Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Als je goed oplet, staat er ook nergens dat ze origineel van creative zijn. Wel orginele kwaliteit, wat dat ook mag wezen :/

Wat dat betreft moet je op ebay goed uitkijken, vooral bij de producten uit Hong Kong, etc., veelal is dat namaak. Zeker in combinatie met de (erg) lage prijs mag je ervan uitgaan dat deze nep zijn.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
Voor de creative afkrakende mensen:

Ik heb de ep630 met de meizu m6 nu al een tijdje en weet dus precies wat ze aankunnen en hoe ze klinken bij de verschillende muziek soorten. Ten eerste: Er zit geen limiet aan. Ze kunnen echt keihard zonder te vervormen, dus dit komt niet door de doppen. De bass wil je ook niet op z'n max in je oren hebben, want dan lijkt het net alsof je je oor voor de pipe uitgang van een sub heb geplaatst :X.

Ook klinken de doppen bijzonder helder en vind ik juist wel dat de hoge tonen goed naar voren komen. Het draad gaat ook lekker lang mee zonder daar voorzichtig om mee te gaan. (Ik heb de doppen nu al 5 maanden en ik heb nog geen kapotte dingen meegemaakt)

Dus, als je oordoppen zoekt voor onder de 50 euro, dan denk ik toch wel dat de ep630 het wint dan de concurrentie.

Ik heb nu zelf de shure e210 besteld en ik hoop maar dat ze donderdag binnenkomen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor had ik de bijgeleverde oordopjes van Apple en Creative EP-480.

De vervorming die optreed klinkt hetzelfde als wanneer men iets opneemt, maar de opnamevolume staat te hoog ingesteld, licht gekraak. De vervorming treed op wanneer er iets luidere midden tot hoge tonen (bijna uitschieters) in de muziek zitten.
Het kan overigens inderdaad zo zijn dat de hoge tonen gemaskeerd worden door de bas, daar ben ik het mee eens, maar zoals ze uit het doosje komen ben ik niet tevreden over ze. De EQ van de iPod is een waardeloze toevoeging te noemen. Wanneer je voor de optie minder bas kiest, is ook werkelijk elke bas weg en is de warmte van het geluid ook weg. Meer hoog klinkt weer met absurd veel hoge tonen. Ik laat de EQ van de iPod maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:17:
[...]

Hiervoor had ik de bijgeleverde oordopjes van Apple en Creative EP-480.

De vervorming die optreed klinkt hetzelfde als wanneer men iets opneemt, maar de opnamevolume staat te hoog ingesteld, licht gekraak. De vervorming treed op wanneer er iets luidere midden tot hoge tonen (bijna uitschieters) in de muziek zitten.
Het kan overigens inderdaad zo zijn dat de hoge tonen gemaskeerd worden door de bas, daar ben ik het mee eens, maar zoals ze uit het doosje komen ben ik niet tevreden over ze. De EQ van de iPod is een waardeloze toevoeging te noemen. Wanneer je voor de optie minder bas kiest, is ook werkelijk elke bas weg en is de warmte van het geluid ook weg. Meer hoog klinkt weer met absurd veel hoge tonen. Ik laat de EQ van de iPod maar uit.
Dat is dan ook weer het prachtige van de meizu m6: De eq is in 10 delen opgedeeld. Zo heb je net zoals bij je geluidskaart verstellers voor verschillende frequenties. Als je deze gebruikt ontstaat er absoluut geen vervorming. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen voor de geluidskwaliteit altijd naar de ipod wijzen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, vooral als ik het vergelijk met m'n m6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Hier ook Meizu M6, klinkt fantastisch ! Zoveel instellingen voor geluid, veel te veel voor een leek als mij :)

Maar we zijn af aan het dwalen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:08
Even tussendoor voor mensen die misschien nog wat huiverig zijn om hun oordopjes uit het verre Singapore (Jaben.net) te laten komen:

Afgelopen mei had ik MylarOne Crossroads X3 besteld en na een week ontvangen. Heerlijk geluid, veel plezier van gehad. Tot begin december, toen bij een wat plotselinge hoofdbeweging de draad achter de kraag van mijn jas bleef hangen waardoor er nogal veel spanning op kwam te staan. Gevolg: draadbreuk op het punt waar het draadje het dopje ingaat. Mijn linker oordopje dood.
Balen natuurlijk, want is eigenlijk 'eigen schuld' en dus discutabel garantiepunt. Toch mailtje gewaagd (situatie eerlijk uitgelegd) naar Jaben.net. Binnen een dag antwoord: "Stuur maar op, valt onder garantie".
Ik blij, goede service! Maar nu bedacht ik me dat mijn vriendin de kleine sleeves gebruikt voor haar Creative EP-630's. Ik nog een mailtje sturen met daarin de vraag of alle accessoires ook meegestuurd moesten worden. "Geen probleem, alleen de oordopjes zijn voldoende". Mooi, meteen een setje reserve-sleeves voor mezelf.
Ik stuur de oordopje op (1,78 euro) en wachtte op het moment dat ze aankwamen in Singapore zodat mijn vervanging op de post ging. Maar wat schetst mijn verbazing, ik krijg een mail dat de vervanging al op de post zit! En binnen een week van mijn eerste mail heb ik een gloednieuw setje X3i(!)'s binnengekregen ter vervanging van mijn X3's.

Even samengevat: betere service is er volgens mij niet te krijgen op het web. :)

• C00P
Zo heb ik er ook ééntje
Ik bestel de X3 met blauw en rood oorstukje.
Deze hadden ze niet op voorraad dus stelde hij voor om de X3 met zilveren oortjes op te sturen, en degene die ik wou na te sturen, ik vroeg hem of hij niet de XB kon opsturen dan, want 2maal de x3 is ook maar niks, geen enkel probleem !
En na een paar weken stuurt hij me de nieuwe X3i op. dus nu heb ik de XB en de X3i en ze bevallen me allebei erg goed !

Ben je aan het twijfelen, haal de X3i, erg goede kwaliteit en de service is goed !

• C00P
NeoPhix schreef op donderdag 27 december 2007 @ 08:46: Tot begin december, toen bij een wat plotselinge hoofdbeweging de draad achter de kraag van mijn jas bleef hangen waardoor er nogal veel spanning op kwam te staan. Gevolg: draadbreuk op het punt waar het draadje het dopje ingaat. Mijn linker oordopje dood.
Vreemd, ik gebruik mijn XB op de bouw en deze heeft al veel snokken te verduren gehad, veel hardere snokken dan jij met je jas ooit kan doen, geloof me :)
Misschien fabriekage foutje bij de jouwe ?
Wat zijn jouw ervaringen voor de rest met de X3i ? merk je verschil voor en na het inspelen ?

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

miranon schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:03:
[...]

Crossroads Mylarone X3i of Sennheiser CX300. ;)
Die laatste zijn toevallig in de aanbieding bij de Dixons alleen als webbestelling (40 euro). Net daar besteld maar wel een fout in hun bestelsysteem ontdekt. Ik kreeg als leverdatum 30/12/1899. Gelijk de servicedesk gebelt en werd gelijk opgelost.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Verwijderd

C00P schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:31:
Zo heb ik er ook ééntje
Ik bestel de X3 met blauw en rood oorstukje.
Deze hadden ze niet op voorraad dus stelde hij voor om de X3 met zilveren oortjes op te sturen, en degene die ik wou na te sturen, ik vroeg hem of hij niet de XB kon opsturen dan, want 2maal de x3 is ook maar niks, geen enkel probleem !
En na een paar weken stuurt hij me de nieuwe X3i op. dus nu heb ik de XB en de X3i en ze bevallen me allebei erg goed !

Ben je aan het twijfelen, haal de X3i, erg goede kwaliteit en de service is goed !
Ik hoop dat dit ook voor mij geldt. Mijn X3i's zijn namelijk al na een week overleden. Een oordopje is zeg maar door de helft gegaan (waar de zilveren ring zat), de andere helft ben ik nu kwijt.

Hoop dat ik ook een nieuw setje kreeg, heb ze vandaag een mailtje gestuurd.
Wel handig om te weten dat de sleeves niet terug hoeven, reserve is altijd handig.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:08
C00P schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:38:
[...]

Vreemd, ik gebruik mijn XB op de bouw en deze heeft al veel snokken te verduren gehad, veel hardere snokken dan jij met je jas ooit kan doen, geloof me :)
Misschien fabriekage foutje bij de jouwe ?
Wat zijn jouw ervaringen voor de rest met de X3i ? merk je verschil voor en na het inspelen ?
Fabricage fout zou kunnen, maar het punt waar het draadje het oordopje in verdwijnt blijft natuurlijk altijd een wat zwakker punt...en als dan precies daar de druk op komt te staan.

De X3i's liggen in te spelen, dus nog geen ervaringen. 1 op 1 vergelijk met de X3's is uiteraard ook niet mogelijk, maar als ik de reviews moet geloven ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Oh, en bij mijn X3's had inspelen wel zeer degelijk zin (en dat is niet 'gewenning' want ze lagen op m'n bureau in te spelen). De bas moest nog los komen. Mooie check is het nummer "Angels" van "Massive Attack". In het begin hoorde je de laagste basregionen gewoon niet, na een dag of wat inspelen wel.

In het weekend maar weer van m'n nieuwe dopjes genieten en de Bose (relatiegeschenk) terug de kast in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Bij mijn XB's merk ik ook degelijk verschil bij het voor en na inspelen, moeilijk te beschrijven wat het verschil is, maar het klinkt beter.
Nu de X3i nog inspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:44:
[...]
Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen voor de geluidskwaliteit altijd naar de ipod wijzen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, vooral als ik het vergelijk met m'n m6.
Ik wel. Het is namelijk het meest gebruikte van alle MP3-spelers op aarde. Simpel he?

Trouwens, ik wed voor 10000 euro dat mijn iPod jouw Meizu eruit blaast qua equaliser-mogelijkheden.

Niemand hem zeggen dat ik Rockbox gebruik

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zullen we de discussies over welke mp3speler de beste is maar laten rusten? Dit topic gaat over oordopjes.
Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Modbreak:Lees hetgeen ik hierboven schreef nog eens goed door.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 28-12-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier nieuw en ik heb even een vraagje. Ik wil een nieuw paar oortjes kopen en mijn budget is 150 eurotjes.
Ik heb 3 opties voor mezelf gesteld:
Shure se210 voor 150 euro bij mp3shop.nl
Etymotic ER-6i voor 88 euro (incl. verzendkosten) bij expansys.nl
en de q-Jays voor 123 euro (incl. verzendkosten) bij audiocubes.com, over de laatste heb ik ook nog een vraag. Zal ik ook nog extra importkosten en wat ook al niet nog bij moeten betalen, want ik wil ECHT niet meer dan 150 euro uitgeven. Anders zullen mijn ouders echt flippen, ze vonden mijn phillips she901 al bijna te duur(30 euro). Zijn er mensen hier die de q-Jays bij adiocubes hebben gekocht, zo ja, hoe waren jullie ervaringen met hun service en hoeveel moest je in totaal betalen?

Ook zou ik het waarderen als jullie me advies kunnen geven over de Shure se210 en de Ety ER-6i in vergelijking met elkaar voor als ik de q-Jays niet kan kopen, want die zijn volgens mij echt stukken beter. Of als iemand nog andere oortjes kunnen aanraden zou ik het waarderen.

Alvast bedankt, Henri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:10:
Ik ben hier nieuw en ik heb even een vraagje. Ik wil een nieuw paar oortjes kopen en mijn budget is 150 eurotjes.
Ik heb 3 opties voor mezelf gesteld:
Shure se210 voor 150 euro bij mp3shop.nl
Etymotic ER-6i voor 88 euro (incl. verzendkosten) bij expansys.nl
en de q-Jays voor 123 euro (incl. verzendkosten) bij audiocubes.com, over de laatste heb ik ook nog een vraag. Zal ik ook nog extra importkosten en wat ook al niet nog bij moeten betalen, want ik wil ECHT niet meer dan 150 euro uitgeven. Anders zullen mijn ouders echt flippen, ze vonden mijn phillips she901 al bijna te duur(30 euro). Zijn er mensen hier die de q-Jays bij adiocubes hebben gekocht, zo ja, hoe waren jullie ervaringen met hun service en hoeveel moest je in totaal betalen?

Ook zou ik het waarderen als jullie me advies kunnen geven over de Shure se210 en de Ety ER-6i in vergelijking met elkaar voor als ik de q-Jays niet kan kopen, want die zijn volgens mij echt stukken beter. Of als iemand nog andere oortjes kunnen aanraden zou ik het waarderen.

Alvast bedankt, Henri.
Nja, een miskoop bega je zoiezo niet als je voor de SE210 gaat.. Ik vind ze geweldig, maar heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal. Ze isoleren gewoon goed en daar wilde ik ze ook voor. Geluid is ook prima, en heb echt geen last van het veelvoorkomende :'weinig bass verhaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Tomino schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:14:
[...]

Nja, een miskoop bega je zoiezo niet als je voor de SE210 gaat.. Ik vind ze geweldig, maar heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal. Ze isoleren gewoon goed en daar wilde ik ze ook voor. Geluid is ook prima, en heb echt geen last van het veelvoorkomende :'weinig bass verhaal"
Je weet ook niet of de soundstage van deze doppen beter is dan van anderen? Dat is wel jammer, want voor het isoleren kun je ook creative ep 630 doppen kopen van voor 20 euro. Ik zoek nu ook doppen tot 150 euro, waarbij ik eigenlijk vooral kijk naar het detail in de muziek en niet zozeer naar de hoeveelheid bass of de isolerende werking van de doppen. Ook heb ik graag een grote soundstage bij live optredens.

Weet iemand welke hierbij het beste is? Ik had ook ergens gelezen dat de se210 als speelgoed worden gezien vergeleken met de q jays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ok, sinds het toch de "feestdagen" zijn heb ik mezelf toch maar getrakteerd op een cadeautje, de V-moda Vibe Duo!

Het heeft 6 dagen geduurd om ze vanuit Hollywood naar Leeuwarden te krijgen, helaas was ik er donderdag niet dus zijn ze vandaag voor de 2e keer aan de deur gekomen. Was even een sprintje vanuit de douche naar de voordeur, gevolgd door een vrij raar/gênant gesprek maar dan heb je ook wat ;)
Gelukkig hebben ze op de pakbon "earphones $10" gezet, pakbon is wel open gemaakt maar (kerstgedachte?) ik heb geen extra belastingen/diensten hoeven betalen d:)b

Vanmorgen direct aan de iPhone gehangen en de eerste reactie was toch dat ik de bass wat aan de zware kant vind. Ik heb er vrij veel verschillende soorten muziek (rock, hip-hop, pop, electric, house) op staan, maar voor de zekerheid toch even wat klassieke muziek er bij opgezet.
Nu staat guh nu vanaf 10 uur vanmorgen in te spelen. Toen ik net thuis kwam heb ik het idee dat de bass minder overweldigend is, maar dat kan ook komen omdat ik net uit de kroeg kom... Morgen ochtend moet hij volledig ingespeeld zijn, hopelijk klinken ze dan nog zo lekker als ze op het moment doen!

(Al moet ik zeggen dat dit een 500% verbetering is met die standaard iPod/iPhone earplugs :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Neejoh schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 03:58:

Gelukkig hebben ze op de pakbon "earphones $10" gezet, pakbon is wel open gemaakt maar (kerstgedachte?) ik heb geen extra belastingen/diensten hoeven betalen d:)b
:{. Waarom kunnen ze bij jou voor dezelfde oordopjes wel 10 dollar erop zetten? Ik zit nog steeds op uitleg van de douane te wachten waarom ik bij een prijs van 50 dollar meer dan 25,20 euro aan btw/kosten moet dokken :r.

Heb ze nu een aantal weken in gebruik. Ben er erg tevreden over. En de kabel is helemaal prima. Komt veel minder fragiel over dan die van m'n vorige Sony EX71 dopjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Same here. Sony EX71 had een kabel die je wat in kon drukken, alsof er lucht tussen koper en rubber/plastic zat. Bij de V-moda is het koper in touw gewikkeld :) Voelt erg solide aan.

Nu zit ik nog wat te twijfelen tussen welke dopjes ik ga gebruiken, small of medium. Mijn EX71 had ik altijd met medium, toch vind ik nu small net zo lekker zitten. Denk dat ik het gewoon een weekje uit test.

Donderdag nacht heb ik nog extra geld uit de muur getrokken omdat ik er van uit was gegaan dat ik ze vrijdag aan de deur kon gaan betalen. Ik was dus ook blij verrast inderdaad. Wel echt jammer voor jou..., gelukkig ben je er wel blij mee!
Zit er aan te denken de overige $91 terug te vragen, op de bon staat tenslotte $10 :P j/k

[ Voor 6% gewijzigd door Neejoh op 29-12-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel iets tussendoor. Weet iemand hoe de iDealsound site (openingspost) werkt. Ze lijken alles te verkopen behalve de oortjes zelf. Er staat dan de hele tijd: 0 items found in Etymotic ER4
There are no items in this category.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Misschien nog een interessant setje inears in de categorie tot 150 euro: de nieuwe Denon AH-C551. Ik heb heel lang getwijfeld over inears tot ongeveer 100 euro. Ik wilde eerst gaan voor de Sennheiser CX95 of CX500 maar die zijn slecht leverbaar. Ik heb inmiddels de Denon AH-C551 besteld voor 99 euro na zeer positieve reacties te hebben gelezen op Head-fi. Ook zijn duurdere broer de AH-C751 lijkt me een zeer interessante optie. Zodra ik ze binnen heb zal ik mijn ervaringen posten en wat foto's maken. En natuurlijk een vergelijking met mijn Sennheiser CX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:46:
Nou... de cx300 bevalt me steeds minder.
De 1e ging na iets meer dan een half jaar moeilijk doen, lees: aan beide kanten een gedempt (bij gebrek aan betere beschrijving) geluid, equalizer aanpassen hielp niet bepaald.
Nieuwe cx300 gehaald (bon vorige weg). Na nog geen 1.5 maand zelfde issue weer maar dan aan 1 kant.
Zoals het er nu uitziet gaat het minstens een maand duren voor dat ik 'm weer terug heb.... -O-
Heb een nieuwe gekregen van Sennheiser :)
Eens kijken hoelang deze het doet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
ZoRr0 schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:19:
Misschien nog een interessant setje inears in de categorie tot 150 euro: de nieuwe Denon AH-C551. Ik heb heel lang getwijfeld over inears tot ongeveer 100 euro. Ik wilde eerst gaan voor de Sennheiser CX95 of CX500 maar die zijn slecht leverbaar. Ik heb inmiddels de Denon AH-C551 besteld voor 99 euro na zeer positieve reacties te hebben gelezen op Head-fi. Ook zijn duurdere broer de AH-C751 lijkt me een zeer interessante optie. Zodra ik ze binnen heb zal ik mijn ervaringen posten en wat foto's maken. En natuurlijk een vergelijking met mijn Sennheiser CX300.
Ik lees net dat die nieuwe denon ietwat amateuristisch klinken vergeleken met de q jays end e ultimate ears in dezelfde price-range. Ik denk dus toch nog tussen deze 2. Wel stond ergens anders dat ze toch stukken beter zijn dan de cx300, dus dat is dan wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 14-09 15:29
Ben nu Crossroads Mylarone X3i aan het bestellen bij Jaben.net

Nu wachten op dat Paypal rekening gedoe . Maar dit zie ik op de site :

David @ jaben.net - Online Orders
Wilson @ jaben.net - All Other Stuff

Als je op Add to Cart drukt in hun shop zie je dit :
Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07520/OEPS.png

Klopt dit wel ? Als je het op de home page leest lijkt 't alsof je ook David moet gebruiken op Paypal ipv Wilson of niet ?

[ Voor 90% gewijzigd door carfreak02 op 30-12-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Klopt wel hoor.
Volgens mij is Wilson meer de algemene baas of manager. In ieder geval dat vermoed ik.
Maar het klopt zeker wel hoor, hier ging alles ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneersu
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06-2021
Is er geluidsverschil tussen Creative ep-630 en Creative de ep-635?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Meneersu schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:15:
Nee, het enige verschil is dat de ep-635 een nek koordje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De Creative site geeft nog wel een technisch verschil aan:
EP-630: Driverunits: 8mm Neodymium magneettransductor.
EP-635: Driverunits: 9mm neodymium magneettransducer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneersu schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:15:
Ik had dezelfde vraag, maar nog geen antwoord helaas.
Verwijderd in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoi :)

Hoewel ik al jaren niet meer op GoT heb gepost (het kost me teveel tijd, dus ik wil er eigenlijk niet eens meer mee beginnen :X), heb ik nu wel een vraag waar ik niet zelf uit kan komen vanwege een gebrek aan ervaring met de materie.

Ik had een Creative ZEN MP3-speler, maar deze is/wordt vervangen door een Apple iPod Nano/3G, 8GB. (Aangestuurd door WinAmp... hehe :P) Op het moment gebruik ik de Creative met een set Sennheiser CX300 oordopjes, wat op zich wel redelijk OK is. Ik heb ook een set SGHE8500 van Philips gehad, maar die is defect gegaan na een dikke week. Hij is ingestuurd voor garantie, maar ik heb nog niks teruggehoord, vandaar de aanschaf van de CX300, die ik nu bijna een maand heb. (Ja Philips, wat een achterlijke omruiltijd. Maar OK, men had mij al gezegd dat het 6-8 weken kon duren :/) Mijn beoordeling van de CX300 oordopjes in combinatie met deze speler:

- De bas is goed. Ik heb graag een iets sterkere bas, maar het hoeft niet overdreven te zijn. Als de BassBoost en EQ van de ZEN uit staan, is de bas precies naar mijn smaak. De bas is voor zover ik kan horen goed gedefinieerd. Een beat klinkt daadwerkelijk als "doem, doem, doem", en niet als "brrrrmmmbrrrrmmmbrrrrrmm". (Ik probeer hier geluiden te beschrijven... gare zooi :P)

- De middentonen zijn duidelijk, maar wel een beetje "dof". Ik weet niet hoe ik dat precies moet omschrijven. Het is net alsof de middentonen van een wat grotere afstand komen dan de rest van de tonen.

- Hoge tonen zijn goed en duidelijk, al zijn ze een beetje "koud" cq. "ijzerachtig" qua klank. In een muziekstuk zoals "Deep Forest - La Révolte" wordt er continue een gesloten simbal geslagen: "tjk, tjk, tjk, tjke-tjke-tjk". Dat is tegenover de rest van het muziekstuk een zeer zacht geluid wat goed te horen valt. Achtergrondgeluidjes zoals het "tappe-tappe-tap" dat je in het linkerkanaal hoort in bijvoorbeeld "Concerning Hobbits" van Howard Shore zijn ook zeer duidelijk te horen. Dergelijke kleine dingen maken voor mij de muziek leuk :)

Het algemene geluid van de CX300 is dus op zich wel redelijk naar mijn smaak. Er zijn echter ook nadelen:

- De isolatie is slecht, naar mijn mening. (Dan kan echter vertekend zijn; zie hieronder, bij vraag 2.) Mijn MP3's draai ik op de volgende manier. MP3's worden op 192 kbps of hoger gemaakt, soms met VBR. Elk album wordt genormaliseerd naar max 89 dB, met MP3Gain. De muziek draait op de Creative op maximaal 16 van 25, maar meestal lager, op 12 of 13. Hij heeft een Europese firmware. Het is echter voor mij mogelijk om een normaal gesprek te voeren met de speler op stand 16, hoewel het wat raar klinkt. Als ik een 1-eurocent muntstuk op het parket laat vallen (vanaf zithoogte, als ik op een stoel zit), dan kan ik dat muntstuk duidelijk horen vallen. In de bus hoor ik ook elk kraakje dat het voertuig maakt. Dat is nogal storend natuurlijk. Soms hoor ik zelfs de radio van de chauffeur, als ik voorin zit :(

- In mijn linkeroor gebruik ik de M-sleeve. Dit werkt goed. Hij gaat zo ver naar binnen dat ik het kabeltje moet gebruiken om het dopje uit mijn oor te krijgen. De L-sleeve geeft teveel druk op het oor, S blijft niet goed zitten. Rechts gebruik ik de S-sleeve. M geeft teveel druk in mijn oor. Echter, hoe ik het rechterdopje ook indoe, het trekt altijd vacuum. Dat voelt niet prettig. Als ik het uit doe, maakt het een echt "plop"-geluid. Hier wil ik eigenlijk vanaf.

Nu heb ik de hele draad doorgelezen, een hele stapel reviews erbij gepakt en gelezen en uiteindelijk een voorlopige keuze gemaakt. Als ik voor een set nieuwe set oordopjes ga, staan de Shure SE210 op de eerste plaats, mede omdat deze en bijbehorende accesoires volgens mij in Nederland het gemakkelijkst te verkrijgen zijn van alle merken. Nu mijn vragen:

1. Is de bas van de SE210 set net zo "slap" als die van de E2C? Deze klacht heb ik vaker gelezen. Ik hoef geen keiharde bas, maar iets zoals die van de CX300 vind ik wel prettig. Desnoods zet ik op mijn aanstaande iPod Nano de EQ op "meer laag". Ik kan niet met zekerheid zeggen of deze dopjes een bas-bump hebben; sommigen noemen de bas "goed", anderen noemen de bas "zwak/neutraal". De CX300 lijkt naar mijn gevoel een bump te hebben die de bas ongeveer 2x/2,5x zo hard maakt als de rest van het geluid.

2. Dit is even niet om op te scheppen... maar het is wel belangrijk betreffende de aanschaf van oordopjes. Mijn gehoor is in tegenstelling tot gezichtsvermogen exceptioneel goed. Volgens de laatste test bij een KNO-arts 1,5 jaar geleden, vallen sommige hondenfluitjes, rond de 22,5 kHz en hoger binnen het tonale bereik van mijn gehoor, en kan ik geluiden van 2-3 decibel nog horen in een absoluut stille ruimte. (Ruisende bladeren: 10 dB). De zogenaamde "geluidloze ringtone" van 18 kHz is in elk geval voor mij een heel normaal hoorbaar en bovendien zwaar irritant geluid :/

Kan de extra isolatie van de Shure SE210 set tegen mijn gehoor op? Ik verwacht dat het wel beter zal zijn dan met de CX300, maar als het slechts 10-15% geluidsvermindering oplevert tegenover de CX300, vind ik het niet echt de moeite waard. Een halvering van het omgevingsgeluid tegenover de CX300 zou een acceptabele verbetering zijn. Ik zou het begrijpen als zelfs de Shures in mijn geval niet ALLES kunnen isoleren. Als de SE210 een geluid zoals een normaal gesprek zouden kunnen isoleren (voor -mijn- gehoor) als de speler aanstaat, dan zou dat zéér acceptabel zijn :)

3. Gaan de Shure SE210 dopjes nog veel dieper in je oren dan die van de CX300 ? Deze gaan naar mijn gevoel namelijk al vrij diep. Het komt de isolatie wel ten goede als ze dieper gaan, maar het is niet nodig dat de oordopjes zo ongeveer in mijn hoofd zitten en tegen mijn trommelvlies aankomen :X

Ik ben niet direct een audiofiel. Mijn MP3's zijn gecodeerd op minimaal 192 kBps (max 320), soms met VBR. Heel soms zie ik een 160 kbps langs glippen, die ik dan zal gaan vervangen. Echter, ik weet goed materiaal te waarderen en ik heb daar geld voor over, maar ik ga niet aan de gang met gouden plugjes en 750x afgeschermde kabels met behulp van grondstoffen van Venus. De prijs/prestatieverhouding blijft het belangrijkste :) Ik kies ook niet het behang in mijn huis met de akoestische eigenschappen op de eerste plaats. Het moet gewoon "ruim bovengemiddeld goed" zijn. :)

Na de geluidskwaliteit is isolatie van omgevingsgeluid met afstand het belangrijkst. De prijs in NL is 150 euro en ik ben niet bereid hieroverheen te gaan. Als ik een nieuwe set oordopjes haal, dan is 150 euro echt de absolute max en wordt de CX300 mijn backupset. (Als ik een nieuwe set van Philips krijg, verkoop ik deze.) Importeren van Shures of anderen vanuit de VS ga ik niet aan beginnen.

Als het nodig mocht zijn, heb ik nog wel wat voorbeelden van muziek en bands die ik luister: Celtic (Clannad), Folk (Moya Brennan), Ambient (Chicane/Deep Forest), Vocal (Adiemus), New Age (Enya), Fantasy (ofzo? zoals de Lord of the Rings en Icewind Dale soundtracks). Ik wil dat nog wel eens afwisselen met Pop, Heavy Metal, (Hard) Rock ('n' Roll), oldies en klassiek in het algemeen. Eigenlijk luister ik bijna alles wat goed instrumentaal is en/of een goed verhaal bevat. Dingen zoals Rap, en muziek á la Britney Spears en veel andere "nieuwe artiesten" etc zijn niet mijn smaak.

Samengevat: is de Shure SE210 voor mijn gebruik, wensen en omstandigheden een goede set oordopjes, of kan ik voor 150 euro -in Nederland- iets krijgen dat voor mij beter is geschikt?

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.

edit: Ik heb nog even verder gezocht en heb op de site van HeadRoom een grafiek gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=603&graphID%5B%5D=501&graphID%5B%5D=483&graphID%5B%5D=681

De Apple In-Ears (omdat een kennis die gebruikt) en de E2C (voroganger van de SE210 (?) en een set waarover ik veel heb gelezen) heb ik meegenomen als vergelijking. Als ik deze grafiek correct interpreteer, heb ik het dan goed dat de CX300 een "extreem harde bas" heeft, en de SE210 een bas heeft die nog slapper is dan die van de E2C, welke al als niet zo heel krachtig werd beschouwd? De SE210 lijkt de minst krachtige bass van de 4 te hebben. Hiervan zou ik niet extreem blij worden... of mag ik dit niet zo interpreteren en moet ik de rest van de grafiek ook nog meenemen? De lijn van de Sennheiser ligt bijna overal boven die van de SE210; betekent dit dat de set in dat geval harder kan dan de SE210 bij hetzelfde volume op de speler? (Niet dat dat zo erg is; het zou wel verklaren dat de SE210 overal lager is. Dan kan het zijn dat in verhouding de bas van de SE210 toch goed is, als alle tonen evenredig zachter zijn, in vergelijking tot de CX300. Zoals ik zei: met deze materie heb ik niet zo heel veel ervaring.)

Echter, als ik naar de grafiek met isolatie kijk, dan is de SE210 -met afstand- de beste als ik het goed begrijp.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=2&graphID%5B%5D=603&graphID%5B%5D=501&graphID%5B%5D=483&graphID%5B%5D=681

Bij 20 Hz ligt de SE210 "20 punten lager" (wat dat dan ook precies is, maar lager is beter heb ik begrepen in deze grafiek) dan de CX300, en het wordt alleen nog maar beter. Vanaf 200 Hz en verder zou de SE210 echt extreem veel geluid moeten isoleren. Ik kan de grafiek niet zo direct perfect interpreteren; ik bedoel: hoeveel punten daling betekent een halvering van het omgevingsgeluid? Als ik op mijn gevoel moet afgaan, zou ik zeggen dat ik met de SE210 in mijn oren bijna doof zou moeten zijn in vergelijking met de CX300, zelfs als er geen muziek aan staat.

Als mijn interpretaties kloppen, dan wordt het wellicht een afweging tussen basresponse en isolatie. Het eerste kan wellicht nog met de EQ worden gefixt. Indien er een kreukel in mijn interpretaties zit, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Mocht het compleet fout zijn geïnterpreteerd, dan mag je het uitleggen als je wil :P

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 01-01-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Katsunami schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:43:
...

Nu heb ik de hele draad doorgelezen, een hele stapel reviews erbij gepakt en gelezen en uiteindelijk een voorlopige keuze gemaakt. Als ik voor een set nieuwe set oordopjes ga, staan de Shure SE210 op de eerste plaats, mede omdat deze en bijbehorende accesoires volgens mij in Nederland het gemakkelijkst te verkrijgen zijn van alle merken. Nu mijn vragen:
Een behoorlijke post, met eigen onderzoek, hulde :P
1. Is de bas van de SE210 set net zo "slap" als die van de E2C? Deze klacht heb ik vaker gelezen. Ik hoef geen keiharde bas, maar iets zoals die van de CX300 vind ik wel prettig. Desnoods zet ik op mijn aanstaande iPod Nano de EQ op "meer laag". Ik kan niet met zekerheid zeggen of deze dopjes een bas-bump hebben; sommigen noemen de bas "goed", anderen noemen de bas "zwak/neutraal". De CX300 lijkt naar mijn gevoel een bump te hebben die de bas ongeveer 2x/2,5x zo hard maakt als de rest van het geluid.
De bass van de SE210 is nog een stukje zachter dan die van de E2c. Een zeer neutrale bass (+/- 0dB)
De CX300 heeft inderdaad een behoorlijke bass boost.
2. Dit is even niet om op te scheppen... maar het is wel belangrijk betreffende de aanschaf van oordopjes. Mijn gehoor is in tegenstelling tot gezichtsvermogen exceptioneel goed. Volgens de laatste test bij een KNO-arts 1,5 jaar geleden, vallen sommige hondenfluitjes, rond de 22,5 kHz en hoger binnen het tonale bereik van mijn gehoor, en kan ik geluiden van 2-3 decibel nog horen in een absoluut stille ruimte. (Ruisende bladeren: 10 dB). De zogenaamde "geluidloze ringtone" van 18 kHz is in elk geval voor mij een heel normaal hoorbaar en bovendien zwaar irritant geluid :/
Weet je zeker dat je dan wel in-ears wilt? Zowat alle duurdere modellen gebruiken balanced armature drivers die ophouden boven de 17Khz.
Kan de extra isolatie van de Shure SE210 set tegen mijn gehoor op? Ik verwacht dat het wel beter zal zijn dan met de CX300, maar als het slechts 10-15% geluidsvermindering oplevert tegenover de CX300, vind ik het niet echt de moeite waard. Een halvering van het omgevingsgeluid tegenover de CX300 zou een acceptabele verbetering zijn. Ik zou het begrijpen als zelfs de Shures in mijn geval niet ALLES kunnen isoleren. Als de SE210 een geluid zoals een normaal gesprek zouden kunnen isoleren (voor -mijn- gehoor) als de speler aanstaat, dan zou dat zéér acceptabel zijn :)
De isolatie met de meegeleverde sleeves van Shure is ontzettend goed. Het is een stuk stiller dan met de CX300.
3. Gaan de Shure SE210 dopjes nog veel dieper in je oren dan die van de CX300 ? Deze gaan naar mijn gevoel namelijk al vrij diep. Het komt de isolatie wel ten goede als ze dieper gaan, maar het is niet nodig dat de oordopjes zo ongeveer in mijn hoofd zitten en tegen mijn trommelvlies aankomen :X
Ja, ze gaan wat dieper. Maar de meegeleverde black foamies zijn makkelijk in/uit te doen en isoleren erg goed.
Samengevat: is de Shure SE210 voor mijn gebruik, wensen en omstandigheden een goede set oordopjes, of kan ik voor 150 euro -in Nederland- iets krijgen dat voor mij beter is geschikt?

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.
Aangezien je aangeeft wel prijs te stellen op een beetje bass lijken de SE210's me niet echt geschikt voor je.

[quote]
De Apple In-Ears (omdat een kennis die gebruikt) en de E2C (voroganger van de SE210 (?) en een set waarover ik veel heb gelezen) heb ik meegenomen als vergelijking. Als ik deze grafiek correct interpreteer, heb ik het dan goed dat de CX300 een "extreem harde bas" heeft, en de SE210 een bas heeft die nog slapper is dan die van de E2C, welke al als niet zo heel krachtig werd beschouwd? De SE210 lijkt de minst krachtige bass van de 4 te hebben. Hiervan zou ik niet extreem blij worden... of mag ik dit niet zo interpreteren en moet ik de rest van de grafiek ook nog meenemen?
[quote]
De SE210 heeft een zeer neutrale bass, de CX300 heeft een flinke boost. Dat zijn de gegevens die je uit de grafiek kunt halen mbt de bass.
De lijn van de Sennheiser ligt bijna overal boven die van de SE210; betekent dit dat de set in dat geval harder kan dan de SE210 bij hetzelfde volume op de speler? (Niet dat dat zo erg is; het zou wel verklaren dat de SE210 overal lager is. Dan kan het zijn dat in verhouding de bas van de SE210 toch goed is, als alle tonen evenredig zachter zijn, in vergelijking tot de CX300. Zoals ik zei: met deze materie heb ik niet zo heel veel ervaring.)
Nee, kijk voor het verschil in volume naar de gevoeligheid van de koptelefoon en de impedantie.
Als mijn interpretaties kloppen, dan wordt het wellicht een afweging tussen basresponse en isolatie. Het eerste kan wellicht nog met de EQ worden gefixt. Indien er een kreukel in mijn interpretaties zit, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Mocht het compleet fout zijn geïnterpreteerd, dan mag je het uitleggen als je wil :P
Volgens mij heb je het goed door ;) De EQ van een iPod zou ik overigens niet gebruiken. Deze heb ik namelijk gebruikt icm met een Shure E4c (ook volkomen neutrale bass). De muziek kreeg bij de bass vervolgens overal distortion.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Kanarie schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:54:
Een behoorlijke post, met eigen onderzoek, hulde :P
Bedankt voor je bericht :) Ik kreeg teveel achterlijke "dat had je kunnen opzoeken"-vragen op de helpdesk waar ik heb gewerkt. Eigen vooronderzoek is een vereiste, voor ik je ga helpen met een onderwerp waar ik veel vanaf weet. Dus... dan volg ik mijn eigen eis maar op hé :P
De bass van de SE210 is nog een stukje zachter dan die van de E2c. Een zeer neutrale bass (+/- 0dB)
De CX300 heeft inderdaad een behoorlijke bass boost.
Dat dacht ik al... niet goed dus :'( Ik houd wel van een nogal doortekende bas.
Weet je zeker dat je dan wel in-ears wilt? Zowat alle duurdere modellen gebruiken balanced armature drivers die ophouden boven de 17Khz.
Ja, ik zal wel "moeten". Gewone hoofdtelefoons vind ik niet prettig en bieden nauwelijks tot geen isolatie. Daarnaast zijn ze lastig te vervoeren. Gewone kleine oordopjes, die in je oorschelp gaan, passen bij mij niet/nooit. Tevens verwacht ik dat de meeste muziek ook niet boven de 17/18 kHz gaat. Dat wordt zo hoog dat het gros van de mensen het niet kan horen en de meeste apparatuur het niet kan weergeven.
De isolatie met de meegeleverde sleeves van Shure is ontzettend goed. Het is een stuk stiller dan met de CX300.
Dat dacht ik al. Zou ik op de een of andere manier andere sleeves op de CX300 kunnen zetten om de isolatie flink te verbeteren? Shure sleeves zullen gegarandeerd niet passen, en als het wel past verwacht ik niet dat het veel uitmaakt. Ik heb het idee dat de oordopjes daarvoor niet diep genoeg gaan. CX300's met Shure SE210 isolatie (en een iets minder dof midden) zou voor mij dé ideale set zijn.
Ja, ze gaan wat dieper. Maar de meegeleverde black foamies zijn makkelijk in/uit te doen en isoleren erg goed.
Hoe lang gaat dat in de praktijk mee? Ik heb begrepen dat dit niet erg lang is; hoogstens een week of 2 bij veel luisteren. Die foamies zijn met 25 euro per 10 paar niet erg goedkoop, dus ik wil ze niet wekelijks hoeven vervangen. Als 10 van die foams nou een jaar meegaan, OK. Maar hoe lang blijft dat leverbaar, vraag ik me dan af.
Aangezien je aangeeft wel prijs te stellen op een beetje bass lijken de SE210's me niet echt geschikt voor je.
Crap ende :'( Dat dacht ik al, hoewel het me de best verkrijgbare en best isolerende set lijkt. Wat zou jij dan aanraden? Ik kan zo snel niet een set vinden met een bas die in de buurt komt van de CX300. (Dat lijkt bij de duurdere sets ook niet te "mogen", omdat het dan niet neutraal meer is?)
Volgens mij heb je het goed door ;) De EQ van een iPod zou ik overigens niet gebruiken. Deze heb ik namelijk gebruikt icm met een Shure E4c (ook volkomen neutrale bass). De muziek kreeg bij de bass vervolgens overal distortion.
Bedankt voor de tip betreffende impendantie. Mooi dat ik het "schnap" :P De EQ van de oudere iPods is inderdaad niet zo geweldig heb ik gelezen; zou dat nog steeds niet veranderd zijn met de Nano/3G... moet ik eens proberen.

Mocht de SE210 afvallen, heb je dan nog een ander advies? Ik heb gelezen dat de Crossroads X3i een goede bas en goed geluid hebben. Voor 57 dollar wil ik nog wel in het buitenland bestellen; dat is een aanvaardbaar import/defect risico. Dan zou ik echter wel graag willen weten hoe de isolatie van deze dopjes is, want dat is voor mij echt van belang. De V-Moda Bass Freq heeft een nog hardere bas dan de CX300 (:X ? De CX300 is nog nét niet overderen in mijn ogen, maar ok). De isolatie is echter niet beter, dus deze valt al af. *Gaat verder vergelijken met de grafiekjes van HeadRoom*

Ik zou het wel mooi vinden om een site te hebben zoals die van Headroom, waar ik betreffende alle oordopjes >= 50 euro grafieken kan genereren.

Edit: Ik heb alle in-ears op Headroom waarvan er een grafiek was, vergeleken. Er is geen enkele in-ear (in die lijst) die de bas van de CX300 combineert met de isolatie van de Shure SE210. Het lijkt erop dat vooral de goedkopere, minder goed isolerende in-ears juist een flinke bassboost hebben. Ik zal dus toch moeten kiezen tussen isolatie en bas... of hopen op een verbeterde EQ in de Nano. (Die in de Creative was eigenlijk wel aardig, en het ding had een losse bassboost functie. Jammer dat die speler zo vaak hangen blijft als hij wordt uitgeworpen op de computer, anders zou ik hem niet eens vervangen.)

Edit 2: Bestelling van de Nano is geannuleerd. De WinAmp plugin bevat (nog teveel) bugs. iTunes vertik ik om te gebruiken. De geluidskwaliteit van de Nano zelf en de EQ schijnt volgens verschillende sites -nog steeds- een stuk onder de maat te zijn en het lijkt niet de moeite om duurdere oordoppen te gebruiken met deze speler. De ZEN wordt teruggestuurd vanwege technische problemen die Creative niet lijkt te willen erkennen. Volgende kandidaat (deze lijkt bekend te staan met een zeer goede geluidskwaliteit en zeer veel opties): de Cowon iAudio D2. (Waar komt eigenlijk die overhyped, voorgevoegde i vandaan?)

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 02-01-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er goed aan gedaan om voor de iAudio te kiezen en af te zien van de aankoop van die iPod. Dat maakt een wereld van verschil qua geluidskwaliteit. Als je hoogwaardige in-ears met sterke basweergave wil dan kan ik je de Ultimate Ears Super-Fi 5 EB aanbevelen. Een vriend van mij heeft deze en ze spelen mijn Shure E3 grandioos naar huis qua basweergave. Wel vond ik ze iets minder comfortabel dan de Shure E3, maar dat is subjectief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De SuperFi 5EB heb ik ook bekeken. De basweergave is misschien té hard. Deze is nog 5dB harder dan die van de CX300, terwijl ik de laatste al ruim voldoende vond. De isolatie van de 5EB's is echter niet beter dan die van de CX300, dus deze overstap vind ik de moeite niet waard. (Ik ga hierbij af op de grafieken van HeadRoom.) Ik heb het gevoel dat ik bij de SE210 blijf hangen, vanwege de zo te zien geweldige isolatie. Volgens de reviews is de geluidskwaliteit en de EQ van de D2 zeer goed, dus ik kan de 5-10 dB bass bump die ik graag wil waarschijnlijk wel via de speler realiseren.

Betreffende de MP3-speler denk ik nog na. De 4GB iAudio D2 is 20 euro duurder dan de 2GB, dus ik denk dat ik voor de 4GB ga, en later nog een SD-kaartje erbij koop. Ik begrijp dat het ding in staat is om de nummers op het SD-kaartje op te nemen in zijn database, in tegenstelling tot de ZEN; dat is wel een prettige feature. (Jammer dat het SD-kaartje zo te zien wel apart volgezet moet worden volgens de reviews. Het zou perfect zijn als de speler automatisch doorschreef op dat kaartje als zijn intern geheugen vol is.)

Eerst eens de MP3-speler verkrijgen, en dan kijk ik aan de hand daarvan nog eens naar de oordopjes. Vanwege de isolatie staan de Shures nog steeds op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een punt ivm de isolatie-issues van de Super-Fi's. Ik heb misschien toch nog een ander konijn in mijn hoed: de Futuresonics Atrio M5. Deze zouden comfortabel zitten én een uitstekende geluidskwaliteit bezitten met een mooie maar niet overheersende basweergave. Ik zie deze alvast zelf wel zitten als toekomstige opvolgers van mijn Shure E3. Mocht je de M5 niet kennen lijkt het me zeer de moeite om eens te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zal er eens heen kijken. Ik ben de naam FutureSonic wel tegengekomen. Als ze al de moeite zijn, moeten ze wel in Nederland te krijgen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Modbreak:Lees RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" nog eens door

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 02-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:53
Katsunami schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:17:
Ik zal er eens heen kijken. Ik ben de naam FutureSonic wel tegengekomen. Als ze al de moeite zijn, moeten ze wel in Nederland te krijgen zijn :)
zou je even je DM aan willen zetten? staat bij voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 02-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je de X3i's wel aanbevelen!

X3i + D2 = 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

ai, vandaag zag ik opeens scheurtje in kabel van m'n shure e4c :(

lijkt beetje op foto die in dit topic al gepost is (ook ongeveer zelfde punt)

http://img255.imageshack.us/img255/4246/kabelshuree2cwr7.jpg

wat te doen ? (gekocht vorig jaar via samenkopen.net ia)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
garantie proberen claimen bij shure

ben ik tbh heel blij met m'n ultimate ears
ik heb vorige maand een kabelbreuk gehad, gratis nieuwe kabel opgestuurd uit de vs
ondertussen is de 'locking clip' van men rechter earpiece ineens losgekomen bij het losmaken van de kabel, dus de kabel zit niet meer vast in het earpiece. fotos van gemaakt en doorgestuurd. komt gratis en voor niks een nieuwe right earpiece deze richting uit

echt super service van UE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Zojuist houdt mijn creative zen aurvana er mee op. Er komt uit het rechteroordopje opeens veel minder geluid. Met name de hoge tonen ontbreken. Precies hetzelfde probleem dat ik ook met mijn MD-33s en EP-630 heb gehad (voordat ze ook nog aan draadbreuk gingen lijden). Gelukkig nog wel garantie.

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben met creative dopjes?

Ik zie trouwens op de creative site iets over het verplicht vermelden van een serienummer ofzo. Iemand daar ervaring mee? De doos en de papieren heb ik allang weggegooid. Heb alleen de aankoopbon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb vanavond de Mylarone X3i's binnengehad :)
M'n eerst in-ear setje dus 't is nog wel even wennen.. Die dubbele dingetjes lijken tot nu toe wel het lekkerst te zitten.
Kan het trouwens dat ik de linker wat dieper dan de rechter inkrijg?

Hier nog ff wat foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2234/2163605096_9235613da4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2354/2163605104_153a9ef3eb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2231/2163605110_072e2b5959.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2283/2163605122_9cf1e9a77c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zo, na lang wikken en wegen toch maar de knoop doorgehakt en de Sennheiser CX400 besteld bij eBay user wowhk.

De user wowhk heb ik gekozen aan de hand van eerdere ervaringen in dit topic. Ze waren voor een goede prijs (50 dollar inclusief verzending, zelfs aardig laag heb ik het idee) te krijgen en ik was m'n neckband gewoon zat.

Reden voor de CX400 (en oordopjes in het algemeen) is omdat mijn Sennheiser PMX200 me te groot en lomp werd, en ik daarom dus over wou stappen op iets kleiners. De CX300 leken me ook aardig, maar het J-cord beviel me niet en zo'n über-bas hoef ik nou ook weer niet, liever iets meer gebalanceerd!

Zodra ze binnen zijn laat ik mijn bevindingen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

maar valt dit niet onder slijtage / verkeerd gebruik ofzo ?

(heb er vanmiddag ff druppeltje lijm op gedaan, zit nu iig weer dicht)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
DDX schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:46:
[...]

maar valt dit niet onder slijtage / verkeerd gebruik ofzo ?

(heb er vanmiddag ff druppeltje lijm op gedaan, zit nu iig weer dicht)
Die kabels van de oude Shure-lijn zijn van rubber, volgens mp3man.nl. Als het rubber stijf wordt ontstaan er breuken of scheurtjes. Dit valt gewoon onder de garantie en als Shure dat niet wil erkennen (bij mij deden ze erg moeilijk), stuur me dan een bericht als je er echt niet meer uitkomt. Dit valt m.i. onder non-conformiteit. Lastig is wel dat je ze niet bij Shure hebt gekocht en zij geen contractpartij zijn. Ik raad je dus dringend aan er eerst 'vriendelijk' uit proberen te komen (de kabels van de nieuwe serie zijn overigens van nylon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Hallo iedereen,

Advies is wat ik zoek en de zoekfunctie hierboven heeft het me nog niet echt kunnen geven. Na eerst 9 maanden tevreden Shure e2c gebruikt te hebben ben ik na de tweede kabelbreuk bij normaal gebruik maar "teruggestapt" op een Sennheiser PX200. Ik wil weer iets kleiners en ik heb vorige week een stel Bose in-ear earphones op de proef gehad om te kijken of deze echt zo slecht waren als men zei. En dat waren ze... totaal geen hoog, een troebel midden. Wel erg veel laag.

Ik heb nu maar besloten dat het beter is voor echte kwaliteit te gaan en vroeg me af of iemand ervaring heeft met de LiveWires Custom Fit In-Ear Monitors. Ik twijfel tussen deze en een stel q-jays. Het gaat om akoestische muziek (klassieke muziek en jazz (solo piano of piano, bas en gitaar)). Per se mogen ze niet bass heavy zijn...

Alle hulp is welkom, want voor een arme student blijft het wel veel geld...

[ Voor 5% gewijzigd door DeTinuxNL op 04-01-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:59
Ik heb vanmorgen de cx 400 besteld. Hiervoor had ik de cx 300 maar die zijn kapot gegaan (fiets ongelukje 8)7 ) Mijn ervaring met in-ear oordopjes zijn zo goed dat ik dus weer voor de sennheiser cx ben gegaan. Enige nadeel is toch het snel kwijtraken van de sleeves. Mijn ervaring heeft me geleerd dat de medium dopjes het beste bij mij passen. Daarom dacht ik eraan om deze vast te lijmen of iets dergelijks, ik hoef ze immers toch niet te verwisselen. Kan ik dit zomaar doen of kom ik nou met een heel slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gimbooze schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:09:
Heb vanavond de Mylarone X3i's binnengehad :)
M'n eerst in-ear setje dus 't is nog wel even wennen.. Die dubbele dingetjes lijken tot nu toe wel het lekkerst te zitten.
Kan het trouwens dat ik de linker wat dieper dan de rechter inkrijg?

Hier nog ff wat foto's :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Natuurlijk. Zelfs je linker- en rechteroor zijn niet gelijk aan elkaar.
stimpy-NL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:08:
Ik heb vanmorgen de cx 400 besteld. Hiervoor had ik de cx 300 maar die zijn kapot gegaan (fiets ongelukje 8)7 ) Mijn ervaring met in-ear oordopjes zijn zo goed dat ik dus weer voor de sennheiser cx ben gegaan. Enige nadeel is toch het snel kwijtraken van de sleeves. Mijn ervaring heeft me geleerd dat de medium dopjes het beste bij mij passen. Daarom dacht ik eraan om deze vast te lijmen of iets dergelijks, ik hoef ze immers toch niet te verwisselen. Kan ik dit zomaar doen of kom ik nou met een heel slecht idee?
Ik vind het een goed idee en ga het zelf ook een keer doen. Gewoon een klein drupje doorzichtige lijm en er kan niets mis gaan lijkt me. Misschien wel opletten met bepaalde soorten lijm (denk aan die soorten die bijv. piepschuim helemaal oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DeTinuxNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:15:
Hallo iedereen,

Advies is wat ik zoek en de zoekfunctie hierboven heeft het me nog niet echt kunnen geven. Na eerst 9 maanden tevreden Shure e2c gebruikt te hebben ben ik na de tweede kabelbreuk bij normaal gebruik maar "teruggestapt" op een Sennheiser PX200. Ik wil weer iets kleiners en ik heb vorige week een stel Bose in-ear earphones op de proef gehad om te kijken of deze echt zo slecht waren als men zei. En dat waren ze... totaal geen hoog, een troebel midden. Wel erg veel laag.

Ik heb nu maar besloten dat het beter is voor echte kwaliteit te gaan en vroeg me af of iemand ervaring heeft met de LiveWires Custom Fit In-Ear Monitors. Ik twijfel tussen deze en een stel q-jays. Het gaat om akoestische muziek (klassieke muziek en jazz (solo piano of piano, bas en gitaar)). Per se mogen ze niet bass heavy zijn...

Alle hulp is welkom, want voor een arme student blijft het wel veel geld...
Voor ervaringen met de Livewires zul je waarschijnlijk alleen op HeadFi terecht kunnen. Ik heb begrepen dat ze absoluut niet bass-heavy zijn (minder bass dan je E2c bijv.)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfkt heeft gisteren een uitgebreide CrossRoads MylarOne X3i & XBi review op anythingbutipod.com geplaatst. Aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Raar dat die de XBi's net zo geweldig lijkt te vinden als de X3i's of XB's. Uit de bevindingen van Skillz en mezelf hier blijkt dat ze toch niet zo super zijn als daar wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? www.freqonline.com. Custom earphones vanaf 89,99 dollar klinkt te goed om waar te zijn en het drie driver-model is maar 189,99 dollar...

Edit:
Op Head-Fi is er een thread over. Hier is ie (bij post 151 begint de CEO van het bedrijf met het beantwoorden van 15 pagina's vragen, die verder weinig interessant en speculatief zijn).

[ Voor 105% gewijzigd door DeTinuxNL op 05-01-2008 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Zo! Dat zijn nette prijzen. Maar even in de gaten houden dacht ik zo. Een stuk goedkoper dan een custom setje van UE zoals de 5/7/10/11 Pro. Afwachten hoe de reviews zullen zijn.

Misschien vervangers voor mijn UE SF5 Pro ;)

/edit

April 2008, komt de Music Makers line uit. Met detachable kabels, en diepere fit, dan moet je professionele molds laten maken. De Music Lovers lijn, kun je een setje krijgen zodat je zelf molds kun maken.

Ik houd het topic op headfi in de gaten :).

[ Voor 47% gewijzigd door borstel op 05-01-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Ja ben alvast benieuwd naar de music makers-lijn, maar dat klinkt te goed om waar te zijn. Overigens mag je alleen in de VS zelf je molds maken.

Waar zou je molds kunnen laten maken? Kan dat bij een zaak als Beter Horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Is het mogelijk dat de nieuwe Sennheiser IEM's worden opgenomen in de lijst van Outlandos (Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8")? Ik zie hier enkel een weinig aan persoonlijke ervaringen en één gequote middellange review van ergens op het internet, maar meer is er hier niet te vinden. Het is alsof De Groten in deze thread hun bestaan negeren en enkel praten over Shure en dergelijke. Of is het terecht dat er meer over die merken gesproken wordt dan over Sennheiser als het gaat om IEM's?

Graag zou ik een zo wijd mogelijk beeld hebben van wat goed is en wat niet. Ik weet trouwens ook dat de CX400 - mijn huidige eerste keus - op eBay vrij goedkoop staat, maar ik denk niet dat ik het wil riskeren om een zogezegd echt paar te laten afkomen van Hong Kong of van waar ze ook mogen komen. Ik kom van een CX300 en was er vrij verknocht aan, tot de kat besloot om de draadjes door te bijten ... nadat ik besloot de oortjes niet deftig weg te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:59
Koop je dopjes NIET op ebay of marktplaats, ik heb hier een tijd geleden de cx 300 besteld, deze bleken FAKE!! Dus laat je niet verleiden door de lage prijs!! koop je oordopjes gewoon via een webshop in de pricewatch, of in een 'echte' winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tweakers Vraag & Aanbod zal waarschijnlijk ook nog wel ok zijn. (Als er al oordoppen tekoop zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Over Sennheiser gesproken... hoe goed zijn de CX95 voor iemand voor wie weinig bas een pré is? Ik kan weinig reviews vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
stimpy-NL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:51:
Koop je dopjes NIET op ebay of marktplaats, ik heb hier een tijd geleden de cx 300 besteld, deze bleken FAKE!! Dus laat je niet verleiden door de lage prijs!! koop je oordopjes gewoon via een webshop in de pricewatch, of in een 'echte' winkel.
Nuanceer alsjeblieft je uitspraak een beetje, want op deze manier is het namelijk onzin. Ik heb mijn oordoppen gehaald bij een 100% feedback user met meer dan 800 stemmen, waarvan een overgroot deel over de Sennheiser CX300/400 serie ging. Ik heb 'persoonlijk' contact gehad en ben pas op bestelling overgegaan nadat ik dit topic doorgenomen had en erachter kwam dat meer mensen hem bij deze user besteld hadden en het bleek dat ze echt/genuine/OMG4REAL waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:00:
Over Sennheiser gesproken... hoe goed zijn de CX95 voor iemand voor wie weinig bas een pré is? Ik kan weinig reviews vinden...
Alle Sennheiser CX's hebben behoorlijk veel bass, dus waarschijnlijk ook deze.
Verwijderd in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" dus. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 05-01-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:11:
Ja ben alvast benieuwd naar de music lovers lijn, maar dat klinkt te goed om waar te zijn. Overigens mag je alleen in de VS zelf je molds maken.

Waar zou je molds kunnen laten maken? Kan dat bij een zaak als Beter Horen?
Er is naar mijn mening geen audiocien in Nldi ealeen de molds voor je maakt, waarom zouden ze, zodat jij goedkoop ergens anders je inear kan laten makne..

Iemand anders heir wel ervaring mee? Ik weet wel dat het hier bij de Schoonenberg niet kon. (kon toen via ebay ultimate ears op maat kopen)

Maar waarom neem je dan geen Voicetronic VT serie. Goedkoper dan op maat gemaakte, zelfde feeling, uiterlijk en drivers en scheelt je een klauw geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
musiqman schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:13:
[...]

Er is naar mijn mening geen audiocien in Nldi ealeen de molds voor je maakt, waarom zouden ze, zodat jij goedkoop ergens anders je inear kan laten makne..
In Beverwijk zit Kloes, uitbater van onder meer www.inears.nl. Daar kun je een niet nader genoemd merk UM1 kopen (Westone wellicht) voor 120 euro exclusief BTW. Op maat gemaakte dopjes zijn 115 euro exclusief btw, waardoor de UM1 op maat gemaakt 279,65 zijn. De UM2 (dual driver) is dan 315, en wordt inclusief op maat gemaakte dopjes € 511,70. Dat is ver buiten mijn budget. Zij zijn ook audicien en maken zelf de impressie van je oren.

Als jurist in wording heb ik altijd moeite met (Nederlandse) bedrijven die maar 6 maanden garantie geven en de kabels exonereren, omdat ze daarmee onder een (wettelijke) plicht uitkomen en ik heb geen zin om moeilijk te doen bij een draadbreuk (bij Shure is dit al eens gebeurd en ik ben erg netjes op mijn spullen).

Maar het zou toch goedkoper moeten kunnen dan 115 euro exclusief BTW.

Bedankt voor die tip over VoiceTronic, dat merk kende ik nog niet echt. Het ziet er echter uit als andere IEM-oorstukjes. Maar ik ga eens op onderzoek uit!

[ Voor 6% gewijzigd door DeTinuxNL op 05-01-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:00:
cx95 is veel minder bass dan de cx400 en cx500, de cx95 is meer voor klassieke muziek, (heb contact gehad met sennheiser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Nu online
Ik heb mijn Denon AH-C551 binnen gekregen. Ziet er heel netjes uit allemaal. De in-ears zijn voorzien van een Y-kabel en er is een handig doosje meegeleverd om ze in te bewaren. Op het moment ben ik ze in aan het laten spelen met behulp van pinknoise. Zodra dit klaar is zal ik mijn bevindingen hier met jullie delen. Ze zien er in ieder geval een stuk degelijker uit dan mijn Sennheiser CX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:12:
[...]

cx95 is veel minder bass dan de cx400 en cx500, de cx95 is meer voor klassieke muziek, (heb contact gehad met sennheiser)
Dank je... ga ik ook eens naar kijken.
ZoRr0 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:31:
Ik heb mijn Denon AH-C551 binnen gekregen. Ziet er heel netjes uit allemaal. De in-ears zijn voorzien van een Y-kabel en er is een handig doosje meegeleverd om ze in te bewaren. Op het moment ben ik ze in aan het laten spelen met behulp van pinknoise. Zodra dit klaar is zal ik mijn bevindingen hier met jullie delen. Ze zien er in ieder geval een stuk degelijker uit dan mijn Sennheiser CX300.
Ik ben ook heel benieuwd naar deze (en de AH-C751). Dus kom maar op met die review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen was Sennheiser weer helemaal back in business :
Sennheiser is launching its “Professional” headphone series at the CES 2008 — a range that benefits from all the stage experience Sennheiser has acquired over the years. The ear-canal phones IE 6, IE 7 and IE 8 offer the greatest attenuation with unparalleled sound quality in the portable sector — an advantage for anyone who likes to listen to music with as much precision and detail as possible.
Ongetwijfeld een stuk duurder dan de CX serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat mag ik hopen; Sennheiser heeft altijd bekend gestaan als een topmerk op hoofdtelefoongebied, maar op het gebied van in-ears lijken ze zich tot nu toe alleen nog maar in het low-end begeven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Wauw! Die IE8 kun je de bas nog aanpassen. Ik heb net Sennheiser gebeld... de IE7 gaat ongeveer 200 euro kosten, de IE8 ongeveer 300 euro, inclusief BTW (dus 167 en 251 ex btw) Ben vergeten te vragen naar de IE6. De IE6 en IE7 worden in Maart, de IE8 in April verwacht.

Ik kan niet wachten. Ik denk dat ik hier maar voor ga, want ik heb geen idee waar ik die LiveWires op maat kan laten maken nu beide audiciens hebben gezegd dat ze er niet meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

Als ze net zo goed zijn als IE, sla ik de 6 en de 7 af. Die geven de input namelijk weer op een manier die vaak in niks lijkt op de standaard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al ruim een jaar Bose InEar oordoppen. Geweldige kwaliteit, en superfijne bas tonen. Helaas is er ééntje defect gegaan na een interne draadbreuk. Bose deed niet moeilijk, en binnen twee weken lag er een nieuw setje op de mat. De nieuwe versie heeft een lekker klein plugje, en de earpats zitten beter vast. Enige nadeel is een idioot zwart-wit gestreept snoertje... Voor de rest topdoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:41:
Ik heb al ruim een jaar Bose InEar oordoppen. Geweldige kwaliteit, en superfijne bas tonen. Helaas is er ééntje defect gegaan na een interne draadbreuk. Bose deed niet moeilijk, en binnen twee weken lag er een nieuw setje op de mat. De nieuwe versie heeft een lekker klein plugje, en de earpats zitten beter vast. Enige nadeel is een idioot zwart-wit gestreept snoertje... Voor de rest topdoppen!
Mag ik vragen wat voor doppen je nog meer in je bezit hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:42:
[...]

Mag ik vragen wat voor doppen je nog meer in je bezit hebt gehad?
Heel eerlijk gezegd heb ik geen andere high-end dopjes gehad. Ik heb wel eens een paar denon dopjes van 100 euro geprobeerd, maar toch heb ik voor de Bose gekozen. Die zaten een stuk lekkerder.

Ik las van veel mensen dat Senheiser ook superdoppen maakt. Als m'n InEars kapot gaan zal ik daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:56:
[...]
Heel eerlijk gezegd heb ik geen andere high-end dopjes gehad. Ik heb wel eens een paar denon dopjes van 100 euro geprobeerd, maar toch heb ik voor de Bose gekozen. Die zaten een stuk lekkerder.

Ik las van veel mensen dat Senheiser ook superdoppen maakt. Als m'n InEars kapot gaan zal ik daar eens naar kijken :)
Het belangrijkste is dat JIJ tevreden bent met je dopjes :)

Heel veel mensen vinden de high end dopjes waar je honderden euro's voor neerlegt helemaal geweldig, terwijl ik ze geen f*** aan vindt, enkel en alleen omdat ik van veel bass houdt en die dopjes dat niet produceren.

Zo heb ik al heel wat doppen versleten, waaronder een paar VModa Vibe's, die ik persoonlijk om te huilen vindt en ik weer superblij ben met mijn Sennheiser CX300 en MylarOne's XB's (maar dan weer juist NIET de huidige MylarOne's XBi's ;)

Het is een (dure) zoektocht/hobby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje eigen inzet mag best

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 08-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik hoorde deze week van een vriend van mij dat het mogelijk is om custom made oordopjes te maken voor mijn in ear ultimate ears super fi 5 eb. en dat hij mogelijk is om in het buisje waar de in ears in gaan ook een filter te plaatsen die je dan kan gebruiken als je naar een feest gaat. zo heb ik 2 vliegen in een klap want ik wilde al filters kopen en ook custom made ear molds maken.
ik kwam www.filterz.net tegen maar kan nergens vinden of ze dit kunnen maken.

weet iemand waar ik zoiets kan laten maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Skillz schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:52:
[...]

Het belangrijkste is dat JIJ tevreden bent met je dopjes :)

Heel veel mensen vinden de high end dopjes waar je honderden euro's voor neerlegt helemaal geweldig, terwijl ik ze geen f*** aan vindt, enkel en alleen omdat ik van veel bass houdt en die dopjes dat niet produceren.

Zo heb ik al heel wat doppen versleten, waaronder een paar VModa Vibe's, die ik persoonlijk om te huilen vindt en ik weer superblij ben met mijn Sennheiser CX300 en MylarOne's XB's (maar dan weer juist NIET de huidige MylarOne's XBi's ;)

Het is een (dure) zoektocht/hobby :P
Ik ga misschien eerst mijn kapotgebeten CX300's proberen te maken door ze zorgvuldig te strippen, solderen met daarrond wat krimpkous. De kat heeft namelijk het kabeltje van het langste oortje kapot gebeten waarbij zelfs eenmaal de koper volledig is doorgebeten. Geen geluid langs rechts meer, dus. :(

Als dat niet lukt ben ik van plan om voor de CX400 te gaan, want ik denk dat die het dichtst aanleunt met mijn zeer positieve ervaring met de CX300. Heb je daar toevallig al mee mogen spelen? Ik hou van de warme klankkleur van de CX300. Het ruimtelijkheidsgevoel mag er ook best wezen, en de klaarheid natuurlijk ook. Iets in dezelfde lijn zou dus optimaal zijn. Nu maar hopen dat die CX300's gemaakt kunnen worden, dat kost mij het minst van al. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als de CX300 je zo goed bevielen en je gaat toch nieuwe oordopjes kopen, waarom haal je dan niet een nieuwe set CX300? Als je voor 21:00 bestelt, heb je ze morgen al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:56:
[...]

Persoonlijk vond ik die Bose waardeloos, maar volgens mij verschilt het heel erg met waarnaar je luistert. Met hip-hop zijn ze vast uitstekend, maar met jazz waren ze waardeloos, mijns inziens. Maar het gaat er inderdaad om dat je tevreden bent. En: ze zaten echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Katsunami schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:37:
Als de CX300 je zo goed bevielen en je gaat toch nieuwe oordopjes kopen, waarom haal je dan niet een nieuwe set CX300? Als je voor 21:00 bestelt, heb je ze morgen al binnen.
Omdat ik die vroeger 35 euro inclusief verzendingskosten heb betaald bij mp3shop.be. Dat ze nu duurder zijn geworden weerhoudt mij ervan ze opnieuw te kopen. Eigenlijk jammer dat ze nu zo zijn opgeslagen.

Ook kan je bij bol.com enkel met VISA betalen, en laat ik daarover als student zijnde nog niet beschikken. :(

[ Voor 7% gewijzigd door RuddyMysterious op 08-01-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
DeTinuxNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:24:
[...]

In Beverwijk zit Kloes, uitbater van onder meer www.inears.nl. Daar kun je een niet nader genoemd merk UM1 kopen (Westone wellicht) voor 120 euro exclusief BTW. Op maat gemaakte dopjes zijn 115 euro exclusief btw, waardoor de UM1 op maat gemaakt 279,65 zijn. De UM2 (dual driver) is dan 315, en wordt inclusief op maat gemaakte dopjes € 511,70. Dat is ver buiten mijn budget. Zij zijn ook audicien en maken zelf de impressie van je oren.

Als jurist in wording heb ik altijd moeite met (Nederlandse) bedrijven die maar 6 maanden garantie geven en de kabels exonereren, omdat ze daarmee onder een (wettelijke) plicht uitkomen en ik heb geen zin om moeilijk te doen bij een draadbreuk (bij Shure is dit al eens gebeurd en ik ben erg netjes op mijn spullen).

Maar het zou toch goedkoper moeten kunnen dan 115 euro exclusief BTW.

Bedankt voor die tip over VoiceTronic, dat merk kende ik nog niet echt. Het ziet er echter uit als andere IEM-oorstukjes. Maar ik ga eens op onderzoek uit!
Ze zijn erggg fijn. Heb zelf de blauwe (zie een 10tal pagna's terug in dit topic)

En die Sennheersers... mannn lekker hoor.

Alleen jammer dat het geen verwisselbare kabel met draadjemetaal ernaast zijn :(

-edit- wel verwisselbaar EN metaal stukjes voor betere pasvorm.. Ok en de prijs.. Kan niet wchten op de 8 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/0678C46F02B05DC0C12573CA005E87E2/$File/IE8_m.jpg
IE 8 Article No. 500772

General Description
The flagship model of the IE Series, the IE 8 marks a milestone in the development of ear-canal phones. With its unique technology, the IE 8 enables the user to precisely fine-tune the bass response according to his or her preference. An interchangeable, Kevlar®-reinforced cable ensures a maximum of serviceability and flexibility; different cable lengths and configurations are available. The IE 8 comes with a wide variety of ear adapters, allowing it to offer a noise attenuation of up to 26 dB (!).

The carrying case of the IE 8 has been fitted with (replaceable) dry salt pads. These pads ensure a constant level of humidity of the product when stored, which is particularly helpful as the ear-canal phones may have been exposed to sweat during use.

The IE 8 are ideal for portable AV devices like MP3, DVD and CD players, iPods, iPhones (iPhone and iPod are registered trademarks of Apple Inc. in the U.S. and other countries), or any other mobile phone with a 3.5mm stereo jack.
Features
Dynamic drivers with powerful neodymium magnets ensure outstanding sonic accuracy and clarity
Excellent attenuation of ambient noise
Durable housing and rugged, interchangeable Kevlar®-reinforced cable
Unique, manual bass response tuning function
Sleek ergonomic design and various types and sizes (S/M/L) of ear adapters ensure a comfortable, secure fit and excellent attenuation of ambient noise
Optimised for MP3, iPod, iPhone, DVD and CD players, and mobile phones (3.5mm stereo plug)
2-year warranty
Delivery Includes
1 IE 8
1 extended set of ear adapters (S/M/L)
1 protective case with dry salt pads
1 sound adjustment and cleaning tool
1 cable clip

Technical Data
Frequency response 10 Hz – 20 kHz
Cable length 1.2 m, symmetrical (earphone to separator: 0.4 m; separator to plug: 0.8 m)
Impedance 16 ohm
THD, total harmonic distortion < 0.1%
Sound pressure level (SPL) 125 dB (1 kHz, 1 Vrms)
Attenuation (passive) up to 26 dB (95%)
Connector 3.5 mm, angled
Ear coupling intra-aural (ear-canal fit)
Transducer principle dynamic
Weight 5 g

[ Voor 47% gewijzigd door musiqman op 08-01-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb gelezen dat de Bass bij de nieuwe CX400's een stuk minder is als bij de CX300's, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:30:
Ik heb gelezen dat de Bass bij de nieuwe CX400's een stuk minder is als bij de CX300's, kan iemand dit bevestigen?
ik hoop van niet eigenlijk... ben wel van plan om een keer de CX400's te halen, ik had eerst contact gehad met mp3man.nl en daar zeiden ze dat de bass ongeveer gelijk is met de CX300 en dat het hoog en laag beter geworden zijn, bij de CX500 is dit ook zo en die valt in dezelfde klasse als de CX400, maar dan de iets luxere uitvoering met volumeregeling. (allebei flink wat bass zeiden ze)

Overigens zeiden ze ook dat de isolatie er niet beter op geworden is, maar hetzelfde en met nog steeds hetzelfde draagcomfort als de CX300

Bij de CX95 zit er veel minder bass in en die is ook beter geschikt voor muzieksoorten zoals klassiek en jazz etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnenkort nieuwe oordopjes voor mijn iPod gaan kopen.
ik heb hier niet zoveel verstand van dus ik vraag het hier.

dit wil ik:
in ear dopjes.
goed omgevingsgeluid isolerend. (ook wind! als ik op de fiets zit heb ik altijd last van wind, en moet ik het geluid heel hard zetten om het te kunnen verstaan. zodoende)
er maximaal 100 euro aan besteden.

dit had ik in gedachten:
sennheiser cx300, cx400, of cx500
bose in ear.
Shure SE110

hebben jullie ervaring met één van de bovengenoemde, meerdere of een andere vergelijkbare?
welke kan ik het beste kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Laatst online: 29-06 22:22
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:20:

dit wil ik:
in ear dopjes.
goed omgevingsgeluid isolerend. (ook wind! als ik op de fiets zit heb ik altijd last van wind, en moet ik het geluid heel hard zetten om het te kunnen verstaan. zodoende)
- V-Moda Vibe
- Etymotic ER-6i
- CrossRoads MylarOne X3i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dit wil ik:
in ear dopjes.

dit had ik in gedachten:
bose in ear.
Shure SE110

hebben jullie ervaring met één van de bovengenoemde, meerdere of een andere vergelijkbare?
Wat voor geluid zoek je?

Veel bass: Sennheiser CX
(Zeer) neutraal: Shure SE110
Matig voor veel geld: Bose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL

dit wil ik:
in ear dopjes.

dit had ik in gedachten:
bose in ear.
Shure SE110

Die Bose hebben relatief veel bass, want het hoog en midden zijn bijna afwezig. Maar ze isoleren niet. Op de fiets hoor je in ieder geval de wind, tenzij je die dingen onnatuurlijk hard zet. Kwalitatief zijn ze niet slecht als ze € 20 zouden kosten. Voor een neutraal geluid zou ik eens kijken naar de Shure SCL2 (Shure Classic Line, die vind je op internet voor ongeveer 80 euro. Verwacht niet zoveel bas, maar wel een mooi neutraal geluid en een zeer goede isolatie. Alleen breken de kabels snel, dus je moet er erg voorzichtig mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik ook opzoek naar nieuwe oordopjes. Ik heb gehoord dat Sennheiser en AKG vooral goed spul hebben voor een goede prijs.

Ik twijfel nu nog tussen de Sennheiser CX 300 en de AKG K324P. Over de Sennheisers is de meerderheid hier wel tevreden volgens mij, maar over de AKG's kan ik alleen hier niets heel weinig vinden?? Zie ik iets over het hoofd? Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Nu online
Zo hier dan mijn langverwachte review van de Denon AH-C551 inears. Voordat ik ze ben gaan proberen heb ik ze eerst 17 uur ingespeeld met pinknoise. Ik heb de in-ears getest in combinatie met mijn iPod Classic 80 GB. Op mijn iPod staan over het algemeen 320 kbps MP3-bestanden en Apple lossless bestanden. Ik vergelijk de AH-C551 met de welbekende Sennheiser CX300 oordopjes. Deze heb ik nu ongeveer 1,5 jaar in mijn bezit dus ze zijn vast goed ingespeeld.

Het uiterlijk
Wat meteen opvalt is dat de Denon’s een stukje groter zijn dan de Sennheisers. Ook zijn ze ietsje zwaarder. Dit komt vooral door de gebruikte materialen. De Denon’s zijn van aluminium gemaakt ten op zichte van de plastic Sennheisers. Hierdoor voelen de Denon’s koud aan maar wel een stuk degelijker. Bij mij begon bij één dopje van de Sennheiser ook al wat speling te komen tussen het plastic achterkantje en de metalen ring.

De kabels van beide dopjes lijken veel op elkaar. Alleen die van Denon is wat zwaarder en stugger. Ik heb met de kabels van de Sennheiser nog nooit problemen gehad dus dat verwacht ik ook niet van de Denons. De AH-C551 heeft een Y-kabel terwijl de CX300 een J-kabel heeft. Bij de Denon wordt ook een verlengkabel geleverd. Daar ben ik niet helemaal tevreden over omdat de korte kabel voor mij, als ik mijn iPod in de binnenzak van mijn jas heb net te kort is. Ik moet er dus die verlengkabel aan vastmaken waardoor ik zo’n onhandige lange kabel heb. De siliconen dopjes voor in het oor lijken erg veel op elkaar en worden bij beiden in 3 maten geleverd. Bij Denons zit als extra een mooi hard opbergdoosje om de AH-C551 in mee te nemen.

Comfort
Hierbij is een duidelijk verschil te merken tussen de dopjes. Ik durf er alleen nog niet echt een conclusie aan te verbinden omdat ik de Denon’s pas een week heb. Maar tot nu toe vind ik de Sennheisers lekkerder zitten. Dat komt vooral door het feit dat ze kleiner en lichter zijn. Het aluminium van de Denon’s voelt koud aan in je oren en ook zijn ze wat hoekiger. Qua isolatie ontlopen beide dopjes elkaar weinig. Ik vind die bij beiden erg goed. Vooral in de trein zijn ze heerlijk om je af te sluiten van gesprekken van andere mensen of schreeuwende kinderen. Op de fiets presteren beide inears ook redelijk gelijk. De Sennheisers geven iets meer windruis, maar dit is nagenoeg verwaarloosbaar. Op het gebied van comfort wint de Sennheiser CX300 tot nu toe voor mij.

Geluid
Dan nu het belangrijkste... hoe klinken ze! Het eerste nummer waar ik ze mee test is 9 Crimes van Damien Rice. Dit nummer heeft een erg mooi laag en wordt natuurlijk prachtig gezongen door Damien Rice en Lisa Hannigan. De Denon AH-C551 wint met een straatlengte voorsprong bij dit nummer. De Sennheisers kunnen totaal niet over weg met het laag in dit nummer, het klinkt vervormt, onderwaterachtig. Dit werkt ook in op de zanglijnen. De Denon’s klinken een stuk gedetailleerder en zuiverder. Het laag klinkt zoals het hoort en ook de zanglijnen klinken mooi helder.

Het volgende nummer is Smells Like Teen Spirit van Nirvana. Erg lekker nummer vind ik en een klassieker natuurlijk. Bij deze plaat is het verschil wat minder duidelijk al klinken beide in-ears wel anders. De Sennheisers maken vooral de ruige gitaren en de drums wat doffer ten opzichte van de Denons. Die maken in hun plaats weer dezelfde instrumenten net iets te schel naar mijn mening. Wel wordt de stem van Kurt Cobain zuiverder weergeven door de Denons. Een redelijk nipte overwinning voor de Denons dus.

In de categorie electronische muziek kies ik voor Insomnia van Faithless. Ook weer een klassieker en een persoonlijke favoriet. Ik vind de bas, vooral in het begin van het nummer te aanwezig bij de Sennheisers. Ik hou zeker van bas want ik luister erg veel electronische muziek en dan met name trance maar het dreunt te veel. Het klinkt wat vervormt. Ik heb bij de Denons meer het idee dat hij klinkt zoals ze het bij Faithless bedoeld hebben. Ook klinkt de stem van Maxi Jazz net wat zuiverder door de Denons. Weer een overwinning voor de Denons maar opnieuw geen hele duidelijke. De Sennheisers zijn zoals iedereen weet erg goede in-ears voor dit soort muziek.

Als laatste heb ik gekozen voor Nightswimming van R.E.M. Erg mooi nummer en ik wilde weten hoe beide in-ears met de aanwezige strijkers omgingen en natuurlijk met de prachtige stem van Michael Stipe. De weergave van beide in-ears is in dit nummer ook weer behoorlijk verschillend. De Sennheisers laten het wat meer ‘knallen’, soms net iets te veel naar mijn mening. De Denons zitten denk ik meer bij de oorspronkelijke weergave. Wat meer detail en wat rustiger. Ook laten de Denons weer zien dat ze beter met zangstemmen overweg kunnen. Michael Stipe klinkt zuiverder door de Denons. Opnieuw voor mij een overwinning voor de AH-C551 maar de CX300 viel zeker niet tegen.

Conclusie
En dan nu mijn conclusie. Belangrijk is hierbij te weten dat ik voor mijn Sennheisers 39,95 euro heb betaald en dat de Denons mij 99 euro gekost hebben. Ruim twee keer zo duur dus. Ik moet zeggen de Denons klinken duidelijk mooier, echter en gedetailleerder. Ik weet alleen niet of ik ze dat enorme prijsverschil waard vind. Ze zijn wel een stuk degelijker gebouwd en ook de Y-kabel met verlengstuk is voor sommige gebruikers misschien een pluspunt. Je kunt ook duidelijk zien dat ze zich in een andere prijsklasse bevinden. Ze zijn duidelijk beter dan de Sennheisers maar die blijven voor hun geld nog steeds goede in-ears. Al met al ben ik erg tevreden over mijn nieuwe setje in-ears maar voor mij zijn ze nog niet perfect. Maar dat is geloof ik zowieso het gevaarlijke van deze hobby. Je blijft steeds op zoek naar iets beters.

[ Voor 3% gewijzigd door ZoRr0 op 09-01-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Zo na een tijdje de CX400 gebruikt te hebben met mijn (3G) ipod heb ik nu een paar uurtjes geluisterd naar de oordopjes in samenwerking met mijn nieuwe Cowon D2. En damn wat is dat een verschil, nu hoor ik pas echt het kwaliteitsverschil met mijn oude sony in-ear van 15€. Het geluid is echt prachtig voor deze prijsklasse! Het is wel shit dat er geen J-koord aanzit wat ik persoonlijk wel makkelijk vind maar verder zijn de dopjes echt een goede koop geweest.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het is wel shit dat er geen J-koord aanzit wat ik persoonlijk wel makkelijk vind
Als ik had geweten dat de CX400 een Y-koord had, dan had ik die genomen.... maar die heeft zo te zien weer een niet-verwijderbare klip en een heel korte kabel. (De Shure SE210 die ik overweeg heeft ook zo'n korte kabel; een verlengkabel maakt je in-ears wel weer een stuk zwaarder, met dank aan de plug van de verlengkabel.)

[ Voor 41% gewijzigd door Katsunami op 10-01-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Hey ZoRr0, waar heb je die Denons gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:02:
[...]

Wat voor geluid zoek je?

Veel bass: Sennheiser CX
(Zeer) neutraal: Shure SE110
Matig voor veel geld: Bose
ik vind bass altijd wel fijn.
thuis heb ik mijn bass meestal op 4 of 6 van de 8 staan.
maar de andere geluiden moeten natuurlijk ook nog te horen zijn.
maar de bose valt dus af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect voor de service van Jaben. Ik heb keurig een nieuw setje X3i's gekregen nadat mijn vorige binnen een week waren overleden. Ik hoefde niet eens mijn oude op te sturen.
Ik heb nu wel de versie met de gekleurde ringen gekregen, maar dat maakt ook niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Katsunami schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:46:
[...]

Als ik had geweten dat de CX400 een Y-koord had, dan had ik die genomen.... maar die heeft zo te zien weer een niet-verwijderbare klip en een heel korte kabel. (De Shure SE210 die ik overweeg heeft ook zo'n korte kabel; een verlengkabel maakt je in-ears wel weer een stuk zwaarder, met dank aan de plug van de verlengkabel.)
Deze heeft een Y kabel inderdaad. Zit tevens een clip bij om hem aan je kleren vast te klemmen. En is uitgerust met een (lange) verlengkabel.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.