weet iemand of er duidelijk hoorbare verschillen zijn tussen de cx400 en de cx500 van 20 euro duurder?
Ik heb ze bij Hobo Hifi besteld. Ze staan volgens mij nog niet op hun website maar ze zijn wel gewoon leverbaar.DeTinuxNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:07:
Hey ZoRr0, waar heb je die Denons gekocht?
[modbreak]
Er komen hier geregeld zaken voorbij die NIET in dit topic thuishoren.
Waar dit topic voor bedoelt is:
• Discussie omtrent oordopjes
• Ervaringen met oordopjes
Waar dit topic niet voor bedoelt is:
• "Wat moet ik kopen"-posts
• "Waar kan ik X of Y kopen"-posts
• "Ik heb X besteld/ontvangen, wat zijn ze mooi!" Vul dat soort opmerkingen aan met een review(tje)/gebruikerservaring of laat ze gewoon achterwege.
• Basic vraagjes zonder eigen inzet of probleemvragen. Deze horen in een eigen topic. Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast Sowieso wordt er van je verwacht dat je eerst zelf onderzoek doet voor je hier een vraag komt stellen!
• Garantieperikelen, afleveringsvragen of shopreviews.
Hier zal vanaf nu strenger op gelet worden!
Even een huishoudelijke mededeling:
Er komen hier geregeld zaken voorbij die NIET in dit topic thuishoren.
Waar dit topic voor bedoelt is:
• Discussie omtrent oordopjes
• Ervaringen met oordopjes
Waar dit topic niet voor bedoelt is:
• "Wat moet ik kopen"-posts
• "Waar kan ik X of Y kopen"-posts
• "Ik heb X besteld/ontvangen, wat zijn ze mooi!" Vul dat soort opmerkingen aan met een review(tje)/gebruikerservaring of laat ze gewoon achterwege.
• Basic vraagjes zonder eigen inzet of probleemvragen. Deze horen in een eigen topic. Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast Sowieso wordt er van je verwacht dat je eerst zelf onderzoek doet voor je hier een vraag komt stellen!
• Garantieperikelen, afleveringsvragen of shopreviews.
Hier zal vanaf nu strenger op gelet worden!
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 12-01-2008 02:23 ]
Hebben tweakers hier de SE110 van Shure?
Ik hoor alleen de (errug) dure Shures langskomen, één keer de SE210.
Ik zit eraan te denken om zo'n in-ear van Shure te kopen voor niet meer dan 100 euro, dus kom ik vanzelf bij de SE110 uit.
De SE210 zit ik heel mss aan te denken, aangezien ie 'maar' 50 euro duurder is, maar ik heb niet echt het idee dat ie nou zo veel meer beter is dan de 110, of zit ik hier totaal verkeerd?
Maargoed, ik wil natuurlijk eerst weten hoe de SE110 zich standhoud in het grote bos van de dopjes!
Ik hoor alleen de (errug) dure Shures langskomen, één keer de SE210.
Ik zit eraan te denken om zo'n in-ear van Shure te kopen voor niet meer dan 100 euro, dus kom ik vanzelf bij de SE110 uit.
De SE210 zit ik heel mss aan te denken, aangezien ie 'maar' 50 euro duurder is, maar ik heb niet echt het idee dat ie nou zo veel meer beter is dan de 110, of zit ik hier totaal verkeerd?
Maargoed, ik wil natuurlijk eerst weten hoe de SE110 zich standhoud in het grote bos van de dopjes!
Verwijderd
Je hebt echt geen reet aan peperdure oordoppies als je geen amplifier gaat gebruiken. Je hoort het verschijl in meeste gevallen niet eens.
Ik heb namelijk yuin pk3 (een echte aanrader trouwens!!! maar goed dit is in een hele andere categorie) gekocht voor ongeveer 30 euro. Nou ik vond ze zo tof en ik was echt onder de indruk van het geluid dat ik gelijk meteen de pk1 voor 100 euro gekocht heb. Ik heb ze nu beide al een tijdje en ik ben echt niet onder de indruk van de pk1. Misschien zijn ze beter dan de pk3 misschien niet. Maar als ik ze eenmaal in combinatie met een amplifier gebruik schijnen ze bijna alles weg te blazen. Dan heb je gewoon oordoppies die gelijkwaardig zijn aan koptelefoons. Tenminste dat schijnt. Ik ben nu van plan om een portable amplifier te kopen.
Ik heb namelijk yuin pk3 (een echte aanrader trouwens!!! maar goed dit is in een hele andere categorie) gekocht voor ongeveer 30 euro. Nou ik vond ze zo tof en ik was echt onder de indruk van het geluid dat ik gelijk meteen de pk1 voor 100 euro gekocht heb. Ik heb ze nu beide al een tijdje en ik ben echt niet onder de indruk van de pk1. Misschien zijn ze beter dan de pk3 misschien niet. Maar als ik ze eenmaal in combinatie met een amplifier gebruik schijnen ze bijna alles weg te blazen. Dan heb je gewoon oordoppies die gelijkwaardig zijn aan koptelefoons. Tenminste dat schijnt. Ik ben nu van plan om een portable amplifier te kopen.
Kan je iets meer vertellen over die amplifier ?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:17:
Je hebt echt geen reet aan peperdure oordoppies als je geen amplifier gaat gebruiken. Je hoort het verschijl in meeste gevallen niet eens.
Wat foto's van mijn Se210. Met verse Sleeves dus nog helemaal schoon. Met de vorige heb ik 4/5 maanden gedaan

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 10-01-2008 17:56 ]
Vandaar ook de SE110, of vind je die ook peperduur? Okay, ze zijn niet goedkoop nee, zeker niet voor mij; maar met peperduur denk ik eerder aan de SE310 en hoger.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:17:
Ja, ik hoor heel veel lovende berichten over de Yuin, maar ik heb van die 'rare' oren dat normale dopjes eruit vallen.
En met die SE110 heb ik geen amp nodig toch? Ik gebruik op het moment de standaard doppen van mijn iPod, dus met alles zou ik zowiezo tevreden zijn.
Een amp heb je volgens mij alleen nodig bij een hoge impedantie, of, in subjectiever termen voor een betere geluidskwaliteit. Hoewel ik de Yuin niet heb gehoord, merk ik toch echt duidelijk verschil tussen goedkopere oortjes (van 50 euro) en die shure e2c. De laatste drie die ik heb gehoord zijn de shure e2c en de px200 simultaan, alsook de px200 en de bose in ears. De bose vallen op doordat de basweergave alles overstemt. De shure springt er echt uit in kwaliteit, met name bij orkestrale of andersins akoestische muziek. Vooral als je goed weet waar je op moet letten (bijvoorbeeld met behulp van de partituur) valt op hoe goed die Shures zijn. Maar dat is de e2c. De SE110 schijnt daar de opvolger van te zijn, maar volgens mp3man.nl was de SE210 echt duidelijk veel beter.
Nope, de SEx10 serie is de opvolger van de eXc serie. 
Okay, dan zou de SE110 ook erg mooi moeten klinken, mss wel beter. De SE210 kan mss wel beter zijn, ze zijn ook duurder hea.DeTinuxNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:38:
Een amp heb je volgens mij alleen nodig bij een hoge impedantie, of, in subjectiever termen voor een betere geluidskwaliteit. Hoewel ik de Yuin niet heb gehoord, merk ik toch echt duidelijk verschil tussen goedkopere oortjes (van 50 euro) en die shure e2c. De laatste drie die ik heb gehoord zijn de shure e2c en de px200 simultaan, alsook de px200 en de bose in ears. De bose vallen op doordat de basweergave alles overstemt. De shure springt er echt uit in kwaliteit, met name bij orkestrale of andersins akoestische muziek. Vooral als je goed weet waar je op moet letten (bijvoorbeeld met behulp van de partituur) valt op hoe goed die Shures zijn. Maar dat is de e2c. De SE110 schijnt daar de opvolger van te zijn, maar volgens mp3man.nl was de SE210 echt duidelijk veel beter.
Grappig, laatst met iemand Ipodje gaan kopen. Ik zeg, je moet er is even wat andere oortjes bij doen, die klinken véél beter dan die standaard meuk. ze hadden oortjes in prijsklassen 15-20-30-40 euro.Reef_91 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:13:
Okay, dan zou de SE110 ook erg mooi moeten klinken, mss wel beter. De SE210 kan mss wel beter zijn, ze zijn ook duurder hea.
Zelfs 15 euro was al te veel.. dan hou ik maar even verstandig mn mond op zon moment

De eerste review van de Freq op headfi.org.drensenbrink schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 07:37:
Zo! Dat zijn nette prijzen. Maar even in de gaten houden dacht ik zo. Een stuk goedkoper dan een custom setje van UE zoals de 5/7/10/11 Pro. Afwachten hoe de reviews zullen zijn.
Misschien vervangers voor mijn UE SF5 Pro
/edit
April 2008, komt de Music Makers line uit. Met detachable kabels, en diepere fit, dan moet je professionele molds laten maken. De Music Lovers lijn, kun je een setje krijgen zodat je zelf molds kun maken.
Ik houd het topic op headfi in de gaten.
Ze zijn natuurlijk nog vrij nieuw in de IEM wereld. Ik wil iig de Music Makers line even afwachten, schijnen wel met afneembare kabels te komen.. en waarschijnlijk een betere build.
[ Voor 10% gewijzigd door borstel op 10-01-2008 21:46 ]
Zo slecht klinken de standards van Apple niet. Helemaal niet als je toch standaard mp3tjes afspeeld
dan zit het meer tussen de oren.
Die customized oortjes zien er op zich goed uit. Idd jammer van die kabel en dat er geen ijzertje naast zit om hem te vormen. Ook had ik voor dat geld liever een dopje gezien dat mn hele schelp afsluit zoals bijv. de ultimate ears of variphones. Zoveel extra spul kost dat ook niet.
Die customized oortjes zien er op zich goed uit. Idd jammer van die kabel en dat er geen ijzertje naast zit om hem te vormen. Ook had ik voor dat geld liever een dopje gezien dat mn hele schelp afsluit zoals bijv. de ultimate ears of variphones. Zoveel extra spul kost dat ook niet.
[ Voor 51% gewijzigd door musiqman op 10-01-2008 21:36 ]
Ik hoorde dat de SE210 de opvolger is van de e3c. Dat staat volgens mij op www.shure.com en dan ergens in de FAQ.Reef_91 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:13:
Nope, de SEx10 serie is de opvolger van de eXc serie.
[...]
Okay, dan zou de SE110 ook erg mooi moeten klinken, mss wel beter. De SE210 kan mss wel beter zijn, ze zijn ook duurder hea.
Sinds ik hier en op head-fi geregistreerd ben weet ik elke dag zeker welke nieuwe dopjes ik ga kopen, en elke dag zijn het andere. Vandaag is mijn definitieve keuze gevallen op een stel Audio-Technica ATH-CK7, als ik het goed heb. Kan die nummers niet uit elkaar houden van AT. Die zijn lekker goedkoop (€100). Heeft iemand er ervaringen mee?
Maar zelfs dopjes van 15 euro zijn qua verdeling van hoog en laag beter dan de standaard dopjes van de iPodTomino schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:16:
[...]
Grappig, laatst met iemand Ipodje gaan kopen. Ik zeg, je moet er is even wat andere oortjes bij doen, die klinken véél beter dan die standaard meuk. ze hadden oortjes in prijsklassen 15-20-30-40 euro.
Zelfs 15 euro was al te veel.. dan hou ik maar even verstandig mn mond op zon moment

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik hoop dat die service inderdaad goed is, ik heb vandaag een leeg doosje binnen gekregenVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:16:
Respect voor de service van Jaben. Ik heb keurig een nieuw setje X3i's gekregen nadat mijn vorige binnen een week waren overleden. Ik hoefde niet eens mijn oude op te sturen.
Ik heb nu wel de versie met de gekleurde ringen gekregen, maar dat maakt ook niet echt uit.

Kan niet stoppen met ontploffen!
Ik heb nu een maandje eindelijk eens een shure e2c aangeschaft. Geweldig geluid in vergelijking met de ep630 van Creative. Iets minder bass dan de Creative, maar dat mag de pret niet drukken! Er is echter 1 groot nadeel te bespeuren. De "schuim-opzetdingen" worden snel vuil.
Nu merk ik na een setje een paar keer wassen, het schuim wat zachter wordt, en minder goed mijn gehoorgang afsluit. Daarom heb ik de grootste maat gepakt die erbij geleverd zaten, maar die zijn nu ook alweer zachter geworden en sluiten minder af dan voorheen.
Zo'n los setje kost 5 euro per paar, erg duur dus. En om elke maand een nieuw setje te kopen gaat me erg ver. Bestaat er geen winkel waar ze die dingen hebben, maar dan merkloos oid? Zodat ze wat betaalbaarder zijn. Er moeten toch meer mensen met dit probleem zijn?
Nu merk ik na een setje een paar keer wassen, het schuim wat zachter wordt, en minder goed mijn gehoorgang afsluit. Daarom heb ik de grootste maat gepakt die erbij geleverd zaten, maar die zijn nu ook alweer zachter geworden en sluiten minder af dan voorheen.
Zo'n los setje kost 5 euro per paar, erg duur dus. En om elke maand een nieuw setje te kopen gaat me erg ver. Bestaat er geen winkel waar ze die dingen hebben, maar dan merkloos oid? Zodat ze wat betaalbaarder zijn. Er moeten toch meer mensen met dit probleem zijn?
Mailtje terug, hij stuurt per direct nieuwe op en een "small gift", erg relaxte shop. Tevens was dit volgens hem het eerste geval.Bob Popcorn schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:18:
[...]
Ik hoop dat die service inderdaad goed is, ik heb vandaag een leeg doosje binnen gekregenGelijk mailtje gestuurd natuurlijk, en nu maar afwachten
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Ik heb jarenlang met Sony ex71sl dopjes gedaan. Super vind ik die. Maar de laatste set ging weer stuk op hetzelfde onderdeel nl. bij de splitsing van de draden. Daar is het al 2 keer eerder misgegaan en dan heb je nog maar 1 werkend en 1 half werkend kanaal.
Om dat niet weer te meemaken heb ik de laatste keer gekozen voor de ex85 dopjes van Sony.
Ik moet zeggen dat de ex71sl dopjes me veel beter zijn bevallen qua geluid. Niet dat deze slecht zijn, maar het volgende setje wordt toch weer ex71sl's.
Om dat niet weer te meemaken heb ik de laatste keer gekozen voor de ex85 dopjes van Sony.
Ik moet zeggen dat de ex71sl dopjes me veel beter zijn bevallen qua geluid. Niet dat deze slecht zijn, maar het volgende setje wordt toch weer ex71sl's.
Precies dit is nog de reden waarom ik twijfel over een set Shures. (Waar heb je die E2C eigenlijk uitgehaald? Die zijn toch al een tijdje opgevolgd door de SE210, zover ik weet.)knarfyboy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:38:
Ik heb nu een maandje eindelijk eens een shure e2c aangeschaft. Geweldig geluid in vergelijking met de ep630 van Creative. Iets minder bass dan de Creative, maar dat mag de pret niet drukken! Er is echter 1 groot nadeel te bespeuren. De "schuim-opzetdingen" worden snel vuil.
Trouwens, door omstandigheden (besluiteloosheid, impulsief aankopen/uitproberen) heb ik nu een iAudio D2 hier liggen, én een Creative ZEN. Beiden hebben een vergelijkbare geluidskwaliteit. De D2 kan harder, maar als je dat doet, zul je er niet lang van genieten. Als je MP3's hebt die met MP3Gain op 89 dB zijn genormaliseerd, dan is de Creative al bij 16/25 hard genoeg, en de D2 bij 25/50.
Ik heb een tijdje naar de D2 geluisterd zonderd e Creative ZEN te gebruiken. Op beide spelers heb ik de Sennheiser CX300 set gebruikt. Na enige gewennig aan het geluid van de D2, vind ik de bass van de ZEN te hard. In combinatie met een CX300 kan de bass van de ZEN erg hard overkomen; op de D2 is het (voor mij) precies goed. Op de ZEN heb ik nu de bass met de equalizer een tikje teruggedraaid. Dat werkt goed; de equalizer verkracht het geluid niet, zoals die van een iPod Nano (1G, 3G heb ik niet gehoord) wel doet.
Vandaag de SE110 gehaald en meteen uitgepakt en gebruiken natuurlijk!
Eén woord: GE-WEL-DIG!
Echt waar, prachtig geluid geven ze, ze zitten heerlijk en ze sluiten perfect af.
Een hele verbetering ten opzichte van mijn cx300 en natuurlijk een miljoen x beter dan de standaard iPod dopjes die ik onlangs nog gebruikte.
Over de bass die afwezig zou zijn, ik vind het een heerlijke bass hoor. Okay, het is niet het basslevel van de cx300, maar die waren ook wel erg overdreven.
Maargoed, ben dus uitermate tevreden over deze dopjes!
Eén woord: GE-WEL-DIG!
Echt waar, prachtig geluid geven ze, ze zitten heerlijk en ze sluiten perfect af.
Een hele verbetering ten opzichte van mijn cx300 en natuurlijk een miljoen x beter dan de standaard iPod dopjes die ik onlangs nog gebruikte.
Over de bass die afwezig zou zijn, ik vind het een heerlijke bass hoor. Okay, het is niet het basslevel van de cx300, maar die waren ook wel erg overdreven.
niemand ?Brimme schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:25:
Ik hoorde deze week van een vriend van mij dat het mogelijk is om custom made oordopjes te maken voor mijn in ear ultimate ears super fi 5 eb. en dat hij mogelijk is om in het buisje waar de in ears in gaan ook een filter te plaatsen die je dan kan gebruiken als je naar een feest gaat. zo heb ik 2 vliegen in een klap want ik wilde al filters kopen en ook custom made ear molds maken.
ik kwam www.filterz.net tegen maar kan nergens vinden of ze dit kunnen maken.
weet iemand waar ik zoiets kan laten maken ?
Bij de Apple store in Arnhem.Katsunami schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:11:
[...]
Precies dit is nog de reden waarom ik twijfel over een set Shures. (Waar heb je die E2C eigenlijk uitgehaald? Die zijn toch al een tijdje opgevolgd door de SE210, zover ik weet.)
Opvolger van E2C is SE110, SE210 is de opvolger van E3C.Katsunami schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:11:
Precies dit is nog de reden waarom ik twijfel over een set Shures. (Waar heb je die E2C eigenlijk uitgehaald? Die zijn toch al een tijdje opgevolgd door de SE210, zover ik weet.)
Ze zijn opgevolgd door de SE110, de SE210 is de opvolger van de e3c. Je kan de ec2 (ook) nog kopen in de SCL-serie, die is verkrijgbaar op internet voor ongeveer 80 euro.Katsunami schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:11:
[...]
Mijn e2c is voor de derde keer 'overleden' en nu ruimschoots buiten de garantie (2 jaar)... het rechteroor doet het niet. Heeft iemand enig idee of je zoiets zelf zou kunnen repareren?
Is de SE210 de moeite waard tegenover de SE110, of zou ik ook uit kunnen met deze laatsten? Ik weet dat de isolatie van de SE210 heel erg goed zou moeten zijn op het gebied van isolatie, volgens grafieken op de site van HeadRoom, maar over de SE110 kan ik niet zoveel vinden.
Tevens... mijn huidige CX300 steken niet uit mijn oren. Het zijn zo'n halfronde dopjes. Hoe ver steken de langwerpige SE210's uit je oren? Ik ben niet extreem modebewust ofzo, en ik heb voor goed geluid en goede isolatie wel wat minder uiterlijk over, maar ik hoef er ook niet uit te zien als Frankenstein natuurlijk. (Niet erger dan normaal, that is, voor de mensen die hem willen inkoppen
)
Tevens... mijn huidige CX300 steken niet uit mijn oren. Het zijn zo'n halfronde dopjes. Hoe ver steken de langwerpige SE210's uit je oren? Ik ben niet extreem modebewust ofzo, en ik heb voor goed geluid en goede isolatie wel wat minder uiterlijk over, maar ik hoef er ook niet uit te zien als Frankenstein natuurlijk. (Niet erger dan normaal, that is, voor de mensen die hem willen inkoppen
[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2008 19:06 ]
Ik weet niet of je mijn post had gelezen, maar ik heb de SE110 dus 2 dagen.Katsunami schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:06:
Is de SE210 de moeite waard tegenover de SE110, of zou ik ook uit kunnen met deze laatsten? Ik weet dat de isolatie van de SE210 heel erg goed zou moeten zijn op het gebied van isolatie, volgens grafieken op de site van HeadRoom, maar over de SE110 kan ik niet zoveel vinden.
Tevens... mijn huidige CX300 steken niet uit mijn oren. Het zijn zo'n halfronde dopjes. Hoe ver steken de langwerpige SE210's uit je oren? Ik ben niet extreem modebewust ofzo, en ik heb voor goed geluid en goede isolatie wel wat minder uiterlijk over, maar ik hoef er ook niet uit te zien als Frankenstein natuurlijk. (Niet erger dan normaal, that is, voor de mensen die hem willen inkoppen)
En ik ben er echt zo damn tevreden over!
Ik zou zeggen, houd die 50 euro in je zakken en koop de SE110.
Isolatie kan niet beter, ik heb mijn volume nog nooit zo laag hoeven te zetten, 1 tiende van mijn iPod.
En zelfs dat is al best hard eig, hehe.
Ik had je post wel gelezen. Hoe zit het met de dikte van de behuizing? Daarover heb ik gelezen dat de behuizing van de SE110 nogal groot/lomp is, maar aan de andere kant wordt er ook gezegd dat de behuizing van de SE210 juist (te) lang is.
Het is denk ik onmogelijk om iets dergelijks goed uit te vinden via internet. Sommigen vinden de bass van de SE110 en SE210 slap, terwijl anderen de bass van (vooral) de SE110 weer veel te hard vinden. De een vindt de geluidskwaliteit van de SE110 geweldig, de ander vindt dat je minstens de SE430 moet hebben omdat je van "dergelijke goedkope oordopjes" toch niet veel mag verwachten. (We hebben het hier wel over 100-150+ EURO voor een set oordopjes... niet echt goedkoop, imho.)
Het is denk ik onmogelijk om iets dergelijks goed uit te vinden via internet. Sommigen vinden de bass van de SE110 en SE210 slap, terwijl anderen de bass van (vooral) de SE110 weer veel te hard vinden. De een vindt de geluidskwaliteit van de SE110 geweldig, de ander vindt dat je minstens de SE430 moet hebben omdat je van "dergelijke goedkope oordopjes" toch niet veel mag verwachten. (We hebben het hier wel over 100-150+ EURO voor een set oordopjes... niet echt goedkoop, imho.)
Over het algemeen hoor ik niet zulke positieve berichten over de SE110, maar dit komt dan vooral van mensen die zelf de Shure SE420 of SE530 hebben, of andere high-end oordopjes.Katsunami schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:45:
Ik had je post wel gelezen. Hoe zit het met de dikte van de behuizing? Daarover heb ik gelezen dat de behuizing van de SE110 nogal groot/lomp is, maar aan de andere kant wordt er ook gezegd dat de behuizing van de SE210 juist (te) lang is.
Het is dus maar wat je gewend bent, kom je vanaf een Sennheiser CX300 dan zul je de SE110 geweldig vinden, maar als je beter gewend bent dan is het makkelijk de SE110 af te kraken.
En over internet is en blijft inderdaad altijd lastig, hoeveel je er ook over leest. In Amerika hebben ze in bijna elke staat wel verzamelpunten waar mensen oordopjes uitwisselen en zelf kunnen uitproberen. Dat is natuurlijk de beste manier voor het bepalen welke oordopjes jou het beste liggen, aangezien iedereen een andere smaak heeft!
De behuizing is idd erg groot, het steekt zowiezo uit, maar ik vind dat niet zo'n groot probleem.
Hoe hij is ivm de SE210 zou ik niet weten, maar naar de foto's kijken op de vorige pagina, zeg ik dat de behuizing van de SE110 toch iets groter is. Zeker weten doe ik het niet.
Ja, dan kom je aan bij de geluidskwaliteit, dat is natuurlijk erg subjectief. Maar aangezien jou vorige dopjes dezelfde zijn als mijn vorige dopjes, zal mijn ervaring niet heel anders zijn dan de jouwe.
Ik vind het geluid echt subliem! Ik hoor alle gebruikte instrumenten, tot de meest kleine details!
Met de cx300 was het allemaal maar een beetje bij elkaar geraapt en was vooral de bass hoorbaar.
Dan de bass van de SE110, jaa.. het is niet heel hard, maar het ligt er maar net aan wat je luistert.
Bij Hip-Hop, RnB en de meer Urban getinte muziek is de bass duidelijk aanwezig, niet overheersend, maar heel gedetailleerd. Ook bij akoestische muziek is het echt een genot om ernaar te luisteren! Goede, zware lage tonen krijg ik te horen. (Thugz mansion acoustic van 2Pac) Het is anders met House, Eclectic, waar de lage tonen voor een meer house-ervaring zorgen, dan is het een beetje leeg.
Derest klinkt heerlijk, ook Trance, Dance, nouja.. gewoon alles behalve House/Eclectic dus.
Maargoed, dat is maar mijn mening hea.
Hoe hij is ivm de SE210 zou ik niet weten, maar naar de foto's kijken op de vorige pagina, zeg ik dat de behuizing van de SE110 toch iets groter is. Zeker weten doe ik het niet.
Ja, dan kom je aan bij de geluidskwaliteit, dat is natuurlijk erg subjectief. Maar aangezien jou vorige dopjes dezelfde zijn als mijn vorige dopjes, zal mijn ervaring niet heel anders zijn dan de jouwe.
Ik vind het geluid echt subliem! Ik hoor alle gebruikte instrumenten, tot de meest kleine details!
Met de cx300 was het allemaal maar een beetje bij elkaar geraapt en was vooral de bass hoorbaar.
Dan de bass van de SE110, jaa.. het is niet heel hard, maar het ligt er maar net aan wat je luistert.
Bij Hip-Hop, RnB en de meer Urban getinte muziek is de bass duidelijk aanwezig, niet overheersend, maar heel gedetailleerd. Ook bij akoestische muziek is het echt een genot om ernaar te luisteren! Goede, zware lage tonen krijg ik te horen. (Thugz mansion acoustic van 2Pac) Het is anders met House, Eclectic, waar de lage tonen voor een meer house-ervaring zorgen, dan is het een beetje leeg.
Derest klinkt heerlijk, ook Trance, Dance, nouja.. gewoon alles behalve House/Eclectic dus.
Maargoed, dat is maar mijn mening hea.
Ah, iets dergelijks had ik nog niet gevonden. Ik vind beiden wel OK, met de SE210 als de betere qua uiterlijk en formaat. Hoewel de SE110 groot/groter is, is het nog niet extreem. Ik denk echter dat ik de oordopjes niet zo ga dragen; ik heb dat met de CX300 geprobeerd, en vind het niet prettig. Ik draag ze altijd "klassiek", met het uitsteeksel waar de kabel uitkomt, een beetje schuin. Draai de dopjes op de bovenstaande foto's een kwartslag linksom, dan heb je een idee
Als je het geld hebt zou ik dan voor de q-JAYS gaan; vele malen beter dan de SE220 (laat staan de SE110) en de enige die je zonder veel problemen kunt dragen op de manier die jij hierboven het liefst hebt.Katsunami schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:07:
Ah, iets dergelijks had ik nog niet gevonden. Ik vind beiden wel OK, met de SE210 als de betere qua uiterlijk en formaat. Hoewel de SE110 groot/groter is, is het nog niet extreem. Ik denk echter dat ik de oordopjes niet zo ga dragen; ik heb dat met de CX300 geprobeerd, en vind het niet prettig. Ik draag ze altijd "klassiek", met het uitsteeksel waar de kabel uitkomt, een beetje schuin. Draai de dopjes op de bovenstaande foto's een kwartslag linksom, dan heb je een idee
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar een specifiek soort ''oordopjes'' (meer een kruising van oordopjes en een koptelefoon). Ik ben op zoek naar deze dingen alleen ik weet niet wat de officiele benaming hiervoor is.
Voor het gemak heb ik een plaatje bijgesloten, als iemand me kan vertellen hoe we dat soort koptelefoon noemen zou dat geweldig zijn.

rechtsboven
Ik ben namelijk op zoek naar een specifiek soort ''oordopjes'' (meer een kruising van oordopjes en een koptelefoon). Ik ben op zoek naar deze dingen alleen ik weet niet wat de officiele benaming hiervoor is.
Voor het gemak heb ik een plaatje bijgesloten, als iemand me kan vertellen hoe we dat soort koptelefoon noemen zou dat geweldig zijn.

rechtsboven
Kun je de Q-Jays ook in Nederland kopen en zo ja, waar? Deze heb ik nog nergens gezien, maar ik moet wel bekennen dat ik er nog niet al te hard naar gezocht heb.Outlandos schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:24:
Als je het geld hebt zou ik dan voor de q-JAYS gaan; vele malen beter dan de SE220 (laat staan de SE110) en de enige die je zonder veel problemen kunt dragen op de manier die jij hierboven het liefst hebt.
Clip-ons, een erg goede clip-on koptelefoon is de Koss KSC-75Houston3 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:18:
Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.
[afbeelding]
rechtsboven
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
ik wil binnenkort de se110 of se210 gaan kopen.
maar omdat ik er veel mee fiets wil ik wel dat ze het meeste geluid tegenhouden maar toch ook nog een beetje doorlaten, zodat ik ook het een beetje kan horen.
zitten er bij deze oordopjes ook sleves die niet alle omgevingsgeluid tegenhouden?
want ik lees op internet eigenlijk bijna niks over de verschillende sleeves die erbij geleverd worden.
maar omdat ik er veel mee fiets wil ik wel dat ze het meeste geluid tegenhouden maar toch ook nog een beetje doorlaten, zodat ik ook het een beetje kan horen.
zitten er bij deze oordopjes ook sleves die niet alle omgevingsgeluid tegenhouden?
want ik lees op internet eigenlijk bijna niks over de verschillende sleeves die erbij geleverd worden.
Alle meegeleverde sleeves isoleren erg sterk. Doorlaten doen ze amper.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:24:
ik wil binnenkort de se110 of se210 gaan kopen.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Heeft iemand ervaring met de EXINORE IEM1 of IEM2? Ik heb het halve internet afgestruind en kan echt nergens iets vinden, zelfs niet op head-fi. Ik weet wel de prijzen, maar verder echt he-le-maal niets. De IEM1 is 247,90 ex btw en de IEM2 584,03. Maar ze geven helemaal geen specificaties en er staan geen reviews op de site. Sterker nog: de IEMs staan niet eens op de site!
Geen idee, op audiocube zijn ze iig te bestellen, ik zou niet weten of ze ook in NL verkocht worden, aangezien je in Amerika al snel 40% goedkoper uit bent.Katsunami schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:31:
[...]
Kun je de Q-Jays ook in Nederland kopen en zo ja, waar? Deze heb ik nog nergens gezien, maar ik moet wel bekennen dat ik er nog niet al te hard naar gezocht heb.
En het zijn de q-JAYS, niet Q-Jays
Exionre is het zelfde / dochter/ moederbedrijf Elacin /Schoonenberg (waaronder weer InEars.nl/Seekles valt)DeTinuxNL schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:22:
Heeft iemand ervaring met de EXINORE IEM1 of IEM2? Ik heb het halve internet afgestruind en kan echt nergens iets vinden, zelfs niet op head-fi. Ik weet wel de prijzen, maar verder echt he-le-maal niets. De IEM1 is 247,90 ex btw en de IEM2 584,03. Maar ze geven helemaal geen specificaties en er staan geen reviews op de site. Sterker nog: de IEMs staan niet eens op de site!
Ook de link Hearsafe ligt hier volgens mij (alleen het bovenstaande weet ik zeker)
bedankt voor de tip ik was idd op zoek naar nieuwe omdat deze onder het inkt zitten (kapotte pen in tasKanarie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 06:55:
[...]
Clip-ons, een erg goede clip-on koptelefoon is de Koss KSC-75
Als je niet gepakt wordt door de douane heet datOutlandos schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:34:
Geen idee, op audiocube zijn ze iig te bestellen, ik zou niet weten of ze ook in NL verkocht worden, aangezien je in Amerika al snel 40% goedkoper uit bent.
Oops...En het zijn de q-JAYS, niet Q-Jays
Ach, de Dollar is nu zo zwak dat zelfs de douane nog te overleven valt!Katsunami schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:14:
[...]
Als je niet gepakt wordt door de douane heet dat
Iemand ervaring met de Altec UHP306?
Momenteel heb ik de Creative Zen Aurvana waar ik tevreden mee ben (setje van 65 euro). Echter is de connector hier stuk van gegaan en zal ik deze naar de winkel terugsturen. Eventueel kan ik (met bijbetaling van ongeveer 10-15 euro) ook de UHP306 krijgen. Die paar euro's heb ik er wel voor over voor een beter geluid. Ik weet echter niet of ik er qua geluid op vooruit ga. De Creative doppen geven een helder geluid en kunnen een goede bas weergeven welke ook helder is. Ook hebben ze een goede geluidsisolatie. Het maximumvolume van de doppen boiet mij niet, ik heb mijn speler (Meizu M6) standaard op volumestand 3/40 staan (en zelfs begrensd op 10/40).
Een review van de Altec heb ik niet kunnen vinden, laat staan een vergelijking tussen beide doppen.
Ik weet dus niet wat ik moet doen. De Creative doppen vind ik erg goed en helder klinken en ik vind het zonde om met de Altec doppen achteruit te gaan op geluidskwaliteit. Echter als ik voor 10-15 euro betere doppen kan krijgen dan wil ik deze kans mij niet voorbij laten gaan. Iemand een idee wat ik moet doen? Huidige doppen opsturen en nieuwe Creative krijgen of bijbetalen voor de Altec?
Ik ben ook aan het kijken (lees, oriënteren en overwegen) naar de Altec UHP336 (110 euro). Ik mag toch wel aannemen dat deze doppen in alle opzichten beter zijn dan zowel de 306 als de creative?
Momenteel heb ik de Creative Zen Aurvana waar ik tevreden mee ben (setje van 65 euro). Echter is de connector hier stuk van gegaan en zal ik deze naar de winkel terugsturen. Eventueel kan ik (met bijbetaling van ongeveer 10-15 euro) ook de UHP306 krijgen. Die paar euro's heb ik er wel voor over voor een beter geluid. Ik weet echter niet of ik er qua geluid op vooruit ga. De Creative doppen geven een helder geluid en kunnen een goede bas weergeven welke ook helder is. Ook hebben ze een goede geluidsisolatie. Het maximumvolume van de doppen boiet mij niet, ik heb mijn speler (Meizu M6) standaard op volumestand 3/40 staan (en zelfs begrensd op 10/40).
Een review van de Altec heb ik niet kunnen vinden, laat staan een vergelijking tussen beide doppen.
Ik weet dus niet wat ik moet doen. De Creative doppen vind ik erg goed en helder klinken en ik vind het zonde om met de Altec doppen achteruit te gaan op geluidskwaliteit. Echter als ik voor 10-15 euro betere doppen kan krijgen dan wil ik deze kans mij niet voorbij laten gaan. Iemand een idee wat ik moet doen? Huidige doppen opsturen en nieuwe Creative krijgen of bijbetalen voor de Altec?
Ik ben ook aan het kijken (lees, oriënteren en overwegen) naar de Altec UHP336 (110 euro). Ik mag toch wel aannemen dat deze doppen in alle opzichten beter zijn dan zowel de 306 als de creative?
7400 Wp op het dak
Zo, heb gister mijn nieuwe setje Sennheiser CX400 binnengehad uit Hong Kong en heb ze een nachtje in laten spelen met 'Pink Noise' elders gevonden in dit topic.
Na het openen van de doos gecontroleerd of ik te maken had met de originele Sennheisers en niet Chinese namaak rommel, maar gelukkig was het allemaal 'genuine' zoals beloofd.
De verpakking bevatte een leren opbergtasje, wat andere maatjes oorstukken, een verlengkabel en nog een klipje om de dopjes te bevestigen aan je jas (ofzo?).
Vanmorgen natuurlijk gelijk de doppen geprobeerd in de trein in combinatie met mijn iPod Video 5.5G en wat me gelijk opviel is dat de geluidkwaliteit subliem is. Vele malen helderder en 'gevoeliger' ten opzichte van mijn vorige PMX200 koptelefoon. Enkele nummers in een playlist gezet en de rit lang genoten van de muziek.
Nummer van Ludovico Einaudi - Ritornare: Het pianogeluid komt zeer goed en diep over, terwijl de stukken die juist heel zacht gespeeld worden alsnog wel helder overkomen. Je merkt hier gelijk het verschil tussen de PMX200 en een (nog) oudere koptelefoon, de PMX40. Op lage geluidsdruk en laag volume merk je dat het geluid mooi blijft, wat dus niet zo is bij mijn andere ervaringen.
Nummer van Pendulum - Granite: Een nummer met heel erg veel bass, toch om te controleren hoe de oordopjes het onder verschillende omstandigheden volhouden. Wat je in elk geval gelijk merkt is dat door het In-Ear design de bass zeer goed tot zijn recht komt. Alhoewel hij wel nogal heftig was, en ik dus ook benieuwd ben hoe de CX300 serie dan wel niet klinkt. Aangezien het voor mij toch wel genoeg bass is, en het schijnt dat de CX300 wat dat betreft nog wat erger is..
Nummer van Tool - Jambi: De gitaren komen veel genuanceerder over. Je kan veel meer zeggen wat de akkoorden zijn die aangeslagen worden, en de stem Maynard James Keenan is natuurlijk (sowieso
) magnifiek maar komt ook op een veel intensere manier over, en niet zo oppervlakkig. Ook vallen accenten in het nummer qua ritme-veranderingen gewoon beter op omdat het niet één grote brei van geluid is!
Al met al is het een supergoede aankoop, en ben blij dat ik via eBay de dopjes heb aangeschaft voor maar 33,- i.p.v. de 80,- die ze er hier in NL voor vragen! Tevens was dit wel m'n eerste 'review', dus enig commentaar is natuurlijk welkom
Alleen een paar vraagjes, weet iemand toevallig een shop waar je een verlengstukje kan kopen voor het draad wat 0.5m lang is en een recht uiteinde heeft, in plaats van de gehaakte variant die meegeleverd wordt? Die is namelijk zeer irritant, en nog te lang ook..
Na het openen van de doos gecontroleerd of ik te maken had met de originele Sennheisers en niet Chinese namaak rommel, maar gelukkig was het allemaal 'genuine' zoals beloofd.
De verpakking bevatte een leren opbergtasje, wat andere maatjes oorstukken, een verlengkabel en nog een klipje om de dopjes te bevestigen aan je jas (ofzo?).
Vanmorgen natuurlijk gelijk de doppen geprobeerd in de trein in combinatie met mijn iPod Video 5.5G en wat me gelijk opviel is dat de geluidkwaliteit subliem is. Vele malen helderder en 'gevoeliger' ten opzichte van mijn vorige PMX200 koptelefoon. Enkele nummers in een playlist gezet en de rit lang genoten van de muziek.
Nummer van Ludovico Einaudi - Ritornare: Het pianogeluid komt zeer goed en diep over, terwijl de stukken die juist heel zacht gespeeld worden alsnog wel helder overkomen. Je merkt hier gelijk het verschil tussen de PMX200 en een (nog) oudere koptelefoon, de PMX40. Op lage geluidsdruk en laag volume merk je dat het geluid mooi blijft, wat dus niet zo is bij mijn andere ervaringen.
Nummer van Pendulum - Granite: Een nummer met heel erg veel bass, toch om te controleren hoe de oordopjes het onder verschillende omstandigheden volhouden. Wat je in elk geval gelijk merkt is dat door het In-Ear design de bass zeer goed tot zijn recht komt. Alhoewel hij wel nogal heftig was, en ik dus ook benieuwd ben hoe de CX300 serie dan wel niet klinkt. Aangezien het voor mij toch wel genoeg bass is, en het schijnt dat de CX300 wat dat betreft nog wat erger is..
Nummer van Tool - Jambi: De gitaren komen veel genuanceerder over. Je kan veel meer zeggen wat de akkoorden zijn die aangeslagen worden, en de stem Maynard James Keenan is natuurlijk (sowieso
Al met al is het een supergoede aankoop, en ben blij dat ik via eBay de dopjes heb aangeschaft voor maar 33,- i.p.v. de 80,- die ze er hier in NL voor vragen! Tevens was dit wel m'n eerste 'review', dus enig commentaar is natuurlijk welkom
Alleen een paar vraagjes, weet iemand toevallig een shop waar je een verlengstukje kan kopen voor het draad wat 0.5m lang is en een recht uiteinde heeft, in plaats van de gehaakte variant die meegeleverd wordt? Die is namelijk zeer irritant, en nog te lang ook..
Kan de kabelclip van de CX400 dus verwijderd worden? Ook zou ik graag willen weten of deze dopjes een Y of een J-draad hebben. Ik heb de CX300, maar ik vind de J-draad zwaar irritant. Ik wil dus sowieso nieuwe oordopjes halen, maar de prijs van de beteren houdt me nog steeds een beetje tegen eigenlijk; tevens ben ik bang dat zo'n verlengkabel los gaat tijdens het gebruik en dat hij zwaar aanvoelt vanwege het gewicht van de plug. Hoe zit het hiermee bij de CX400? Als laatste: bij welke eBay-verkoper heb je ze gehaald?
(Ik stel toch niet teveel vragen?
)

Het kabelklipje is in ieder geval bij de CX400 een los atribuut wat in het opberghoesje zit. Heb het gelijk weggegooid, nutteloos
.
De dopjes heb ik gekocht bij de eBay shop van wowhk via de Nu Kopen optie (waren alsnog maar 24,00 ongeveer bij Nu Kopen, geen prijs imo. Inclusief verzending en 2,- dollar verzekering was ik in totaal €33,- kwijt. Verzending was bijna per direct (betaald via PayPal) en heeft iets langer dan een week geduurd voordat ze er waren.
Wat betreft het gewicht van de verlengkabel valt me enorm mee, maar zoals ik al zei is het haakse design + de lengte niet echt relaxed, ga dus nog een vervanging daarvoor zoeken. Echter kan ik niets vinden wat 0.5m langs is en een rechte plug heeft, dus dat moet ik nog even uitzoeken (tips iemand
?).
Hoop dat je er wat aan hebt, en voor meer vragen, DM me maar of je weet je weg wel te vinden naar dit topic denk ik
De dopjes heb ik gekocht bij de eBay shop van wowhk via de Nu Kopen optie (waren alsnog maar 24,00 ongeveer bij Nu Kopen, geen prijs imo. Inclusief verzending en 2,- dollar verzekering was ik in totaal €33,- kwijt. Verzending was bijna per direct (betaald via PayPal) en heeft iets langer dan een week geduurd voordat ze er waren.
Wat betreft het gewicht van de verlengkabel valt me enorm mee, maar zoals ik al zei is het haakse design + de lengte niet echt relaxed, ga dus nog een vervanging daarvoor zoeken. Echter kan ik niets vinden wat 0.5m langs is en een rechte plug heeft, dus dat moet ik nog even uitzoeken (tips iemand
Hoop dat je er wat aan hebt, en voor meer vragen, DM me maar of je weet je weg wel te vinden naar dit topic denk ik
Bedankt voor de info. Zit er een Y- of ee J-kabel aan als ik vragen mag? Dat kan ik helaas niet zo snel vinden. Op zich zijn de CX300 dopjes die heb wel aardig, maar er zijn een paar dingen die me zwaar irriteren:
- De J-kabel
- Springerigheid van de draad; hij springt altijd in lussen alsof hij van verenstaal is
- Isolatie is niet goed genoeg (helaas verwacht ik niet dat dit met de CX400 anders zal zijn)
- De J-kabel
- Springerigheid van de draad; hij springt altijd in lussen alsof hij van verenstaal is
- Isolatie is niet goed genoeg (helaas verwacht ik niet dat dit met de CX400 anders zal zijn)
€33? * MBV gaat vanavond bestellenosc4r schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:48:
Het kabelklipje is in ieder geval bij de CX400 een los atribuut wat in het opberghoesje zit. Heb het gelijk weggegooid, nutteloos.
Wat betreft het gewicht van de verlengkabel valt me enorm mee, maar zoals ik al zei is het haakse design + de lengte niet echt relaxed, ga dus nog een vervanging daarvoor zoeken. Echter kan ik niets vinden wat 0.5m langs is en een rechte plug heeft, dus dat moet ik nog even uitzoeken (tips iemand?).
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 16-01-2008 12:46 ]
Klopt het dat de shure se110 lang moeten worden ingespeeld? Ze klinken nu nogal dof en doods aan m'n meizu m6, die dat toch echt niet is. Ik hoop dat het nog flink verbeterd, anders klinken m'n oude creative ep 630 doppen nog beter.
Heb je toevallig ook ervaring met de 300 of andere merken/modellen?osc4r schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:13:
Zo, heb gister mijn nieuwe setje Sennheiser CX400 binnengehad uit Hong Kong en heb ze een nachtje in laten spelen met 'Pink Noise' elders gevonden in dit topic.
Nummer van Tool - Jambi: De gitaren komen veel genuanceerder over. Je kan veel meer zeggen wat de akkoorden zijn die aangeslagen worden, en de stem Maynard James Keenan is natuurlijk (sowieso) magnifiek maar komt ook op een veel intensere manier over, en niet zo oppervlakkig. Ook vallen accenten in het nummer qua ritme-veranderingen gewoon beter op omdat het niet één grote brei van geluid is!
Ik heb dt altijd een vreemde foto gevonden. Het is bij mijn e4c nooit nodig geweest om ze zo diep in de oren te steken. Die van mij gingen er gewoon haaks in zodat het shure logo nog te lezen is.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:39:
misschien dat je hier wat aan hebt:
de linkse zijn de Se210:
[afbeelding]
Sorry, zal je moeten teleurstellenMikeyMan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:13:
[...]
Heb je toevallig ook ervaring met de 300 of andere merken/modellen?
@ Katsunami: Het is een Y-draad, voor mij ook een reden geweest om niet de 300 te nemen. De 'springerigheid' die jij beschrijft heb ik zelf gelukkig niet, en wat betreft de isolatie weet ik niet wat jij 'niet goed genoeg' vind maar ik vind het oprecht geweldig! Zoals gezegd in m'n review wordt je gewoon volledig afgesloten van de omgeving, ik had totaal geen last van de trein (sprinter) en kon ook geen gesprekken meer volgen van mensen die een halve meter naast me zaten. Dan luister ik naar m'n iPod op ongeveer 40% van het volume, naar de muziek die ik eerder beschreven heb.
Echt heerlijk om op die manier in je eigen wereldje te duiken en rustig nog eens een reader door te kunnen nemen
Mag ik vragen wanneer je dit vond? Je zegt dat je de doppen meteen hebt gebruikt. Dit heb ik ook gedaan, maar het prachtige geluid blijft toch echt uit hoor. Heb jij gehoort dat de oordoppen na het inspelen beter klonken? Nu klinkt alles nogal dof en als ik er een equalizer overheen gooi, klinkt het hoog erg nep en ''gedwongen''. Ik heb ze nog niet ingespeeld, dat ga ik vannacht toen. Nu maar hopen dat er verbetering komt, anders hoef ik geen shure meerReef_91 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:19:
Vandaag de SE110 gehaald en meteen uitgepakt en gebruiken natuurlijk!
Eén woord: GE-WEL-DIG!![]()

De Shure SE110 gebruikt balanced armatures. Inspelen heeft geen effect. (zie ook de website van Shure).SOEDARKMASTER schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:14:
[...]
Mag ik vragen wanneer je dit vond? Je zegt dat je de doppen meteen hebt gebruikt. Dit heb ik ook gedaan, maar het prachtige geluid blijft toch echt uit hoor. Heb jij gehoort dat de oordoppen na het inspelen beter klonken? Nu klinkt alles nogal dof en als ik er een equalizer overheen gooi, klinkt het hoog erg nep en ''gedwongen''. Ik heb ze nog niet ingespeeld, dat ga ik vannacht toen. Nu maar hopen dat er verbetering komt, anders hoef ik geen shure meer.
De isolatie van de CX300 is wel redelijk, maar nog lang niet zeer goed. Ik kan nog erg veel horen (Creative ZEN @ 50% volume, met MP3's die op 89 dB zijn genormaliseerd), en als iemand wat harder dan normaal praat, kan ik hem ook nog goed verstaan.osc4r schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:15:
@ Katsunami: Het is een Y-draad, voor mij ook een reden geweest om niet de 300 te nemen. De 'springerigheid' die jij beschrijft heb ik zelf gelukkig niet, en wat betreft de isolatie weet ik niet wat jij 'niet goed genoeg' vind maar ik vind het oprecht geweldig! Zoals gezegd in m'n review wordt je gewoon volledig afgesloten van de omgeving, ik had totaal geen last van de trein (sprinter) en kon ook geen gesprekken meer volgen van mensen die een halve meter naast me zaten. Dan luister ik naar m'n iPod op ongeveer 40% van het volume, naar de muziek die ik eerder beschreven heb.
Echt heerlijk om op die manier in je eigen wereldje te duiken en rustig nog eens een reader door te kunnen nemen
De keuze gaat nu tussen de volgende oordopjes als opvolgers voor de CX300:
CX500: 65 euro
Isolatie volgens Headroom: -15 dB
Shure SE110: 99 euro
Isolatie volgens Headroom: -18 dB (halveert het door te komen geluid nog eens, tegenover de CX500)
Shure SE210: 150 euro
Isolatie volgens Headroom: ?? dB, maar wel met afstand de beste in de grafiek, dalend tot zelfs -50 dB (?!) in de hogere frequentie. Volgens de grafiek horen deze dopjes tot de best isolerenden die je kunt kopen.
Ik heb het gevoel dat ik onbewust voor de SE210 heb besloten... Nou ja, ik heb hier een Cowon D2 ter verkoop liggen, wat wellicht morgen gaat lukken. Dan heb ik de SE210 wel voor het geld dat ik voor de D2 terugkrijg
[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 16-01-2008 22:01 ]
Dit klinkt niet goed. Dan moet ik de treble dus op +12 zetten bij de frequenties 4k t'm 18kKanarie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:36:
[...]
De Shure SE110 gebruikt balanced armatures. Inspelen heeft geen effect. (zie ook de website van Shure).

Ik heb dit trouwens ook allemaal op goede versterker afgespeeld, dus het moet aan de doppen liggen.
Out of the box vond ik ze al geweldig. Het berichtje wat je geqoute hebt is van toen ik ze net uit de doos had gehaald. Ik ben bang dat of je mp3 speler bagger is of je dopjes, mss net de verkeerde dopjes?SOEDARKMASTER schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:14:
[...]
Mag ik vragen wanneer je dit vond? Je zegt dat je de doppen meteen hebt gebruikt. Dit heb ik ook gedaan, maar het prachtige geluid blijft toch echt uit hoor. Heb jij gehoort dat de oordoppen na het inspelen beter klonken? Nu klinkt alles nogal dof en als ik er een equalizer overheen gooi, klinkt het hoog erg nep en ''gedwongen''. Ik heb ze nog niet ingespeeld, dat ga ik vannacht toen. Nu maar hopen dat er verbetering komt, anders hoef ik geen shure meer.
Ikzelf gebruik ze op een iPod Touch en ik kan echt niets andrs zeggen dan dat ze geweldig zijn!
Wat voor dopjes ben je eig gewend?
Moet je ook zeggen dat ik na deze CX400 ook overstap op de Shure SE110. De reden dat ik voor deze heb gekozen echter was de onwijs vriendelijke prijs die ik ervoor betaald heb, en ik heb nog nooit In-Ear oordopjes gedragen, dus ik wou eerst 'wennen' voordat ik 99,- ging neertellen voor iets wat me wellicht helemaal niet beviel. Je hebt waarschijnlijk gelijk dan met betrekking tot de demping van het omgevingsgeluid, maar aangezien ik het niet gewend was (alhoewel de PMX200 ook dynamisch gesloten is, scheelt een boel) is het voor mijn idee al echt heel erg goed.Katsunami schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:00:
[...]
De isolatie van de CX300 is wel redelijk, maar nog lang niet zeer goed. Ik kan nog erg veel horen (Creative ZEN @ 50% volume, met MP3's die op 89 dB zijn genormaliseerd), en als iemand wat harder dan normaal praat, kan ik hem ook nog goed verstaan.
De keuze gaat nu tussen de volgende oordopjes als opvolgers voor de CX300:
CX500: 65 euro
Isolatie volgens Headroom: -15 dB
Shure SE110: 99 euro
Isolatie volgens Headroom: -18 dB (halveert het door te komen geluid nog eens, tegenover de CX500)
...
Wel nasty trouwens, had m'n oren express goed schoongemaakt voordat ik ze indeed, worden ze toch een soort van 'vies', niet echt dopjes die je snel deelt met andere mensen om een nummertje te luisteren
Koop een Y-splitter voor de speler, waarop je 2 sets oordopjes kan aansluiten.
En ja, je oren zullen in het begin meer oorsmeer produceren dan normaal. Dat wordt mettertijd minder, dat had ik met de CX300 ook. Maar je oren niet té goed schoon, want dan krijg je een schrale huid als je de dopjes lang draagt. Er moet enige oorsmeer in je gehoorgang blijven.
Ik maak wel elke avond de sleeves en de driver van de dopjes schoon, gewoon met een alcoholhoudend brilledoekje.
En ja, je oren zullen in het begin meer oorsmeer produceren dan normaal. Dat wordt mettertijd minder, dat had ik met de CX300 ook. Maar je oren niet té goed schoon, want dan krijg je een schrale huid als je de dopjes lang draagt. Er moet enige oorsmeer in je gehoorgang blijven.
Ik maak wel elke avond de sleeves en de driver van de dopjes schoon, gewoon met een alcoholhoudend brilledoekje.
Ik gebruik de doppen in combinatie met de meizu m6, welke al 1 van de beste, zoniet de beste kwa geluidskwaliteit is van de mp3 spelers. Ook heb ik een versterker van destijds 400 euro gebruikt om te testen. Hierbij moest ik de treble +10 zetten, de max dus. Met mijn vorige creative ep 630 doppen hoefde dit echt niet en kon ik het zelfs bij +4 laten. Bij m'n meizu zelfs +3. Het geluid is echt TOTAAL niet sprankelend bij deze doppen. WAT een verschil met m'n goedkope ep 630, waar ik 20 euro voor heb betaald. Voor deze doppen durfden ze me 100 euro te vragen, pfffReef_91 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:04:
[...]
Out of the box vond ik ze al geweldig. Het berichtje wat je geqoute hebt is van toen ik ze net uit de doos had gehaald. Ik ben bang dat of je mp3 speler bagger is of je dopjes, mss net de verkeerde dopjes?
Ikzelf gebruik ze op een iPod Touch en ik kan echt niets andrs zeggen dan dat ze geweldig zijn!
Wat voor dopjes ben je eig gewend?
Weet jij niet iets waardoor het geheel beter gaat klinken? Anders ga ik vragen of ze 'm terug willen nemen.
Hoe groot is het verschil tussen de v-moda vibes en de sennheiser cx300 en zijn de vibes de moeite waard om te kopen ? Misschien iemand met ervaringen met deze oordopjes ?
Het verschil tussen de vibes en de cx300 is aardig groot. Als het om de bass gaat moet je niet overgaan op de vibe's. De bass is ongeveer hetzelfde. Wel zijn de midden tonen stukken beter en de hoge tonen sprankelender, dus niet zoals de se110Nutral schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:48:
Hoe groot is het verschil tussen de v-moda vibes en de sennheiser cx300 en zijn de vibes de moeite waard om te kopen ? Misschien iemand met ervaringen met deze oordopjes ?
In de reviews lees ik vaak dat de vibes de beste keus zijn rond de 100 euro, dus het zal wel goed komen. Ook hoef je de treble niet zo belachelijk hoog te zetten zoals bij de se110 doppen.
Mjah de typische Shure-sound zijn wat zachte highs. Zie ook de frequency response graphs op HeadRoom.SOEDARKMASTER schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:01:
[...]
Dit klinkt niet goed. Dan moet ik de treble dus op +12 zetten bij de frequenties 4k t'm 18k. Hoe zou het zijn als ik een mp3 speler had zonder equalizer, wat een drama. Ik vind ze wel aardig klinken bij verschillende cd's (knuffelrock enz) maar het is niet dat ik echt denk ''wow'' na de ep 630. Ik had toch maar de jays moeten bestellen.
Ik heb dit trouwens ook allemaal op goede versterker afgespeeld, dus het moet aan de doppen liggen.
Sowieso stoppen alle balanced armatures ermee na ~16Khz.
Als je prijs stelt op veel highs, zul je toch echt richting Etymotic ER-4S moeten gaan.
Het lijkt er ook op dat het typisch is voor Shure dat de bass niet echt stevig is.quote: KanarieMjah de typische Shure-sound zijn wat zachte highs.
Zwakke bass en zachte highs... eigenlijk begin ik ondanks alles weer over die SE210 te twijfelen, zeker gezien de CX300 me eigenlijk al wel bevalt; eigenlijk wil ik gewoon een CX300 set met een ietsje zachtere bass (die is wel stevig op de ZEN), betere isolatie en Y-kabel. Misschien toch maar de CX500 van 65 euro dan?
Tja, waarom niet? Opzich heeft voor jou Sennheiser zich bewezen, is €65,- niet echt achterlijk veel (t.o.v. de SE210 sowieso) en zal het ongetwijfeld comfortabel zitten (zal wel hetzelfde zijn als de CX300/400).
En een paar posts hierboven noem je het zelf ook al, de isolatie is beter, het is een Y-kabel en heeft een genuanceerdere en zachtere bass dan de CX300.. Gaan met die banaan!
En een paar posts hierboven noem je het zelf ook al, de isolatie is beter, het is een Y-kabel en heeft een genuanceerdere en zachtere bass dan de CX300.. Gaan met die banaan!
De Sennheiser CX500 lijkt een "betere CX300" te zijn op alle punten inderdaad, inclusief geluid. Het enige dat me tegenhoudt, is de onbekende (maar volgens Headroom OK, en beter dan de CX300) isolatie; die van de SE110 is echter al beter, en die van de SE210 nog veel meer, hoewel ik bij die laatste de prijs een beetje tegen vind zitten. Tevens lijkt de CX500 geen gesplitste kabel te hebben, wat me ook prettiger lijkt. De losse set dopjes met kabel van 35cm zal ik toch nooit gebruiken, en een kabel van 5 meter eraan hangen doe ik ook niet.
De CX300 heb ik gekocht als vervanging voor een defecte Philips SGHE8500; ik wilde niet zo lang zonder oordopjes zitten. (De CX500 was toen niet op voorraad.) Ik kan een "vervangend artikel" uitzoeken in plaats van de SGHE8500. Misschien worden dat wel de CX500 dopjes met wat bijbetaling. Het zou een goedkope upgrade zijn.
Twijfel ende besluiteloos op het moment...
De CX300 heb ik gekocht als vervanging voor een defecte Philips SGHE8500; ik wilde niet zo lang zonder oordopjes zitten. (De CX500 was toen niet op voorraad.) Ik kan een "vervangend artikel" uitzoeken in plaats van de SGHE8500. Misschien worden dat wel de CX500 dopjes met wat bijbetaling. Het zou een goedkope upgrade zijn.
Twijfel ende besluiteloos op het moment...
[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 16-01-2008 23:39 ]
Ja ok, want via ebay kun je de v-moda vibes krijgen voor ongeveer 38 euro + 17 euro verzendkosten. Leek me een leuke prijs voor wat normaal 100€ is.Kanarie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:09:
[...]
Mjah de typische Shure-sound zijn wat zachte highs. Zie ook de frequency response graphs op HeadRoom.
Sowieso stoppen alle balanced armatures ermee na ~16Khz.
Als je prijs stelt op veel highs, zul je toch echt richting Etymotic ER-4S moeten gaan.
Als je dan wel maar de echte krijgt. Na een aankoop van een, volgens mij, fake polarisatiefilter op eBay ben ik niet meer zo happig op het kopen van spullen die nogal eens nagemaakt zouden kunnen worden.
Woww, weet je zeker dat dit klopt? Het klinkt namelijk niet echt realistisch. Als dit echt zo is, bestel ik ze binnen een week. Wie gaat ze bestellen? Laat de rest dan even weten of het allemaal wel zo legaal is, of je wordt gewoon in de zeik genomenNutral schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:45:
[...]
Ja ok, want via ebay kun je de v-moda vibes krijgen voor ongeveer 38 euro + 17 euro verzendkosten. Leek me een leuke prijs voor wat normaal 100€ is.

De se110 hebben nu trouwens eindelijk een goede sound, dankzij mijn meizu m6
Trouwens, de bass is ook niet niks. Ik heb de bass onder de 40hz wat omhoog gedraait en de shures houden het gewoon vol. Ik zette can you feel the love tonight op van the lion king (ja, sorry, kon het niet laten
[ Voor 14% gewijzigd door JSTPS op 17-01-2008 00:09 ]
Weet ik niet, in de feedback zie ik 99,2% positief, en snel gezien zie ik ook veel positieve reacties op de vibe's. Zal nog even kijken en binnenkort bestellen.
Shure en geen lage tonen. Ik heb de E500 (heet nu SE530) en die knallen qua lage tonen eruit door zijn 2 woofers. Echt het beste geluid wat er is.
Tevens zijn ze veel gevoeliger dan andere headphones, wat betekent dat mijn iPod Nano niet meer meer dan 50% moet staan, anders ben je zo doof. Dit betekent dus dat je veel meer hoort als je weinig hoort (bij gebruik van telefoon) of dat je batterij enorm gespaard wordt, doordat hij niet zoveel uitput moet geven. Wel oppassen natuurlijk dat je hem niet te hard zet!
1 nadeel hebben deze oortjes wel: de prijs en die was 500USD. Daar krijg je dan wel een hard/zachter tussenstuk bij en tussenstuk met een microfoon waarbij je de omgeving weer hoort (die versterkt wordt als je de schakelaar omzet) => erg handig voor hardhorende mensen!
Tevens zijn ze veel gevoeliger dan andere headphones, wat betekent dat mijn iPod Nano niet meer meer dan 50% moet staan, anders ben je zo doof. Dit betekent dus dat je veel meer hoort als je weinig hoort (bij gebruik van telefoon) of dat je batterij enorm gespaard wordt, doordat hij niet zoveel uitput moet geven. Wel oppassen natuurlijk dat je hem niet te hard zet!
1 nadeel hebben deze oortjes wel: de prijs en die was 500USD. Daar krijg je dan wel een hard/zachter tussenstuk bij en tussenstuk met een microfoon waarbij je de omgeving weer hoort (die versterkt wordt als je de schakelaar omzet) => erg handig voor hardhorende mensen!
Hm. Ik heb mij vergist in de prijs. De CX500 kost 89 euro. Dat verandert de zaak, want daarmee kruipen ze wel ERG kort naar de Shure SE110 van 99 euro.
Het gaat dus waarschijnlijk erom of ik het geld voor de extra isolatie over heb, terwijl ik niet ga weten wat voor soort geluid ik uit de SE210 ga krijgen. De berichten zijn erg tegenstrijdig.
Het gaat dus waarschijnlijk erom of ik het geld voor de extra isolatie over heb, terwijl ik niet ga weten wat voor soort geluid ik uit de SE210 ga krijgen. De berichten zijn erg tegenstrijdig.
Ik wil geen lening moeten opnemen voor een set oordopjes; 150 euro is echt de ab-so-lute max. Ga me nou niet vertellen dat ik voor die prijs "niks mag verwachten", want dat zou ik een beetje absurd vinden als het om oordopjes gaat.quote: groene henkShure en geen lage tonen. Ik heb de E500 (heet nu SE530) en die knallen qua lage tonen eruit door zijn 2 woofers. Echt het beste geluid wat er is.
[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 17-01-2008 00:17 ]
Bass is bij Shure vaak neutraal. Dat is juist een compliment ten opzichte van bijv. de modder die uit de CX300 komt. Als je een Shure met 'iets' meer bass zoekt heef de E2C een lichte bass-bump, evenals de SE530/E500.Katsunami schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:24:
[...]
Het lijkt er ook op dat het typisch is voor Shure dat de bass niet echt stevig is.
Zwakke bass en zachte highs... eigenlijk begin ik ondanks alles weer over die SE210 te twijfelen, zeker gezien de CX300 me eigenlijk al wel bevalt; eigenlijk wil ik gewoon een CX300 set met een ietsje zachtere bass (die is wel stevig op de ZEN), betere isolatie en Y-kabel. Misschien toch maar de CX500 van 65 euro dan?
Onlangs in Eindhoven zag ik bij Youmac de d-Jays in de etalage liggen. Binnen nagevraagd en ze kunnen de q-Jays ook bestellen, kosten dan 179 euro.Katsunami schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:31:
[...]
Kun je de Q-Jays ook in Nederland kopen en zo ja, waar? Deze heb ik nog nergens gezien, maar ik moet wel bekennen dat ik er nog niet al te hard naar gezocht heb.
Voor mensen die het niet erg vinden om naar belgie te rijden, is het interessant om eens te kijken bij Macline (zitten oa in Brussel) waar ze de q-Jays op de site aanbieden voor 95 euro inclusief btw (!).
Als ik dit verhaal van jou zo hoor, vind ik de meizu nou geen schitterende mp3-speler.SOEDARKMASTER schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:04:
[...]
Woww, weet je zeker dat dit klopt? Het klinkt namelijk niet echt realistisch. Als dit echt zo is, bestel ik ze binnen een week. Wie gaat ze bestellen? Laat de rest dan even weten of het allemaal wel zo legaal is, of je wordt gewoon in de zeik genomen.
De se110 hebben nu trouwens eindelijk een goede sound, dankzij mijn meizu m6. Geen andere mp3 zou het geluid zo goed en mooi kunnen veranderen, echt waar. De treble van 5k tot 20k omhoog gegooit, waardoor het geheel al wat frisser was, maar het miste nog wat. De meizu heeft ook een phase corrected equalizer. Dit maakt het geluid ietwat warmer en sprankelender. Nu het allemaal perfect op elkaar is afgesteld, klinkt het eindelijk lekker! Ook heb ik de grootste foamies nu gebruikt, waarbij het geheel nu nog iets voller klinkt.
. Eerst dacht ik dat die PCE maar een flut ding was, maar het draagt nu ook daadwerkelijk iets bij, eindelijk.
Trouwens, de bass is ook niet niks. Ik heb de bass onder de 40hz wat omhoog gedraait en de shures houden het gewoon vol. Ik zette can you feel the love tonight op van the lion king (ja, sorry, kon het niet laten) en de bassen klonken gewoon zo veel gecontroleerder dan die van de ep630 en de cx300. Ook de bass van 25hz klonk nog lekker. Wat je allemaal wel niet met de meizu kan doen.
De Shure spelen alles neutraal af, als jij dan aan de instellingen moet prutsen om het geluid beter te laten klinken, tsja.. dan trek ik dus de conclusie dat het niks is..
Bij mij is het (gelukkig) andersom, zonder poespas mooi geluid, met poespas word het alleen maar slechter.
Grrr. Mijn Cowon D2 is verkocht (ik houd mijn "oudere" ZEN), en van het geld wilde ik net de Shure SE210 gaan bestellen, in het zwart. Die waren gisteren na bijna een maand weer op voorraad bij mp3shop.nl, maar nu zijn ze weer uitverkocht. Kopen ze die per 1 stuk tegelijk in ofzo?
Weet iemand anders nog een adres in NL waar ik dat kan bestellen? Na lang zoeken heb ik er vorige maand nog een gevonden, maar ik weet hem niet meer
Weet iemand anders nog een adres in NL waar ik dat kan bestellen? Na lang zoeken heb ik er vorige maand nog een gevonden, maar ik weet hem niet meer

Gewoon de MM? Daar hebben ze genoeg liggen, of hangen. 
Je moet wel ff checke of het doosje al open is geweest, want ik kwam er dus (gelukkig buiten de MM) achter dat ik een gebruikt doosje heb gekocht..
Je moet wel ff checke of het doosje al open is geweest, want ik kwam er dus (gelukkig buiten de MM) achter dat ik een gebruikt doosje heb gekocht..
Verkopen zij deze dan ook voor 149 euro? Dat lijkt me eigenlijk wel sterk. Ik kan vanuit mijn werk even bij een Mediamarkt langsrennen, maar ik verwacht eigenlijk geen Shures of andere high(er)-end merken daar te vinden. Zelfs op internet zijn 100+ euro oordopjes nogal lastig te vinden in Nederland.
[ Voor 60% gewijzigd door Katsunami op 17-01-2008 16:18 ]
Hoezo, Shure hanteert toch gewoon vaste prijzen? Ik heb mijn SE110 ook daar gekocht voor de prijs die ze overal vragen, de SE210 is daar geen uitzondering op.
Ja okay, Shure is ook wel de enige high-end die ze verkopen, maar ze hebben er genoeg!
Ja okay, Shure is ook wel de enige high-end die ze verkopen, maar ze hebben er genoeg!
[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 17-01-2008 16:19 ]
Bel ze even? Verder is dit topic niet bedoelt voor "waar kan ik X kopen"-vragen.
Oh die eeuwige twijfel! Audio-Technica CK9 of q-jays?
Ik zit er een beetje mee dat die Audio-Technica een enkele driver heeft, maar wel duurder is. Hoeveel zou het nou uitmaken?
(Die Shures verkopen ze ook op apple.nl)
Ik zit er een beetje mee dat die Audio-Technica een enkele driver heeft, maar wel duurder is. Hoeveel zou het nou uitmaken?
(Die Shures verkopen ze ook op apple.nl)
De meizu geeft van nature een erg heldere sound. Met de sennheiser cx300 was dit al duidelijk te horen, waarbij de treble eigenlijk niet eens omhoog hoeft. Deze zijn ook op de versterker getest. Ook hier weer hetzelfde verhaal, erg helder en de treble hoeft maar op +2 in plaats van de +8/+10 bij de shures. Het komt echt niet door de mp3 speler of de versterker waarvan ik zeker weet dat die beter klinkt dan de mp3 speler die jij i.c.m de shures gebruikt.Reef_91 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Als ik dit verhaal van jou zo hoor, vind ik de meizu nou geen schitterende mp3-speler.
De Shure spelen alles neutraal af, als jij dan aan de instellingen moet prutsen om het geluid beter te laten klinken, tsja.. dan trek ik dus de conclusie dat het niks is..
Bij mij is het (gelukkig) andersom, zonder poespas mooi geluid, met poespas word het alleen maar slechter.
Ook in de reviews lees ik dat de se110 een stuk minder hoge tonen produceren dan de se210 en hoger, dus dit komt echt niet door mijn mp3 speler/versterker.
Dit gaat off-topic, maar ik moet er toch echt ff op reageren.
Als de meizu zoals jij zegt een erg heldere sound heeft van zichzelf, waarom moet je de treble dan opkrikken? Dan spreek je jezelf gewoon tegen, ik zie jou nergens zeggen dat je helemaal geen equalizer gebruikt..
Maargoed, hierbij laat ik het maar, ik ben tevreden ermee en dat is het belangrijkste!
Ik hoop dat jij er ook nog plezier van gaat krijgen, want 100 euro is niet niks idd..
Als de meizu zoals jij zegt een erg heldere sound heeft van zichzelf, waarom moet je de treble dan opkrikken? Dan spreek je jezelf gewoon tegen, ik zie jou nergens zeggen dat je helemaal geen equalizer gebruikt..
Maargoed, hierbij laat ik het maar, ik ben tevreden ermee en dat is het belangrijkste!
Ik hoop dat jij er ook nog plezier van gaat krijgen, want 100 euro is niet niks idd..
Ik bedoel hier dan natuurlijk mee: de shures klinken dof en de cx300 niet wanneer de equalizer op neutraal staat. De meizu kan het dus wel. En anders zoek je even voor de grap reviews van de geluidskwaliteit tussen de meizu en de ipods.Reef_91 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:33:
Dit gaat off-topic, maar ik moet er toch echt ff op reageren.
EDIT: Kan het ook door de impedantie komen dat de doppen heel anders klinken op de meizu? Ik heb ze net namelijk weer getest op de versterker en het wonderbaarlijke is dat de doppen nu even helder klinken, waarbij de shures zelfs nog iets scherper klinken bij de gitaar aanslagen.
Op mijn mp3 zijn de shures nog steeds dof zonder de treble omhoog geschroeft.
Zijn die q jays uit belgie eigenlijk wel op voorraad? Ik keek net op de site en er staat een rood kruis doorheen als je ze besteld. 105 euro lijkt te mooi te zijn, zelfs voor m'n se110 heb ik meer moeten betalen.
[ Voor 26% gewijzigd door JSTPS op 17-01-2008 20:10 ]
Volgens mij zijn hier andere topics voor. Bovendien las ik laatst nog ergens op head-fi dat je het verschil in kwaliteit tussen ipods en cowon's pas hoort bij een amplifier en dan alleen nog aan de hoeveelheid ruis. Natuurlijk is die equalizer een dom rotding... laat hem altijd op neutraal.SOEDARKMASTER schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:58:
Ik bedoel hier dan natuurlijk mee: de shures klinken dof en de cx300 niet wanneer de equalizer op neutraal staat. De meizu kan het dus wel. En anders zoek je even voor de grap reviews van de geluidskwaliteit tussen de meizu en de ipods.
Heel wonderbaarlijk. No offence, maar misschien is het psychisch en beleef je het geluid anders. Sommigen zeggen dat bijvoorbeeld inbranden alleen psychisch is. Meer informatie over inbranden vind je hier: http://www.head-fi.org/forums/f4/headphone-burn-faq-56744/EDIT: Kan het ook door de impedantie komen dat de doppen heel anders klinken op de meizu? Ik heb ze net namelijk weer getest op de versterker en het wonderbaarlijke is dat de doppen nu even helder klinken, waarbij de shures zelfs nog iets scherper klinken bij de gitaar aanslagen..
Op mijn mp3 zijn de shures nog steeds dof zonder de treble omhoog geschroeft.
Zijn die q jays uit belgie eigenlijk wel op voorraad? Ik keek net op de site en er staat een rood kruis doorheen als je ze besteld. 105 euro lijkt te mooi te zijn, zelfs voor m'n se110 heb ik meer moeten betalen.
Ik heb net mijn shures gepakt om het verschil bij de dealer te beluisteren tussen die en een stel audio-technica's, maar wat opviel was dat beide oordopjes weer geluid geven en ik heb geen breuk IN de kabel kunnen ontdekken, dus ik denk dat het in het dopje zit. Weet iemand hier toevallig waar je kan vinden hoe je die dingen verantwoord open kan maken. De garantie is al verlopen en ik heb niets meer te verliezen...
Na nog eens lezen en nog meer lezen, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben gegaan voor de Shure SE210. MediaMarkt Heerlen verkoopt die niet ("Nooit van gehoord meneer, maar we hebben wel Vivanco oordopjes van 12.50 hier hangen als u een wat goedkoper setje wenst." Hehe. Als je een merk en de bijbehorende prijs niet kent, zeg er dan niks over.) Alleen New-Line.nl en de Apple store konden uit voorraad leveren, en ik heb voor de Apple Store gekozen alleen omdat ik New-Line niet ken.
Uiteindelijk is het ondanks alle vooronderzoek toch een impulsaankoop geworden. "Het geluid is volgens de reviews zeer goed voor die prijs en de isolatie schijnt super te zijn.... dus doen we het maar, want ik kan het toch nergens zelf testen."
De ZEN is trouwens van zichzelf niet neutraal qua afspelen: als de equalizer aan wordt gezet met alle sliders op 0, vermindert de bass sterk, en worden de hoge tonen helderder. De ZEN speelt standaard al met verhoogde bass als de EQ uit staat en hij heeft zelfs nog een extra optie "Bass Boost". Met de CX300 vind ik het geluid nu het prettigst met sliders 4 en 5 op +1 en +2, en de rest op 0, en Bassboost uit. Ik zal wel zien wat ik het prettigst vind met de SE210.
Ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaringen in vergelijking met de CX300 wel posten.
Als laatste: hoe lang gaan de foamies mee? Ik lees/hoor tegenstrijdige berichten: 1 maand vs. 6 maanden. Die dingen zijn best duur, dus maandelings vervangen is misschien wel wat kostbaar. De siliconensleeves gaan denk ik langer c.q. "voor altijd" mee, bij goed onderhoud.
Uiteindelijk is het ondanks alle vooronderzoek toch een impulsaankoop geworden. "Het geluid is volgens de reviews zeer goed voor die prijs en de isolatie schijnt super te zijn.... dus doen we het maar, want ik kan het toch nergens zelf testen."
De ZEN is trouwens van zichzelf niet neutraal qua afspelen: als de equalizer aan wordt gezet met alle sliders op 0, vermindert de bass sterk, en worden de hoge tonen helderder. De ZEN speelt standaard al met verhoogde bass als de EQ uit staat en hij heeft zelfs nog een extra optie "Bass Boost". Met de CX300 vind ik het geluid nu het prettigst met sliders 4 en 5 op +1 en +2, en de rest op 0, en Bassboost uit. Ik zal wel zien wat ik het prettigst vind met de SE210.
Ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaringen in vergelijking met de CX300 wel posten.
Als laatste: hoe lang gaan de foamies mee? Ik lees/hoor tegenstrijdige berichten: 1 maand vs. 6 maanden. Die dingen zijn best duur, dus maandelings vervangen is misschien wel wat kostbaar. De siliconensleeves gaan denk ik langer c.q. "voor altijd" mee, bij goed onderhoud.
De gele foamies gingen inderdaad maar ongeveer een maand mee bij dagelijks gebruik. De nieuwe zwarte foamies (die je bij de SE-series krijgt) gaan maanden mee.Katsunami schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:44:
Na nog eens lezen en nog meer lezen, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben gegaan voor de Shure SE210. MediaMarkt Heerlen verkoopt die niet ("Nooit van gehoord meneer, maar we hebben wel Vivanco oordopjes van 12.50 hier hangen als u een wat goedkoper setje wenst." Hehe. Als je een merk en de bijbehorende prijs niet kent, zeg er dan niks over.) Alleen New-Line.nl en de Apple store konden uit voorraad leveren, en ik heb voor de Apple Store gekozen alleen omdat ik New-Line niet ken.
OK, als zo'n paar foamies 4 maanden ofzo meegaan, dan is dat zeker lang genoeg. Er zitten 5 paar in een zakje voor zo'n 23 euro. Dan kan ik dus voor 23 euro 20 maanden luisteren
MP3-shop schijnt echter alleen de Flex sleeves te verkopen en de oranje foams. Ik zal wel zien waar ik dit spul haal indien nodig; dit kan indien nodig wel via Amerika/eBay denk ik 
Bij mijn CX300 gebruik ik links Medium, en rechts Small. Dat zou wel een grapje worden.... dan moet ik 2 maten kopen en heb ik meteen 10 paar, voor ruim 3 jaar gebruik ofzo
Ach ja, we zien het wel. In elk geval bedankt voor de antwoorden iedereen
Bij mijn CX300 gebruik ik links Medium, en rechts Small. Dat zou wel een grapje worden.... dan moet ik 2 maten kopen en heb ik meteen 10 paar, voor ruim 3 jaar gebruik ofzo

Check de eBay winkel van iDealSound. Gratis shipping wereldwijd, 9,56 per zakje sleeves/foamies.Katsunami schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:31:
OK, als zo'n paar foamies 4 maanden ofzo meegaan, dan is dat zeker lang genoeg. Er zitten 5 paar in een zakje voor zo'n 23 euro. Dan kan ik dus voor 23 euro 20 maanden luisterenMP3-shop schijnt echter alleen de Flex sleeves te verkopen en de oranje foams. Ik zal wel zien waar ik dit spul haal indien nodig; dit kan indien nodig wel via Amerika/eBay denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 18-01-2008 02:13 ]
Dat is zeker de moeite waard, thanks
Als ik de voor mij juiste combinatie heb gevonden, ga ik er zeker eens kijken en een stapeltje bestellen als voorraad
(Bij dit soort producten ben ik altijd een beetje bang dat de zut uit de handel gaat, net zoals printercartridges...)
Je kan ook Samenkopen.net in de gaten houden. Daar komen ze ok regelmatig voorbij en kan je ze per setje bestellen inplaats van per zakje
Ik wil even vermelden dat ik een manier heb gevonden om in-ear dopjes waar geen of nauwelijks geluid meer uit komt te maken. Misschien is dit wel eerder vermeld maar ik heb geen zin om dit hele topic door te lezen. Misschien zou deze manier de topicstart kunnen aanvullen.
Een in ear-dopje van mijn Sony ex-71 produceerde slechts nog maar een heel zwak geluid. In de topicstart stond dat ik kon proberen om ze hard uit te blazen. Dit lukte niet waarna ik heb geprobeerd om het dopje juist uit te zuigen. Ik heb heel hard gezogen. Er kwam een beetje smeer? uit het klene gaatje waarna het geluid weer helemaal terug was. Ik heb dit vervolgens ook gedaan met het nog goed werkende dopje en volgens mij is het geluid van dat dopje ook helderder geworden.
Dus als je dopjes niet goed meer werken kan je proberen om het deeltje waardoor het geluid richting je oor gaat uit te zuigen.
Daarnaast heb ik nog een andere tip voor mensen die de siliconen foampjes/earbuds van de Sony-EX71 kwijt zijn. Ik heb een poosje geleden foampjes besteld via Ebay. Bij 'jntworld-us' in Tokio. Dit kostte 7,50 dollar voor zes kleine siliconen foampjes inclusief verzendkosten. De foampjes had ik binnen een week thuis bezorgd en ze zijn prima. Je moet echter wel even een Paypal account aanmaken om te kunnen betalen maar dat is niet zo'n probleem lijkt me. Ebay link: http://stores.ebay.com/jntworld-usstore
Een in ear-dopje van mijn Sony ex-71 produceerde slechts nog maar een heel zwak geluid. In de topicstart stond dat ik kon proberen om ze hard uit te blazen. Dit lukte niet waarna ik heb geprobeerd om het dopje juist uit te zuigen. Ik heb heel hard gezogen. Er kwam een beetje smeer? uit het klene gaatje waarna het geluid weer helemaal terug was. Ik heb dit vervolgens ook gedaan met het nog goed werkende dopje en volgens mij is het geluid van dat dopje ook helderder geworden.
Dus als je dopjes niet goed meer werken kan je proberen om het deeltje waardoor het geluid richting je oor gaat uit te zuigen.
Daarnaast heb ik nog een andere tip voor mensen die de siliconen foampjes/earbuds van de Sony-EX71 kwijt zijn. Ik heb een poosje geleden foampjes besteld via Ebay. Bij 'jntworld-us' in Tokio. Dit kostte 7,50 dollar voor zes kleine siliconen foampjes inclusief verzendkosten. De foampjes had ik binnen een week thuis bezorgd en ze zijn prima. Je moet echter wel even een Paypal account aanmaken om te kunnen betalen maar dat is niet zo'n probleem lijkt me. Ebay link: http://stores.ebay.com/jntworld-usstore
Ik ben ook op zoek naar nieuwe oordopjes en ben daarom in dit topic terecht gekomen. Ik ben blij dat ik daarom eraan herinnerd werd om ook op ebay te kijken ipv kieskeurig.nl 
Ik heb nu een headset voor mijn telefoon kunnen bestellen voor $11 ipv €26,50 (beide inc shipping)
Ik begrijp de policy in topic nog niet helemaal, ik hoop dat mijn vraag gepast is voor dit topic:
Op Ebay.com zijn een aantal chinese verkopers actief. Hun feedback is prima in orde, veel verkopen, hoog percentage, ook voor de producten die ik wil kopen, ook positieve reacties van europeanen met zelf een hoge feedback. Op basis daarvan vind ik het wel vertrouwd.
Maar eentje ervan verkoopt doodleuk de sony MDR-e888 voor £1, met £5 verzendkosten (£1 is het startbod, maar ik zie in zijn history dat er zat mensen zijn die het artikel voor dat geld hebben kunnen kopen). Dat is zo weinig, dat ik begin te twijfelen. Aan de andere kant: voor dat geld durf ik het er ook wel op te gokken
Iemand ervaring met verkoper wu-bin911?
In het topic kon ik er geen reacties over vinden.
Ik zat eerst te twijfelen welke oordopjes ik wilde gaan kopen (sennheiser cx serie, of sony EX85/EX90), maar als deze verkoper vertrouwd is, koop ik ze gewoon allemaal
Ik heb nu een headset voor mijn telefoon kunnen bestellen voor $11 ipv €26,50 (beide inc shipping)
Ik begrijp de policy in topic nog niet helemaal, ik hoop dat mijn vraag gepast is voor dit topic:
Op Ebay.com zijn een aantal chinese verkopers actief. Hun feedback is prima in orde, veel verkopen, hoog percentage, ook voor de producten die ik wil kopen, ook positieve reacties van europeanen met zelf een hoge feedback. Op basis daarvan vind ik het wel vertrouwd.
Maar eentje ervan verkoopt doodleuk de sony MDR-e888 voor £1, met £5 verzendkosten (£1 is het startbod, maar ik zie in zijn history dat er zat mensen zijn die het artikel voor dat geld hebben kunnen kopen). Dat is zo weinig, dat ik begin te twijfelen. Aan de andere kant: voor dat geld durf ik het er ook wel op te gokken
Iemand ervaring met verkoper wu-bin911?
In het topic kon ik er geen reacties over vinden.
Ik zat eerst te twijfelen welke oordopjes ik wilde gaan kopen (sennheiser cx serie, of sony EX85/EX90), maar als deze verkoper vertrouwd is, koop ik ze gewoon allemaal
Inmiddels heb ik mijn shure dopje opengemaakt. Ik heb ontdekt dat de draadbreuk IN het dopje zit, zeg maar tussen de driver en de opening. Helaas heb ik het niet meer aan de praat gekregen en dat solderen is toch niet één van mijn kerncompetenties. Dus dit is het einde van mijn Shure e2c.
(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)

(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.