Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Van die shures weet ik het in ieder geval 100% zeker. Ze bestaan nieteens op de shure website.Johantjuuh schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:51:
Mmmm ok.
Maar je weet het niet zeker?
Ik had hem gemaild, en hij zei dat ze gewoon origineel waren.
Iemand trouwens ervaring met die verkoper: "marcel"
Ook van MP.
Van de sennheiser kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Ik weet wel dat er een groot aantal die zo verpakt zijn fake zijn en worden verkocht op onder andere ebay. Gezien de fake shures is de op voorhand liggende conclussie dat de andere ook grote kans hebben fake te zijn... Maar dat is niet helemaal zeker dus.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Hmm, hoezo voorál voor deze dopjes niet? Denk je dat er (te) veel fakes rondlopen, of meer geen vertrouwen in de web- en Ebay-shops?Kanarie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:27:
[...]
Verschil tussen EX51/71 zijn de dopjes die in je oor gaan. Rubber vs siliconen. De siliconen dopjes van de EX71 zitten veel beter. Bestellen vanuit China is altijd risky en zou ik voor Sennheiser/Creative/Sony dopjes niet aanraden.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Deze merken worden erg vaak nagemaakt. Het hoogste percentage is er voor de Sennheiser CX300. Daarvan zijn de namaak-dopjes qua verpakking en uiterlijk nauwelijks nog te onderscheiden van het echte spul.stevenP schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:32:
[...]
Hmm, hoezo voorál voor deze dopjes niet? Denk je dat er (te) veel fakes rondlopen, of meer geen vertrouwen in de web- en Ebay-shops?
Zie je de Sennheiser CX300 voor onder de 30 euro op Markplaats/eBay, dan kun je er bijna wel van uitgaan dat ze nep zijn.
Ook een merk als Shure krijgt steeds vaker te maken met namaak.
Het zou natuurlijk kunnen dat die gast een doos CX300's bij het grofvuil gevonden heeft en nu voor de helft van de nieuwprijs via marktplaats verkoopt. Maar is het niet veel waarschijnlijker dat dit gewoon namaak uit China is?Johantjuuh schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:51:
Mmmm ok.
Maar je weet het niet zeker?
Ik had hem gemaild, en hij zei dat ze gewoon origineel waren.
[ Voor 26% gewijzigd door Kanarie op 07-10-2007 16:43 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Verwijderd in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"stevenP schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:32:
[...]
Hmm, hoezo voorál voor deze dopjes niet? Denk je dat er (te) veel fakes rondlopen, of meer geen vertrouwen in de web- en Ebay-shops?
http://store.apple.com/Ap...3-1002_100907headphonesnl
Wat hier zo speciaal aan is...Apple vraagt gewoon de volle mep voor die earphones, je zou wel gek zijn ze daar te bestellen (of je moet geld te over hebben)...Vads schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:27:
De Apple Store heeft hun winkel aangevuld met allerlei nieuwe koptelefoons. Sinds vandaag kun je er ook bijvoorbeeld AKG's, Shure's en V-Moda's bestellen!
http://store.apple.com/Ap...3-1002_100907headphonesnl

http://store.apple.com/Ap...D?mco=7E4F2D7D&nplm=BC797
VOor maar 39 incl verzenden. Goede aanbieding toch?
En ik neem aan dat dit wel gewoon de echte zijn...
Goede aanbieding? Die prijs was er een jaar geleden - toen ik ze kocht - ook al op bol.comJohantjuuh schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:26:
Hier de CX300 ...
http://store.apple.com/Ap...D?mco=7E4F2D7D&nplm=BC797
VOor maar 39 incl verzenden. Goede aanbieding toch?
En ik neem aan dat dit wel gewoon de echte zijn...
Het zijn trouwens goede oordopjes voor mensen die er niet te veel geld aan willen uitgeven, al zou ik zelf wel de zojuist uitgekomen nieuwe modellen checken.
Voor mensen die interesse hebben in de q-JAYS:
http://www.anythingbutipo...10/jays-q-jays-review.php
Edit:
Zelf ga ik voor of de q-JAYS, of de Westone 3's.
Maar aangezien die laatste pas rond kerstmis uitkomt en niet goedkoper gaat worden dan $300 gaan we eerst maar voor de q-JAYS.
[ Voor 88% gewijzigd door outlandos op 07-10-2007 20:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tuurlijk, koop eerst eens de CrossRoads MylarOne X3's voordat je gekke dingen gaat doen.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:46:
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear dopjes voor een bredrag van rond de 50 euro. Heb op het moment de Apple in-ear dopjes, waarvan de linker het nu begeven heeft. Heb begrepen dat de prijs-kwaliteit verhouding van die dopjes heel erg triest is, dus het leek me verstandig me eens wat meer te verdiepen in deze wereld. Tot mijn schrik is dit topic meer dan 100 pagina's groot, dus weet ik niet waar ik beginnen. Vond de startpost wel erg nuttig, maar ik vraag me af in hoe verre ik hier op af kan gaan aangezien deze al een jaar oud is. Kan iemand me op weg helpen?
Verwijderd
Yup, top site en nog goedkoop ook!Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:22:
Bedankt voor de hulp, maar ik vind het een beetje enge site. Er staat geen plaatje, uitleg niks? Is het niet op een nederlandse site te bestellen?
Gister naar Mall geweest opzoek naar shure dopjes,alleen de apple store het de nieuwe 210 versie,maar ik wil dus eigenlijk de SE420..lastig,morgen vlieg ik van St.louis naar new orleans,dus hopelijk daar,anders heb ik ook nog flagstaff,las vegas,LA en seattle om te zoeken
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik heb er vorige week ook mijn bestelling geplaatst. Momenteel zijn ze niet op voorraad; pas over een week of 2. Je kunt gewoon je bestelling plaatsen en wellicht doet hij je het aanbod om voor dezelfde prijs een ander type te nemen, de XB. Maar die is voornamelijk voor de eXtra Bass. De X3 is meer algemeen, zeg maar...Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:22:
Bedankt voor de hulp, maar ik vind het een beetje enge site. Er staat geen plaatje, uitleg niks? Is het niet op een nederlandse site te bestellen?
Of ik haal ook die MylarOne's X3. Maar... dat kabeltje is veel te lang! Jaben zelf zegt dat ze geen versie met kort kabeltje voor mij kunnen maken. Maar ik vroeg me af of het met simpel knip- en soldeerwerk op te lossen is? Of kun je dat niet solderen?
Don't live for pleasure, make life your treasure
Probleem is dat ik de jack-connector bij mijn borst heb zitten. Dus dan moet ik ergens bij mijn borst en nek de kabel kwijt. Als de kabel lang is wordt dat dus behoorlijk lastig. Niet alleen qua lengte, maar ook gewicht. Dus zo'n dingetje lost vrij weinig op...
Maar weet iemand of je kabels met wat soleerwerk kunt verkorten?
Shure SE110
Shure SE210
Shure E3
Shure E4
Westone UM1
Is er iemand die weet welke oordopjes (naar hun mening) uit dit lijstje de beste prijs/prestatie (kwaliteit hebben ze allemaal wel) verhouding hebben?
beetje krom. Grote prijsverschillen tussen allen?Cache schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:32:
Zit te twijfelen tussen de volgende modellen:
Shure SE110
Shure SE210
Shure E3
Shure E4
Westone UM1
Is er iemand die weet welke oordopjes (naar hun mening) uit dit lijstje de beste prijs/prestatie (kwaliteit hebben ze allemaal wel) verhouding hebben?
Ik duw de kabel van mijn CX300 onder mijn t-shirt, ziet niemandStormbringer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:27:
Bedankt, maar nee...
Probleem is dat ik de jack-connector bij mijn borst heb zitten. Dus dan moet ik ergens bij mijn borst en nek de kabel kwijt. Als de kabel lang is wordt dat dus behoorlijk lastig. Niet alleen qua lengte, maar ook gewicht. Dus zo'n dingetje lost vrij weinig op...
Maar weet iemand of je kabels met wat soleerwerk kunt verkorten?
Daarom vraag ik ook naar de prijs/prestatie verhouding?Tomino schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:44:
[...]
beetje krom. Grote prijsverschillen tussen allen?

daar had ik een keer contact mee. had ze bijna gehad, maar omdat ik te ''traag'' was ofzo waren ze al verkocht.LED-Maniak schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:27:
[...]
Volgensmij is alles wat hollandelectronics verkoopt fake![]()
Ze durven een Shure D3C(ja, lees je goed, die bestaat nieteens) te verkopen voor de helft van een E2C in de kleur fel groen/fel rood
Blij dat ik t niet doorging.
Verwijderd
Imo zijn de Shure E4 de beste all-rounders van de vijf die jij opsomt. Verwacht wel geen overdreven nadrukkelijke basweergave, maar wel mooie, warme en strakke lage tonen. Een aanrader! En je mag zeker zijn dat je niet al te snel zult willen upgraden na de aanschaf van deze IEM's. Dat is ook een belangrijk argument pro E4.Cache schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:32:
Zit te twijfelen tussen de volgende modellen:
Shure SE110
Shure SE210
Shure E3
Shure E4
Westone UM1
Ik had binnen een paar maanden de E500Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:48:
...
En je mag zeker zijn dat je niet al te snel zult willen upgraden na de aanschaf van deze IEM's. Dat is ook een belangrijk argument pro E4.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Even informatief overigens:
De E serie worden niet meer geproduceerd, deze zijn discontinued. Ze heten nu SCL serie.
[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 08-10-2007 19:13 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
tussen de CX300...
De EP-630
en de AKG K324P.
Zijn en trouwens veel namaak van de AKG K324P ??
LED-Maniak schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:12:
Na de E4C zou ik niet durven over te stappen, foutjes in muziek hoor je veeeel te snel opeens
Even informatief overigens:
De E serie worden niet meer geproduceerd, deze zijn discontinued. Ze heten nu SCL serie.
Ok, bedankt voor de hulp! Nu even een hypothetische vraag: Als je de E3 zou kunnen kopen voor 90-100 euro, zouden er dan nog steeds mensen zijn die voor de E4 zouden gaan?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:48:
[...]
Imo zijn de Shure E4 de beste all-rounders van de vijf die jij opsomt. Verwacht wel geen overdreven nadrukkelijke basweergave, maar wel mooie, warme en strakke lage tonen. Een aanrader! En je mag zeker zijn dat je niet al te snel zult willen upgraden na de aanschaf van deze IEM's. Dat is ook een belangrijk argument pro E4.
Of laat ik het anders formuleren: Zouden mensen dan het prijsverschil de moeite waard vinden voor het geluidverschil tussen de E3 en E4 en dus toch voor de E4 gaan?
(Ik houd even de oude benaming aan, dat is wel zo makkelijk.
[ Voor 49% gewijzigd door Cache op 08-10-2007 19:56 ]
Verwijderd
Gij zijt dan ook ziek.
Dat is waar. Minder dan 192 kb/s is haast niet om aan te horen.LED-Maniak schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:12:
Na de E4C zou ik niet durven over te stappen, foutjes in muziek hoor je veeeel te snel opeens
Verwijderd
JA. Ik heb de E3 en ik heb er nog alle dagen spijt van dat ik geen E4 gekocht heb, maar het prijsverschil was toen (december 2005) nog €150. Het verschil is echt wel groot. De E3 is zeker niet slecht, maar de basweergave is wel heel licht. Bij de E4 is dit stukken beter en de hoge tonen zijn veel sprankelender. Echt, als je de E4 kunt permitteren dan moet je het zeker doen.Cache schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:56:
[...]
[...]
Ok, bedankt voor de hulp! Nu even een hypothetische vraag: Als je de E3 zou kunnen kopen voor 90-100 euro, zouden er dan nog steeds mensen zijn die voor de E4 zouden gaan?
Of laat ik het anders formuleren: Zouden mensen dan het prijsverschil de moeite waard vinden voor het geluidverschil tussen de E3 en E4 en dus toch voor de E4 gaan?
(Ik houd even de oude benaming aan, dat is wel zo makkelijk.)
(ga terug naar dopjes, want inears maken zoveel lawaai als je loopt, en de draden overal tegen schuren)
Verwijderd
Kan hier met Paypal.nietorigineel schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:34:
Even een kort vraagje: zijn yuin PK2/PK3 in Nederland te krijgen? Ben er naar op zoek, maar kan niks vinden. Internationale webshop kan ook, maar heb geen creditcard, dus dat wordt lastig waarschijnlijk.
(ga terug naar dopjes, want inears maken zoveel lawaai als je loopt, en de draden overal tegen schuren)
Lijkt truwes erg op deze:musiqman schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:02:
[...]
daar had ik een keer contact mee. had ze bijna gehad, maar omdat ik te ''traag'' was ofzo waren ze al verkocht.
Blij dat ik t niet doorging.
http://www.adjaudio.com/images/products/EB-700.jpg
http://www.adjaudio.com/p...umber=1308&cat=Headphones
Lijken mij gewoon goede en niet al te dure oordopjes
We zullen het zien
Verschil wat ik hier zo zie is ongeveer 55 euro. Voor dat bedrag zou ik 100% zeker doorsparen voor een setje E4C.Cache schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:56:
[...]
[...]
Ok, bedankt voor de hulp! Nu even een hypothetische vraag: Als je de E3 zou kunnen kopen voor 90-100 euro, zouden er dan nog steeds mensen zijn die voor de E4 zouden gaan?
(Ik houd even de oude benaming aan, dat is wel zo makkelijk.)
Zeker leuke instappers!Johantjuuh schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:48:
Ik heb net de EP-630 besteld op bol.com
Lijken mij gewoon goede en niet al te dure oordopjes
We zullen het zien
Volgensmij ligt dat sterk aan het type/merk dopjes/sleeves dat je gebruikt en aan de manier van dragen. Zelf heb ik er namelijk geen last van.nietorigineel schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:34:
[ Voor 32% gewijzigd door LED-Maniak op 09-10-2007 00:27 ]
Ze zijn absoluut de moeite waard voor het geld, maar ik heb een financiele meevaller gehad en heb besloten te wachten op de Westone 3's; mensen die ze al gehoord hebben zijn er helemaal wild van, maar ze worden wel erg duur ($400) en komen pas later dit jaar uit.
Tot die tijd (ik krijg mn iPod Touch volgende week) koop ik de X3's.
E4 voor 155 euro? Waar?!LED-Maniak schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:25:
[...]
Verschil wat ik hier zo zie is ongeveer 55 euro. Voor dat bedrag zou ik 100% zeker doorsparen voor een setje E4C.
Ik had juist het idee dat ze tegen de 255 euro aanliepen, tenminste ik neem aan dat je 55 euro bovenop de prijs die ik heb genoemd voor de E3 bedoeld.
Ik vraag me af of de bass een stuk beter wordt met deze mod.
mijn oortjes:

Als ik op die Paypal link druk gaat ie automatisch naar wilson@jaben.net, maar dat moet Jaben zijn, hoe verander ik dit?Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:07:
Ik heb wel interesse in de CrossRoads MylarOne X3 Earphones, maar nu vraag ik me af of je bij Jaben de kleur kan kiezen? Als je op bestellen klikt, ga je direct naar paypal.
Ik heb gisteren naar David@jaben.net gemaild, maar nog geen reply gehad.
Ik denk dat hij de prijzen uit zijn eigen SK-actie bedoelt. De E3 is daar wel 125, de E4 dus 180. Nog steeds prima prijzen :-)Cache schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 02:20:
[...]
E4 voor 155 euro? Waar?!![]()
Ik had juist het idee dat ze tegen de 255 euro aanliepen, tenminste ik neem aan dat je 55 euro bovenop de prijs die ik heb genoemd voor de E3 bedoeld.
Als ik inears gebruik (EP630/The Plug) dan krijg ik na een tijdje gebruik last/bultjes in m'n oor. However, ik wil toch weer in ears gaan misbruiken omdat metro's seriously je gehoor slopen.
Iemand tips? That is, om de irritatie te voorkomen..
Idd, ben ik ook wel benieuwd naar...Outlandos schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:37:
[...]
Als ik op die Paypal link druk gaat ie automatisch naar wilson@jaben.net, maar dat moet Jaben zijn, hoe verander ik dit?
Wat is dat paypal betalen ongelooflijk traag trouwens, eerst je bank aanmelden duurt een paar dagen, geld op paypal zetten kost weer minstens 4 dagen, is dat normaal?

Ja, is standaardHet Fantoom schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:24:
[...]
Idd, ben ik ook wel benieuwd naar...
Wat is dat paypal betalen ongelooflijk traag trouwens, eerst je bank aanmelden duurt een paar dagen, geld op paypal zetten kost weer minstens 4 dagen, is dat normaal?
Terugstorten idem dito.
Verwijderd
Ik wil jullie hier een vraag stellen:
Ik wil een goedkope mp3-speler kopen, liefst met een goede kwaliteit muziek en niet meer dan zestig euro. Nou is mijn oog gevallen op de Creative Zen V:
http://www.nl.bol.com/is-...ction=SCE&sec_Page=Review
Mijn inziens en aan de reacties te zien is het een degelijke muziekspeler, maar het gaat me voornamelijk voor het geluid! Ik hou van een stevige bass en ik heb naar een ipod 30GB geluisterd van een vriend (standaard oordoppen). Daar kon ik enkel wat bass bespeuren als ik ze tegen mijn oor duwden (dus oor geheel afsluiten).
Nu zag ik in de laatste reacties de Creative EP-630 oortelefoontjes langskomen voor 20 euro en ik zou graag willen weten of ze goed zijn en of ze het waard zijn icm deze muziekspeler. Ook vind ik veel In-ears van philips voor rond die prijs.
Of kan ik ook gewoon een sweex of tom-tec speler (maakt het verschil?) kopen van 30 euro met deze oortjes?
alvast bedankt
dacht ik ook, maar toen t eenmaal op de rekening stond en t naar de us moest, was t binnen 2 dagen geregeld.Het Fantoom schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:24:
[...]
Idd, ben ik ook wel benieuwd naar...
En als je een rekening hebt vooraangemeld en hebt laten controloeren gaat t ook wat sneller.
Gisteravond om 5 voor 9 bij bol.com besteld.
Voor maar 22 incl verzenden. En heb ze vandaag al mogen ontvangen!
Ze klinken echt gewoon mooi. Goede bass! En blijven goed in de oren zitten!
Wel is het snoertje redelijk "dun". Maar heb van andere gehoord dat dat nog wel mee zou vallen. (qua kabelbreuken enz)
Verwijderd
Een Sony Walkman MP3-Speler zal hoewiezo meer bass kunnen geven dan iPod & Creative met dezelfde oortjes aangezien Sony Walkmans Clear Bass Boost hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:22:
Hallo audiofielen,
Ik wil een goedkope mp3-speler kopen, liefst met een goede kwaliteit muziek en niet meer dan zestig euro. Nou is mijn oog gevallen op de Creative Zen V:
Mijn inziens en aan de reacties te zien is het een degelijke muziekspeler, maar het gaat me voornamelijk voor het geluid! Ik hou van een stevige bass en ik heb naar een ipod 30GB geluisterd van een vriend (standaard oordoppen). Daar kon ik enkel wat bass bespeuren als ik ze tegen mijn oor duwden (dus oor geheel afsluiten).
Nu zag ik in de laatste reacties de Creative EP-630 oortelefoontjes langskomen voor 20 euro en ik zou graag willen weten of ze goed zijn en of ze het waard zijn icm deze muziekspeler. Ook vind ik veel In-ears van philips voor rond die prijs.
Of kan ik ook gewoon een sweex of tom-tec speler (maakt het verschil?) kopen van 30 euro met deze oortjes?
alvast bedankt
Verwijderd
Ja dankje, maar die walkmans zijn me toch iets te duur als je kijkt naar mijn budget van 60 euro.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
Een Sony Walkman MP3-Speler zal hoewiezo meer bass kunnen geven dan iPod & Creative met dezelfde oortjes aangezien Sony Walkmans Clear Bass Boost hebben.
Hoort hier eigenlijk niet thuis maar sta op het punt een Canyon CNR-MPV3G te kopen i.c.m. de EP-630 oordopjes van creative die ik nu best wel goed geprijsd vind. Hopelijk staat Canyon niet in het rijtje van Sweex en Q-tec...

Ik vrees voor jou dat Canyon wel in het rijtje van Sweex en Q-tec past...Dit is misschien mijn persoonlijke mening, maar ik raad je aan om iets langer te wachten en te sparen;Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:11:
[...]
Ja dankje, maar die walkmans zijn me toch iets te duur als je kijkt naar mijn budget van 60 euro.
Hoort hier eigenlijk niet thuis maar sta op het punt een Canyon CNR-MPV3G te kopen i.c.m. de EP-630 oordopjes van creative die ik nu best wel goed geprijsd vind. Hopelijk staat Canyon niet in het rijtje van Sweex en Q-tec...
het is imho een beetje zonde om deze dopjes te gebruiken met een Canyon: de kwaliteit zal heus beter zijn dan de standaard doppen, maar je haalt het uiterste er niet uit...
my 2 cents..
* Tomino heeft nog elke dag plezier van zijn Shure Se210
Verwijderd
Ik zou de Zen Stone Plus aanraden, en dan zijn prima oordopjes voor die prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:22:
Hallo audiofielen,
alvast bedankt
Verwijderd
x2Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:22:
[...]
Ik zou de Zen Stone Plus aanraden, en dan zijn prima oordopjes voor die prijs.
Die heb ik ook maar klinkt echt niet beter dan mijn oude 5.5G iPod hoormusiqman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:10:
Nou ik heb sinds en paar dagen een canyon 2gb usb stick speler, en die klinkt al stukken beter dan mn vorige ipod, en koste me (openings actie paradigit) maar 15 euro. Zit een o.a. eeen uitgebreide equalizer en voice recorder op. je hebt ook een versie met fm erbij, helaas heb ik die niet.

Verwijderd
Koptelefoons vind ik wat fijner, omdat je die makkelijk op en af kunt doen, maar ik las dat als je echt goede isolatie van omgevingsgeluid (voornamelijk in de trein en bus) wil hebben, dat je dan oordoppen moet nemen.
Mijn budget is ongeveer 50 euro. Heb tot nu toe even gekeken naar de Creative EP-630, de Sennheiser CX300 en de Ultimate Ears super.fi 3 Studio (vrij goede isolatie volgens headphone.com: http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones ) De andere koptelefoons staan er niet op. Vraag me wel af hoe goed deze in Nederland verkrijgbaar zijn...
Wat ik nu al wel storend vind aan mijn nieuwe in-ears, is dat wanneer de kabels tegen mijn hoofd/kin bewegen ik een ruis hoor. Zijn er meerderen die dit als storend ervaren? Het zou misschien allemaal even wennen zijn omdat ik nooit in-ears heb gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 14-10-2007 11:45 ]
De draden van de AKG 324p dopjes hoorde ik inderdaad ook erg goed als ik bewoog en vond het best wel storend. Gisteren is helaas het linker oordopje overleden, terwijl ik er naar mijn gevoel niets raars mee heb gedaan
Nu maar weer nieuwe dopjes besteld, deze keer de CrossRoads MylarOne X3 Earphones via Jaben.net
Ben benieuwd hoe deze bevallen.
edit: de CrossRoads MylarOne X3 zijn binnen en bevallen erg goed. Wat een verschil met mijn AKG324 dopjes.Het geluid is beter, het draagcomfort een stuk beter en de isolatie is erg goed. Hopen dat deze dopjes langer meegaan. Via ebay krijg ik overigens nog een nieuw setje AKG324P met de vraag om de defecte terug te sturen. Op zich een nette service.
[ Voor 16% gewijzigd door mrmaarten op 22-10-2007 23:24 ]
Als ik echter op de paypallink van de X3 klik wordt de bestelling naar wilson gestuurd, hoe kan ik dit veranderen?- Online Orders are handled by david [AT] jaben.net, not Wilson
Verwijderd
2 weken geleden ong had ik de Sennheiser cx300 gekocht en vandaag had ik zomaar een extreem lage volume in het linker kanaal.
Nu heb ik dus die "blaas/zuig" truucje gedaan en ik heb nu weer geluid in het linker kanaal.
Maar het lijkt alsof het geluid uit mijn linker kanaal heel wat doffer klinkt dan rechts.
Is dat normaal? (omdat de driver weer op zjn plaats zit, inspelen effect enzo)
Zo nee, kan ik hierop garantie claimen?
Misschien ben ik aan het mierenneuken, maar ik ben eenmal een audiofiel
Dan had je beter andere dopjes kunnen kopenVerwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:24:Misschien ben ik aan het mierenneuken, maar ik ben eenmal een audiofiel.
Verwijderd
Welke zouden jullie me aanraden?
Ik ben opzoek naar normale earphones, dus geen in-ear.. ze moeten minstens dezelfde geluidskwaliteit als mijn oude Apple earphones hebben.. mijn budget ligt rond de 40-60 euro.
Verwijderd
Yuin PK2's zonder enige twijfel.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:45:
Een paar dagen geleden zijn mijn Apple Earphones die bij mijn iPod zaten gestorven.. en nu ben ik op zoek naar nieuwe...
Welke zouden jullie me aanraden?
Ik ben opzoek naar normale earphones, dus geen in-ear.. ze moeten minstens dezelfde geluidskwaliteit als mijn oude Apple earphones hebben.. mijn budget ligt rond de 40-60 euro.
[edit]
eBay store
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:03 . Reden: eBay erbij ]
Hoe lang doet de gemiddelde Shure persoon met zijn sleeves? en waar kan ik nieuwe sleeves kopen voor mijn E2C (oftewel weet iemand een "goedkoop" adresje?)
fat to da bone
Verwijderd
Nou het geluid is lekker hoor van die Sennheiser CX300LVGH schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:42:
[...]
Dan had je beter andere dopjes kunnen kopenAls het geluid echt anders is uit een dopje zou ik ze zeker reclameren.
Ik had hiervoor een mx400 dus ik ben er wel gigantisch op vooruit gegaan. Shure's vind ik weer te duur.
Maar het geluid lijkt wel weer beter te worden. zo niet dan gaan ze terug
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:02 ]
Ligt aan de sleeves. De foam sleeves doe ik niet zo heel erg lang mee(enkele weken). Ze worden snel vies, maar hebben we de beste seal.fatshark schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:58:
Even een vraagje ik heb een Discontinued Shure E2C en niks meer dan lof over deze doppen.
Hoe lang doet de gemiddelde Shure persoon met zijn sleeves? en waar kan ik nieuwe sleeves kopen voor mijn E2C (oftewel weet iemand een "goedkoop" adresje?)
Het zijn trouwens de SCL's geworden, zelfde dop, zelfde sleeve.
Ik heb nog wel wat sleeves liggen van shure voor rond de 2 euro per setje sleeves. Ligt er net aan wat je nodig heb.
Binnen 2 weken binnen...ben benieuwd!
Zodra de Westone 3's ($400) uit zijn en ze zo goed zijn als nu wordt gezegd koop ik die erbij voor de ultieme luisterervaring!
Verwijderd
Ok, Ik heb nu de CX300 even geleend van een vriend, en ze bevallen vrij goed.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:00:
Ik ben op zoek naar een goed isolerende koptelefoon of oordoppen.
Koptelefoons vind ik wat fijner, omdat je die makkelijk op en af kunt doen, maar ik las dat als je echt goede isolatie van omgevingsgeluid (voornamelijk in de trein en bus) wil hebben, dat je dan oordoppen moet nemen.
Mijn budget is ongeveer 50 euro. Heb tot nu toe even gekeken naar de Creative EP-630, de Sennheiser CX300 en de Ultimate Ears super.fi 3 Studio (vrij goede isolatie volgens headphone.com: http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones ) De andere koptelefoons staan er niet op. Vraag me wel af hoe goed deze in Nederland verkrijgbaar zijn...
Het grote nadeel vind ik echter dat de draad erg kort is (vooral aan de linkerkant), en dat deze er ook nogal slap uitziet. Ik heb het gevoel dat als je ergens achter blijft haken, ze gelijk kapot gaan...
Ik las op headphone.com de review, en daar zeiden ze dat de isolatie nog veel beter kan.
Hebben jullie eventueel andere opties die aan mijn eisen voldoen?
- Rond de 50 euro
- Goede isolatie
- Stevige draad, liefst Y-shape en vrij lang

Isolatie kan nauwelijks beter, lijkt mij zo. Doe maar eens je vingers in je oren, en probeer een gesprek te volgen. Doe vervolgens de CX300 in je oren. Werkt ongeveer even goed, toch? Meer kan een oordopje niet tegenhouden.
Kabel slap? Heb ik nog geen problemen mee gehad.
Ik heb ook de X3 binnen. Wat een verbeteringen tegenover de orginele ipod dopjes. Maar ook ik zou graag de kabel korter willen hebben. Zou dit mogelijk zijn?Stormbringer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:02:
Of ik haal ook die MylarOne's X3. Maar... dat kabeltje is veel te lang! Jaben zelf zegt dat ze geen versie met kort kabeltje voor mij kunnen maken. Maar ik vroeg me af of het met simpel knip- en soldeerwerk op te lossen is? Of kun je dat niet solderen?
Isolatie kan nauwelijks beter? Sorry, maar dat is echte bullshit!MBV schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:41:
hoe bedoel je, links te kort? Daar zit een draad aan van 3 meter ofzoDe kabel naar rechts doe je langs je nek, en daar houd ik met mijn kippenek 10 cm over.
Isolatie kan nauwelijks beter, lijkt mij zo. Doe maar eens je vingers in je oren, en probeer een gesprek te volgen. Doe vervolgens de CX300 in je oren. Werkt ongeveer even goed, toch? Meer kan een oordopje niet tegenhouden.
Kabel slap? Heb ik nog geen problemen mee gehad.

De Sennheiser CX300's zijn canalphones en hebben dus - in vergelijking met echte IEMs - een slechte isolatie.
En over de kabel: die is van redelijke kwaliteit (zelfs "goed" voor de prijs van de CX300), maar niet echt super kwaliteit.
Op welk Paypal account heb jij de betaling overgemaakt?Vads schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:16:
Ik heb gisteren een berichtje ontvangen van Jabben dat mijn X3 op de post is gedaan! Kan niet wachten...
Hoelang geleden had je ze besteld?remanus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:17:
[...]
Ik heb ook de X3 binnen. Wat een verbeteringen tegenover de orginele ipod dopjes. Maar ook ik zou graag de kabel korter willen hebben. Zou dit mogelijk zijn?
En ook ik zou willen weten of dat mogelijk is, het korter maken van een kabel!
hoi, duurde ongeveer 15 dagen. Vanaf de bestelling.Outlandos schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:57:
Hoelang geleden had je ze besteld?
En ook ik zou willen weten of dat mogelijk is, het korter maken van een kabel!
Ik heb het geld over gemaakt met paypall. Naar: wilson@nospamjaben.net. En kontakt verder via
david@nospamjaben.net
Ik heb met creditcard betaald, dat kon ook. Paypal-account van mij deed raar, vandaar...Outlandos schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:57:
[...]
Op welk Paypal account heb jij de betaling overgemaakt?
[...]
http://audio-video.marktp...s_favs_added=1&fta=#photo
De seal lijkt/is precies die van de echte ginuine parts van yamaha.
[ Voor 8% gewijzigd door musiqman op 18-10-2007 09:42 ]
Ultimate Ears Super.fi 5 pro
Ultimate Ears: Triple.fi 10
Als ik nu puur naar de bass-weergave kijk, bij welke is de bass dan meer aanwezig?
Ik heb gisteren het geld overgemaakt, echter nog geen enkele reactie ontvangen. Krijg je geen bevestiging ofzo?remanus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:14:
[...]
hoi, duurde ongeveer 15 dagen. Vanaf de bestelling.
Ik heb het geld over gemaakt met paypall. Naar: wilson@nospamjaben.net. En kontakt verder via
david@nospamjaben.net
Hoe doen jullie dat? White noise met de computer?
Whitenoise op een wisbaar cdtje zetten en dan op repeat op je cd speler?
Ik had eerst de e4c besteld maar voor een tientje meer heb je de nieuwste serie die iets beter zou moeten zijn volgens de reviews.
Het eerste wat opvalt is dat de kabel erg kort is. Leuk als je je ipod in je borstzakje hebt zitten maar daar draag ik hem nooit dus ik vind de lengte van de standaard ipod oordopjes beter. De verlengkabel die er bij zit zal er continue aan zitten. Wat ook opvalt is dat het geluid met de shure harder doorkomt. In een stille ruimte zou ik het volume lager willen kunnen zetten dan op zijn zachtste stand...
Het geluid is meteen al goed. Ik was naast de ipod dopjes de Sony EX71 gewend. Die is best aardig voor het kleine bedrag wat-ie kost maar de bassen zijn te overdreven vet.
Zover de eerste indruk. Nu eerst maar 'ns inspelen, zien hoe het volume verder omlaag te krijgen is en kijken welke sleeves het lekkerste zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 18-10-2007 22:16 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Moet niet, ze spelen ook in als ze in je oren zitten terwijl je naar muziek luistertPolluxDKB schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:58:
Ik ga Sennheiser CX300's kopen, en die moet ik dus inspelen ofzo?
Maar is het aan te raden? Want als je gewoon muziek luistert duurt het toch veel langer?master007 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Moet niet, ze spelen ook in als ze in je oren zitten terwijl je naar muziek luistert
Heb liever dat ik ze 8 uur inspeel dan dat ik pas na 2 maanden het beste geluid eruit haal.
Wat is de beste manier voor in te spelen ?PolluxDKB schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:43:
[...]
Maar is het aan te raden? Want als je gewoon muziek luistert duurt het toch veel langer?
Heb liever dat ik ze 8 uur inspeel dan dat ik pas na 2 maanden het beste geluid eruit haal.
En is het geluid beduidend beter eens ze goed ingespeeld zijn ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Hier zijn ze een beetje laks in jah. Maar als je order verwerkt is laten ze snel wat horen. Je niet te druk maken, komt allemaal goed.Het Fantoom schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:16:
[...]
Ik heb gisteren het geld overgemaakt, echter nog geen enkele reactie ontvangen. Krijg je geen bevestiging ofzo?
Inspelen maakt redelijk wat uit in het geluid. Gewoon muziek op iets hoger dan average volume, maar zeker niet dat het boeltje richting oversturen gaat.C00P schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 06:45:
[...]
Wat is de beste manier om in te spelen?
En is het geluid beduidend beter als ze goed ingespeeld zijn
Hier staat ook nog wat info: http://mp3.hakstege.net//...ormatie_iem/inspelen.htmlC00P schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 06:45:
[...]
Wat is de beste manier voor in te spelen ?
En is het geluid beduidend beter eens ze goed ingespeeld zijn ?

heb er gister 1 bestled. Ben erg benieuwdmusiqman schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:23:
Kent iemand deze al:
http://audio-video.marktp...s_favs_added=1&fta=#photo
De seal lijkt/is precies die van de echte ginuine parts van yamaha.
Ik blijf inspelen nutteloos vinden, t is geen levend iets wat zich moet ontwikkelen. T is een klein vernuftig stukje techniek.
Verwijderd
Kan jij mij de concept tekst dan DM'en voor commentaar? Wat we ook kunnen doen is dmv Google Docs met z'n allen een nieuwe TS maken.Outlandos schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:17:
Als er belangstelling voor is zou ik wel een mini buyers guide willen maken over goede oordopjes in de verschillende prijsklassen.
Natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:19:
[...]
Kan jij mij de concept tekst dan DM'en voor commentaar? Wat we ook kunnen doen is dmv Google Docs met z'n allen een nieuwe TS maken.
Is deze prijsindeling naar wens?
Gedurende alle topics zijn natuurlijk vele modellen naar voren gekomen. De populairste uit de drie (prijs)klassen vind je in het onderstaande overzicht.
<60 Euro:
Voor mensen met niet zo’n grote beurs, of die gewoon niet zoveel geld willen uitgeven aan oordopjes staan hier de 5 modellen die bekend staan om hun goede prijs/kwaliteit verhouding.
<120 Euro:
Als je goed geluid belangrijk vindt en je daar redelijk wat geld voor over hebt, maar niet je hele bankrekening ervoor wilt plunderen staan hier 5 geweldige oordopjes tot 120 Euro.
<250 Euro:
Voor de echte audiofielen staat hier de top 5 oordopjes tot een bedrag van 250 Euro (ongeveer $400).
Dit topic is gesloten.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.