Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
musiqman schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:10:
Denk dat er voor de echte audiofielen meer een prijsklasse moet zijn rond de 500-1000 (meer berepsklasse al, muziekanten etc) shures e50, voicetronics vt-06/07 ultimate ears custom, variphone etc..
Vanaf €120 mag je algemeen gezien toch al aardig audiofiel genoemd worden hoor (mits geen Bose dopjes e.d.).

Voor 'de simpele ziel' op straat met halfgoed zittende iPod-dopjes in een noname-spelertje met 128kps MP3'tjes, is zelfs een setje Sennheisers van €20 al audiofiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Denk dat er voor de echte audiofielen meer een prijsklasse moet zijn rond de 500-1000 (meer berepsklasse al, muziekanten etc) shures e50, voicetronics vt-06/07 ultimate ears custom, variphone etc..
Shure E500 is op internet $400 (250 Euro), dat zie ik toch echt als de top klasse.

Natuurlijk heb je - zoals met bijna alles - ook een buiten catagorie, met oordopjes vanaf 1000 Euro, maar dat is, in ieder geval voor dit topic, niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:29:
[...]

Natuurlijk.

Is deze prijsindeling naar wens?

Gedurende alle topics zijn natuurlijk vele modellen naar voren gekomen. De populairste uit de drie (prijs)klassen vind je in het onderstaande overzicht.

<60 Euro:
Voor mensen met niet zo’n grote beurs, of die gewoon niet zoveel geld willen uitgeven aan oordopjes staan hier de 5 modellen die bekend staan om hun goede prijs/kwaliteit verhouding.

<120 Euro:
Als je goed geluid belangrijk vindt en je daar redelijk wat geld voor over hebt, maar niet je hele bankrekening ervoor wilt plunderen staan hier 5 geweldige oordopjes tot 120 Euro.

<250 Euro:
Voor de echte audiofielen staat hier de top 5 oordopjes tot een bedrag van 250 Euro (ongeveer $400).
Misschien nog een < 30 Euro (voor de EP-630/YUIN PK3) categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
De ULTIMATE EARS TRIPLE.FI 10 PRO zitten wel boven de 250 euris :P

@ FFWD; is idd wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Misschien nog een < 30 Euro (voor de EP-630/YUIN PK3) categorie?
Goed idee, maar ik weet bijna niets van die prijsklasse, dus als jij me 5 goede modellen onder de 30 Euro zou willen PM'en graag, dan maak ik er wel een leuke tekst bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nevermind, ik kom er wel uit met wat hulp van head-fi :)

Ik heb zojuist de PK2 besteld, eigenlijk zijn die voor mijn pa want hij vind die IEMs maar niets.

Maar uiteraard ga ik ze ook zelf proberen.

Op dit moment zijn mijn X3's onderweg van Jaben en heb ik een pre-order lopen voor de Westone 3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn mensen met zeer specifieke wensen, die over het algemeen zelf wel weten wat ze moeten halen. Denk dat <250 de hoogste categorie moet zijn, daarboven doe je zelf maar wat research.
Outlandos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:40:
[...]

Goed idee, maar ik weet bijna niets van die prijsklasse, dus als jij me 5 goede modellen onder de 30 Euro zou willen PM'en graag, dan maak ik er wel een leuke tekst bij!
Ik weet zo snel ook geen doppen die beter zijn dan die twee. Zal morgen eens verder kijken, misschien dat je de MX400 of iets van OVC zou kunnen noemen. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om voor deze lijst per prijsgroep ook achter de earphones een link te zetten naar de beste (en/of goedkoopste) plek om ze te bestellen. Zou ik zelf wel erg relaxed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Outlandos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:34:
[...]

Shure E500 is op internet $400 (250 Euro), dat zie ik toch echt als de top klasse.

Natuurlijk heb je - zoals met bijna alles - ook een buiten catagorie, met oordopjes vanaf 1000 Euro, maar dat is, in ieder geval voor dit topic, niet relevant.
Dat klopt wat jullie zeggen, maar ff voor de goede orde 400 dollar is geen 250 euro en dan heb ik t nog niet eens over tax, inklarings kosten etc... Ik ga in dit geval uit van de gezien euro prijzen voor diverse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
musiqman schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Dat klopt wat jullie zeggen, maar ff voor de goede orde 400 dollar is geen 250 euro en dan heb ik t nog niet eens over tax, inklarings kosten etc... Ik ga in dit geval uit van de gezien euro prijzen voor diverse merken.
Je hebt gelijk, $400 is 280 Euro, dus ik stel voor de hoogste prijsklasse te verhogen naar 300 Euro.

En we gaan gewoon uit van Amerikaanse prijzen, want wat ze in Nederland durven te vragen voor oordopjes ligt zoveel hoger dan de prijs op internet dat we daar niet van uitgaan.

Zo stond de Shure SE310 voor 300 Euro bij de Mediamarkt, terwijl je voor die prijs de Shure SE530 hebt inc. verzendkosten op internet!

[ Voor 25% gewijzigd door outlandos op 21-10-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

-Stef-

Slainthe!

Ik weet niet of het al gepost is maar op Amazon zijn de Shure E2c's nu $49,95.

http://www.amazon.com/Shu...g-Earphones/dp/B0000CE1UO

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
-Stef- schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:48:
Ik weet niet of het al gepost is maar op Amazon zijn de Shure E2c's nu $49,95.

http://www.amazon.com/Shu...g-Earphones/dp/B0000CE1UO
Ik heb daar enige poos geleden geprobeerd te bestellen. Maar vanuit europa kan je er niet bestellen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Mijn huidige oordopjes hebben een kabelbreuk opgelopen. Ook niet vreemd na 2 jaar lang elke dag intensief gebruiken en soms (zonder pouch) in de broekzak opbergen.

Nu zoek ik dus nieuwe IE's, maar met de voorwaarde dat de kabel kort is (eventueel met extension). Enige die ik gevondne heb zijn:

- Sennheiser CX400 - goedkoop op eBay voor ca €40,-
- Shure SE110 en SE210 - jammer Amazon.com niet verzendt naar Europa, want hier kosten ze respectievelijk €100,- en €150,-
q-Jays - ca €200,-

Ik wil eigenlijk max. zo'n 70 euro uitgeven, dus het worden de CX400. Als Amazon wel naar Europa kon verzenden waren de Shure SE210 maar €72,- (zonder verzending).

Of weet iemand nog alternatieven voor oordopjes met kort kabeltje voor tegen de €70,- ?

P.S.: Zo'n buyers guide zou echt top zijn, maar ik kan er niet op wachten en ik heb wat specefieke wensen met mijn korte kabeltje... :P

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Stormbringer schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:46:
Mijn huidige oordopjes hebben een kabelbreuk opgelopen. Ook niet vreemd na 2 jaar lang elke dag intensief gebruiken en soms (zonder pouch) in de broekzak opbergen.

Nu zoek ik dus nieuwe IE's, maar met de voorwaarde dat de kabel kort is (eventueel met extension). Enige die ik gevondne heb zijn:

- Sennheiser CX400 - goedkoop op eBay voor ca €40,-
- Shure SE110 en SE210 - jammer Amazon.com niet verzendt naar Europa, want hier kosten ze respectievelijk €100,- en €150,-
q-Jays - ca €200,-

Ik wil eigenlijk max. zo'n 70 euro uitgeven, dus het worden de CX400. Als Amazon wel naar Europa kon verzenden waren de Shure SE210 maar €72,- (zonder verzending).

Of weet iemand nog alternatieven voor oordopjes met kort kabeltje voor tegen de €70,- ?

P.S.: Zo'n buyers guide zou echt top zijn, maar ik kan er niet op wachten en ik heb wat specefieke wensen met mijn korte kabeltje... :P
Pas op met het kopen van Sennheiser dopjes op eBay. Er zit enorm veel nep spul uit China bij.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
[b]Kanarie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:49:Pas op met het kopen van Sennheiser dopjes op eBay. Er zit enorm veel nep spul uit China bij.
Dank je, ik weet het. Maar hij heeft een goede feedback waarin mensen ook bevestigen dat het om originele Sennheiser's (CX300, maar dat maakt niet uit) gaat. Ebay veiling. Ook vroeg ik om bevestiging of ze origineel zijn, en kreeg dit terug:

Of course I can, read my feedback please, you can see I'm the 1 of only sellers who are selling authentic Sennheiser headphones in ebay, thanks.

Ik heb ze dus maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ik ging vandaag naar de Kijkshop om een nieuw setje Logitech Playgear Stealth te halen(2e keer kabelbreuk), maar ze hebben 'm niet meer.
Weet iemand waar ze nog meer te koop zijn voor max €15,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Naar mijn weten hebben de Logitech inears gewoon 1/2? jaar garantie en worden ze kostenloos vergoed mits het onder de garantie valt. (ik had 2x een kabelbreuk gehad bij logitech en kreeg 2x een vervangend exemplaar onder garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
kenny89 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:02:
Naar mijn weten hebben de Logitech inears gewoon 1/2? jaar garantie en worden ze kostenloos vergoed mits het onder de garantie valt. (ik had 2x een kabelbreuk gehad bij logitech en kreeg 2x een vervangend exemplaar onder garantie)
Logitech is ook erg soepel, als het gaat om zulke dingen.

Zo kreeg ik een nieuwe standaard voor mijn webcam, gratis!

Werd verzonden uit Zwitserland, en ik had geen verzendkosten hoeven te betalen.

Hulde Logitech _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
musiqman schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:02:
[...]

heb er gister 1 bestled. Ben erg benieuwd :D
En hij is al weer een paar daagjes binnen. Fijn geluid. Geen overdreven bass, maar wel een eerlijke weergave.

Goede vervanger voor de Voicetronics, die ik nu echt alleen voor muziek kan gebruiken (altijd bang dat ie stuk zou gaan op straat)

en daar voelde iemand zich opgelicht met zn ''shures''

http://audio-video.marktp...%2BAg9YC&fta_ind=10#photo

[ Voor 53% gewijzigd door musiqman op 23-10-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Chuckiej schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:58:
[...]

Logitech is ook erg soepel, als het gaat om zulke dingen.

Zo kreeg ik een nieuwe standaard voor mijn webcam, gratis!

Werd verzonden uit Zwitserland, en ik had geen verzendkosten hoeven te betalen.

Hulde Logitech _/-\o_
Helaas heb ik beide paren niet meer in mijn bezit, weliswaar nog garantie, maar een kabelbreuk is vaak te wijten aan verkeerd gebruik, en ik vind kijkshop niet echt het meest makkelijk qua garantie.

Ik zag bij de kijkshop ook in ear oordopjes van Lenco(EP-009), heeft iemand ervaring met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Hihi, die heb ik ook :P

Toen gekocht bij dealextreme/kaidomain (weet zo niet uit mijn hoofd). Was iets van $2,20 incl shipping :>

Alleen het is echt echt bagger geluid... Hoe kan ik het beschrijven, hmm, de oordopjes zijn slechter dan de oordopjes die je erbij krijgt bij een no-name mp3-speler :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaartje v-moda vibe's ik ben er nog steeds uitermate tevreden over, de bass is echt heerlijk ze zitten lekker en ze zien er finger likkingk sweet uit!

een aantal pro's:
- Goeie bass.
- Zitten lekker en je krijgt er gratis een ladingkje dopjes bij.
- Ze zijn van erg stevig materiaal gemaakt (ik zwaai ze zo af en toe hard tegen dingen aan dit was na 1 keer de nekslag voor men ouwe ipod en senheiser doppen, deze hebben het al zo vaak overleeft dat ik de tel kwijt ben).

con's?
- zocht toen der tijd naar een setje die ook de iphone kon besturen dat was er toen nog niet maar nu inmiddels wel bij de vibe-duo (even duur).
- redelijk prijzig 101$ maarja dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Damn, Ik lees toch van veel mensen over hoe goed de bass is op de Vibes, terwijl ik totaal geen bas waarneem! :( Ik heb ook Sennheiser CX300 en dat zijn nu de doppen die ik gebruik.

Wat voor doppen had je hiervoor dan dat je de bas op de vibes zo goed vind?
Of misschien heb ik toch echt slechte doppen gekregen van V-Moda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:04:
Damn, Ik lees toch van veel mensen over hoe goed de bass is op de Vibes, terwijl ik totaal geen bas waarneem! :( Ik heb ook Sennheiser CX300 en dat zijn nu de doppen die ik gebruik.

Ga ze eens vergelijken met neutrale doppen of een neutrale headphone. Als ze dan nog steeds te weinig bass hebben, dan zou ik andere sleeves proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

En hij is al weer een paar daagjes binnen. Fijn geluid. Geen overdreven bass, maar wel een eerlijke weergave.

Goede vervanger voor de Voicetronics, die ik nu echt alleen voor muziek kan gebruiken (altijd bang dat ie stuk zou gaan op straat)
Ik heb Sennheiser CX300. Helaas heb ik een kabelbreuk waardoor 1 kant het niet meer doet. Dus ik zoek een vervanger ervoor.
Dus hoe doet die yamaha tegenover CX300.

En wat is het verschil tussen de cx300 en cx400? Weet iemand nog andere oordopjes in dit segment waar ik naar moet kijken. (~40euro)

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DFC-Neo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:48:
[...]

Ik heb Sennheiser CX300. Helaas heb ik een kabelbreuk waardoor 1 kant het niet meer doet. Dus ik zoek een vervanger ervoor.
Dus hoe doet die yamaha tegenover CX300.

En wat is het verschil tussen de cx300 en cx400? Weet iemand nog andere oordopjes in dit segment waar ik naar moet kijken. (~40euro)
Ik heb zojuist de MarlarOne X3's binnen gekregen ($57 inc. verzendkosten) en heb ook de CX300.

Maar ondanks de X3's nog ingespeeld moeten worden vind ik ze al beter dan de CX300. Heerlijk geluidje en dat voor oordopjes van ongeveer 40 Euro!

Maar als je liever normale oordopjes hebt in plaats van in-ears, dan raad ik je YUIN PK2 aan.

Die heb ik ook besteld maar zijn nog niet binnen dus kan ik weinig over zeggen, maar van wat ik ervan lees zijn het één van de aller beste oordopjes (dus geen in-ear nogmaals!) ooit gemaakt.

De PK2 heb ik besteld voor mijn pa omdat die niet van in-ear houdt maar wel goed geluid weet te respecteren.

PK2 kosten $80 inc. verzendkosten dus zijn iets goedkoper dan 60 Euro.

Owja en ik heb de lijst al klaar voor mijn buyers guide, moet alleen nog een moment vinden om hem te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:57:
[...]Ik heb zojuist de MarlarOne X3's binnen gekregen ($57 inc. verzendkosten) en heb ook de CX300.

Maar ondanks de X3's nog ingespeeld moeten worden vind ik ze al beter dan de CX300. Heerlijk geluidje en dat voor oordopjes van ongeveer 40 Euro!
Hoe is de basweergave t.o.v. de CX300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49

Dat zou kunnen, of je bron is niet goed, of je seal, of je bent een bass-head. Ik heb ook EP630 en die geven in absolute zin wat meer bass, maar de bass van de Vibes vind ik prettiger.
Ik blijf er trouwens bij dat de Vibes hun geld niet waard zijn..nu na 7 maanden zijn de kabels (La Mocha) een beetje verkleurd en rafelig en de rode verf van de dopjes vertoont wat sporen van slijtage (komt wat zilver tevoorschijn op de puntjes). Maar over het geluid en het comfort ben ik nog steeds tevreden en voor de prijs die ik ervoor betaald heb (26 euro op Ebay) mag ik sowieso niet mekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn shure E2's kwijt geraakt in de bus :'(
Dus ik wil nu wel weer nieuwe kopen. Ik zie dat deze nu afgeprijst en zijn vervangen voor een nieuwe lijn van shure (SE)
De 110 (99 euro)
de 210 (150 euro)

En nog de duurdere versies.

Ik heb gelezen, dat in vergelijking met de E2 de SE110 een nieuwe driver bevat waardoor het nog beter geluid weergeeft. Heeft iemand al ervaring met deze set en/of vergelijking met de E2?

En ik snap ook niet wat er nu allemaal gelult wordt over dat shure eindelijk goedkope oordopjes op de markt brengt, want de E2 waren er toch al heel lang voor 70 euro ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:16:
Ik ben mijn shure E2's kwijt geraakt in de bus :'(
Dus ik wil nu wel weer nieuwe kopen. Ik zie dat deze nu afgeprijst en zijn vervangen voor een nieuwe lijn van shure (SE)
De 110 (99 euro)
de 210 (150 euro)

En nog de duurdere versies.

Ik heb gelezen, dat in vergelijking met de E2 de SE110 een nieuwe driver bevat waardoor het nog beter geluid weergeeft. Heeft iemand al ervaring met deze set en/of vergelijking met de E2?

En ik snap ook niet wat er nu allemaal gelult wordt over dat shure eindelijk goedkope oordopjes op de markt brengt, want de E2 waren er toch al heel lang voor 70 euro ofzo?
E2's zijn geen echte Shures ;)

En de SE110 is aardig maar niet speciaal, dan zou ik voor 60 Euro meer zeker voor de SE210 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow waarom zijn E2's geen echte shures dan :P

Maar ik vind 60 euro wel weer een heel groot prijs verschil. En ik vond de E2's namelijk al erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:30:
ow waarom zijn E2's geen echte shures dan :P

Maar ik vind 60 euro wel weer een heel groot prijs verschil. En ik vond de E2's namelijk al erg goed.
Omdat ze geen echte drivers gebruiken ofzo, die wel in de SE110 zit. Precies weet ik dat ook niet!

En ik heb de eerste groep (tot 30 Euro) van de buyers guide klaar, morgen weer een groep en dit weekend zal ik hem posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het topic doorgelezen maar een echt eenduidig antwoord is er niet te destileren. Zoals ik hetnu begrijp zijn er dus geen foamies verkrijgbaar voor de ep 630 ? Want die van shure passen niet.

Zelf te maken foam's zouden dus eventueel wel pasbaar gemaakt kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, waarom verkoopt amazon uk geen elektronika aan nederland? ******** dacht ik net die e2's te kopen, kan het wer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nu mijn CrossRoads MylarOne XB Earphone in gebruik icm de ipod touch en ben tevreden maar wil toch nog even weten welke seal er nog meer op deze earphone past? Bij voorbaat dank!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Outlandos schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:24:
[...]

Omdat ze geen echte drivers gebruiken ofzo, die wel in de SE110 zit. Precies weet ik dat ook niet!

En ik heb de eerste groep (tot 30 Euro) van de buyers guide klaar, morgen weer een groep en dit weekend zal ik hem posten.
E2 gebruiken dynamic drivers, SE serie dopjes gebruiken balanced armatures.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:09:
Ik heb nu mijn CrossRoads MylarOne XB Earphone in gebruik icm de ipod touch en ben tevreden maar wil toch nog even weten welke seal er nog meer op deze earphone past? Bij voorbaat dank!
Nice :) Ik ga ze volgende week bestellen.
Hoe is de bass-weergave? Heb je vergelijkingsmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vandaag of morgen de Yuin PK3 ... ben benieuwd :)

Heb nu al PX100, ksc75, JVC air cushions, akg k500, MB quart qp55x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Nou ik had hiervoor een Creative Zen V met Sharp HP-MD33 earphones en nu dus een ipod touch met de CrossRoads MylarOne XB Earphone . Is dus lastig te vergelijken maar de XB klinkt detailrijker maar ik vind ze nou niet echt bassy klinken. Maar iig klinken ze dus wel beter als de Sharp ( die weer bouw gelijk zijn aan de Creative EP-630 ). Vroeg me alleen dus af of er betere seal / sleeves ( foam ) voor te kopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg ik me dus ook af :P.

Heb mijn dopjes nu 24 uur ingespeeld en het is een wereld van verschil. Vooral qua bas, en de fletsheid van de geluiden verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Heb een mail aan Jaben.net gestuurd met daarin de vraag over die sleeves/seal voor mijn CrossRoads MylarOne XB Earphone en hij antwoorde me:

Hi Marcel,

Yes, you can use the UE Foam sleeves.

Rgds, Wilson

Nou weet ik alleen niet wat UE Foam sleeves zijn en/of waar je die kunt krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Naar eBay.com gaan, en zoeken naar Ultimate Ears (max prijs op 10)

http://cgi.ebay.com/6x-Re...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

en

http://cgi.ebay.com/ULTIM...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

De eerste lijken me niet origineel, de tweede claimen een autherized dealer te zijn. Of deze ook echt van UE is, meh, dat weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Ik heb mij X3 besteld, maar helaas pindakaas, ze konden degene met rood blauwe kleurtjes niet leveren dus wilden ze me andere sturen en de rood blauwe nasturen, dit zonder meerprijs.
Nou zei ik, wat ben ik met 2 maal X3, stuur me dan maar de XB op :) en dat vond hij oke :) wat een service, dus binnenkort schrijf ik hier mijn bevindingen neer van de X3 en de XB.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
C00P schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:39:
Ik heb mij X3 besteld, maar helaas pindakaas, ze konden degene met rood blauwe kleurtjes niet leveren dus wilden ze me andere sturen en de rood blauwe nasturen, dit zonder meerprijs.
Nou zei ik, wat ben ik met 2 maal X3, stuur me dan maar de XB op :) en dat vond hij oke :) wat een service, dus binnenkort schrijf ik hier mijn bevindingen neer van de X3 en de XB.
Teeerrinnng hé! Ik heb vorige week nog die met rood/blauwe kleurtjes gekocht!

Wat een masselaar ben je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
marcellux schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:04:
Heb een mail aan Jaben.net gestuurd met daarin de vraag over die sleeves/seal voor mijn CrossRoads MylarOne XB Earphone en hij antwoorde me:

Hi Marcel,

Yes, you can use the UE Foam sleeves.

Rgds, Wilson

Nou weet ik alleen niet wat UE Foam sleeves zijn en/of waar je die kunt krijgen???
http://www.discountheadphones.com/accessories.html

Goedkoop én geen fakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb de guide nu klaar, kan ik hem eerst naar iemand sturen voor (spellings)controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Outlandos schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:14:
Ik heb de guide nu klaar, kan ik hem eerst naar iemand sturen voor (spellings)controle?
F7 in Word scheelt al een hoop fouten vaak :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

F7 in Word scheelt al een hoop fouten vaak :)
Gedaan maar met wat hulp van anderen (die bijv. plaatjes en want extra informatie toevoegen) kan het wellicht dienen als nieuwe openingspost.

Het is in ieder geval het resultaat van 10tallen uren research! 8)7 :)

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 27-10-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha :)

maar er komt dus een nieuwe ts? Kun je dan alvast de midrange stiekem voor mij posten? :love:

Waar heb je die oortjes gekocht? Ik heb nog geen amerikaanse winkel gevonden die naar nederland shipt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:49:
Haha :)

maar er komt dus een nieuwe ts? Kun je dan alvast de midrange stiekem voor mij posten? :love:

Waar heb je die oortjes gekocht? Ik heb nog geen amerikaanse winkel gevonden die naar nederland shipt.
Naaah :P

Daar heb ik net eventjes te veel tijd voor ingestoken!

De guide is totaal 3 pagina's groot en bevat relatief weinig technische informatie, dus geen benamingen van soorten drivers en andere ingewikkelde termen. Maar in plaats daarvan een ruwe omschrijving van het geluid en de pro's en con's van de betreffende oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

Naaah :P

Daar heb ik net eventjes te veel tijd voor ingestoken!

De guide is totaal 3 pagina's groot en bevat relatief weinig technische informatie, dus geen benamingen van soorten drivers en andere ingewikkelde termen. Maar in plaats daarvan een ruwe omschrijving van het geluid en de pro's en con's van de betreffende oordopjes.
maar deze: MarlarOne X3, waar heb je die nou gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:
[...]

maar deze: MarlarOne X3, waar heb je die nou gekocht?
Mylarone X3 & XB’s: http://www.jaben.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
Na 111 pagina's ben ik wel benieuwd naar de vraag: Wat zijn goede oordopjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Sennheiser CX400 heb ik een review kunnen vinden:
CX-400 review:

aesthetics/design: no complaints. understated black and silver color scheme. at first the short primary cable seems like a nuisance, but it reveals itself to be versatile. perfect length if you put your ipod in a shirt pocket or jacket pocket (I have a nano ). the rubbery cable can be a nuisance though, as it tangles a bit and sticks to clothing.

extras: carrying pouch is very handyl, though the cable winder isn't terribly useful. one set of small, medium and large eartips included. shirt clip is a nice extra as well.

comfort/fit/isolation: very secure, I'm using the large eartips. experiences may vary here, but I find them to be very snug. still looking for compatible foamtips for these though. isolation is also excellent, I only have my nano on 20-30% volume, sufficient to drown out the noise on the MRT...but I had to raise the volume a little higher when competing with the obnoxiously loud jeepney sound systems. cable noise is almost a non-issue with the shirt clip. as with all canalphones, it takes time getting used to the noises your throat makes, and your booming footsteps. over time, this caveat becomes tolerable (the price to pay for isolation, I guess).

sound quality: I'm no audiophile, so i'll keep this as simple as possible. treble is quite clear, bass is controlled and punchy. they're not provide booming bass, but it is prevalent enough that you can easily pick out the basslines. I would describe its sound signature as clean and precise. miles ahead of both the stock ipod buds and my senn mx400. while it doesn't reach the levels of the higher-end shure models (which I also tested), you really can't go wrong for its price range.

For testing purposes, I repeatedly played a couple of my favorite songs (320 kbps mp3) for the moment on my nano. conclusion: the cx-400 can handle anything you throw at it. from smooth and breezy jazz fusion (al dimeola - "midnight tango") to savage death metal (cryptopsy - "keeping the cadaver dogs busy"), these are more than up to the task. it was a whole different experience coming from mediocre earbuds. "midnight tango" sounded fuller, and dimeola's guitar was more emotive. "keeping the cadaver dogs busy" was absolutely crushing, the guitar riffs were thicker and more biting, while the relentless blastbeats on the drums could almost be felt in my gut. of particular note was when I listened to some technical death metal, quo vadis - "silence calls the storm". steve digorgio's intricate basslines were fluid and dynamic, it was a joy immersing myself in the song again and again. but hey, i'll stop boring you guys with more name-dropping. IMHO, these are well worth their P3k+ price tag.

pros: excellent sound quality for its price, tight and controlled bass response, handy carrying case and shirt clip

cons: annoying rubbery cable, useless cable winder

final grade: 4 out of 5
Bron: http://www.podcentral.ph/viewthread.php?tid=4332&page=2

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ff een vraagje;

ik gebruik elke dag mijn ipod nano (3G) in combinatie met de EP630.
Ongeveer 1 uur per dag op de fiets, en dan luister ik op ongeveer 75% van het beschikbare volume (standaard Ipod, geen max. volume crack ofzo). Overdag op kantoor luister ik meestal rond de 50% van het beschikbare volume (+/- 1,5 uur per dag).

Kan dit luistergedrag schadeliijk zijn voor mijn gehoor? Met welk volume luisteren jullie met bovenstaande combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmm.... ik heb een iPod mini met de EP630 en ik heb het volume hooguit op 15 tot 20 procent staan. En ik kan de muziek toch echt luid en duidelijk horen, dus dit klinkt mij meer alsof je gehoor al aangetast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:58:
mensen, ff een vraagje;

ik gebruik elke dag mijn ipod nano (3G) in combinatie met de EP630.
Ongeveer 1 uur per dag op de fiets, en dan luister ik op ongeveer 75% van het beschikbare volume (standaard Ipod, geen max. volume crack ofzo). Overdag op kantoor luister ik meestal rond de 50% van het beschikbare volume (+/- 1,5 uur per dag).

Kan dit luistergedrag schadeliijk zijn voor mijn gehoor? Met welk volume luisteren jullie met bovenstaande combi?
http://www.physorg.com/news80304823.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx! da's een helder artikel. Zo te zien val ik met mijn luistergedrag nog binnen de norm voor 'verantwoord' luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

BHQ

Met die review is zelfs mijn gehoorgedrag binnen de banden :X Ik geloof er niet heel veel van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
FFWD, kan ik de guide naar jou sturen voor een testread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sure, DM staat aan (bij jou niet overigens).

[edit]
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences > Privacy > Direct messages > Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:06:
Sure, DM staat aan (bij jou niet overigens).
Verzonden, en hoe zet ik DM aan dan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Ik heb sinds gister de Vibesen had de cx300.
Ik vind dusver de Vibes suprieur in ieder opzicht.

De cx300 heeft indd wel iets meer bass maar klinkt niet gecontroleerd en overstemt midden en hoog waar de Vibes lekker in balans klinkt. Mijn muzieksmaken zijn electro, techno, hardcore, terror.
Als je geen bass ervaart met de Vibes klopt er iets niet. Sluiten de dopjes je gehoorgang wel goed?

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
NaLiN schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:55:
[...]
Ik heb sinds gister de Vibesen had de cx300.
Ik vind dusver de Vibes suprieur in ieder opzicht.

De cx300 heeft indd wel iets meer bass maar klinkt niet gecontroleerd en overstemt midden en hoog waar de Vibes lekker in balans klinkt. Mijn muzieksmaken zijn electro, techno, hardcore, terror.
Als je geen bass ervaart met de Vibes klopt er iets niet. Sluiten de dopjes je gehoorgang wel goed?
Geloof me ik heb vanalles geprobeerd en denk nu toch echt dat ik een slechte versie heb.
Nah ja, ik heb inmiddels de MaylarOne XB besteld ;)

Jammer genoeg zijn ze nu wel out of stock, dus zal even moeten wachten

Edit: Voor diegene die de kabels korter wilt hebben van de MaylarOne, check deze en deze tutorial.

[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 29-10-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Skillz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:29:Edit: Voor diegene die de kabels korter wilt hebben van de MaylarOne, check deze en deze tutorial.
Handig! Maar, kun je niet de 3.5mm jack uit elkaar halen (of een andere kopen), de kabel doorknippen, en die jack dan aan de (nu kortere) kabel solderen? Lijkt me wat makkelijker i.p.v. een compleet nieuw en kort kabeltje zien te vinden, en dan de oordopjes zelf gaan breken...

Heb trouwens de CX400 besteld, moet ik eind deze week als het goed is binnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

Dat werkt niet voor een iPhone, en dan heb je nog steeds die irritante microphonics ;)
Daarnaast zijn 'standaard'-connectors meestal nogal lomp.

Ik denk zelf nog even na welke ik wil, mijn vader gaat over 2 weken naar San Franciso, dus dan moet ik het wel verzonnen hebben :)

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 29-10-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28

UMD

You don't say

hallo allemaal,

Weet iemand hier toevallig waar ik foamies (van die schuimpjes) kan krijgen?

Ik heb ze nodig voor mijn Futuresonics/xtrememac FS1's

thx alvast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormbringer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:52:
[...]
Handig! Maar, kun je niet de 3.5mm jack uit elkaar halen (of een andere kopen), de kabel doorknippen, en die jack dan aan de (nu kortere) kabel solderen? Lijkt me wat makkelijker i.p.v. een compleet nieuw en kort kabeltje zien te vinden, en dan de oordopjes zelf gaan breken...

Heb trouwens de CX400 besteld, moet ik eind deze week als het goed is binnen hebben...
waar heb je die besteld? zie niks in pricewatch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 13-09 11:49
Djerique schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:42:
Na 111 pagina's ben ik wel benieuwd naar de vraag: Wat zijn goede oordopjes? ;)
Dat dit topic 111 pagina's lang is, betekent natuurlijk niet dat die vraag zo moeilijk te beantwoorden is, maar veeleer dat het gewoon een onderwerp is waar veel over te schrijven valt.;)
Als je echt benieuwd bent naar het antwoord, heb je in 5 minuten een paar goede opties voor elke prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Heb zopas mijn XB binnengekregen.
Erg verzorgd doosje eromheen, en je hoeft de kabel niet in te korten, er zit een handig plastiekje bij waar je je kabel kunt ronddraaien en de gewenste lengte kunt instellen.

Dan het geluid, hij is nog niet ingespeeld maar ben nu zeker niet onder de indruk.
Ik hoor ook altijd een lichte ruis, ook als mijn speler op stop staat.
Mijn broer zijn Bose dopjes vond ik beter.
De XB zou veel bas moeten hebben maar daar merk ik niet veel van, misschien dat dat wel goed komt als hij ingespeeld is.
Straks komt mijn broer terug en kan ik hem eens proberen op zijn Iaudio ipv mijn Nokia 5500.

[ Voor 6% gewijzigd door C00P op 29-10-2007 16:04 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bass heeft iets te maken met je speler: als die het vermogen niet heeft om de lage tonen goed door te geven, dan zal het belabberd blijven. Ruis ligt ook altijd aan je speler: het is eerder een punt van zwakte dat de Bose dat niet weer kon geven dan dat het goed is. Hoe wil je dat een oordopje onderscheid maakt tussen zachte hoge tonen en ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even iets doms vragen:

Stel ik heb een 128 kbits muziek file, is het dan mogelijk om die om te zetten naar 256?

Zo ja, welk programma gebruiken jullie hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Outlandos schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:13:
Even iets doms vragen:

Stel ik heb een 128 kbits muziek file, is het dan mogelijk om die om te zetten naar 256?

Het kan wel, maar je zult er geen kwaliteit bij krijgen. Niet vreemd ook, want je encoder kan er geen data bij verzinnen.

Ik zou dus eens op zoek gaan naar een andere broen voor je muziekbestanden, meestal is het als je goede hebt FLAC, of anders 320kbps MP3 of 256kbps VBR MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets doms vragen:

Ehm, waarom zou je dat willen? Zie http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Transcoding

Foobar kan goed transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

C00P schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:24:
Heb zopas mijn XB binnengekregen.
Erg verzorgd doosje eromheen, en je hoeft de kabel niet in te korten, er zit een handig plastiekje bij waar je je kabel kunt ronddraaien en de gewenste lengte kunt instellen.

Dan het geluid, hij is nog niet ingespeeld maar ben nu zeker niet onder de indruk.
Ik hoor ook altijd een lichte ruis, ook als mijn speler op stop staat.
Mijn broer zijn Bose dopjes vond ik beter.
De XB zou veel bas moeten hebben maar daar merk ik niet veel van, misschien dat dat wel goed komt als hij ingespeeld is.
Straks komt mijn broer terug en kan ik hem eens proberen op zijn Iaudio ipv mijn Nokia 5500.
De ruis wordt veroorzaakt door je speler. Zeer gevoelige oordopjes pakken gemakkelijk achtergrondruis van je speler op, terwijl minder gevoelige dopjes dit niet doen. De minder gevoelige dopjes zul je ook harder moeten zetten voor hetzelfde volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Weet iemand waar ik andere sleeves kan bestellen voor mijn EP-630 oordopjes? Mijn rechteroor is kennelijk een beetje raar, want met de medium sleeve is de seal niet optimaal. Met de grote sleeve hoor ik duidelijk veel meer bass (meestal een teken van een betere seal volgens mij), maar deze zit wel iets minder comfortabel. Daarom vroeg ik me af of er betere sleeves dan de oorspronkelijke ergens te koop zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Even iets doms vragen:

domme wedervraag: wat heeft dat met oordopjes te maken :? Minder dom antwoord: wat wil je ermee bereiken, als geluidskwaliteit weg is zal het er niet bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik vraag mij iets af.

Ik heb sennheiser oordopjes gekocht (ik kan het type nummer even niet meer vinden in mijn hoofd) en ben zeer onder de indruk van de kwaliteit. Ik gebruik ze in combinatie met mijn Samsung SGH-D600 mobiele telefoon, en speel 320Kbit/s MP3 af. Toch hoor ik een ruis (slechte signaal/ruis verhouding dacht ik) en niet alle tonen komen even mooi uit de bus.

Welke mobiele apparaten gebruiken jullie om muziek mee af te luisteren?

Ik ben wel geinteresseerd in een nieuwe mediaspeler voor onderweg. Ik luister veel muziek en ben gek op kwaliteit.

Het zou ook niet erg zijn als deze mediaspeler een scherm heeft, waarop ik films kan kijken.

Wat gebruiken jullie als speler?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_AvA_ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:51:
Ik vraag mij iets af.

Ik heb sennheiser oordopjes gekocht (ik kan het type nummer even niet meer vinden in mijn hoofd) en ben zeer onder de indruk van de kwaliteit. Ik gebruik ze in combinatie met mijn Samsung SGH-D600 mobiele telefoon, en speel 320Kbit/s MP3 af. Toch hoor ik een ruis (slechte signaal/ruis verhouding dacht ik) en niet alle tonen komen even mooi uit de bus.

Welke mobiele apparaten gebruiken jullie om muziek mee af te luisteren?

Ik ben wel geinteresseerd in een nieuwe mediaspeler voor onderweg. Ik luister veel muziek en ben gek op kwaliteit.

Het zou ook niet erg zijn als deze mediaspeler een scherm heeft, waarop ik films kan kijken.

Wat gebruiken jullie als speler?
Die 2 gaan toch niet echt samen. Ik heb zelf een Nokia e50 gebruikt voor een week als MP3. De batterij trekt dit perfect alleen de dopjes niet. De uitgang is nog steeds niet klaar om goed gebruikt te worden. Ik ben zelf weer terug gegaan naar mijn Samsung YP-Z5F en die is aanzienlijk ziekelijk veel beter dan welke telefoon dan ook. Ik zou zelf gaan kijken naar wat je Budget je toelaat. Het probleem is dat je dat beter kan vragen in een ander topic omdat het hier gaat om gehoordingen en niet zozeer de speler zelf :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Touchdomex schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:58:
[...]

Die 2 gaan toch niet echt samen. Ik heb zelf een Nokia e50 gebruikt voor een week als MP3. De batterij trekt dit perfect alleen de dopjes niet. De uitgang is nog steeds niet klaar om goed gebruikt te worden. Ik ben zelf weer terug gegaan naar mijn Samsung YP-Z5F en die is aanzienlijk ziekelijk veel beter dan welke telefoon dan ook. Ik zou zelf gaan kijken naar wat je Budget je toelaat. Het probleem is dat je dat beter kan vragen in een ander topic omdat het hier gaat om gehoordingen en niet zozeer de speler zelf :>
Ja precies, maar ik was geinteresseerd in wat jullie als doorgewinterde goede oordopjes gebruikers nu als bron gebruikten...

En op zich is het geluid uit mn samsung niet eens zo heel slecht.. Vergeleken met wat ik uit andere (ook samsung) telefoons heb gehoord met mn eigen dopjes.. Het systeem met playlisten van maximaal 30 nummers is alleen erg onhandig.

Komt een iPod in aanmerking?

PS: mooi dingetje gebruik je.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

_AvA_ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Ja precies, maar ik was geinteresseerd in wat jullie als doorgewinterde goede oordopjes gebruikers nu als bron gebruikten...

En op zich is het geluid uit mn samsung niet eens zo heel slecht.. Vergeleken met wat ik uit andere (ook samsung) telefoons heb gehoord met mn eigen dopjes.. Het systeem met playlisten van maximaal 30 nummers is alleen erg onhandig.

Komt een iPod in aanmerking?

PS: mooi dingetje gebruik je.
Ik zou zeggen als je nu naar alle tevredenheid een Samsung gebruikt is de nieuwste Samsung ook een aanrader. Redelijk klein en qua design behoorlijk gelikt.

Eventjes een plaatje van de K3 :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.ministryoftech.com/images/samsung-k3-2.jpg

Ik zou zeggen open een nieuw topic met je eisen en ga kijken wat eruit komt voor nieuwe mp3

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MBV schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:39:
[...]

domme wedervraag: wat heeft dat met oordopjes te maken :? Minder dom antwoord: wat wil je ermee bereiken, als geluidskwaliteit weg is zal het er niet bij komen.
Weinig, maar van één off-topic post ga je niet dood toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb een buyers guide geschreven, om de jasperp-achtige vragen zoveel mogelijk te vermijden en eventueel kan deze guide dienen als gedeelte van de nieuwe openingspost!

----------

Gedurende alle topics zijn vele modellen naar voren gekomen. De populairste uit de vier (prijs)klassen vind je in het onderstaande overzicht.

<30 Euro:
Heb je een low budget maar wil je toch goed geluid? Dan ben je hier bij het goede adres!

<60 Euro:
Voor mensen met niet zo’n grote beurs, of die gewoon niet zoveel geld willen uitgeven aan oordopjes, staan hier de 4 modellen die bekend staan om hun goede prijs/kwaliteit verhouding.

<150 Euro:
Als je goed geluid belangrijk vind en je daar redelijk wat geld voor over hebt, maar niet je hele bankrekening ervoor wilt plunderen staan hier 8 geweldige oordopjes tot 150 Euro.

<300 Euro:
Voor de echte audiofielen staat hier de top 3 oordopjes tot een bedrag tot 300 Euro (ongeveer $400).

Voor de duidelijkheid: alle oordopjes in een bepaalde prijsklasse zijn even goed; binnen de groepen rangschikken we ze dus niet naar kwaliteit!

De prijzen zijn gebaseerd op gemiddelde e-bay prijzen en goedkope (maar betrouwbare) webwinkel prijzen.

Oordopjes tot € 30:

1. Sennheiser CX300: Prima oordopjes, goed, zuiver geluid, bass (te?) aanwezig en de bouwkwaliteit mag er ook zijn. Enige nadeel is dat ze enkel verkrijgbaar zijn met een J-kabel. Wat dus inhoud dat de ene kant een veel langere kabel heeft en die dan ook achter je nek door naar je oor moet. Comfortabel is anders!
2. YUIN PK3: Dit zijn de enige `earbuds` die in deze guide voorkomen. De rest gaat allemaal (ver) in het oor, terwijl deze, net zoals de standaard bijgeleverde iPod earphones, in je oorschelp blijft. Dus perfect voor mensen die maar niet kunnen wennen aan IEM’s, maar toch goed geluid willen! De PK3’s staan bekend om hun formidabele geluid en om het feit dat ze erg comfortabel zijn in het gebruik. De PK2 heeft twee (duurdere) broertjes, de PK2 ($70) en de PK1 ($140), die later besproken zullen worden.
3. Creative EP630: De slogan van de EP630 is: “Beter geluid, meer comfort” en niet voor niets! Ze zitten perfect in je oren en met een goede seal vergeet je dat je ze in hebt! Het geluid is ongeveer gelijk aan dat van de Sennheiser met iets minder bass.
4. JVC Marshmallows: Met een prijskaartje van $20 misschien wel de goedkoopste oordopjes uit de gehele guide! Met een aardig maar niet bijzonder geluid moeten deze oordopjes het vooral van hun bass hebben.
5. SONY EX85 Earphone: Oordopjes met een goede prijs/kwaliteit verhouding, waarbij de isolatie niet optimaal is en waarbij de kwaliteit van het geluid veel afhangt van het aantal bits van je muziek bestanden.

Oordopjes tot € 60:

1. Mylarone X3: Deze oordopjes zijn met een prijs van $57 inclusief verzendkosten de goedkoopste uit deze groep en doen in geen enkel opzicht onder aan haar naaste concurrenten. Een heerlijk zuiver geluid, goede isolatie, met misschien iets te weinig bass. Maar bassliefhebbers niet getreurd: Voor $65 heb je de Mylarone XB´s die zich speciaal richten op de bass en verder ook niet veel onderdoen aan de X3´s. Beiden zijn echte aanraders!
2. YUIN PK2: Net zoals de PK3 en PK1 zijn dit zogehete `earbuds`, dus verwacht niet veel isolatie, maar wel een prachtig geluid en bovenal super comfortabel in het gebruik. Laat je niet mislijden door hun ordinary look, deze oordopjes zijn echte toppers!
3. Ultimate Ears Super fi. 3: Het geluid van de UE oordopjes wordt over het algemeen beschreven als “fun sound”, waarmee eerder een warm en spectaculair geluid, dan gebalanceerd en gedetailleerd geluid bedoeld wordt.
4. Etymotic Research ER6i Black: Een merk met een fanatiek groepje aanhangers van ras-audiofielen en niet voor niets. Met een zuiver en gedetailleerd geluid het tegenovergestelde van de eerder besproken Ultimate Ears.

Oordopjes tot € 150:

1. q-JAYS: Het nieuwste en tevens duurste model van het Zweedse bedrijf Jays mag er wezen. Met een prijskaartje van $170 is dit niet de goedkoopste, maar wel één van de beste uit deze groep. Als ik niet aan het sparen was voor de Westone 3’s dan had ik blind voor de q-JAYS gegaan.
2. Denon C700 (C751): De Denon’s staan niet in eerste plaats bekend om hun oordopjes. Maar na een relatief geluidloze release van de C700’s zijn deze oordopjes door enkele zeer positieve reviews op de rader gekomen van de head-fi community en sindsdien niet meer weg te denken. Deze oordopjes zijn er al voor 99 Euro en staan qua geluidsniveau naast de (veel duurdere) SE310. Enkel de isolatie is niet optimaal omdat het eerder canalphones (te vergelijken met de Sennheiser CX300) zijn dan echte IEM’s. Desalniettemin absolute aanraders als je budget maximaal 100 Euro is! En ze zien er bovendien nog eens onwijs stijlvol uit ook!
3. YUIN PK1: Zoals elders te lezen zijn dit geen in-ears maar ouderwetse earbuds, dus weinig isolatie maar wel zeer comfortabel in gebruik. Het nadeel van de PK1 in vergelijking met de PK2 (en natuurlijk PK3) is dat deze een zogenaamde headphone amplifier (aparte versterker) nodig heeft om echt te schijnen. Zonder zul je nauwelijks het verschil merken met de PK2’s. Doch, heb je het geld ervoor over en geen trek in IEM’s dan is dit je beste keus!
4. Shure SE310: Met Shure kun je nooit mis, alleen zou ik eerder voor de q-JAYS of Denon C700 gaan, maar ondanks dit verdienen ze zeker een plekje in deze guide met hun prachtige geluid en design. Absoluut Shure waardig!
5. Etymotic ER4-P: Een absolute top set, met veel accessoires en bovenal een heerlijk zuiver en gedetailleerd geluid, volgens de “harde kern” één van de beste IEM’s van dit moment!
6. Future Sonic Atrio M5s: Volgens sommige muziekliefhebbers laten de Atrio M5’s de Shure SE420’s verbleken en valt het geluid qua zuiverheid zelfs te vergelijken met de Shure SE530! Het enige nadeel van de oordopjes: ze zien er niet uit! Tenminste, dat is de algemene opinie en ik kan helaas ook niets anders concluderen. Maar ga je voor het geluid en niet voor het uiterlijk vertoon (ze zitten uiteindelijk toch enkel in je oor!) dan zijn de Atrio M5’s zeker de moeite waard.
7. Westone UM1: Westone is ongeveer het enige bedrijf dat hun oordopjes zowel ontwerpt als produceert in Amerika. Hier dus geen “Made in China” op de box. De UM1 is hun goedkoopste model en blinkt vooral uit in isolatie en comfort, maar ook het geluid mag er wezen!
8. Ultimate Ears Super fi. 5: Deze oordopjes zijn erg populair en niet voor niets. Ze zijn tegenwoordig al te vinden voor minder dan $120 nieuw en bieden een geweldig geluid en isolatie. Het grote nadeel van deze pareltjes is hun comfort, al vele mensen hebben ze weer doorverkocht omdat ze er niet aan kunnen wennen. Maar denk jij hier geen last van te hebben dan zijn dit echte aanraders!

Oordopjes tot € 300:

1. Westone UM2: De UM2’s zijn absolute aanraders, zowel qua geluid als isolatie en comfort. Maar met de Westone 3’s om de hoek voor “enkel” $100 meer zou ik deze nog even links laten liggen en in de tussentijd doorsparen! Misschien een leuk weetje: Westone heeft meegewerkt aan de behuizing en drivers van de Shure SE530 en dus genoeg ervaring opgedaan voor de Westone 3’s.
2. Shure SE420 & SE530: Shure’s topmodellen zijn zowel qua design als geluidskwaliteit absoluut geweldig. Ze kennen eigenlijk geen echte minpunten, of het moet het prijskaartje zijn van $400. Maar wie er voor gaat zal zeker niet teleurgesteld worden.
3. ULTIMATE EARS TRIPLE.FI 10 PRO: De Ultimate Ears 10 zijn voor de mensen die graag warm en spectaculair geluid hebben van de allerhoogste kwaliteit. En vergelijken met zijn duurdere broertje, de UE FI 11 ($1050) nog een koopje ook!

Tot slot nog 4 oordopjes om absoluut naar uit te kijken:

*Westone 3’s: Misschien wel de IEM die alle andere IEM’s overbodig maakt! Helaas zijn ze al wel meer dan 6 maanden uitgesteld, hopelijk verschijnen ze nog voor kerstmis.

*Klipsch Custom-3’s: Klipsch eerste poging in de earphone markt, en als ze zogoed klinken als ze eruit zien dan komt het vast goed! Met een release gepland in november staan de early-adopters al klaar om toe te slaan!

*s-JAYS: Het allernieuwste model van JAYS en waarschijnlijk weer een stukje beter dan haar voorganger. Maar de release zal nog wel even op zich laten wachten, aangezien de q-JAYS net uit zijn!

*In-Ear PK1’s: Stel je voor, het geluid van de PK1, samen met de isolatie van een IEM en je hebt ongeveer een idee wat je te wachten staat. Verwacht eerste of tweede kwartaal volgend jaar!

Sites waar je al dit moois kunt aanschaffen:

Shure’s, Westone’s en Ultimate Ears: http://www.earphonesolutions.com/
PK’s: http://www.head-direct.com/
q-JAYS & Denon C700: http://www.audiocubes.com/?gclid=CJX9qoOAsI8CFQLmlAodKyxvIA
Mylarone X3 & XB’s: http://www.jaben.net/
Tips voor op je oordopjes: http://www.discountheadphones.com/accessories.html

De overige moet je maar even op Google of E-bay opzoeken maar dan wel goed opletten dat je geen fakes krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien handig om een faq neer te zetten "zijn mijn CX300's/... fake?" En waarom staan de goedkopere *-JAYS niet in het lijstje? Zijn ze zoveel slechter, of zijn de goedkopere modellen te duur?

[ot] je hebt ook de [*] tag:
• bulletje
• nog een
En er was er ook een voor de nummertjes. Dat soort dingen maakt je TS een stuk overzichtelijker :) Misschien wil een modje voor een nette layout zorgen?

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 29-10-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52
Leuke guide, maar ik ben het niet helemaal eens met de prijzen. Je plaatst bijvoorbeeld de shure's SE310 in de categorie < 150 en die past daar echt niet, voor minder dan 240 euro heb ik heb nog niet gezien in Nederland, zelfs als je ze in dollars besteld en zonder toeslagen en verzendkosten omrekend kom ik er nog niet aan. Zelfde geld voor de meeste andere dopjes in de hogere ranges.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MBV schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:42:
Misschien handig om een faq neer te zetten "zijn mijn CX300's/... fake?" En waarom staan de goedkopere *-JAYS niet in het lijstje? Zijn ze zoveel slechter, of zijn de goedkopere modellen te duur?

[ot] je hebt ook de [*] tag:
• bulletje
• nog een
En er was er ook een voor de nummertjes. Dat soort dingen maakt je TS een stuk overzichtelijker :) Misschien wil een modje voor een nette layout zorgen?
De goedkopere JAYS kunnen denk ik niet concureren met de bovengenoemde oordopjes, net zoals de Vibes. Maar zeker weten doe ik dat niet natuurlijk. Het is en blijft ook een lijst die constant voor verbetering vatbaar is.

En lay-outs op forums weet ik weinig van, ik kon zelfs de tekst geen leuk kleurtje geven omdat ik die optie niet vond.
Rostvertol-Mil schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:46:
Leuke guide, maar ik ben het niet helemaal eens met de prijzen. Je plaatst bijvoorbeeld de shure's SE310 in de categorie < 150 en die past daar echt niet, voor minder dan 240 euro heb ik heb nog niet gezien in Nederland, zelfs als je ze in dollars besteld en zonder toeslagen en verzendkosten omrekend kom ik er nog niet aan. Zelfde geld voor de meeste andere dopjes in de hogere ranges.
Aha ja die moet één groep omhoog inderdaad.

En 300 Euro moet 400 Euro worden, dan klopt het.

Dit is nog een beta mensen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rostvertol-Mil schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:46:
Headroom verkoopt ze voor $ 199,95, dat is bijna € 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar de HELL koop jij die oortjes zo goedkoop, waar is die cx300 onder de 30 euro nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

waar heb je die besteld? zie niks in pricewatch :(
http://cgi.ebay.nl/Brand-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Goede feedback, waarin vaak zeggen dat het zeker "genuine" Sennheisers zijn. Maar toen ik ze kocht zag ik dat hij een Chinese naam heeft. Hoeft niks te zeggen natuurlijk... En hij zegt mij dat ik ze gewoon terug kan sturen mochten ze "nep" zijn...

Als ik jou was zou ik even wachten tot ik ze heb (zijn de 23ste verzonden), dan vergelijk ik ze even in de Media Markt (waar ze 80 euro kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormbringer schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:56:
[...]
http://cgi.ebay.nl/Brand-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Goede feedback, waarin vaak zeggen dat het zeker "genuine" Sennheisers zijn. Maar toen ik ze kocht zag ik dat hij een Chinese naam heeft. Hoeft niks te zeggen natuurlijk... En hij zegt mij dat ik ze gewoon terug kan sturen mochten ze "nep" zijn...

Als ik jou was zou ik even wachten tot ik ze heb (zijn de 23ste verzonden), dan vergelijk ik ze even in de Media Markt (waar ze 80 euro kosten).
tsja, waarom op eaby massaal verkopen als ze echt zijn :? 80 euro is teveel voor mij, maar cx300 onder de 30 euro lijkt me perfect, nu alleen nog weten waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:58:
[...]

tsja, waarom op eaby massaal verkopen als ze echt zijn :? 80 euro is teveel voor mij, maar cx300 onder de 30 euro lijkt me perfect, nu alleen nog weten waar :+
http://www.earphones.nl/

CX300 voor 22 euro. Het is een tijdelijke webwinkel, georganiseerd door een lid van Inkoopacties.
Zelf claimt hij had alles echt is, en dat hij alle ebay guides had doorgelezen. Ook had ie veel plaatjes geplaatst. IA twijfelde nog, en wilde dus aan Sennheiser NL navragen of deze ook authentiek zijn. Maar dat duurt een tijdje... Daarom kwam er een tijdelijke webwinkel, voor mensen die niet lang wilde wachten en de organisator vertrouwden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:58:

tsja, waarom op eaby massaal verkopen als ze echt zijn :?
Dus je moet alleen fakes massaal op eBay verkopen? Wat is de logica dat je geen echte producten op eBay kan verkopen?

En er zijn maar heel weinig mensen die de CX400 op eBay verkopen. Misschien wel omdat er (nog) geen fakes van gemaakt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
@ Outlandos : Superbedankt voor je uitgebreide omschrijving/review _/-\o_
Ik ga hier zeker wat mee doen :)

Misschien leuk om dit op te nemen in de TS van deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Djerique schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:40:
@ Outlandos: Misschien leuk om dit op te nemen in de TS van deel 9
Niks leuk. Pure verplichting! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Ik heb zelf al meer dan 2 jaar de Westone UM2's en ik ben nog iedere dag blij met deze super aankoop. Ik ben begonnen met foamies, maar omdat die na een keer of wat gebruiken wegkunnen was dat nogal een dure hobby. Ik heb nu tri-flanges die weliswaar een stukje minder isoleren en wat minder comfort bieden. De foamies kon ik uren inhebben, maar met die tri-flanges houd ik heb na wat meer dan een uur wel voor gezien..
Omdat de isolatie van IEM's, met een lager noodzakelijk geluidsniveau en het besparen van mijn gehoor één van mijn afwegingen was om in deze plugs te investeren, zit ik nu de afweging te maken tussen de UM56 (custom earmold tips voor o.a. de UM2) of misschien een nieuwe set custom mold plugs. Voor de geluidskwaliteit heb ik geen upgrade nodig, maar ik denk dat volledig custom molded IEM's wat meer comfort kunnen bieden.

Ik heb ze destijds op eBay gekocht bij een op head-fi aangeraden verkoper. Als ik het me goed herinner betaalde ik er destijds incl bijgeleverde case en extra foamies $315 voor.

Voordat ik de UM2's had, luisterde ik naar een setje PX200's. Toch ook relatief goeie phones, maar wat een wereld van verschil! Ook het feit dat ik nu bijv. in de bus/trein naar ambient/drones kan luisteren is erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Outlandos schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:53:
...
Oordopjes tot € 60:
4. Etymotic Research ER6i Black:
....
Waar koop je de ER6i tot 60 euro? :9~ Bijvoorbeeld bij mp3shop staan ze voor € 140. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
miranon schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:59:
[...]

Waar koop je de ER6i tot 60 euro? :9~ Bijvoorbeeld bij mp3shop staan ze voor € 140. :/
eBay o.a.

http://cgi.ebay.nl/ETYMOT...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik kom ook met een vraag. Ik heb nu zelf Sennheisers, namelijk de OMX 90 VC. Dit zijn perfecte doppen, qua geluid dan. Het grootste problemen is de slijtage aan de kabels( rond de contacten laat de lijm los !!!). Ook het comfort van het blijven zitten is met beide afstel ringen niet goed te krijgen. Ik heb nog wel MX450 liggen maar daar zijn een paar nadelen aan, ten eerste zitten ze niet lekker na een uur( gewoon pijn aan mijn oren) en ook het geluid is mij te blikkerig.

Daarom dacht ik laat ik gaan voor mijn eerste setje inear doppen. Ik wil niet direct gaan voor Shure's of andere dure doppen, maar gewoon een goed instap setje die lekker zitten en goed geluid geven.

Nou zat ik zelf te twijfelen over de volgende doppen. Een Creative EP- 630 en een setje Sennheisers CX300. Ik wil ook direct een paar vragen stellen( er zullen standaard vragen bijzitten maar ja dat heb je altijd)
  • Er word altijd een vergelijking gemaakt met de bass van de EP 630 en de CX 300. Maar hoe zwaar ligt de bas er nou echt op. Ik hoef zelf niet een uberbas. Als die er wel inzit dan haal ik hem er wel uit met mijn mp3 :9
  • Hoe stevig zijn de kabels. Zijn ze een beetje van stevige kwaliteit en flexibel of even blikkerig als die van mijn MX450( ja die is ingespeeld)
  • Mijn muziekstijl is allround( van goa/trance tot klassiek, van deathmetal tot coldplay) Dus de doppen moeten allround zijn( aan de merken te zien zijn ze dit zeker maar toch zekerheid ;) )
  • Passen de reserve dopjes/sleeves/rubberen opzet gevallen van de CX 300 ook op de EP630. Dit omdat ze uit dezelfde fabriek zijn en naar wat ik gelezen heb alleen de drivertjes anders zijn( getweakt volgens de TS :P)
Dit gaat allemaal op mijn Samsung YP-Z5F of Sony walkman NW-105( als ik wat langer weg ben zonder PC. Batterijen en 50 uur op 1 batterij FTW :D)

Dit waren al mijn vragen. Ik hoop dat ze een beetje positief beantwoord worden zodat ik ook mij kan bekeren tot de inear's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Djerique schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:40:
@ Outlandos : Superbedankt voor je uitgebreide omschrijving/review _/-\o_
Ik ga hier zeker wat mee doen :)

Misschien leuk om dit op te nemen in de TS van deel 9
Graag gedaan! Er moet nog een aantalen aanpassingen worden gemaakt en het layout moet ook beter, maar dan kan de guide goed dienen als gedeeltje van de nieuwe openingspost voor deeltje 9.

Maar DeeD2k2 (mod) is al een tijdje niet online geweest dus het is even afwachten wat hij ervan vindt.
miranon schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:59:
[...]
Zoals aan het eind van de guide te lezen valt bazeer ik de prijzen op goedkope webwinkels en gemiddelde e-bay prijzen.

En mp3shop behoort absoluut niet tot de goedkope webwinkels, wat zeg ik, veel duurder dan daar zul je ze niet vinden op het internet!

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 31-10-2007 00:47 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.