De Shure E2C hebben een hele vlakke response curve in het laag tot midden. Veel hoofdtelefoons hebben een 'bass hump' om te compenseren dat de bass van een koptelefoon niet voelbaar is.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:58:
...
nu heb ik gemerkt dat de shure e2c practies gezien geen bass levert nu weet ik dat dit zo hoort omdat hij een IEM is voor zang en voice maar toch word de bass vaak gecomplimenteerd, Waarom? of omdat de bass kwalitatief wel goed is?
Andersgezegd, qua bass geven de E2C's bijna precies weer hoeveel bass er echt in de muziek zit,
en dat klinkt zachter dan je gewend bent van speakers/EX71/CX300/EP630.
Dit heet microphonics. Kun je veel minder maken door de draad achterlangs je oor te laten lopen, maar de EX71 is hier niet echt voor gemaakt.nog een vraagje: wanneer de kabel tikt of schuurt bij de mdr-ex71 en mdr-nx1 van sony is dit behoorlijk door de muziek hoorbaar (hetgeluid geleid zeg maar door de kabel, via de opzetstukjes) heeft nog iemand hier last van? en hoe kun je dit oplossen? (dan a.u.b. niet zo'n antwoord als: dan moet je stil zitten)
![]()
![]()
![]()
Overigens vond ik de EX71 een stuk minder microphonics hebben dan m'n Shure E4C wanneer je de koptelefoon recht omlaag draagt. Met de Shure E4C achter m'n oren is er niet veel verschil.
Dingen als je eigen adem en voetstappen ga je nooit uit het geluid krijgen, dit wordt via je botten naar je gehoor gebracht.
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 07-04-2007 20:36 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.