Wat nou moeilijk, wacht maar tot je bij kamer 18,19,20 komt
moet ik me doodschamen als ik de eerste map nieteens door kom

PSN: DutchTrickle PVoutput
Mja, ik vind het leuker om over puzzels na te denken en niet om steeds de timing, plaatsing van de portals en alle bewegingen perfect te krijgen. Dus ik vind het halverwege het spel al moeilijk, ja.Icingdeath schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:40:
Wat nou moeilijk, wacht maar tot je bij kamer 18,19,20 komt
Die ene na de kamer waar je wakker wordt?Maverick schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 09:51:
moet ik me doodschamen als ik de eerste map nieteens door kom![]()
Had ik eerst ook. Is eigenlijk heel erg simpel. Ben net wakker dus weet het even niet meer maar ik zal zo even een spoilertje voor je posten.
Ja die jamace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:18:
[...]
Mja, ik vind het leuker om over puzzels na te denken en niet om steeds de timing, plaatsing van de portals en alle bewegingen perfect te krijgen. Dus ik vind het halverwege het spel al moeilijk, ja.
[...]
Die ene na de kamer waar je wakker wordt?
Had ik eerst ook. Is eigenlijk heel erg simpel. Ben net wakker dus weet het even niet meer maar ik zal zo even een spoilertje voor je posten.
Verwijderd
Ik ben in kamer 19. 18 kon ik overslaan maar ik heb 'm toch gedaan want ik wilde de companion cube hebben. Ik ben benieuwd of ik die daadwerkelijk in 19 nodig ga hebben.
Dus die ene met die sentryguns? Of die ene waar je op die bruine verhoging moet springen?Maverick schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:20:
[...]
Ja die jaIk voel me echt ontzettend dom nu
Die tweede is gewoon een lastige jump, vergeet niet dat je moet bukken tijdens het springen om verder te komen.
ik sta in een glazen kooi en kan er maar op 1 manier uit en dan wordt ik meteen doodgeschoten en bruine verhoging zie ik nergens. Ik heb alleen nog maar oranje porals op dat momentmace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:45:
[...]
Dus die ene met die sentryguns? Of die ene waar je op die bruine verhoging moet springen?
Die tweede is gewoon een lastige jump, vergeet niet dat je moet bukken tijdens het springen om verder te komen.
spoiler:
bij het uitkomen van de portal gelijk achter de sentrys gaan staan. Je hebt heel even de tijd voordat ze gaan schieten
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ow toch die, ja wat acid burn zeg dus.Maverick schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:02:
[...]
ik sta in een glazen kooi en kan er maar op 1 manier uit en dan wordt ik meteen doodgeschoten en bruine verhoging zie ik nergens. Ik heb alleen nog maar oranje porals op dat moment
ok, zo was het me dus nu gelukt (voor het lezen van de spoiler.
) Zit in level 2 nu net zo hard vast btw. Ik heb portal zelf toch echt zonder al te veel problemen uitgespeeld maar dit wil me nog niet echt lukken.

Vind deze uitbreiding niet zo leuk als portal zelf.
Heb een poos geleden eens de bethesda pack gespeeld, die had soortgelijke 'puzzels'
Vind het te weinig puzzel, en te veel gedoe met timing.
Heb gisteren een kwartier lopen kloten in level 3 met die grijze verhoging, en toen maar mee gestopt.
Ga het zo nog wel eens ff proberen, lees hier dus dat je moet bukken, had dit uit wanhoop ook al geprobeerd, helaas zonder succes.
Nou ja zo nog maar een uurtje dezelfde sprong oefenen
Vind het jammer dat het zo enorm draait om rare capriolen en minder om het denkwerk.
Hoop dat het in latere levels misschien beter word, al vrees ik het ergste.
Heb een poos geleden eens de bethesda pack gespeeld, die had soortgelijke 'puzzels'
Vind het te weinig puzzel, en te veel gedoe met timing.
Heb gisteren een kwartier lopen kloten in level 3 met die grijze verhoging, en toen maar mee gestopt.
Ga het zo nog wel eens ff proberen, lees hier dus dat je moet bukken, had dit uit wanhoop ook al geprobeerd, helaas zonder succes.
Nou ja zo nog maar een uurtje dezelfde sprong oefenen
Vind het jammer dat het zo enorm draait om rare capriolen en minder om het denkwerk.
Hoop dat het in latere levels misschien beter word, al vrees ik het ergste.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Het is geen uitbreiding. Het is een mod. En hij heeft niks met Valve te maken.
Ik heb een tijdje terug ook de rentest maps gedaan. 1, 2, en 3. Daar liep ik echt in no-time doorheen. Wel leuk gemaakt trouwens.
Ik heb een tijdje terug ook de rentest maps gedaan. 1, 2, en 3. Daar liep ik echt in no-time doorheen. Wel leuk gemaakt trouwens.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 12:41 ]
Ben ook even met die mod bezig geweest maar heb het maar opgegeven.
Portal kon ik lekker puzzelen en aanklooien. Die mod heb ik gewoon regelmatig gefaald en opgegeven omdat het weinig met puzzelen en meer met twitch gamen te maken heeft...
Portal kon ik lekker puzzelen en aanklooien. Die mod heb ik gewoon regelmatig gefaald en opgegeven omdat het weinig met puzzelen en meer met twitch gamen te maken heeft...
sudo apt-get rekt
Het is inderdaad meer een timing dingetje terwijl de puzzels opzich zelf niet echt moeilijk zijn, das jammer. Ik ben ergens in level 6 maar heb er gewoon niet zoveel lol in. Wel mooi gemaakte mod overigens, daarvoor petje af iig
idd, in portal was het altijd zo dat als je de goede oplossing bedacht had en goed uitvoerde dat het dan ook goed te doen was. maar hier heb je van die oplossingen die eerst 10x mislukken, dan geef je het op en als je dan na vanalles geprobeert te hebben wanhopig nog een keer je eerste oplossing probeert lukt het wel 
Leuk bedacht, leuk dat hij er zoveel werk van gemaakt heeft maar iemand die imho nooit een baan gaat krijgen als map designer :-P
Ik heb absoluut niets tegen moeilijke games, ik heb zat insane moeilijke games gespeeld waar ik me zeer goed mee vermaakt heb. maar de oplossingen in prelude heb je gewoon veel geluk voor nodig om ze tot een goed einde te bregen en dat hoort imho niet bij een puzzelgame.
Leuk bedacht, leuk dat hij er zoveel werk van gemaakt heeft maar iemand die imho nooit een baan gaat krijgen als map designer :-P
Ik heb absoluut niets tegen moeilijke games, ik heb zat insane moeilijke games gespeeld waar ik me zeer goed mee vermaakt heb. maar de oplossingen in prelude heb je gewoon veel geluk voor nodig om ze tot een goed einde te bregen en dat hoort imho niet bij een puzzelgame.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Iemand al level 19 gespeeld, kom er niet uit?
laat maar, ben er al uit
spoiler:
Hoe moet je in vredesnaam die energiebal op de juiste plek bij de deur krijgen? ik krijg het niet voor elkaar. En hoe zit het met die verbinding tussen level 18 en 19, moet de cube uit 18 in 19 gebruikt worden?
laat maar, ben er al uit
[ Voor 5% gewijzigd door twiekert op 12-10-2008 14:46 ]
Umm, dat zeggen ze dus even niet. Pas bij de volgende kamer: "zoals je de vorige keer hebt gemerkt" en blablabla.
Ik vind het geen goed doordachts spel eerlijk gezegd:
1. Je moet niet-geleerde dingen gebruiken (crouch in the air wordt nergens geleerd en toch moet je het gebruiken)
2. Bij de meeste kamers moet je eerst een paar keer doodgaan voordat je doorhebt wat je moet doen
3. Er is een verschil tussen moeilijk/uitdagend en "simpel als je weet hoe het moet"
Zoals gezegd, het doet me een beetje denken aan die moppen: "Hoe stop je een olifant in de koelkast". Simpel als je weet wat de bedoeling is, maar bijna onmogelijk om er zelf aan te denken...
Verwijderd
Doet mij denken aan veel custom made trackmania tracks. Veelal maar 1 mogelijkheid om überhaupt een ronde uit te kunnen rijden. Ik snap niet dat er een publiek hiervoor bestaat. Ik dacht dat we de computer voor dit soort monniken acties hadden bedacht

dtech, ik kan me toch echt herinneren dat ze vertelden dat je met crouch in air sneller bent hoor. In de kamer erna werd dit nogmaals bevestigd gewoon.
Dat wordt in de 2e kamer oid verteld hoor.dtech schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:14:
[...]
1. Je moet niet-geleerde dingen gebruiken (crouch in the air wordt nergens geleerd en toch moet je het gebruiken)
Verwijderd
Het wordt verteld in de kamer waar je de volledige gun krijgt, maar je hebt de crouch in air al nodig bij de 2e kamer, waar dat gat zit met de blauwe portal erin.
Zojuist de mappack van Portal: The Flash Version uitgespeeld. Zaten een paar in waar ik echt even moest nadenken maar was verder goed te doen. Wel grappig dat de makers van de Flash-versie van Portal nu ook voor de echte Portal wat maps hadden gemaakt 
Nu maar ff verder met Prelude, maar die is -moeilijk-. Pffttt...
Nu maar ff verder met Prelude, maar die is -moeilijk-. Pffttt...
Ik had me wel ffe verheugt op wat extra portal maps, maar prelude is gewoon geen leuke uitbreiding; maps zijn gewoon te moeilijk. of je kan alleen verder met tricky jumps en/of timen van het schieten van een nieuwe portal.
Trouwens waarom in godsnaam zoveel sentries overal??
Trouwens waarom in godsnaam zoveel sentries overal??
Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb mijzelf erg vermaakt met de mod.
Die jump in chamber 3 is idd lastig maar als je goed door hebt hoe je snelheid kan maken moet het wel lukken.
Verder vind ik het erg mooi gemaakt, niet voor elk publiek bestemd maar toch leuk voor de "portal guru's".
Ben hem nu voor een 2de keer aan het spelen en alles goed nu toch een stuk makkelijker, die jumps bij de beginnende levels die eerst onmogelijk leken gaan nu zowat direct perfect.
Die advanced chambers zijn trouwens ook echt leuk
, je moet wel echt goed nadenken hoe je sommige moet doen en daarnaast nog is een erge goede uitvoering ervan maken.
Jammer dat de mod zo'n groot publiek heeft bereikt waar die eigenlijk niet voor bestemd is, hierdoor was het snel als een mod der mislukking bestempeld terwijl die toch erg vermakend is. (over deze deed ik ook 4-5 uur ipv de erg korte gameplay van portal, wat niet meer dan 2 uur duurde voor de eerste keer).
Die jump in chamber 3 is idd lastig maar als je goed door hebt hoe je snelheid kan maken moet het wel lukken.
Verder vind ik het erg mooi gemaakt, niet voor elk publiek bestemd maar toch leuk voor de "portal guru's".
Ben hem nu voor een 2de keer aan het spelen en alles goed nu toch een stuk makkelijker, die jumps bij de beginnende levels die eerst onmogelijk leken gaan nu zowat direct perfect.
Die advanced chambers zijn trouwens ook echt leuk
Jammer dat de mod zo'n groot publiek heeft bereikt waar die eigenlijk niet voor bestemd is, hierdoor was het snel als een mod der mislukking bestempeld terwijl die toch erg vermakend is. (over deze deed ik ook 4-5 uur ipv de erg korte gameplay van portal, wat niet meer dan 2 uur duurde voor de eerste keer).
Ik zal het nog eens nakijken, maar ik weet bijna zeker dat ze het in die kamer ook al zeggen.Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:51:
Het wordt verteld in de kamer waar je de volledige gun krijgt, maar je hebt de crouch in air al nodig bij de 2e kamer, waar dat gat zit met de blauwe portal erin.
In chamber 2 is het niet nodig om te bukken tijdens het springen en in chamber 3 wordt het gezegd
.
Ik ben helemaal geen gamer, laatste game die ik speelde was Doom
, ik heb dus niet echt de handeling om dit vlot te kunnen, maar damn, dit is toch echt moeilijk.
Portal ben ik toch lroom 18 geraakt, maar hier geraak ik zelfs niet weg uit de eerste room
Portal ben ik toch lroom 18 geraakt, maar hier geraak ik zelfs niet weg uit de eerste room

Ik snap niet waarom iedereen er zoveel moeite mee heeft.. Ik kwam redelijk gemakkelijk door de levels heen, ook al moest ik sommige dingen toch een flink aantal keren opnieuw doen omdat het niet precies lukte.. Ik vind dat niet zo een probleem en zie het meer als een tekortkoming van mezelf dat het me niet in één keer lukt..
Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk dat de makers door deze mod een groot gedeelte van het verhaal van Portal naar eigen zin kunnen invullen, ook al had bijvoorbeeld Valve zelf een andere verhaalloop in gedachten.
Ik vind het wel een grappig idee eigenlijk dat de makers door deze mod een groot gedeelte van het verhaal van Portal naar eigen zin kunnen invullen, ook al had bijvoorbeeld Valve zelf een andere verhaalloop in gedachten.
_@/'
Er komt van Valve zelf nog een proloog op portal, net zoals portal prelude dat is, dus het verhaal is wel leuk, maar klopt natuurlijk niet.Steephh schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:
Verwijderd
Is dat een bug in Room 18? Hoef niks te doen kon zo door lopen naar 19.
Alleen zit ik nu wel vast in 19 .... kan niet zo hoog springen en de knopjes doen het allemaal niet.
Of moet ik toch terug gaan naar 18
Alleen zit ik nu wel vast in 19 .... kan niet zo hoog springen en de knopjes doen het allemaal niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:26:
Is dat een bug in Room 18? Hoef niks te doen kon zo door lopen naar 19.
spoiler:
volgens mij is er een cube in 18 die je dan nodig hebt voor 19
Verwijderd
Kun je met dat ding de lift in? Vandaar dat er niet zo een muur was die je portals en cubes slopen bij de lift.
Maar dan heb ik nog steeds het zelfde probleem... Hoe spring ik zo hoog. Met of zonder cube.
Thuis maar nog een keer proberen dan misschien dat er iets anders verstopt zit in room 18 die je nodig hebt.
Maar dan heb ik nog steeds het zelfde probleem... Hoe spring ik zo hoog. Met of zonder cube.
Thuis maar nog een keer proberen dan misschien dat er iets anders verstopt zit in room 18 die je nodig hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:56:
Kun je met dat ding de lift in? Vandaar dat er niet zo een muur was die je portals en cubes slopen bij de lift.
spoiler:
Ja je kan er mee de lift in, deze kamer heeft niet zo'n veld.
Je ziet overal van die rooie kruisjes, daar moet je dan portals maken en dan zo oneindig vallen om bovenin te komen steeds, dan zitten daar 3 knoppen voor de velden aan het eind van die glazen tunnel, die moeten eerst uit. Dan zorg je voor een portal boven de hoogste knop, en wat je dan doet is dan spring je steeds van de hoogste knop op het glas en van het glas op de knop die ingedrukt moet worden, zo doe je 1 voor 1 de hekken open.
Je ziet overal van die rooie kruisjes, daar moet je dan portals maken en dan zo oneindig vallen om bovenin te komen steeds, dan zitten daar 3 knoppen voor de velden aan het eind van die glazen tunnel, die moeten eerst uit. Dan zorg je voor een portal boven de hoogste knop, en wat je dan doet is dan spring je steeds van de hoogste knop op het glas en van het glas op de knop die ingedrukt moet worden, zo doe je 1 voor 1 de hekken open.
Ze zeggen volgens mij toch echt "You'll have to figure this one out on your own". Ik zal m nog een keertje starten.Cartman! schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:05:
dtech, ik kan me toch echt herinneren dat ze vertelden dat je met crouch in air sneller bent hoor. In de kamer erna werd dit nogmaals bevestigd gewoon.
Zo, uitgespeeld!
Erg leuk, ook leuk hoe ze gman er in hebben gestopt.
spoiler:
Geweldige mod overigens, dat maakt het nog eens echt waard Portal te hebben aangeschaft.
Van kamer 19 en 18 kun je onbeperkt heen en weer, wellicht tip voor een ieder die niet verder komt. Ik heb alleen het probleem in kamer 19 dat ik er niet bovenop kom. Telkens kom ik met die loop en kruisjes hoger en hoger, alleen zo een op de 5 keer door de loop dan kom je niet loodrecht uit de "schuine wand", maar verticaal gezien vanaf de grond. Is dat een bug, of hoort dat zo? En laat je nou net een keer of 7 of 8 denk ik nodig hebben om erbovenop te geraken, lukt dat telkens dus niet. Crouchen sneller vliegen? Heb ik nog niet gebruikt, zal het eens testen.
pepernooot
dinkelover schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:43:
spoiler:Geweldige mod overigens, dat maakt het nog eens echt waard Portal te hebben aangeschaft.Van kamer 19 en 18 kun je onbeperkt heen en weer, wellicht tip voor een ieder die niet verder komt. Ik heb alleen het probleem in kamer 19 dat ik er niet bovenop kom. Telkens kom ik met die loop en kruisjes hoger en hoger, alleen zo een op de 5 keer door de loop dan kom je niet loodrecht uit de "schuine wand", maar verticaal gezien vanaf de grond. Is dat een bug, of hoort dat zo? En laat je nou net een keer of 7 of 8 denk ik nodig hebben om erbovenop te geraken, lukt dat telkens dus niet. Crouchen sneller vliegen? Heb ik nog niet gebruikt, zal het eens testen.
spoiler:
Je moet het 3x doen ofzo en dan de laatste keer moet je op dat schuine ding links een portal maken, dan vlieg je dus rechts naar boven waar je de companion cube nodig hebt.
Verwijderd
spoiler:
Als je W / up ingedrukt houd tijdens het hoogte/snelheid op bouwen in room 19 dan lukt het wel.
Je moet 3 keer daar springen waar de kruisjes zitten dan in de lucht een nieuwe portal maken op het schuine gedeelte dat heen en weer beweegt. btw crouch moet je ook niet vergeten.
Je moet 3 keer daar springen waar de kruisjes zitten dan in de lucht een nieuwe portal maken op het schuine gedeelte dat heen en weer beweegt. btw crouch moet je ook niet vergeten.
Ik kreeg een mailbericht van de youtube user 'PortalPrelude'.
http://www.youtube.com/user/PortalPrelude
In het bericht stond:
Als het echt de maker is heeft hij zijn mod wel heeel erg hard weggegooid!
In het bericht stond:
Ik weet verder niet of dit ook de maker zelf is.. Ik meen van wel. Ik had ooit een reactie geplaatst op een filmpje van die persoon. Dat filmpje was de Studio Domo intro en was al vrij vroeg geplaatst (al voor de introductie van de mod meen ik).PortalPrelude has sent you a message:
Re: studio domo video
Fuck off and die, Portal Prelude sucks.
[ Voor 38% gewijzigd door Steephh op 09-02-2009 00:50 ]
_@/'
Wat denk je zelf......Steephh schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:46:
Ik kreeg een mailbericht van de youtube user 'PortalPrelude'.
In het bericht stond:
[...]
Ik weet verder niet of dit ook de maker zelf is.. Ik meen van wel. Ik had ooit een reactie geplaatst op een filmpje van die persoon. Dat filmpje was de Studio Domo intro en was al vrij vroeg geplaatst (al voor de introductie van de mod meen ik).

Tuurlijk is dat niet de maker van Portal Prelude....

Tsja, dat dacht ik omdat die user zijn account al bestond voordat Portal Prelude bekend was en dat filmpje er al stond voordat de mod al te downloaden was..
_@/'
http://www.youtube.com/watch?v=NfLB_uS4X24&fmt=18mace schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:51:
Zo, uitgespeeld!
Schopje op oud topic
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben op zoek naar een Portal wallpaper van 1680x1050 dual-monitor (3360x1050) die bijna volledig zwart is, maar in het midden een rode en blauwe portal is afgebeeld (zodat het lijkt alsof er een portal opstaat tussen je linkse en rechter monitor.
Voor zover ik kon herinneren stonden er ook andere dingen afgebeeld zoals een poppetje in de bekend portal-symbool tekenstijl.
Als iemand me in de goede richting kan helpen, heel graag
EDIT: iets gevonden dat er op lijkt:

Maar dan dus stretched over 2 monitoren en de portals staan horizontaal tegenover elkaar.
Misschien kunnen jullie mij helpen, ik ben op zoek naar een Portal wallpaper van 1680x1050 dual-monitor (3360x1050) die bijna volledig zwart is, maar in het midden een rode en blauwe portal is afgebeeld (zodat het lijkt alsof er een portal opstaat tussen je linkse en rechter monitor.
Voor zover ik kon herinneren stonden er ook andere dingen afgebeeld zoals een poppetje in de bekend portal-symbool tekenstijl.
Als iemand me in de goede richting kan helpen, heel graag
EDIT: iets gevonden dat er op lijkt:

Maar dan dus stretched over 2 monitoren en de portals staan horizontaal tegenover elkaar.
Hmm ja zoiets. Maar dan iets subtieler en rustiger. Dus voornamelijk zwart, en alleen 2 kleine portals in het midden. Heb het liefst mijn desktop 1 egale kleur
Gisteren heb ik het spel uitgespeeld, dwz de normale verhaallijn. Wat een super einde. De soundtrack heb ik nu als ringtone op mijn telefoon. Komt er overigens ook nog iets van een vervolg?
Heeft iemand nog tips om de onderstaande achievements te halen?
Terminal Velocity Fall 30,000 feet
Long Jump Jump 300 feet.
Long Jump Jump 300 feet.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Terminal Velocity Fall 30,000 feet is makkelijk.
Gewoon portal op de grond en het plafond. En dan iets van 10 minuten blijven vallen
Die long jump heb ik nog niet.
Gewoon portal op de grond en het plafond. En dan iets van 10 minuten blijven vallen
Die long jump heb ik nog niet.
Voor de terminal velocity is het gewoon een kwestie van boven je en onder je een portal plaatsen zodat je continue aan het vallen ben. Als je dan bedenkt dat je theoretisch dan 10 meter per seconden valt (hier in Nederland 9.81m/s, maar reken voor het gemak even 10m/s) oftewel ongeveer 30 voet per seconden, moet je dus duizend seconden lang aan het vallen zijn, oftewel bijna 17 minuten lang.Bor de Wollef schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:10:
Gisteren heb ik het spel uitgespeeld, dwz de normale verhaallijn. Wat een super einde. De soundtrack heb ik nu als ringtone op mijn telefoon. Komt er overigens ook nog iets van een vervolg?
Long Jump Jump 300 feet.
De versnelling is 9,81 m/s2 De uiteindelijke snelheid is veel hoger.Invisible_man schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:30:
[...]
Voor de terminal velocity is het gewoon een kwestie van boven je en onder je een portal plaatsen zodat je continue aan het vallen ben. Als je dan bedenkt dat je theoretisch dan 10 meter per seconden valt (hier in Nederland 9.81m/s, maar reken voor het gemak even 10m/s) oftewel ongeveer 30 voet per seconden, moet je dus duizend seconden lang aan het vallen zijn, oftewel bijna 17 minuten lang.
sterker nog. ik heb ze allemaal weten te halenBor de Wollef schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:10:
[...]
[...]
Lol, met deze tip heb ik hem natuurlijk direct gehaald. De 300 feet jump moet ik nog proberen, die lijkt me lastiger.tweak_dude schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:28:
Terminal Velocity Fall 30,000 feet is makkelijk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Is knap lastig ja, maar je weet: "Speedy thing goes in, speedy thing comes out."Bor de Wollef schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:02:
[...]
Lol, met deze tip heb ik hem natuurlijk direct gehaald. De 300 feet jump moet ik nog proberen, die lijkt me lastiger.
Schopperdeschop wegens een nieuwe update die misschien wel een hint is naar HL2E3 of Portal 2:
Voor meer informatie speculatie: Steam Forum Thread
Er zijn tevens wat radio's bijgekomen. Door deze op de juiste plek te zetten zorgen ze voor een morse-code boodschap. Bij deze update is ook een nieuwe achievement erbij gekomen genaamd "Transmission Received"."Changed radio transmission frequency to comply with federal and state spectrum management regulations."
Signature
Verwijderd
ik gok op een voorbereid 1aprilletje / april fools daypasta schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 02:59:
Schopperdeschop wegens een nieuwe update die misschien wel een hint is naar HL2E3 of Portal 2:
[...]
Er zijn tevens wat radio's bijgekomen. Door deze op de juiste plek te zetten zorgen ze voor een morse-code boodschap. Bij deze update is ook een nieuwe achievement erbij gekomen genaamd "Transmission Received".
Dan hebben ze daar toch wel erg veel moeite in gestopt:P
Recap voor zover ik het kon volgen ging allemaal erg snel:
De geluidsfragmenten bevatten images.
De images vormden een code.
De ontcijferde code was een telefoon nummer.
telefoon nummer zorgde voor een zogenaamde "BBS stream" geloof ik.
en uit die BBS stream komen nu af en toe ascii images..
Recap voor zover ik het kon volgen ging allemaal erg snel:
De geluidsfragmenten bevatten images.
De images vormden een code.
De ontcijferde code was een telefoon nummer.
telefoon nummer zorgde voor een zogenaamde "BBS stream" geloof ik.
en uit die BBS stream komen nu af en toe ascii images..
De Valve-Hype-Machine is aan het werk 
Ben benieuwd wat hier uit komt
Ben benieuwd wat hier uit komt
Samenvatting van wat er allemaal gebeurd is van het steam forum:
-Portal gets surprise update yesterday afternoon
-People see new mystery achievement
-People play and see the radio in the beginning room now has a green light
-Carry it around and notice it makes strange broadcast interference noises in certain places
-Locate and place all 26 of these mystery radios for achievement
-Smart people yank wav files out of game content folders and run them through steganography programs
-Produces 26 weird cryptic image files in a numbered sequence
-Some dude runs the number string through an md5 hash translator and gets a landline number
-Internet traces it to Kirkland, WA (near Valve HQ)
-People find out its not a phone/fax line but a data line hosting a BBS and telnet it
-Use a clue from one of the files to figure out the BBS user/password login info
-End up with a bunch of weird ASCII artwork
-We're trying to figure out wtf it means
Leuk dat ze het doen maar ze moeten verdorie eens bezig met Episode 3.
Maar dit gaat wel erg diep hoor, met die wav bestanden omzetten naar plaatjes e.d.
.
Misschien kunnen ze er nog wat duidelijkere plaatjes uithalen als het met een betere geluidskaart omgezet wordt.
Misschien kunnen ze er nog wat duidelijkere plaatjes uithalen als het met een betere geluidskaart omgezet wordt.
Natuurlijk niet, de geluidskaart komt er niet bij kijken.
Verwijderd
het is valve....Mr-Marky schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:37:
Dan hebben ze daar toch wel erg veel moeite in gestopt:
ik kan het mis hebben, graag zelfs, maar de timing zint me niet (begin maart) steeds meer van dat soort 1 april jokes beginnen rond de eerste week van maart.
Tuurlijk wel, probeer jij maar eens audio af te spelen/converteren zonder geluidskaart.mace schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:53:
Natuurlijk niet, de geluidskaart komt er niet bij kijken.
Maar ze blijven alsnog wel redelijk onduidelijk, en waar het allemaal voor dient is mij alsnog een raadsel.
tjtristan: .wav's decoden niet spelen
(natuurlijk kan converteren zonder kaart!)
(natuurlijk kan converteren zonder kaart!)
tja, ergens in die thread staat ook dat het GlaDOS systeem op die BBS (of was het nu de website van aperture science) geüpgraded was naar 3.11, wat gelinkt werd naar de datum elf maart, waarop Gabe Newell een reward in ontvangst mag nemen - een mooie gelegenheid om een aankondiging te doen.
(het kan natuurlijk ook een verwijzing zijn naar windows 3.11 en zo zelfs een verwijzing naar de Pricewatch!)
Maar ik vind dat toch wel vergezocht. Then again, niet half zo vergezocht als de rest
(het kan natuurlijk ook een verwijzing zijn naar windows 3.11 en zo zelfs een verwijzing naar de Pricewatch!)
Maar ik vind dat toch wel vergezocht. Then again, niet half zo vergezocht als de rest
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ik ben voor de 20e keer Portal aan het uitspelen voor die achievement. Hun hype is alleszins goed om het oude spel van onder het stof te halen 
Ik ben ook de thread op Steam aan het volgen en die is wel nogal EPIC aan het worden
Om het met een andere gebruiker te zeggen:
Ik ben ook de thread op Steam aan het volgen en die is wel nogal EPIC aan het worden
Yay, ik heb achievement.My deep admiration to all involved in decoding this. Think for a second, you went from radios appearing in game, normal, to using radio techniques seldom used nowadays, morse, and even dialing up to a random number that could have been an accident result of overthinking things! I'll also express admiration for Valve for doing something like this.
[ Voor 71% gewijzigd door YellowOnline op 03-03-2010 21:19 ]
En weer een nieuwe update, dit keer is het einde veranderd:
Maar dat is juist de grap ook... als ze het niet zouden doen, dan was het op zeker een 1 april grap terwijl het nu lijkt alsof het wel iets anders moét zijn. Reverse psychologyMr-Marky schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:37:
Dan hebben ze daar toch wel erg veel moeite in gestopt:P
Wat is er anders? Ik zit op mijn werk dus kan het geluid niet horen (en de subtitles zijn te klein om te lezen). Maar zo te zien is het enige dat anders is dat de hoofdpersoon nu weg kruipt toch?babbaloerie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:26:
En weer een nieuwe update, dit keer is het einde veranderd:
Ik hoop echt dat Portal 2 en HL3 gauw komen
Lijkt erop dat ze weggesleept wordt.
Het is meer dat ie weggesleept wordt, je hoort hydrolische robot geluiden en een robotstemmetje die iets zegt als "Please lie down and assume the party escort submission position".GekkePrutser schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:06:
[...]
Wat is er anders? Ik zit op mijn werk dus kan het geluid niet horen (en de subtitles zijn te klein om te lezen). Maar zo te zien is het enige dat anders is dat de hoofdpersoon nu weg kruipt toch?
Ik hoop echt dat Portal 2 en HL3 gauw komen
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Afspelen niet, converteren, tuurlijk wel.tjtristan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:29:
[...]
Tuurlijk wel, probeer jij maar eens audio af te spelen/converteren zonder geluidskaart.
Maar ze blijven alsnog wel redelijk onduidelijk, en waar het allemaal voor dient is mij alsnog een raadsel.

Een mannelijke robot stem zelfs. Deze was ook al gevonden door diverse mensen op het steam forum in de GFC files. Ben wel erg benieuwd...DarkX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:09:
[...]
Het is meer dat ie weggesleept wordt, je hoort hydrolische robot geluiden en een robotstemmetje die iets zegt als "Please lie down and assume the party escort submission position".
Ben gisteren maar weer eens gaan spelen om de nieuwe achievement te halen... Viel me wel op dat al mijn challenges en bonus maps verdwenen waren. Ik was best een eind (maar heb toen het spel tijdelijk eraf gehaald)... Vreemd, maar vooral jammer (ook de progress van de achievements is helaas gereset, maar positieve is dan weer dat ik een reden heb om die ook opnieuw te spelen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Thank you for assuming the party escort submission position, is het geloof ik. Het voedt de rumors wel...
Ik heb het gisteren nogmaals uitgespeeld en toen was niets veranderd. Kort nadien - omstreeks middernacht - kreeg ik wel nog een Portal Update. Ik was sowieso van plan om het vanavond uit te zoeken, maar na het filmpje gezien te hebben kan ik me de moeite besparen: het einde wordt duidelijk aangepast om Portal 2 toe te laten met dezelfde hoofdrolspeelster (Chell). Het wordt dus geen prequel zoals de geruchten eerder beweerden.
the cake is a lie!

Briljant spel

Briljant spel
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Het is nu officieel, Portal 2 is een feit...
voorlopige releasedate: 22 oktober 2010
Met een singleplayer en co-op mode, beide met een apart verhaal. Heb er zin in, alleen wel jammer dat er geen Ep 3 is
.
Met een singleplayer en co-op mode, beide met een apart verhaal. Heb er zin in, alleen wel jammer dat er geen Ep 3 is
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Wacht even, dus ze hebben het einde van Portal veranderd? Dat is lame.
Yeah right.
Yonni schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:07:
voorlopige releasedate: 22 oktober 2010

Yeah right.
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 05-03-2010 22:36 ]
Ik zag tot mijn grote verbazing het nieuwsbericht op de FP.
Portal 2
Releasedate: 22 oktober 2010
Releasedate: 22 oktober 2012
There I fixed it
Portal 2

Releasedate: 22 oktober 2010

Releasedate: 22 oktober 2012
There I fixed it
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Met Co-op
hopelijk Eliminatie Co-op
Dat je mekaar door het level helpen en dan op het einde dat Glados dan zegt er kan er maar 1 door
Dat je mekaar door het level helpen en dan op het einde dat Glados dan zegt er kan er maar 1 door
Lijkt me wel, anders loopt Portal 2 niet synchroon met het einde van Console Portal 1 he?
Voor geinteresseerden. Valve heeft nu officieel aangekondigt dat het steam en de source engine ook naar de mac gaat brengen, Portal 2 zal tot de eerste spellen behoren die gelijktijdig voor windows xbox360 en de mac gereleased worden.
Leuk feitje is dat de Source games native op de Mac gaan draaien, en dus OpenGL gaan ondersteunenBramBo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:47:
Voor geinteresseerden. Valve heeft nu officieel aangekondigt dat het steam en de source engine ook naar de mac gaat brengen, Portal 2 zal tot de eerste spellen behoren die gelijktijdig voor windows xbox360 en de mac gereleased worden.
omg dus ook linux ondersteuning?babbaloerie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:23:
[...]
Leuk feitje is dat de Source games native op de Mac gaan draaien, en dus OpenGL gaan ondersteunen
Nee, dat is niet aangekondigd in elk geval. Het zou wel een stuk makkelijker te doen zijn nu met de OpenGL ondersteuning, maar ze hebben er nog niets over aangekondigd.
![]() |
|
Bron: GameInformer
Eindelijk dynamic lighting dus
Hoe word het dan gerenderd in OSX? Als het goed is werkt dat systeem ook op OpenGL? Dus het moet zo makkelijk mogelijk zijn....?GekkePrutser schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:09:
[...]
Nee, dat is niet aangekondigd in elk geval. Het zou wel een stuk makkelijker te doen zijn nu met de OpenGL ondersteuning, maar ze hebben er nog niets over aangekondigd.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, dat mag ook wel, zo'n beetje alle zichzelf respecterende games/ontwikkelstudio's gebruiken datbabbaloerie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:19:
[afbeelding]
[...]
Bron: GameInformer
Eindelijk dynamic lighting dus
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Even een kickje:
Portal is tot 24 mei gratis te downloaden via steam. http://store.steampowered.com/freeportal/
Portal is tot 24 mei gratis te downloaden via steam. http://store.steampowered.com/freeportal/
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
kleine toevoeging: tot 24 mei te spelen daarna moet je er weer voor betalen.MrAngry schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:24:
Even een kickje:
Dat lees ik er niet in. Heb je een bron? Het is op meerdere manieren op te vatten.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Free copy of Portal lijkt me duidelijk. Gratis te downloaden tot 24 mei, daarna moet je weet betalen om hem te downloaden. Als je hem eenmaal geactiveerd hebt hebt hoef je hem na 24 mei niet opnieuw te activeren en dus ook niet te betalenSo you only have a few days to decide if your free copy of Portal is worth the price we're currently charging
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Eenmaal je het vóór 24 mei gedownload hebt, zal het voor jou altijd gratis blijven. 
edit: ahhh, too late.
edit: ahhh, too late.
[ Voor 12% gewijzigd door Asgaro op 13-05-2010 16:17 ]
Bedankt voor de tip
Heb em gelijk maar even gedownload.
Edit: Is er trouwens al wat bekend over een opvolger ? Misschien bieden ze Portal nu gratis aan omdat er binnenkort iets nieuws uitkomt. Als er nu veel mensen het gratis downloaden, gaan spelen en het goed bevalt zou dat betere verkoopcijfers kunnen geven als er snel een opvolger komt.
Edit: Is er trouwens al wat bekend over een opvolger ? Misschien bieden ze Portal nu gratis aan omdat er binnenkort iets nieuws uitkomt. Als er nu veel mensen het gratis downloaden, gaan spelen en het goed bevalt zou dat betere verkoopcijfers kunnen geven als er snel een opvolger komt.
[ Voor 71% gewijzigd door PilatuS op 13-05-2010 16:39 ]
nee, bahalve dat dat hij dit jaar komt. Ik heb zelf de de portal ARG gevolgt en daar uit blijkt dat we moeten wachten tot E3. (http://portalwiki.net/index.php/Acceptance_Speech)PilatuS schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:22:
Bedankt voor de tipHeb em gelijk maar even gedownload.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Zo te zien toch al wat informatie over de opvolger:
http://gameinformer.com/b...aking-a-test-chamber.aspx

Lol die hele gameinformer exclusief is al een hele tijd bekend hoorAsgaro schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:11:
Zo te zien toch al wat informatie over de opvolger:
[afbeelding]
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Haha ja nvm, het viel mij hiernet idd op dat dit artikel al gepost was.Cornelisjuh schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:16:
[...]
Lol die hele gameinformer exclusief is al een hele tijd bekend hoor