Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

fsfikke schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:24:
Je hoort het heel erg terug in je oortje als het snoertje ergens tegen aan komt, je jas bijvoorbeeld. Ook wind hoor je vrij veel.
Microfonisch effect bedoelt hij :)
De meeste dopjes met dunne snoertjes hebben daar last van. Als je zeker wil zijn dat je het niet krijgt moet je 1 of 2 prijsklassen hoger gaan kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 02-06-2007 23:01 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Mooooody schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:00:
[...]

De meeste dopjes met dunne snoertjes hebben daar last van. Als je zeker wil zijn dat je het niet krijgt moet je 1 of 2 prijsklassen hoger gaan kijken.
Of à la Shure manier dragen, dus achter de kabels achter je oren langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe verklaar je dan dat de meegeleverde oordopjes bij een mp3 speler me nooit dergelijke probs hebben gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Dat zijn dan ook geen inear dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus vooral een 'probleem' wat voorkomt bij inear dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja zeg wanneer ik de kabel van de ex71 over m'n oren draagt heb ik nog steeds behoorlijk last van microfonisch, dat gaat trouwens erg handig als de kabel aan de ene kant langer is bij de ontknoping.
trouwens als bij de ex71 gaat het detail regelmatig verloren wanneer ik hem dan weer inspeel met pinknoise word het geluid weer goed kan het zijn dat je de ex71 regelmatig opnieuw moet inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:24:
Je hoort het heel erg terug in je oortje als het snoertje ergens tegen aan komt, je jas bijvoorbeeld. Ook wind hoor je vrij veel.
Je kunt dit minder maken door de kabel over je oren heen te leggen, het kan zijn dat je wat gewicht aan de kabel moet hangen om te verkomen dat deze eraf glijd.

Maar een klasse hoger noem je eigenlijk: sound isolator in ear monitor (dopjes die eigenlijk zijn bedoelt voor op het podium dus)

Hierbij is de Shure E2c heel goed maar deze heeft vaak kabelbreuk dus kun je denk beter kan gaan voor de E3c (ik weet niet zeker of deze hier last van heeft maar ik mag hopen van niet voor 180Euris) of een van Ultimate Ears

Trouwens: De E2c heeft vaak kabelbreuk heb ik gehoort en zelf ook gehad, hebben de andere Shure's E3c e.d. hier ook last van? of bijna niet? of veel minder dan de E2c?
Als dit wel zo is zal dit een aardige strop zijn voor Shure.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 08:47:
trouwens als bij de ex71 gaat het detail regelmatig verloren wanneer ik hem dan weer inspeel met pinknoise word het geluid weer goed kan het zijn dat je de ex71 regelmatig opnieuw moet inspelen?
...Kidding?

Ingespeeld is ingespeeld, dat drivertje ga je echt geen tientallen keren opnieuw inspelen met magische ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 08:55:
[...]

Je kunt dit minder maken door de kabel over je oren heen te leggen, het kan zijn dat je wat gewicht aan de kabel moet hangen om te verkomen dat deze eraf glijd.

Maar een klasse hoger noem je eigenlijk: sound isolator in ear monitor (dopjes die eigenlijk zijn bedoelt voor op het podium dus)

Hierbij is de Shure E2c heel goed maar deze heeft vaak kabelbreuk dus kun je denk beter kan gaan voor de E3c (ik weet niet zeker of deze hier last van heeft maar ik mag hopen van niet voor 180Euris) of een van Ultimate Ears

Trouwens: De E2c heeft vaak kabelbreuk heb ik gehoort en zelf ook gehad, hebben de andere Shure's E3c e.d. hier ook last van? of bijna niet? of veel minder dan de E2c?
Als dit wel zo is zal dit een aardige strop zijn voor Shure.
De E3c heeft een stuk dikkere kabels en je hebt veel minder last van dit soort problemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bol.com is de Ep-630 nu 20 euro. Ik wil deze bestellen, is dat een goede keuze voor een Meizu M6 in de prijsklasse van ongeveer € 25 ??? Ik zie nu op markplaats de CX300 voor € 15, kan dat?? of zijn die fake?? En welke zijn beter CX300 of de EP-630???

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Alsjeblieft zeg, had gezocht. Je kan er vanuitgaan dat die €15 dopjes fake zijn. €20 is niet duur voor EP630's. Er zit wel verschil in beide, volgens velen is de Sennheiser wat beter (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:03:
Bij Bol.com is de Ep-630 nu 20 euro. Ik wil deze bestellen, is dat een goede keuze voor een Meizu M6 in de prijsklasse van ongeveer € 25 ??? Ik zie nu op markplaats de CX300 voor € 15, kan dat?? of zijn die fake?? En welke zijn beter CX300 of de EP-630???
De EP-630 is een goede keuze; wat je ook kan nemen is de Crossroads MylarOne -> http://www.jaben.net/shopping.html , deze zijn wel 8 euro duurder

En 15 euris voor een CX300.... faaaaaaaaaaake! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een meizu M6 en ook de EP630 (2 maanden geleden ofzo ook bij bol.com gehaald). Ze zijn zeer fijn, alleen hoor ik wel ruis bij "zachte" muziek en films. Maar normaal gesproken gaat de muziek veel harder dan die ruis en hoor je de ruis dus niet.
Het zijn dus wel heel erg fijne doppen, alleen de ruis is een beetje jammer, maargoed.
Ik ga in ieder geval waarschijnlijk de mylar X3 doppen halen. Kijken of hier de kwaliteit echt zo goed van is. Ik weet echter zeker dat deze ook ruis gaan geven, maarja, niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat vervelend zijn die Shure E500 PTH.

Ik ben nu E4C gewend en probeerde op hetzelfde stuk muziek de E500 PTH uit, het probleem is nu dat je de kleppen van bijvoorbeeld een klarinet hoort sluiten en dat de pendalen van de piano wordt ingetrapt.

Veel te gevoelig die dingen :+

Wel een flinke bass trouwens.. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:27:
Alsjeblieft zeg, had gezocht. Je kan er vanuitgaan dat die €15 dopjes fake zijn. €20 is niet duur voor EP630's. Er zit wel verschil in beide, volgens velen is de Sennheiser wat beter (en duurder).
Idd fake, ik vroeg die gast of ik een keer kon komen kijken, mailt hij dat hij ze alleen verstuurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LED-Maniak schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:45:
Wat vervelend zijn die Shure E500 PTH.

Ik ben nu E4C gewend en probeerde op hetzelfde stuk muziek de E500 PTH uit, het probleem is nu dat je de kleppen van bijvoorbeeld een klarinet hoort sluiten en dat de pendalen van de piano wordt ingetrapt.

Veel te gevoelig die dingen :+

Wel een flinke bass trouwens.. :)
Waarom heb je de SE530's niet gekocht? Zal qua prijs niet veel schelen, er zit wel weer wat nieuwere techniek in.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Mooooody schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:33:
[...]

Waarom heb je de SE530's niet gekocht? Zal qua prijs niet veel schelen, er zit wel weer wat nieuwere techniek in.
Omdat het gewoon dezelfde dopjes zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door borstel op 04-06-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seller: kuen2008( 2 )
Feedback: 75.0% Positive

Lijkt me duidelijk,weinig verkocht en nu al een score vam 75%.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
[...]

en zelfs dan kan je er nog last van hebben. als de muziek op pauze staat hoor je zelfs bij de kabels van vari/utli/voice nog lawaai.

Voordeel van deze inears vind ik wel de verwisselbare kabel (al heb ik met geen enkele oordopen van welk merk of prijsklasse, kabelbreuk gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:15:
[...]
Ik heb nu de echte CX300 binnen. Paar quotes uit de mailwisseling:

[...]

Lekker beleefd enzo, volgende keer weer marktplaats :z

Maargoed: ik heb mijn CX300 binnen. Wat een verschil :o Ontzettend helder geluid, 10x betere pasvorm (ondanks dat ze er hetzelfde uitzien), bijna perfect _/-\o_. Jammer dat het midden en midlaag niet echt uit de verf komt.
Het enige verschil aan de buitenkant (behalve zilver v.s. zwart :+) is dat de sleeves 1mm speling hebben ipv aansluiten. Maar volgens mij was dat bij die nepperds ook zo teon ze nieuw waren.
MBV schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:53:
[...]

[...]

Fijn, da's dus €20 weggegooid geld :@
Die van mij waren €17, van een zekere Joey. Hij had nu echte sennheisers, dus vraag hem van te voren of ze in een seal zitten of in de echte sennheiser verpakking. De laatste zullen wel van een vrachtwagen zijn gevallen ofzo :X. In een seal is altijd fake, volgens sommige users hier. En die fake: daar lusten de honden geen brood van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Mooooody schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Op Ebay. (roaddogonline)
Ik zie dat hij er nu geen meer aanbiedt. Misschien over een paar dagen.
Je kan $130 bieden, dat accept hij altijd. Plus verzending komt het op $159, zo'n 120 euro.

Je kan ook hier de X3's bestellen: http://www.jaben.net/shopping.html
Voor 40 euro incl. verzending heb je dopjes die beter zijn dan de Vibes en in de buurt komen van de M5's. Ik heb ze beide besteld, om ze eens grondig te testen :)
Ik zie dat die Road Dog weer een M5 op eBay heeft staan.. Maar hoe bied je $130 op een buy now advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JJapie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:49:
[...]

Ik zie dat die Road Dog weer een M5 op eBay heeft staan.. Maar hoe bied je $130 op een buy now advertentie?
Inloggen en dan 'make offer'.
Als je geen gecontrolleerde login hebt op Ebay kun je ook niet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Mooooody schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:33:
[...]

De dealer die mij de oordoppen verkoopt meldde dat het exact dezelfde doppen zijn alleen een nieuwe naam gezien de toekomst, meer ook niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Steeds meer wordt de Atrio M5 de hemel in geprezen. Zo ook hier:
the fact that they push air around is the point that makes them so profoundly fun and natural sounding. if you have heard speakers, headphones or monitors in your life, these iems are beautiful. if however you grew up on hearing aids, flat surfaces that profect or bone conduction, the others might do.

they are like headphones as they are in essence, small headphones. even though they are tiny, they isolate well given the right size and fit of flange/comply/foamy etc. with the largest ones, i get the least penetration, but the most comfort and least isolation. the mid fits best as well as giving the best isolation and bass. im not a comply or foamy guy, so i cannot answer on that, but they seem to be excellent for isolation.

as for outside noise, the effect of wind is more apparant. with a dynamic driver, i wonder that they may have a hole opened up somewhere to let air properly flow for sound reproduction - i am not sure.

for the mate who asked about it versus e500 - how close is the sound? not at all close. the e500 is a micro armature sound - use it to tear music apart and notice what needs to change. use it for isolation, for details, for the sound of the night shift change whilst recording - do not use it for music.

they are great for those, but until you try a dynamic driver based iem, you will not know that they truly can sound good, not just gory in details and fine printed. the m5 is just gentle while beging detailed. i find it impossible to compare them as they are too different in internal construction - the m5 is in the great jumble that i have heard the best iem. it has flaws, but all iem do. it will not hiss nearly as badly as the e500 with any source - it will isolate as well or even better as the sound nozzle can be more directly angled toward the ear.

it will not be as sibilant though it reaches higher in the high frequencies and it will give a much more musical presentation of bass and mids.

everyone i have met who has tried my m5 and heard say um2, hd600 dt880 etc - all nice phones - has preferred the m5. that and i prefered the um2 to the e500 for a variety of reasons one of which was a sound preference.

to compare them would be comparing a scalpal to a bread knife. the scalpal is used to cut you up. the bread knife? to give you sustenance. i am quite biased now though i am leery to enter the foggy and murky land of fanboy ism.

as said before - the best iem i have ever heard (all the way to 400$).
Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/images/forum/dfkt/atrio_m5/P6021725-720.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/images/forum/dfkt/atrio_m5/P6021723-720.jpg

Handig tasje waar de D2 (en andere mp3-spelers) ook in passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 04-06-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Woww ziet er ergg goed uit.. ook mooi dat deze buig ijzertjes hebben voor achter de oren. Wel jammer dst het geen verwisselbare kabel is, dat had het nog wat puntjes extra opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

musiqman schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:27:
Woww ziet er ergg goed uit.. ook mooi dat deze buig ijzertjes hebben voor achter de oren. Wel jammer dst het geen verwisselbare kabel is, dat had het nog wat puntjes extra opgeleverd.
Het zijn dopjes van 100 euro he, niet van 500 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ok, mooi geprijst ook dus. (ach die kabeltjes kosten iets van 10 euro inkoops, du dat had r nog wel vanaf gekund toch :P) ben benieuwd naar het geluid.

Ik heb die sennheisers van futuresonic en die klinken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ze zijn $130 op ebay te krijgen (bod doen aan roaddogonline) + verzending. Komt op iets meer dan 100 euro.
Ik heb die sennheisers van futuresonic en die klinken ook goed.
euh, dat zijn 2 verschillende merken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 04-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Laatst online: 08:35
Na alle lovende commentaren heb ik de X3 maar besteld bij Jaben. De reacties via email waren in ieder geval supersnel (antwoord binnen de minuut) dus dat geeft vertrouwen.

Het worden m'n eerste in-ears, hopelijk bevalt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Mooooody schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Ze zijn $130 op ebay te krijgen (bod doen aan roaddogonline) + verzending. Komt op iets meer dan 100 euro.

[...]

euh, dat zijn 2 verschillende merken :)
vergeet de belasting neit ;)

future sonic maakte de inears voor sennheiser op (semi) pro niveau. Werden verkocht met hun inear systemen. nu hebben ze in house gemaakte oordoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Leuke vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/images/forum/dfkt/IEM-Comparison.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zo te zien toch maar geen EX51 testen :+ MylarOne X3 ziet er wel uit als een leuke upgrade vanaf mijn CX300, als dat tabelletje klopt. betere helderheid, betere Sound-stage (hoe goed je instrumenten kan plaatsen, bij de CX300 is dat belabberd) en betere mids. Ik ben er nog niet achter wat het is bij die CX300, winamp equaliser helpt iig niet, maar die middentonen komen niet lekker uit de verf. * MBV loopt ondertussen ook naar het headphones topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:
kan iemand deze dopjes zetten van goed naar het slechts:
ex71,ex90 EP630 ,CX300
op
Graag 4 keer beoordelen per catagorie
Geluidskwaliteit Draagcomfort Degelijkheid Dising
Dit topic is volkomen onleesbaar geworden met al die onzin die je maar uit blijft kramen.. ellenlange lijsten, jezelf quoten, geen edit-knop gebruiken, geen leestekens, onmogelijke vragen stellen of iemand even 50 oordopjes in een bepaalde volgorde wil zetten en dan ook nog aangebrand reageren als iemand je een goed voorstel doet (V-moda Vibe) of de moeite neemt om op die onzinnige vragen in te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:00

Theo

moederbord

Ik wilde de X300 halen, maar ik begin nu toch wel erg te twijfelen, want volgens deze test komt er niet echt gewelid geluid uit..

Stel de Sennheiser MX500 zal in dit schema staan, had deze dan meer rood dan de X300?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Dit topic is volkomen onleesbaar geworden met al die onzin die je maar uit blijft kramen.. ellenlange lijsten, jezelf quoten, geen edit-knop gebruiken, geen leestekens, onmogelijke vragen stellen of iemand even 50 oordopjes in een bepaalde volgorde wil zetten en dan ook nog aangebrand reageren als iemand je een goed voorstel doet (V-moda Vibe) of de moeite neemt om op die onzinnige vragen in te gaan..
4 dopjes veel he? die edit knop vergeet ik steeds,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "edit"-knop, gezond verstand en gebruik van de zoekfunctie zou al erg veel overlast verminderen. Kijk ook eens op head-fi.org, gebruik google voor simpele vragen. We zijn hier geen helpdesk, doe zelf ook eens wat onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
de ety's komen wel heel erg slecht uit die test.......... Maar toch zullen ze een van de betere zijn, de bass is niet veel maar super strak, headstage tjah, maar het hoog is o zo mooi en ze geven zo'n gedetaileerd geluid

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:33:
[...]

Gast, ik ben een beetje op je posts gaan letten maar ik vind je echt ongelofelijk dom en lui. Ga naar GOOGLE!!! typ de naam van het oordopje in en waaauw er gebeurt iets magisch er verschijnen links naar reviews e.d. Misschien een idee om die eerst te lezen. Zoals eerder vermeld, ingespeeld is ingespeeld de oordopjes doen niet PLOP nu ben ik weer niet ingespeeld doe maar opnieuw.

Oja, voordat ik het vergeet: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif GEBRUIK DIE F***ING edit knop nou eens.

[ Voor 21% gewijzigd door Stekeltje op 05-06-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:33:
[...]

Je maakt jezelf hiermee niet bepaald populair. Wat de persoon boven mij ook al zegt, je kan zelf eindelijk eens initiatief tonen door eens te gaan luisteren naar de dopjes of te googlen naar reviews. Wat al veel te vaak gezegd is. Er is niet iets als 'van goed naar slecht', Iedereen heeft zijn eigen ervaring van geluid.

Oh, en indeed, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. Of klik op logout rechtsboven in en log ook niet meer in.

Overigens ben ik van EP630's overgegaan op de Sennheiser PX100. Vind ik toch wat helderder klinken en ik hoor iig nog iets van de buitenwereld :) Geen inears meer dus.

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 05-06-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben op zoek naar een paar goede oordopjes. Ik ga binnenkort (vanavond of morgen, ergens deze week iig) de Creative Zen Vision:M kopen. Nu kan ik daar de EP-630 bij halen, maar nu vroeg ik mij af, zijn er betere in die prijsklasse. Hooguit 30 euro, echt niet verder dan 35. Er is zoveel keus voor dopjes, dat ik het niet meer zie wat nou goed is, wat beter is en wat de beste kwa prijs. In de OP staat wel de EP-630 voor die prijsklasse, vandaar dat ik daar als eerste aan dacht. Aangezien jullie hier de kennis hebben van de dopjes, kom ik om jullie hulp vragen.

Dus: EP-630 nemen, of betere in dezelfde prijsklasse? Liefst wel zwarte, wit is te iPod achtig en vind ik afschuwelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
sorry dubbel 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Exphy op 05-06-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ep630 zullen prima zijn , maar als je echt iets leuks wilt zou ik toch even doorsparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geld is het probleem niet, ik wil gewoon niet al te veel uitgeven aan een goede koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Hero Of Time schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:50:
Geld is het probleem niet, ik wil gewoon niet al te veel uitgeven aan een goede koptelefoon.
Dan klopt je zin toch niet helemaal?

Geld maakt niet uit -> je wil niet veel uitgeven -> het moet goed zijn.

Even doorsparen en een wat hogere klasse nemen lijkt me veel gewenster(gezien de kwaliteitupgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MIjn zin klopt wel. Geld heb ik al, maar wil er niet te veel van uitgeven voor een goede koptelefoon. Wat is dan de beste upgrade van de EP-630 voor een niet te hoge meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Hero Of Time schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:41:
MIjn zin klopt wel. Geld heb ik al, maar wil er niet te veel van uitgeven voor een goede koptelefoon. Wat is dan de beste upgrade van de EP-630 voor een niet te hoge meerprijs?
EP-630: www.bol.com

Crossroads MylarOne's (MylarThree's = iets duurder) www.jaben.net/shopping.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ik zou zeggen de ety er6i's, maar dat hangt af van wat voor soort geluid je wilt. Wat voor soort muziek luister je nu voornamelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verschillende genres. De ene keer is het een rock nummer, dan is het een rustig instrumentaal stuk. In principe vind ik alles wat beter is dan mijn nokia headset en sony el-cheapo oortjes van 15 euro prima. Dat zou dan uitkomen op de EP-630 van Creative. Die Ety ER6i vind ik veel te duur, 100 doller zag ik zo even snel via google. Ik wil eigenlijk ook alles bij 1 winkel halen (via internet bestellen), maar als de koptelefoon in een normale winkel ook te krijgen is, vind ik dat niet erg. Als ik maar niet dubbel verzendkosten en eventuele rembours moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
dan zou ik gewoon gaan voor de ep630, ik was verbaasd over de kawliteit(ik had wel de sharp versie ervan) Maar ik heb op headfi ook een boel positieve dingen gelezen over de mylarthree, voor 57us$ denk ik niet dat je een echte miskoop kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, dan ga ik de EP-630 bij Bol.com bestellen morgen, bij Komplett.nl de speler en paar acc. Dan maar 2x verzendkosten, maar dat haal ik er makkelijk uit met die lage prijs voor de koptelefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Vibes met microfoon :) Ook geschikt voor reguliere iPods
Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/vibe_duo_nero_ad.png?t=1181037110

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u315/loopdoodle/vibe_duo_nero.png?t=1181037136
Plug van het tweede plaatje klopt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damn... Dat ziet er goed uit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Wat commentaar op de AKG K 314 P dopjes (niet in-ear): ik vind het persoonlijk erg fijne dopjes.

Ik zal maar even net doen alsof ik er iets van weet ;) :

pasvorm:
+ blijven goed in de oren zitten
+ ze kunnen eigenlijk niet schuin in je oren zitten o.i.d.; het geluid is dus altijd goed
- had iets afgeronder van vorm mogen zijn voor wat meer comfort
- met foampjes eromheen passen ze niet meer in mijn oren en lijkt het geluid minder goed (maar dat heb ik bij andere dopjes ook)

kabel:
+ licht
+ Y-kabel en niet zo'n onhandige J-kabel zoals bij de meegeleverde iAudio dopjes
+ raakt nauwelijks in de knoop, alleen het gedeelte waar de aders niet aan elkaar vast zitten (waar de dopjes aan zitten) draaien soms om elkaar heen
- doordat het een dubbele ader is (niet één ronde kabel), ietwat stug, maar niet storend
- geïntegreerde volumeregelaar is overbodig, maar verschuift niet al te snel en zal dus niet zo snel slijten (aangezien ik 'm toch niet gebruik)

plug:
- L-vorm had ik liever niet gehad, maar soms is het ook wel weer handig (meestal niet echter)

geluid:
+ weinig lage bas (met EQ aanpassing gewoon 'genoeg'), maar rijk midden en hoog
+ stukken gedetailleerder en rijker geluid dan de meegeleverde oordopjes bij de iAudio G3 en F2
+ ruis die je met de goedkoper/doffe dopjes wordt niet opeens verschrikkelijk aanwezig (zoals met de Ipod oordopjes die ik geprobeerd heb)

Al met al ben ik erg tevreden met deze dopjes, voor zo'n 15 euro (incl. verzendkosten) bij amazon.de gekocht (half zo duur als bij mp3shop.nl!). _/-\o_

Edit: zo te zien zijn de JBL Reference 210 dopjes precies hetzelfde als deze, alleen de kleur verschilt iets. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-06-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Wat heb je aan die microfoon in die Vibes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LVGH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:30:
Wat heb je aan die microfoon in die Vibes??
Tsjah... Wat zou je aan een microfoon hebben...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For MP3 + iPhone
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
MikeyMan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:48:
[...]

Tsjah... Wat zou je aan een microfoon hebben...? 8)7
Misschien dat het kwartje niet viel omdat ze niet zo verschroeiend lelijk wit zijn zoals al die Apple dingen. ;) Maar wie heeft er nou een iPhone? Daar ga je toch geen twee IEMs voor uitbrengen?? Meer mensen zullen er last van hebben dan profijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat denk je van andere telefoons met player-functie? Met een verloopje moet je hier een aardige headset van kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

LVGH schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Eensch ;) Ik voeg me bij dit topic; en heb inmiddels de EX90 besteld. Het probleem was echter wel dat het grootste gedeelte van internationale internetzaken allemaal fake EX90's aanbieden op sites, en dit is natuurlijk voor geen ene meter te controleren.... ja achteraf, als je al betaald hebt :+

Dus toch maar een Nederlandse zaak uitgekozen, kan ik tenminste nog even langs mocht het foutgaan...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:57:
[...]

Maar wie heeft er nou een iPhone? Daar ga je toch geen twee IEMs voor uitbrengen??
Verreweg de meeste V-Moda's worden verkocht in de AppleStore, dus het is niet geheel onlogisch om tegen geringe ontwikkelingskosten ook de iPhone te ondersteunen. V-Moda verkoopt daar meer in-ears dan Shure, Bose, Sony of JBL.
Meer mensen zullen er last van hebben dan profijt.
De Vibe Duo bestaat naast de gewone Vibe. Daarnaast zou de Vibe Duo ook met normale cell phones moeten werken (eventueel d.m.v. een adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 13:43
Is er ook iets over gewone oordopjes, vind dat in ear maar niks... Mijn creative meegeleverd bij de Zen (geen typnummer, een oude nog, mn 2e al 1e was kapot binnen de garantie, rechthoekig ding met blauw scherm) waren echt heel erg goed, mijn nieuwe sony toch een stuk minder (20 euro bij de mediamarkt).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

sdk1985 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:18:
Is er ook iets over gewone oordopjes, vind dat in ear maar niks... Mijn creative meegeleverd bij de Zen (geen typnummer, een oude nog, mn 2e al 1e was kapot binnen de garantie, rechthoekig ding met blauw scherm) waren echt heel erg goed, mijn nieuwe sony toch een stuk minder (20 euro bij de mediamarkt).
Sony E888
Yuin PK2/PK3

Heb zelf geen ervaring met deze dopjes, omdat ik al jaren IEMs gebruik :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
MikeyMan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:00:
Wat denk je van andere telefoons met player-functie? Met een verloopje moet je hier een aardige headset van kunnen maken...
Het probleem is juist die verloopjes.. de meeste telefoonspelers zijn waardeloos en daar veranderen de Vibes niets aan. Ik gebruik mijn Vibes bijvoorbeeld niet met mijn W810i omdat dat totaal geen zin heeft. Ik ken ook geen telefoons met 3.5 mm aansluiting (de iPhone zal die dan wel hebben neem ik aan), maar ik moet erbij zeggen dat ik ze niet allemaal ken. Gaat zo'n microfoontje ook niet ten koste van de geluidskwaliteit? Meestal zorgen extra dingen als volumeregelaars in de snoeren voor extra ruis.
De naam is ook zo pretentieus, 'Duo'..alsof het zo'n noviteit is die de oordopjes ineens veel meer maakt dan gewoon oordopjes. Noem ze dan iVibes ofzo dan weet je meteen wat je eraan hebt. Gelijk ook maar in twee kleuren en er zal ook nog wel een dikke reclamecampagne bij horen.

Maar goed, maakt verder ook niet uit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Sony MDR-E888 zijn een goede optie als je wat meer uit wilt geven (40-45 euro). Maar misschien ben je wel het best af met eenvoudige Sennheisers (MX-400 o.i.d.), kun je ook gewoon bij de MM vinden in tegenstelling tot die Sony's. Bieden geen isolatie, ik zou ze niet willen gebruiken in bus en/of trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Is er ook iets over gewone oordopjes, vind dat in ear maar niks...
Toevallig op deze pagina wel. :) Zie mijn bericht over de AKG K 314 P:
Aham brahmasmi in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

Het zijn geen hifi oordopjes, maar wel de duurste (niet-in-ear) van AKG.

Hier wat info over die Yuin dopjes: http://yuin.7.forumer.com...c84ff72e3324555d78d3a2283
Alleen te krijgen via de UK lijkt het. Prijzen zijn omgerekend ong. 30, 50 en 100 euro, respectievelijk voor de PK3, PK2 en PK1 (die eigenlijk met koptelefoonversterker gebruikt moet worden).

De Sony MDR-888 zijn tegenwoordig niet zo makkelijk meer te krijgen geloof ik...

Edit: De V-Moda Remix M-class lijken ook goede en aantrekkelijke niet-in-ear dopjes te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-06-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
die verloopjes van 3,5 naarut, te klein waardoor ze zo stuk zijn. heb er al 3 gehad op mnpalm treo 750v met windows media player.

Het is wel handig om het ding als metronoom te gebruiken, oortjes inpluggen en gaan met de banaan.

Zo slecht klintk de w810i niet. helemaal neit omdat hij ook is geoptimaliseerd is voor mp3 gebruik, en sony genoeg ervaring heeft op de muziek speler markt lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door musiqman op 06-06-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Overigens de EP630 klinkt heel erg dof en basserig als je overgaat naar de JBL inears. Aanrader dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Laatst online: 21-05-2024
Als iemand me een beetje op weg kan helpen: ik wilde eigenlijk zo'n 30-40 euro uitgeven aan in-ears.
Ben na alle commentaar geneigd om de Sennheiser CX300 ipv de EP630 te kopen bij mn U3, maar ben nog gaan kijken naar aanleiding van GSL hierboven naar de JBL Refrence 220 (via Bol). Heb gisteren een kadootje van 50 euro gekregen, dus zit nu ietsje ruimer.
Voor jullie info: ik luister normaal naar rustige muziek, jazz, rock, koren en orkesten en wil wél details kunnen horen. Ben zelf muzikant en ga deze dopjes ook regelmatig gebruiken om onderweg mixversies van cd's af te luisteren.
Dus wat wordt t: Sennheiser of JBL als jij mocht kiezen? Of nog wat anders in die prijsklasse?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LVGH schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:37:
[...]

Het probleem is juist die verloopjes.. de meeste telefoonspelers zijn waardeloos en daar veranderen de Vibes niets aan. Ik gebruik mijn Vibes bijvoorbeeld niet met mijn W810i omdat dat totaal geen zin heeft. Ik ken ook geen telefoons met 3.5 mm aansluiting (de iPhone zal die dan wel hebben neem ik aan), maar ik moet erbij zeggen dat ik ze niet allemaal ken. Gaat zo'n microfoontje ook niet ten koste van de geluidskwaliteit? Meestal zorgen extra dingen als volumeregelaars in de snoeren voor extra ruis.
De naam is ook zo pretentieus, 'Duo'..alsof het zo'n noviteit is die de oordopjes ineens veel meer maakt dan gewoon oordopjes. Noem ze dan iVibes ofzo dan weet je meteen wat je eraan hebt. Gelijk ook maar in twee kleuren en er zal ook nog wel een dikke reclamecampagne bij horen.

Maar goed, maakt verder ook niet uit.. ;)
Hoe dan ook zal het beter klinken dan met de standaard headset... En beter zitten ongetwijfeld ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
PaulZ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:29:
Als iemand me een beetje op weg kan helpen: ik wilde eigenlijk zo'n 30-40 euro uitgeven aan in-ears.
Ben na alle commentaar geneigd om de Sennheiser CX300 ipv de EP630 te kopen bij mn U3, maar ben nog gaan kijken naar aanleiding van GSL hierboven naar de JBL Refrence 220 (via Bol). Heb gisteren een kadootje van 50 euro gekregen, dus zit nu ietsje ruimer.
Voor jullie info: ik luister normaal naar rustige muziek, jazz, rock, koren en orkesten en wil wél details kunnen horen. Ben zelf muzikant en ga deze dopjes ook regelmatig gebruiken om onderweg mixversies van cd's af te luisteren.
Dus wat wordt t: Sennheiser of JBL als jij mocht kiezen? Of nog wat anders in die prijsklasse?
Als je zelf muzikant bent, en je wilt een kraakheldere sound, dan zou ik eerder geneigd zijn naar de Shure E2C. Ik heb op het moment de CX300 (en m'n E2's zijn voor reparatie terug gestuurd). Ik ben weer blij als m'n Shure's terug komen, want deze klinken een stuk mooier naar mijn idee. Ik zou zelf alleen nooit meer E2's kopen vanwege drie keer kabelbreuk in 2 jaar. :'( Lastige keuze dus.. Ik vind diepe bass als bij de CX300 en de EX71 echt overdreven 'gemaakt'. Ik luister zelf veel rock, maar de sound van veel gitaren komt niet altijd lekker door de bass heen van de CX300 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28

UMD

You don't say

nou,

Ik heb de Creative EP-630, CX300 maar ik raad ten zeerste V-moda Vibes aan.
Ze zijn IETSJE duurder maar dan heb je ook wat. Hele mooie bas, zoals ie hoort. niet overdreven zoals CX300 maar rustig en gecontroleerd. Zoals t hoort bij t nummer.

Ze hebben heel veel detail en een goede soundstage.

Ik vind het echt mega goede oordopjes.

Zeker een aanrader! en gewoon bij mp3shop.nl te krijgen.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind dik 2x zo duur niet ietsje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
PaulZ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:29:
Als ik mocht kiezen: zeker die JBLs. Meer details, betere mids, betere hoge tonen etc. Enige nadeel voor jouw gebruik (buiten de prijs) zou kunnen zijn dat de isolatie minder is, aangezien je het over onderweg luisteren hebt.
V-Moda Vibe zijn leuke en mooie dopjes waar ik zelf veel plezier aan beleef, maar 109 euro vind ik ze niet waard (hebben ze mij ook bij lange na niet gekost >:) ), daarvoor is de bouwkwaliteit te min en het geluid te gekleurd. In die prijsklasse kom je eerder uit bij Altec iM716, Etymotic ER6(i), UE Super.fi 3 en dat werk.

Rond de 40-50 euro zitten ook de Crossroad MylarThree's waar je in dit topic meer info over vindt. Schijnen erg goed te zijn voor hun geld dus misschien is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 01:19:
Wat commentaar op de AKG K 314 P dopjes (niet in-ear): ik vind het persoonlijk erg fijne dopjes.

Al met al ben ik erg tevreden met deze dopjes, voor zo'n 15 euro (incl. verzendkosten) bij amazon.de gekocht (half zo duur als bij mp3shop.nl!). _/-\o_
Ik sta er van te kijken dat je daar kon bestellen vanwege deze zin: 'Versand: Dieser Artikel kann nur in folgende Länder verschickt werden: Deutschland.'

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:28:
[...]

Ik sta er van te kijken dat je daar kon bestellen vanwege deze zin: 'Versand: Dieser Artikel kann nur in folgende Länder verschickt werden: Deutschland.'
Ik heb ze dan ook op een adres in Duitsland laten bezorgen (woon vlak bij de grens). O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-06-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, had even een beetje hoop..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik ben (nog steeds) op zoek naar een setje goede oordoppen. Een eis is dat er een volumeregelaar in moet zitten zoals de Sennheiser MX500 dat ook heeft. Na een zoektocht heb ik geen geschikte doppen gevonden welke binnen mijn budget liggen van rond de 50 euro en een goed geluid weergeven.
Ik weet dat een volumeregelaar de kwaliteit van het geluid iets omlaag brengt. Echter vind ik een volumeregeling belangrijker dan het verlies op kwaliteit.

Weet iemand geschikte doppen welke ingebouwde volumeregelaar hebben? Is de MX500 echt de enige? Mocht het nodig zijn dan kan mijn budget ook omhoog.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ga je een ding garanderen: volumeregelaars zitten alleen op prutskwaliteit-oordopjes, omdat semi-pro's die het geld uit willen geven aan een duur oordopje het nut niet inzien van iets wat de kwaliteit vermindert.
Koop anders een mp3-speler met afstandbediening, die sturen (bijna) altijd de mp3-speler rechtstreeks aan zodat je geen kwaliteitsverlies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:03:
Ik ga je een ding garanderen: volumeregelaars zitten alleen op prutskwaliteit-oordopjes, omdat semi-pro's die het geld uit willen geven aan een duur oordopje het nut niet inzien van iets wat de kwaliteit vermindert.
Koop anders een mp3-speler met afstandbediening, die sturen (bijna) altijd de mp3-speler rechtstreeks aan zodat je geen kwaliteitsverlies hebt.
Hmmm, Shure is blijkbaar prutskwaliteit dus.. ;)

Bij de E4C is een volumeregelaar bijgeleverd namelijk :)

Kan je dan niet beter een losse volume regelaar kopen als hij toch nergens wordt bijgeleverd(bij degene die je wil)? Ik denk dat je dat qua geluid toch haast niet merkt met relatief goedkope oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

met E4C zit je weer op een prijs dat ze een goede volumeregelaar kunnen meeleveren :P

Sorry, I stand corrected :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:03:
Ik wil doppen halen van rond de 50 euro, ik zal dus geen pro doppen kunnen betalen met dit budget. Ik heb een paar weken geleden een nieuwe speler gehaald, dus deze ga ik niet (weer) vervangen.

Ik heb nu de Senheiser MX500, en deze geven ook geen slecht geluid, ze zijn alleen zeer zwak met de basweergave, daarom wil ik ze ook vervangen voor een andere.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

theodouma schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:55:
[...]

Ik wil doppen halen van rond de 50 euro, ik zal dus geen pro doppen kunnen betalen met dit budget. Ik heb een paar weken geleden een nieuwe speler gehaald, dus deze ga ik niet (weer) vervangen.

Ik heb nu de Senheiser MX500, en deze geven ook geen slecht geluid, ze zijn alleen zeer zwak met de basweergave, daarom wil ik ze ook vervangen voor een andere.
Ten eerste:
MBV schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:08:
met E4C zit je weer op een prijs dat ze een goede volumeregelaar kunnen meeleveren :P

Sorry, I stand corrected :$
Ten tweede: tja, €50 is semi-pro, of iig meer dan mijn zusje of een andere gemiddelde nederlander uitgeeft aan oordopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MBV schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Ten eerste:

[...]

Ten tweede: tja, €50 is semi-pro, of iig meer dan mijn zusje of een andere gemiddelde nederlander uitgeeft aan oordopjes :)
Semi-pro zijn de dopjes onder de pro-serie als de Ultimate Ears UE10 van 900 euro.
Semi-pro kun je de Shure E500/SE530 en Westone 2 en 3 noemen.
Alles tot zo'n 200/250 euro is gewoon consumerklasse, of een gemiddelde Nederlander ze nou koopt of niet, ze zijn voor de grote groep gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Shure E2c hoor ik veel ruis en ook een bromtoon als een partable aodiospeler aan een netadaptor licht. Bij veel andere dopjes hoor ik veel minder ruis.
En als ik de Shure E2c aan de computer koppel (max. Vol.) hoor ik na 5 min. m'n oren al piepen, zijn deze echt zo schadelijk? (shadelijker dan gewoon in-ear en open air)
En wat klinkt nu meestal beter de E2c of een Hi-Fi instalatie?
En zijn die I serries van Shure headsets voor je walkman mobiel of gewoon dopjes die je tegelijkertijd op je mp3 en mobiel kan aansluiten? En wat het je er dan voor nodig, zeker een mp3/ipod en dan mobiel met kleinere koptelefoon aansluiting?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:29:
Bij de Shure E2c hoor ik veel ruis en ook een bromtoon als een partable aodiospeler aan een netadaptor licht. Bij veel andere dopjes hoor ik veel minder ruis.
Je oordopjes zijn gevoelig en je MP3 speler produceert gewoon wat ruis. Wat is daar raar aan?
En als ik de Shure E2c aan de computer koppel (max. Vol.) hoor ik na 5 min. m'n oren al piepen, zijn deze echt zo schadelijk?
You just made my day. :D

Is het niet geheel logisch dat je oren tegen gaan stribbelen als er te hard geluid ingaat? Common sense. Dit is met elk setje dopjes/koptelefoon zo.

-edit-
Dat is toch echt gewoon persoonlijk. Je wil of een vrij neutrale sound (de Shure) of wrs. redelijk gekleurd geluid (een hi-fi installatie).
En zijn die I serries van Shure headsets voor je walkman mobiel of gewoon dopjes die je tegelijkertijd op je mp3 en mobiel kan aansluiten? En wat het je er dan voor nodig, zeker een mp3/ipod en dan mobiel met kleinere koptelefoon aansluiting?
Ehrm? Op die dopjes zit gewoon een 3,5' jackplug en op apparaten met zo'n uitgang kun je ze aansluiten.

Nogmaals: eigen research, gezond verstand.

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 08-06-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En als ik de Shure E2c aan de computer koppel (max. Vol.) hoor ik na 5 min. m'n oren al piepen, zijn deze echt zo schadelijk? (shadelijker dan gewoon in-ear en open air)
Ehm, jij hangt oordopjes aan een line-out die op vol volume signaal geeft? :'( Wanneer wil je doof zijn? (bijna) Ongeacht* welke consumer-grade oordopjes of hoofdtelefoon je aan je computer hangt, vol volume is meer dan 90dB en dus ontzettend schadelijk. Arbo-norm was max 1 uur op 80dB, anders krijg je gehoorbeschadiging. Dus doe je oren een lol: zet dat ding zachter. Dan kan je over 10 jaar ook nog naar je muziek luisteren :) En het voordeel van die e2c's is toch juist dat je geen omgevingsgeluid hoort, en dus de muziek fijn zacht kan laten staan :?

* er zijn oordopjes met 100 ohm impedantie, die zouden het misschien nodig kunnen hebbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
ik heb vandaag de Sony MDR - EX71 gehaald. Echt een heel mooi geluid, ben geen audioenthousiasteling, maar kan het verschil toch merken. Nu zag ik toevallig in de mediamarkt in-ear dopjes van Philips met antigeluid. Maar dat is alleen ruisonderdrukking volgens mij. Ik heb al een headset met antigeluid maar dat geluid is met het antigeluid nou niet heel geweldig. Iemand al ervaring met de Philips?

edit: Ik hoef tegenwoordig volgens mij het geluid nu ook een stuk zachter om van de muziek te kunnen genieten. Ik heb de iPod net op iets meer als een kwart staat tot de helft. Vroeger zette ik met me telefoon en de HPM-70 van sonyericsson toch een stuk harder.

[ Voor 28% gewijzigd door CR35 op 09-06-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herhaling; we zijn GEEN helpdesk. Specificeer je vragen (wat voor HiFi installatie?) en ga zelf eens op onderzoek uit. Omdat ik toch de minste niet ben; zoek eens op "The HISSBUSTER".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Hmm, het rechter dopje van mijn EX71 is nu echt kapot. Ik kan blazen en zuigen wat ik wil, maar er komt geen geluid meer uit.. Mooooody, heb jij je nieuwe dopjes al binnen? Ik twijfel nog steeds tussen den M5 en de X3. De laatste is qua prijs wel errug aantrekkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:37:
[...]
Herhaling; we zijn GEEN helpdesk. Specificeer je vragen (wat voor HiFi installatie?) en ga zelf eens op onderzoek uit. Omdat ik toch de minste niet ben; zoek eens op "The HISSBUSTER".
Oke, Oke, een normale Hi-Fi keten niet overdreven goed of slecht.
De E2c klonk bij mij een stuk beter als een Hi-Fi keten van JVC (170 Euro) maar dat mag van mij ook wel voor die prijs van de E2c (90 Euro) ik zal alleen nooit meer E2c's kopen want,kabelbreuk,kabelbreuk,kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JJapie schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:54:
Hmm, het rechter dopje van mijn EX71 is nu echt kapot. Ik kan blazen en zuigen wat ik wil, maar er komt geen geluid meer uit.. Mooooody, heb jij je nieuwe dopjes al binnen? Ik twijfel nog steeds tussen den M5 en de X3. De laatste is qua prijs wel errug aantrekkelijk..
Heb ze nog niet binnen, maar na nog wat reviews en ervaringen gelezen te hebben denk ik dat de M5 duidelijk de betere van de 2 is. Maar goed, ik ga ze testen als ik ze heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Ik heb nu juist de witte Ipod in-ear oortjes gekocht, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit over het algemeen, alleen het aan doen is wat moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
chukkepukke schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:24:
Ik heb nu juist de witte Ipod in-ear oortjes gekocht, ik ben zeer tevreden over de kwaliteit over het algemeen, alleen het aanin doen is wat moeilijk.
Daar moet je aan wennen.

(En wat moet je met ipod inear oordopjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Offtopic: Jou nick lijkt op die van mij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
chukkepukke schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:42:
Offtopic: Jou nick lijkt op die van mij!!!
offtopic:
tsss, terwijl jij niet eens in het echt chuck heet :9

[ Voor 4% gewijzigd door OfferedPoet op 09-06-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb gisteren wat verloopjes binnengehad waarmee ik m'n cx300 op m'n SE K750i kan aansluiten. En moet zeggen dat de overmatige bass van de oordopjes hiermee wel erg naar voren komt. Heb er met m'n ipod totaal geen last van, maar op de k750i zijn de lage tonen nogal nadrukkelijk aanwezig. Lijkt dus erg afhankelijk van de 'speler'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
MikeyMan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:09:
Heb gisteren wat verloopjes binnengehad waarmee ik m'n cx300 op m'n SE K750i kan aansluiten. En moet zeggen dat de overmatige bass van de oordopjes hiermee wel erg naar voren komt. Heb er met m'n ipod totaal geen last van, maar op de k750i zijn de lage tonen nogal nadrukkelijk aanwezig. Lijkt dus erg afhankelijk van de 'speler'.
Een portable amplifier aansluiten, en je bass is dan wss perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, vind het geluid op m'n ipod prima hoor... Heb -gelukkig- ook nog niet beter gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer informatie over de nieuwe Vibe Duo;
Last year's Vibe brought new style to the premium earphone market. In June v-moda will release VIBE Duo ($100), which combines a microphone with Vibe earphones, black fabric cable, and chrome metal accents. Two versions - black ("Nero") or chrome - will be offered at the start; each includes a clip to stabilize the microphone on your shirt, three sets of silicone ear tips to match your ears, and a stylish leater carrying case.
Afbeeldingslocatie: http://www.koltontech.com/sites/vmoda/acquire/vmoda%20images/VIBE%20DUO/_w/duo_accessories_1025_tif.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.koltontech.com/sites/vmoda/acquire/vmoda%20images/VIBE%20DUO/_w/vibe_duo_nero_1025_tif.jpg
quote: valkolton
this is val with v-moda. the vibe duo IS real, and yes the first photos that wasnt in the ad are semi-photoshopped, but I believe the ad photos are real (we had to create the photos/ads sometimes before we finish the product with long media lead times).

the plug, cable, microphone, and y-connector are all new designs.

plug - easier to pull out and more grip as people wanted. works in ALL standard stereo 3.5mm jacks yet also works on iPhone (and other cell phones with an adapter). stress relief added.

cable - sturdy fabric cable that doesnt have ANY memory effect and NO microphonics

microphone - sleek and small mic for if you have or plan to get an iphone, and we'll have adapters for other phones.

y-connector - stress relief added.

best of all even though its enhanced we are keeping it the same price @ $99... but it'll only be available at Apple store and v-moda.com. they will be in VERY limited production initially, seriously I think v-moda.com is only getting like 200 pieces for preorder and the rest go to apple so if you want one place an order soon as it is on v-moda.com tomorrow.

and right now you can get it in any color you want - as long as its nero (all black with chrome accents)

take care ya'll... sorry been so underground lately but we're ramping up and working hard on new products so havent been able to be in community much.

best,

val
Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.