Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:58:

...

nu heb ik gemerkt dat de shure e2c practies gezien geen bass levert nu weet ik dat dit zo hoort omdat hij een IEM is voor zang en voice maar toch word de bass vaak gecomplimenteerd, Waarom? of omdat de bass kwalitatief wel goed is?
De Shure E2C hebben een hele vlakke response curve in het laag tot midden. Veel hoofdtelefoons hebben een 'bass hump' om te compenseren dat de bass van een koptelefoon niet voelbaar is.
Andersgezegd, qua bass geven de E2C's bijna precies weer hoeveel bass er echt in de muziek zit,
en dat klinkt zachter dan je gewend bent van speakers/EX71/CX300/EP630.
nog een vraagje: wanneer de kabel tikt of schuurt bij de mdr-ex71 en mdr-nx1 van sony is dit behoorlijk door de muziek hoorbaar (hetgeluid geleid zeg maar door de kabel, via de opzetstukjes) heeft nog iemand hier last van? en hoe kun je dit oplossen? (dan a.u.b. niet zo'n antwoord als: dan moet je stil zitten)
:) :) :) :)
Dit heet microphonics. Kun je veel minder maken door de draad achterlangs je oor te laten lopen, maar de EX71 is hier niet echt voor gemaakt.
Overigens vond ik de EX71 een stuk minder microphonics hebben dan m'n Shure E4C wanneer je de koptelefoon recht omlaag draagt. Met de Shure E4C achter m'n oren is er niet veel verschil.

Dingen als je eigen adem en voetstappen ga je nooit uit het geluid krijgen, dit wordt via je botten naar je gehoor gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 07-04-2007 20:36 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit laatste weet ik maar de draad blijf zo niet liggen ook de dopjes vallen zo uit
is er echt geen andere oplossing? of een manier dat de kabel wel blijft liggen?

maar nu snap ik nog niet waarom de e2c zo hoog boven de ex71 geprezen word oke de kwaliteit is wel beter maar ik vind geluid met zo weinig bass zwaar eritant en ben dan ook al gauw geneigt het geluid dubbel zo hard te zetten om dit gemist te compenzeren ,bovendien vind ik de ex71 veel concumenteler zowel in gebruik als het geluid (de ex71 vind ik toch wel mooier klinken al is de kwaliteit dan wat minder het hoge en midden geluid is wat dof van klank de bass wat modderig maar dit valt heel erg mee als je de EQ en de bass versterker goed afstelt maar hier stoor ik mij niet zo aan. maar nogmaals de belangrijkste reden de ex71 is veel fijner in gebruik en zitten veel lekkerder.
kleiner, lichter,mooier disign,makkelijk te plaatsen
en tot slot bij de ex71 nog geen kabelbreuk gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:58:
ik heb een keer shure's e2c's gekocht deze hadden na een maand kabelbreuk toen nieuwe gekregen deze hadden ook naar een maand kabelbreuk heeft iemand anders ook last van kabelbreuk?
Ik heb de E2c's nu twee jaar, zonder problemen. Met de kwaliteit van de kabel is weinig mis lijkt me. Het is wel belangrijk dat je de kabel gewoon z'n eigen gang laat gaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij is namelijk vrij stug, zeker als je bijvoorbeeld Sony's E71 gewend bent, dat is weer het andere uiterste.

Ik draag de kabel gewoon zoals het de bedoeling is, dus over het oor, en na een tijdje neemt de kabel automatisch die vorm aan, de vorm slijt er als het ware in. Dan moet je niet willen proberen de kabel de andere kant op te dwingen, want daardoor krijg je juist de breuk. Dat jij nu twee setjes geprobeerd hebt en ze allebei binnen een maand stuk had geeft toch te denken. Ik vraag me af of het alleen aan Shure ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb er niks bijzonders mee gedaan hoor (ik ga er op de zelfde manier mee om als de ex71 en heb zeker nog nooit geprobeert een kabel te forceren) maar die ex71 doet het na twee jaar nog steeds
bovendien moet zo'n duur ding wel tegen een stootje kunnen vind ik, volgens de site pdashop.nl waar ik ze gekocht heb komt kabelbreuk wel vaker voor bij de shure e2c ze hebben er niet echt een verklaring voor maar ze denken dat het komt door het grote gewicht van de kabel. nou dat is handig uhum.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja nog iets wanneer ik de shure e2c uit z'n verpakking haald zit het snoer vol vouwen maar op plaatjes is de kabel altijd mooi recht, zal wel weer marketing zijn of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:36:
oja nog iets wanneer ik de shure e2c uit z'n verpakking haald zit het snoer vol vouwen maar op plaatjes is de kabel altijd mooi recht, zal wel weer marketing zijn of toch niet?
Hadden ze hem in zo'n langwerpige verpakking moeten doen dan?

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoHenken op 09-04-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:30:
volgens de site pdashop.nl waar ik ze gekocht heb komt kabelbreuk wel vaker voor bij de shure e2c ze hebben er niet echt een verklaring voor maar ze denken dat het komt door het grote gewicht van de kabel. nou dat is handig uhum.
Grappig dat je het over PDAshop hebt. Daar verkopen ze geen oordopjes, maar wel bij MP3shop dat overigens onderdeel is van hetzelfde bedrijf, namelijk Coolblue. Bij de 21 beoordelingen staan er twee die geforward zijn vanaf hun PDAshop site. In beide berichtjes staat niets over breuk maar wordt wel veel geleuterd over met name vouwen in de kabel, en dat de schrijver daar gek van wordt. Zijn die toevallig van jou afkomstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb de zoekfunctie gebruikt over dit topic (vorige delen niet gedaan), maar kon mijn antwoord niet vinden.
Heb een Sony Ericsson apparaat (m600i voor geinteresseerden :P) en gebruik de walkman serie oordopjes (hpm 70 ofzo), dit waren mijn eerste doppen die "in-ear" gingen. Super geluid, tenminste, dat was het altijd, maar laatste tijd helemaal niet meer, dus ik denk dat ze stuk zijn. In bad luister ik ook muziek en daar waren ze een paar keer in gevallen, dus zullen wel gewoon stuk zijn.

Ik zoek dus nieuwe oordopjes en die OS is helemaal super en ik denk dan: die ep-630 van creative lijken niet slecht. Wel wat lang snoer, maar ja. Is dit een vooruitgang of moet ik gewoon nieuwe walkman serie oordopjes kopen?
Hou van een lekker stukje muziek, maar wanneer oordoppen meer dan 40 euro kosten vind ik het wat te ver gaan..
(ik weet het, ben een nooby met een vaak gestelde vraag, maar ben hier echt helemaal niet in thuis, en in fotografie afdeling van got kan ìk je dan wel weer helpen:))

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Hier en Hier kan je die oordopjes o.a. nog kopen.

Ik vind ze een beetje lijken op de sony ex71, die zijn (gokje) nog 40 euro. De ep-630'jes zijn beter dan de ex71 imo en 2x zo goedkoop! (in vergelijking met nl webshops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Chuckiej schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:17:
[...]

Hier en Hier kan je die oordopjes o.a. nog kopen.

Ik vind ze een beetje lijken op de sony ex71, die zijn (gokje) nog 40 euro. De ep-630'jes zijn beter dan de ex71 imo en 2x zo goedkoop! (in vergelijking met nl webshops)
Thanks, maar waar ik ze kan kopen was het probleem niet, het ging me er meer om wàt ik moet kopen....die standaard walkman dopjes of toch de creative ep-630's

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Een vraagje over kortsluiting:

Ik heb Sony EX 71 dopjes, met van dat zachte zwarte 'rubberachtige' plastic om de draden. Omdat ik altijd te lui ben geweest om de dopjes na gebruik netjes op te rollen is het rubberachtige plastic er bijna helemaal afgevallen, althans op het deel van de kabel tussen de splitsing en het rechter dopje. Je kijkt nu dus tegen de koperdraden aan.

Nu is mijn vraag: is het gevaarlijk als er kortsluiting ontstaat? Als de lak op de koperen kabeltjes genoeg is gesleten zou dat namelijk best kunnen gebeuren. Kan dat mijn mp3-speler beschadigen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bozozo schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:28:
Een vraagje over kortsluiting:

Ik heb Sony EX 71 dopjes, met van dat zachte zwarte 'rubberachtige' plastic om de draden. Omdat ik altijd te lui ben geweest om de dopjes na gebruik netjes op te rollen is het rubberachtige plastic er bijna helemaal afgevallen, althans op het deel van de kabel tussen de splitsing en het rechter dopje. Je kijkt nu dus tegen de koperdraden aan.

Nu is mijn vraag: is het gevaarlijk als er kortsluiting ontstaat? Als de lak op de koperen kabeltjes genoeg is gesleten zou dat namelijk best kunnen gebeuren. Kan dat mijn mp3-speler beschadigen?
Dit komt niet door 'niet op te rollen'. Dit is een productiefout die een behoorlijke tijd in de EX71 gezeten heeft. EX71's die nu verkocht worden zouden dit probleem niet meer hebben. (4 jaar geleden niet, 2 jaar geleden wel, 1 jaar geleden niet meer).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Hmm, dan had ik er mee terug moeten gaan toen ik nog garantie had dus :|

Maarja... ik heb er verder geen last van. Het zou alleen niet zo tof zijn als ik mijn H200 frituur met deze dopjes :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:36:
[...]

Dit komt niet door 'niet op te rollen'. Dit is een productiefout die een behoorlijke tijd in de EX71 gezeten heeft. EX71's die nu verkocht worden zouden dit probleem niet meer hebben. (4 jaar geleden niet, 2 jaar geleden wel, 1 jaar geleden niet meer).
en in mijn 888's gdvd, die dus na véél te kort gebruik kaputtos waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Hier een paar S en L sleeves voor de EP630 over.

Er zit best lekker geluid in de EP630 i.c.m. een iRiver T20. Toch wil ik een keer shure dopjes hebben. De EP630's hebbennet iets te veel bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Worldwide schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:40:
Hier een paar S en L sleeves voor de EP630 over.

Er zit best lekker geluid in de EP630 i.c.m. een iRiver T20. Toch wil ik een keer shure dopjes hebben. De EP630's hebbennet iets te veel bass.
Jammer dat ik nou net de M sleeves dringend nodig heb!
Heb ook S en L over.

Iemand ruilen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 18:58
De M sleeves zijn volop in trek, ook hier.
word denk ik haast eens tijd om een speciaal topic daarover aan te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik heb een Sony MDR-EX90 aangeschaft en ik ben er dik tevreden over hoor. Ik had hiervoor de Sennheiser MX400 maar ik vind de Sony toch vele male beter presteren dan de Sennheiser deed. Ik ben wel eens waar geen kenner van dopjes, maar ik ben hier toch echt dik tevreden over.

De Sennheiser had problemen met bass en kon soms net te schel zijn bij bepaalde nummers (wel eens waar valt dit op te vangen met een equalizer, maar toch). Ook zat ie niet altijd even comfortabel. Hoe dan ook waren het niet verkeerde dopjes. De Sony daarintegen produceren een hoeveelheid bass die ik net mooi vind. Niet te veel maar zeker niet onhoorbaar. Ook vind ik de dopjes een stuk lekkerder zitten en sluiten ze mooi af van de omgeving (wel eens waar niet helemaal, maar dat vind ik niet zo erg.) Overgens snap ik het commentaar van het "lekken" van geluid uit de TS niet zo. Ik heb nog nooit een oordopje / headset gezien die geen geluid lekt als je hem te hard zet. Het lekt altijd wel een beetje.

Maar ja volgens mij zijn dopjes, net als speakers, ook een kwestie van smaak. De ene vind het geluid te schel, de ander te dof, de ander te hard, de ander te zacht ... enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

MikeyMan schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:24:
Ja, of bestel ze gewoon bij sennheiser... |:(
10 dopjes voor 23 euro vind ik toch echt teveel hoor.
(even ingaande op 1 van uw vorige posts, je krijgt maar 10 dopjes en niet 20 voor 23 euro).

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoHenken op 10-04-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja een van die revieuws is van mij ja (jasper, dtg) die ander kan ik niet vinden welke naam staat er bij vermeld?
een zekere Astrid uit Amsterdam? dat heb ik geschreven ja ik moet toch iets bedenken om ze veel mogelijk te kunnen z**ken anders denken "ze" onee he daar heb je die jasper ook weer.
overigens heb ik er nog wel meer geschreven onder andere namen en plaatsen maar die zijn allemaal gewist
maar ik zet er ook niet steeds precies hetzelfde in hoor dat valt te veel op
maar mijn echte naam is toch jasper echt serieus

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje op 1 zo'n mp3-speler sist het geluid als de storm met de ex71 als ik geluid heel zachtjes zet word het wel minder maar weg gaat het niet, het is gelukkig niet op alle mp3-spelers zo erg
kan het wat te maken hebben met de gevoeligheid van de ex71 (100dB)
de standaard ipod oordopjes gevoeligheid (108dB) en de shure e2c (105dB) hebben dit veel minder
(zeg ik nu eindelijk toch iets positiefs over de e2c) of licht het ergens anders aan zo ja waar aan?
ze doen het zowel op 80kbps wma als 192kbps mp3 dus hier licht het niet aan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 18:58
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:00:
nog een vraagje op 1 zo'n mp3-speler sist het geluid als de storm met de ex71 als ik geluid heel zachtjes zet word het wel minder maar weg gaat het niet, het is gelukkig niet op alle mp3-spelers zo erg
kan het wat te maken hebben met de gevoeligheid van de ex71 (100dB)
de standaard ipod oordopjes gevoeligheid (108dB) en de shure e2c (105dB) hebben dit veel minder
(zeg ik nu eindelijk toch iets positiefs over de e2c) of licht het ergens anders aan zo ja waar aan?
ze doen het zowel op 80kbps wma als 192kbps mp3 dus hier licht het niet aan lijkt me.
Dat ligt misschien aan de mp3 speler, als je wat meer informatie over die mp3-speler hebt zou dat wenselijk zijn.
Of het kan zijn dat er een equalizer actief is met een hoge tonen boost want dat sissen, bedoel je daarmee dat de s in de zang heel schel en hoog klinkt, of meer gewoon ruis erdoorheen.
Het lijkt me een mp3-speler probleem, doet hij het ook als op een versterker of iets dergelijks aangesloten is of als je hem op pauze hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
drensenbrink schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:29:
Heb sinds 27 december 2006 de Shure E2C dopjes. Nu valt mij vandaag op, dat bij het rechter dopje het kabeltje aan het 'breken' is. Beginnend draadbreuk lijkt mij. Dit hoort volgens mij niet te gebeuren na 3 maanden, bij deze best wel dure dopjes. Rol de dopjes bewust nooit op in het doosje, maar liggen zeg maar languit op het bureau, juist om draadbreuk tegen te gaan. Of ik gebruik ze samen met mn iPod, en leg het na gebruik de dopjes weer op m'n bureau.

Zal ik dit nu gewoon opsturen als garantie, of doen ze er verder niets mee, het geluid valt namelijk 'nog' niet weg, maar dat duurt niet lang meer zo, nu het koper open en bloot ligt.

[afbeelding]
En heb nu weer een setje terug ontvangen. Heeft een maand geduurd, maar heb wel een nieuw setje dopjes gehad. Ik denk dat ik ze verkoop, en naar de UE Super.fi 5 Pro overstap.

Nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een victory 501-b3 de eq staat op normaal hij doet het als je de muziek speelt het zit in de hoge tonen en vocalen ik hoor het vooral heel erg bij muziek van the veronicas de standaart ipod oordopjes en de shure e2c doen dit ook wel wat maar het geluid van de ipod oordopjes is dan ook veel doffer van klank de basics van shure is gelijk aan de ipod oordopjes alleen is de kwaliteit dan wel veel hoger en meer detai en ruimtelijkheid en helder van klank.
het geluid klinkt zeg maar zo:
atc met "all around the world"
The kis(s)ses of the (s)sun - Were (s)sweet I didn't blink
I let it in my eyes(s) - Like an ex(s)otic dream
The radio playing (s)songs - That I have never heard
I don't know what to (s)say - Oh not another word

Jus(S)t - la la la la la - It goes(s) around the world
Jus(s)t - la la la la la - It's(s) all around the world
Just - la la la la la - Ands everybody's (s)(s)singing
La la la la la - And now the bells are ringing

La la la la la - la la la la la la la - la la la la la - la la la la la la la

In(s)side an empty room - My ins(s)piration flows(s)
Now wait to hear the t(s)une - Around my head it goes
The magic melody - You want to (s)sing with me
Jus(s)t la la la la la - the music is the key
And now the night is gone – (s)Still it goes on and on
So deep inside of me - I long to (s)set it free
I don't know what to do – Ju(s)st can't explain to you
I don't know what to (s)say - Oh not another word

Just - la la la la la - It goes around the world
Just - la la la la la - It's(s) all around the world
Just - la la la la la - And everybody's(s) (s)singing
La la la la la - And now the bell(s)s are ringing

The kisses of the (s)sun

La la la la la - It goes around the world
Just - la la la la la - It's all around the world
Just - la la la la la - And everybody's(s) (s)singing
La la la la la - And now the bells(s) are ringing

zoals je mischien al ziet treed het eigenlijk alleen bij de s op ik heb het nummer ook nog beluisterd zo dat ik de sis klanken kan horen je zou het nummer ook even kunnen downloaden en beluisteren of die bij jou ook sist. de sis klanken treeden ook op op de computer ik zou dus zeggen dat het probleem mp3 + oordopjes is de oordopjes S'en niet op alle aparaten o.a. niet op mijn cd walkman maar het geluid hiervan is ook zeer dof van klank. het geluid verschelt zeg maar in het hoge gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
en ja hoor...wanneer gaan dopjes altijd kapot? Juist wanneer je geen geld hebt :P
vanochtend een kabelbreuk linkerdopje C300 . Is er inmiddels al een betere in de klasse van E630? want anders koop ik die ivm met het rechte plugje :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik heb nu dus een setje philips shs8000 gekochts, heeft iemand anders ervaring met dit setje? ben een beetje angstig met openmaken ivb met teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

spyros schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:01:
en ja hoor...wanneer gaan dopjes altijd kapot? Juist wanneer je geen geld hebt :P
vanochtend een kabelbreuk linkerdopje C300 . Is er inmiddels al een betere in de klasse van E630? want anders koop ik die ivm met het rechte plugje :)
Sorry dat ik ga zeiken, maar wat ga je doen met rubbere dopjes van je CX300? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hey mensen,

ik zoek een mooi paar 'out-ear' oordopjes voor bij m'n Shure E4. Ik wist nog te herrineren dat de Sony Mdr-E888 een van de beste waren...alleen niet meer te koop. Nou vind je op Ebay nog wel deze.. *MDR-E888*. Zijn deze nep denken jullie? Of zijn er nog andere goede out ear dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1281/4353153/9184002/244934938.jpg

Voicetronic VT-05 dual in ears (op maat werd me wat te gortig, zeker dual)

Ik ben de naam hier maar 2 keer tegengekomen, terwijl me dit een hele mooie oplossing lijkt tussen de standards en op maat gemaakte. btje in het rijtje van de E5c / g.

Alleen vind ik heir het voordeel dat er een losse kabel aan zit, dus je kan m verwisselen als deze onverwachts breekt (en dat kan gebeuren, met een E5 ben je je hele oortje kwijt, hier niet standaard inear kabeltje) De kleur vond ik ook wel mooi. Wel ng wat gele schuimpjes halen denk ik.

Ik ga deze oortje gebruiken in combinatie met een bassshaker voor mn optredens.

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1281/4353153/9184002/242521915.jpg

Als ie bevalt ga ik m mischien ook gebruiken voor mn mp3, maar ik twijvel aagezien het geen goedkoop grapje was.. en mn ipod earphones niet verkeerd zijn (alleen willen ze soms uit mn oor vallen)

[ Voor 8% gewijzigd door musiqman op 13-04-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
musiqman schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:55:
Als ie bevalt ga ik m mischien ook gebruiken voor mn mp3, maar ik twijvel aagezien het geen goedkoop grapje was.. en mn ipod earphones niet verkeerd zijn (alleen willen ze soms uit mn oor vallen)
Hoe kun je in hemels naam zulke doppen hebben, maar tegelijkertijd die standaard iPod fruttels niet verkeerd vinden? :X

Maargoed, had je er al aan gedacht om eventueel een setje Creative dopjes van een euro of dertig te halen, voor je iPod? Een mooie tussenweg lijkt me zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sinds eergister EP-630's binnen. Het inspelen zit er bijna op. Tot nu toe vind ik het een prima set voor die prijs (€ 19 ex. verzending). Ik kan alleen vergelijken met stock (Archos) omdat dit mijn eerste echte oordoppen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
SjorsVN schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 07:29:
Hey mensen,

ik zoek een mooi paar 'out-ear' oordopjes voor bij m'n Shure E4. Ik wist nog te herrineren dat de Sony Mdr-E888 een van de beste waren...alleen niet meer te koop. Nou vind je op Ebay nog wel deze.. *MDR-E888*. Zijn deze nep denken jullie? Of zijn er nog andere goede out ear dopjes?
Zijn inderdaad fijne dopjes, heb ze zelf ook. Ik denk dat ik geen risico zou lopen met die Ebay aanbieding, maar ze gewoon bij één van de bekende adressen zou bestellen (bijv. bluetin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
drensenbrink schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:49:
Vandaag de Ultimate Ears Super.fi 5 Pro (Black) besteld, vanuit amerika. Ik hoop ze volgende week binnen te krijgen, kan ik weer lekker voor de deur wachten ;)

Ik laat wel weten hoe ze me bevallen. Hiervoor heb ik de Shure E2C een paar maanden gehad. Waren stuk gegaan, en de nieuwe dopjes die ik terug kreeg van Shure verkocht.
is met de te betalen tax in nedeland of zelfs duitsland (239) kopen niet goedkoper?

wel mooi. stond er laatst een op mp voor 145 euro. Net als die e5 voor 250 op mp.

ja ik vind die ipods niet slecht klinken, al hoor ik idd van veel mensen van wel.. (en ik ben nog wel drummer hahah)

ik heb die sennheisers gekocht maar die was na een week al stuk, zelfde geld voor de sony's , dus voor mij of ''heel slecht'' of heel goed du screatives begin ik niet meer aan. Ik heb altijd nog mn HD-25 voor als ik me wil afsluiten van de buitenwereld :P

Deze blauwe voicetronics komen van een zaak van ebay met een jaar garantie. Ik haal t merendeel van MP of ebay, scheelt hel veel geld en tot nu toe maar 1 keer een miskoop gedaan (op de 100en kopen per jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door musiqman op 14-04-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de Apple in-ear oordopjes. Het geluid is zeker een verschil met de normale iPod oordopjes. Een stuk rijker helderder. Wel is er een lack of bass. Verder blijven alle bijgeleverde maten niet goed zitten in mijn oren, daarom ga ik ze maar verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
musiqman schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:31:
[...]

is met de te betalen tax in nedeland of zelfs duitsland (239) kopen niet goedkoper?
Besteld vanaf een Amerikaanse E-bayshop. Kost $ 180 (€ 135), inclusief de verzendkosten.

[ Voor 54% gewijzigd door borstel op 14-04-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
drensenbrink schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:17:
[...]

Besteld vanaf een Amerikaanse E-bayshop. Kost $ 180 (€ 135), inclusief de verzendkosten.
ja maar de douane gaat er nog 3,5 % douanerechten en 19 % BTW over de nieuwprijs in NEDERLAND/BeNeLux/Europa over rekenen. en dan kan het een duur grapje worden (hoop t niet voor je maar sinds 9/11 zijn ze heel erg happig op het vrachtverkeer, zeker kleine electronica)

rekenhulp:

http://members.ebay.nl/ws...lteenrol#Rekenvoorbeelden

[ Voor 13% gewijzigd door musiqman op 14-04-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
:X

Hopen dat er 'gift' aangevinkt is, en dat het pakketje er doorheen glipt.

DR/BTW van 299e (prijs in Nederland) Dat zou er eventueel bovenop kunnen komen?

Vraagje aan diegene die de E500 via e-bay heeft gekocht, hoe is het met jou afgelopen? (Scheelt ook zo'n 250/300e)

[ Voor 95% gewijzigd door borstel op 14-04-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
als die 299 idd de adviesprijs van de importeur/merk zelf is dan kan dat er idd inzitten. daarom kijk ik altijd heel goed of ik iets echt goedkoper kasn halen buiten nl/europa. Vaak scheelt duitsland meer (zeker ebay)

De importeur voor de customized Ultimate Ears in nl is audioque http://www.in-ears.nl en info@audique.nl voor de super fi serie alleen duitsland via Fischer Amps http://www.fischer-amps.de/index.php?id=82

die voicetronics kosten hier 799, ind tuisland 599 en op ebay had ik ze voor 349 inc. verzending (nou zijn deze voglens mij nooit in de us uitgekomen, maar dat terzijde)\

T is zo jammer dat die tax erbij kan komen, en dat je neit weeet OF die er komt

anders had ik bij ultimate ears us. de UE-5 pro besteld voor 550 euro (in NL voor plus minus 800 ex tax)

[ Voor 35% gewijzigd door musiqman op 14-04-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Op marktplaats zie ik een zeer aantrekkelijke aanbieding van een sleeve pack van shure voor 7,50.
Mijn vraag is nu dus: Passen de sleeves van de shure oordoppen ook op de CX300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Lastig te zeggen..

ik had ze ook gezien idd, lekker goedkoop :D

Net tussendoor ook deze even gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.alpha-music.com/productcart/pc/catalog/767696869909.jpg
Sennheiser/Futuresonic IE3

Wat een lekker geluidje zeg. Volle bas, makkelijke pasvorm. Als mp3 en backup voro de voice's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:47
Ik heb Creative EP-630 in-ears gekocht. Vergeleken met m'n Senheiser MX400 dopjes een openbaring! (niet dat de MX400 zo slecht klinkt!)
Mooi gedetailleerd geluid en echt diepe bassen, ben d'r echt blij mee! Het is alleen wel wat wennen om die dopjes goed "in-ear" te krijgen.
Voor mij passen de mediumdopjes het beste, als iemand de grote of kleine dopjes wil ruilen voor mediums...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
probeer de bovenstaande schumpjes eens. zit echt veel ebter, vooral de s size. inknijpen in het oor, t zet vanzelf uit en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:47
musiqman schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:52:
probeer de bovenstaande schumpjes eens. zit echt veel ebter, vooral de s size. inknijpen in het oor, t zet vanzelf uit en gaan met de banaan.
Zien er wat "massiever" uit dan de dopjes van de EP-630. Passen die schuimpjes 100% op de EP-630? En waar kan je die kopen?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar haal je die schuimpjes dan?

Ben één van m'n sleeves kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb gisteren mijn nieuwe Sennheiser CX300 binnegekregen, had hiervoor Sony in-ears, maar daar was een incidentje kabelbreuk opgetrenden. Ik vind het geluid van de CX300s toch wel een stuk voller, met name in de lage tonen range... Daarnaast zitten ze gewoon erg lekker (niet veel anders dan die Sony's maar goed).

Nu maar hopen dat deze wat langer meegaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Niemand reageert op die sleeves vragen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
marcohenken schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:53:
Niemand reageert op die sleeves vragen.. :P
past niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Duidelijk dat ze nog moeten inspelen, dan wordt dat een stuk minder. Hang ze gewoon een uurtje of 20 aan een stereo op een volume net iets harder dan normaal. Gebruik gevarieerde muziek (diepe bassen, maar ook rock met dynamiek en hoog)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de kwaliteit van de AKG K 324 P? Met de search kwam ik enkel een plaatje tegen in dit topic.
M'n oordopjes die ik nu gebruik zijn ook van AKG (K 314 P) en bevallen mij wel (vooral de midden en hoge tonen) maar het draagcomfort is beneden peil. Ik zou dus graag overstappen op in-ears maar weet eigenlijk niet goed te kiezen welke. De creative's (EP630) zou ik natuurlijk ook kunnen kiezen maar ik heb persoonlijk niet zo'n vertrouwen in creative. Daarboven zien de dopjes van AKG er een stuk beter uit.
Reviews zijn nogal schaars. Zijn deze dopjes dan zo recent dat er nog zo weinig over geschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GLOEIENDE GLOEIENDE

m'n EP-630 heeft opnieuw draadbreuk en geen garantie meer, 't linker dopje is nu stuk, weer bij de plug vermoed ik, ik twijfel nog of ik 'm daar eens van binnen ga bekijken om 'm te fixen (poging doen dan)

iemand tips?

opvolgers worden dan denk weer EP-630's gezien die maar 15 euro kosten en bijv. CX300 al 40...
alleen dan toch iets bedenken op die draadbreuk, dit is de 2e keer stuk in 1 jaar en een maand of 5

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 19-04-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:55:
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de AKG K 324 P? Met de search kwam ik enkel een plaatje tegen in dit topic.
M'n oordopjes die ik nu gebruik zijn ook van AKG (K 314 P) en bevallen mij wel (vooral de midden en hoge tonen) maar het draagcomfort is beneden peil. Ik zou dus graag overstappen op in-ears maar weet eigenlijk niet goed te kiezen welke. De creative's (EP630) zou ik natuurlijk ook kunnen kiezen maar ik heb persoonlijk niet zo'n vertrouwen in creative. Daarboven zien de dopjes van AKG er een stuk beter uit.
Reviews zijn nogal schaars. Zijn deze dopjes dan zo recent dat er nog zo weinig over geschreven is?
Als je Creative niet zo lekker vindt, neem dan de Sennheiser CX300's, deze zijn hetzelfde, maar dan van Sennheiser, een alom gerespecteerd merk dat nooit echt slechts produceert.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:29:
[...]

Als je Creative niet zo lekker vindt, neem dan de Sennheiser CX300's, deze zijn hetzelfde, maar dan van Sennheiser, een alom gerespecteerd merk dat nooit echt slechts produceert.
Maar hoe zijn die dopjes van AKG nu? :)
Ik heb momenteel AKG en zie geen reden om een ander merk te kiezen (tenzij de kwaliteit echt slecht is natuurlijk). Zoals eerder gezegd ben ik zeer tevreden over m'n huidige oordopjes. Indien die K 324 P niet goed is zal het wel Creative of Sennheiser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogmaals; heeft iemand enig idee waar die schuimpjes te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:42:
[...]

Maar hoe zijn die dopjes van AKG nu? :)
Ik heb momenteel AKG en zie geen reden om een ander merk te kiezen (tenzij de kwaliteit echt slecht is natuurlijk). Zoals eerder gezegd ben ik zeer tevreden over m'n huidige oordopjes. Indien die K 324 P niet goed is zal het wel Creative of Sennheiser worden.
Iemand? Anders denk ik ze straks te gaan halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:55:
[...]

Iemand? Anders denk ik ze straks te gaan halen ...
Volgens mij lijken de EP630/CX300/AKG op elkaar. Maar in ieder geval, misschien kun je hier wat info vandaan halen.

Head-Fi Search Results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
das dan al 30 euro.. kan je beter een duurder setje aanschaffen ;)

hoe was t gezegde ookalweer.. een ezel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:43:
das dan al 30 euro.. kan je beter een duurder setje aanschaffen ;)

hoe was t gezegde ookalweer.. een ezel.. ;)
Is dit op de AKG bedoeld? Of tegen wie heb je het eigenlijk?

Bedankt trouwens voor die website (http://www.head-fi.org). Zeer informatief. De AKG's zouden ongeveer hetzelfde presteren als de CX300 en JBL 220 maar ze zien er wel mooier uit naar mij mening (dat chrome ;) ).

Alleen de prijs. 50 euro tov 30 euro voor de creative. Mss dan toch maar voor de Creative gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Zojuist een pakketje ontvangen van USPS. Mijn Ultimate Ears Super.fi 5 Pro zijn aangekomen vanuit Amerika. Gelukkig geen extra invoerrechten of douanerechten hoeven te betalen. De Amerikaan was zo aardig om gift aan te kruisen en een waarde van $10 op te zetten.

Hiervoor heb ik een paar maanden de Shure E2C gehad, waar al prima geluid uit kwam. Na een kabelbreuk nieuwe Shures gekregen, en die vervolgens verkocht om te upgraden.

Maar nu vergeleken met deze UE.. pfff wat een verschil weer. Mag ook wel voor die prijs, maargoed ik ben helemaal happy. Echt heerlijk geluid, terwijl ze nog niet ingespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:45
Zou je mischien kunnen vertellen waar je deze besteld hebt en voor welke prijs?
Ik heb nu namelijk de UE super.fi 5EB welke goed bevallen maar ik zou graag wat meer isolatie willen en toch een beetje dezelfde sound signature willen behouden. Hiervoor lijkt me de pro variant zeer goed, alleen zijn de dopjes in nederland vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Op ebay voor $180 incl. verzendkosten.

En zo zijn er nog wel meer shops op ebay, maar ze zijn niet altijd op voorraad. Vorige week stonden er nog 3 super.fi 5 pro, en nu heeft hij er nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Post vanuit Engeland. M'n Shure E500's zijn aangekomen :) Meer dan 200 euro goedkoper dan in Nederland en geen invoerrechten omdat het binnen de EU is.

Tikkeltje meer bass dan uit de E4's, wat verbeteringen in het ontwerp en prachtig geluid natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Kanarie op 20-04-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
coptician schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:29:
[...]

Nou.. heb die cx3000 gehad en had na 2 weken al verminderd volume aan de rechterkant. jammer genoeg via mp dus geen garantie...

Ik had t tegen Goldensample met zn kapotte EP630's

Das weinig 180 dollar.. geluk dat er geen import over betaald was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik ga denk toch nog een setje EP's halen, ze gaan iig een jaar mee (dat is m'n garantie :+) en kosten nu nog maar 15 euro exclusief verzend kosten, kan wel gokken op wat die sennheisers maar kost me 3x zo veel bijna en ik wil gewoon niet te veel uitgeven aan die handel.

die draden strippen, is geen beginnen aan, althans voor mij niet, niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
ojah wat me doet denken..

ik heb hier nog 1 paar oortjes liggen die je op de op maat gemaakte gehoordopjes kan klikken. Bij e linker liggen de 2 draadjes los.. ergg klein en voor mij ook onmogelijk te repareren.. iemand ervaring die die (eventueel tegen betaling) zou willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
GoldenSample schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:03:
ik ga denk toch nog een setje EP's halen, ze gaan iig een jaar mee (dat is m'n garantie :+) en kosten nu nog maar 15 euro exclusief verzend kosten, kan wel gokken op wat die sennheisers maar kost me 3x zo veel bijna en ik wil gewoon niet te veel uitgeven aan die handel.

die draden strippen, is geen beginnen aan, althans voor mij niet, niet te doen.
Waar vind je ze voor 15 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kanarie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:49:
Tikkeltje meer bass dan uit de E4's, wat verbeteringen in het ontwerp en prachtig geluid natuurlijk.
Dat komt goed uit, want ik houd niet zo van bass ;)
* Canaria is erg benieuwd naar de E4's. Ik had de CX300's gekocht om erachter te komen of het in-ear concept me zou bevallen. Nu ik ze twee maanden in gebruik heb en niet meer terug zou willen naar normale oordopjes, durf ik de stap naar de E4's wel aan :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Canaria schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 03:09:
[...]

Dat komt goed uit, want ik houd niet zo van bass ;)
* Canaria is erg benieuwd naar de E4's. Ik had de CX300's gekocht om erachter te komen of het in-ear concept me zou bevallen. Nu ik ze twee maanden in gebruik heb en niet meer terug zou willen naar normale oordopjes, durf ik de stap naar de E4's wel aan :)
Mag ik zo brutaal zijn door te vragen of je je sleeves voor de cx300 verkoopt? :D

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoHenken op 21-04-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
marcohenken schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:33:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn door te vragen of je je sleeves voor de cx300 verkoopt? :D
Wat een gespam over de EP-630 sleeves zeg;
Lieuwe15 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:39:
[...]

Afzetters zijn het wel, 23 euro voor 10 paar opzetstukjes, dat is ongelooflijk duur, daar kan je net zo goed haast nieuwe oordopjes voor kopen (ep-630's), dan ben je nog een euro goedkoper uit bij bol...
23 euro voor 10 paar = 2,30 euro per paar

Start een inkoopactie oid, regel wat met sennheiser, en verkoop ze maar voor rond de 2 euro!
Ik denk dat men maar max 2 paar mediums wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Sorry maar dat 10 PAAR had hij zich in vergist.
Het is dus 2,30 euro PER rubberen dopje.
Dat vind ik dan wel een beetje ver gaan en ik hoef dr nou ook weer geen 10. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
jasperp schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:41:
toch nog steeds vervelend dat de goedkope victory speler van 65 euro beter geluid geeft dan de dure ipod van 250 euro

dit heb ik zelf getest en hoor toch duidelijk dat de victory en sony meer helderheid geven in hoge en midden tonen. (geeft de dopjes niet de shuld ik heb op alle dezelfde gebruik ook de EQ niet deze staat op standaart)

quote:
en bij open-air oordopjes hoor je toch 55 procent van de muziek niet! kwaliteit valt dan toch al niet meer te horen.

het geluid bij dit type dopjes klinkt zo nep als wat, alleen maar kern geluiden en het lijkt wel of de dopjes tien centimeter bij m'n oren vandaan zitten,ik vraag met ook weleens af klink het geluid nou echt harder als je ze in je oren stopt of lijkt dit maar zo?

hoezo zijn die shure dopjes trouwens speciaal voor de ipod gemaakt deze indruk heb ik absoluut niet de kabel is toch wel erg dik en de plug is dikker dan de ipod nano wat er niet mooi uit ziet en bovendien niet erg handig

de helft ervan zijn niet eens wit, bovendien is het een IEM dus niet voor MP3

quote:
jasperp schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:12:
als je kabel van de shure e2c zo z'n gang moet laten gaan tegen kabelbreuk waarom krijg je er dan een zipcase bij?

oke maar ik blijf er wel bij de gedachte achter deze IEMs (Shure take you into a rockstar) beter dan de uitvoering.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kennen jullie trouwens geen oordopjes dat in het midden en hoge gebied veel weg heeft van de shure e2c maar in het lage gebied veel van de mdr-ex71 van sony dus niet zo'n zachte platte curve bass!
ik vind het hoog en midden van de shure namelijk mooier
maar de bass van de ex71 mooier
ik heb begrepen dat de mdr-ex90 dit wel heeft klopt dit?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo zijn die shure dopjes trouwens speciaal voor de ipod gemaakt deze indruk heb ik absoluut niet de kabel is toch wel erg dik en de plug is dikker dan de ipod nano wat er niet mooi uit ziet en bovendien niet erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je sleeves van bv.sennheiser dopjes of creative ook gebruiken op sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je kabel van de shure e2c zo z'n gang moet laten gaan tegen kabelbreuk waarom krijg je er dan een zipcase bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Dude, 5 posts met searchbare dingen en crap onder elkaar...
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:41:
toch nog steeds vervelend dat de goedkope victory speler van 65 euro beter geluid geeft dan de dure ipod van 250 euro
Dat lijkt me vrij sterk, want die Victory dingetjes zijn gewoon dezelfde OEM-dingen die je bij de blokker e.d. koopt.
en bij open-air oordopjes hoor je toch 55 procent van de muziek niet! kwaliteit valt dan toch al niet meer te horen.
Waar haal je dat vandaan?
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:00:
Dat zijn ze ook niet. Als een product een wit kleurtje heeft wil het niet direct zeggen dat het gemaakt is voor een iPod. Buiten dat, je muziekspeler zit toch het grootste deel van de tijd in je zak.
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:02:
kun je sleeves van bv.sennheiser dopjes of creative ook gebruiken op sony's?
Vast wel als de binnenring ongeveer gelijk is qua dikte.
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:12:
Omdat dat handig is om de dopjes weer netjes op te bergen :? Kom op zeg..

[ Voor 100% gewijzigd door BHQ op 22-04-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

marcohenken schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:27:
Sorry maar dat 10 PAAR had hij zich in vergist.
Het is dus 2,30 euro PER rubberen dopje.
Dat vind ik dan wel een beetje ver gaan en ik hoef dr nou ook weer geen 10. 8)
nogmaals, totaal irreeel... je zit op die kleine bedragen met bak verzendkosten en overhead waar je u tegen zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Chiii schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 02:24:
[...]

Waar vind je ze voor 15 euro?
check de pricewatch eens, ik krijg ze als 't goed is dinsdag (als ik dan thuis ben) via Chear binnen)
pricewatch: Creative EP-630 (In-Ear)
komen uiteraard nog wel verzendkosten bij
marcohenken schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:33:
[...]

die van de EP630 passen ook op de CX300 en heb hier nog 2 paar groot liggen, 2 paar middel en 1 paar klein. ik krijg nog nieuwe EP's binnen dus ik heb dan 3 paar groot, 3 middel en 2 klein, omdat ik zelf middel heb houd ik daar 1 paar van apart maar ik heb nu dus alles in de 'aanbieding' en je mag zo een setje hebben voor een postzegel en een euroknallertje ofzo :+
iedereen kan me er altijd op 't forum even op aanspreken of dm-en oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:12:
Zoek eens op dit forum naar de Shure E2c, dan zie je dat er veel users hier zijn die zo'n ding hebben zonder problemen, waaronder ik. Jij hebt binnen een maand een kabelbreuk. Je krijgt onder garantie een nieuw setje en ook daarvan gaat binnen een maand de kabel stuk. Sorry, maar ik vind dan toch echt dat je op z'n minst de schijn tegen hebt dat het aan jou en niet aan de Shure's ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

GoldenSample schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:23:
[...]

check de pricewatch eens, ik krijg ze als 't goed is dinsdag (als ik dan thuis ben) via Chear binnen)
pricewatch: Creative EP-630 (In-Ear)
komen uiteraard nog wel verzendkosten bij

[...]

die van de EP630 passen ook op de CX300 en heb hier nog 2 paar groot liggen, 2 paar middel en 1 paar klein. ik krijg nog nieuwe EP's binnen dus ik heb dan 3 paar groot, 3 middel en 2 klein, omdat ik zelf middel heb houd ik daar 1 paar van apart maar ik heb nu dus alles in de 'aanbieding' en je mag zo een setje hebben voor een postzegel en een euroknallertje ofzo :+
iedereen kan me er altijd op 't forum even op aanspreken of dm-en oid ;)
Dan zou ik maar al te graag 2 paar middel van u willen!!!!
Hoe kan ik u even privé bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Omdat ik dacht dat ik mijn geliefde EX-71 SL's kwijt was begon ik weer eens door dit topic te kijken om te zien of er inmiddels al wat concurrentie was. Ik wilde namelijk wel weer eens een ander merk proberen. Ik wilde eigenlijk gaan voor de Creative's maar die hadden ze helaas niet (Mediamarkt den Haag). Daarom heb ik de Panasonic RP-HJE50's gekocht. Ze lijken me tot nu toe (nog niet ingespeeld) ongeveer evenwaardig aan de EX-71's.

Maar toen ik thuiskwam vond ik mijn EX-71's weer :o Nu heb ik dus 2 paar mid-end in-ear oordopjes, ik zal ze binnenkort eens vergelijken, en kijken of ik tot dezelfde conclusie kom als de vergelijking die ik in de startpost tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
mid end? zeg maar kwart mid end of sub mid end.. de mid end zijn de e5c's, e500, vvt-05,vt-07, Super 5 pro en super 10 pro etc.. net onder de op maat gemaakte lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

musiqman schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:41:
mid end? zeg maar kwart mid end of sub mid end.. de mid end zijn de e5c's, e500, vvt-05,vt-07, Super 5 pro en super 10 pro etc.. net onder de op maat gemaakte lijkt me
Je kunt ook overdrijven... 8)7

Tis een klasse boven de troep, dus in mijn ogen gewoon mid-end...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik mijn idee van prijs=kwaliteit moeten aanpassen. Ik was er al achter dat China een aantal eersteklas Hifi fabrikanten heeft maar op IEM (oordopjes) gebied was ik nog niet veel tegengekomen. Een Koreaans bedrijf produceert een serie die ze Mylar noemen, waarvan de eerste serie (MylarOne) qua geluid veel wegheeft van de Westone UM-1. Het verschil is de prijs die voor export rond de 40 dollar (inlcusief verzenden!) ligt. Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v514/theory_87/DSC01519copy.jpgIk ben geen fan van de UM-1, heb ze gehad maar weer verkocht. Mijn Super.fi 5 EB's waren altijd mijn meest favoriete dopkjes-voor-onderweg. Vorige week kwam een nieuwe serie binnen. Ik heb geluk dat in Singapore een winkel is waar je alle dopjes en hoofdtelefoons uit mag proberen voor je ze koopt. De MylarThree (of MylarOne X3) is een heeel ander verhaal dan de MylarOne. Deze doppen zijn de beste die ik voor deze prijs (rond de 60 USD) ooit heb gehoord. Het geluid durf ik te vergelijken met de Super.fi 5 Pro maar er zijn mensen die ze zelfs vergelijken met de Triple.fi 10 pro (!) die 7 keer meer kost... Champagne voor een limonade prijs? De kwaliteit van de MylarOnes was niet altijd even goed (veel uitvallers) maar tot nu toe weinig klachten op het locale forum (headphonehaven.com). Ik ben er in ieder geval blij mee en heb mijn EB's te koop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:17:
De kwaliteit van de MylarOnes was niet altijd even goed (veel uitvallers) maar tot nu toe weinig klachten op het locale forum (headphonehaven.com).
Heb je misschien wat meer info (en links) hierover? Op headphoneheaven zie ik vooral Shure's en Sennheisers, maar niks over de MylarThree en ook op Ebay kan ik ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hierrrr eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Op head-fi zie ik trouwens dat heel veel mensen een headphone-amp gebruiken. Zijn er hier mensen die zoiets hebben? Is het een groot verschil? Even groot als bijvoorbeeld de stap van standaard iPod oordoppen naar Sony EX71's bijvoorbeeld? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bedankt, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
da_rippah schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:03:
Op head-fi zie ik trouwens dat heel veel mensen een headphone-amp gebruiken. Zijn er hier mensen die zoiets hebben? Is het een groot verschil? Even groot als bijvoorbeeld de stap van standaard iPod oordoppen naar Sony EX71's bijvoorbeeld? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb er eentje. Ik kan wel een klein verschil merken, het geluid klinkt niet zozeer veel beter, maar wel iets voller als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook uitmaakt welke speler je hebt. Zelf heb ik al een prima merk, een iAudio M5L, daar valt niet zo heel erg veel meer aan te verbeteren. Misschien is het verschil eerder te merken als je een relatief slechte(re) speler gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

da_rippah schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:03:
Heb een Cmoy amp. Die gebruik ik eigenlijk alleen om een zware koptelefoon aan de belachelijk lichte headphone out van een iPod nano v2 te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:17:
Vorige week heb ik mijn idee van prijs=kwaliteit moeten aanpassen. Ik was er al achter dat China een aantal eersteklas Hifi fabrikanten heeft maar op IEM (oordopjes) gebied was ik nog niet veel tegengekomen. Een Koreaans bedrijf produceert een serie die ze Mylar noemen, waarvan de eerste serie (MylarOne) qua geluid veel wegheeft van de Westone UM-1. Het verschil is de prijs die voor export rond de 40 dollar (inlcusief verzenden!) ligt. [afbeelding]Ik ben geen fan van de UM-1, heb ze gehad maar weer verkocht. Mijn Super.fi 5 EB's waren altijd mijn meest favoriete dopkjes-voor-onderweg. Vorige week kwam een nieuwe serie binnen. Ik heb geluk dat in Singapore een winkel is waar je alle dopjes en hoofdtelefoons uit mag proberen voor je ze koopt. De MylarThree (of MylarOne X3) is een heeel ander verhaal dan de MylarOne. Deze doppen zijn de beste die ik voor deze prijs (rond de 60 USD) ooit heb gehoord. Het geluid durf ik te vergelijken met de Super.fi 5 Pro maar er zijn mensen die ze zelfs vergelijken met de Triple.fi 10 pro (!) die 7 keer meer kost... Champagne voor een limonade prijs? De kwaliteit van de MylarOnes was niet altijd even goed (veel uitvallers) maar tot nu toe weinig klachten op het locale forum (headphonehaven.com). Ik ben er in ieder geval blij mee en heb mijn EB's te koop gezet :)
En hoeveel drivers heeft dit mooie stukje techniek?

Ziet er goed uit.

Ik durf trouwens te wedden dat het vergelijken van deze dopjes met een fi 10 (met tripple driver! hoog, midden/laag en laag) als het vergelijken van een mx5 met een lotus is ;)

Zijn deze dopjes ook via een eshop te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
grun93 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:13:
[...]

Ik heb er eentje. Ik kan wel een klein verschil merken, het geluid klinkt niet zozeer veel beter, maar wel iets voller als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk dat het ook uitmaakt welke speler je hebt. Zelf heb ik al een prima merk, een iAudio M5L, daar valt niet zo heel erg veel meer aan te verbeteren. Misschien is het verschil eerder te merken als je een relatief slechte(re) speler gebruikt.
Kanarie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:59:
[...]

Heb een Cmoy amp. Die gebruik ik eigenlijk alleen om een zware koptelefoon aan de belachelijk lichte headphone out van een iPod nano v2 te hangen.
Bedankt voor de reacties. Ik neem dus aan dat het nog niet echt 'rendabel' is om aan zoiets te denken? Ik gebruik zelf een iPod nano (2th gen) + Panasonic RP-HJE50 / Sony EX71.

Nog iets, ik las op head-fi dat het mogelijk is om de foamies van een etymotic er-6 te gebruiken voor de 2 bovengenoemde oordoppen. Waar zijn die te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
nou ik hoor dat de Voicetronics binnen zijn. vanmiddag lekekr testen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:13:
[...]

En hoeveel drivers heeft dit mooie stukje techniek?

Ziet er goed uit.

Ik durf trouwens te wedden dat het vergelijken van deze dopjes met een fi 10 (met tripple driver! hoog, midden/laag en laag) als het vergelijken van een mx5 met een lotus is ;)

Zijn deze dopjes ook via een eshop te bestellen?
Hmm, interessante weddenschap. Een triple diver in een IEM hoeft trouwens niet een beter geluid te betekenen. Sensaphonics bijvoorbeeld heeft maar 1 driver en hele goede IEM's die onder andere door de Rolling Stones worden gebruikt. Ik zou zeggen probeer het eens (bestellen kan hier). Uncle Wilson (de eigenaar van de winkel) is een begrip in de IEM wereld (zoek maar eens op head-fi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Kan iemand mij vertellen of de Sennheiser MX51 hetzelfde klinkt als de MX500? Ik vind de MX51 namelijk wat mooier dan de MX500, maar als ze minder zijn dan maar de MX500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog medium sleeves voor de Sennheiser CX300 in het WIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

marcohenken schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:04:
[...]

Dan zou ik maar al te graag 2 paar middel van u willen!!!!
Hoe kan ik u even privé bereiken?
2 paar? heb je echt 2 EP 630? want ik wil ze eigenlijk alleen geven aan iemand die er echt kwijt zijn, gezien ik dan meer mensen kan 'helpen' :) sowieso houd ik zelf nog 1 paar voor mezelf van medium voor 't geval ik wat kwijt raak
(voor contact moet je even in je profiel direct message's aanzetten, dan kun je me DM-en :) )

ik heb ze van Chear binnen, ze zijn wel wat anders enzo dan die ik had, gezien de verhalen van 'fake' EP-630's heb ik er maar een topic over gemaakt op de Creative forums.
als iemand verder er nog uitsluitsel over kan geven hoor ik dat graag

http://forums.creative.co....id=dap&message.id=187500

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 24-04-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
1 driver en gebruik door een (top)band? dat kan echt niet. dat zullen dan idd wel dual of 3ple drivers zijn. simpel weg omdat 1 driver alleen hoog en laag heeft. zeker voor optredens te weinig. Enkel word soms nog wel gebruikt door background vocalisten (maar zelfs dat eigenlijk niet meer) Heeft niks met beter geluid of niet te maken, simpelweg het bereik is er niet met een driver om zo iets goed te kunnen dragen...

trouwens hebben de rollingstones geen gehoorapparaat ipv inear monitoring :P

Wel net de Voicetronics getest.. nou de HD-25 kan de deur uit.. wat een klank.. volle bas. heerlijk helder hoog en een gebalanceerde mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn Oem dingen wat is Oem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik zelf getest:en hieruit komt dat zowel victory als sony spelers meer helderheid geven in het hoog en midden dan de ipod (getest met sony mdr-ex71)

wanneer ik me in een rustige omgeving bevind klinken de ipod dopjes nog redelijk
in een wat remoerige omgeving bagger slecht:het geluid klinkt heel nep, net of de muziek uit de omgeving komt en de omgeving op m'n oren als je begrijpt wat ik bedoel, bovendien hoor ik voornamelijk alleen maar kern geluiden alle detail is weg (ik verwacht iets te horen dat nooit komt en dat is heel eritant), bij de ex71 klinkt t al heel wat beter, bij de shure e2c nog meer detail,natuurlijkheid en rechtstreeksheid maar deze heeft dan ook een super isolatie.

de helft van die shure dopjes zijn niet eens wit.
bovendien is het uberhoud nog niet eens bedoelt voor mp3 maar als in ear monitor voor op het podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:40:

de helft van die shure dopjes zijn niet eens wit.
bovendien is het uberhoud nog niet eens bedoelt voor mp3 maar als in ear monitor voor op het podium.
Waar haal je dat dan vandaan? Volgens mij zijn de Shure's echt niet speciaal voor de iPod's gemaakt hoor :/

Trouwens; je kan ook je post edit-en ipv 2 reactie achter elkaar te plaatsen (of zelfs 5 zoals je kunt zien @ pagina 59 8)7 ). Klik dan gewoon op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif bij het desbetreffende bericht

[ Voor 18% gewijzigd door OfferedPoet op 24-04-2007 21:49 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.