Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor, de reacties. Ik was al bang dat alle IEMs wel in meer of mindere mate last hebben van "microphonics" (weer nieuw woordje geleerd). Hardlopen was ik er sowieso niet mee van plan. Ik vind hardlopen en vooral fietsen met m'n etymotics ook doodeng, je hoort echt niets aankomen.

Ik zag vandaag toevallig een paar sennheiser mx400 liggen (scheer & foppen, groningen), die heb ik direct maar gekocht omdat ze die volgens mij niet meer op voorraad krijgen en wel zo'n beetje de beste "normale" dopjes zijn.

Ik denk dat ik voor de fitness de sennheiser mx 75 haal met die twist-to-fit mogelijkheid. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las in een aantal engelse reviews dat dit systeem heel goed werkt voor een uur of twee en dat je dan een beetje last kunt krijgen van je oor. Geluidskwaliteit is ook goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zit te twijfelen tussen de Creative EP 630 en de Seinnheiser CX300, ik heb het hele topic doorgelezen (hele nacht mee bezig geweest :+) en mijn conclusies zijn het volgende:
- Seinnheiser (iets) betere kwaliteit (hoewel dat niet zeker is en subjectief natuurlijk)
- Prijsverschil 20 euro
- Seinnheiser L plug, Creative I plug

Aangezien ik vaak last heb van kabelbreuk bij de plug, zou ik naar de seinnheiser neigen, maar die is weer duurder.. Ik denk er dus nog even over na :).

Dan is er ook nog de Creative EP635, en die is direct compatible met mijn SE K750i telefoon of heb ik dat mis? Dus zit er zo'n converter bij om hem aan te sluiten? Op Internet kan ik het niet echt vinden.

/edit: Het is de Creative EP630 geworden :). Gisteravond om 20u besteld op Bol.com en vanmiddag binnen gekregen :D.

De eerste indruk is goed (nog niet uitstekend imo), maar ik laat m ff inspelen en dan zal het geluid wel voller worden! :)

Eerste in

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 06-07-2007 19:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
De EP630, EP635 en de CX300 hebben allen gewoon een 3,5mm plug. Kan je niet direct op je K750i aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke oordopjes adviseren jullie mij voor alleen klassieke muziek (vooral pianomuziek)?
Ik wil eigenlijk niet meer betalen dan 100 euro, maar de meeste oordopjes die hier binnen dat budget besproken worden schijnen erg bass-heavy te zijn, zoals de EP-630, CX300, EX71, v-moda ect.
Ik zoek dus oordopjes met helder, gebalanceerd en accuraat geluid. Uiterlijk vind ik niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etymotic Research ER-6i; goed zoeken prijzen veriëren nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:08:
Welke oordopjes adviseren jullie mij voor alleen klassieke muziek (vooral pianomuziek)?
Ik wil eigenlijk niet meer betalen dan 100 euro, maar de meeste oordopjes die hier binnen dat budget besproken worden schijnen erg bass-heavy te zijn, zoals de EP-630, CX300, EX71, v-moda ect.
Ik zoek dus oordopjes met helder, gebalanceerd en accuraat geluid. Uiterlijk vind ik niet belangrijk.
Hier sluit de Shure E2c presies bij aan, maar zal deze zeker niet aanraden wegens kabelbreuk, mischien de creative auverna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die e2c valt hier prima tussen en ik raad deze zeker wel aan. Die kabel heeft bij mij (zo'n 2 jaar lang)heel wat te verduren gehad maar nooit geen kabelbreuk oid.
Helaas vorige week mn oordoppen in het water laten vallen (daar houden ze dus niet zo van :| )

Sinds vandaag mn nieuwe shure se310 in gebruik. Moeten natuurlijk nog wel ff ingespeeld worden maar wat een geluid nu al zeg!....

Laat je vooral niet afschrikken door Jasperp zijn gezeur over de kabel van de e2c, deze is misschien wat stug maar met normaal gebruik 'breekt' deze echt niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:40:
Die e2c valt hier prima tussen en ik raad deze zeker wel aan. Die kabel heeft bij mij (zo'n 2 jaar lang)heel wat te verduren gehad maar nooit geen kabelbreuk oid.
Helaas vorige week mn oordoppen in het water laten vallen (daar houden ze dus niet zo van :| )

Sinds vandaag mn nieuwe shure se310 in gebruik. Moeten natuurlijk nog wel ff ingespeeld worden maar wat een geluid nu al zeg!....

Laat je vooral niet afschrikken door Jasperp zijn gezeur over de kabel van de e2c, deze is misschien wat stug maar met normaal gebruik 'breekt' deze echt niet zomaar.
Nou, ik ben anders niet de enige die daar last van heeft hoor!
Na 2 weken zaten er al 4 bobbels in de kabel is dit soms koper dat naar buiten breekt? ik heb er wat tape omheen gewikkeld omdat ik bang was dat de koper naar buiten gaat.
maar goed mischien moet je inderdaad dan ook wel wat geluk hebben en heb jij dat wel maar ik dus niet. Feit blijft dat mijn Sony-EX71 het al meer dan 2 jaar volhoud (ook geluk dan zeker?)
Ik ren er welleens wat mee, maar mag er vanuit gaan dat een product dat 89,- Euro kost daar tegen kan.
Ik heb thuis ook nog dopjes van 1 Euro, Hierbij heb ik de kabel iets van 10 keer dubbel gevouwen, er zit een klein barste in de kabel, maar ze doen het nog prima! (nog steeds geen kabelbreuk in dus) ,ja oke het geluid is uiteraat niet om aan te horen.
Volgens mij is de kabel van de E2c een soort plastiglas hier kun je aan trekken wat je wilt, en een keer buigen, maar buig je dus geen tweede keer (Krak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn blijdschap met m'n nieuwe se310 was maar van korte duur.
De linker oordop produceert alleen nog maar zacht krakend geluid (alsof hij opgeblazen is, wat vrijwel onmogelijk is aangezien mijn volume niet boven de 70% is uitgekomen)

Er is ook geen kabelbreuk en hij is ook niet verstopt.

Mail gestuurd naar mp3shop, en hij zal dus retour gestuurd moeten worden.
Ik ben beniewd hoe goed de service van mp3shop/shure zal zijn.

Mooi balen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blazen/zuigen schijnt te helpen, staat meer over elders in dit topicWat zijn goede oordopjes? Deel 8 (CTRL-F: blazen oid)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
De SE serie van Shure, waaronder de SE310, hebben een balanced armature, ipv een normale driver. Waar je dus juist niet in moet gaan blazen/zuigen.

Lekker terug sturen, nieuwe ontvangen. Garantie van mp3shop is ok, zelf ook een keer Shure oordopjes terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
Hier een zeer tevreden gebruiken van een Sennheise PMX 60, maar daar kwamen we neit voor in dit topic.
Deze nekspeakers klinken heel leuk, maar het probleem is dat ze zo slecht isoleren dat de hele cabine/trein/bus/metro mee kan luisteren zodra ik boven de 14 uitkom op mijn creative..
Dit is natuurlijk neit echt lekker, zeker niet omdat ik volgend jaar elke dag met de bus moet gaan :/

Ik hou zeker van muziek, geniet er dagelijks van dus ik heb er redelijk wat voor over. Ik zit te denken aan de shure E3G, zijn goede dopjes zoals ik hier lees, goede reviews en op samenkopen of Ebay voor 120 $ te krijgen.
nu lees ik wat over kabelbreuk bij de jackplug, dit heb ik ook al 3 keer gehad bij de sennheiser omdat hij dus veel in n broekzak zit omdat ik fiets. Is het slim om zon plastic hulsje eromheen te doen bij je jackplug zodat hij niet dubbel kan klappen? Hebben meer mensen dat hier in gebruik en zoja, hoe heet zoiets? Je moet toch ergens op zoeken in google/ebay 8)7

Budget 120 dollar/euro en keuze gaat naar E3G. Iemand die zegt dat ik beter voor iets anders moet gaan? :)

Btw iemand in de buurt waar ik ze mss kan beluisteren? Dat zou ik erg op prijs stellen.
Ik ben voor 7 weken in de trein te vinden van breda-eindhoven-heerlen. Ik kan even uitstappen en in de stad komen luisteren. Voelt iemand zich geroepen om daar oor aan te geven? :) !

Binnenkort weerk een SK.net? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 09-07-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand die ervaring heeft, zou ze graag willen bestellen met jullie advies O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomino op 10-07-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen ervaring met de e3c. Maar ik geloof dat de se210 de opvolger is hiervan, dus misschien die ook maar even overwegen (wel iets duurder geloof ik),,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:49:
Ik heb zelf geen ervaring met de e3c. Maar ik geloof dat de se210 de opvolger is hiervan, dus misschien die ook maar even overwegen (wel iets duurder geloof ik),,,,
Nee, de Se210 is niet de opvolger hiervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Na een paar uurtjes rondneuzen ga ik de experts raadplegen. :>

Ik ben opzoek naar oordopjes van 50-100 euro. Een ruime range vanwege de eisen.

Ik wil er vooral klassieke muziek mee luisteren zonder door omgevingsgeluid gehinderd te worden, voor gebruik op de fiets (veelal in het verkeer dus) en in de trein.
Ik ben een beetje huiverig voor het hele 'in-ear' idee (had er vooralsnog ook nog nooit van gehoord) en ben opzoek naar semi-in-ear oordopjes. Omdat ik ze vaak in het verkeer wil gebruiken wil ik ook dat ze het omgevingsgeluid niet ál te goed afsluiten, ik neem aan dat minder diepe in-ears ook minder afsluiten, dus dat komt goed uit.

De Sony MDR-EX71 wordt genoemd als goed instapmodel maar deze vind ik kwa prijsklasse te laag.
De hierboven genoemde Shure E2c gaat geloof ik al vrij diep in het oor en is gevoelig voor trillingen en tikken tegen het snoer. Ik wil de oordopjes misschien ook gebruiken tijdens het mountainbiken en dat gaat er vrij heftig aan toe (als ik weer in conditie ben.. :+ ). Met mijn oude gewone oordopjes was sporten onmogelijk omdat ze direct uit mijn oren vielen, weer een rede voor semi-in-ear dus.

Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 11-07-2007 08:37 ]

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powersmoker schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:22:

Ik wil er vooral klassieke muziek mee luisteren zonder door omgevingsgeluid gehinderd te worden, voor gebruik op de fiets (veelal in het verkeer dus) en in de trein.
Ik ben een beetje huiverig voor het hele 'in-ear' idee (had er vooralsnog ook nog nooit van gehoord) en ben opzoek naar semi-in-ear oordopjes. Omdat ik ze vaak in het verkeer wil gebruiken wil ik ook dat ze het omgevingsgeluid niet ál te goed afsluiten, ik neem aan dat minder diepe in-ears ook minder afsluiten, dus dat komt goed uit.

De Sony MDR-EX71 wordt genoemd als goed instapmodel maar deze vind ik kwa prijsklasse te laag.
De hierboven genoemde Shure E2c gaat geloof ik al vrij diep in het oor en is gevoelig voor trillingen en tikken tegen het snoer. Ik wil de oordopjes misschien ook gebruiken tijdens het mountainbiken en dat gaat er vrij heftig aan toe (als ik weer in conditie ben.. :+ ). Met mijn oude gewone oordopjes was sporten onmogelijk omdat ze direct uit mijn oren vielen, weer een rede voor semi-in-ear dus.

Bij voorbaat dank _/-\o_
De Sony EX71 geeft veel mindere geluidskwaliteit dan de CX300 van Sennheiser. Waarom zou je dat willen? Daarnaast geeft de E2c op sommige spelers erg veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
@powersmoker: al ben ik geen expert, toch een antwoord. Volgende week krijg ik mn JBL's binnen en daar heb ik ongeveer dezelfde eisen aan gesteld als jij, omdat ik ongeveer in hetzelfde schuitje zit (op het mountainbiken na dan :) ).
Zal ik dan wel even neerzetten hoe ze bevallen.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb de CX300 gekregen en wat me opvalt is dat de 3,5mm vrij los in mijn spelers zitten. Heb verschillende geprobeerd ( Ipod, Zen, Sansa) maar bij allemaal zit de plug zó los dat hij er haast uitvalt. Dat laatste is beetje overdreven, maar als je de kabel vastpakt en je trekt er heel iets aan dan schiet hij al zo'n beetje los. Heb er meer verhalen over gehoord. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 11:49

Bij voorbaat dank _/-\o_
Muziek luisteren in de trein zonder gehinderd te worden door omgevingsgeluiden gaat niet lukken als je niet specifiek goed isolerende doppen zoekt. Dezelfde eis stellen voor op de fiets is ronduit gevaarlijk ;)
MDR-EX71 is geen goed idee als je klassieke muziek wilt luisteren, te modderige bas en te weinig hoog. Voor klassieke muziek zouden bijvoorbeeld de Etymotic ER6(i) geschikt moeten zijn, maar deze isoleren vrij stevig. Een semi-inear aanrader is de JBL Reference 220 (69 euro bij bol), die niet zo diep in het oor gaat en ook niet zo sterk isoleert. Het geluid is behoorlijk gebalanceerd. V-moda Vibes is ook een optie vanwege het comfort en de vrij magere isolatie, al denk ik dat de karakteristiek van deze dopjes niet het meest geschikt is voor klassieke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2021
Tomino schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:00:
Iemand die ervaring heeft, zou ze graag willen bestellen met jullie advies O-)
Ik heb eerst ook overwogen om de E3 te kopen, maar ik las een aantal reviews (ik geloof op Head-Fi) en toen heb ik toch gekozen voor de E4. Deze presteerde een stuk beter dan de E3, terwijl de E3 niet zo heel veel beter scheen te zijn dan de E2. Daarvoor had ik trouwens de Sharp MD33 dopjes.

Met de E4 ben ik erg tevreden (geweest, nu heb ik de E500 8)). Je moet van de E4 alleen niet een huge bass verwachten, want die krijg je niet. Ik vond de balans tussen laag, midden en hoog echt heerlijk, voor veel muziekstijlen geschikt. Alleen voor rock/metal niet, omdat je daar het gebrek aan bas meteen hoort. Goede foam sleeves loste dat nog enigszins op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
jaspervelders schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:54:
[...]

Ik heb eerst ook overwogen om de E3 te kopen, maar ik las een aantal reviews (ik geloof op Head-Fi) en toen heb ik toch gekozen voor de E4. Deze presteerde een stuk beter dan de E3, terwijl de E3 niet zo heel veel beter scheen te zijn dan de E2. Daarvoor had ik trouwens de Sharp MD33 dopjes.

Met de E4 ben ik erg tevreden (geweest, nu heb ik de E500 8)). Je moet van de E4 alleen niet een huge bass verwachten, want die krijg je niet. Ik vond de balans tussen laag, midden en hoog echt heerlijk, voor veel muziekstijlen geschikt. Alleen voor rock/metal niet, omdat je daar het gebrek aan bas meteen hoort. Goede foam sleeves loste dat nog enigszins op.
Cool thanks voor je antwoord.
Ik ga samen met Led-maniak een samenkopen actie organiseren, dus wie weet zit er voor mij ook een E4 in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Voor de hele shure e reeks? of alleen de e4. nog beer zou zxijn de nieuwe e reeks er ook bij te pakken en die met de telefon aansluiting, zie je niet veel

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
musiqman schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:44:
Voor de hele shure e reeks? of alleen de e4. nog beer zou zxijn de nieuwe e reeks er ook bij te pakken en die met de telefon aansluiting, zie je niet veel
We zijn nog even aan het kijken, eerst animo check en daarna pas de rest ;)

Als je interesse hebt:
http://samenkopen.net/topic/85286/619079 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
Tomino schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:51:
[...]

Als je interesse hebt:
Voor de sleeves van de E4C wil ik wel meedoen. Voor de IEM zelf, ben ik niet geïntresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft er hier iemand ook de CX300 EN de Vibe's?

Ik heb ze beiden, maar de bass van de Vibe's vallen me VIES tegen, terwijl je een heleboel mensen juist hoort over de "gweldige" bass van de Vibe's. Ze vallen echt in het niets als ik ze vergelijk met de CX300, wat in mijn mening voor mij de ideale doppen zijn. Ik hou van beats en dus wil ik een lekkere bass hebben. Midden is bij de Vibe's overigens wel beter als de CX300.

@Jasperp, je had het over een "hoog bijgeluid" bij de CX300? Zijn die van jou misschien dan niet goed? Ik heb er namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:51:
[...]

Als je interesse hebt:
Goed dat er weer zo'n actie komt! Maar ik heb me voorgenomen pas weer aan een dergelijke actie mee te doen wanneer mijn sleeves op zijn die ik bij de vorige actie heb gekocht, of dat de oordopjes kapot zijn. Succes met de actie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat de E2c vrij weinig bass geeft, nu heb ik gehoort dat de E3c nog minder bass geeft en de E4c weer minder, maar hoe zit dat nu met de E5c en E500 die 1 of 2 subwoovers hebben?
En als ik de E2c aan de computer koppel, en alle bass versterkers aan zet geeft de E2c ineens bijna net zo veel bass als de CX300 met ook alle bassversterkers van de pc aan.
Hoe kan dit?
Kan iemand mij een link geven van een nederlandstalige test van oordopjes? (Niet die van de Consumentenbond)
Bij die test scoorde de E3c matig terwijl een oordop van Sony van 15 Euro goed scoort. Hoe zit dit?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:48:
Ik heb gemerkt dat de E2c vrij weinig bass geeft, nu heb ik gehoort dat de E3c nog minder bass geeft en de E4c weer minder, maar hoe zit dat nu met de E5c en E500 die 1 of 2 subwoovers hebben?
En als ik de E2c aan de computer koppel, en alle bass versterkers aan zet geeft de E2c ineens bijna net zo veel bass als de CX300 met ook alle bassversterkers van de pc aan.
Hoe kan dit?
Kan iemand mij een link geven van een nederlandstalige test van oordopjes? (Niet die van de Consumentenbond)
Bij die test scoorde de E3c matig terwijl een oordop van Sony van 15 Euro goed scoort. Hoe zit dit?
Tsja, wat noem je weinig bass. Ik lees dat ook veel dat de E2 en E3 "weinig bass"zouden hebben, waar wordt dit op gebaseerd? alleen op die CX300? Waar wordt mee vergeleken..
Voordat ik ze koop wil ik dan ook graag een keer de Shure's horen... Iemand die ergens woont die mij wil helpen om ze even aan mij te laten horen? Ben benieuwd voordat ik dopjes van 100+ aanschaf..
Ik ben niet eng, bijt niet en mss even op een terassje elkaar ontmoeten?

* Tomino is vindbaar in brabant en op traject maastricht-breda kwa trein, ik hoor 't wel!

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 12-07-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

*zucht*
Subwoofers in zulke kleine oordopjes? :o
wees dan iig. duidelijk dat je op meerder drivers doelt
Hoe kan dit?
Behalve dat je de boel zo lekker laat clippen, waarom zou dat niet kunnen? Is het niet heel normaal dat als ik m'n treble schuifje opendraai, dat ik dan de hihats wat beter hoor ondanks dat het hoog van bijv. m'n speakers niet geweldig is? Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de bass even veel is.
Google. en de consumentenbond is nou niet bepaald -de- bron om je reviews vandaan te halen. Waarschijnlijk hebben ze doppen niet eens goed in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Hoe kan dit?
e500 pth heeft een sterke klank en goede bass, maar gezien jij al meld dat je dit te weinig vind bij de e2 dan zal de e500 ook wel tegenvallen.

Eerlijk gezegt vond ik ook dat ik teveel hoorde met de e500 waardoor het bijna ondraaglijk was om bepaald soort muziek te luisteren(ivm elke stoel/instrument beweging die je hoort, al gaat de persoon heen en weer hoor je dit zowat al). Dan luistert de e4 toch fijner.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de bedoeling dat wij dingen voor jou gaan uitzoeken. Leest dit topic eens door en ik denk dat je een keuze kunt maken.

[ Voor 73% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-07-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Na een paar uurtjes rondneuzen ga ik de experts raadplegen.[...]
Ik heb de JBL Reference 220 vandaag binnengekregen. Even gemeten voor de juiste opzetstukjes en daarna meteen aangesloten op mn U3 en werd vervolgens gek van de bas die erin zat. Tot op heden zat ik te luisteren met de standaard dopjes en daar was dat blijkbaar nodig. Nu staat alle eq uit en heb ik nog steeds redelijk laag (mits de dopjes goed inzitten!). De opzetstukjes halen aardig wat buitengeluid weg, maar ik kan net mn vrouw nog verstaan (mocht dat nodig zijn).
Voor op de motor had ik otoplastieken en die geven een vergelijkbare demping en gevoel. Ik vind nu het middengedeelte in het geluid een beetje wattig, maar dat kan nog wijzigen nadat ze goed zijn ingespeeld. Ik houd je verder op de hoogte...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog een setje large Sennheiser cx-300 sleeves in de aanbieding? Ik ben er eentje kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

ikke, maar die heb ik in eindhoven liggen. Daar kom ik niet meer voor mijn vakantie, dus als je ze over 3 weken nog nodig hebt, be my guest ;) zet je DM eens aan, dit mag officieel namelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij voorbaat dank _/-\o_
De Shure E2c oordopjes gebruik ik nu ruim een half jaar in combinatie met de iAudio X5L, in de trein bereid ik m'n werk ermee voor, hoofdzakelijk klassieke muziek (is m'n beroep).

Allereerst over het afsluiten: als ik de oordopjes in heb (en ze zijn goed in, heb zo'n beetje alle sleeves uitgeprobeerd) kan ik alles om me heen nog goed horen, wel gedempt maar toch verstaanbaar, gesprekken, hoesten, omroepen in de trein enz. Dus in het verkeer zal het ook wel meevallen (de berichten als zouden deze oordopjes je van de buitenwereld afsluiten kun je terzijde schuiven).

Dan over die trillingen: omdat de dopjes zo diep in je oor gaan hoor je je eigen geluiden een beetje raar, als je je keel schraapt bijvoorbeeld, of wanneer je praat. Ook stampen op de grond is onaangenaam; mij lijken het in ieder geval geen oordopjes waarmee het prettig is intensief sport te bedrijven.

Het geluid heeft veel goede kanten: helder, scherp gedefiniëerd, transparant, evenwichtig, het valt je niet lastig met de zoveelste proletenbas. Een relatief nadeel vind ik dat het ook iets analytisch, bijna iets klinisch heeft, voor mijn gevoel ontneemt het aan de muziek een bepaalde warmte die er wel bijhoort. Daardoor beleef je er soms minder aan dan wat erin zit (dat merk ik dan als ik thuis met m'n Sennheiser HD580 dezelfde muziek beluister). Echt storend is het echter niet, je went er snel aan. Grote voordeel is dat je uren kunt luisteren zonder moe te worden, juist omdat de het klankbeeld als geheel zo mooi in evenwicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nu sinds maart vorig jaar ongeveer de MDR-EX71SL (wit). Eerst bij een Zen Micro, en sinds een maand of anderhalf bij een Archos 404. Ze waren best fijn, maar de rubbers vielen er de laatste tijd steeds vaker af. Iedere keer strategisch teruglopen, en na 5 minuten in een enorm grote school gewoon je sleeve oprapen was niets geks meer.. :P Echter, daarnet ben ik hem écht kwijt geraakt, het is tijdens het fietsen de berm in gerold oid, en echt onvindbaar daar.
Omdat mijn broertje's sleeves gelijk zijn (EP635), maar hij óók medium nodig heeft, hebben we dus 'n sleeve te kort. An sich geen probleem, maar de dopjes werden toch al minder. Al behoorlijk lang is het stoffen filter eruit omdat dit een slecht en verstopt ding was. Het geluid werd er helderder door, maar het schoonmaken is een ramp. Een nieuwe sleeve vast lijmen is dus niet slim. Ook zie ik steeds vaker hoekjes in de kabel zitten van waar deze (losjes) opgerold is, en ik ben dus best wel bang voor een draadbreuk binnenkort. Ook gebruik ik geen afstandsbediening meer, dus is die gesplitste kabel een ramp. Verder zit wit er gewoon niet uit bij mijn zilver/alu mediaspeler, en heb ik een hekel aan dat gezeik dat ik neppe Apple-dopjes heb. (Omdat ze wit zijn ja :') ). Kortom, ik wil nieuwe dopjes :P

Zoals ik al zei heeft m'n broertje EP635's, welke ik best wel fijn vind (net even getest). Ik luister vooral rock, maar een goede analyse kun je hier vinden. Ik heb m'n dopjes vooral in op de fiets, dus ze moeten wel een beetje goed kunnen zitten, en hoeven geen monitors te zijn oid. Qua prijs wil ik 'niet al teveel' uitgeven, maar ik wil er op kwaliteit zeker niet op achteruit gaan.
Voor zover ik kan vinden, zijn deze zwarte EP630's dus dé dopjes voor mij, of heeft iemand dringend iets te melden voordat ik bestel?

@onder: Bedankt. Ik bestel maar gewoon. Zal niet veel mis mee zijn, aangezien het overal aangeraden wordt zo ongeveer :P

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 19-07-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TheZeroorez schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:37:

...

Zoals ik al zei heeft m'n broertje EP635's, welke ik best wel fijn vind (net even getest). Ik luister vooral rock, maar een goede analyse kun je hier vinden. Ik heb m'n dopjes vooral in op de fiets, dus ze moeten wel een beetje goed kunnen zitten, en hoeven geen monitors te zijn oid. Qua prijs wil ik 'niet al teveel' uitgeven, maar ik wil er op kwaliteit zeker niet op achteruit gaan.
Voor zover ik kan vinden, zijn deze zwarte EP630's dus dé dopjes voor mij, of heeft iemand dringend iets te melden voordat ik bestel?
De EP630 is een mooie stap omhoog van de EX71. Verwacht iets minder (bloated) bass en beter detail :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeee! nog niet kopen! de ep630 zijn bij bol.com 20 euro goedkoper!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
MauriX schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:14:
Ik heb de CX300 gekregen en wat me opvalt is dat de 3,5mm vrij los in mijn spelers zitten. Heb verschillende geprobeerd ( Ipod, Zen, Sansa) maar bij allemaal zit de plug zó los dat hij er haast uitvalt. Dat laatste is beetje overdreven, maar als je de kabel vastpakt en je trekt er heel iets aan dan schiet hij al zo'n beetje los. Heb er meer verhalen over gehoord. Wat zijn jullie ervaringen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:35:
neeee! nog niet kopen! de ep630 zijn bij bol.com 20 euro goedkoper!!!!!!!!!!!
Zeg het op tijd, of zeg het niet :| Maar toch bedankt hoor.. Had an sich zelf ook wel verder kunnen kijken, of PW kunnen checken, maargoed, had toch al een bestelling bij CoolBlue.

Mgoed, is een fikse aanbieding daar, voor de halve prijs! :o

Ze klinken aardig, en liggen nu in de kamer naast mij in te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Ik ben aan het twijfelen tussen deze drie In-ear oordoppen
Wie kan mij de verschillen vertellen, en welke zijn het best ?

Ik luister veel: Hardstyle, een diepe Bass is dus belangrijk,

Nu weet ik dat de Sony MDR-EX90 gaat van 5 Hz tot 25000 Hz

De JBL Reference 220 gaat van 20 Hz tot 20000

Van de Bose In-ear weet ik het niet, wie kan mij dit vertellen ?

Bose In-ear
Afbeeldingslocatie: http://priority-web.jp/images/in-ear.jpg

JBL Reference 220

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Leader/0/327/000327512.jpg

Sony MDR-EX90

Afbeeldingslocatie: http://audioport.ru/i/p/11532/11532.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Albert020 op 23-07-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

MauriX schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:03:
[...CX300...losse jackplug...]
Iemand?
Ik heb hier totaal geen last van op mijn iRiver H10 en Cowon iAudio D2. Hij zit er gewoon goed in en ik moet net zoveel kracht zetten als met alle andere oordopjes die ik heb/had (standaard Creative dopjes, Sony EX71, iRiver dopjes en meer).

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb shure oordoppies gekocht zitten ze zo goed in mijn oor?
http://i9.tinypic.com/5xy6hsi.jpg

ja tomino. Heb al op de site gekeken van sure: http://www.shurestore.com/earphones/howto.html
wel goed dus. stond gewoon in de startpost, niet goed gekeken :$

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:10:
durf het zo niet te zeggen,
kijk eens op de shure site, daar staat een handleiding over hoe ze inmoeten.

De Ec2?

maakt niet uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 25-07-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel

ja tomino. Heb al op de site gekeken van sure: http://www.shurestore.com/earphones/howto.html
wel goed dus. stond gewoon in de startpost, niet goed gekeken :$
Prima, zitten goed. Zelf ook de E2c in bezit gehad. Een goede seal merk je wel in geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
Ik heb shure oordoppies gekocht zitten ze zo goed in mijn oor?http://i9.tinypic.com/5xy6hsi.jpg
Ja, al vind ik de zwarte ultra soft sleeves nog het lekkerst zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Iemand hier ervaring met de Shure EA650 Volume Control ? Ik heb als dopjes de Creative Aurvana welke een impedatie hebben van 42 Ohm. Helaas geeft mijn speler (Meizu M6) nogal veel ruis af bij zo'n hoge impedantie.De ruis is volume onafhankeleijk, hij is continu qua geluid en volume. (heb standaard volume op 2, op 1 hoor je soms meer ruis dan muziek :X ). Ik wil met de volumeregelaar de ruis tegengaan door de volumeregelaar op z'n zachtst te zetten en de speler wat harder. Op deze manier hoop ik de ruis/muziek verhoudig wat beter te krijgen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
Ik heb die Shure volumeregelaar ook wel gebruikt om de ruis van mijn iPod (icm met de Shure E500) te beperken. Aan de ene kant werkt dit prima, als je het volume verlaagt met de regelaar verdwijnt een de ruis vrijwel geheel. Het nadeel hier van (voor mij) was dat het ten koste gaat van de geluidskwaliteit, wat met goede oordoppen duidelijk hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:28:
Iemand hier ervaring met de Shure EA650 Volume Control ? Ik heb als dopjes de Creative Aurvana welke een impedatie hebben van 42 Ohm. Helaas geeft mijn speler (Meizu M6) nogal veel ruis af bij zo'n hoge impedantie.De ruis is volume onafhankeleijk, hij is continu qua geluid en volume. (heb standaard volume op 2, op 1 hoor je soms meer ruis dan muziek :X ). Ik wil met de volumeregelaar de ruis tegengaan door de volumeregelaar op z'n zachtst te zetten en de speler wat harder. Op deze manier hoop ik de ruis/muziek verhoudig wat beter te krijgen.
Ik vraag me af of het aan de hoge impedantie ligt.. Ik hoor in mijn creative EP-630 ook veel ruis en die heeft maar een impedantie van 16 OHM .. Op mijn senheisser PX-100 hoor ik helemaal geen ruis en die heeft een impedantie van 32 OHM ( beetje appels met peren vergelijken misschien omdat de px100 geen inear is).. Op de meizu fora lees ik vaker het "ruisprobleem" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 22:36
Ik heb gister mijn sony ericsson w200 gekregen. Bij deze telefoon zitten geen in-ear pluggen.
Daarom wil ik er deze dus wel.

Over de EP-630 en de CX300 heb ik hier heel veel gelezen. Mijn keus gaat dan naar de EP-630 (eigenlijk is mijn enige argument: geld).
Maar sony ericsson heeft ook in-ear doppen. bijvoorbeeld de HPM-70.

Over de HPM is weinig te vinden in dit topic...iemand advies voor mij?

mijn afwegingen tot nu toe:
- EP-630: 20 euro (bol), 'bewezen' goed, niet het zelfde merk als mijn telefoon
- HPM-70: 14 euro(pricewatch), kwaliteit weet ik niet, zeker passend bij de telefoon, zit ook weer een adapter snoertje bij voor tussen de telefoon en de oordoppen (dus dat heb ik dan als reserve als de origineel kapot gaat).

Wie helpt mij verder. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:46

Pinjataaa

Hit me!

RensGresnigt schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:24:

- HPM-70: 14 euro(pricewatch), kwaliteit weet ik niet, zeker passend bij de telefoon, zit ook weer een adapter snoertje bij voor tussen de telefoon en de oordoppen (dus dat heb ik dan als reserve als de origineel kapot gaat).

Ik heb de HPM-82 (is zelfde maar dan met afstandbediening) en het geluid is echt super, vooral voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand?
Tomino schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:20:
Hier een zeer tevreden gebruiken van een Sennheise PMX 60, maar daar kwamen we neit voor in dit topic.
Deze nekspeakers klinken heel leuk, maar het probleem is dat ze zo slecht isoleren dat de hele cabine/trein/bus/metro mee kan luisteren zodra ik boven de 14 uitkom op mijn creative..
Dit is natuurlijk neit echt lekker, zeker niet omdat ik volgend jaar elke dag met de bus moet gaan :/

Ik hou zeker van muziek, geniet er dagelijks van dus ik heb er redelijk wat voor over. Ik zit te denken aan de shure E3G, zijn goede dopjes zoals ik hier lees, goede reviews en op samenkopen of Ebay voor 120 $ te krijgen.
nu lees ik wat over kabelbreuk bij de jackplug, dit heb ik ook al 3 keer gehad bij de sennheiser omdat hij dus veel in n broekzak zit omdat ik fiets. Is het slim om zon plastic hulsje eromheen te doen bij je jackplug zodat hij niet dubbel kan klappen? Hebben meer mensen dat hier in gebruik en zoja, hoe heet zoiets? Je moet toch ergens op zoeken in google/ebay 8)7

Budget 120 dollar/euro en keuze gaat naar E3G. Iemand die zegt dat ik beter voor iets anders moet gaan? :)

Btw iemand in de buurt waar ik ze mss kan beluisteren? Dat zou ik erg op prijs stellen.
Ik ben voor 7 weken in de trein te vinden van breda-eindhoven-heerlen. Ik kan even uitstappen en in de stad komen luisteren. Voelt iemand zich geroepen om daar oor aan te geven? :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Over de EP-630 en de CX300 heb ik hier heel veel gelezen. Mijn keus gaat dan naar de EP-630 (eigenlijk is mijn enige argument: geld).
Ik zit ook te twijfelen tussen deze twee, welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 16:11
Hallo,

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuw portable audio setje. en ben al een redelijk end.
Zo zat ik te denken aan een Cowon iAudio D2 (4GB) en voor op school en op de fiets een Sennheiser PMX100.
Heeft iemand ervaring met de D2, is deze een beetje kwaliteit?
En heeft iemand ervaring met de Sennheiser PMX100, hoe erg kunnen omstanders mee genieten?

Maar voor thuis wil ik graag in-ears en zat te denken aan de Shure SE210-K, ik zou alleen jullie advies graag willen horen.

Mijn muziek style is vooral House, Electro House, Breaks, Hardcore, maar! ook vaak rock, chillout en erg aparte stylen tot aan metal.
En ik hou dan ook wel van een stevige en diepe bas.

Hebben jullie advies voor mij?

Alvast bedankt en groeten, Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Iemand enig idee vanaf en tot hoeveel Hz de Bose In-ear gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Laatst online: 23-05 21:54
Na lange tijd van afwezigheid weer terug in dit topic. Ik heb nu al voor de derde keer draadbreuk met m'n oordopjes. Eerst met de EX71's toen met de sharp md33's en nu weer met de Creative EP630's. Ik heb het dan ook wel een beetje gehad met dopjes in het md33 ontwerp (md33s, ep630, cx300 etc.). Het lijkt er alleen op dat er nog nauwelijks dopjes in andere behuizingen te koop zijn.

Welke dopjes raden jullie aan? Budget: ongeveer 50 euro max. Sony wil ik trouwens ook niet, daar komt echt een baggergeluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Krekker schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:
Na lange tijd van afwezigheid weer terug in dit topic. Ik heb nu al voor de derde keer draadbreuk met m'n oordopjes. Eerst met de EX71's toen met de sharp md33's en nu weer met de Creative EP630's. Ik heb het dan ook wel een beetje gehad met dopjes in het md33 ontwerp (md33s, ep630, cx300 etc.). Het lijkt er alleen op dat er nog nauwelijks dopjes in andere behuizingen te koop zijn.

Welke dopjes raden jullie aan? Budget: ongeveer 50 euro max. Sony wil ik trouwens ook niet, daar komt echt een baggergeluid uit.
Gebruik nu zelf Sennheiser CX 300 , deze zijn verkrijbaar vanaf € 39
En ik moet zeggen, hier zit toch wel een goed geluid in voor deze prijs...

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 27-07-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Krekker schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:04:

De Creative Aurvana. Deze kosten 65 euro, maar je kan tot halverwege augustus 15 euro terug krijgen van Creative.
De doppen geven een goed en helder geluid. Oko de bastonen zijn helder en krachtig. De doppen geven een helder geluid standaard, dus zonder extreme bas. Wil je veel bas dan zul je de equiliser op je speler wat meer bass uit moeten laten sturen.

Ik heb zelf ook de Aurvana welke ik op m'n Meizu M6 aan heb gesloten. De Meizu kan een erg diepe bas produceren, en de Aurvana kan deze heel erg goed weergeven, ook als ik de bass op de speler maar op halverwege zet.
Ik denk dat als je 50 euro te besteden heb, geen X300 wilt de Aurvana de beste keus is

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
theodouma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:42:
[...]

De Creative Aurvana. Deze kosten 65 euro, maar je kan tot halverwege augustus 15 euro erug krijgen van Creative.
De doppen geven een goed en helder geluid. Oko de bastonen zijn helder en krachtig. De doppen geven een helder geluid standaard, dus zonder extreme bas. Wil je veel bas dan zul je de equiliser op je speler wat meer bass uit moeten laten sturen.

Ik heb zelf ook de Aurvana welke ik op m'n Meizu M6 aan heb gesloten. De Meizu kan een erg diepe bas produceren, en de Aurvana kan deze heel erg goed weergeven, ook als ik de bass op de speler maar op halverwege zet.
Ik denk dat als je 50 euro te besteden heb, geen X300 wilt de Aurvana de beste keus is
Waar kun je deze voor € 15 bestellen, graag even een link ?

Als je deze bedoelt moet je wel Creative Zen Aurvana typen, anders
bedoel je een heel andere hoofdtelefoon !

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/image.php?id=33724&dimensionid=1&shopid=6

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 27-07-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb het inderdaad over die doppen. Ik heb het niet over een prijs van 15 euro, ik heb het over een prijs van 65 euro. Hiervan kun je 15 euro terugkrijgen, netto 50 euro dus :P

En bij bol.com kun je de doppen bestellen voor 65 euro (plus 1.95 verzendkosten), hier heb ik ze ook besteld

[ Voor 23% gewijzigd door Theo op 27-07-2007 20:25 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
theodouma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:24:
Ik heb het inderdaad over die doppen. Ik heb het niet over een prijs van 15 euro, ik heb het over een prijs van 65 euro. Hiervan kun je 15 euro terugkrijgen, netto 50 euro dus :P

En bij bol.com kun je de doppen bestellen voor 65 euro (plus 1.95 verzendkosten), hier heb ik ze ook besteld
Nou ik zou zeggen Krekker sla je slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Zo, das ook een tijdje terug geweest dat ik hier ben gekomen :)

Door een of ander dom foutje is mn Shure E4 kapot gegaan. Hij had het een jaar uitgehouden en dat vindt ik niet kort voor oordopjes die ik dag in dag uit hebt gebruikt.
Nu is mijn oog gevallen op de Shure E500, of SE530 zoals ze hem tegenwoordig volgens mij noemen.
Op ebay zijn ze niet echt te vinden, naar Europa lijkt het niet meer verstuurd te worden :S
Echter deze verkoper heeft ze nog wel voor 300 euro.

Nu heb ik eerst een paar vraagjes:
Ik luister veel metal, maar ook andere soorten muziek(bv: jazz, folk). Zijn deze dopjes daar geschikt voor?
Is die PTH het geld waard? Anders neem ik er eentje zonder(scheelt 30 euro bij die verkoper)
Iemand nare ervaringen met deze verkoper/manier van kopen?
Andere opmerkingen tips?

Groet,
Pantalaimon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Ik zal hier ook even om advies vragen. :P

Ik heb een Philips SA179 MP3-speler. Hierbij werden SHE775 oordopjes geleverd (niet in-ear dus). Deze bevielen mij qua geluidskwaliteit prima, alleen zaten ze niet zo goed in mijn oor. Ze hadden nogal eens de neiging om uit te vallen, waardoor ik ze af en toe moest vastdrukken.

Op een gegeven moment (na bijna een jaar na aankoop) gaven mijn oordopjes de geest. Ik heb toen Philips gebeld (goede helpdesk _/-\o_ ) en heb een vervangend model gekregen, de SHE776. Deze had een ander snoer (de SHE775 heeft links en rechts een even lang snoer, dit model had rechts een langer) maar leek verder identiek. Na twee maanden bleek echter dat het rubber dat op de oordopjes zat begon uit te lubberen. Het gevolg is dat wanneer ik mijn oordopje goed in wil doen, er onderdruk ontstaat doordat de lucht via het losse rubber kan ontsnappen. Dit zuigt (letterlijk en figuurlijk).

Omdat ik toch nieuwe oordopjes wil kopen, overweeg ik nu in-ear dopjes, vooral de Creative EP-630. Belangrijk voordeel hiervan lijkt me dat deze beter in mijn oor zou moeten blijven zitten. Er is echter is wat ik me afvraag: 'zuigen' ze zich vast in je gehoorgang? Als dat namelijk zo is, denk ik dat ik een oordopje koop dat om de oorschelp klemt, omdat ik een hekel heb aan dat gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Ik heb gister mijn sony ericsson w200 gekregen. Bij deze telefoon zitten geen in-ear pluggen.
Daarom wil ik er deze dus wel.

Maar sony ericsson heeft ook in-ear doppen. bijvoorbeeld de HPM-70.

Over de HPM is weinig te vinden in dit topic...iemand advies voor mij?

Ik zou voor de ep-630 gaan..
Ik heb hier de HPM-82 net binnen gekregen en het geluid valt me tegen ten opzichte van de ep-630.
Ik neem ook aan dat de HPM-82 dezelfde dopjes heeft als de HPM-70, aangezien bij de 82 een afstandsbediening zit waar het mij eigenlijk om ging :P.
Maar nog steeds vind ik de ep-630's beter klinken, zit wel meer bas in, maar dat filter ik eruit met equalizer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
Pantalaimon|A schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:47:
Zo, das ook een tijdje terug geweest dat ik hier ben gekomen :)

Nu is mijn oog gevallen op de Shure E500, of SE530 zoals ze hem tegenwoordig volgens mij noemen.
Op ebay zijn ze niet echt te vinden, naar Europa lijkt het niet meer verstuurd te worden :S
Echter deze verkoper heeft ze nog wel voor 300 euro.

Nu heb ik eerst een paar vraagjes:
Ik luister veel metal, maar ook andere soorten muziek(bv: jazz, folk). Zijn deze dopjes daar geschikt voor?
Is die PTH het geld waard? Anders neem ik er eentje zonder(scheelt 30 euro bij die verkoper)
Iemand nare ervaringen met deze verkoper/manier van kopen?
Andere opmerkingen tips?

Groet,
Pantalaimon.
Zelf luister ik ook naar verschillende soorten muziek, onder andere de soorten die jij noemt. Ik had de E4 en ben later overgestapt op de E500. In het begin hoorde ik weinig verschil, maar nu de E500's goed ingespeeld zijn hoor ik een duidelijk verschil, vooral in bass. Metal klonk nooit echt lekker op de E4, maar op de E500 klinkt het echt heerlijk. Blues en jazz klinken ook nog wat beter op E500.

Bij die ebay shop die je noemt heb ik mijn E4's gekocht, geen problemen met die verkoper. Netjes een lage waarde vermeld bij het verzenden, geen douanekosten dus.

Die PTH device heb ik niet gebruikt. Ik luister eigenlijk alleen thuis met mijn dopjes, dus ik hoef ook met niemand te praten. Misschien dat iemand anders er wel ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
DeepSeven schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:34:
[...]

Ik zit ook te twijfelen tussen deze twee, welke raden jullie aan?
Ik heb ze zelf beide. Heel erg veel verschil zit er niet in en denk dat je van beide geen spijt zal krijgen. Wel heb ik het idee dat de ep-630 meer bas produceren, wat dan soms een beetje overduidelijk aanwezig kan zijn, maar aan de andere kant kan je dit ook wel weer regelen op je mp3 speler of waarvoor je hem ook gebruikt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grrr, ben een kleine sleeve van m'n EP-630 kwijt.

Zijn die ergens los te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik kom in dit hele topic de beyerdynamic DTX-50 nergerns tegen. Op andere sites lees ik er positieve ervaringen over. Heeft iemand hier die al eens beluisterd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Laatst online: 23-05 21:54
theodouma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:42:
[...]

De Creative Aurvana. Deze kosten 65 euro, maar je kan tot halverwege augustus 15 euro terug krijgen van Creative.

Hoe lopen de draadjes van de Aurvana? Over het oor? Daar heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me zo raar zitten. Heb ook het idee dat dan telkens weer het draadje over mijn oor zal glijden en alsnog naar beneden zal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Het draad van de Aurvana loopt gewoon net zoals bij iedere oordopjes. Aan ieder dopje zit een draad, en na ongeveer 30 cm komen deze samen en gaan ze verder als één draad. Ze gaan niet achter het oor langs, of je moet ze zelf achter je oren lang leggen nautuurlijk :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
jaspervelders schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:11:
[...]

Zelf luister ik ook naar verschillende soorten muziek, onder andere de soorten die jij noemt. Ik had de E4 en ben later overgestapt op de E500. In het begin hoorde ik weinig verschil, maar nu de E500's goed ingespeeld zijn hoor ik een duidelijk verschil, vooral in bass. Metal klonk nooit echt lekker op de E4, maar op de E500 klinkt het echt heerlijk. Blues en jazz klinken ook nog wat beter op E500.

Bij die ebay shop die je noemt heb ik mijn E4's gekocht, geen problemen met die verkoper. Netjes een lage waarde vermeld bij het verzenden, geen douanekosten dus.

Die PTH device heb ik niet gebruikt. Ik luister eigenlijk alleen thuis met mijn dopjes, dus ik hoef ook met niemand te praten. Misschien dat iemand anders er wel ervaring mee heeft.
ah, dankje. Dat was net nodig om mijn spaarrekening te plunderen :D Na de E4 kapot waren gegaan had ik even snel de Sony MDR-EX51 gekocht bij de Mediamarkt(stuk of 40/50 euro). En dat klinkt echt bout. Snel die SE530 bestellen dus, dan kan ik weer echt(e) muziek luisteren.

De SE530 wordt het zelfde genoemd als de E500. Iemand enig idee of dat precies zo is, en waarom?
En hoe zit dat met het verschil(in kabels bv.) tussen de SE530 en SE530PTH?
Ik luister veel onderweg(met de kabel achter mijn hoofd, maar over mijn schouders), zou die PTH daar geschikt voor zijn?(waar bevindt hij zich bijvoorbeeld?

Alvast bedankt :)

Edit: even een vraagje erbij:
Zoals ik had opgemerkt draag ik mn kabel achter mn hoofd, maar met het draad weer terug naar voren(over mn schouders). Dit omdat dan het gewicht van de kabel over mijn schouders hangt, en dus niet aan mijn oren trekt. Via mn rug is ook lastig met een tas.
Ik vroeg me eerst af hoe muzikanten dat doen, maar na wat denken lijkt het mij een goede oplossing om (doorzichtige) plakkers/plijsters te gebruiken om de kabel aan je hoofd te plakken, zodat het gewicht aan het plakkertje hangt, ipv dat het direct de dopjes uit je oren trekt.
Het is een issue dat ik nooit langs heb zien komen, doch erg belangrijk voor luisterplezier als je aan het bewegen bent.
Heeft iemand hier iets extra's over op te merken?

[ Voor 19% gewijzigd door Pantalaimon|A op 29-07-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Pantalaimon|A schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:01:
[...]
...
De SE530 wordt het zelfde genoemd als de E500. Iemand enig idee of dat precies zo is, en waarom?
En hoe zit dat met het verschil(in kabels bv.) tussen de SE530 en SE530PTH?
...
Dat kun je op de site van Shure lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Pantalaimon|A schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:01:
Ik vroeg me eerst af hoe muzikanten dat doen, maar na wat denken lijkt het mij een goede oplossing om (doorzichtige) plakkers/plijsters te gebruiken om de kabel aan je hoofd te plakken, zodat het gewicht aan het plakkertje hangt, ipv dat het direct de dopjes uit je oren trekt.
Het is een issue dat ik nooit langs heb zien komen, doch erg belangrijk voor luisterplezier als je aan het bewegen bent.
Heeft iemand hier iets extra's over op te merken?
Je hebt gelijk, de meeste artiesten gebruiken plakkertjes of pleisters of strategisch geplaatste klemmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de iRiver Clix2 i.c.m. de Sony MDR-EX71SL. Tot nu toe ben ik hier zeer tevreden over, maar ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes omdat het rubber van de draad na bijna 2 jaar toch flink achteruit is gegaan en ik reviews heb gelezen over dat deze Sony's eigenlijk wat tegenvallen voor dezelfde prijs als bijv. de CX300 van Sennheiser. Zelf ben ik een liefhebber van een goeie, stevige bass met een goed uitgebalanceerd midden/hoog. Bij veel reviews van o.a. de Sennheiser CX300 las ik echter dat de CX300 over het algemeen een stuk beter klinken dan m'n MDR-EX71SL (strakkere bass e.d.) terwijl ik daar al tevreden over was. Verder moeten ze (redelijk) goed het geluid van buitenaf tegenhouden.

Ik heb zelf al weet-ik-veel hoeveel pagina's met reviews gelezen, alleen ben ik er nou nog steeds niet uit welke ik nou zal nemen. Er staan namelijk overal wel wat punten van kritiek die mij aan het twijfelen brengen.

Budget tot ±€125,-
Ikzelf zit te denken aan één van deze paar oordoppen:
- Sennheiser CX300
- JBL Reference 220
- V-Moda Vibe
- Creative Zen Aurvana

Iemand die mij misschien kan helpen?
Welke van deze oordoppen hebben bijv. de meeste bass?
De lage tonen heb ik het liefst iets boven de rest van de tonen uit komen, zolang de rest maar mooi/duidelijk/helder blijft :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
nXXt schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:32:
[...]

Je hebt gelijk, de meeste artiesten gebruiken plakkertjes of pleisters of strategisch geplaatste klemmetjes.
meestal niet.

De meeste professionele inears hebben een staal draadje naast het kabeltje (in een krimpkousje) waardoor je het kunt vormen. OOk zit er dan nog een rubbertje die je kan schuiven zodat de 2 draadjes dichter bij je hoofd komen (tot strak tegen je hoofd)

En als overtreffende trap kan ej dan nog zon klemmetje als gezien bij headsets van mob. tel. di eje aan je tshirt kan vastmaken.

Zal binnenkort een foto van mijn inears maken hoe ik ze live gebruik

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2022
;) Ik gebruik nu sinds 21 oktober tot volle tevredenheid de creative's ep630.
Dit waren mijn eerste doppen die mij de eerste stappen verschaften tot de geweldige wereld die in-ear heet. Nu wil het geval dat deze geweldige doppen vandaag de geest hebben gegeven dankzij een aardige collega met grote voeten...

Nu ben ik dus op zoek naar een set nieuwe doppen.
Omdat in-ear mij zeer goed bevallen is en ik er niet meer vanaf wil heb ik besloten dit keer voor een betere kwaliteit te gaan.

Mijn muzieksmaak omvat alles, van david gray tot slayer en alles er tussen in. Wat ik dus zoek zijn goede all-round doppen, maar zonder overdreven bass weergave wat ik vond dat de ep630's wel hadden.

Het aparaat wat al dit alles weergeeft is op dit moment een creative zen v, maar deze gaat binnen niet al te lange tijd ook vervangen worden. Dit word zeer waarschijnlijk een model van Cowon Iaudio.

Ook wil ik nu een zeer goede seal, de creative's waren goed maar volgens mij moet er beter kunnen. Ik zit iedere dag 3 uur in het openbaar vervoer en daar wil ik niks van horen ;)

Natuurlijk speelt ook budget mee en dat heb ik gesteld op 150 euro.

Enkele modellen die mij opvielen met deze eisen waren:

UE super.fi 3 Studio white a 149,-
Etymotic Research ER6i Black a 139,-
V-Moda Vibe Gunmetal Black a 109,-
Shure E2C/E2G a 79/89,-

Zoals je ziet nogal forse prijsverschillen..
Zelf neig ik naar de ER6i vanwege de volgens de reviews uitstekende seal.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Voor de ER6I gaan of een ander model uit mijn lijstje, of zelfs een heel ander model die ik over het hoofd heb gezien?

Ik dank u alvast voor de adviezen... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Burnend op 31-07-2007 20:05 . Reden: bron is ook niet onbelangrijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Waarom niet de E3's? Die hebben een behoorlijk gebalanceerd geluid en icm met de triflanges is de seal heel goed.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 11:49
Burnend schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:01:Natuurlijk speelt ook budget mee en dat heb ik gesteld op 150 euro.

Enkele modellen die mij opvielen met deze eisen waren:

UE super.fi 3 Studio white a 149,-
Etymotic Research ER6i Black a 139,-
V-Moda Vibe Gunmetal Black a 109,-
Shure E2C/E2G a 79/89,-

Zoals je ziet nogal forse prijsverschillen..
Zelf neig ik naar de ER6i vanwege de volgens de reviews uitstekende seal.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Voor de ER6I gaan of een ander model uit mijn lijstje, of zelfs een heel ander model die ik over het hoofd heb gezien?
Dat zijn wel vrij hoge prijzen, die moet je goedkoper kunnen vinden volgens mij. V-Moda Vibe kun je meteen schrappen, die isoleren niet dusdanig dat je niks van het OV hoort.

Andere opties die moeten lukken voor dat geld zijn:

Altec Lansing iM716 wit
UE Super.fi 5 Pro
Shure E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Dit topic is al vaak een hulp geweest voor mij. Zo ook voor mijn oorspronkelijke aankoop van de md33 en daarna de 630 van creative toen de md33 stuk waren.
Nu wil ik echter meer geld uitgeven aan oortjes en de overstap maken naar de super.fi 5 pro

Heeft er iemand beide de EP630 (of md33/cx300) en de super.fi 5 pro ?
Buiten de algemene vooruitgangen, biedt de super.fi 5 pro mij nog steeds evenveel bass als de ep630 ? Want naar het schijnt zijn duurdere dopjes nogal eens "zwak" (lees als weinig bass) op dit gebied...

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:28:
Daarna een reactie van theodouma op iemand die vroeg wat de beste oordopjes zijn, prijst hij de Creative Zen Aurvana, in combinatie met de meizu m6.

Ik heb zelf de Meizu M6 en ook de creative zen aurvana en ook last van onafhankelijke ruis.
Gaat de ruis in geval van de Meizu M6 vanzelf na inspelen weg of heb je de Shure volumecontrol aangeschaft en bent nu van de ruis af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb nu een Sandisk Sansa gekocht en ik wil graag ook goede oordopjes.
Ik wil graag de Sennheiser CX300, en ik zag deze goedkoop op ebay.
Maar zijn dat dan wel de echte Sennheisers, of zijn die dan namaak?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van deze oordoppen hebben de beste bass, een goed midden/hoge freq en sluiten goed af tegen omgevingsgeluid?

- Sennheiser CX300
- JBL Reference 220
- V-Moda Vibe
- Creative Zen Aurvana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:59:
Welke van deze oordoppen hebben de beste bass, een goed midden/hoge freq en sluiten goed af tegen omgevingsgeluid?

- Sennheiser CX300
- JBL Reference 220
- V-Moda Vibe
- Creative Zen Aurvana

Van die dopjes zijn de Vibes in mijn ogen (oren) het beste.
Maar de MylarOne X3's (van omgerekend 40 euro incl. shipping) zijn echt een behoorlijk stuk beter.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11-09 03:07
hesr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:22:
Ik heb nu een Sandisk Sansa gekocht en ik wil graag ook goede oordopjes. Ik wil graag de Sennheiser CX300, en ik zag deze goedkoop op ebay. Maar zijn dat dan wel de echte Sennheisers, of zijn die dan namaak?
Je zet de prijs er niet bij... 8)7 Niet echt handig van je, hoe moeten wij dan de prijs beoordelen? Ga ervan uit dat echte CX300 dopjes rond de 40 euro kosten. Kun je ze voor 15-20 euro krijgen op Ebay, dan zijn het gegarandeerd namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben op zoek naar nieuwe in ears. Op dit moment heb ik de CX300.
Ik vind de "J-type" (om je nek) kabel wel erg lekker werken, ik kan de doppen gewoon uit m'n oren halen zonder dat ze op de grond vallen. De seal van deze doppen zijn goed genoeg en er komt lekkere bass uit.
Toch ben ik op zoek naar iets in de hogere prijsklasse. Ik heb m'n ogen gericht op de V-moda vibe, alleen het "probleem" bij deze doppen is dat het geen J-type kabel heeft maar een Y-kabel.
Is er iemand die de V-moda vibe heeft?
Zou dit een goede stap zijn?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Vibe Duo en ik heb de Creative EP-630 gehad. De Vibe is echte verbetering, maar ze kunnen niet tippen aan mijn Sennheiser PX100 van drie tientjes. Al eens gekeken naar de CrossRoads MylarOne X3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:59:

- Sennheiser CX300
- JBL Reference 220
- V-Moda Vibe
- Creative Zen Aurvana

Ik zou het je niet kunnen zeggen maar ik vind dat de cx300 in elk geval een goede bass heeft, hij klinkt een beetje knalerig maar dat vind ik wel mooier dan van dat gedreun. zuiver, strak, en hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus de CX300 maar mis wel veel helderheid in de hoge tonen en dan met name de vocalen.
Klink verweg en wat droog.
Heeft iemand nog een tip? (De E2c geeft mij echt te weinig bass bovendien is dit niet mijn product.)
Heeft iemand nog een goede tip om van dat Microphonis af te komen? kabel over de oren heen leggen werkt niet echt. Vooral niet bij de CX300 met zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hmm, nu heb ik voor mijn Ipod Video een Transparant acryl en geborsteld-metalen etui gekocht
Maar nu heb ik een Sennheiser CX-300 en deze is bij de mini-jack stekker met een bocht, nu gaat
hij er niet goed meer in, ik moet dus een andere In-ear hebben.....

Ben qua geluid goed te spreken over deze CX-300 ik zoek dus ook iets in de prijs klasse
Het mag iets een paar tientjes schelen, wat raden jullie mij aan.... :?

De mini-jack steker moet wel recht zijn !

***Edit***

Heb dat Belkin hoesje al omgeruilt voor een Iskin, nu werkt de CX-300 wel naar behoren... >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 05-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus de CX300 deze bevalt op zich goed, alleen mis ik helderheid in de middentonen en dan met name de vocalen (de E2c geeft mij toch echt te weinig bass daarnaast is dit niet mijn product)
Ik vond mijn oude EX71 wel lekkerder zitten maar de sleeves van de EX71 passen ook op de CX300, maar als ik deze nu kwijt raakt ik zal niet weten waar je Sony sleeves kan kopen.
Heeft iemand een goede tip hoe je van dat microphonis kunt afkomen, de kabel over de oren heen leggen werkt niet echt en vooral niet bij de CX300.
Kun je met de iPhone oortelefoon ook handsfree bellen? En zijn de Shure I Serries ook compatible met de iPhone?
En ik geloof dat je bij die Sony dopjes vooral voor het merk betaalt (Sennheiser en Shure leveren na mijn idee beter geluid in vergelijking met Sony’s voor een verhoudingsgewijs lagere prijs.)
Ik had een keer Sony dopjes van 14 Euro, ik ken ook iemand die andere Sony dopjes heeft van 15 Euro maar die van mij klonken veel beter. Ja oke dan aan die van 15 zat meer dising daarnaast was de kabel dikker, maar toch echt vaag.
De Shure E Serries isoleren heel goed maar zitten erg oncomfortabel, Heeft iemand een tip voor dopjes die lekker zitten maar toch uitstekend zitten. Ik ben niet zo’n fanaat van achtergrond muziek en vind het dan ook behoorlijk eritant als ik muziek of ander baggerzooi door mijn muziek heen hoor.
Is het bij jullie weleens voorgekomen dat je een duurder dopje koopt en het geluid minder is en wat doe je dan?
In onze Auto zitten speakers die een bass gebrom weergeven wanneer er gepraat word op de radio (ik zeg onatuurlijk , eritant,net of die vent steeds: uhh zegt) Volgens mij zijn deze speakers niet helemaal goed. Bij de CX300 en E2c klinkt het geluid mooi clearly ,zoals ik het dan noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een idee om een in-ear uitleenprogramma op te zetten om ze beter onderling te kunnen vergelijken en aankoopbeslissingen te vereenvoudigen?

Wie wil de V-Moda Vibe Duo in-ears drie dagen lenen? :)

Spelregels
  • In-ears waterdicht verpakken in luchtkussen enveloppe of kartonnen doos met beschermingsmateriaal.
  • Lener stuurt binnen drie dagen na ontvangst de in-ears terug met bijdrage verzendkosten en verpakkingsmateriaal.
  • Lener maakt oren schoon voor gebruik en de sleeves na gebruik.
  • Lener is in staat de geleende in-ears gelijktijdig met andere in-ears te vergelijken en plaatst een review in dit topic.
Reacties alleen via Direct Message om topicvervuiling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik vind het eigenlijk vreemd dat ik weinig over Philips dopjes hoor hier eerlijk gezegd. Sinds ze de earhook dopjes gemaakt hebben (met Nike samen) ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van Philips apparatuur t.o.v. de prijs.

Pas nog een paar nieuwe Philips SHS8000 (in-ear, earhook) dopjes gekocht en ik wil niks anders meer. De in-ears zijn erg prettig en gaan niet te diep, maar sluiten wel voldoende af, en ik wilde per sé een setje met earhook omdat ik continu mijn dopjes kwijtraakte.

Overigens (misschien ook een idee om dit in de TS te zetten) wordt het niet aangeraden om in-ears te gebruiken in het verkeer, je hoort immers niks meer (dus ook geen auto's, fietsers en andere deelnemers om je heen). Ik doe vaak een dopje uit als ik naar buiten ga.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:35:
Is het een idee om een in-ear uitleenprogramma op te zetten om ze beter onderling te kunnen vergelijken en aankoopbeslissingen te vereenvoudigen?

Wie wil de V-Moda Vibe Duo in-ears drie dagen lenen? :)

Spelregels
  • In-ears waterdicht verpakken in luchtkussen enveloppe of kartonnen doos met beschermingsmateriaal.
  • Lener stuurt binnen drie dagen na ontvangst de in-ears terug met bijdrage verzendkosten en verpakkingsmateriaal.
  • Lener maakt oren schoon voor gebruik en de sleeves na gebruik.
  • Lener is in staat de geleende in-ears gelijktijdig met andere in-ears te vergelijken en plaatst een review in dit topic.
Reacties alleen via Direct Message om topicvervuiling te voorkomen.
Het is een heel goed idee waar ik eerder in dit topic ook al over praatte.
Het lijkt me inderdaad een perfect idee om eens die dingen te horen voordat je oordopjes koopt die meer dan 100+ kosten. Een 3 dagen uitprobeer periode is dan ook wel heel erg fijn.

Verder uitwerken van dit idee is misschien ook nog handig, maar het idee staat mij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:47:
[...]

Daarna een reactie van theodouma op iemand die vroeg wat de beste oordopjes zijn, prijst hij de Creative Zen Aurvana, in combinatie met de meizu m6.

Ik heb zelf de Meizu M6 en ook de creative zen aurvana en ook last van onafhankelijke ruis.
Gaat de ruis in geval van de Meizu M6 vanzelf na inspelen weg of heb je de Shure volumecontrol aangeschaft en bent nu van de ruis af?
En inderdaad :of ik ben gewend geraakt aan deze ruis of ruis is veel minder geworden na inspelen van de Aurvana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 12-09 19:25
Leuk idee , ik ben ook op zoek naar vervaning van mijn CX300's.

Hiervoor had ik de EX71 die zijn overleden door kabelbreuk .

Heeft iemand trouwens foto's van de V-Moda Vibes ?
De productiefoto's ken ik wel , ik wil ze wel eens in een normale omgeving zien .

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Enkele foto's (met reviews):
V-Moda VIBE - Early Review [Long. 56k no.] - Head-Fi (...)
Zunerama review of V-Moda Vibe earphones.

(overigens was dit een paar tellen werk met Google Image Search...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ja die had ik ook al gezien . Toch bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door carfreak02 op 06-08-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik snap niet waarom de Vibes nog zo in trek zijn, terwijl er duidelijk betere dopjes zijn voor ruim de helft van de prijs (MylarOne X3's). Ik heb de Vibes gehad en heb nu de X3's. De Vibes zijn een klasse beter dan de CX300, maar in vergelijking met de X3 is de bass modderig en het midden behoorlijk op de achtergrond.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:08:
Ik snap niet waarom de Vibes nog zo in trek zijn, terwijl er duidelijk betere dopjes zijn voor ruim de helft van de prijs (MylarOne X3's). Ik heb de Vibes gehad en heb nu de X3's. De Vibes zijn een klasse beter dan de CX300, maar in vergelijking met de X3 is de bass modderig en het midden behoorlijk op de achtergrond.
Wat is er dan wel beter aan die Vibes kwa geluid?
Het geluid van de Shure E2c is het midden helder en de bass (veel minder) zeer strak, en toch zeggen ze dat die een stuk minder goed zijn dan de vibes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 12:52 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.