Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de cx300 van sennheiser en ik ben er erg blij mee. Maar nou las ik in de topic start dat er stond dat je de rubberen opzet stukjes niet los kan krijgen. Dit klopt niet. Ik raak ze namelijk nog wel eens kwijt en heb via sennheiser nieuwe bestelt. De prijs weet ik even niet meer maar is iets van 10 euro voor tien opzetstukjes van 1 maat. Dus mocht je opzetstukjes nodig hebben voor een cx300 of een ep630 (zijn dezelfde opzetstukjes) dan moet je even sennheiser mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk zo op de site van Ultimate Ears en zie dat ze nieuwe oordopjes hebben, de metro.fi: http://www.ultimateears.com/superfi/metro.fi_2_black.htm
Weet iemand hier meer van? Of heeft iemand ze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets mis met m'n Creative EP-630 oordopjes. Eigenlijk alleen met de linker. Er komt plotseling geen geluid meer uit. Als ik wat loop te prutsen met het snoer bij het uiteinde (waar het snoer dus in het omhulseltje gaat en vervolgens m'n iPod in) dan komt er in bepaalde gevallen wel geluid uit, tot ik het snoer weer beweeg / loslaat. Weet iemand of dit te repareren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 02:56:
Er is iets mis met m'n Creative EP-630 oordopjes. Eigenlijk alleen met de linker. Er komt plotseling geen geluid meer uit. Als ik wat loop te prutsen met het snoer bij het uiteinde (waar het snoer dus in het omhulseltje gaat en vervolgens m'n iPod in) dan komt er in bepaalde gevallen wel geluid uit, tot ik het snoer weer beweeg / loslaat. Weet iemand of dit te repareren is?
Ik had hetzelfde. Het kan te maken hebben met een soort membraam dat van zijn plek is geloof ik ;) Probeer er maar eens hard met je lippen om te zuigen en wie weet lukt het je dan om het geluid weer te repareren. Zo niet dan is er mss iets met je kabel zelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:49:
[...]

Ja, het ligt ook aan het afspeelapparaat. Omdat de EP-630 het geluid meer versterkt, hoor je die ruis. Met de MDR EX70 LP hoor je die ruis niet.
Heb je de dopjes dan niet te hard staan in vergelijking met de andere?
Ik hoor het trouwens ook hoor, als ik zonder omgevingsgeluid naar mn mp3speler luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:04:
[...]

Ik had hetzelfde. Het kan te maken hebben met een soort membraam dat van zijn plek is geloof ik ;) Probeer er maar eens hard met je lippen om te zuigen en wie weet lukt het je dan om het geluid weer te repareren. Zo niet dan is er mss iets met je kabel zelf 8)
Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas niet het gewenste resultaat.. Als ik de kabel wat 'aandruk' heb ik weer even geluid, totdat ik 'm loslaat. Het moet dus wel iets met de kabel te maken hebben. Ik heb geen garantie(bewijs) meer helaas. Niemand een idee wat hier het beste aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n CX 300 van Senheiser ontvangen... Klinkt echt goed zeg :>

Ik had hiervoor Sony's, type weet ik zo even niet, waren ook wel aardig vooral in de bass, middentonen waren vaak ;( Toen het linkerdopje begon te kraken/brommen bij de lage tonen vond ik het tijd voor iets knaps :+

Overigens merk ik nu dat de audio-out van een iPod toch niet echt van wereldse kwaliteit is, vooral veel ruis. Verder vind ik het erg prettig dat ze zo goed in je oor aansluiten, echter mijn pa wees me even op de gevaren dat ik nu niks meer hoor op de fiets, naja dat zien we nog wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantalaimon|A schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:18:
[...]

Heb je de dopjes dan niet te hard staan in vergelijking met de andere?
Ik hoor het trouwens ook hoor, als ik zonder omgevingsgeluid naar mn mp3speler luister.
Nee, sterker nog bij de Creative's heb ik het volume van mijn speler lager staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die nieuwe rubberen dopjes voor z'n Creative EP-630s moet hebben vanwege verlies: ik heb het grote en kleine formaat nog over. Ik gebruik zelf het middelgrote, standaard formaat, dus wie ruilen wil moet het maar even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Er is teveel keuze op het gebied van oordopjes.. ik kom er niet meer uit.

Ik ben op zoek naar oordopjes die het beste uit mijn iaudio u3 halen. Suggesties? Senheiser cx300 of toch iets anders?

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Viper7 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:15:
Er is teveel keuze op het gebied van oordopjes.. ik kom er niet meer uit.

Ik ben op zoek naar oordopjes die het beste uit mijn iaudio u3 halen. Suggesties? Senheiser cx300 of toch iets anders?
Wat is je budget? Waar luister je graag naar? Houd je van bas of juist de midden- of hoge tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 02:56:
Zo te zien heb je last van een kabelbreuk vlak bij de plug.
De oplossing is een nieuw plugje kopen en deze er aan te solderen. Ben je voor ca. € 2 klaar.
Plugjes (3.5mm) zijn veelal te koop bij electronica zaken, of onderdelen zaken.
Als die niet bij jou in de buurt zijn kun je natuurlijk ook iets via een webshop bestellen al zijn de verzendkosten dan duurder dan het plugje zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
LVGH schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:21:
[...]
Wat is je budget? Waar luister je graag naar? Houd je van bas of juist de midden- of hoge tonen?
Mijn budget is 60 euro max. Ik zoek eigenlijk oortjes die alle tonen goed weergeven, omdat ik een brede muziek voorkeur heb.

Ik heb liever geen in ear oortjes vanwege mijn oren en omdat ik dan niks van de omgeving hoor (in het verkeer)

Edit: heb toch maar de sennheiser cx300 gekocht vanwege de goede ervaringen in dit topic. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Viper7 op 26-03-2007 17:27 ]

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:08:
Voor degene die nieuwe rubberen dopjes voor z'n Creative EP-630s moet hebben vanwege verlies: ik heb het grote en kleine formaat nog over. Ik gebruik zelf het middelgrote, standaard formaat, dus wie ruilen wil moet het maar even laten weten.
Probleem is, dat het grootste gedeelte (80%) medium gebruikt. En kleiner gedeelte Large en Small. Ik had liever 3x Medium gehad dan die Large en Small.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het enige verschil tussen de Sennheiser en Creative de plugin aan het einde? Dat kan ik bijna niet geloven, aangezien het verschil 20 euro is als ik de prijzen vergelijk.

Mijn Creative oordopjes bevielen me wel, maar zijn wel heel snel kapot. Mijn rechterkant doet niks meer, en ik heb ze nu pas een 9 maanden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UMD schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:24:
om nog maar ff in te haken op de ipod-geluidskwaliteit-discussie:

ik heb een hekel aan mensen die beweren dat mensen die zeggen dat de ipod een onder de maatse Geluidskwaliteit heeft uit hun nek lullen. Dit kom ik overal tegen.

Ik heb zelf vele m3 spelers gehoord, Cowon's, Creatives, Ipods, Walkmans, Philips, samsung etc..
En ik kan uit echte en pure ervaring zeggen dat de ipod qua geluid ver beneden de maat presteert.
Wat nou echt slecht te noemen is is een discussie op zichzelf, maar we kunnen rustig stellen dat de ipod niet gericht is op mensen die een super geluidskwaliteit verwachten. Persoonlijk vind ik dat de ipod gen vol, warm en mooi geluid heeft. De bas is te 'nep' en de trebbles klinken te 'clinisch''.
voor de rest klint het gewoon nog steeds kill en ongedetailleerd. Op andere punten is ipod heer en meester, maar op geluidskwaliteit totaal niet.

Er moet wel opgemerkt worden dat geluidskwaliteit echt subjectief is. Een ieder houdt van een ander geluid. Maar als je gemiddeld genomen kijkt wat mensen als goed geluid ervaren presteert de ipod gewoon slecht.

greetz
Toch zie je op headfi, waar de experts zitten, toch echt heel veel ipods. Aangezien de line out van een ipod, je hebt hiervoor een pocketdock en een amp nodig, toch echt tot de beste gerekend mag worden.

En ik ben van mening dat mensen die EP630 of cx300 hebben nog absoluut niet mee kunnen praten over geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:03:
[...]

Toch zie je op headfi, waar de experts zitten, toch echt heel veel ipods. Aangezien de line out van een ipod, je hebt hiervoor een pocketdock en een amp nodig, toch echt tot de beste gerekend mag worden.

En ik ben van mening dat mensen die EP630 of cx300 hebben nog absoluut niet mee kunnen praten over geluidskwaliteit.
En ik ben van mening dat mensen die 900 euro voor een paar oordopjes idioot zijn.
En hij is van menin dat ...
En zus is van mening dat...

Ach al die meningen :'), veel bla bla. Weinig feiten, en het is allemaal persoonlijk. Maar ik denk dat 98 % niet zal merken of ie naar een blokker-mp3 speler luisterd of naar een Ipod of Iriver. Het is puur de naam, waar het imago van afhangt.

Maar goed, merk al wel meer in dit topic dat het puur gaat als je Shure dopjes hebt, tel je mee. Heb je creative, mwah ga maar weer naar budgetbak voor ander dopjes :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:53:
[...]

En ik ben van mening dat mensen die 900 euro voor een paar oordopjes idioot zijn.

Ach al die meningen :'), veel bla bla. Weinig feiten, en het is allemaal persoonlijk. Maar ik denk dat 98 % niet zal merken of ie naar een blokker-mp3 speler luisterd of naar een Ipod of Iriver. Het is puur de naam, waar het imago van afhangt.

Maar goed, merk al wel meer in dit topic dat het puur gaat als je Shure dopjes hebt, tel je mee. Heb je creative, mwah ga maar weer naar budgetbak voor ander dopjes :').
Toch is het niet helemaal subjectief. Op headfi zitten veel mensen die langdurig naar goede apparatuur luisteren. Hierdoor zijn zij toch beter getraind in het onderscheiden van goed en slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Hoi allemaal! (ben nieuw hier).
Maargoed, zijn er nog mensen met cx-300's en die de Middelgrote rubberen dopjes niet gebruiken?
Ben dr dus 1 verloren en wil niet weer 40 euro spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
er kwam laatst bijna geen geluid meer uit een van mn dopjes. maak ik dat ding open, zit gewoon het hele buisje verstopt met oorsmeer, aan de binnenkant :r

lekker klusje om schoon te maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 22:53
Termi schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:53:
[...]

Altijd leuk dat mensen dit zeggen die er dan nog totaal geen ervaring mee hebben -O-
Je merkt het zeker wel als je bijvoorbeeld E2C, E4C(beide persoonlijke ervaring) gewend bent en dan naar bijvoorbeeld de EP-630 luistert. Je mist gewoon tonen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Byte_Me schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:49:
er kwam laatst bijna geen geluid meer uit een van mn dopjes. maak ik dat ding open, zit gewoon het hele buisje verstopt met oorsmeer, aan de binnenkant :r

lekker klusje om schoon te maken ook.
Welke dopjes zijn dit? En hoe heb je ze opengemaakt? Misschien is dit wel interessant voor de rest van de forumgebruikers :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een iaudio x5 gehaald maar ben nu dus op zoek naar een bijpassend in ear setje: budget: maximaal 100 euro winkelprijs. muzieksmaak: varierend van celine dion tot hardstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:03:
[...]

En ik ben van mening dat mensen die een iPod hebben niet kunnen meepraten over geluidskwaliteit! :P
Tjsa, zo ken ik er nog wel eentje .....
De EP630 of CX300 zijn prima, zeker voor de prijs die er voor staat en ik vind € 40 nog steeds niet erg weinig voor dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Meningen verschillen ronduit erg veel..

Ik heb gister mijn Creative ep-630 binnen gekregen van bol.com (momenteel 20 euro!). half 9 's avonds besteld en volgende dag in huis dus dat was erg mooi!
Ik heb ze eerst even beluisterd en het klonk niet echt briljant, maar ik volg dit topic al een hele tijd dus ik wist wel dat ze eerst ingespeeld moeten worden. Vannacht hebben ze staan inspelen op de pink noise met iets boven het gemiddeld volume (ongeveer 15uur). Nu heb ik ze weer getest en het geluid is echt vele malen beter geworden.
Hiervoor had ik altijd de sennheiser mx3,4,500, die begonnen me te irriteren vooral in de bus, wat ik dus 2 uur per dag zit.. Ik hoor sinds tijden via mijn oordopjes weer echte bass, alleen mn linker dopje wil er nog wel eens uitkruipen, maar dat is denk ik eerst even een vorm van wennen.
Ik kan wel zeggen het klink nog lang niet als de hifi set die ik hier heb staan (Rotel ra980bx, harman kardon hd760, bns ellesy3), maar dit is maar voor onderweg op een Iriver IFP-899.
Ik zou altijd wel eens shures willen hebben, alleen vind ik dat toch wel beetje duur om voor heen en weer naar mn school te gebruiken dus vandaar de ep-630's.
Ik ben er zeer en zeker tevreden mee, en ik ben wel beter geluid gewend, maar dit doet het goed voor onderweg. Maar men moet iedereen in hun waarde laten, zoals ik heb wel verstand van goede kwaliteit audio, maar niet paar 100 euro over voor dopjes, dat besteed ik toch liever ergens anders aan, maar dat komt eigenlijk doordat ik hier al goede versterker etc heb staan.

Ik zal binnenkort even een ipod testen met deze dopjes, kijken hoe dat klinkt in vergelijking met mijn iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
_Brake_ schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:26:
[...]

Welke dopjes zijn dit? En hoe heb je ze opengemaakt? Misschien is dit wel interessant voor de rest van de forumgebruikers :)
dat zijn de sennheiser CX300, maar ik geloof dat dezelfde dopjes onder meerdere namen worden verkocht. het openmaken is makkelijk, eerst haal je de rubbertjes eraf, vervolgens het metalen ringetje, en dan kun je het buisje van de speaker trekken. ik heb het eerst met een naald proberen schoon te maken, maar dat lukte me niet, toen heb ik het in een zeepoplossing in een ultrasoonbad gezet. dat werkte goed, maar ik denk niet dat iedereen daarover beschikt. zelf iets bedenken dus. vervolgens heb ik ze weer in elkaar gezet, en ipv geluidsniveau 15 zet ik mn speler nu op 10 (vd 40). Ik had een fotoreportage kunnen maken, maar ik dacht niet dat mensen interesse in mijn oorsnmeer zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb afgelopen week de Sennheiser MX400 gehaald maar ben er nog niet zo van onder de indruk. Ik gebruikte hiervoor een paar Sony doppen die ik in het gulden tijdperk voor ongeveer 25 gulden heb gekocht welke een evengoed, dan wel beter geluid gaven. Hoewel de MX400 een redelijk dynamisch geluid geeft kon het geluid uit de Sony mij beter bekoren: meer laag, meer midden. Op zich geen slechte koop maar ook zeker geen super doppen (in het low budget assortiment) wanneer ik ze met andere (oude) doppen vergelijk. Ik gebruik de MX400 op een Ipod video btw.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Byte_Me schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:20:
[...]

dat zijn de sennheiser CX300, maar ik geloof dat dezelfde dopjes onder meerdere namen worden verkocht. het openmaken is makkelijk, eerst haal je de rubbertjes eraf, vervolgens het metalen ringetje, en dan kun je het buisje van de speaker trekken. ik heb het eerst met een naald proberen schoon te maken, maar dat lukte me niet, toen heb ik het in een zeepoplossing in een ultrasoonbad gezet. dat werkte goed, maar ik denk niet dat iedereen daarover beschikt. zelf iets bedenken dus. vervolgens heb ik ze weer in elkaar gezet, en ipv geluidsniveau 15 zet ik mn speler nu op 10 (vd 40). Ik had een fotoreportage kunnen maken, maar ik dacht niet dat mensen interesse in mijn oorsnmeer zouden hebben.
Je zou het nu alsnog kunnen doen, ze zijn nu schoon :+

Ben namelijk wel heel benieuwd hoe jij die ring eraf hebt gehaald enzo!

[ Voor 61% gewijzigd door _Brake_ op 29-03-2007 14:13 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
_Brake_ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:12:
[...]

Je zou het nu alsnog kunnen doen, ze zijn nu schoon :+

Ben namelijk wel heel benieuwd hoe jij die ring eraf hebt gehaald enzo!
gewoon een beetje priegelen met je nagels. hij zit gelijmd, met van die lijm die heel taai wordt, maar niet hard. dus dat rekt gewoon op en scheurt dan los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Nog mensen die CX-300 rubbertjes in de maat M overhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
Ik heb ze niet over. Maar ik had hier al eerder gepost dat je via sennheiser nieuwe kan bestellen voor 10 euro per zakje van 10 (kun je weer ff vooruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Logic Lion schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:01:
Ik heb ze niet over. Maar ik had hier al eerder gepost dat je via sennheiser nieuwe kan bestellen voor 10 euro per zakje van 10 (kun je weer ff vooruit)
Echt originele dus? In 1 dezelfde maat? Ik kan je post zo even niet terugvinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
Logic Lion schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:30:
Ik heb de cx300 van sennheiser en ik ben er erg blij mee. Maar nou las ik in de topic start dat er stond dat je de rubberen opzet stukjes niet los kan krijgen. Dit klopt niet. Ik raak ze namelijk nog wel eens kwijt en heb via sennheiser nieuwe bestelt. De prijs weet ik even niet meer maar is iets van 10 euro voor tien opzetstukjes van 1 maat. Dus mocht je opzetstukjes nodig hebben voor een cx300 of een ep630 (zijn dezelfde opzetstukjes) dan moet je even sennheiser mailen.
deze post was het, en ik heb zelf twee zakjes en het is allemaal dezelfde maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Even meer informatie over zo'n mail graag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dat is wel handig ja, voordat ik ooit een keer mn maat kwijtraak vanmn ep-630, als die dezelfde zijn als cx-300.
Dus graag iets meer info over mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
Ik heb sinds dinsdag de sennheiser cx 300. De geluidskwaliteit is goed maar ik ben niet te spreken over de draden. Bij elke beweging hoor je de draden ''kraken'' boven je muziek uit maar het irritantste vind ik nog wel de fluittoon die de draden veroorzaken door de wind. Hier had ik bij vorige oordopjes nooit last van, wat wellicht komt doordat deze geen in-ear dopjes waren. Maar bij deze wel en het is driving me crazy 8)7

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Viper7 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:55:
Ik heb sinds dinsdag de sennheiser cx 300. De geluidskwaliteit is goed maar ik ben niet te spreken over de draden. Bij elke beweging hoor je de draden ''kraken'' boven je muziek uit maar het irritantste vind ik nog wel de fluittoon die de draden veroorzaken door de wind. Hier had ik bij vorige oordopjes nooit last van, wat wellicht komt doordat deze geen in-ear dopjes waren. Maar bij deze wel en het is driving me crazy 8)7
Mischien moet je de draden even goed "routeren" zodat ze boven en achter je oren langs gaan en dan via je nek naar de MP3 speler.
Dat zal wel wat in het hinderlijke geluid schelen.
Het is wel zo dat de draad van de CX300 wat stug aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Viper7 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:55:
'Microphonics' noemen we dat. En inderdaad kan het dan helpen om de draad over je oor heen te laten lopen.
Ook zie je andere dopjes beter draden gebruiken, bijvoorbeeld die van JBL, een soort van stoffen omhulsel. De Sony EX71 heeft ook vrij weinig last van microphonics. Mijn Shure E4C moet je echt over je oren laten lopen omdat de draad stug is en veel geluid doorgeeft.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, je hoort echt vanalles... Eten met de doppen in is ook niet geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
HoppyF schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:01:
[...]

Mischien moet je de draden even goed "routeren" zodat ze boven en achter je oren langs gaan en dan via je nek naar de MP3 speler.
Dat zal wel wat in het hinderlijke geluid schelen.
Het is wel zo dat de draad van de CX300 wat stug aanvoelt.
Ja dat heb ik in dit topic al gelezen. Maar dat gaat niet echt op voor mij omdat die draadjes niet achter mijn oren blijven zitten. Ik heb ook al geprobeerd om de draadjes te verzwaren en de trilling tegen te gaan. Zonder succes helaas.

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de CX300 aan te schaffen. Maar ik ben van plan dit te doen via internet, aangezien de prijs @ Mediamarkt belachelijk duur (60euro) is. Alleen, ik heb een vraag over garantie. Want mijn ervaringen met oordopjes zijn dat ze na een jaar kapot gaan, en dan laat ik ze altijd repareren omdat het onder de garantie valt. Ik kocht me oordopjes voorheen altijd bij Mediamarkt. Maar ik vraag me nu dus af hoe dat gaat via internet.

Heeft iemand een internet shop in het speciaal waarvan je zeker weet dat ze doen aan garantie en dat ze het zeker weten uitvoeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar medium sleeves voor de logitech playgear stealth. Heeft iemand die toevallig over? Ik heb hier nog de small en large liggen.

Ik ben er vorige week eentje kwijtgeraakt. :( Echt heel duur zijn die dopjes niet, maar ik wil liever niet na vier maanden alweer nieuwe kopen. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand wat meer info over mailtje naar sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
Wat voor info wil je hebben dan. Email staat op hun site, sales@sennheiser.nl . Dan vraag je gewoon naar die medium sleeve4s en dan krijg je een mailtje terug met het productnummer en dan stuur je hun weer een mailtje met hoeveel zakjes en je adressgegevens enzo. Je betaald via rembours dus er komt nog wel iets van 5 euro porto bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Nou ik dacht even goede oordoppen te kopen.
Heb de Sennheiser CX 300 aangeschaft, maar deze passen voor geen meter !
Heb alle 3 de maten geprobeerd, maar ze gaan gewoon niet goed in me oren.
Ze vallen er steeds uit Grrrrrr :( :(

Wie weet welke wel passend zijn van dit type oordopjes ?

Deze passen dus niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewhack.com/images/sennheiser_cx_300_ear_canal_headphone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"
Albert020 schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:00:
Nou ik dacht even goede oordoppen te kopen.
Heb de Sennheiser CX 300 aangeschaft, maar deze passen voor geen meter !
Heb alle 3 de maten geprobeerd, maar ze gaan gewoon niet goed in me oren.
Ze vallen er steeds uit Grrrrrr :( :(

Wie weet welke wel passend zijn van dit type oordopjes ?

Deze passen dus niet:

[afbeelding]
Je doet iets niet goed, cx300 past bij iedereen... heb je wel gekeken en gelezen hoe je ze in je oren moet stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoe is het met het in doen van die dopjes? Als ik de startpost moet geloven dan moet je dr nog best lenig voor zijn ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Civic519 schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:49:
Hoe is het met het in doen van die dopjes? Als ik de startpost moet geloven dan moet je dr nog best lenig voor zijn ook :P
Je heb nog even zitten trekken en proppen, nu zitten ze idd goed, en ja veel Bass, veel meer dan de Apple van de Ipod zelfs :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 01-04-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:10:
[...]

Hahaha ja linker arm over het hoofd naar het rechter oor LOL
Nou ik heb het zo gedaan, maar ze zitten bij mij echt voor geen meter hoor !
Verkoop ze maar weer, jammer mis koop gedaan :9~
Je doet iets gewoon niet goed, sennheiser cx300 zijn de beste betaalbare in-ear oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:22:
[...]

Je doet iets gewoon niet goed, sennheiser cx300 zijn de beste betaalbare in-ear oordopjes
Ja heb nog even zitten trekken en proppen, nu zitten ze idd goed, en ja veel Bass, veel meer dan de Apple van de Ipod zelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:25:
[...]

Ja heb nog even zitten trekken en proppen, nu zitten ze idd goed, en ja veel Bass, veel meer dan de Apple van de Ipod zelf :-)
alle oordopjes die je standaard bij je mp3 speler meekrijgt zijn minder dan een cx300 ;)

Ik had hier gelezen dat iemand zijn cx300 heeft schoongemaakt, heb je een korte handleiding? hoe heb je de ijzertjes eraf gehaald, en die ijzertjes zitten toch met lijm vast?
Als je die ijzertjes eraf hebt hoe krijg je de ijzertjes er dan weer terug op? Lijkt me toch erg klote om dat te doen.

Hoelang was je er mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verdient dit topic niet een Deel 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben momenteel op zoek naar een nieuw tweede paar oordopjes. Ik ga ze vooral buiten gebruiken, onderweg (scooter/fiets/tram). Ook neem ik ze mee naar school. Ze moeten daarom erg comfortabel zitten, een goede seal hebben en tegen een stootje kunnen. Prijs liefst niet meer dan 100 euro, maar iets meer mag wel als het het waard is.

Ik denk dat de volgende oordopjes het dichtst bij mijn criteria komen:
- Shure E2c
- Ultimate Ears metro.fi
- Etymotic Research ER6i (weliswaar wat duurder)
- Ultimate Ears super.fi 3 Studio

Oh ja, ik houd ook wel van een harde en diepe bass, zoals van de super.fi 5 Pro vind ik heerlijk, maar Sony EX-71 is ook wel oké (aangezien je onderweg toch niet veel op details let). Sony EX-71 is nu trouwens geen optie, veel te veel kans op kabelbreuk en ik vind ze ook totaal niet comfortabel.

En het liefst ook een beetje klein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag :)

Ik heb een een vraag:) Ik wil voor mijn Ipod een keer wat betere oordopjes want die van Apple zelf die gaan alleen maar stuk enzo.
Nu heb ik een aantal In Ear oordopjes in gedachten. Ik wil maximaal rond de € 100,- uitgeven aan deze oordopjes.
De eisen die ik aan de oordopjes stel zijn:

- Er moet goed geluid uitkomen.
- Een goede bass sound,
- Ook moeten ze weer niet zo ver in mijn oor zitten dat ik niks meer hoor wat er buiten gebeurt.

De muziek die ik vaak luister is vaak top 40/ Trance in deze stijl een beetje.

De oordopjes waar ik een beetje tussen zit te twijfelen is:

- Bose Triport In Ear
- JBL Reference 220

Waar ik ook wel veel goede berichten over hoor zijn de 2 volgende:
- Shure E2c
- V-Moda Vibe

maar die zijn volgens mij niet zo makkelijk te krijgen en die zijn wat te vind ik zelf ik wil goed geluid maar het hoeft ook niet zo te zijn dat ik 10 mm dikke kabels krijg en hele toeters in me oren heb hangen en dat ik geisoleerd ben van de buiten wereld.

Dus mijn voorkeur gaat meer naar de volgende 2:
- Bose Triport In Ear
- JBL Reference 220

Alleen welke kan ik beter nemen dat is mijn vraag wat is jullie mening over deze en wat is voornamelijk het grootste verschil? Of zeggen jullie dat ik beter andere kan nemen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie mening en uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:24:
...
De oordopjes waar ik een beetje tussen zit te twijfelen is:

- Bose Triport In Ear
- JBL Reference 220

Waar ik ook wel veel goede berichten over hoor zijn de 2 volgende:
- Shure E2c
- V-Moda Vibe

maar die zijn volgens mij niet zo makkelijk te krijgen en die zijn wat te vind ik zelf ik wil goed geluid maar het hoeft ook niet zo te zijn dat ik 10 mm dikke kabels krijg en hele toeters in me oren heb hangen en dat ik geisoleerd ben van de buiten wereld.

Dus mijn voorkeur gaat meer naar de volgende 2:
- Bose Triport In Ear
- JBL Reference 220

Alleen welke kan ik beter nemen dat is mijn vraag wat is jullie mening over deze en wat is voornamelijk het grootste verschil? Of zeggen jullie dat ik beter andere kan nemen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie mening en uitleg :)
De Bose Triports sluiten je niet af van de buitenwereld, maar hebben wel teveel bas en weinig detail. De JBL en Vmoda's zullen meer afsluiten en beter geluid hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Kanarie op 02-04-2007 11:42 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

hardcore_bass schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:42:
[...]

;) , wel een superservice van sennheiser zeg! Krijg ze gratis thuisgestuurd :)
Gratis? Ik kreeg net het volgende mailtje van Sennheiser:
de earpieces 190506872 ( 10 stuks ) kunt u via de e.mail bij Sennheiser bestellen, de kosten zijn
€ 11,79 hierbij komen verzend/administratiekosten € 8,- en over het geheel de BTW.

dus in totaal 19.79 x 1,19 = €23,55

Dan wil ik wel eens weten hoe u dat gedaan heeft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer:

Ik zoek een opvolger voor mijn Sony EX71 max. €180,-

Eventuele opvolgers zijn,

Sony MDR-EX90LP
UE super.fi 3 Studio black
Shure E3G
V-Moda Vibe Flashback Chrome

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen. Het gaat mij er voornamelijk om dat ze makkelijk in te doen zijn. Als speler gebruik ik een iRiver H120 icm met de remote.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Ik was vanochtend dus op de fiets, en ik wil m'n oordoppen in doen. Dus ik pak ik ze en doe ze om m'n nek. Op het moment dat ik ze in m'n oor wil doen, voel ik ze niet meer, dus ik kijk naar achteren en ja hoor, ze hangen achter me (ik fietsend) en meteen hoorde ik een harde knak. Een oordopje is van het draad gebroken.

Het gaat hier om de sennheiser cx300.

Nu is mijn vraag: Heb ik nu nog garantie? ik stik namelijk niet van het geld aangezien ik nog maar 15 ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey ik zoek een mooie koptelefoon met een mooi geluid, geen draad van een kilometer, en et moet ook nog een beetje mooi staan... wie kan mij helpen met mijn zoektocht?

ik heb zelf al een hele mooie gezien van skull candy maar ik weet de specs er niet van, en ik snap zelf er ook niks van, vraag meestal aan een vriend die nog grootere muziek freak is of het een beetje goed is....

ow ja ik gebruik nu die senheisers cx300 en ik vind et beetje kloote dingen wat de sokjes of hoe jullie die ook noemen er steeds om heen gaan zitten zodat et niet lekker in me oor zit... en mijn linker is stuk gegaan... doet et nu alleen nog maar heeeeeeeeel zacht... heb ik daar ook nog gerantie op? ik ben alleen et bonnetje kwijt geraakt tijdens de verhuizing :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SOEDARKMASTER schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:41:
Ik was vanochtend dus op de fiets, en ik wil m'n oordoppen in doen. Dus ik pak ik ze en doe ze om m'n nek. Op het moment dat ik ze in m'n oor wil doen, voel ik ze niet meer, dus ik kijk naar achteren en ja hoor, ze hangen achter me (ik fietsend) en meteen hoorde ik een harde knak. Een oordopje is van het draad gebroken.

Nu is mijn vraag: Heb ik nu nog garantie? ik stik namelijk niet van het geld aangezien ik nog maar 15 ben :P
Wat denk je zelf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBL Reference 220, Bose Triport In Ear of V-Moda Vibe??
En waarom??

Het moet niet zo zijn dat ik afgesloten wordt van de buitenwereld en dat ook de hele wereld mee kan
luisteren;) Ik wil gewoon een goed geluidje:) Beter als die standaard Ipod dingen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Ik zit te overwegen een van deze te nemen

Lees hier en daar dat philips vooral de bas hard heeft staan?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:06:
heey ik zoek een mooie koptelefoon met een mooi geluid, geen draad van een kilometer, en et moet ook nog een beetje mooi staan... wie kan mij helpen met mijn zoektocht?

ik heb zelf al een hele mooie gezien van skull candy maar ik weet de specs er niet van, en ik snap zelf er ook niks van, vraag meestal aan een vriend die nog grootere muziek freak is of het een beetje goed is....

ow ja ik gebruik nu die senheisers cx300 en ik vind et beetje kloote dingen wat de sokjes of hoe jullie die ook noemen er steeds om heen gaan zitten zodat et niet lekker in me oor zit... en mijn linker is stuk gegaan... doet et nu alleen nog maar heeeeeeeeel zacht... heb ik daar ook nog gerantie op? ik ben alleen et bonnetje kwijt geraakt tijdens de verhuizing :S
Heb je alle sleeves nog? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek voor mijn werk in een fabriekshal goede oordopjes die het geluid van buiten het liefst voor 100% afsluiten, zodat ik en mijn gehoor bescherm tegen de machine geluiden, maar ondertussen ook nog fatsoenlijk naar wat muziek kan luisteren..

iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:24:
ik zoek voor mijn werk in een fabriekshal goede oordopjes die het geluid van buiten het liefst voor 100% afsluiten, zodat ik en mijn gehoor bescherm tegen de machine geluiden, maar ondertussen ook nog fatsoenlijk naar wat muziek kan luisteren..

iemand een tip?
Shure E3/E4, sluiten enorm af, wel wat aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Etymotics hebben een hele goede seal (isolatie). Maar wat is je budget ongeveer?

[ Voor 7% gewijzigd door borstel op 04-04-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:41:

Ik heb dit zelfde probleem een jaar of 10 geleden ook eens gehad... waren toen sony oordopjes, maar dat moet geen verschil maken... heb ze toen weer een beetje in elkaar gezet en netjes opgerold en in het opbergdoosje gegaan.

toen bij de winkel langs gegaan en de oordopjes (netjes in verpakking) op de toonbank geleged en gezegd dat ze het niet meer deden... ik kreeg gewoon nieuwe mee....

dat noem ik nog eens service ;) (al denk ik dat ik geen nieuwe had gekregen als ze gezien hadden wat er kapot was :P)

maar je kunt het natuurlijk altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:03:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem een jaar of 10 geleden ook eens gehad... waren toen sony oordopjes, maar dat moet geen verschil maken... heb ze toen weer een beetje in elkaar gezet en netjes opgerold en in het opbergdoosje gegaan.

toen bij de winkel langs gegaan en de oordopjes (netjes in verpakking) op de toonbank geleged en gezegd dat ze het niet meer deden... ik kreeg gewoon nieuwe mee....

dat noem ik nog eens service ;) (al denk ik dat ik geen nieuwe had gekregen als ze gezien hadden wat er kapot was :P)

maar je kunt het natuurlijk altijd proberen...
m.a.w. je bent een oplichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een van deze dopjes goed tegen de regen kunnen?:
Creative EP-630
Sennheiser CX300
Panasonic RP-HJE50

Kan je er bv ook mee door stortregen rijden of beter niet?
Want mij originele iPod dopjes waren na een 3tal maanden al kapot :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Laatst online: 06-06 06:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:47:
[...]

dat ligt er natuurlijk een beetje aan, die dingen horen er niet zo af te vallen.

er is natuurlijk een verschil tussen iets wat bij normaal gebruik kapot GAAT of iets wat je door lompheid kapot MAAKT ;)

zo denk ik er dan over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:27:
Weet iemand of een van deze dopjes goed tegen de regen kunnen?:
Creative EP-630
Sennheiser CX300
Panasonic RP-HJE50

Kan je er bv ook mee door stortregen rijden of beter niet?
Want mij originele iPod dopjes waren na een 3tal maanden al kapot :s
De 630 heb ik vaag genoeg gebruikt in de regen dus dat is geen probleem. Je moet gewoon zorgen dat het model geen openingen heeft aan de kant die uit je oren steekt en dat je goed aansluitende sleeves gebruikt zodat er geen water in je oren komt.

Ik heb sinds gisteren mijn vervangende, helaas neppen, 630's binnen (2 voor een klein prijsje). Had ze via Ebay gekocht maar kan waarschijnlijk mijn geld terug krijgen dus even bekijken. Mijn Zen was er namelijk mee opgehouden (plug probleem) en heeft de echte 630's meegenomen.

Je ziet het verschil heel erg goed. De sleeves zijn minder zacht en zien er anders uit, de oorjes zelfs ook. Dan het geluid was niet echt lekker is.

Nou ben ik dus aan het kijken voor andere oortjes en vandaar ook deze post. Nou lijken me de CX300 wel goed maar hebben die hetzelfde irritante probleem als de 630 dat je heel goed het kabeltje hoort wanneer dit beweegt en op de fiets de wind heel goed hoor langs je oren? Daar zit ik niet echt op te wachten namelijk. Misschien moet ik dan toch eens naar Shure of een iets duurder model kijken. Over de ZEN Aurvana is nog niet zoveel te vinden. Ik heb er wel wat meer geld voor over maar niet honderden euro's.

Update...
Ben toch even langs MM geweest om een setje CX300. En wat een verschil met die fake E-630's zeg. Ook wel helderder dan de E-630 (originele) die ik hiervoor had trouwens. Ik hou het voorlopig op deze dan. Wel 59,99 euro (E-630 zijn 39,99 bij MM) maar goed 2 jaar garantie dus misschien heb ik dat ook wel op de originele E-630's dus daar ga ik eens naar kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 04-04-2007 20:04 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een service van sennheiser! heb vandaag me sleeves binnen gehad. Niet alleen een medium, maar 2 mediums, 2 large en 2 small! een hele set dus, gratis :) Had ze maandag gemaild en nu binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag in het bezit van de JBL reference 220 doppen.

Na wat proberen blijken de medium opzetstukjes het beste, echter heb ik links een mooi en vol geluid en rechts een stuk minder lage en vooral minder bereik op het midden. Het lijkt daarom alsof de balans te veel op links is wat echt niet prettig klinkt. Mogelijk is m'n rechteroor iets groter?!?!

Hebben meer mensen hier daar last van en wie weet er een oplossing, afgezien van een nieuw rechter oor? ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:12:
Sinds vrijdag in het bezit van de JBL reference 220 doppen.

Na wat proberen blijken de medium opzetstukjes het beste, echter heb ik links een mooi en vol geluid en rechts een stuk minder lage en vooral minder bereik op het midden. Het lijkt daarom alsof de balans te veel op links is wat echt niet prettig klinkt. Mogelijk is m'n rechteroor iets groter?!?!

Hebben meer mensen hier daar last van en wie weet er een oplossing, afgezien van een nieuw rechter oor? ;-).
als je doppen in orde raken laat dan ff weten hoe ze zijn , met name de bass en verdeling tussen midden en hoog :)

kwil ook de JBL 220's , maar nog aant twijfelen omdat ik JBL niet echt ken en tis toch 70 € ofzo voor die doppen , dus ik wil eerst een review :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heeft er iemand evaring met de V-Moda Bass ?
Ik zou graag hier een review van zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.4tech.ru/%5Cupload%5C%7B15E0A47D-DD99-42E4-89F6-736064D2266A%7D_bassfreq_black_300.jpg

Sorry al een review gevonden......

[ Voor 47% gewijzigd door Albert020 op 04-04-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik heb deze vraag ook al in een hardloop-topic geplaatst, maar ik kwam er (helaas) te laat achter dat dit topic ook bestaat :).

Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag. Ik loop hard, 3x per week 45 minuten. Om tijdens het lopen toch nog een beetje naar muziek/podcasts te kunnen luisteren, wil een Ipod Shuffle bestellen. Natuurlijk horen hier ook een paar ren-vriendelijke oordoppen/koptelefoon bij. Mijn keuze is gevallen op de volgende twee. Welke raden jullie mij aan? Wat is volgens jullie fijner? Zo'n ding achter beide oren of iets dat achter je hoofd zit?

- Sennheiser OMX70 Sport Earphones
- Sennheiser PMX70 Sport-koptelefoon

En hoe zit het met de momenten dat je even geen mp3-speler aan hebt staan en dus de koptelefoon 'uit' hebt. Waar laat je de afzonderlijke doppen dan? M.a.w. kunnen jullie mij gebruikservaringen geven van beide types koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:22:
[...]

als je doppen in orde raken laat dan ff weten hoe ze zijn , met name de bass en verdeling tussen midden en hoog :)

kwil ook de JBL 220's , maar nog aant twijfelen omdat ik JBL niet echt ken en tis toch 70 € ofzo voor die doppen , dus ik wil eerst een review :9
De linker dop is dus prima qua geluid inclusief bas (mooie volle bas maar niet overdone) maar de rechterdop lijkt niet goed te sluiten in m'n oor met de Medium opzetdop. De S en L al helemaal niet.

Om deze reden overweeg ik de jdl te ruilen want nu hoor ik voornamelijk de zang in m'n linkeroor (voor 70% ongeveer).

Als jouw oren wél gelijk zijn, is het een prima in-ear hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
Na een jaar met de Sony EX71's gelopen te hebben (waarvan een half jaar met een kapotte draad) ben ik toch echt weer opzoek naar nieuwe in-ears.

Nou was ik al een tijdje van plan om de CX300 te kopen maar nadat ik veel las over microphonics bij de CX300 ben ik nog even verder gaan kijken. Toen kwam ik bij de JBL Reference 220 uit, 20 euro over mijn budget maar hierover lees ik veel goede dingen op GoT, maar als ik hier kijk zie ik heel gemengde reacties, die ene geeft 5 sterren de ander 1. Ook op Head-fi lees ik gemengde reacties. Dus nu begin ik toch wel wat te twijfelen.

Wat wil ik
  • Goed geluid natuurlijk
  • Comfortabel (de EX71 zat perfect)
  • Weinig last van microphonics
  • Rond de 50 euro (mag meer zijn als het dat ook waard is)
  • Slijtvaste draad (bijv. zoals de 220 een nylon draad)
  • Niet te groot
Waar twijfel ik tussen
  • Sennheiser CX300
  • JBL Reference 220
  • Suggesties?
Is de 220 zijn 30 euro waard tegenover de CX300 ?

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2007 08:56 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de CX300 echt niet fijn dragen. Ze blijven bij mij gewoon niet goed zitten. De shures gaan wat dat betreft een stuk beter.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:53:
[...]

alle oordopjes die je standaard bij je mp3 speler meekrijgt zijn minder dan een cx300 ;)

Ik had hier gelezen dat iemand zijn cx300 heeft schoongemaakt, heb je een korte handleiding? hoe heb je de ijzertjes eraf gehaald, en die ijzertjes zitten toch met lijm vast?
Als je die ijzertjes eraf hebt hoe krijg je de ijzertjes er dan weer terug op? Lijkt me toch erg klote om dat te doen.

Hoelang was je er mee bezig geweest?
even op de vorige pagina kijken, daar staat het beschreven. die metalen ringetjes kun je er gewoon met je nagels af priegelen, de rest gaat dan vanzelf uit elkaar. ik denk dat ik er 10 minuten over heb gedaan.

ik heb ze nog niet teruggelijmd, ze zitten nu los en dat blijft ook prima zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 05-04-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heeft er iemand al ervaring met de Shure SE-210

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/01/11/shure_se210_1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Albert020 op 05-04-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:47:
[...]

Kun je ook zeggen waarom? Ik vind dit namelijk een behoorlijk ongenuanceerde kort-door-de-bocht opmerking...

Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ze stuk waren... Deze pakte meteen een nieuw setje en gaf deze aan mij en ik hoefde niet te betalen... In mijn ogen geen oplichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het gaat om de oorzaak waardoor ze stuk zijn gegaan...je gaat sowieso niet om garantie vragen als het defect door jezelf komt...dus dat 'hij pakte direct nieuwen' gaat ook niet echt op...maarja, eigen keuze, misschien ook een soort gewetenskwestie.

Vandaag heb ik na 2 weken zonder oordoppen te hebben gezeten ( :( ) EP-630's besteld, hopelijk zijn ze er morgen, maar het is waarschijnlijker dat het zaterdag wordt...volgens mij heb ik mijn stock-Archos-oordoppen opgeblazen ofzo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:29:
[...]

Kun je ook zeggen waarom? Ik vind dit namelijk een behoorlijk ongenuanceerde kort-door-de-bocht opmerking...

Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ze stuk waren... Deze pakte meteen een nieuw setje en gaf deze aan mij en ik hoefde niet te betalen... In mijn ogen geen oplichting...
Kom op zeg... Doe niet zo schijnheilig...

Je zegt zelf dat als ie de schade had gezien dat je geen nieuwe had gekregen... Je boort de ondernemer gewoon zijn recht op grantie door de neus, en je kost hém dus gewoon (ik gok maar wat) 40 euro...

Naaistreek dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:29:
[...]
In mijn ogen geen oplichting...
Oplichting - Artikel 326 Wetboek van Strafrecht:

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Zal ik maar een: 'Wie heeft er nog M sleeves over van de CX-300 oordopjes over?' topic starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:27:
wat een service van sennheiser! heb vandaag me sleeves binnen gehad. Niet alleen een medium, maar 2 mediums, 2 large en 2 small! een hele set dus, gratis :) Had ze maandag gemaild en nu binnen :)
Ok HOE kreeg je dat voor elkaar?
Ik kan 10 M's gaan kopen voor een beetje 23 euro...
Afzetters. :(

OOPS, ik zie weer een dubbelpost van mij. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoHenken op 06-04-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
marcohenken schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:35:
[...]

Ok HOE kreeg je dat voor elkaar?
Ik kan 10 M's gaan kopen voor een beetje 23 euro...
Afzetters. :(

OOPS, ik zie weer een dubbelpost van mij. >:)
Ben ik ook heel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoezo afzetters... niet meer dan logisch dat je ze moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:41:
[...]
Oplichting - Artikel 326 Wetboek van Strafrecht:

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
- ik heb geen valse naam of hoedanigheid opgegeven
- geen "listige kunstgrepen" toegepast..
- volgens mij ook geen "samenweefsel van verdichtsels" toegepast...

Natuurlijk had ik kunnen zeggen dat het mijn eigen schuld was dat ze stuk waren... Had inderdaad netter geweest... maarja als ik zonder dat er vragen gesteld worden nieuwe aangeboden krijg dan kan het gebeuren dat mjin (toen 14 jarige) geweten het af laat weten... Tuurlijk niet helemaal netjes..

Maar als ik een verkoper zou zijn en iemand met oordopjes van ik geloof toen 50 gulden komt en zegt dat ze stuk zijn zou ik persoonlijk eerst even kijken wat er mee aan de hand is (misschien een kwestie van "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".. ) en niet meteen nieuwe meegeven...

Maargoed ik geloof dat ik de "publieke opinie" hier tegen me heb, dus waarschijnlijk ben ik gewoon eigenwijs :P (sorry daarvoor)

Nu weer verder on-topic (ik zal het nooit meer doen dat beloof ik... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
MikeyMan schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:06:
hoezo afzetters... niet meer dan logisch dat je ze moet betalen...
Afzetters zijn het wel, 23 euro voor 10 paar opzetstukjes, dat is ongelooflijk duur, daar kan je net zo goed haast nieuwe oordopjes voor kopen (ep-630's), dan ben je nog een euro goedkoper uit bij bol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:39:
[...]

Afzetters zijn het wel, 23 euro voor 10 paar opzetstukjes, dat is ongelooflijk duur, daar kan je net zo goed haast nieuwe oordopjes voor kopen (ep-630's), dan ben je nog een euro goedkoper uit bij bol...
Ehm, en hoeveel paar krijg je er bij een nieuw setje ookalweer bij? 8)7

Verder is het een boel geld voor die dingen, 10 euro was beter geweest. Maar afzetters? Zeker niet. Je kunt ze ook gewoon niet kwijtraken, of zelf maken ;)
marcohenken schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:17:
[...]

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb nu al een jaar lang Sony's met lichtgrijze sleeves. Ik ben er nooit een kwijt geraakt, maar gebruik de doppen toch gemiddeld wel meer dan een uur per dag. Elke dag.

Soms met het oprollen van het snoertje doe ik een beetje lomp en valt er een af (ca. 1x per twee maanden), maar dat heb ik dan meteen door.

Geen idee hoe jij dan ook nog eens die andere maten kwijt raakt :P

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 06-04-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

TheZeroorez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:43:
[...]

Ehm, en hoeveel paar krijg je er bij een nieuw setje ookalweer bij? 8)7

Verder is het een boel geld voor die dingen, 10 euro was beter geweest. Maar afzetters? Zeker niet. Je kunt ze ook gewoon niet kwijtraken, of zelf maken ;)
Makkelijker gezegd dan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek maar eens voor sennheiser cx300 oordopjes op internet, ze vragen daar voor een mediumsetje (2 dus) al 21 euro. Ik heb gewoon tegen sennheiser gezegt dat ik 1 sleeve verloren ben. Ze e-mailden me met de vraag of ik me adres wou sturen en dat ze ze gratis toe zouden sturen onder coulance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:50:
En jij zegt tegen zzzzzzzzzzzz dat hij oplichter is... :')
hoezo? Ik heb het toch eerlijk gezegd? Ik ben ook 1 sleeve verloren, daarom kon ik ook geen gebruik meer maken van mijn cx300... omdat ik de small en large al ooit eens perongeluk met mijn kapotte zen micro mee terug had gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:25:
[...]

hoezo? Ik heb het toch eerlijk gezegd? Ik ben ook 1 sleeve verloren, daarom kon ik ook geen gebruik meer maken van mijn cx300... omdat ik de small en large al ooit eens perongeluk met mijn kapotte zen micro mee terug had gestuurd.
OK. :) Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dat
Ik heb gewoon tegen sennheiser gezegt dat ik 1 sleeve verloren ben.
klinkt namelijk alsof je de echte oorzaak/reden niet hebt gezegd. Sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:56:
[...]

OK. :) Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dat
[...]
klinkt namelijk alsof je de echte oorzaak/reden niet hebt gezegd. Sorry. :)
oke ;) ja zo klinkt het wel een beetje.. maar zo is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
nadat mijn ep-630 nu voor de 3e keer kapot zijn gegaan en ik geen zin heb in dat gedoe met de garantie, heb ik maar een nieuw setje gekocht bij bol.com.

21 euro ofzo, nouja daar hoef ik het ook niet voor te laten..geen geld voor toch wel leuke oordopjes. Alleen jammer dat ze snel kapot gaan. Telkens hetzelfde dat een kant geen of weinig geluid gaf. Heb de zuig/blaas techniek geprobeerd maar waarschijnlijk zuig of blaas ik te weinig 8) dus dat resulteerde in niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wishmaster1986 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:49:
nadat mijn ep-630 nu voor de 3e keer kapot zijn gegaan en ik geen zin heb in dat gedoe met de garantie, heb ik maar een nieuw setje gekocht bij bol.com.

21 euro ofzo, nouja daar hoef ik het ook niet voor te laten..geen geld voor toch wel leuke oordopjes. Alleen jammer dat ze snel kapot gaan. Telkens hetzelfde dat een kant geen of weinig geluid gaf. Heb de zuig/blaas techniek geprobeerd maar waarschijnlijk zuig of blaas ik te weinig 8) dus dat resulteerde in niks.
Klinkt eerder als draadbreuk. Moeilijk te voorkomen als je de dopjes elke dag gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een keer shure's e2c's gekocht deze hadden na een maand kabelbreuk toen nieuwe gekregen deze hadden ook naar een maand kabelbreuk heeft iemand anders ook last van kabelbreuk? en na hoe lang? en wat heb je toen gedaan?
nu heb ik gemerkt dat de shure e2c practies gezien geen bass levert nu weet ik dat dit zo hoort omdat hij een IEM is voor zang en voice maar toch word de bass vaak gecomplimenteerd, Waarom? of omdat de bass kwalitatief wel goed is?

nog een vraagje: wanneer de kabel tikt of schuurt bij de mdr-ex71 en mdr-nx1 van sony is dit behoorlijk door de muziek hoorbaar (hetgeluid geleid zeg maar door de kabel, via de opzetstukjes) heeft nog iemand hier last van? en hoe kun je dit oplossen? (dan a.u.b. niet zo'n antwoord als: dan moet je stil zitten)
:) :) :) :)
Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.