[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.958 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Resinman schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:22:
Ik sta op het punt om een nieuwe 19" tft te gaan kopen. Nu zoek ik een tft met glans (spiegelscherm). Ik weet dat Acer modellen heeft (AL1951) die dat hebben. Welke andere fabrikanten hebben ook 19" schermen met glansscherm?
Sony heeft ze ook.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
nero355 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:16:
[...]

Gozer bij deze ben je mijn favoriete GoT member _O_ Eindelijk iemand met wie ik kan praten 8)

Zelf heb ik ook in dacht Maart ergens gewoon lekker een gloednieuwe 19" CRT gekocht en als ik nu even een redelijke TFT voor mijn pa kan vinden dan heb ik er straks 2 !! :D
Samsung 957MB en hopelijk dus ook nog een Samtron 98PDF ernaast (wordt proppen, maar moet lukken.)
1600x1200 is gewoon niet te vergelijken met dat rare 5:4 1280x1024 gedoe ...

Hiervoor had ik een Samsung 753 17" CRT @ 1152x864 trouwens.

Ik had bijna een 22" gekocht zelfs :X Maar toch een beetje te groot om elke dag tegenaan te staren imho ?!

En dan de reden dat ik in dit topic gluur : Zijn er 19" monitoren met een PVA paneel onder de 300 € ??
Ik vrees dat het een nee wordt, maar ik waag het maar.
Anders kijk ik wel gewoon waar de 940BF/930BF het goedkoopst is en dan moet mijn pa maar kijken wat hij ervan vindt :)

* nero355 niet wachten kan op 1600x1200 maal 2 voor zijn neus >:)
Ik vindt persoonlijk 1600x1200 niet relevant vooral als je nieuwere games speelt. Mijn ati x1900xt flink overclocked met ondersteuning van amd 4400 trekt de nieuwste games als oblivion niet op 1600x1200 maar 1280x1024 draait aanzienlijk beter. Zet 2 of 4x aa aan en je hebt beter performence en (vindt ik) beter graphics.

PVA paneel heeft te maken overdrive als ik me niet vergis? In dat geval raad ik je de acer 1951 aan :D Geen ghosting te merken en zeer goede beeld kwaliteit, heb alleen om een of andere vage reden nog geen enkele officiele review gevonden van deze uber tft :?
http://www.kieskeurig.nl/...411F2C12571250045AC8B.htm

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

evilpin0 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:00:
Ik vindt persoonlijk 1600x1200 niet relevant vooral als je nieuwere games speelt. Mijn ati x1900xt flink overclocked met ondersteuning van amd 4400 trekt de nieuwste games als oblivion niet op 1600x1200 maar 1280x1024 draait aanzienlijk beter. Zet 2 of 4x aa aan en je hebt beter performence en (vindt ik) beter graphics.
Hooooo effe : Ik bedoel de desktop ruimte van 1600x1200 he ;) Kijk de laatste Tombraider met Next Gen aan moest ik ook effe naar 1152x864 met mijn XTX en dan nog had ik heel af en toe haperingen :+
PVA paneel heeft te maken overdrive als ik me niet vergis? In dat geval raad ik je de acer 1951 aan :D Geen ghosting te merken en zeer goede beeld kwaliteit, heb alleen om een of andere vage reden nog geen enkele officiele review gevonden van deze uber tft :?
http://www.kieskeurig.nl/...411F2C12571250045AC8B.htm
Mwa meer de kleuren en kijkhoek. Het is dus voor mijn pa he niet voor mij !!

/EDIT : 930BF @ EuroMaxi is het geworden omdat ze hem daar op voorraad hebben en goedkope pixelgarantie. Ik laat wel weten hoe die bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 08-08-2006 15:15 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 12:07
@ Nare Man

Wat ik me, jouw VP930 verhaal lezende, nou afvroeg:

Heb je na ontvangst van je scherm nog iets aan de instellingen veranderd, of ben je het ding gewoon met "out-of-the-box" settings gaan testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Wyckse_witte schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:25:
@ Nare Man

Wat ik me, jouw VP930 verhaal lezende, nou afvroeg:

Heb je na ontvangst van je scherm nog iets aan de instellingen veranderd, of ben je het ding gewoon met "out-of-the-box" settings gaan testen??
Zo neutraal mogelijk, maar dat is niet van invloed op de bleeding en/of de responstijd en dat is waar voor mij de schoen wringt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
nero355 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:16:
[...]

Ik had bijna een 22" gekocht zelfs :X Maar toch een beetje te groot om elke dag tegenaan te staren imho ?!
Niet als je je bureau gewoon 20 cm naar voren schuift en de monitor over de achterkant laat leunen. Je moet wat over hebben voor goed beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nare man schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:05:
Niet als je je bureau gewoon 20 cm naar voren schuift en de monitor over de achterkant laat leunen. Je moet wat over hebben voor goed beeld :P
Ruimte is het probleem niet meer het feit dat mijn tedere oogjes een hoop licht op zich af krijgen ;)

Trouwens de 930BF heb ik gisteravond bekeken en ja hoor : Leaking onderaan en aan de linkerkant |:(
Aan de linkerkant lijkt het zelfs op een backlight die schuin geplaatst is ?!?!

Ik weet niet wat mijn pa ermee doet sinds die het niet eens zag en er pas achter kwam toen ik het checkte ... best zuur voor een monitor van 270 € :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:52:
Ik blijf lezen en lezen maar weet het nu echt niet meer.

Ik zit namelijk met een dilemma. Morgen wil ik 2 nieuwe tft's halen, 19" groot.

optie 1: 2 x Samsung 930bf

optie 2: 2 x Samsung 940bf

Nu, normaal gesproken is een hoger nummer een nieuwere en of betere versie. Alle reviews van mensen en sites die ik tot nu toe heb gelezen zijn erg gemixed maar toch met een voordeel voor de 930bf. Wat me ook opvalt is dat bij Alternate(waar ik van plan ben hem te halen) beide € 289,-- kosten. Dit betekent dat de 940bf in prijs is gezakt en zou wat kunnen vertellen over de kwaliteit ten opzichte van de 930bf.

Is de 940bf nou wel of niet minder dan de 930bf?
Wat ik begrepen heb van de afgelopen 13 pagina's is dat de 940BF met zn 2ms sneller is en dus voor de fanatieke gamer de voorkeur heeft en de 930BF met iets mooiere kleuren voor degene die die responstime niet nodig heeft.

Nou ben zo'n gamer dus wint de 940BF hier direct maar... ik las een paar pagina's terug dat er ook een 931BF is, is die dan niet perfect? De kleuren van de 930BF en de 2ms van de 940BF - Iemand info over / ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

justeagle schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:24:
[...]

Wat ik begrepen heb van de afgelopen 13 pagina's is dat de 940BF met zn 2ms sneller is en dus voor de fanatieke gamer de voorkeur heeft en de 930BF met iets mooiere kleuren voor degene die die responstime niet nodig heeft.

Nou ben zo'n gamer dus wint de 940BF hier direct maar... ik las een paar pagina's terug dat er ook een 931BF is, is die dan niet perfect? De kleuren van de 930BF en de 2ms van de 940BF - Iemand info over / ervaring mee?
Ik heb nu 2x een 930BF en had een 940BF, en ik vond de 940BF meer ??overshoot?? (juiste term voor witte waas langs objecten door RTA?) hebben, dan de 930BF.

Nu weet ik niet hoe dat bij de 931BF, maar als je tussen 930 en 940 moet kiezen, zeg ik 930.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post mijn vraag hier ook nog een keer .

Bij een 19 inch breedbeeld ..
Kan je de resolutie af en toe ook op 1024 X 768 zetten ?
( dat vind ik een fijne resolutie als ik ga photshoppen )
en wat gebeurd er dan ? heb je dan zwarte balken aan de zijkanten ?
Of word ie uitgerekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:29:
Ik post mijn vraag hier ook nog een keer .

Bij een 19 inch breedbeeld ..
Kan je de resolutie af en toe ook op 1024 X 768 zetten ?
( dat vind ik een fijne resolutie als ik ga photshoppen )
en wat gebeurd er dan ? heb je dan zwarte balken aan de zijkanten ?
Of word ie uitgerekt ?
Je kan idd je resolutie gemakkelijk verlagen van 1280 naar 1024 of zelfs 800 of 640.

Hoe het dan op je scherm komt, kan je meestal in de drivers van je grafische kaart instellen. Standaard wordt de interpolatiehardware van je scherm gebruikt om het beeld 'op te rekken' zodat je hele scherm gevuld wordt. In je drivers (bij nvidia tenminste, weet niet van ati maar zou veronderstellen dat die iets vergelijkbaars hebben) instellingen kan je dan selecteren of hij dit standaard gedrag moet veranderen, je kan kiezen uit:

- standard (scherm doet aanpassing tot full screen)
- adapter (videokaart doet aanpassing tot full screen al op voorhand ipv scherm)
- fixed aspect ratio (videokaart doet aanpassing, maar zorgt voor behoudt van aspect ratio, maw 4:3 resolutie blijft 4:3 op een 5:4 scherm, je krijgt dan een paar zeer kleine zwarte balkjes onder en boven je scherm)
- centered (de resolutie wordt niet 'gescaled' naar het grotere scherm, maw. je hebt grotere zwarte oppervlakken rond je beeld, maar de beeldkwaliteit verminderd ook niet door scaling)

Als je beeld 'uitgerekt' wordt, dan verlies je altijd kwaliteit, hoeveel dat is hangt af van scherm tot scherm, in het algemeen hebben duurdere professionele schermen in zulk geval een merkbaar betere kwaliteit. Als je het beeld gewoon centreerd op je monitor, heb je altijd de hoogste kwaliteit, maar je verliest wel nuttige beeldoppervlak. Het is dus een afweging die je moet maken. Voor de meeste dingen selecteer ik zelf meestal 'fixed aspect ratio', tenminste, voor die zeldzame keren dat ik het gebruik.

Ik zie wel niet direct waarom je de resolutie zou willen verkleinen voor photoshop... Hoe hoger je resolutie hoe handiger zou ik op het eerste zicht denken...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Wat ik me erg afvraag is hoe doom in een 800x600 resolutie er nu uitziet op een 19 Inch 1280 x 1024 scherm. Bij mijn 17 inch CRT is dit namelijk geen issue...

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
nero355 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:47:
[...]

Ruimte is het probleem niet meer het feit dat mijn tedere oogjes een hoop licht op zich af krijgen ;)

Trouwens de 930BF heb ik gisteravond bekeken en ja hoor : Leaking onderaan en aan de linkerkant |:(
Aan de linkerkant lijkt het zelfs op een backlight die schuin geplaatst is ?!?!

Ik weet niet wat mijn pa ermee doet sinds die het niet eens zag en er pas achter kwam toen ik het checkte ... best zuur voor een monitor van 270 € :/
Ik ben dus nu voor de gewraakte VP930 in kwestie in contact geweest met de Viewsonic-garantiedesk. Die hebben mij verzocht foto's te maken van de bleeding, hetgeen ik vanavond ga doen. In feite komt dit dus neer op de vraag of zij wel of niet erkennen dat hun product uit de 'professional'-serie zeer groffe backlight bleeding heeft en of dit normaal is. Voor een monitor van € 420 vind ik dat eigenlijk nog veel zuurder. :P

De lichtopbrengst van zo'n grote 21" CRT lijkt me juist wel meevallen. Het zijn juist TFT's die vaak een ridicuul hoge brightness en contrast hebben, terwijl ze ook andere trucs uithalen om brightness en contrast te verhogen, bijvoorbeeld het glossy maken van de beeldcoating.

[ Voor 15% gewijzigd door nare man op 09-08-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maanden de Samsung 970p. Ben supertevreden over de kwaliteit en de looks van deze monitor, maar ik heb 1 probleem. De scharnier aan de achterkant lijkt 'te los' te zitten. De ophanging van de monitor bestaat uit 3 van die scharnieren. De onderste scharnier blijft wel gewoon zitten in de stand waar ik hem zet, maar de middelste blijft gewoon niet zitten waar ik hem zet. Elke keer als ik hem omhoog zet, zakt hij meteen (onder het gewicht van de TFT) weer naar beneden. Is dat iets waar andere bezitters van deze monitor ook last van hebben?
Weten jullie misschien een oplossing? Alvast bedankt!

• Sjah
  • Laatst online: 03:53
Na jouw verhaal gehoord te hebben , nare man, ga ik toch de eizo s1931 bestellen, andere goeie TFT weet ik ook niet meer. Pixels zal wel meevallen, en ook al is er geen review, ik bestel hem maar op de blind, 't is toch een Eizo... ;) Ok, hij is stervensduur, maar stel dat die werelds is. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 10-08-2006 01:54 ]

• nare man
Sjah schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:51:
Na jouw verhaal gehoord te hebben , nare man, ga ik toch de eizo s1931 bestellen, andere goeie TFT weet ik ook niet meer. Pixels zal wel meevallen, en ook al is er geen review, ik bestel hem maar op de blind, 't is toch een Eizo... ;) Ok, hij is stervensduur, maar stel dat die werelds is. 8)
Nouja, dat was dus ook mijn idee van die Viewsonic: 'hij is duur, hij komt uit de Professional-serie, dus hij zal wel werelds zijn'. Toch, toen ik hem aanzette en eerst bij booten van Windows op een zwart scherm die bleeding te zien kreeg, dacht ik: 'shit, en dat voor 420 euro'.

Contact met de Viewsonic-helpdesk leverde overigens op dat ik bij LCD-schermen gewoon geen perfect zwart achtergrondscherm zonder enige vorm van bleeding kon verwachten. Dat zou zogenaamd inherent zijn aan de manier waarop LCD-schermen werken. :/

• Sjah
tJa dat ze het allemaal hebben geloof ik wel, maar dat die VP930 het beetje erg heeft, geloof ik inmiddels ook wel. Klote voor je man, gewoon terugsturen.

• nare man
Ben ik mee bezig. Zoals helaas vrijwel alle webshops loopt ook de shop in kwestie enorm te eikelen. Ik heb het nu even druk maar als ze blijven zeuren dwing ik het gewoon bij de kantonrechter af, ik heb geen zin in dat gezeik en wil er wel eens wat jurisprudentie over maken.

• Sjah
Je mag toch van de 8 dagen bedenktijd gebruik maken...? Terugsturen, zo stel je ze voor een fait accomplish

• Wyckse_witte
Ik heb mijn VP930 nu een maand. Ben eerlijk gezegd redelijk tevreden. Geen enkele defecte (sub)pixel, leuk design en een behoorlijk robuuste constructie. Helaas is ook deze monitor niet perfect. Inderdaad: bleeding hebben ze blijkbaar allemaal. Alleen lang niet zo extreem als Nare Man beschrijft. Geen blauwe vlekken. Geen X over m'n scherm.

@ Nare Man: Ben erg benieuwd naar die foto's, dus als je ze hier zou kunnen posten, graag!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sjah schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:28:
Je mag toch van de 8 dagen bedenktijd gebruik maken...? Terugsturen, zo stel je ze voor een fait accomplish
En dan storten ze je geld niet terug? Ben je net zo ver. Simpel het feit dat je je erop beroept stelt ze al voor een fait accompli

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sjah
Nee, als je dat alleen doet gaan ze eerder sputteren. Als je teruggestuurd hebt, gaat een goeie zaak wel over tot geld storten. (maarja wat is een goeie zaak, een 9 in de shopsurvey zegt weinig over of de zaak terugstort). Les: bij jezelf om de hoek bij de Mycom halen blijft dan toch beter.

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Sjah schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:51:
Keep us posted Sjah. Zoals gezegd ben ik erg benieuwd naar de Eizo S1931, staat bovenaan mijn short-list. Ik heb nu trouwens ook een Eizo, de L557.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• nare man
Sjah schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:28:
Fait accompli om precies te zijn. Overigens hou ik niet van de harde aanpak, dat wil zeggen als het moet dan moet het, ik los zoiets echter liever in den minne op. Ik begrijp ook goed dat een webshop geen zin heeft in gedonder met halfkapotte of beschadigde verpakkingen o.i.d.

Ik heb overigens al mijn zin gekregen. Zodra ik het bedrag weer terug heb zal ik wel even een positief reviewtje bij de aftersales zetten bij de shop in kwestie, want het is verder keurig afgehandeld, ben er erg blij mee. :)

Foto's van de monitor zullen dus helaas tot nader order zijn opgeschort (ding zit al dagen weer in zijn doos). Foto's van mijn nieuw te bestellen P227fB 22" CRT worden echter gaarne verstrekt, zodra dat ding uit de pre-order is :P

Verder denk ik het volgende: door het ontbinden worden er ongedaanmakingsverplichtingen in het leven geroepen voor beide partijen. Je zult dus als consument sowieso eerst de zaak moeten opsturen. Doe je dat, dan voldoe je aan jouw gedeelte van de ongedaanmakingsverplichting. Als de webshop vervolgens de zaak weigert cq. het geld niet overmaakt, dan schieten zíj te kort. Je moet wel eerst een vordering hebben alvorens je een actie hebt. Je kunt niet zomaar naar de rechter stappen als je de zaak zelf ook nog in je bezit hebt, dan is er gewoon sprake van schuldeisersverzuim. Wel zeker weten dat je kunt bewijzen dat je de zaak hebt verstuurd (bij een pakje krijg je sowieso tracktrace-code dus dat is niet zo'n probleem) en dat hij heel aankomt (kapot is op zich niet een zaak van de webshop, wel van TPG, dus zorg dat je dure dingen wel verzekerd verstuurd hebt).

[ Voor 31% gewijzigd door nare man op 10-08-2006 16:35 ]

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
jurjenarnold schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:23:
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maanden de Samsung 970p. Ben supertevreden over de kwaliteit en de looks van deze monitor, maar ik heb 1 probleem. De scharnier aan de achterkant lijkt 'te los' te zitten. De ophanging van de monitor bestaat uit 3 van die scharnieren. De onderste scharnier blijft wel gewoon zitten in de stand waar ik hem zet, maar de middelste blijft gewoon niet zitten waar ik hem zet. Elke keer als ik hem omhoog zet, zakt hij meteen (onder het gewicht van de TFT) weer naar beneden. Is dat iets waar andere bezitters van deze monitor ook last van hebben?
Weten jullie misschien een oplossing? Alvast bedankt!
Een brillendoos steken tussen de voet en de TFT zelf. Ik zit met exact hetzelfde probleem. Slaagt toch een beetje tegen het hoofd voor zo'n dure monitor. Binnenkort een Eizo kopen, 970p binnen doen via garantie en verkopen derna.

Frank Lenaerts

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Vandaag met Progress uit Hengelo (OV) gebeld of zij de Belinea 101920 konden leveren. Ze bleken er niet al te enthousiast (understatement) over te zijn, maar ze gaven enkele alternatieven, te weten de Acer AL1923 (die ik eerst in gedachten had, maar door slechte reviews wilde ik de Belinea aanschaffen) en de Philips 190X6FB. Ik wilde toch eens kijken wat de specs van de Philips waren, maar ik kan nergens vinden of het een TN of VA scherm is. Weet iemand van jullie dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Catscratch schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:35:
[...]

Een brillendoos steken tussen de voet en de TFT zelf. Ik zit met exact hetzelfde probleem. Slaagt toch een beetje tegen het hoofd voor zo'n dure monitor. Binnenkort een Eizo kopen, 970p binnen doen via garantie en verkopen derna.
Ik heb ook gemailed met wat andere mensen die hier in dit topic een userreview hadden gemaakt. In ieder geval van iemand die 2(!!) van deze monitoren gekocht had een reactie gehad, en guess what, ook hetzelfde probleem. Lijkt echt een productiefout te zijn. Inderdaad wel belachelijk als je bedenkt hoeveel je hiervoor betaald....
Ik heb ook contact met Samsung gehad hierover. Het probleem is genoteerd en ik wordt binnen 2 dagen teruggebeld en dan zullen ze vertellen of ze de monitor willen komen omruilen of dat ze hem willen repareren.
Ik zal in ieder geval hier posten hoe het verder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik twijfel nu of ik uberhaupt wel een TFT moet nemen. Vriend van me heeft jaar al een Samsung 913N, en vindt het vermoeiender na 6 uur ervoor te hebben gezeten (voor de ogen), dan een Iiyama CRT... Meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
jurjenarnold schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:07:
[...]

Ik heb ook gemailed met wat andere mensen die hier in dit topic een userreview hadden gemaakt. In ieder geval van iemand die 2(!!) van deze monitoren gekocht had een reactie gehad, en guess what, ook hetzelfde probleem. Lijkt echt een productiefout te zijn. Inderdaad wel belachelijk als je bedenkt hoeveel je hiervoor betaald....
Ik heb ook contact met Samsung gehad hierover. Het probleem is genoteerd en ik wordt binnen 2 dagen teruggebeld en dan zullen ze vertellen of ze de monitor willen komen omruilen of dat ze hem willen repareren.
Ik zal in ieder geval hier posten hoe het verder gaat
Ik heb gelezen dat de voet en de arm die de 970P gebruikt dezelfde is als deze die voor de 770P werd ontworpen. Bij de 970P heeft de arm echter meer te lijden onder het gewicht van het paneel en gaat na verloop van tijd doorzakken. De 770P heeft daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Sjah schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:30:
Ik twijfel nu of ik uberhaupt wel een TFT moet nemen. Vriend van me heeft jaar al een Samsung 913N, en vindt het vermoeiender na 6 uur ervoor te hebben gezeten (voor de ogen), dan een Iiyama CRT... Meningen hierover?
Had ik de eerste paar uur ook last van, bleek duidelijk aan de brightness te liggen bij mij. Als ik de brightness niet te hoog zet en er voor zorg dat er een beetje achtergrondverlichting is (dus niet in een volledig donkere kamer zitten) in de kamer zelf, dan heb ik er totaal geen last meer van, maar ik moet ook wel zeggen dat ik er op mijn crt ook geen last van had (en daar kon ik wel mee in een volledig donkere kamer zitten).

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
TetsuoShima schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:28:
[...]

Had ik de eerste paar uur ook last van, bleek duidelijk aan de brightness te liggen bij mij. Als ik de brightness niet te hoog zet en er voor zorg dat er een beetje achtergrondverlichting is (dus niet in een volledig donkere kamer zitten) in de kamer zelf, dan heb ik er totaal geen last meer van, maar ik moet ook wel zeggen dat ik er op mijn crt ook geen last van had (en daar kon ik wel mee in een volledig donkere kamer zitten).
En dat wil je dus soms wel. Doom 3 is niet leuk als je niet in een volledig donkere kamer zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb sinds dinsdag een Samsung 940BF (dus de 2ms 19") en opzich heel tevreden mee. Bij zwart scherm zie je wel langs de boven en links en rechts kant verlichtte randen (backlight leakage toch?) maar verder niet erg storend. Kleuren zijn goed, scherm ziet er mooi uit.

MAAR.

Als ik met mijn muis beweeg gewoon in windows dan zie ik achter mijn muis cursor toch een soort van verlicht pad. Hij 'sleept' zeg maar iets. Is dit nou ghosting?

Op mijn werk heb ik een fujitsu siemens P19-2 1000:1 maar met 8ms en daar heb ik het niet. De siemens 19-2 ben ik sowieso erg tevreden over. Erg helder en zwart is ook echt mooi zwart. Maar verlichting is op kantoor natuurlijk ook weer heel anders dan thuis.

Maar meer mensen last van dit 'ghosting' probleem op de 940BF? Als dit niet normaal is ruil ik hem namelijk weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bar-Le-Duc schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:21:
Heb sinds dinsdag een Samsung 940BF (dus de 2ms 19") en opzich heel tevreden mee. Bij zwart scherm zie je wel langs de boven en links en rechts kant verlichtte randen (backlight leakage toch?) maar verder niet erg storend. Kleuren zijn goed, scherm ziet er mooi uit.

MAAR.

Als ik met mijn muis beweeg gewoon in windows dan zie ik achter mijn muis cursor toch een soort van verlicht pad. Hij 'sleept' zeg maar iets. Is dit nou ghosting?

Op mijn werk heb ik een fujitsu siemens P19-2 1000:1 maar met 8ms en daar heb ik het niet. De siemens 19-2 ben ik sowieso erg tevreden over. Erg helder en zwart is ook echt mooi zwart. Maar verlichting is op kantoor natuurlijk ook weer heel anders dan thuis.

Maar meer mensen last van dit 'ghosting' probleem op de 940BF? Als dit niet normaal is ruil ik hem namelijk weer in.
Overshoot als ik me niet vergis :)

Verder wat betreft dit :
Van een bolle naar een platte monitor (CRT of TFT maakt niet uit) zorgt ook weleens voor vage effecten : Toevallig bij jou het geval ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat ben ik wel met die maat van je eens. Ik werk op kantoor dagelijks met een Dell 1706FPV (ik geloof uit mijn hoofd een 25 ms xVA-paneel, maar ik kan ernaast zitten, gewoon een standaard bureau-TFT in elk geval) en daar kijk ik minder prettig naar dan mijn eigen CRT thuis.

Het kan zijn dat mijn ogen ernaar staan, maar ik krijg toch wel eens de indruk dat men wel heel snel roept bij Arbodiensten "een TFT is scherper, beter en heeft geen refresh rate" ( :D ) zonder er zélf echt langdurig op te werken. Ik kijk er in elk geval niet prettig naar, maarja, zie maar eens een 21" CRT los te peuteren van de baas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan50
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb laats de Eizo S1910 gekocht en super tevreden.
gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Acer AL1951As 18 of 24bit kleuren heeft??
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3460670960/upload/E0Entity3/1/Acer_AL1951As_normal.jpg
Op de site van Acer staat dat het paneel 16,7 miljoen kleuren kan weergeven maar het paneel is een TN+Film paneel en dit gaat maar tot 262.000 kleuren zoals in de FAQ staat? Op internet staan namelijk hele tegenstrijdige berichten, de ene site zegt 8bit (24bit) en de ander 6bit (18bit). :? :?

Wil namelijk de monitor voor grafische doeleinden gaan gebruiken. Dan heb ik liever een 8bit dan een 6bitter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Heb hier een Samsung 970P en heb daar hetvolgende probleem mee, hij zakt steeds weg.(hoogte)

het is niet zo dat ik hem nou zo veel verstel, maar nu is er echt niets meer mee te doen.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem, en zijn er mensen met ervaring met het omruilen wat door Samsung wordt gedaan ben een beetje bang dat ik er eentje terug ga krijgen met kapotte pixels de mijne is pixelperfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een klein vraagje. ik heb pas geleden een samsung 940BF aangeschaft. Mooi helder beeld en erg goede weergave in games en videobeelden. Alleen zijn de kleuren van filmpjes die ik met windows media player (10) afspeel nogal fel (vooral rode kleuren) en staat het contrast naar mijn gevoel nogal hoog.

Dit heb ik bijv. niet met quicktime filmpjes of dvd's. Ook als ik een filmpje bijv. xvid in virtualdub laad en vergelijk dan zijn de kleuren wel goed. Dus ik vermoed dat het ergens in windows media player zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:44:
Heb een klein vraagje. ik heb pas geleden een samsung 940BF aangeschaft. Mooi helder beeld en erg goede weergave in games en videobeelden. Alleen zijn de kleuren van filmpjes die ik met windows media player (10) afspeel nogal fel (vooral rode kleuren) en staat het contrast naar mijn gevoel nogal hoog.

Dit heb ik bijv. niet met quicktime filmpjes of dvd's. Ook als ik een filmpje bijv. xvid in virtualdub laad en vergelijk dan zijn de kleuren wel goed. Dus ik vermoed dat het ergens in windows media player zit.
Wat is je vraag dan precies?? :9

Je kan de kleuren in de WMP ook aanpassen, dus het rood iets naar beneden schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Bacosjaco schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:39:
Heb hier een Samsung 970P en heb daar hetvolgende probleem mee, hij zakt steeds weg.(hoogte)

het is niet zo dat ik hem nou zo veel verstel, maar nu is er echt niets meer mee te doen.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem, en zijn er mensen met ervaring met het omruilen wat door Samsung wordt gedaan ben een beetje bang dat ik er eentje terug ga krijgen met kapotte pixels de mijne is pixelperfect.
Nota bene op dezelfde pagina in dit topic vind je al mensen met hetzelfde probleem. Het wordt veroorzaakt doordat de voet van de 770P wordt gebruikt, die het gewicht van het grotere 970P-paneel gewoon niet kan dragen. Er is helaas weinig aan te doen behalve er iets onder te zetten. Of Samsung het in nieuwe(re) revisies heeft verholpen is niet bekend, dat is niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Bacosjaco schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:39:

Jij bent al de 5e die ik nu in zo'n korte tijd hierover hoor. Echt dus een ontwerp/productie-fout van Samsung. Als je even naar boven leest zul je zien dat ik op dit moment bezig ben met precies zo'n procedure met Samsung. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

jurjenarnold schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:07:
[...]

Jij bent al de 5e die ik nu in zo'n korte tijd hierover hoor. Echt dus een ontwerp/productie-fout van Samsung. Als je even naar boven leest zul je zien dat ik op dit moment bezig ben met precies zo'n procedure met Samsung. I'll keep you posted.
Oke sorry effe moeten lezen.

Ik heb daarstraks Samsung gebeld en ze komen hem omruilen maar als het een structueel probleem is dan hoop ik dat samsung met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb me rekening gecheckt na een weekje Berlijn, en aangezien de rekening tegenvalt, zie ik af van de 1931, sorry voor de mensen die op een review hadden gehoopt.

Nu ga ik zo de Samsung(ja ik weet ut...) 940B bestellen, dit is dus niet de BF he. Een 8ms TN scherm met een in hoogte verstelbare voet, en dat voor onder de 300. Zo te zien is dat niet die kutvoet van de 970P, dus dat vertrouw ik wel. Volgens mij heeft bijna niemand dit scherm, vind er niks over in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Bacosjaco schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:16:
[...]

Oke sorry effe moeten lezen.

Ik heb daarstraks Samsung gebeld en ze komen hem omruilen maar als het een structueel probleem is dan hoop ik dat samsung met een oplossing komt.
Ok mensen, ik heb net een gesprek gehad met het bedrijf dat de service voor Samsung-producten regelt, en hij vertelde mij dat dit een al bekend probleem is bij Samsung. Mijn monitor wordt opgehaald en daarbij krijg ik een leenexemplaar zodat ik wel kan blijven computeren ;)
Ze gaan de voet vervangen door een nieuwe voet, waarbij dit probleem opgelost zou moeten zijn.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Sjah schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:20:
Nu ga ik zo de Samsung(ja ik weet ut...) 940B bestellen, dit is dus niet de BF he. Een 8ms TN scherm met een in hoogte verstelbare voet, en dat voor onder de 300. Zo te zien is dat niet die kutvoet van de 970P, dus dat vertrouw ik wel. Volgens mij heeft bijna niemand dit scherm, vind er niks over in de topicstart.
Via google zijn wel reviews te vinden van dit scherm. Volgens de topicstart zou die vergelijkbaar moeten zijn met de Benq FP937s+.

De 940BF is overigens wel goedkoper dan de 940B en is ook nog 's sneller (en door de overdrive last van overshoot). Waarom neem je de BF niet?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Laatst online: 08-09 15:00
jurjenarnold schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:47:
[...]

Ok mensen, ik heb net een gesprek gehad met het bedrijf dat de service voor Samsung-producten regelt, en hij vertelde mij dat dit een al bekend probleem is bij Samsung. Mijn monitor wordt opgehaald en daarbij krijg ik een leenexemplaar zodat ik wel kan blijven computeren ;)
Ze gaan de voet vervangen door een nieuwe voet, waarbij dit probleem opgelost zou moeten zijn.
Cool, cool hopelijk kan ik in België dezelfde regeling treffen. Weet je of je eveneens een 970p als vervangmonitor krijgt? Daar ik vrijwel elke dag bezig ben met fotobewerking wil ik niet tijdelijk wisselen naar een monitor met slechtere kleurenweergave.

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PromoX schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:54:
[...]

Via google zijn wel reviews te vinden van dit scherm. Volgens de topicstart zou die vergelijkbaar moeten zijn met de Benq FP937s+.

De 940BF is overigens wel goedkoper dan de 940B en is ook nog 's sneller (en door de overdrive last van overshoot). Waarom neem je de BF niet?
Ik heb hem inmiddels besteld. De 940 en 930 BF hebben beide GEEN verstelbare voet (hoogte/pivot), terwijl dat een must voor mij is, met 8ms ben ik tevreden, games zijn voor me van secundair belang. En dat die met die Benq vergelijkbaar is geloof ik best, maar ik neem aan dat als ik voor iets duurdere Samsung kwaliteit betaal, ik dat ook krijg. :)

Het enige : zit erwel een dvi kabel bij, in een review zeiden ze van wel, maar 2 users ergens zeiden van niet.Nouja, wat zal dat kosten zo een ding... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 11-08-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

jurjenarnold schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:47:
[...]

Ook ik heb het geregeld met Samsung ze komen hem maandag ophalen, en er wordt een voet gemonteerd die wel het gewicht van het 19" scherm zou moeten kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:46:
[...]

Wat is je vraag dan precies?? :9
hoe het dus kan dat alleen windows media player andere kleurinstellingen hanteert terwijl de rest wel gewoon de "juiste" kleurinstellingen heeft. En zoals ik al zei als ik hetzelfde filmpje in virtualdub bekijk geeft die wel de juiste kleuren weer. Heeft dat met codecs te maken mss?
Je kan de kleuren in de WMP ook aanpassen, dus het rood iets naar beneden schuiven.
daar heb ik dus ook mee zitten spelen maar als ik dan een nieuw filmpje open zijn deze instellingen weer verloren :?

edit: hmmm videokaart drivers ff opnieuw erop gezet en het lijkt al beter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Catscratch schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:45:
[...]

Cool, cool hopelijk kan ik in België dezelfde regeling treffen. Weet je of je eveneens een 970p als vervangmonitor krijgt? Daar ik vrijwel elke dag bezig ben met fotobewerking wil ik niet tijdelijk wisselen naar een monitor met slechtere kleurenweergave.
Ik kreeg tijdens het bellen met het Technisch Centrum dat die reparaties regelt, bij alle telefoon-menus het in het Nederlands en in het Frans te horen. Dat lijkt me dus voor de Walen in België. Ik denk dat dit centrum allebei de landen bedient.
Ik weet alleen niet welke monitor ik krijg. Maar ik denk dus wel dat de regeling die er bij mij getroffen is, ook voor jou getroffen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Mijn LG 775FT heeft het na 6 jaar begeven (zat er al een tijdje in). Ik zit nu met een 15" uit 1984 voor m'n snuffert. Vandaar dat ik op zoek ben naar een 19" TFT scherm. Nou had ik een tijdje geleden al gekeken en voldoet de 970P helemaal aan mijn eisen. Er is één manco, hij is wit/zilver. Aangezien ik mijn pc in de woonkamer heb staan, wil ik em in het zwart, zwart/zilver of zilver. Na een beetje googlen vond ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.centrecom.com.au/catalog/images/product_970pblk.jpg
Hij bestaat dus wel. Weet iemand waar ik deze kan krijgen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:41
Nog een probleem, als je een paar posts terug leest dan zie je dat er veel problemen zijn met het voetje van dit beeldscherm :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
idd damn

ik had er wel over gelezen dat het niet super was maar verstellen doe ik toch niet echt.

Net als meer mensen hier vraag ik me af, waarom is er nou niet dat ene scherm met 1000:1, zwart/zilver, lage response tijd etc....

Die 970p was er vorig jaar ook al. Dat er nog niet een model is dat die 970p kan evenaren. Heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
CRAM schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:33:Net als meer mensen hier vraag ik me af, waarom is er nou niet dat ene scherm met 1000:1, zwart/zilver, lage response tijd etc.....
Ja, dat is er dus gewoon niet. Als je nu een TFT koopt koop je altijd een compromis. Sommige schermen zijn beter op responstijd, maar dan zit je weer in de TN-schermen en die scoren belabberd op kleurechtheid, kijkhoek en dergelijke. Koop je een xVA-scherm dan heb je die laatste twee onderdelen weer beter op niveau, maar is het snelste thans beschikbare scherm weer 8 ms, hetgeen echt zwaar onvoldoende is om op te spelen (ook 2 ms is overigens onvoldoende op te spelen, maar dat hangt ervanaf hoe kritisch je bent).

Wat jij wilt bestaat dus gewoon niet. En dat is ook het probleem van een vraaggedreven markt, als een hoop mensen met minder genoegen nemen dan krijg je dus vanzelf uitfasering.

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 12-08-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Ik zat op kieskeurig te kijken naar de Acer AL1916Ws omdat ik deze monitor op het oog heb ter vervanging van mijn CRT kolos.

En toen zag ik dat er een nieuwe versie van deze monitor aangeboden werd, namelijk de Acer AL1916WAs

Ik ben even gaan kijken wat er nieuw aan is, en dit heb ik gevonden:
- 5ms reactietijd ipv 8ms
- 700:1 contrast ipv 500:1
- 5 graden grotere verticale kijkhoek :+
- DVI aansluiting
- TCO '03 ipv '99
Bron: acer global

Als ik het zo zie denk ik dat er of een nieuw scherm inzit of dat het scherm ge-upgrade is.

Alleen ben ik niet helemaal zeker van die DVI aansluiting, Kieskeurig.nl en zo goed als alle shops zeggen dat die DVI aansluiting op de monitor zit, alleen de site van acer.nl geeft aan dat er alleen VGA opzit. :? En ook het contrast zou niet veranderd zijn?

Misschien dat het per land verschillend is, ik zal in elk geval maandag even gaan rondbellen om te kijken hoe het nou zit met die DVI aansluiting.
Ik hoop eigenlijk dat DVI er wel opzit want dat was eigenlijk het grote minpunt van de Acer AL1916Ws

Ik zal het hier melden als ik meer weet

En ook niet te vergeten, de prijs is hetzelfde gebleven :) (+/-200,-)

Hier staan wat foto's van het nieuwe model scherm

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het is ook goeddeels "in the eye of the beholder" blijkbaar. Ik heb een 8ms MVA-paneel (Belinea), en ik ben er zeer tevreden over, vooral wat betreft gamen. CSS, Q4 en D3 zien er allemaal geweldig uit. Geen ghosting waar te nemen. Nare man zal wel aan de kwaliteit van mijn ogen twijfelen, maar die is goed! Ik heb jaren een goede 19"CRT gehad (en een korte tijd een slechte 21" trinitron), en dit paneel is echt prima om op te gamen :)

Wel grappig dus dat wat de een "zwaar onvoldoende" noemt, voor een ander hardstikke goed is. En ik acht mezelf dan ook nog eens kritisch figuur als het gaat om mijn computer.

M'n Belinea heeft trouwens wel wat backlightbleeding, maar dat stoort me niet gelukkig. Net als de VP930 het meest in de rechteronderhoek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met je eens hoor julianus, vind nare man in deze ook echt een beetje "nare man" ;)
De 8ms TN tft die ik besteld heb zal in zijn ogen wel helemaal stront zijn, maar ik heb 'm al beoordeeld bij een vriend, goed ding, kleuren vond ik prima, en ghosting zag ik niet. Maarja ieder zijn eigen maatstaf zullen we maar zeggen. Ook ik ben redelijk kritisch, maar niet superkritisch. Als ik moet kiezen tussen tft kopen en nieuwe vloerbedekking, of super tft en oud kutvloerbedekking laten liggen, kies ik voor het 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Jullie moeten niet zo zeuren. Ik vind het prima als iemand zegt dat hij lekker kan gamen op een 8 ms TFT. Dat heeft overigens niets met ghosting te maken, mijn VP930 had ook geen ghosting, hij voelde gewoon langzaam, want bij een goed 8 ms paneel zonder overshoot zie je inderdaad ook geen ghosting. Je merkt het echter wel.

Ik zeg ook niet dat je ogen stront zijn, ik zeg ook niet dat niemand ooit lekker zal kunnen gamen op een TFT, ik zeg alleen dat ik het zwaar onvoldoende vind om serieus op te gamen, en dat ik toch wel twijfel aan mensen die zichzelf een 'serieuze' gamer vinden maar die toch tevreden zijn met TFT (het is bijv. bekend dat mensen als Fatal1ty nog altijd zweren bij CRT's, waarom zou dat nu zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik zeur juist niet, ik ben blij met m'n monitor! Mooie kleuren, alle textures goed zichtbaar, het gamet gewoon lekkerder. En tsja, ik been geen "serieuze gamer" in de zin dat ik er mijn brood mee verdien, maar jij ook niet neem ik aan, nare man. Ik stel echter wel hoge eisen aan de speelbaarheid van m'n fps's. In de loop der jaren heb ik vaak moeten upgraden om de games die ik wilde spelen ook echt in volle glorie te kunnen spelen. De aankoop van m'n Belinea is wat dat betreft een hele goeie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 02:16:
Jullie moeten niet zo zeuren. Ik vind het prima als iemand zegt dat hij lekker kan gamen op een 8 ms TFT. Dat heeft overigens niets met ghosting te maken, mijn VP930 had ook geen ghosting, hij voelde gewoon langzaam, want bij een goed 8 ms paneel zonder overshoot zie je inderdaad ook geen ghosting. Je merkt het echter wel.
Het langzaam aanvoelen van de TFT zal door de vertraging zijn wat een algmeen kenmerk is van TFT's. Staat inderdaad los van het ghosting verschijnsel.
Ghosting is gewoon nagloei, veroorzaakt van de overgang van 1 kleur naar de andere. Deze overgang heeft wat tijd nodig, dat vaak zichtbaar kan zijn voor het menselijk oog.

De gewone vertraging is een tijdsspanne tussen dat je grafische kaart het signaal doorgeeft, en dat je tft scherm de weergave van de pixel initieert.

dus bij CRT:
signaal graka -> weergave monitor

bij TFT:
signaal graka -> vertraging (kan toch 1 tot 2 frames bij 60Hz achterlopen dacht ik) -> begin van de weergave van de pixelkleur -> overgang van de vorige kleur naar de volgende kleur, de ghosting/nagloei genoemd (dus bv 8ms) -> weergave van de juiste kleur

Tenzij ik ergens een foutje maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zeg ook niet dat je ogen stront zijn, ik zeg ook niet dat niemand ooit lekker zal kunnen gamen op een TFT, ik zeg alleen dat ik het zwaar onvoldoende vind om serieus op te gamen, en dat ik toch wel twijfel aan mensen die zichzelf een 'serieuze' gamer vinden maar die toch tevreden zijn met TFT (het is bijv. bekend dat mensen als Fatal1ty nog altijd zweren bij CRT's, waarom zou dat nu zijn?).
Je hebt helemaal gelijk. :)

Heb ooit ook een TFT gekocht die als zeer goed bekend stond voor gaming. Veel mensen waren er razend enthousiast over. Dit was nog het 16ms tijdperk. Ik zette dat ding aan, ging BF1942 spelen en like wtf wat een ghosting en wat een beperkte kijkhoek.
Imo totaal waardeloos voor gaming en ben gauw teruggegaan naar de CRT :P

Zat nu te denken om toch een TFT te nemen maar als ik nu o.a. jouw ervaringen lees weet ik alweer genoeg. Ben dan ook zeer benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe CRT omdat ik ook een nieuwe CRT wil nemen. Hij moet 20"+ zijn en 1600*1200@85hz kunnen.

Verder is het met ghosting/lag/snelheid gewoon heel simpel.
- Het is objectief vast te stellen of een scherm dat heeft.
- Sommige mensen zien het niet en hebben er dus geen last van alleen kun je er wel attent op gemaakt worden en je alsnog gaan ergeren. Derhalve de volgende anekdote:

Vroeger kwam ik op mijn werk bij mensen langs en dan trilde het CRT beeld als een debiel. Stond nl op 60hz ingesteld. Ik veranderde het dan naar 85hz en dan zeiden ze " ik zie geen verschil, is toch allemaal niet nodig.... 8)7 "
Dan ik ging ik een weekje later altijd nog ns langs en zette hem dan terug naar 60hz. Dan waren ze altijd ERG blij als ik hem daarna weer naar 85hz zette.. 8) O-)

De fabrikanten willen heus wel perfecte schermen maken, het is niet alleen maar marketing, maar ik denk dat het gewoon inherent aan de techniek is dat er nog zoveel verbeterpunten zijn. De vraag is zelfs of wat wij willen met de TFT techniek ooit haalbaar is of dat het van een andere techniek als SED moet komen. :)

En dan hebben we het over de 20"+ TFT's (die ik eigenlijk zou willen ivm 1600*1200) nog niet eens gehad daar is het nog meer kommer en kwel. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eerst aan de samsung 940 te denken, maar na de reviews hier en op andere sites klinkt het als wat teleurstellend. De eizo S1910 klinkt goed; de gebruikerservaringen zijn zeer positief, de afwerking is goed, HIJ IS LEVERBAAR IN ZWART (unlike samsung op dit moment), EN 5 jaar pick-up garantie. Dan is die 200 euro extra misschien goed besteed.

Ik las ergens dat ze in Duitsland goedkoper te krijgen zijn (vind bij kieskeurig / pricewatch ook maar een beperkt aantal aanbieders ;(). Welke bedrijven zijn in Duitsland voorhanden waar ik hem zou kunnen bestellen? Ik kan het zo snel niet vinden atm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mijn zwagers 2de kands Eizo TFT (+/- 2jr oud), hij vind hem beter beeld geven dan zijn zoon's brandnieuwe (budget)-Ijama TFT. En ik kan hem geen ongelijk geven :-)

Ghosting boeit hem niet, hij is een non-gamer.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:35:
Mijn zwagers 2de kands Eizo TFT (+/- 2jr oud), hij vind hem beter beeld geven dan zijn zoon's brandnieuwe (budget)-Ijama TFT. En ik kan hem geen ongelijk geven :-)

Ghosting boeit hem niet, hij is een non-gamer.
De reviews die ik heb gezien spreken van weinig tot geen ghosting .... de totale package klonk me wel aantrekkelijk relatief aan het aantal extra euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:10:

Ik las ergens dat ze in Duitsland goedkoper te krijgen zijn (vind bij kieskeurig / pricewatch ook maar een beperkt aantal aanbieders ;(). Welke bedrijven zijn in Duitsland voorhanden waar ik hem zou kunnen bestellen? Ik kan het zo snel niet vinden atm. :)
Misschien heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je :) Ik vind het alleen te weinig schelen om hem daar aan te schaffen; extra vervoerskosten + het is onhandiger als er iets mee is.

/me is er nog niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[SPAM]
Kieskeurig S1910
Afbeeldingslocatie: http://www.lcm-shop.de/images/pic_e/e_10716077.jpg
strak :D
[/SPAM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:10:
[...]

Ik heb hem inmiddels besteld. De 940 en 930 BF hebben beide GEEN verstelbare voet (hoogte/pivot), terwijl dat een must voor mij is, met 8ms ben ik tevreden, games zijn voor me van secundair belang. En dat die met die Benq vergelijkbaar is geloof ik best, maar ik neem aan dat als ik voor iets duurdere Samsung kwaliteit betaal, ik dat ook krijg. :)

Het enige : zit erwel een dvi kabel bij, in een review zeiden ze van wel, maar 2 users ergens zeiden van niet.Nouja, wat zal dat kosten zo een ding... :P
Nog geen 10 euro, als je die link mag geloven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja alleen zit die zaak niet naast me deur, mycom wel, daar is die 20, zonde van het geld. Hopelijk zit die er wel bij als die TFT bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Ik weet niet of er animo voor is maar ik post toch even mijn bevindingen, heb net even rondgebeld en het volgende blijkt:

Nederlandse modellen van de acer AL1916WAs hebben geen DVI en geen contrast van 700:1 maar 500:1. De modellen uit andere landen kunnen dit wel hebben volgens acer maar de nederlandse modellen in elk geval niet. :(

Ik heb ook even met een shop gebeld die de monitor aanbood en in de specs gaf: Digital IN. ik hoopte dat het miss een buitenlands model was maar de beste man wist mij te vertellen dat de spec's van acer.nl de juiste zijn en dat ze de site snel zullen aanpassen.

Misschien dat ze in duitsland wel leverbaar zijn met DVI?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 07:23

Ben ik volledig mee eens. Ik heb een paar maand geleden ook ff BF2 gespeeld op de 930BF, die ik een maat had aangeraden (wou per sé een TFT). Na een uurtje spelen (zonder op ghosting te letten) merkte ik dat bij het ronddraaien alles de neiging had wat waziger te worden en vond dit redelijk storend. Eens ik dit gemerkt had en erop begon te letten vond ik het alles behalve aangenaam spelen. Toen ik dit aan m'n maat uitlegde begreep hij me echt niet, hij zag het gewoon niet hoe zeer ik hem er ook op wees.

Nog maar eens een bewijs dat ogen verschillend zijn en dat alles afhangt van de persoon zelf.

Ik volg dit topic al sinds deel 9 ofzo denk k en heb nog steeds geen TFT gekocht, m'n 17" CRT is ondertussen zo wazig dat ik amper tekst kan lezen maar aangezien ik hem toch enkel gebruik om te gamen stoort dit niet, al de rest doe ik op m'n laptop. Op m'n werk heb ik een HP1730 en m'n collega 's een HP1740, ik vind deze schermen ideaal voor office werk en dat is op dit moment ook het enigste waar TFT 's aan voldoen... voor mij dan.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 07:23
S2801 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 09:16:
[...]Nederlandse modellen van de acer AL1916WAs hebben geen DVI en geen contrast van 700:1 maar 500:1. De modellen uit andere landen kunnen dit wel hebben volgens acer maar de nederlandse modellen in elk geval niet. :(

Ik heb ook even met een shop gebeld die de monitor aanbood en in de specs gaf: Digital IN. ik hoopte dat het miss een buitenlands model was maar de beste man wist mij te vertellen dat de spec's van acer.nl de juiste zijn en dat ze de site snel zullen aanpassen.

Misschien dat ze in duitsland wel leverbaar zijn met DVI?
Hmmm, lijkt me vrij ongeloofwaardig... een fabrikant gaat toch geen scherm uitbrengen met variabele hardware onder dezelfde modelnaam?? Wel verwonderlijk dat Acer dit zelf beweert. Als het zo is zijn ze goed bezig met nog meer verwarring te creëren bij hun klanten. 8)7

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Acer heeft bij alle 'budget' schermen van hen een asterix staan bij DVI, deze geeft aan dat je moet kijken of de 'local retailer', dus gewoon de verkoper, deze kan leveren. In Nederland is dit kennelijk dus niet zo, zonde.. Het is namelijk wel een mooi scherm ;)

Ik ontvang morgen mijn Fujitsu-Siemens W19-1, ze waren zaterdag al langs geweest maar toen was ik weg.. :( Besteld bij Redcoon.nl voor €212.12 inclusief verzendkosten.. Ik zal hier ook zeggen wat ik ervan vind zodra ik hem goed heb getest, ik heb het beeld bij Mediamarkt gezien (daar was het scherm €300!) en het zag er netjes uit, resolutie van 1440x900, 500:1, 8ms en VGA/DVI. Ik heb het op VGA gezien en vond dit al tamelijk scherp, ik verwacht op DVI dus een haarscherp beeld (uit eerdere ervaringen met andere schermen).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Sp!tF!re schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:16:
Acer heeft bij alle 'budget' schermen van hen een asterix staan bij DVI, deze geeft aan dat je moet kijken of de 'local retailer', dus gewoon de verkoper, deze kan leveren. In Nederland is dit kennelijk dus niet zo, zonde.. Het is namelijk wel een mooi scherm ;)

Ik ontvang morgen mijn Fujitsu-Siemens W19-1, ze waren zaterdag al langs geweest maar toen was ik weg.. :( Besteld bij Redcoon.nl voor €212.12 inclusief verzendkosten.. Ik zal hier ook zeggen wat ik ervan vind zodra ik hem goed heb getest, ik heb het beeld bij Mediamarkt gezien (daar was het scherm €300!) en het zag er netjes uit, resolutie van 1440x900, 500:1, 8ms en VGA/DVI. Ik heb het op VGA gezien en vond dit al tamelijk scherp, ik verwacht op DVI dus een haarscherp beeld (uit eerdere ervaringen met andere schermen).
Das ook een mooie! die had ik nog niet gezien. Ik vind het uiterlijk mooi strak, hetgene wat ik niet zo mooi vind bij de acer is dat de toetsen er aan de onderkant uitsteken en dat er een vouw in de omlijsting zit. Dat maakt het toch wat minder strak.

Graag zie ik je review tegemoet! wil je misschien ook zo vriendelijk zijn om een paar foto's te maken? O+

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Er zijn ook enkele (lovende) reviews op internet te vinden! Mede hierop, en op de MediaMarkt, heb ik mijn beslissing gebaseerd ;) En inderdaad de knoppen aan de zijkant en dergelijke, ik vind het OSD persoonlijk heel fijn (er was geen verkoper, dus even ermee zitten klooien :P )

Ik zal wat foto's maken van het scherm zodra hij binnen is, dit zal pas overmorgen zijn, aangezien hij waarschijnlijk wordt bezorgd als ik aan het werk ben (tot 9 uur), ik wil hem natuurlijk wel daarna aansluiten dus dan zal ik ook een foto in het donker maken.

Het scherm schijnt wel een DVI probleem te hebben, of in ieder geval, hij had er 1, ik weet niet of het is opgelost - lijkt me wel aangezien hij nu ook bij MediaMarkt enzo staan, die zullen zoiets niet willen riskeren. Toendertijd kwam dit vooral voor met de X800 serie van ATi, ik heb zelf de X1800 dus we zullen zien wat er gebeurt.

PS: Als ik het scherm niet mooi vind, kan ik hem terugsturen binnen 14 dagen zonder extra kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Sp!tF!re schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:51:
PS: Als ik het scherm niet mooi vind, kan ik hem terugsturen binnen 14 dagen zonder extra kosten :)
Mag ik vragen waar????

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
www.redcoon.nl

Ik kan het nergens meer vinden.. Ik zweer je dat het erop stond, het komt nu dus neer op 7 dagen bedenktijd (ipv 14 wat er anderhalve week geleden stond)! :) Nuja, er staan slechte reviews bij tweakers.net, maar zelf nog geen problemen mee gehad :) (eerste keer bestellen ging meteen goed, dus dat kwam mooi uit )

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 14-08-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Sp!tF!re schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:23:
www.redcoon.nl

Ik kan het nergens meer vinden.. Ik zweer je dat het erop stond, het komt nu dus neer op 7 dagen bedenktijd (ipv 14 wat er anderhalve week geleden stond)! :) Nuja, er staan slechte reviews bij tweakers.net, maar zelf nog geen problemen mee gehad :) (eerste keer bestellen ging meteen goed, dus dat kwam mooi uit )
Wet kopen op afstand ;)

En hier op de site van redcoon

[ Voor 10% gewijzigd door Marcusso op 14-08-2006 14:26 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat research gedaan maar volgens mij is alle info niet geheel meer up to date (klein beetje)

Waar ik op stuitte. Ik heb een SyncMaster 913n voor me staan van Samsung maar wil een nieuwe Samsung.

In t topic (\[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20) word de Samsung 930BF als een goed TFT omschreven, dat is ook zo een huisgenoot heeft m.

Is de Samsung 940BF niet veel beter (nieuwer):
http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/940bf.asp
http://www.azerty.nl/prod...RMAAL=0&TAB=specificaties

Zit ik hier naar een goed TFTtje te kijken of is deze ook al oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat is wel een redelijke regeling. Meestal zie je dat webshops gewoon tegen beter weten in het ontbindingsrecht uitsluiten voor geopende dozen, iets dat natuurlijk helemaal niet mag. Ik vind dit uitermate schappelijk. Je hoeft zelfs de schade niet te vergoeden voor zover het schade is die ook zou zijn ontstaan als je het produkt in een winkel zou hebben uitgeprobeerd! Dat gaat vrij ver. Ik denk namelijk dat je wel degelijk aansprakelijk bent voor de schade die je veroorzaakt als je in de winkel met je tengels aan het produkt zit op een onrechtmatige manier, maar die schade hoef je vanaf nu bij RedCoon dus niet te vergoeden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij citypc ( computer winkel in groningen )

Zag ik voor € 205 een Captiva E1902 staan.. dat is een 19" breedbeeld scherm.. Alleen via google kwam ik geen enkele review tegen.. Heeft iemand een idee wat voor scherm dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:51:
Bij citypc ( computer winkel in groningen )

Zag ik voor € 205 een Captiva E1902 staan.. dat is een 19" breedbeeld scherm.. Alleen via google kwam ik geen enkele review tegen.. Heeft iemand een idee wat voor scherm dit is?
Voor 218 euro bij redcoon heb je die Fujitsu-Siemens W19-1 (of een Acer 1916Was) waar wel reviews over te vinden zijn. Dus waarom moeilijk doen? ( En een captiva op je bureau zetten ipv een Acer of een Siemens :Y) )

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Om precies te zijn hier ;) Nu bovendien direct leverbaar volgens Redcoon, ik moest er 2 dagen op wachten!

Nog maar 1 dagje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar redcoon zit vast niet in groningen.. en om garantie wil pa hem liever in de buurt kopen ( hij betaald! )

Dus als jullie een mooi alternatief in de buurt van Groningen weten.. Meld het graag! Wou anders die mirai 19" halen.. alleen zit vobis niet meer in Groningen..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Damn, Salland stuurde net een mailtje dat de leverancier pas over een week de 940B kan leveren.Wat is dat toch altijd minder van kopen op afstand, maar afwachten wanneer het komt. Nu mag ik van hun een andere kiezen, maar ik zou niet weten welke, en ook niet zo een behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het begin van het jaar heb ik een tijdje in deze topic reeks meegelopen en uiteindelijk een 970P aangeschaft (ook nog ergens een user review geschreven). Ik ben nog steeds dik tevreden met dit scherm, alleen is er toch een probleem opgedoken waar sommigen al bang voor waren: de poot is lam geworden. Als ik 'm omhoog til zakt ie vanzelf weer een stuk naar beneden.

Ik begrijp niet dat Samsung geen rekening heeft gehouden met zo iets voor de hand liggends, maar goed. Ik heb nog wel garantie maar heb geen zin in al dat gezeik er omheen. Hopen dat je je eigen scherm terug krijgt (zonder dode pixels en geen refurbished shit) en binnen redelijke tijd (goed, heb nog wel een scherm en een lcd tv, maar het blijft irri). Ik zou het dus graag zelf repareren, is dat mogelijk? Iemand enig idee of ik ergens in de poot een schroef aan kan draaien? Voordat ik klepjes der af ga slopen wil ik graag weten of het uberhaupt kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Sinds twee weken de Samsung SyncMaster 940BF 19 inch. Had eerst een Syncmaster 710v 17inch. Deze had veel meer backlight dan de 940BF.Vooral aan de boven en onderzijde vond ik het storend en des te meer valt het mooie egale zwarte scherm nu op. Heb er nog geen spellen mee gespeeld maar dat zal gezien de snelheid (2ms ) ook wel goed gaan.Kleuren zijn helder en ik heb het zelfs flink terug moeten zetten. Scherm was bij Mycom net €300.- en dat is een redelijke prijs voor deze TFT.

ps Afspraak was scherm moest thuis geen enkele pixelfout hebben en als ik niet tevreden was kon ik hem nog dezelfde dag omwisselen of binnen 8 dagen, kosteloos.

_/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door joopata op 15-08-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 15:07
Wie weet of de helpdesk van Samsung weet wat ghosting is? Anders zeg ik dalijk "ja mijn 390BF heeft heel veel last van ghosting" en dan zeggen ze aan de andere kant "ghosting wat?" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik wil donderdag een tft kopen .. ik heb nog 2 vragen

acer al1951 : Contrastverhouding 700:1 en Helderheid 400 cd/m2
sony SDM-HS95PR : Contrastverhouding 580:1 en Helderheid 420 cd/m2

is die acer echt zo veel beter? ik vind de sony kwa design een stuk mooier

een andere vraag .. zijn er nog meer merken buiten sony en acer die gebruik maken van xblack, crystalbright of vergelijkbare technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel een oude 15" crt en wil binnenkort overstappen naar een tft. Weet nog niet 17" of 19". Volg dit topic nu al enige tijd, maar lees veelal over, voor mijn doen dure tft's zoals Samsung930/40 e.d. Wat ik wil met mijn nieuwe tft? Surfen, tekstverwerken en heel af en toe een filmpje, nauwelijks spelletjes.

Nou weet ik dat in principe elke tft misschien wel in aanmerking komt, maar toch ben ik op zoek naar die ene, waar mensen een goede ervaring mee hebben en ehhhh...graag zo cheap mogelijk.
Is een Acer 1716As wat? Of een Philips 170c6?

Dus...wie heeft suggesties? Mag dus ook best een 17" zijn... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:03:
Aan het begin van het jaar heb ik een tijdje in deze topic reeks meegelopen en uiteindelijk een 970P aangeschaft (ook nog ergens een user review geschreven). Ik ben nog steeds dik tevreden met dit scherm, alleen is er toch een probleem opgedoken waar sommigen al bang voor waren: de poot is lam geworden. Als ik 'm omhoog til zakt ie vanzelf weer een stuk naar beneden.

Ik begrijp niet dat Samsung geen rekening heeft gehouden met zo iets voor de hand liggends, maar goed. Ik heb nog wel garantie maar heb geen zin in al dat gezeik er omheen. Hopen dat je je eigen scherm terug krijgt (zonder dode pixels en geen refurbished shit) en binnen redelijke tijd (goed, heb nog wel een scherm en een lcd tv, maar het blijft irri). Ik zou het dus graag zelf repareren, is dat mogelijk? Iemand enig idee of ik ergens in de poot een schroef aan kan draaien? Voordat ik klepjes der af ga slopen wil ik graag weten of het uberhaupt kan :).
Ik heb net als jij hetzelfde probleem. Ik heb er naar gekeken of ik zelf iets kon zien, maar ik zag niks. Geen schroeven die er in de buurt zaten, alleen een raar rubberen lipje, erg klein, en geen beweging in te krijgen. Ik heb nu dus m'n monitor naar Samsung gestuurd, en een leenmonitor gekregen. Ze hadden het over 2 weken reparatietijd. Je krijgt wel een leenmonitor, maar dat is een 15'' 25ms baggerkleurweergave tft-ding :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:08:
[...]

Ik heb net als jij hetzelfde probleem. Ik heb er naar gekeken of ik zelf iets kon zien, maar ik zag niks. Geen schroeven die er in de buurt zaten, alleen een raar rubberen lipje, erg klein, en geen beweging in te krijgen. Ik heb nu dus m'n monitor naar Samsung gestuurd, en een leenmonitor gekregen. Ze hadden het over 2 weken reparatietijd. Je krijgt wel een leenmonitor, maar dat is een 15'' 25ms baggerkleurweergave tft-ding :O
hmm ok, zit dus niks anders op blijkbaar. En dan gebeurt het over een half jaar weer waarschijnlijk :/. Beetje jammer. Thanx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:43:
Heb momenteel een oude 15" crt en wil binnenkort overstappen naar een tft. Weet nog niet 17" of 19". Volg dit topic nu al enige tijd, maar lees veelal over, voor mijn doen dure tft's zoals Samsung930/40 e.d. Wat ik wil met mijn nieuwe tft? Surfen, tekstverwerken en heel af en toe een filmpje, nauwelijks spelletjes.

Nou weet ik dat in principe elke tft misschien wel in aanmerking komt, maar toch ben ik op zoek naar die ene, waar mensen een goede ervaring mee hebben en ehhhh...graag zo cheap mogelijk.

Ik vind Acer een A-- (beetjeB)merk (ojee, dit zal wel flames geven), Philips is vaak wel ok. Tja als jij een niet zo dure Samsung 930 al te duur vindt. Nouja wat jij doet zullen de meesten wel zeggen, alles voldoet. Maar ik heb hetzelfde gebruik als jij , en zit er wel zo een 8 uur per dag achter, dus volgens mij voldoet niet alles. Ik kies zelf voor een samsung 940B, wat jij moet kiezen weet ik niet, denk dat die prijsklasse die jij zit niet slecht is, maar meer kans op dode pixels heeft, goedkopere kast, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen die schemen met 1 a 2 ms eigenlijk ?

Ik had hier laatst iets over gelezen maar kan het artikel niet meer vinden.
Ook hadden deze schermen een groot voordeel tegenover andere schermen.

Wie weet mij hier meer info over te geven ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gepost dat ik opzoek was naar 19" omgeving groningen.. nou die mirai breedbeeld... is tekoop in de stad groningen voor geinstereseerden driebond computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:27:
Ik had gepost dat ik opzoek was naar 19" omgeving groningen.. nou die mirai breedbeeld... is tekoop in de stad groningen voor geinstereseerden driebond computers
Al bij de Media Markt in Groningen geweest? Voor bv de Acer 1916Ws?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:43:

Wat is eigenlijk je Budget?

Ik zou je die Acer 1916W(a)s of de Siemens W19-1 (Van Sp!tf!re) adviseren.

[ Voor 55% gewijzigd door Marcusso op 15-08-2006 19:50 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Heb na lang beraad (met mezelf) uiteindelijk gekozen voor de Samsung 940BW. In de pricewatch heeft ie overal een levertijd van 1-2 weken. Behalve bij alternate. Daar is die op voorraad (de acer-schermpjes ook btw, 1916Wa) Alleen als ik de specs van de Samsung bij Alternate lees, dan kloppen die niet helemaal. 940BW
Waar moet ik nou op afgaan? En als ik em bestel, krijg ik dan wel de 940BW?
Morgen bel ik ze, maar misschien dat iemand hier wat meer over kon vertellen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik had precies hetzelfde met Komplett.nl. Ze hadden precies dezelfde specs neergezet als nu Alternate ze heeft. Maar ik kreeg de 940BW met de juiste specs volgens de Samsung-site. Je mag er gerust van uitgaan dat je de juiste monitor krijgt hoor.... alleen slordig van Alternate! Je zou Alternate kunnen mailen en hun wijzen op de fout. Ik heb dat bij Komplett ook gedaan, hebben ze het half veranderd. Bij de product-omschrijving staat het nog steeds verkeerd en de specificaties kloppen nu wel...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Bij de Mediamarkt nu een 19" widescreen scherm van Haier in de aanbieding voor 199 euro. Dat is niet duur, maar zou het wat zijn? Ik heb even in de winkel gekeken en er draait zo'n stomme screensaver op 1024x768 op alle schermen daar, waardoor je niet kunt zien hoe strak het scherm is. De native resolutie is iets van 1400x900 oid, responstijd 8 ms contrast 700:1 helderheid 350 geloof ik. Het beeld zag er in ieder geval erg helder en contrastrijk uit, beter dan de breedbeeldschermen van Samsung, Acer en Fujitsu Siemens die er stonden.

Iemand die deze Haier toevallig heeft gekocht? Ben wel benieuwd hoe dit scherm is mbt ghosting, donkere games, enz. 199 euro voor zo'n scherm is niet gek maar dan moet het wel wat zijn natuurlijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.