Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een nieuwe ipod gekocht (30GB Zwart).

Maar ik wil nu ook nieuwe oordopjes. Wat raden jullie me aan ?

Hier voor had ik alijd sony EX-71, maar ze zitten niet meer lekker.
Ze zijn nu bijna een jaar oud. Geluid is verder prima. Af en toe heb ik oordopjes gebruikt die ik bij me ipod (de oude, nano 1GB zwart) mee kreeg. Die zitten wel lekkerder dan de sony's maar het geluid is minder, dat vind ik niet zo heel erg. Maar ze gaan snel kapot. Heb er nu ongeveer 5 stuks gehad.(kraken, geluid valt weg of bij de stekker brakke kabels e.d.)

Ik ben nu op zoek naar iets wat even lekker zit als die ipod oordopjes, maar wel goeie geluid heeft.

Nu is het verschil 'normale' en in-ear oordopjes.

Wat moet ik doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:25:
Gisteren heb ik een nieuwe ipod gekocht (30GB Zwart).

Maar ik wil nu ook nieuwe oordopjes. Wat raden jullie me aan ?

Hier voor had ik alijd sony EX-71, maar ze zitten niet meer lekker.
Ze zijn nu bijna een jaar oud. Geluid is verder prima. Af en toe heb ik oordopjes gebruikt die ik bij me ipod (de oude, nano 1GB zwart) mee kreeg. Die zitten wel lekkerder dan de sony's maar het geluid is minder, dat vind ik niet zo heel erg. Maar ze gaan snel kapot. Heb er nu ongeveer 5 stuks gehad.(kraken, geluid valt weg of bij de stekker brakke kabels e.d.)

Ik ben nu op zoek naar iets wat even lekker zit als die ipod oordopjes, maar wel goeie geluid heeft.

Nu is het verschil 'normale' en in-ear oordopjes.

Wat moet ik doen ?
Ons vertellen wat je budget is ;)
Aangezien de EX-71 jou niet bevalt, kan je dus ook niet voor de CX300/EP630 enz. gaan

Daarom moet je wss voor normale oordopjes gaan. Een Sony E888 is bijvoorbeeld een fijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

Ons vertellen wat je budget is ;)
Aangezien de EX-71 jou niet bevalt, kan je dus ook niet voor de CX300/EP630 enz. gaan

Daarom moet je wss voor normale oordopjes gaan. Een Sony E888 is bijvoorbeeld een fijne :)
Ik denk zelf aan 20 - 50 euro. Het moet niet te gek worden maar b.v. 60 kan nog wel.

Waar kan ik die E888 vinden?
- Ik vind o.a. E828/818/819

- MX 400/500/550 is dit iets ?

Sony E818 denk wel dat die lekker zitten. Ze lijken op de oortjes van me psp die zaten wel lekker. (omdat ze klein zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

waarom kijk je dan niet naar YUIN, waar op de vorige pagina een review van is gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb sinds vorige week de CX300 dopjes icm de Iriver H20.

Hiervoor had ik de MX300 en daarbij was de instelling altijd prima bij Iriver Bass Boost.
Als ik dat met de CX300 deze instelling kies krijg ik een vrij dof geluid, en dat geldt ook voor bijv. de optie Dance of Rock.
Het helderste geluid krijg ik bij de optie Rap of Latin, maar daar vind ik de vocals een beetje zacht klinken.

Iemand enig idee hoe ik desnoods zelf de juiste instelling hiervoor kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Zet je equalizing eens uit zou ik zeggen, of heb je geen custom instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Yapser schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:21:
Zet je equalizing eens uit zou ik zeggen, of heb je geen custom instellingen?
Uitzetten? Ik kan bijv. wel kiezen voor de EQ settings, en dan heb ik 4 van die paneeltjes.
Ik vind alleen dat daar ook niet echt topgeluid vandaan komt.
Buiten dit kan ik kiezen voor de Normal functie, maar dan hoor ik bijna geen Bass en is de muziek vrij dof qua sound.

Je bent dus eigenlijk altijd verplicht een equalizing instelling te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Krijg net een mailtje van Apple dat ze 35% korting geven op de CX300 (wit en zwart)

http://store.apple.com/Ap...&cid=AOS-EDM-A30000076113

Net nu ik ze vorige week bij een Azerty bestelling had toegevoegd |:(

Na ja, het geluid zal dr igg niet minder mooi door klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan ook niet echt het moment om nog de CX300 te kopen, kan je beter wachten op de nieuwe doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik zit er aan te denken om (zwarte) e2c's aan te schaffen als thuis gebruik setje ipv mn voicetronics vt-05's (die ik nu teveel nodig heb voor mn optredens)

Goede keuze? kosten: 55 euries inc verzending.

Ik hoop dat er veel bass in zit, zoals bij de vt's

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Civic519 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:17:
Krijg net een mailtje van Apple dat ze 35% korting geven op de CX300 (wit en zwart)

http://store.apple.com/Ap...&cid=AOS-EDM-A30000076113
Da's nog steeds 39 euri... heb gisteren de Creative EP-630 voor 20 euri bij BOL besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

musiqman schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:
Ik zit er aan te denken om (zwarte) e2c's aan te schaffen als thuis gebruik setje ipv mn voicetronics vt-05's (die ik nu teveel nodig heb voor mn optredens)

Goede keuze? kosten: 55 euries inc verzending.

Ik hoop dat er veel bass in zit, zoals bij de vt's
Als je even terugleest blijkt dat bij veel mensen nogal tegen te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:56:
Het is dan ook niet echt het moment om nog de CX300 te kopen, kan je beter wachten op de nieuwe doppen.
Wanneer zouden die dan moeten komen? Want was eigenlijk ook wel van plan om die CX300's te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Wanneer zouden die dan moeten komen? Want was eigenlijk ook wel van plan om die CX300's te kopen..
All models will be available in stores from September 2007.

Verwijderd

Lezen, lezen en lezen.

Ik ben er vandaag uit gekomen. Mijn nieuwe oordopjes worden de PK1 PK2 van YUIN.

Ziet er goed uit en in de reviews zijn de scores netjes.

Jullie horen van me als ik het binnen heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:24:
Lezen, lezen en lezen.

Ik ben er vandaag uit gekomen. Mijn nieuwe oordopjes worden de PK1 van YUIN.

Ziet er goed uit en in de reviews zijn de scores netjes.

Jullie horen van me als ik het binnen heb.
I.c.m. met welke amp?

Verwijderd

hmm hoe bedoel je precies ?

Ik sluit hem direct aan op me ipod. Of heb ik het mis ?:S

Edit: ik kan hem tog wel zonder een amp gebruiken ?
Hier op GOT staat dat die eigenlijk met amp gebruikt moet worden...

Sorry klein foutje. 8)7
Ik had het over de PK2.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 11:20 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:56:
[...]

hmm hoe bedoel je precies ?

Ik sluit hem direct aan op me ipod. Of heb ik het mis ?:S

Aanvuling: ik kan hem tog wel zonder een amp gebruiken ?
De PK1 heeft een vrij hoge impedantie waardoor je em eigenlijk niet rechtstreeks op je iPod aan kunt sluiten.
Met de PK2 kan dit wel.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Naar het schijnt zou je dan beter kiezen voor de PK 2. Deze zou minder versterking nodig hebben om op zijn best te klinken.

Edit: Net ietsje later dan Kanarie. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 11:23 ]

Verwijderd

Haai Audiophielen,

Helaas...Gisteren heeft mijn hoofdtelefoon er de brui aan gegeven na 2 jaar trouwe dienst. Aangezien ik voor mijn elektronica en ict altijd rondhang op tweakers, dit topic maar eens geraadpleegd (samen met het hoofdtelefoons topic). Nu is de situatie als volgt:

Ik ben erg tevreden geweest met mijn PMX100, alleen heb ik in de metro vaak gedacht "wat vaag at ik mijn muziek amper hoor terwijl ik de speler toch vrij hard heb staan". Na dit topic gelezen te hebben, blijkt dat het een open systeem is :) dus dat verklaart dat probleem, verder vond ik de kussens soms wat oncomfortabel en onhandelbaar, ik kom regelmatig in situaties waarbij headphones etc. niet zichtbaar gedragen kunnen worden, dan zijn ze soms erg onhandelbaar.
Daarom maar eens gekeken naar in ear phones...

Mijn plan is als volgt: Ik heb geen ervaring met iep's, dus wil eerst een wat goedkoper setje proberen, denk aan ~50 euro, die wil ik een tijd gebruiken om te zien hoe het comfort is en het geluid ten opzichte van headphones. Als ik tevreden ben dan eventueel gaan kijken een set van tussen de ~150-200, mits er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de twee prijsklasses natuurlijk.

Speelsituatie:
MP3Speler: Cowon IAudio X5L
Huidige hoofdtelefoon: PMX 100
Doeleinden speler: Ik gebruik de speler met name onderweg (veel tram, trein en metro in A'dam), Op school gebruik het ook wanneer ik geen college heb oid.
Muzieksoorten: Dit loopt uiteen van klassieke stukken tot trance en gitaarmuziek als van de Dire Straits en The Eagles. Jazz / Soul draai ik ook regelmatig, Hard Rock, heavy metal etc, draai ik eigenlijk nooit.
Genomineerden: Sennheiser CX300, Eventueel de CX400, AKG K324P, Shure E2c.
Eisen:
- Goed en zuiver geluid gelet op bovenstaande muzieksoorten
- Comfort is erg belangrijk
- Handelbaarheid (maar dat is met dopjes niet zo'n probleem)
Vragen:
- Ik heb zelf altij gedacht dat iep's schadelijker waren voor het gehoor dan headphones, maar naar wat ik gelezen heb valt dit erg mee?
- Ik ben er over aan het denken om dan naast de iep's headphones aan te schaffen voor thuisgebruik, bereik je met degelijke iep's dezelfde kwaliteit als met headphones? in dat geval kan ik wat meer uitgeven voor de iep's....
- Wat raden jullie aan voor ~50e klasse en dan eventueel voor de ~150-200e klasse?

Alvast dank voor de info!

Cheers!

PS. Het is een wat lange post geworden voor een klein probleem, maar probeer altijd zo duidelijk mogelijk te zijn....iemand heeft ooit eens gezegd
"Als iets verkeerd begrepen kan worden, ga er dan vanuit dat het verkeerd begrepen wordt" :Y)

• MBV

MBV

CX300 heeft een soort bass die ik niet echt lekker vind met Jazz. In winamp kan ik het niet corrigeren met de equaliser, 'k weet dus niet precies waar het aan ligt.
Ik zou geen in-ear kopen voor thuis: ik denk dat een goede koptelefoon beter zit (over een paar weken neemt mijn vader een mooie Grado SR-80/SR125 mee uit de USA :Y)). Je kan bijvoorbeeld niks eten met in-ear monitors in, tenminste, chips in de trein maakt een oorverdovend kabaal ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 30-08-2007 12:13 ]

Verwijderd

Ik weet het ineens helemaal niet meer. Ben nu aan het twijfelen. :O
Verschil is groot 30, 50 en 100 euro.

Op head-fi word er verteld dat je de PK1 ook zonder een amp kunt gebruiken. Je kan er met een amp veel meer geluid uit krijgen(daar is die ook voor gemaakt).

De PK3 is voor de consument.
De PK2 voor de semi-pro en PK1 voor de pro.

Ik heb de iPod 5.5G en daar wil ik hem ook mee gebruiken. Volgens de review kan ik ze alle 3 erop gebruiken. De PK2 gaat dan harder dan PK1.

Ik heb nog niets besteld dus kan nog veranderen.

Gebruikers review van de PK1:
http://www4.head-fi.com/forums/showthread.php?t=206963

• MBV

MBV

PK2 was toch hetzelfde als de PK1, maar dan met een grotere weerstand ertussen? Als ik me niet heel sterk vergis zat dat zelfs in de kabels. Het grote voordeel daarvan is dat je een versterker ertussen kan zetten, die (omdat hij meer vermogen kwijt kan) in sommige gevallen een beter geluid geeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:04:
Ik ben erg tevreden geweest met mijn PMX100
Dan moet je geen CX300 nemen, die is nogal bass-heavy.
Mijn plan is als volgt: Ik heb geen ervaring met iep's, dus wil eerst een wat goedkoper setje proberen, denk aan ~50 euro, die wil ik een tijd gebruiken om te zien hoe het comfort is en het geluid ten opzichte van headphones.
CrossRoads MylarOne X3 (head-fi)
€ 42,- incl verzendkosten click voor plaatje
Als ik tevreden ben dan eventueel gaan kijken een set van tussen de ~150-200, mits er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de twee prijsklasses natuurlijk.
Future Sonics Atrio M5? Goed, maar groot en lelijk.
- Ik ben er over aan het denken om dan naast de iep's headphones aan te schaffen voor thuisgebruik, bereik je met degelijke iep's dezelfde kwaliteit als met headphones? in dat geval kan ik wat meer uitgeven voor de iep's....
Voor thuisgebruik zou ik gewoon voor een headphone gaan, de Sennheiser HD595 (head-fi) bijvoorbeeld, die is net als de PMX100 neutraal. Kan je eventueel (later) nog goede amp bij kopen zoals de Meier Audio Corda Move (review).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 13:38 . Reden: Head-fi linkjes erbij gedaan ]

Verwijderd

@MBV & FFWD Thanks voor de informatie en suggesties...
Heb vanmiddag even goed rondgekeken en gelezen naar aanleiding van jullie suggesties, met name naar de Mylarone X3, praktisch alles wat je er over leest is positief, ook in vergelijking met andere (duurdere) opties...Ik heb daarom de knoop doorgehakt en besloten de Mylarones te kopen...

Enige wat ik niet heb kunnen vinden is hoe de mylarones zijn in vergelijking met de AKG k224p....maar de reviews waarin ze getest zijn, betreffen allemaal opties die duurder / kwalitatief hoger zijn dan de AKG's, dus ik mag aannemen dat dat wel goed zit, daarnaast is geluid subjectief dus blijft het altijd afwachten...

Als ik ze binnen heb, dan zal ik er mijn ervaringen over weergeven!

Cheers

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Hoe is eigenlijk de isolatie van de MylarOne X3? Het liefst in vergelijking met de EP630 en/of V-Moda Vibe die ik nu heb..

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:43:
PK2 was toch hetzelfde als de PK1, maar dan met een grotere weerstand ertussen? Als ik me niet heel sterk vergis zat dat zelfs in de kabels. Het grote voordeel daarvan is dat je een versterker ertussen kan zetten, die (omdat hij meer vermogen kwijt kan) in sommige gevallen een beter geluid geeft.
"PK2 earphones are the low impedance version of PK1. PK2's sound quality is similar to PK1, but you don't have to drive it with an expensive head-amp. If you are looking for something with high performance/price ratio, PK2 might be the best choice."

Dus dat !

Bron/foto's

Verwijderd

LVGH schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:51:
Hoe is eigenlijk de isolatie van de MylarOne X3? Het liefst in vergelijking met de EP630 en/of V-Moda Vibe die ik nu heb..
Ik vroeg mij hetzelfde af en heb daarom wat reviews gezocht waar deze info in te vinden was, de isolatie van de meegeleverde sleeves is redelijk, maar je kunt bijvoorbeeld de sleeves van een Shure E2 aanschaffen voor betere isolatie...
What to do for better isolation?: Currently they are shipped with Sony/v-moda tips (S,M,L) but here's the list of other tips suggested by club members to use with X3s;

- Shure E2 foamies (S,M,L)
- Shure E2 ultra soft flex (S,M,L)
- Shure E2 flex (clear) (S,M,L)
- UE single flange (S,M,L)
- UE double flange (universal)

All of the above tips are available at discountheadphones. Prices include shipping anywhere in the world.

- JVC Marshmallows tips (universal)
- Sennheiser CX300/Sony EX series replacement tips (universal) available from eBay
- unidentified A4Tech tips
Bronsite: http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=241541
Met dank aan FFW.

Cheers

Verwijderd

Kan het kloppen dat er maar 1 grote en 1 kleine sleeve bij de EP-630 zit? Heb hem vandaag ontvangen, maar volgens mij is het pakketje niet helemaal compleet..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:15:
Kan het kloppen dat er maar 1 grote en 1 kleine sleeve bij de EP-630 zit? Heb hem vandaag ontvangen, maar volgens mij is het pakketje niet helemaal compleet..
Een paar small, medium en large in de kleur zwart

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:15:
Ik heb de witte en heb daarbij grijze sleeves: medium setje erop en en setje (2 stuks dus) kleine en een setje grote nog erbij...

Verwijderd

:o Loop ik net door het huis, liggen die andere 2 sleeves dus onder de bank (pakketje op de bank uitgepakt, en niet opgemerkt dat ze eruit vielen). Shame on me dus.. :+ }:O
Maar bedankt voor de antwoorden! ;)

Overigens bevallen de oordopjes wel, zeker voor die prijs! Hier kan ik wel een jaartje mee vooruit. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V-Moda Vibe Duo vs. Sony MDR-EX71 SL

Onlangs heb ik de V-Moda Vibe Duo voor drie dagen geleend en getest en vergeleken met de Sony MDR-EX71 SL die ik zelf al in bezit had. Als geluidsbron heb ik de iRiver Clix2 gebruikt met allerlei soorten muziek beluisterd van hiphop tot dance & metal.

De Sony's die ik heb, beginnen na bijna twee jaar wel een beetje minder te worden. Het rubber rond de oordopjes begint een beetje los te raken, en het rubber ter bescherming van het draadje vlak achter "de jack" is al verdwenen. Het geluid is gelukkig nog in orde.

Toen ik de Vibes binnenkreeg, zag alles er goed uit. Mooi design, mooie/goede isolatie om de draadjes van de oordopjes heen, het zag er niet uit alsof ze elk moment uit elkaar konden vallen, ze voelden stevig aan (steviger dan de MDR-EX71 SL), enz.

Ik ging de Vibes maar gelijk uitproberen met de sleeves van Sony, en na wat instellingen van de equalizer te hebben veranderd kwam er een mooi, gebalanceerd geluid uit. Een stuk minder bass dan de MDR-EX71 SL van Sony, maar wel een strakker (ze blijven niet nog een halve seconde nadreunen). De midden en hoge tonen waren wel een stuk helderder, mede doordat de bass niet overheersend aanwezig was. Er vielen me in een aantal liedjes wat dingen op die ik normaal gesproken met m'n Sony oordopjes niet had opgemerkt. De details waren dus meer aanwezig met de Vibes.

Dan even wat over de isolatie. De in-ears van Sony sluiten geluiden van de buitenwereld goed af. Wanneer je ze in hebt en het geluid van je MP3-speler uit staat, kun je met wat moeite de mensen om je heen nog net verstaan. Met de V-Moda Vibe Duo is dit heel anders. Ik heb ze in gehad en kon zelfs de klok nog horen tikken. Qua isolatie heb je dus meer aan de Sony's als dit belangrijk voor je is.

Ik stond na een dag al op het punt om ze te bestellen, maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. De reden..? Bij mij zaten ze niet zo lekker als de in-ears van Sony en ik miste toch wel de bass die de MDR-EX71 SL produceerden. Wanneer ik m'n hoofd even draaide, was het ook weleens zo dat de Vibes niet meer zo goed afsloten en waardoor de bass dus ook grotendeels wegviel. Ik heb hiervoor ook nog de grotere maat sleeves gebruikt, maar dit ging na een uurtje pijn doen aan m'n oren doordat deze eigenlijk te groot waren. (Dit zijn overigens persoonlijke dingen die bij een ieder anders kunnen zijn.)

Verder zijn het prima in-ears voor degenen die niet van een wat overheersende bass houden en ook nog is wat van de wereld om hen heen willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie is de volgende lener van mijn V-Moda Vibe Duo in-ears?

Spelregels
  • In-ears waterdicht verpakken in luchtkussen enveloppe of kartonnen doos met beschermingsmateriaal.
  • Lener stuurt binnen drie dagen na ontvangst de in-ears terug met bijdrage verzendkosten en verpakkingsmateriaal (ca. € 2,00)
  • Lener maakt oren schoon voor gebruik en de sleeves na gebruik.
  • Lener is in staat de geleende in-ears gelijktijdig met andere in-ears te vergelijken en plaatst een review in dit topic.
  • Selectie op basis van posthistorie en de in-ears waarmee je ze gaat vergelijken.
Reacties alleen via Direct Message om topicvervuiling te voorkomen.

--

Hier is trouwens de nieuwe Shure SE110, hij gaat $99 kosten
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2007/08/Shure_SE110.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 18:23 . Reden: Info nieuwe budget Shure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Oooh die nieuwe shure's zien er goed uit en ze worden op 17 september gereleased. Dat komt perfect uit, aangezien de cowon D2 8gb versie rond die tijd ook wel in de winkel moet liggen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:30
Mensen, ik heb wat advies nodig.

Ik heb momenteel een click wheel iPod (4th gen volgens mij) in combinatie met

Creative EP-630

De Creative oordopjes zijn me qua geluid altijd prima bevallen, maar toch ben ik toe aan nieuwe oordopjes.

Na de Creatives (ik denk ongeveer) een halfjaar te hebben gehad, begon 1 van mijn twee oordopjes veel zachter tot helemaal geen geluid meer te geven. Na contact met Creative heb ik toen gratis nieuwe oordopjes toegestuurd gekregen. Prima service dus.

Nu, weer een halfjaar later echter, heb ik hetzelfde probleem met mijn andere EP-630's. Dit lijkt me dus niet echt toeval meer.

Bovendien ben ik niet helemaal kapot van het draagcomfort van de dopjes, ik heb alle maten rubbertjes geprobeerd.

Tijd voor nieuwe dopjes dus. Ik heb de CX300's gezien, en die zijn qua uiterlijk identiek aan de EP-630's. Pasvorm zal dus ook hetzelfde zijn.

De dopjes waar ik eigenlijk tussen twijfel zijn de Shure E2c's en de Sennheiser CX300's.
Ik zou graag willen weten in hoeverre het geluid en draagcomfort van de E2'c's te vergelijken is met de CX300. En hoe ze zich beiden verhouden tot de EP-630.

Voor eventuele andere opties hou ik me ook aanbevolen, mits het een 'groot' merk is, met goede garantievoorwaarden (ook in Nederland). Maar in principe wil ik alleen informatie over de E2C's en de CX300. Ik wil sowieso zeker niet meer dan 99 Euro uitgeven aan oordopjes. Het moge verder duidelijk zijn dat ik op zoek ben naar In-ear dopjes

[ Voor 6% gewijzigd door Orfu op 01-09-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De JBL 220 Reference oordopjes staan nu op marktplaats voor de helft van de winkelprijs! Ik heb ze daar ook besteld en ze presteren beter dan de Bose In Ear dopjes die ik voorheen gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:20:
De JBL 220 Reference oordopjes staan nu op marktplaats voor de helft van de winkelprijs! Ik heb ze daar ook besteld en ze presteren beter dan de Bose In Ear dopjes die ik voorheen gebruikte.
Voor € 7,- meer heb je de X3's, zonder dat ze fake/afgekeurd of 2e hands zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:34:
[...]
Voor € 7,- meer heb je de X3's, zonder dat ze fake/afgekeurd of 2e hands zijn.
Het zijn absoluut geen neppe, spreek uiteraard uit ervaring! Als dat wel het geval was, was ik natuurlijk niet verbaasd over de sublieme geluidskwaliteit. Ik heb zelf ervaring met Shure EC2, Sony MDR-71 (bagger met name de bekabeling), Apple In-ear en Bose In ear (totaal niet z'n prijs waard en een zwakke bass) dus ik weet waar ik over praat. Het enige minpuntje is dat ze niet zo goed afsluiten als de Shure EC2, maar naar mijn mening hebben ze een betere bass weergave dan de Shures. Verder zijn de JBL oordopjes mooi afgewerkt met strijkijzer bedrading en vallen de oorstukjes er niet zo snel af wat bij de Bose wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar advies; we hebben immers de er6i's en de super fi 3's nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:25:
[...]
Beetje raar advies; we hebben immers de er6i's en de super fi 3's nog
Als je de onderste review leest zie je de vergelijking tussen de CX300 en EC2 diegene waar Ortfu over twijfelt. Met de dopjes die jij hebt genoemd heb ik verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:36:
[...]

Als je de onderste review leest zie je de vergelijking tussen de CX300 en EC2 diegene waar Ortfu over twijfelt. Met de dopjes die jij hebt genoemd heb ik verder geen ervaring mee.
En de persoon die deze review schreef was jasperp,
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:20:
Ik heb nu dus de CX300 deze bevalt op zich goed, alleen mis ik helderheid in de middentonen en dan met name de vocalen (de E2c geeft mij toch echt te weinig bass daarnaast is dit niet mijn product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Bedankt voor het advies tot nu toe. Ik heb besloten dat de CX300 het sowieso niet wordt, ivm pasvorm. Ik ben ook bang dat er een oordopje van zal uitvallen (ook al is het niet precies dezelfde als de EP630)

Dopjes waar ik nu tussen twijfel zijn:

Shure E2C
Etymotic ER6i
Ultimate Ears Super Fi 3

De muziek die ik speel laat zich niet in een of meerdere hokjes plaatsen. Mijn muzieksmaak is vrij breed. Ik luister alles van klassieke muziek tot een aantal trance nummers.
Muziek die ik niet luister is heavy metal, death metal, hardcore, speedcore en alles wat erbij in de buurt ligt.
Over het algemeen vind ik een volle bas mooi, maar het mag wel iets lichter dan de bas in de EP-630's

Relaxte pasvorm speelt ook een redelijke rol, dat wil zeggen, als ze beter zitten dan de EP-630 ben ik tevreden.

Ik wacht jullie advies met smart af :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orfu op 02-09-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Laatst online: 08-04-2022
@ Orfu

Ik ben zelf voor een paar weken terug over gestapt van een setje creative ep-630'S naar de etymotic ER6i. Ik moest eerst erg wennen aan het indoen ze gaan namelijk diep erg diep in vergelijking met de ep630's. Maar na veel oefenen gaat dit nu perfect.

De seal is echt super, een wereld van verschil met de ep-630's.
Qua geluid is het na het inspelen een genot om te luisteren, ik was altijd erg tevreden met de ep630's maar nu ik luister na de er6i's wil ik niet anders meer.

Je zegt dat je houdt van een volle bass, deze is bij de er6i minder nadrukkelijk aanwezig dan bij de ep630's maar als je een goeie seal hebt is het geluid perfect in verhouding, ik luister zelf ook alle soorten muziek en ik blijf me verbazen over de geluidskwaliteit.

Het daagcomfort vind ik ook erg goed, zoals eerder gezegd het is wennen maar daarna super. Ik kan ze 2uur inhebben en heb nergens last van, dit was met de ep630's wel anders.

Ik kan je niet een overtuigend advies geven maar hoop dat je met mijn ervaring iets kan, als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:05:
[...]

En de persoon die deze review schreef was jasperp,

[...]
Haha, owned :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders, komt er nog een deel 9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als iemand een nieuwe TS schrijft wel. Voorlopig heeft de huidige TS er geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een nederlandse winkel die draagbare koptelefoon versterkertjes verkoopt?
Had de de minibox d ( of e ) in gedachten, heeft iemand ervaring met deze dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

De UE Super Fi 5EB is bij de apple online shop 169€

erg goedkoop in vergelijking met andere NL sites die meestal rond de 230€ zit.

Vanuit de states ben ik 178$ kwijt maar wel met de kans dat de douane nog ns heel wat centen er bovenop gooit.

Heb de zwarte besteld voor DJ gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Mmm, DJ gebruik. Je weet wel de EB-versie niet zo heel goed isoleert? Weet niet hoe hard het omgevingsgeluid natuurlijk is.

Bedenk me net, een 'normale' hoofdtelefoon isoleert ook niet heel goed, en is ook prima mee te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

drensenbrink schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:06:
Mmm, DJ gebruik. Je weet wel de EB-versie niet zo heel goed isoleert? Weet niet hoe hard het omgevingsgeluid natuurlijk is.

Bedenk me net, een 'normale' hoofdtelefoon isoleert ook niet heel goed, en is ook prima mee te draaien.
Aghhh kijk het gewoon aan. De Shure e3 was t alternatief en deze geven gewoon beter geluid. Desnoods laat ik op maat gemaakte plugjes maken voor mn superfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drensenbrink schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:06:Bedenk me net, een 'normale' hoofdtelefoon isoleert ook niet heel goed, en is ook prima mee te draaien.
Daarom zijn DJ hoofdtelefoons ook altijd gesloten. Een goede all-round gesloten hoofdtelefoon met uitstekende isolatie is de Sennheiser HD 280 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:25:
[...]
Daarom zijn DJ hoofdtelefoons ook altijd gesloten. Een goede all-round gesloten hoofdtelefoon met uitstekende isolatie is de Sennheiser HD 280 Pro.
Dat kan ik beamen :). Ik heb hem ook (HD 280 Pro) en hij is fantastisch! Gebruik hem voor te gamen, muziek te luisteren, tv te kijken, ...

Fantastische hoofdtelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Mylarones X3 ontvangen en zoveel mogelijk beluisterd,
Mijn mening over de X3 (Ik heb de Sennheiser pmx100 als vergelijking, iAudio X5L als speler):

Met name de hoge en midden tonen komen goed naar voren, het geluid is erg helder en de instrumenten zijn vrij goed van elkaar te onderscheiden. Ik heb de volgende muziek geluisterd:

Sarah Brightman
Dire straits (Sultans of Swing)
The Eagles
Timbaland
DJ Tiesto
Norah Jones
Katie Melua
Andre Rieu

Dus eigenlijk van alles wat, ik moet zeggen met name de klassieke muziek klinkt erg goed. Maar nu komt mijn punt, op het moment dat bass een belangrijke rol gaat spelen, vallen ze wat mij betreft erg tegen. Er zit amper bass in, ik heb een tijd met de mp3speler zitten spelen om het geluid af te stellen, maar dan nog zit er amper bass in.
Ik weet niet of het met deze iep's zo is dat ze ingespeeld moeten worden (weet uberhaubt niet of dat het geval is bij iep's), maar voor zover ik ze vandaag heb beluisterd vallen ze mij eigenlijk tegen.
Wat betreft comfort en draaggemak, ik heb nooit eerder iep's gehad, dus ik kan daar relatief niks over zeggen, persoonlijk moet ik zeggen dat het wel erg wennen is, maar dat is een kwestie van dragen denk ik, aan het einde van de dag zaten ze al een stuk prettiger.

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Jaben om te kijken of ze de iep's terugnemen, mocht dat niet het geval zijn, dan heb ik in ieder geval goede dopjes voor de klassieke collectie :Y) en moet ik op zoek naar een setje voor de overige stijlen.

Cheers,

Jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Hallo allemaal. Ik heb een Nokia N73 met de HPM-70 Sony Ericsson oordopjes (meegeleverd bij de walkman phones). Het geluid wat mijn N73 produceert is niet al te luid en ik wil dus de luidst mogelijke oordopjes erop aansluiten. Wat voor oordopjes raden jullie mij aan (het liefst met korte snoer voor AB) met mooi geluidskwaliteit en niet duurder dan 50 E?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:52:
Ik heb vandaag de Mylarones X3 ontvangen en zoveel mogelijk beluisterd,
Er zit amper bass in, ik heb een tijd met de mp3speler zitten spelen om het geluid af te stellen, maar dan nog zit er amper bass in.
Cheers,

Jef
Geen bas? Dan zitten de sleeves niet passend.

Twee dingen die je kunt proberen:
1. De juiste sleeves/tips gebruiken. Juist wil zeggen nauwsluitend. Alleen zo kan er bas gegenereerd worden.
2. Inspelen met pink noise op 50-75% van het volume. Dit type phones heeft drivers die met inspelen los moeten komen.

De sleeves zijn het belangrijkste en dienen zorgvuldig gekozen te worden. Let ook op dat je voor elk oor de juiste sleeve neemt, want de diameter van de gehoorgang kan bij beide oren verschillen..
Ter indicatie: als je de juiste sleeves hebt, kun je met moeite iemand verstaan die direct naast je staat. Dit terwijl je alleen je doppen in hebt, dus zonder geluid uit een player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:52:

Ik weet niet of het met deze iep's zo is dat ze ingespeeld moeten worden (weet uberhaubt niet of dat het geval is bij iep's), maar voor zover ik ze vandaag heb beluisterd vallen ze mij eigenlijk tegen.
Deze dopjes moeten zeker een flinke tijd inspelen! Dat is in ieder geval mijn ervaring. Ik kwam van Bose TriPort i.e.'s af (Bass Boost doppen) en moest ook ontzettend wennen... Begon ook een beetje te twijfelen aan al die fantastische reviews in het begin, maar na een week of 2/3 met regelmatig gebruik kwam de bas erbij...lekker strak en droog.
Het zal nooit het niveau van de Bose of de Creative EP-630 bereiken, maar deze dopjes zijn gewoon veel beter in balans qua geluid.

Het beste kon ik dit trouwens merken doordat ik het nummer "Angel" van Massive Attack had opgezet de dag dat ik ze binnenkreeg. Mensen die dit nummer kennen weten dat het heerlijke lage frequenties er in heeft zitten, die waren gewoon niet te horen. Maar toen er dus voor mijn gevoel meer bas in de doppen kwam na een paar weken, heb ik dit nummer nog eens opgezet en nu was die heerlijke diepe 'brom' er wel. Niet overdreven, maar aanwezig.
Voor mij is bewezen dat (sommige) oordopjes dus wel degelijk ingespeeld moeten worden. :)

Verwijderd

Zeg als ik ooit de UE 10 Pro koopt denken jullie dat deze me zal bevallen. Wat ik bedoel is deze het geld waard, kun je horen dat deze IEM een gammele 1000 Euro kost? Ben geen miljonair of iets in die richting. Hoe klinken deze als een concerthal,disco of muziek studio? Geven deze veel bass? Vervormt het geluid als je ze kijhard zet? Kan de hele Bus/Treincoupe meegenieten als je ze voluit zet? Hoeveel dB produceren ze maximaal zonder vervorming. Zijn deze ook goed te combineren met goedkope mp3-spelers van rond de 30 Euro, wat overigens niet echt een logice combi is maar goed. Of is er soms een betere oortelefoon rond deze prijsklasse?
Vinden jullie dat iemand gestoord is die zoiets koopt, ik zal het in ieder geval (niet alleen) voor de heb kopen en om stoer te doen, er een jaar voor sparen of niks uitgeven om genoeg geld te krijgen of mezelf failiet kopen.

Ik heb nu dus de Sennheiser CX300 deze heb ik al een tijdje maar dat geluid bevalt me echt voor geen meter! Ik krijg hier gewoon ongelovelijk de sch**t van!
Nu zoek ik in de prijsklasse 200-300 Euro.
Ik wil een harde vette Bass (Maar niet zon overgehypte, je weet wel van dat muddy olifanten gedreun) Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de Bass van de CX300 bijzonder suff.
Heldere midden tonen met heel veel detai.
Top hoog dat helder en niet schel is.
Een kabel dat tegen een stootje kan!
Wat ik ook al niks vond van de CX300 zijn de drums, deze komen slap en onatuurlijk over.
Het midden is droog en dof.
Het hoog te schel.
Het lijkt net bij de CX300 of ik naar 64kbps MP3s loop te luisteren.
Ik heb niet de indruk dat ik slecht hoor.
Het lijkt net of de dopjes verstopt zijn.
Het geluid komt niet geloofwaardig over en is onatuurlijk.
Waarschijnlijk geven de Shures de middentonen die ik wil horen.
Itymotic de Hoge tonen die ik wil horen, maar geen van 2en geven een Bass die ik wil horen.

Welke revieuws? Deze moeten wel nederlands zijn hoor, ik bak geen engels.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 17:17 ]

Verwijderd

Dude, denk logisch na en lees de reviews. Ga niet weer het topic verzieken.

Verwijderd

@Bos en Neophix:
Bedankt voor de tips, ik heb inderdaad ook wat met de sleeves gespeeld, mijn rechter gehoorgang is kleiner dan het linker :) Dus daar heb ik een kleinere maat sleeve aan gedaan zodat het beter zou passen. Wat betreft het inspelen, dat zou inderdaad dan inderdaad kunnen verklaren waarom er nog geen bass in zit...

Ik heb overigens ook een mail terug van Jaben:
Could I offer an XB, this product has a richer bass for those who like bass, this is a better set. We will also include a pair of bi flanges to cater for different fit.

All these at no extra cost, becuase we treasure your support
Iemand ervaring met de XB misschien, of zeggen jullie, gewoon de X3 even inspelen....

Bedankt alvast!

Cheers!

Verwijderd

Ik heb net de YUIN PK2 besteld.

Nu nog hopen dat die snel binnen komt.

Verwijderd

Een iPod echt een enig apperaat, Nu zijn er weer 3 nieuwe uit:
iPod Nano 3deGeneratie: Verkrijgbaar in 4 & 8GB model met video.
iPod Classic: 80 en 160GB
iPod Touch:Ala iPhone 4 en 8GB
Maar waarom krijg je er in hemelsnaam nog steeds van die vreselijk slechte bagger oordopjes bij?
En waarom luistert iedereen met deze dopjes? Ik vind ze niet eens mooi Doe mij maar de V-moda Vibes of Shure E4cs. Ik ben overigens hoewiezo niet zo gek op dat type open dopjes.
De dopjes waar je het geluid heel hard moet zetten om de muziek goed te kunnen horen en waar ook nog de medemens bij mee mag luisteren. Dat geluid is echt ongelovelijk nep en komt totaal niet geloofwaardig over.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:12:
En wie is de volgende lener van mijn V-Moda Vibe Duo in-ears?

Spelregels
  • In-ears waterdicht verpakken in luchtkussen enveloppe of kartonnen doos met beschermingsmateriaal.
  • Lener stuurt binnen drie dagen na ontvangst de in-ears terug met bijdrage verzendkosten en verpakkingsmateriaal (ca. € 2,00)
  • Lener maakt oren schoon voor gebruik en de sleeves na gebruik.
  • Lener is in staat de geleende in-ears gelijktijdig met andere in-ears te vergelijken en plaatst een review in dit topic.
  • Selectie op basis van posthistorie en de in-ears waarmee je ze gaat vergelijken.
Reacties alleen via Direct Message om topicvervuiling te voorkomen.

--

Hier is trouwens de nieuwe Shure SE110, hij gaat $99 kosten
[afbeelding]
Jaja, deze ga ik kopen bij mijn nieuwe iPod...Woooei!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:57:
Een iPod echt een enig apperaat, Nu zijn er weer 3 nieuwe uit:
iPod Nano 3deGeneratie: Verkrijgbaar in 4 & 8GB model met video.
iPod Classic: 80 en 160GB
iPod Touch:Ala iPhone 4 en 8GB
Maar waarom krijg je er in hemelsnaam nog steeds van die vreselijk slechte bagger oordopjes bij?
En waarom luistert iedereen met deze dopjes? Dat geluid is echt ongelovelijk nep en komt totaal niet geloofwaardig over.
Psst, 90% van de iPod doelgroep heeft 128 kbps/192 kbps mp3's. Dus waarom Shure's aanschaffen?. Kheb zelf mijn iPod vol staan met Apple Losless dus dan komt mijn HD-25 wel tot zijn recht, maar voor de doelgroep van Apple zijn die oordoppen goed genoeg. Ow ja, en voor die doelgroep is het ook 'vet' om met iPod doppen rond te lopen. Kortom, gewoon marketing van Apple en de doelgroep vreet het op.
Kheb ze zelf overigens meteen weggedaan ;)..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:48:
Vinden jullie dat iemand gestoord is die zoiets koopt, ik zal het in ieder geval (niet alleen) voor de heb kopen en om stoer te doen, er een jaar voor sparen of niks uitgeven om genoeg geld te krijgen of mezelf failiet kopen.
Ooit gedacht aan de professionele doelgroep? Zulke dure dopjes zijn bedoeld voor muzikanten die werken met apparatuur die tientallen malen meer kosten dan die 1000 euro. Net als met alle professionele apparatuur, is de prijs gemakkelijk te rechtvaardigen omdat er veel grotere bedragen aan andere investeringen, uurloon, enz. enz. in het beroep omgaan. Ter vergelijking: zou jij graag hebben dat je tandarts een Dremel van 100 euro gekocht bij de Gamma gebruikt, of een apparaat dat tienduizenden euro's kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Oke, heb weer een nieuwe vraag.

Nadat ik de Shure E2C en de Ultimate Ears super fi pro 3 van mijn lijstje geschrapt heb, blijft over:

Etymotic ER6i

Heb echter nog verder gekeken, en ben 2 (mogelijke) concurrenten tegen gekomen:

-Bose In Ear Phones
-Vmoda Vibe

Is er iemand die deze 3 doppen kan vergelijken? Welke heeft overall het beste geluid, de beste bass van de 3. Welke is het meest duurzaam en zit het best.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
ik zou toch eerder voo de ultimate ears dan voor de bose gaan. Persoonlijk gezien...

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Schrap die maar weg, muziekliefhebbers horen Bose te haten ;) En de prijs/kwaliteit ratio van hun producten is 9 vd 10 keer beroerd.

[ Voor 0% gewijzigd door BHQ op 07-09-2007 12:15 . Reden: 9 =! 0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Laatst online: 05-08 17:36
Mijn keus is op de Sennheiser CX300 gevallen en zoals iemand eerder al zei vind je deze voor een hele lage prijs op Marktplaats (€17,95 incl. verzenden). Je zou zeggen dat dit namaak is maar de verkoper is een gecontroleerd Marktplaats verkoper. Je zou toch zeggen dat zo iemand het zich niet kan veroorloven om namaak spullen te gaan verkopen? Weet iemand of het hier om echte of namaak CX300 modellen gaat? Het verschil met de reguliere winkelprijs (min. €39) is wel heel erg groot... Klik

[ Voor 49% gewijzigd door Nisei op 07-09-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar van uit dat het namaak is, de CX300 wordt erg veel gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
75% kans dat het namaak is.

Overigens heb ik ze ook (de echte! :9 ) en ben er zeer tevreden mee. Al heb ik ze nu wel een beetje opgespeeld en ben ik toe aan nieuwe. Het enige nadeel vind ik de vorm van de kabel, die gaat achter je nek door en dat vind ik niet relaxt zitten.

Mijn vraag dan ook: ik ben van plan de nieuwe Shure's te kopen die 17 september uitkomen (die van 99 Euro - nieuwe instapmodel). Weet iemand hoe die kabel loopt? Zou jammer zijn als die ook via je nek moet :o

[ Voor 89% gewijzigd door outlandos op 07-09-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die sony e888 gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:21:
Gebruikte, totdat mijn linker oortje kapot ging :(

Waren de meest fijne "normale" oordopjes die ik heb gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:06:
[...]

Gebruikte, totdat mijn linker oortje kapot ging :(

Waren de meest fijne "normale" oordopjes die ik heb gehad
Hoe was je eraan gekomen ?

Op ebay kan ik ze wel vinden maar of die wel echte zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Laatst online: 05-08 17:36
Ik heb net contact met een verkoper gehad en die zegt dat ze echt zijn; niet goed, geld terug!
Tsja, dat is wel heel verleidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:16:
[...]

Hoe was je eraan gekomen ?

Op ebay kan ik ze wel vinden maar of die wel echte zijn ...
Dat is alweer 3 jaar terug ofzo..

Ik had hem toen ik op vakantie was gekocht in een grote warenhuis..

Waren toen nog iets van 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:46:
Ga er maar van uit dat het namaak is, de CX300 wordt erg veel gekopieerd.
heb ze ook voor die prijs via ebay usa, echt bagger dus waarschijnlijk nep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:35:
[...]

Dat is alweer 3 jaar terug ofzo..

Ik had hem toen ik op vakantie was gekocht in een grote warenhuis..

Waren toen nog iets van 40 euro
Ik heb ze bij een webshop gevonden in oostenrijk duitsland. (€69,90).
http://www.mp3-player.de/...e=article&ID=1193&aid=124
Ebay doe ik niet ik weet bijna zeker dat ze nep zijn.

Maar ik wacht eerst rustig op me Yuin PK2 :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nisei schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:24:
Ik heb net contact met een verkoper gehad en die zegt dat ze echt zijn; niet goed, geld terug!
Tsja, dat is wel heel verleidelijk...
If it is too good to be true, it in fact is. The real CX300's use a Sennheiser transducer and its production is closely monitored by Sennheiser staff. We use a higher grade cable and quality components. We do not own the design of the shell, hence the numerous copies on the internet.

A fake CX300 does not carry a true warranty and cannot (and will not) be serviced by Sennheiser. A genuine CX300 carries a 2 year warranty, which is a far superior quality guarantee in an earbud.

While a low price may suffice for short term gain, it comes at a greater cost in the mid and long term; couterfeit goods are susceptible to breakage and poor customer support. Further, these sellers on eBay and suspicious resellers may entice you with a low price but exorbidant shipping charge. More so, your account information is at risk, increasing the odds of identity theft (which as we know is monetarily reversible, but the long-term effects are near permanent).

Stay away from eBay for CX300 altogether, especially sellers such as: NewItemsOnly, Electronuus, sony_items, pigheadman, pengshi18999, electronic-hk, esalecenter, etc. Stay away from products shipping from China, Hong Kong and Alpharetta Georgia (US). If it ships directly from the far east to a western country, it is presumed fake. Genuine earbuds will ship to the customer from a dealer, not a factory-- ever.

These resellers often promise that "if this product is not genuine I will refund your money"....the thing is, the redemption rate of that promise is lower than the average telemarketing call. They will sell you a counterfeit item and do not care about the promise they have made. They do not care about your hard earned dollars nor your financial situation or belief in eBay. They lose nothing and have successfully wasted your time and money. They are the ones who have poisoned the eBay experience. Its cheaper for them to do this than sell a real CX300 because real CX300's cost much much more to manufacture. Think of it this way- if the auction is for $0.01 USD with $4.99 shipping, to them, your integrity is worth about $5.00.

Counterfeiters often offer the product in an OEM bag. Here's a quick newsflash: the Sennheiser CX300 is not offered as an OEM product by Sennheiser...its impossible for many reasons but one is that the CX300 uses Sennheiser transducers. Many counterfeiters display a picture of a real CX300, sometimes in the packaging, then ship you a counterfeit item intead. Don't allow a cunning seller to steal your money. If you want a refund from them, it is often impossible or prolonged. Your time, satisfaction and integrity are worth much, much more to Sennheiser than any dollar amount.

If you have purchased a CX300 from eBay and it is fake, leave negative feedback. Report it to eBay. Do not listen to sob stories from the seller about how they cannot afford negative feedback because this is their livelihood. Further, look deeper into feedback than the number...most of their feedback is self-generated through bots and software. The consumer has much more power than the seller, and it should be utilized.

Trust your local dealers and pay the extra $$ for peace of mind, quality and support. We recommend the sponsored dealers on Head-Fi, for example, HeadRoom, as they are familiar with the products, the technology and your needs. This GUARANTEES the delivery of a genuine product and a genuine Sennheiser experience.

Again, your time, satisfaction and integrity are worth much, much more to Sennheiser than any dollar amount or savings you can obtain via eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:19:
[...]

Psst, 90% van de iPod doelgroep heeft 128 kbps/192 kbps mp3's. Dus waarom Shure's aanschaffen?. Kheb zelf mijn iPod vol staan met Apple Losless dus dan komt mijn HD-25 wel tot zijn recht, maar voor de doelgroep van Apple zijn die oordoppen goed genoeg. Ow ja, en voor die doelgroep is het ook 'vet' om met iPod doppen rond te lopen. Kortom, gewoon marketing van Apple en de doelgroep vreet het op.
Kheb ze zelf overigens meteen weggedaan ;)..
Ik zelf ook 128,192 maar houd niet zo van iPod dopjes.
En zoals ik al zie zoals veel dopjes zijn de iPod dopjes open waardoor je er bijna alles doorheen hoort en al snel de hele bus mee kan luisteren.
En dat vind ik erritant. En al helemaal als het van 4 kanten komt.
Met Shure PTH kun je je omgeving gewoon goed horen en tegelijketijd erriteer je geen andere mensen met muziek.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:04
Nou, EINDELIJK zijn mn SE210 Shure's binnen. Had ze nooit meer verwacht.

Ik merk wel dat ze nog moeten inspelen. Toch even een nachtje doen, en langer. als ik naar school ben ofzo.

Nu ook maar eens een nieuwe mp3 speler aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:21:
8)

Fijne dopjes, maar alleen te gebruiken in een stille omgeving, isolatie is er namelijk niet.
Hier vind je ze nog voor 36 euro: http://bluetin.com/stores/europe/shop.html
Je kunt betalen via Paypal of naar een Duitse bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:20:
Hallo allemaal. Ik heb een Nokia N73 met de HPM-70 Sony Ericsson oordopjes (meegeleverd bij de walkman phones). Het geluid wat mijn N73 produceert is niet al te luid en ik wil dus de luidst mogelijke oordopjes erop aansluiten. Wat voor oordopjes raden jullie mij aan (het liefst met korte snoer voor AB) met mooi geluidskwaliteit en niet duurder dan 50 E?
Hierbij de vraag nog een keer. En heeft de CX300 van Sennheiser een korte kabel (voor op de AB) of een lange kabel? Is er trouwens ook een mogelijkheid om de dopjes in één of andere winkel te beluisteren (ivm hygiëne wel eerst grondig schoonmaken natuurlijk).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

E888's voor $16: http://cgi.ebay.com/SONY-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb ze jaren geleden ook een hele tijd gehad en het zijn prima dopjes. Ik heb er toen nog 180 gulden voor betaald :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Tomino schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:53:
Nou, EINDELIJK zijn mn SE210 Shure's binnen. Had ze nooit meer verwacht.

Ik merk wel dat ze nog moeten inspelen. Toch even een nachtje doen, en langer. als ik naar school ben ofzo.

Nu ook maar eens een nieuwe mp3 speler aanschaffen :)
SE210's zijn balanced armature IEM's. Die speel je niet in. Staat ook te lezen op de site van Shure.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Heeft iemand ervaring met de vmoda vibe doppen?

Hoe verhouden deze zich tot de Etymotic ER6i

Kortgezegd, ik ben in de war, hoor veel verschillende geluiden.
Ik twijfel nog steeds tussen:

Etymotic Er6i
Vmoda Vibe
CX300
Creative Zen Aurvana.

Help! ik ben verdwaald in een oerwoud van doppen die zich allemaal voordoen als kwaliteitsdoppen. Hoe maak ik onderscheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
prima keuze, had ik zelf ook ooit gekocht en erg veel plezier aan gehad

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:54:
[...]

8)

Fijne dopjes, maar alleen te gebruiken in een stille omgeving, isolatie is er namelijk niet.
Hier vind je ze nog voor 36 euro: http://bluetin.com/stores/europe/shop.html
Je kunt betalen via Paypal of naar een Duitse bankrekening.
Ik gebruik dagelijks ipod oordopjes. Dat klinkt wel genoeg. Vergeleken met de e888 isoleren ze tog wel het zelfde ongeveer ?

EX-71 doe ik echt haast niet meer in. Doed gewoon pijn |:(

Verder heb ik nog Sennheiser MX750 maar ik denk dat ze namaak zijn. Ipod oordopjes klinken nog beter dan deze. Ze komen van de MM af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:04
Kanarie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:30:
[...]

SE210's zijn balanced armature IEM's. Die speel je niet in. Staat ook te lezen op de site van Shure.
Oeuw, thnx for letting me know! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
@inanc, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een zaak zoals de MediaMarkt zijn Sennheiser producten niet inkoopt bij een officieel adres, maar bij een of andere vage Chinese e-bay verkoper ofzo.

En "doed pijn" :? :'(

Ik zou wel graag willen horen hoe je ervaringen met de Yuin PK2's zijn wanneer je ze binnen hebt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:42:
@inanc, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een zaak zoals de MediaMarkt zijn Sennheiser producten niet inkoopt bij een officieel adres, maar bij een of andere vage Chinese e-bay verkoper ofzo.

En "doed pijn" :? :'(

Ik zou wel graag willen horen hoe je ervaringen met de Yuin PK2's zijn wanneer je ze binnen hebt. :)
haha oeps :+

Jaa, het doet gewoon pijn. Ik krijg hoofdpijn na een half uur. En als ik ze in heb krijg ik pijn in me "oorgang". Ik gebruik de kleinste maat.

En ik weet niet waar MM ze vandaan haalt maar ze klinken nog slechter dan me Sennheiser MX 500

Over Yuin, geld is overgemaakt via "echeque payment" van PayPal daar staat dat het geld rond 13 september over gemaakt is. En daarna word het op gestuurd. Het komt vanuit engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orfu schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:36:
Heeft iemand ervaring met de vmoda vibe doppen?

Hoe verhouden deze zich tot de Etymotic ER6i

Kortgezegd, ik ben in de war, hoor veel verschillende geluiden.
Ik twijfel nog steeds tussen:

Etymotic Er6i
Vmoda Vibe
CX300
Creative Zen Aurvana.

Help! ik ben verdwaald in een oerwoud van doppen die zich allemaal voordoen als kwaliteitsdoppen. Hoe maak ik onderscheid?
Dit zijn vier totaal verschillende doppen. Wat voor doppen zoek je en wat wil je er voor betalen? Heb je dit topic wel doorgelezen en een bezoekje gebracht aan head-fi?

@ hieronder:
Outlandos schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:04:
Ben ik de enige hier die met smart wacht op de nieuwe Shure SE110?
Blijkbaar, er zijn nog geen vergelijkende reviews verschenen. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding van zijn grotere broer ver te zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ben ik de enige hier die met smart wacht op de nieuwe Shure SE110?

http://www.pocketinfo.nl/...met-oordopjes-van-99.html

http://www.shure.com/Pers...odels/us_pa_se110_content

Worden hier 99 Euro.

Dit vind ik veel geld maar nog net aan te doen.

Nu nog de vraag welke kleur, wit is in de style van Apple, terwijl zwart mooier bij de iPod Touch zal passen omdat die ook zwart is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

De SE310 kost op Ebay ook omgerekend 100 euro. Ik verwacht dat die toch een heel stuk beter zijn.

Voor 50 euro heb je de MylarOne X3's. Ik heb de SE110's nog niet gehoord, maar ik verwacht dat ze niet (veel) beter zullen zijn dan de X3's (die de helft kosten) - omdat de X3's soms zelfs worden verkozen boven de SE210 en SE310.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Amiet01 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:41:
[...]

Hierbij de vraag nog een keer. En heeft de CX300 van Sennheiser een korte kabel (voor op de AB) of een lange kabel? Is er trouwens ook een mogelijkheid om de dopjes in één of andere winkel te beluisteren (ivm hygiëne wel eerst grondig schoonmaken natuurlijk).
De kabel is 1/1,5 meter ofzo. Valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb een vraag, ik heb de SE530PTH besteld voor op mn iPod, nu is mijn vraag, passen deze ook op de Shuffle (kleine versie met klip) want ik kan daar niks van terugvinden ...

[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 09-09-2007 11:02 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nvidia schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:00:
Heb een vraag, ik heb de SE530PTH besteld voor op mn iPod, nu is mijn vraag, passen deze ook op de Shuffle (kleine versie met klip) want ik kan daar niks van terugvinden ...
Natuurlijk. De Shure E500/SE530 heeft een standaard mini jack.

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.