Wat commentaar op de
AKG K 314 P dopjes (niet in-ear): ik vind het persoonlijk erg fijne dopjes.
Ik zal maar even net doen alsof ik er iets van weet

:
pasvorm:
+ blijven goed in de oren zitten
+ ze kunnen eigenlijk niet schuin in je oren zitten o.i.d.; het geluid is dus altijd goed
- had iets afgeronder van vorm mogen zijn voor wat meer comfort
- met foampjes eromheen passen ze niet meer in mijn oren en lijkt het geluid minder goed (maar dat heb ik bij andere dopjes ook)
kabel:
+ licht
+ Y-kabel en niet zo'n onhandige J-kabel zoals bij de meegeleverde iAudio dopjes
+ raakt nauwelijks in de knoop, alleen het gedeelte waar de aders niet aan elkaar vast zitten (waar de dopjes aan zitten) draaien soms om elkaar heen
- doordat het een dubbele ader is (niet één ronde kabel), ietwat stug, maar niet storend
- geïntegreerde volumeregelaar is overbodig, maar verschuift niet al te snel en zal dus niet zo snel slijten (aangezien ik 'm toch niet gebruik)
plug:
- L-vorm had ik liever niet gehad, maar soms is het ook wel weer handig (meestal niet echter)
geluid:
+ weinig lage bas (met EQ aanpassing gewoon 'genoeg'), maar rijk midden en hoog
+ stukken gedetailleerder en rijker geluid dan de meegeleverde oordopjes bij de iAudio G3 en F2
+ ruis die je met de goedkoper/doffe dopjes wordt niet opeens verschrikkelijk aanwezig (zoals met de Ipod oordopjes die ik geprobeerd heb)
Al met al ben ik erg tevreden met deze dopjes, voor zo'n 15 euro (incl. verzendkosten) bij
amazon.de gekocht (half zo duur als bij mp3shop.nl!).
Edit: zo te zien zijn de
JBL Reference 210 dopjes precies hetzelfde als deze, alleen de kleur verschilt iets.
[
Voor 25% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 07-06-2007 17:46
]