Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.799 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:40:
toch nog steeds vervelend dat de goedkope victory speler van 65 euro beter geluid geeft dan de dure ipod van 250 euro

Dit heb ik zelf getest:en hieruit komt dat zowel victory als sony spelers meer helderheid geven in het hoog en midden dan de ipod (getest met sony mdr-ex71)

en bij open-air oordopjes hoor je toch 55 procent van de muziek niet! kwaliteit valt dan toch al niet meer te horen.

wanneer ik me in een rustige omgeving bevind klinken de ipod dopjes nog redelijk
in een wat remoerige omgeving bagger slecht:het geluid klinkt heel nep, net of de muziek uit de omgeving komt en de omgeving op m'n oren als je begrijpt wat ik bedoel, bovendien hoor ik voornamelijk alleen maar kern geluiden alle detail is weg (ik verwacht iets te horen dat nooit komt en dat is heel eritant), bij de ex71 klinkt t al heel wat beter, bij de shure e2c nog meer detail,natuurlijkheid en rechtstreeksheid maar deze heeft dan ook een super isolatie.

hoezo zijn die shure dopjes trouwens speciaal voor de ipod gemaakt deze indruk heb ik absoluut niet de kabel is toch wel erg dik en de plug is dikker dan de ipod nano wat er niet mooi uit ziet en bovendien niet erg handig

de helft van die shure dopjes zijn niet eens wit.
bovendien is het uberhoud nog niet eens bedoelt voor mp3 maar als in ear monitor voor op het podium.
Wat is je vraag/punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mp3 speler is de Samsung k3 en de koptelefoon is de Shure E2G.
De Shure E2G vind ik erg goed maar ik mis alleen soms wat helderheid in het midden en hoog.
Nu gebruik ik mijn koptelefoon op de fiets en met hardlopen.

Ik wil een betere koptelefoon kopen bv de Ultimate Ears Super.fi 5 Pro.

Heeft iemand ervaring met deze koptelefoon met hardlopen en fietsen?

De Shure E2G moet je soms met lopen in mijn oor terug duwen.

Ik ben in juni in Amerika en wil daar een nieuwe koptelefoon kopen.

Of heeft iemand nog een ander suggesties of ervaring van hardlopen en koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
1. Open www.google.nl.
2. Type in oem.
3. Lees de tekst van de eerste link (Wikipedia). Moeilijker is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:42:
1 driver en gebruik door een (top)band? dat kan echt niet. dat zullen dan idd wel dual of 3ple drivers zijn. simpel weg omdat 1 driver alleen hoog en laag heeft. zeker voor optredens te weinig. Enkel word soms nog wel gebruikt door background vocalisten (maar zelfs dat eigenlijk niet meer) Heeft niks met beter geluid of niet te maken, simpelweg het bereik is er niet met een driver om zo iets goed te kunnen dragen...

trouwens hebben de rollingstones geen gehoorapparaat ipv inear monitoring :P

Wel net de Voicetronics getest.. nou de HD-25 kan de deur uit.. wat een klank.. volle bas. heerlijk helder hoog en een gebalanceerde mid.
Lees dit maar eens (van de Sensaphonics website):

Do I need dual-driver or triple driver earphones?
What you need is great sound. Unless doing so improves the quality of the sound, adding more drivers to an earphone design only makes them bulkier - and thus, less comfortable and less attractive.

Some manufacturers sell earphones like loudspeakers, promoting the idea that more drivers define a superior product. This is simply not true. Think of it this way: a loudspeaker needs to fill a room. The bigger the space, the more power is required, and the more speakers are needed to provide adequate coverage.

With an isolating earphone, the amount of space being filled is roughly one-half of a cubic centimeter (0.5 cc). It takes very little power to fill that space, especially when it is acoustically isolated from the outside environment.

Overigens heeft Sensaphonics ook een model met dual drivers dus je hebt niet helemaal ongelijk.

Taka Masatsugu, de baas van Sensaphonics Japan vergeleek het met de huidige trend van multicores in een computer. De meeste mensen hebben dat absoluut niet nodig maar het staat zo stoer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
zo kan je het zien maar het geeft meer diepgang aan het geluid, en dat kan je met 1 driver niet beter beter doen dan met 2 (3 vind ik ook zwaar overdreven en maakt meer kapot dan je lief is heb ik al eens gehoord)

ik hoo rduidelijk verschil in weergave (dus niet volume) tussen de vt's met dual, de sen's met 1 driver en de ipods met (kan je t een driver noemen :P ) basic driver. Alleen in diepgang bedoel ik dan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Omdat mijn Sennheiser HD-202 vaak wel erg lomp is om mee te sleuren, en die bijgeleverde iPod dopjes toch wel echt beginnen te vervelen, zit ik te overwegen een setje Creative EP-630's te kopen. Volgens de productpagina van Creative zijn deze ook verkrijgbaar in het wit (tsja, als het kan staat het toch wel chique bij een witte iPod), maar als ik vervolgens in de pricewatch kijk, verkopen alle winkels alleen de zwarte versie.

Is de witte nu zo nieuw dat hij nog nergens verkrijgbaar is? Of kijk ik er nu gewoon overheen? De enige optie die ik tot nu toe heb gezien is rechtstreeks bij Creative bestellen, maar dan ben ik aardig wat meer euro's kwijt dan voor een zwarte elders.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

dawuss schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:49:
Omdat mijn Sennheiser HD-202 vaak wel erg lomp is om mee te sleuren, en die bijgeleverde iPod dopjes toch wel echt beginnen te vervelen, zit ik te overwegen een setje Creative EP-630's te kopen. Volgens de productpagina van Creative zijn deze ook verkrijgbaar in het wit (tsja, als het kan staat het toch wel chique bij een witte iPod), maar als ik vervolgens in de pricewatch kijk, verkopen alle winkels alleen de zwarte versie.

Is de witte nu zo nieuw dat hij nog nergens verkrijgbaar is? Of kijk ik er nu gewoon overheen? De enige optie die ik tot nu toe heb gezien is rechtstreeks bij Creative bestellen, maar dan ben ik aardig wat meer euro's kwijt dan voor een zwarte elders.
Misschien dat ze bij Creative zelf vergeten zijn dat de witte vaak (zoniet altijd) de EP-635 is?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Gutteguttegut schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:57:
[...]
Misschien dat ze bij Creative zelf vergeten zijn dat de witte vaak (zoniet altijd) de EP-635 is?
De EP-635 heeft ook van die belachelijke koordjes, die wil ik dus expliciet niet :P Buiten de Creative-site heb ik de witte EP-630 verder nog niet gezien, dus ik hoop niet dat je gelijk hebt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet wel efe goed zoeken maar erstaat een ipod op de doos van de e2c ook op de hanleiding van de e2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou deze heeft ook kabelbreuk hoor:

Zojuist een pakketje ontvangen van USPS. Mijn Ultimate Ears Super.fi 5 Pro zijn aangekomen vanuit Amerika. Gelukkig geen extra invoerrechten of douanerechten hoeven te betalen. De Amerikaan was zo aardig om gift aan te kruisen en een waarde van $10 op te zetten.

Hiervoor heb ik een paar maanden de Shure E2C gehad, waar al prima geluid uit kwam. Na een kabelbreuk nieuwe Shures gekregen, en die vervolgens verkocht om te upgraden.

Maar nu vergeleken met deze UE.. pfff wat een verschil weer. Mag ook wel voor die prijs, maargoed ik ben helemaal happy. Echt heerlijk geluid, terwijl ze nog niet ingespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:01:
nou deze heeft ook kabelbreuk hoor:

Zojuist een pakketje ontvangen van USPS. Mijn Ultimate Ears Super.fi 5 Pro zijn aangekomen vanuit Amerika. Gelukkig geen extra invoerrechten of douanerechten hoeven te betalen. De Amerikaan was zo aardig om gift aan te kruisen en een waarde van $10 op te zetten.

Hiervoor heb ik een paar maanden de Shure E2C gehad, waar al prima geluid uit kwam. Na een kabelbreuk nieuwe Shures gekregen, en die vervolgens verkocht om te upgraden.

Maar nu vergeleken met deze UE.. pfff wat een verschil weer. Mag ook wel voor die prijs, maargoed ik ben helemaal happy. Echt heerlijk geluid, terwijl ze nog niet ingespeeld zijn.
Balanced armature IEM's speel je niet in. Het enige 'burn-in' effect wat je merkt is het wennen van je oren/hersenen aan de sound signature van de IEM.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43
Voor kopen en verkopen hebben we Tweakers.net - Vraag & Aanbod. Voor het verkopen van dopjes wil ik je daar dus naar verwijzen.

[ Voor 77% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-04-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
idem ^^

[ Voor 87% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-04-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Sony MDR-ED21LP gekocht en heb er spijt van. Ik was al 2 jaar in het bezit van een sony mdr-nogiets (weet niet exact meer) en was hier tevreden over. Deze ED-21's klinken echter veel doffer (een betere bass boost noemen ze dat, naar mijn mening draven ze nu door).

Nu overweeg ik de Senheiser CX-300 te gaan bestellen, omdat ik hier veel goede verhalen over lees. Nu is mijn vraag: hoeveel bass zit hier in ivm met de ED21LP. Een vreemde vergelijking begrijp ik, maar ik ben heel benieuwd. Zijn deze oordopjes ook vergelijkbaar gefixeert op de lage tonen (afgezien van het feit dat ze over het algemeen beter zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:06:
Ik heb net de Sony MDR-ED21LP gekocht en heb er spijt van. Ik was al 2 jaar in het bezit van een sony mdr-nogiets (weet niet exact meer) en was hier tevreden over. Deze ED-21's klinken echter veel doffer (een betere bass boost noemen ze dat, naar mijn mening draven ze nu door).

Nu overweeg ik de Senheiser CX-300 te gaan bestellen, omdat ik hier veel goede verhalen over lees. Nu is mijn vraag: hoeveel bass zit hier in ivm met de ED21LP. Een vreemde vergelijking begrijp ik, maar ik ben heel benieuwd. Zijn deze oordopjes ook vergelijkbaar gefixeert op de lage tonen (afgezien van het feit dat ze over het algemeen beter zijn)?
De Sennheiser CX300's klinken niet dof, eerder 'clean' maar ik vind nog steeds dat de bass teveel overheerst. En zelfs die bass klinkt 'clean'. Zeker nu ik ze kan vergelijken met de Shure E4C's.
Toch vond ik het geluid van de Sennheisers op zich niet slecht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48

r_kluft

Hmmmmmm

Omdat mijn huidige oortelefoontjes het hebben begeven wil ik denk ik een setje CX300 aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of de volgende advertentie wat is? (18 euro)
http://audio-video.marktp...M%2Bv%2Bf4HVw9t%2BA%3D%3D
Foto's kunnen natuurlijk gewoon van een of andere andere site komen.

Verder zag ik ook deze EP-630 nog. (20 euro)
http://audio-video.marktp...%2B9%2Fv74B2s0%2Bgg%3D%3D
Kan ik eventueel beter voor deze kiezen? Weet niet of deze uberhaupt nagemaakt worden en of ze dus nep kunnen zijn.

Had hiervoor een van de voorlopers van de MDR-ED238 (ze hebben het zeker 4 jaar volgehouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
r_kluft schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:32:
Omdat mijn huidige oortelefoontjes het hebben begeven wil ik denk ik een setje CX300 aanschaffen.

Kan ik eventueel beter voor deze kiezen? Weet niet of deze uberhaupt nagemaakt worden en of ze dus nep kunnen zijn.

Had hiervoor een van de voorlopers van de MDR-ED238 (weet niet welk type precies maar ze hebben het zeker 4 jaar volgehouden.)
Stukken betrouwbaarder hier, 20 euro + 2 euro verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:36:
[...]

Welke kabel en welke velour pads heb je er voor gekocht, en waar? Ik ben namelijk erg benieuwd om te horen of het geluid inderdaad daadwerkelijk zo veel verbeterd met een andere kabel.
Geen kabel en velour pads gekocht. Alleen zijn er 2 (of 3 daar wil ik even vanaf) versies, weet nu ff niet welke ik heb gekocht. Ben nu niet thuis ;)

Ik bedoel trouwens niet de versie hd-25sp maar de HD-25 1 of 2. (of 3, maar dat weet ik niet meer zeker)

En daarbij.. die 5 keer.. dan mag je wel hele goede oren hebben.. dit is zonder die koper kabekl al de top range van monitor headphones samen met de akg's etc.

Velour pads vond ik overbodig. Dit leer zit erg fijn. Heb ze wel even geleend van een maat, maar vond de leren fijner.

[ Voor 9% gewijzigd door musiqman op 25-04-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Laatst online: 08:48

r_kluft

Hmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ah hier:

de HD25-1
de HD25-13 (met coper kabel wat zorg voor een hogere ohm, namelijk 600 ipv 70)
de HD25 Silver (de silveren versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent er iemand oordopjes die in het hoge en midden gebied veel weg hebben van de shure e2c IEM
maar in het lage gebied veel van de ex71 (logic gezien zal ik denken dat de Mdr-ex90 dit heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

_/-\o_ THRenault _/-\o_

Thanks voor de uber-tip om een keer te blazen/ zuigen op mn EX71SL-etjes. Ik heb maanden lang met een setje SonyEricsson IEM's (van w800i) gelopen omdat mn rechter dopje van mn EX71SL's zachter geluid maakte dan links (vind ik iig zeer irritant), maar nu doen ze het dus gewoon weer goed :9

Vind die EX71SL's (die ik naar aanleiding van deel 1 van dit topic al heb gekocht) toch wat cooler dan die SE's hoewel het geluid niet veel uitmaakt heb ik het idee.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:03:
kent er iemand oordopjes die in het hoge en midden gebied veel weg hebben van de shure e2c IEM
maar in het lage gebied veel van de ex71 (logic gezien zal ik denken dat de Mdr-ex90 dit heeft)
Het laag van de ex71's is ronduit slecht ("muddy" is de juiste term) als je het vergelijkt met gelijkgeprijste dopjes als de cx300's. Waarom zou je dat willen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Ondertussen heb ik ook mijn Sennheiser CX300 headphones binnen, en ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit subliem is. De kwaliteit overtreft misschien wel mijn Sennheiser PMX60 (ear pads)

De voornaamste reden dat ik voor de CX300 heb gekozen is de 'Asymmetrical cable' (dat een kabel langer is dan de andere, om deze in je nek te leggen), vind ik zelf toch wel erg prettig. Minpuntje (in mijn optiek) is de L-plug, hier had ik zelf liever een rechte gezien...maar hier kan ik mee absoluut me leven.

Nu nog even inspelen en genieten dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
ZiegoM schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:52:
_/-\o_ THRenault _/-\o_

Thanks voor de uber-tip om een keer te blazen/ zuigen op mn EX71SL-etjes. Ik heb maanden lang met een setje SonyEricsson IEM's (van w800i) gelopen omdat mn rechter dopje van mn EX71SL's zachter geluid maakte dan links (vind ik iig zeer irritant), maar nu doen ze het dus gewoon weer goed :9

Vind die EX71SL's (die ik naar aanleiding van deel 1 van dit topic al heb gekocht) toch wat cooler dan die SE's hoewel het geluid niet veel uitmaakt heb ik het idee.
Hier had/heb ik ook last van met mijn v-moda vibes, ik dacht eerst dat 1 dopje defect was, totdat de andere kant hier ook last van kreeg. Toen dacht ik laat ik eens gaan blazen, en ja hoor, geluid weer perfect.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik heb nu ook sinds een week de CX300 doppen van Sennheiser als vervanger van mijn Sony MDR-E21LP en er komt echt wel merkbaar beter geluid uit. Ik heb de Sony's 2 jaar gehad en heb eigenlijk nog nooit de problemen ondervonden waar iedereen het over heeft. Draadbreuk na enkele maanden bijvoorbeeld, en ik ga echt niet zo voorzichting met m'n doppen om... Maar goed, de CX300's:

Zoals gezegd is de kwaliteit in vergelijking met de Sony's een stuk beter, helderder vooral en niet zo'n modderige bass. Ook hoef ik mijn Mp3 speler niet zo hard te zetten bij deze doppen. Ik gebruik overigens een EZAV EMP-400 Mini-Xen (erg goede geluidskwaliteit).
Ik heb ze nog niet goed ingespeeld, misschien een uurtje of 2 met pink noise, maar ze klinken nu al erg goed moet ik zeggen. Ik heb ze aangeschaft via Ebay voor € 27 incl verzendkosten, dus de prijs/kwaliteit is erg goed te noemen zoals meerdere mensen al aangegeven hebben.

Er is alleen een GROOT nadeel, namelijk het plugje. Ik hoef er maar na te kijken en hij schiet al los uit m'n Mp3 speler. Het snoer hoeft dus maar iets weerstand te hebben in m'n jas, broek, vest etc en het geluid valt weg. Bij mijn vorige doppen kon ik m'n Mp3 speler gewoon laten hangen aan het snoer.. Erg irritant dus dit en ik vraag mij af of er meer mensen zijn die dit hebben???

Verder vind ik de plug erg groot, in vergelijking met die van m'n E21LP is deze wel 3 keer zo groot.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loszitterigheid heeft ook te maken met speler.
iPod nano gen1 zit bijvoorbeeld erg los.
Nano gen2 zit weer heel erg vast.
HDD6320 (van Philips, jeweettoch) zit er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de sony ex90 een IEM?
op de doos staat geloof ik van wel
of bedoelen ze dat de kwaliteit gelijk is aan een IEM maar de soundstage niet
wat sony maakt toch geen IEM's
welke IEM gebruiken popartiesten meestal (top5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
IEM staat voor in ear monitor. Deze term komt uit de wereld van de live muziek waarin de artiesten op hun monitor terug horen wat ze spelen op zingen. Monitoren kunnen alle vormen hebben; van een luidspreker die op de artiest gericht is tot een eenvoudige hoofdtelefoon tot een hoogwaardig oordopje dat je in de gehoorgang drukt.
Wanneer een oordopje een IEM is, is echter onduidelijk. Enkele consumenten zijn deze term namelijk ook gaan gebruiken voor hun dure oordopjes die je in de gehoorgang drukt. Deze kreet heeft Sony blijkbaar overgenomen voor de marketing van de EX90. Het is dus moeilijk te zeggen of het een IEM is, feit blijft dat je hem in je gehoorgang moet drukken.

De afkorting IEM zegt dus ook niets over de kwaliteit of de soundstage van een oordopje. Of de kwaliteit gelijk is, hangt helemaal af van het dopje waarmee je het vergelijkt. De soundstage is waarschijnlijk wel anders dan die van de dopjes die de meeste zangers gebruiken. Veelal worden de midden tonen door deze dopjes benadrukt. Dit wordt gedaan omdat stemgeluid in dat gebeid zit en de zanger zo beter kan horen wat hij/zij zingt. Bij het luisteren van muziek is dit echter niet prettig (dan wil je dat alle frequenties ongeveer even hard weergegeven worden).

Voor het geval je er nog interesse in hebt, een rijtje met producenten van (professionele) IEM's:
Westone
Sensaphonics Hearing Conservation, Inc.
Ultimate Ears
Etymotic Research, Inc.
Shure
Sennheiser

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die cx300 (van welk merk) beter dan?
de bass van de shure e2c is kwalitatief wel goed ja maar het is meer treble dan bass ik neem hem niet serieus bovendien hoe goed moet je nu eigenlijk luisteren om de bass te kunnen horen dat moet toch automatic gaan (ik ben op dat gebied namelijk wat lui aangelegt)
en dat modderige bij de ex71 valt wel mee hoor mits je een goede EQ goed afstelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar welke worden nu het meeste gebruikt shure of ultimate ears of toch anders
die e2 tot e4 van shure zie ik nooit op het podium (nouja, ik geloof nog wel de e3 of e4 bij edmee van dht) de e5 zou kunnen meestal zijn ze doorzichtig en wat platig de e500 geloof ik ook niet volgens mij is het meestal die ultimate ears van 1000euris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Pioneer SE-CL20 en de SE-CL30 beluisterd.

CL20:
19,95 :p
platte bas, geen voelbas
zit goed in mijn oor

CL30:
29,95
ware subwoofer in je oor :p
klinkt super, dit word mijn volgende :D

Waarom hoor ik zo weinig over deze dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar welke worden nu het meeste gebruikt shure of ultimate ears of toch anders
die e2 tot e4 van shure zie ik nooit op het podium (nouja, ik geloof nog wel de e3 of e4 bij edmee van dht) de e5 zou kunnen meestal zijn ze doorzichtig en wat platig de e500 geloof ik ook niet volgens mij is het meestal die ultimate ears van 1000euris
maar het geloof ik meestal zo'n westtone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wist niet dat Pioneer dopjes maakte en heb ook nooit Pioneer dopjes op een site gezien
maar goed dit is ook best logic eigenlijk
als sony ineens brood gaat maken verwacht je toch ook niet dat het lekker is?
zo verwacht ik ook dat sennheiser dopjes van 50 euro verhoudingsgewijst beter klinken als die nieuwe van bose van 110 euro omdat bose nog nooit eerder wat heeft gedaan met oordopjes
en dat de shure e2(c) weer beter klinkt dan de bose omdat shure IEMs maakt
al ben ik natuurlijk nu wel appels met peren aan t vergelijken (een merk als bose kun je eigenlijk niet vergelijken met een merk als shure)
mischien ligt het ook aan t dising een beetje blokig wel die dopjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Het meeste worden de op maat gemaakte Variphones gebruikt. dit is de europese variant van Ultimate Ears en ook een dochter bedrijf van Ultimate als ik het goed heb. deze kom je 90% van de live tijd tegen.

maar ook in de range op maat gemaakte inears, heb je verschillen (single, dual en triple drivers, en ook speciale ambient drivers)

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/casque/images/intras/Ultimate%20Ears/UE10%20Pro.jpg

Vergeet Voicetronic niet (http://www.fischer-amps.de/index.php?id=inear_universell) Ziet er uit als op maat gemaakte inears en kosten de helft goedkoper en klinkt super:

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1281/4353153/9184002/244934938.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik het trouwen zie maarom hebben bijna al die IEMs zo'n plug met van die ribeltjes op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft de shure e2c bass dan? ik heb al gezocht maar bas nog niet helemaal gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

r_kluft schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:32:

Had hiervoor een van de voorlopers van de MDR-ED238 (ze hebben het zeker 4 jaar volgehouden.)
voor EP-630 check de pricewatch, bij een gewone shop voor minder in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:22:
geeft de shure e2c bass dan? ik heb al gezocht maar bas nog niet helemaal gevonden
+7 dB tot 200Hz, dus ze geven genoeg bass. Als je bijv. de Sennheiser CX300 gewend bent (+15 dB tot 200Hz), lijkt het misschien wat weinig.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar de ex71 geeft veel meer bass dan de shure e2c (ja ik weet het de sony geeft het geluid verkeert weer de shure goed ,maar vind een stevige bass wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Ik heb nu de Sennheiser CX300, en ik heb ze nu al opgeblazen ofzo :S Ik heb ze in mijn laptop geprikt, het volume op het niveau waarop ik gisteren in de trein met een paar sony's heb geluisterd, en toen direct het volume terug gedraaid. Ik vond ze eerst alleen maar dof, maar toen ik een Jazz-album aanzette (Jamie Cullum) hoorde ik ineens veel gekraak. :(
Sowieso word ik gek van de te stugge draden die alle bewegingen doorgeven richting mijn oren. :(

Blaas je ze echt zo snel op, of waren ze al stuk? In dat geval ga ik boos worden op iemand op marktplaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
MBV schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:00:
Ik heb nu de Sennheiser CX300, en ik heb ze nu al opgeblazen ofzo :S Ik heb ze in mijn laptop geprikt, het volume op het niveau waarop ik gisteren in de trein met een paar sony's heb geluisterd, en toen direct het volume terug gedraaid. Ik vond ze eerst alleen maar dof, maar toen ik een Jazz-album aanzette (Jamie Cullum) hoorde ik ineens veel gekraak. :(
Sowieso word ik gek van de te stugge draden die alle bewegingen doorgeven richting mijn oren. :(

Blaas je ze echt zo snel op, of waren ze al stuk? In dat geval ga ik boos worden op iemand op marktplaats :P
Voor hoeveel had je em?
Want: Marktplaats = kans op neppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

musiqman schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:11:
Het meeste worden de op maat gemaakte Variphones gebruikt. dit is de europese variant van Ultimate Ears en ook een dochter bedrijf van Ultimate als ik het goed heb. deze kom je 90% van de live tijd tegen.

maar ook in de range op maat gemaakte inears, heb je verschillen (single, dual en triple drivers, en ook speciale ambient drivers)

[afbeelding]

Vergeet Voicetronic niet (http://www.fischer-amps.de/index.php?id=inear_universell) Ziet er uit als op maat gemaakte inears en kosten de helft goedkoper en klinkt super:

[afbeelding]
Je zit verkeerd; de ES serie komt van Westone; en dat zijn de in-ears die ze bij Variphone maken en verkopen (kan het weten met een setje ES2's). Audique verkoopt (en maakt?) De Ultimate Ears dopjes.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
ja sorry je had gelijk. haalde westone en ultimate ears door elkaar ;)

Wat heb jij er trouwens voor betaald, voor de es2 als ik vragen mag.

Nooit kopen via MP die dingen. de mijne was de linkerkant na 2 dagen al dood :(

[ Voor 23% gewijzigd door musiqman op 02-05-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Chuckiej schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:15:
[...]

Voor hoeveel had je em?
Want: Marktplaats = kans op neppe
Weinig. Maar je hoort ze dus niet zo snel te kunnen opblazen? Mooi, dan gaat hij terug en mijn geld ook... mocht dat lukken :/

[edit]Hmm, vaag: Nu kraakt hij totaal niet meer, kennelijk had mijn MP3-player ruzie met mijn harde schijf ofzo :S Nou ja, vandaag nog maar even laten inspelen. Misschien wordt het nog wel beter. Maar ik ben bang dat ik toch maar eens ga sparen voor de 'echte' Grado :Y) ik heb nu de goedkoopste van grado, die ik niet langer dan 3 uur op mijn oren kan hebben i.v.m. draagcomfort. Maar hij klinkt echt geweldig O+

[ Voor 40% gewijzigd door MBV op 02-05-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb de CX300 gekocht, mijn philips setje had kabelbreuk dus ik moest wat hebben. Erg goed geluid na het inspelen, maar ik vind de hoge tonen enorm schel, ben een beetje aan het zoeken in EQ om een optie te vinden zodat het niet zo schel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

midden-hoog omlaag gooien. Schel heb ik geen last van: ik hoor nog altijd geen hoge tonen :/

Misschien is het nep, misschien is het een slecht exemplaar, misschien zijn ze gewoon stuk. Niemand met cx300 van dit topic zit op de TU/e, of woont in eindhoven? ;)

De geluidsdemping is trouwens wel ideaal: 'k heb vanavond nauwelijks iets gemerkt van de jengelende kinderen in de trein :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
ik heb nu ook cx300 oordopjes besteld na een hoop goede ervaringen gelezen te hebben.

Maar hoe zit het nou precies wanneer ze echt of niet zijn.
kan ik erop rekenen als ik ze bij bol.com gehaalt heb gewoon de echte zijn (denk 99% van wel)
want ik zoek het niet om nog eerst te kijken of het ook de echte zijn wil gewoon in een keer goede kopen zonder dat ik hoef te twijfelen of ze echt zijn of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Bol.com heeft mij iig wel echte geleverd.
Ik zou alleen goed uitkijken wanneer je CX-300's op marktplaats ziet voor slechts 20 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 23:20

lolo_konijn

huppel de huppel

Weet iemand het verschil tussen de E4 en de E4g, behalve het 7"kortere draadje?
Zijn ze allebij zwart volgens de specs, maar echt zwart vond ik de E4's niet. Heeft de E4g dezelfde kleur?

Ben mijn E4's kwijt geraakt :'( en zoek nu iets vervangends...

[ Voor 15% gewijzigd door lolo_konijn op 04-05-2007 11:11 ]

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van die creative oordopjes ep-630. Ben er erg tevreden over, maar vraag me iets af. Soms als ik ze in mijn oor doe dan hoor ik zon raar geluid, door de druk die opbouwd in de driver ofzo, dat ie terugveert.

Ditzelfde effect kan ik ook bereiken door mijn duim op de rubbertjes te drukken. Maar is dit slecht voor de oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje ik heb gemerk dat bij de shure e2c vrijwel geen geluid weg lekt alleen waar blijft dit geluid nu? komt dit soms ook op je trommelvlies terecht? hoeveel dB's worden het dan als het bij open-air dopjes 104dB is? en kan de speaker niet zichzelf stuk trillen als je de stem op de nozzle dicht drukt met je vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je zet het volume toch ook lager, mag ik hopen? :X Dat is iig wat ik merk met mijn cx300-alike-dingen, doordat je de omgeving niet meer hoort zet je het volume lager. Daarom gebruiken mensen ze ook op het podium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jewel, maar ik heb ook wel weer de neiging om het geluid harder te zetten omdat het geluid toch niet echt vervorm en de omgeving er bovendien geen last van heeft. Dan licht het er maar net aan welk gevoel sterker is: geen gehoorbeschading of je enthousjasme voor de muziek
al is slim natuurlijk anders aangezien je een alarm ofzo, echt niet hoort af gaan. (het kan je dood zijn)
gelukkig wint bij mij meestal met stevig tanden bijten toch geen gehoorbeschadiging, maar het valt niet mee.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:06:
Ik heb van die creative oordopjes ep-630. Ben er erg tevreden over, maar vraag me iets af. Soms als ik ze in mijn oor doe dan hoor ik zon raar geluid, door de druk die opbouwd in de driver ofzo, dat ie terugveert.

Ditzelfde effect kan ik ook bereiken door mijn duim op de rubbertjes te drukken. Maar is dit slecht voor de oordopjes?
heb ik met m'n nieuwe EP's ook, is gewoon van de rubbertjes dat geklik, niets slechts aan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:55:
jewel, maar ik heb ook wel weer de neiging om het geluid harder te zetten omdat het geluid toch niet echt vervorm en de omgeving er bovendien geen last van heeft. Dan licht het er maar net aan welk gevoel sterker is: geen gehoorbeschading of je enthousjasme voor de muziek
al is slim natuurlijk anders aangezien je een alarm ofzo, echt niet hoort af gaan. (het kan je dood zijn)
gelukkig wint bij mij meestal met stevig tanden bijten toch geen gehoorbeschadiging, maar het valt niet mee.
Als ik ze te hard zet, krijg ik na een half uur (lichte) pijn aan mijn oren, wat ook niet lekker zit. 'vroeger' was dat nodig om het boven het geraas van de trein uit te horen, met die cx300 niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
lolo_konijn schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:09:
Weet iemand het verschil tussen de E4 en de E4g, behalve het 7"kortere draadje?
Zijn ze allebij zwart volgens de specs, maar echt zwart vond ik de E4's niet. Heeft de E4g dezelfde kleur?

Ben mijn E4's kwijt geraakt :'( en zoek nu iets vervangends...
Totaal hetzelfde, inderdaad een ander kleurtje en een korter snoertje. Ze zijn dus niet echt gaming ;)

GROOT NIEUWS:

Shure heeft nieuwe oordopjes uitgebracht, de Se series. Ze staan op headroom gemeld:

http://www.headphone.com/...type/in-ear-monitor-type/

[ Voor 15% gewijzigd door coptician op 06-05-2007 16:14 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:55:
Of je beschermt je tegen jezelf door een volume restrictie op je mp3 speler (onder andere mogelijk op de Creative's en ik dacht ook de iPods) in te stellen. Dan kan je ook niet per ongeluk te hard gaan :) Plus dat je de (bij Creative in ieder geval mogelijk) Europese firmware gebruikt i.p.v. de Amerikaanse, waarbij het maximum volume ook harder is.
Ben blij dat Creative deze opties heeft aangeboden. Ik neem dan ook de veilige weg. Van de 25 streepjes, kan ik niet harder dan 7 gaan, en dat is op de fiets méééér dan genoeg (gebruik de E2's)
(Oh ja ik heb een Creative mp3 speler ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

in-ear op de fiets? Dan hoor je nog niet eens een ambulance vlak achter je :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik zeg altijd maar of alleen maar muziek of geen muziek, haha
daarom dus in-ear op de fiets, er is toch geen reet aan om muziek te luisteren met al dat verkeer erdoorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
MBV schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:30:
Niet overdrijven, met mijn EP630's hoor ik op de fiets nog genoeg (maar gelukkig ook niet te veel) van wat er om me heen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met mijn open sony-oordopjes let ik al 3x zo goed op met mijn ogen, omdat ik dingen later hoor (bijv. die auto die met bijna stationair toerental schuin achter je rijdt, erg handig om te weten als je gaat inhalen). Ik moet er echt niet aan denken om met mijn CX300 in te gaan fietsen. Maargoed, misschien rijd ik dan ook wel licht suicidaal in de ogen van vele omstanders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:30:
Valt wel mee hoor! Omdat ik op de fiets misschien volume 2-5 van de 25 gebruik, ben ik niet compleet doof ;) . Bovendien kijk ik beter uit op de fiets met oordopjes! En of je nou normale oordopjes gebruikt en die voluit moet zetten, of in ears gebruikt en nog geen kwart van je maximum volume gebruikt, de uitwerking is hetzelfde hoor! Alleen ben je in het eerste geval helemaal stom bezig omdat je dan ook nog eens je gehoor kapot maakt! In ears zijn in dat op zicht dus veel efficienter. Mensen klagen wel eens dat als ze hun eigen oordoppies gebruiken op mijn mp3 speler dat het zo verschrikkelijk zacht staat waarop ik dan verbaasd reageer :Y).
Ik ontken trouwens niet dat het beter is zonder muziek in je oren het verkeer in te gaan maar als je het toch wilt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ach, ik heb met gewone oordopjes het volume zo staan dat het net boven het windgeruis uit komt. Dat is natuurlijk wel het voordeel van in-ear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik heb nu sinds een week of 2 de CX300 doppen, mijn bevindingen heb ik hier al eerder neergezet. Oftewel prima doppen voor het geld, geen spijt van mijn aankoop.

Echter, en ik weet niet of meer mensen dat hebben... ik krijg die doppen maar NIET goed in mijn oor. Ze sluiten gewoon niet goed af of je creëert een soort vacuüm waardoor het een beetje pijn begint te doen. Ik heb ruim 2.5 jaar inears gedragen en nooit een probleem gehad hiermee. En je zou toch denken dat die sleeves allemaal op elkaar lijken. Ik heb zowel de kleine als de middelste sleeves geprobeerd (grootste passen al helemaal niet) en beide geven problemen. De kleinste wel het minst...

Ik heb hiervoor de Sony MDR EX-51P gehad en die hebben een harde "steel" aan de doppen waardoor je ze beter kan manufreren je oor in, dit werkt echt een stuk fijner dan die flubber rubber steeltjes van de CX300. Daar heeft het denk ik ook mee te maken. Ik ga morgen ook nog even de sleeves van m'n Sony's erop zetten, wellicht dat dat nog helpt.

Wel jammer dus, want ik ben echt een paar minuten bezig om die dingen fatsoenlijk ingeplugd te krijgen. (zoals ik al zei heb ik al ruim 2.5 jaar inears, dus ik heb echt wel ervaring met het indoen)

[ Voor 0% gewijzigd door JunkO op 07-05-2007 18:55 . Reden: verkeerde type oordoppen genoemd ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony MDR-E21LP's zijn geen in-ears.
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/39/b9/9441729fd7a0123a16f10110.L.jpg

Weet je zeker dat je de CX300 wel goed in je oor doet (diep genoeg)? Ze horen inderdaad af te sluiten, wat nogal vreemd kan voelen als je het niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb met die CX300 echt geen enkel probleem om ze goed in mijn oren te krijgen. Misschien moet ik de grootste maat nog eens proberen, maar nu sluiten ze al best goed af.

Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat je je oorschelp omhoog kan trekken en ze er dan induwen, dat dat makkelijker zou gaan ofzo. Misschien kan je dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
De Sony MDR-E21LP's zijn geen in-ears.
Stom |:(, ik bedoel de MDR EX-51P, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/Casques/Sony/mdr-ex71_p.jpg

En ik doe ze echt wel goed in, met de Sony´s was het echt inpluggen en ze zaten direct perfect. Bij de CX300 moet ik ze constant opnieuw aandrukken omdat ze hun seal verliezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is wel degelijk een verschil met het geluid harder zetten en isoleren: het volume van de muziek is niet continue gelijk de isolatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:35:
even een vraagje ik heb gemerk dat bij de shure e2c vrijwel geen geluid weg lekt alleen waar blijft dit geluid nu? komt dit soms ook op je trommelvlies terecht? hoeveel dB's worden het dan als het bij open-air dopjes 104dB is? en kan de speaker niet zichzelf stuk trillen als je de stem op de nozzle dicht drukt met je vingers?
Het is natuurlijk ook zo dat in-ear dichter bij het trommelvlies zijn geluid aflevert. Het geluid kan bij in-ears niet weg maar het extra geluid van buitenaf wordt juist tegengehouden. Je hoeft niet bang te zijn dat door de isolatie de hoeveelheid geluid meer wordt. Je hoort toch ook geen echo's??? De gehoorgang aborbeert in feite de trillingen direct. Maar een klein deel komt op het trommelvlies.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Daarom is inear gevaarlijker. Het kan harder en dichter bij je trommelvlies.

Inear is wel degelijk gevaarlijker.

Wel is het zaak de oren eens in de zoveel tijd uit te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

musiqman schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:12:

Potentieel gevaarlijker.

In de praktijk zijn open koptelefoons en oordopjes gevaarlijker wanneer je hiermee bijv. het OV ingaat. Vaak zul je je player harder zetten om het omgevingsgeluid te overstemmen, dit hoeft bij IEM's veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
musiqman schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:12:

Als ik normale oordopjes gebruik dan moet ik op de fiets behoorlijk het volume omhoog schroeven om er iets te van maken wat ik aan het luisteren ben. Met mijn CX300 hoef ik dat niet te doen nu 'ie het meeste geluid tegen weet te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te vergeten de hele treincoupe kan mee "genieten"@ bij open-air bij IEMS hoef dat niet. (bij een Eimetje& ook minder, zo noem ik de kleinere dopjes die kwalitatief wel wat we hebben van een echte iem bv. mdr-ex71sl) &oordop vind ik hiervoor eigenlijk een scheldwoord, haha
@ik zag er ook weleens zo een en ik dacht leuke muziek hoor Nelly Furtado met Say it right maar vind iedereen dit in deze trein zo? ik kan er zelf ook wel naar gaan luisteren hoor als ik het wil horen. Ik hoef en wil het niet echt via een ander horen.
trouwens de foams en soft flex sleeves bij de shure's lekken alleen de flex (doorzichtige en minst comfortabele sleeves) sluiten helemaal goed af.
ik heb trouwens bij de shure e2c meer de neiging om het geluid harder te zetten als open-air*
omdat de vocalen te hard zijn de bass te zacht en te plat.
*rotzooi zo noem ik het, zo nep als wat, geen detai, muziek van buiten naar binnen in plaats vanuit binnen naar buiten zoals het word te zijn, het is geen stereo)
bij goedkope (ipod) dopjes klinkt het geluid zeg maar zo: van de omgeving naar je oor
bij de duurdere diepe (iemetjes) zo:in je oor
bij echte iems zo: vanuit je oor naar de omgeving
of heb ik dit zo niet goed gezegt?

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar lokes kan de speaker niet beschadigd raken als je de stem van de nozzle dicht drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
ja je sluit het buitengeluid af, maar omdat het dichter op je gehoorgang zit en het geluid nergens anders heenkan is het wel degelijk gevaarlijker. Kortom. Wees voorzichtig. ALs er iets is wat je niet terug kan krijgen en zeldzaam is, is het je gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:23:ik heb trouwens bij de shure e2c meer de neiging om het geluid harder te zetten als open-air*
omdat de vocalen te hard zijn de bass te zacht en te plat.
Koop een GOEDE mp3 speler met met daarop GOEDE mp3tjes en een mooie srs wow functie. Krijg je zelfs de mooie ipod dopjes goed klinkend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Niet overdrijven, met mijn EP630's hoor ik op de fiets nog genoeg (maar gelukkig ook niet te veel) van wat er om me heen gebeurd.
Maar EP630 is wel iets anders dan de E2c natuurlijk he. Ik hoorde met de E2 politie/brandweer en ambulance van ver al aan komen, je moet ze niet te hard doen. Zelfs nu met m'n UE10 pro hoor in ambulance en politie nog met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
Nu heb je foampjes, en dan heeft een of andere idioot een stukje plastic binnen in gedaan. Zodoende dat ik ze niet om mijn EP-630 kan krijgen :(. Kut zooi :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Zojuist de veel geprezen oordopjes; Mylar One X3 binnen gekregen.

Eerste indruk; Oke, niet echt speciaals, alhoewel qua geluid het niet ver van mijn Shure's e3c vandaan zit.

Ik moet ze natuurlijk nog wel ff inspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipod dopjes klinken altijd bagger, ik vind ze ook niet mooi trouwens
srs wow funtie zit volgens mij nergens op
de mp3s en de speler zijn prima maarja, Shure = IEM sound, ik begrijp nog steeds niet ech wat mensen daar mooi aan vinden.
Die idioot is dan zeker Shure toch Termi?
je moet die foam ook zeker niet om en andere nozzle doen de kans dat het foam in je oren blijft zitten is dan zeer groot
nog iets: bij de ex71 is die sillicone sleeve al 2 keer in mijn oor blijven zitten in heb het er wel uit kunnen krijgen maar als dat nu niet zelf lukt wat moet ik dan doen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke zijn het beste en welke daarna? Bose triport, Shure E2c , Sony Ex90
Waarom kost de EU 10 pro maar liefs 1000Euro terwijl de betere Shure PTH500 slecht 550 Euro kost?
kun je met dat Push To Hear ook je muziek voluit beluisteren en je omgeving nog steeds goed horen (via de dopjes dan wel uiteraad) dat lijkt me wel maf als iemand z'n dopjes niet goed in heeft hoort iemand anders zijn/haar stem uit je dopjes komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:30:
ipod dopjes klinken altijd bagger, ik vind ze ook niet mooi trouwens
srs wow funtie zit volgens mij nergens op
de mp3s en de speler zijn prima maarja, Shure = IEM sound, ik begrijp nog steeds niet ech wat mensen daar mooi aan vinden.
Die idioot is dan zeker Shure toch Termi?
je moet die foam ook zeker niet om en andere nozzle doen de kans dat het foam in je oren blijft zitten is dan zeer groot
nog iets: bij de ex71 is die sillicone sleeve al 2 keer in mijn oor blijven zitten in heb het er wel uit kunnen krijgen maar als dat nu niet zelf lukt wat moet ik dan doen?
Weet niet het is een 5 mm groot, dus niet voor de Creative bestemd.

SRS WOW zit op wat spelers van iRiver, en Meizu M6 had het eerst ook :).

Daarbij nog maals mijn vraag, waar kan je gewoon de Creative EP-630 sleeves halen voor een normaal bedrag, dus geen >10 euro. En hoef er ook gen 1.000 tegelijk te kopen. Of kan je dan gelijk niet dopjes kopen, echt super slecht dit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Idd zowiezo op de irviver (heb ik zelf ook) maar ik doelde meer op equalizer instellingen (en die zitten op bijna iedere mp3 speler) in het algemeen ;)

en ipod dopjes klinken (tenminste de standards di eik heb) helemaal niet zo slecht (zeker als je srs gebruikt)

wat bedoel je trouwens met IEM sound? IEM is een benaming voor in ear monitors. Niet voor een speciale klankleur of iets dergelijks.

Dat klopt idd dat je dat met je PTH kan doe. Bedoel je trouwens niet UE(ultimate ears) ipv EU? de EU-10 is echt wel beter dan de Shures namelijk. De E500 is een topmid end, maar voor het echte inear werk kan je beter naar de toppers van Ultimate Ear, Variphone of Voicetronic en Westone kijken. bedrijven die als maincore in ears hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door musiqman op 09-05-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Erg leuk topic om te lezen dit, alleen heb ik nog een paar vraagjes...

Ik speel basgitaar, hierdoor is het voor mij dus zeer belangrijk dat de bassen zuiver doorkomen.(het moet niet zitten "boenken", maar de bas(gitaar) moet zuiver zijn...)

Momenteel heb ik zo'n grote hoofdtelefoon van Sony t.w.v. 60 euro, maar omdat de geluidskwaliteit me toch niet helemaal aan staat, ben ik van plan iets nieuws te kopen...

Heeft iemand ervaringen met de Shure Ec2-oortjes? Ik ben namelijk van plan er van deze te bestellen omdat de prijs redelijk gedaald(85 euro in Duitsland momenteel...) is de laatste jaren, en omdat ik er altijd wel goede commentaar over heb gehoord.

Is het ook zo dat deze oortjes minder schadelijk zijn voor je gehoor?
Gaan ze hard genoeg(=hard genoeg voor als monitor te gebruiken)?
Andere alternatieven?
...?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ehm, ze zijn gemaakt om als monitor te dienen! Shure oordopjes zijn op de eerste plaats gehoorbescherming, en pas op de tweede plaats goed geluid. Ze maken ze ook echt voor op het podium, althans, daar zijn ze mee begonnen. Geluidsbescherming waar je ook je geluid zuiver doorheen hoort. Ze dempen zo goed dat je weinig risico loopt op gehoorbeschadiging (zonder bescherming een groot risico als artiest), en daardoor hoeven ze helemaal niet hard te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 09-05-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Maar niemand een oplossing voor mijn probleem :+.

Oftewel Creative EP-630 Medium sleeves waar koop ik die. En niet voor 12,5 euro, want dat zijn gewoon afzetters :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry t zal best maar ik vind de ipod oordopjes nog steeds bagger maar wel veel beter dan die packerd bell of marquint dopjes dat klinkt echt nergens naar.
iem sound = weinig bass veel midden
maar ze zeggen wel dat je bij shure meer kwaliteit krijgt voor minder geld
klopt het dat de kabel van de shure e3c en e4c minder stug is dan de e2c

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al goede ervaringen met dopjes van Sony die ik ongeveer 10 jaar geleden heb gekocht voor een gulden of zestig. Ze hadden toen al zo'n 'in-earplug' principe, maar die was niet wisselbaar zoals je nu meestal 3 verschillende 'oor-adapters' krijgt meegeleverd. Aangezien de oor-rubbertjes het na al die tijd toch wel hebben begeven, ben ik maar 's gaan kijken naar wat de hedendaagse techniek te bieden heeft voor mensen die hun oren willen verwennen.

Zojuist na wat speurwerk via Google en het lezen van deze reviews op zoek gegaan naar de MDR-EX90 bij Mediamarkt. Vanwege m'n goede ervaring met Sony (inclusief degelijkheid) en deze zouden redelijk clean moeten klinken. Helaas waren ze in de winkel nergens te bekennen maar hingen er wel de MDR-EX85LP's die ik niet echt kende van m'n zoektocht. Op basis van de specs en de grote drivers heb ik ze meegenomen om bij thuiskomst toch eerst maar even te googlen voordat ik de verpakking zou openen. Tussen de nogal wat Japanse sites die ik vond, trof ik onderstaande redelijk audiofiele review aan, waardoor ik de verpakking naar mijn mening gerust kon openen. Zeker voor de € 65 die de dopjes gekost hebben, want ik ging voor een setje van € 100!

Intussen uitgevonden dat ze uit Duitsland komen. Logisch wellicht want Mediamarkt is natuurlijk een Duits bedrijf. Hieronder een link naar een vergelijking tussen de EX90, EX85 en EX71 op de Duitse Sony website:

http://www.sony.de/produc...-EX85LP&models=MDR-EX71SL

----------------------
http://audiovisual.kelkoo...pr_1/17687740/120901.html

Pros : Extended range & headroom, great for the price
Cons : Some environment bleed, a bit bulky
I'm a headphone nut, more so with in-ear or "bud" style hp's... I have several models from various manufacturers, and have not yet found a pair as sonically versatile as the EX85's... I got mine in Singapore and A/B'd them with my EX71's (a favorite for live performances where in-ears replace loud stage monitors), my JVC "Marshmallows" (an air travel favorite for comfort & isolation), and even put them up against a friend's pair of Shure e5C's. The Shures had the best isolation & mid- to upper-range clarity, but no bass "punch" like the JVC's... the EX85's blew them both away for headroom, overall clarity and richness. They made the EX71's sound "cheap." Don't expect thundering lows, just absolute clarity and no mud, all the way down past 50Hz. They're not made for high-noise environments such as busy subways, but I have used them (both as a musician and as an engineer) in recording studios, live playing environments, and for general iPod/etc. listening. These headphones revealed the REAL difference between a 128-bit mp3 and a 160-bit mp3... amazing. My biggest problem: they're not yet available in the U.S.!
----------------------

Zoals verteld, zojuist verpakking geopend, aangesloten op m'n nieuwe iPod. Ik sta versteld. Wat een sound! Superstrak en genoeg laag (dankzij de 13,5mm drivers wellicht) met de standaard EQ instellingen. Een tandje hoger mag soms en kan zonder vervorming. Het midden en hoog is ook prachtig en ze kunnen vrij hard. Ze zijn in Nederland redelijk onbekend, maar al met al zijn dit toch wel zeer muzikale dopjes voor een scherpe prijs. Dat wordt lekker sporten zo... Ga ze 's nachts maar 's samen met iTunes uren laten maken. Ben benieuwd hoe ze klinken als ze ingespeeld zijn!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Om even terug te komen op verhaal over de niet goed passende oordoppen; ik heb de (kleinste) sleeves van m'n oude Sony MDR-EX51LP doppen op m'n CX300 gezet en voilà het probleem is weg! De originele doppen sloten mijn gehoorgang niet goed af en ik moest ze telkens opnieuw aandrukken. Het duurde ook een paar minuten voordat ze maar een beetje goed zaten, maar nu zitten ze bijna direct perfect in m'n oor.. Ik heb ze even goed bekeken en de sleeves van m'n Sony's zijn veel soepeler, ik denk dat ze zich daarom veel beter aanpassen aan de vorm van m'n oor.

Perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Leuk dit:

http://www.youtube.com/watch?v=VBLQavTnT1o

Een earphones test van Kassa3 voor oordoppen van onder de 30 euro. Blind getest door audiofilen en vakmensen.

De Marquant eindigde als laatste en de top 3:

3 Sony
2 Ipod earphones (HA)
1 Lenco

Allemaal onder de 30 euro. Op diverse criteria zoals extern inkomend volume, extern uitgaand volume etc..

[ Voor 95% gewijzigd door musiqman op 12-05-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
musiqman schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:55:
Leuk dit:

http://www.youtube.com/watch?v=VBLQavTnT1o

Een earphones test van Kassa3 voor oordoppen van onder de 30 euro. Blind getest door audiofilen en vakmensen.

De Marquant eindigde als laatste en de top 3:

3 Sony
2 Ipod earphones (HA)
1 Lenco

Allemaal onder de 30 euro. Op diverse criteria zoals extern inkomend volume, extern uitgaand volume etc..
Beetje zwakke test wel.
Verder gebruiken ze als "bron" een iPod, ook nou niet bepaald een geweldige MP3 speler!

Het zou leuker geweest zijn dat men even een kijkje in dit forum had genomen en daaruit een selectie van een aantal merken en modellen had gemaakt en deze in prijsklasses had ingedeeld.
Ik vind namelijk wel dat je dopjes van € 3,99 niet kunt vergelijken met die van € 30 om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waarom kan je ze niet vergelijken? Een oordopje van 4 euro zou toch zomaar beter kunnen zijn dan een van 30? Ze maken allebei geluid met hetzelfde doel, ze werken allebei op dezelfde aansluiting, dus daarmee zijn ze vergelijkbaar.
Ik durf zelfs een vergelijking te trekken tussen mijn koptelefoon van 60 euro en de monitor-speakers van mijn vader van 750/st (met inflatie etc meegerekend, zijn alweer 20 jaar oud).

Of wil jij zeggen dat je een bose-speaker van 1000 euro niet kan vergelijken met een zelfbouw-speaker van 300? Stel je eens voor dat de bose echt minder mooi geluid geeft (er zijn nogal wat audiofielen die er zo over denken), dan kan het advies toch zijn om die goedkopere zelfbouw te kopen? :S

En IPod is toch echt een redelijk goede mp3-speler. Er zijn er beter, maar veel mensen hebben al een mp3-speler (kruidvat/mediamarkt prutsding van 50 euro) en wil daar iets betere oordopjes voor. De IPod is in de categorie 'veel-verkocht' toch zeker een van de betere, en lijkt mij daarom goed testmateriaal: degene die uit zo'n slecht niet-optimaal signaal nog een goed geluid weet te toveren, lijkt mij een testwinnaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 12-05-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbegrijpelijk waarom ze deze in-ears niet hebben meegenomen in de Kassa3 test; Creative EP-630, Philips SHE9600 en Sony MDR-EX51. Alle drie voor onder de € 30 te krijgen en beter dan de Top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

omdat ze in-ear zijn, en omdat mensen dat vaak niet prettig vinden?

En misschien hebben ze simpelweg de adviesprijs aangehouden. Volgens mij ligt die iig voor de EP-630 een stuk hoger. Waar leg je dan de grens? De Sennheiser CX300 kan je ook bestellen voor minder dan 30 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:47:
omdat ze in-ear zijn, en omdat mensen dat vaak niet prettig vinden?
Worden ook steeds populairder. 'Vroegah' vonden mensen mijn Sony's nog gaaf, en kon ik pimpen met de kwaliteit enzo t.o.v. hun iPod doppen, nu werd een maat van me met E2C's (gaat mij imho te ver dat geluid, zeker op de fiets is het BS, voor kwaliteit luister ik toch liever thuis :+ ) uitgelachen dat die dingen zo duur zijn, want zij 'kregen ze bij hun telefoon' en 'hebben ze van Philips (véél beter merk dan dat Aziatische 'Shure'), en verschil in kwaliteit horen ze amper. Wat een mafketel vonden ze hem, dat 'ie verkondigde dat die doppen beter waren, ze zeiden dat ze goedkoop waren, etc. 8)7

Nee, in-ear komt langzaam ook naar 'het grote publiek dat er niets vanaf weet'. Nog erger: net als die iPod-doppen dragen ze ze niet goed, en staan ze véél te hard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
TheZeroorez schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:01:
[...]

Worden ook steeds populairder. 'Vroegah' vonden mensen mijn Sony's nog gaaf, en kon ik pimpen met de kwaliteit enzo t.o.v. hun iPod doppen, nu werd een maat van me met E2C's (gaat mij imho te ver dat geluid, zeker op de fiets is het BS, voor kwaliteit luister ik toch liever thuis :+ ) uitgelachen dat die dingen zo duur zijn, want zij 'kregen ze bij hun telefoon' en 'hebben ze van Philips (véél beter merk dan dat Aziatische 'Shure'), en verschil in kwaliteit horen ze amper. Wat een mafketel vonden ze hem, dat 'ie verkondigde dat die doppen beter waren, ze zeiden dat ze goedkoop waren, etc. 8)7

Nee, in-ear komt langzaam ook naar 'het grote publiek dat er niets vanaf weet'. Nog erger: net als die iPod-doppen dragen ze ze niet goed, en staan ze véél te hard :X
Hehe, dat probleem ken ik ook met me E4C's, en dan vooral de reactie: "heb je die troep zelf gemaakt?". :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Hehe, dat probleem ken ik ook met me E4C's, en dan vooral de reactie: "heb je die troep zelf gemaakt?". :/
:D _O- :')

Ach, hetzelfde verhaal heb je ook met boxen: als je echt goede merken hebt zijn ze ook onbekend, en krijg je ook dat soort reacties. Want Bose is toch een HEEL stuk beter 7(8)7. Gewoon niet ermee stoer doen, geniet gewoon van de geluidskwaliteit, en als je commentaar krijgt gewoon vragen of ze even willen luisteren.

ik heb trouwens nog geen fatsoenlijke boxen staan, ik ben alleen in het weekend bij mijn ouders en op mijn kamer heb ik er geen plek voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28

UMD

You don't say

hahaha,

dit kom ik al zo lang tegen.....

Toen ik een jaar of 3 met een Sony Hi-MD rondliep vroeg idereen die een iPod had (3/4G destijds)
of ik nog in het stenen tijdperk leefde met die ''floppy's''

Toen ik daar Sony MDR-EX71's bij nam vroegen ze waar ik die vage dingen vandaan had. Want dat was natuurlijk niks vergeleken met hun geweldige iPod oordopjes.

... en zo gaat het nog steeds. Mijn Sennheiser CX300's zien er goedkoop uit en ''kunnen nooit goed zitten'' en mijn Cowon iAudio F2 komt van bij Bart Smit ''zo een uit die vitrine voor 20 euro he?''

En ook wat hierboven gezegd wordt is pijnlijk waar... De echte kwalitatieve merken zijn onbekend.
Ik werk bij de Mediamarkt en kom dit zo vaak tegen. ''Nee, Harman Kardon vind ik niet goed.'' ''Marantz? is dat zo'n low-budget merk vanuit duitsland? vekopen ze die niet ook bij de Lidl? Nee doe mij toch die Philips maar.''

of deze: ''Yamaha? Die maken toch motoren?''

achjah....True quality is never recognized.

greetz
Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.