Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Zo he, $100.... = 70 euro +- = 60 euro ofzo verkrijgbaar via eBay dan

Dat is veeel goedkoper dan de normale vibes, ik vraag me dan nu alleen af, of het geluidskwaliteit hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf $71.97 staan de gewone Vibes op Amazon, dus ga er maar niet van uit dat ze veel goedkoper gaan worden. Overigens gaan ze nu nog coulant om met garantie bij niet-geautoriseerde dealers, maar het plan is om dat af te bouwen. Pas dus een beetje op met eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

MikeyMan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:21:
Mjah, vind het geluid op m'n ipod prima hoor... Heb -gelukkig- ook nog niet beter gehoord :P
De iPod is juist de minste van de betere merken. Creative, maar vooral Cowon/iAudio leveren een beter (lees: krachtigere) geluid.
Wel is de combinatie iPod + bassboost-dopjes (zoals de CX300 en EX71) een goede combinatie, omdat de iPod een erg neutraal geluid geeft. Op iAudio of Creative spelers komt de bass nóg meer naar voren. (maar is dit wel beter te compenseren met de goede EQ's)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:26:
[...]

De iPod is juist de minste van de betere merken. Creative, maar vooral Cowon/iAudio leveren een beter (lees: krachtigere) geluid.
Wel is de combinatie iPod + bassboost-dopjes (zoals de CX300 en EX71) een goede combinatie, omdat de iPod een erg neutraal geluid geeft. Op iAudio of Creative spelers komt de bass nóg meer naar voren. (maar is dit wel beter te compenseren met de goede EQ's)
PC World is met een Audio Precision ATS-2 audio analyzer aan de slag gegaan. Wat blijkt? De geluidskwaliteit van een iPod nano is better dan een Creative Zen V Plus.

Wat is er mis met neutraal geluid en waarom zou je bass-heavy doppen willen aanraden?
The PC World Test Center conducted sound-quality tests on the 21 players we reviewed for this story, using an ATS-2 analyzer provided by Audio Precision, a maker of audio test and measurement equipment. The first test assessed the output level each device could attain before reaching 1 percent distortion, generally regarded as an acceptable threshold. A second test determined the frequency response using 30 tones ranging from 20 Hz to 20 kHz. The lab also measured crosstalk (how much the left and right channels blend, thereby narrowing the stereo field), signal-to-noise ratio, and total harmonic distortion. Obviously, the less distortion and noise an audio player creates, the better it sounds.

In our tests, the hard-drive-based players tended to deliver better audio quality than the flash-based models did. A top-performing flash player such as the iPod Nano, however, offers better sound quality than many hard-drive models do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]
PC World is met een Audio Precision ATS-2 audio analyzer aan de slag gegaan. Wat blijkt? De geluidskwaliteit van een iPod nano is better dan een Creative Zen V Plus.
Misschien was Creative dan ook niet het beste voorbeeld :)
Wat is er mis met neutraal geluid en waarom zou je bass-heavy doppen willen aanraden?
Niets mis met neutral geluid, mits je goede dopjes aansluit. Bij mindere dopjes heb je - om een geluid met meer 'ballen' te kunnen krijgen - een goede EQ nodig (die heeft de iPod echt niet - bij de lichtste afwijking begint het al te vervormen - luister maar eens met goede dopjes). Als je dan persé bass-heavy dopjes als de CX300 wil kopen, is een iPod een goede match in mijn ogen. De combinatie met mijn iRiver H120 was in ieder geval waardeloos :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 10-06-2007 22:26 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link die ik had willen posten, via de normale [ url ] [ / url ] manier werkt hij niet.

code:
1
http://www.pcworld.com/article/id,128157/article.html

Ik ben het met je eens, dat je niet de EQ van een iPod moet gebruiken én dat je met goedkope (niet in-ears) de bassen snel mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Mooooody schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:24:
[...]

Misschien was Creative dan ook niet het beste voorbeeld :)

[...]

Niets mis met neutral geluid, mits je goede dopjes aansluit. Bij mindere dopjes heb je - om een geluid met meer 'ballen' te kunnen krijgen - een goede EQ nodig (die heeft de iPod echt niet - bij de lichtste afwijking begint het al te vervormen - luister maar eens met goede dopjes). Als je dan persé bass-heavy dopjes als de CX300 wil kopen, is een iPod een goede match in mijn ogen. De combinatie met mijn iRiver H120 was in ieder geval waardeloos :)
Klopt als een bus, ik had de ipod van een vriend van mij overgenomen( hij is ipod gek, ik minder) en die had z'n EQ op danze staan. Ik schrok me werkelijk kapot toen ik er voor het eerst naar luisterde ik dacht echt van wat een k*tgeluid zit er nou weer in dat ding. De bass was echt helemaal vervormd. En ik merk dit hoewel ik dus echt niet zo goed gevoel voor dat soort dingen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:34:
Hier is de link die ik had willen posten, via de normale [ url ] [ / url ] manier werkt hij niet.

code:
1
http://www.pcworld.com/article/id,128157/article.html

Ik ben het met je eens, dat je niet de EQ van een iPod moet gebruiken én dat je met goedkope (niet in-ears) de bassen snel mist.
offtopic:
gebruik eens zoiets:
code:
1
[url="url/met,komma/erin.html"]blaat[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:09:
[...]

[...]
Daar noem je ook wel een vergelijking he ;) De zen V plus is niet bepaald een paradepaardje welke is gericht op geluidskwaliteit. Deze speler is gewoon puur voor de eenvoud. Met het EQ-verhaal ben ik het wel eens eigenlijk. Ik heb een paar maandjes wat spelers kunnen testen i.c.m. Shure en Sennheiser doppen. De bass in een ipod is niet al te best. Het geluid is neutraal (positief), maar meestal had ik het gevoel dat ik naar een concert aan het luisteren was dat zich 3 zalen verder bevond. Al het kleurrijke van de muziek was er een beetje af helaas. Maar nogmaals: geluidskwaliteit is deels een subjectief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Inmiddels alweer bijna een jaar geleden en 1920 posts later zijn we door een extreem bos van info gekomen. :?

Misschien een leuke suggestie om een deel 9 te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehm, ga je gang? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Laatst online: 14-07 21:38
Kben zelf al vaak begonnen met een komplete TS of heb meegeholpen met een TS samen te stellen, maar omdat de "oordopjestopic deel 9" juist zo complex en niet mijn vakgebied is, vroeg ik juist of iemand met oordopjesverstand een deel9 kan maken.

Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de ex71 van Sony alleen nu een probleempje, deze klinkt nu ineens defect het geluid is nouwlijks beter en op sommige gebieden zelfs slechter dan de Ipod oordopjes. het lijkt net of ze verstopt zijn,het geluid verschelt heel erg, ik erger me er dood aan ,het geluid is absoluut niet om aan te horen,
ze kunnen niet verstopt zijn aangezien de filters (stof achtige plaatjes) eraf zijn. ook de gaatjes in het achterrooster dat dan zichtbaar word zijn vrij.
Het licht niet aan de speler (ander dopjes doen het prima)
de nx1 (zelfde drivers) klinkt gewoon goed, het licht in elk geval ook niet aan de stekker van de onderkabel van de ex71 want als ik de korte aansluit klinkt het geluid ook verkeerd.Kabelbreuk lijkt mij vrij sterk het geluid verandert niet als ik aan de kabel beweegt, bovendien krijg je naar mijn idee bij zo'n soepele kabel hoewiezo niet zo snel kabelbreuk aangezien de belasting over vrijwel de hele kabel word verdeelt.
ik heb de ex71 al meer dan 2 jaar dus garantie heb ik vast niet meer.
Nu kan ik de onderkabel van de ex71 wel op de nx1 aansluiten alleen ziet dit er
eigenlijk niet uit (m'n ex71 is namelijk wit de nx1 zwart , zie plaatje:
Bekijk Plaatje

Waarom maken ze trouwens niet meer van dat soort oordopjes is toch super handig als je de dopjes om je nek kan hangen en de speler in je broekzak (dan hoef je de dopjes ook niet op te bergen als je ze niet gebruikt en je hebt geen last van een slingerende mp3-speler, en ja je kunt ze ook nog gemakelijk op een nootbook of ipod gebruiken.

Ik vind het geluid van de nx1 wel goed alleen zou ik wel wat meer helderheid in de midden en hoge tonen willen, nu heeft de Shure E2c dit wel alleen geeft deze zo verekte weinig bass (ik erger me er gewoon dood aan) en dat ding heeft bij mij in elk geval steeds kabelbreuk (wat volgens iemand op dit forum aan mij licht en niet aan Shure, Ik zou niet weten wat ik verkeert doe) ((zijn idee)) , dus ik heb het nu wel zo'n beetje gehad met die E2c
Heeft ieman een tip? Max. prijs 100 Euro Liever 50 Euro. Dat hele IEM (In Ear Monitor) concept bevalt me trouwens niet zo, (het geluid moet wel heel veel beter zijn wil het zijn nadelen overtreffen o.a.draagcomfort, in en uit doen,het afgesloten zijn van de buitenwereld, linke soep (alarm e.d.) ) dat gewone in ear wel. Dat Open-Air al helemaal niet, het enige voordeel daar aan is na mijn idee dat je niet vaak de dopjes hoeft uit te doen om iets te kunnen horen (wat overigens ook een nadeel is omdat ik daardoor het volume meestal veel hoger zet, en dus m'n gehoor verpest)

Coment: Je kunt de Wax Guarts van de Shure's ook gebruiken op de Ex71 als je het stoffe filter verwijdert, Hier kan het geluid makelijker doorheen en ze raken minder snel verstopt
Warning (gevaar) je kun de Wax Guarts verliezen in je oren.
Ook kun je de Ex71 gebruiken zonder filter houd er rekening mee dat he geluid hierdoor iets scheler word met iets meer ruis aangezien dit filter ruis dempt.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Je wilt aanzienlijke verbetering voor 50 euro verschil. Ik denk dat je dan toch op de Shure E2C of de M5/X3 dopjes uitkomt die in dit forum veelvuldig aangemerkt worden. Bass is altijd een 'gemaakt' geluid. Echt geluid bevat geen bass, dus het geluid wat uit een setje EX71 komt klinkt heel erg nep naar mijn idee. Ik heb ze zelf ook gehad, maar ik ben blij dat ik ze niet meer heb. Als je die doppen echt zo fijn vind, koop je toch gewoon weer dezelfde? De kabelbreuk van de E2C liGt niet aan jou, want ik heb 't zelf ook al 3x gehad binnen 1 jaar. Bij één setje zelfs zonder ze gebruikt te hebben. Je moet maar net geluk hebben dat ze niet stuk gaan, want ik hoor te veel mensen om me heen die bij de E2C last van kabelbreuk hebben, terwijl ze het hartstikke goede doppen vinden. Ze zitten lekker in je oor en geven een prima geluid voor in de metro en de bus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Juistem... Een base-drum en een basgitaar bestaan niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:24
Mijn EP-630 kabel is kapot. Zonde natuurlijk, was er namelijk erg tevreden mee. Nu moet ik nieuwe dopjes kopen. Ik twijfel tussen vervangen van ep-630 (20e op bol.com incl. verzendkosten, en volgens mij dus onverslaanbaar in deze prijscategorie) of iets meer uitgeven.

Als ik iets meer uitgeef heb ik volgens mij de volgende opties:
- Sennheiser CX300: +/- € 40. (Volgens mij de meerprijs niet waard, de iets betere geluidskwaliteit wordt gezien het commentaar een beetje verpest door een overheersende basweergave)
- CrossRoads MylarOne X3 - +/- € 40. (Wellicht de meerprijs waard, maar ben onzeker over 1) algehele kwaliteit (weinig reviews, die er wel zijn zijn erg enthousiast) 2) isolatie 3) verkrijgbaarheid (is jaben.net de enige winkel en is deze betrouwbaar? Hebben Stellar en Mooooody hun dopjes wellicht al binnen?
- JBL 220: € 70 Weet ik weinig over maar schijnen ook goed te zijn

Ik gebruik mijn oordopjes op de fiets en in de trein, dus goede isolatie is belangrijk. Verder houd ik van een neutraal geluid waarin ik de verschillende instrumenten goed kan onderscheiden (geen overdreven weergaves van bas e.d.). Ik luister een heel breed scala aan muziek, alleen trance, techno en metal behoren niet tot mijn favorieten. De input komt van een Samsung YH-J70: goed geluid met uitgebreide equalizer-opties.

Zie ik voor nieuwe oordopjes nog mooie opties over het hoofd? Alvast dank voor de tips!

[ Voor 3% gewijzigd door mikkip op 12-06-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zoals gezegd; ik vind de cx300's prima klinken... Kan komen omdat ik ze icm een ipod gebruik, maartoch...

Heb hier een vrij dikke geluidsinstallatie staan, omdat ik kwa geluid vrij kritisch ben, maar ik vind echt niks mis met het geluid wat die doppen produceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
MikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:22:
[...]

Juistem... Een base-drum en een basgitaar bestaan niet... :?
Zijn dat tonen? Nee.. dat zijn effecten op originele tonen. Een basgitaar is (als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde 2) een gitaar waarbij het geluid electronisch omgezet word in een verlaagd effect. De bass die jij uit een EX71-setje kan halen, heeft niets met geluid te maken. Het is alleen een effect. Misschien heb ik 't zojuist een beetje zwart-wit omschreven, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect.

[ Voor 15% gewijzigd door mauwz op 12-06-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GraphXfreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:28:
[...]

Zijn dat tonen? Nee.. dat zijn effecten op originele tonen. Een basgitaar is (als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde 2) een gitaar waarbij het geluid electronisch omgezet word in een verlaagd effect. De bass die jij uit een EX71-setje kan halen, heeft niets met geluid te maken. Het is alleen een effect. Misschien heb ik 't zojuist een beetje zwart-wit omschreven, maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect.
:| WOT???

Een basgitaar hoeft helemaal niet electrisch te zijn. Die bestaan net zo goed akoestisch, tonen komen dan gewoon uit de klankkast... Voor de rest lijkt je verhaal me ook nogal onzin...

Een basedrum is zeker ook electrisch verlaagd? |:(

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
GraphXfreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:28:
[...]

Grote onzin. Ooit al eens van een contrabas gehoord? Vergelijkbaar met het geluid van een basgitaar en dat zonder enige nabewerking. Feit is dat alle bastonen met een bepaalde reden toegevoegd zijn aan een compositie, en je kunt ze als zodanig ook niet zomaar weglaten. Of iets een effect dan wel origineel is, is volstrekt niet relevant.

Trouwens, elektrische gitaren zijn voor hun toon net zo afhankelijk van electronica als hun bastegenhangers.
CrossRoads MylarOne X3 - +/- € 40. (Wellicht de meerprijs waard, maar ben onzeker over 1) algehele kwaliteit (weinig reviews, die er wel zijn zijn erg enthousiast) 2) isolatie 3) verkrijgbaarheid (is jaben.net de enige winkel en is deze betrouwbaar? Hebben Stellar en Mooooody hun dopjes wellicht al binnen?
Reviews over Jaben zijn erg goed. Zoals gezegd verliep mijn mailcontact met hen ook erg goed, het lijkt een prima zaak. Heb nog niets binnen, maar ik verwacht de dopjes ergens deze week.

Men is het er over uit dat de X3 in verhouding met de prijs zéér goed is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets beters op de markt is. Bekijk je budget, en als je, zoals ik (bij gebrek aan ervaring met IEMs), er niet te veel aan uit wilt geven, lijken deze mij een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
mikkip schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:37:
- CrossRoads MylarOne X3 - +/- € 40. (Wellicht de meerprijs waard, maar ben onzeker over 1) algehele kwaliteit (weinig reviews, die er wel zijn zijn erg enthousiast) 2) isolatie 3) verkrijgbaarheid (is jaben.net de enige winkel en is deze betrouwbaar? Hebben Stellar en Mooooody hun dopjes wellicht al binnen?
Ehh, ik heb de X3 al heel wat weekjes hoor ;)

Ik vind het fijne oordopjes, gecontroleerde bass, mooi geluid

Isolatie, iets beter dan de CX300 / EP630

Nu nog alleen verkrijgbaar via www.jaben.net, deze is zeer betrouwbaar te noemen. Je kan er ook nog wat korting krijgen door contact op te nemen met Uncle Wilson!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de CX300 beter zou zijn als de EX71
Het geluid van de Shure E2c wordt beschreven als helder dat van de CX300 als dof nu klinkt de EX71 dof vergeleken de Shure E2c, dus wat is nu beter aan de CX300 tegenover de EX71 of is deze noawlijks beter
de EP630 en EP635 zijn een stuk goedkoper dan de EX71 en de CX300 is deze veel slechter en wat is slechter.
Kun je de Creative Zen Aurvana en Aurvana (wat is trouwen het verschil tussen die 2) vergelijken met de Shure E2c of is de Shure (veel) beter.
Waarom hoor ik zo weinig over de Ultimate Ears: metro.fi 2 Kun je deze vergelijken met de Shure E2c of is de Shure toch weer beter
En wat is er beter aan de Ex90 tegenover de Ex71 of is de ex90 alleen materiele verbetering.
En waar kun je de V-Moda Vibes plaatsen (dit merk is toch pas nieuw) vergelijkbaar met de Shure E2c?
En ik heb begrepen dat je de Bose Triport kunt vergelijken met de Ex71 (wat je overigens erg triest kan noemen E46,- tegenover E100,-
En kan iemand mij links geven met info over deze: M5/X3 welk merk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dit topic nou niet verpesten met al die vragen, Google is your best friend. Noem een budget en vertel wat je wilt hebben; neutrale doppen, warme doppen of zelfs bass-heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke 50 tot 100 Euro
De Shure E2c wil ik niet (te vaak kabelbreuk)
De Ex71 ook niet te dof van klank.
Eissen: Heldere hoge en middentonen, stevige bass maar niet overheersent tegenover de rest van de muziek
Goed draagcomfort.
Geluidsisolerent maar niet te veel.
Licht en klein
goed dising maar niet dat van de prijs.
Soepele, dunne sterke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chuckiej schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Nu nog alleen verkrijgbaar via www.jaben.net, deze is zeer betrouwbaar te noemen. Je kan er ook nog wat korting krijgen door contact op te nemen met Uncle Wilson!
Nu ben ik benieuwd hoe die andere doppen klinken voor niet teveel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:24
Chuckiej schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Heb voor 20e toch maar even de EP-630 besteld (vind het wel fijn om nu al weer dopjes te hebben, daarbij is 20e zeker betaalbaar). Maar voor de X3 zal ik Ome Willie maar eens aan zijn mouw gaan trekken denk ik ;) Twee paar IEM's is nooit weg.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:44:
Oke 50 tot 100 Euro
De Shure E2c wil ik niet (te vaak kabelbreuk)
De Ex71 ook niet te dof van klank.
Eissen: Heldere hoge en middentonen, stevige bass maar niet overheersent tegenover de rest van de muziek
Goed draagcomfort.
Geluidsisolerent maar niet te veel.
Licht en klein
goed dising maar niet dat van de prijs.
Soepele, dunne sterke kabel.
JBL 220 voor jasperp. Nylon draadjes namelijk, lekker sterk. Voor de rest ook voldoend aan je eisen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
'Ringetjes' voor Sennheiser MX 90 VC

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb de Atrio M5's ontvangen. Zonder ingespeeld te zijn, zijn ze al hoorbaar een klasse beter dan de Vibes (die weer een klasse beter waren dan dopjes als de CX300's).

Grote verschil is het detail in de muziek en de duidelijke spreiding van laag, midden en hoog. (waar het bij de Vibes veel meer in elkaar over liep - wat rommeliger)

Morgen meer informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikkip schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:12:
JBL 220 voor jasperp. Nylon draadjes namelijk, lekker sterk. Voor de rest ook voldoend aan je eisen denk ik.
x2

Wil je iets minder betalen, ga dan voor de Crossroads Mylarone X3. Wil je neutraler geluid, ga dan voor de Etymotic Research ER6i. Wil je geen microphonics, een stukje design en duurzaamheid; ga dan voor de 3e generatie Vibes. Bij de Vibes is vooral de bass minder, maar het midden weer iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
MikeyMan schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:37:
[...]

:| WOT???

Een basgitaar hoeft helemaal niet electrisch te zijn. Die bestaan net zo goed akoestisch, tonen komen dan gewoon uit de klankkast... Voor de rest lijkt je verhaal me ook nogal onzin...

Een basedrum is zeker ook electrisch verlaagd? |:(
You missed the point |:( : "maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GraphXfreak schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:32:
[...]

You missed the point |:( : "maar je begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat die bass in bepaalde oordoppen geen echt geluid is, maar puur een effect."
Nee, helemaal niet, je zwetst...

Het is net zo goed geluid... Anders hoor je het namelijk niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij m'n nx1 klinkt het geluid na een half jaar muziek nog steeds niet goed na 2 uurtjes inspelen met pinknoise klinkt hij dubbel zo hard en ook veel beter
raken deze vanzichzelf nooit ingespeelt
Waarom is de E2c veel goedkoper (E90,-) dan veel ander IEM's die artist op podia gebruiken (E500,- tot E1000,-
Sorry, Waar moet die Crossroads (welk merk) kopen? ik kan ze op internet niet vinden, zelfs niet met google.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Gisteren de AKG K 324 P gehaald. Erg mooi geluid. Neutraal maar als je meer wil kan die het hebben. Vind ze ook erg fijn zitten. Zitten drie verschillende dopjes bij en ze sluiten bij mij me gehoorgang helemaal af.

Ik vind het na een uurtje lekker luisteren erg fijne dopjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/image/58/image1156403122_k324p_chro44ed4fb2bc641.JPG

mini specs:

Type closed-back, dynamic headphones
Efficiency 121 dB SPL/V
Frequency range 12 Hz to 23.5 KHz
Rated impedance 16 ohms
Max. input power 25 mW
Cable 1.15 m (3.8 ft.) 99.99% oxygen-free
Connector Hard gold-plated jack plug and contacts
Net weight (without cable) 3 g (0.11 oz.)

[ Voor 44% gewijzigd door tspawn op 13-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:24:
bij m'n nx1 klinkt het geluid na een half jaar muziek nog steeds niet goed na 2 uurtjes inspelen met pinknoise klinkt hij dubbel zo hard en ook veel beter
raken deze vanzichzelf nooit ingespeelt
Waarom is de E2c veel goedkoper (E90,-) dan veel ander IEM's die artist op podia gebruiken (E500,- tot E1000,-
Sorry, Waar moet die Crossroads (welk merk) kopen? ik kan ze op internet niet vinden, zelfs niet met google.
Er is ook een seachfunctie @ Got he,

http://gathering.tweakers...ads&data%5Bboolean%5D=AND

En ik voerde er gewoon Crossroads in de searchfuntie :/

Nu mag jij uitzoeken hoe je naar die site toe gaat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:24:
Dan zoek je niet goed. CrossRoads MylarOne X3 Earphone @ Jaben.net. Denk wat meer na alsjeblieft, je bent de sfeer en het niveau hier aardig aan het verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben de shure E3,E4,E5 last van kabelbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eigelijk wel maar het is maar vast een vraag voor de toekomst als ik het geld wel heb
Zou, ik bovendien eventueel Shure kunnen Bachen met het imago van kabelbreuk "dopjes" (Rotzooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:09:
hebben de shure E3,E4,E5 last van kabelbreuk
Zijn veel dikkere kabels, heb met mijn E3c nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:12:
(...)
Heeft ieman een tip? Max. prijs 100 Euro Liever 50 Euro. Dat hele IEM (In Ear Monitor) concept bevalt me trouwens niet zo, (het geluid moet wel heel veel beter zijn wil het zijn nadelen overtreffen o.a.draagcomfort, in en uit doen,het afgesloten zijn van de buitenwereld, linke soep (alarm e.d.) ) dat gewone in ear wel. Dat Open-Air al helemaal niet, het enige voordeel daar aan is na mijn idee dat je niet vaak de dopjes hoeft uit te doen om iets te kunnen horen (wat overigens ook een nadeel is omdat ik daardoor het volume meestal veel hoger zet, en dus m'n gehoor verpest)
En dan vragen naar de E3/4/5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:29:
Ja, eigelijk wel maar het is maar vast een vraag voor de toekomst als ik het geld wel heb
Zou, ik bovendien eventueel Shure kunnen Bachen met het imago van kabelbreuk "dopjes" (Rotzooi)
Ik kan alleszins garanderen dat de service van Shure onberispelijk is. Mijn E3 ging vorige zomer stuk en ik kreeg enkele weken later een nieuw exemplaar. Zonder morren of ellenlange e-mails!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:56:
[...]

En dan vragen naar de E3/4/5???
Nouja, Vooral voor de heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

paQ

misschien staat het al 100 keer vermeld, maar in 8 delen valt het niet mee met zoeken :{

ik heb enkele sets E2C's besteld van Shure.
Vrijdag gaan we ze testen als in ear monitor.
Nu lees ik links en rechts verhalen dat ze eerst 20 uur moeten 'inruisen'
wat is hier van waar?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
paQ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:18:
misschien staat het al 100 keer vermeld, maar in 8 delen valt het niet mee met zoeken :{

ik heb enkele sets E2C's besteld van Shure.
Vrijdag gaan we ze testen als in ear monitor.
Nu lees ik links en rechts verhalen dat ze eerst 20 uur moeten 'inruisen'
wat is hier van waar?
Eh... ik laat ze altijd een dagje inspelen :)

Na het inspelen merk je wel degelijk verschil

(Dit geldt natuurlijk alleen als je net nieuwe oordopjes hebt, die nog nooit zijn gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 18:56

paQ

is het verschil echt zo groot?

dus...

kopen.
openmaken
hele nacht aan een mp3 album laten hangen op repeat?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
paQ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:24:
is het verschil echt zo groot?

dus...

kopen.
openmaken
hele nacht aan een mp3 album laten hangen op repeat?
Meer informatie over het 'inburnen' > Burn-in FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op zeg, even geen domme dingen meer vragen... Eerst wil ik eens van Mooooody eens weten hoe goed die Atrio M5's zijn. Lijken me fantastische doppen, zeker als je ze zelf of via een kennis voor € 120,- uit de States weet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
De EP-630's zijn bij bol.com in de aanbieding: 19,99

Ik dacht, ik meld het even, heb ze zojuist voor vaderdagt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Ze zijn al geruime tijd 20 euro bij bol.com. Ik heb ze er bijna een maand geleden ook al vandaan gehaald. Prima keus voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar die Crossroads wil ik niet want ik vind deze niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
Vanmiddag m'n M5's ontvangen.. Net even geluisterd na een paar uur inspelen, en ze klinken echt super! Toch wel een hele verbetering tov de EX71's die ik hiervoor had. Veel meer detail, veel helderder en niet zo'n opgepompte bas maar gewoon een goede lage tonen weergave. Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hoor ik geen verschil tussen de Creative EP-480 en de Sony MDR-EX71 (NX1), wat je wel mag verwachten van dopjes van 46 Euro tegenover standaard open-air dopjes.
Hoewiezo is dat geluid van die Creative spelers volgens mij wel beter dan dat van Sony.
Ik heb trouwens ook het idee dat je bij Sony heel erg voor het merk betaalt, Veel meer als bij merken als Creative, Shure & Sennheiser
De Philips dopjes van 6 Euro van m'n zus klonken nog beter als de MDR-E828 van Sony die 13 Euro kost, Waarvan overigens de bijgeleverde dopjes bij m'n CD-Walkman de E808 weer beter klinkt dan de E828.
Overigens zijn de E808 net van die kraak dopjes als bij de Ipod.
Hoe zijn die nieuwe Ipod oordopjes trouwens echt een stuk beter of nog steeds van die kraak dingen, en waarmee zou je ze kunnen vergelijken, Ik neem aan dat het nog steeds nouwlijks in de buurt komt van de Shure E2c?
Wat klinkt trouwens meestal beter oordopjes die bij spelers gelevert worden of van hetzelfde merk maar dan los?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@jasperp: leer nederlands, dit kost mij veel te veel moeite om te lezen.
@hieronder: voor dat soort dingen hebben we [table ] tags, en als dat te veel werk is (meestal voor mij ;)) kan je [pre ] gebruiken. In notepad intikken, en copy/pasten tussen [pre ] tags.

[ Voor 56% gewijzigd door MBV op 15-06-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/1882/dopjesve0.jpg

Extra vergelijking van geluidkwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/3108/dopjes2ly0.th.gif

Wie is het met dit lijstje eens?, geluidkwaliteit van goed naar slecht, zo nee wat vind je anders?

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/6959/dopjes3cr2.png

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:35:
Sorry maar die Crossroads wil ik niet want ik vind deze niet mooi.
En de E2c's koop je wel? Daarover kun je veel zeggen, maar het woord 'mooi' is niet het eerste wat bij me opkomt. Overigens ben ik er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 15:52
MikeyMan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:29:
Wat is dat voor vergelijk man... Marquant? Lenco? Victory???
Get real dude... :X
Idd en rest, en daarbij een vergelijking gebaseerd op een persoon vind ik niet echt fijn. Geef eerst maar is 10 mensen die alle 10 oordopjes hebben gedragen dan merk je wat de betere zijn.

En daarbij moet je ook kijken naar de prijs en prestatie en de combinatie van deze twee, zodat je een goed beeld krijgt van alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Dit gebruik ik nu: (In volgorde van welke ik op dit moment het fijnst vind)

CrossRoads MylarOne X3
Shure E3c + Bi + Triple Flanges
Sony Mdr-E888
Sennies HD435
Sennies CX300
Creative EP-630
Sony Mdr-E828
Sony Mdr-EX71
Sony Mdr-E931
Sony Mdr-E818
Sennies MX350 + MX400 + MX500
iPod oordoppies
Verder veel baggerzooi O-)

Source: D2 met een CrossRoads CR-02 Portable Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja even eenvoudig dan kan iemand deze ddopjes op volgored zetten van goed naar slecht:
Creative EP600,EX71,CX300,EX90
Ik heb begrepen dat eerst de Shure E2c komt dan de Ex90 dan de Bose Triport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Vandaag de V-Moda Remix M-class oordopjes binnengekregen. Ze zijn 6 dagen onderweg geweest vanuit de Sunset Boulevard, Hollywood. :) Kosten: $50 + $5 verzendkosten.

Deze klinken wel even anders dan de bij de iAudio F2 geleverde dopjes, of de AKG K 314 P (die al een stuk beter zijn dan de voorgenoemde)! :o

Maar, kort nadat ik ze ingedaan had om even te luisteren, kreeg ik me toch een stekende hoofdpijn! 8)7 Er komt een vrij penetrante geur van de plastic kabelmantel, waar ik dus bijna meteen hoofdpijn van krijg. Ik zal ze een tijd laten luchten; hopelijk verdwijnt de geur daarmee snel...

Zodra ze uitgewasemd zijn ;) , zal ik ze uitgebreider testen en hier m'n ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen deze 3 :Sennheiser CX300, Creative EP630, Sony MDR-EX71 welke raden jullie aan?
Bestaan er niet ook dopjes met nekkoort & verlengsnoer (dus dopjes om je nek, Mp3 in je zak)
Wie hier waagt te schelden met het scheldwoord: Sh*re stomp ik een bloedneus.
Het is: Surre in ee-ar monitorre

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@jasperp: dat is dezelfde vraag die je de afgelopen 2 pagina's al 20 keer hebt gesteld. Dus ik ga het roepen: Shure! :P Als je wilt weten waar ik woon, dan moet je ook eens buiten dit topic kijken. Ik heb al een paar keer hints gegeven, en op mijn website staan wat foto's. En kappen nou met steeds dezelfde vraag stellen: da's niet leuk meer. Wij gaan niet voor jouw beslissen welke je moet kopen.

Als je toch wilt dat ik voor je beslis tussen die drie: aan de CX300 kan je je geen buil vallen, als je de echte koopt. Zo duur zijn ze ook niet, dus koop lekker die en ga verder niet moeilijk doen. Er is zelfs een nekkoord-versie van als ik me niet vergis. Dat was dan al genoemd in dit topic, dus als je het hier niet terug kan vinden dan zijn ze er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 09:30:
Ik zit te twijfelen tussen deze 3 :Sennheiser CX300, Creative EP630, Sony MDR-EX71 welke raden jullie aan?
Bestaan er niet ook dopjes met nekkoort & verlengsnoer (dus dopjes om je nek, Mp3 in je zak)
Wie hier waagt te schelden met het scheldwoord: Sh*re stomp ik een bloedneus.
Het is: Surre in ee-ar monitorre
heb zelf vorige week de MDR-EX71 gekocht en ben er echt heel tevreden, zijn in zowel zwart als wit te krijgen. Bas is voor mijn gevoel niet overdreven aanwezig en geluid helder. Maar ik heb er ook nog niet echt kennis van zaken of vergelijkingsmateriaal. Naast normale in ear dopjes van sony en de HPM-70 van Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
CR35 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:52:
[...]
heb zelf vorige week de MDR-EX71 gekocht en ben er echt heel tevreden, zijn in zowel zwart als wit te krijgen. Bas is voor mijn gevoel niet overdreven aanwezig en geluid helder. Maar ik heb er ook nog niet echt kennis van zaken of vergelijkingsmateriaal. Naast normale in ear dopjes van sony en de HPM-70 van Sony Ericsson.
O-) De EX71 is de meest ongecontroleerde bassgevende inears in mijn lijstje (paar postjes terug) :P
Maar het waren tevens mijn 1e paar inears :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Chuckiej schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:16:
[...]

O-) De EX71 is de meest ongecontroleerde bassgevende inears in mijn lijstje (paar postjes terug) :P
Maar het waren tevens mijn 1e paar inears :>
Eens.

Waren ook mijn eerste in-ears en heb er jaren plezier van gehad, ondanks overdreven, modderige bas :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
lol heb nog veel te leren... Vindt het geluid toch echt het beste wat ik tot nu toe heb gehoord qua oordopjes. Maar dat zegt meer over mij dan de dopjes. Echter ga ik nu niet naar andere dopjes luisteren eerst maar deze afdragen en straks misschien wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil vandaag de CX300 kopen en wil deze binnnenkort vergelijken met de E2c en de EX71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkieGeertstra schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:46:
Ik heb de CX300 2 maanden en nu zijn de sleeves kapot. Het lijkt wel alsof ze gesmolten zijn ofzo. Er is een hele rand af(zie foto). Hierdoor is heel de seal weg en klinkt het voor geen meter.
[afbeelding]

Is hier nog garantie op te krijgen of mag ik weer 40 eurotjes uit gaan geven?
Je hoeft in ieder geval geen nieuwe te kopen, de sleeves van de CX300 zijn namelijk ook los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Shure E2c vergelijken met de Sony MDR-EX71 (NX1) en de CX300 van Sennheiser
bij de verhaaltjes waar boven tussen haakjes NX1 staat bedoel ik met EX71 ook de NX1

Bass E2c
De bass bij de E2c loopt niet echt ver door in het laag omdat deze eigenlijk als monitor is bedoelt.
Ook is hij erg zacht omdat er geen versterker voor is ingebouwt, Ook klinkt hij heel Vlak en niet diep, Hoewel de kwaliteit ervan nagenoeg perfect is, verwatert de bass behoorlijk in het midden,Hij is wel hoorbaar maar je moet wel goed luisteren ook moet de seal heel goed zijn
Overigens neem ik die "bass" absoluut niet serieus (het klinkt gewoon niet als een bass)
Ik eriteer me er dan ook mateloos aan Vooral bij Trance muziek.
(klink defect, verwacht iets te horen dat nooit komt),

Bass EX71 (NX1)
De bass bij de EX71 is hard mits je een Bass Boost (EQ) aanzet, Bij een Mp3-speler met een vrij neutrale sound zoals de Ipod is de bass naar mijn idee wat matig, echter nog steeds een stuk krachtiger als de E2c, Wel wat modderig maar dit komt volgens mij vooral door het lage gewicht en de (te) kleine driver, Hoewel de kwaliteit ervan een stuk minder is dat van de E2c klinkt het wel echt als een bass, ook is het duidelijk aanwezig en het is tenminste niet zo'n kraakbass als bij de Ipod oordopjes.

Bass CX300
Echter en duidelijker dan de EX71 hoewel de bass volgens mij wel harder is is deze minder dreunerig en daardoor minder overheersent dan de EX71

Midden E2c
Het middens is bij de E2c erg helder van klank en zeer zuiver met meer detai, (helaas) zo zuiver dat bij sommige mp3s de wat lagere kwaliteit hoorbaar is ook klinkt bij bv. Rockmuziek het midden zo agresief dat het nogal pijn doet aan m'n oren (denk maar aan een echt rock concert)

Midden EX71 (NX1)
Zwak, het klink van heel verweg, ook kan ik vaak niet goed verstaan wat er gezongen word, dit ook de de wat modderige bass.

Midden CX300
Wat helderder dan de EX71 ook een wat zuiverder, meer detai, wel nog steeds erg zwak & dof vergeleken met de E2c

Hoog E2c
Wat gebrekkig ook wat laag voor hoog ik zou zeggen: mid-hoog, wel zuiver met veel detai

Hoog EX71 (NX1)
Erg schel, en zeker niet zuiver, ook geeft het een vervelende suis (ik ervaar het als ruis) af dat de E2c niet heeft,

Hoog CX300
ongeveer hetzelfde als de E2c alleen dan wat minder zuiver en wat minder detai.

Overig E2c
Het geluid klink vanuit je oren en echo't dan weg naar buiten, dit waarschijnlijk door de extra klankast achter de driver, Het geluid klinkt veel harder dan dat van de EX71 (NX1)
Groot punt van kritiek is dat er bij sommige spelers erg veel ruis hoorbaar is, ook hoor je een bromtoon als hij aan de lader licht, Bij een speler moet ik het geluid zelfs harder zetten om boven de ruis uit te komen iets dat heel jammer is omdat het geluid verder prima is. Ook omdat je dit soort dopjes juist koopt om het geluid juist zachter te laten staan omdat je toch de omgeving niet meer hoort.Isolatie van buiten is zeer goed, naar buiten ook mits je de mins confortable Flex sleeves gebruik die ook nog 100% moeten afsluiten wat niet altijd het geval is.
Het draagcomfort van de E2c is vrij Slecht.

Overig EX71 (NX1)
Het geluid bied weinig kwa ruimtelijkheid maar er zit dan ook maar 1 kleine klankast in
Het geluid is erg ruis en kraakarm, een verbering in dat opzicht tegenover de E2c
EX71
Wel meer Microphonis wat overigens een beetje lastig is op te lossen door de kabel over je oren heen te leggen, aangezien de kabel te licht is, niet naar je oren vormt, en het zo'n nek snoer is.
EX71/NX1
Isolatie is matig, Ze geven wat minder overlast voor omstanders en ook heb je zelf minder last van buitengeluiden maar ze zijn vaak nog wel wat hoorbaar.
Het draagcomfort is naar wat wennen erg goed.
Overig NX1 Ook Microphones maar hier heb je bij de NX1 over het algemeen minder last van omdat de kabel niet zo veel raakt, de kabel is te kort om over je oren heen te leggen

Overig CX300
Het geluid is iets ruimtelijker dan de EX71, maar nog steeds erg: on ear.
Hij klinkt nogal gaotis naar mijn idee, maar mischien word dat beter als ie meer is ingespeelt.
Veel Microphonis maar wel minder dan de EX71.wat overigens een beetje lastig is op te lossen door de kabel over je oren heen te leggen, aangezien de kabel te licht is, niet naar je oren vormt, en het zo'n nek snoer is.De isolatie is naar mijn idee iets beter dan de EX71.

Degelijkheid E2c
Dit vind ik ronduit slecht zeker voor een prijs van E90,- ik heb 2 setjes binnen 3 maanden terrug moeten sturen wegens kabelbreuk
Ook is de kabel veel te stug, en is de plug onderaan te 1 met de kabel (bij elke kabelbeweging draait de stekker mee) daarnaast moet het de stekker altijd naar boven wijzen als je mp3 in je broekzak zit, een 330 Graden hoek is eigenlijk niet mogelijk.

Degelijkheid EX71
Veel beter, hoewel ik hem al meer dan 2 jaar hebt is de kabel nog in prima staat
Helaas kun je de kabel niet strak of blokkig oprollen de kabel gaat dan krullen
Maar ja dit hoewiezo al niet zo goed.
NX1
de kabel ziet er kwetsbaar uit maar is wel stevig, de kabel is te soepel en beweegt te makkelijk je speler slingert echt alle kanten op, de kabel gaat draaien en naar loop van tijd omhoog staan
Kortom, handig voor in de Trein e.d. maar niet tijdens het hardlopen.

Degelijkheid CX300
De kabel ziet er wat gammelegger en kwetsbaarder uit dan de EX71, maar ik kan nog niet zeggen hoe degelijk die is aangezien ik hem net hebt, de kabel is 2 aderig
Helaas zit gelijk uit de verpaking al een steeltje scheef bij 1 dopje die bijde overigens ook iets zijn beschadigt, en een kleine deuk bij de versteviging bij de stekker.

Accessoires E2c
Veel: 18 Sleeves, Manuel in iets van 6 talen ofzo. Stevige nijlon tas met rits.Wax Guarts,Garantie kaart (2 jaar)

Accessoires EX71
Een klein stoffen zakje, 6 Sleeves (punt van kretiek hierop is geen reserve sleeves,je raakt ze gemmakelijk kwijt,ze zijn niet (of moeilijk) los te koop,kwa dat betreft is de E2c weer beter en ook de CX300), Onderbreking in de kabel voor een Remote,een Oordophouder waarmee je ook de kabel in kan korten iets dat ik bij de E2c heel erg mis.
NX1
6 sleeves,Oordophouder, Lederen draagriem,Geen zakje,Lange en korte String om speler mee te bevestigen

Accessoires CX300
Karig: 6 Sleeves en dat is het (die ziten overigens wat steviger vast dan de EX71, en ze zijn net als de E2c ook los te koop), zelfs geen opberg zakje, (De dopjes zitten op zich wel confortabel, wel iets minder dan de sony's maar krijg ze niet goed in mijn oren en moet ze een aantal malen aandrukken voor ze goed afsluiten.Ik krijg ze wat lastig uit m'n oren omdat het steeltje rond is.

Desing E2c
Je ziet dat het een duur product is het ziet er degelijk uit (dikke kabels op veel plekken verstevigt)
Maar het is dus niet degelijk. Hoewel het idee van een transparante driver wel speciaal is straalt deze niet erg veel desing af. Ik had het mooier gevonden als ze glasdoorzichtig zijn en niet matdoorzichtig.

Desing EX71
Vrij goedkoop maar zeker niet slecht, verkrijgbaar in het zwart en wit (Ipod Vriendelijk)
Klein en Schatig
NX1
Ook vrij goedkoop zeker niet slecht (ik geloof dat deze ook in het wit leverbaar is) Verder Zelfde als EX71

Desing CX300
Ook in het zwart en wit (ipod) verkrijgbaar (en ook nog in zilver trouwens) De dopjes zelf vind ik er iets slijlvoller uit zien dan de EX71, de kabel ziet er heel goedkoop uit, nog goedkoper dan de EX71,De kabels is een stuk korter dan de EX71 maar de EX71 kan worden ingekort met de oordophouder of door het verlengsnoer te verwijderen.Jammer dat je geen remote kan gebruiken op de CX300

Verpakking E2c
Erg groot en stevig, Lastig te openen,Veel verpakings materiaal
De handleidingen van de E2c zijn zeer uitgebreid, maar dit heb je ook wel nodig

Verpaking EX71
Kleiner en wat minder stevig, makkelijk te openen , de handleiding is een stuk eenvoudiger, maar bij de EX71 wijst alles ook vanzelf.
NX1
verpaking wat grooter dan de EX71

Verpaking CX300
Iets groter dan de EX71, Lastig te openen,Ik moest de doos behoorlijk kapot knippen.Slechte handleiding (Hoewel iedereen dit allang weet staat er zelfs niet dat het schadelijk voor je gehoor is als je de dopjes te hard zet)

Tot Slot:
Het is duidelijk dat de EX71 zicht vooral op de Consument richt (Remote,Ipod Wit,Hoogdraagcomfort,Klein en compact)
Evenals de NX1
en de CX300
En de E2c vooral op een Audiofiele markt (Geluid)
Vooral omdat je ze niet zomaar in je oren stopt of ze er uit haalt, en dus eigenlijk alleen geschikt zijn voor: long time listening wanneer het echt om de muziek gaat dus.

Hoewel ik kwa geluid toch voor de CX300 zal gaan omdat de verbering bij mij niet opweegt tegen de eritatie aan de bass van de E2c.

Top 3
Geluid
1.Shure E2c
2.Sennheiser CX300
3.Sony MDR-EX71
Overig
1.Sony MDR-EX71
2.Sennheiser CX300
3.Shure E2c

Goeie Reacties zijn welkom!!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door een moderator op 26-06-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:10:
Degelijkheid E2c
Dit vind ik ronduit slecht zeker voor een prijs van E90,- ik heb 2 setjes binnen 3 maanden terrug moeten sturen wegens kabelbreuk
Ook is de kabel veel te stug, en is de plug onderaan te 1 met de kabel (bij elke kabelbeweging draait de stekker mee) daarnaast moet het de stekker altijd naar boven wijzen als je mp3 in je broekzak zit, een 330 Graden hoek is eigenlijk niet mogelijk.
Wat doen jullie allemaal toch met jullie E2'tjes dan!?!?! Ik herken me hier totaaal niet in... (Wel ff afkloppen ;) ) Maar ik heb nog geen problemen gehad met degelijkheid, sterker nog: ik vind ze juist wel degelijk door de kabels. En wanneer ik klaar ben met luisteren, prop ik ze NOOIT zo in mijn zak, maar rol ik ze netjes om mijn mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Mijn dopjes zijn nu echt aan het begeven (Sennheiser MX500), ik ben dus op zoek naar een ander setje. Eerder in dit topic is mij helaas al duidelijk geworden dat voor mij de ideale doppen niet bestaan (rond 50 euro, volumeregelaar in snoer en "afdichtend" (zoals de X300 dat is).

Het nadeel van de MX500 is dat hij zeer zwak is in de bas, zoals ook uit de overdracht blijkt welke in de TS staat. Gelukkig kan mijn MP3 speler (Meizu m6) zeer veel bass produceren waardoor er toch een redelijk basgeluid uit kan komen (hij kan niet hard, de bas vervormt dan echt omdat de MX500 dan aan zijn max zit)

Ik had al snel het oog op de X300 van Sennheiser omdat deze goed afdichten en een goed geluid geven. Echter zijn deze dopen vooral gemaakt voor bastonen, en ik heb liever gewwon goed geluid, een zware bas kan immers ook gewoon uit de Meizu komen, daar hoeven de doppen niet speciaal voor te zorgen.
De Creative Aurvana zijn ook "afdichtende" doppen en hebben een Balanced Armature wat voor een gedetaileerder geluid moet zorgen dan de X300.

De eis van de volumeregelaar heb ik helaas op moeten geven, er blijken geen betaalbare doppen te zijn welke dit hebben (en met en losse volumeregelaar loop je weer met twee meter kabel rond). DE Shure e4c heeft wel een volumeregelaar, maar met zijn 200 euro vind ik ze net 150 euro te duur.
Ik zit daarom erg te twijfelen tussen de Aurvana en de X300.
Ik heb wat reviews en gebruikservarngen lopen zoeken van de Aurvana en deze komt goed uit de bus. Echter zijn er (uiteraard?) ook wat slechte ervarignen over te vinden (matig geluid).

Mijn vraag is eigelijk ook als volgt:
Ik ben tevreden met het geluid van de MX500, op de zwakke basweergave na. Kan de Aurvana betere en krachtige bas weergeven dan mijn huidige MX500? Als ik deze tabel erbij pak, hoe presteren de Aurvana (en de MX500) eigelijk? Is de Aurvana voor mij de beste keus als oordopjes, of zijn er gewoon betere te krijgen voor hetzelfde geld (55 euro)?

-edit-
nog een klein extra vraagje over de Aurvana; Hoe is het snoer? Is dit een beetje dik of gaat dit snoer, net zoals bij bijv de e2c, redelijk snel stuk?

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 17-06-2007 16:59 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb de MDR-EX71 nu een jaartje.. Maar ik heb toch nog 'n vraagje voor jullie.

Dat stof, wat het binnenwerk schoon moest houden, was zo lastig schoon te houden, en had zo'n klein gaatje, dat ik het er bij bijde dopjes uit heb gehaald, toen ze een paar maanden oud waren. Ik merkte dat het geluid een stuk lekkerder klonk enzo, omdat het wat directer is (geen stuk filter ervoor).

Echter, die randjes zijn best lastig schoon te houden, net als de boel binnenin nu. Met een naald ben je eeuwig bezig, en wattenstaven passen gewoonweg niet. Wat gebruiken jullie voor zoiets? Eigenlijk zou je kleine wattenstaafjes moeten hebben ofzo, wat voor wel meer hoekjes of soorten doppen handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:10:
Even vast de Shure E2c vergelijken met de Sony MDR-EX71 (NX1)

...lang verhaal...
Apart dat je de EX71's verkiest boven de E2's. Ik ken de Ex71's als dopjes met de meest waardeloze weergave van het laag die ik ken. (alsof je naar een modderpoel luistert)
Weet je zeker dat je niet allerlei bassboost-functies hebt aanstaan op je mp3-speler? En gebruik je wel mp3's op 192kb p/s of hoger? (betere dopjes laten horen dat je muziek slecht gecodeerd is)

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 17-06-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:42:
[...]

Apart dat je de EX71's verkiest boven de E2's. Ik ken de Ex71's als dopjes met de meest waardeloze weergave van het laag die ik ken. (alsof je naar een modderpoel luistert)
Weet je zeker dat je niet allerlei bassboost-functies hebt aanstaan op je mp3-speler? En gebruik je wel mp3's op 192kb p/s of hoger? (betere dopjes laten horen dat je muziek slecht gecodeerd is)
Bij de EX71 hoor ik bass (en die is inderdaad heel slecht ja maar dat had ik toch al gezegt)
bij de E2c vrijwel niet (maar het bass dat ze geven is heel goed, dat had ik toch ook allang gezegt)
ik zal niet ontkennen dat de E2c beter geluid geeft, maar ik kan de EX71 toch mooier vinden klinken?
Het is en blijft een mening (stel ik heb een oordopje van een tientje en een EU 10 Pro van duizend euro,
De EU geeft de beste kwaliteit dat is een feit maar welke mooier klinkt is een mening ik kan zeggen dat ik die van een 10tje mooier vind klinken.
De E2c is veel natuur waardoor vaak ook alle sch**t van de muziek hoorbaar is.
En ik klik gewoon het mp3tje aan met de meeste host , kom op zeg ik ga echt niet kijken wat de bitrate is, trouwens bitrate heeft toch alleen te maken met kwaliteit en niet hoeveel bass iets wel of niet geeft. ik heb geen bass boost functies aan die werken trouwens nouwlijks met de E2c
Ik heb in het begin alleen de verschillen vertelt tussen de E2c en EX71 en alleen gezegt dat ik me eriteer aan de bass van de E2c waar ik overigens niet leterlijk mee heb gezegt dat ik de EX71 beter vind ,oke helemaal onderaan zeg ik dat ik voor de EX71 kies maar heb steeds al gezegt dat de E2c beter is kwa geluid, maar goed jij kies voor de E2c begrijp ik, ik zou zeggen suc6 met setjes terrug sturen wegens kabelbreuk!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bij mp3's heb ik gemerkt dat de bass pas goed wordt weergegeven bij 192kbit. Ik weet niet precies waar die grens ligt bij andere formaten. MP3-codering gaat ervan uit dat weggelaten wordt wat je niet kan horen, dus dat bass eerder afvalt dan mid-hoog is vrij logisch.

en het is niet eriteren maar iriteren, iets waar ik me al tig keer mateloos aan geïrriteerd heb ;)

En ik wil best wel eens die E2c proberen, risico op kabelbreuk neem ik voor lief. 'k vind ze alleen wat duur ;) Ik ben ook serieuzer van plan om 2 monitors te kopen dan een hifi-set, aangezien de versterker in mijn digitale piano echt bagger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
theodouma schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:27:
-edit-
nog een klein extra vraagje over de Aurvana; Hoe is het snoer? Is dit een beetje dik of gaat dit snoer, net zoals bij bijv de e2c, redelijk snel stuk?
Heb de Aurvana nu al weer een paar maanden en moet zeggen dat ik er prima tevreden mee ben, inclusief het snoer. Had hiervoor diverse EX71s waarbij continu na vrij korte tijd de kabel kapot ging. Met de Aurvana heb ik hier nog geen last van.

Alleen recent een sleeve van de Aurvana kwijt geraakt onderweg, hopelijk gebeurd dat niet te vaak want ik heb deze sleeves nog nergens in de losse verkoop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:55:
En ik klik gewoon het mp3tje aan met de meeste host , kom op zeg ik ga echt niet kijken wat de bitrate is, trouwens bitrate heeft toch alleen te maken met kwaliteit en niet hoeveel bass iets wel of niet geeft.
ok, dit zegt al voldoende :z
maar goed jij kies voor de E2c begrijp ik, ik zou zeggen suc6 met setjes terrug sturen wegens kabelbreuk!
Ik heb de E2 nooit gehoord, de E3 wel en dat waren prima oordopjes (op het draagcomfort na).
De E2's zijn niet aantrekkelijk meer met dopjes als de Vibes en de MylarOne's die beter klinken en minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Verwijderd in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

[ Voor 99% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-06-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Zullen we gewoon ontopic blijven, ipv elkaar af lopen blaten ?

Ik sta op het punt om de Creative Zen Aurvana aan te schaffen (65 euro bij bol.com). Kan iemand mij een reden geven waarom ik voor andere doppen moet gaan? Zijn er voor hetzelfde geld betere doppen te krijgen?

offtopic:
post nr 2.000

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 20-06-2007 13:09 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:20:
[...]

Ben je wel ingelogd?

Zelf heb ik eindelijk tijd gehad om m'n E3c's naar TM Audio op te sturen. Hopelijk krijg ik ze terug voordat ik volgende maand op vakantie ge :)
Sorry , Nee inderdaad dus dat was het probleem, helemaal niet aan gedacht.
Wat was er stuk aan je E3c?
En waarom koop je ze bij TM Audio? Bij MP3shop.nl zijn ze veel goedkoper namelijk kijk maar.:
  1. Prijs----------TM Audio-------------------------------mp3shop.nl
  2. E2c IEM----111,86-----------------------------------89,-
  3. E3c IEM----236,81-----------------------------------179,-
  4. E4c IEM----346,29-----------------------------------269,-
  5. E5c IEM----675,92-----------------------------------Was: 499,-
Voor de E5 betaal je daar dus gewoon 175 Euro meer maakt niet uit hoor als jij dat graag wilt koop je ze toch bij TM.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bericht in LA posten dan?

Overigens; over de kwaliteit van de CX300 icm een ipod...
Heb sinds eergisteren een ipod nano ipv een mini... Moet zeggen dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk minder is dan van die mini...

Meer mensen die datzelfde idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:

Heb sinds eergisteren een ipod nano ipv een mini... Moet zeggen dat de geluidskwaliteit daarvan een stuk minder is dan van die mini...

Lijkt me vrij sterk Ik denk dat de Mini gewoon een geluidje heeft dat beter bij de CX300 past
Overigens word het geluid voor het merendeel bepaalt door de dopjes of IEM en niet door de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:15:
Vandaag de V-Moda Remix M-class oordopjes binnengekregen. [...]

Maar, kort nadat ik ze ingedaan had om even te luisteren, kreeg ik me toch een stekende hoofdpijn! 8)7 Er komt een vrij penetrante geur van de plastic kabelmantel, waar ik dus bijna meteen hoofdpijn van krijg. Ik zal ze een tijd laten luchten; hopelijk verdwijnt de geur daarmee snel...

Zodra ze uitgewasemd zijn ;) , zal ik ze uitgebreider testen en hier m'n ervaringen posten.
Nou, de vermindering van die chemische geur is helaas minimaal. :/ Ik krijg er nog steeds hoofdpijn van en als je de kabel aanraakt/vast pakt ruiken je vingers er ook naar. :(

Ik heb er even op gezocht en vond dit: http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=223849

Er zijn dus meerdere merken en types iem's en oordopjes die kabels van PVC gebruiken, waarin dus een chemisch middel zit om het plastic zachter/soepeler te maken (weekmakers). Nu lijkt er niet echt overtuigend wetenschappelijk bewijs te zijn dat weekmakers schadelijk zijn, maar het feit dat ik er bijna onmiddelijk hoofdpijn van krijg vind ik reden genoeg om deze oordopjes niet gebruiken/kopen.

Mijn V-Moda Remix M-class gaan dus maar in de verkoop denk ik. :|

Heb nog een mailtje naar V-moda gestuurd hierover. Ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MikeyMan schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:

De iPod mini staat juist bekend om z'n brakke geluidskwaliteit. :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus de CX300 gekocht
Geluid is Top,evenals het draagcomfort
Alleen ziet de kabel er een stuk kwetsbaarder uit dan de EX71, gaat deze snel stuk, moet ik bang zijn voor kabelbreuk?
Heeft iemand hier ervaring met Apple In ears? deze zijn vast veel slechter dan de CX300,EX71,EP630 en E2c

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Kanarie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:07:
[...]

De iPod mini staat juist bekend om z'n brakke geluidskwaliteit. :)
Dat slaat vooral op de iPod Mini 1G. Bij de 2G is dat grotendeels opgelost, maar dan nog zou de Nano betere geluidskwaliteit moeten hebben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@jasperp: Ik rol het snoer van mijn CX300 altijd rondom mijn hand op, van het linkeroortje tot het stekkertje, doe nog 1 a 2 slagen van mijn rechteroortje eromheen, en wind om dat klosje het snoer van het rechteroortje (vrij strak). Ik heb niet gemerkt dat het snoer anders is gaan aanvoelen, en al helemaal geen draadbreuk. De kabel is ongeveer net zo dik als de sony prutdingen die ik heb, en die houden het al 2 jaar uit op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:58:
[...]
Nou, de vermindering van die chemische geur is helaas minimaal. :/ Ik krijg er nog steeds hoofdpijn van en als je de kabel aanraakt/vast pakt ruiken je vingers er ook naar. :(
Mijn V-Moda Remix M-class gaan dus maar in de verkoop denk ik. :|

Heb nog een mailtje naar V-moda gestuurd hierover. Ben benieuwd wat ze erover te zeggen hebben.
Anders gewoon een beetje handig gaan doen met soldeerbout.
Dat draad soldeert wel rottig. Eerst de kern er uit halen, en dan de isolatie er af branden werkte bij mijn Philips SHE9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:41:
@jasperp: Ik rol het snoer van mijn CX300 altijd rondom mijn hand op, van het linkeroortje tot het stekkertje, doe nog 1 a 2 slagen van mijn rechteroortje eromheen, en wind om dat klosje het snoer van het rechteroortje (vrij strak). Ik heb niet gemerkt dat het snoer anders is gaan aanvoelen, en al helemaal geen draadbreuk. De kabel is ongeveer net zo dik als de sony prutdingen die ik heb, en die houden het al 2 jaar uit op die manier :)
Mooi dan
en oja,mijn oude sony's ex71 hebben het ook al 2 jaar volgehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:35:
[...]

Dat slaat vooral op de iPod Mini 1G. Bij de 2G is dat grotendeels opgelost, maar dan nog zou de Nano betere geluidskwaliteit moeten hebben.
Ik had een 2g... En afgezien van de bass... De mini klonk veel helderder, terwijl de nano wat wolliger klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:45:
[...]

Anders gewoon een beetje handig gaan doen met soldeerbout.
Dat draad soldeert wel rottig. Eerst de kern er uit halen, en dan de isolatie er af branden werkte bij mijn Philips SHE9500.
Ik zou dat niet doen met zulke oordopjes, ook als je veel ervaring heb met een soldeerbout

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:57
Weet iemand een goede plek om Sony E888 dopjes te kopen? Ik zie wel een aantal advertenties op eBay, maar ik lees hier ook verhalen dat er veel fake spul tussen zit. Ik heb momenteel een setje witte EX71's, maar aangezien ik een Archos 404 ga halen wil ik graag bijpassende dopjes en geen in-ear meer, dat heeft mij absoluut niet kunnen overtuigen. Wat dat betreft zijn de E888's toch de beste dopjes voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Laatst bij conrad een (triple flange sleeves, type cd 287) oortelefoon gekocht. Echt een in-ear oortelefoon kun je het eigenlijk niet noemen, het zijn eigenlijk meer gewone oordopjes met dankzij de sleeves een wat betere houvast (bij mij vallen die normale oordopjes n.l. snel uit mijn oor). Ik heb zelf ook de creative ep-630 waar ik qua bass niet echt onder de indruk van ben. Deze goedkope conrad oordoppen geven een beter bass maar missen daarentegen wel weer de hogere tonen. Vaak valt dit echter met de meeste mp3 spelers goed te compenseren. Voor wat betreft de prijs (7 euro) een leuke aanrader. Wel even wennen om deze sleeves goed in je oren te plaatsen.

O, ja wat betreft omgevingsgeluiden: ze sluiten niet zo goed af als in-ears dit i.t.t. wat er bij conrad op de site staat.

[ Voor 8% gewijzigd door cc12 op 22-06-2007 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Poekoek schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:42:
Weet iemand een goede plek om Sony E888 dopjes te kopen? Ik zie wel een aantal advertenties op eBay, maar ik lees hier ook verhalen dat er veel fake spul tussen zit. Ik heb momenteel een setje witte EX71's, maar aangezien ik een Archos 404 ga halen wil ik graag bijpassende dopjes en geen in-ear meer, dat heeft mij absoluut niet kunnen overtuigen. Wat dat betreft zijn de E888's toch de beste dopjes voor een redelijke prijs?
Ze zijn 36 euro bij bluetin, is een betrouwbaar adres volgens mij... vind het erg goede dopjes, maar het gebrek aan isolatie maakt dat ik ze niet zo vaak meer gebruik (alleen nog maar in stille ruimtes of bijv. in bed). Ik heb ze destijds gekocht bij ishopping4u in Hong Kong, maar kan hun website nu niet meer vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn top 4 is nu kwa geluid
1.V-Moda Vibes
2.Shure E2c
3.Sennheiser CX300
4.Sony EX71
Waar kun je de EP 630,V-moda Bass Freq,Bose Triport & EX90 Plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:44:
Mijn top 3 is nu kwa geluid:
1.Shure E2c
2.Sennheiser CX300
3.Sony EX71
Waar kun je de EP 630,V-moda Vibes (Bass Freq) ,Bose Triport & EX90 Plaatsen?
De Vibes zijn al een klasse beter dan de E2c's. Daarboven zitten de MylarOne X3's en daar weer boven dopjes als de Atrio M5's en Shure SE310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

2 dagen geleden heb ik een ipod 30GB video gekocht. Daarnaast ook nieuwe oordopjes, namelijk de CX300. De bas van die oordopjes gaat wat dieper en strakker dan de EX51 van sony die ik voorheen had, maar het hoog is van de CX300zo blikkerig! Storend gewoon. Ik kan niet wachten totdat ze ingespeeld zijn. Verder hoor ik ook veel ruis, maar dat komt waarschijnlijk van de ipod af. Ik heb ze verder nog niet op een andere geluidsbron geprobeerd, maar die ruis vind ik niet mogen van een mp3 speler van bijna 300 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Younes op 22-06-2007 20:33 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dat "blikkerige" gaat maar deel weg helaas. Ze blijven wat rommelig in het laag en behoorlijk schel in het hoog. De CX300 naar mijn mening absoluut niet het beste < 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mooooody schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:23:
Dat "blikkerige" gaat maar deel weg helaas. Ze blijven wat rommelig in het laag en behoorlijk schel in het hoog. De CX300 naar mijn mening absoluut niet het beste < 50 euro.
Als dat zo is, dan kon ik beter voor de sony gaan. Deze heb ik trouwens gekocht voor 60 Euro... :'(

Eerst maar eens wachten, want er is hier iemand die zegt na 2 weken pas verschil te horen. Klinkt niet echt geloofwaardig als je het mij vraagt, want hoe kun je nou weten hoe ze ook alweer 2 weken klinken? Dat verschil veranderd zo langzaam...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

tja, die sony's schijnen weer zoveel modderige bas te hebben dat je de rest niet hoort. €60 is trouwens wel erg veel :X

@moody: wat raad jij dan aan voor onder de €50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen ze nou met dat muddy van de ex71
ik heb nu de cx300 de bass hiervan is wel wat beter op een ipod gaat de bass wel
op een cd-walkman met bass boost voluit is het veel galm en oorpijnverwekend net als de ex71
de shure e2c klinkt hierop wel strak maar de bass hiervan is gewoon niet hard genoeg
ik wil graag een oordopje met bass zo hard als een ipod hifi maar wel mooi strak zonder veel gedreun en gegalm bestaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wtf?! Waarom wil je de bassboost voluit zetten als je CX300 oordopjes met ingebouwde bassboost hebt? Bassboost is iets voor gammele over-the-ear oordopjes, niet voor de CX300. Die heeft dat niet nodig, net zoals de EX71 8)7

Begrijp je zelf niet dat je een contradictie in termino (of hoe je dat ook spelt) neerzet: "Bass zo hard ... zonder veel gedreun". En gegalm van de bass: dat heb ik nou echt niet gehoord bij een CX300. Maarja, ik zet de equaliser ook niet op +10dB bij 300Hz 8)7

Ik ben met je eens dat de CX300 niet de meest geweldige oordopjes zijn. Helderheid kan beter, net zoals sound staging. Maar een gebrek aan bass ben ik nog niet tegengekomen. Stop je ze wel goed in je oren? Ik merk zelf dat als ik ze niet goed in doe, en er onderdruk ontstaat, dat de bass dan niet goed overkomt. Eigenlijk vind ik de balans van de bass ideaal: als ik met de winamp equalizer ga prutsen kom ik toch steeds weer bij de 0 uit :)

edit:
Jahoor, betrapt!
[quote]Wel wat modderig maar dit komt volgens mij vooral door het lage gewicht en de (te) kleine driver[/]
om je eigen woorden te quoten. Als je niet weet wat 'iedereen' met modderige bass bedoelt, waarom zet je het dan neer? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 22-06-2007 22:48 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.