Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:
  • 132.838 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Raymond dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen met Ebayverkopers :) Daarvoor is er de reguliere feedback, en de feedback-forums. Bij laatstgenoemde kun je je vraag eens voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

DeTinuxNL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:15:
Inmiddels heb ik mijn shure dopje opengemaakt. Ik heb ontdekt dat de draadbreuk IN het dopje zit, zeg maar tussen de driver en de opening. Helaas heb ik het niet meer aan de praat gekregen en dat solderen is toch niet één van mijn kerncompetenties. Dus dit is het einde van mijn Shure e2c. 8)7

(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)
60€ via bluetin, 79$ ccia audiocube....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 03:19
Anoniem: 2356 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:56:
[...]

60€ via bluetin, 79$ ccia audiocube....
Tsja, ik koop hem liever bij mijn hifi-dealer... zaterdag besteld, dinsdag daar en bij draadbreuk weet ik zeker dat ik direct een nieuwe krijg. Noem me maar conservatief :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeTinuxNL op 20-01-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246723

Check de eBay winkel van iDealSound. Gratis shipping wereldwijd, 9,56 per zakje sleeves/foamies.
[/quote]

Heeft iemand ervaring met iDealSound, ik heb er al veel van gehoord maar verkopen ze wel oortjes? Want er staat altijd ''0 products in this option'', of zoiets, bij al hun oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:41
DeTinuxNL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:15:
(Gelijk maar een goedkoop alternatief besteld: de Audio-Technica CK7 voor 100 euro)
Ik ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik ben ook verder aan het zoeken geslagen (mijn ebay plannetje van een paar posts geleden heb ik laten varen, ik verwacht dat het fakes zijn).

Intussen gaat mijn keuze tussen de JVC HA-FX300, de sony MDR-EX85SL en de Audio-Technica CK7. Ze zitten niet alle drie in dezelfde prijsklasse, dus niet alleen kwaliteit zal de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
Ik heb een review gemaakt van de CX300-oortjes, misschien heeft iemand hier daar intresse in. De review is hier te vinden: http://tweakers.net/productreview/6109. Opmerkingen of vragen zijn ook welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Al jaren luister ik met de standaard dopjes van mijn Sansa e130, dit beviel nooit echt top maar ik ben er nooit toe gekomen om ze te vervangen. Nu dat deze door kabelbreuk niet meer bruikbaar zijn, zal ik toch op zoek moeten.

Mijn budget ligt zo rond de 15 euro's. Volgens de topicstart zouden de MX400 dopjes een aanrader zijn, echter de topicstart is van 2006 en misschien zijn er wel nieuwe spelers in de low-end dopjes markt.
Zo zie je bijvoorbeeld overal de Philips SHE2610 dopjes. Is het nog steeds zo dat de Philips dopjes in het midden en hoge tonen bereik tekort schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Katsunami schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:17:
Verkopen zij deze dan ook voor 149 euro? Dat lijkt me eigenlijk wel sterk. Ik kan vanuit mijn werk even bij een Mediamarkt langsrennen, maar ik verwacht eigenlijk geen Shures of andere high(er)-end merken daar te vinden. Zelfs op internet zijn 100+ euro oordopjes nogal lastig te vinden in Nederland.
De MM Amsterdam Arena verkoopt Shure doppen in hun iPod store, in de MM Utrecht verkopen ze ze niet. Hangt dus helemaal vanaf welke MM je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
xahmol schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:38:
De MM Amsterdam Arena verkoopt Shure doppen in hun iPod store, in de MM Utrecht verkopen ze ze niet. Hangt dus helemaal vanaf welke MM je bent.
De status van de verzending met UPS door de Apple Store staat op "Afgeleverd", dus ik hoop dat ik een setje oordopjes vind als ik straks thuis kom :) Ik schrijf wel een korte review over de CX300 die ik nu gebruik, en over een klein weekje ofzo een review van de SE210 als vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
OK, hier is mijn review van de Sennheiser CX300. Het zijn voor mij de perfecte oordopjes, als ze een Y-kabel zouden hebben. De isolatie is OK, maar had iets beter gekund. Ik ga eens op zoek of er kleine foam sleeves voor de Sennheisers bestaan.

Dan nu de review van de Shure SE210. De isolatie is hetzelfde als de Sennheisers als ik de rubber flex sleeves gebruik. De isolatie met de foam sleeves is beter: dat reduceert het geluid met ongeveer de helft. Echter, ze dragen gaar. Past me niet en doet pijn in mijn oren, met ALLE sleeves. Door de knik in de driver voel ik de rand van de sleeve in mijn oor. Zelfs de kleinste foam sleeves hebben hier last van. Het beste zijn nog de grootste foam sleeves, maar het draagcomfort is dan bij mij ook nihil, al was het maar omdat ik het gevoel heb een matras in mijn hoofd te hebben. Het inbrengen van de Shure SE210 is extreem lastig tegenover de CX300, in elk geval voor mij.

Over de geluidskwaliteit hoef ik het niet te hebben; die van de CX300 is voor mij goed genoeg. Voor een verbetering daarvan had ik de Shures niet gekocht, maar naar wat ik ervan heb gehoord, is het geluid goed. Ik heb het niet zeer uitgebreid met dat van de CX300 vergeleken omdat ik nu schrale huid in mijn oren heb.

Eerste indruk van de SE210: niet het geld waard voor mij, al was het maar omdat de dopjes gewoon NIET fatsoenlijk in mijn oren passen met geen enkele combinatie van de sleeves van Shure. Erg veel leergeld moet ik zeggen. De SE210 gaat na 4 uur gebruik het internet op. Doe eens een serieus bod per mail ofzo. Van de opbrengst ga ik een Sennheiser CX500 set halen; ook wel bekend als de "verbeterde CX300, maar dan met Y-kabel". Damn, had ik dat maar meteen gedaan. Uiteindelijk heb ik lang tussen deze twee getwijfeld.

Erg jammer, ik had heel hoge verwachtingen van oordopjes van 150 euro, maar de goedkopere Sennheisers zitten gewoon lekkerder in mijn oren. Links de middelgrote sleeve, rechts de kleine; al sinds de eerste dag voel ik ze niet eens meer als ze een kwartiertje in mijn oren zitten. Ik denk dat de knik in de driver voor mij een dealbreaker is betreffende het comfort.

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 21-01-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Weet je zeker dat je ze geen tweede kans wilt geven. Het inbrengen van de dopjes en het vinden van de juiste seal is natuurlijk erg lastig. Misschien helpen een paar betere foamies? Er zijn diverse soorten, naar wat ik heb begrepen onder meer olijfkleurige. Bij het inbrengen van de foamies moet je ze helemaal oprollen, zodat ze dun zijn, dan in je oren doen zodat de foamies uitzetten in je oren.

Werkt dat allemaal niet, dan zou ik eerst proberen de koop op afstand te ontbinden op grond van Boek 7 BW. Weet je niet hoe je daaraan moet beginnen, mail me dan even en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Misschien is het de moeite waard dan te wachten op de Sennheiser IE6 (voor bassheads) of de IE7 (voor 'trebleheads').

Sterkte in ieder geval. 150 euro is veel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
StyleWarz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:14:
Al jaren luister ik met de standaard dopjes van mijn Sansa e130, dit beviel nooit echt top maar ik ben er nooit toe gekomen om ze te vervangen. Nu dat deze door kabelbreuk niet meer bruikbaar zijn, zal ik toch op zoek moeten.

Mijn budget ligt zo rond de 15 euro's. Volgens de topicstart zouden de MX400 dopjes een aanrader zijn, echter de topicstart is van 2006 en misschien zijn er wel nieuwe spelers in de low-end dopjes markt.
Zo zie je bijvoorbeeld overal de Philips SHE2610 dopjes. Is het nog steeds zo dat de Philips dopjes in het midden en hoge tonen bereik tekort schieten?
Ik heb een paar dagen geleden ook nieuwe oordopjes gekocht: de Sennheiser MX 460 (volgens mij de opvolger maar dat weet ik niet zeker), voor 15 euro. Ik gebruikte ook altijd een door een 'gratis' gekregen oordopjes, wat ik eigenlijk niet heel erg vond. Alleen ook ik had een kabelbreuk en wilde wel eens iets beters dan zo'n gratis oordopjes. Apart gekochte oordopjes schijnen namelijk beter te zijn. (Heb er nog een boel liggen hier thuis. :9) Ik ben niet zo'n expert op het gebied van geluid en had ook geen behoefte om mijn hele portemonnee leeg te gooien voor wat oordopjes. Dus heb ik deze Sennheiser MX 460 genomen.
Genoeg, gepraat, de oordopjes. Ik heb even deze MX 460 vergeleken met andere oordopjes die ik hier thuis had liggen (o.a. een Ipod oordopjes) en ben tot de conclusie gekomen dat het geluid wel iets beter is, maar het verschil (voor mij althans) niet heel groot is. (Alhoewel het ook aan mijn muziekspeler zou kunnen liggen dat de kwaliteit van het geluid niet zo hoog is.) De bas hoor ik iets beter en ze zijn iets beter geïsoleerd. Hij heeft wel een asymmetrische kabel en geen Y-kabel. Je krijgt er twee van die kussentjes bij en dat is alles. Ik weet niet hoe duurzaam ze zijn want ik heb ze pas een paar dagen.

Er zijn ook nog goedkopere varianten zoals de MX 160 en de MX 360, zie voor meer info: de website van Sennheiser

Edit:
De MX 400 heeft trouwens wel een oprolding: klik
en de MX 460 niet: klik

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 21-01-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
DeTinuxNL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:22:
Weet je zeker dat je ze geen tweede kans wilt geven. Het inbrengen van de dopjes en het vinden van de juiste seal is natuurlijk erg lastig. Misschien helpen een paar betere foamies? Er zijn diverse soorten, naar wat ik heb begrepen onder meer olijfkleurige. Bij het inbrengen van de foamies moet je ze helemaal oprollen, zodat ze dun zijn, dan in je oren doen zodat de foamies uitzetten in je oren.

Werkt dat allemaal niet, dan zou ik eerst proberen de koop op afstand te ontbinden op grond van Boek 7 BW. Weet je niet hoe je daaraan moet beginnen, mail me dan even en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Misschien is het de moeite waard dan te wachten op de Sennheiser IE6 (voor bassheads) of de IE7 (voor 'trebleheads').

Sterkte in ieder geval. 150 euro is veel geld..
Als eerste: de koop op afstand ontbinden is niet mogelijk, omdat ik het artikel niet in de originele verpakking terug kan sturen. Tevens is tijdens het testen een van de foam sleeves (een van de middenmaten) defect gegaan; het plastic buisje is over de driver blijven zitten. De set is dus niet meer compleet, omdat er nog maar 3 middelste maten foamies bij zitten en niet 4. (En alle horrorverhalen over de blisterverpakking zijn waar: ik heb een stanleymes moeten gebruiken om de verpakking open te krijgen.) Ik ga ervan uit dat de Apple Store die dopjes zelfs niet in de "afkoelperiode" terug gaat nemen vanwege bovenstaande zaken, naast het feit dat ze zijn gebruikt. Ik denk dat het niet eens de moeite loont om het te proberen, al kan ik allicht een e-mail naar de Apple Store sturen.

Die tweede kans hebben ze vanmorgen gehad. Ik heb geprobeerd om de oordopjes op de "manier van ontwerp" te dragen, door de kabel om mijn oor te slaan. Dat vind ik, zoals ik al dacht, ook onprettig. Ik moet dan met het rubber "schuifje" veel spanning op de kabel zetten, waardoor ik de kabel continu aan mijn oren voel trekken. Het is ook niet handig in combinatie met een bril. (Daarnaast geeft het me het gevoel dat ik erbij loop als Dombo met een gigantisch stel flaporen.)

Het gevoel van de dopjes in de oren wordt wel wat beter, moet ik zeggen. Het voelt echter nog steeds helemaal niet prettig aan; de foamies maken de huid in mijn oren schraal en als ik de rubber sleeves gebruik, voel ik de rand veel te erg, vanwege de knik in de driver. Tevens is de isolatie dan niet beter dan de Sennheiser CX300, en dat is JUIST waarom ik andere dopjes overwoog.

Het dragen van de dopjes op de "klassieke" manier is bijna onmogelijk, omdat de driver niet in je oor past als je de dopjes normaal positioneert. Stop je de driver wel normaal in je oor, dan steken de dopjes op een nogal vage manier uit.

De enige echt "juiste" manier om deze dopjes te dragen is dus over het oor, omdat de driver met behulp van de knik op deze manier in je oor past én de dopjes niet uitsteken. Ik heb echt het gevoel dat de "over het oor"-manier en dit ontwerp van de oordopjes meer mode c.q. marketing is, dan echt een toevoeging aan het draagcomfort. Mijn CX300 van 39 euro stop ik "gewoon" in mijn oren. Het zijn ronde dopjes, de driver staat recht, en de sleeve reikt tot aan het dopje. Als ik deze 5 minuten in heb, voel ik ze niet eens meer.

Vanmorgen heb ik de SE210 in de trein geprobeerd met de kleinste foamies (opgerold, in mijn oor gestopt, met de kabel over het oor). Het geluid is subliem; het midden is minder dof en de hoge toonhoogten zijn minder schel dan bij de CX300. Echter, na een half uur werd het gewoon pijnlijk voor mij om die oordoppen in te houden. Ik had een schurend gevoel in de gehoorgang, ik voelde de kabel constant rond mijn oren... na een half uur was het een -verademing- om die oordopjes uit te doen, en dat is niet de bedoeling. Ik denk dat ik gewoon niet de juiste oren heb voor dit ontwerp, want de reviews zijn stuk voor stuk laaiend enthousiast erover.

Ik vind het wel erg jammer, want de geluidskwaliteit is duidelijk beter dan die van de CX300. Eigenlijk wil ik een CX300 met Y-kabel en de geluidskwaliteit van de SE210. Ik hoop dat de CX500 dat gaat brengen; wellicht ga ik ook nog kijken/wachten op de IE6/IE7, als ze een ontwerp hebben met een halfrond dopje en rechte driver.

Ergo: hier zit iemand die zeer teleurgesteld is in het draagcomfort van deze, voor mijn doen, achterlijk dure oordoppen. Het zou echter best kunnen dat het aan mij of aan de constructie van mijn oren of gehoorgang ligt in combinatie met het "over het oor"-ontwerp van de kabel. Dat is de beste manier van dragen, maar ik vind dat gewoon niet prettig. Erg jammer, want de geluidskwaliteit bevalt me wel. (En betreffende de "zorgen" over de bass: die kunnen de kast in, want de bass is meer dan voldoende bij deze dopjes.)

Over die 150 euro kom ik wel heen; de oordopjes worden nog wel verkocht, vroeg of laat. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Degene die weet wat hij wil en die weet wat dit voor oordopjes zijn, die neemt ze wel. Er kunnen immers andere sleeves op als je de mijne (ontsmette) per se niet wilt gebruiken.

PS: Zijn er foamies te krijgen voor de CX300/CX500? Dat zou denk ik voor mij de beste oplossing zijn: een CX500 met hele kleine foamies.

Edit: Grrr. Eigenlijk vertik ik het om het op te geven met deze oordopjes, al was het maar vanwege de prijs en het goede geluid. Ik denk dat de irritatie komt door het "geschuur" van de foaies. Kan ik ergens foamies kopen die nog een tikkeltje kleiner zijn dan de kleinste die bij de SE210 worden geleverd, en die een stukje zachter zijn? Als ze goedkoop zijn, hoeft er niet eens een coating ofzo op te zitten, dan vervang ik ze wel 1x per maand of 2 maanden. Dan koop ik wel 20 paar in een keer, via eBay ofzo.

Edit 2: Negeer mij maar even ofzo. Ik ga me denk ik even schamen ergens; ik heb de oordopjes nog een 3de kans gegeven en ze in een vlaag van verstandsverbijstering minder diep ingestoken, met de kleinste foamies. Comfortniveau +250% ofzo... het is nog niet perfect, maar wel stevig verbeterd. Misschien gaat het nog iets worden hier. (Zelfs met de kabel over het oor, als het ding wil blijven zitten, heet dat.) Het gaat in elk geval al een stuk beter; het is niet meer pijnlijk. Als ik de kabel voorlangs wil dragen en niet over mijn oor, dan gaat dat het beste als ik het linker- en rechterdopje omwissel.... dat zal te maken hebben met de knik van de driver.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 22-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Hey, lees nu pas je bericht. Op head-fi.org staan een aantal manieren om foamies te modden, al weet ik niet of dat met deze ook gaat. Ze zijn niet heel duur, dus misschien kan je het proberen.

Het ontwerp van de shures heb ik nooit begrepen, omdat het duidelijk ondoordacht is. De kabels van die shures gaan altijd kapot, iedereen heeft er klachten over. Toch bewonder ik je moed. Misschien kun je je vraag op head-fi stellen. Je mag daar, anders dan hier, over alles gewoon een topic starten dus je kan het daar even proberen. En anders: sterkte met je koop. Je verkoopt ze vast, want ze zijn erg gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:57:
[...]

Ik moet dan met het rubber "schuifje" veel spanning op de kabel zetten, waardoor ik de kabel continu aan mijn oren voel trekken. Het is ook niet handig in combinatie met een bril. (Daarnaast geeft het me het gevoel dat ik erbij loop als Dombo met een gigantisch stel flaporen.)
Das wennen ik heb mij oortjes met een metaalstukje in de kabel achter mn oren, met n bril. En de kabels zijn zo dun dat je oren echt niet verder uit gaan staan dan normaal (of je oren moeten al dichtbij het hoofd zitten, of er zijn al flaporen aanwezig :P)

Het trekken aan je draad kan je voorkomen door zon handsfreeset clipje er aan te doen en die aan je hemd, shirt of jasje bevestigen.

Fff tips tussendoor.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

DeTinuxNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:
Hey, lees nu pas je bericht. Op head-fi.org staan een aantal manieren om foamies te modden, al weet ik niet of dat met deze ook gaat. Ze zijn niet heel duur, dus misschien kan je het proberen.

Het ontwerp van de shures heb ik nooit begrepen, omdat het duidelijk ondoordacht is. De kabels van die shures gaan altijd kapot, iedereen heeft er klachten over. Toch bewonder ik je moed. Misschien kun je je vraag op head-fi stellen. Je mag daar, anders dan hier, over alles gewoon een topic starten dus je kan het daar even proberen. En anders: sterkte met je koop. Je verkoopt ze vast, want ze zijn erg gewild.
Maak jij me ff onzeker; ik heb zojuist de Shure SE530 PTH ontvangen.
Tot nu toe geen enkel negatief puntje ontdekt. Ook niet zo raar, ik heb ze net een half uurtje uitgeprobeerd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
DeTinuxNL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:02:

Ondoordacht? 8)7

Denk je dat ze hun top model bij Shure eventjes in een paar dagen ontwerpen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Outlandos schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Ondoordacht? 8)7

Denk je dat ze hun top model bij Shure eventjes in een paar dagen ontwerpen ofzo?
Nee, maar wel dat hun bekabeling zuigt. Meerdere dealers, waaronder mp3man.nl hebben mij gezegd dat ze modellen van shure vaak terugkrijgen omdat er iets mankeert aan de kabels. Op head-fi lopen momenteel de volgende topics over kabels met een breuk (deze kun je eenvoudig vinden door te zoeken op cable!). (De eerste zin van het eerste topic dat ik lees begint al met: "While there is a lot of talk here at Head-Fi about the faulty cables that the Shure E500/SE530 are built with, I have done some searching, and there is no talk about possibly recabling the IEMs so that it isn't a reoccurring issue.")

http://www.head-fi.org/fo...-i-need-your-help-287409/
http://www.head-fi.org/forums/f4/recable-shure-se530-283727/
http://www.head-fi.org/fo...ent-poll-pic-link-285751/
http://www.head-fi.org/fo...0-e530-cable-poll-248730/
http://www.head-fi.org/fo...ked-wire-my-e500s-286369/
http://www.head-fi.org/fo...nt-qs-type-cables-284815/
http://www.head-fi.org/fo...reaking-need-help-267266/
http://www.head-fi.org/forums/f6/recabling-my-e2cs-280471/

Natuurlijk beschikt niemand hier over harde cijfers en daarom moeten wij ons behelpen met wat giswerk ab exemplo, maar het vermoeden dat er iets mis is met de bekabeling van shure wordt niet zonder meer weersproken door het algemene gegeven dat een gerenommeerd merk goed nadenkt over zijn productontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Zondagskindje schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Maak jij me ff onzeker; ik heb zojuist de Shure SE530 PTH ontvangen.
Tot nu toe geen enkel negatief puntje ontdekt. Ook niet zo raar, ik heb ze net een half uurtje uitgeprobeerd.
Haha, nou de kans dat ze je shures terugnemen bij een kabeldefect is nogal groot... ze zijn bekend met het probleem. Bovendien kun je er nu extra voorzichtig mee omgaan en wellicht gebeurt er met de jouwe niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik denk dat het wel zal meevallen met de kabeldefecten. De kabels van de SE210 zijn ongeveer 18.7x (ofzo) zwaarder gebouwd dan die van de CX300. Die laatsten gaan ook niet bij de vleet defect. Ik denk dat het een "hoge bomen vangen veel wind"-idee is. Ik krijg op mijn werk ook gigantische hoeveelheden defecte apparatuur terug van verschillende fabrikanten, maar de hoeveelheid niet-defecte apparaat is nog veel gigantischer.

Mijn eerdere rant was trouwens nogal ongeoorloofd. Ik heb per toeval iemand gevonden op mijn werk die al langer ervaring had met de SE210 en die heeft me wat tips gegeven die goed werken, met name: "Het is niet nodig om dat ding tot aan je hersens in je oor te steken." Dat had ik al ontdekt. In elk geval lijkt de fout toch bij mij zelf te liggen en heb ik mijn eerste gare ervaring aan mezelf te danken.

Tevens moeten de zwarte foam sleeves echt een rolletje worden als je ze oprolt; doe je dan niet en maak je er een soort blokje van, zoals ik in het begin, dan krijgen ze scherpe randjes vanwege de coating. Op het moment gebruik ik links de grootste foam, en rechts de middelste. Rechts moet ik uitkijken; mijn gehoorgang is in het rechteroor iets smaller, maar wel dieper. Daar schuilt in elk geval het gevaard dat ik het dopje te ver in het oor steek. Misschien ga ik links ook wel over op de middenfoam; nu voelt het toch wat te dik/opgevuld aan.

Voorover dragen met de kabel op de klassieke manier is in elk geval mogelijk; de dopjes voelen in je oren wat "wiebelig" aan (ook een reden waarom ik ze te ver stak: ik was de Sennheisers gewend die nauwelijks uitstaken), maar ze zitten echt muurvast met die foams.

In elk geval, ik ben al een flink stuk tevredener. (Ik heb ook de nogal impulsief uit pure frustratie geplaatste advertenties weer ingetrokken.) Binnenkort schrijf ik wel een echte(re) review.

edit: DeTinuxNL: de problemen met de bekabeling die ik zie zijn vooral met de oudere E500 IEMs en met een paar oudere E2C's. Ik mag hopen dat Shure van zijn fouten leert, en dat de SE-serie beter is bekabeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 23-01-2008 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246723

Dit topic is niet bedoelt voor shopervaringen.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 23-01-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15
Katsunami schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 01:18:
Ik denk dat het wel zal meevallen met de kabeldefecten. De kabels van de SE210 zijn ongeveer 18.7x (ofzo) zwaarder gebouwd dan die van de CX300. Die laatsten gaan ook niet bij de vleet defect. Ik denk dat het een "hoge bomen vangen veel wind"-idee is. Ik krijg op mijn werk ook gigantische hoeveelheden defecte apparatuur terug van verschillende fabrikanten, maar de hoeveelheid niet-defecte apparaat is nog veel gigantischer.

Mijn eerdere rant was trouwens nogal ongeoorloofd. Ik heb per toeval iemand gevonden op mijn werk die al langer ervaring had met de SE210 en die heeft me wat tips gegeven die goed werken, met name: "Het is niet nodig om dat ding tot aan je hersens in je oor te steken." Dat had ik al ontdekt. In elk geval lijkt de fout toch bij mij zelf te liggen en heb ik mijn eerste gare ervaring aan mezelf te danken.

Tevens moeten de zwarte foam sleeves echt een rolletje worden als je ze oprolt; doe je dan niet en maak je er een soort blokje van, zoals ik in het begin, dan krijgen ze scherpe randjes vanwege de coating. Op het moment gebruik ik links de grootste foam, en rechts de middelste. Rechts moet ik uitkijken; mijn gehoorgang is in het rechteroor iets smaller, maar wel dieper. Daar schuilt in elk geval het gevaard dat ik het dopje te ver in het oor steek. Misschien ga ik links ook wel over op de middenfoam; nu voelt het toch wat te dik/opgevuld aan.

Voorover dragen met de kabel op de klassieke manier is in elk geval mogelijk; de dopjes voelen in je oren wat "wiebelig" aan (ook een reden waarom ik ze te ver stak: ik was de Sennheisers gewend die nauwelijks uitstaken), maar ze zitten echt muurvast met die foams.

In elk geval, ik ben al een flink stuk tevredener. (Ik heb ook de nogal impulsief uit pure frustratie geplaatste advertenties weer ingetrokken.) Binnenkort schrijf ik wel een echte(re) review.

edit: DeTinuxNL: de problemen met de bekabeling die ik zie zijn vooral met de oudere E500 IEMs en met een paar oudere E2C's. Ik mag hopen dat Shure van zijn fouten leert, en dat de SE-serie beter is bekabeld.
toon volledige bericht
Heb jij de treble ook flink flink omhoog moeten gooien, of hebben de se210's wel een fatsoenlijke treble? Ik heb mijn se110 nu namelijk op allerlei mp3 spelers getest en ik krijg er nog geen ''sprankelend hoog'' uit. De hoge tonen klinken nog niet half zo goed als die van m'n kef cresta 2 speakers, terwijl deze toch echt niet zo duur zijn. Ik luister echt veel liever naar m'n speakers dan naar m'n shures, omdat de beleving dan ook veel groter is. Alles lijkt veel groter, terwijl dit juist bij deze shures het geval zou moeten zijn. Het liefst zou ik deze verkopen en de q jays kopen. Ik verwachtte waarschijnlijk te veel van de oordoppen, maar geef toe: Als overal staat dat shure oordoppen balanced zijn, dan geloof je dat toch niet, in ieder geval niet bij de se110. Zonder equalizer zijn deze doppen altijd dof, helemaal vergeleken de sennheiser cx300, welke dan wel wat sneller schel worden.

Ik ben er dus nog steeds niet uit, maar als dit niet verbeterd, weet ik wel dat ik een miskoop ben begaan.

EDIT: Het is dus toch waar over de treble, iets schokkends te lezen hier:

By comparison, SE110 is a very mid- and bass-skewed earpiece, with a flatter, less dynamic presentation of audio; assuming that they fit your ears, Apple’s earbuds actually sound better on both the highs and the lows, particularly the highs, making music sparkle and come to life.

[ Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 23-01-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat betreft de kabels van Shure. Ik krijg binnenkort een 6e paar E4's terug na kabel breuk... Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar goedkope Sennheisers van 15 euro heb ik al heel lang en gebruik ik vele malen intensiever dan de Shures en ze doen het nog perfect. Ik denk er nu dan ook over om ze te verkopen zodra ik het nieuwe setje E4's binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:36
SjorsVN schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:25:
Wat betreft de kabels van Shure. Ik krijg binnenkort een 6e paar E4's terug na kabel breuk... Misschien dat het aan mij ligt hoor, maar goedkope Sennheisers van 15 euro heb ik al heel lang en gebruik ik vele malen intensiever dan de Shures en ze doen het nog perfect. Ik denk er nu dan ook over om ze te verkopen zodra ik het nieuwe setje E4's binnen heb.
Het zelfde had ik toen ook gedaan. Na kabelbreuk m'n 'nieuwe' E2C direct verkocht. Nu gebruik ik al een tijdje tevreden de UE SF5 Pro. Deze bevallen echt prima, volgende target/upgrade wordt een custom setje, maar dat wordt nog even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:16:
Heb jij de treble ook flink flink omhoog moeten gooien, of hebben de se210's wel een fatsoenlijke treble?
Ik hoef niets in te stellen op de MP3-speler. Het geluid is zeer goed. De Creative ZEN is niet neutraal als je de equalizer uitzet; hij heeft een kleine boost in de bas, en de middentonen zijn niet helemaal "vlak", zeg maar. Ze zijn wat dieper qua klank. De hoge tonen zijn goed scherp, maar niet schel of schreeuwerig.

Echter, als ik de equalizer aanzet, dan is het geluid helemaal plat, van bass tot en met treble. Alle tonen zijn even hard, zoals het "hoort" als de oordopjes neutraal zijn (en dat zouden de Shures moeten zijn). Ook dan is het geluid erg goed en hoef ik niks te boosten als ik dat niet wil, maar ik vind het perfect platte geluid niet zo naar mijn smaak.

Met de equalizer hoef ik echter niet te knoeien; ik vind het geluid van de ZEN in combinatie met de SE210 het prettigst als alle geluidsaanpassingen zoals bassboost en equalizer uit staan. Ik vind de eigen geluidssignature van de ZEN dus prettig om te horen, zoals hierboven omschreven.

Op de CX300, die een HEEL krachtige bassboost heeft (te krachtig, bij nader inzien) zette ik de equalizer wel op neutraal, om de eigen bassboost van de ZEN ongedaan te maken, en schroefde ik de trebles wel een tikje omhoog. (+1 en +2 voor respectievelijk de 4de en 5de slider; max is dacht ik 10, maar dat moet ik even nakijken.)
Ik heb mijn se110 nu namelijk op allerlei mp3 spelers getest en ik krijg er nog geen ''sprankelend hoog'' uit. De hoge tonen klinken nog niet half zo goed als die van m'n kef cresta 2 speakers, terwijl deze toch echt niet zo duur zijn. Ik luister echt veel liever naar m'n speakers dan naar m'n shures, omdat de beleving dan ook veel groter is. Alles lijkt veel groter, terwijl dit juist bij deze shures het geval zou moeten zijn. Het liefst zou ik deze verkopen en de q jays kopen. Ik verwachtte waarschijnlijk te veel van de oordoppen, maar geef toe: Als overal staat dat shure oordoppen balanced zijn, dan geloof je dat toch niet, in ieder geval niet bij de se110. Zonder equalizer zijn deze doppen altijd dof, helemaal vergeleken de sennheiser cx300, welke dan wel wat sneller schel worden.
Het spijt me dat je een slechte geluidservaring hebt. Over de SE210 kan ik niet oordelen; op de ZEN is het geluid gewoon heel erg goed, en ligt het in een andere klasse dan dat van de CX300. Beter gebalanceerde bass, vollere middentonen (bij de CX300 waren deze wa dof), en scherpere hoge tonen zonder dat ze schel worden.

Ondertussen gebruik ik de middengrote foams en draag ik de oordopjes klassiek, met de kabel recht naar beneden. Het inbrengen gaat nu perfect; de schraalheid in mijn oren is gefixt (lang leve een speldepunt Nivea crème in de nacht), en als ik de SE210 in doe, zitten na 3 minuten mijn gehoorgangen potdicht en de oordoppen muurvast. Gevolg: de isolatie is ongeveer perfect als de muziek aan staat, en dat hoeft niet eens hard te zijn. Een langsrijdende vrachtauto op 2 meter afstand? Die hoor je niet. Als je deze doppen op straat draagt en niet uitkijkt, blijf je compleet kapot onder een 10-tonner voor je weet wat er is gebeurd. Ondanks dat de gehoorgang is opgevuld en de dopjes serieus vast zitten, voel ik na een minuutje of 10 niet eens meer dat ik ze draag (behalve dan als ik aan de kabel trek ofzo).

Ik ben op het moment "a very happy camper", en heel blij dat ik mijn advertentie heb ingetrokken. 150 euro is een achterlijk bedrag voor oordopjes, voor mij. (330 gulden, eerste mp3-speler, en 2de set dopjes...) Ze zijn het echter wel zwaar waard geweest.
Ik ben er dus nog steeds niet uit, maar als dit niet verbeterd, weet ik wel dat ik een miskoop ben begaan.
Dat zou erg jammer zijn.
EDIT: Het is dus toch waar over de treble, iets schokkends te lezen hier:

By comparison, SE110 is a very mid- and bass-skewed earpiece, with a flatter, less dynamic presentation of audio; assuming that they fit your ears, Apple’s earbuds actually sound better on both the highs and the lows, particularly the highs, making music sparkle and come to life.
Het hangt zéér af van de mp3-speler en de muziek. Ik heb heel veel gelezen dat de bass van de SE210 "slap" is en sommigen noemen het "non-existent". Toch heb ik de gok maar genomen, vanwege de isolatiecapaciteiten van de SE210. Zelfs met de equalizer op neutraal is de bass van de SE210 goed. De bassboost van de ZEN versterkt echter niet de bass; hij drukt de middentonen. Ik vind deze optie dus niet de moeite waard; bassboosten via de equalizer werkt beter en klinkt mooier, mocht je dat willen.

Ik zal de oordopjes morgen eens in een computer op het werk steken en in een iPod van een paar collega's. Ik vraag me af waar je woont; ik word wel nieuwsgierig om die SE110's zelf eens te horen, want ook deze heb ik overwogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15
Ik woon in ouderkerk aan de amstel, maar geloof mij, die se110 doppen wil je niet eens horen ;). De se210 heeft volgens mij echt een heel ander geluid, met meer sprankelende hoge tonen. Ik heb in reviews gelezen dat het bijna niets scheelt tussen de se110 en de se210, maar dat is dus wel zo. Jij praat over de ietwat scherpe hoge tonen van de se210 met de equalizer op neutraal. Als je bij de se110 de equalizer op neutraal zet, is het net zo dof als je bij gewone speakers de treble -10 doet ongeveer (kef cresta 2).

Ik probeer ze nu te verkopen voor 65 euro terwijl ik ze een week geleden heb gekocht voor 110 euro, of kan het dat je ze nog kan ruilen bij de site of bij sure zelf? De site is lapopshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oordopjes komen uit een blisterverpakking en die kunnen door de winkel niet meer worden ingepakt. Tevens zal er niemand zijn die gebruikte oordoppen uit de winkel wil hebben. Ze zullen ze niet terugnemen. (Ze wilden ook mijn D2 na 7 werkdagen niet terugnemen omdat hij gebruikt was, ondanks dat hij wel weer perfect ingepakt kon worden; mp3shop.nl trouwens, een zuster van laptopshop.nl. Ik heb mijn D2 met 50 euro verlies verkocht. Met ruzie, en de wet "Koop op afstand" had ik wel een omruil kunnen bevechten denk ik, maar ik had daar ECHT geen zin in. Ik heb andere dingen te doen.)

Betreffende de scherpe hoge tonen: ik luister veel instrumentale muziek, en in de hoge tonen vallen instrumenten zoals de blokfluit, panfluit, en de ultrasopraan viool. Een ultrasopraan viool moet een beetje "snerpen", maar hij mag niet "scheuren" zoals een electrische gitaar hoort te doen in de hogere tonen. Een panfluit dient in de hoge tonen "scherp" te klinken, maar niet op zo'n manier dat het "schel" wordt. Instrumenten als deze klinken erg "ijzerachtig" als de hoge tonen niet goed zijn. Bij de SE210 gaat dat allemaal goed.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik kan goed materiaal waarderen en ik weet wel wat ik hoor, maar ik ken de (officiële?) termen niet om geluiden en klanken te beschrijven :)

De SE110 zouden nauwelijks verschillen met de SE210 volgens reviews? Volgens de reviews die ik heb gelezen verschillen de SE210 nauwlijks van de sE310.... Er moet wel veel verschil zitten tussen de SE110 en WE210, want ze hebben zeer verschillende drivers. De 210 en 310 gebruiken dezelfde driver, al heeft de 310 een "tuned bass port" in aanvulling op de driver. Beats me... ik weet niet wat die TBP uitmaakt, maar nodig is het denk ik niet. De bass van de 210 is goed.

Misschien zijn jouw SE110's wel gewoon goed, maar vind je de soundsignature (het typische geluid van een set oordopjes) niet mooi. Dat is best mogelijk. Als je niet van bass houdt, koop je beter geen CX300. Vind je een dikke bass geweldig, dan zal de CX300 de ultieme luisterervaring kunnen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gister bleef zo'n opzetstukje in m'n oor zitten :D
Betekent dat dat ik even nieuwe moet halen of moet ik gewoon wat voorzichtiger zijn bij het eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Waarschijnlijk is de vatting van de sleeve slap geworden. Op mijn set zitten ze achterlijk vast. Ik ben bang om de driver eraf te breken als ik de sleeve verwijder (soms om schoon te maken). Ik heb zelfs één sleeve gesloopt in het begin omdat ik aan de foam trok; de binnenkant van de sleeve bleef op de driver zitten 8)7 Nu weet ik dat je gewoon hard in de sleeve kunt knijpen en dan kun je hem met een draaiende beweging verwijderen.

Als de sleeves te los zitten, kun je het beste een paar nieuwe halen. Hij zou eens zo in je oor terecht komen dat je hem er niet uit krijgt en bij de dokter langs moet; dat is gewoon lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die vatting is ook wel slap geworden ja, trek hem er een stuk makkelijker vanaf dan eerst. Maar zo oud zijn ze nog niet.. 21 dagen om precies te zijn, is dat niet een beetje snel voor een siliconen opzetstukje?
Misschien dat ik ze er verkeerd afhaal als ik ze schoonmaak? Ik trek ze er gewoon als een lompe boer vanaf namelijk.

Whehe dat was gister ook al bijna zover. Met m'n pink kreeg ik em er niet meer uit, moest als een debiel op zoek naar een pincet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik kon van mijn Sennheiser ook de sleeves gewoon lostrekken, dus dat probeerde ik ook met de Shures. Ik was bang dat ik de driver zou afbreken als ik te hard in het dopje zou knijpen en dan zou draaien. Ik trok dus aan de sleeve, en scheurde op een gegeven moment het foam van het plastic buisje af. Toen had ik mijn Shure set net een half uur 8)7 (Ik wilde als eerste toch die extreem buitenaards uitziende tripple flanges proberen. Geen succes; ze passen niet in mijn oren. Het werkt alleen als ik de twee voorste ribbels eraf zou knippen, maar dan kan ik net zo goed een enkele sleeve gebruiken :+) Toch maar knijpen en draaien dan; dat werkte goed na een beetje oefening.

Ik haal de sleeves er niet elke dag vanaf. Ik maak ze gewoon even schoon met een brillendoekje. Alleen als er oorsmeer in de opening van de sleeve zit haal ik hem eraf.

Een flex sleeve krijg je met een pincet nog wel uit je oor, maar met een foamie kun je dat denk ik vergeten. Je hebt dan namelijk geen enkel punt om de foamie vast te pakken. De flex sleeve kun je pakken bij het stukje waarmee hij over de driver schuift; een foamie heeft dat niet, en vult bovendien je gehele gehoorgang. Als je zo'n sleeve helemaal in je oor duwt moet hij misschien operatief worden verwijderd, met een nijptang ofzo. (:+)

[ Voor 39% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
SjorsVN schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:25:
Voor mij een reden om geen Shures meer te kopen. Al die narigheid en er zijn zoveel andere merken.
Raymond schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Ik ben ook verder aan het zoeken geslagen (mijn ebay plannetje van een paar posts geleden heb ik laten varen, ik verwacht dat het fakes zijn).

Intussen gaat mijn keuze tussen de JVC HA-FX300, de sony MDR-EX85SL en de Audio-Technica CK7. Ze zitten niet alle drie in dezelfde prijsklasse, dus niet alleen kwaliteit zal de doorslag geven.
Uiteraard zal ik dat hier laten weten. Het duurt nog ff voor ze er zijn, dus ik overweeg sterk om vandaag de Audio-Technica ATH-EW9 te gaan kopen. Dat zijn clip-ons. Mag ik mijn bevindingen daaromtrent - mocht ik ze kopen - in dit topic posten, of moeten ze idealiter bij de hoofdtelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
quote: DeTinuxNL
er zijn zoveel andere merken.
Ja, maar veel van deze merken zijn in Nederland erg slecht verkrijgbaar...

Trouwens: het toch nog proberen met de Shues had niks te maken met moed. Het heeft meer te maken met het feit dat die set 150 euro kost en dat ik niet kon geloven dat ik de enige was met problemen ermee, gezien de erg lovende reviews. Daarom heb ik nog maar eens geprobeerd aan de hand van wat tips enzo. Met succes, deze keer :)

Trouwens, kan iemand mij vertellen hoe ik de kabel fatsoenlijk om mijn oor kan slaan? Ik wijs nu het oordopje 45 graden schuin omhoog, en sla de kabel achterover, over de oorschelp. De dopjes ziten dan wel wat beter en steviger omdat ze niet meer uitsteken. Echter, het enige dat voorkomt dat de kabel van mijn oor afspringt, bijvoorbeeld als ik mijn hoofd beweeg, is het oor van mijn bril. De kabel is nu tussen het oor van de bril en mijn hoofd geklemd, maar nog heb ik het gevoel dat hij eraf wil springen of onder mijn oor wil doorglippen.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145819

Mijn Shure SE530PTH klinkt uitzonderlijk mooi tijdens het sporten. Alleen spijtig genoeg nooit voor lang. Na drie kwartier joggen en het bijbehorende zweet valt gewoon het geluid van de rechter speaker weg. Na een dag of drie speelt de hoofdtelefoon terug. Ik zal hem nu toch terug moeten sturen om van de garantie te kunnen genieten. Het draagcomfort is echt enorm goed. Zeker in combinatie met een iPod shuffle en de korte draad. Ik hoop dat ik hem niet te lang moet missen. Toch wel raar voor zo'n duur ding. Zijn er nog misschien nog mensen die dit probleem hebben met de Shure SE530. De meegeleverde afstandsbediening (PTH) is pure rommel. De batterijen vallen er telkens uit. Dus als je een Shure SE530 wil kopen koop dan zeker de PTH versie niet. Ik heb hem gekocht via EXPANSYS. Ik hoop nu maar dat de klantenservice goed. Eens testen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb nu de Shure SE210 op 3 manieren geprobeerd:

1: Op de "over het oor"-manier. Deze is prettig, zolang er enige spanning op de kabel gehouden kan worden. Dat moet je echter actief doen; zodra de spanning wegvalt, vertoont de draad de neiging om van het oor af te glippen. Bij teveel spanning is het niet prettig omdat de draad dan aan je oren trekt en je oren gaan wapperen als die van een olifant. Tevens voel ik de draden om mijn hoofd heen lopen, wat ik niet zo prettig vindt; het beperkt ook de bewegingsvrijheid van je hoofd. Naar links kijken zorgt voor een ruk aan de rechtse oordop en het risico dat de linkse draad van je oor valt. Tevens is het minder prettig als je een brildrager bent zoals ik: veel zut achter je oor. Deze manier heeft het minste last van microphonis, wat wel prettig is. Meestal zit ik echter stil in het OV, dus ik heb er sowieso weinig last van.

2. Met de kabel recht naar beneden heb ik het ook geprobeerd. Het draagt prettig, maar het indoen is wat lastig, omdat de driver niet in de richting van het oorkanaal wijst. Het indoen gaat dan wat raar, en de oordoppen zijn niet meer "teruggeklapt" op de oorschelp zoals bij methode 1. Ze steken dan een stukje uit je oren. Ze zitten daardoor ook nogal wiebelig en elke beweging van de draad merk je goed. Ondanks dat Shure aangeeft dat je de oordoppen op deze manier kunt dragen, zijn ze er duidelijk niet voor ontworpen.

3: Gedragen als manier 2, maar dan met de linkerkant in het rechter oor, en de rechterkant in het linkeroor: verkeerd om dus. Het zorgt ervoor dat de driver weer in het oorkanaal wijst bij het indoen, wat dus heel makkelijk gaat. De oordoppen zijn nu ook weer teruggeklapt tegen de oorschelp, ze wiebelen niet en zitten muurvast. Dat zijn dus twee voordelen van methode 1, gecombineerd met het voordeel van de klassieke kabelvoering (voor mij) van methode 2. Het nadeel is natuurlijk dat de stereo vereerd om wordt weergegeven. Ik zou het ideaal hebben gevonden als ik de oordoppen zo kon dragen; tot nu toe vind ik deze "verkeerd om" methode het prettigste zitten. Geen kabels over mijn oren, er wordt nergens aan getrokken, veel beweginsvrijheid met het hoofd en geen uitgestoken oordoppen. Ik krijg een beetje het gevoel dat de "over het oor"-methode meer marketing of mode is dan wat anders, afgezien van het voordeel van de verminderde microphonis. Echter, de omgekeerde stereo is de dealbreaker in deze methode.

Zaterdag ga ik iets proberen. Ik ga een verlengkabel kopen, en de jack eraf halen. Dan maak ik de draadjes los, en wissel ze om: links naar rechts, en andersom, en soldeer ze weer vast in de jack. Dan de jack dichtmaken/krimpkousen, en ik heb een "stereo reverse kabel". (Of ik koop de plug, de jack, en een stuk audiokabel van een meter en maak de kabel zelf. Nog beter zou zijn als zo'n kabel gewoon bestaat.) Zo wordt de stereo die met methode 3 wordt omgewisseld van kant weer teruggewisseld. Als ik die verlengkabel gebruik, kan ik de oordopjes op manier 3 dragen met de juiste stereoweergave. Ik denk dat deze verlengkabelmod van de SE210 voor mij de ideale set oordopjes maakt.

Het enige nadeel dat door deze kabelmod overblijft, is dat het logo "Shure" ondersteboven op de oordopjes staat, en als iemand erop zou letten, er een L en R staat op respectievelijk het rechter en linker dopje. Dat is echter cosmetisch, en het zal me eerlijk gezegd aan derrière roesten dat de aanduidingen niet correct zijn. Als de audio dat maar wel is, want die hoor ik, en naar aanduidingen zit ik niet te kijken tijdens het luisteren naar muziek :P

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:13:
Ik heb nu de Shure SE210 op 3 manieren geprobeerd:

1: Op de "over het oor"-manier. Deze is prettig, zolang er enige spanning op de kabel gehouden kan worden. Dat moet je echter actief doen; zodra de spanning wegvalt, vertoont de draad de neiging om van het oor af te glippen. Bij teveel spanning is het niet prettig omdat de draad dan aan je oren trekt en je oren gaan wapperen als die van een olifant. Tevens voel ik de draden om mijn hoofd heen lopen, wat ik niet zo prettig vindt; het beperkt ook de bewegingsvrijheid van je hoofd. Naar links kijken zorgt voor een ruk aan de rechtse oordop en het risico dat de linkse draad van je oor valt. Tevens is het minder prettig als je een brildrager bent zoals ik: veel zut achter je oor. Deze manier heeft het minste last van microphonis, wat wel prettig is. Meestal zit ik echter stil in het OV, dus ik heb er sowieso weinig last van.

....
De SE530 heeft zo'n klein schuifje op de draden zitten die naar je gezicht toe kan trekken. Hierdoor worden de draden dichter bij je hoofd bij elkaar gehouden, wat er voor zorgt dat de kabel beter over je oor blijft zitten.

Als het goed is heeft de SE210, net als andere Shure dopjes, een 'memory-wire'. Dat wil zeggen dat na verloop van tijd de draad een beetje in de vorm blijft staan waarin je deze draagt.
Laat je de kabel overigens over je oor, over je rug een heen lopen? Of over je oor, en dan weer voorlangs?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Kanarie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:01:
De SE530 heeft zo'n klein schuifje op de draden zitten die naar je gezicht toe kan trekken. Hierdoor worden de draden dichter bij je hoofd bij elkaar gehouden, wat er voor zorgt dat de kabel beter over je oor blijft zitten.
Dat heeft de SE210 ook, maar dat schuift dus naar beneden.

Ik ga ook eens proberen om de kabels over de oren te dragen, en een stukje tape van 1cm om de draden te draaien op het punt waar ik normaal het schuifje zou zetten. Dan kan ik het schuifje weer over de tape heen schuiven :) Het lastige is echter dat ik dat schuifje vrij strak moet aantrekken om de kabels echt te laten zitten. Dat ziet best achterlijk uit eigenlijk; alsof je jezelf gaat opknopen met de bekabeling.

Mijn nog te fabriceren optie 3 trekt me nog steeds het meest :)
Als het goed is heeft de SE210, net als andere Shure dopjes, een 'memory-wire'. Dat wil zeggen dat na verloop van tijd de draad een beetje in de vorm blijft staan waarin je deze draagt.
Laat je de kabel overigens over je oor, over je rug een heen lopen? Of over je oor, en dan weer voorlangs?
Ik draag de kabels voorlangs; over mijn rug is echt geen optie. Soms doe ik de hoofdtelefoon meerdere keren per uur af (op mijn werk bijvoorbeeld), en het is niet de bedoeling dat ik me half moet uitkleden om dat te kunnen doen :P Het kost al veel tijd om de dopjes in te doen met de draad over het oor. (Ongeveer 30 seconden voor mij inclusief het rollen van de foamie en het vasthouden van de dopjes, tegenover 2 seconden voor mensen met "gewone" oordopjes :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Beste mensen,

Ik heb eens zitten kijken in dit topic en voor zover ik kan zien heeft de Sennheiser CX400 wel een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nu wil ik vanmiddag op pad om een setje op te halen, maar ik heb eigenlijk geen enkel idee waar ik ze kan kopen.

Ik werk in Epe, dus heb de mogelijkheid om naar Zwolle te rijden, maar Apeldoorn is ook een optie, maar ik vrees dat ik zo lang moet zoeken dat tegen die tijd dat ik ze gevonden heb dat de winkels dicht zijn.

Is er iemand die me kan vertellen waar ik deze dopjes kan vinden? De Mediamarkt in Zwolle heeft ze volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoor het graag, bij voorbaat vriendelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De MediaMarkt hier in Heerlen stikt van de Sennheisers, vanaf de goedkoopste van 15 euro tot en met de CX400. (De 500 heb ik niet ertussen zien hangen.) Sennheiser en Philips maken hier in de MM ongeveer 80% van het aanbod uit. Ik zou dus eens een MediaMarkt proberen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:40:
De MediaMarkt hier in Heerlen stikt van de Sennheisers, vanaf de goedkoopste van 15 euro tot en met de CX400. (De 500 heb ik niet ertussen zien hangen.) Sennheiser en Philips maken hier in de MM ongeveer 80% van het aanbod uit. Ik zou dus eens een MediaMarkt proberen :)
Bedankt voor je input, in Zwolle heb ik ze niet zien liggen, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Mijn speler is een iAudio X5L met Rockbox, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mocht je ze niet vinden, dan kun je ze morgen in huis hebben als je ze voor 21:00 bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:11:
[...]

Ik draag de kabels voorlangs; over mijn rug is echt geen optie. Soms doe ik de hoofdtelefoon meerdere keren per uur af (op mijn werk bijvoorbeeld), en het is niet de bedoeling dat ik me half moet uitkleden om dat te kunnen doen :P Het kost al veel tijd om de dopjes in te doen met de draad over het oor. (Ongeveer 30 seconden voor mij inclusief het rollen van de foamie en het vasthouden van de dopjes, tegenover 2 seconden voor mensen met "gewone" oordopjes :P)
Die zwarte foamies rol ik niet eens op voor ik ze in doe. Ik gebruik de kleine zwarte foamies, en die kan ik zo in doen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Katsunami schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:11:
[...]

Dat heeft de SE210 ook, maar dat schuift dus naar beneden.
Geen last van.

Heb zelf de SE210 sinds gisteren, vooralsnog vind ik gewoon naar beneden voorlangs (dus niet achter het oor langs) met de kleinste zwarte foamies bij mij het prettigst en stevigst, niet wiebelig. Bevallen zo prima en het kost me echt geen 30 seconden om ze in te doen. Maar wellicht heb ik een apart oorkanaal ;-)
Achter het oor langs blijven ze bij mij niet lekker zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 25-01-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat laatste heb ik ook omdat de kabel altijd de neiging heeft om weg te springen en in combinatie met de poten van de bril is het ook niet altijd alles. Echter, ik vind het minder prettig dat de oordopjes uitsteken als ik de kabels voorlangs naar beneden doe. Daarom ga ik vanavond even bij de MediaMarkt een verlengkabel halen en eens met de jack prutsen zoals hierboven beschreven is en zien wat dat brengt :)

Het komt wel goed hier, voor de isolatie en geluidskwaliteit heb ik wel wat meer over (dan ik had gedacht) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het zijn CX500's geworden van de mediamarkt. Ik vind echter de bass wel behoorlijk heavy, word dit nog minder of moet ik dit bij gaan regelen met de equalizer? Die heavy bass is bij veel nummers wel heel mooi, maar bij een CD van katie melua is het echt way over the top.

Geluid is wel enorm zuiver en gedetailleerd!

Walk away van Christina Aguilera gaat die bas wel heel lekker weer :)

Draai nu alleen nog maar FLAC, heb nog geen MP3 geprobeerd mijn m'n X5L

[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 25-01-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fairy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:48:
Het zijn CX500's geworden van de mediamarkt. Ik vind echter de bass wel behoorlijk heavy, word dit nog minder of moet ik dit bij gaan regelen met de equalizer? Die heavy bass is bij veel nummers wel heel mooi, maar bij een CD van katie melua is het echt way over the top.

Dat wordt equalizen.

Sennheiser CX300/400/500 is gewoon erg bass-heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kanarie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Dat wordt equalizen.

Sennheiser CX300/400/500 is gewoon erg bass-heavy.
OK dan is het goed, zou een beetje balen zijn als ik er later achter kom dat de CX400 voor mij veel beter zou zijn. Maar als ik zo naar de specs keek (mag nieeeee ;) ) was de CX500 beter :P

Maar wel wennen hoor, ik heb nu de doppen in maar ik hoor gewoon NIKS meer om me heen, straks begint er iemand tegen me te praten die denkt dat ik hem wel hoor enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Dit is voor mij (met bril) toch wel de pretigste manier van dragen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.com.tw/adm_static/reviews/images/es3/westone_es3inear_l.jpg

En dan het schuifje doorschuiven tot de kabel strak acher je hofd loopt. OZ kan de kabel flink wat spanningen verdragen zonder je oortjes uit te doen vallen of irritant te worden. Om dit helemaal te voorkomen kan je ook een handsfreeset clipje aan je draad bevestigen en dan aan je shirt clippen bijv.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Ik snap dat iedereen zo lirisch is over die CX300's van Senheisser. Men zegt dat het een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik vind persoonlijk de Sony EX82 en EX85 al veel beter klinken voor hetzelfde, of in het geval van de EX82, voor minder geld. Zo veel zuiverder en niet zo blikkerig. Iedere keer als ik die cx300 weer probeer van een vriend, ben ik weer erg tevreden met mijn EX85's. Pas op dat je geen nep dopjes van Ebay haalt, maar de echte voor wat meer geld dus! Ze moeten wel even ingespeeld worden. In het begin klinken ze al erg lekker, maar na verloop van tijd nog veel beter.

In ieder geval een aanrader als je zoekt naar dopjes van rond de 60 euro. Ik heb hiervoor ook de BOSE dopjes gehad en na 1 uur luisteren maar gauw weer ingepakt. Wat een troep is dat zeg. Dat ze daar 100euro voor durven vragen.

Heb ook een paar shures gehad, maar vond de Bass er van veel te weinig. Voor de rest klonk het wel prima. Was een setje van iets over de 100euro, geen idee meer welk type.

Ik ben erg benieuwd naar het geluid van de EX90 serie. Heb ze al 2 keer gekocht op ebay, maar bleken allebei gewoon fake te zijn. Van 1tje het geld terug gekregen, maar de ander was al snel gevlogen.

Wie heeft hier ervaring met de SONY EX90 dopjes?

[ Voor 7% gewijzigd door NoStra op 25-01-2008 20:56 ]

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209480

Onlangs de JBL 220's aangeschaft. Redelijk prijzig maar ik ben er zeer over te spreken. Had hiervoor de CX300's die nogal schade gevoelig waren en veel te veel bass hadden.

De 220's is zoals ik het kan horen goed uitgebalanceerd, heeft een mooi vol geluid met een goede maar niet overheersende bass. Ik vind ze het geld ten opzichte van de CX300 zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 22:13

MBV

Fairy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:48:

Ik heb geen last van die bass bij Katie Melua e.d. Juist wel lekker bij wat 'heftigere' nummers van Michael Bublé :) ik ga er dus vanuit dat de bass van de CX500 niet meer is dan de CX300

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 26-01-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Een eerste impressie van de Audio-Technica ATH-EW9. Het geluid is echt enorm gedetailleerd ten opzichte van mijn referentie, de shure e2c. In heftige orkestpassages hoor je duidelijk alle partijen en instrumenten. De bas heeft een mooie impact en hoog en midden zijn goed uitgebalanceerd. Ik merk erbij op dat ik ze nog niet volledig heb ingespeeld. Mijn shures klinken zo 'plat' in vergelijking tot deze.

De nadelen zijn evident. Zelfs op een matig volume horen mensen mijn muziek op 5 meter afstand door de tv heen. Isolatie is niet aanwezig. Het geluid komt wel goed door het verkeersgeluid heen, maar volgens mij staat ie dan goed hard (ik bedien mn iPod classic 80 blind vanuit mijn broekzak). Jammer, maar goed... over 1,5 week krijg ik (pas) mijn CK7 en ben heel benieuwd naar wat die te bieden heeft. Het gehoord dat deze ongeacht de prijs veel beter zijn dan de CK9.

Vergelijking volgt dus later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb zowel de X3's als de Yuin 2's maar ik moet bekennen dat ik de laatste tijd alleen nog de Yuin's gebruik, er gaat gewoon niets boven het comfort van earbuds gecombineerd met prachtig zuiver geluid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:
Mededeling:

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat dit topic al behoorlijk lang doorloopt en er zo langzamerhand wel eens een nieuw deel gestart mag worden. Dit geeft aanleiding om het oordopjesgebeuren eens flink op de schop te nemen. In plaats van een nieuw deel voor alle oordopjes mag er overgegaan worden op meerdere topics; eentje per model of (het liefst!) per serie modellen. Dit om de overzichtelijkheid van de discussies te bevorderen.
Hiervoor is het dus nodig dat er een aantal topicstarts in elkaar geflanst worden. Het staat jullie daarin vrij om er eentje aan te maken. Neem wel EERST even contact op per DM of mail om te voorkomen dat er dubbel werk gedaan wordt en zodat ik weet wat er gaande is.

Dit topic gaat dus dicht. Niet meteen, zodat jullie de kans hebben om je hierop voor te bereiden en zodat we het dus niet een hele tijd zonder een oordopjestopic hoeven te stellen :) Na verloop van tijd gaat dit topic dus wel op slot.

Zoals gezegd; wil je een topic maken over een bepaald model of serie modellen.. neem even contact met me op :) Vragen of opmerkingen mogen ook gecommuniceerd worden of post even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback zodat dit topic gewoon over oordopjes kan blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gisteren heb ik een verlengkabeltje gehaald. Ik heb de jack eraf geknipt, en de draadjes omgewisseld; rood aan wit vastgesoldeerd en omgekeerd dus. Zo zijn de stereokanalen omgedraaid. Nu kan ik de oordopjes in mijn oren omwisselen, zodat ik de kabel voorlangs kan doen zonder dat de oordopjes uitsteken. Het werkt perfect; de dopjes zitten zo het prettigst in mijn oren, de driver volgt het oorkanaal precies, en de isolatie is goed, en met de gemodde kabel is het geluid ook correct. Het combineert voor mij het voorlangs dragen van de kabel met het draagcomfort (in het oor dus) van de manier met de kabel over de oren.

De verlengkabel is niet netjes afgewerkt en is te dik en te zwaar. Ik ga een dunnere en lichtere versie van een betere kwaliteit laten maken, waar de draadjes in de jack zijn omgewisseld. Met de omgewisselde oordopjes en de kabel voorlangs lijkt de Shure SE210 precies te zijn wat ik had willen hebben :Y) (Shure had die oordopjes maar zo moeten ontwerpen, c.q. ze hadden driver naar de andere richting op moeten knikken :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 26-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
RoD schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:10:
[modbreak]
Mededeling:

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat dit topic al behoorlijk lang doorloopt en er zo langzamerhand wel eens een nieuw deel gestart mag worden. Dit geeft aanleiding om het oordopjesgebeuren eens flink op de schop te nemen. In plaats van een nieuw deel voor alle oordopjes mag er overgegaan worden op meerdere topics; eentje per model of (het liefst!) per serie modellen. Dit om de overzichtelijkheid van de discussies te bevorderen.
Hiervoor is het dus nodig dat er een aantal topicstarts in elkaar geflanst worden. Het staat jullie daarin vrij om er eentje aan te maken. Neem wel EERST even contact op per DM of mail om te voorkomen dat er dubbel werk gedaan wordt en zodat ik weet wat er gaande is.

Dit topic gaat dus dicht. Niet meteen, zodat jullie de kans hebben om je hierop voor te bereiden en zodat we het dus niet een hele tijd zonder een oordopjestopic hoeven te stellen :) Na verloop van tijd gaat dit topic dus wel op slot.

Zoals gezegd; wil je een topic maken over een bepaald model of serie modellen.. neem even contact met me op :) Vragen of opmerkingen mogen ook gecommuniceerd worden of post even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback zodat dit topic gewoon over oordopjes kan blijven gaan.[/]
Waarom niet 1 per budgetreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat het veel logischer is om info van A, AA, AAA, AAAA en AAAAA bij elkaar te zetten dan info van A, B, C, D en E.

Uiteraard is het bij het aanschaffen even leuker kijken, maar wanneer het om de discussie gaat (wat gestimuleerd moet worden) is het natuurlijk totaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als het om discussie gaat, zouden volgens mij alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten. Als een topic met 3500 posts wat onhandig is, zou je de topics iedere 250-500 posts kunnen sluiten. Volgens mij bloeden de discussies een beetje dood als je alles in aparte topics wilt hebben. 't is hier geen head-fi of headwize, waar dagelijks net zoveel bezoekers voor alleen oordopjes komen als hier in het hele consumentenelectronica forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Ook al ben ik hier pas net... toch was het kinderlijk eenvoudig om door alle discussies heen te lopen. Vooral bijhouden is lekker eenvoudig. Dit topic in mijn RSS-lezer en elke dag 1 van maximaal 5 berichten lezen. Ik sluit me daarom aan bij Raymond of eventueel bij heracles. Maar wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 14:22
Raymond schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:50:
Als het om discussie gaat, zouden volgens mij alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten.
+1
Ik denk ook dat alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten, zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mee eens :) tweakers heeft denk ik ook niet echt een grote userbase die zwaar in de oordopjes zit zoals een echte audiosite...

Gewoon even een deeltje 9 starten met een uitgebreide openingspost lijkt me beter.

En áls er al een scheiding moet komen, haal dan de gewone normale 1 tot 10 euro dopjes gescheiden van de in-ear modellen, dan zit je denk ik al op de goede weg.

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 27-01-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
miranon schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:48:
[...]

+1
Ik denk ook dat alle oordopjes bij elkaar in één topic moeten, zoals het nu is.
Eens. Het is voor aankoopbeslissingen nu net zo handig dat alles bij elkaar staat. Zit echt niet te wachten in een topic met alleen technisch gezeur over mijn Shures, wil weten of in vergelijking met mijn Shures er inmiddels betere op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eigenlijk wil ik er hier niet op ingaan om dat het zwaar offtopic is, maar ik doe het toch even:

Misschien doet de titel van het topic anders vermoeden, maar dit topic is niet bedoelt voor aankoopadvies. Het gaat om discussie + ervaringen, en dat past beter in aparte topics. Alles in één groot topic dumpen past niet in het beleid wat hier op GoT gehanteerd wordt. Bovendien is het ook niet handig als je informatie na wilt lezen en/of op wilt zoeken.
Hier op ingaan mag, maar doe dat dan even in PMD FAQ, Policy en Mods feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

xahmol schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Eens. Het is voor aankoopbeslissingen nu net zo handig dat alles bij elkaar staat. Zit echt niet te wachten in een topic met alleen technisch gezeur over mijn Shures, wil weten of in vergelijking met mijn Shures er inmiddels betere op de markt zijn.
Ik denk zelf dat het wel voordelen heeft om ze te splitsen in verschillende fabrikanten maar daarnaast ook dit topic in leven houden omdat je dan ze gemakkelijker kan vergelijken. Zo heb je het beste van 2 werelden. Technische informatie en gesprekken bij de fabrikanten en het wat meer op ervaring gerichte topic om ervaringen uit te wisselen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb laatst een review getypt over de Sennheiser MX 460 (black). Het zijn een low-end oordopjes.

Voor de geïnteresseerden is de review hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Waarom niet houden zoals het nu is.. gaat toch prima? :?

Ontopic: ik ben nu de V-Moda Vibe Duo's aan het overwegen. Is er nog enig technisch verschil tussen de Vibe's en de Vibe Duo's, behalve de mic en opneem-knop? En ik zie dat ze niet in NL te bestellen zijn. Weet iemand een goede webshop die ze heeft, of is het het verstandigst om ze op v-moda.com te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hiervoor hebben we Vraag en aanbod

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:20:
Waarom niet houden zoals het nu is.. gaat toch prima? :?

Ontopic: ik ben nu de V-Moda Vibe Duo's aan het overwegen. Is er nog enig technisch verschil tussen de Vibe's en de Vibe Duo's, behalve de mic en opneem-knop? En ik zie dat ze niet in NL te bestellen zijn. Weet iemand een goede webshop die ze heeft, of is het het verstandigst om ze op v-moda.com te bestellen?
Je kan ze bestellen via de V Moda site. Al met al ben je 75 euro kwijt incl. verzending. V-Moda zet zelfs op de bon dat het product 10 dollar waard is, zodat ze de doane omzeilen. :)

https://shop.v-moda.com/default.aspx

Heb zelf de .Nero's aangeschaft. Zat te twijfelen tussen de .Chrome's en de .Nero's. Maar na drie setjes witte dopjes. Leek me zwart/zilver bij me Iphone toch ook wel een mooie keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209480 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Je kan ze bestellen via de V Moda site. Al met al ben je 75 euro kwijt incl. verzending. V-Moda zet zelfs op de bon dat het product 10 dollar waard is, zodat ze de doane omzeilen. :)

https://shop.v-moda.com/default.aspx

Heb zelf de .Nero's aangeschaft. Zat te twijfelen tussen de .Chrome's en de .Nero's. Maar na drie setjes witte dopjes. Leek me zwart/zilver bij me Iphone toch ook wel een mooie keus.
Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus €72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)
Via Jaben.net?

[ Voor 89% gewijzigd door Raymond op 27-01-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus €72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?
Hoor verschillende verhalen. De meest recente verhalen zijn dat V-Moda op de pakbon zet dat het product een waarde heeft van $ 10,-, waardoor je de douane omzeilt.

Mijn Iphone is vandaag ook op de post gedaan vanuit de States, dus ik hoop ze tegelijktijd te ontvangen.

Ook het spammen van je V&A advertentie is niet de bedoeling

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 27-01-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Lees de topicwaarschuwing nog eens door

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 27-01-2008 22:26 ]

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
<5 dagen bij mij (2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het aanschaffen van een goede set oordopjes is funest.

Ik heb hier (nog steeds :D) het eerste en destijds enige 4.1 surroundsetje voor PC's hangen: die Cambridge Soundworks FPS2000. (Anno 1998, en zo lang hangt het ook al hier. Het begint over een maand aan zijn 11de jaar :P) Ik heb dat altijd voldoende gevonden, maar sinds ik nu 2 tot 4 uur per dag naar die Shure SE210's zit te luisteren, is het FPS200-setje... "toch iets minder geworden".

Tevens ben ik "genoodzaakt" geweest om een flink aantal CD's te re-rippen. 128 kBit is toch wat weinig, hoewel het 10 jaar geleden voldoende was. Nu rip ik ze in 192-320 kBit VBR. (De minimale ratio is dus 192 kbps, met ruimte tot 320 kbps; het resulteert in MP3's van gemiddeld 256 kbps.) Jammer dat ik sommige CD's ondertussen niet meer heb. (Waarschijnlijk kwijtgeraakt na zolderopruiming :X) Nou ja, die haal ik wel weer "ergens" vandaan...

Tevens moet ik zeggen dat ik heel veel muziekstukken opeens volledig opnieuw ontdek qua detail. Ik vraag me af of dat nog veel beter zou worden met een dual-driver SE430 of zelfs triple-driver SE530.

Ik heb altijd heel veel muziek geluisterd, maar nooit extreem aandacht aan een audiosysteem besteed. Maar... oh nee... naast fotografie kan ik een audioverslaving niet gebruiken... damn :P

[ Voor 58% gewijzigd door Katsunami op 27-01-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Ik had nog een vraag... weet iemand iets van amplifiers? Ik heb het idee dat het geluid uit mijn iPod Classic 80 helemaal niet neutraal is. Mijn vaders Luxman-versterker klinkt veel mooier, ook al is dat ding 15 jaar oud. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen en zelfs op head-fi zie ik door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat had je willen weten dan?

Op head-fi is er wel een recent topic waar een hele berg <$150 amps met elkaar worden vergeleken.

Ik heb een voor mijn hoofdtelefoon wel een versterker gebouwd, niet een portable btw. Ik vond het de moeite en het geld wel waard.
Er zijn ook genoeg portable versterkers te koop. En het kan zeker wel een betere kwaliteit opleveren. Zeker bij koptelefoons met een hele lage of juist een hele hoge impedantie. Dan moet de bron een hoge stroom of een hoge spanning leveren en dat zal de gemiddelde mp3-speler niet kunnen. Een versterker geeft daar een duidelijk (en hoorbaar) voordeel.

Persoonlijk lijkt het me vooral aantrekkelijk als je bijvoorbeeld op je werk of op school oid veel naar muziek luistert. Als het puur voor onderweg is, lijkt het me minder interessant. Het lijkt me dat je in een trein bijvoorbeeld de betere geluidskwaliteit niet echt kan horen, bovendien moet je ook een extra apparaat meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar zie wel op andere fora dat ze snel zijn met versturen en een snelle verzendmethode gebruiken. Ik verwacht dat het maar een paar dagen onderweg zal zijn. En als je pecht hebt, ligt het dat een weekje bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb bij iDealsound op eBay maar een zakje zwarte foams besteld. De helft goedkoper dan in Nederland, en in totaal 7 paar (die uit de Fit Kit meegeteld) zou wel een tijdje mee mogen gaan; laten we zeggen, 2 jaar ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Is het eigenlijk mogelijk via een soort "track&trace" mijn oordopjes te volgen die ik besteld heb bij Jaben.net ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je een verzendbericht gekregen met een T&T nummer?

Anders mail je jaben.net even :+
(of kijk je op hun forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Wij werken niet voor Jaben.net dus het lijkt me handiger dat je zelf even contact met ze opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250840

Dit topic is niet bedoelt voor aankoopadvies.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 31-01-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn AudioTechnica ATH-CK7 is vandaag binnengekomen :)
Mijn eerste indrukken:

-Iets geluidsisolatie, maar niet veel. Hier staan ze ook om bekend, dus dat klopt dan.
-Je kan wel duidelijk de kabel horen, als die ergens langsschuurt, dat is wel jammer.
-Het dragen is even wennen. Ze moeten iets omhoog steken, met de kabel om het oor, naar achter. Maar de kabel is redelijk stug en het is een Y-kabel. Dus dat gaat niet makkelijk en er wordt aan 1 kant nogal getrokken, omdat het geen J-Kabel is. Ik draag de kabel dus maar voorlangs en dat gaat prima.

-Geluid vind ik lastig beoordelen, ik heb niet echt gouden oortjes, dus ik geef niet graag een oordeel :) Ze klinken redelijk gebalanceerd, niet opvallend veel bas of hoge tonen. Ze hebben wel voordeel bij een versterker of een goede speler. Blijkbaar is de 16ohm impedantie toch wel wat laag voor het mp3-spelertje waar ik ze eerst mee beluisterd heb. Als ik die mp3-speler op een hoofdtelefoonversterker aansluit en dan via die versterker luister, klinkt het wel beter.

Als ik er wat meer naar heb geluisterd, zal ik er wat meer over schrijven en ze dan ook even vergelijken met andere hoofdtelefoons (Sony MDR-E838 oordpojes, beyer DT931 en een senn PX100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Laatst online: 18-08-2024
Vandaag heb ik mijn Sennheiser cx 400's ontvangen. Hierbij een kleine revieuw (voor zover dit kan na slechts een paar uur gebruik)

Ik heb ze besteld op e-bay. Wat op valt is dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse winkel, scheelt ongeveer de helft. Wat natuurlijk immer de vraag blijft is of ze echt zijn, aangezien ze uit Hong Konk komen. Ik had over de verkoper diverse goede verhalen gehoord en heb om deze reden toch gekozen ze bij hem te bestellen.

Dan over de dopjes zelf. Wat als eerste opvalt is de verpakking die op zich zelf al een uitdaging is om open te krijgen. Zonder fatsoenlijk gereedschap zoals een cirkelzaag of een snijbrander is deze bijna niet open te krijgen. Goed verpakt dus, dat wel. Wanneer het pakje open is valt op dat het setje erg kompleet is. Naast de dopjes zitten er totaal 3 verschillende maten van die rubbers in, een beschermhoesje, een stuk rubberachtig plastic om de dopjes in te doen en de overtollige kabel omheen op te rollen (klinkt erg minachtend, maar lijkt mij erg functioneel, vooral om kabelbruek te voorkomen) en een beschermhoesje voor het geheel, deze lijkt op de portemonee welke mijn vader altijd bij zich heeft. Zon ding dat open gaat wanneer men de hoekpunten naar elkaar toe knijpt dus.

Na het geheel uit gepakt te hebben en ik klaar was met verbazen heb ik de dopjes getest. Ik moet wel vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wat ik gewend was waren een set in-ear dopjes van sony ericson i.c.m. een K 750i. Het verschil wordt toch wel meteen duidelijk. De sennheisers klinken een stuk helderder. Daarnaast klinken ze een stuk gebalanceerder en is de bouw van de hele set een stuk degelijker en de afwerking beter voor elkaar. Wanneer men bedenkt dat ik de SE dopjes toender tijd voor 30E er bij heb gekocht, en de Sennheisers mij inclusief bami belasting 35 euro hebben gekost, vind ik dit toch wel een goed punt.

Zodra ik mijn MP3 speler heb ontvangen, kan ik meer laten weten over de prestaties i.c.m. deze speler.

Om nu toch maar even een korte conclusie te trekken:
Zeer goede oordoppen (echt of niet? ik vind ze echt wel goed klinken, i.i.g. voor het geld). Ik kan iedereen aaraden toch eens verder te kijken dan de nederlandse shops, met name op het gebied van oordopjes. Hier is op ebay o.i.d. toch wel veel voordeel te halen, en het risico vaak relatief klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121633

Bij mij is er 1 medium sleeve van mijn CX300 kwijtgeraakt/losgekomen. Is er een optie om bijv 2 paar te kopen ipv 10 paar en gelijk weer 20 euro te dokken? Zeer verrot als er 1 sleeve over is.. kan nu alleen nog met andere oortje luisteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:46
Ik ben ook een paar sleeves kwijt van m'n CX300 en ga nu de CX400 aanschaffen. Ik heb alleen 1 vraag hierover. Bij de CX300 zit het plugje zo ontzettend los in m'n speler dat hij er zo uitvalt plus dat hij vreselijke ruis veroorzaak zodra je 'm een millimeter beweegt. Echt zeer irritant en bij andere doppen heb ik dit nooit ondervonden...

Zijn er mensen die dit herkennen en wellicht weten of de CX400 hier geen last meer van hebben??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-04 10:59
Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen" en "waar moet ik kopen" vragen. Zie de topicwaarschuwing

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 01-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan dit soort posts heeft niemand wat.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 01-02-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157985

Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen"-vragen.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-02-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 10:52
reizende o Roel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:32:
Vandaag heb ik mijn Sennheiser cx 400's ontvangen. Hierbij een kleine revieuw (voor zover dit kan na slechts een paar uur gebruik)

Ik heb ze besteld op e-bay. Wat op valt is dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse winkel, scheelt ongeveer de helft. Wat natuurlijk immer de vraag blijft is of ze echt zijn, aangezien ze uit Hong Konk komen. Ik had over de verkoper diverse goede verhalen gehoord en heb om deze reden toch gekozen ze bij hem te bestellen.

Dan over de dopjes zelf. Wat als eerste opvalt is de verpakking die op zich zelf al een uitdaging is om open te krijgen. Zonder fatsoenlijk gereedschap zoals een cirkelzaag of een snijbrander is deze bijna niet open te krijgen. Goed verpakt dus, dat wel. Wanneer het pakje open is valt op dat het setje erg kompleet is. Naast de dopjes zitten er totaal 3 verschillende maten van die rubbers in, een beschermhoesje, een stuk rubberachtig plastic om de dopjes in te doen en de overtollige kabel omheen op te rollen (klinkt erg minachtend, maar lijkt mij erg functioneel, vooral om kabelbruek te voorkomen) en een beschermhoesje voor het geheel, deze lijkt op de portemonee welke mijn vader altijd bij zich heeft. Zon ding dat open gaat wanneer men de hoekpunten naar elkaar toe knijpt dus.

Na het geheel uit gepakt te hebben en ik klaar was met verbazen heb ik de dopjes getest. Ik moet wel vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wat ik gewend was waren een set in-ear dopjes van sony ericson i.c.m. een K 750i. Het verschil wordt toch wel meteen duidelijk. De sennheisers klinken een stuk helderder. Daarnaast klinken ze een stuk gebalanceerder en is de bouw van de hele set een stuk degelijker en de afwerking beter voor elkaar. Wanneer men bedenkt dat ik de SE dopjes toender tijd voor 30E er bij heb gekocht, en de Sennheisers mij inclusief bami belasting 35 euro hebben gekost, vind ik dit toch wel een goed punt.

Zodra ik mijn MP3 speler heb ontvangen, kan ik meer laten weten over de prestaties i.c.m. deze speler.

Om nu toch maar even een korte conclusie te trekken:
Zeer goede oordoppen (echt of niet? ik vind ze echt wel goed klinken, i.i.g. voor het geld). Ik kan iedereen aaraden toch eens verder te kijken dan de nederlandse shops, met name op het gebied van oordopjes. Hier is op ebay o.i.d. toch wel veel voordeel te halen, en het risico vaak relatief klein is.
toon volledige bericht
Ah, nog een tevreden gebruiker. Ikzelf heb ze ook uit Hong Kong gehaald (heb die verkoper ook aangeraden in dit topic) en ze zijn 100% genuine zoals hij dat zo mooi vertaald. Heb er zelf meerdere vergelijkingen met neppe op los gelaten (schema's zijn te vinden op Inet) en het zijn gewoon de goede. Bovendien schijnt uit de nep varianten wel zo'n bagger geluid te komen dat je het meteen zou horen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een diepe respect buiging voor V-Moda.. _/-\o_

Maandagavond mijn V-Moda Vibe Duo's besteld via de webshop. Vanmorgen vroeg stond de UPS al voor de deur. Helemaal vanuit Hollywood naar hier in no-time. Daarnaast hebben ze ook nog op de doos gezet dat het om een pakketwaarde ging van 10 dollar. Dus niks geen douane en extra aanslagen.

Review ten opzichte van de JBL Reference 220's

Eerste indruk van de V-Moda's is wow! Ze zien er gelikt en degelijk uit. Daarnaast krijg je er ook nog een mooi leren etui bij waar je de dopjes veilig in kan bewaren wanneer je even niet naar je Iphone/Ipod wil luisteren.

Naar mijn mening zijn dit zeker de mooiste dopjes op de markt, ze voelen stevig aan en ze duwen lekker in je oren. Aan het rechter draadje het microfoontje voor wanneer je een gesprek aangaat. Ik heb mijn Iphone nog niet binnen, dus de belkwaliteit kan ik helaas nog niet niet testen.

Wel kan ik testen hoe hij klinkt, en omdat ik de JBL Reference 220's hier ook nog heb liggen kan ik een goede afweging maken tussen twee dopjes in dezelfde prijsklasse.

Wat mij meteen opviel bij de V-Moda's is dat hij een behoorlijk 'voller' geluid produceert dan de JBL's, ook leek het alsof het volume harder klonk wanneer ik naar de V-Moda's luisterde. Wat een duidelijk verschil maakt tussen de Vibes en de 220's is de weergave van lage tonen. De nadruk van bass ligt bij de Vibes duidelijk hoger dan bij de JBL's. Hoewel dit niet ten koste gaat van de midden- en lage tonen.

Het geluid van de Vibes klinkt lekker strak en vol terwijl die van de JBL's wat meer in balans liggen. Ik vind het op dit moment moeilijk om een duidelijke 'winnaar' tussen de twee aan te wijzen aangezien beide dopjes gewoon een geweldig geluid produceren. Ik heb hiervoor ook de CX300's gehad en beide oordopjes zijn qua geluid vele malen beter in balans dan het product van Sennheiser.

Ik heb om beide te testen drie verschillende soorten muziek beluisterd: Om de electro/techno sound te beoordelen heb ik naar Phanthom Pt. II van Justice geluisterd, Muse - Plug in Baby om de gitaren te beluisteren en The Roots - Pass the Popcorn om het Hip-Hop gedeelte te beoordelen.

Ik moet zeggen dat bij elk genre ik persoonlijk de voorkeur geef aan de Vibes. Het geluid dat de JBL's produceerde een iets te 'leeg' en 'klinisch' geluid na hetzelfde nummer met de Vibes te hebben beluisterd.

Conclusie:
Ik ben blij de JBL's via Tweakers verkocht te hebben voor nog een acceptabel bedrag. De Vibes passen perfect bij de Iphone en de handfree functie is absoluut een meerwaarde wanneer je in het bezit bent van Apple's telefoon.
Wanneer je de oordopjes puur en alleen gebruikt voor muziek beluisteren via je Ipod of andere MP3-speler dan is de keuze wat moeilijker. Beide geven een geweldige sound maar wanneer je iets meer luistert naar "bass" muziek dan zou ik persoonlijk kiezen voor de Vibes. Wanneer je op zoek bent naar zo neutraal mogelijke oordopjes, dan zou ik persoonlijk voor de JBL's gaan.

Hoop hier mensen mee geinformeerd te hebben.

Edit
Na meerdere malen beide oordopjes beluisterd te hebben gaat mijn voorkeur 100% uit naar de Vibes. Het geluid door de JBL's klinkt toch echt té klinisch naar mijn mening en alle warmte ontbreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 209480 op 01-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, het is nu wel eens tijd om dit topic dicht te doen. Zoals gezegd mogen er nu per model/serie modellen/fabrikant topics geopend worden. Zie ook RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"
Wie zich geroepen voelt mag een topicstart aanmaken :)
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.