Nope. De normale prijs bedraagt meestal €80 à €90. Wel oppassen als je via e-bay wil kopen want er zit nogal wat namaak tussen. Aandachtig de feed-back op de verkoper nakijken is dus de boodschap!Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:30:
Ey ff een vraagje is 55 euro duur voor e2c in ear oordopjes?
Verwijderd
Ja daar was ik al achter maar zag er een op marktplaats staan... maar geloof wel dat het de echte zijn en bon zit er ook bij...Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:06:
[...]
Nope. De normale prijs bedraagt meestal €80 à €90. Wel oppassen als je via e-bay wil kopen want er zit nogal wat namaak tussen. Aandachtig de feed-back op de verkoper nakijken is dus de boodschap!
Binnenkort ben is mijn telefoon-abonement verstreken, en heb ik dus een nieuwe nodig. Ik ben van plan een Walkman Phone aan te schaffen, want ik heb nu de SonyEricsson K750i en daar kan ik muziek in behoorlijk goede kwaliteit beluisteren. Op deze manier hoef ik niet altijd twee apparaten bij me te hebben... Gezien al die goede verhalen wil ik dan die Sennheiser CX300 erbij kopen. Nou zal het een beetje jammer zijn dat de kabellengte relatief lang van die oordopjes zijn, gezien de 3.5mm connector ergens bij mijn borst bevestigd wordt (althans, zo is het momenteel bij de K750i, en volgens mij wordt dat ook niet echt veranderd). Maargoed, daar valt mee te leven...
Maar dan komen we bij mijn vraag...
Kan ik ergens een hoesje/doosje voor de CX300 kopen, zodat ze niet in mijn zak vies en beschadigd raken?
Maar dan komen we bij mijn vraag...
Don't live for pleasure, make life your treasure
Sennheiser heeft net nieuwe modellen uit...dus ik zou de CX300 niet meer kopen als ik jou was.Stormbringer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:52:
Binnenkort ben is mijn telefoon-abonement verstreken, en heb ik dus een nieuwe nodig. Ik ben van plan een Walkman Phone aan te schaffen, want ik heb nu de SonyEricsson K750i en daar kan ik muziek in behoorlijk goede kwaliteit beluisteren. Op deze manier hoef ik niet altijd twee apparaten bij me te hebben... Gezien al die goede verhalen wil ik dan die Sennheiser CX300 erbij kopen. Nou zal het een beetje jammer zijn dat de kabellengte relatief lang van die oordopjes zijn, gezien de 3.5mm connector ergens bij mijn borst bevestigd wordt (althans, zo is het momenteel bij de K750i, en volgens mij wordt dat ook niet echt veranderd). Maargoed, daar valt mee te leven...
Maar dan komen we bij mijn vraag...Kan ik ergens een hoesje/doosje voor de CX300 kopen, zodat ze niet in mijn zak vies en beschadigd raken?
Oh? Dat gaan we eens nader onderzoeken...Outlandos schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:04:
[...]
Sennheiser heeft net nieuwe modellen uit...dus ik zou de CX300 niet meer kopen als ik jou was.
EDIT:
CX400 wordt het waarschijnlijk wat Sennheiser betreft. Zelfde stijl, maar met een geniaal kort kabeltje plus "extension cable" en incl. doosje...
Maar nu hoor ik opeens ook erg goede dingen over die q-Jays en de Denon C700 (die opgevolgd wordt door de C751)...
Goed dat het met de telefoon nog een aantal weken duurt...
[ Voor 41% gewijzigd door Stormbringer op 25-09-2007 21:59 ]
Heb ik na weken dit topic te volgen en reviews op het net eindelijk gekozen welk setje ik wou aanschaffen (CrossRoads MylarOne X3), plaats ik gisteravond mijn bestelling bij Jaben.
Krijg ik vanochtend een nette e-mail terug dat de X3 niet op voorraad is. Zij bieden mij nu, als ik niet wil wachten, de XB aan voor dezelfde prijs. Maar over dat model heb ik mij niet ingelezen!
Kan iemand mij in het kort de verschillen tussen de twee modellen vertellen en wellicht een advies uitspreken?!
Qua muziek luister ik naar van alles, dus het oortelefoontje dient wel een all-rounder te zijn.
Krijg ik vanochtend een nette e-mail terug dat de X3 niet op voorraad is. Zij bieden mij nu, als ik niet wil wachten, de XB aan voor dezelfde prijs. Maar over dat model heb ik mij niet ingelezen!
Kan iemand mij in het kort de verschillen tussen de twee modellen vertellen en wellicht een advies uitspreken?!
Qua muziek luister ik naar van alles, dus het oortelefoontje dient wel een all-rounder te zijn.
Xtra Bass, zoals ook nog maar 100x is langsgekomen in dit topic
. Algehele kwaliteit gaat wel ten koste van de bass, maar in hoeverre zou ik niet weten.

Verwijderd
Heb een paar bladzijden terug gelezen dat XB beter is dan X3Vads schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:38:
Heb ik na weken dit topic te volgen en reviews op het net eindelijk gekozen welk setje ik wou aanschaffen (CrossRoads MylarOne X3), plaats ik gisteravond mijn bestelling bij Jaben.
Verwijderd
Sorry niet zo goed als X3Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:30:
[...]
Heb een paar bladzijden terug gelezen dat XB beter is dan X3
Ik heb zelf de EP 630 gehad tot dat die voor de 2e keer kapot zijn gegaanVads schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:38:
toen heb ik het internet afgezocht naar betere oordopjes..
ik heb uiteindelijk de MylarOne X3 besteld (heb ze nu 3 dagen) combinatie met een ipod nano 2gen
ze zijn nog niet ingespeeld en klinken heel zuiver en heel natuurlijk (geen geluid misvorming zo als je bij het merk BOSE hebt) elke slag op een drumstel is duidelijk te plaatsen en ook de aanslagen van de snaren van een cello zijn te horen je kan elk instrument duidelijk plaatsen.
ik mis geen Bas. ik stop de oordopjes goed diep in mijn gehoorgangen en dan is de bas goed aanwezig misschien zullen anderen de bas niet diep genoeg vinden maar ik vind het perfect ik hoop dat de bas niet minder word na het inspelen.
de XB heb ik zelf niet en kan daar niet echt over oordelen ik heb gelezen dat ze minder klinken in het hoog en mid maar veel beter in laag… (ze hadden de X3 ook niet op voorraad maar hadden nog wel witte die ik als cadeau heb gekregen, de zwarten die ik besteld heb worden gratis na gestuurd)
echt goede service
[ Voor 39% gewijzigd door spraycan op 27-09-2007 22:23 ]
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn vraag. Hetgeen je verwoordt, had ik inderdaad ook al begrepen.spraycan schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:21:
[...]
Ik heb zelf de EP 630 gehad tot dat die voor de 2e keer kapot zijn gegaan
toen heb ik het internet afgezocht naar betere oordopjes..
ik heb uiteindelijk de MylarOne X3 besteld (heb ze nu 3 dagen) combinatie met een ipod nano 2gen
ze zijn nog niet ingespeeld en klinken heel zuiver en heel natuurlijk (geen geluid misvorming zo als je bij het merk BOSE hebt) elke slag op een drumstel is duidelijk te plaatsen en ook de aanslagen van de snaren van een cello zijn te horen je kan elk instrument duidelijk plaatsen.
ik mis geen Bas. ik stop de oordopjes goed diep in mijn gehoorgangen en dan is de bas goed aanwezig misschien zullen anderen de bas niet diep genoeg vinden maar ik vind het perfect ik hoop dat de bas niet minder word na het inspelen.
de XB heb ik zelf niet en kan daar niet echt over oordelen ik heb gelezen dat ze minder klinken in het hoog en mid maar veel beter in laag… (ze hadden de X3 ook niet op voorraad maar hadden nog wel witte die ik als cadeau heb gekregen, de zwarten die ik besteld heb worden gratis na gestuurd)
echt goede service
Heb zonet daarom bij Jabben aangegeven dat ik wil wachten op de nieuwe voorraad van X3'en.
kan iemand me vertellen waar ik aan nieuwe rubbertjes kan komen voor mn CX300 dopjes? ik gebruik de kleinste en ben er daarvan eentje verloren 
in de sennheiser-shop staan ze niet tussen de reserve-onderdelen
in de sennheiser-shop staan ze niet tussen de reserve-onderdelen
[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 28-09-2007 11:22 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik hoor er inderdaad erg goede dingen over! Maar volgens mij bestaat de X3 uit één lange kabel, niet zoals de CX400 of q-Jays een korte plus een extra extension. En die case vind ik veel te groot... Hmm...Vads schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:44:
[...]
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie op mijn vraag. Hetgeen je verwoordt, had ik inderdaad ook al begrepen.
Heb zonet daarom bij Jabben aangegeven dat ik wil wachten op de nieuwe voorraad van X3'en.
Trouwens, waarschijnlijk komt er nog importbelasting bovenop die 57 of 58 dollar, toch?
Weet iemand wat het verschil is tussen de shure e3c, e3g en e3? De e3g wordt in het buitenland goedkoper aangeboden dan de e3c versie, vandaar mijn vraag.
Kleur van de dopjes en lengte van de draad is anders. Qua geluids zijn ze identiek.Cache schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:40:
Weet iemand wat het verschil is tussen de shure e3c, e3g en e3? De e3g wordt in het buitenland goedkoper aangeboden dan de e3c versie, vandaar mijn vraag.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Stormbringer schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:32:
[...]
Trouwens, waarschijnlijk komt er nog importbelasting bovenop die 57 of 58 dollar, toch?
2% douanerecht en 19% BTW (over aankoopbedrag + verzendkosten)8518 3095 90 ---andere - 2; AIRWO: 0(CD-333) [009]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
Heb nu de shure e2c oordopjes sinds vandaag maar vind de bass nog ver te zoeken... vergeleken met mn oordopjes van me sony ericson walkman phone...
Tja als je van +20dB bass naar +5dB bass gaat lijkt het alsof er 'geen' bass in de e2c zit.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik ga me ook weer is orienteren voor een beter setje als mijn sennheiser CX300 
2 redenen eigenlijk, ik wil nog beter
, en het rubbertje rond de kabel die de dopjes ingaan, dat scheurt een beetje.
Wat ik vooral mis in deze dopjes zijn voor de indie/alternative rock die ik hoofdzakelijk luister, dat ik midtonen mis, en net de helderheid die ik wel met mijn hifi set kan bereiken.
Natuurlijk zijn oordopjes wat beperkter, maar ik geloof dat de midtonen echt een zwak punt zijn van de Senheiser CX300 dopjes, en ook vind ik het geluid wat aan de vlakke kant, niet het kippenvel effect als de snaren aangeraakt worden. Ik wil het echt kunnen voelen
mijn budget is 100 euro, ongeveer, bas hoeft niet bijster veel te zijn, liever een gedetaileerdere mooiere sound dan veel bas. Kandidaten zijn voor mijn budget geloof ik:
-Shure SE110
-Shure SE210
-Denon AH-C700
-UE Super.fi 3
-Etymotic ER6(i)
-Altec IM716
-Shure E3C
iemand suggesties voor mij?
2 redenen eigenlijk, ik wil nog beter
Wat ik vooral mis in deze dopjes zijn voor de indie/alternative rock die ik hoofdzakelijk luister, dat ik midtonen mis, en net de helderheid die ik wel met mijn hifi set kan bereiken.
Natuurlijk zijn oordopjes wat beperkter, maar ik geloof dat de midtonen echt een zwak punt zijn van de Senheiser CX300 dopjes, en ook vind ik het geluid wat aan de vlakke kant, niet het kippenvel effect als de snaren aangeraakt worden. Ik wil het echt kunnen voelen
mijn budget is 100 euro, ongeveer, bas hoeft niet bijster veel te zijn, liever een gedetaileerdere mooiere sound dan veel bas. Kandidaten zijn voor mijn budget geloof ik:
-Shure SE110
-Shure SE210
-Denon AH-C700
-UE Super.fi 3
-Etymotic ER6(i)
-Altec IM716
-Shure E3C
[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-09-2007 15:32 ]
Vreemd, bij mij kwam er niets bij. Maar volgens mij blijf je bij de huidige dollarkoers ook net onder de 50 euro grens, waaronder je geen invoerrechten hoeft te betalen (dit weet ik niet zeker, maar dacht het wel). Daarnaast stond erop mijn pakketje ook nog eens een waarde van $ 20 o.i.d. Erg geschikte kerels die van JabenpaQ schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:43:
[...]
[...]
2% douanerecht en 19% BTW (over aankoopbedrag + verzendkosten)
Tot en met 26 euro was dacht ik invoerrechten vrij.NeoPhix schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:00:
[...]
Vreemd, bij mij kwam er niets bij. Maar volgens mij blijf je bij de huidige dollarkoers ook net onder de 50 euro grens, waaronder je geen invoerrechten hoeft te betalen (dit weet ik niet zeker, maar dacht het wel). Daarnaast stond erop mijn pakketje ook nog eens een waarde van $ 20 o.i.d. Erg geschikte kerels die van Jaben
Je moet idd geluk hebben, 1 pakketje werd bij mij onderschept, gelukkig was er bij die bestelling alleen troep besteld
idd soms heb je geluk, en komt ie er zo door. Soms heb je ech en betaal je de volle mep, helemaal als er een ijverige beamte zit die de nieuwprijzen controlleerd. De douane weet natuulijk ook wel dat er een lage ''gift'' prijs op de box word gezet
Verwijderd
Ook de verpaking is anders.
Bij de E2 zit volgens mij geen draagtasje.
Hoeveel dB geven iPod oordopjes ongeveer voluit en hoeveel de E2c?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:37 ]
geen tasje?

(e2)

(e2c)
http://www.pdashop.nl/product/20162/11323/shure-e2g.html
(e2g)
De verpakkingen verschillen per jaar/land zo te zien op google.
Dit geld voor zowel de SCL2, SCL2-CL, SCL2-K, E2C, E2G, E2, E2C-N, E2C-N-J, i2C and i2Ct
Wist trouwens niet dat er zoveel e2 series waren...

(e2)

(e2c)
http://www.pdashop.nl/product/20162/11323/shure-e2g.html
(e2g)
De verpakkingen verschillen per jaar/land zo te zien op google.
Dit geld voor zowel de SCL2, SCL2-CL, SCL2-K, E2C, E2G, E2, E2C-N, E2C-N-J, i2C and i2Ct
Wist trouwens niet dat er zoveel e2 series waren...
[ Voor 15% gewijzigd door musiqman op 30-09-2007 08:36 ]
Jemig, wat een niveauVerwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:34:
[...]
Hoeveel dB geven iPod oordopjes ongeveer voluit en hoeveel de E2c?

1. Dit is TOTAAL anders per source, zeker als je ook nog eens een portable headphone amp eraan gooi (al is dat bij e2's onzinnig IMO)
2. E2's zijn isolerend en zullen daardoor gevoelsmatig harder klinken onder hetzelfde geluidsniveau
3. Er is gewoon een waarde die een redelijk idee geeft hoe effecient oordoppies + headphones zijn, genaamd: effecientheid, uitgedrukt in dB/mW
4. Wat maak het uit hoeveel dB oordopjes geven, het gaat toch om het geluid
Pentaxiaan
ik quote alleen wat in het handboek invoer staatNeoPhix schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:00:
[...]
Vreemd, bij mij kwam er niets bij. Maar volgens mij blijf je bij de huidige dollarkoers ook net onder de 50 euro grens, waaronder je geen invoerrechten hoeft te betalen (dit weet ik niet zeker, maar dacht het wel). Daarnaast stond erop mijn pakketje ook nog eens een waarde van $ 20 o.i.d. Erg geschikte kerels die van Jaben
Maar bij waarden beneden de 50 dollar is het te heffen bedrag nihil en kost het meestal meer dan dat het binnenbrengt. Dat werkt andersom idem,. als jij maar 6 euro terugkrijgt van je IB, dan is het ook 'nihil' en krijg je niks
maar goed, bij deze dopjes waarschijnlijk dus niets, behalve een stikker dat het ge-xrayed is en wat vertraging heeft kunnen oplopen...
Bij duurdere items betaal ik zowat over elke zending BTW e.d. in het afgelopen jaar

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Is een Etymotic er6i een waardige opvolger voor mij CX300.
Ik wil vooral is wat anders proberen, ik vond de cx300 wel mooi maar naar mijn mening minder geschikt voor mijn ietswat audiofielere wensen. Hou meer van details, sprankelender geluid dan een opvallende bas.
Genre dat ik het meest beluistert is indie/alternative rock:
moet je denken aan Muse, Radiohead, Saybia, Starsailor, Coldplay, Greenday, Queens of the stoneage, Red hot chilipeppers... etc.
Mijn source is een Ipod Nano 2g.
Mijn budget is 120 euro
weet iemand ook hoe dat zit als ik oordopjes bij amazon.com (USA dus) bestel, en er staat free shipping bij, zouden ze ook naar nederland sturen?
Ik heb wel gelezen dat ze electronica naar nederland sturen (1 van de weinige landen in de EU trouwens), maar kan niet opmaken uit die gegevens of de free shipping ook die landen dekt.
De denon C700 zijn daar namelijk 130 dollaar, 91 euro dus!
Ik wil vooral is wat anders proberen, ik vond de cx300 wel mooi maar naar mijn mening minder geschikt voor mijn ietswat audiofielere wensen. Hou meer van details, sprankelender geluid dan een opvallende bas.
Genre dat ik het meest beluistert is indie/alternative rock:
moet je denken aan Muse, Radiohead, Saybia, Starsailor, Coldplay, Greenday, Queens of the stoneage, Red hot chilipeppers... etc.
Mijn source is een Ipod Nano 2g.
Mijn budget is 120 euro
weet iemand ook hoe dat zit als ik oordopjes bij amazon.com (USA dus) bestel, en er staat free shipping bij, zouden ze ook naar nederland sturen?
Ik heb wel gelezen dat ze electronica naar nederland sturen (1 van de weinige landen in de EU trouwens), maar kan niet opmaken uit die gegevens of de free shipping ook die landen dekt.
De denon C700 zijn daar namelijk 130 dollaar, 91 euro dus!
[ Voor 29% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-09-2007 16:31 ]
Mijn set CX300 is al een keer vervangen door kabelbreuk of iets in die geest. Het linkerdopje gaf een zeer zacht geluid terwijl de rechter het normaal deed. Van de week had ik weer hetzelfde. En heb ik ze weer opgestuurd naar Sennheiser. Gelukkig zit er 2 jaar garantie op
Voor mij geldt hetzelfde.duncanvdlinden schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:48:
. Kandidaten zijn voor mijn budget geloof ik:
-Shure SE110
-Shure SE210
-Denon AH-C700
-UE Super.fi 3
-Etymotic ER6(i)
-Altec IM716
-Shure E3C
Twijfel voornamelijk tussen de shure se110 of e2c/g. Iets duurdere investering is de Se210 maar is die zoveel beter als de se110?
Zelfde geldt voor de andere koptelefoons, ze schijnen allemaal goed te zijn maar welke is het beste of goed.
Muzieksmaak is afwisselend, dance,trance,top40,rock
Dus moet echt een goede allround koptelefoon zijn.
Graag suggesties...
De Se210 is op samenkopen.net 119 euro, vandaar dat ie ook op mijn lijstje staat, de Se110 kost 100 euro dus best een klein prijsverschil.Vassie18 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:31:
[...]
Voor mij geldt hetzelfde.
Twijfel voornamelijk tussen de shure se110 of e2c/g. Iets duurdere investering is de Se210 maar is die zoveel beter als de se110?
Zelfde geldt voor de andere koptelefoons, ze schijnen allemaal goed te zijn maar welke is het beste of goed.
Muzieksmaak is afwisselend, dance,trance,top40,rock
Dus moet echt een goede allround koptelefoon zijn.
Graag suggesties...
Zag alleenop inkoopactis de e2c staan maar die van samenkopenwas mij ontschoten.duncanvdlinden schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:03:
[...]
De Se210 is op samenkopen.net 119 euro, vandaar dat ie ook op mijn lijstje staat, de Se110 kost 100 euro dus best een klein prijsverschil.
Heb voor die prijs de SE210 besteld. Vandaag is laatste bestel dag dus kon nog net mee doen. Ben benieuwd als ze ontvang:)
[ Voor 27% gewijzigd door Vassie18 op 30-09-2007 18:21 ]
Jongens, ik heb al aardig wat afgezocht. Maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik beter kan kopen. Ik luister vooral alternative/rock en muziek in die stijl. Dit vermeld ik er maar even bij vanwege de bass die bij het ene oordopje weer anders uitvalt dan bij de andere?
Ik luister nu muziek op een Sony Ericson W800i samen met Sony MDR-Q22 oordoppen. Dit zijn geen in-ears, en ook geen reguliere oordoppen. Dit zijn oordoppen op je oor zegmaar (google zegt genoeg). Dit worden dan ook mijn eerste in-ears.
Ik heb ongeveer €50 over voor een paar goede oordoppen. Zelf ben ik met mijn research gekomen tot de volgende twee merken/types. De CX300 van Sennheiser, €40 @ bol.com en de Creative EP-630's, €20 @ bol.com. Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is voor mij, of zijn er nog andere, betere alternatieven?
Alvast bedankt!
Ik luister nu muziek op een Sony Ericson W800i samen met Sony MDR-Q22 oordoppen. Dit zijn geen in-ears, en ook geen reguliere oordoppen. Dit zijn oordoppen op je oor zegmaar (google zegt genoeg). Dit worden dan ook mijn eerste in-ears.
Ik heb ongeveer €50 over voor een paar goede oordoppen. Zelf ben ik met mijn research gekomen tot de volgende twee merken/types. De CX300 van Sennheiser, €40 @ bol.com en de Creative EP-630's, €20 @ bol.com. Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is voor mij, of zijn er nog andere, betere alternatieven?
Alvast bedankt!
makkelijk, met dit budget zou ik zonder enige twijfel voor de CrossRoads MylarOne X3's gaan!
Alle andere alternatieven die jij noemde halen het hier niet bij.
Hier kun je ze bestellen: http://www.jaben.net/shopping.html (let op zijn dollaars dus maar 40 euro)
Uit een ervaring uit dit topic te lezen is het vrijwel zeker dat je ze ontvangt zonder invoersrechten ervoor te betalen, ze plakken er een waarde van 20 euro aanvast ofzo.
Alle andere alternatieven die jij noemde halen het hier niet bij.
Hier kun je ze bestellen: http://www.jaben.net/shopping.html (let op zijn dollaars dus maar 40 euro)
Uit een ervaring uit dit topic te lezen is het vrijwel zeker dat je ze ontvangt zonder invoersrechten ervoor te betalen, ze plakken er een waarde van 20 euro aanvast ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-10-2007 01:33 ]
Kan iemand btw zeggen of de MylarOne X3 beter is dan de Sennheiser CX400? Of de CX300, ik verwacht dat de CX400 een kleine verbetering ten opzichte van de CX300 is...
Volgens mij zijn er nog nauwelijks ervaringen met de CX400.
Verwijderd
kan je mij vertellen waar, hoe enz je dat moet opsturen. mijn cx300 valt namelijk letterlijk uitelkaar. is dat een geldige reden?carfreak02 schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:48:
Mijn set CX300 is al een keer vervangen door kabelbreuk of iets in die geest. Het linkerdopje gaf een zeer zacht geluid terwijl de rechter het normaal deed. Van de week had ik weer hetzelfde. En heb ik ze weer opgestuurd naar Sennheiser. Gelukkig zit er 2 jaar garantie op
Hmm hebben mensen ook last van het scheuren en slijten van die rubbertjes waar het draadje het oortje ingaat? Het is een beetje gemaakt van poreus rubber. Maarja sennheiser zal daar denk ik geen garantie op verlenen".
nou morgen komt de postbode als het goed is splinternieuwe V-moda Vibes langs brengen.
Kan niet wachten. Heb al een setje maar heb k helaas zelf gemold.
Nu weer nieuwe voor bij me ipod touch die ook nog moet komen. is wel al besteld ensow.
Nu heb ik ook nog een paar Futuresonics FS-1's en heb daar nieuwe foamies voor nodig.
weet iemand waar ik die kan krijgen?
thx!!
greetz
Kan niet wachten. Heb al een setje maar heb k helaas zelf gemold.
Nu weer nieuwe voor bij me ipod touch die ook nog moet komen. is wel al besteld ensow.
Nu heb ik ook nog een paar Futuresonics FS-1's en heb daar nieuwe foamies voor nodig.
weet iemand waar ik die kan krijgen?
thx!!
greetz
Daarom zeg ik: "of de CX300". Want CX300 of CX400 moet niet zo heel veel verschil maken denk ik...Het Fantoom schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:13:
Volgens mij zijn er nog nauwelijks ervaringen met de CX400.
Dus kan iemand een vergelijking trekken tussen de MylarOne X3 en de Sennheiser CX300/CX400?
Doneer er eentje, dan zal ik hem testen
Zodra mijn vader in San Franciso is geweest zal ik waarschijnlijk mijn CX300 kunnen vergelijken met een mooie Grado en een nieuw setje oordopjes 
Heb je die X3 ook met kort snoertje?
Heb je die X3 ook met kort snoertje?
Geen competitieSkillz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:13:
Ik ben wel erg nieuwschierig naar een vergelijking met de CX300 en de Q-Jays
De Q-jays heeft 2 drivers, en van een ander type, ze gaan over de 100 euro kosten dus ze zouden nooit zo mogen klinken als de cx300, die zijn immers veel goedkoper.
Als de Q-jays wel als de cx300 zouden klinken, dan zouden dat slechte oordopjes zijn
Wat beterft de X3 en de CX300, de X3 is beter, puur uit de ervaringen die ik heb mogen lezen, zijn de X3 fenominaal (voor zijn prijsklasse) , en de CX300 goed maar ook niet meer dan dat.
Ik heb zelf de CX300, ze zitten lekker, ze geven ook aardig wat bas, maar niet mijn smaak kwa geluid, ik mis details, en middentonen. Duurdere dopjes zullen een grotere fun sound hebben, en spannender om naar te luisteren. De CX300's zijn om het zo maar te noemen goed kwa geluid maar saai
Prachtig! Ok, dan halen we dus de X3...duncanvdlinden schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:11:
[...]
Geen competitie
De Q-jays heeft 2 drivers, en van een ander type, ze gaan over de 100 euro kosten dus ze zouden nooit zo mogen klinken als de cx300, die zijn immers veel goedkoper.
Als de Q-jays wel als de cx300 zouden klinken, dan zouden dat slechte oordopjes zijn
Wat beterft de X3 en de CX300, de X3 is beter, puur uit de ervaringen die ik heb mogen lezen, zijn de X3 fenominaal (voor zijn prijsklasse) , en de CX300 goed maar ook niet meer dan dat.
Ik heb zelf de CX300, ze zitten lekker, ze geven ook aardig wat bas, maar niet mijn smaak kwa geluid, ik mis details, en middentonen. Duurdere dopjes zullen een grotere fun sound hebben, en spannender om naar te luisteren. De CX300's zijn om het zo maar te noemen goed kwa geluid maar saai
Nou nog eerst even wachten tot die telefoon eindelijk beschikbaar wordt...
Dat is exact wat ik vond van de CX300's. Heb ze een dagje van een vriend geleend en het zijn echt prima dopjes met prima geluid, echt waar, maar ik zou toch liever iets gedefinieerder geluid hebben. Heb dus via SK.net de bekende e2c's besteld. Ik weet dat ik dan wat zal inleveren qua bass maar dat vind ik hélemaal niet erg want ik ben niet zo'n bass-fan. Het moet wel aanwezig zijn, maar niet overheersen. Helaas ken ik niemand met Shure-doppen dus heb ik ze niet kunnen proberen, maar door wat ik in deze topics heb gelezen en andere reviews op internet ben ik er vrij zeker van dat ze niet gaan tegenvallen voor mij :-)duncanvdlinden schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:11:
[...]
Ik heb zelf de CX300, ze zitten lekker, ze geven ook aardig wat bas, maar niet mijn smaak kwa geluid, ik mis details, en middentonen.
Ben heel erg benieuwd, helaas duurt het nog wel even voordat ik ze heb. Dat is dan weer het nadeel van sk.net; maar dat is die paar tientjes besparing wel waard.
Is het warad om een Sennheiser CX300 te kopen, of voldoet een Creative EP-630 ook wel?
Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, maar ik wil wel goed geluid, en zeker de bass is belangrijk.
Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, maar ik wil wel goed geluid, en zeker de bass is belangrijk.
Ik weet niet hoe dat gaat . Ik heb het bij de winkel ( Coolblue ) gemeld , en die zorgde voor de rest. Het enige was dat ik het zelf zou opsturen , omdat dat sneller is dan naar hun en dat zij het dan versturen.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:19:
[...]
kan je mij vertellen waar, hoe enz je dat meot opsturen. mijn cx300 valt namelijk letterlijk uitelkaar. is dat een geldige rede?
Oke, ik ben ook overtuigd, het gaan de X3 worden.
Heeft deze lange kabel of korte kabel ?
En zijn die bundels ook interessant ? of werken deze oordopjes goed van zijn eigen en heb je niets extra's nodig.
En welke kleur is de laatste batch ?
En zijn die bundels ook interessant ? of werken deze oordopjes goed van zijn eigen en heb je niets extra's nodig.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Ik heb en gebruik momenteel zelf de CX300, terwijl ik ook bijvoorbeeld de V-Moda Vibes thuis heb liggen. Waarom? Omdat ik toch het meest naar "ol'school rap/hiphop" (early 90's) luister en het zelf prettig vind als de beats een lekkere diepe bas hebben.
De Vibes geven veel meer detail, maar ze geven geen bas.
Daarom ben ik benieuwd naar een vergelijking met de Q-Jays en de CX300 (en de Vibes?), omdat ik wil weten hoe de bas klinkt op een paar Q-Jays. Het zou mooi zijn als de bassen in de buurt komen van de CX300 en de detail hebben van de Vibes. Of dat de Q-Jays in ieder geval een stuk meer bas weergeven als de Vibes.
Daarom ben ik benieuwd naar een vergelijking met de Q-Jays en de CX300 (en de Vibes?), omdat ik wil weten hoe de bas klinkt op een paar Q-Jays. Het zou mooi zijn als de bassen in de buurt komen van de CX300 en de detail hebben van de Vibes. Of dat de Q-Jays in ieder geval een stuk meer bas weergeven als de Vibes.
Dat vroeg ik me ook af...C00P schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:04:
Oke, ik ben ook overtuigd, het gaan de X3 worden.
- Volgens een forum is de kabel 3 á 4 feet, dus rond de meter lang. Vind ik jammer, ik had hem liever kort gehad met eventueel een extension. Ik weet niet in hoeverre het een eenmansbedrijf is, maar misschien kan hij zonder problemen een korte versie voor mij maken?
- Bundels zijn vooral met andere oordopjes. Je kan dan extra oordopjes krijgen voor behoorlijk weinig geld, maar het is de vraag of je die andere oordopjes nodig hebt. Op het forum hadden ze graag een pack gezien met extra "foam"/opzetstukjes of hoe je dat ook noemt. Ik heb in ieder geval wel genoeg aan de standaard pack.
- Ik weet niet precies wat je met batch bedoeld, maar je kan de oordopjes in 6 verschillende kleurencombinaties krijgen, maar dat moet je wel bij je bestelling vermelden (anders krijg je de standaard "default" kleur).
- Verder vind ik die case een beetje groot en veel te fel met zijn rood...
EDIT:
De reviews met de q-Jays zijn ook erg goed, maar ik begrijp dat die dingen 170 dollar gaan kosten. Dat is buiten het bedrag ik er aan uit wil geven. Ik heb liever gewoon goede oordopjes, en een hele goede grote hoofdtelefoon thuis...
Het enige wat me een beetje tegenhoud aan de X3's is dus die lange kabel...

[ Voor 10% gewijzigd door Stormbringer op 03-10-2007 10:41 ]
Verwijderd
Dat is grappig, ik heb hier de Vibe Duo's liggen en ik vind ze juist teveel bass hebben (om over de CX300 maar niet te spreken!).Skillz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:58:De Vibes geven veel meer detail, maar ze geven geen bas.
Welke geluidsbron gebruik je? Ik ben tevreden met de bass van de Vibes terwijl ik veel naar progressive/trance/deep/ambient luister. De EP-630 die ik ook heb vind ik in alle opzichten minder. Als je een stuk meer bass wilt dan de Vibes, zijn de UE Super.Fi 5EB misschien iets voor je..Skillz schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:58:
Ik heb en gebruik momenteel zelf de CX300, terwijl ik ook bijvoorbeeld de V-Moda Vibes thuis heb liggen. Waarom? Omdat ik toch het meest naar "ol'school rap/hiphop" (early 90's) luister en het zelf prettig vind als de beats een lekkere diepe bas hebben.
Ik heb verschillende geluidsbronnen gebruikt, HK versterker / iPods en gebruik zelf een HTC P4350.LVGH schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:54:
[...]
Welke geluidsbron gebruik je? Ik ben tevreden met de bass van de Vibes terwijl ik veel naar progressive/trance/deep/ambient luister. De EP-630 die ik ook heb vind ik in alle opzichten minder. Als je een stuk meer bass wilt dan de Vibes, zijn de UE Super.Fi 5EB misschien iets voor je..
Met de CX300 komt er echt veel bas uit de P4350 en met de Vibes weer niet.
Over de Super.Fi EB's heb ik idd net gelezen, maar ... wat zijn die dingen GROOT.
Heeft iemand een pic van iemand met die dingen in met zijn gezicht naar de camera?
Hoe zit het met de pasvorm/degelijkheid van de CrossRoads MylarOne X3's? Kan ik deze bv ook gebruiken met hardlopen (schokken/zweet)of sloop ik ze daarmee?
Dat zou ik niet weten. Wat ik wel weet is dat ik mijn eigen voetstappen en ademhaling al hinderlijk hoor met lopen, dus teveel isolatie is ook irritant met hardlopen (lijkt mij). Misschien is de Yuin PK3 daar beter voor? Dan hoor je ook direct wat er om je heen gebeurt
Hoe houdt de X3 zich tegen de Bose dopjes van mijn broer (100€) ?
Ik viel achterover toen ik die Bose luisterde, ben we niet veel gewoon, gebruikte altijd goedkope dopjes.
Ik viel achterover toen ik die Bose luisterde, ben we niet veel gewoon, gebruikte altijd goedkope dopjes.
Wat zijn goede oordopjes? Deel 8 [b]met quicksearch[/]
Heb je al die berichtjes (behalve die van jasperp, die voegen wat dit betreft niet veel toe) al doorgelezen? Ook gezien wat spraycan en ap0x ervan zeggen?
Heb je al die berichtjes (behalve die van jasperp, die voegen wat dit betreft niet veel toe) al doorgelezen? Ook gezien wat spraycan en ap0x ervan zeggen?
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 03-10-2007 19:23 ]
Volgens zeggen (head-fi.org) zij de boses hele slechte oordopjes, tenzij je geen hoog wilt horen, volgens velen zijn ze de (bij wijze van spreke) tweeter vergeten. Die hebben dus totaal geen hoog.C00P schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:09:
Hoe houdt de X3 zich tegen de Bose dopjes van mijn broer (100€) ?
De X3's zijn veel meer gebalanceerd, hebben minder bas, maargoed alleen bas is ook geen gehoor, dat is niet echt de definitie van mooi geluid
Ik had laatst een mooie top 10 van zijn oordopjes collectie, voor hem stond op nr1, livewires (speciaal op maat gegoten pasvorm), nr2 Shure E500, nr3 Denon c700, nr9 Sennheiser CX300,
en nr11 (vond het geen nr 10 waard) de boses IEM's.
Probeer hem te vinden met argumenten erbij
[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 03-10-2007 20:07 ]
Vandaag bij Saturn (Mediamarkt zuster) geweest. In eerste instantie niet om iets te kopen maar alleen om ff iets na te kijken. M'n oog viel toevallig op Philips SHE 2550 koptelefoontjes voor 5,99. Volgens de doos: 12-22.000 Hz, 106 dB, 16 Ohm, 50 mW.
Omdat ik toch de parkeerkosten van Q-Park bij de kassa van Saturn terug kreeg als ik iets kocht en zo indirect iets goedkoper de koptelefoontjes kon aanschaffen, heb ik ze gekocht. Ik wist al dat ik voor dat geld niets bijzonders hoefde te verwachten en bij thuiskomst bleek het ook niks bijzonders te zijn. De bass is vergeleken met de standaard koptelefoontjes van een iAudio U3, die ook al niet veel bijzonders zijn, veel minder (terwijl er toch echt 'Extra bass' op de verpakking staat
), het geluid is veel scheller en de hoge range rond de 10-12k valt ook wat weg. Deze gaan terug en inmiddels zijn de Sennheiser MX400 besteld.
Omdat ik toch de parkeerkosten van Q-Park bij de kassa van Saturn terug kreeg als ik iets kocht en zo indirect iets goedkoper de koptelefoontjes kon aanschaffen, heb ik ze gekocht. Ik wist al dat ik voor dat geld niets bijzonders hoefde te verwachten en bij thuiskomst bleek het ook niks bijzonders te zijn. De bass is vergeleken met de standaard koptelefoontjes van een iAudio U3, die ook al niet veel bijzonders zijn, veel minder (terwijl er toch echt 'Extra bass' op de verpakking staat

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Vandaag mijn witte Sennheiser CX300 binnen, ff wennen nog want je moet ze niet echt aanraken enzo
Alleen ik weet niet echt of ik ze nou zo goed in heb, hoeveel moet je nog kunnen horen
Alleen ik weet niet echt of ik ze nou zo goed in heb, hoeveel moet je nog kunnen horen
je hoort nog wel een beetje van de omgeving, ik gebruik zelf de middelatige, je hoeft ze ook weer niet te diep in de oren te drukken, dat ze net goed blijven zitten.
Je moet een keer, als je de mogelijkheid hebt, de medium sleeves van de Sony EX71 op de CX300 doen. Zo gebruik ik nu mijn CX300, zitten super en geen last van de kwalen van originele sleeves (uitscheuren)
Is er ergens een overzichtje te vinden welke oordopjes korte kabeltjes hebben? Ik heb een sony telefoon (2e hands) gekocht, en de meegeleverde oordopjes zijn duidelijk minder dan mijn CX300. Nu zou ik de CX400 kunnen kopen, maar dat vind ik niet leuk (en er schijnen betere te zijn).
P.S. mijn vader gaat over een maand naar de USA, dus als ze daar goedkoper in de winkels liggen...
P.S. mijn vader gaat over een maand naar de USA, dus als ze daar goedkoper in de winkels liggen...
offtopic:
zouden ze van amazon.com ook bij hotels bezorgen? Hij is er een week, dus dat zou goed moeten gaan, toch?
Anders moet hij maar een collega zo gek krijgen om een pakketje voor mij aan te nemen 
zouden ze van amazon.com ook bij hotels bezorgen? Hij is er een week, dus dat zou goed moeten gaan, toch?
[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 03-10-2007 23:11 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar!
Zelfde probleem: Wil hem gebruiken voor een SonyEricsson telefoon waarbij de 3.5mm jack ergens bij je borstkas zit...
Zelfde probleem: Wil hem gebruiken voor een SonyEricsson telefoon waarbij de 3.5mm jack ergens bij je borstkas zit...
De Shure Se210 heeft een korte kabel. hij wordt verlengt in het midden, maar ik heb heb dat stukje er niet aan zitten. Kan ik mn ipod shuffle op mn jas doen! Super handig!MBV schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:09:
Is er ergens een overzichtje te vinden welke oordopjes korte kabeltjes hebben? Ik heb een sony telefoon (2e hands) gekocht, en de meegeleverde oordopjes zijn duidelijk minder dan mijn CX300. Nu zou ik de CX400 kunnen kopen, maar dat vind ik niet leuk (en er schijnen betere te zijn).
offtopic:
zouden ze van amazon.com ook bij hotels bezorgen? Hij is er een week, dus dat zou goed moeten gaan, toch?Anders moet hij maar een collega zo gek krijgen om een pakketje voor mij aan te nemen
Mja, die zijn een beetje duur... Voor dat geld lijken me de q-Jays een betere keus, en die hebben ook een kort kabeltje met extension...Tomino schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:22:
[...]
De Shure Se210 heeft een korte kabel. hij wordt verlengt in het midden, maar ik heb heb dat stukje er niet aan zitten. Kan ik mn ipod shuffle op mn jas doen! Super handig!
Of de Denon C700's, hoor je ook zeer goede verhalen over.Stormbringer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:31:
[...]
Mja, die zijn een beetje duur... Voor dat geld lijken me de q-Jays een betere keus, en die hebben ook een kort kabeltje met extension...
Argh! Geen case/pouch inbegrepen!!!duncanvdlinden schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:03:
[...]
Of de Denon C700's, hoor je ook zeer goede verhalen over.
Waar ik nu ben:
- Sennheiser CX400 - kan betere kwaliteit
- MylarOne X3 - lang kabeltje, grote/lelijke pouch
- q-Jays - duur
- Denon C700 - duur, geen pouch
Zucht... Nou weet ik niet of die 100 euro extra voor de q-Jays het wel waard is tegenover de X3 of de CX400... De dopjes zijn de helft van de prijs van het (ook al niet al te goedkope) apparaat zo...
[ Voor 8% gewijzigd door Stormbringer op 04-10-2007 01:14 ]
Als je van bass houdt moet je wel onthouden dat de CX300 echt heel veel bass weergeven en dat je waarschijnlijk bij de andere doppen wat teleurgesteld zal kunnen zijn.
Als je betere details wilt zijn de CX400 idd al een verbetering.
Als je betere details wilt zijn de CX400 idd al een verbetering.
Wat is een pouch ?
En hoe moet je ze inspelen ?
En hoe moet je ze inspelen ?
[ Voor 45% gewijzigd door C00P op 04-10-2007 06:56 ]
Goedmorgen!
Ik heb al een jaar een set Sony MDR-EX71 in-ear oordopjes en ben er reuze tevreden mee. Ik gebruik zi in combinatie met een Zen Vision:M van Creative.
Nu zit ik alleen met een probleem: ik ben door mijn rubbertjes heen, die over de drivers heen geschoven worden. Ik heb de winkel waar ik de set vandaan heb, mp3shop.nl, gebeld om te vragen of zij deze kunnen leveren maar helaas hebben ze die niet in hun assortiment. De persoon die ik aan de telefoon kreeg deed wel alle moeite voor me maar moest me teleurstellen.
Weet iemand waar deze rubbertjes verkrijgbaar zijn? Nu loop ik met de meegeleverde dopjes van mijn MP3 speler, en dat is nogal een achteruitgang...
ps: een pouch is een soort hoesje, bij mij een zakje met een touwtje om hem af te sluiten.
Ik heb al een jaar een set Sony MDR-EX71 in-ear oordopjes en ben er reuze tevreden mee. Ik gebruik zi in combinatie met een Zen Vision:M van Creative.
Nu zit ik alleen met een probleem: ik ben door mijn rubbertjes heen, die over de drivers heen geschoven worden. Ik heb de winkel waar ik de set vandaan heb, mp3shop.nl, gebeld om te vragen of zij deze kunnen leveren maar helaas hebben ze die niet in hun assortiment. De persoon die ik aan de telefoon kreeg deed wel alle moeite voor me maar moest me teleurstellen.
Weet iemand waar deze rubbertjes verkrijgbaar zijn? Nu loop ik met de meegeleverde dopjes van mijn MP3 speler, en dat is nogal een achteruitgang...
ps: een pouch is een soort hoesje, bij mij een zakje met een touwtje om hem af te sluiten.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Een (luxe) opbergzakje of -doosje. Het is dus erg persoonlijk of je daar op wilt letten bij de aanschaf van dopjes. Ik gebruik het nooit en je kan ze ook gewoon in een klein bakje of zo'n telefoon-sok doen...C00P schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 06:33:
Wat is een pouch ?
Dat moet nooit, maar het mag wel. De drivers komen ook gedurende het gebruik wel los (voor zover dat nog kan). Je versnelt dit alleen. Kwaad kan het in ieder geval nooit.En hoe moet je ze inspelen ?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Zit geen tasje bij maar ik denk dat ze dat niet minder waardig maken, aangezien mensen die zowel de Denon's bezitten en Shure E500/530 oordopjes hebben deze maar net iets minder kunnen bestempelen als die dure Shures (sommige hebben de shures zelfs verkocht), veelal om de reden dat de Shures net iets meer monitorachtige sound geeft (meer details), en de Denon eigenlijk weer andere dingen beter kan (soundstage), gewoon erg prettig om naar te luisteren, is 130 euro voor zulke oordopjes nog een koopje, ik denk dat je dan door het goede geluid het tasje zo vergeten benStormbringer schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:02:
[...]
Argh! Geen case/pouch inbegrepen!!!
Waar ik nu ben:
- Sennheiser CX400 - kan betere kwaliteit
- MylarOne X3 - lang kabeltje, grote/lelijke pouch
- q-Jays - duur
- Denon C700 - duur, geen pouch
Zucht... Nou weet ik niet of die 100 euro extra voor de q-Jays het wel waard is tegenover de X3 of de CX400... De dopjes zijn de helft van de prijs van het (ook al niet al te goedkope) apparaat zo...
Wat ik heb mogen lezen in de nieuwsberichten, bewust gedaan door denon er geen tasje bij te doen, om zo nog meer budget een aandacht in de geluidskwaliteit te steken, en volgensmij is ze dat wel gelukt.
Bovendien is de afwerking schitterend met metaal.
Je moet niet vergeten dat in deze prijsklasse, de afstand tussen een full size hoofdtelefoon en oordopjes steeds kleiner wordt (bij 100+ de goedkope koptelefoons al inhaald), grote koptelefoons worden ook naarmate duurder hoe beter ze klinken, alleen kopen mensen daar sneller iets duurders.
Men heeft het idee dat het maar kleine oordopjes zijn, zijn het eigenlijk ook
[ Voor 28% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-10-2007 13:23 ]
Bedankt DuncanvdLinden! Moet ik maar even kijken of inderdaad zoveel geld ervoor neer wil leggen... Toch wel verleidelijk...
Maar die q-Jays klinken dan ook heel goed met die dubbele drivers...
Damn, ik ga echt altijd buiten mijn budget als ik apparatuur koop...
Verwijderd
Ik heb gewoon sony opgebeld, 5euro's ofzo en een setje van 2 thuis opgestuurd gekregen...A-Tray schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:08:
Goedmorgen!
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes... 
Dus dacht, laat ik dit forum even raadplegen....
Ik heb blijkbaar hele speciale oren, want die normale oordopjes gaan niet echt goed in mijn oren. Die vallen er namelijk steeds uit. Dit zijn dan de oordoppen wie meestal standaard bij die MP3 spelers zitten.
Nu heb ik bij mijn W800i, een tijd geleden een headset erbij gekregen met volgens mij "in ear" oordopjes. Het is de sony HPM-70. Zijn dit in ear's ??
Deze zitten namelijk wel gewoon goed!
Welke oordoppen raden jullie mij nu aan??
Dus dacht, laat ik dit forum even raadplegen....
Ik heb blijkbaar hele speciale oren, want die normale oordopjes gaan niet echt goed in mijn oren. Die vallen er namelijk steeds uit. Dit zijn dan de oordoppen wie meestal standaard bij die MP3 spelers zitten.
Nu heb ik bij mijn W800i, een tijd geleden een headset erbij gekregen met volgens mij "in ear" oordopjes. Het is de sony HPM-70. Zijn dit in ear's ??
Deze zitten namelijk wel gewoon goed!
Welke oordoppen raden jullie mij nu aan??
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
gewoon: goeie in-ear oordoppen, en daar is in dit topic al een schat aan informatie over te vinden 
[edit]
Om niet al te bot over te komen:
- wat wil je eraan uitgeven? €10, €50, €100 of Sky-is-the-limit?
- waar houd je van? Wil je bass-heavy sound (altijd bass-boost aan) of een heel clean geluid?
- waar luister je naar?
- wat bevalt je niet aan je huidige oordopjes, die kennelijk heel goed zitten?
- hoe goed moeten ze isoleren, wil je niks meer om je heen kunnen horen?
Als je die dingen neerzet, dan lopen er hier genoeg mensen rond die je een advies kunnen geven. De vragen en antwoorden zijn trouwens al heel vaak gesteld, dus ik zou zeggen: zoek even een paar pagina's terug, en zoek vervolgens met de quicksearch op de types die daarin genoemd zijn (je weet wel, dat invoervakje onder 'active topics', bovenaan de pagina)

[edit]
- waar houd je van? Wil je bass-heavy sound (altijd bass-boost aan) of een heel clean geluid?
- waar luister je naar?
Als je die dingen neerzet, dan lopen er hier genoeg mensen rond die je een advies kunnen geven. De vragen en antwoorden zijn trouwens al heel vaak gesteld, dus ik zou zeggen: zoek even een paar pagina's terug, en zoek vervolgens met de quicksearch op de types die daarin genoemd zijn (je weet wel, dat invoervakje onder 'active topics', bovenaan de pagina)
[ Voor 78% gewijzigd door MBV op 05-10-2007 15:07 ]
Nou, zo rond de 75 max.MBV schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:01:
gewoon: goeie in-ear oordoppen, en daar is in dit topic al een schat aan informatie over te vinden
[edit]
- waar luister je naar?
En dan kan ik eventueel op ebay kijken of het nog wat goedkoper kan...
Bass is altijd lekker natuurlijk, verder moet het gewoon goed en helder geluid zijn.
De oordopjes wie ik nu heb, die horen bij de headset van mijn W800i.
Ik ga nu om een iphone, en daarbij koop ik een adaptertje + andere oortjes. Omdat de oortjes van die headset ook wel een 3,5 mm aansluiting hebben, maar dan is de lengte van mn linkeroortje nog maar 10 cm zoiets. Dus wil ik graag nieuwe.
Ik luister gewoon naar van alles. Jump, reggeaton, top 40 enz
Isoleren mogen ze ook wel hoor, gewoon normaal...
Ik zou dan eens naar de CX400 kijken: die hebben een kort snoertje met verlengsnoertje, dus werken zowel op je telefoon als ipod. Ze schijnen beter te zijn dan de CX300 die ik nu heb, en die zijn al een stuk helderder dan de oordopjes van mijn W850i. Bassweergave is vergelijkbaar met de sony-dingen. Daarnaast zijn ze niet al te duur 
't nadeel is dat ze het 'vinger in je oor-effect' sterker hebben, dus als handsfree-setje vind ik ze minder ideaal.
't nadeel is dat ze het 'vinger in je oor-effect' sterker hebben, dus als handsfree-setje vind ik ze minder ideaal.
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 05-10-2007 15:36 ]
Wat bedoel je daar precies mee, met dat effect?MBV schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:36:'t nadeel is dat ze het 'vinger in je oor-effect' sterker hebben, dus als handsfree-setje vind ik ze minder ideaal.
Ik heb de MylarOne X3 afgestreept. Dat snoertje is gewoon te lang, en wordt niet praktisch. Dus het wordt of de CX400, of de q-Jays. 100 euro verschil...
Zal het verschil echt groot zijn, of is het maar een kleinigheidje denken jullie?
Ik ben nu nog een beetje aan het twijfelen tussen 2 setjes: de SONY MDR-ex71sl s of de Sennheiser CX300.
Wat denken jullie ervan? Welke kunnen harder? Zitten beter? enz?
En hoe zijn deze te vergelijken met mijn SONY HPM-70 set???????!
Wat denken jullie ervan? Welke kunnen harder? Zitten beter? enz?
En hoe zijn deze te vergelijken met mijn SONY HPM-70 set???????!
[ Voor 39% gewijzigd door Johantjuuh op 05-10-2007 18:54 ]
Ok, ook ík zit te denken aan nieuwe oortjes.. Ik wil graag een asymetrisch kabel, dus dat ik er een in m'n nek kan leggen. Hierdoor vallen de Shure's en Creative EP630 voor mij af.
Daarom zit ik te kijken naar de Sony 51/71, iemand hier die (merkbare) verschillen kent?
En dan eigenlijk mijn grote brandende vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met ebay-aankopen van oortjes? Ik bedoel dus vanuit UK / USA / Hongkong voor een lollie en een stuiver de oortjes in laten vliegen. Zijn dit vaak fakes, of is de kwaliteit wel gewoon goed?
Daarom zit ik te kijken naar de Sony 51/71, iemand hier die (merkbare) verschillen kent?
En dan eigenlijk mijn grote brandende vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met ebay-aankopen van oortjes? Ik bedoel dus vanuit UK / USA / Hongkong voor een lollie en een stuiver de oortjes in laten vliegen. Zijn dit vaak fakes, of is de kwaliteit wel gewoon goed?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verschil tussen EX51/71 zijn de dopjes die in je oor gaan. Rubber vs siliconen. De siliconen dopjes van de EX71 zitten veel beter. Bestellen vanuit China is altijd risky en zou ik voor Sennheiser/Creative/Sony dopjes niet aanraden.stevenP schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:21:
Ok, ook ík zit te denken aan nieuwe oortjes.. Ik wil graag een asymetrisch kabel, dus dat ik er een in m'n nek kan leggen. Hierdoor vallen de Shure's en Creative EP630 voor mij af.
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 05-10-2007 19:28 ]
CX300 heeft ook een asymmetrische kabel, en klinken niet volledig ruk. Dat moet voor Johantjuuh oo genoeg informatie zijn.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Hier vind je een lovende recensie van de Shure E4c's. Ze zijn getest in combinatie met een iPod Nano 3G.
Leuke review!Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:34:
Hier vind je een lovende recensie van de Shure E4c's. Ze zijn getest in combinatie met een iPod Nano 3G.
Heb zelf de Shure e4c ook gehad, maar ik vond de bass wat te neutraal om van te kunnen genieten.
De meeste koptelefoons hebben een lichte 'bass bump' om te compenseren voor het feit dat je geen luchtdruk op je lichaam voelt zoals bij speakers.
Na de e4c ben ik overgestapt op de e500. Deze heeft wel een lichte bass bump en geeft voor mij het ideale geluid. Zelfde heerlijke details als de e4c met een prettige low frequency boost.
voila, mijn X3 zijn zojuist besteld.
Hoelang zou het kunnen duren eer ze hier in Belgie zijn ?
Bij het inspelen, beter wat rustig ermee zijn, of mag ik al meteen hard spelen ?
Hoelang zou het kunnen duren eer ze hier in Belgie zijn ?
Bij het inspelen, beter wat rustig ermee zijn, of mag ik al meteen hard spelen ?
Wat bedoel je met niet volledig ruk?coptician schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:21:
CX300 heeft ook een asymmetrische kabel, en klinken niet volledig ruk. Dat moet voor Johantjuuh oo genoeg informatie zijn.
En assymetrisch is toch niet zo erg??
Ik ben dus toch van plan de CX300 te kopen. Zijn deze beter dan mijn HPM-70? en de MDR-ex71?
En zou dit wat zijn? Zijn het de echte?
http://audio-video.marktp...z%2FAidXL&fta_ind=2#photo
Verwijderd
Waarom word er altijd zo lovent gedaan over het geluid van de iPod.
Toen ik de E2c aansloot op 3 players (Sony CD-Walkman 50Euro,Victory MP3 65 Euro, iPod Nano 1ste generatie 4GB) Klonkt het zo van goed naar slecht:
1.Sony: Helder iets meer bass dan Victory
2.Victory Helder maar onbreekt wat detail,veel bijgeluid.
3.iPod een stuk dofer in de middentonen. Schell in het hoog.Minder Bass dan Victory
Ook de EQ van die iPod is waardeloos je kiest een andere setting maar hoort noauwlijks verschil.
of het geluid word alleen maar minder.
Die EQ van Creative Zen V is trouwens al helemaal waardeloos.
Sony Video Walkman NW-A806: Zeer goede EQ en ook nog veel andere sound pressets:
Clear Bass,Clear Stereo,Sound Exchange,VTB (Surround).
Toen ik de E2c aansloot op 3 players (Sony CD-Walkman 50Euro,Victory MP3 65 Euro, iPod Nano 1ste generatie 4GB) Klonkt het zo van goed naar slecht:
1.Sony: Helder iets meer bass dan Victory
2.Victory Helder maar onbreekt wat detail,veel bijgeluid.
3.iPod een stuk dofer in de middentonen. Schell in het hoog.Minder Bass dan Victory
Ook de EQ van die iPod is waardeloos je kiest een andere setting maar hoort noauwlijks verschil.
of het geluid word alleen maar minder.
Die EQ van Creative Zen V is trouwens al helemaal waardeloos.
Sony Video Walkman NW-A806: Zeer goede EQ en ook nog veel andere sound pressets:
Clear Bass,Clear Stereo,Sound Exchange,VTB (Surround).
Ik denk fake, volgens mij hadden de echte 2 regeltjes tekst op de groene sticker. CX300 nooit op marktplaats kopen: daar zijn veel teveel fakes van.Johantjuuh schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:22:
[...]
Wat bedoel je met niet volledig ruk?
En assymetrisch is toch niet zo erg??
Ik ben dus toch van plan de CX300 te kopen. Zijn deze beter dan mijn HPM-70? en de MDR-ex71?
En zou dit wat zijn? Zijn het de echte?
http://audio-video.marktp...z%2FAidXL&fta_ind=2#photo
Als je je vingers in je oren houdt, dan hoor je jezelf met praten, eten, lopen etc heel sterk. De sony-oordopjes hebben dat ook wel een beetje (ga maar eens chips eten met die dingen in je oren), de CX300 heb je daar iets meer last van. Ideaal om te leren in een drukke omgeving, met bellen/eten/lopen/... heb ik er maar 1 in mijn oor en werkt het ook prima.Stormbringer schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:16:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee, met dat effect?
Ik heb de MylarOne X3 afgestreept. Dat snoertje is gewoon te lang, en wordt niet praktisch. Dus het wordt of de CX400, of de q-Jays. 100 euro verschil...![]()
Zal het verschil echt groot zijn, of is het maar een kleinigheidje denken jullie?
Ok.
Dan denk ik toch dat ik de CX300 ga kopen. (icm een Iphone)
Ik heb er hier nog 1 gevonden:
http://audio-video.marktp...ynJMcjP5x9d7dSB&fta_ind=6
Dit is een gecontroleerd verkopen. Ook staat er op de achterkant een nederlandse handleiding. Zal dit toch wel een echte zijn?
Dit is een gecontroleerd verkopen. Ook staat er op de achterkant een nederlandse handleiding. Zal dit toch wel een echte zijn?
Fake: http://reviews.ebay.com/S...0QQugidZ10000000003412742Johantjuuh schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:02:
Ok.
Zie ook: http://www.inkoopacties.net/ia/8s94ycb4
3/4 van de CX300 op marktplaats is nep, en de verkoper weet het zelf niet eens. Vandaar dat een gecontroleerde verkoper het zou aandurven om het te verkopen. Ik zou ze gewoon bij een echte winkel, of grote online-winkel kopen.Johantjuuh schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:02:
Ok.
Ik heb de Sennheiser CX300 en heb daar rubbertjes voor nodig. Ik heb al overal gezocht en gevraagd, maar ik kan nergens een site of winkel vinden die ze verkoopt. Op de Sennheiser site word ik ook niet veel wijzer.
Weet iemand waar ik die rubbertjes kan halen? Of eventueel andere dingen die erop kunnen zoals foamies?
Weet iemand waar ik die rubbertjes kan halen? Of eventueel andere dingen die erop kunnen zoals foamies?
Ja ok. Inderdaad.MBV schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:51:
[...]
3/4 van de CX300 op marktplaats is nep, en de verkoper weet het zelf niet eens. Vandaar dat een gecontroleerde verkoper het zou aandurven om het te verkopen. Ik zou ze gewoon bij een echte winkel, of grote online-winkel kopen.
Maar als ik dan op deze site kijk: http://reviews.ebay.com/S...0QQugidZ10000000003412742
Is degene met het grijze vierkantje op de achterkant de real. Dat heeft die van MP ook. En de nederlandse taal zegt toch ook wel wat, denk ik...
Weet iemand al wanneer die q-Jays released worden? En is het verschil tussen een 50 euro oordopje (Sennheiser CX400) en 150 euro (q-Jays) echt significant?
Waarom heeft iedereen het over een vergelijking tussen de CX400 en de q-Jays? Je hebt ook nog de j-Jays ($50) en d-Jays ($100)
Allebei een kort snoertje, en ik kom nou niet bepaald negatieve reviews tegen.
[google=j-jays review]
random picks:
Oh ja, ik zou sommige 'nieuwe' mensen in dit topic willen aanraden om niet direct €200 aan oordopjes uit te geven. Ja, die dingen klinken beter, maar lang niet iedereen vindt in-ear fijn zitten. Als je eerst 'goedkope' oordopjes koopt, dan kan je een beetje beeld krijgen wat je daaraan mist, en vervolgens de goeie duurdere oordopjes kopen. Voor veel mensen zullen de goedkope dopjes zelfs beter zijn: die willen vooral meer bass, en daar zijn juist de 'goedkope' oordopjes goed in
[google=j-jays review]
random picks:
over j-Jays:Performance
Having tested the d-JAYS side by side with the Shure E2c, I conclude that the sound quality of both these earphones are great, each with its own distinctive sound. Even though sound is something personal, I still feel that the d-JAYS had a little more balanced sound while the E2c had a “brighter” sound.
[...]
Conclusion
The main purpose of a head/earphone is to deliver sound, d-JAYS does this well and does this with style. With comfort and design being their best points, they are also good sounding. I would definitely recommend a pair of d-JAYS over other earphones in the same price range!
d-jays vergeleken met VibesTesting:
I already mentioned that Jays sound isolation system works great, It really isolates the sounds from the outer enviorment and makes it a joy to listen to music. Bass wise I am suprised how well they sound, even though in my opinion they could offer a bit more bass. Now of course this can be fixed with boosting the bass in your mp3 player or device. What suprises me most after the sound isolation is the clear sound, for 50$ I doubt you can find anything else that really offers this clear sound. You can raise the volume and it still maintains this really clear sound, you can clearly see that Jays have even put alot of effort into their cheapest model. I have listened to various songs and various types of music genres and the sound remains superb when it comes to lows and highs at both high and low volume. To be honest I am very positivily suprised by these earphones.
Conclusion:
Comfortable, great sound, extension cable, and a superb sound isolation system makes these earphones a bargain. Now I just hope they will start selling them more in US so you guys can also take a part of these earphones. I think I have mentioned most of the things I was supposed to during the testing phase so I will not repeat myself here. I have to end this with giving these earphones our Recommended award.
j-jays in een Vibes-thread:I own the D-jays too, and for me there was no comparison in sound quality, Vibe's all the way. GlendaleViper rated them about the same in his review. I would describe the D-jays sound signature like a small hill, rolled off hi's and low's with emphasized mids. However the D-jays are extremely small and comfortable...
j-Jays, eerste zin gaat over zijn klassieke verzameling:j-JAYS fits in the category with Sennheiser CX-300, SHURE E2C and so on. They have with a flat EQ more bassresponse which many prefer. The d-JAYS is better overall balanced with better mids and highs.
The d-JAYS is new on the market but have already got really good reviews in media.
Ik weet het nog niet echt. Ik zoek dus nog even verder naar oordopjes met een kort snoertje onder de €100 (liefst rond de €50)Surprisingly, the sound came as pretty impressive to me. I switched back to my rock collection and the same lousy mid-low sound came back. This time I tested on winamp on neutral EQ. Sorry that I did not test it against any earpieces. Maybe I haven't heard any good earpieces with classical pieces.. But yeah.. I was pretty impressed. The lows produced the double bass properly and the mediums sounded tight. The highs did not feel like it was lacking.
Oh ja, ik zou sommige 'nieuwe' mensen in dit topic willen aanraden om niet direct €200 aan oordopjes uit te geven. Ja, die dingen klinken beter, maar lang niet iedereen vindt in-ear fijn zitten. Als je eerst 'goedkope' oordopjes koopt, dan kan je een beetje beeld krijgen wat je daaraan mist, en vervolgens de goeie duurdere oordopjes kopen. Voor veel mensen zullen de goedkope dopjes zelfs beter zijn: die willen vooral meer bass, en daar zijn juist de 'goedkope' oordopjes goed in
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 06-10-2007 19:40 ]
Verwijderd
Herkenbaar..Stormbringer schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:36:
Bedankt DuncanvdLinden! Moet ik maar even kijken of inderdaad zoveel geld ervoor neer wil leggen... Toch wel verleidelijk...![]()
Volgensmij is alles wat hollandelectronics verkoopt fakeMBV schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:51:
[...]
3/4 van de CX300 op marktplaats is nep, en de verkoper weet het zelf niet eens. Vandaar dat een gecontroleerde verkoper het zou aandurven om het te verkopen. Ik zou ze gewoon bij een echte winkel, of grote online-winkel kopen.
Ze durven een Shure D3C(ja, lees je goed, die bestaat nieteens
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!
Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.