Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste
Acties:
  • 133.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
svdvlist2 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 05:30:
Ik heb al ruim 3 jaar een iRiver H120 en hij bevalt erg goed (icm Rockbox).
De eerste maand heb ik de standaard doppen van iRiver gebruikt, maar aangezien de kabels nogal stug waren indien het buiten vroor en ze zodoende uit mijn oren vielen, heb ik toen 25 euro Sony doppen bij de Dixons gekocht. Helaas is er een kabelbreuk vlakbij de plug en ben ik dus op zoek gegaan naar nieuwe doppen.

Zoals velen bekend staat iRiver best goed bekend om hun spullen en in ieder geval de H120. Ik gebruik 'm zonder remote. Heb de remote de eerste twee jaar wel gebruikt, maar na die tijd begon het ruis te geven. Goed apparaat en dus (eindelijk) op zoek naar goede doppen. Aangezien ik > 100 euro te gek vond worden, ben ik dus onder deze prijsklasse gaan zoeken.

Veel mensen kennen het bomen en bos verhaal wel. Om het maar kort en krachtig samen te vatten. De Shure E2 en V-Moda Vibe Earphones bleven over. Over beide goede verhalen. Ben uiteindelijk voor de V-Moda gegaan en als ze niet bevallen kan ik ze altijd binnen 14 dagen ruilen. (Zal wel een kleine provisie aan vast zitten) Waarom V-Moda: deze is nieuwer dan de E2 en van de rest is het gewoon een keuze zonder echte rede.

Ervaring: in de Apple Store weten ze dus niet dat niet allen de Shure E2, maar ook de V-Moda Vibe verschillende ear fittings heeft, maar dat ter zijde. Mijn eerste ervaring is eigenlijk niet al te positief tov mijn oude sony's. Ik hoor geen verschil in geluidskwaliteit, alleen dat de bas van de Sony steviger is. Misschien dat mijn gehoor al gaar is, of dat ze gewoon moeten inspelen. Ik ga van het laatste uit!!

Ik zal vannacht het stukje ruis van HoppyF eens afspelen. Misschien dat dat helpt.
Nope, heb precies hetzelde ervaren met mijn Vibe's. Heb daarna de CX300 van Sennheiser gekocht en daar de earfittings van de EX71 op gezet (medium). Ik vind persoonlijk de CX300 VEEL beter als de Vibe's en ook VEEL beter als de EX71 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Heb nu ongeveer driekwart jaar mijn tweede setje EP630's en nu worden de sleeves nogal slap ineens. Hoor steeds vaker geluid van buitenaf en het sluit dus niet meer zo goed af. Ik gebruik al de grootste, dus een groter maatje nemen gaat niet. Ook al de sleeves van mijn eerste setje geprobeerd, maar zelfde probleem. Kan mijn oor uitgerekt zijn ofzo?

Iemand een oplossing?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals sommigen zich misschien nog herinneren heb ik een tijdje geleden problemen gehad met m'n setje CX300's. Ik heb toen nieuwe gekregen van Sennheiser maar de laatste tijd kraken ze regelmatig :/
Ik moet nog even contact opnemen met Sennheiser of ze daar naar willen kijken maar ik wil eigenlijk een stap verder zetten in m'n oordopjes keus, van Sennheisers MX500 naar CX300's en nu ben ik aan het kijken naar de E2c's.

Ik heb in dit topic een aantal lovende reacties gelezen maar ook een paar minder enthousiaste mensen. Is het de ongeveer $70 waard die je op Ebay ervoor betaald? LightYear noemde oa. de pasvorm 'klote'. Wat vinden anderen daarvan? Ik luister 's avonds regelmatig naar m'n iPod of kijk nog snel even een video'tje en dan lig ik met een oor op m'n kussen, ik neem aan dat de grootte van de Shure's daar niet echt geschikt voor is..
Wat denken jullie, zal de E2c een goede vooruitgang zijn, of kan ik beter meteen voor de E3c gaan? En kopen via Ebay is goed te toen neem ik aan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb de CX300 en MX70 van Sennheiser. De MX70 vind ik subliem klinken. De CX300, waar iedereen vol lof over is, vind ik echter een gebrek aan hoge tonen hebben. Ze zijn veel minder sprankelend dan de MX70. Ligt dat nu aan het feit dat ze in je oor zitten ipv erbuiten? Of klinken deze dopjes nu eenmaal anders? Ik had dit verschil voor dit geld iig niet verwacht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

fsfikke schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:42:
Ik heb toen nieuwe gekregen van Sennheiser maar de laatste tijd kraken ze regelmatig :/
Like.. Zet je ze dan niet gewoon veel te hard? Clipt je muziek zelf niet gewoon waardoor je het hoort kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:42:
Wat denken jullie, zal de E2c een goede vooruitgang zijn, of kan ik beter meteen voor de E3c gaan?
De E2c is m.i. geschikt voor mensen die veel bas willen en de E3c heeft weliswaar iets minder bas maar wel een meer uitgebalanceerd geluid. Het hangt een beetje af van je muzieksmaak: jazz en klassiek vind ik heel goed met de E3c; electronische muziek, hip-hop, rap en dergelijke klinken beter op de E2c vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yapser schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:57:
[...]

Like.. Zet je ze dan niet gewoon veel te hard? Clipt je muziek zelf niet gewoon waardoor je het hoort kraken?
Misschien 30-40% van het balkje op m'n iPod. Ik ben niet van het soort dat muziek luistert waarbij mensen drie kamers verderop het nog kunnen horen ;)
Enige momenten dat ze hard staan is wanneer ik ze bijvoorbeeld op m'n PC speakers aansluit, dan staat ie in het begin niet goed zodat je de muziek een beetje kan horen terwijl ze op m'n bureau liggen, maar zo liggen ze maar een paar seconden.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:59:
[...]

De E2c is m.i. geschikt voor mensen die veel bas willen en de E3c heeft weliswaar iets minder bas maar wel een meer uitgebalanceerd geluid. Het hangt een beetje af van je muzieksmaak: jazz en klassiek vind ik heel goed met de E3c; electronische muziek, hip-hop, rap en dergelijke klinken beter op de E2c vind ik.
Tja, muzieksmaak is vrij divers :P
Van van Tiësto tot James Blunt, en van Eminem tot Mark Knopfler, via Linkin Park :Y)
Klassiek en heavy metal luister ik niet naar. Maar de solo uit Sultans of Swing zou ik wel graag in perfecte kwaliteit horen :) Dus vooral goed clean gitaar solo's zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:07:
Tja, muzieksmaak is vrij divers :P
Van van Tiësto tot James Blunt, en van Eminem tot Mark Knopfler, via Linkin Park :Y)
Klassiek en heavy metal luister ik niet naar. Maar de solo uit Sultans of Swing zou ik wel graag in perfecte kwaliteit horen :) Dus vooral goed clean gitaar solo's zou mooi zijn.
Dan raad ik je de E3c aan: de scheiding van de instrumenten is beter en het middengebied in het algemeen wordt mooier weergegeven. Hij is ook een stuk comfortabeler dan de E2c. Ik ben er al meermaals mee in slaap gevallen. :) En tegenwoordig is de E3c gelukkig ook niet meer zo duur als toen ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Voor de liefhebber

Ik heb nog een burn-in nummer. Dit is roze ruis, afgewisseld met pulserende tonen (sweep?)

Lijkt me in elk geval leuk om even dopjes mee in te spelen :)
Pas wel op: deze ruis is een stuk minder fijn om in je oren te horen als normale roze ruis!

Helaas is het wel een Flac bestand (lossless) dus als iemand nog zin heeft om dit nummer te converten naar mp3 :*)...

Burn-in-file

Veel plezier,

een in-ear-dopjes-loze muziekfreak :)

[ Voor 4% gewijzigd door schaap2005 op 08-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Singapore is iedereen lyrisch over de Crossroads MylarOne. Kijk maar eens op http://www.sgheadphones.net/index.php?showtopic=7164 Ik heb ze geprobeerd en moet zeggen dat ze qua geluid veel lijken op Westone UM-1's. De prijs is alleen een stuk lager (omgerekend 25 Euro). Als er genoeg interesse is wil ik best een doos vol richting Nederland sturen. Iemand zal de distributie op zich moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:11:
Hier in Singapore is iedereen lyrisch over de Crossroads MylarOne. Kijk maar eens op http://www.sgheadphones.net/index.php?showtopic=7164 Ik heb ze geprobeerd en moet zeggen dat ze qua geluid veel lijken op Westone UM-1's. De prijs is alleen een stuk lager (omgerekend 25 Euro). Als er genoeg interesse is wil ik best een doos vol richting Nederland sturen. Iemand zal de distributie op zich moeten nemen.
het disign is iig niet verkeerd....ben opzich wel geinteresseerd 8)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik ook wel geïnteresseerd ;)

(wie gaat er een IA/SK starten? :P)

[ Voor 11% gewijzigd door OfferedPoet op 12-03-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Heb sinds 27 december 2006 de Shure E2C dopjes. Nu valt mij vandaag op, dat bij het rechter dopje het kabeltje aan het 'breken' is. Beginnend draadbreuk lijkt mij. Dit hoort volgens mij niet te gebeuren na 3 maanden, bij deze best wel dure dopjes. Rol de dopjes bewust nooit op in het doosje, maar liggen zeg maar languit op het bureau, juist om draadbreuk tegen te gaan. Of ik gebruik ze samen met mn iPod, en leg het na gebruik de dopjes weer op m'n bureau.

Zal ik dit nu gewoon opsturen als garantie, of doen ze er verder niets mee, het geluid valt namelijk 'nog' niet weg, maar dat duurt niet lang meer zo, nu het koper open en bloot ligt.

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/4246/kabelshuree2cwr7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door borstel op 12-03-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan misschien proberen om mbv krimpkous dat stukje te bedekken, ookal heb je dan zeer krimpend krimpkous nodig als je hem over het oortje heen wilt krijgen. Misschien lukt het ook zonder door gewoon het krimpkousje open te knippen en erom heen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb die kabelbreuk ook, eerst 1 stukje, nu al 4 op hetzelfde draadje. Je moet snel actie ondernemen want het word steeds erger! :( (ik heb ze met stevig verbandtape dichtgemaakt). Die van mij zijn helaas buiten de garantie. Begon trouwens ook precies op jou plek. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door A.Kebab op 12-03-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat wordt niks, met een krimpkous...

Zou er dan gewoon vulkaniserend tape omheen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Ik ga de dopjes nu even niet meer gebruiken. Eerst even contact opgenomen met mp3shop.nl en dan Shure. Als dit niet onder de (2 jarige) garantie valt, begin ik met het plakken van de kabel.

Dat idee van vulkaniserende tape ziet er wel ok uit.

[ Voor 3% gewijzigd door borstel op 12-03-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net Sennheiser CX300 tjes gezien op MP voor € 18,- incl verzenden, wilde eerst de ep 630 kopen,
maar nu blijkt dat die niet leverbaar zijn bij de yorcom, waar ik ze had willen kopen, kan ik niet beter gewoon de CX300 tjes kopen? Is het verschil tussen die 2 groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:30:
Heb net Sennheiser CX300 tjes gezien op MP voor € 18,- incl verzenden, wilde eerst de ep 630 kopen,
maar nu blijkt dat die niet leverbaar zijn bij de yorcom, waar ik ze had willen kopen, kan ik niet beter gewoon de CX300 tjes kopen? Is het verschil tussen die 2 groot?
MP = markplaats? uitkijken voor neppe oordopjes (vooral als ze in de winkel 50euro zijn excl verzenden)

Algemeen zijn de CX300 beter dan de EP-630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 21:23
maar hebben wel een L plug.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat een nadeel? Vind dat juist beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een IA/SK komt voor MylarOne's dan ben ik zeker van de partij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
aartrost schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:37:
Ik heb die kabelbreuk ook, eerst 1 stukje, nu al 4 op hetzelfde draadje. Je moet snel actie ondernemen want het word steeds erger! :( (ik heb ze met stevig verbandtape dichtgemaakt). Die van mij zijn helaas buiten de garantie. Begon trouwens ook precies op jou plek. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Jup, bij mij is het exact op dezelfde manier gebeurt...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de EP630 ontvangen van bol.com, momenteel maar 19,95. Wat een geluid, nu al behoorlijk onder de indruk. Het in-ear principe bevalt me meteen al erg goed, maar draag dan ook erg vaak gehoorbescherming, dus ben wel gewend aan het gevoel. Zo maar eens in laten spelen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:57

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zojuist de Sennheiser CX300 ontvangen van Bol.com en ik moet zeggen dat geluid wat er nu al uit komt is verdomde goed vergeleken met de standaard iPod Nano (2g) oordopjes.

Ik moet nog wel even wennen aan dat in-ear principe want ik vraag me af:

Duwen jullie ze zover in alsof het lijkt dat je onder water bent? :?
Of drukken jullie ze niet zo heel vast?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

dreameater schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:15:
Zojuist de Sennheiser CX300 ontvangen van Bol.com en ik moet zeggen dat geluid wat er nu al uit komt is verdomde goed vergeleken met de standaard iPod Nano (2g) oordopjes.

"Alsof je onder water bent" _/-\o_

Leuke omschrijving!

Wanneer je het 'onderwater' gevoel krijgt heb je een goede 'seal'. Hierdoor is het geluid beter (bas is dieper bijv.).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat mis je aan het geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al aan het onderhandelen met de verkoper, trouwens nette prijs, maar ik wil per sé onder rembours hebben, klik
Lijkt me aardig betrouwbaar, gebruikt naam e.d. en geen vreemd taalgebruik, geen buitenland o.i.d. dus
ik ga het maar proberen :) hij heeft er meerdere op voorraad, ik meld het wel wanneer het in orde is, misschien interessant voor andere mensen hier, maar 18 euro incl verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het de neppe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
dreameater schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:15:

Dat onderwater gevoel had ik precies hetzelfde toen ik ze voor het eerst had (zie deel 7 van deze topicreeks). Dit gaat weg nadat je er gewent aan bent (dat was bij mij binnen een weekje). Maar je moet ze wel zo diep mogelijk in je oren drukken.
Dus gewoon zo houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het die neppe zijn dan bestel ik bij bol.com gewoon de EP 630 denk ik, het verschil is toch niet zo heel groot? alleen die plug en een heel klein beetje geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik ben nog op zoek naar een hoorwinkel die wel weet wat ik bedoel met otoplasten om muziek mee te luisteren en die de hele dag goed blijven zitten....
ik hou me aanbevolen als er iemand 1 audicien weet die ze goed kan maken in de omgeving arnhem.
ben nog altijd bezig met e4c/e5c dopjes of als ik niks kan vinden evt. e500 pth dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Laatst online: 12-09 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:09:
Ik ben al aan het onderhandelen met de verkoper, trouwens nette prijs, maar ik wil per sé onder rembours hebben, klik
Lijkt me aardig betrouwbaar, gebruikt naam e.d. en geen vreemd taalgebruik, geen buitenland o.i.d. dus
ik ga het maar proberen :) hij heeft er meerdere op voorraad, ik meld het wel wanneer het in orde is, misschien interessant voor andere mensen hier, maar 18 euro incl verzenden :)
mja niet al te moeilijk doen je kunt ook een baksteen rembours sturen oid of allerlei rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:09:
Ik had ook interesse om van die persoon te kopen. Maar ze komen niet in originele verpakking. Hij beweert dat ze rechtstreek van sennheiser fabriek komen en dus 100% echt zijn.
Ik vertrouw dat niet want dan hoort hij gewoon in bijhorende verpakking te zijn. Vandaag meldde dat alles op was en weer een nieuwe lading ging bestellen, erg toevallig want ik vroeg om een foto.

Dus ik wacht nog even op een andere verkoper. Maar als jij het probeert laat het aub weten hoe het is verlopen

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

gvd ik kan mezelf wel voor mn kop slaan. Ik heb net op zeer vakkundige wijze mn E4c's gesloopt. Het grijs gecoate deel van een oordop ligt er deels vanaf doordat ik even uit "uitschoot" met mn nagel. Ik hoop dat het te maken is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
bastian433 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:36:
Ik ben nog op zoek naar een hoorwinkel die wel weet wat ik bedoel met otoplasten om muziek mee te luisteren en die de hele dag goed blijven zitten....
ik hou me aanbevolen als er iemand 1 audicien weet die ze goed kan maken in de omgeving arnhem.
ben nog altijd bezig met e4c/e5c dopjes of als ik niks kan vinden evt. e500 pth dopjes.
Toevallig heb ik nog een setje E500 PTH liggen die ik over heb van een inkoopactie. Interesse? :)
DFC-Neo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:20:
[...]

Ik had ook interesse om van die persoon te kopen. Maar ze komen niet in originele verpakking. Hij beweert dat ze rechtstreek van sennheiser fabriek komen en dus 100% echt zijn.
Ik vertrouw dat niet want dan hoort hij gewoon in bijhorende verpakking te zijn. Vandaag meldde dat alles op was en weer een nieuwe lading ging bestellen, erg toevallig want ik vroeg om een foto.

Dus ik wacht nog even op een andere verkoper. Maar als jij het probeert laat het aub weten hoe het is verlopen
Ik heb zulke oordopjes al eerder besteld, ze zitten dan in een gesealde verpakking met een stikker van het merk erop waarop staat dat ze origineel zijn. Heb toen contact met fabrikant opgenomen en ze blijken 100% fake te zijn. God zij dank heb ik met paypal betaald en kon ik al me geld terug krijgen..

[ Voor 45% gewijzigd door LED-Maniak op 13-03-2007 22:44 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
drensenbrink schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:29:
Heb sinds 27 december 2006 de Shure E2C dopjes. Nu valt mij vandaag op, dat bij het rechter dopje het kabeltje aan het 'breken' is. Beginnend draadbreuk lijkt mij. Dit hoort volgens mij niet te gebeuren na 3 maanden, bij deze best wel dure dopjes. Rol de dopjes bewust nooit op in het doosje, maar liggen zeg maar languit op het bureau, juist om draadbreuk tegen te gaan. Of ik gebruik ze samen met mn iPod, en leg het na gebruik de dopjes weer op m'n bureau.

Zal ik dit nu gewoon opsturen als garantie, of doen ze er verder niets mee, het geluid valt namelijk 'nog' niet weg, maar dat duurt niet lang meer zo, nu het koper open en bloot ligt.

[afbeelding]
Dat is inderdaad snel, bij mij gebeurde dat na iets van 6/8 maanden. Daarvan heb ik geleerd dat de kabel vanzelf vorm aanneemt, en die dan nooit terug gebogen mag worden(naar de 'nieuwe' rechte staat.
Na die e2c's maar meteen overgestapt op de e4's, en die houden het nu na 9 maanden nog steeds goed vol!
Vandaag trouwens 10 paar foam sleeves via ebay uit Amerika binnen gekregen voor 24 euro inclusief verzendkosten. 8 Maart betaald, dus dat ging redelijk snel :)

Maar ik gebruik mijn e4's elke dag, op de fiets/trein whatever, dus ik ben alvast aan het sparen voor de E500 PTH, waar ik veel positieve verhalen over heb gehoord. Via ebay zijn die te krijgen voor 300 euro incl. verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Pantalaimon|A op 14-03-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Ja die 'oorvorm' heb ik er in laten zitten, bewust niet zitten terug duwen :). Ik ben ook stiekem al aan kijken naar de E500, maar heb de laatste tijd al genoeg uitgegeven. Autotje enz, dus ik moet nog even sparen. Merk al snel dat je steeds beter geluid wil, ben nu nog heel te vreden met mijn E2C's maar, het kriebelt al naar duurder ;)

Ik heb mp3shop inmiddels gemaild, zal morgen wel een antwoord krijgen, ik ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door borstel op 14-03-2007 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Waar kan ik ergens nieuwe dopjes halen voor m'n Sony MDR-EX71? Ik ben er eentje kwijt, waarschijnlijk eraf gevallen in mijn jas ofzo en de andere twee maten zijn te groot en te klein.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik in Nederland de westone UM1 kan krijgen? Ik heb eens site gezien waar ze 200 euro waren maar dat vond ik ene beetje duur vergeleken met 80 euro in V.S. nieuw.

En zijn de UM1 een beetje vergelijkbaar met Shure ec3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Vandaag CX300 gehaald voor m'n iPod Nano.

Normaal heb ik in m'n nano de eq. op Rock staan, maar dan dreunt (vrij diepe bass) het wel errug hard :). (Zo te horen is het met de eq. uit of 'meer hoog' lekkerder)

Daarnaast heb ik het idee dat de oordopjes iets minder hard kunnen dan m'n oude sony dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik moet zeggen dat ik mij verbaas over wat sommige mensen aan oordoppen willen uitgeven. 300 euro voor dopjes bij een Ipod mini welke van zichzelf al geen audiofiel geluid aflevert (en dan ook nog MP3)? Zonde van het geld in mijn ogen. Een matige bron levert namelijk ook met zeer goede dopjes geen super geluid.

Zelf ga ik morgen op zoek naar nieuwe doppen. Ik neem waarschijnlijk de sennheisers uit de topicstart. Redelijk geprijst en oordoppen gaan over het algemeen toch geen jaren mee bij redelijk intensief gebruik. Van de echte "in ear" doppen zie ik af omdat ik mijn ipod redelijk vaak op de fiets aan heb en het natuurlijk wel veilig moet blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 14-03-2007 20:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Goedenavond

Ik ga vandaag/binnenkort cx300 bestellen van deze persoon http://www.marktplaats.nl...udio-tv-en-video/c31.html

22 euro vond ik wel een nette prijs.

In het verleden had ik de mx400, helaas na 1 jaar kabelbreuk. Nu ga ik dus deze inear setje halen maar als ik op de fiets zit wil ik liever "gewone oordopjes". Dus mijn vraag welke oordopjes zijn beter dan de mx400 (richtprijs rond de €20)?

gr
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EP 630 bij bol.com? die kosten €19,95 en je hebt maar 2 euro verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 13:01
Ben wel snel, want ik denk dat ze zo uitverkocht zijn! Ik heb ze vandaag ook besteld. Zo goedkoop krijg je ze noooooooooooooooooooooooit meer. (of je moet neppe kope ;) ).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DFC-Neo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:29:
Goedenavond

Ik ga vandaag/binnenkort cx300 bestellen van deze persoon http://www.marktplaats.nl...udio-tv-en-video/c31.html

In het verleden had ik de mx400, helaas na 1 jaar kabelbreuk. Nu ga ik dus deze inear setje halen maar als ik op de fiets zit wil ik liever "gewone oordopjes". Dus mijn vraag welke oordopjes zijn beter dan de mx400 (richtprijs rond de €20)?

gr
Martin
Ten eerste zou ik heeel voorzichtig zijn met CX300's via Marktplaats.
En ten tweede, waarom zou je liever gewone dopjes willen hebben op de fiets? Ik had dan altijd het probleem dat ze uit m'n oor vallen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
fsfikke schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:54:
[...]

Ten eerste zou ik heeel voorzichtig zijn met CX300's via Marktplaats.
En ten tweede, waarom zou je liever gewone dopjes willen hebben op de fiets? Ik had dan altijd het probleem dat ze uit m'n oor vallen e.d.
waarschijnlijk omdat hij nog iets van de omgeving horen wilt als hij fietst

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Exphy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:55:
[...]

waarschijnlijk omdat hij nog iets van de omgeving horen wilt als hij fietst
Dat kan ik ook als ik met m'n CX300's fiets.
Als je niet afgesloten wilt zijn voor de rest van de wereld is de truc om maar een dopje in te doen vaak zeer effectief.

Vanmiddag een financiële meevaller gehad na een paar uurtjes hard werken bij een klant, ik denk dat ik als beloning de E3c's ga kopen. En oh wee wanneer m'n iPod daar ook op loopt te kraken :o

offtopic:
Post #4000 *O*

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 14-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
fsfikke schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:56:
[...]

Als je niet afgesloten wilt zijn voor de rest van de wereld is de truc om maar een dopje in te doen vaak zeer effectief.
Ik weet 't. Ik fiets zelf rond met ety's. En ben nu wel gewend aan 't weinig horen. Maar ik kan begrijpen dat anderen dit niet zo fijn vinden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik vind het niet erg veilig om met in-ears rond te fietsen. dus weet iemand een alternatief voor mx400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je post dat je van plan bent om de CX300's te kopen, ik weet vrij zeker dat je daarna nogal snel 'uitgekeken' raakt op normale dopjes om het maar zo te zeggen :P
Ik vind het ook belangrijk om op de fiets auto's te kunnen horen e.d., maar met maar 1 dopje in gaat dit prima hoor. Koop anders eerst die CX300's en probeer het een paar keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

fsfikke schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:56:
[...]

Vanmiddag een financiële meevaller gehad na een paar uurtjes hard werken bij een klant, ik denk dat ik als beloning de E3c's ga kopen. En oh wee wanneer m'n iPod daar ook op loopt te kraken :o

offtopic:
Post #4000 *O*
Een E3c icm een iPod gebruiken is IMHO erg zonde. Door de belabberde geluidskwaliteit van een iPod haal je de E3c's wel erg naar beneden.

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 14-03-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:07:
Ik moet zeggen dat ik mij verbaas over wat sommige mensen aan oordoppen willen uitgeven. 300 euro voor dopjes bij een Ipod mini welke van zichzelf al geen audiofiel geluid aflevert (en dan ook nog MP3)? Zonde van het geld in mijn ogen. Een matige bron levert namelijk ook met zeer goede dopjes geen super geluid.

Zelf ga ik morgen op zoek naar nieuwe doppen. Ik neem waarschijnlijk de sennheisers uit de topicstart. Redelijk geprijst en oordoppen gaan over het algemeen toch geen jaren mee bij redelijk intensief gebruik. Van de echte "in ear" doppen zie ik af omdat ik mijn ipod redelijk vaak op de fiets aan heb en het natuurlijk wel veilig moet blijven.
In ear zijn even veilig op de fiets als 'gewone' dopjes. Op die fiets zet je je dopjes zo hard, dat ze het omgevingsgeluid overstemmen, anders hoor je nauwelijks iets van de muziek. Het voordeel van in-ear is dat ze het omgevingsgeluid een x aantal db dempen, waardoor je de dopjes minder hard hoeft te doen(minder schadelijk voor je oren, want er zijn aardig wat decibellen voor nodig om die langsrijdende autos te overstemmen) Uiteindelijk blijft er niet zoveel verschil over, behalve betere kwaliteit en oren die langer blijven horen. Je hoeft dus niet perse in-ears hard te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pantalaimon|A schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:32:
[...]

In ear zijn even veilig op de fiets als 'gewone' dopjes. Op die fiets zet je je dopjes zo hard, dat ze het omgevingsgeluid overstemmen, anders hoor je nauwelijks iets van de muziek. Het voordeel van in-ear is dat ze het omgevingsgeluid een x aantal db dempen, waardoor je de dopjes minder hard hoeft te doen(minder schadelijk voor je oren, want er zijn aardig wat decibellen voor nodig om die langsrijdende autos te overstemmen) Uiteindelijk blijft er niet zoveel verschil over, behalve betere kwaliteit en oren die langer blijven horen. Je hoeft dus niet perse in-ears hard te zetten ;)
Daar ben ik het niet mee eens... Met normale doppen hoor je wel degelijk meer omgevingsgeluid... Zelfs als die CX-en niet aan staan, sluiten ze al bijna helemaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
DFC-Neo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:29:
Goedenavond

gr
Martin
Misschien overheen gelezen?

LED-Maniak in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Wat bedoel je precies? De oordopjes of de cx300? Ik heb gevraagd in wat voor verpakking ze komen. Ze komen in normale verpakking die je ook in de winkel ziet.

gr
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een E3c icm een iPod gebruiken is IMHO erg zonde. Door de belabberde geluidskwaliteit van een iPod haal je de E3c's wel erg naar beneden.
Lekker kort door de bocht. De geluidskwaliteit van een iPod is helemaal niet zo slecht. Je kunt voor E3C's het beste een portable amp gebruiken en die via de dock (onderkant) aansluiten. Kijk maar eens op www.head-fi.org. Daarnaast kun je mp3 met 320 bits of Apple lossless draaien. Als je dan de geluidskwaliteit nog steeds belabberd vindt wordt het tijd de orendokter te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:58:
[...]

Lekker kort door de bocht. De geluidskwaliteit van een iPod is helemaal niet zo slecht. Je kunt voor E3C's het beste een portable amp gebruiken en die via de dock (onderkant) aansluiten. Kijk maar eens op www.head-fi.org. Daarnaast kun je mp3 met 320 bits of Apple lossless draaien. Als je dan de geluidskwaliteit nog steeds belabberd vindt wordt het tijd de orendokter te bezoeken.
Mee eens. Ik begrijp even niet hoe mensen erbij komen dat de iPod een slechte geluidskwaliteit heeft. Met name de 4e en 5e generatie iPods hebben naar mijn weten een prima headphone- en lineout.
Tuurlijk, er zullen altijd puristen zijn en blijven die wat aan te merken hebben op de geluidskwaliteit van de iPod maar die kunnen terecht bij Redwine die voor $200 je iPod verbouwt. Vervolgens koop je voor een slordige $80 een lineout kabel die je aansluit op een portable versterker ($200 - $300).
Dit alles heeft natuurlijk weinig zin als je 128 kbps mp3-tjes op je speler hebt staan want dan wordt de slechte kwaliteit alleen benadrukt...
Het is dus een combinatie van het bovenstaande. Een zwakke schakel kan je hele setup om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:38:
[...]

Mee eens. Ik begrijp even niet hoe mensen erbij komen dat de iPod een slechte geluidskwaliteit heeft. Met name de 4e en 5e generatie iPods hebben naar mijn weten een prima headphone- en lineout.
Tuurlijk, er zullen altijd puristen zijn en blijven die wat aan te merken hebben op de geluidskwaliteit van de iPod maar die kunnen terecht bij Redwine die voor $200 je iPod verbouwt. Vervolgens koop je voor een slordige $80 een lineout kabel die je aansluit op een portable versterker ($200 - $300).
Dit alles heeft natuurlijk weinig zin als je 128 kbps mp3-tjes op je speler hebt staan want dan wordt de slechte kwaliteit alleen benadrukt...
Het is dus een combinatie van het bovenstaande. Een zwakke schakel kan je hele setup om zeep helpen.
Of je koopt gewoon een iAudio en dan heb je al die dure accessoires niet nodig. ;) iPod is voor mij in het draagbare audio segment enigszins vergelijkbaar met wat Bose is in het desktop segment: steengoede marketing van een product met matige kwaliteit en er desalniettemin in slagen om de halve wereld er van te overtuigen dat hun product van topkwaliteit is. Je moet het maar kunnen... Al verdient Apple - in tegenstelling tot Bose - wel een pluim voor het populariseren van de mp3-speler. Ze zijn er zelfs in geslaagd om van hun merknaam een soortnaam te maken. Al bevalt dit laatste me helemaal niet. Al tig keren heb ik moeten zeggen:"Neen, ik heb geen iPod, maar een mp3-speler van een ander merk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Tijd voor deel9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
Xander2000 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:28:
gvd ik kan mezelf wel voor mn kop slaan. Ik heb net op zeer vakkundige wijze mn E4c's gesloopt. Het grijs gecoate deel van een oordop ligt er deels vanaf doordat ik even uit "uitschoot" met mn nagel. Ik hoop dat het te maken is. :'(
Eerst alles netjes schoonmaken met wasbezine. Daarna Bison Professional Konstruktielijm/Colle Bois Polyurethane Watervast D4 gebruiken. Bij mij heeft het gewerkt, zeer goede lijm. Ook al was het probleem bij mij het schuren van de coating.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 15-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:24:
[...]

Of je koopt gewoon een iAudio en dan heb je al die dure accessoires niet nodig. ;) iPod is voor mij in het draagbare audio segment enigszins vergelijkbaar met wat Bose is in het desktop segment: steengoede marketing van een product met matige kwaliteit en er desalniettemin in slagen om de halve wereld er van te overtuigen dat hun product van topkwaliteit is. Je moet het maar kunnen... Al verdient Apple - in tegenstelling tot Bose - wel een pluim voor het populariseren van de mp3-speler. Ze zijn er zelfs in geslaagd om van hun merknaam een soortnaam te maken. Al bevalt dit laatste me helemaal niet. Al tig keren heb ik moeten zeggen:"Neen, ik heb geen iPod, maar een mp3-speler van een ander merk."
Ik had het niet beter kunnen verantwoorden. De geluidskwaliteit van een iPod is enorm bedroevend als je andere (goedkopere) spelers gewend bent zoals inderdaad de iAudio. Versterkertje hier versterkertje daar, line out omtoveren mbv condensatoren en een volume regelaar op je versterker, ach zo kan je zelfs van een ezel een wit paard maken.

@Door: FrenkyFal7

Thanks voor je bericht. Maar aan oordoppen die een aantal honderd euro kosten ga ik zelf niet rommelen. Voor dit bedrag mag dit simpelweg niet zo eenvoudig stukgaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Oyster op 15-03-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:11:
[...]

Ik had het niet beter kunnen verantwoorden. De geluidskwaliteit van een iPod is enorm bedroevend als je andere (goedkopere) spelers gewend bent zoals inderdaad de iAudio. Versterkertje hier versterkertje daar, line out omtoveren mbv condensatoren en een volume regelaar op je versterker, ach zo kan je zelfs van een ezel een wit paard maken.

Thanks voor je bericht. Maar aan oordoppen die een aantal honderd euro kosten ga ik zelf niet rommelen. Voor dit bedrag mag dit simpelweg niet zo eenvoudig stukgaan.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de iAudio en iPod blind uit elkaar kunnen houden. Na jaren in de audio wereld ben ik er wel achter dat er enorm veel napraters zijn die hun 'eigen' mening voornamelijk lezen.

Ik heb overigens een iAudio X5 (met versterker, line out én volumeregelaar :9 ) De geluidskwaliteit is uitstekend net als de iPod die ik hier voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de ep630 niet willen, omdat de plug niet in een hoek van 90 graden zit en ik weet uit ervaring dat zo'n plug veel eerder kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xander2000 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:42:
[...]

Weet je dit uit ervaring? Ik ben ook een lange tijd anti-iPod geweest maar ik ben nu vooral geïnteresseerd in ervaringen, dat theoretisch iPods kut zijn en iAudio's geweldig klinken weet ik maar daar heb ik niet zo veel aan :P
Howauchever heb ik net de E3c's besteld via eBay (van wind130)
Helaas moet je een geverifieerd paypal account hebben, heb maar een mailtje gestuurd om te kijken hoe belangrijk dat is.

Hopelijk klinken ze goed met m'n iPod, anders vind ik wel een manier om de dopjes met dezelfde liedjes op een nieuwe ipod te testen en anders kan ik altijd nog een andere MP3'ert kopen. Ik hoop wel dat het verschil met de CX300's met de prijs overeen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
Xander2000 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:11:
[...]

offtopic:
whoops, double post

dus naar TM Audio?

[ Voor 80% gewijzigd door FrenkyFal7 op 15-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:02:
[...]

Weet je dit uit ervaring? Ik ben ook een lange tijd anti-iPod geweest maar ik ben nu vooral geïnteresseerd in ervaringen, dat theoretisch iPods kut zijn en iAudio's geweldig klinken weet ik maar daar heb ik niet zo veel aan :P
Howauchever heb ik net de E3c's besteld via eBay (van wind130)
Helaas moet je een geverifieerd paypal account hebben, heb maar een mailtje gestuurd om te kijken hoe belangrijk dat is.

Hopelijk klinken ze goed met m'n iPod, anders vind ik wel een manier om de dopjes met dezelfde liedjes op een nieuwe ipod te testen en anders kan ik altijd nog een andere MP3'ert kopen. Ik hoop wel dat het verschil met de CX300's met de prijs overeen komt :)
Ga niet af op meningen die niet verder gaan dan: speler X heeft een "belabberde geluidskwaliteit" of "De geluidskwaliteit is enorm bedroevend" want dat zijn losse flodders waar geen mens iets aan heeft. Probeer je E3C's uit op verschillende spelers (van kennissen/vrienden) en oordeel gewoon zélf.
Je zult er achter komen dat het verschil niet zo hemelsbreed is als sommige mensen beweren. Bovendien, wat voor de één belabberd/bedroevend klinkt vind jij misschien juist geweldig.
Smaken verschillen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:09:
[...]

Ik ben benieuwd hoeveel mensen de iAudio en iPod blind uit elkaar kunnen houden. Na jaren in de audio wereld ben ik er wel achter dat er enorm veel napraters zijn die hun 'eigen' mening voornamelijk lezen.
Geef je groot gelijk. Een kennis van me heeft ook een iAudio en is ook fanatiek anti-iPod, ook vanwege de zogenaamde belabberde geluidskwaliteit die de iPod heeft. Tot ik hem een keer uitdaagde om zijn iAudio en mijn iPod 5G blind uit elkaar te houden met mijn Shure E4c. Dat kon hij niet weigeren en uiteindelijk moest hij zelfs toegeven dat de iPod beter klonk dan de iAudio.

Tot en met de 4e generatie heeft de iPod inderdaad een vervorming bij de hoge tonen en weinig bass gehad, maar sinds de shuffle is dit drastisch veranderd en behoort de iPod nu tot het topsegment wat betreft de geluidskwaliteit van draagbare audiospelers. Voor alle eigenwijze lieden onder ons: probeer eens niet alles klakkeloos aan te nemen wat andere mensen op dit forum zeggen maar test het eerst zelf eens uit, en vorm dan je eigen mening.

Ik heb trouwens een tijdje geleden naar de Ultimate Ears super.fi 5 pro mogen luisteren, en ik moet zeggen dat ik zo zeer onder de indruk was dat ik m'n E4c's voor de super.fi 5 pro's heb ingeruild. Deze twee worden vaak met elkaar vergeleken en het lijkt gelijk op te gaan maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar de UE's. De bass klinkt veel natuurlijker en dieper, en er is ook veel meer detail te horen. De E4c's geven wel de hoge tonen wat mooier weer maar aangezien ik toch geen klassieke muziek luister is dit niet zo heel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 03-09 22:28
Volgens mij is het grote verschil tussen ipod en iaudio, dat je bij iaudio je eigen muziek smaak kunt maken door de equalizer zonder dat het geluid gaat vervormen of kraken, en dat kan je niet bij de ipod?
iig, ik had een creative zen v, en nu heb ik een iaudio g3, er zit toch wel een groot verschil tussen :o
De equalizer van de creative werkte zo slecht, bij de iaudio zit gewoon teveel opties om je eigen smaak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Ter verduidelijking wil ik graag weten om welke iAudio dit ging.

En de X5 op line out telt hier niet mee, want die is zwaar bugged.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Vandaag de CX300 binnen gekregen. Ik ken de E51 (?) in ears van Sony en daar vond ik het laag vrij over the top en te wollig. Bij de sennheisers heb ik dat idee minder maar ben er nog niet helemaal wild van. Nou kan ik met mijn equalizer wel e.a. recht zetten gelukkig en dan klinken ze gewoon lekker.

Het enige fucking probleem is dat mijn blijkbaar niet helemaal gelijk zijn en dat de rechter tube lekker blijft zitten, en de linker toch wel een beetje speling overlaat. Als ik links een grote doe en rechts een medium, dan blijft er van het geluid niets over. Mooi kloten, maar ja. Overall: Tevreden! Heb ze via bol.com btw voor 40 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MauriX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:41:
Vandaag de CX300 binnen gekregen. Ik ken de E51 (?) in ears van Sony en daar vond ik het laag vrij over the top en te wollig. Bij de sennheisers heb ik dat idee minder maar ben er nog niet helemaal wild van. Nou kan ik met mijn equalizer wel e.a. recht zetten gelukkig en dan klinken ze gewoon lekker.

Het enige fucking probleem is dat mijn blijkbaar niet helemaal gelijk zijn en dat de rechter tube lekker blijft zitten, en de linker toch wel een beetje speling overlaat. Als ik links een grote doe en rechts een medium, dan blijft er van het geluid niets over. Mooi kloten, maar ja. Overall: Tevreden! Heb ze via bol.com btw voor 40 piek.
Probeer eens die sleeves van je oude ex51(?) erop te zetten. Ik heb die van mijn oude EX71 erop gezet en nu zitten de CX300 perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb ook sinds 4 dagen de sennheisers CX300 .

Als ik ze indoe dan lijkt het goed te zijn maar als ik ga fietsen hoor ik nog steeds wind suisen.
Hebben jullie dit ook of betekend dit gewoon dat de sleeves niet goed in mijn oren zitten / passen?
Ik heb ze allemaal geprobeerd!
Ik hoop toch dat die wind ook weg te krijgen is want de autos hoor ik gelukkig al niet meer :P dik chill

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

FrenkyFal7 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:13:
[...]

offtopic:
whoops, double post

dus naar TM Audio?
Ja, maar zij hebben nog niet gereageerd op mijn email. Ik heb al wel contact gehad met Shure USA en zij vertelden mij dat het niet te repareren is. Mechanische problemen kunnen verholpen worden, cosmetische niet. Ik begin eigenlijk behoorlijk terleurgesteld te raken in shure mede door de toch redelijk zwakke bouwkwaliteit en reparatie mogelijkheden. De geluidskwaliteit is uiteraard fantastisch, maar toch moeten ze voor het geld steviger zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 16-03-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
dreameater schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59:

Als ik ze indoe dan lijkt het goed te zijn maar als ik ga fietsen hoor ik nog steeds wind suisen.
Hebben jullie dit ook of betekend dit gewoon dat de sleeves niet goed in mijn oren zitten / passen?
Ik hoop toch dat die wind ook weg te krijgen is want de autos hoor ik gelukkig al niet meer :P dik chill
Dat heeft niet met de sleeves te maken maar met het feit dat de dopjes een stukje uit je oren steken. Bij mijn EP-630 maakte het een verschil van dag en nacht toen ik de dopjes "omhoog" droeg en het flexibele steeltje tegen m'n oor aan duwde zodat ze als het ware verzonken lagen in (de binnenste "schelp" van mijn oor). Beschadigingen heeft het niet opgeleverd, de dopjes functioneren al ruim een jaar probleemloos.

Overigens kan ik je sterk aanraden je volume zachter te zetten, want erg gelukkig moet je er niet mee zijn als je geen auto's meer hoort! Wees toch voorzichtig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Ik heb mijn doppencollectie twee weken terug uitgebreid met de V-moda Vibes. De Creative EP-630 waren niet slecht voor in het OV, maar ik miste toch iets in het geluid. Vond het niet sprankelend genoeg, terwijl ik de bas ook nooit echt als nauwkeurig heb ervaren. Qua geluid was ik meer te spreken over mijn Sony E888 earbuds (alleen te gebruiken in een stille omgeving) en ik zocht een wat ruimtelijker klinkende in-ear zonder de hoofdprijs te moeten betalen.

De styling van de Vibes is erg geslaagd, zijn echt kleine sieraadjes, hoewel ik de La Mocha die ik heb wel te flashy vind; het bruin is te rood waardoor ze weinig low-profile zijn. :P Ik wilde het liefst de flashback chromes, maar ik kwam de La Mocha's tegen op Ebay voor een onweerstaanbare prijs. Verpakking geseald, vip-card erbij etc. dus ik twijfel niet aan de originaliteit - de advertentie was gewoon niet zo handig opgezet en tot mijn verbazing bood er niemand mee ondanks de lage startprijs (24.99). De sleeves zijn wat stijf en ik heb het idee dat ik eigenlijk een maat tussen medium en large nodig heb, maar de seal voelt niet slecht met de mediums. De sleeves van de Creative EP-630 passen wel, maar zijn iets te ruim en zo flexibel dat er teveel omgevingsgeluid naar binnen lekt i.c.m. de Vibes. Het geluid zelf is een enorme verbetering t.o.v. de Creatives (bron een X5L zonder eq settings), bas voelt veel prettiger en het middengebied evenaart de plezierige luisterervaring van mijn E888. De isolatie is minder dan van de Creatives, in het vliegtuig schoot deze eigenlijk tekort, maar voor bijv. op de werkvloer waar het in principe vrij rustig is maar je wel wilt horen wanneer iemand iets tegen je zegt of je niet wilt schrikken als er plots iemand binnenloopt is er m.i. een goede balans. Ik kan me verder vinden in de omschrijvingen op head-fi dat deze phones gewoon fijn zijn om muziek mee te luisteren (i.p.v. te "ontleden" ;-) ), oftewel ze klinken gewoon lekker en niet te gedetailleerd-klinisch. Ik denk niet dat ik er 100 euro voor over zou hebben (zou dan eerder de JBL's voor 2/3e van de prijs kopen denk ik), maar ik heb nu toevallig een ongelooflijke value-for-money en een set doppen waar ik veel plezier aan beleef. Op de koop toe houd ik wellicht nog wat over voor een set kwaliteitsdoppen met killerisolatie.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

hahah ok maar ik heb hem niet hard staan 1/4 van de ipod ofzo.
Ik hoor als ik hem uit heb staan al zowat niks omdat hij zogoed sealt , tja alleen die verrekte wind nog :(

( en de kabel maakt ook lawaai als je erop drukt ect. )

[ Voor 14% gewijzigd door dreameater op 16-03-2007 18:51 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
Xander2000 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Ja, maar zij hebben nog niet gereageerd op mijn email. Ik heb al wel contact gehad met Shure USA en zij vertelden mij dat het niet te repareren is. Mechanische problemen kunnen verholpen worden, cosmetische niet. Ik begin eigenlijk behoorlijk terleurgesteld te raken in shure mede door de toch redelijk zwakke bouwkwaliteit en reparatie mogelijkheden. De geluidskwaliteit is uiteraard fantastisch, maar toch moeten ze voor het geld steviger zijn.
Tsja het is maar net wat voor probleem je hebt. De eerste keer had ik ook ongeveer hetzelfde probleem als jij, maar ik had ook nog kabelbreuk oid erbij. Daarom kreeg ik een nieuwe set.
De 2e keer was eerst weer dat gecoate ding kapot(wat ik gelijmd heb), daarna is de bedrading in de buurt van de plug kapot gegaan(interieur), en weer kreeg ik een nieuwe. Jij hebt nu alleen het gecoate ding kapot, dus geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenkyFal7 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:53:
[...]

Tsja het is maar net wat voor probleem je hebt. De eerste keer had ik ook ongeveer hetzelfde probleem als jij, maar ik had ook nog kabelbreuk oid erbij. Daarom kreeg ik een nieuwe set.
De 2e keer was eerst weer dat gecoate ding kapot(wat ik gelijmd heb), daarna is de bedrading in de buurt van de plug kapot gegaan(interieur), en weer kreeg ik een nieuwe. Jij hebt nu alleen het gecoate ding kapot, dus geen nieuwe.
Moraal van dit verhaal: zorg dat je er een kabelbreuk bij krijgt, toch? :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Moraal van dit verhaal: zorg dat je er een kabelbreuk bij krijgt, toch? :? ;)
Zo kan je het zien ja, maar ja om het te forceren..

Dat het materiaal niet heel sterk is, mag duidelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik ben vandaag me sleeve van me Ep-630 kwijt geraakt :'(.Dus nu heb ik een nieuw probleem, waar kan ik een Sleeve of vervanging halen? Want uit de startpost wordt ik niet echt iets wijzer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er veel verschil zit in geluid/draagcomfort tussen de Westone Um1 en Shure E3?
Daar zit ik een beetje tussen te twijfelen. De Westone schijnen nogal comfortabel te zijn.
Maar de shures zijn volgens mij wat populairder (meer reviews van te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:41:
[...]

Tot en met de 4e generatie heeft de iPod inderdaad een vervorming bij de hoge tonen en weinig bass gehad, maar sinds de shuffle is dit drastisch veranderd en behoort de iPod nu tot het topsegment wat betreft de geluidskwaliteit van draagbare audiospelers. Voor alle eigenwijze lieden onder ons: probeer eens niet alles klakkeloos aan te nemen wat andere mensen op dit forum zeggen maar test het eerst zelf eens uit, en vorm dan je eigen mening.
Ik heb vroeger een Ipod gehad (3g) en heb deze verkocht omdat ik in aanraking kwam met de IRiver H320. Deze is inmiddels ook vervangen voor een Cowon (Iaudio) A2. Mijn pa heeft een Iaudio F2.
Mijn vriendin heeft een Ipod (nano 2g, 4gb) maar kom op hé, je gaat toch niet serieus menen dat het geluid wat daaruit komt behoort tot het topsegment van de draagbare audiospelers? Dan is er een hoop mis met deze industrie. Ten eerste is het geluid dat het apparaat produceert zonder EQ instelling aan, schel. De bass mist nog steeds en de hoge tonen zijn te scherp aanwezig. Ga je dan een beetje klooien met de EQ, dan vervormt het geluid gewoon! Mijn Creative EP630's beginnen gewoon te kraken! Dat moet gewoon niet kunnen voor een speler in die prijsklasse (want goedkoop zijn ze niet). En ga nou niet zeggen dat ik loze kreten post, want ik heb dus een redelijk aantal spelers als vergelijkingsmateriaal.

Dan weer ontopic, ik heb dus de Creatives (EP630) maar dit is al het tweede paartje waar ik na ongeveer 3/4 jaar kabelbreuk bij heb. Weet iemand of creative dit (kostenloos) vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 23:04

UMD

You don't say

om nog maar ff in te haken op de ipod-geluidskwaliteit-discussie:

ik heb een hekel aan mensen die beweren dat mensen die zeggen dat de ipod een onder de maatse Geluidskwaliteit heeft uit hun nek lullen. Dit kom ik overal tegen.

Ik heb zelf vele m3 spelers gehoord, Cowon's, Creatives, Ipods, Walkmans, Philips, samsung etc..
En ik kan uit echte en pure ervaring zeggen dat de ipod qua geluid ver beneden de maat presteert.
Wat nou echt slecht te noemen is is een discussie op zichzelf, maar we kunnen rustig stellen dat de ipod niet gericht is op mensen die een super geluidskwaliteit verwachten. Persoonlijk vind ik dat de ipod gen vol, warm en mooi geluid heeft. De bas is te 'nep' en de trebbles klinken te 'clinisch''.
voor de rest klint het gewoon nog steeds kill en ongedetailleerd. Op andere punten is ipod heer en meester, maar op geluidskwaliteit totaal niet.

Er moet wel opgemerkt worden dat geluidskwaliteit echt subjectief is. Een ieder houdt van een ander geluid. Maar als je gemiddeld genomen kijkt wat mensen als goed geluid ervaren presteert de ipod gewoon slecht.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ondanks dat ik het met je rant eens ben: De massa koopt het en accepteert het en gebruikt doorgaans de standaardoortjes die erbij zitten. Do they care?

Wij hebben liever een willekeurige iAudio met willekeurige dure hooftelefoon of buds, anderen zijn weer tevreden met een iPod met standaardoortjes. Uit beide komt toch echt 'let it be' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
tuurlijk! Maar het is soms zo jammer dat niet altijd het beste product "wint", maar degene met de beste marketingmachine. Maar dat is natuurlijk niet uniek voor deze bedrijfstak. Als meer mensen dit soort berichten lezen (bv over oordopjes) en dan ook daadwerkelijk afstappen van alle standaarddopjes die bij de spelers worden geleverd (apple, creative, b-merken, c-merken (meegeleverde sennheisers buiten beschouwing gelaten)), dan worden we ook niet meer overspoeld met die goedkope rotzooi.

maarja, wishful thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Wishfull thinker en marketingmachine idioten :), hebben jullie geen antwoord op me vraag :'). Oftewel waar koop ik foampies / sleeves voor me EP-630 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ach, het beste product... Er bestaat geen "beste" product. Wel een populairste product. Superieure geluidskwaliteit is absoluut niet nodig om een "top" mp3speler te maken. Kijk maar naar al die mensen die een el cheapo flash spelertje van 30 euro kopen.
Zelfde is het met het hebben van veel features op de mp3speler. Veel features betekent absoluut niet dat het product populairder is. Qua features wordt de iPod aan alle kanten voorbijgestreefd, maar wie verkoopt er het best?
Ik ben er verder wel blij mee dat je goedkope doppen bij je speler krijgt. Anders wordt de speler er alleen maar onnodig duurder van, en op deze manier kun je zelf je eigen keuze oordoppen bepalen. Van mij hoeven ze zelfs uberhaubt geen oordoppen erbij te doen (al is dat geen strategie die aan te raden is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Termi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:43:
Wishfull thinker en marketingmachine idioten :), hebben jullie geen antwoord op me vraag :'). Oftewel waar koop ik foampies / sleeves voor me EP-630 :?
Die kan je niet los kopen. Je zal dus nieuwe doppies moeten halen. Je kan natuurlijk wel proberen te ruilen met mensen die toevallig een andere maat sleeves gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bel Creative anders of ze een paar willen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

edit:
hier is iets verkeerd gegaan, mag weg

[ Voor 101% gewijzigd door Electrowolf op 19-03-2007 23:59 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13:39
Voor de mensen met kabelbreuk: je kan de kabel zelf vervangen als de breuk aan het plugje is gebeurd. Voordat je de kabels aan elkaar soldeert moet je eerst even met een aansteker langs de koperdraadjes gaan. Daarmee verbrand je de isolatielaag die eromheen zit. Ik heb zo net m'n ep630's gereänimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
zo'n goeie tweaker ben ik nou ook weer niet. Heb ook geen soldeerbout of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Maar is er een punt in Nederland waar ik foampjes voor me oordopjes kan halen :? Of moet dat bij iemand via ebay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen maandag mijn Creative EP-630 dopjes mogen ontvangen.

Hier de verschillen ten opzichte van mijn oude Sony MDR-EX70 LP's (na 15 uur inspelen) :

- Het volume is hoger, ik schat 50%
- Draagcomfort is minder; het rubber van de sleeves én driver-uitgang is dikker
- Rechte plug en synchrone kabel zie ik als een pluspunt.
- Draad is dunner en gevoelig voor kronkels.
- Bij sommige afspeelapparaten is er een ruis hoorbaar tijdens het pauseren van een nummer.
- Veel last van de microphonics van het draad. Bij de Sony MDR-EX70 LP totaal geen last van.
- Soundstage is veel gedetailleerder. Bij de Sony MDR-EX70 LP mis je veel detail.
- Bas is strakker, maar ook erg aanwezig (komt mede daar het grote contrast met de middentonen rond het spraakgebied, zie volgende punt). Bij de Sony MDR-EX70 LP is de bas modderig.
- Hij mist wat in de middentonen en klinkt daardoor wat klinisch. De Sony MDR-EX70 LP klinkt warmer.
- Het hoog is erg schel.
- Isolatie is ongeveer hetzelfde, ik denk dat de EP-630 een klein beetje meer isoleert.

Heb ik hier te maken met defecte doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Sluuz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:51:
[...]

Die kan je niet los kopen. Je zal dus nieuwe doppies moeten halen. Je kan natuurlijk wel proberen te ruilen met mensen die toevallig een andere maat sleeves gebruiken...
Laten die dingen van CX300's wrs. hetzelfde zijn ;) Ze zijn alleen nogal prijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:55
dreameater schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:59:

Het suizen van de wind komt door de wind die langs je kabetje blaast. Hou het kabeltje maar eens tegen je wang, dan is de ruis waarschijnlijk weg.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:20:
Ik heb afgelopen maandag mijn Creative EP-630 dopjes mogen ontvangen.

Hier de verschillen ten opzichte van mijn oude Sony MDR-EX70 LP's (na 15 uur inspelen) :

- Bij sommige afspeelapparaten is er een ruis hoorbaar tijdens het pauseren van een nummer.

Heb ik hier te maken met defecte doppen?
Ligt dat niet meer aan het afspeel apparaat? de dopjes doen niets als het apparaat ook niets doet lijkt mij :)
Termi schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:39:
Maar is er een punt in Nederland waar ik foampjes voor me oordopjes kan halen :? Of moet dat bij iemand via ebay ?
Via ebay kan veel goedkoper zijn dat gewoon in Nederland.
Ik had me kapot gezocht naar foam sleeves voor mn shure e4, en uiteindelijk 10 paar voor 24 euro(inclusief verzendkosten) gekocht via ebay, terwijl in Nederland 5 paar tussen de 25 en 30 euro kost. Én het duurde niet eens een week voor ze binnen waren.
Simpelweg gewoon een betrouwbare verkoper opzoeken.

Mits die sleeves natuurlijk te verkrijgen zijn.
Hartox schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Het suizen van de wind komt door de wind die langs je kabetje blaast. Hou het kabeltje maar eens tegen je wang, dan is de ruis waarschijnlijk weg.
uhuh, mijn dopjes heb ik altijd achterlangs mijn hoofd zitten, tegen mijn hoofd aan. Bij wat wind hoor ik toch het geruis. Als ik mijn handen tegen mijn oren doe, gaat dat suizen weg. De sleeves/foamies dempen niet zo erg dat ze al het geluid buitensluiten. Gelukkig maar, dan kan je die vrachtwagen die aan komt denderen toch nog horen.

[ Voor 58% gewijzigd door Pantalaimon|A op 21-03-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantalaimon|A schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:07:
Ligt dat niet meer aan het afspeel apparaat? de dopjes doen niets als het apparaat ook niets doet lijkt mij :)
Ja, het ligt ook aan het afspeelapparaat. Omdat de EP-630 het geluid meer versterkt, hoor je die ruis. Met de MDR EX70 LP hoor je die ruis niet.
Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8" goed door!

Dit topic gaat binnenkort gesloten worden. Zie deze post voor informatie.