Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 22:36
Lieuwe15 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:22:
[...]

Ik zou voor de ep-630 gaan..
Ik heb hier de HPM-82 net binnen gekregen en het geluid valt me tegen ten opzichte van de ep-630.
Ik neem ook aan dat de HPM-82 dezelfde dopjes heeft als de HPM-70, aangezien bij de 82 een afstandsbediening zit waar het mij eigenlijk om ging :P.
Maar nog steeds vind ik de ep-630's beter klinken, zit wel meer bas in, maar dat filter ik eruit met equalizer..
Ik ben inmiddels terug van weggeweest. Op mijn vraag (welke doppen moet ik kiezen: ep-630 of HPM-70) kreeg ik twee reacties. Het resultaat is: 1 stem voor de hpm-70 en 1 stem voor de ep-630. Misschien zijn er nog meer ervaringen met de hpm-70 (of een andere HPM). Anders hak ik volgende week zelf de knoop door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

* Shapeshifter is ook weer terug van lang weggeweest...

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen... Mijn doppen zijn weer eens kapot :'(

Had eerst de Sony MDR-EX71, helaas ging op een gegeven moment daar de kabel (lees: "buitenste rubberen omhulsel") van kapot. Erg vervelend want het irriteerde mijn nek enorm (steken, jeuk en soms echt pijnlijk omdat er ook miniscule draadjes uit het binnenste in mijn nek prikten :X). Daarom CX-300 gekocht. Prima doppen heb ze nog niet grondig vergeleken met MDR-EX71 though, maar klinken goed.

Tot vorige week jammergenoeg want vanaf vorige week begonnen ze te weigeren. Kanalen die uitvallen, volumeveranderingen en soms lijkt het wel alsof ze amper aan staan. Kortom, ik vrees draadbreuk ergens.

Zit nu een beetje te dubben of ik ze terug zal sturen en lang ga wachten op Sennheiser om mij te vertellen dat het niet onder de garantie valt, of dat ik gewoon nieuwe doppen koop zodat ik weer normaal muziek kan luisteren.

Ik gok dat ik best nog een keer de CX-300 zou kunnen kopen, maar ben wel benieuwd of iemand met eenzelfde progressie als ik (d.w.z. MDR-EX71 -> CX-300 -> ...) nog betere ideeen heeft in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Overigens, voor de geinteresseerden, ben intussen van Zen Xtra naar M5 geswitcht en dat bevalt me eigenlijk wel :D Ding levert fijn geluid en is echt onverwoestbaar }:O. Ontmoeting met asfalt leverde me slechts wat krasjes op :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:27:
Ik vind het eigenlijk vreemd dat ik weinig over Philips dopjes hoor hier eerlijk gezegd. Sinds ze de earhook dopjes gemaakt hebben (met Nike samen) ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van Philips apparatuur t.o.v. de prijs.
Pas nog een paar nieuwe Philips SHS8000 (in-ear, earhook) dopjes gekocht en ik wil niks anders meer. De in-ears zijn erg prettig en gaan niet te diep, maar sluiten wel voldoende af, en ik wilde per sé een setje met earhook omdat ik continu mijn dopjes kwijtraakte.
Overigens (misschien ook een idee om dit in de TS te zetten) wordt het niet aangeraden om in-ears te gebruiken in het verkeer, je hoort immers niks meer (dus ook geen auto's, fietsers en andere deelnemers om je heen). Ik doe vaak een dopje uit als ik naar buiten ga.
Ja, en waarom hoor je heel veel over Shure dopjes en maar weinig over Ultimate Ears?
Wat zijn Earhook dopjes??
Dit is natuurlijk onzin want ten eerste: Het is gewoon al gevaarlijk om met dopjes in in het verkeer te zijn zelfs als je muziek uit staat. Je hoort toch 0,00000000001 % minder.
Ten 2de: als je met bijde dopjes in niks hoort van de omgeving, lijkt het me niet logic dat je met 1 dopje in de omgeving prima hoort je hoort met 1 oor tenslotte niets meer,daarnaast heb je 2 oren nodig om te kunnen horen waar een geluid vandaan komt,het zou maar zo kunnen dat je een auto wel hoort maar er regelrecht onder rijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:01:
[...]

[...]

Wat zijn Earhook dopjes??
Google Dombo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:35:
Is het een idee om een in-ear uitleenprogramma op te zetten om ze beter onderling te kunnen vergelijken en aankoopbeslissingen te vereenvoudigen?

Wie wil de V-Moda Vibe Duo in-ears drie dagen lenen? :)

Spelregels
  • In-ears waterdicht verpakken in luchtkussen enveloppe of kartonnen doos met beschermingsmateriaal.
  • Lener stuurt binnen drie dagen na ontvangst de in-ears terug met bijdrage verzendkosten en verpakkingsmateriaal.
  • Lener maakt oren schoon voor gebruik en de sleeves na gebruik.
  • Lener is in staat de geleende in-ears gelijktijdig met andere in-ears te vergelijken en plaatst een review in dit topic.
Reacties alleen via Direct Message om topicvervuiling te voorkomen.
Opzich wel een goed idee dat uitlenen, alleen moet je degene aan wie je ze uitleent wel kunnen vertrouwen.
Gaat het trouwens echt alleen om het uitlenen of ook om het ruilen van de in-ears?
Ik zou de V-Moda Vibe Duo namelijk best wel willen uitproberen O-)
Heb echt nieuwe (goeie) oordopjes nodig.. maar om nou een miskoop van >€100,- te doen is wat veel :+

(Btw. ik kan je geen Direct Messages sturen, klopt dat?)

&Nog even een vraagje over de Crossroads MylarOne X3 & de Crossroads MylarOne XB:
Zien deze er hetzelfde uit en is het verschil dat de XB meer bas heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:01:
[...]
Dit is natuurlijk onzin want ten eerste: Het is gewoon al gevaarlijk om met dopjes in in het verkeer te zijn zelfs als je muziek uit staat. Je hoort toch 0,00000000001 % minder.
Met in-ears is het een stuk gevaarlijker dan met open-airs of 'sponsjes'. Als je normale dopjes in hebt en de muziek staat uit of op een normaal niveau, dan hoor je de omgeving nog. Anders zouden ze mobiele telefoon-headsets ook maar moeten verbieden (hoe wil je dan nog handsfree bellen op de motor?). Met in-ears is dat anders omdat die nagenoeg 100% afsluiten. Handig in een lawaaiierige omgeving zoals een disco of podium, maar minder handig op straat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:22:
Opzich wel een goed idee dat uitlenen, alleen moet je degene aan wie je ze uitleent wel kunnen vertrouwen.
Uitlenen doe ik mede op basis van posthistory, bovendien heb ik het adres van de lener.
Gaat het trouwens echt alleen om het uitlenen of ook om het ruilen van de in-ears?
Ik zou de V-Moda Vibe Duo namelijk best wel willen uitproberen O-)
Wat mij betreft alleen uitlenen.
(Btw. ik kan je geen Direct Messages sturen, klopt dat?)
Fixed, probeer het nog eens.
Nog even een vraagje over de Crossroads MylarOne X3 & de Crossroads MylarOne XB:
Zou je even moeten vragen aan Uncle Wilson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Leuk nieuw artikel over de dure Ultimate ears

Er staat al een geruime tijd een waarschuwing dat er een nieuw deel komt, maar zo te zien blijft het alleen maar bij woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruim een jaar geleden heb ik dit topic zitten volgen en had ik besloten dat ik het allemaal veel te duur vind voor wat oortjes die beter blijven zitten en van betere kwaliteit zijn. Totdat ik in China was en daar de prachtige blauwe mdr-32lp van sony zag voor nog geen 18 euro's omgerekend. Ruwweg 2x zo duur als een niet-in ear apparaat. Toch maar proberen dus.
En ik ben er heel blij mee! lekker lang snoer en er komt erg goed geluid uit! Er staat trouwens niets in de startpost over dit type en in dit laatste deeltje 8 ook niet. Ik vroeg me namelijk af hoe goed ie wel niet is, want ik vind hem helemaal geweldig! (Al moet dat ook al genoeg zeggen natuurlijk! ) _/-\o_
Wat ik me ook nog afvraag... Als jullie fietsen met die oortjes in, horen jullie dan ook een 'woei'? (ik hoor trouwens wel nog zachtjes het verkeer om me heen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:50:
Ruim een jaar geleden heb ik dit topic zitten volgen en had ik besloten dat ik het allemaal veel te duur vind voor wat oortjes die beter blijven zitten en van betere kwaliteit zijn. Totdat ik in China was en daar de prachtige blauwe mdr-32lp van sony zag voor nog geen 18 euro's omgerekend. Ruwweg 2x zo duur als een niet-in ear apparaat. Toch maar proberen dus.
En ik ben er heel blij mee! lekker lang snoer en er komt erg goed geluid uit! Er staat trouwens niets in de startpost over dit type en in dit laatste deeltje 8 ook niet. Ik vroeg me namelijk af hoe goed ie wel niet is, want ik vind hem helemaal geweldig! (Al moet dat ook al genoeg zeggen natuurlijk! ) _/-\o_
Wat ik me ook nog afvraag... Als jullie fietsen met die oortjes in, horen jullie dan ook een 'woei'? (ik hoor trouwens wel nog zachtjes het verkeer om me heen)
Als die dopjes niet In-Ear zijn en je hoort het verkeer zachtjes dan heb je ze al te hard staan.
Als ze op een goed niveau staan kun je het verkeer behoorlijk goed horen (net als bij een Stereo Instalatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:23:
[...]

Met in-ears is het een stuk gevaarlijker dan met open-airs of 'sponsjes'. Als je normale dopjes in hebt en de muziek staat uit of op een normaal niveau, dan hoor je de omgeving nog. Anders zouden ze mobiele telefoon-headsets ook maar moeten verbieden (hoe wil je dan nog handsfree bellen op de motor?). Met in-ears is dat anders omdat die nagenoeg 100% afsluiten. Handig in een lawaaiierige omgeving zoals een disco of podium, maar minder handig op straat.
Ja, dat weet ik ook wel maar ik had het over gewone niet In-Ear dopjes (Geef toe: Het veiligste zijn geen dopjes ook al zijn ze open en staat de muziek uit Er zit iets in je oor, daarnaast met muziek, je hebt een gedeelte van je aandacht bij de muziek en niet bij het verkeer.
En wat betreft handig: fijn zul je bedoelen handig is het nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De startpost is dan ook ver voor de Nederlandse marktintroductie van de MDR-EX32LP gemaakt, bovendien is het slechts een goedkoper broertje van de MDR-EX71SL & MDR-EX52LP en moet hij concureren met betere doppen als de CX300, EP630 en X3. Vergeet niet dat Nederlandse prijzen nogal verschillen van wat je in China ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
Aan al de hierbovenstaande reacties te lezen, ergert men zich dood dat de TS totaal out of date is!

Wanneer komt het nieuwe deel er.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:22:

&Nog even een vraagje over de Crossroads MylarOne X3 & de Crossroads MylarOne XB:
Ze zien er niet hetzelfde uit en de XB heeft inderdaad meer bass, maar is allround wat minder. (het midden wordt wat gedrukt door de bass). De X3 heeft in mijn ogen voldoende bass (een tikkie minder dan de Vibes, maar wel een stuk strakker/gecontrolleerder)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:09:
Aan al de hierbovenstaande reacties te lezen, ergert men zich dood dat de TS totaal out of date is!

Wanneer komt het nieuwe deel er.... :(
Ik zie het hier vaak staan: Wat is de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:27:
[...]

Ik zie het hier vaak staan: Wat is de TS?
Topic Start(er)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk wat overdreven, maar die mdr-ex32lp zijn toch al zoo vet dat ik me al bijna ga afvragen wat die extra 30 euro voor een ex71 uit moeten maken... zal het frequentiediagrammetje wel zijn?

enniewee, keep up the good work en om alvast antwoord te geven op de vraag voor mij: die sonys zijn goeie oordopjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
@Djerique
Ik heb nooit een datum genoemd of gezegd door wie een nieuwe TS gemaakt wordt, dus "loze woorden" zijn het nog niet. Als jij je overigens ergert aan de oude TS, ben ik niet degene jou tegen te houden een nieuwe te maken...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
Hmm, nu ik zoveel interesse had in de Shure E3C..
Ik kom van een sennheiser PMX60, nekband dus, en sennheiser dopjes van 20 euro.
Ik heb dus niet echt ervaring met in-ears, is eht dan wel slim om in 1 x dure E3c's aan te schaffen via ebay?

Eventueel niet slimmer om gewoon de E2c's bij mp3shop te kopen, inc draagbaar spelertje voor op de ligfiets, en als ik meer wil pas hogerop gaan zoeken?

Kortom, is het wel slim om voor de 1e keer gelijk E3c's te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2021
Ik heb vorig jaar de gok genomen om in 1 keer van de Sharp MD33's naar de Shure E4G's te gaan (aankoop via eBay). Ik had gelezen dat de E3 wel iets beter was dan de E2, maar dat de E4 echt een grotere stap vooruit was. Via eBay heb ik toen geloof ik iets van 175 euro betaald, een grote gok, maar geen moment spijt gehad van mijn beslissing.

Misschien kan je eerst een setje in-ears zoals de Sennheisers of Creatives proberen, om te kijken hoe die in-ears je bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Welke In-ear's klinken beter qua Bass ?

1. Sennheiser CX-300
2. Sony MDR-XL 71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Albert020 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:53:
Welke In-ear's klinken beter qua Bass ?

1. Sennheiser CX-300
2. Sony MDR-XL 71
Sony doppen hebben veel, modderige bass.
Sennheisers hebben minder, iets strakkere bass.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:26:
Hmm, nu ik zoveel interesse had in de Shure E3C..
Ik kom van een sennheiser PMX60, nekband dus, en sennheiser dopjes van 20 euro.
Ik heb dus niet echt ervaring met in-ears, is eht dan wel slim om in 1 x dure E3c's aan te schaffen via ebay?

Eventueel niet slimmer om gewoon de E2c's bij mp3shop te kopen, inc draagbaar spelertje voor op de ligfiets, en als ik meer wil pas hogerop gaan zoeken?

Kortom, is het wel slim om voor de 1e keer gelijk E3c's te kopen?
Je kunt denk ik beter eerst de CX300 kopen dan de E2c als die bevalt gelijk verkopen en dan de E3c kopen, de E2c gaat vaak stuk wegens kabelbreuk namelijk dus kun je maar beter zorgen dat je er zo snel mogelijk vanaf komt als het IEM concept je bevalt (IEM concept is overigens anders dan het In-Ear concept,het IEM concept bevalt mij niet het In-Ear wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:12:
[...]

Sony doppen hebben veel, modderige bass.
Sennheisers hebben minder, iets strakkere bass.
Na mijn idee geven die Sennheisers trouwens meer bass, maar goed hoewiezo is de Bass beter ja.
Het hele geluid vind ik overigens wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Na mijn idee geven die Sennheisers trouwens meer bass, maar goed hoewiezo is de Bass beter ja.
Het hele geluid vind ik overigens wel beter.
Oke, bedankt voor de info :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:35:
[...]

Je kunt denk ik beter eerst de CX300 kopen dan de E2c als die bevalt gelijk verkopen en dan de E3c kopen, de E2c gaat vaak stuk wegens kabelbreuk namelijk dus kun je maar beter zorgen dat je er zo snel mogelijk vanaf komt als het IEM concept je bevalt (IEM concept is overigens anders dan het In-Ear concept,het IEM concept bevalt mij niet het In-Ear wel)
Hmm, thx voor je antwoord, wil toch graag shure's en een ker geen sennheiser meer.. Wil keertje overstappen. Heb altijd al sennheisers gehad en wil toch aan wat andere dopjes gaan.
Kabelbreuk valt onder garantie en mp3shop is snel dus geen probleem :)
Verwijzing naar getrashte post...

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 08-08-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Sorry voor de dubbelpost :)

iemand enige idee waar ik die shure dopjes kan halen in regio Zuid limburg?
Verkoopt de MM deze dingen? of welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

gewoon, zoals overal: webshop :P

Ik zou niet weten wie shure verkoopt zonder er 2x de internetprijs voor te vragen (mp3shop uitgezonderd, dat is een halve webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
MBV schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:49:
gewoon, zoals overal: webshop :P

Ik zou niet weten wie shure verkoopt zonder er 2x de internetprijs voor te vragen (mp3shop uitgezonderd, dat is een halve webshop)
Hmm ok..
Ik denk dat ik toch maar voor ebay ga, kan voor 90 euro E3g's krijgen. Goede deal lijkt mezo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sinds 3 dagen ben ik de trotse eigenaar van de V-Moda Bass Freq White, na nogal tegenvallende Sony EX71 ervaringen (kraken van metalen binnendelen). Ik moet zeggen dat ik mn verwachtingen ruim heb onderschat, dit ding produceert een errug zuivere bas :) Kon voorheen bij goede techno en drum&bass muziek sommige dingen blijkbaar niet horen, want sommige liedjes lijken nu compleet anders 8)7 Al met al dus erg meegevallen en voor die prijs (60 euro op het moment van schrijven) is het absoluut een goede koop geweest. Wat me wel opviel is dat het 2 dagen kostte voordat de dopjes ingespeeld waren, iets om op te letten dus, en zoals meerdere mensen ook melden in dit topic is het kritiek dat je de juiste rubberen dopjes erop zet, anders klinkt het gewoon niet "af".

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yiNXs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 11:07

yiNXs

bring it on!

Ik ben een beetje koptelefoon idioot en heb er ook een heleboel, enkel omdat ik telkens toch niet tevreden ben. Op dit moment ben ik opzoek naar de ultieme klassieke oordopjes (not in ear dus!!). De oordoppen van m'n iaudio x5l heb ik kapot gemaakt, en eigenlijk vond ik die best goed, maar waar vind ik dus een alternatief.

Sennheiser MX400 lees ik hier en daar, maar vooral uit berichten van tijden terug, dus er moet al wat beter zijn lijkt me. Iig wil ik zelf wat alternatieven kunnen overwegen. Sennheiser heeft namelijk meestal niet de klank die ik wil.

Ik heb dus al in ears geprobeerd (review):

Etymotic ER-6 in-ear
  • Geluid: Kwalitatief uitstekend geluid (nagenoeg perfect vind ik), maar erg zacht in het lage gebied (bij te regelen, maar als ik dan meer wil, is het op).
  • Comfort: Erg lastig in te brengen. Als ik ze om een reden even uit moet doen (iemand zegt wat b.v.) moet ik ze eruit pulken en ben ik weer een tijd bezig ze erin te krijgen. Vooral het inbrengen zonder drukverschil in je oor te hebben is het moeilijke. De bijgeleverde schuim dopjes hebben hier minder last van, maar sluiten slechter af en gaan bij mij na lang gebruik jeuken.
  • Overig Sluiten extern geluid heel er goed af (beter dan veel andere merken). Als de kabel aangeraakt wordt hoor je dit wel erg goed en kan behoorlijk storend zijn. Tevens willen ze nog wel eens voor lastig onder/overdruk op je trommelvlies zorgen als de kabel bewogen wordt.
Goed dus als je de tijd hebt om te luisteren en niet in beweging ben. Top als je echt geen extern geluid wil horen. Een drama als je (b.v. op werk) regelmatig ze even uit moet doen om te luisteren naar anderen, of in het verkeer ook nog een beetje wil horen wat er om je heen gebeurd.

AKG 324P in-ear
  • Geluid: Zeer goed geluid, erg tevreden hierover. Strak, helder gedetaileerd over het gehele bereik. Een diepe bas die wel wat overheerst (zelf vind ik dat geen probleem:)).
  • Comfort: Zitten erg goed. Ze worden geleverd met 3 maten rubbers voor grote en kleine oren. Wel net zoals met de meeste in-ears wel een klein beetje dat verstopte oor gevoel, maar niet storend.
  • Overig: Sluiten extern geluid goed af, maar komen niet in de buurt van de ER6-en. Kabelgeluid is daarentegen niet echt storend. Minpuntje is dat je moeilijk (zeker bij schemer) kan bepalen wat de linker en rechter is (kan je alleen zien aan een miniscuul L or R teken bovenaan de kabel).
Persoonlijk vind ik dit als in ear oordoppen een geweldig setje, echte aanrader.

Toch blijft dat licht verstopte gevoel, het afgesloten van de buitenwereld en het toch lastiger ff snel uithalen en weer inbrengen (wordt vaak ff gestoord op m'n werk) me irriteren, dus wil ik liever toch ook goeie klassieke oordoppen erbij. Koptelefoons zijn niet de oplossing. M'n favoriet, de Sennheiser PMX60, is gehorig en stoort teveel anderen. De PMX200 was een mooi stiller alternatief, maar zit minder, teveel middentoon voor mijn smaak, en is net zo lastig op je hoofd te zetten als van die in-ears.

Om die reden (maar toch wel mijn tevredenheid over de 324p's (en mijn 240K:))) dus de:

AKG 314P klassieke oordoppen besteld (ik zag dat mensen nog om reviews vroegen, dus bij deze).
  • Geluid: Geluid is best goed. Midden en hoog klinkt goed, zuiver, goed detail. Alleen erg weinig laag. Te weinig laag (voor mij zeker iig).
  • Comfort: Zitten redelijk, maar niet echt stevig.
  • Overig: De meegeleverde schuimpjes vallen er gemakkelijk af. Er zit een volume regelaar op de kabel.
Vergeleken met de oordoppen meegeleverd met m'n iaudio zijn ze eigenlijk iets minder vind ik zelf, zowel kwa comfort als geluid. Ze zijn niet slecht, maar ik had meer verwacht.

Wat ik dus zoek zijn klassieke oordopjes met gedetailleerd geluid en het liefst een beetje goeie bas erin. Bestaan ze nog?

P.S. Aangezien ik niet de kennis heb om zo'n topic als dit te starten, de gene die dat wel kan: misschien voor de volgende keer 2 topics? in ear en klassiek (out ear ofzoiets)? Het is bijna onmogelijk om specifiek te zoeken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen problemen hebt met internationaal en on-line aankopen dan zou ik je de Yuin PK3 aanraden, yiNXs. Voor meer informatie moet je maar eens googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yiNXs

yiNXs

bring it on!

Daar heb ik helemaal geen problemen mee, ik koop bijna alles online tegenwoordig :)

Wat een top tip trouwens! Als ik de reviews alleen al bekijk dan maakt Yuin echt geweldige doppen. Trouwens nog een reden voor om de PK3 aan te raden i.p.v. de PK1 of PK2?

Edit:
Antwoord al gevonden (voor andere geïnteresseerden):
  • De PK1 is het audiofielen (high impendance) model en heeft een Amp nodig.
  • De PK2 heeft iets meer detail ten koste van laag.
Gezien het prijsverschil en het nogsteeds uitstekende detail (en geweldige reviews) van de PK3 wordt het dus idd de PK3 (als ik nog eens shop kan vinden iig). Bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door yiNXs op 09-08-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan! ;) Laat maar weten wat je er van vindt. Ik ben zelf ook benieuwd. Ik heb er al veel over gelezen en als mijn huidige oortjes (Shure E3) het begeven dan overweeg ik ook één van de Yuin dopjes aan te kopen. Veel succes met je nieuwe aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben toch denk ik van plan om voor de mylarone x3 te gaan,

maar waar hebben jullie deze doppen besteld?
en zijn er nog verschillende kleuren? ik zie vaak de rode en blauwe doppen in de reviews....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:45:
ik ben toch denk ik van plan om voor de mylarone x3 te gaan,

maar waar hebben jullie deze doppen besteld?
en zijn er nog verschillende kleuren? ik zie vaak de rode en blauwe doppen in de reviews....
http://www.jaben.net/shopping.html

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu is het helemaal weg. Het had er namelijk erg de schijn van dat jij oordopjes wilde verkopen, en dat is niet toegestaan op GoT. Daarvoor wil ik je graag verwijzen naar Vraag & Aanbod op de frontpage.

[ Voor 103% gewijzigd door DeeD2k2 op 12-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dubbele post, maar anders valt de tekst weg.

Wat kun je trouwens doen aan dat microphonis? Dit vind ik het enige vervelende aan dat In-Ear.
Die CX300 geeft standaart trouwens bij mij niet veer meer bass dan de EP-480, met de bass versterker van mijn oude (Haast antieke CD-Walkman) aan wel veel meer bass, maar die zit tegenwoordig op vrijwel geen enkele mp3-speler meer. Wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor weer een post maar opnieuw valt er een deel van de tekst weg, Wat is dit g*d?

N EQ maar hier krijg ik niet meer bass mee.
Of zit dat zo?
-----------------------Standaart-------------------Met H.a.CD.W
1.E2c----------------1--------------------------------2
2.CX300------------5-------------------------------12
3.EP-480-----------4-------------------------------6
4.iPod (Oud)------3-------------------------------4
Des te meer bass de muziek bevat des te meer de CX300 hem versterkt.
De E2c geeft de bass traditioneel weer en versterk de bass zelf dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:45:
Sorry voor dubbele post, maar anders valt de tekst weg.

Wat kun je trouwens doen aan dat microphonis? Dit vind ik het enige vervelende aan dat In-Ear.
...
Kabel achter je oren langs laten 'loopen'.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:21:
[...]

Kabel achter je oren langs laten 'loopen'.
Ja maar dit werkt dus niet echt bij de cx300 met zo'n j nek kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:16:
[...]

Ja maar dit werkt dus niet echt bij de cx300 met zo'n j nek kabel.
Nope.

Bij zulke oordoppen kun je proberen de lengte van de 'bungelende' kabel zo kort mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:03:
[...]

Nope.

Bij zulke oordoppen kun je proberen de lengte van de 'bungelende' kabel zo kort mogelijk te houden.
Hoe dan: met
zon wrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 23:04

UMD

You don't say

hi guys,

lang niet meer hier geweest,

maar ikke ben weer in de markt voor nieuwe doppies.
Nadat ik (hoe stom kun je zijn) mijn Vibes in het water had gedropt tijdens de regen :(
Nu is een dopje dood. geen geluid meer.

mijn vraag: nog aanbevelingen?

Ik vraag me af waar ik die MylarOne's ergens kan verkrijgen? Die schijnen beter te zijn dan de vibes.
Of CrossRoads doppies in het algemeen.

Ik moet zeggen dat ik zeeeeeer tevreden was over de Vibes!!!!
Superdoppies!!!

ik houd van een mooi warm en vol klankbeeld. dus mooie bas, volle ronde bas. en lekkere gedetailleerde hoge tonen. dus niet schel! middentonen moeten aanwezig zijn, maar niet overheersend, enkel ondersteunend.

mijn budget: 100 - 150 euries. Iemand een goeie tip?

k heb t hele topic doorgespit, maar kom dr niet meer wijs uit :( :$

alvast bedankt voor jullie reacties!!!

greetz!

[ Voor 23% gewijzigd door UMD op 12-08-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Ehm, als je tevreden bent met je huidige dopjes zou ik die gewoon opnieuw kopen :) €100 is veel geld, en nu weet je zeker dat het je bevalt. Of is er iets wat je niet bevalt aan je huidige oordopjes?
Moeten je nieuwe oordopjes waterdicht zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

UMD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:59:

Ik vraag me af waar ik die MylarOne's ergens kan verkrijgen?
euhhhh, 10 posts hierboven....

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 12-08-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 23:04

UMD

You don't say

nee hehe, watedicht zal niet nodig zijn. mssn wat extra voorzichtigheid van mijn kant zou welkom zijn :P

Ja, ik zag dat Jabben linkje. Maar ik bestel daar liever niet.
Zijn er nog andere plaatsen waar ze verkrijgbaar zijn?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

UMD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:12:
Zijn er nog andere plaatsen waar ze verkrijgbaar zijn?

greetz
Nee :)
En Jaben is een prima shop. De eerste zending kwam niet aan en ze vertrouwden blind dat ik de waarheid sprak, waarop ze nog een setje opstuurden. Die kwam binnen een week aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:12:
De reputatie van Uncle Wilson is onberispelijk, waarom zo je daar niet willen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ben nu toch een beetje in de war van de Shure productlijn namen.

Wie kan ze tegenoverelkaar zetten?

Shure E2c/g- Shure E3c/g - Shure E4c/g - shure E5c/g
SE210 - SE310 - SE420 - SE530 - SE530PTH

Voorbeeld, is de SE310 te vergelijken met de E3c's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Tomino schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:04:
Ben nu toch een beetje in de war van de Shure productlijn namen.

Wie kan ze tegenoverelkaar zetten?

Shure E2c/g- Shure E3c/g - Shure E4c/g - shure E5c/g
SE210 - SE310 - SE420 - SE530 - SE530PTH

Voorbeeld, is de SE310 te vergelijken met de E3c's?
Vroeg mij dit zelf ook af, hier staat het antwoord :)
http://www.shure.com/Pers...pa_resources_earphone_faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Thnx! kunnen dus wel Ong stellen dat de Se210 = E2C enz enz.

Even op ebay kijken wat ze er voor willen hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
Zou iemand die X3's heeft misschien hier een plaatje kunnen posten van hoe ze eruit zien? Ik kan namelijk niet echt een goed plaatje vinden. En wat zit er allemaal meegeleverd in de doos?

Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor X3's zal gaan of op Ebay E4's ga kopen, bijvoorbeeld zoiets:
http://cgi.ebay.com/SHURE...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

Nog adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
robvleeuwen schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:03:
Zou iemand die X3's heeft misschien hier een plaatje kunnen posten van hoe ze eruit zien? Ik kan namelijk niet echt een goed plaatje vinden. En wat zit er allemaal meegeleverd in de doos?

Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor X3's zal gaan of op Ebay E4's ga kopen, bijvoorbeeld zoiets:
http://cgi.ebay.com/SHURE...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

Nog adviezen?
beetje vreemde keuze!
X300 zijn een stuk goedkoper als de Shure E4c's dus je vergelijking snap ik niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Tomino schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:30:
[...]

beetje vreemde keuze!
X300 zijn een stuk goedkoper als de Shure E4c's dus je vergelijking snap ik niet helemaal!
Het gaat over Mylarone' X3's, maar die liggen idd ook ver uit elkaar, Ik moet nog even kijken of ik dat het extra geld waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Vandaag een pakketje van Sennheiser Service ontvangen. Heb een nieuw setje CX300 gekregen. Mijn vorige setje, gekocht halverwege mei dit jaar, waren letterlijk aan het vergaan. Deze heb ik opgestuurd en binnen een week (lees 3 werkdagen) een nieuw setje gekregen. Top service.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Jullie krijgen van mij binnenkort een review/gebruikservaringen van m'n Shure E3C oordopjes :)
Even de shipping cotst afwachten en dan bestellen.
Als alles een beetje snel gaat, ergens volgende week!

Iemand wensen voor een ECHT uitgebreide review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:01:
Jullie krijgen van mij binnenkort een review/gebruikservaringen van m'n Shure E3C oordopjes :)
Even de shipping cotst afwachten en dan bestellen.
Als alles een beetje snel gaat, ergens volgende week!

Iemand wensen voor een ECHT uitgebreide review?
Ben je zeker van je zaak? Ik hoop dat je geen grote bas-liefhebber bent, want in dat geval ga je gegarandeerd teleurgesteld zijn. Ik heb namelijk de E3 en ik vind hem wel aardig om naar te luisteren in de bus/trein (uitstekende geluidsdemping), maar verwacht aub geen mirakels! M.a.w. vergelijk hem niet met een full-size koptelefoon. De details in de hoge tonen zijn goed, de mid-range vind ik zelfs heel goed, maar de bas is heel strak en wat droogjes. Het hangt dus in grote mate af van je muzieksmaak, denk ik. Maar de E3 produceert wel een heel muzikaal geluid. Let ook goed op dat ze goed diep in je oren zitten en dat er absoluut geen lucht meer door kan, want anders hoor helemaal geen bas. In de eerste week moet je daarom goed experimenteren met de verschillende sleeves. Veel succes!

P.S.: mocht je toch wat meer bas willen dan is de E4 een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

Ben je zeker van je zaak? Ik hoop dat je geen grote bas-liefhebber bent, want in dat geval ga je gegarandeerd teleurgesteld zijn. Ik heb namelijk de E3 en ik vind hem wel aardig om naar te luisteren in de bus/trein (uitstekende geluidsdemping), maar verwacht aub geen mirakels! M.a.w. vergelijk hem niet met een full-size koptelefoon. De details in de hoge tonen zijn goed, de mid-range vind ik zelfs heel goed, maar de bas is heel strak en wat droogjes. Het hangt dus in grote mate af van je muzieksmaak, denk ik. Maar de E3 produceert wel een heel muzikaal geluid. Let ook goed op dat ze goed diep in je oren zitten en dat er absoluut geen lucht meer door kan, want anders hoor helemaal geen bas. In de eerste week moet je daarom goed experimenteren met de verschillende sleeves. Veel succes!

Hmm, thanks voor je antwoord,

tsja, voor de E4, ik heb al een consessie gedaan om van de E2 naar de E3 te gaan, en de E4 ligt echt gewoon buiten mijn budget/zin om zoiets te kopen.

Heb nog nooit in ears gehad, dus zoveel vergelijking heb ik niet. Dus ik ga het eerst hier eens mee proberen. En als ze niet bevallen, dan kan ik ze nog goed doorverkopen :)

Maar een miskoop zal het zeker niet worden met dopjes van 100 euro.

Zijn er eventueel wel dopjes van 100 euro die ong zelfde zijn als de shure E3, maar dan een ander merk ( met meer bass)
Super.fi ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten het echt in-ears zijn, Tomino? En is je budget exact €100 of mag het iets meer zijn?

De super-fi's geven inderdaad een stuk meer bas, maar hebben dan weer het nadeel dat ze een stuk minder comfortabel zijn dan de Shures. Ze steken namelijk nog een flink stuk uit het oor.

De oortjes die ik aanbeveel zijn (na het lezen van vele reviews op internationale fora):

- Bij de in-ear monitors: Future Sonics Atrio M5 (ca. €140)
- Bij de canalphones (zitten minder diep in de oren): Crossroads MylarOne X3 (ca. €60)
- Bij de klassieke dopjes: Yuin PK2 (ca. €70)

Al deze oortelefoons zijn wel slechts via internationale sites te verkrijgen. Ik weet niet in hoeverre je daar ervaring/problemen mee hebt. Als je er nog vragen hebt, stel ze maar gerust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Goede Service van Sennheiser

Ik heb een Sennheiser CX-300 en 1 dopje ging stuk.
Mail ik met sales@sennheiser.nl om te vragen waar ik deze kan bestellen.
Kreeg als antwoord:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mocht u 1 paar nodig hebben, kunnen wij u deze eenmalig gratis toesturen.
U kunt deze ook bij ons bestellen via dit emailadres per 10 stuks.

De prijs hiervoor is Euro 11,79 exclusief 19% BTW
Het artikelnummer is: 190506872.

Als overgaat tot bestellen, krijgt u de sleeves onder rembours
toegestuurd. Wij rekenen Euro 8,00 exclusief 19% BTW aan verzendkosten.

Vergeet niet bij uw bestelling uw adresgegevens te vermelden.

Met vriendelijke groet,
SENNHEISER NEDERLAND BV
Afd. Verkoop Binnendienst

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vindt dit toch wel een goede service >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:48:
Moeten het echt in-ears zijn, Tomino? En is je budget exact €100 of mag het iets meer zijn?

De super-fi's geven inderdaad een stuk meer bas, maar hebben dan weer het nadeel dat ze een stuk minder comfortabel zijn dan de Shures. Ze steken namelijk nog een flink stuk uit het oor.

De oortjes die ik aanbeveel zijn (na het lezen van vele reviews op internationale fora):

- Bij de in-ear monitors: Future Sonics Atrio M5 (ca. €140)
- Bij de canalphones (zitten minder diep in de oren): Crossroads MylarOne X3 (ca. €60)
- Bij de klassieke dopjes: Yuin PK2 (ca. €70)

Al deze oortelefoons zijn wel slechts via internationale sites te verkrijgen. Ik weet niet in hoeverre je daar ervaring/problemen mee hebt. Als je er nog vragen hebt, stel ze maar gerust. ;)
Ik zal mn verhaal is doen :)

ja ik wil graag in -ears om daar maar eens mee te beginnen.
Ik ga volgend jaar/over 4 weken elke dag met de bus. Trouwens, in de winter dan. In de bus wil ik gewoon niet hebben dat anderen last hebben van mijn muziek. Van anderen vind ik het al BLOED irritant om aan te horen, dus zelf wil ik helemaal niet dat er iets van muziek naar buiten komt.
Ook op school wil ik af en toe rustig kunnen werken zonder achtergrondgeluid.
Daarvoor mijn keuze voor In-ears ;)

Tsja.. ik had al een consessie gedaan door de E3 aan te schaffen. Ik mag dan wel van mooie en goede muziek houden, maar rond de 140$ (100 euro) is gewoon mn max. je kan altijd voor beter gaan en er maar steeds 20 euro bovenopdoen maar op een gegeven moment houd 't gewoon op :)
Daarom leek het mij persoonlijk een goede keus om voor de E3 te gaan ( ebay = precies 100euro)

Maar als je nou zegt: "ik heb betere voor 100 euro"dan hoor ik het graag natuurlijk! De Future Sonics vallen dus helaas af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je financiële restrictie heel goed, Tomino. Eens houdt het inderdaad op. Ik heb zonet iets interessants gelezen over de Crossroads MylarOne X3: deze zouden met behulp van de sleeves van de Shure E2 wél een goede isolatie bieden. Dit lijkt me misschien wel de meest budget-vriendelijke oplossing.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten waar jij de E3 voor €100 kan krijgen. ;) Ik heb daar twee jaar geleden namelijk ruim het dubbele voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat ik mn EP-630 oortjes onhandig heb verprutst (op gaan staan in mn veel te sloredige kamer) ben ik nu dus op zoek naar nieuwe in-ears..
ik was zeer tevreden over mn creatives, maar zou nu graag een klasse hoger gaan in het segment..
Ik gebruik de dopjes zeer intensief en comfort is belangrijk.. ik ga ermee sporten,...
uit de topic heb ik kunnen opmaken dat dit goede dopjes zijn:

- JBL reference 220
- CrossRoads MylarOne X3 (XB?)
- V-moda vibe
- Shure E2C
- AKG K 324 P

ik denk dat die shure's het beste zijn, maar ziiten die ook zo stevig in je oor? (niet uitvallen tijdens het lopen?)

budget is ong. 100€ (mag ook minder :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:00:
Ik begrijp je financiële restrictie heel goed, Tomino. Eens houdt het inderdaad op. Ik heb zonet iets interessants gelezen over de Crossroads MylarOne X3: deze zouden met behulp van de sleeves van de Shure E2 wél een goede isolatie bieden. Dit lijkt me misschien wel de meest budget-vriendelijke oplossing.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten waar jij de E3 voor €100 kan krijgen. ;) Ik heb daar twee jaar geleden namelijk ruim het dubbele voor betaald.
Op ebay kan ik ze krijgen voor 138.5 $ incl shipping. meneer heeft al 40.000 feedback dus dat zit wel goed.
Aangezien jij er destijds 200 voor hebt betaald zal de kwaliteit van het geluid ECHT wel beter zijn dan ik nu gewend ben. Heb simpelweg geen vergelijkingsmateriaal.
Overigens vind ik het ook irritant als er zon dikke dreun in zit, vooral omdat het zo diep in je oor zit.
Als ze niet bevallen is er altijd wel animo bji liefhebbers !

btw, zijn de Shure SE210 te vergelijken met de E3C? aangezien ze ong voor dezelfde prijs zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 15-08-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:17:
[...]

Klopt helemaal! Als je veel naar dance etc. luistert, dan moet je geen E3 nemen. (Het kan wel, maar dan moet je heel wat sleutelen aan je EQ)

Volgens mij heeft de SE versie van Shure meer bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Chuckiej schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

Klopt helemaal! Als je veel naar dance etc. luistert, dan moet je geen E3 nemen. (Het kan wel, maar dan moet je heel wat sleutelen aan je EQ)

Volgens mij heeft de SE versie van Shure meer bass.
Tsja, dance doe ik weleens aan ja :Y)

Hmm, op ebay kost de SE310 te veel, en de SE210 is dan weer goedkoper dan de E3C..

Slimmer om voor de SE210 te gaan ipv de E3C door de bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:41:
[...]

Tsja, dance doe ik weleens aan ja :Y)

Hmm, op ebay kost de SE310 te veel, en de SE210 is dan weer goedkoper dan de E3C..

Slimmer om voor de SE210 te gaan ipv de E3C door de bass?
Als je o.a. naar Dance luistert dan is de SE 210 - binnen jouw budget - de betere keus. Even googelen heeft me duidelijk gemaakt dat er door de nieuwe driver-technologie van de SE 210 een verbeterde basweergave wordt bereikt. Zo hebben we ook weer iets bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:56:
[...]

Als je o.a. naar Dance luistert dan is de SE 210 - binnen jouw budget - de betere keus. Even googelen heeft me duidelijk gemaakt dat er door de nieuwe driver-technologie van de SE 210 een verbeterde basweergave wordt bereikt. Zo hebben we ook weer iets bijgeleerd. :)
Argh, wat wordt het nu weer lastig gemaakt.
Ben hevig aan het twijfelen of ik nu de E3 moet nemen of de Se210.
Review geven me ook neit echt een duidelijk beeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij IEM's is het inderdaad lastig om te kiezen. Je kunt niet even gaan luisteren in een winkel zoals bij gewone koptelefoons. Lees zo veel mogelijk reviews en probeer op basis daarvan tot een besluit te komen. Een andere mogelijkheid is er niet, vrees ik. Open misschien eens een topic op head-fi.org. Daar zitten heel veel specialisten terzake.

• Tomino
Knoop(je) doorgehakt.

Was het zat, wilde ze nu en mn salaris was net gestort :P

Het zijn de Shure SE210 Black geworden. Iemand andes had ze voor 109 dollar, maar gaf geen antwoord op mn vragen over shipping. ( deed alleen naar duitsland)

Andere meneer had ze voor meer dollars.. ( exl shipping dat wel) en verzond ze wereldwijd. Dus incl shipping werd het meer, maarja nog steeds goede prijs :)

* Tomino is happy! *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 17-08-2007 14:13 ]

Verwijderd

Proficiat, Tomino! Laat maar horen wat je er van vindt. Het kan nog interessant zijn voor als mijn E3 de geest geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:20:
Proficiat, Tomino! Laat maar horen wat je er van vindt. Het kan nog interessant zijn voor als mijn E3 de geest geeft. :)
Ja natuurlijk laat ik ff weten of ze bevallen. :)
Het zijn m'n eerste in-ears, dus als ze echt niet bevallen kan ik ze altijd nog kwijt hier, maar daar ga ik niet van uit..

Btw, paypal vraagje.. Mijn bankrekening is gekoppeld aan mn Paypal, ook al die 2 bedragen ingevoerd zodat mn account gecontroleerd is.
het klopt toch dat je gewoon kan betalen zonder dat je iets op je paypal hebt staan? En dat het dan gelijk van je bankregeking af geschreven wordt?
Heb wel een mail gehad dat ik betaald had, dus moet goed zitten!

ja moet goed zitten! kreeg net dit:
Geachte Tom,

Deze e-mail bevestigt dat u, tominonl, hebt betaald imagesny@juno.com XXX.XX USD met behulp van PayPal. :*)

edit: en bevestigd, duurt gewoon een dag voordat het van je rekening is. pff, goed spul hoor, paypal! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 17-08-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit voegt helemaal niets toe aan het topic, daarnaast valt het onder werving (wat niet toegestaan is op GoT. En let op de spelling. We verwachten dat onze gebruikers Nederlands kunnen lezen en schrijven.

[ Voor 118% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-08-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Ik heb de knoop ook doorgehakt en heb e4's besteld(tenminste, ze heten officeel scl 4's maar die zijn hetzelfde). Ik heb er uiteindelijk ongeveer 160 euro voor betaald incl verzendkosten. Ik zal het wel laten weten hoe ze bevallen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23
Na het een kabel breuk in me sennheiser MX-400 maar eens gaan kijken voor in-ear dopen.
Ondanks dat ik wel wat over heb voor goed geluid geef ik liever neit erg veel geld uit. Vooral omdat oordopen vaak niet erg lang mee gaan had ik wel een max van €30.
Kwam dus op de Philips SHE8500, na een paar uur geluisterd te hebben zitten ze goed. Het is wel even wennen maar merk het nu nog amper dat ik ze in heb :) .
De geluidskwaliteit is er kil, dat komt vooral door de bass die er inzit. Dat had best wat minder gemogen.

Maar ben erg benieuwd hoelang ze mee gaan wand de kabel is er dun en ook de plug aansluiting ziet er niet super stevig uit. Maar tot nu toe niet erg ontevreden! Me volgende worden zeker weer in-ear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PAS OP VOOR NAMAAK, OOK GEWOON IN DE WINKEL!
Tegenwoordig is origineel en namaak echt bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. De verschillen zijn nihil en de meeste mensen zal het echt niet opvallen. Heel erg triest, maar het komt toch echt voor ook gewoon in de winkel waar je het niet zou verwachten. (bron)

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/364/fronthb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:43:
Tegenwoordig is origineel en namaak echt bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. De verschillen zijn nihil en de meeste mensen zal het echt niet opvallen. Heel erg triest, maar het komt toch echt voor ook gewoon in de winkel waar je het niet zou verwachten. (bron)

[afbeelding]
Volgensmij ligt dat er maar net aan waar je die dingen koopt. Als je ze in een goedkope outlet ziet ofzo waar ze wel vaker troep of namaak dingen hebben kan het best zijn dat je een neppe tepakken hebt.

Die dingen worden zovaak nagemaat dat je ze gewoon bij vertrouwde winkels moet kopen en niet ergens op af moet stappen omdat die ineens 20 euri goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Als je gewoon beetje rondkijkt dan weet je dat de prijzen hier rond de 40-50 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op eBay was ik een beetje aan het zoeken naar de cx300's, nu kwam ik een andere tegen -> Cx300 'namaak'.

De verkoper zegt dat ze nog beter zijn dan de cx300 en de mensen die het product gekocht hebben zijn er ook zeer enthousiast over. Ik ben dit nog niet tegengekomen in dit topic, maar heeft iemand ervaring met deze doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Meestal is kwaliteit minder dan de echte, maar het zou goed anders kunnen zijn ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:43:

[afbeelding]
Volgens mij zijn ze beide nep, ik heb vorige week van de Sennheiser Service een nieuw setje opgestuurd gekregen en die verpakking zag er compleet anders uit. Ik maak vanavond wel een foto van mijn verpakking

edit/
Wellicht de verpakking uit een ander continent.

[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 20-08-2007 10:24 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verpakkingen kunnen verschillen per land, maar ik weet wel dat ze recentelijk de verpakking van de CX300 hebben aangepast. Je kunt de namaak herkennen aan een afwijkend logo, afwerking en de geluidskwaliteit. De namaak klinken vrij dof en missen de krachtige bassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
Zijn de CX300 een beetje spatwaterdicht dus als je bijvoorbeeld door de regen fietst of heeft iemand een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
PsYkOfOoL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:47:
Zijn de CX300 een beetje spatwaterdicht dus als je bijvoorbeeld door de regen fietst of heeft iemand een andere suggestie?
De meeste doppen kunnen regen wel hebben. Echter, vaak gaan er dan wat druppels je oren in, en zitten de dopjes niet goed meer. Je kunt dit dus beter ook niet als doel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
TheZeroorez schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:54:
[...]

De meeste doppen kunnen regen wel hebben. Echter, vaak gaan er dan wat druppels je oren in, en zitten de dopjes niet goed meer. Je kunt dit dus beter ook niet als doel hebben :P
Als ik door de regen fiets moet het niet ineens gaan storen of zo dat bedoel ik. En ik denk dat als de dopjes goed zitten er geen water langs kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
De dopjes bewegen wat, en zo wordt dus een kleine hoeveelheid water versmeerd in je oor. Bovendien maak je mij niet wijs dat je dopjes nooit 'fout' zitten wanneer je fietst, en jij ze dus even aandrukt.

Storen heb ik iig nog nooit gehad bij wat water, zowel bij EX71 als bij EP-630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het over de Sony MDR-E71 hebt. Die heb ik ook en ik dacht dat die het ultieme geluid hadden, maar de Sennheiser CX300 is toch wel wat beter zeg. Echt veel krachtiger en je hoeft het volume ook niet zo hoog te zetten. Waar ik alleen nog wel even aan moet wennen bij de CX300 is dat de hoge tonen erg veel aanwezig zijn (vooral bij vocals), maar bij de MDR-EX71 vallen die vaak weer weg en zijn de lage tonen weer te veel aanwezig. Wat ik trouwens wel een nadeel van CX300 vindt is dat de draden wat te stug zijn en af en toe in de weg zitten. Verder stoort het soms als je ze aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik heb de creative EP-630 besteld, maar ik kom net achter het bestaan van de EP-635 met ketting, wat mij eigenljk een stuk fijner lijkt met hardlopen. Valt met de EP-630 ook goed te lopen zonder dat je last krijgt van het lange snoer? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Icingdeath op 21-08-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Nee, hardlopen met de EP-630 raad ik niet aan. Je kan het snoer wel achter je hoofd laten lopen (over je rug), maar dat is nog niet echt ideaal. Omdat de draad nogal stroef is, gaat hij een beetje trekken en zullen de dopjes niet optimaal blijven zitten...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Mijn CX300's zijn gestorven, eerst de rechter, een paar weken later de linker. Interne kabelbreuk.

Maar goed, hier is dus mijn probleem: Ik heb snel nieuwe oordopjes nodig (tussenuren zonder muziek=hell). Het liefst in-ears, maar ik sta open voor alle suggesties. Prijsklasse rond de 40, max. 55 euro. Ik kan ook nieuwe CX300's kopen natuurlijk, aangezien ik erg zeer tevreden over was, maar misschien zijn er tegenwoordig al betere oordopjes op de markt. De Sennheiser's kosten namelijk nog steeds €40,-.

Ik zoek dus oordopjes/een koptelefoon die redelijk vergelijkbaar zijn/is met de Sennheiser CX300. Beetje hybride dus, omdat ik ongeveer elk muziekgenre luister.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Stridone schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:22:
Mijn CX300's zijn gestorven, eerst de rechter, een paar weken later de linker. Interne kabelbreuk.

Maar goed, hier is dus mijn probleem: Ik heb snel nieuwe oordopjes nodig (tussenuren zonder muziek=hell). Het liefst in-ears, maar ik sta open voor alle suggesties. Prijsklasse rond de 40, max. 55 euro. Ik kan ook nieuwe CX300's kopen natuurlijk, aangezien ik erg zeer tevreden over was, maar misschien zijn er tegenwoordig al betere oordopjes op de markt. De Sennheiser's kosten namelijk nog steeds €40,-.

Ik zoek dus oordopjes/een koptelefoon die redelijk vergelijkbaar zijn/is met de Sennheiser CX300. Beetje hybride dus, omdat ik ongeveer elk muziekgenre luister.

Je zou voor CrossRoads MylarOne X3's kunnen gaan ( http://www.jaben.net/shopping.html ), daar hoor ik goede reactie's over. Maar het kan misschien wel even duren voordat je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
robvleeuwen schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:18:
[...]

Je zou voor CrossRoads MylarOne X3's kunnen gaan ( http://www.jaben.net/shopping.html ), daar hoor ik goede reactie's over. Maar het kan misschien wel even duren voordat je die hebt.
Maar deze kabels zijn ook niet echt stevig, hij voelt zelfs goedkoper aan dan de CX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Chuckiej schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Maar deze kabels zijn ook niet echt stevig, hij voelt zelfs goedkoper aan dan de CX300.
Mwah, ze voelen prima aan hoor. De kabel is net zo dik.
Maar goed, het gaat om de geluidskwaliteit en ivm de X3's klinken de CX300's als dopjes van 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Stridone schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:22:

Je hebt toch nog wel garantie?

• yiNXs

yiNXs

bring it on!

Onlangs is bij mij een setje YUIN PK3's bezorgd. En ik wilde hier nog wat over schrijven. Ik heb ze nu een paar dagen geluisterd, en wat een geweldige doppen zijn dit zeg..

Het comfort is ronduit het beste dat ik ooit heb gehad bij oordoppen, ik heb bijna niet door dat ik ze draag. De geluidskwaliteit is ook werkelijk super! Ik had geen enkele klassieke dop die te vergelijken viel (m'n 314's gaan de kast in, wat een tegenvaller;)). Deze zijn kwa geluidskwaliteit gewoon vergelijkbaar met goede in-ears of gewone koptelefoons. Ik heb ze dus proberen te vergelijken met m'n Etymotic ER-6en, m'n AKG324's en zelfs m'n AKG K 240 (ok, dat was oneeerlijk, maar ik wilde een referentie).

De vergelijking met de in ears ging heel goed... Ze komen erg goed mee. Een heel eerlijk en gebalanceerd geluid.. Niet zo zuiver als de ER-6, niet zo vol als de 324's, maar eerlijk gezegt wel dus weer iets gebalanceerder dan die twee.. Hoewel de in ears toch kwalitatief beter klonken (De ER-6 zeker), vond ik dat in tegenstelling hiervan de PK3's bij elke muzieksoort goed klonken, terwijl de 324 en de ER-6 doppen toch wel een voorkeur hadden (324's en Muse was niet echt wat, net als de ER-6 en Crystal Method b.v.). De vergelijking was dus ook best moeilijk. Het belangrijkste vond ik wel dat ze te vergelijken zijn.

Dus: dit zijn verreweg(!!) de beste klassieke oordoppen die ik zelf gehoord heb. Absolute aanrader voor de klassieke oordop liefhebber. En mischien als je de PK2's zou hebben dat de kwaliteit echt gelijk is aan de goede in-ears.

Voor de geinteresseerden, ik heb ze hier besteld: http://yuin.7.forumer.com/ en ben erg tevreden over de service. Binnen een paar dagen in huis.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review! :)

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 18:05
Hallo,

ik ben in bezit van een gsm (nokia 6300), waarmee ik ook mp3 kan en wil beluisteren. Op zich gaat dat ook heel goed, alleen de aansluiting is een microjack aansluiting. Nu dacht ik de meegeleverde oordopjes te vervangen door 'betere'. Alleen heb ik nu het probleem dat ik geen goede oordopjes met een micro-jack aansluiting kan vinden. Ik heb wel inmiddels een verloopstekker gekocht, maar dat heeft geen goed resultaat. Er is dan veel ruis te horen en het resultaat is slechter dan het geluid van de standaard meegeleverde oordopjes.
De standaard meegeleverde oordopjes zitten ook niet lekker, maar het geluid met een verloopplug in combinatie met creative ep-630 is slecht(er). Dit is te wijten het verloopstekkertje, want op mijn ander mp3 speler zijn de creative goed.

Wie weet goede oordopjes met een micro jack aansluiting of een verloopstekker die geen ruis geeft.

alvast bedankt voor jullie tips.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• vacuumcleaner
Chuckiej schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:48:
[...]

Je hebt toch nog wel garantie?
Ik wil net zeggen. Afgelopen 2 pagina's staan twee goede ervaringen met de Sennheiser Service. CX300 opsturen naar de service afdeling en binnen 3 werkdagen een nieuw setje. Bespaart toch weer 40 eutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Na een jaar hebben ook m'n EP-630's het begeven, het linker oortje werkt niet meer. Zuigen/blazen helpt niet, en via mp3shop heb ik te horen gekregen dat ik geen garantie meer heb. Het zal dus waarschijnlijk draadberuk zijn.

De 630's hebben het naar behoren gedaan, ik wist niet wat ik hoorde toen ik ze voor het eerst indeed, na jaren van mx-300's. Na een iAudio X5L gekocht te hebben was het helemaal feest.
Sinds kort heb ik een aantal cd's geript naar flac, maar ik hoor het verschil niet echt. Misschien in de beleving van "dit is flac, dus cd kwaliteit, en het moet wel beter klinken dat een 192kbps liedje", maar het verschil vond ik niet echt hoorbaar. Ik was al opzoek naar andere dopjes, ik ben terecht gekomen bij:
- Ultimate Ears Super.Fi 5 Pro
- Shure E4
- Etymotic ER-4
- V moda vibe

De 630's hadden een goede bass, maar overheerste erg. De rest kon mooier in mijn beleving.
Nu zijn mijn vragen:
- Ga ik met bovengenoemde oordoppen een verschil tussen flac en 192kbps horen?
- Welke van de vier is het best? (subjectieve vraag ik weet het, overtuig me van je mening :P )
- Hoe zit het met draadbreuk bij zulke dure oordopjes? Is daar wel garantie op?
- Ik wilde via een ebay winkel kopen (waarschijnlijk Global Digital Media Exchange of de duitse podware.de) Is dit aan te raden? Het is een stuk goedkoper dan via andere winkels.
- Hoe zit het met de garantie van die winkels, gaat dat via de fabrikant? Of via de winkel zelf?

Ik neig het meest naar de Ultimate Ears, omdat de draad afkoppelbaar is. Mocht er dan draadbreuk opspelen hoef ik enkel een nieuwe draad te bestellen.
Na bij headroom een grafiekje gebouwd te hebben, met bovengenoemde doppen zie ik dat de lijn van de shure het meest constant is, (stond in de startpost). Moeten dit nu automatisch de beste zijn dan?

Mijn budget is max. 200 euro. Voor die prijs moeten er toch leuke doppen te krijgen zijn?

Bedankt voor het lezen van m'n toch best wel lange verhaal :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn een heleboel vragen, Huig! ;) Desalniettemin ga ik proberen om ze naar best vermogen te beantwoorden.

- De etymotic zou ik niet aanraden, tenzij je een aanhanger bent van een erg analytische geluidsweergave waarbij er erg weinig bastonen te horen zijn.

- De Ultimate Ears zijn dan weer allesbehalve comfortabel (ze zijn zo groot dat ze nog een flink stuk uit de oren steken). Ze produceren tevens een vrij stevig basgeluid. Het risico is aanwezig dat deze lage tonen in jouw oren de andere tonen overheersen zoals je met je huidige doppen hebt ervaren.

- De V-Moda Vibes zijn geen echte in-ears, het zijn veeleer canalphones. Het gevolg is dat je geen goede geluidsisolatie mag verwachten (geen idee of je dit belangrijk vindt, maar ik wou het je toch volledigheidshalve meedelen). Qua geluid vind ik deze ook geen hoogvliegers. Met name de hoge tonen en de instrumentenscheiding vallen tegen bij deze doppen imo.

- De Shure E4 kan ik daarentegen wél aanraden. Deze produceren een zeer muzikaal geluid: uitstekende middentonen, zuivere hoge tonen en een zeer strak basgeluid dat allesbehalve overheerst. Voor dit laatste is een ideale 'seal' - ze moeten perfect (diep) in je gehooruitgang zitten - wel noodzakelijk. Als eigenaar van een Shure E3 kan ik je trouwens garanderen dat ze erg comfortabel zijn. Wat de kabel betreft: die is vrij stevig. Al heb ik wel al af en toe verhalen gehoord van draadbreuk, maar dat wordt door de uitstekende Shure-service snel verholpen. Ik heb mijn E3 overigens ook al eens binnen moeten brengen - in mijn geval naar de winkel omdat ik ze daar gekocht had uiteraard, maar dit kan ook rechtstreeks via de fabrikant - omdat het linkerdopje zo goed als geen geluid meer produceerde en vier weken later mocht ik een spikssplinternieuw paar E3 gaan afhalen. Voorbeeldige service met andere woorden! Kort samengevat: de E4 lijkt me vast en zeker iets voor jou!

Toch wil ik je ten slotte ook nog een ander paar iem's aanraden: de Future Sonics Atrio M5. Voor meer info verwijs ik je graag naar Head-fi.org. Daar worden deze dopjes erg goed ontvangen. De prijs bedraagt ongeveer €.140.

Edit: als je via Ebay wil kopen dan wil ik je wel waarschuwen: er worden ook valse E4's aangeboden! Als de prijs te laag is dan betekent dit wellicht dat het geen echte betreft. Bekijk ook altijd de feed-back van de verkoper. Een gewaarschuwd man... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:27 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.