
Oké, zal alles wel eens uitschakelen :P Maar probeer jij dan ook maar eens een 1:32er te halen met alles aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
FnF schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:37:
[...]

Oké, zal alles wel eens uitschakelen :P Maar probeer jij dan ook maar eens een 1:32er te halen met alles aan :)
Ik ga het nieteens proberen, a waste of time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het lijkt wel NFS zo met al die lelijke hud-dingetjes in beeld en de cam achter de auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat de demo uit is!
Hopelijk betere graphics dan de eerste game, want daar vond ik die echt slecht van.
Snel de demo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

hoop idd dat dit toch evengoed de semi-pro is. Dat ze mensen laten denken dat echte spel ook zo op simulation is.

naja, daarvoor moeten we eerst wachtent tot spel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Joss schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:40:
[...]

Ik ga het nieteens proberen, a waste of time ;)
Oké, alles even uitgeschakeld, en 1:33:980 gereden, en dit is inclusief een stuk in de berm. Ik denk toch dat 1:32 nog steeds zeer goed mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dan denk ik dat de physics van de auto's die niet orgineel bereden (hmmm) konden worden niet helemaal kloppen. Heb zelf nog geen snelle ronde gedaan met een andere wagen dan de 575 trouwens. Maargoed, het gaat mij erom dat de snelste tijd tot nu een 33.8 was in een Lambo, een 33.9 in een viper lijkt me dan niet helemaal passend.
Je kan natuurlijk ook gewoon heel goed zijn :9 maar wat heb je dan gereden met 575/lambo?

[ Voor 13% gewijzigd door Joss op 23-07-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FnF schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:12:
[...]

Oké, alles even uitgeschakeld, en 1:33:980 gereden, en dit is inclusief een stuk in de berm. Ik denk toch dat 1:32 nog steeds zeer goed mogelijk is :)
Sorry hoor, maar ik geloof er geen donder van dat je een 1:33,9 hebt gereden of zo. Ik heb namelijk nog niemand een 1:33 er zien rijden. Zelfs niet de gasten die op simracing.nl zitten.

Naja ik hoop maar dat het echt Semi-Pro is want eigenlijk vind ik het te makkelijk nu. Je kan bijna niks fouts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Dutch3men schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:33:
[...]

Naja ik hoop maar dat het echt Semi-Pro is want eigenlijk vind ik het te makkelijk nu. Je kan bijna niks fouts doen.
Zelfs niet wanneer je op de limiet rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als GT wagens echt zo rijden kan ee grote hoeveelheid Sim-racers eenvoudig coureur worden. Dat klinkt misschien wat sarcastisch, maar misschien is het nog waar ook :)

Mijn PB is 1.35.560, alle aids uit, op auto-clutch na.

Hij is hier te downloaden als Ghost

http://rapidshare.de/files/26613257/Tim_Mosmans_-_1_35_560.GTT.html

Als er mensen zijn die sneller zijn (en met aids uit rijden!) zou het gaaf zijn als die hun Ghost hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik denk dat GTR2 juist erg realistisch is. Zo een auto heeft denk ik harstikke veel grip, ik zie haast nooit courreurs zomaar slippen zoals dat in GTR1 gebeurde. Meestal vliegen ze eruit door schade, of ze remmen te laat etc etc.
Je kan bovendien simracen niet vergelijken met echt racen. In het echt neem je niet zulke belachlijke risico's zoals in een racesim. In een racesim kan je die baan echt tot het bot testen, volledig op je limiet rijden.

Ik was net nog gaan karten en eigenlijk kan iedereen wel karten, echter is snel karten een ander verhaal. Er gebeurd haast nooit wat onverwachts bij het karten, maak je een fout corrigeer je het automatisch. Dat heb ik nu ook bij GTR2.

En qua multiplayer gaat GTR2 denk ik echt schitteren, want je krijgt minder uitvallers. En veel meer mensen die gewaagd aan elkaar zijn. Wat het battlegehalte ten goede zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Joss schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:30:
Dan denk ik dat de physics van de auto's die niet orgineel bereden (hmmm) konden worden niet helemaal kloppen. Heb zelf nog geen snelle ronde gedaan met een andere wagen dan de 575 trouwens. Maargoed, het gaat mij erom dat de snelste tijd tot nu een 33.8 was in een Lambo, een 33.9 in een viper lijkt me dan niet helemaal passend.
Je kan natuurlijk ook gewoon heel goed zijn :9 maar wat heb je dan gereden met 575/lambo?
Oké, ik heb even in de lambo rond gereden, en met alles uit, kom ik na wat racen op een tijd van 1:32:733 terecht.

Natuurlijk zorg ik dit keer ook voor voer voor de niet-gelovers, dus hier dan mijn screenshot en mijn Barcelona HOT MAP replay.

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8181/gtrlambo132733fd4.th.jpg
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik vind het toch moeilijk om je te geloven omdat ik je vorige week zovaak in GTR heb gezien en zovaak voor je heb gestaan :9 Maargoed, het zal wel dan :?
Je hebt toch niet met de dry grip lopen sjoemelen he?

[ Voor 26% gewijzigd door Joss op 23-07-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
FnF schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:11:
[...]

Oké, ik heb even in de lambo rond gereden, en met alles uit, kom ik na wat racen op een tijd van 1:32:733 terecht.

Natuurlijk zorg ik dit keer ook voor voer voor de niet-gelovers, dus hier dan mijn screenshot en mijn Barcelona HOT MAP replay.

[afbeelding]
Klik
Vrij onmogelijke tijd met de alle aids uit zou ik zeggen. Kijk eens in je .plr file of ze daadwerkelijk uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als het waar is heb je zomaar het Wereldrecord in handen... Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Sla je Ghost car in Time trial eens op zou ik zeggen.. en deel hem met ons :)

[ Voor 31% gewijzigd door Requiem19 op 23-07-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34
[...]

[afbeelding]
Klik
Hmm heb ook wel eens met jouw in gtr1 gereden, maar kan niet zeggen dat je sneller dan mij bent, dus ik vind het toch wel erg vreemd dat ik 6 seconde langzamer ben. Heb dan nog niet de beste set-up en heb nog niet zoveel gereden, maar 6 seconde ga ik niet zomaar dichtrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Rondje is verre van vlekkeloos en dan toch nog een 1:32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Leuk dat je nu ook andere tracks kan rijden. :D
Iemand nu nog idee hoe je met die andere auto's op die andere circuits kan rijden? :P
Snelste tijd van mij is een lage 1.42.

Maar hoe rijden jullie, zo'n hele shifter, zoals bij Act Labs of met die flippers?
Zo'n shifter is leuk maar damn lekker moeilijk. :D

[ Voor 42% gewijzigd door Albinoraptor op 23-07-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar rijden jullie mee? Toetsenbord? Game-pad? Stuur?
Ik reed even met mijn stuur, Logitech Wingman (z'on gele zonder force feedback) en hij stuurde zwaar vervelend, normaal met een race spel rijd ik wel normaal ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Klik
Dit is never een 1;32,733.
Ten eerste je rijd absoluut niet de goeie lijnen om het snelste rond te gaan, en ten tweede je zit te liften op een recht stuk :X.
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:44:
Waar rijden jullie mee? Toetsenbord? Game-pad? Stuur?
Ik reed even met mijn stuur, Logitech Wingman (z'on gele zonder force feedback) en hij stuurde zwaar vervelend, normaal met een race spel rijd ik wel normaal ermee..
Ik rij met een stuur je moet even gaan klooien met de stuur settings dan krijg je hem wel goed. Ik moes eerst ook het één en ander proberen voordat mijn stuurtje lekker werkte.

[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 23-07-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
Erg jammer dat iemand probeert tof te zijn met een nep-rondje. Ga lekker andere mensen lastig vallen met je zielige gedoe... :Z

Verder moet ik Wakkaman gelijk geven. Ik denk idd ook dat het online een stuk closer zal worden én blijven. Te vaak was een online race met GTR na 3 ronden al niet meer boeiend omdat heel veel mensen er door lullige kleine foutjes direct af vlogen. Dat heb je nu niet. :*)

Mag wel hopen dat het niveau een beetje op orde blijft. Aangezien het nu veel toegankelijk is geworden zullen er vast weer meer idioten mee gaan doen... :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Vote-kick zal ook nog wel aanwezig zijn in deel 2 :)
In een league rijden is toch de enige manier om enkel serieuze rijders om je heen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:09:
Erg jammer dat iemand probeert tof te zijn met een nep-rondje. Ga lekker andere mensen lastig vallen met je zielige gedoe... :Z

Verder moet ik Wakkaman gelijk geven. Ik denk idd ook dat het online een stuk closer zal worden én blijven. Te vaak was een online race met GTR na 3 ronden al niet meer boeiend omdat heel veel mensen er door lullige kleine foutjes direct af vlogen. Dat heb je nu niet. :*)

Mag wel hopen dat het niveau een beetje op orde blijft. Aangezien het nu veel toegankelijk is geworden zullen er vast weer meer idioten mee gaan doen... :/
Of je doet telkens mee met de verkeerde races. In drie leagues waarin ik het afgelopen jaar bij mee heb gedaan was het soms wel erg close hoor. Waarvan ik me er nog zeker één kan herinneren wat was op Anderstorp met zijn 4en binnen 3 seconde of zo. En dat is erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:33:
[...]

Sorry hoor, maar ik geloof er geen donder van dat je een 1:33,9 hebt gereden of zo. Ik heb namelijk nog niemand een 1:33 er zien rijden. Zelfs niet de gasten die op simracing.nl zitten.

Op Race Sim Central zijn er al wel mensen die in de 33 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:00:
[...]

Op Race Sim Central zijn er al wel mensen die in de 33 rijden.
Ja misschien zijn die er wel, maar ik heb het rondje gekeken van FnF en ik kan je verzekeren dat je zo absoluut heen 1;36 er of lager kan rijden.
Ik heb vandaag pas een 1:35 er kunnen rijden na flink wat stampen en dan rij ik niet zo rond en ga ik al helemaal niet liften op een recht stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Joss schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:16:
Ik vind het toch moeilijk om je te geloven omdat ik je vorige week zovaak in GTR heb gezien en zovaak voor je heb gestaan :9 Maargoed, het zal wel dan :?
Je hebt toch niet met de dry grip lopen sjoemelen he?
silencedead schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:24:
[...]

Hmm heb ook wel eens met jouw in gtr1 gereden, maar kan niet zeggen dat je sneller dan mij bent, dus ik vind het toch wel erg vreemd dat ik 6 seconde langzamer ben. Heb dan nog niet de beste set-up en heb nog niet zoveel gereden, maar 6 seconde ga ik niet zomaar dichtrijden.
Ik heb GTR1 niet eens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

AcXeller schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:22:
Als je alles wilt unlocken in GTL:
spoiler:
Maak een leeg bestand genaamd TG2001.DYN aan in je GTL dir, elk nieuw profiel wat je dan aanmaakt heeft alles unlocked.

Was zelf in cup E bezig maar meer dan 25 uur racen alleen maar om de laatste auto's er bij te krijgen vond ik een beetje belabberd.
Je bent een schat! :> moet zeggen dat ik daar nog nooit naar gezocht had, maar vond het vrij irritant dus het kwam al snel in de kast te liggen... :) Super bedankt!

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Benotti schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:16:
Ik denk dat ze best hebben ingezien dat ze het wel wat vriendelijker mogen houden voor de gebruikers. Bedoel, dat racemore initiatief was bijvoorbeeld best grappig, maar zo verschrikkelijk tragisch uitgevoerd. Door het allemaal wat meer open te gooien krijg je een hechtere en met wat geluk grotere community dus ik vind dat geen gek idee. Kijk naar games (ok, ander genre) als BF2 met de mods en ranking servers etc. Daar omheen is een enorm aantal fanatieke spelers. Vooral omdat het verder nogal laagdrempelig is.

Bij GTR1 en RaceMore zat je altijd met geklier qua inloggen of je werd in 1 race 3x geregistreerd dus waren je rankings weer compleet maf. Zou geen gek idee zijn om het allemaal wat vriendelijker te doen voor de gebruikers. En dat de demo zo open is, ach, dat is weer een hoop in de forums over de andere auto's :) is publiciteit en bovendien leuk voor de gebruikers. Go Go Simbin ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
FnF schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:13:
[...]

[...]

Ik baseerde het op je nickname, die precies hetzelfde is als iemand die bij GTR1 redelijk vaak zit te nooben :)
Maargoed, aangezien je GTR1 "nieteens" hebt is je tijd al helemaal ongeloofwaardig, dus ga maar lekker andere mensen voor de gek houden met je nep tijden Afbeeldingslocatie: http://www.efclan.nl.nu/forum/images/smiles/bye.gif. Nog 'nooit' zo'n slecht lijnenwerk gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
Voor de bezitters van GT Legends is er goed nieuws. Met wat tweaken is het mogelijk om de demo werkend te krijgen in GTL. Uiteraard werkt dit al online en ik heb dan gisteren ook al erg leuke races gehad met GTR2 :)

Hoewel de grip misschien een beetje veel van het goede is leidt dit in ieder geval tot close racing en gaat t nu meer om de gevechten dan om "survival". Trailbraking is een stuk makkelijker met deze physics, wat resulteert in leuke uitremacties :P En net zoals in GTR1 wordt online al snel het kaf van het koren gescheiden.

Download deze file, uitpakken in je GTL map:
http://rapidshare.de/files/26654566/GTR2carsinGTL.rar

Handmatig geluid uit de demo kopieren.
copy GTR2\GameData\Sounds\GTR (alleen dus de GTR folder+inhoud) naar GTL\GameData\Sounds

Uit GTR2\GameData\Animations\Driver deze files kopieren: FPDriverLHD_M08.LMA, FPDriverRHD_M08.LMA en ExtDriver_M08.LMA naar GTL\GameData\Animations\Driver

Zelf heb ik in GTL de driver animation uitstaan (dus geen handjes aan het stuur). Sommige mensen hebben last van CTD's, zelf nog niet gehad, volgens mij komt dat hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:17:
[...]

Ja misschien zijn die er wel, maar ik heb het rondje gekeken van FnF en ik kan je verzekeren dat je zo absoluut heen 1;36 er of lager kan rijden.
Ik heb vandaag pas een 1:35 er kunnen rijden na flink wat stampen en dan rij ik niet zo rond en ga ik al helemaal niet liften op een recht stuk.
Kan best, ik heb niet gekeken naar z'n replay. Maar het kan iig wel. Niet door mij trouwens, ik ben racenewbee :P(6uur gtr1 3uurgtr2 ongeveer). Haal 1:40 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
aph3x schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:18:
Voor de bezitters van GT Legends is er goed nieuws. Met wat tweaken is het mogelijk om de demo werkend te krijgen in GTL. Uiteraard werkt dit al online en ik heb dan gisteren ook al erg leuke races gehad met GTR2 :)

Hoewel de grip misschien een beetje veel van het goede is leidt dit in ieder geval tot close racing en gaat t nu meer om de gevechten dan om "survival". Trailbraking is een stuk makkelijker met deze physics, wat resulteert in leuke uitremacties :P En net zoals in GTR1 wordt online al snel het kaf van het koren gescheiden.

copy GTR2\GameData\Sounds\GTR (alleen dus de GTR folder+inhoud) naar GTL\GameData\Sounds

Uit GTR2\GameData\Animations\Driver deze files kopieren: FPDriverLHD_M08.LMA, FPDriverRHD_M08.LMA en ExtDriver_M08.LMA naar GTL\GameData\Animations\Driver

Zelf heb ik in GTL de driver animation uitstaan (dus geen handjes aan het stuur). Sommige mensen hebben last van CTD's, zelf nog niet gehad, volgens mij komt dat hierdoor.
Misschien eens leuk dan om met wat gotters die ook GTL hebben samen online te rijden?
Maybe heeft FnF ook wel GTL en kan die meedoen als die wilt. Dan kan die eens laten zien hoe snel die is >:)

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 24-07-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Lol, wat een tijden worden er gereden hier zeg :D

Ik heb GTR1 al zowat een jaar niet meer aangeraakt omdat ik destijds ineens heel veel last van CTD's had. Opnieuw installeren verhielp het probleem niet toen, dus heb ik het maar in de kast geflikkert :)

Paar uurtjes de demo gespeeld met de Lambo en ik kom nog niet verder dan een 1:44.343 :)
Das met alles uit en de standaard setup.

Zojuist even geprobeerd om Laguna Seca erbij te zetten, maar dan werken (bij mij tenminste) de cornermarkers niet. Die heb ik inmiddels bij Catalunya niet meer nodig, maar in het begin vind ik die toch best handig al zeg ik het zelf.
Iemand die die dingen werkend heeft bij een andere baan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dutch3men schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:41:
[...]

Misschien eens leuk dan om met wat gotters die ook GTL hebben samen online te rijden?
Maybe heeft FnF ook wel GTL en kan die meedoen als die wilt. Dan kan die eens laten zien hoe snel die is >:)
* Phyxion heeft ook GTL niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
aph3x schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:18:

Hey Bedankt !

Werkt bij mij ook prima op 1 ding na; Zodra toeren boven +-6500 gaan, valt geluid daarvan bijna helemaal weg in alle wagens (op Lister na ;) )

Enig idee wat ik fout gedaan heb ?

Oh en hier nog een time trial file van een Lambo 1. 33,4 voor de liefhebbers. Max was in GTR ook al één van de aller snelsten, dus het zal vast nog wel iets sneller gaan, maar vast niet meer heel veel :D

[ Voor 10% gewijzigd door Markao645 op 24-07-2006 15:43 ]

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Markao schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:39:
[...]

Hey Bedankt !

Werkt bij mij ook prima op 1 ding na; Zodra toeren boven +-6500 gaan, valt geluid daarvan bijna helemaal weg in alle wagens (op Lister na ;) )

Enig idee wat ik fout gedaan heb ?
Ik heb hetzelfde als jou Mark en heb geen idee hoe je dit goed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
Dutch3men schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:49:
[...]

Ik heb hetzelfde als jou Mark en heb geen idee hoe je dit goed krijgt.
Dit is helaas nog niet te verhelpen :( De ferrari's en de Lambo hebben hier last van, Bij de yanktanks en de Lister heb ik geen rare dingen kunnen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:24:
Lol, wat een tijden worden er gereden hier zeg :D

Ik heb GTR1 al zowat een jaar niet meer aangeraakt omdat ik destijds ineens heel veel last van CTD's had. Opnieuw installeren verhielp het probleem niet toen, dus heb ik het maar in de kast geflikkert :)

Paar uurtjes de demo gespeeld met de Lambo en ik kom nog niet verder dan een 1:44.343 :)
Das met alles uit en de standaard setup.

Zojuist even geprobeerd om Laguna Seca erbij te zetten, maar dan werken (bij mij tenminste) de cornermarkers niet. Die heb ik inmiddels bij Catalunya niet meer nodig, maar in het begin vind ik die toch best handig al zeg ik het zelf.
Iemand die die dingen werkend heeft bij een andere baan? :)
Ik heb GTR1 nooit gespeelt en ik kom ook niet verder dan een 1:43:955, meestal ga ik te hard pushen en dan vlieg ik er in de laatste sectie af.

Ik ga dit spel zeker wel kopen want ik vind de demo, in tegen stelling van GT1, echt super.

Iemand een aanrader voor een mooi stuurtje? Soms speel ik 10 uur per week, dan bijv een maand niet, en dan ineens weer wel veel. Dus het stuurtje hoeft niet al te duur te zijn.
Heb nu een Logitech Wingman Formula GP, met 1 kapot knopje. Die is aan vervanging toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:37:
Iemand een aanrader voor een mooi stuurtje? Soms speel ik 10 uur per week, dan bijv een maand niet, en dan ineens weer wel veel. Dus het stuurtje hoeft niet al te duur te zijn.
Logitech Driving Force Pro Force Feedback wheel

Maar die is helaas wel prijzig, rond de 120 euro, maar dan heb je ook wat!
Het is een PS2 stuur, die ook op de PC werkt via usb (met PC drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Laatst online: 08:21
Ik heb een paar vraagjes over GTR2

Ik heb ten eerste gtr1 nooit gespeelt dus vergeef me als het domme vragen zijn ;)

Als ik rondscheur dan heb ik geen cockpit, alles is donker, dat rijdt vrij lastig als ik snachts rij ;)
verder kan ik niet ontdekken hoe ik kan zien waar ik schade heb etc, bandenslijtage etc.

En mijn beeld ingame staat in breedbeeld terwijl ik een oude 17" monitor gebruik opt moment.
zou niet weten hoe ik dit goed kan zetten (1280*1024).

Nja hoop dat iemand helpt me dit op te lossen ^^ alvast bedankt

en voor ik t vergeet ;) hoe kan ik een andere setup downloaden en gebruiken?
gaat wat anders dan in LFS

[ Voor 10% gewijzigd door Tommzz op 24-07-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:37:
[...]

Soms speel ik 10 uur per week, dan bijv een maand niet, en dan ineens weer wel veel. Dus het stuurtje hoeft niet al te duur te zijn.
Ik zie die connectie niet echt. Ik neem aan dat wanneer je wél rijdt, je ook een fatsoenlijk stuurtje wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:12:
[...]

Ik zie die connectie niet echt. Ik neem aan dat wanneer je wél rijdt, je ook een fatsoenlijk stuurtje wilt hebben?
Idd. Als ik rijd rijd ik meestal ook wel aardig wat. En als ik niet rijd dan rijd ik meestal ook voor een iets langere tijd niet. (maand of langer) Dus moet het een fatsoenlijk stuurtje zijn, maar niet al te prijzig.

Die Logitech Driving Force Pro Force Feedback wheel is 93 euro bij Salland, dus ff wachten op me loon en tot dat ik terug ben van vakantie en ik bestel em denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:07:

Idd. Als ik rijd rijd ik meestal ook wel aardig wat. En als ik niet rijd dan rijd ik meestal ook voor een iets langere tijd niet. (maand of langer) Dus moet het een fatsoenlijk stuurtje zijn, maar niet al te prijzig.

Die Logitech Driving Force Pro Force Feedback wheel is 93 euro bij Salland, dus ff wachten op me loon en tot dat ik terug ben van vakantie en ik bestel em denk ik.
Ga je zeker geen spijt van krijgen! Het is een heerlijk stuur en werkt super met alle racegames.

Hiervoor een Act-Labs FFB gehad, het was even wennen, maar ik wil niet terug meer!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Erg leuk spel en zo realistisch als het maar kan zijn geloof ik. Het spel is alleen behoorlijk moeilijk, al zeg ik het zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:35:
[...]
Ga je zeker geen spijt van krijgen! Het is een heerlijk stuur en werkt super met alle racegames.

Hiervoor een Act-Labs FFB gehad, het was even wennen, maar ik wil niet terug meer!
Super stuurtje idd maar de pedalen vind ik ronduit slecht in vergelijking tot mijn 8 jaar oude thrustmaster nascar super-sport.
D'r zit weinig tegendruk op en ik ben continu bang dat ze afbreken.
De flaps op de achterkant van het stuur zijn ook niet super.
Verder een prima stuurtje hoor maar die 2 punten die ik noemde hadden echt beter gekunt/gemoeten.

Het demo vond ik in het begin wat tegenvallen maar met elke ronde die ik rijd wordt het beter en beter.
De wagens zijn wat beter beheersbaar, of moet ik zeggen makkelijker?
Ik moet wel erg wennen aan FF, het is echt een stuk zwaarder maar gelijk voel je de wagen ook veel meer aan.
Voorals nog ben ik in GTR gewoon 2 seconden trager maar het gevoel is lekker en het begint steeds meer te wennen.
GTL is/was leuk vanwege de dynamische werled maar ik heb toch liever de moderne auto's uit GTR.
GTR2 combineert dat dus ik ga me wel vermaken met het spel _/-\o_

p.s. ik heb de FF met de momo nu op 50% staan, wat is de meest "realistische" setting?
Voor 100% moet ik echt even spieren gaan kweken. B)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

LoneRanger schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:45:
Super stuurtje idd maar de pedalen vind ik ronduit slecht in vergelijking tot mijn 8 jaar oude thrustmaster nascar super-sport.
Verder een prima stuurtje hoor maar die 2 punten die ik noemde hadden echt beter gekunt/gemoeten.
Met de flaps heb ik geen problemen. Ik rijd inderdaad wel altijd zonder schoeisel om de feeling beter te krijgen op de pedalen. Dat is inderdaad wel een minpunt, maar zo los ik dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:51:
[...]
Met de flaps heb ik geen problemen. Ik rijd inderdaad wel altijd zonder schoeisel om de feeling beter te krijgen op de pedalen. Dat is inderdaad wel een minpunt, maar zo los ik dat op.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die überhaupt schoenen dragen tijdens het racen, welk stuur/pedalen dan ook.
Het is idd gewenning, ik ben gewent mijn linkervoet op het rem-pedaal te houden maar dat lukt mij niet met deze pedalen zonder een beetje te remmen.
Dus nu dan maar mijn voet naast het pedaal, het went maar handig is anders.
Wbt die flaps, ik gebruik het pookje wel en ook dat is gewenning, flaps kun je het ook niet noemen eerder knopjes.
Daarbij mis ik ook wat weerstand in die knoppen, je moet duidelijker voelen dat je ze indrukt, een klik zefmaar.
Soms raak ik met mijn vingers het pookje en schakel ik down ipv up. :+ [gewenning] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34
FnF schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:13:
[...]

[...]

Oh ook de conclusie getrokken op basis van de nickname. Maar dan nog ik geloof die tijd niet echt, misschien ook hier een speedbug net als je weleens bij gtr1 kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

[...]

...
p.s. ik heb de FF met de momo nu op 50% staan, wat is de meest "realistische" setting?
Voor 100% moet ik echt even spieren gaan kweken. B)
LOL. Ik heb het op 100% staan en vind het eigenlijk nog iets te zachtjes.
Meest realistische setting lijkt me niet echt interessant, het gaat natuurlijk vooral om de fun :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MayaFreak schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Meest realistische setting lijkt me niet echt interessant, het gaat natuurlijk vooral om de fun :)
Ik vind 'm ook zachtjes op 100% eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
MayaFreak schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Ehm, ik heb het stuurtje sinds vrijdag en daarvoor nooit met ff gereden.
Spieren kweken is een groot woord natuurlijk maar ff is echt wel werken vergeleken met een stuurtje zonder ff.
Je hebt helemaal gelijk wbt de fun maar was wel benieuwd wbt het percentage waarop jullie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het stuur ook en het is het beste stuur dat ik ooit gehad heb. Ik heb het ding zelfs maandenlang dagelijks mishandeld met Trackmania Nations (iedereen verklaard me voor gek dat ik dat niet met een gamepad speel omdat je vaak ERG heftig moet sturen), maar het stuur geeft een krim. IJzersterk dus. Die pedalen kunnen dus best wat hebben. Ik ben ook heel blij die knoppen i.p.v. de flaps, want dat waren bij m'n vorige sturen altijd de eerste dingen die afbraken! Dus wat mij betreft is het een perfect ding. Als de huidige het toch mocht begeven koop ik meteen een nieuwe. Ik heb zelfs al overwogen een extra exemplaar te kopen voor het geval de huidige kapot gaat en het stuur niet meer leverbaar is...! ;)

Ik had 'm trouwens speciaal gekocht voor GTR1 omdat het stuur een realistische grote draai kan maken (hoe noem je dat ook weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Als je toch aan het overwegen bent om een stuurtje te kopen zou ik het nog heel even uitstellen. Als ik me niet vergis komt logitech binnenkort (lees enkele maanden) ook met een nieuw stuurtje. Dan heb je een fatsoenlijke shifter en 3 pedalen. En uiteraard een stuurtje :P Zoek maar eens in het racesim hardware topic

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
C.44 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:50:
Als je toch aan het overwegen bent om een stuurtje te kopen zou ik het nog heel even uitstellen. Als ik me niet vergis komt logitech binnenkort (lees enkele maanden) ook met een nieuw stuurtje. Dan heb je een fatsoenlijke shifter en 3 pedalen. En uiteraard een stuurtje :P Zoek maar eens in het racesim hardware topic
Mocht je zomaar even >300 euro deraan uit willen geven dan wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
PcManiaxx schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:33:
Erg leuk spel en zo realistisch als het maar kan zijn geloof ik. Het spel is alleen behoorlijk moeilijk, al zeg ik het zelf :P
Hmm voor jou is het spel maybe moeilijk, maar ik vind het eigenlijk hoe vreemd het ook klinkt te simpel geworden. Ik stamp nu op mijn gaspedaal en dat rijdt weg ik vind de uitdaging veel minder groot geworden dan bij GTR. Daarom hoop ik zelf ook dat dit Semi-Pro is ondanks dat die op Simulation staat.
Verder vind ik de FF wel beter geworden ten opzichte van GTR. Ik voel nu veel meer etc al moet ik toch behoorlijk wat kracht gebruiken met de FF op 100% enzo.

Dus ik hoop dat dit echt nog Semi-Pro en dat Simulation dus een stap moeilijker is. Verder vind ik het een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Joss schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:55:
[...]

Mocht je zomaar even >300 euro deraan uit willen geven dan wel ja ;)
Mijn Momo Force was tijden terug anders ook duur genoeg, maar nog geen moment spijt van gehad. Heerlijk stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

jeej

eindelijk de 1.37 gehaald :P

1.37.561 met lambo, kan iig nog 0.4 vanaf morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Desolation Angel schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:56:
[...]

Mijn Momo Force was tijden terug anders ook duur genoeg, maar nog geen moment spijt van gehad. Heerlijk stuur
I know, maar diegene die om het nieuwe stuurtje vroeg, benadrukte dat het niet te prijzig moest zijn :P Ik krijg deze week ook mn momotje, mn record staat nog op 1.37.050 F575 (met een sidewinder zonder ffb). Ik hoop dat ik met de momo nog wat sneller kan (zonder trouwens ook wel, maar het stuur is "offcentered" en valt niet te kalibreren omdat hij eigenlijk los zit in het midden :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Jah het prijsverhaal is me even ontschoten :P maar dit soort dingen werkt aanstekelijk, zeker als je goed materiaal hebt :)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

R-B schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:24:
jeej

eindelijk de 1.37 gehaald :P

1.37.561 met lambo, kan iig nog 0.4 vanaf morgen :)
Ik vandaag eindelijk ook een 1:37,848. Daarna nog 25 keer geprobeerd, maar niet meer gelukt. Afgelopen weekend kwam ik amper onder de 1:40, dus er zit progressie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
1:36.664 nu, alles default behalve banden en benzine 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips over de stuurtjes. Mijn stuur die ik nu heb doet het wel aardig met GTR2. Ik mis . alleen de FF. Want hij stuurt te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
Wat hebben jullie voor FFB instellingen voor een Driving Force Pro in GTR2... ik zit er enorm mee te kloten en ben nog niet tevreden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zow ik heb mijn pr verbeterd op Barcelona met de Lambo het is nu een: 1:35,367 als snelste tijd staan. En uiteraard is dit met alleen clutch aan en op Simulation.
Voor de mensen die het misschien niet geloven hier mijn hotlap.

[ Voor 34% gewijzigd door FabiandJ op 25-07-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, ik heb even 30 minuutjes gehotlapped en het heeft nut gehad, heb er weer 4 tiende afgeschaafd: 1.36.624 met de F575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb toch iets vreemds met mijn Driving force Pro ... Als ik wil sturen op het rechte stuk gebeurd er niets ... zodra ik een bocht in ga kan ik redelijk normaal sturen :S Iemand een idee waar dit door komt ? Ik heb geen deadzone ingesteld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:25:
Ik heb toch iets vreemds met mijn Driving force Pro ... Als ik wil sturen op het rechte stuk gebeurd er niets ... zodra ik een bocht in ga kan ik redelijk normaal sturen :S Iemand een idee waar dit door komt ? Ik heb geen deadzone ingesteld ofzo.
Waarschijnlijk dan speedsensitive steering. Dit houdt in dat je, hoe hoger je die insteld, hoe meer input je moet geven om je stuur te draaien. Zet die eens een flink stuk lager, dan moet t lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Joss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:29:
[...]

Waarschijnlijk dan speedsensitive steering. Dit houdt in dat je, hoe hoger je die insteld, hoe meer input je moet geven om je stuur te draaien. Zet die eens een flink stuk lager, dan moet t lukken :)
Ik heb hem op 0% staan dus probeer dat ook eens.
Oh en zet deadzone ook op 0% die 3 opties aan de rechterkant.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 25-07-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Joss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:29:
[...]

Ja dat was het inderdaad, heb het inmiddels zelf ook al gevonden. Toch vind ik nog dat het stuur raar 'trekkerig' is ... dus heb het gevoel dat hij steeds een beetje mee stuurt en als ik dan tegenstuur ik hem compleet kwijt raak. Maja misschien is het ook wel ontwenning hoor, maar vind het ineens anders sturen dan GTR 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:00:
[...]

Ja dat was het inderdaad, heb het inmiddels zelf ook al gevonden. Toch vind ik nog dat het stuur raar 'trekkerig' is ... dus heb het gevoel dat hij steeds een beetje mee stuurt en als ik dan tegenstuur ik hem compleet kwijt raak. Maja misschien is het ook wel ontwenning hoor, maar vind het ineens anders sturen dan GTR 1.
Heb je reverse nog wat al geprobeert als je dat aanvinkt hoe het dan aanvoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Dutch3men schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:04:
[...]

Heb je reverse nog wat al geprobeert als je dat aanvinkt hoe het dan aanvoelt?
Yeps ook al aanstaan ... had ik ook met GTR 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:05:
[...]

Yeps ook al aanstaan ... had ik ook met GTR 1
Probeer dan eens een ander profiel, ik heb om mijn MS FFB goed werkend te krijgen eerst alle profielen af moeten gaan tot het lekker werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Dutch3men schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:30:
[...]

Probeer dan eens een ander profiel, ik heb om mijn MS FFB goed werkend te krijgen eerst alle profielen af moeten gaan tot het lekker werkte.
In het spel zelf bedoel je ?
Ik heb net ook weer even geraced en toen was het niet onaardig ... kwam voor heel groot deel door die speedsensitive steering. Nu is het al heel veel beter ... maar ik heb het idee dat ik in GTR 1 veel makkelijker overstuur kon opvangen. Nu is er geen houden meer aan voor mijn idee ... misschien is dat ook gewoon wennen hoor, of de setup natuurlijk :P Vind het verder net als veel mensen hier, nog te makkelijk. Grafisch ziet het er erg mooi uit en het loopt allemaal wat vlotter heb ik het idee. Dat is dus positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Ik heb net ook weer even geraced en toen was het niet onaardig ... kwam voor heel groot deel door die speedsensitive steering. Nu is het al heel veel beter ... maar ik heb het idee dat ik in GTR 1 veel makkelijker overstuur kon opvangen. Nu is er geen houden meer aan voor mijn idee ... misschien is dat ook gewoon wennen hoor, of de setup natuurlijk :P Vind het verder net als veel mensen hier, nog te makkelijk. Grafisch ziet het er erg mooi uit en het loopt allemaal wat vlotter heb ik het idee. Dat is dus positief
Overstuur moeilijker op te vangen? Hmm dan ben je echt één van de weinigen denk ik, de meesten vinden het juist veel makkelijker (waaronder ik). En leuker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Je in het spel zelf.
En verder ben ik het niet met je eens dat je makkelijk overstuur kan opvangen in GTR1 dit is veel simpeler geworden met GTR2.
Maar verder vind ik GTR2 gewoon te makkelijk geworden.
Zoals iemand anders op een ander forum zei:
De grip die de banden in deze demo leveren lijkt zo fenominaal veel te zijn dat je zelfs met een achterwiel aangedreven wagen in overstuur met vol gas erop de achterbanden bijna niet aan het spinnen krijgt.

Met GTR1 had ik echt angst om in bepaalde bochten op het gas te gaan, dat voetje moet heeeel langzaam naar de beneden..dat geeft het gevoel van enorme power en respect voor de wagen.

Nu kan je bijna net zo goed je gas binden op een knop op je stuur, je hebt die tussenstanden van je gas bijna niet nodig om rond te komen..
GTR1 voelt als een hardcore sim met een paar vreemde zaken zoals vreemde spins bij hele lage snelheden die veel te lang duren.
GTR2 DEMO voelt als een race game met goede maar niet geweldige graphics die meer een stapje doet richting iets als DTM race driver.
Hier ben ik het dus compleet mee eens.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.