Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
idd mooi overzicht, maar is het verstandig om iedereen (alleen) ebay te adviseren als we weten wat voor misstanden daar kunnen vookomen (en ook komen) en hoe laks ebay is als er geld weg iz.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met ebay, maar ook een hele slechte, en geloof me dan ben je niks als koper, helemaal niet als t om dit soort ''kleine' bedragen gaat (de mijne was destijds rond de 1100 euro en daar ''kon'' al ''niks aan gedaan worden'')

En zo met mij nog vele andere (zie t ebay forum zelf bijv.)

Ik wil dus alleen maar zeggen PAS Op, goede feedback zegt niet alles.

[ Voor 11% gewijzigd door musiqman op 31-10-2007 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Vandaag die Sennheiser CX400 binnen gekregen. Meteen naar de Media Markt gekeken of de verpakking ook maar iets afwijkt, maar hij was hetzelfde. Thuis opengemaakt, en ik kan met grote zekerheid zeggen dat ze origineel zijn. De gebruikte verpakkingsmaterialen, de kwaliteit van de (nep)leren pouch, etc., etc.

Maargoed. Ik heb weinig ervaring met oordopjes. Drie jaar geleden een mp3-speler gekocht, maar de bijgeleverde oordopjes vond ik niks. Meestal luisterde ik gewoon thuis en dan gebruikte ik een grote full range koptelefoon. Nam hem alleen mee voor lange reizen, en ook daar gebruike ik een gewone (maar kleinere) koptelefoon. Daarna kocht ik een mooie telefoon met mp3-speler van zeer goede kwaliteit. Echter, de oordopjes vond ik weer niks. Heb toen een duurdere headset bijgekocht met 3.5mm jack zodat ik mijn koptelefoons weer kon gebruiken. Maar bij die headset zaten verassend goede in-ears (of net als de Sennheisers, "canal nogwat"). Deze: http://www.sonyericsson.c...te=pip1&zone=pp&pid=10254

Die heb ik twee jaar lang met volle tevredenheid gebruikt, totdat ik laatst een kabelbreukje opgelopen had. Nu heb ik een nieuwe telefoon besteld met nog mooiere en (kwalitatief) betere speler, en wilde eens nog betere dopjes proberen. Gezien mijn goede ervaring met Sennheiser en het feit dat de CX400 een kort kabeltje heeft (omdat die 3.5mm connector van die headset bij mijn borst hangt) heb ik deze maar besteld.

Verpakking opengemaakt, ziet er allemaal prachtig uit. Erg mooie leren pouch, de cable winder is geweldig (beschermt je oordopjes nog meer en het is compact), en alles prima. Ik zie ook dat de rubberen oordopjes die je kunt vervangen bijna hetzelfde zijn als de SonyEricsson's. Goed, ik doe ze in, zitten even comfortable als mijn SE's. Doe wat mp3's op met hoge bitrate... Euhm... Klinkt goed... Maar... Echte verbetering hoor ik niet. Ik weer mijn SE's in (heb nieuwe headset besteld waar de oordopjes ook bijzitten)... Bijna even goed...

Dus de geluidskwaliteit had ik beter verwacht helaas. Ze zijn wel duidelijk (iets) beter dan de SE's hoor: Helderder en gedefinieerder geluid in het algemeen, betere midhoge frequenties, iets opener. Maar een echte vooruitgang is het niet vind ik...

Nou is het zo dat die SE's waarschijnlijk ook gewoon heel goed zijn, en dat dat mijn enige referentie is. Maar ik heb die Sennheisers gekocht met de veronderstelling dat het een grote vooruitgang zal zijn... Die is er wel, maar best klein... Maar die pouch, cable winder, en het feit dat de oordopjes een "gaas" hebben i.p.v. het met stof beklede afdekstukje van de driver vind ik wel weer top.

Met andere woorden: die SE's de ik had blijven erg goed. En ik houd ze denk ik gewoon, ook al zijn de Sennheisers wat beter. Die 80 euro die ze in de winkel kosten (heb er ongeveer 50 euro voor betaald) zijn ze misschien wel waard, maar nogmaals, geen gigantische verbetering wat betreft geluidskwaliteit ten op zichte van de SonyEricssons. Voor echte verbetering moet ik maar naar een andere klasse oordopjes kijken denk ik.

Dus als iemand mijn nieuwe Sennheisers CX400 (silver) wil kopen voor 45 euro incl. verzending... :P Kan ik mooi doorsparen voor de q-Jays... :9

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Gisteren na aanleiding van Outlandos's review de Creative EP-630 besteld en vandaag binnegekregen via BOL.COM :*)

1e ervaring:
1)Geweldig geluid! Lekkere bass. Zeer geschikt voor trance, dance, electro, hardstyle 8)
2) Zitten erg lekker in je oor :) Mijn oren kunnen op een of andere manier maar moeilijk wennen aan gemiddelde oordopjes, maar deze blijven lekker goed zitten en voelen goed aan.
3) van de buiten hoor je weinig, terwijl je ze lekker aan hebt in je oren. Omgevingsvriendelijk dus :)

Thanks Outlandos _/-\o_
Thanks bol.com voor snelle levering _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Djerique op 31-10-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik hoor het geruis op de achtergrond heel goed. Is wel storrend. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Weet iemand hoe dit komt?
combinatie S/N ratio van de bron en de gevoeligheid van de dopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:02
.zolder schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

combinatie S/N ratio van de bron en de gevoeligheid van de dopjes
En naar mening ook een erg slechte bron, dan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 25-08 20:44
Die Sennheiser CX300 is in alle opzichten beter dan de Creative EP630 toch? :P
Want ik krijg die sennheiser binnenkort binnen, en ik houd van bass :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:49:
Ik hoor het geruis op de achtergrond heel goed. Is wel storrend. Weet iemand hoe dit komt?
Slechte bron i.c.m. oordoppen met een hoge gevoeligheid. Zoek eens op 'the hissbuster' of 'sound level attenuator'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_EOS
  • Laatst online: 17-11-2022
Stormbringer schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:38:
Vandaag die Sennheiser CX400 binnen gekregen.
Dus de geluidskwaliteit had ik beter verwacht helaas. Ze zijn wel duidelijk (iets) beter dan de SE's hoor: Helderder en gedefinieerder geluid in het algemeen, betere midhoge frequenties, iets opener. Maar een echte vooruitgang is het niet vind ik...

Met andere woorden: die SE's de ik had blijven erg goed. En ik houd ze denk ik gewoon, ook al zijn de Sennheisers wat beter. Die 80 euro die ze in de winkel kosten (heb er ongeveer 50 euro voor betaald) zijn ze misschien wel waard, maar nogmaals, geen gigantische verbetering wat betreft geluidskwaliteit ten op zichte van de SonyEricssons. Voor echte verbetering moet ik maar naar een andere klasse oordopjes kijken denk ik.
Het bekende probleem: Ga eerst die oordopjes een tijdje warmdraaien. Meestal een paar dagen op gewoon vermogen aansluiten op je MP3 en luister dan nog eens.
Meestal is dat een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Mr_EOS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:47:
[...]

Het bekende probleem: Ga eerst die oordopjes een tijdje warmdraaien. Meestal een paar dagen op gewoon vermogen aansluiten op je MP3 en luister dan nog eens.
Meestal is dat een wereld van verschil.
Oeps, niet eens aan gedacht... :|

Hartelijk dank daarvoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
PolluxDKB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:07:
Die Sennheiser CX300 is in alle opzichten beter dan de Creative EP630 toch? :P
Want ik krijg die sennheiser binnenkort binnen, en ik houd van bass :D
Ze zijn bijna identiek aan elkaar; qua geluid klinken ze bijna hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk sinds een dag of 2 weer regelmatig in dit topic, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Eerst even kort mijn oordoppen-verleden.

Zo'n anderhalf jaar geleden begon ik te kijken naar de wereld van de oordoppen. Ik ben toen begonnen met de Sony EX-71. Dat was toch wel effe wat anders dan standaard oordopjes die geleverd worden bij een mp3-speler. Helaas ging de vrij dunne kabel binnen 4 maanden kapot. Ik balen natuurlijk, dus ik kijken op Tweakers. Ik ontdekte er dit topic en ik besloot om de toen gehypte EP-630 van Creative te nemen. Hij was goedkoper dan mijn oude Sony en het draad zou beter moeten zijn. Totdat de katten ze verrot vraten, door een moment van onoplettendheid. Nu ik een beetje heb kunnen sparen wil ik een stap verder nemen. Nu zoek ik dus een beetje in de prijsklasse van rond de 100 euro. De Westone UM1, Super.Fi 5 Pro & 1 v/d de nieuwe Shures leken me wel wat. Welke kan ik het beste nemen of zijn er alternatieven die ik zeker moet overwegen? Ik wil me echt houden aan rond de 100 euro, dus laat zeggen max. 120 euro. Het liefst ook een volledige IEM. En als je dan een aanrader voor mij hebt, waar kan ik deze dan het best kopen? (Of mag je dat niet vermelden). In ieder geval vriendelijk bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Zou je op z'n minst één pagina terug willen zoeken?
Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:28:
Zou je op z'n minst één pagina terug willen zoeken?
Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" ......
Ja, die heb ik gezien. Maar dat is een categorie tot 150 euro. En dat is weer net iets te ver. Ik vraag me dus gewoon af: heeft het zin om de oorodopjes uit die categorie tot 150 euro die rond de 100 euro zijn te nemen boven die van de 60 euro. Ik hoop ook gewoon op persoonlijke ervaringen met de door mij hierboven genoemde oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:03:
[...]

Ja, die heb ik gezien. Maar dat is een categorie tot 150 euro. En dat is weer net iets te ver. Ik vraag me dus gewoon af: heeft het zin om de oorodopjes uit die categorie tot 150 euro die rond de 100 euro zijn te nemen boven die van de 60 euro. Ik hoop ook gewoon op persoonlijke ervaringen met de door mij hierboven genoemde oordopjes.
Het lijkt me niet veel moeite om reviews te zoeken van de oordoppen die wél binnen jouw budget vallen en vervolgens een individuele beslissing te nemen? Het ene setje is simpelweg niet voor iedereen beter dan het andere setje, persoon A wil neutrale, accurate oordopen, persoon B wil warme oordopppen met wat meer bass, persoon C wil liever geen in-ears, maar ear-buds, persoon D wil een iPhone compatible setje en is meer gericht op comfort en design, persoon E wil duurzame doppen zonder microphonics, persoon F wil isolerende doppen, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Wow, aantrekkelijke prijzen.. bijv. ook JBL 220 voor 29 euro inclusief verzendkosten.. :9

@Stormbringer:
Goede kans dat je niet optimaal gebruik maakt van de Sennheisers door:
a. nog niet ingespeeld
b. een slechte bron (een telefoon)
c. die 3.5mm tussenjack die voor extra ruis zorgt
(d. onvoldoende kwaliteit geluidsbestanden, 128kbps klinkt ook slecht met dopjes van 1000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
LVGH schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:04:
[...]@Stormbringer:
Goede kans dat je niet optimaal gebruik maakt van de Sennheisers door:
a. nog niet ingespeeld
b. een slechte bron (een telefoon)
c. die 3.5mm tussenjack die voor extra ruis zorgt
(d. onvoldoende kwaliteit geluidsbestanden, 128kbps klinkt ook slecht met dopjes van 1000 euro)
Dankje, maar ik wat de laatste drie punten betreft heb ik zoveel mogelijk verschillen getest. Telefoon, DVD-speler, computer; externe kwaliteitsgeluidskaart, ingebouwede geluidskaart, verschillende tussenjacks van telefoon; verschillende muziekstijlen, direct van CD, 320kkbps, 128kbps...

Maargoed, ik had ze niet ingespeeld! 8)7 Ben ik nu een uur of 15 mee bezig... Hoop dat er ook echt een duidelijke verbetering zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

na 10 uur zouden ze wel ongeveer ingespeeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ok, heb de Sennheiser's CX400 nu ongeveer 24 laten inspelen op veelzijdige muziek (klassiek, Pink Floyd, wat hard rock á la Deep Purple/Rainbow/Whitesnake/Led Zeppelin, akoestisch, en ook veel live uitvoeringen van de eerdergenoemde... :9 ). Ik op de fiets, en het eerste wat me opviel was dat ik totaal geen last had van windgeruis! Voor mijn gevoel misschien, want die SonyEricsson's brachten best wat ruis met zich mee... En sowieso sealen ze veel beter. Dat heeft me dan heel erg blij gemaakt... :D

Wat klank betreft is het inderdaad ook wat beter geworden, alles is een veel beter "geheel". Al met al is het dus wel een verbetering ten opzichte van de SE's: accessoires (pouch en cable winder vind ik erg handig), betere seal (minder omgevingsgeluid en geen windgeruis op de fiets), en qua geluid ben ik er ook op vooruit gegaan...

Toch had ik een grotere vooruitgang wat geluid betreft verwacht, maar waarschijnlijk komt dat omdat de SonyEricsson's ook gewoon heel goed zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:12:
Ik kom ook met een vraag. Ik heb nu zelf Sennheisers, namelijk de OMX 90 VC. Dit zijn perfecte doppen, qua geluid dan. Het grootste problemen is de slijtage aan de kabels( rond de contacten laat de lijm los !!!). Ook het comfort van het blijven zitten is met beide afstel ringen niet goed te krijgen. Ik heb nog wel MX450 liggen maar daar zijn een paar nadelen aan, ten eerste zitten ze niet lekker na een uur( gewoon pijn aan mijn oren) en ook het geluid is mij te blikkerig.

Daarom dacht ik laat ik gaan voor mijn eerste setje inear doppen. Ik wil niet direct gaan voor Shure's of andere dure doppen, maar gewoon een goed instap setje die lekker zitten en goed geluid geven.

Nou zat ik zelf te twijfelen over de volgende doppen. Een Creative EP- 630 en een setje Sennheisers CX300. Ik wil ook direct een paar vragen stellen( er zullen standaard vragen bijzitten maar ja dat heb je altijd)
  • Er word altijd een vergelijking gemaakt met de bass van de EP 630 en de CX 300. Maar hoe zwaar ligt de bas er nou echt op. Ik hoef zelf niet een uberbas. Als die er wel inzit dan haal ik hem er wel uit met mijn mp3 :9
  • Hoe stevig zijn de kabels. Zijn ze een beetje van stevige kwaliteit en flexibel of even blikkerig als die van mijn MX450( ja die is ingespeeld)
  • Mijn muziekstijl is allround( van goa/trance tot klassiek, van deathmetal tot coldplay) Dus de doppen moeten allround zijn( aan de merken te zien zijn ze dit zeker maar toch zekerheid ;) )
  • Passen de reserve dopjes/sleeves/rubberen opzet gevallen van de CX 300 ook op de EP630. Dit omdat ze uit dezelfde fabriek zijn en naar wat ik gelezen heb alleen de drivertjes anders zijn( getweakt volgens de TS :P)
Dit gaat allemaal op mijn Samsung YP-Z5F of Sony walkman NW-105( als ik wat langer weg ben zonder PC. Batterijen en 50 uur op 1 batterij FTW :D)

Dit waren al mijn vragen. Ik hoop dat ze een beetje positief beantwoord worden zodat ik ook mij kan bekeren tot de inear's :D
Omdat ik nergens nog duidelijke antwoorden heb kunnen vinden stel ik deze vraag nog maar een keer :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Heb nu al langere tijd de CrossRoads MylarOne XB Earphone en ben er steeds tevredener mee! Het geluid is goed en vooral detailrijker in vergelijk met de vorige Sharp. Eeven nog over muziek converteren. Ik zet alles ( flac/wav/monkey) om naar Apple lossless en gebruik hiervoor dBpoweramp Music converter ( free ) en als ik een cd rip via itunes zet ik hem ook direkt om naar Apple lossless en dan op de touch!
Mp3 coverteren heeft natuurlijk geen zin ( denk ik )

[ Voor 4% gewijzigd door marcellux op 01-11-2007 22:15 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Ben ook tevreden van de XB van MylarOne.
Had ze vandaag op het werk aan, en had ze niet overdreven hard op staan naar mijn gevoel.
Maar na een paar uur als ik ze afzette had ik wel een raar gevoel in mijn oren, alle geluiden hoorden anders aan, wilt dit zeggen dat ik het volume te hoog heb gezet ? of is dat altijd wel als je met in ears een tijdje hebt geluisterd ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn MylarOne XB's zijn besteld en hopelijk inmiddels al onderweg :)

Ik ben toch bang dat de bass mij gaat tegenvallen aangezien ik 'verpest' ben met de CX300.
Iemand al die 2 vergeleken? Als ik de XB's binnenheb zal ik ze eens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:12:
[...]
Het lijkt me niet veel moeite om reviews te zoeken van de oordoppen die wél binnen jouw budget vallen en vervolgens een individuele beslissing te nemen? Het ene setje is simpelweg niet voor iedereen beter dan het andere setje, persoon A wil neutrale, accurate oordopen, persoon B wil warme oordopppen met wat meer bass, persoon C wil liever geen in-ears, maar ear-buds, persoon D wil een iPhone compatible setje en is meer gericht op comfort en design, persoon E wil duurzame doppen zonder microphonics, persoon F wil isolerende doppen, etc. etc.
Om het dan maar iets preciezer te maken. Ik luister veel naar Pop & Rock, maar er zit ook R&B tussen. Ik gebruik nu een Zune. De oordopjes moeten niet TE 'bassy' zijn, want dan gaan mijn oren naar de kloten :P. En het budget is tot 120 euro. Ik weet ook niet zoveel af van begrippen als 'warm' of 'neutraal geluid' enz. Daarom vraag ik ook om hulp. En ik kan niet op head-fi.org kijken, mijn vader heeft op de computer een filter gegooid. Head-fi.org wordt daardoor ook geblokkeerd. Dus vandaar dat ik jullie vraag welke ik het beste kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Skillz schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:17:
Ik ben toch bang dat de bass mij gaat tegenvallen aangezien ik 'verpest' ben met de CX300.
Hoezo verpest? Omdat daarvan de bass krachtiger/beter is?
Dan wordt je dadelijk ook 'verpest' door de mylarone, maar dan in de hoog en middentonen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:12:
Ik kom ook met een vraag. Ik heb nu zelf Sennheisers, namelijk de OMX 90 VC. Dit zijn perfecte doppen, qua geluid dan. Het grootste problemen is de slijtage aan de kabels( rond de contacten laat de lijm los !!!). Ook het comfort van het blijven zitten is met beide afstel ringen niet goed te krijgen. Ik heb nog wel MX450 liggen maar daar zijn een paar nadelen aan, ten eerste zitten ze niet lekker na een uur( gewoon pijn aan mijn oren) en ook het geluid is mij te blikkerig.

Daarom dacht ik laat ik gaan voor mijn eerste setje inear doppen. Ik wil niet direct gaan voor Shure's of andere dure doppen, maar gewoon een goed instap setje die lekker zitten en goed geluid geven.

Nou zat ik zelf te twijfelen over de volgende doppen. Een Creative EP- 630 en een setje Sennheisers CX300. Ik wil ook direct een paar vragen stellen( er zullen standaard vragen bijzitten maar ja dat heb je altijd)
  • Er word altijd een vergelijking gemaakt met de bass van de EP 630 en de CX 300. Maar hoe zwaar ligt de bas er nou echt op. Ik hoef zelf niet een uberbas. Als die er wel inzit dan haal ik hem er wel uit met mijn mp3 :9
  • Hoe stevig zijn de kabels. Zijn ze een beetje van stevige kwaliteit en flexibel of even blikkerig als die van mijn MX450( ja die is ingespeeld)
  • Mijn muziekstijl is allround( van goa/trance tot klassiek, van deathmetal tot coldplay) Dus de doppen moeten allround zijn( aan de merken te zien zijn ze dit zeker maar toch zekerheid ;) )
  • Passen de reserve dopjes/sleeves/rubberen opzet gevallen van de CX 300 ook op de EP630. Dit omdat ze uit dezelfde fabriek zijn en naar wat ik gelezen heb alleen de drivertjes anders zijn( getweakt volgens de TS :P)
Dit gaat allemaal op mijn Samsung YP-Z5F of Sony walkman NW-105( als ik wat langer weg ben zonder PC. Batterijen en 50 uur op 1 batterij FTW :D)

Dit waren al mijn vragen. Ik hoop dat ze een beetje positief beantwoord worden zodat ik ook mij kan bekeren tot de inear's :D
Nou ja voor de laatste keer dan :'( :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou gewoon een CX300 (of nu de CX400, iets beter voor bijna dezelfde prijs) kopen. Bass is niet irritant veel, ik schroef hem iig niet terug.
Kabels zijn stevig genoeg: ik rol ze altijd om mijn 4 vingers (vanaf de connector), haal ze van mijn vingers af, maak het 'klosje' plat en wikkel het uiteinde iets van 3x er omheen. Tot nu toe gaat dat prima :)
Allround zijn de doppen ook: ik heb geen muziekstijl gehoord die er niet op gaat. Ik luister alles van Jazz via Pop naar Rock. Sommige Jazz-stukken zijn redelijk klassiek, dus dat moet ook wel lukken. Ik heb alleen het idee dat het midden wat iel is voor een symphonieorkest, maar daar luister ik normaal nooit naar.
Rubbers zijn een groot probleem: ik heb nog nooit iemand de vraag positief zien beantwoorden hoe je aan die dingen kan komen.

Oftewel: gewoon kopen, je zal er geen buil aan vallen. Koop de CX400, dan wil ik ze wel overnemen als ze niet bevallen (heb oordopjes met een kort kabeltje nodig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MBV schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:56:
Ik zou gewoon een CX300 (of nu de CX400, iets beter voor bijna dezelfde prijs) kopen. Bass is niet irritant veel, ik schroef hem iig niet terug.
Kabels zijn stevig genoeg: ik rol ze altijd om mijn 4 vingers (vanaf de connector), haal ze van mijn vingers af, maak het 'klosje' plat en wikkel het uiteinde iets van 3x er omheen. Tot nu toe gaat dat prima :)
Allround zijn de doppen ook: ik heb geen muziekstijl gehoord die er niet op gaat. Ik luister alles van Jazz via Pop naar Rock. Sommige Jazz-stukken zijn redelijk klassiek, dus dat moet ook wel lukken. Ik heb alleen het idee dat het midden wat iel is voor een symphonieorkest, maar daar luister ik normaal nooit naar.
Rubbers zijn een groot probleem: ik heb nog nooit iemand de vraag positief zien beantwoorden hoe je aan die dingen kan komen.

Oftewel: gewoon kopen, je zal er geen buil aan vallen. Koop de CX400, dan wil ik ze wel overnemen als ze niet bevallen (heb oordopjes met een kort kabeltje nodig ;))
Bij ons in Groningen in de Media Markt zag ik laatst een hele bak met vervangrubbers voor de CX300 oa van Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mooi, dan ren ik binnenkort een MM binnen. De linker valt er steeds vaker vanaf, en de sony-dopjes die ik heb liggen zitten voor geen ene meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al geruime tijd in bezit van een paar shure's (EC2). Enige probleem is dat mijn linkeroor het dopje eruitwerkt waardoor deze niet echt blijft zitten. Nu zag ik op internet dat je voor de shure ec3 enz de zogenaamde Triple Flange sleeves kon kopen.

Zijn er vergelijkbare sleeves op de markt voor de EC2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:08:
[...]

Bij ons in Groningen in de Media Markt zag ik laatst een hele bak met vervangrubbers voor de CX300 oa van Sennheiser.
ik heb voor mijn sony's gewoon sony gebeld en die hebben me toen voor zo'n 4e inc een setje opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Vanmiddag na enig wikken en wegen de d-jays aangeschaft. Ik heb even overwogen gewoon voor de q-Jays te gaan, maar vond dat toch teveel geld voor een setje dopjes (nou ja, nu dan nog ;P). De verhalen over de d-jays klinken goed, het merk lijkt gewoon prima doppen te verkopen en zo kan ik wie weet nog eens iets toevoegen aan dit topic :)

De doppen zelf zullen aan een iPod komen te hangen met lossless muziek dan wel de iTunes winkel meuk. En nee, niet de witte, maar de zwarte doppen gekocht (worden niet zo snel smerig en zo...). Anyway, eind deze week dus mogelijk meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:23

Huig

Merino Fanatic

MBV schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:36:
mooi, dan ren ik binnenkort een MM binnen. De linker valt er steeds vaker vanaf, en de sony-dopjes die ik heb liggen zitten voor geen ene meter :(
Over de rubbers:
ik heb destijds bij mp3shop.nl een aantal medium sleeves besteld. Waren bedoeld voor de CX-300, maar passen ook op de ep-630. Ze zijn echter wel prijzig, 21 euro maar liefst.
Voor de geïnteresseerden: klik hier

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Mijn EX71's hebben sinds een paar dagen wat problemen - het geluid in het rechter dopje valt af en toe weg, dus ik vermoed een kabelbreuk...

Nu lurk ik al langer in dit topic en zo kwam ik 'betaalbare' ER-6i's tegen en de reviews zijn lovend... Ik ben echter bang dat ook bij die set een kabelbreuk snel kan optreden, omdat de kabels nog dunner zijn dan de EX71 (meen ik te kunnen zien aan foto's ed.)

Mijn vraag dus; hoe stevig is die kabel? wat zijn ervaringen van jullie?

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Huig schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:55:
[...]

Over de rubbers:
ik heb destijds bij mp3shop.nl een aantal medium sleeves besteld. Waren bedoeld voor de CX-300, maar passen ook op de ep-630. Ze zijn echter wel prijzig, 21 euro maar liefst.
Voor de geïnteresseerden: klik hier
Ik heb een officieel setje CX300 sleeves gekocht op ebay voor $5 + verzendkosten.

En ze waren officieel want ze waren precies hetzelfde als degene die bij de CX300 zelf zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:S Ik heb nu dus die EP-630, en het valt me erg tegen die bas. In het lijstje van outlandos stond ook al dat de bas inder was, maar het is wel erg 'bros' :+ Ik gebruik ze zonder sleeves, maar dat maakt geen verschil neem ik aan? Hoog geluid wel goed hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:52:
:S Ik heb nu dus die EP-630, en het valt me erg tegen die bas. In het lijstje van outlandos stond ook al dat de bas inder was, maar het is wel erg 'bros' :+ Ik gebruik ze zonder sleeves, maar dat maakt geen verschil neem ik aan? Hoog geluid wel goed hoor.
Je gebruikt dopjes zonder sleeves, en vindt het missen van bass gek? :X

Die sleeves doen het hem juist, met de kwaliteit van de hoge tonen, maar ook met de lage tonen. Die sleeves zorgen ervoor dat de dopjes goed en diep in je oor zitten, en er niet allerlei omgevingsgeluiden in komen, en het geluid de andere kant op wegwaait. Doe er eens sleeves aan en stop ze er goed in, scheelt... 'best veel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

MBV schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:56:
Ik zou gewoon een CX300 (of nu de CX400, iets beter voor bijna dezelfde prijs) kopen.
Ikzelf heb de CX300 gekocht, want het prijsverschil van €25 voor een opbergdoosje en een 30cm langer koord vond ik het niet waard.

Ben zeer te spreken over het geluid wat eruit komt, vooral omdat dit setje mijn oude €15 Philps dopjes vervangt.

Maar ik heb een vraagje met betrekking tot waar je op moet letten bij die sleeves die erbij zitten.
De medium valt voor mij af, want die voel ik drukken in mijn gehoorgang wat betekent dat deze dus te groot is. Het rare is dat de kleine als de grote sleeves wel goed zitten. Bij beide krijg ik ook even goed geluid: de kleine kunnen verder mijn oor in dus geven daarom voldoende geluid. En de grote kunnen minder diep, maar sluiten de boel beter af.

Maar welke van de twee is dan nu voor mij de juiste keuze om te gebruiken? Want kan nergens vinden of je je nu moet baseren op hoe diep de dopjes je oor in moeten of dat ze goed afsluiten.

Al vind ik het nog steeds raar dat de medium sleeves te groot zijn, maar de grote sleeves dan weer niet 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:52:
je gebruikt ze zonder sleeves :D ? wow dat moet kun in je oren zitten! hoe houd je ze in hemelsnaam erin?

zonder sleeves kan ik me idd voorstellen dat je geen bas hebt :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De CX400 is trouwens qua geluid wel een stuk anders als de CX300.

Bij de CX400 is de basweergave een stuk 'minder' geworden en zijn de details van de mid/high's ook (daardoor?) een stuk beter.

Ik heb daarom nog een extra paar CX300 aangeschaft, zou niet meer zonder die bass kunnen.
Me = basshead :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de EP-630 ongeveer een week binnen nu, en het bevalt allemaal prima. Isolatie, geluidskwaliteit, hoeveelheid bass enz. is allemaal erg goed voor 20 euro.
Maar vroeg me af of ze nog beter zouden klinken/meer isolatie bieden als je er andere sleeves op zet. Van andere in ears dus (E2C of ER6i bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteViper schreef op woensdag 07 november 2007 @ 02:29:
[...]

je gebruikt ze zonder sleeves :D ? wow dat moet kun in je oren zitten! hoe houd je ze in hemelsnaam erin?

zonder sleeves kan ik me idd voorstellen dat je geen bas hebt :') .
Ik krijg ze niet in mijn oren met :P, mijn oren zijn niet zo diep :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Moet je de kleine pakken. En het heeft niets met je oordiepte te maken, veel meer met de breedte van je gehoorgang. Als je oren zo ondiep zijn dat ze direct tegen je trommelvlies aan komen, dan is er iets anders mis :+

En zonder sleeves kan je geen bas krijgen: alles wat aan lucht naar je trommelvlies wordt verplaatst, gaat direct naar buiten. Pak maar eens een auto-speaker en sluit hem los aan op een versterker. Probeer het daarna nog eens wanneer je hem in een plank stopt (of 2 plankjes links/rechts er tegenaan houden). Dat effect heb je nu 10x zo sterk in je oren.

Ja ik weet dat die vergelijking niet 100% klopt, maar het idee is hetzelfde

[ Voor 50% gewijzigd door MBV op 07-11-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Skillz schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:48:
Ik heb daarom nog een extra paar CX300 aangeschaft, zou niet meer zonder die bass kunnen.
Me = basshead :)
Je had toch Mylarone XB's besteld, heb je die al uitgetest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Waar je ook op moet letten is dat je ze van achteren naar voren duwt. Het helpt vaak veel wanneer je het sleevje een beetje vochtig maakt en je oorlel met je andere hand (achter je hoofd lans, voordat je zit te klooien ;) ) naar achteren trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de bedoeling dat het lijkt alsof er een zuignap op je oor zit, je niks van je omgeving hoort, en als je hem beetje beweegt hij er gewoon weeer uit gaat?

mijn oren zijn inderdaad te klein ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het is idd de bedoeling dat het een soort van zuignap in je oor is. Als je dan een klein beetje beweegt is de onderdruk weg, en kan je prettiger luisteren :) Door de onderdruk van de 'zuignap' zal je geluid vervormd zijn.

Maareh, die zuignap óp je oor: klinkt dat wel goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand onlangs nog iets gekocht bij i-shopping4u.com?
Ik heb de Sony MDR-E888SP daar besteld, netjes orderbevestiging per mail, maar geen betalingsinfo van paypal, niets op hun site te vinden en de reageren niet op mail.
Kan nergens anders die Sony MDR-E888SP vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zijn er ook nederlandse shops die van die sleeves verkopen?
Ik ben namelijk 1 large dopje van m'n ep630's kwijt en nu heb ik alleen nog een small over. (medium was ik al langer kwijt)

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 08-11-2007 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:32:
Het is idd de bedoeling dat het een soort van zuignap in je oor is. Als je dan een klein beetje beweegt is de onderdruk weg, en kan je prettiger luisteren :) Door de onderdruk van de 'zuignap' zal je geluid vervormd zijn.

Maareh, die zuignap óp je oor: klinkt dat wel goed? :)
kun je die sleeves niet bewerken zodat de bas blijgt maar ze smaller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:02:
Ik heb de Sony MDR-E888SP daar besteld, netjes orderbevestiging per mail, maar geen betalingsinfo van paypal, niets op hun site te vinden en de reageren niet op mail.
Audiocubes heeft de Sony MDR-E888LP, kijk ook eens naar de Yuin PK2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Nu online
hmm, op mijn Shure Se210 zitten de sleeves wel ERG vast... gewoon er aftrekken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:02:
Ik heb mijn E888's daar lang geleden (1,5 jaar ofzo) besteld en dat ging toen probleemloos, vreemd. Misschien nog even geduld hebben..
Als het je niet per se om de korte kabel te doen is, zou je de LPs kunnen bestellen bij bluetin.com (36 euro). De Yuins zijn waarschijnlijk ook een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:09:
[...]

kun je die sleeves niet bewerken zodat de bas blijgt maar ze smaller zijn?
Die sleeves zijn letterlijk sleeves, het is een dingetje in deze vorm: /|\ gemaakt van enorm dun rubber. Echt iets erafhalen kan dus niet, en zal je ook niet helpen.

De eerste periode moeten sommigen gewoon wennen aan hoe die dingen je oor in gaan. Al moet ik wel toegeven dat ik de sleeves van de sony's beter vond; die zijn gladder en glijden beter je oor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
Wat voor merk/type zijn de standaard oordopjes die meegeleverd worden bij een Sony Ericcson Walkman telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
DjRex schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:16:
Wat voor merk/type zijn de standaard oordopjes die meegeleverd worden bij een Sony Ericcson Walkman telefoon?
HPM-65 of HPM-82 geloof ik. Van Sony Ericsson zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
PolluxDKB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:36:
[...]

HPM-65 of HPM-82 geloof ik. Van Sony Ericsson zelf.
Hebben ze die ook met een lang snoertje? Want die standaard bij je telefoon zitten hebben maar kort snoertje die je dan in zo'n converter moet pluggen die weer in je telefoon past. Zonder de snoer van die converter erbij is de lengte maar 30cm ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de YUIN PK2 al een aantal maanden.
Om eerlijk te zijn vind ik het een miskoop. Ik denk nu had ik toch maar verder gezocht naar de sony e888.

Het geluid is normaal. Niet echt super. Wel gewoon goed.

Kabelbreuk begint eraan te komen. Bij elke oordopje is er een stukje open. Precies op het gedeelte waar het kabel uit de oordopje uit komt

Kabel is super lang. Bijna 1,80M. (ik ben 1,85 en als me iPod Video eraan zit dan komt hij net op de grond)

Oordopjes zijn heel klein. En zitten goed in de oren.

Ik denk niet dat het gaat om namaak. Want ik heb ze van die 'dealer' uit Engeland. Weet zo geen naam/adres te noemen maar kan het opzoeken bij eventuele interesse.

Want ik leuk zou vinden is om ze een keer met iemand te ruilen voor een aantal dagen met een Sony e888. Dan kan die persoon een review er van maken. En dan weet ik hoe de Sony klinkt.

Ik doe niet aan in-ear oordopjes. Want daar krijg ik echt hoofdpijn van. Dat had ik ook eerder vermeld in het topic. Heb toen uit eindelijk deze besteld maar ben er niet echt te vreden mee. De Sony EX-71 heeft echt een betere geluid. En als je de volume omhoogd schroefd beginnen de Yuin's snel te kraken.

Kortom: Ze zitten echt goed. Maar klinken normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
-DG- schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:22:
Zijn er ook nederlandse shops die van die sleeves verkopen?
Ik ben namelijk 1 large dopje van m'n ep630's kwijt en nu heb ik alleen nog een small over. (medium was ik al langer kwijt)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Bij mijn Creative EP630's is een oortje opeens 'kapot'. Je hoort nog alleen nog heel zacht muziek wanneer je de mp3-speler op het hoogste volume zet... maar bij een normaal volume hoor je dus niks. Draaien aan de kabels enzo heeft geen effect. Zou dit nog onder de garantie vallen, of doet jullie dit toch denken aan kabelbreuk oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
ik heb ze weleens zien liggen bij de mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb nu net mijn EP-630 gekocht. :+ Tegen al het advies in van anderen. Maar het tegendeel is bewezen. Voor de helft van de prijs levert behoorlijk extreme prestaties( nog niet eens ingespeeld _/-\o_ :D ) Heb nu het oude doosje van mijn MX400 gepakt en daar kan ik mijn dopjes MET sleeves goed in bewaren( het past en blijft zitten) Zodat ik niet snel mijn sleeves verlies. Ik ben er tot echt extreem tevreden mee. Nu nog wat spelen met de Equaliser van mijn MP3. Vind zelfs dat in deze dopjes teveel bas zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De mediamarkt in Eindhoven heeft geen sleeves, alleen voor de Shure's. En dat terwijl de mediamarkt €60 durft te vragen voor de CX300, en ze niet eens op voorraad heeft :X

Waar hebben ze ze wel? Rotterdam Centrum, Rotterdam Alexandrium, bij Utrecht centraal in de buurt, of anders op de (spoor-)lijn Eindhoven-Breda-Rotterdam? Elke week op en neer, dus dan kan ik ergens uitstappen en de volgende trein verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lan Mandragoran schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:42:
Bij mijn Creative EP630's is een oortje opeens 'kapot'. Je hoort nog alleen nog heel zacht muziek wanneer je de mp3-speler op het hoogste volume zet... maar bij een normaal volume hoor je dus niks. Draaien aan de kabels enzo heeft geen effect. Zou dit nog onder de garantie vallen, of doet jullie dit toch denken aan kabelbreuk oid?
Even de rubbertjes verwijderen, en de gaasjes schoon maken. Gebeurd met die doppen wel vaker :) Stond dat overigens niet in de start post oid?

Anyway, ik heb dus ook Creative EP630, erg fijne dopjes, alleen vind ik het soms wat irritant dat het snoertje een soort van anti-slip laag heeft. Best irritant als je door de stad fiets, als je achterom kijkt blijft het snoer wel eens aan mijn kraag 'plakken' en trek je een dop uit je oor.
Hebben de Creative EP630 dopjes dat nu nog steeds? En andere merken in ears dan? Bij de MM konden ze het me niet vertellen, en de doosjes open wrikken vonden ze ook geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik wil graag de JBL 220 halen op ebay van wind130 http://stores.ebay.nl/wind130
Ik had hem een email gestuurd maar hij heeft er niet op gereageerd. Heeft iemand ervaring met deze verkoper. Of heeft iemand een alternatief?

Martin

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Touchdomex schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:40:
[...]

Nou ja voor de laatste keer dan :'( :>
Ik heb een cd'tje van Vivaldi's 4 seizoenen gekregen (Readers Digest, English Chamber orchestra), dus ik heb die even aangezet. Via mijn laptop aangesloten, maar dat mag niet teveel uitmaken :) Klinkt over het algemeen erg goed, maar de bass is te zwaar voor het stuk. Bij het begin van het voorjaar ;) hoor je steeds de contrabas iets te nadrukkelijk. Een beetje equaliser kan dat oplossen. Sound staging is belabberd, maar dat heeft denk ik meer met de opname te maken dan met de oordopjes ('k hoor ook LP-klikjes in de zachte stukken :))

Als je de bass iets kan terugdraaien met een equaliser: gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Eindelijk, CX300 sleeves gevonden! En nog dicht bij huis ook (voor mij).

Huggers Elektronika in Boxmeer heeft ze. Kosten slechts € 2,95 per setje (2 stuks) (das duurder dan de €21,- van mp3-shop maar wie wil er nou 10 sleeves?)
Winkel doet niet aan verzending maar ik wil best een helpende hand zijn voor Tweakers buiten de regio, zie profiel voor mail of dm.

Of misschien een IA/SK-actie starten gezien er volgens mij best veel animo is voor de sleeves?

[ Voor 26% gewijzigd door HyperioN op 10-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan zou ik ze wel via mp3-shop kopen ;) Ik koop dan wel 2 in 1x, voor het geval dat ik de volgende kwijtraak/verslijt :)

Ik ga maandag/dinsdag eerst eens kijken bij de handyman en wat electro-zaken in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Waarom moet je nieuwe sleeves dan? Gaan die originele zo snel kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
MBV schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:
Dan zou ik ze wel via mp3-shop kopen ;) Ik koop dan wel 2 in 1x, voor het geval dat ik de volgende kwijtraak/verslijt :)

Ik ga maandag/dinsdag eerst eens kijken bij de handyman en wat electro-zaken in Eindhoven.
Ja, maar mp3shop verkoopt ze ook alleen per 10, en dat lijkt me ietwat overdreven. Bovendien is €21 1/3 tot 1/2 van de aanschafprijs van de dopjes zelf.. Beetje gortig dus.
Winkeleigenaar zei dat iedere Sennheiser-dealer ze gewoon kan krijgen maar niet alle shops verkopen ze per stuk/set en dus alleen in de originele Sennheiser 10-verpakking.
PolluxDKB schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:30:
Waarom moet je nieuwe sleeves dan? Gaan die originele zo snel kapot?
Nee eerder kwijtraken en om hygienische redenen..

[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 10-11-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik bedoelde dus ook voor die inkoopactie :) En die van mij schiet nu al af en toe los, dus ik wil reserve hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
MBV schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:23:
Moet je de kleine pakken. En het heeft niets met je oordiepte te maken, veel meer met de breedte van je gehoorgang. Als je oren zo ondiep zijn dat ze direct tegen je trommelvlies aan komen, dan is er iets anders mis :+

En zonder sleeves kan je geen bas krijgen: alles wat aan lucht naar je trommelvlies wordt verplaatst, gaat direct naar buiten. Pak maar eens een auto-speaker en sluit hem los aan op een versterker. Probeer het daarna nog eens wanneer je hem in een plank stopt (of 2 plankjes links/rechts er tegenaan houden). Dat effect heb je nu 10x zo sterk in je oren.

Ja ik weet dat die vergelijking niet 100% klopt, maar het idee is hetzelfde
Idd ze hoeven niet echt in je gehoorgang, ze moeten zich vacuum zuigen aan het begin van de gehoorgang, ze blijven door de zuigende werking goed zitten, terwijl ze eigenlijk helemaal niet diep zitten, ik gebruik de middelmatige sleeves. bij de kleinere moet ik ze veels te diep stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik wil graag een JBL 220 kopen. Op ebay staan ze voor ongeveer €20 erop. Zijn er fake JBLs?
En kan weet iemand een betrouwbare verkoper op ebay die ze heeft?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldp1991
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05-2022
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120179791423
iemand een idee of dit fake is?? adh van de verpakking misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zeker maar 99% zeker dat die nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldp1991
ik ben er ook bang voor ik zit overgens nog erg te twijvelen tussen de cx300 en de bose dopjes(deze rade een audiozaak me aan) en waren volgens hem beter da shures in die prijs catagorie heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
ronaldp1991 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:42:
ik ben er ook bang voor ik zit overgens nog erg te twijvelen tussen de cx300 en de bose dopjes(deze rade een audiozaak me aan) en waren volgens hem beter da shures in die prijs catagorie heeft iemand daar ervaring mee?
Hij verkocht vast geen Shures.. Bose heeft gewoon geen goede prijs/kwaliteitverhouding. Typ bovenin by 'quicksearch' eens bose in en druk op enter en binnen drie minuten weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldp1991
ik zie het inderdaad naja word denk ik tog maar een cx300 via bol dot com voor 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:36:
niet zeker maar 99% zeker dat die nep zijn.
En anders zit er nu iemand heel erg te balen: 10 echte CX300 voor €9 per stuk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
DFC-Neo schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:11:
Hi

Ik wil graag een JBL 220 kopen. Op ebay staan ze voor ongeveer €20 erop. Zijn er fake JBLs?
En kan weet iemand een betrouwbare verkoper op ebay die ze heeft?
http://stores.ebay.nl/wind130

Heb ze daar van de week (maandag of dinsdag) besteld en had ze gisteren (zaterdag) al in huis, inclusief verzenden voor 29.90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Heeft er iemand toevallig een goede review kunnen vinden van de CX400? Google leverde alleen maar reviews op bij winkels en vergelijkingssites maar daar zit ik niet op de te wachten. Zit namelijk zelf te twijfelen over de CX300 en de CX400. Houdt wel van bass maar het moet niet overheersen. De CX400 lijken me dus beter geschikt, maar is het de meerprijs waard?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
TS:
Ook Sony probeert terrein terug te winnen met behulp van de MDR-EX90. Dit dopje lijkt op de EX71 zonder zijn nadelen. De draad is dikker en de lage tonen minder overdreven. Ook zouden ze gebalanceerder en helderder klinken dan de EX71. Volgens een enkeling zelfs zoveel dat ze de Ultimate Ears super.fi5 Pro overtreffen. Overtuigen doet het dopje echter nog niet. Het laag blijft modderig en het midden zwak. Ook zorgt het design (een gewoon dopje met een in-ear plug) ervoor dat de isolatie minder is en er zelfs geluid lekt. Al met al hebben deze, in fraai aluminium uitgevoerde, dopjes het meest weg van een Sony MDR-E888 met een extratje. Leuk om te weten is dat Sony's theorie achter deze aluminium behuizing het verminderen van vervelende resonanties is.
Dit stukje tekst is aan de ene kant toch erg negatief over de MDR-EX90's. Ik heb nu EP630's. Moet ik bij dit stukje tekst gaan denken dat:
- ik rotzooi koop.
- ik rotzooi koop voor dat geld (80 euro).
- een flinke verbetering koop.

Dat stukje uit de TS heeft mij toch wel onzeker gemaakt.
(Budget is tevens die ~80 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk dat je voor €80 betere dopjes kan kopen, zeker als je goed kan zoeken op internet :)

@Hierboven en hieronder: de huidige TS is heel erg verouderd. Er is een nieuwe TS in de maak, zoals op de vorige pagina te zien is :)

[ Voor 42% gewijzigd door MBV op 14-11-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Shure E2 wordt nog in de TS genoemd. Maar daar staat weer bij dat sommigen de EP-630 soms beter vinden.
Beetje verwarend op die manier (alhoewel het best waar kan zijn).
Ik kan er nog bij zeggen dat de bass minstens zo goed moet zijn als bij de EP-630's. Dat is dus best goed/hard als ik mijn eigen ervaring erbij pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bedankt. Zal er naar kijken straks en de ervaring posten als ik een keuze heb gemaakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 14-11-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Ik ga inspelen met pinknoise, maar als ik dat gewoon in Winamp doe en hem op repeat zet, dan krijg ik na elke pinknoise loop zeg maar een stopje? Een miliseconde rust tussen dat hij weer opnieuw begint met spelen. Zou dit uitmaken voor het inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inspelen boeit totaal niet. Het enige verschil is dat het inspelen nu gebeurt terwijl het oordopje niet op je oren zitten. Het voordeel: je hoeft niet een week naar baggergeluid te luisteren. De uiteindelijke kwaliteit is hetzelfde.

offtopic:
YA RLY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
MBV schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:54:
Inspelen boeit totaal niet. Het enige verschil is dat het inspelen nu gebeurt terwijl het oordopje niet op je oren zitten. Het voordeel: je hoeft niet een week naar baggergeluid te luisteren. De uiteindelijke kwaliteit is hetzelfde.

offtopic:
YA RLY!
Dat vroeg ik niet :+

Ik heb geen zin om nu minder geluid te hoeven horen :P

Is er niet een programmaatje dat pinknoise zonder pauze afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het boeit dus totaal niet of je pink noise, of rotzooi van P!nk aanzet. Zolang het maar herrie maakt. Lekker laten loopen mét hapering, dat maakt waarschijnlijk iets van 0,1 sec uit wanneer hij klaar is met inspelen. En als je er echt vanaf wil: zet cross-fade aan, met een overlap van meer dan 2ms...

• Saturnus
  • Niet online
Nu is die post van Outlandos in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" erg mooi, maar ebay.nl, marktplaats.nl...
Niemand lijkt de Denon AH-C700 of Mylarone XB's ergens te verkopen...hoe pakken jullie dat nou aan?

Verwijderd

www.bluetin.com

denon's

www.jaben.net/

mylarones

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Zo net de CX400 besteld voor €41 inclusief verzendkosten uit Hong Kong. Nu maar hopen dat het echte zijn en het product ook daadwerkelijk aankomt.

De reviews waren wel positief over deze verkoper. Ook van mensen die de CX400 en 300 hadden gekocht.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb een Ipod nano. Sinds mei 2007 heb ik constant dat mijn in-ear doppen (philips, senheiser cx300 en creative ep-630) aan de rechterkant kapot gaan. Geluid is veel zachter en minder helder.

Dit is nu 4 keer voorgekomen. Hard in- of uitblazen op het oordopje helpt niet (membraampje zit dus op de goede plek)

Waar kan dit aan liggen. Het kan geen toeval meer zijn, 4x in enkele maanden en steeds aan de rechterkant. De Ipod staat altijd op laag volume en in het begin doen de doppen het goed en er komt rechts ook geen ander geluid door de doppen dan alleen de muziek zelf.

Af en toe zitten de doppen ook aan de laptop, welke ook geen hoog volume heeft.

Sloopt de Ipod oordoppen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zijn er meer mensen, die constant last hebben dat van het feit dat één oordopje zachter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik ben gisteren onderweg met het openbaar vervoer een sleeve van mijn creative ep-630 verloren.
Het is er eentje van maatje medium.

Weet iemand hoe ik een nieuw setje medium kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat was toch dezelfde als CX300? Mediamarkt Alexandrium had ze voor €7, krijg je 2 setjes in elke maat. Large en Small kan je volgens mij bijna gratis krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ToFast schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:53:
Zijn er meer mensen, die constant last hebben dat van het feit dat één oordopje zachter wordt?
Als mijn MP3 Speler lager gaat dan een bepaald volume geeft die meer vermogen door naar het linker kanaal, met andere woorden, er komt minder geluid uit het rechter dopje. (Het volume moet dat wel erg laag staan, maar goed.)
Misschien heb je het te laag staan?
En anders moet het inderdaad je MP3 Speler zijn want 4 setjes die zomaar aan één kant kapot gaan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien doet hij ze links anders in dan rechts, waardoor rechts harder slijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik ben de afgelopen 7 maanden redelijk ruig met me EP-630's omgegaan, maar 4 setjes...in een nog kortere tijd...dan moet je wel oren hebben van schuurpapier en handen als tangen. :P
Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.