Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kheb nu ook die creative ep-630's maar ik vind er nog niet zo'n bijzonder geluid uit komen.
Ik ga hem maar eens goed inspelen 1 dezer dagen.

Nog tips of trics?

[ Voor 7% gewijzigd door Daywalk3r op 26-05-2007 14:21 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Daywalk3r schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:21:
Kheb nu ook die creative ep-630's maar ik vind er nog niet zo'n bijzonder geluid uit komen.
Ik ga hem maar eens goed inspelen 1 dezer dagen.

Nog tips of trics?
andere kopen, inspelen maakt niet zo heel veel uit. Maar wat ik doe is ze 2 daagjes aan de radio zetten, redelijk hard(harder dan je normaal zou luisteren) maar niet dat ze vervormen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
MBV schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:53:
[...]

[...]

Fijn, da's dus €20 weggegooid geld :@
Die doppen in de sealing zijn altijd fake. Heb nu verschillende van 5 leveranciers getest en bleken allemaal nep te zijn. Als je hem betaald heb via paypal dan zou ik een geschil starten om je geld terug te krijgen.

Gesealde kosten overigens maar 8 euro maximaal :/

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 26-05-2007 15:50 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pinjataaa schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:29:
Tip, Logitech heeft in-ear oordopjes voor de PSP voor maar 10 tot 15 euro.
Deze zijn van hele goede kwaliteit en kunnen gewoon voor je mp3 speler gebruikt worden :)
is al bekend maar voor 16 euro heb ik liever de EP-630's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

GoldenSample schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:13:
[...]

is al bekend maar voor 16 euro heb ik liever de EP-630's
16 euro? waar dat?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 18:58
Goedkoopste tweakers pricewatch
pricewatch: Creative EP-630 (In-Ear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik doe mijn V-Moda Vibes in de verkoop. Amper gebruikt, originele doos, garantie en alle bijgeleverde sleeves zijn ongebruikt (ik heb de sleeves van mijn oude cx300's gebruikt). Ze zijn 2 klasses beter dan de hier veel-geprezen CX300 dopjes, dan heb je een idee over de geluidskwaliteit.......
Reden: Kennis verkoopt zijn E500 voor een vriendenprijsje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 26-05-2007 20:01 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat bij van die kleine bedragen de verzendkosten het altijd onnodig duur maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Is het ook mogelijk om zelf foamies te maken voor de ep-630?
Ik heb wat zitten prutsen met foamies, maar het lukte mij niet echt, ze sealden of niet goed af of ze lieten de muziek niet goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 16:39

Theo

moederbord

Ik ben op zoek naar goede oordoppen als vervangen van mijn MX500, bij de volumeregelaar begint het draad los te raken en ik vind de basweergave een klein beetje zwak. Als speler heb ik de Meizu M6. (volgens velen is het geluidsklwaliteit equivalent aan die van bijvoorbeeld Cowon)

Mijn budget is ongeveer 50 euro (ongeveer, dus kan gerust ook wel een tientje meer zijn) en ik wil de doppen halen bij een (web) winkel in Nederland en niet via Ebay of Marktplaats, dit omdat ik dan zeker weet dat ik geen namaak heb en wel garantie.

Mijn eisen zijn uiteraard dat er een goed helder geluid uitkomt en dat de doppen goed zijn in de basstonen. Ook lijkt het mij erg handig als de doppen het omgevelingsgeluid tegen kunnen houden. De MX500 heeft een volumeregelaar, en deze vind ik eigelijk best handig, het liefst zie ik deze ook terug op mijn nieuwe doppen.
Hoe hard de oordoppen kunnen vind ik niet belangrijk, ik heb ze nooit hard staan en zal dat oko nooit doen.

Ik zelf zat te kijken naar de X300 van Sennheiser. Deze doppen zijn volgens velen erg goed en onderdrukken het ongevingsgeluid erg goed. Alleen hebben deze doppen geen volumeregelaar in het draad zitten. Ik ben geen doppen tegengekomen (op de MX500 na) welke deze regelaar wel hebben.

Is de X300 voor mij de beste keus oordoppen, of zijn er met mijn budget betere oordoppen te krijgen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
In dat budget denk ik inderdaad de CX300. Of misschien zelfs de EP630, volgens vele zijn ze het zelfde, maar toch iets goedkoper.

Je zou misschien kunnen kijken naar de Creative Zen Aurvana, zijn de goedkoopste oordopjes met balanced armatures. In plaats van een 'normale' driver van de CX300/EP630. Ze kosten 69e, maar tot 15augustug krijg je 15e retour, dus ook dicht bij je budget.

Ik gok dat de Aurvana gebalanceerder klinken, minder bass (modderig), en helderer geluid door de balanced armatures. Ik zou even wat reviews doornemen.

Ben je een echte 'basshead' > CX300, wil je gewoon natuurlijk geluid, dan komen ze Aurvana's dichter in de buurt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn ep 630 zijn vandaag voor de derde keer kapot gegaan. Drie keer precies hetzelfde een kant gaf veel meer geluid dan de ander. Gelukkig kon ik de vorige twee keren de doppen onder de garantie vervangen. Maar dat geld nu dus niet meer. Ik heb 70 euro voor nieuwe welke moet ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee of de foamies van sure op de sennheiser cx300 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

LED-Maniak schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Die doppen in de sealing zijn altijd fake. Heb nu verschillende van 5 leveranciers getest en bleken allemaal nep te zijn. Als je hem betaald heb via paypal dan zou ik een geschil starten om je geld terug te krijgen.

Gesealde kosten overigens maar 8 euro maximaal :/
Hij had nu via een 'andere leverancier' (andere vrachtwagen/jattex :?) betere gekregen, in originele verpakking van Sennheiser. Als het goed is krijg ik die nu opgestuurd tegen een kleine bijbetaling. Niet via Paypal, 'gewoon' overgemaakt. wat maakt dat uit eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MikeyMan schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:02:
Iemand enig idee of de foamies van sure op de sennheiser cx300 passen?
Shure?
Daar zijn nogal wat verschillende types van. Maar geen van allen zal op een CX-300 passen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
MBV schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:15:
[...]

Hij had nu via een 'andere leverancier' (andere vrachtwagen/jattex :?) betere gekregen, in originele verpakking van Sennheiser. Als het goed is krijg ik die nu opgestuurd tegen een kleine bijbetaling. Niet via Paypal, 'gewoon' overgemaakt. wat maakt dat uit eigenlijk :?
PayPal heeft buyersprotection; als iets nep is, of hij heeft je bedonderd, dan krijg jij je geld terug van PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geld van Paypal naar je bankrekening sturen kost 1 Euro, dus als het om een klein bedrag gaat is dat niet zo handig.
Verder kan je met die protection altijd nog het originele bedrag van de neppe dopjes terugeisen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:38:
Mn ep 630 zijn vandaag voor de derde keer kapot gegaan. Drie keer precies hetzelfde een kant gaf veel meer geluid dan de ander. Gelukkig kon ik de vorige twee keren de doppen onder de garantie vervangen. Maar dat geld nu dus niet meer. Ik heb 70 euro voor nieuwe welke moet ik nemen?
Kan ik je medium dopjes misschien dan overnemen, ik ben mijn medium dopjes kwijt geraakt :(?
Zou je me misschien daarover willen mailen of pm'en of pb'en? Bij voorbaat dank ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ruim 2 jaar de ex71 echter word het hoog steeds scheller en de bass steeds modderiger zijn ze versleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

nieuws!

Afbeeldingslocatie: http://futuresonics.vista.com/store/image/1mu7p/Universal_Fit_Earphones_NEW_Atrio_Series_TM_model_m5_Black_Professional_Earphones.jpg

De Futuresonics Atrio M5's worden de hemel in geprezen op head-fi.org:
http://www.head-fi.org/fo...?t=234707&highlight=atrio

http://www.futuresonics.com/atrio/index.html

Er wordt gezegd dat je ze voor $130 op Ebay kan kopen, dat komt neer op minder dan 100 euro. Het geluid zou passen bij dopjes van $200-$250.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

100 euro voor wat oordopjes vind ik toch maar veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
ljd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:05:
100 euro voor wat oordopjes vind ik toch maar veel
Dan ben je zeker nieuw hier :P

Ik ben wel benieuwd hoe deze tegen de Crossroads X3 opneemt (45 euro, maar ze zeiden op head-fi.org dat deze de UE-10 PRO kon verslaan)

Nou heb ik de X3, maar deze zijn nog niet ingespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:29:
[...]

Dan ben je zeker nieuw hier :P

Ik ben wel benieuwd hoe deze tegen de Crossroads X3 opneemt (45 euro, maar ze zeiden op head-fi.org dat deze de UE-10 PRO kon verslaan)

Nou heb ik de X3, maar deze zijn nog niet ingespeeld
Bij Jaben besteld? Hoe lang duurde het voordat je ze had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ben benieuwd naar een vergelijking tussen de X3 en M5's.
Ik denk dat M5's meer potentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Bij Jaben besteld? Hoe lang duurde het voordat je ze had?
Ik dacht iets van 4 werkdagen..
Maar stuur een mailtje naar "uncle wilson", hij geeft echte kortingen :)
Zo kreeg ik bij de Crossroads amp 20$ korting
Mooooody schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:27:
Ben benieuwd naar een vergelijking tussen de X3 en M5's.
Ik denk dat M5's meer potentie hebben.
Maar de M5 is wel 2,5x zo duur :P

[ Voor 27% gewijzigd door OfferedPoet op 29-05-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Chuckiej schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:46:
[...]

PayPal heeft buyersprotection; als iets nep is, of hij heeft je bedonderd, dan krijg jij je geld terug van PayPal.
Let op! het overmaken naar rekening duurt max 2 weken. En de buyersprotection is waardeloos, dus bouw daar niet te veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik heb afgelopen zaterdag de Bose in-ear Triport gehaald omdat ik gelezen had dat deze erg goed waren. Ik ben er achter gekomen dat het volume van deze oordopjes helaas gelimiteerd word, als ik mijn als ik hem op mijn ipod aansluit moet ik hem voluit zetten wil ik fatsoenlijk wat horen. Dat is met de doorsnee ipod oordopjes helemaal niet het geval dus dat is wel flink minder.

Heeft iemand een idee hoe dit ongedaan gemaakt kan worden ????

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Hallo,

Ik ben van plan om vandaag de shure E2C's te gaan bestellen, nu zag ik op verschillende plaatjes dat het snoer achter je rug langsloopt... Is dit wel handig icm een mp3-speler?
Moet je ze dan over je schouder doen ofzo??

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

crazylegs schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:
Hallo,

Ik ben van plan om vandaag de shure E2C's te gaan bestellen, nu zag ik op verschillende plaatjes dat het snoer achter je rug langsloopt... Is dit wel handig icm een mp3-speler?
Je kan het snoer over je rug laten lopen, zelf doe ik het liever anders.

Dopje in, snoer over m'n oren heen, draad voorlangs naar beneden laten gaan. Werkt ook perfect.

Dat over je oren laten lopen is wel aan te raden ivm microphonics.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:58
Dragons schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:06:
Ik heb afgelopen zaterdag de Bose in-ear Triport gehaald omdat ik gelezen had dat deze erg goed waren. Ik ben er achter gekomen dat het volume van deze oordopjes helaas gelimiteerd word, als ik mijn als ik hem op mijn ipod aansluit moet ik hem voluit zetten wil ik fatsoenlijk wat horen. Dat is met de doorsnee ipod oordopjes helemaal niet het geval dus dat is wel flink minder.

Heeft iemand een idee hoe dit ongedaan gemaakt kan worden ????
Dat is geen volume limiet, de gevoeligheid van deze dopjes is simpelweg nogal laag. Ik heb er trouwens geen probleem mee met mijn mp3speler (iAudio D2), die hoef ik maar 50% open te zetten om nog goed geluid te krijgen.

Ik zal binnenkort eens een klein vergelijkje posten tussen de Creative EP-630, de Bose TriPort in-ear en de MylarOne X3 die deze week binnenkomt van www.jaben.net

Kan in ieder geval al zeggen dat de Bose beter klinkt dan de Creative, maar niet dusdanig beter dat het prijsverschil gerechtvaardigt is (30 om 100 euro). Ook is de seal/isolatie van de Creative beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
crazylegs schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:
Hallo,

achter je rug zit perfect, niemand die het ziet en je heb er ook geen last van. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:24:
[...]

achter je rug zit perfect, niemand die het ziet en je heb er ook geen last van. :)
kan je je mp3-speler dan nog wel makkelijk kwijt in de binnenzak van bijvoorbeeld je jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
crazylegs schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
[...]

kan je je mp3-speler dan nog wel makkelijk kwijt in de binnenzak van bijvoorbeeld je jas?
opzich is dat geen probleem. Het werkt alleen even anders.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 29-05-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Laatst online: 09-09 13:51
crazylegs schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
[...]

Je kunt ze ook achter je oor doorhalen (moet zowiezo) en dan voor je schouders langs, niet over je rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

fsfikke schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:07:
Ik zou zweren dat ik met die dingen in m'n oor alle apparaten langs ben eglopen en het heb getest. Maar nu heb ik net hetzelfde rondje nog eens gedaan en het is dus toch maar alleen het rechter dopje dat het doet, de linker doet het niet goed.
Hij doet het wel heel zachtjes, er is dus nog geluid uit te krijgen daarom denk ik niet aan een kabelbreuk. Ik heb al zitten blazen e.d. maar dat heeft niet geholpen...
Het kan toch niet zo zijn dat goede oordopjes een maximale levensduur van 6 maanden hebben?
Ik heb hetzelfde gehad; Ik was ermee gaan fietsen in een ontzettende hoosbui en hij was volgelopen en het water had wat oorsmeer meegenomen, waardoor het filter verstopt was :P

Maargoed, voor twee of drie tientjes hebben de mannen van tmaudio het weer voor me gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:02:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad; Ik was ermee gaan fietsen in een ontzettende hoosbui en hij was volgelopen en het water had wat oorsmeer meegenomen, waardoor het filter verstopt was :P

Maargoed, voor twee of drie tientjes hebben de mannen van tmaudio het weer voor me gefixt :)
al eens geprobeerd om het dopje in je mond te nemen en dan heel hard te zuigen en te blazen en waar te zuigen? Kan zijn dat de driver van zijn plek is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand deze dopjes op volgorde zetten van de beste tot de slechste?:
Ultimate Ears : UE 10 pro, UE 7 Pro, UE 5 pro, UE 5-c UE-Hybrid , UE-5 Ambiend ,UE Triple.fi 10 Pro, UE Super.fi 5 Pro, UE Super.fi EB, UE Super.fi 3 Studio, UE Metro.fi 2
Shure: PTH E500 ,E5 , E4, E3 , E2,
Bose: Triport
Sennheiser: CX-300
Sony: MDR-EX71, MDR-EX90
Creative: Aurvana, Zen Aurvana,EP 630 ,EP 635
V-Moda: Vibe Flashback Chrome, Bass Freq Black
Philips: , SBCHN060, SHN2500, SHE9600, SHE9500
Koss:, Plug, Sparkplug
AKG: K 324 P
Etymotic Research: ER4P, ER6, ER6i
Skullcandy's Smokin' Buds
JBL: Reference 220
Nou dat waren ze dan (ik hoop dat iemand al deze kent, haha) Het gaat mij in de lijst echt puur om de geluidskwaliteit (zuiverheid) dus niet hoe weinig hoog of hoeveel bass ze geven (ik vind wel als je nergens een "hoge" noot kan vinden het geluid niet bepaald juist is, het moet dus wel hoorbaar blijven (dus niet, wat zing je? ofzo.,) dat heeft er niks te maken hoe goed het geluid is, dit is een kwestie van smaak, maar de kwaliteit is een feit. je mag uiteraad ook de lijst invullen tot hoever je ze kent, noem a.u.b. ook wat je beter vind of wat verbeterd mag worden voor die prijs. Ga nu a.u.b niet zeggen de Shure E2c is goed ,De Sony MDR-EX71 is slecht want de EX71 is ook een stuk goedkoper, beoordeel zo b.v.,: ik had meer verbetering verwacht tegenover de EX71 ik vind de E2c duur betaald, ik vind de EX71 beter klinken voor zijn geld. Of ik vind de verbetering terech zijn geld waard. kortom beoordeel tegenover de prijs.
P.s. niet per merk beoordelen maar in z'n geheel bv.: Shure E3c
Bose Triport
Shure E2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:22:
Ultimate Ears : UE 10 pro, UE 7 Pro, UE 5 pro, UE 5-c UE-Hybrid , UE-5 Ambiend ,UE Triple.fi 10 Pro, UE Super.fi 5 Pro, UE Super.fi EB, UE Super.fi 3 Studio, UE Metro.fi 2
Nou dat waren ze dan (ik hoop dat iemand al deze kent, haha) Het gaat mij in de lijst echt puur om de geluidskwaliteit (zuiverheid) dus niet hoe weinig hoog of hoeveel bass ze geven (ik vind wel als je nergens een "hoge" noot kan vinden het geluid niet bepaald juist is, het moet dus wel hoorbaar blijven (dus niet, wat zing je? ofzo.,) dat heeft er niks te maken hoe goed het geluid is, dit is een kwestie van smaak, maar de kwaliteit is een feit. je mag uiteraad ook de lijst invullen tot hoever je ze kent, noem a.u.b. ook wat je beter vind of wat verbeterd mag worden voor die prijs. Ga nu a.u.b niet zeggen de Shure E2c is goed ,De Sony MDR-EX71 is slecht want de EX71 is ook een stuk goedkoper, beoordeel zo b.v.,: ik had meer verbetering verwacht tegenover de EX71 ik vind de E2c duur betaald, ik vind de EX71 beter klinken voor zijn geld. Of ik vind de verbetering terech zijn geld waard. kortom beoordeel tegenover de prijs.
Bose Triport
Shure E2c
Zo he, dat is aardig wat werk, al die dopjes van goed naar slecht te ordenen :P

Maar ieder zijn smaak he, de een vindt de Shure e3c beter dan de Etymotic ER6i, de andere andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ewald ! schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:31:
[...]

al eens geprobeerd om het dopje in je mond te nemen en dan heel hard te zuigen en te blazen en waar te zuigen? Kan zijn dat de driver van zijn plek is gekomen.
Hmm daar heeft het zeker mee te maken.
Net even hard gezogen, geblazen en weer gezogen, resultaat helemaal geen geluid meer :D
Na wat gepruts nu een beetje geluid, vanochtend had ie iets meer maar wel minder volume dan het rechter dopje.
Ik denk dat ik m'n CX300's maar open ga maken en deze op ga sturen, inmiddels het eerste contact gehad met Shure, nog niet over een factuur oid gepraat.

Damn wat een brak geluid geven die CX300's zeg :'(
Veel ste veel bass ook. Hopelijk komen die Shures sne lterug dan verkoop ik deze weer.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 29-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Bose Triport
Shure E2c
je vergeet de voicetronic vt01, vt02, vt05

en de futuresonic/sennheiser ie3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
OlivierF schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:55:
[...]

Je kunt ze ook achter je oor doorhalen (moet zowiezo) en dan voor je schouders langs, niet over je rug :)
heb je zo je nek wel eens proberen te draaien, zelfs met zon verplaatsbaar ringetje om de 2 kabels l en r blijf je vaak haken als je nek draaid. ik doe m gewoon achter langs. en dan de mp3 in broekzak. achterlangs en dan vie de schouder alleen bij haast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alsof 1 iemand al die dopjes heeft vergeleken :{
En geluid is nogsteeds iets wat iedereen anders ervaart, dus de term 'goed' en 'slecht' geluid is heel lastig. Je kan de bekende fora (bijv. head-fi.org) uitpluizen naar de gemiddelde mening van de forummers. Als die massaal enthousiast zijn over een bepaald product, weet je bijna zeker dat je een goede koop hebt.

Van de dopjes die ik lange tijd in mijn bezit heb gehad is dit de volgorde van de geluidkwaliteit hoe ik die ervaar (van minder naar beter):

EX71 (waardeloze dopjes) --> CX300 (erg leuk voor de prijs) --> Shure E3 (goed hoog en mid, minder laag) --> V-Moda Vibe (allround goed, betaalbaar)

Over 2 weekjes ontvang ik de Atrio M5's. Die moeten een klasse beter zijn dan de Vibes tegen een geringe meerprijs.

[ Voor 27% gewijzigd door Mooody op 29-05-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Laatst online: 09-09 13:51
musiqman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:06:
[...]

heb je zo je nek wel eens proberen te draaien, zelfs met zon verplaatsbaar ringetje om de 2 kabels l en r blijf je vaak haken als je nek draaid. ik doe m gewoon achter langs. en dan de mp3 in broekzak. achterlangs en dan vie de schouder alleen bij haast ;)
Ik heb nergens last van... Naja laat het hem maar zelf proberen, dan komt hij er snel genoeg achter he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
ja idd. je kan m ook met zon clipje waar je een mob. tel. headset mee vast gebruiken en dan vastmaken aan je shirtje of hemd. blijft t gegarandeedeerd zitten.

keuze genoeg dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschilt ook weer per merk en model. Met mijn EP630 krijg ik heel snel jeuk in m'n nek als ik ze achterlangs doe. Heb er toen een plakbandje omheen gedaan om zo dat effect te krijgen met dat verschuifbare stukje plastic. Met m'n Shure E2c en UE10 Pro heb ik geen jeuk en iritaties. Ligt eraan welk soort snoer er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
ik zit nu te wachten op de postbode die mij de doppen komt brengen :D i'll keep you posted!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! Er komt een distributiecentrum voor Crossroads Europe in Nederland. Ik sprak gisteren met Wilson en de eerste distributie shipment wordt volgende week vanuit Singapore verstuurd. De prijzen worden wel wat hoger ;( maar de afhandeling en garantieclaims moeten zo sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Keep us posted.

Ik zit namelijk ook te denken aan de mylar threes. Heb je toevalig een grove schatting van de prijs? Wat ik bij mp3 spelers vaak zie is dat je achter de prijs (in dollars) gewoon een euroteken kan zetten. En dat het zoveel duurder wordt. Daar hoop ik op, want 57 euro heb ik er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:34:
Bedankt voor de info. Keep us posted.

Ik zit namelijk ook te denken aan de mylar threes. Heb je toevalig een grove schatting van de prijs? Wat ik bij mp3 spelers vaak zie is dat je achter de prijs (in dollars) gewoon een euroteken kan zetten. En dat het zoveel duurder wordt. Daar hoop ik op, want 57 euro heb ik er voor over.
Ehh... Hij is $57 -> rond de 40 euro ofzo --> Free international shipping.. Mijn X3 werd glipte gelukkig door de douane :)
http://www.jaben.net/shopping.html

Je kan betalen met PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb m'n setje sleeves binnen... Wel zwarte, wat opzich een beetje vreemd is op witte doppen...

Vraag me trouwens nogsteeds af of ik wel echte cx300 heb... Draadje blijft erg fragiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Hmm daar heeft het zeker mee te maken.
Net even hard gezogen, geblazen en weer gezogen, resultaat helemaal geen geluid meer :D
Na wat gepruts nu een beetje geluid, vanochtend had ie iets meer maar wel minder volume dan het rechter dopje.
Ik denk dat ik m'n CX300's maar open ga maken en deze op ga sturen, inmiddels het eerste contact gehad met Shure, nog niet over een factuur oid gepraat.

Damn wat een brak geluid geven die CX300's zeg :'(
Veel ste veel bass ook. Hopelijk komen die Shures sne lterug dan verkoop ik deze weer.
doe het nog eens , en nog eens. je moet zuigen, blazen, zuuuuuuuuiiiiiiigennnn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
1776e post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:36:
Verschilt ook weer per merk en model. Met mijn EP630 krijg ik heel snel jeuk in m'n nek als ik ze achterlangs doe. Heb er toen een plakbandje omheen gedaan om zo dat effect te krijgen met dat verschuifbare stukje plastic. Met m'n Shure E2c en UE10 Pro heb ik geen jeuk en iritaties. Ligt eraan welk soort snoer er gebruikt wordt.
Waarom zou je in hemelsnaam met oordopjes van 30 Euro's gaan luisteren terwijl je een professionele IEM van 1000 Euro bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Omdat hij ook wel eens wil horen wat bass is :+

Ehm, ik ga die echte CX300 (als ze bevallen) aan mijn telefoon-headset vastmaken. Misschien doet safrane-biturbo dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke is de beste en welke daarna:, Sennheiser CX300, Sony MDR-EX71,Sony MDR-EX90,Bose Triport,Shure E2c,V-Moda Vibes,UE Metro.fi 2, Creative EP630
Ik heb momenteel de EX71 maar deze (2 jaar oud) klinkt niet zo best meer.
Ik zit te denken aan de :Creative EP630,EX71,EX90,CX300
De shure E2c heb ik al gehad maar wil deze niet meer hebben omdat deze telkens kabelbreuk had, bovendien vond ik het gebruik er van erg tegenvallen (draagcomfort ,plaatsen)
zeg hoe horen jullie trouwen de telefoon als je geen Walkman phone hebt, trilfunctie ofzo, of wijzen je medemensen je erop.

Wat is het geluid/draagcomfort/kabelkwaliteit (stug, soepel,sterk,slap)
van de ex71,ex90 EP630 ,CX300

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:48:
Welke is de beste en welke daarna:, Sennheiser CX300, Sony MDR-EX71,Sony MDR-EX90,Bose Triport,Shure E2c,V-Moda Vibes,UE Metro.fi 2, Creative EP630
De shure E2c heb ik al gehad maar wil deze niet meer hebben omdat deze telkens kabelbreuk had, bovendien vond ik het gebruik er van erg tegenvallen (draagcomfort ,plaatsen)
zeg hoe horen jullie trouwen de telefoon als je geen Walkman phone hebt, trifunctie ofzo, of wijzen je medemensen je erop.
Je plaatst de CX300 en zelfs de EX71's boven de Vibes? :P

En ja, trilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, ik bedoel welke de beste zijn niet welke de beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de EX90 niet echt beter is dan de EX71 kwa geluid, meer materiele verbetering, betere sterkere kabel,hipper dising
Bass wel iets minder

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:48:
zeg hoe horen jullie trouwen de telefoon als je geen Walkman phone hebt, trilfunctie ofzo, of wijzen je medemensen je erop.

Wat is het geluid/draagcomfort/kabelkwaliteit (stug, soepel,sterk,slap)
van de ex71,ex90 EP630 ,CX300
Ik heb trouwens gehoort dat de EX90 niet veel beter is dan de EX71 kwa geluid, maar meer materiele verbetering sterkere kabel,hipper dising

welke van deze (ex71,ex90 EP630 ,CX300) kan ik het beste nemen (ik zoek dopjes met stevige bass maar niet zo krachtig dat de vocalen niet goed hoorbaar zijn, uiteraad duidelijk zuiver geluid , een dunne sterke soepele kabel ,hoog draagcomfort, graag in het voledig wit (dus niet geelwit zoals de ex71 of grijswit zoals de ipod oordopjes kabel)
Ik zie dat de EP630 een stuk goedkoper is, maar is het geluid ook veel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Ik heb trouwens gehoort dat de EX90 niet veel beter is dan de EX71 kwa geluid, maar meer materiele verbetering sterkere kabel,hipper dising

welke van deze (ex71,ex90 EP630 ,CX300) kan ik het beste nemen (ik zoek dopjes met stevige bass maar niet zo krachtig dat de vocalen niet goed hoorbaar zijn, uiteraad duidelijk zuiver geluid , een dunne sterke soepele kabel ,hoog draagcomfort, graag in het voledig wit (dus niet geelwit zoals de ex71 of grijswit zoals de ipod oordopjes kabel)
De EX71 sluiten hier dus niet helemaal bij aan, de Bass (overigens ook wat moderig) overstremt een groot deel van de vocalen,het geluid vind ik niet altijd even duidelijk,dunne sterke soepele kabel: klopt als een bus, hoog draagcomfort: zeker wel, wit:niet helemaal meer gebroken wit (geelwit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij oordopen vaak Technische
specificaties staan maar weet nog steeds niet echt wat ze betekenen kan iemand me dat uitleggen?
(specificaties Gehaald van de Sony website).
Gesloten type
JA

Open Air-type
NEE

Dynamisch type
JA

Capaciteit (W)
0,1

Driver unit (mm)
13,5

Diafragma
PET

Frequentie (Hz)
5-24.000 (ik heb wel een gehoort dat een breder frequentie bereik niet altijd een beter geluid hoeft te zijn) bij Shure dopjes word dit niet vermeld waarom niet? wat is het Frequentie dan daarvan?

Gevoeligheid (dB/mW)
100,0 (ik zie bij hele goedkope dopjes soms staan 122dB kunnen deze lichte goedkope dopjes dan soms harder dan de Shure E2c met 105dB gevoeligheid die maar liefs 30 gram weegt (5x zo zwaar dan 5 gram)

Magneet
Neodymium (ze zeggen vaak dat neodymium magneten beter zijn echter de ipod oordopjes hebben deze ook en deze klinken niet echt geweldig)

Impedantie (ohm)
16,0

Volumeregeling
NEE (vermindert deze het geluid?)

Type kabel
OFC Litz-neksnoer (wat is dit voor kabel?)

Stekker
L-vormige stereoministekker (goud) (wat is het verschil tussen een zilvere stekker en gold plated behalve dan de kleur)

Gewicht (g)
6.0 (is groter gewicht betere kwaliteit?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:33:
Frequentie (Hz)
5-24.000 (ik heb wel een gehoort dat een breder frequentie bereik niet altijd een beter geluid hoeft te zijn) bij Shure dopjes word dit niet vermeld waarom niet? wat is het Frequentie dan daarvan?
Frequentiebereik betekent weinig als er niet bijstaat welke afwijking erbij hoort.
Gevoeligheid (dB/mW)
100,0 (ik zie bij hele goedkope dopjes soms staan 122dB kunnen deze lichte goedkope dopjes dan soms harder dan de Shure E2c met 105dB gevoeligheid die maar liefs 30 gram weegt (5x zo zwaar dan 5 gram)
Hogere gevoeligheid betekent dat ze makkelijker aan te sturen zijn door een portable player.
Magneet
Neodymium (ze zeggen vaak dat neodymium magneten beter zijn echter de ipod oordopjes hebben deze ook en deze klinken niet echt geweldig)
Zegt op zichzelf niets
Impedantie (ohm)
16,0
Lagere impedantie zorgt ervoor dat de koptelefoon makkelijker aan te sturen is door je portable player. Bij hogere impedanties (>100?) heb je eigenlijk een koptelefoonversterker nodig.
Volumeregeling
Ingebouwde glijweerstand, gaan vaak snel stuk.
Type kabel
OFC = Oxygen free copper. Bullshit-term die gemeengoed geworden is, boeit niet.
Stekker
L-vormige stereoministekker (goud) (wat is het verschil tussen een zilvere stekker en gold plated behalve dan de kleur)
Niet boeiend.
Gewicht (g)
Is een zwaardere computer altijd sneller dan een lichtere?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Er is een edit knop he ;)

Ik denk dat de Vibes je wel zal bevallen.
Of anders de CrossRoads MylarOne X3. Die zouden moeten klinken als dopjes van $200 voor de prijs (incl. verzending) van ongerekend 45 euro. Heb zojuist een paar besteld om te luisteren naast mijn Atrio M5's. De minste dopjes verkoop ik weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de douane als je de MylarOne X3's besteld? Ik heb gelezen dat ze er door kunnen glippen? Maar als ze hem dan wel "opmerken" hoeveel moet je dan bijbetalen,
hoe moet je dit doen,
hoe krijg je hier bericht van,
en hoelang duurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

19% BTW + 4% invoerrechten. Er zal dus maximaal zo'n 10 euro bij komen.
Je krijgt 4-8 weken na ontvangst een acceptgiro hiervan.

[ Voor 29% gewijzigd door Mooody op 30-05-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Alles wat boven de €45 inclusief verzendkosten zit, wordt opengemaakt/belast!

Geintjes als verzenden als "gift" werken niet.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

shaggy8675 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:58:

Ja, maar als je er gift op schrijft moet je niet zo dom zijn om er wel op te schrijven dat er iets in zit van $400 8)7

Mijn Shure's zijn ook zonder problemen door de douane gekomen.
Mooooody schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:49:
19% BTW + 4% invoerrechten. Er zal dus maximaal zo'n 10 euro bij komen.
Je krijgt 4-8 weken na ontvangst een acceptgiro hiervan.
Hangt heel erg af van de koerier, UPS klaart alles van te voren in bij de douane en stuurt je daarna een rekening. Maar als de douane alles zelf moet doen kan het voor wat vertraging zorgen.

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 30-05-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53

Mijn UE super.fi 5 Pro, zijn prima aankomen vanuit de VS. Gift aangekruist, en verstuurd met zogenaamde 'langzame' post (USPS), duurde 10 dagen, dan heb je al minder kans dat er iets open gemaakt wordt. Of ik had gewoon geluk. Anders had ik een flinke aanslag gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

drensenbrink schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Mijn UE super.fi 5 Pro, zijn prima aankomen vanuit de VS. Gift aangekruist, en verstuurd met zogenaamde 'langzame' post (USPS), duurde 10 dagen, dan heb je al minder kans dat er iets open gemaakt wordt. Of ik had gewoon geluk. Anders had ik een flinke aanslag gekregen ;)
Ook ik had geluk, gewoon aangegeven dat ik net als de gemiddelde Amerikaan niet graag tax betaal.
Gift $25.- O-)

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb anders pas een multimeter met een nieuwaarde van 600 euro (Fluke 189) vanuit de US laten komen voor 250 dollar. Op het pakket stond "broken Multimeter, Gift". Heb geen euro hoeven betalen aan de belasing

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specificaties staan maar weet nog steeds niet echt wat ze betekenen kan iemand me dat uitleggen?
Gesloten type
JA

Open Air-type
NEE

Dynamisch type
JA

Capaciteit (W)
0,1

Driver unit (mm)
13,5

Diafragma
PET

Frequentie (Hz)

Gevoeligheid (dB/mW)

Magneet

Impedantie (ohm)
16,0

Volumeregeling

Type kabel

Stekker

Gewicht (g)
Sorry maar kun je dat nog een keer uit leggen? en dit keer iets duidelijker? ik snap er geen zak van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:10:
[...]

Er is een edit knop he ;)

Ik denk dat de Vibes je wel zal bevallen.
Of anders de CrossRoads MylarOne X3. Die zouden moeten klinken als dopjes van $200 voor de prijs (incl. verzending) van ongerekend 45 euro. Heb zojuist een paar besteld om te luisteren naast mijn Atrio M5's. De minste dopjes verkoop ik weer door.
Ik vroeg niet om V-Moda Vibes (dat zijn zeker van die dopjes met een hoop bass gedreun maar wat kwalitatief nog geen euro waard is, bovendien vind ik 100 euro te duur 50 euro is wel zo'n beetje mijn grens) en die CrossRoads hoef ik ook niet (nooit van dat merk gehoort)
maar die in mijn lijstje staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Frequentiebereik betekent weinig als er niet bijstaat welke afwijking erbij hoort.

[...]

Hogere gevoeligheid betekent dat ze makkelijker aan te sturen zijn door een portable player.

[...]

Zegt op zichzelf niets

[...]

Lagere impedantie zorgt ervoor dat de koptelefoon makkelijker aan te sturen is door je portable player. Bij hogere impedanties (>100?) heb je eigenlijk een koptelefoonversterker nodig.

[...]

Ingebouwde glijweerstand, gaan vaak snel stuk.

[...]

[...]

Niet boeiend.

[...]

Is een zwaardere computer altijd sneller dan een lichtere?
Kun je dat nog een keer uileggen en nu iets duidelijker? ik snap er geen zak van!
Bovendien ben je ook nog een paar onderdelen vergeten of overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand deze dopjes zetten van goed naar het slechts:
ex71,ex90 EP630 ,CX300
op
Graag 4 keer beoordelen per catagorie
Geluidskwaliteit Draagcomfort Degelijkheid Dising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:23:
[...]

Kun je dat nog een keer uileggen en nu iets duidelijker? ik snap er geen zak van!
Nou... Denk dat je er met die info wel uit moet komen... Ik zou me als ik jou was dan ook even verdiepen in het onderwerp...

Dit zijn nogal basale dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MikeyMan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Nou... Denk dat je er met die info wel uit moet komen... Ik zou me als ik jou was dan ook even verdiepen in het onderwerp...

Dit zijn nogal basale dingen...
^^ met hem.

Veel duidelijker kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Omdat je het zo lief vraagt ;)
Gesloten type
JA
Open Air-type
NEE
Gesloten betekent dat de omstanders geen/weinig geluid horen, en jijzelf geen/weinig geluid van buiten.
Dynamisch type
JA

Capaciteit (W)
0,1
Het vermogen dat ze kunnen hebben = De hoeveelheid energie die ze maximaal verbruiken. Net zoals een gloeilamp. Zegt dus niks over het geluid
Driver unit (mm)
13,5
De doorsnede in millimeters van de driver. Zegt weinig over het geluid, maar meestal betekent groter iets meer bass en minder hoog.
Diafragma
PET
Materiaal waarmee het gemaakt is. Zegt niks over het geluid.
Frequentie (Hz)
Frequentie: de hoogte van de tonen die kunnen worden weergegeven. Je kan, als je hele goede oren hebt, geluid horen van 30Hz tot 18.000Hz (18.000Hz = 18KHz). Maar als er niet bij staat hoeveel minder geluid ze geven bij 30Hz dan bij 1KHz, dan zegt dit helemaal niks: waarschijnlijk geeft hij bij 5Hz bijna geen geluid meer, en bij 24KHz ook niet.
Gevoeligheid (dB/mW)
Als je er 1 milliwatt in stopt, komt er 100dB uit. Gecombineerd met het maximum vermogen heeft deze dus een maximum volume van 100dB. 80dB is hard zat, en wordt je al doof van.
Magneet
Materiaal waarvan de magneet gemaakt is. Dit is een hele sterke magneet, dus met een heel licht magneetje krijg je toch een sterk magneetveld. Waarschijnlijk is dit dopje dus lichter daardoor. Voor geluid: niet boeiend
Impedantie (ohm)
16,0
Hoe lager, hoe minder 'moeite' je walkman hoeft te doen om hem in beweging te krijgen. Bij 100 Ohm is het vereiste voltage veel hoger, omdat de weerstand hoger is (U = I*R, zoek maar op 'vermogen' op Wikipedia).
Volumeregeling

Type kabel
is door mijn bovenbuurman al beantwoord, lijkt me. Neksnoer: 1 oortje zit 'rechtstreeks' vast, de andere gaat achter je nek langs.
Stekker
Gold-plated kan niet roesten, en heeft dus minder problemen met contact maken. Zilver kan gaan roesten, en dan kan je contact gaan wegvallen. En ik mag hopen dat je weet wat L-vormig betekent :X
Gewicht (g)
Gaat een Mercedes harder dan een BMW? Deze kan zo licht zijn dankzij neodymium magneet, een andere (zwaardere) magneet kan best slechter zijn.

Als je meer wilt weten zul je specifieke vragen moeten stellen. Je had zelf toch wel kunnen verzinnen wat L-vormig, vermogen, frequentie en nog wat van die dingen zijn? :X En open/gesloten staat ook wel in de TS, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:29:
kan iemand deze dopjes zetten van goed naar het slechts:
ex71,ex90 EP630 ,CX300
op
Graag 4 keer beoordelen per catagorie
Geluidskwaliteit Draagcomfort Degelijkheid Dising
Design is persoonlijk, denk je ook niet? Het comfort is bij de Sony's beter, de Creative en Sennheiser zullen beter klinken. Draadbreuk zou bij sommige EX71's een probleem kunnen zijn, mijn EX70 is echter onverwoestbaar. Bij Creative zou de QC minder strikt zijn, dan bij Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman

[...]

Niet boeiend.

[/quote]

pardon.. wel degelijk boeiend dus. Dit soort kabels zijn een stuk beter omdat er geen zuurstof in de kabel zit en dus bijv. geen oxidatie/roest kan vorallen. Dus zeker wel belangrijk (vaak zijn deze kabels ook een stuk duurder, kijk maar eens naar de hd-12-13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:23:
[...]

Nu begin ik met toch serieus af te vragen of je geen kloontje bent. Eigen inzet en onderzoek wordt verwacht ipv. dat je mensen vraagt even wat dopjes te categoriseren en op een rijtje te zetten qua kwaliteit (wat een persoonlijke ervaring is). Daarnaast ben je gewoon vrij bot bezig na een goed bedoelde uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:18:
[...]

Ik vroeg niet om V-Moda Vibes (dat zijn zeker van die dopjes met een hoop bass gedreun maar wat kwalitatief nog geen euro waard is, bovendien vind ik 100 euro te duur 50 euro is wel zo'n beetje mijn grens) en die CrossRoads hoef ik ook niet (nooit van dat merk gehoort)
maar die in mijn lijstje staan
De Vibes hebben juist een heel gebalanceerd geluid, de CX300 en EX71 niet. Dat is gewoon een feit.

En als je niets wil weten van dingen die je niet kent, is je keuze inderdaad beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Val Kolton over zijn Vibes
We figure the other brands will fill out the market with "flat" models, we like our models to have a little extra body. We tune for rock, and house music mainly... classical et al should sound good too, but this is secondary to our "house rockin soul" brand mantra.
Promo praatje op V-Moda.com
q: what is a “sculpted sound curve”?

a: We call our frequency response our “sculpted sound curve”, as our engineers have specially crafted the curve for over a year to perfect the final sound. It is designed to actually mimic the sweet and warm sound signature of my favorite hi-fi stereo speakers* costing thousands of dollars a piece. As one can see, the curve is amazingly straight and there is no bass roll-off which produces extremely detailed basslines. The slight “smiley face” in the 500hZ to 2kHz range is designed to slightly accentuate the bass and produce the warm soundstage. The gentle dropoff in the high-range was carefully designed to not sound to “harsh” or “clinical”, and is actually very good for in-ear-monitors.
Val Kolton heeft B&W Signature 805 speakers, dus dat zit wel goed. Neutraal zijn de doppen dus niet, wel gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

musiqman schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:52:

[...]

Niet boeiend.

[/quote]

pardon.. wel degelijk boeiend dus. Dit soort kabels zijn een stuk beter omdat er geen zuurstof in de kabel zit en dus bijv. geen oxidatie/roest kan vorallen. Dus zeker wel belangrijk (vaak zijn deze kabels ook een stuk duurder, kijk maar eens naar de hd-12-13)
Mag jij mij in een dubbelblinde test, van twee kabels met dezelfde doorsnede, overtuigen van het nut. Hetzij doordat jij het verschil kan horen, hetzij doordat ik het verschil kan horen. Oh ja, wat ook mag: een natuurkundige proef, waaruit blijkt dat het signaal tussen 20Hz en 20KHz beter wordt doorgegeven. Ik geloof namelijk dat in geen van de drie proeven een verschil meetbaar zal zijn. Vziw is OFC een marketingterm, 2% duurdere kabels kan je ineens 500% duurder verkopen ;)

Het enige wat zou kunnen helpen is dat OFC langer meegaat. Hoeveel oordopjes heb jij langer dan vijf jaar achter elkaar gebruikt?

En los daarvan: ik denk dat een dikkere kabel veel meer invloed zou hebben op de geluidskwaliteit.

Ik heb nu de echte CX300 binnen. Paar quotes uit de mailwisseling:
Ik heb nu weer een ander adres en ik heb nu tijdelijk de oordopjes in de originele verpakking van Sennheiser, ik heb ze getest en ze hebben inderdaad een wat beter geluid dan de 'andere CX300's in de gesealde verpakking'.

Wat moet ik dan met die oordopjes die je me weer toestuurt. Ik kan daar totaal niets mee, u koopt ze bij mij en u zegt achteraf dat u niet tevreden bent. Ik vindt dit een beetje moeilijk om op te lossen.

Een zaak aanspannen jah. Ik wist niet eens dat ze nep waren. Maar oke dan gebruik ik de oordopjes die je mij toestuurt maar voor eigen gebruik. Als jij ze opstuurt naar:
Lekker beleefd enzo, volgende keer weer marktplaats :z

Maargoed: ik heb mijn CX300 binnen. Wat een verschil :o Ontzettend helder geluid, 10x betere pasvorm (ondanks dat ze er hetzelfde uitzien), bijna perfect _/-\o_. Jammer dat het midden en midlaag niet echt uit de verf komt.
Het enige verschil aan de buitenkant (behalve zilver v.s. zwart :+) is dat de sleeves 1mm speling hebben ipv aansluiten. Maar volgens mij was dat bij die nepperds ook zo teon ze nieuw waren.

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 31-05-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag jij mij in een dubbelblinde test, van twee kabels met dezelfde doorsnede, overtuigen van het nut. Hetzij doordat jij het verschil kan horen, hetzij doordat ik het verschil kan horen. Oh ja, wat ook mag: een natuurkundige proef, waaruit blijkt dat het signaal tussen 20Hz en 20KHz beter wordt doorgegeven. Ik geloof namelijk dat in geen van de drie proeven een verschil meetbaar zal zijn. Vziw is OFC een marketingterm, 2% duurdere kabels kan je ineens 500% duurder verkopen

Het enige wat zou kunnen helpen is dat OFC langer meegaat. Hoeveel oordopjes heb jij langer dan vijf jaar achter elkaar gebruikt?

En los daarvan: ik denk dat een dikkere kabel veel meer invloed zou hebben op de geluidskwaliteit
Doe zelf maar eens een dubbelblinde test. OFC koper maakt wel degelijk verschil. Ik geloofde het zelf ook niet maar heb eens een middag verschillende interlinks geprobeerd (goedkope koperen, OFC koper, zilver/koper mix en zilver). Met dezelfde Neutrik pluggen en dezelfde iPod/amplifier combinatie. Je hoort zeker het verschil. Zilver/koper is erg duidelijk, koper/OFC koper is subtieler maar er is een verschil te horen. Als je jouw voorbeeld van een natuurkundige proef doortrekt dan zou een Sauvignon Blanc 2005 net zo moeten smaken als een Sauvignon Blanc 2000. Het is immers dezelfde wijn natuurkundig en chemisch gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met dat verschil dat je mond/neus nog altijd veel nauwkeuriger is dan chemische analyse, op sommige punten. Je oor is daarentegen veel minder nauwkeurig dan meetapparatuur. Ik doe graag mee in een dubbelblinde test ;), maar denk je niet dat bij oordopjes een dikkere kabel met een betere isolatie meer verschil zou uitmaken dan koper/OFC koper? Oxigen Free Copper koper :? ;)
Even een controlevraag: heb je die test blind uitgevoerd, of wist je van te voren welke beter was? Je brein is een raar ding qua perceptie, als je weet dat iets duurder/beter is klinkt het vaak een stuk beter.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit dezelfde discussie was als de kabels van €500/meter van exact de gelijke lengte, waar ook niemand het verschil meer kan horen. Kennelijk heb ik me vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp. standaard kan de Shure E5(122dB, 110ohm) op een Mp3 niet harder dan iemand die praat maar waneer je er een hoodftelefoon versterker tussen doet kan die net zo hard als een popconcert zonder vervorming, kwaliteits verlies en verlies van detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:54:
[...]
Design is persoonlijk, denk je ook niet? Het comfort is bij de Sony's beter, de Creative en Sennheiser zullen beter klinken. Draadbreuk zou bij sommige EX71's een probleem kunnen zijn, mijn EX70 is echter onverwoestbaar. Bij Creative zou de QC minder strikt zijn, dan bij Sennheiser.
wat bedoel je met QC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:49:

Gaat een Mercedes harder dan een BMW? Deze kan zo licht zijn dankzij neodymium magneet, een andere (zwaardere) magneet kan best slechter zijn.
Maar de kwa;iteit van de Shure E2c zal toch ook voor een groot deel door de buizing gevormt worden (bijna geluidsdicht,dubbele klankkast (voor de driver en achter de driver) dat het geluid van binnen doortrekt naar de omgeving en zo een hoge, realistiche studio geluid creert, dat wat weg heeft van een live performance,
als je de speakers van de ipod oordopjes in de E2c monteerd klinkt het geluid volgens mij al heel wat beter, de buizing van de ipod dopjes lijkt net een vibrator je ziet en voelt ze trillen in je oren en handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quality control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:09:
dus als ik het goed begrijp. standaard kan de Shure E5(122dB, 110ohm) op een Mp3 niet harder dan iemand die praat maar waneer je er een hoodftelefoon versterker tussen doet kan die net zo hard als een popconcert zonder vervorming, kwaliteits verlies en verlies van detail.
Sja, waarom zou je dat willen? Tenzij je graag van gehoorbeschadiging houdt enzo. Als je hem wat zachter zet kan je beter alle klanken horen dan dat je je oren eruit blaast.

Net waar je van houdt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:27:
[...]

Maar de kwa;iteit van de Shure E2c zal toch ook voor een groot deel door de buizing gevormt worden (bijna geluidsdicht,dubbele klankkast (voor de driver en achter de driver) dat het geluid van binnen doortrekt naar de omgeving en zo een hoge, realistiche studio geluid creert, dat wat weg heeft van een live performance,
als je de speakers van de ipod oordopjes in de E2c monteerd klinkt het geluid volgens mij al heel wat beter, de buizing van de ipod dopjes lijkt net een vibrator je ziet en voelt ze trillen in je oren en handen.
Dat heeft te maken met hoe de materialen in elkaar zitten, het ontwerp erachter. Maar dat de koptelefoon van de lidl dezelfde materialen gebruikt als Sure wil nog niet zeggen dat ze dezelfde geluidskwaliteit hebben, toch :?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:09:
Hét voordeel van in-ears is nou juist dat je het geluid 'van buiten' grotendeels blokkeert, zodat je geen hoog volume nodig hebt. Maar je sure E5 zal je harder moeten zetten op je mp3-speler, dat klopt. Zolang die dat kan zonder vervorming is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zijn die EX71 zo slecht dan? of zijn er slechtere dopjes voor het zelfde geld of duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Jasperp, heb jij ooit eens van een edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif)knop gehoord omfg, je post 3-4 posts achter elkaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Stekeltje op 02-06-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:20
Mooooody schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:25:
[...]

Alsof 1 iemand al die dopjes heeft vergeleken :{
En geluid is nogsteeds iets wat iedereen anders ervaart, dus de term 'goed' en 'slecht' geluid is heel lastig. Je kan de bekende fora (bijv. head-fi.org) uitpluizen naar de gemiddelde mening van de forummers. Als die massaal enthousiast zijn over een bepaald product, weet je bijna zeker dat je een goede koop hebt.

Van de dopjes die ik lange tijd in mijn bezit heb gehad is dit de volgorde van de geluidkwaliteit hoe ik die ervaar (van minder naar beter):

EX71 (waardeloze dopjes) --> CX300 (erg leuk voor de prijs) --> Shure E3 (goed hoog en mid, minder laag) --> V-Moda Vibe (allround goed, betaalbaar)

Over 2 weekjes ontvang ik de Atrio M5's. Die moeten een klasse beter zijn dan de Vibes tegen een geringe meerprijs.
Waar heb jij de Atrio's besteld en voor hoeveel? Mijn EX71 is aan het overlijden, en ik wil graag iets beters.. De Atrio M5 leek me een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JJapie schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:48:
[...]
Waar heb jij de Atrio's besteld en voor hoeveel? Mijn EX71 is aan het overlijden, en ik wil graag iets beters.. De Atrio M5 leek me een goede optie.
Op Ebay. (roaddogonline)
Ik zie dat hij er nu geen meer aanbiedt. Misschien over een paar dagen.
Je kan $130 bieden, dat accept hij altijd. Plus verzending komt het op $159, zo'n 120 euro.

Je kan ook hier de X3's bestellen: http://www.jaben.net/shopping.html
Voor 40 euro incl. verzending heb je dopjes die beter zijn dan de Vibes en in de buurt komen van de M5's. Ik heb ze beide besteld, om ze eens grondig te testen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 02-06-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begaven mijn oordopjes het, het waren een paar een paar standaard oordopjes die bij mijn Iaudio mp3 speler zaten, dus geen man over boord.
Maar zonder muziek in de stad, geen denken aan en op aanraden v/e Mediamarkt medewerker ben ik voor Sennheiser oordopjes gegaan.

De beste man vertelde me daar dat ik ze binnen de 2 weken gerust mocht ruilen aangezien Sennheiser samen met een andere fabrikant daar niet moeilijk om doet .

Ik heb de CX 300 gekocht voor 59 euro, het geluid bevalt me uitstekend.
Maar het 'kabellawaai' is voor mij de reden om ze direct terug te brengen.

Had ik me niet aan het 'kabellawaai' gestoord dan had ik ze ook teruggebracht aangezien ze bij Bol.com aanzienlijk goedkoper zijn.

Ik dacht overigens dat ik met 60 euro een paar redelijke oordopjes had, nu kom ik prijzen tegen van 300 tot 500 euro.
Op een dergelijk bedrag wil je toch levenslange garantie op elk onderdeel...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:20
Mooooody schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Op Ebay. (roaddogonline)
Ik zie dat hij er nu geen meer aanbiedt. Misschien over een paar dagen.
Je kan $130 bieden, dat accept hij altijd. Plus verzending komt het op $159, zo'n 120 euro.

Je kan ook hier de X3's bestellen: http://www.jaben.net/shopping.html
Voor 40 euro incl. verzending heb je dopjes die beter zijn dan de Vibes en in de buurt komen van de M5's. Ik heb ze beide besteld, om ze eens grondig te testen :)
Hmm, ook interessant ja.. Heb er wel het e.e.a. over geleze op head-fi. O.a. een vergelijk tussen de M5, X3 en CX300.. Prijstechnisch gezien zijn de X3s erg interessant, maar om nou twee paar aan te schaffen.. Wanneer denk je dat je ze beide binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

JJapie schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:54:
[...]

Hmm, ook interessant ja.. Heb er wel het e.e.a. over geleze op head-fi. O.a. een vergelijk tussen de M5, X3 en CX300.. Prijstechnisch gezien zijn de X3s erg interessant, maar om nou twee paar aan te schaffen.. Wanneer denk je dat je ze beide binnen hebt?
Volgende week denk ik.
Ik kan die X3's makkelijk weer voor 40 euro kwijt in Nederland, dus het is de gok wel waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:44:
Gisteren begaven mijn oordopjes het, het waren een paar een paar standaard oordopjes die bij mijn Iaudio mp3 speler zaten, dus geen man over boord.
Maar zonder muziek in de stad, geen denken aan en op aanraden v/e Mediamarkt medewerker ben ik voor Sennheiser oordopjes gegaan.

De beste man vertelde me daar dat ik ze binnen de 2 weken gerust mocht ruilen aangezien Sennheiser samen met een andere fabrikant daar niet moeilijk om doet .

Ik heb de CX 300 gekocht voor 59 euro, het geluid bevalt me uitstekend.
Maar het 'kabellawaai' is voor mij de reden om ze direct terug te brengen.

Had ik me niet aan het 'kabellawaai' gestoord dan had ik ze ook teruggebracht aangezien ze bij Bol.com aanzienlijk goedkoper zijn.

Ik dacht overigens dat ik met 60 euro een paar redelijke oordopjes had, nu kom ik prijzen tegen van 300 tot 500 euro.
Op een dergelijk bedrag wil je toch levenslange garantie op elk onderdeel...?!
Kabellawaai :?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hoort het heel erg terug in je oortje als het snoertje ergens tegen aan komt, je jas bijvoorbeeld. Ook wind hoor je vrij veel.

Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.