Zo he, $100.... = 70 euro +- = 60 euro ofzo verkrijgbaar via eBay dan
Dat is veeel goedkoper dan de normale vibes, ik vraag me dan nu alleen af, of het geluidskwaliteit hetzelfde is
Zo he, $100.... = 70 euro +- = 60 euro ofzo verkrijgbaar via eBay dan
Verwijderd
De iPod is juist de minste van de betere merken. Creative, maar vooral Cowon/iAudio leveren een beter (lees: krachtigere) geluid.MikeyMan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:21:
Mjah, vind het geluid op m'n ipod prima hoor... Heb -gelukkig- ook nog niet beter gehoord
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
PC World is met een Audio Precision ATS-2 audio analyzer aan de slag gegaan. Wat blijkt? De geluidskwaliteit van een iPod nano is better dan een Creative Zen V Plus.Mooooody schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:26:
[...]
De iPod is juist de minste van de betere merken. Creative, maar vooral Cowon/iAudio leveren een beter (lees: krachtigere) geluid.
Wel is de combinatie iPod + bassboost-dopjes (zoals de CX300 en EX71) een goede combinatie, omdat de iPod een erg neutraal geluid geeft. Op iAudio of Creative spelers komt de bass nóg meer naar voren. (maar is dit wel beter te compenseren met de goede EQ's)
The PC World Test Center conducted sound-quality tests on the 21 players we reviewed for this story, using an ATS-2 analyzer provided by Audio Precision, a maker of audio test and measurement equipment. The first test assessed the output level each device could attain before reaching 1 percent distortion, generally regarded as an acceptable threshold. A second test determined the frequency response using 30 tones ranging from 20 Hz to 20 kHz. The lab also measured crosstalk (how much the left and right channels blend, thereby narrowing the stereo field), signal-to-noise ratio, and total harmonic distortion. Obviously, the less distortion and noise an audio player creates, the better it sounds.
In our tests, the hard-drive-based players tended to deliver better audio quality than the flash-based models did. A top-performing flash player such as the iPod Nano, however, offers better sound quality than many hard-drive models do.
Misschien was Creative dan ook niet het beste voorbeeldVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]
PC World is met een Audio Precision ATS-2 audio analyzer aan de slag gegaan. Wat blijkt? De geluidskwaliteit van een iPod nano is better dan een Creative Zen V Plus.
Niets mis met neutral geluid, mits je goede dopjes aansluit. Bij mindere dopjes heb je - om een geluid met meer 'ballen' te kunnen krijgen - een goede EQ nodig (die heeft de iPod echt niet - bij de lichtste afwijking begint het al te vervormen - luister maar eens met goede dopjes). Als je dan persé bass-heavy dopjes als de CX300 wil kopen, is een iPod een goede match in mijn ogen. De combinatie met mijn iRiver H120 was in ieder geval waardeloosWat is er mis met neutraal geluid en waarom zou je bass-heavy doppen willen aanraden?
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 10-06-2007 22:26 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
1
| http://www.pcworld.com/article/id,128157/article.html |
Klopt als een bus, ik had de ipod van een vriend van mij overgenomen( hij is ipod gek, ik minder) en die had z'n EQ op danze staan. Ik schrok me werkelijk kapot toen ik er voor het eerst naar luisterde ik dacht echt van wat een k*tgeluid zit er nou weer in dat ding. De bass was echt helemaal vervormd. En ik merk dit hoewel ik dus echt niet zo goed gevoel voor dat soort dingen heb.Mooooody schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:24:
[...]
Misschien was Creative dan ook niet het beste voorbeeld
[...]
Niets mis met neutral geluid, mits je goede dopjes aansluit. Bij mindere dopjes heb je - om een geluid met meer 'ballen' te kunnen krijgen - een goede EQ nodig (die heeft de iPod echt niet - bij de lichtste afwijking begint het al te vervormen - luister maar eens met goede dopjes). Als je dan persé bass-heavy dopjes als de CX300 wil kopen, is een iPod een goede match in mijn ogen. De combinatie met mijn iRiver H120 was in ieder geval waardeloos
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:34:
Hier is de link die ik had willen posten, via de normale [ url ] [ / url ] manier werkt hij niet.
code:
1 http://www.pcworld.com/article/id,128157/article.html
Ik ben het met je eens, dat je niet de EQ van een iPod moet gebruiken én dat je met goedkope (niet in-ears) de bassen snel mist.
1
| [url="url/met,komma/erin.html"]blaat[/url] |
Daar noem je ook wel een vergelijking heVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]
PC World is met een Audio Precision ATS-2 audio analyzer aan de slag gegaan. Wat blijkt? De geluidskwaliteit van een iPod nano is better dan een Creative Zen V Plus.
Wat is er mis met neutraal geluid en waarom zou je bass-heavy doppen willen aanraden?
[...]
Kben zelf al vaak begonnen met een komplete TS of heb meegeholpen met een TS samen te stellen, maar omdat de "oordopjestopic deel 9" juist zo complex en niet mijn vakgebied is, vroeg ik juist of iemand met oordopjesverstand een deel9 kan maken.
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 18:29 ]
Juistem... Een base-drum en een basgitaar bestaan niet...GraphXfreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:31:
Echt geluid bevat geen bass,
[ Voor 3% gewijzigd door mikkip op 12-06-2007 11:39 ]
Zijn dat tonen? Nee.. dat zijn effecten op originele tonen. Een basgitaar is (als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde 2) een gitaar waarbij het geluid electronisch omgezet word in een verlaagd effect. De bass die jij uit een EX71-setje kan halen, heeft niets met geluid te maken. Het is alleen een effect. Misschien heb ik 't zojuist een beetje zwart-wit omschreven, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect.MikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:22:
[...]
Juistem... Een base-drum en een basgitaar bestaan niet...
[ Voor 15% gewijzigd door mauwz op 12-06-2007 13:31 ]
GraphXfreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:28:
[...]
Zijn dat tonen? Nee.. dat zijn effecten op originele tonen. Een basgitaar is (als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde 2) een gitaar waarbij het geluid electronisch omgezet word in een verlaagd effect. De bass die jij uit een EX71-setje kan halen, heeft niets met geluid te maken. Het is alleen een effect. Misschien heb ik 't zojuist een beetje zwart-wit omschreven, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2007 13:39 ]
Grote onzin. Ooit al eens van een contrabas gehoord? Vergelijkbaar met het geluid van een basgitaar en dat zonder enige nabewerking. Feit is dat alle bastonen met een bepaalde reden toegevoegd zijn aan een compositie, en je kunt ze als zodanig ook niet zomaar weglaten. Of iets een effect dan wel origineel is, is volstrekt niet relevant.GraphXfreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:28:
[...]
Zijn dat tonen? Nee.. dat zijn effecten op originele tonen. Een basgitaar is (als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde 2) een gitaar waarbij het geluid electronisch omgezet word in een verlaagd effect. De bass die jij uit een EX71-setje kan halen, heeft niets met geluid te maken. Het is alleen een effect. Misschien heb ik 't zojuist een beetje zwart-wit omschreven, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect.
Reviews over Jaben zijn erg goed. Zoals gezegd verliep mijn mailcontact met hen ook erg goed, het lijkt een prima zaak. Heb nog niets binnen, maar ik verwacht de dopjes ergens deze week.CrossRoads MylarOne X3 - +/- € 40. (Wellicht de meerprijs waard, maar ben onzeker over 1) algehele kwaliteit (weinig reviews, die er wel zijn zijn erg enthousiast) 2) isolatie 3) verkrijgbaarheid (is jaben.net de enige winkel en is deze betrouwbaar? Hebben Stellar en Mooooody hun dopjes wellicht al binnen?
Ehh, ik heb de X3 al heel wat weekjes hoormikkip schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:37:
- CrossRoads MylarOne X3 - +/- € 40. (Wellicht de meerprijs waard, maar ben onzeker over 1) algehele kwaliteit (weinig reviews, die er wel zijn zijn erg enthousiast) 2) isolatie 3) verkrijgbaarheid (is jaben.net de enige winkel en is deze betrouwbaar? Hebben Stellar en Mooooody hun dopjes wellicht al binnen?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 18:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nu ben ik benieuwd hoe die andere doppen klinken voor niet teveel meerChuckiej schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:55:
[...]
Ehh, ik heb de X3 al heel wat weekjes hoor
Ik vind het fijne oordopjes, gecontroleerde bass, mooi geluid
Isolatie, iets beter dan de CX300 / EP630
Nu nog alleen verkrijgbaar via www.jaben.net, deze is zeer betrouwbaar te noemen. Je kan er ook nog wat korting krijgen door contact op te nemen met Uncle Wilson!
Heb voor 20e toch maar even de EP-630 besteld (vind het wel fijn om nu al weer dopjes te hebben, daarbij is 20e zeker betaalbaar). Maar voor de X3 zal ik Ome Willie maar eens aan zijn mouw gaan trekken denk ikChuckiej schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:55:
[...]
Ehh, ik heb de X3 al heel wat weekjes hoor
Ik vind het fijne oordopjes, gecontroleerde bass, mooi geluid
Isolatie, iets beter dan de CX300 / EP630
Nu nog alleen verkrijgbaar via www.jaben.net, deze is zeer betrouwbaar te noemen. Je kan er ook nog wat korting krijgen door contact op te nemen met Uncle Wilson!
JBL 220 voor jasperp. Nylon draadjes namelijk, lekker sterk. Voor de rest ook voldoend aan je eisen denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:44:
Oke 50 tot 100 Euro
De Shure E2c wil ik niet (te vaak kabelbreuk)
De Ex71 ook niet te dof van klank.
Eissen: Heldere hoge en middentonen, stevige bass maar niet overheersent tegenover de rest van de muziek
Goed draagcomfort.
Geluidsisolerent maar niet te veel.
Licht en klein
goed dising maar niet dat van de prijs.
Soepele, dunne sterke kabel.
Verwijderd
x2mikkip schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:12:
JBL 220 voor jasperp. Nylon draadjes namelijk, lekker sterk. Voor de rest ook voldoend aan je eisen denk ik.
You missed the pointMikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:37:
[...]
WOT???
Een basgitaar hoeft helemaal niet electrisch te zijn. Die bestaan net zo goed akoestisch, tonen komen dan gewoon uit de klankkast... Voor de rest lijkt je verhaal me ook nogal onzin...
Een basedrum is zeker ook electrisch verlaagd?
Nee, helemaal niet, je zwetst...GraphXfreak schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:32:
[...]
You missed the point: "maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect."
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 13:26 ]
[ Voor 44% gewijzigd door tspawn op 13-06-2007 12:56 ]
Er is ook een seachfunctie @ Got he,Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:24:
bij m'n nx1 klinkt het geluid na een half jaar muziek nog steeds niet goed na 2 uurtjes inspelen met pinknoise klinkt hij dubbel zo hard en ook veel beter
raken deze vanzichzelf nooit ingespeelt
Waarom is de E2c veel goedkoper (E90,-) dan veel ander IEM's die artist op podia gebruiken (E500,- tot E1000,-
Sorry, Waar moet die Crossroads (welk merk) kopen? ik kan ze op internet niet vinden, zelfs niet met google.
Verwijderd
Dan zoek je niet goed. CrossRoads MylarOne X3 Earphone @ Jaben.net. Denk wat meer na alsjeblieft, je bent de sfeer en het niveau hier aardig aan het verzieken.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:24:
Sorry, Waar moet die Crossroads (welk merk) kopen? ik kan ze op internet niet vinden, zelfs niet met google.
Zijn veel dikkere kabels, heb met mijn E3c nog nooit problemen mee gehadVerwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:09:
hebben de shure E3,E4,E5 last van kabelbreuk
Verwijderd
En dan vragen naar de E3/4/5???Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:12:
(...)
Heeft ieman een tip? Max. prijs 100 Euro Liever 50 Euro. Dat hele IEM (In Ear Monitor) concept bevalt me trouwens niet zo, (het geluid moet wel heel veel beter zijn wil het zijn nadelen overtreffen o.a.draagcomfort, in en uit doen,het afgesloten zijn van de buitenwereld, linke soep (alarm e.d.) ) dat gewone in ear wel. Dat Open-Air al helemaal niet, het enige voordeel daar aan is na mijn idee dat je niet vaak de dopjes hoeft uit te doen om iets te kunnen horen (wat overigens ook een nadeel is omdat ik daardoor het volume meestal veel hoger zet, en dus m'n gehoor verpest)
Verwijderd
Ik kan alleszins garanderen dat de service van Shure onberispelijk is. Mijn E3 ging vorige zomer stuk en ik kreeg enkele weken later een nieuw exemplaar. Zonder morren of ellenlange e-mails!Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:29:
Ja, eigelijk wel maar het is maar vast een vraag voor de toekomst als ik het geld wel heb
Zou, ik bovendien eventueel Shure kunnen Bachen met het imago van kabelbreuk "dopjes" (Rotzooi)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Eh... ik laat ze altijd een dagje inspelenpaQ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:18:
misschien staat het al 100 keer vermeld, maar in 8 delen valt het niet mee met zoeken
ik heb enkele sets E2C's besteld van Shure.
Vrijdag gaan we ze testen als in ear monitor.
Nu lees ik links en rechts verhalen dat ze eerst 20 uur moeten 'inruisen'
wat is hier van waar?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Meer informatie over het 'inburnen' > Burn-in FAQ.paQ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:24:
is het verschil echt zo groot?
dus...
kopen.
openmaken
hele nacht aan een mp3 album laten hangen op repeat?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 16:51 ]
[ Voor 56% gewijzigd door MBV op 15-06-2007 17:16 ]
En de E2c's koop je wel? Daarover kun je veel zeggen, maar het woord 'mooi' is niet het eerste wat bij me opkomt. Overigens ben ik er zeer tevreden over.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:35:
Sorry maar die Crossroads wil ik niet want ik vind deze niet mooi.
Idd en rest, en daarbij een vergelijking gebaseerd op een persoon vind ik niet echt fijn. Geef eerst maar is 10 mensen die alle 10 oordopjes hebben gedragen dan merk je wat de betere zijn.MikeyMan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:29:
Wat is dat voor vergelijk man... Marquant? Lenco? Victory???
Get real dude...
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 09:34 ]
heb zelf vorige week de MDR-EX71 gekocht en ben er echt heel tevreden, zijn in zowel zwart als wit te krijgen. Bas is voor mijn gevoel niet overdreven aanwezig en geluid helder. Maar ik heb er ook nog niet echt kennis van zaken of vergelijkingsmateriaal. Naast normale in ear dopjes van sony en de HPM-70 van Sony Ericsson.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 09:30:
Ik zit te twijfelen tussen deze 3 :Sennheiser CX300, Creative EP630, Sony MDR-EX71 welke raden jullie aan?
Bestaan er niet ook dopjes met nekkoort & verlengsnoer (dus dopjes om je nek, Mp3 in je zak)
Wie hier waagt te schelden met het scheldwoord: Sh*re stomp ik een bloedneus.
Het is: Surre in ee-ar monitorre
CR35 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:52:
[...]
heb zelf vorige week de MDR-EX71 gekocht en ben er echt heel tevreden, zijn in zowel zwart als wit te krijgen. Bas is voor mijn gevoel niet overdreven aanwezig en geluid helder. Maar ik heb er ook nog niet echt kennis van zaken of vergelijkingsmateriaal. Naast normale in ear dopjes van sony en de HPM-70 van Sony Ericsson.
Eens.Chuckiej schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:16:
[...]
De EX71 is de meest ongecontroleerde bassgevende inears in mijn lijstje (paar postjes terug)
![]()
Maar het waren tevens mijn 1e paar inears
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Je hoeft in ieder geval geen nieuwe te kopen, de sleeves van de CX300 zijn namelijk ook los te koop.HenkieGeertstra schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:46:
Ik heb de CX300 2 maanden en nu zijn de sleeves kapot. Het lijkt wel alsof ze gesmolten zijn ofzo. Er is een hele rand af(zie foto). Hierdoor is heel de seal weg en klinkt het voor geen meter.
[afbeelding]
Is hier nog garantie op te krijgen of mag ik weer 40 eurotjes uit gaan geven?
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door een moderator op 26-06-2007 14:31 ]
Verwijderd
Wat doen jullie allemaal toch met jullie E2'tjes dan!?!?! Ik herken me hier totaaal niet in... (Wel ff afkloppenVerwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:10:
Degelijkheid E2c
Dit vind ik ronduit slecht zeker voor een prijs van E90,- ik heb 2 setjes binnen 3 maanden terrug moeten sturen wegens kabelbreuk
Ook is de kabel veel te stug, en is de plug onderaan te 1 met de kabel (bij elke kabelbeweging draait de stekker mee) daarnaast moet het de stekker altijd naar boven wijzen als je mp3 in je broekzak zit, een 330 Graden hoek is eigenlijk niet mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 17-06-2007 16:59 ]
7400 Wp op het dak
Apart dat je de EX71's verkiest boven de E2's. Ik ken de Ex71's als dopjes met de meest waardeloze weergave van het laag die ik ken. (alsof je naar een modderpoel luistert)Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:10:
Even vast de Shure E2c vergelijken met de Sony MDR-EX71 (NX1)
...lang verhaal...
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 17-06-2007 19:45 ]
Verwijderd
Bij de EX71 hoor ik bass (en die is inderdaad heel slecht ja maar dat had ik toch al gezegt)Mooooody schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:42:
[...]
Apart dat je de EX71's verkiest boven de E2's. Ik ken de Ex71's als dopjes met de meest waardeloze weergave van het laag die ik ken. (alsof je naar een modderpoel luistert)
Weet je zeker dat je niet allerlei bassboost-functies hebt aanstaan op je mp3-speler? En gebruik je wel mp3's op 192kb p/s of hoger? (betere dopjes laten horen dat je muziek slecht gecodeerd is)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:00 ]
Heb de Aurvana nu al weer een paar maanden en moet zeggen dat ik er prima tevreden mee ben, inclusief het snoer. Had hiervoor diverse EX71s waarbij continu na vrij korte tijd de kabel kapot ging. Met de Aurvana heb ik hier nog geen last van.theodouma schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:27:
-edit-
nog een klein extra vraagje over de Aurvana; Hoe is het snoer? Is dit een beetje dik of gaat dit snoer, net zoals bij bijv de e2c, redelijk snel stuk?
ok, dit zegt al voldoendeVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:55:
En ik klik gewoon het mp3tje aan met de meeste host , kom op zeg ik ga echt niet kijken wat de bitrate is, trouwens bitrate heeft toch alleen te maken met kwaliteit en niet hoeveel bass iets wel of niet geeft.
Ik heb de E2 nooit gehoord, de E3 wel en dat waren prima oordopjes (op het draagcomfort na).maar goed jij kies voor de E2c begrijp ik, ik zou zeggen suc6 met setjes terrug sturen wegens kabelbreuk!
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-06-2007 14:32 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 20-06-2007 13:09 ]
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Sorry , Nee inderdaad dus dat was het probleem, helemaal niet aan gedacht.fsfikke schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:20:
[...]
Ben je wel ingelogd?
Zelf heb ik eindelijk tijd gehad om m'n E3c's naar TM Audio op te sturen. Hopelijk krijg ik ze terug voordat ik volgende maand op vakantie ge
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 16:20 ]
Verwijderd
Lijkt me vrij sterk Ik denk dat de Mini gewoon een geluidje heeft dat beter bij de CX300 pastMikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:
Bericht in LA posten dan?
Overigens; over de kwaliteit van de CX300 icm een ipod...
Heb sinds eergisteren een ipod nano ipv een mini... Moet zeggen dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk minder is dan van die mini...
Meer mensen die datzelfde idee hebben?
Nou, de vermindering van die chemische geur is helaas minimaal.Aham brahmasmi schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:15:
Vandaag de V-Moda Remix M-class oordopjes binnengekregen. [...]
Maar, kort nadat ik ze ingedaan had om even te luisteren, kreeg ik me toch een stekende hoofdpijn!Er komt een vrij penetrante geur van de plastic kabelmantel, waar ik dus bijna meteen hoofdpijn van krijg. Ik zal ze een tijd laten luchten; hopelijk verdwijnt de geur daarmee snel...
Zodra ze uitgewasemd zijn, zal ik ze uitgebreider testen en hier m'n ervaringen posten.
De iPod mini staat juist bekend om z'n brakke geluidskwaliteit.MikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:
Bericht in LA posten dan?
Overigens; over de kwaliteit van de CX300 icm een ipod...
Heb sinds eergisteren een ipod nano ipv een mini... Moet zeggen dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk minder is dan van die mini...
Meer mensen die datzelfde idee hebben?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:37 ]
Dat slaat vooral op de iPod Mini 1G. Bij de 2G is dat grotendeels opgelost, maar dan nog zou de Nano betere geluidskwaliteit moeten hebben.Kanarie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:07:
[...]
De iPod mini staat juist bekend om z'n brakke geluidskwaliteit.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Anders gewoon een beetje handig gaan doen met soldeerbout.Aham brahmasmi schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:58:
[...]
Nou, de vermindering van die chemische geur is helaas minimaal.Ik krijg er nog steeds hoofdpijn van en als je de kabel aanraakt/vast pakt ruiken je vingers er ook naar.
Mijn V-Moda Remix M-class gaan dus maar in de verkoop denk ik.![]()
Heb nog een mailtje naar V-moda gestuurd hierover. Ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.
Verwijderd
Mooi danMBV schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:41:
@jasperp: Ik rol het snoer van mijn CX300 altijd rondom mijn hand op, van het linkeroortje tot het stekkertje, doe nog 1 a 2 slagen van mijn rechteroortje eromheen, en wind om dat klosje het snoer van het rechteroortje (vrij strak). Ik heb niet gemerkt dat het snoer anders is gaan aanvoelen, en al helemaal geen draadbreuk. De kabel is ongeveer net zo dik als de sony prutdingen die ik heb, en die houden het al 2 jaar uit op die manier
Ik had een 2g... En afgezien van de bass... De mini klonk veel helderder, terwijl de nano wat wolliger klinkt...Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:35:
[...]
Dat slaat vooral op de iPod Mini 1G. Bij de 2G is dat grotendeels opgelost, maar dan nog zou de Nano betere geluidskwaliteit moeten hebben.
Ik zou dat niet doen met zulke oordopjes, ook als je veel ervaring heb met een soldeerboutVerwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:45:
[...]
Anders gewoon een beetje handig gaan doen met soldeerbout.
Dat draad soldeert wel rottig. Eerst de kern er uit halen, en dan de isolatie er af branden werkte bij mijn Philips SHE9500.
7400 Wp op het dak
[ Voor 8% gewijzigd door cc12 op 22-06-2007 04:03 ]
Ze zijn 36 euro bij bluetin, is een betrouwbaar adres volgens mij... vind het erg goede dopjes, maar het gebrek aan isolatie maakt dat ik ze niet zo vaak meer gebruik (alleen nog maar in stille ruimtes of bijv. in bed). Ik heb ze destijds gekocht bij ishopping4u in Hong Kong, maar kan hun website nu niet meer vinden..Poekoek schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:42:
Weet iemand een goede plek om Sony E888 dopjes te kopen? Ik zie wel een aantal advertenties op eBay, maar ik lees hier ook verhalen dat er veel fake spul tussen zit. Ik heb momenteel een setje witte EX71's, maar aangezien ik een Archos 404 ga halen wil ik graag bijpassende dopjes en geen in-ear meer, dat heeft mij absoluut niet kunnen overtuigen. Wat dat betreft zijn de E888's toch de beste dopjes voor een redelijke prijs?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 20:15 ]
De Vibes zijn al een klasse beter dan de E2c's. Daarboven zitten de MylarOne X3's en daar weer boven dopjes als de Atrio M5's en Shure SE310.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:44:
Mijn top 3 is nu kwa geluid:
1.Shure E2c
2.Sennheiser CX300
3.Sony EX71
Waar kun je de EP 630,V-moda Vibes (Bass Freq) ,Bose Triport & EX90 Plaatsen?
[ Voor 5% gewijzigd door Younes op 22-06-2007 20:33 ]
...en waarom?
Als dat zo is, dan kon ik beter voor de sony gaan. Deze heb ik trouwens gekocht voor 60 Euro...Mooooody schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:23:
Dat "blikkerige" gaat maar deel weg helaas. Ze blijven wat rommelig in het laag en behoorlijk schel in het hoog. De CX300 naar mijn mening absoluut niet het beste < 50 euro.
...en waarom?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 22-06-2007 22:48 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq