Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Mooooody schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:41:
De SE310 kost op Ebay ook omgerekend 100 euro. Ik verwacht dat die toch een heel stuk beter zijn.

Voor 50 euro heb je de MylarOne X3's. Ik heb de SE110's nog niet gehoord, maar ik verwacht dat ze niet (veel) beter zullen zijn dan de X3's (die de helft kosten) - omdat de X3's soms zelfs worden verkozen boven de SE210 en SE310.
EDIT: Na wat research gedaan te hebben zijn al mijn vragen uit deze post al beantwoord.

Ik ben het met je eens dat ik voor een paar 10'tjes meer beter voor de SE310 kan gaan dan de SE110, al is die laatste wel het nieuwste model.

Maar hoe weet ik of die sellers op Ebay wel echte Shures verkopen, het prijs verschil met Europese (€) retails is namelijk immens.

[ Voor 70% gewijzigd door outlandos op 09-09-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Heb nu een sony ex-70 in-ear setje waar ik best tevreden over ben. Heb ondertussen ook al via ebay een set (neppe :( ) cx-300 gekocht maar die zijn drama.
Na wat verder onderzoek lijken mij de Audio-Technica ATH-CK7 of Mylarone X3 eventuele goede keuzes voor een nieuw paar. (goede prijs, veel positieve reviews etc)
Ik weet niet zo goed wat ik verder zou moeten weten, iemand enig advies over een keuze? Misschien verschil in bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Outlandos schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:45:
[...]

EDIT: Na wat research gedaan te hebben zijn al mijn vragen uit deze post al beantwoord.

Ik ben het met je eens dat ik voor een paar 10'tjes meer beter voor de SE310 kan gaan dan de SE110, al is die laatste wel het nieuwste model.

Maar hoe weet ik of die sellers op Ebay wel echte Shures verkopen, het prijs verschil met Europese (€) retails is namelijk immens.
Het verschil zit 'm in de hoge BTW en grote marges die ze er hier op nahouden.

Als je mazzel hebt dan hij dor de douane glipt (zijn trucjes voor), dan heb je een zeer goede koop :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/stellent/groups/public/@gms_gmi_web_us_pa/documents/web_resource/site_img_us_pa_e2_l.jpg
Ik heb deze Shure E2c's al enige tijd in bezit en ben er echt super tevreden over. Ik heb voordat ik deze heb aageschaft ook Bose in-ear geprobeerd en ook verschillende andere Shure modellen maar uiteindelijk bevielen deze het beste.
Grootste voordeel van in-ears vind ik dat je niet hard hoeft te draaien om lekker bassen tot je beschikking te hebben.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Na wat research gedaan te hebben twijfel ik nog tussen de volgende types:

- ULTIMATE EARS SUPER.FI 5 PRO EARPHONES

Ongeveer 120 Euro inc. verzendkosten op ebay, dit ivm. 300 Euro wat ze er bij mp3shop voor durven vragen. Veel goede dingen over het geluid gehoord, maar geen kwalitatief sterke kabel.

- Shure SE110

Voor $99 retail price, hopelijk rond de $70 op ebay wanneer die op 17 September uitkomt. Goedkoop dus en toch Shure!

- Shure SE310

$180 op Ebay, dus 2x zo duur als SE110, maar wel erg goed geluid. Enige wat mij dan weer minder lijkt is de hele korte kabel die eraan zit, waar je dus een verlengstuk tussen kan plaatsen, maar die dan veel te lang is als je ermee wil joggen, dit terwijl de korte kabel weer net iets te kort is; met de armband van apple kom je met die kabel net wat te kort.

Denon C700:

90 Euro, Gaat niet zover in je oor als Shures en daardoor minder geluidsissolatie. Wel erg goed geluid, perfect draad (gaat niet dubbel of doorelkaar), maar totaal geen accessory's erbij, bovendien komt het nieuwe model; C751 binnenkort op de markt, maar die wordt $200.

Mensen die één van de bovenste modellen hebben en mij kunnen vertellen of het een must-buy is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden op ebay zo te zien wel een heleboel fake se310's verkocht..
Nieuw voor 50$, haha shure :P

De prijzen zijn in de US idd wel wat lager maar niet zo dramatisch (de se310 kost rond de 250$ tegen 250E hier in NL.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het zat dat mijn koptelefoon kabel stuk gaat.
Ik gebruik mijn koptelefoon best veel 5 uur op de fiets en 3 uur hardlopend per week.
Ik heb diverse Sony gehad en nu is bij mijn laatste Shure E2c ook weer de kabel gebroken.
Ik heb je laatste 4 jaar meer dan 300 euro aan koptelefoons uitgegeven
Dus nu ben ik het zat en heb aangeschaft de Ultimate Ears Super.Fi 5 Pro Earphones met reserve kabel die kan je vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/assets/ultimateears-5pro-6.jpg

Ik heb de koptelefoon besteld bij www.earphonesolutions.com
Ultimate Ears Super.fi 5 Pro Earphones NEW Metallic Black $179.99
Ultimate Ears® super.fi™ double flange ear tips BLACK $14.99 1
Ultimate Ears Replacement Cables Black for Super.fi Earphones $19.95
Subtotal: $214.93
Shipping: $0.00
Tax: $0.00
5% savings: -$10.75
Total: $204.18
Is in totaal 137,65 EURO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:08:
Ik gebruik mijn koptelefoon best veel 5 uur op de fiets en 3 uur hardlopend per week.
Ik heb diverse Sony gehad en nu is bij mijn laatste Shure E2c ook weer de kabel gebroken.
Dus nu ben ik het zat en heb aangeschaft de Ultimate Ears Super.Fi 5 Pro Earphones met reserve kabel die kan je vervangen.
[afbeelding]

Is in totaal 137,65 EURO
Wel grappig dat je - met jouw klachten over kwaliteit van oordopjes - speciaal voor de Ultime Ears Super fi. 5 Pro bent gegaan!

Ondanks dit geweldige oordopjes zijn, hebben ze één nadeel:

The bad: Potential durability issues; expensive.

Check hier de review:

http://reviews.cnet.com/h...53329.html?tag=prod.txt.2

PS: Hoe kom je aan de 5% savings? Ik denk er zelf over om ze ook aan te schaffen, maar ik heb een grote hekel aan J-oordopjes, dus die achter je nek lopen!

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 11-09-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij het bestellen bij www.earphonesolutions.com
Save5 coupon code invoert krijg je 5% korting

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:08:
[afbeelding]

Is in totaal 137,65 EURO
Hey heb je de dopjes al besteld? anders wil ik wel; mee bestellen, schelt tax voor ons bijde.

Groetjes

Wessel

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Let er op dat earphonesolutions vanuit de USA werkt en je dus kans hebt dat je invoerrechten moet betalen. Dit kost je een flink bedrag extra.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Kanarie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:07:
Let er op dat earphonesolutions vanuit de USA werkt en je dus kans hebt dat je invoerrechten moet betalen. Dit kost je een flink bedrag extra.
Zoals bij mij....

40 euro er bovenop :/

Verwijderd

Wat mij opviel is dat ik nog niets heb gezien over de serie van JAYS...
hun producten zien er fantastisch uit en schijnen ook bijzonder goed te klinken.

Na lang zoeken dacht ik te kunnen gaan kiezen tussen mylar x3 en audio technica ck7 kom ik hun serie opeens tegen...zodra de q-JAYS uitkomen bestel ik denk ik...

zie www.jays.se ...

Verwijderd

Vandaag de Zen V gekocht maar ik ben tevreden met de oordopjes, alleen dat snoer is ellendig lang, das zwaar irritant, weet iemand hoe ik dat kan voorkomen? want als ik mijn dopjes uitdoe komen ze tot mijn knieen ? Thanks in advance

Verwijderd

Weet er iemand waar je voor een redelijk prijs de foam tips voor de super.fi kan kopen ? Meeste sites vragen belachelijk veel verzending

Op ebay vind je enkel foam tips voor shure, passen die ook op de super.fi ? Bij de foam tips van super.fi kan je het plastic stukje uit de foam halen. Als dat bij die shure ook het geval is dan neem je daar gewoon de foam van het plastic af en zet je de foam op het plastic van de super.fi (dat plastic stuk gaat toch niet stuk)...

Iemand die mij hier een antwoord op kan geven ?
bedankt!

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:18:
Wat mij opviel is dat ik nog niets heb gezien over de serie van JAYS...
hun producten zien er fantastisch uit en schijnen ook bijzonder goed te klinken.

Na lang zoeken dacht ik te kunnen gaan kiezen tussen mylar x3 en audio technica ck7 kom ik hun serie opeens tegen...zodra de q-JAYS uitkomen bestel ik denk ik...

zie www.jays.se ...
audiocube kun je ze pre-orderen voor een total bedrag van 140 euro inc. verzendlosten.

Het wordt of de q-Jays of the Denon C700 voor mij!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:25:
Vandaag de Zen V gekocht maar ik ben tevreden met de oordopjes, alleen dat snoer is ellendig lang, das zwaar irritant, weet iemand hoe ik dat kan voorkomen? want als ik mijn dopjes uitdoe komen ze tot mijn knieen ? Thanks in advance
Je kunt zon wrap kopen ofzo. Waar je de kabel omheen kan winden.

• musiqman
Shure inkoop actie van de oude edities e2, e3, e4 en e500pth:
http://www.samenkopen.net/action_topic/970029/865433

goede prijs?

quote van de ts aldaar:
Daarnaast wordt de muziek vaak loss-less opgeslagen zodat het geluid nog optimaal is. Je kan dan dus ook elke klank horen die er gemaakt wordt. Zelfs als er in de studio met een stoel bewogen wordt of als iemand loopt/geritsel van kleren

kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 53% gewijzigd door musiqman op 13-09-2007 16:33 ]

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga hier ook maar eens wat posten. Ik reis veel voor mijn werk, en word altijd knettergek van al het geluid in de vliegtuigen. Daarom ben ik 2 maanden geleden in Tokyo op zoek gegaan naar het Sony demo gebouw (leuk om te doen trouwens!). Daar heb ik voor 6800 Yen (ongeveer 50 Euro) oordopjes gekocht : de Sony MDR-NC22. Dit gaat om oordopjes met Noice Canceling.

In de Sinkansen naar mijn eindbestemming in Japan had ik er al enorm plezier van. Ook al maken die bullet trains lang niet zoveel lawaai als onze NS bakken, het verschil was enorm. Ook de vluchten daarna de doppen goed kunnen testen. Ik heb inmiddels enige maaltijd in het vliegtuig gemist omdat ik het karretje een niet meer hoor 8).

Dit is voor mij weliswaar de eerste keer dat ik zoveel geld voor oordopjes heb uitgegeven, mijn eerste 'high end' (toch?) oordopjes dus. Ik vind de geluidskwaliteit ronduit fantastisch. De bas is vol, het geluid kan ik alleen omschrijven als intens en warm. Ik hoor details in muziek die ik voorheen nog nooit gehoord had! Ik gebruik de dopjes met mijn laptop (Dell D820) of mijn Sansa e260 mp3 speler.

Het verschil tussen noice cancelling aan en uit is nauwelijks te merken in een rustige omgeving, maar in een ruis omgeving (trein en vliegtuig) een enorm verschil. Het geluid klinkt harder en voller met ruisonderdrukking aan in een ruis omgeving, en de ruis word flink teruggebracht.

De dopjes zitten bij mij goed in het oor. De standaard maat die erop zat heb ik er op laten zitten omdat deze het beste past (volgens mij medium, er zijn nog 2 andere maten bijgeleverd).

Er zitten ook een aantal nadelen aan de dopjes.
* Op de fiets hoor ik de wind behoorlijk hard tegen de dopjes waaien. Dit is erger als ik noice cancelling aanzet. Volgens mij heeft het te maken met de inlaat van de dopjes.
* Een ander nadeel is dat de noice cancelling soms te goed werkt. Zo hoor ik dus de conducteur in de trein niet meer, ik hoor collega's nauwelijks tegen mij praten 8), ik word echt volledig afgesloten van de buitenwereld wat geluid betreft. Er zit gelukkig een lichtje op mijn desktelefoon, anders had ik het wel heel rustig.
* In het vlieguig bij het dalen moet ik de dopjes regelmatig even uit mijn oren doen omdat ik anders vrij snel last krijg van druk op mijn oren. Dit geeft een vrij onprettig gevoel bij mij met de dopjes constant in.
* Het noice cancelling meganisme is vrij groot en zit halverwege het snoer. Een extra dus wat meegesleept moet worden.
* Ik vergeet regelmatig noice cancelling uit te schakelen, hij trekt dan in een week (als ik hem laat liggen) een batterij leeg. Ik heb er maar een setje oplaadbare AAA voor gekocht ;).

Mijn conclusie over de Sony MDR-NC22? Voor mij zijn de dopjes ideaal. Het geeft mij een geluidskwaliteits ervaring die ik nog niet eerder had meegemaakt, ik ben verkocht wat dat betreft :9. De nadelen komen voor mij vooral door het noice cancelling systeem, maar juist dit systeem geven mij de voordelen waarvoor ik deze oordopjes heb gekocht.

Voordelen :
- Goede geluidskwaliteit, volle bas.
- Sterke noicecancelling, ideaal voor in het vliegtuig en trein
- Past perfect in het oor

Nadelen :
- Noice cancelling mechanisme is vrij groot
- Behoorlijke ruis bij harde wind (fiets e.d.)
- Soms is de noice cancelling te goed.
- Batterij en extra aan/uit schakelaar voor noice cancelling

• Mooody

Mooody

elmoody

De nieuwe hype zijn de q-Jays:

http://www.jays.se/products.aspx?sub=qjays

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Zo, na ontzettend veel lezen eindelijk eens nieuwe oordoppen besteld. Ik gebruik al tijden de Sony MX71's, maar ik wil nooit meer iets van Sony kopen, dus die vielen af. Was van plan te wachten op de CX500's van Sennheiser, en zat verder geïnteresseerd te kijken naar de verhalen van de Shure SE110. Toen kwam ik via dit topic echter op de V-moda Vibe, en die komen op mij echt over als de ultieme oordopjes (voor mij dan). Het geluid is volgens veel review goed in midden en hoog, en de nieuwste generatie blijkt wat meer bas te hebben (een heikel punt volgens reviews van de eerste generatie). Heb ze besteld, morgen binnen. Met een pink noise loopje een nacht in laten spelen en dan maandag gebruiken in het vliegtuig. Ben benieuwd.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb hier voor onderweg gebruik een setje Sennheiser OMX 90 VC. Een soort dopje wat ik tot nu toe nog niet heb gezien in het wild, alleen in enkele online shops. Alleen nu heb ik een probleempje. De dopjes die erop zitten om beter te laten zitten in je oor en het scherpe randje af te dekken raak ik redelijk snel kwijt. Het probleem is alleen dat ik nergens kan vinden iets om ze na te bestellen... Of ook maar wat anders ze te verkrijgen. De dopjes zelf zijn nog in perfecte staat en zo ook de kabel( heb ze nu bijna een jaar wat voor mij en sennheisers gewoon achterlijk lang is)

Maar ik wil dus nu weten waar ik dit soort dopjes kan krijgen ZONDER hem in te sturen voor garantie of iets dergelijks.

Omdat deze dopjes op zijn goedkoops trouwens 55 euro kosten in Nederland is het niet een optie om gewoon maar nieuwe dopjes te kopen om maar aan die rubbertjes te komen ;)

Het gaat om de volgende dopjes:

Afbeeldingslocatie: http://feeds.static.paidonresults.net/7/mp3-148517-300x300.jpg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• outlandos
Yup en ik ga ze kopen! Iemand anders mss ook? Kunnen we kosten delen :)

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
vacuumcleaner schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:17:
[...]

Stuur die CX300 eerst even terug naar Sennheiser, ik had dezelfde problemen en had binnen 3 werkdagen een nieuw setje.
Mijn rechter dopje van de CX300 begint ook wat kuren te vertonen. Het geluid hiervan lijkt heel ver weg terwijl de andere prima werkt. Wil m eigenlijk ook naar Sennheiser sturen maar ik heb de factuur ervan niet meer. Weet jij toevallig of je die mee moet sturen oid? Kan verder ook weinig over garantie etc. terugvinden moet ik zeggen :/ .

• Mooody

Mooody

elmoody

Outlandos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:57:
[...]

Ik denk er ook over.

Ik heb nogsteeds niet de juiste dopjes gevonden. De Atrio M5's waren te schel, de X3's zijn goed maar saai.
De q-jays zouden gedetailleerd en evenwichtig moeten klinken. Ik hoop niet dat ze weer richting schel gaan in mijn beleving.....

• outlandos
Mooooody schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:50:
[...]

Ik denk er ook over.

Ik heb nogsteeds niet de juiste dopjes gevonden. De Atrio M5's waren te schel, de X3's zijn goed maar saai.
De q-jays zouden gedetailleerd en evenwichtig moeten klinken. Ik hoop niet dat ze weer richting schel gaan in mijn beleving.....
Misschien is de UE fit.5 Pro wat voor jou, die blijkt heel goed geluid te hebben en wordt ook wel omschreven als "fun sound". Maar erg comfortable zijn ze niet en dat weerhoud mij er ook van ze te kopen. De Westone UM2 daarentegen is perfect voor mij (super comfortable en super geluid) alleen zijn ze met een prijs van $300 weer nét boven mijn limit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48

Arfman

Drome!

Kan iemand mij advies geven over goede oordopjes voor op de fiets? Ik zat eerst de Snnheiser CX300 oordopjes te overwegen, maar kom bij de reviews op mp3shop.nl toch enkele malen tegen dat ze op de fiets veel windgeruis doorgeven, ook al is er weinig wind.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Outlandos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:57:
[...]

die zien er goed uit, fijne specs ook. wat kost dat? ik kan alleen een vage currency vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Arfman schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:39:
Kan iemand mij advies geven over goede oordopjes voor op de fiets? Ik zat eerst de Snnheiser CX300 oordopjes te overwegen, maar kom bij de reviews op mp3shop.nl toch enkele malen tegen dat ze op de fiets veel windgeruis doorgeven, ook al is er weinig wind.
Deathwish ofzo? Je hoort geen bal meer van wat er buiten gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

windruis? Geen last van.
EnigsteDe 2 minpuntjes van de cx300 zijn, naar mijn mening, is dat ze in het begin niet al te lekker zitten en het soms een klerewerk is om ze goed in de oren te krijgen zonder dat ze er weer uitvallen :/
MBV schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:55:
[...]

'k hoor wel een heel stuk minder ja, maar hoor meeste nog wel ondanks die cx300.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 14-09-2007 10:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MBV schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:55:
[...]

Nee, geen deathwish. Ik wil gewoon de oordoppen niet te hard hebben staan, zonder windgeruis.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:02
musiqman schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:48:
[...]

die zien er goed uit, fijne specs ook. wat kost dat? ik kan alleen een vage currency vinden
Ze kosten 1712 Kr, ofwel, 182 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:13:
[...]

Ze kosten 1712 Kr, ofwel, 182 euro...
Wat dus zo'n beetje de hoogste prijs is die je zult vinden
Also www.jays.se has a higher price then our resellers will have because JAYS wants to focus on the development and let the resellers do the sales. So www.jays.se prices will be the highest prices you probably will see.
www.jays.se website is not focusing on best prices for our products. We let our resellers do what they do best that means sell our products to you guys and we do what we do best, develope. So the prices on www.jays.se are the highest prices you will probably see for our products. And that is on purpose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57

paQ

[...]

dat zijn Zweedse euro's

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 13-09 11:49
FL!PNEUS schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:53:
Met een pink noise loopje een nacht in laten spelen en dan maandag gebruiken in het vliegtuig. Ben benieuwd.
Dat kan wel eens tegenvallen.. vliegtuigen maken zoveel geluid, daar komen de Vibes nooit overheen (zonder je oren te beschadigen). Het gebrek aan isolatie is tegelijk een voor- en een nadeel aan deze dopjes.
Alles wat uit de oorschelp steekt, gaat windgeruis opleveren. Je bent gebaat bij kleine dopjes met een soepele kabel die je achter je oor langs kunt leggen. De flexibele rubberen steeltjes waar de dopjes van CX-300/EP-630 aan vast zitten passen bij mij net in m'n oorschelp waardoor het windgeruis beperkt blijft. Ik gebruik die Creatives regelmatig op de racefiets (in de polders) en houd het volume dan heel laag voor de veiligheid. Vorig weekend de Vibes eens geprobeerd omdat die minder isoleren en dus in theorie veiliger zijn, maar dat is niks..door het geruis hoor je minder van zowel de muziek als het verkeer en ze waaien ook makkelijker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

$190 (inc.verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2jasperp:

Ik heb een jaar geleden ep-630 gehad (kabelbreuk). Waren relexte dingen maar echt totaal niet te vergelijken met de oordopjes die ik vorige week heb gekocht: V-Moda Bass Freq. In 1 woord: WOW!!
Ik luister vooral hardstyle en met deze oordopjes waande ik me direct op de mainstage van Defqon 1.
Wat een geluid! Hoog en mid komt ook super door. Je hoort niet alleen zoals bij veel goedkope dopjes alleen boem boem wat al het andere onderdrukt maar ook heel mooi deng deng (lol kan het ff niet anders omschrijven, volgens mij is dat mid). En natuurlijk ook heel mooi hoog. Heb verder de iriver H10 (US firmware opgezet ipv EU ivm geluidslimiet hier in EU) en SRS WOW (alles ingestelt op hoog en freq boost op 40 hz). En Wow is het zeker! Krijg er nog steeds kippevel van.
Enige nadeel is dat ik nu bijna geen livesets meer luister omdat het verschil in kwaliteit gewoon te groot is geworden met geripte vinyltjes (320 kbps) die ik ook op mn speler heb staan.
Volume kan tot 40 maar heb em standaard op 25 staan omdat je anders geheid een oorbeschadiging oploopt. En als ik dat zeg dan zegt dat wat aangezien ik al jaren naar grote feesten ga.
UIteraard dien je de dopjes wel een tijdje in te spelen met pink noise en de goede grootte sleeves erbij te pakken (als ze eruitvallen of je hoort weinig bass dan heb je de verkeerde).

Neem gewoon deze dopjes! Ik kwam hierop uit omdat ik van een lekkere bass houdt en ook goede kwaliteit geluid wil (begrijp me dus niet verkeerd, ik ben niet zo'n lomperd die alleen maar wil raggen. Kwaliteit is voor mij minstens zo belangrijk. Ik ben al jaren op zoek naar die ene sound en ik heb em nu ongetwijfeld gevonden)
-Shure viel af omdat dat gewoon monitors zijn, weinig bass dus.
-Ultimate ears viel af omdat die er niet uitzien als je ze in hebt ook al zagen de reviews van de extended bass versie er goed uit.
-v-moda vibes viel af omdat die ook weinig bass hebben (beetje zoals shure e2)
-CX300 (en dus ook de EP630 die ik heb gehad) heeft veel last van microphonics en bij bass freq helemaal geen last van. Ook gelezen dat de bass niks is vergeleken met die van bass freq en daar ben ik het zeker mee eens!! (ook mid en hoog zijn stukken beter!)

meer voordelen:
-isoleren goed, niks van waar dat ze minder isoleren dan bijv. ep-630.
-mits je de goede sleeves neemt zitten ze beter dan ep-630
-stevige kabel (ook geen L-vormige kabel of gezeur dat de ene kabel langer is dan andere)
-geen gezeur met zuigen/blazen zoals bij CX300

Als je dus die heerlijke sound van een feest wilt herbeleven dan moet je zeker deze dopjes nemen!

BASS MOET JE NIET HOREN DIE MOET JE VOELEN!! _/-\o_

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

(mijn excuses aan mn mede tweakers voor de beroerde opbouw en evt. spelfouten van deze post. Is allemaal even snel geschreven)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Laatst online: 25-08 16:20
bartgrefte schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:02:
[...]

windruis? Geen last van.
EnigsteDe 2 minpuntjes van de cx300 zijn, naar mijn mening, is dat ze in het begin niet al te lekker zitten en het soms een klerewerk is om ze goed in de oren te krijgen zonder dat ze er weer uitvallen :/
Dat zijn juist punten die ik heel anders ervaar. In het begin is het inderdaad goed zoeken naar hoe ze het beste zitten maar als je dat eenmaal door hebt dan zitten ze altijd op hun plek, is het geluid super en vallen ze niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Robert89 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:27:
[...]

Dat zijn juist punten die ik heel anders ervaar. In het begin is het inderdaad goed zoeken naar hoe ze het beste zitten maar als je dat eenmaal door hebt dan zitten ze altijd op hun plek, is het geluid super en vallen ze niet uit.
Ik ben het eens met Robert89..
Het eruitvallen? Misschien moet je grotere/kleinere sleeves nemen?
Het niet fijn zitten? Tsja, dat is in-ear :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Chuckiej schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:21:
[...]

Ik ben het eens met Robert89..
Het eruitvallen? Misschien moet je grotere/kleinere sleeves nemen?
Het niet fijn zitten? Tsja, dat is in-ear :P
Zijn nog geen eens echte in-ear, meer canalearphones.

Ik heb ze ook en zitten lekker hoor!

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 14-09-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik

Nieuwe Sennheiser's, gisteren heb ik de CX400 bij lokale MM gezien voor €79,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:39:
klik

Nieuwe Sennheiser's, gisteren heb ik de CX400 bij lokale MM gezien voor €79,99.
Wow die zien er goed uit zeg. Ben zeer benieuwd naar de eerste reviews van deze oordopjes. Als ze veel beter zijn dan de CX300 overweeg ik zeker een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe set oordopjes voor mijn (aanstaande) nieuwe iPod Touch. Na het doorlezen van dit topic (iig een groot deel) kwam ik bij de Shure SE210 of de V-Moda's uit. Ik heb hiervoor de mdr-ex71 oordopjes van Sony gehad, deze zijn helaas overleden.

Nu weet ik dat de iPod Touch zelf ook niet de beste geluid heeft van alle bestaande mp3-spelers (heb op dit moment een Zune, die ik weg doe ivm mijn aanschaf van een macbookpro) en vroeg me dan ook af of de aanschaf van de SE210 het wel waard is. Ik vind ze namelijk wel wat aan de hoge prijs en vraag me af of de iPod dit wel nodig heeft. Daarom vond ik de Cx400 die hierboven geopperd werden al een wat betere prijs, hier heb ik helaas nog geen review van kunnen vinden.

kortom, wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:45:
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe set oordopjes voor mijn (aanstaande) nieuwe iPod Touch. Na het doorlezen van dit topic (iig een groot deel) kwam ik bij de Shure SE210 of de V-Moda's uit. Ik heb hiervoor de mdr-ex71 oordopjes van Sony gehad, deze zijn helaas overleden.

Nu weet ik dat de iPod Touch zelf ook niet de beste geluid heeft van alle bestaande mp3-spelers (heb op dit moment een Zune, die ik weg doe ivm mijn aanschaf van een macbookpro) en vroeg me dan ook af of de aanschaf van de SE210 het wel waard is. Ik vind ze namelijk wel wat aan de hoge prijs en vraag me af of de iPod dit wel nodig heeft. Daarom vond ik de Cx400 die hierboven geopperd werden al een wat betere prijs, hier heb ik helaas nog geen review van kunnen vinden.

kortom, wat zouden jullie mij aanraden? A
vast bedankt!
iPod's leveren een prima geluid, alleen hebben ze te weinig output voor grotere/zwaardere koptelefoons.
Als je de EX71 gewend bent zal de SE210 nogal bassloos klinken. Als de CX400 lijkt op de CX300 zullen deze lijken op de EX71, met meer detail.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:45:

kortom, wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt!
iPod Touch zal goed geluid leveren, don't worry

En ik weet niet hoeveel je maximaal wilt uitgeven, maar bedenkt wel dat veel amerikaanse sites 2 maal zo goedkoop zijn als websites zoals www.mp3shop.nl omgerekend van USD naar Euro.

Zo ga ik de q-Jays aanschaffen in de eerste week van october (wanneer ik de Touch krijg!), die worden (hoogstwaarschijnlijk 170 - 180 euro als je ze in Nederland koopt, terwijl ze maar $170 in Amerika kosten.

Scheelt toch snel 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:10:
[...]

iPod Touch zal goed geluid leveren, don't worry

En ik weet niet hoeveel je maximaal wilt uitgeven, maar bedenkt wel dat veel amerikaanse sites 2 maal zo goedkoop zijn als websites zoals www.mp3shop.nl omgerekend van USD naar Euro.

Zo ga ik de q-Jays aanschaffen in de eerste week van october (wanneer ik de Touch krijg!), die worden (hoogstwaarschijnlijk 170 - 180 euro als je ze in Nederland koopt, terwijl ze maar $170 in Amerika kosten.

Scheelt toch snel 40%
Mijn iPod komt inderdaad ook uit amerika :) Scheelt me al gauw 110 euro!

Ik heb zelf nog nooit een iPod gehad en hebt eerlijk gezegd nog nooit naar een iPod geluisterd met degelijke oordopjes, maar in de reviews las ik dat de geluidskwaliteit lager was dan die van de classic, vandaar de vraag. Als jullie zeggen dat het mee zal vallen ben ik tevreden!

Maar ik ben er nog niet uit wat mijn maximale budget is. Als het het echt waard is heb ik het er wel voor over, anders zat ik al over de CX400 na te denken. Hoe zijn de q-jays? Zijn ze al uit? (Heb je een linkje of review?) Ik zou ze dan namelijk tegelijk met mijn iPod Touch mee kunnen laten nemen door iemand vanuit Amerika, scheelt mij inderdaad een hoop geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:33:
[...]

Mijn iPod komt inderdaad ook uit amerika :) Scheelt me al gauw 110 euro!

Ik heb zelf nog nooit een iPod gehad en hebt eerlijk gezegd nog nooit naar een iPod geluisterd met degelijke oordopjes, maar in de reviews las ik dat de geluidskwaliteit lager was dan die van de classic, vandaar de vraag. Als jullie zeggen dat het mee zal vallen ben ik tevreden!

Maar ik ben er nog niet uit wat mijn maximale budget is. Als het het echt waard is heb ik het er wel voor over, anders zat ik al over de CX400 na te denken. Hoe zijn de q-jays? Zijn ze al uit? (Heb je een linkje of review?) Ik zou ze dan namelijk tegelijk met mijn iPod Touch mee kunnen laten nemen door iemand vanuit Amerika, scheelt mij inderdaad een hoop geld.
q-Jays is de nieuwe hype op head-fi gebied.

In de q-Jays zitten ieder 2 drivers wat voor die prijs uniek is (valt te vergelijken met de Shure SE410, Westone UM2, - check maar hoe duur die zijn!).

Bovendien zijn ze ook de kleinste oordopjes ooit met 2 drivers, wat samen valt met een relatief ("as far as in-earphones go...") grote comfortabiliteit.

Er zijn nog maar enkele mensen die de final version hebben, maar die vinden het geluid in ieder geval super en komt zelfs in de buurt van de Shure SE530!

Ze komen in 2 kleuren, wit en zwart en met een hoop handige accessories (bijv. zowel een Y als een J-cable).

Enkele links:

http://nl.youtube.com/watch?v=BvrEJfDyhcE

http://www.engadget.com/2...miniscule-q-jays-earbuds/

http://www.jays.se/products.aspx?sub=qjays

Ships from 24 September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Maar verget de tax kosten niet ;) soms heb je geluk, maar met een grotere doos zeker heb je kans dat de douane ze eruit pikt en dat je dan mag neerleggen. en dan kan het alsnog duur uitpakken.

Ik zit nu met n iriver hp120 alleen is deze net vastgelopen. opeens was de schijf leeg gaf ie aan, en duurde het opstarten tergend langzaam.

Ik nieuwe bestanden erop gezet, en weeer weg. gereset, nog s gereset, maar niks werkt. IEmand advies?

Ik wil eigenlijk geen ipod omdat di (bij mij) na 1 x valleen als stuk was. en iK daar bijv. srs, eq, line in, radio etc mis.

Iemand een goede vervanger van rond de 100-200 euro? mag ook 2e hands zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 06:59:
Maar verget de tax kosten niet ;) soms heb je geluk, maar met een grotere doos zeker heb je kans dat de douane ze eruit pikt en dat je dan mag neerleggen. en dan kan het alsnog duur uitpakken.
Ik heb een kennis die alles voor me mee neemt :) De ene neemt hij mee als gift, de ander pakt hij wel uit en gebruikt hij zelf voor t tripje ;)

Welk land is .se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@musiqman: kijk eens naar apparaten zoals de iAudio Cowon D2. Die heeft m'n vriendin, loepzuiver geluid, equalizer, touchscreen, alles erop en eraan.

Vanmorgen de CX300's van een collega uitgeprobeerd op de fiets. Windgeruis viel me 100% mee, ik ben er alleen nog niet uit of ik ze comfortabel genoeg vindt. Het geluid was wel snaarstrak, ik moest de bass behoorlijk terugzetten op m'n Creative MuVo TX omdat ik van die blikkerige hoofdtelefoontjes gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Arfman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:41:
@musiqman: kijk eens naar apparaten zoals de iAudio Cowon D2. Die heeft m'n vriendin, loepzuiver geluid, equalizer, touchscreen, alles erop en eraan.

Vanmorgen de CX300's van een collega uitgeprobeerd op de fiets. Windgeruis viel me 100% mee, ik ben er alleen nog niet uit of ik ze comfortabel genoeg vindt. Het geluid was wel snaarstrak, ik moest de bass behoorlijk terugzetten op m'n Creative MuVo TX omdat ik van die blikkerige hoofdtelefoontjes gewend was.
CX300 is even wennen maar dan gaat ie wel lekker zitten!

Voor mensen die de q-Jays mooi vinden maar voor wie $180 net iets te veel van het goede is:

de Denon C700 blijken ook fantastisch te zijn en doordat het nieuwe model binnenkort uitkomt die ondanks bijna identiek is aan zijn voorganger, toch heeft gezorgd voor een behoorlijke prijsdaling en kan al gekocht worden voor 99 Euro inc. verzendkosten

De Denon C700 staan bekent dat ze zo lekker zitten (bijna even lekker als de Westone UM2!) en hun super geluid, het zijn geen echte IEMs, maar meer canalphones zoals de CX300 van Sennheiser.

En voor mensen die nog minder willen uitgeven is er nog altijd de X3 voor 50 euro inc. verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik nieuwe Shure's E2 binnen gekregen omdat mijn andere E2's defect waren. Had een kabelbreuk wat eigenlijk niet onder garantie viel maar toch gratis een nieuw setje gekregen!
Dus 2 weken rond gelopen met sennheiser MX400, maar dan merk je vandaag toch wel weer hoe je gewend raakt aan een E2. Echt wat een goed geluid hebben die dingen toch, mooi gebalanceerde bass samen met de heldere hoge tonen. Maar na een week valt hiet niet meer op wat voor geluid de oordopjes produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

musiqman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 06:59:
je weet dat Zweden in de EU ligt?
Saksische Emiraten

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 18-09-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 02:07:
[...]

q-Jays is de nieuwe hype op head-fi gebied.

In de q-Jays zitten ieder 2 drivers wat voor die prijs uniek is (valt te vergelijken met de Shure SE410, Westone UM2, - check maar hoe duur die zijn!).

Bovendien zijn ze ook de kleinste oordopjes ooit met 2 drivers, wat samen valt met een relatief ("as far as in-earphones go...") grote comfortabiliteit.

Er zijn nog maar enkele mensen die de final version hebben, maar die vinden het geluid in ieder geval super en komt zelfs in de buurt van de Shure SE530!
Ships from 24 September.
Waar haal jij ze overigens vandaan als ze uitkomen?

Iemand hier overigens meer ervaringen over de denon c700:?

Edit: Heeft iemand toevallig ook een linkje naar een webwinkel die de Denon c700 verkoopt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:54:
[...]

Waar haal jij ze overigens vandaan als ze uitkomen?

Iemand hier overigens meer ervaringen over de denon c700:?

Edit: Heeft iemand toevallig ook een linkje naar een webwinkel die de Denon c700 verkoopt?
Vraag 1: Waarschijnlijk:

http://www.audiocubes.com...o_Armature_Earphones.html

Vraag 2:

http://www.head-fi.org/fo...6675&highlight=denon+c700

Vraag 3:

http://bluetin.com/stores/europe/shop.html

Word je toch even op je wenken bediend, of niet! :+

EDIT: hier nog een linkje met een q-Jays review:

http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=256279

[ Voor 28% gewijzigd door outlandos op 18-09-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej hier komt het.

Ik was bezig met me nieuwe psp. Word er aangebeld. Ik wil net na beneden lopen hoor ik me ma praten over een pakket.

Nou ik kijk zo zie ik een klein 'doosje' bekleed met een a4 met mijn adres erop. Kijk ik naar de afzender staat er ... ... United Kingdom.

Dat betekent voor mij dus YUIN PK2 oordopjes.
Ik snel camera erbij en uitpakken.

Juist ja dat doosje zit nog een ander doos is. (van echt hout!) daar in weer een plastic kokertje.
Het word steeds allemaal kleiner. En uiteindelijk zit daar een kabel (heel erg lang >1M) met de oordopjes eraan. Aan de andere kant een gouden stekker vrij normaal niks mis mee maar ook niet echt zo lux. Kabel voelt heel duurzaam aan vergelijkbaar met de kabels van een Sony MDR-ED21LP.

Nu genoeg bullshit. Tijd voor het echte werk waar ze voor dienen.
Als eerst deed ik de linker dopje in me oor. Ik voel bijna niet dat die erin zit. Zo klein is die. Ik pak me iPod. Sluit aan en druk op play. Het eerste wat ik dacht was 'hij klinkt het zelfde als mijn Sennheiser MX750 =(' Maar het geluid werd met de seconde's mooier. Er kwam steeds meer bass bij. Tot dat het liedje was afgelopen. Na 5 minuten kwam er zo een ander soort geluid uit. Ik dacht echt van WOOOW. Zo klein ? en nu komt dit eruit. Mijn 128KB/ps audio verzameling klinkt zelfs goed nu.

Ik heb ze nu zo een 10 minuten aan staan op me PSP.

Dit was het eventjes ik ben er nu al zeer tevreden mee.

Foto's komen zo.

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5536/p1000430mb3.th.jpg
Van links naar rechts, iPod oordopjes, Sennheiser MX750, YUIN PK2 en Sony EX-71

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/3978/p1000424ik6.th.jpg
Houten doosje van bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/2207/p1000426wt4.th.jpg

UPDATE 1.
Ik heb ze nu al een uur draaien op me iPod. Het lijkt alsof die SRS WOW heeft gekregen :+ .
Persoonlijk vind ik ze nu beter dan me EX-71 (die waren al jaartje oud misschien ook daarom).

Morgen merk ik op de fiets wel of ze blijven zitten en wat voor ruis ik hoor. Maar dat vind ik wel meevallen denk ik want me iPod oordopjes waren ook luisterbaar op de fiets.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 19:45 ]

• musiqman
Arfman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:41:
maar erg weinig geheugen (ben wel gehecht ben aan de 20gb) en ik denk dat flash toch beter is...ivm langere opstart en laad tijd. of niet?

voor de rest wel een te gek ding

• Arfman

Arfman

Drome!

musiqman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:39:
[...]

maar erg weinig geheugen (ben wel gehecht ben aan de 20gb) en ik denk dat flash toch beter is...ivm langere opstart en laad tijd. of niet?

voor de rest wel een te gek ding
Hij is uitbreidbaar met standaard SD geheugen ;)
4GB kost iets van 40 euro ofzo nog. Heb je 6GB, en over een tijde komen er vast wel weer 8GB kaartjes, of nog groter.

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

bonetone

2B Silver Sonic

Ik zit er ook over te denken om die AKG 324P aan te schaffen, zijn er mensen hier met ervaring met die doppen? 'T is wel een goed merk in ieder geval.

Verwijderd

Ik heb dit topic al 10 keer door gelezen
maar ik zie door de bomen het bos niet meer

ik zoek kwalitatief goede in-ears
die kunnen dienen voor akoestische muziek tot techno ( goede bass dus)

ik heb er ongeveer 90 à 100 euro voor over

leuk is natuurlijk wanneer er een case en extra dopjes bijzitten

Ik zit momenteel te denken aan de shure's E2C ( liefst de e5 maar die zijn net iets te duur :D)

wat raden jullie mij aan? :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Dan heb je duidelijk alle posts over de E2C overgeslagen, want die hebben juist een erg neutrale bass (geen enorme bump zoals de CX300 die heeft).

Verwijderd

zijn er dan eventueel alternatieven?

ben een beetje verliefd geworden op de e2c's, maar wil natuurlijk geen kat in een zak kopen voor dat geld.

( die shure's ogen ook wel erg mooi :D)

de bass hoeft niet ontzettend hard te gaan , maar ik wil hem gewoon een beetje voelen, snap je

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Yapser schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:59:
Dan heb je duidelijk alle posts over de E2C overgeslagen, want die hebben juist een erg neutrale bass (geen enorme bump zoals de CX300 die heeft).
Neutraal vergeleken met een CX300. Maar de E2c heeft toch nog een 5dB bass bump, net zoals mijn Shure E500.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:05:
zijn er dan eventueel alternatieven?

ben een beetje verliefd geworden op de e2c's, maar wil natuurlijk geen kat in een zak kopen voor dat geld.

( die shure's ogen ook wel erg mooi :D)

de bass hoeft niet ontzettend hard te gaan , maar ik wil hem gewoon een beetje voelen, snap je
SE-210? Kosten 120 euro. Of de E3c voor 125 euro, iets boven het budget.
De E3c heeft een wat mindere bass moet ik wel zeggen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

njaa dat is eigenlijk al teveel.. ik heb voor mezelf een max. gelegt en die probeer ik niet te overschrijden.

waar koop ik overigens de goedkoopste e2c's online?

en zijn er ook namaak e2c's in omloop, want op ebay staan er een paar voor 50-60 euro

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:59 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:54:
njaa dat is eigenlijk al teveel.. ik heb voor mezelf een max. gelegt en die probeer ik niet te overschrijden.

waar koop ik overigens de goedkoopste e2c's online?

en zijn er ook namaak e2c's in omloop, want op ebay staan er een paar voor 50-60 euro
Op Samenkopen.net heb ik een actie gestart voor originele shures. :)
66 euro kosten ze, maar zijn zeker niet nep aangezien dit al de 3e shure actie is.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 20-09-2007 21:20 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Gezocht; middelgrote oorrubber dingetjes, voor de Sennheiser Cx300. Heb maar 1tje nodig. Wie wil 't versturen voor een klein prijsje?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

net nieuwe v-moda vibe oordopjes binnengekregen, het geluid is echt super (icm ipod classic). ik heb hiervoor sony ex71 dopjes gehad, maar wat een verschil qua helderheid en bass. de bass klinkt een stuk scherper en voller dan de sony's maar niet te zwaar zoals de cx300 (imo).
bouwkwaliteit is ook extreem goed, mooie materialen en een zeer stevig snoer, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 08:20
Klein vraagje voor de Shure gebruikers.

Hoe dragen jullie hem? Draadje over de rug en achter je oor langs? of gewoon classic?

Ik persoonlijk vind het normaal het fijns, en dan de kabel op zn kortst, dus niet met het verlengstuk eraan gewoon vastclippen op mn jas of vest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

airliner schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:51:
net nieuwe v-moda vibe oordopjes binnengekregen, het geluid is echt super (icm ipod classic). ik heb hiervoor sony ex71 dopjes gehad, maar wat een verschil qua helderheid en bass. de bass klinkt een stuk scherper en voller dan de sony's maar niet te zwaar zoals de cx300 (imo).
bouwkwaliteit is ook extreem goed, mooie materialen en een zeer stevig snoer, echt een aanrader!
Ik heb inmiddels een kleine week kunnen genieten van de V-moda Vibe (eerste generatie, dus qua geluid de beste versie) en ze klinken heerlijk neutraal. Bas is niet irritant aanwezig, maar wel dusdanig sterk dat ik nog steeds kan genieten van The Prodigy, en vele Industrial-acts. Het enige nadeel is dat ze niet zo denderend isoleren. Je hoort de omgeving (lees: vliegtuigmotorgebrom) nog wel, maar dat deert me niet zoveel. Deze dopjes zijn qua design en geluid het geld meer dan waard. Als ergens over een paar maanden de iPhone naar Nederland komt weet ik in ieder geval zeker dat ik blind de V-moda Vibe Duo kan aanschaffen.

Ik gebruik de oordopjes overigens in combinatie met de nieuwste iPod nano.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb vandaag de CrossRoads MylarOne XB Earphone gekregen. Ik had eigenlijk de CrossRoads MylarOne X3 Earphone besteld maar mocht zonder meerprijs de XB versie kiezen na een vraag van mijn kant over het verschil tussen de X3 en de XB. Netjes dus en alles ziet er goed uit. Nog geen luisterproef ondernomen want mijn touch komt pas volgende week! ( hoop ik )

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Mijn broer heeft zopas oordopjes van Bose gekocht.
100€ en ze zitten perfect goed in het oor en klinken naar mijn normen beestig goed, ik was versteld ervan !

Maar hoe goed zijn deze eigenlijk ivm de oordopjes die besproken worden in de topic start ?
Ik wil er ongeveer 30 a 40 € aan uitgeven, welke moet ik zeker eens bekijken en zouden deze aan de kwaliteit kunnen geraken zoals Bose ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Mooody

Mooody

elmoody

marcellux schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:36:
Ik heb vandaag de CrossRoads MylarOne XB Earphone gekregen. Ik had eigenlijk de CrossRoads MylarOne X3 Earphone besteld maar mocht zonder meerprijs de XB versie kiezen na een vraag van mijn kant over het verschil tussen de X3 en de XB. Netjes dus en alles ziet er goed uit. Nog geen luisterproef ondernomen want mijn touch komt pas volgende week! ( hoop ik )
De naam zegt het al. De XB is gefocust op de bass en is niet geweldig goed.
De X3's zijn goede allrounders en zijn de dopjes die je moet hebben.

• MBV

MBV

marcellux schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:36:
Je kan ze toch ook op de line-out van je laptop/pc proppen? Dan blijf je iig binnen de x-dagen termijn van de wet kopen op afstand ;)

• musiqman
MBV schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:19:
[...]

Je kan ze toch ook op de line-out van je laptop/pc proppen? Dan blijf je iig binnen de x-dagen termijn van de wet kopen op afstand ;)
wet kopen op afstand me ass. bij de pc zaak doen ze daar bijv. al niet aan. kon hoog en laag springen, maar retour nemen willen ze niet, ook niet naar herhaaldelijk mailen etc. dus zoveel vertrouwen heb ik niet meer in de wet.

• paQ

paQ

musiqman schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:01:
[...]

wet kopen op afstand me ass. bij de pc zaak doen ze daar bijv. al niet aan. kon hoog en laag springen, maar retour nemen willen ze niet, ook niet naar herhaaldelijk mailen etc. dus zoveel vertrouwen heb ik niet meer in de wet.
doen ze er niet aan?

wet = wet

• musiqman
vertel dat hun maar aan de andere kant van land, en voor die 35 ga je nou ook geen dure rechtskosen maken. Heb t trouwens al anders opgelost, maar netjes is het niet.

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Zijn er mensen die al 3x een Shure E4 op hebben moeten sturen voor garantie? Bij mij is het nu al 3x gebeurd dat 1 van de 2 oortjes geen geluid meer geeft!!! :( Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Ik weet zelf dat dit niet normaal is, maar zijn er meer mensen die meer dan 1x hun Shure terug moesten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

SjorsVN schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:34:
Zijn er mensen die al 3x een Shure E4 op hebben moeten sturen voor garantie? Bij mij is het nu al 3x gebeurd dat 1 van de 2 oortjes geen geluid meer geeft!!! :( Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Ik weet zelf dat dit niet normaal is, maar zijn er meer mensen die meer dan 1x hun Shure terug moesten sturen?
Hoe berg je de E4 op als je em niet gebruikt? Hou je in de gaten dat je de plug niet in rare hoeken dwingt in je broekzak o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Wie weet een goede webwinkel voor de CrossRoads MylarOne X3 aan te kopen ?
Op Ebay kan ik ze niet vinden.

En wat kosten ze ?
Ik wil gewoon goede oordopjes, ik ben achterover gevallen van mijn broer zijn Bose oordopjes en wil nu ook wel betere dopjes voor mijn Nokia(5500) mp3 GSM.
Deze X3 zijn nogal aangeprezen lees ik hier zo, welk merk zou ik zeker ook beter moeten onderzoeken ? of zijn deze echt wel de betere uit zijn prijsklasse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
C00P schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:32:
Wie weet een goede webwinkel voor de CrossRoads MylarOne X3 aan te kopen ?
Op Ebay kan ik ze niet vinden.

En wat kosten ze ?
Ik wil gewoon goede oordopjes, ik ben achterover gevallen van mijn broer zijn Bose oordopjes en wil nu ook wel betere dopjes voor mijn Nokia(5500) mp3 GSM.
Deze X3 zijn nogal aangeprezen lees ik hier zo, welk merk zou ik zeker ook beter moeten onderzoeken ? of zijn deze echt wel de betere uit zijn prijsklasse ?
Je hebt google nog niet uitgevonden?

Majah, hier heb je (over X3) alles wat je maar wilt weten in één thread:

http://www.head-fi.org/fo...541&highlight=owners+club

En in zijn prijsklasse zijn de X3's één van de beste, indien niet de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Bedankt voor de link, waar kan ik hem best online kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

C00P schreef op zondag 23 september 2007 @ 04:03:
Bedankt voor de link, waar kan ik hem best online kopen ?
www.jaben.net/shopping.html

Het is echt wel tijd voor een nieuwe openingspost :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 23-09-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al anderhalf jaar de Shure E3G's (ben er tot nu toe érg tevreden van!) en ook bij mij werkt één van de twee dopjes niet meer. Ik vrees inderdaad, dat de kabel gedraaid zit en daardoor soms niet meer werkt.
Ik ga ze opsturen voor garantie, hopelijk vinden ze er iets op!
Verder: weet iemand hoe ik dit probleem kan vermijden of welke oordopjes hebben minder risico op gedraaide kabels? Thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Sony NW-A806 Video Walkman gekocht, hier zitten standaardt In-Ear dopjes bij met extra grote driver (13.5 mm ipv. 9mm) twv. 52 Euro. Deze geven een stuk minder bass dan de EX71 en de CX300, Wel meer dan de Shure E2c.
Hoe kan dit? Omdat ze uit de EX Monitor reeks komen?
Hier mogen andere merken nog wel een voorbeeld aan nemen met die standaard bul brack dopjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

tja, de hoeveelheid bass is maar 1 aspect van de geluidskwaliteit. Hoe klinken ze verder? Geven ze net zo'n strak geluid als de E2c?
En hoe het kan dat oordopjes verschillen? Ehm, geen idee, misschien zijn ze verschillend? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:20:
tja, de hoeveelheid bass is maar 1 aspect van de geluidskwaliteit. Hoe klinken ze verder? Geven ze net zo'n strak geluid als de E2c?
En hoe het kan dat oordopjes verschillen? Ehm, geen idee, misschien zijn ze verschillend? :S
Nee, ze klinken zeker een stuk minder dan de E2c (Het midden is minder helder).
Wel iets beter dan de EX71 trouwens (hoewel die EX71 van mij 3 jaar oud is) kwa dat zou ik hem kunnen vergelijken met de CX300 denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:22:
[...]

Nee, ze klinken zeker een stuk minder dan de E2c (Het midden is minder helder).
Wel iets beter dan de EX71 trouwens (hoewel die EX71 van mij 3 jaar oud is) kwa dat zou ik hem kunnen vergelijken met de CX300 denk ik.
De Bass word nu alsmaar harder mischien toch een kwestie van inspelen.
Er zit ook een geluidbegrenzer (AVLS) die volgens de hanleiding niet is om gehoorbeschadiging te voorkomen maar om muziek te luisteren zonder de mede omgeving te storen/eriteren.

Nou, de Bass is nog steeds minder dan de EX71 & CX300.
Hoewel hij wel strak klinkt.
Ik heb het idee dat deze meer overeen komen met de originele opname kwa bass.
Omdat het EX Monitors zijn?
Maar aangezien ik de kabel van die CX300 zeer vervelent vind (het lijkt wel elastiek)
En die EX71 toch een stuk minder zijn en bovendien meer last hebben van microphonis.
Denk ik dat ik maar gewoon deze gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Outlandos

Heb jij al q-jays besteld? Waar? Wat ben je dan in totaal kwijt?

Overigens, welke kleur zouden jullie bij een iPod Touch nemen. Zwart of wit?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:41:
@Outlandos

Tsja de kleur lijkt mij toch echt persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:41:
@Outlandos

Nog niet, eind volgende week zijn ze pas in stock en ik wil ook nog wel eerst wat meer reviews zien.

Ik ga voor de zwarte, als ik ze koop (voor bij de Touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:46:
Ik heb nu al anderhalf jaar de Shure E3G's (ben er tot nu toe érg tevreden van!) en ook bij mij werkt één van de twee dopjes niet meer. Ik vrees inderdaad, dat de kabel gedraaid zit en daardoor soms niet meer werkt.
Ik ga ze opsturen voor garantie, hopelijk vinden ze er iets op!
Verder: weet iemand hoe ik dit probleem kan vermijden of welke oordopjes hebben minder risico op gedraaide kabels? Thanks :-)
Ik heb ook de E3g en een kant doet het bij mij ook niet meer. Maar ik heb ze tweedehands, zonder garantiebewijs en ik weet eigenlijk niet waar ik ze dan heen moet sturen. Stuur jij ze naar shure of naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, een gekend probleem dus...
Ik heb zowel een e-mail gestuurd naar Shure als de (online) winkel waar ik ze gekocht heb. En als je geen factuur of bewijs van aankoop hebt, vrees ik er wat voor... Hoe oud zijn die van jou? Aan de hand van de code die op het tussenstukje van de dopjes staan, kunnen ze bij Shure de fabricatiedatum wel nagaan dus je kan altijd eens proberen!
't Zal alleen erg moeilijk zijn om enkele weken met 'gewone' oodropjes te leven :( Ik kan echt niet meer zonder mijn Shures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Laatst online: 14-08 15:18
Jaspur schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:39:
Gezocht; middelgrote oorrubber dingetjes, voor de Sennheiser Cx300. Heb maar 1tje nodig. Wie wil 't versturen voor een klein prijsje?
ik zoek ze nogsteeds.. please.. niemand die 1 van die middelste maat over heeft? ik kan ook de grootste of kleinste maat terug sturen. kan gewoon in een envelopje.

[ Voor 28% gewijzigd door repsaj op 24-09-2007 00:27 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:57:
[...]

Nog niet, eind volgende week zijn ze pas in stock en ik wil ook nog wel eerst wat meer reviews zien.

Ik ga voor de zwarte, als ik ze koop (voor bij de Touch).
Oke :) Ik denk dat ik ze ook van de week ga bestellen aangezien mijn huidige oordopjes niet zo goed meer zijn. Hopen dat er nog wat meer reviews snel komen idd, als die niet positief zijn ga ik een denon proberen te bemachtigen. De q-jays (+accessoires) zien er wel erg goed uit als ik eerlijk ben.

Overigens ga ik zelf toch voor de witte dopjes denk ik, past meer in de stijl van de apple kabeltjes (mbt tot onder andere mijn MBP). De zwarte passen echter mss wel beter bij de iPod zelf. Nja, nog even over nadenken :)

offtopic:
@Outlandos (en anderen):
Bedankt voor jullie hulp en reacties, sorry als ik veel vragen stel maar ik wil mijn geld graag in een keer goed besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:31:
[...]

Oke :) Ik denk dat ik ze ook van de week ga bestellen aangezien mijn huidige oordopjes niet zo goed meer zijn. Hopen dat er nog wat meer reviews snel komen idd, als die niet positief zijn ga ik een denon proberen te bemachtigen. De q-jays (+accessoires) zien er wel erg goed uit als ik eerlijk ben.

Overigens ga ik zelf toch voor de witte dopjes denk ik, past meer in de stijl van de apple kabeltjes (mbt tot onder andere mijn MBP). De zwarte passen echter mss wel beter bij de iPod zelf. Nja, nog even over nadenken :)

offtopic:
@Outlandos (en anderen):
Bedankt voor jullie hulp en reacties, sorry als ik veel vragen stel maar ik wil mijn geld graag in een keer goed besteden :)
Ja ik zit met hetzelfde probleem qua kleur en ook ik ga voor de Denon's (of voor de X3's) als de q-jays niet zo goed blijken te zijn.

Maar tot nu toe nog geen slecht bericht over de q-jays gelezen en met de goedkope dollar is het toch wel leuk om die dingen te bestellen.

En wit is apple style inderdaad, maar voor hoelang nog...ze hebben enkel nog de Macbook in puur wit en ook daar gaan geruchten over dat ook die binnenkort overgaan op Black and Silver aluminum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Eén van mijn Audio-Technica dopjes heeft het begeven, volgens mij is het een kabelbreuk ergens in de buurt van het dopje. Het pootje aan het dopje kan roteren en volgens mij heeft dat ervoor gezorgd dat er nu geen geluid meer uit komt :'(
Ik had gelezen dat bij de nieuwe versie het vast zit, wat dus een plus is. Maar toch ben ik niet van plan om weer nieuwe AT dopjes te kopen. Het geluid is voor normale doppen prachtig, alleen is het aluminium/titanium niet echt comfortabel. De pasvorm is niet optimaal en de doppen zijn altijd te koud, de eerste paar minuten is dat niet lekker voor je oren.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey ff een vraagje is 55 euro duur voor e2c in ear oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wie weet er wat het verschil is tussen de Shure E2C en de E2G?
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wrcveen schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:30:
Wie weet er wat het verschil is tussen de Shure E2C en de E2G?
Bedankt alvast
Kleur, lengte van de draad.

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.