Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn cx400 binnen, wow super geluid!

Eerst even gekeken welke sleeves het beste zijn en je merkt het als je je ze goed op je oor hebt zitten, veel bas en helder! Wel merk ik gelijk dat ik van de omgeving niks meer hoor in tegenstelling tot mijn vorige doppen van creative.

Moet ze dus nog inspelen, maar ben al tevreden met de kwaliteit! Ook de korte kabel is handig voor mijn binnezak, en al neem ik hem mee op vakantie gaat de verlengkabel ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik ben overstag gegaan om ook maar eens geld uit te geven aan wat duurdere dopjes (duur voor mij dan :) ), de sennheiser cx300's, in combinatie met de mooie kleine samsung YP-U3 van 4GB.

Het geluid is voor oordopjes erg fijn, ik had hiervoor zo'n neckband headphone van sony, die altijd erg prima geluid gaf, maar dan hoorde alle mensen binnen 1.5 meter afstand van je dat ook. De cx300 heeft wel een beter geluid, de bas is verbazingwekkend voor oordopjes, en alle andere tonen klinken ook helder. Bovendien is de geluidsisolatie echt handig aangezien ik elke dag met het OV reis. Op de samsung stond een voorbeeldbestandje met geluiden van langsrijdende voertuigen, en met de sennheisers hoor je ze niet alleen van links naar rechts gaan, maar soms ook van boven naar beneden, echt vet.

Ik heb alleen een probleem, er zit een krakend geluid in de dopjes als het geluid zacht staat, en ook als hij harder staat bij stille stukken. (ik had om het ding te testen een stuk van mozart erop gezet, en als dat dan zacht wordt, komt er een vervelende ruis doorheen, net slechte radio of zo'n oude pick-up), terwijl het toch een vers geripped 320 kbs bestand betrof.) Echt heel storend, al mijn andere koptelefoons/dopjes hebben dit niet. Nou heb ik hier gelezen dat dit misschien een slechte bron is, maar de ruis is ook als ik m'n computer gebruik als bron en een cd afspeel, en zelfs als ik helemaal niks afspeel maar alleen de plug erin steek begint het gekraak. Bij mijn stereo en een studiegenoots laptop hetzelfde. Ik ga er denk ik toch mee terug, kan toch niet goed zijn dit.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Lijstje van de 'beste' oordopjes voor de iPhone. Meesten zitten in het 'duurdere' segment ;).

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Krijg je met een slechte speler moet je dure dopjes nemen om uiteindelijk er iets van geluid uit krijgen 8)7

• RoelJewel
Vassie18 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:04:
[...]

Krijg je met een slechte speler moet je dure dopjes nemen om uiteindelijk er iets van geluid uit krijgen 8)7
iPhone slechte speler ..... ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dure doppen die het geluid ineens op magistrale wijze aanpassen?

Verwijderd

[...]

Lekker genuanceerd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Oordoppenexperts,

Ik had een klein vraagje om advies.
Ik had tot 2 weken geleden werkende Creative Ep-630 in-ears. Alleen helaas zijn deze door een kabelbreuk kapot gegaan en nu ben ik opzoek naar een waardige opvolger van deze set.
Ze bevielen mij opzich wel redelijm maar zo degelijk zijn ze niet, een vriend van mij had ze nog geen maand en ze hadden al weer een kabelbreuk. Dus ben ik op zoek naar iets beters en degelijkers. Ook is het voor mij erg belangrijk dat ze goed op de fiets te gebruiken zijn en ook op de skipistes. Omdat ik daar een aantal weken per jaar doorbreng en muziek voor mij dan een must is.
Ik heb zitten zoeken en kwam op de Shure E2c of ookwel de nieuwe Shure SCL2.

Is dit een goede keuze? Of kan ik beter kiezen voor maximaal 80 Euro? Moeten natuurlijk wel In-ears zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Heb zelf de SCL2/E2c en die zijn echt heel erg degelijk. Kabel is een _stuk_ dikker (dus degelijker) dan bij standaard doppensetjes en de dopjes zelf zien er ook heel solid uit.
Verder klinken ze geweldig, heb ook CX300's en die zijn echt een stuk minder vergeleken met de Shure's (maar dat is ook een kwestie van smaak want zoals al vaker gezegd hebben de CX300's wel meer bass, maar ik ben niet zo bass-minded). En ze zitten heerlijk.. als je eenmaal je fijnste sleeves naar smaak heb gekozen en er even aan went merk je haast niet meer dat je ze in hebt.
Kortom, ik zeg: goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nu een tijdje twee dopjes in mijn bezit en ze langdurig getest. De CrossRoads MylarOne XB Earphone en de V-Moda Bass Fréq. Mijn ervaring is dat de XB 's ruimtelijker en gedetailleerder klinken terwijl de V-moda niet dat gedetailleerde heeft maar wel een mooie diepe bas en dat mist de XB. Ik prefereer dus de V-moda. Ik heb, tussen haakjes, de EQ op "rock" staan.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een mailtje van Jaben dat mijn X3i's verzonden zijn, ruim twee weken na de betaling. Maar ja, beter laat dan nooit. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik was van plan om binnenkort nieuwe oordopjes te bestellen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het gaat nu tussen de cx95, super fi 3 en de v moda vibe's.

Ik heb gelezen dat de v moda's meer voor disco muziek zijn en dat soort muziek wil ik juist niet beluisteren op m'n mp3, dus daarom is dit een beetje moeilijk. Over de super fi lees ik wel iets meer goede dingen en over de cx95 heb ik nog helemaal niets gelezen omdat er ook niets over te vinden valt :?. De laatste 2 zouden een wat meer neutraal midden hebben dan de cx300 en de bassen zijn ook niet zo modderig als deze.

Alsnog ben ik er niet helemaal uit, wie kan me daarmee een beetje helpen? Het liefst natuurlijk iemand die de cx300 en 1 van deze 3 heeft getest, want ik heb nu een cx300 en wil wel eens weten hoeveel verschil er tussen zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ik lees in dit topic het 1 en ander over de YUIN PK3, ik heb wel interesse in deze, kan iemand mij tip geven waar ik deze kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik zit zelf ook rond te kijken voor nieuwe oortjes en heb de Sennheiser Mx55vc gevonden. Nou lijken die me wel wat, maar kan weinig informatie hierover vinden op het internet? Zijn er mensen die deze oortjes hebben (of gehad hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:26:
Ik was van plan om binnenkort nieuwe oordopjes te bestellen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het gaat nu tussen de cx95, super fi 3 en de v moda vibe's.

Ik heb gelezen dat de v moda's meer voor disco muziek zijn en dat soort muziek wil ik juist niet beluisteren op m'n mp3, dus daarom is dit een beetje moeilijk. Over de super fi lees ik wel iets meer goede dingen en over de cx95 heb ik nog helemaal niets gelezen omdat er ook niets over te vinden valt :?. De laatste 2 zouden een wat meer neutraal midden hebben dan de cx300 en de bassen zijn ook niet zo modderig als deze.

Alsnog ben ik er niet helemaal uit, wie kan me daarmee een beetje helpen? Het liefst natuurlijk iemand die de cx300 en 1 van deze 3 heeft getest, want ik heb nu een cx300 en wil wel eens weten hoeveel verschil er tussen zit :).
Als het goed is krijg ik de Sennheiser CX95 morgen of overmorgen binnen. Ik ben ook in het bezit van de CX300 dus ik zal zo snel mogelijk hier mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
heb nu sinds enkele dagen de crossroads x3i's en ze zijn fantastisch, wat me vooral opvalt dat ze muziek die niet zo gek veel bas van zichzelf hebben, de dopjes wel een aangename bas proceren. Bij de cx300's heb ik het idee dat bij muziek waar niet genoeg bas inzit de dopjes het op mijn mp3 speler (nano 2g) ook niet produceren (ze kunnen het wel). Luister je met de sennheisers naar trance/dance basrijk muziek dan doen ze dat veel lekkerder.
Wat mij betreft is het dus zowel een upgrade kwa bas, midtonen en hoge tonen :p

pluspunten:
-aangename bas bij diverse soorten muziek (ik luister voornaam rock/alternatieve muziek)
-details!!
-ze zitten lekkerder als de sennheisers vind ik, blijven stevig in me oren zitten, komt misschien doordat het buisjes waar muziek uitkomt breder is.
-warm geluidskarakter

minpunten
-misschien iets te warm, maar misschien worden ze nog wel wat helderder na lager inspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik lees net op een aantal site's dat de v moda vibes een erg slechte isolatie hebben. Dit is natuurlijk erg jammer aangezien deze voor mij op de eerste plek stonden, maar misschien heeft een andere tweaker deze oordopjes en kan hij/zij vertellen dat ze toch best geluidsdicht zijn? :P

Anders is het toch echt jammer en moet ik even verder kijken naar de cx95 en de super fi 3 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:50:
Ik lees net op een aantal site's dat de v moda vibes een erg slechte isolatie hebben. Dit is natuurlijk erg jammer aangezien deze voor mij op de eerste plek stonden, maar misschien heeft een andere tweaker deze oordopjes en kan hij/zij vertellen dat ze toch best geluidsdicht zijn? :P

Anders is het toch echt jammer en moet ik even verder kijken naar de cx95 en de super fi 3 pro
Ik heb de Vibes en vind ze persoonlijk echt niet goed. Ze sluiten idd niet goed af voor de omgeving
(en jij hoort dus ook nog omgevingsgeluiden). Wat zoek je precies? Wil je (veel) bass, of maakt dat niet uit of focus je juist op betere mid's/high's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Gisteren de knoop maar doorgehakt en q-Jays gekocht bij AudioCubes. Nu maar afwachten of ze iid goed zijn, sommige mensen claimen dat de bas ruk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
iPhone probleem voor mij :o
Skillz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:29:
[...]

Geloof me ik heb vanalles geprobeerd en denk nu toch echt dat ik een slechte versie heb.
Nah ja, ik heb inmiddels de MaylarOne XB besteld ;)

Jammer genoeg zijn ze nu wel out of stock, dus zal even moeten wachten

Edit: Voor diegene die de kabels korter wilt hebben van de MaylarOne, check deze en deze tutorial.
Dit is dus de reden dat ik nieuwe earplugs moet :( Nu toch goed twee jaar met plezier naar mijn Sony EX-71 geluisterd, maar na het volgen van de heb ik de behuizing zo ver vernield dat ik ze niet meer wil maken ;) Tijd voor nieuwe!
RoelJewel schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:07:
Heb voor m'n iPhone de zwarte v-moda vibe duo besteld. Zit dus ook een microfoontje en bedieningsknopjes in. Door de lage dollarkoers én lage verzendkosten (5 dollar) interessant :9. Al zal de douane nog wel wat geld willen hebben, bedacht ik me net :{. Erg fijn ook dat ik op douane.nl amper info daarover kan terugvinden; vroeger stond er een lijst met categorieën producten en bijbehorende invoerrechten etc. online...
Nu zit ik dus zwaar te twijfelen... * Neejoh heeft ook een Iphone en wil ook graag de microphone blijven gebruiken. Eer zat ik dus te denken aan het vervangen van de oordopjes, maar de Vibe Duo is een veel mooiere oplossing!

Nu, is de V-moda Vibe Duo de €70 waard? Heb je ze inmiddels binnen en is de douane lastig geweest?

Ben er vrij zeker van dat ik ze wil bestellen, tenzij jij nog punten weet wat tegel valt oid?
Ze zien er wel über vet uit :9 Nu kan ik alleen niet kiezen tussen deze 2 ;)
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/73dgx39.jpg Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6y4xkdg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:13:
Nu, is de V-moda Vibe Duo de €70 waard? Heb je ze inmiddels binnen en is de douane lastig geweest?
Ik heb zelf de Vibe Duo bij V-Moda besteld (ook voor mijn iPhone) en mocht aan de postbode BTW bij Invoer en inklaringskosten betalen.
Een alternatief :
http://www.ultimateears.c.../superfi4_description.php
http://www.head-fi.org/fo...i-4vi-ipod-iphone-270306/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55
Waarom vragen jullie niet of ze er cadeau of samples op zetten, dan betaal je niets.
Ik heb al zo een 10 tal bestellingen van het buitenland, en nooit extra betaald.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou... de cx300 bevalt me steeds minder.
De 1e ging na iets meer dan een half jaar moeilijk doen, lees: aan beide kanten een gedempt (bij gebrek aan betere beschrijving) geluid, equalizer aanpassen hielp niet bepaald.
Nieuwe cx300 gehaald (bon vorige weg). Na nog geen 1.5 maand zelfde issue weer maar dan aan 1 kant.
Zoals het er nu uitziet gaat het minstens een maand duren voor dat ik 'm weer terug heb.... -O-

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 17-12-2007 14:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:34:
[...]

Ik heb zelf de Vibe Duo bij V-Moda besteld (ook voor mijn iPhone) en mocht aan de postbode BTW bij Invoer en inklaringskosten betalen.
Een alternatief :
http://www.ultimateears.c.../superfi4_description.php
http://www.head-fi.org/fo...i-4vi-ipod-iphone-270306/
Was er al bang voor, wat heeft je dit geintje gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Me broer ze oortjes zijn kapot, dus hij wil nieuwe :P

Maar hij wilt dus een koptelefoon hebben. Een gesloten koptelefoon dus, eentje die echt helemaal om je oren zit met die kussentjes.

Heb even gekeken, en ik geloof dat de HD-205 van Sennheiser wel goed is? Of kunnen jullie een andere aanraden. Let wel op dat het niet een enorme beugel moet hebben, want hij wil hem wel i nhet openbaar gebruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Skillz schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:50:
[...]

Ik heb de Vibes en vind ze persoonlijk echt niet goed. Ze sluiten idd niet goed af voor de omgeving
(en jij hoort dus ook nog omgevingsgeluiden). Wat zoek je precies? Wil je (veel) bass, of maakt dat niet uit of focus je juist op betere mid's/high's?
Ik zocht eigenlijk oordopjes die goed afsluiten, aangezien ik ze ook soms op de fiets gebruik. De cx300 doet het hier wel goed, aangezien die ook echt afgesloten is. De bass hoeft niet erg hard te zijn, ik vind bijvoorbeeld dat de bassen van de cx300 ''overdone'' zijn. Als ik op mijn meizu m6 de eq op +15 bass zet, en dan nog eens een andere instelling +10 bass doe, dan zou je denken dat die dingen zo ongeveer opblazen, maar het is echt vreselijk hoe hard die dingen gaan. Alsof je met je oor voor het gat van een subwoofer gaat staan (heb ik nog nooit gedaan hoor ;)).

Dit is dus niet wat ik wil, maar vooral sprankelende high's en lekkere warme mid's.
Ik bekeek ook nog die nieuwe super fi 4, maar is die ook daadwerkelijk beter dan de super fi 3 studio? Op de site staan ze namelijk allebei voor precies dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Neejoh schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:13:
iPhone probleem voor mij :o

[...]

Dit is dus de reden dat ik nieuwe earplugs moet :( Nu toch goed twee jaar met plezier naar mijn Sony EX-71 geluisterd, maar na het volgen van de heb ik de behuizing zo ver vernield dat ik ze niet meer wil maken ;) Tijd voor nieuwe!

[...]
Nu zit ik dus zwaar te twijfelen... * Neejoh heeft ook een Iphone en wil ook graag de microphone blijven gebruiken. Eer zat ik dus te denken aan het vervangen van de oordopjes, maar de Vibe Duo is een veel mooiere oplossing!

Ben er vrij zeker van dat ik ze wil bestellen, tenzij jij nog punten weet wat tegel valt oid?
Ze zien er wel über vet uit :9 Nu kan ik alleen niet kiezen tussen deze 2 ;)
[afbeelding] [afbeelding]
Ik vind ze erg gaaf. Prima geluid en ook nog es een mooi design (heb zelf de nero/zwarte). Vind 't lastig om ze qua geluid met andere oordopjes te vergelijken (geen ervaring mee); ik ben hier tevreden mee iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Neejoh schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:49:
[...]
Was er al bang voor, wat heeft je dit geintje gekost?
Ik moest voor een waarde van 50 dollar (~ 35 euro) op de factuur een schofterige 25,60 euro aan kosten dokken :r. 15,60 euro aan BTW d:)b . Sinds wanneer hebben we een BTW-percentage van 50 procent in Nederland? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:29:
Sinds wanneer hebben we een BTW-percentage van 50 procent in Nederland? :')
De inklaringskosten die TPG berekend zijn € 16,75. Daar komt nog 19% BTW bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Waar heb jij ze weg dan? Bij v-moda.com staan ze voor $101, omgerekend €65 (op het moment). Als hier bijna 50% BTW/import belastingen overheen komen hou ik het voor gezien :/

__edit__________
Hmm... Na de post hierboven: (65+15) * 1.19 = €95
Weg gunstige dollarkoers :(

[ Voor 27% gewijzigd door Neejoh op 17-12-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:12:

Maar hij wilt dus een koptelefoon hebben. Een gesloten koptelefoon dus, eentje die echt helemaal om je oren zit met die kussentjes.

Heb even gekeken, en ik geloof dat de HD-205 van Sennheiser wel goed is? Of kunnen jullie een andere aanraden. Let wel op dat het niet een enorme beugel moet hebben, want hij wil hem wel i nhet openbaar gebruiken :')
Prima dingen, zie ook de review van HeadRoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:37:
[...]
De inklaringskosten die TPG berekend zijn € 16,75. Daar komt nog 19% BTW bij.
Mijn bestelling ging via UPS. Geloof dat daar een tientje aan inklaringskosten werd berekend. En al werd er 'maar' een tientje aan btw over die 35 berekend, dan nog slaat dat percentage nergens op... (want 28,5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Neejoh schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:39:
Waar heb jij ze weg dan? Bij v-moda.com staan ze voor $101, omgerekend €65 (op het moment). Als hier bijna 50% BTW/import belastingen overheen komen hou ik het voor gezien :/
Rechtstreeks bij v-moda.com ook. Nog speciaal gemaild of ze ze als gift wilde versturen. Ze zouden een zo laag mogelijke waarde erop zetten om de douanerechten te beperken. Nou, dat heeft he-le-maal niet geholpen :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag mijn X3i's binnen. Over de geluidskwaliteit doe ik nog oordeel (ik heb ze net twee uur), maar heb al wel enkele opmerkingen/vragen:

1. Ik heb de versie met de zilveren ringen (die ik persoonlijk wel mooier vindt dan de versie met een blauwe en een rode ring). Het is echter al een hele klus om de rechter van de linker te onderscheiden in helder licht, dit is in het donker echt onmogelijk. Ik ga maar iets verzinnen om een kant te markeren.

2. Volgens mij is het ook onmogelijk om de cable clip te verwijderen zonder de kabel te beschadigen. Iemand hier een idee over?

3. Mijn vorige oordopjes (Sharp MD-33) droeg ik altijd achter mijn oor langs. Nu vroeg ik me af of het de keuze van de gebruiker is om de oordopjes of normaal of achter je oor langs te dragen, of is er voor elk merk een "betere" oplossing?

Als de oordopjes volledig zijn ingespeeld zal ik nog mijn oordeel over de geluidskwaliteit posten (vooral in vergelijking met de Sharps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@PJoostP
Ik heb XBi's gehad.
2. Die clip kan er niet af idd. Misschien kan je hem helemaal naar onderen schuiven? En anders moet je kiezen om hem te slopen. :P

3. Met achter het oor langs bedoel je die zogenaamde J in-ears ofzo?
Volgens mij zijn de MylarOne's gemaakt om 'normaal' te dragen, maar als het kan, waarom niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Laatst online: 29-06 22:22
Ik ben van plan om nieuwe oordopjes aan te schaffen. Ik twijfel tussen Ultimate Ears super.fi 5 Pro (€199 + gratis levering bij apple store NL) en Shure SE310 (€249 + gratis levering bij mp3shop of apple store NL). Het voordeel van UE super.fi 5 Pro is dat ze een dual driver hebben en 50 euro minder kosten.
Het nadeel (zo heb ik gelezen) is dat ze niet zo comfortabel zitten. Ik weet niet welke van die 2 een betere geluid heeft. Ik luister vooral ambient en trance music. Kan iemand advies geven?

p.s. is het veel goedkoper om de dopjes in het buitenland te bestellen (met btw en invoerbelasting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:50:
Ik heb sinds vandaag mijn X3i's binnen. Over de geluidskwaliteit doe ik nog oordeel (ik heb ze net twee uur), maar heb al wel enkele opmerkingen/vragen:

1. Ik heb de versie met de zilveren ringen (die ik persoonlijk wel mooier vindt dan de versie met een blauwe en een rode ring). Het is echter al een hele klus om de rechter van de linker te onderscheiden in helder licht, dit is in het donker echt onmogelijk. Ik ga maar iets verzinnen om een kant te markeren.

Er staan een rode en blauwe stip op. In het donker idd wat lastig, maar toch.

2. Volgens mij is het ook onmogelijk om de cable clip te verwijderen zonder de kabel te beschadigen. Iemand hier een idee over?

3. Mijn vorige oordopjes (Sharp MD-33) droeg ik altijd achter mijn oor langs. Nu vroeg ik me af of het de keuze van de gebruiker is om de oordopjes of normaal of achter je oor langs te dragen, of is er voor elk merk een "betere" oplossing?

Als de oordopjes volledig zijn ingespeeld zal ik nog mijn oordeel over de geluidskwaliteit posten (vooral in vergelijking met de Sharps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:35:
[...]

Ja, als je de X3 besteld krijg je automatisch de X3i.

Ik heb de mijne gister besteld, gelukkig maar want ik ben vandaag de laatste sleeve van mijn Sharps kwijtgeraakt. Nu zit ik waarschijnlijk nog wel een weekje zonder oordopjes.
Heb je de Sharps (zonder sleeves) nog of heb je ze al weggegooid? Ik zit nl met sharps waarin een kabelbreuk lijkt te zitten, is er ms wat te regelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
miranon schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:54:
Ik ben van plan om nieuwe oordopjes aan te schaffen. Ik twijfel tussen Ultimate Ears super.fi 5 Pro (€199 + gratis levering bij apple store NL) en Shure SE310 (€249 + gratis levering bij mp3shop of apple store NL). Het voordeel van UE super.fi 5 Pro is dat ze een dual driver hebben en 50 euro minder kosten.
Het nadeel (zo heb ik gelezen) is dat ze niet zo comfortabel zitten. Ik weet niet welke van die 2 een betere geluid heeft. Ik luister vooral ambient en trance music. Kan iemand advies geven?

p.s. is het veel goedkoper om de dopjes in het buitenland te bestellen (met btw en invoerbelasting)?
Als ik jou was zou ik ze gewoon in nederland bestellen. Dit al helemaal als je eerdere verhalen op de vorige pagina hebt gelezen.

Het is dan wel weer zo dat ik de super fi 5 pro voor 120 dollar nieuw ergens heb zien staan, dus het scheelt soms wel erg veel, maar ik zou ze gewoon in nederland bestellen.

Ik las trouwens ook nog op een aantal pagina's terug de link van die grote review waar meerdere duurdere oordopjes waren getest en daar stond in dat de super fi pro 3 een beetje meer als speelgoed klonken, gewoon ''fun'' oordopjes. Hier wordt ik nou niet bepaald blij van. Er werd gezegt dat de super fi pro 3 een beetje warm en leuk klonken, maar de concurrent was veel gedetailleerder.

Ik ga nog wel even kijken om welke oordoppen dit ging en anders ga ik gewoon voor de super fi's ;)

EDIT: Ook leuke zijn de shure e210's. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat mensen vol lof zijn over deze oordoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door JSTPS op 18-12-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:58:
[...]

EDIT: Ook leuke zijn de shure e210's. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees dat mensen vol lof zijn over deze oordoppen.
Sinds 2 weken heb ik de Shure Se210 in mijn bezit. Tot nu toe erg te spreken over de dopjes. Ik merk alleen wel dat je veel verschil hoort tussen wma en mp3 en de kwaliteit ervan, met mijn oude dopjes hoorde je dit minder en ook ik mis ook de bas een beetje. De mids en highs klinken tevens wel goed.
Verder sluiten de dopjes goed aan en kan je echt afsluiten van de buiten wereld.
Ik heb helaas geen ervaring met andere duurdere in ears heb hiervoor sony's gehad die ook erg goed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
miranon schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:54:

Reken maar op veel kosten (zie ook eerdere berichten van anderen en mezelf in dit topic). Net gebeld met UPS of ze een specificatie kunnen geven van de 15,20 euro btw over een bedrag van 33,75 (lees: 45% btw :r :r). Nou, die komt eraan. "Ja, u betaalt ook btw over de transportkosten. Volgens de Nederlandse tarievengids". Pardon? Ik heb 5 DOLLAR transportkosten betaald. Niks "Nederlandse tarievengids". Zo ken ik er nog wel een paar ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik ben aan het kijken naar in-ear dopjes voor rond de 150 euro. Ik vroeg me af hoe het zit in deze prijsklasse als je een kabelbreuk hebt. Ik heb nu een sennheiser hd-555 en als de kabel daarvan breekt kan die gewoon vervangen worden. Zijn er rond de 150 euro ook dopjes waarbij je vervangingskabeltjes kunt bestellen, of kan ik beter nog wat doorsparen voor duurdere dopjes die dit wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
PolluxDKB schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:12:

Iemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de HD-205 gekocht, na hem getest te hebben bij de Mediamarkt. Maar, ze vielen nogal tegen, geluid is redelijk, maar de koptelefoon zelf gaat na een kwartiertje knellen (heb wel een bril, dus dat speelt een beetje mee). Verder waren ze niet erg isolerend, wat ik wel graag wilde. Je kon bijna alles er nog doorheen horen.
Heb hem toen verkocht, en ben gegaan voor in-ears, namelijk de Creative EP-630. Die bevallen prima tot nu toe. Isoleren vrij goed, met muziek aan hoor je bijna niks van omgeving. En ik kan ze inhouden voor een langere tijd.
Daarnaast waren de EP-630 ook nog eens bijna de helft goedkoper (20 euro bij bol.com) tegenover de 35+ euro die je voor de HD-205 betaalt.
Wat voor mij wel scheelde was dat ik mijn geld voor de HD-205 terug kreeg, bij een geldterugactie op vergelijk.nl, maar ik neem aan dat niet iedereen die een review van de HD-205 schrijft, zijn geld terug krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb hier nog een koptelefoon liggen (gewoon cheap ding) en daarbij heb ik ook dat het knelt na een tijdje.
Heb je dat niet bij bijna alle koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:54:
[...]

Heb zelf de HD-205 gekocht, na hem getest te hebben bij de Mediamarkt. Maar, ze vielen nogal tegen, geluid is redelijk, maar de koptelefoon zelf gaat na een kwartiertje knellen (heb wel een bril, dus dat speelt een beetje mee). Verder waren ze niet erg isolerend, wat ik wel graag wilde. Je kon bijna alles er nog doorheen horen.
Heb hem toen verkocht, en ben gegaan voor in-ears, namelijk de Creative EP-630. Die bevallen prima tot nu toe. Isoleren vrij goed, met muziek aan hoor je bijna niks van omgeving. En ik kan ze inhouden voor een langere tijd.
Daarnaast waren de EP-630 ook nog eens bijna de helft goedkoper (20 euro bij bol.com) tegenover de 35+ euro die je voor de HD-205 betaalt.
Wat voor mij wel scheelde was dat ik mijn geld voor de HD-205 terug kreeg, bij een geldterugactie op vergelijk.nl, maar ik neem aan dat niet iedereen die een review van de HD-205 schrijft, zijn geld terug krijgt ;)
Vandaag heb ik na het opzoeken van verschillende reviews, alle koptelefoons in de MediaMarkt gecheckt. De Sennheisers komen er slecht uit wegens een slecht draagcomfort. Qua geluid was AKG zoals verwacht heel goed. De AKG K 241 kost best wat (€150) maar geeft zeer goede geluidskwaliteit, iets minder is de AKG K 66 (€44) maar het draagcomfort is superieur en de geluidskwaliteit is vergelijkbaar met de AKG K 241.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

- prima haal ik het weg. :*

[ Voor 92% gewijzigd door Oyster op 18-12-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Laatst online: 23-08 15:35
*O* hoera hoera voor de oordopjes *O* Nee amai dan had ge inderdaad wel geluk ik ken iemand die door een knal zonder bescherming half-doof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

TheZeroorez schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:46:
[mbr]Houden we 't ontopic? Dat hier weinig/geen mod aanwezig is wil uiteraard niet zeggen dat je je niet aan de policy hoeft te houden :>[/mbr]
- prima haal ik het weg. :*

[ Voor 196% gewijzigd door Oyster op 18-12-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Houden we 't ontopic? Dat hier weinig/geen mod aanwezig is wil uiteraard niet zeggen dat je je niet aan de policy hoeft te houden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Ik kan misschien heel blind zijn en eroverheen kijken, maar in je hele post staat niks over of de kabel te vervangen is... Wat er in mijn klasse te krijgen is wist ik al, maar voor zover ik heb kunnen ontdekken heeft alleen ultimate ears een simpel verwijderbare kabel bij veel modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
jorgen83 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:04:
[...]

Ik kan misschien heel blind zijn en eroverheen kijken, maar in je hele post staat niks over of de kabel te vervangen is... Wat er in mijn klasse te krijgen is wist ik al, maar voor zover ik heb kunnen ontdekken heeft alleen ultimate ears een simpel verwijderbare kabel bij veel modellen.
Klopt, naar mijn weten is UE inderdaad de enige.

Ik zou voor of de q-JAYS gaan of de iets duurdere UE 10 fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Hmm, maar waarom vindt niemand het dan vervelend dat bij oordopjes van 150 euro of meer je er maar mee moet leren leven dat ze niet lang meegaan. Of zie ik iets over het hoofd? Zeker met die dunne kabeltjes gaat dat toch gewoon vrij snel stuk... De dikke kabel die nu uit mijn koptelefoons komt gaat op gegeven moment ook stuk, maar dat is dan geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
jorgen83 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:33:
Hmm, maar waarom vindt niemand het dan vervelend dat bij oordopjes van 150 euro of meer je er maar mee moet leren leven dat ze niet lang meegaan. Of zie ik iets over het hoofd? Zeker met die dunne kabeltjes gaat dat toch gewoon vrij snel stuk... De dikke kabel die nu uit mijn koptelefoons komt gaat op gegeven moment ook stuk, maar dat is dan geen enkel probleem.
Bij Ultimate Ears super.fi 5 Pro ( 150$ in VS of 200 euro hier) krijg je een verwisselbaar kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik draag mijn X3i ook langs achter, omdat ik aan de bouw ben aan het werken en die op de andere manier al veel te veel snokken heeft te verwerken gekregen.gaat gewoon goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb de Sennheiser CX300 nu een week of twee, en ik vind ze echt te gek. (zijn m'n eerste in-ears :) ).

Zowieso is de geluidsdemping heerlijk. Reizen met het OV is heel anders als je niet iedereen zijn gesprekken hoeft te volgen en alle andere bijgeluiden hoeft te horen, maar gewoon in 'stilte' van je muziek kan genieten. Alleen de echt harde geluiden zoals een metro die al remmend een tunnel in rijd hoor je er doorheen.

Het geluid is verder ook zeer fijn. Ik had nooit verwacht dat er zo'n diepe en volle bass uit oordopjes kon komen, en niemand die er om je heen last van heeft. Totaal onvergelijkbaar met de 'mega bass' earbuds die ik wel eens eerder gehad heb. De rest van het geluid is ook zuiver en helder. Oh ja, ze zitten(na even wennen) ook nog eens erg lekker bij mij. Ik vind het luisteren van muziek ermee gewoon een beleving, zeker in vergelijking wat ik vroeger gewend ben :9~ .

Ik ben alleen een beetje bang voor gehoorschade. Ik luister meestal op volume stand 12-14 van de 40. Dit voelt als je ze eenmaal in hebt echter, zeker bij de betere dance en trance, al aan als 'lekker hard' . Het laatste wat ik wil is m'n oren verpesten, dus hoe hard zetten jullie je in-ears in verhouding tot hoe hard je mp3 speler kan? ( ik dus 14/40.. hij stond een keer per ongeluk op 40 toen ik hem opstartte, schrok me dood, dat ding kan zo achterlijk hard zeg :| , net alsof je een stuk vuurwerk vlakbij hoort gewoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet hem meestal max 5 van de 25, (in het verkeer zet ik hem op 1 of 2, en dan is het nog prima hoorbaar)
- Shure E2
- Creative Zen Vision: M met eu software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:16:
Het laatste wat ik wil is m'n oren verpesten, dus hoe hard zetten jullie je in-ears in verhouding tot hoe hard je mp3 speler kan?
Ik gebruik hem icm me K800i (Sony Ericsson), die heeft 16 volumestanden, en daar heb ik hem meestal op 6-7 staan. Vanaf volume 12 begint het echt pijn te doen zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik zet mijn XB op 75%, meizu M6.
En dit is lekker hard, als ik er zo een paar uur naar geluisterd heb voelen mijn oren wel even wat raar en hoor ik een paar minuten iets minder goed, betekent dit dat ik te hard ben gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Duidelijk toch. Als je zelf al aangeeft dat het wat raar voelt...
Bij het ergste hoor je een piep in je oren (als alles stil is) of je krijgt vreselijke hoofdpijn.
In ieder geval...dat heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik draag de x3i's al een aantal dagen en ik vind ze echt fantastisch, wat een geweldige dingen zeg, dat geluid is echt suprieur aan de cx300. waar de cx300 een afgevlakte base heeft, geeft de x3i een veel hardere bas. Het klinkt ook gewoon veel beter en gedetaieerder.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Mn cx300 zijn overleden :D ...eindelijk van die L plug af.
Maar nu wil ik dus nieuwe in-ear.

Ik heb eerst even gezocht :D

Maar mijn Zune V2 is aanstaande echter heeft deze geen EQ wat voor dopjes kan ik dan het beste nemen? ( hoop dat iemand de v2 al in zn bezit heeft ) Mijn budget ligt rond de 80-85 euro maar dan moeten ze wel lekker stevig zijn uiteraard. Ik kan wel gelijk voor de creatives gaan maar ik wil weer is wat anders.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Halloooo,

Ik heb een vraagje voor jullie oordoppenexperts! Gister heb ik van een vriend zijn Shure E3's geleend. Een paar dagen ervoor nieuwe Sleeves besteld, dus ik kon meteen met mn eigen sleeves gaan luisteren.

Alleen nu viel mij vanochtend op dat er echt totaal geen bas uit de oortjes komt. Ook ben ik bang dat ik de verkeerde Sleeves heb gekocht (Moest het op de gok doen, heb Small genomen.. ben beng dat ik Medium nodig moet gaan hebben).

Nu las ik ook al wel dat er wel wat meer "problemen" zijn met bas uit de E3's. Zou het aan het feit kunnen liggen dat ik de verkeerde sleeves heb? Of zouden de oortjes eventueel nog ingespeeld moeten worden (Vriend heeft ze amper gebruikt). Lijkt me stug dat zulke prijzige oortjes zo weinig bas weergeven. Heb een keer de oortjes van Bose getest en dat was een wereld van verschil (en prijs)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 11:37 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:34:
Halloooo,

Ik heb een vraagje voor jullie oordoppenexperts! Gister heb ik van een vriend zijn Shure E3's geleend. Een paar dagen ervoor nieuwe Sleeves besteld, dus ik kon meteen met mn eigen sleeves gaan luisteren.

Alleen nu viel mij vanochtend op dat er echt totaal geen bas uit de oortjes komt. Ook ben ik bang dat ik de verkeerde Sleeves heb gekocht (Moest het op de gok doen, heb Small genomen.. ben beng dat ik Medium nodig moet gaan hebben).

Nu las ik ook al wel dat er wel wat meer "problemen" zijn met bas uit de E3's. Zou het aan het feit kunnen liggen dat ik de verkeerde sleeves heb? Of zouden de oortjes eventueel nog ingespeeld moeten worden (Vriend heeft ze amper gebruikt). Lijkt me stug dat zulke prijzige oortjes zo weinig bas weergeven. Heb een keer de oortjes van Bose getest en dat was een wereld van verschil (en prijs)
De Shure E3 geeft een heel neutrale bas. Vergeleken met de overdreven bass van Bose, Sennheiser CX300, Creative EP630 en Sony EX71 lijkt dit 'geen bas'.
Als je meer bas uit de E3 wilt zul je met een equalizer aan de slag moeten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

via de iPod Touch kun je wat met equalizers spelen. Net gedaan en moet zeggen dat het heel weinig verschil maakte. Zou het verder zin hebben om toch een andere maat sleeves te bestellen (Just a noob thinking --> grotere sleeves die beter passen is een beter vacuum of zoiets?).

Als de sleeves niet echt gek veel uitmaken is het ook niet echt de moeite om nieuwe te bestellen

• duncanvdlinden
Kanarie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:46:
[...]

De Shure E3 geeft een heel neutrale bas. Vergeleken met de overdreven bass van Bose, Sennheiser CX300, Creative EP630 en Sony EX71 lijkt dit 'geen bas'.
Als je meer bas uit de E3 wilt zul je met een equalizer aan de slag moeten.
Hmm en sinds dat ik de crossroads 3xi's heb vind ik de sennheisers zelfs geen bas meer hebben, die x3i's kunnen echt dreunen, dat tezamen met beter geluid, zijn het echt topdingen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:51:
via de iPod Touch kun je wat met equalizers spelen. Net gedaan en moet zeggen dat het heel weinig verschil maakte. Zou het verder zin hebben om toch een andere maat sleeves te bestellen (Just a noob thinking --> grotere sleeves die beter passen is een beter vacuum of zoiets?).

Als de sleeves niet echt gek veel uitmaken is het ook niet echt de moeite om nieuwe te bestellen
Als de sleeves nu goed afsluiten (vinger-in-je-oren-effect) heeft het geen zin grotere sleeves te kopen. vond zelf de bass van het grotere broertje van de E3, de E4 ook niet genoeg. Simpelweg te weinig. Ben toen overgestapt op de E500 die net een kleine boost hebben bij de lagere tonen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Kanarie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:23:
[...]

Als de sleeves nu goed afsluiten (vinger-in-je-oren-effect) heeft het geen zin grotere sleeves te kopen. vond zelf de bass van het grotere broertje van de E3, de E4 ook niet genoeg. Simpelweg te weinig. Ben toen overgestapt op de E500 die net een kleine boost hebben bij de lagere tonen.
dat gevoel heb ik niet echt. Ook vallen ze de hele tijd uit (1e keer met in-ears btw). Heb ook met normale oordopjes dat ze constant uitvallen. Dus daarom denk ik dat ik voor de bass en voor de vorm de Bose ga halen.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Halloooo,

post is een plaatje van je sleeves. Ik heb er een zakje bijgekregen met zeer verschillende sleeves, ik gebruik de sleeves die je in kan frotten met je vingers en daardoor klein worden. Je doet ze in je oren en ze worden langzaam groter. Totale afsluiting dus.
Daarmee heb ik zeker wel bas!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:42:
[...]

dat gevoel heb ik niet echt. Ook vallen ze de hele tijd uit (1e keer met in-ears btw). Heb ook met normale oordopjes dat ze constant uitvallen. Dus daarom denk ik dat ik voor de bass en voor de vorm de Bose ga halen.
Als je het niet erg vind om teveel te betalen voor te weinig kwaliteit moet je vooral de Bose dopjes halen.

Wil je meer waar voor je geld kijk dan naar de X3i.

• MBV

MBV

en wil je nog meer waar voor je geld, dan koop je nu passende sleeves voor de oordopjes die je hebt liggen. Als je in-ears eruit vallen, gebruik je te kleine sleeves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik raad je deV-Moda Bass Fréq aan! Hebben een uitstekende bas en een goede prijs.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel eens dat m'n dopjes uitgaan, zeker als ik om me heen kijk. Dat komt bij mij alleen niet door te kleine sleeves, maar omdat het snoertje zo'n irritante 'anti-slip' afwerking heeft. Hij plakt als het ware aan m'n kleding vast. Gelukkig nu minder last van, mijn winterjas heeft een paar fijne borstzakken waar m'n MP3speler in kan. Wel zal ik bij de aanschaf van een nieuwe set doppen er op letten dat er een gewoon snoer aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maar ze vallen er dus niet uit: je trekt ze eruit doordat ze aan je jas vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
duncanvdlinden schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:19:
[...]

Hmm en sinds dat ik de crossroads 3xi's heb vind ik de sennheisers zelfs geen bas meer hebben, die x3i's kunnen echt dreunen, dat tezamen met beter geluid, zijn het echt topdingen.
Heb je de X3i ingespeeld ? merk je verschil voor en na het inspelen ?
Ik heb ook de X3i en hoewel ze nog niet ingespeeld zijn vind ik het geluid erg goed.
Ik luister meer met mijn XB op de bouw en dit geluid is erg goed. de X3i probeer ik zuiver te houden.
Mijn ervaring is dat de X3i evenveel bas geeft als de XB maar de hogere tonen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een paar goede oordopjes kopen. Heb tot nu toe altijd van die standaard Sony dingen gehad, maar het wordt nu toch echt tijd voor iets goeds waar ik een paar jaar mee kan doen. Ik heb er een paar op het oog:

- Shure SE310 / SE530 (de eerste is al veel te duur, de tweede wil ik het niet over hebben, maar goed, als je het goed wilt doen...)
- Audio-Technica ATH-EC700ti (zien er vooral heel erg cool uit, kwaliteit ervan weet ik eigenlijk niet)
- V Moda Vibe (zien er cool uit, beter betaalbaar dan de Shure's, nog steeds goede kwaliteit wat ik er van lees, maar de draad eraan is volgens velen erg onhandig (stug))
- Sennheiser CX500 (erg betaalbaar, geen accessoires - is er eigenlijk veel verschil tussen de 300 en 500 serie?)

Ik zag in dit topic heel weinig over de Audio-Technica dopjes, kent iemand ze?

Ik lees net op Cnet dit:
Like all the in-ear phones we've tested, the Sennheiser CX 300 won't produce any bass at all unless its soft silicon ear tips form an airtight seal inside your ear canals.
Bron: Cnet

Met andere woorden, fix eerst die sleeves, want dat zal waarschijnlijk op dit moment je grootste probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Creative's EP-630's mogen ontvangen. Het indoen lijkt toch even wennen, maar dat gaat wel lukken. Elke keer gaat al beter. Nu heb ik enkel nog een vraag over het inspelen.

Waar kan ik mijn oordopjes het beste laten inspelen?
Ik heb een iPod Nano 3G waarop ik de dopjes kan laten inspelen, maar ik heb ook een fatsoenlijke versterker (Luxman) hier staan die natuurlijk beter klinkt dan de iPod.
Wat is het beste apparaat om de dopjes op te laten inspelen? Maakt het uit waarop je ze laat inspelen eigenlijk? Het lijkt me niet handig als de oordopjes niet meer goed klinken op de iPod omdat ik ze op de versterker heb laten inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Helaas hebben mijn Creative 630's het een tijdje geleden af laten weten. Ik luister nu met standaard Philips dopjes van een euro of 9 maar wil eigenlijk weer fatsoenlijke doppen. Nu maak ik behoorlijk intensief gebruik van mijn dopjes, dat wil zeggen dat ze het geen 4 maanden volhouden zonder draadbreuk.

Ik heb het afgelopen jaar al dopjes van Koss gehad en dus de Creatives. Deze hadden een betrekkelijk dunne draad. Nu ben ik dus op zoek naar een stel nieuwe in-ear dopjes in de range 20-40 euro. In dit topic zijn al genoeg dopjes voorbijgekomen die mij wel aanspraken. Nu is mijn vraag: welke dopjes kan ik het beste nemen met het oog op de levensduur en degelijkheid? Alvast bedankt en fijne kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:06:
Ik heb gisteren Creative's EP-630's mogen ontvangen. Het indoen lijkt toch even wennen, maar dat gaat wel lukken. Elke keer gaat al beter. Nu heb ik enkel nog een vraag over het inspelen.

Waar kan ik mijn oordopjes het beste laten inspelen?
Ik heb een iPod Nano 3G waarop ik de dopjes kan laten inspelen, maar ik heb ook een fatsoenlijke versterker (Luxman) hier staan die natuurlijk beter klinkt dan de iPod.
Wat is het beste apparaat om de dopjes op te laten inspelen? Maakt het uit waarop je ze laat inspelen eigenlijk? Het lijkt me niet handig als de oordopjes niet meer goed klinken op de iPod omdat ik ze op de versterker heb laten inspelen.
EP630's hoef je niet in te spelen. Het verschil dat mensen beweren te horen tussen voor/na inspelen is puur psychologisch of gewenning aan het nieuwe geluid.
Het maakt al helemaal niet uit of je de dopjes op versterker/ipod laat inspelen. Op Head-Fi heb ik eens een topic gelezen over iemand die op zoek was naar lossless encoded 'pink noise' omdat hij hiermee z'n headphones beter in kon spelen dan 320Kbit mp3 'pink noise'. 8)7

Overigens is je iPod nano prima in staat deze dopjes aan te sturen. De EP630's zijn namelijk makkelijk aan te sturen. Mocht je ooit een zware full-size headphone aan je nano willen koppelen kun je altijd nog een simpele portable headphone versterker kopen ;)
Dat je een fatsoenlijke versterker (voor speakers) hebt wil overigens niet zeggen dat de headphone-out hiervan ook een fatsoenlijke output zal geven, dit is nogal eens een verwaarloosd component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:19:
- V Moda Vibe (zien er cool uit, beter betaalbaar dan de Shure's, nog steeds goede kwaliteit wat ik er van lees, maar de draad eraan is volgens velen erg onhandig (stug))
De draad van de nieuwe Vibes (met fabric wire) is perfect, erg duurzaam en geen microphonics. Stug zou ik ze niet willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Janusz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:34:
Nu ben ik dus op zoek naar een stel nieuwe in-ear dopjes in de range 20-40 euro. In dit topic zijn al genoeg dopjes voorbijgekomen die mij wel aanspraken. Nu is mijn vraag: welke dopjes kan ik het beste nemen met het oog op de levensduur en degelijkheid? Alvast bedankt en fijne kerst ;)
Crossroads Mylarone X3i of Sennheiser CX300. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:
[...]

EP630's hoef je niet in te spelen. Het verschil dat mensen beweren te horen tussen voor/na inspelen is puur psychologisch of gewenning aan het nieuwe geluid.
Het maakt al helemaal niet uit of je de dopjes op versterker/ipod laat inspelen. Op Head-Fi heb ik eens een topic gelezen over iemand die op zoek was naar lossless encoded 'pink noise' omdat hij hiermee z'n headphones beter in kon spelen dan 320Kbit mp3 'pink noise'. 8)7

Overigens is je iPod nano prima in staat deze dopjes aan te sturen. De EP630's zijn namelijk makkelijk aan te sturen. Mocht je ooit een zware full-size headphone aan je nano willen koppelen kun je altijd nog een simpele portable headphone versterker kopen ;)
Dat je een fatsoenlijke versterker (voor speakers) hebt wil overigens niet zeggen dat de headphone-out hiervan ook een fatsoenlijke output zal geven, dit is nogal eens een verwaarloosd component.
Bij een Luxman uit 1978 is daar wél aan gedacht, de headphone-out :9 . Waarom hoeven de dopjes niet in te spelen, als daar in de topicstart wél aan dacht aan wordt besteed. Het klinkt dus als een persoonlijke kwestie. De één zegt dat het nut heeft, de ander zegt dat het enkel gewenning is. Ik heb de dopjes nu twee keer ingedaan en er kwam niet zo'n goed geluid uit. Daarom ben ik ze nu al 4 uur aan het 'inspelen'. Ik weet niet of het iets helpt, maar ik zal vanavond 'verslag doen' :) . Gewenning is dan namelijk uitgesloten.

Edit: Ik heb ze net eens aangesloten op de versterker. Dat is toch wel een flink verschil. Hoge tonen komen veel beter uit en alles klinkt helderder. Dan hoor je plots de kwaliteit van de iPod, maar wat wil je ook verwachten van zo'n klein ding tegenover een Dolbyrotzooi-loze versterker. Ik zal ze maar op de versterker even laten spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Is er iemand die de Westone um3 gaat aanschaffen wanneer deze leverbaar zijn?
Ik heb niet meer dan EUR.300,= over voor goeie oordoppen.
Zullen deze oordoppen de moeite waard zijn om even te wachten?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zondagskindje schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:07:
Is er iemand die de Westone um3 gaat aanschaffen wanneer deze leverbaar zijn?
Ik heb niet meer dan EUR.300,= over voor goeie oordoppen.
Zullen deze oordoppen de moeite waard zijn om even te wachten?
De Westone 3 had al maanden geleden uit moeten komen. Er schijnen wat problemen te zijn geweest met de pre-productie samples die eerst opgelost moesten worden. Of de uiteindelijke exampleren de moeite waard zullen zijn is dus afwachten.

De directe concurrentie is de Shure SE530 en de UE Triple Fi 10 Pro. Beiden zijn geweldige doppen, dus de UM3 zal echt goed moeten zijn om een kans te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

miranon schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:03:
[...]

Crossroads Mylarone X3i of Sennheiser CX300. ;)
En hebben we het dan over oortjes met stevige draden, en dan even niet naar de goede geluidskwaliteit kijken. Want anders haal ik gewoon die Creatives van Bol.com, vind ik opzich prima behalve de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Janusz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:31:
[...]

En hebben we het dan over oortjes met stevige draden, en dan even niet naar de goede geluidskwaliteit kijken. Want anders haal ik gewoon die Creatives van Bol.com, vind ik opzich prima behalve de draad.
X3i heeft dikkere kabel als de voorgaande X3.
En geluid is super.
Ik zit met de XB nu wat meer als een maand op de bouw te werken en kabel heeft al heel wat snokken te verduren gehad, en speelt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Dan hoor je plots de kwaliteit van de iPod, maar wat wil je ook verwachten van zo'n klein ding tegenover een Dolbyrotzooi-loze versterker. Ik zal ze maar op de versterker even laten spelen.
Mijn Meizu M6 speelt nogthans glashelder en die is ook zo klein.
Apple staat gewoon niet bekend om zijn super geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Kanarie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:15:
[...]

De Westone 3 had al maanden geleden uit moeten komen. Er schijnen wat problemen te zijn geweest met de pre-productie samples die eerst opgelost moesten worden. Of de uiteindelijke exampleren de moeite waard zullen zijn is dus afwachten.

De directe concurrentie is de Shure SE530 en de UE Triple Fi 10 Pro. Beiden zijn geweldige doppen, dus de UM3 zal echt goed moeten zijn om een kans te maken.
Ik heb gelezen dat ze in de eerste week van maart leverbaar worden.
Ik hoop dat ik me tot die tijd kan inhouden om toch geen andere te kopen...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de EP-630's hebben 12 uur ingespeeld, zonder een merkbare verbetering. Zoals Kanarie al zei werkt het inspelen voor geen meter. Het geluid van de Creative oordopjes kan ik niet echt goed noemen. De bas is veel te veel aanwezig en de hoge tonen komen niet goed naar voren. Terwijl ik een liedje luisterde op de iPod met mijn oordopjes (EQ uit), hoorde ik ook nog eens vervorming optreden wanneer het volume in de muziek iets harder werd. (op 1/4de volumesterkte van de iPod).
Het voelt toch een beetje als een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:05:
Nou, de EP-630's hebben 12 uur ingespeeld, zonder een merkbare verbetering. Zoals Kanarie al zei werkt het inspelen voor geen meter. Het geluid van de Creative oordopjes kan ik niet echt goed noemen. De bas is veel te veel aanwezig en de hoge tonen komen niet goed naar voren. Terwijl ik een liedje luisterde op de iPod met mijn oordopjes (EQ uit), hoorde ik ook nog eens vervorming optreden wanneer het volume in de muziek iets harder werd. (op 1/4de volumesterkte van de iPod).
Het voelt toch een beetje als een miskoop.
Wat voor vervorming heb je het over? Het kan zijn dat de bass in een nummer nu gewoon te zwaar klinkt waardoor het lijkt alsof er vervorming is. Het is mijn ervaring dat deze dopjes namelijik een groot volume kunnen produceren zonder te vervormen (volumes die je eigenlijk niet zou moeten gebruiken, zo hard)

Hoge tonen stoppen bij elke IEM zo rond de 16Khz. Daaronder bepaalt de fabrikant hoe de 'sound signature' van de dopjes is. De EP630 heeft op zich goede hoge tonen, maar het zou kunnen dat de hoeveelheid bass dit een beetje maskeert.

Probeer de "Bass reducer" setting op je iPod eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
C00P schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:19:
[...]

X3i heeft dikkere kabel als de voorgaande X3.
En geluid is super.
Ik zit met de XB nu wat meer als een maand op de bouw te werken en kabel heeft al heel wat snokken te verduren gehad, en speelt nog perfect.
Ik heb ook de x3i, echt fantastisch die dingen, de sennheiser CX300 hebben er maar een slappe bas bij, en de details zijn des te beter op de crossroads, kijk niet naar al die negatieve berichten, dingen zijn hardstikke stevig en het geluid is ongekend, gewoon kopen die dingen dus!
Ik heb nog geen ervaring met oordopjes beter dan dit, maar tov mijn sennheisers is het een grote upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb gelezen in dit topic dat de Creative dopjes een normale rechte draad hebben. Mijn Creative dopjes van Ebay hadden een J draad, ik ben dus bang dat ik neppe gekocht heb. Kan iemand dat misschien met zekerheid bevestigen? In dat geval haal ik gewoon op bol.com nieuwe wel echte creatives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Rechte draad hier ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 17:37
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:59:
[...]
De draad van de nieuwe Vibes (met fabric wire) is perfect, erg duurzaam en geen microphonics. Stug zou ik ze niet willen noemen.
Well said FFWD. De enige klacht die ik over de Vibes heb, is dat de draad veel te kort is. Ik kan ze niet even in mijn pc pluggen. Dat moet via de speakers op het bureau, waardoor de kwaliteit flink afneemt.
Hij zou ook ideaal zijn om in mijn mengtafeltje te prikken zodat ik op mijn synth los kan gaan (zonder de buren wakker te maken), maar daarvoor zijn ze ook te kort :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me ook af of die zaken op Ebay wel de real deal zijn, heb net EP-635 oortjes voor m'n kerst gekregen maar had liever die EP-630 gehad. Nu hebben die in de fnac 44 euro gekost terwijl die via Ebay/Hong Kong incl verzending maar 10 euro kosten!?
http://cgi.benl.ebay.be/w...&refwidgettype=osi_widget
Als dit effectief allemaal nep is snap ik niet dat Ebay daar dan geen stokje tussensteekt want niemand wil toch fake oortjes .. of nemen de gewone winkels effectief zo'n winstmarges dat die in HK maar 3 euro kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die lijken nep ja. (Plug glimt teveel, en dop zelf lijkt anders.)
Maar weet het natuurlijk niet zeker, maar dit icm met die lage prijs is wel raar.
Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.