[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Alhoewel ik een hekel heb aan beoordelingen schrijven heb ik toch maar inisitief genomen in de product survey want de ACER AL1951Cs verdient het gewoon :)

http://tweakers.net/productsurvey/136518

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143927

ik ben op zoek naar een goede TFT van rond de 300 euro. Gebruik nu nog een 19 inch CRT. Maar omdat ik een compleet systeem ga bestellen werd het ook wel eens tijd voor een TFT. Na lang zoeken en deze topic vaak gelezen te hebben denk ik dat ik ga voor de Samsung SyncMaster 940BF ga. zeker omdat deze zeer weinig last heeft van ghosting.
Nu wil ik zeker geen miskoop begaan en beeld kwaliteit zeer belangrijk voor me is omdat ik altijd een CRT gewend ben.

Wat doe ik zoal met mijn pc.

- Geregeld gamen, maar dit is zeker niet hoofd functie van het systeem!
- Internetten, msn-en
- Office werk
- Beeld bewerking

Nu is mijn vraag, is dit een goede keuze of kan ik beter een ander TFT overwegen?? 8)7
Graag jullie reacties!! :)

Greetz Christiano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:21
joopata schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 06:39:
Op de site van kieskeurig.nl staat een stukje over de Haier HV-926TB. de laagste prijs is daar €209.-
Je moet hem mooi vinden (ik niet dus ) en hij heeft geen DVI-aansluiting maar voor de rest is de prijs bij mediamarkt natuurlijk niet verkeerd €199.- ,schreef Neoflip. Voor Neoflip, lees eens de artikelen op de site van kieskeurig en je weet weer wat meer. :)
Zal eens kijken ja. Die bij MM heeft trouwens wel DVI (die van 199 euro dus). Enneh S2801, smaken verschillen, ik vind het wel een mooi model persoonlijk, beetje lcd-tv achtig. In het echt ziet ie er ook wel ok uit. Moeilijk zoiets, gelukkig kun je bij mediamarkt iets terugdoen als het niet bevalt dat scheelt natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Amien90 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:21:
ik wil donderdag een tft kopen .. ik heb nog 2 vragen

acer al1951 : Contrastverhouding 700:1 en Helderheid 400 cd/m2
sony SDM-HS95PR : Contrastverhouding 580:1 en Helderheid 420 cd/m2

is die acer echt zo veel beter? ik vind de sony kwa design een stuk mooier

een andere vraag .. zijn er nog meer merken buiten sony en acer die gebruik maken van xblack, crystalbright of vergelijkbare technologie
hey weet je al of je de sony neemt of juist de andere? wantik zit duz te twijfelen of ik de sony SDM-HX95 moet nemen, omdat hij misschien weer te oud is qua specs.

Ik zoek namelijk een goede tft voor grafischwerk, maar het moet ook wel een beetje ene mooi design zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 143927 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:52:
Wat doe ik zoal met mijn pc.

- Geregeld gamen, maar dit is zeker niet hoofd functie van het systeem!
- Internetten, msn-en
- Office werk
- Beeld bewerking

Nu is mijn vraag, is dit een goede keuze of kan ik beter een ander TFT overwegen?? 8)7
Graag jullie reacties!! :)

Greetz Christiano
Denk dat je dan gewoon moet kijken naar een fatsoenlijke PVA/MVA TFT en niet naar die 940BF. Als gamen niet je hoofdfunctie is dan denk ik dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Als je officewerk doet en veel stilstaand beeld (fotobewerking o.i.d.) gebruikt, dan lijkt me dat je je kunt gaan ergeren aan de kleinere kijkhoek en de mindere kleuren van een TN-paneel als die Samsung.

Genoeg tips in dit topic, kijk ook eens bij de startpost. Of het je voor 300 euro lukt is echter de vraag. :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:01
Neoflip schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:35:
[...]

gelukkig kun je bij mediamarkt iets terugdoen als het niet bevalt dat scheelt natuurlijk wel.
Dat kan bij een internet winkel ook, maar is alleen wat omslachtiger.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:42

ChUcKiE

Dus........

Ik heb nog geen tijd gehad om alle pagina';s in dit topic en de vorige topics door te lezen, maar ik heb een paar vragen over verschillen tussen de diverse widescreen monitoren (info van Mycom site):

Goedkope reeks (Mira/Videoseven etc.)
Merk MIRAI
Type DML-519W100
Scherm grootte 19 inch
Beeldformaat 16:10
Response tijd 8 ms
Resolutie 1440 x 900
Inkijkhoek h 150 - v 130
Helderheid 300 cd/m2
Contrast verhouding 500:1
Scanfrequentie horziontaal max 50 kHz
Scanfrequentie verticaal max 60 Hz
Ingebouwde speakers Ja
Vermogen speakers 4 watt
Auto-adjust Ja
Automatische helderheid Nee
Automatische power-off Nee
DVI-D 1x
D-sub 1x
Hoofdtelefoon aansluiting Nee
USB-hub Nee
Energieverbruik 43 Watt
Energieverbruik standby 2 Watt
Powermanagement Ja
Hoogte 377 mm
Breedte 464 mm
Diepte 192 mm
Gewicht 4,6 kg
VESA bevestiging 100 mm
Kleur Zilver

LG L194WT:
Merk LG Electronics
Type L194WT-SF
Scherm grootte 19 inch
Beeldformaat 16:10
Response tijd 5 ms
Resolutie 1440 x 900
Inkijkhoek h 160 - v 160
Helderheid 300 cd/m2
Contrast verhouding 2000:1
Scanfrequentie horziontaal max 83 kHz
Scanfrequentie verticaal max 75 Hz
Ingebouwde speakers Nee
Auto-adjust Nee
DVI-D 1x
D-sub 1x
USB-hub Nee
Energieverbruik 34 Watt
Energieverbruik standby 1 Watt
Powermanagement Nee
Hoogte 370 mm
Breedte 435 mm
Diepte 226 mm Meters
Gewicht 36 kg
VESA bevestiging 75 mm
Kleur Zilver

Samsung 940BW
Merk Samsung
Type 940BW
Scherm grootte 19 inch
Response tijd 4 ms
Resolutie 1440 x 900
Inkijkhoek h 160 - v 160
Helderheid 300 cd/m2
Contrast verhouding 500:1
Scanfrequentie horziontaal max 81 kHz
Scanfrequentie verticaal max 75 Hz
Ingebouwde speakers Nee
Auto-adjust Nee
DVI-D 1x
D-sub 1x
USB-hub Nee
Energieverbruik 42 Watt
Powermanagement Nee
Hoogte 327 mm
Breedte 439 mm
Diepte 200 mm
Gewicht 56 kg
VESA bevestiging 75 mm
Kleur Zilver/Zwart

Nu denk ik dat er uberhaupt bij de productomschrijvingen een aantal zaken zijn die niet kloppen (auto-adjust heeft volgens mij elke samsung al).

Wat mij met name opvalt, is het LG scherm:
Contrast verhouding 2000:1
Energieverbruik 34 Watt
Vergelijkbare snelheid als de Samsung, verelijkbare prijs.

Met name die contrastverhouding wat kan hier iemand over zeggen in vergelijking met andere schermen? Scheelt het echt veel? Qua prijzen scheelt het maximaal iets van 35 euro.
Iemand tips of ideeen over specifiek deze drie monitoren?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Een contrastverhouding van 2000:1 ? Net als de brightness is het contrast nu niet iets waar je tekort aan hebt bij TFT's, ze zijn juist eerder 'completely delerious' om met BeHardware te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184245

nare man schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:18:
Een contrastverhouding van 2000:1 ? Net als de brightness is het contrast nu niet iets waar je tekort aan hebt bij TFT's, ze zijn juist eerder 'completely delerious' om met BeHardware te spreken.
Nare man, heb je de eizo wel eens overwogen? Jij als kritische consument :P
Ik heb ze zelf nog niet irl gezien dat ik me ervan bewust ben helaas. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143927

nare man schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:08:
[...]

Denk dat je dan gewoon moet kijken naar een fatsoenlijke PVA/MVA TFT en niet naar die 940BF. Als gamen niet je hoofdfunctie is dan denk ik dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Als je officewerk doet en veel stilstaand beeld (fotobewerking o.i.d.) gebruikt, dan lijkt me dat je je kunt gaan ergeren aan de kleinere kijkhoek en de mindere kleuren van een TN-paneel als die Samsung.

Genoeg tips in dit topic, kijk ook eens bij de startpost. Of het je voor 300 euro lukt is echter de vraag. :)
Dat is dus zeer moeilijk, ik hoef zeker niet een full game monitor te hebben, vind het ook belangrijk dat het beeld strak is. Ik zoek dus een monitor die tussen gamen en office werk in ligt. Maar als ik zoek naar een geschikte monitor komt het allemaal op 400 euro of meer Zie Viewsonic VP930/ Samsung 970B. Dat is mij iets te veel, zoek gewoon een degelijk TFT die geschikt is voor gamen en office werk. Iemand advies?

Zit al sterk erover na tedenken om mijn huidige CRT te houden, als ik sommige reacties lees die over gestapt zijn op TFT. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:19
Anoniem: 143927 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Dat is dus zeer moeilijk, ik hoef zeker niet een full game monitor te hebben, vind het ook belangrijk dat het beeld strak is. Ik zoek dus een monitor die tussen gamen en office werk in ligt. Maar als ik zoek naar een geschikte monitor komt het allemaal op 400 euro of meer Zie Viewsonic VP930/ Samsung 970B. Dat is mij iets te veel, zoek gewoon een degelijk TFT die geschikt is voor gamen en office werk. Iemand advies?

Zit al sterk erover na tedenken om mijn huidige CRT te houden, als ik sommige reacties lees die over gestapt zijn op TFT. :X
Yup het is allemaal een geldkwestie. Ik heb vandaag me 940B binnengekregen, een TN scherm voor minder dan 300, en me oude iiyama vmp452 geeft mooiere kleuren. Maarja wat doe je eraan, zal erwel mee moeten leren leven, 400 uitgeven zat er ook bij mij niet in. Gelukkig geen dooie pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:51
Bij mij dus hetzelfde geval met mijn W19-1 van Fujitsu... Ik zal echt zo snel mogelijk die review schrijven, maar heb vandaag vooral dingen getest enzo :) Beetje filmpjes, games enzo!

In het kort:

Wat is een widescreen toch goddelijk zeg, ik programmeer graag en god wat is dit fijn! Eindelijk wat langere lines, zonder teveel enters en dergelijke waardoor het ook minder overzichtelijk wordt! Ik had eerst namelijk een 17" CRT, waar ik later een 15" TFT had (zelfde resoluties dus: 1024x768) in bruikleen om te kijken of ik TFT wel wat vond..

Ik heb brightness en contrast licht aangepast in ATi Tray Tools (respectievelijk -6 en 4 als ik mij niet vergis), zodat de kleurweergave een stuk beter is! Ik kan hier goed mee overweg, ook voor Photoshop aangezien ik dit meer hobby/semi-professioneel gebruik. Het scherm heeft een betere kleurweergave als die van mijn vader, die een Lifetec 15" heeft, 5 jaar geleden gekocht bij de Aldi als ik mij niet vergis.

Het DVI geeft geen problemen bij mij, gewoon haarscherp beeld! Zelfde als bij de kleurweergave een veel scherper beeld als bij de Lifetec 15" :) Ik bemerk ook absoluut geen ghosting, als ik bijvoorbeeld met mijn muis snel over het bureaublad gaat (hier merk je het vaak al mee is mijn ervaring).

Beoordeling (in vergelijking tot schermen in dezelfde prijscategorie):
4.5 uit 5

Conclusie:
Zoek je een mooi scherm, met DVI en VGA, en dan ook nog eens breedbeeld?! Dan zou ik absoluut voor dit scherm gaan, in vergelijking tot andere schermen in deze prijsklasse, bij www.redcoon.nl te kopen voor €212.12, inclusief verzendkosten dus dan sturen ze het scherm naar je op zodra ze het geld hebben ontvangen! Ervaring bij deze winkel is ook positief, maar daar gaat deze review niet over.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Maar wat zou dat scherm dan schelen qua kwaliteit met de LG en de samsung breedbeeldschermen die zo'n 30 euro duurder zijn?
Kan iemand uit ervaring een verschil aangeven als die er zijn? Zou het achteraf zo jammer vinden als er zoveel verschil in zit voor die 30 euro.

Zit nu trouwens achter een Compaq 1520 TFt en die vind ik al haast goed genoeg :) Zelfs hierop merk ik geen ghosting bij ET (enige dat ik speel). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Heb met alternate gesproken en de specs van de 940bw kloppen niet, heb em besteld. Als ik em heb komt er een review van, die mist nog op de frontpage.
Alleen....ik ben pas zaterdag weer thuis overdag. Alternate daarover gesproken en die zeiden dat als ik em vandaag zou bestellen, en een opmerking zou plaatsen dat ik em zaterdag pas kan ontvangen, dat zij ervoor zouden zorgen dat juist dan geleverd wordt.
Ik krijg nu een bevestiging dat ie al verzonden is, en dat de tpg em in ontvangst heeft genomen.
Dat betekent dus: levering op donderdag en vrijdag, en dan kan ik em zaterdag ophalen. Maar ik heb geen auto en heb dat juist aangegeven van tevoren.
Heb ze net hierover gemaild, ik wacht af..........

PSN: djmurcielago

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 09:36
nare man schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:18:
Als het echte contrast van het paneel 2000:1 zou zijn dan zou het mooi zijn, maar dit lijkt me eerder een dynamisch contrast...(zie startpost).

De vakanties zijn trouwens voorlopig weer voorbij, dus ik kan het volgende deel wel weer posten.

• nare man
Anoniem: 184245 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:33:
[...]

Nare man, heb je de eizo wel eens overwogen? Jij als kritische consument :P
Ik heb ze zelf nog niet irl gezien dat ik me ervan bewust ben helaas. 8)
Je bedoelt neem ik aan de Flexscan S1931? Ja, die heb ik overwogen, maar hij had voor mij een aantal grote nadelen, waarvan de belangrijkste de afwezigheid is van een 'echte' pixelgarantie zoals Viewsonic die op de P-modellen biedt. Ik geloof niet dat Eizo op afspraak on-site bij je langskomt om de monitor om te ruilen ook al zit er maar één defecte subpixel in, dat doet Viewsonic dus wel.

Verder is de Eizo ook 8 ms g2g (ik vermoed dat b2b dus tussen de 16 en 25 ms ligt zoals bij de snelste overdrive PVA/MVA-panelen op dit moment). Dat voor serieus gamen onvoldoende. Verder zijn er nog geen reviews van (tenminste niet toen ik een TFT wilde kopen) en dat is toch wel belangrijk, dingen als bleeding of een slecht geïmplementeerde overdrive (overshoot) zie je niet terug in de papieren specificaties.

Als kritische consument heb ik dus besloten om een Viewsonic P227fB 21" CRT te kopen :P
Christiano!! schreef:
Zit al sterk erover na tedenken om mijn huidige CRT te houden, als ik sommige reacties lees die over gestapt zijn op TFT :X
Ja, maar houd wel in de gaten dat lang niet iedereen dat vindt. Het hangt ook maar net van de reden af waarom je je CRT wilt vervangen. Wil je je CRT vervangen omdat je 'iets nieuws en plats' wilt, dan kun je met een TFT moeilijk de fout ingaan en als je alleen officewerk doet en een beetje surft maakt het ook weinig uit. Heb je een belabberd slechte oude CRT met kogelronde beeldbuis op 60 Hz, dan zal vrijwel elke TFT een verademing voor je zijn.

Heb je bewust nog steeds een CRT omdat je geen compromissen wilt sluiten wbt. snelheid, kijkhoek en afwezigheid van overshoot/lag/artifacts/bleeding/etc. dan kun je op dit moment, bij de huidige stand van techniek, misschien beter gewoon geen TFT kopen, inderdaad.

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 17-08-2006 09:30 ]

Anoniem: 185189

Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart (€ 281,96)
http://www.azerty.nl/prod...RMAAL=0&TAB=specificaties

Samsung 205BW, 20.1 inch, Zilver en zwart (€ 309,50)
http://www.azerty.nl/prod...RMAAL=0&TAB=specificaties

Er word een beetje op gegamed en foto en videobewerking. Als je zou mogen kiezen tussen de bovenste 2 TFTs, welke is dat dan? en waarom?

Of word er iets anders aangeraden?

Anoniem: 168020

Momenteel werk ik op een CRT van Iiyama (Vision M. Pro 455 dacht ik), deze heeft een platte beeldbuis en draait op een resolutie van 1152 x 864 op 100 Hz bij me.

Ik vind dit een prachtig scherm maar mede door de enorme plaats dat deze monitor inneemt en het feit dat een TFT steeds een stabieler beeld geeft (beter voor de ogen) overweeg ik om mij een Samsung 203B aan te schaffen.
Nu vroeg ik mij af of ik mijn oude Iiyama CRT zou kunnen gebruiken op mijn backup PC'tje (een IBM PIII 933Mhz) met een onboard graka op het mobo...?
Gaat deze een 19" CRT met hoge resolutie & refresh rate aankunnen (1152 x 864 op 100 Hz ), of wat zouden jullie aanraden.
Die CRT is nog te goed om gewoon stof te laten vangen, vandaar mijn vraag. Anderzijds komt die CRT niet meer tot zijn recht, als ik hem op 1024 x 768 op bvb 85 Hz laat draaien...
Dan flikkeren mijn ogen er bijna uit...

Iemand suggesties, ik vond dit antwoord op mijn vraag niet echt terug in de FAQ's...?

Bedankt!

• nare man
1024 x 768 op 85 Hz moet toch goed bruikbaar zijn. Het lijkt me bijzonder sterk dat je daar nog echt extreem last hebt van flikkeringen, tenzij die monitor gewoon gaar is. Als-ie 100 Hz aankan bij 1152 x 864 dan moet 120 Hz bij 1024 x 768 ook geen probleem zijn lijkt me. De onboard videokaart moet dat dan inderdaad wel aankunnen maar dat zal wel loslopen, de meeste moderne RAMDACs hebben wel genoeg in huis om een beetje fatsoenlijke refresh rates aan de monitor aan te bieden, maar dat kun je zelf opzoeken in de documentatie.

Heb je die niet, dan kun je even proberen een scherm op die onboard kaart aan te sluiten, en dan bij de Windows beeldschermeigenschappen het vinkje 'Hide modes that this monitor cannot display' uit te vinken. Dan zie je een lijst met resoluties en refresh rates die hij kan aanbieden ongeacht de vraag of de monitor dat ook kan.

Overigens is een TFT voornamelijk prettiger voor de ogen (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn), de vraag is maar ten zeerste is hij ook beter is. Ook CRT-monitoren voldoen al jarenlang aan strenge eisen wbt. straling en oogvermoeidheid.

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 17-08-2006 11:33 ]

Anoniem: 168020

nare man schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:32:
1024 x 768 op 85 Hz moet toch goed bruikbaar zijn. Het lijkt me bijzonder sterk dat je daar nog echt extreem last hebt van flikkeringen, tenzij die monitor gewoon gaar is. Als-ie 100 Hz aankan bij 1152 x 864 dan moet 120 Hz bij 1024 x 768 ook geen probleem zijn lijkt me. De onboard videokaart moet dat dan inderdaad wel aankunnen maar dat zal wel loslopen, de meeste moderne RAMDACs hebben wel genoeg in huis om een beetje fatsoenlijke refresh rates aan de monitor aan te bieden, maar dat kun je zelf opzoeken in de documentatie.

Heb je die niet, dan kun je even proberen een scherm op die onboard kaart aan te sluiten, en dan bij de Windows beeldschermeigenschappen het vinkje 'Hide modes that this monitor cannot display' uit te vinken. Dan zie je een lijst met resoluties en refresh rates die hij kan aanbieden ongeacht de vraag of de monitor dat ook kan.

Overigens is een TFT voornamelijk prettiger voor de ogen (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn), de vraag is maar ten zeerste is hij ook beter is. Ook CRT-monitoren voldoen al jarenlang aan strenge eisen wbt. straling en oogvermoeidheid.
Ik denk/hoop dat jij het helemaal juist hebt.
Op 85 Hertz flikkert het beeld niet, er is echter wel een groot verschil als ik het maar op 75 Hertz zou zetten...
Ik vermoed dat de CRT op een lagere resolutie (1024 x 768) tot minstens 120 Hz kan, heb die vroeger nog gedraaid.

Ivm met dat uitvinken van die optie, daar had ik nog niet aan gedacht...
Hopelijk kan hij nog wat hoger dan 1024 x 768 op 85 Hz zodat ik die CRT nog goed, volwaardig kan gebruiken...

Bedankt voor de nuttige reply!

• nare man
Nouja, ik ben niet zo dom om te beweren dat je op een bepaalde resolutie en een bepaalde refresh rate geen flikkering o.i.d. zou kunnen zien. Ik kan niet zo goed tegen mensen die voor mij denken te kunnen bepalen wat ik wel of niet zou kunnen/moeten horen of zien :P

Of die monitor op die onboard kaart werkt hangt ook van de kwaliteit af. In principe zal dat ding wel 100 Hz aankunnen als-ie een beetje recent is, dat kunnen de meeste RAMDACs wel aan. De vraag is alleen of de kwaliteit in 2D ook zodanig is dat de letters op die resolutie nog een beetje leesbaar zijn en dat is een kwestie van uitproberen.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik heb mijn 940BW eindelijk binnen, geen dode pixels en haast geen backlight leakage.
Maar natuurlijk kan het nooit gewoon goed zijn.

Het probleem is dat het bovenin donkerder is dan onderin.
Dus onderin is het licht oranje en bovenin donkeroranje :X
Heb al met Samsung gebeld, wordt binnen 48uur omgeruild, maar Eurmaxi zegt dus nu dat mijn pixelgarantie dan vervalt :|

Echt geniaal.

www.ping-win.nl

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 12:57
Aubergine schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57:
Wie weet of de helpdesk van Samsung weet wat ghosting is? Anders zeg ik dalijk "ja mijn 390BF heeft heel veel last van ghosting" en dan zeggen ze aan de andere kant "ghosting wat?" :p
*bump*

• Marcusso
Gewoon bellen en je merkt het wel zou ik zeggen :+

No Shame, only Fame!

• nare man
Rye schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:24:
Ik heb mijn 940BW eindelijk binnen, geen dode pixels en haast geen backlight leakage.
Maar natuurlijk kan het nooit gewoon goed zijn.

Het probleem is dat het bovenin donkerder is dan onderin.
Dus onderin is het licht oranje en bovenin donkeroranje :X
Heb al met Samsung gebeld, wordt binnen 48uur omgeruild, maar Eurmaxi zegt dus nu dat mijn pixelgarantie dan vervalt :|

Echt geniaal.
Er staat mij ergens vaag iets van bij dat dat vaker voorkomt. Kun je het niet helemaal via Euromaxi spelen? Lijkt me dat zij ook wel erkennen dat dat een fout is, of niet? Beetje achterlijk dat die pixelgarantie dan vervalt. Dat zou dus betekenen dat je pixelgarantie hebt op een monitor die dode pixels heeft, maar dat als je een ander probleem met je monitor hebt, je in feite die garantie voor de kat zijn kut hebt gekocht. Wat een slechte zaak zeg, ik zou er gewoon over gaan zeuren.

• Sjah
Nou, wel ff wennen aan die TFT, dat komt vooral omdat me CRT ernaast staat in dual-monitor. Het verschil in brightness was niet leuk meer, maar teruggeschroeft op de Samsung naar 27, en nog is de TFT witter/feller dan de CRT. Maarja die CRT is te mooi om niet ernaast te zetten voor dual draaien.

edit: net magictune installed, en daar zat een mooi internetsetting bij, nu ben ik wel tevreden over de lichtintensiteit. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 17-08-2006 17:20 ]

Anoniem: 123686

Ik ga mijn monitor verkopen op marktplaats/speurders, wat zou ik er nog voor kunnen vragen??
Het gaat om een Viewsonic VP912s van net 2jaar oud, géén beschadigingen en alle kabels, boekjes en cd's.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-katalog.kiev.ua/jpg_zoom1/42265.jpg

Of 1 van jullie moet geinteresseerd zijn?! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 17-08-2006 21:27 ]

• Sjah
gewoon onder bieden op marktplaats zetten, met een minimumprijs waarvoor je het wel wilt doen.

• Sjah
Een 940B review hiero, dus niet de 940BF , maar de B, een TN 8ms scherm.Samsung verkoopt deze onder de businesslijn

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Iiyama VMP 452, die er nog steeds naast staat, en een trinitron is, die blinken uit in kleur. De kleuren zijn glansrijker van de CRT, dieper. Allebei mooie monitoren, maar de vraag is maar hoelang de Iiyama nog in leven blijft, ook al 5 jaar oud. Ook vind ik de CRT iets rustiger om naar te kijken.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?):
Geen pixelgarantie, maar had geen dode pixels. Bleeding aan de bovenkant, maar erg weinig, niet storend. De grootste bijzonderheid is dat dit een in hoogte verstelbaar scherm is, en kantelbaar, dat kom je niet veel tegen in deze prijsklasse, daarom koos ik hem ook.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?):
Minder, maar niet slecht, maar minder levendig zeg maar.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):
prima, alleen merk ik de ghosting zonder meer in het scrollen op internet, dat kende ik al van een 40ms scherm, had gehoopt dat dat bij een 8ms scherm niet meer het geval was.
In films zie je het wel bij bepaalde bewegende scenes. ;) Games niet grondig getest, maar Flatout2 liep mooi.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?):
Het wit is witter dan nodig is, het zwart is minder zwart dan echt wenselijk. Maar goed genoeg. Wel lopen spelen met de instellingen, Magictune, een Samsungfeature, is dan best handig.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant):
Kijkhoek is voldoende voor me, zit er niet helemaal opzij van, dus dan ben je al redelijk snel tevreden.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking ):
Niet slecht, maar ook weer niet dat ik ondersteboven val van verbazing over de stevigheid. Het voldoet.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen:
Verstelbare voet, pivot mogelijkheid
DVI aansluting

nadelen:
kleur minder relaxed dan op een goeie CRT (een vmp452 is een goeie CRT)

Bottomline: als je een verstelbaar scherm zoekt onder de (nu) 280€ neem deze dan in overweging, is vaste voet ook goed, kijk dan verder(snellere responsetijd is dan voor hetzelfde geld te krijgen).

nare man schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:27:
[...]

Je bedoelt neem ik aan de Flexscan S1931? Ja, die heb ik overwogen, maar hij had voor mij een aantal grote nadelen, waarvan de belangrijkste de afwezigheid is van een 'echte' pixelgarantie zoals Viewsonic die op de P-modellen biedt. Ik geloof niet dat Eizo op afspraak on-site bij je langskomt om de monitor om te ruilen ook al zit er maar één defecte subpixel in, dat doet Viewsonic dus wel.

Verder is de Eizo ook 8 ms g2g (ik vermoed dat b2b dus tussen de 16 en 25 ms ligt zoals bij de snelste overdrive PVA/MVA-panelen op dit moment). Dat voor serieus gamen onvoldoende. Verder zijn er nog geen reviews van (tenminste niet toen ik een TFT wilde kopen) en dat is toch wel belangrijk, dingen als bleeding of een slecht geïmplementeerde overdrive (overshoot) zie je niet terug in de papieren specificaties.

Als kritische consument heb ik dus besloten om een Viewsonic P227fB 21" CRT te kopen :P

[...]

Ja, maar houd wel in de gaten dat lang niet iedereen dat vindt. Het hangt ook maar net van de reden af waarom je je CRT wilt vervangen. Wil je je CRT vervangen omdat je 'iets nieuws en plats' wilt, dan kun je met een TFT moeilijk de fout ingaan en als je alleen officewerk doet en een beetje surft maakt het ook weinig uit. Heb je een belabberd slechte oude CRT met kogelronde beeldbuis op 60 Hz, dan zal vrijwel elke TFT een verademing voor je zijn.

Heb je bewust nog steeds een CRT omdat je geen compromissen wilt sluiten wbt. snelheid, kijkhoek en afwezigheid van overshoot/lag/artifacts/bleeding/etc. dan kun je op dit moment, bij de huidige stand van techniek, misschien beter gewoon geen TFT kopen, inderdaad.
Ik ben redelijk kritisch maar de voordelen van lichtgewicht en rustig beeld onder kantoortoepassingen spreken me ook erg aan. Zit nog in dubio |:( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjah schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:07:
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen):
prima, alleen merk ik de ghosting zonder meer in het scrollen op internet, dat kende ik al van een 40ms scherm, had gehoopt dat dat bij een 8ms scherm niet meer het geval was.
In films zie je het wel bij bepaalde bewegende scenes. ;) Games niet grondig getest, maar Flatout2 liep mooi..
Ghosting tijdens scrollen kun je wel vaak verhelpen door gewoon smooth scrolling uit te zetten. Ik zit op mijn werk op een wat oudere Dell 25 ms PVA te werken en daar merk ik eigenlijk niks van ghosting tijdens het scrollen, mits ik smooth scrolling maar uitzet. Da's toch een gruwelijk irritante manier van scrollen dus dat moet je sowieso doen :P
tweak2006 schreef:
Ik ben redelijk kritisch maar de voordelen van lichtgewicht en rustig beeld onder kantoortoepassingen spreken me ook erg aan.
Lichtgewicht zal ik niet ontkennen. Ik zie er nu al tegenop een doos van een halve kuub en bijna dertig kg in ontvangst te moeten nemen :D

Maar het is natuurlijk niet zo dat bij kantoortoepassingen een TFT per definitie fijner werkt. Ik vond op mijn VP930 de letters gewoon té scherp. Dat wordt door CRT-adepts ook wel vaker als voordeel aangevoerd, CRTs kennen in feite (gewoon door hun manier van projecteren) een soort 'natuurlijke smoothing' waardoor letters er altijd net wat zachter uitzien. Dat gaat ook wel ten koste van detail, maar bij grote schermen blijft dat wel binnen de perken. Ook bij gamen vind ik dat je vaak net iets teveel 'jaggies' ziet. Dan kun je zeggen dat je AA aan moet zetten, maar als je niet een geweldig snelle videokaart hebt wordt dat weer een probleem :P

[ Voor 36% gewijzigd door nare man op 18-08-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik zie trouwens dat de L204WT, 20"breedbeeld nu rond de 282 euro zit, terwijl de 19" versie daar maar 60 euro onder zit.

Ik denk dat ik dan toch maar voor de 20"breedbeeld ga! iemand dit zo ook al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 09:36
nare man schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:24:
Maar het is natuurlijk niet zo dat bij kantoortoepassingen een TFT per definitie fijner werkt. Ik vond op mijn VP930 de letters gewoon té scherp. Dat wordt door CRT-adepts ook wel vaker als voordeel aangevoerd, CRTs kennen in feite (gewoon door hun manier van projecteren) een soort 'natuurlijke smoothing' waardoor letters er altijd net wat zachter uitzien. Dat gaat ook wel ten koste van detail, maar bij grote schermen blijft dat wel binnen de perken. Ook bij gamen vind ik dat je vaak net iets teveel 'jaggies' ziet. Dan kun je zeggen dat je AA aan moet zetten, maar als je niet een geweldig snelle videokaart hebt wordt dat weer een probleem :P
Heb je wel eens geprobeerd om op de niet-vative resolutie te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nare man schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:24:
[...]

Ghosting tijdens scrollen kun je wel vaak verhelpen door gewoon smooth scrolling uit te zetten. Ik zit op mijn werk op een wat oudere Dell 25 ms PVA te werken en daar merk ik eigenlijk niks van ghosting tijdens het scrollen, mits ik smooth scrolling maar uitzet. Da's toch een gruwelijk irritante manier van scrollen dus dat moet je sowieso doen :P
Je hebt gelijk, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
n-i-x schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:27:
[...]

Heb je wel eens geprobeerd om op de niet-vative resolutie te werken?
Ja. Dat was niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 27-06 10:03
ik heb sinds gisteren een 940BF, heerlijk beeldscherm _/-\o_

maar kwam er achter dat hij draaide op 60 Hertz, kon 75 Hertz niet aanklikken.
pas wanneer ik vinkje weghaalde bij 'Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven' :?

wanneer ik em op 75 Hertz zet, kan ik mijn resolutie ineens veel hoger instellen. 1600*1200 en zelfs nog hoger...

is 't erg als ik em op 75 Hertz laat en op 1280*1024 zet????

kon dit niet op internet vinden, vandaar mijn vraag hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Nou, het is heel simpel..

Het vinkje wat jij hebt weggehaald zorgt ervoor dat jij alle mogelijke resoluties en aantal hertz ziet, ook als jou beeldscherm die niet aankan. Het aantal Hertz maakt naar mijn weten in een TFT scherm echter niet uit, ik zou hem dus gewoon op 1280x1024 @ 60Hz draaien, het verschil zul je niet zien.

Mijn scherm draait op 1440x900 @ 59Hz (zeg maar 60Hz), bij een CRT had ik hier last van, maar bij een TFT niet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De kenners raden toch 60 aan, geen 70/75? Bij mijn 940B zie ik ook alleen 60 staan, ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 27-06 10:03
ok, maar toch raar. op de doos/internet staat dat ie gewoon 1280*1024 op 75 Hertz aankan.
vandaar mijn vraag.

bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Spitifre, wil je misschien zo vriendelijk zijn om nog enkele foto's van je nieuwe aanwinst te plaatsen?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik wilde er vandaag mee bezig.. Ik moet foto's in het donker maken (mijn computerkast is nu ook af, dus die moet ook even foto's hebben met verlichting aan) dus ik zal zo even een statiefje pakken :)

Als jullie eventjes geduld hebben zijn ze er over ongeveer 10 minuten (schat ik). Ik ben ze nu namelijk aan het maken :)

Fotoshoot:
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/5460/p1010026ss6.th.jpg
Guild Wars - Begin pagina

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5738/p1010029qy6.th.jpg
Guild Wars - Characters (Foto is net iets verkeerd ingesteld, in het echt niet zulke harde kleuren bij deze monk)

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8427/p1010031aj8.th.jpg

Lord of the Rings - Lichtelijk bewogen, geen zin om hem opnieuw te maken (spullen al opgeruimd)

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1539/p1010032wv2.th.jpg
Lion King - Donkere scène

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/7523/p1010033nl8.th.jpg
Lion King - Lichte scène (zelfde fragment, jammer genoeg een verkeerde focus!)

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3398/p1010022ls7.th.jpg
Bureaublad

Ik hoop dat dit genoeg foto's zijn, als iemand nog bepaalde foto's wil hebben, zeg dat dan en ik zal kijken wat ik kan doen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Arjan90 op 18-08-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjah schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:33:
De kenners raden toch 60 aan, geen 70/75? Bij mijn 940B zie ik ook alleen 60 staan, ik vind het prima zo.
Oh, raden 'de kenners' dat aan? Ik heb altijd begrepen dat een TFT-scherm gewoon een volledige sync heeft op de refresh rate van de videokaart. Dat wil dus zeggen dat het beeld zestig keer per seconde volledig wordt ververst, dan wel vijfenzeventig keer als je daarvoor kiest. De kritiek die je ook wel hoort is dan ook dat je op een TFT nooit meer dan 75 frames kunt weergeven waardoor-ie dus voor echt snel gamen niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik heb dat ook maar ergens in dit topic opgevangen hoor, weet er het fijne niet van. Iemand die meer weet, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Sp!tF!re schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:52:

Ik hoop dat dit genoeg foto's zijn, als iemand nog bepaalde foto's wil hebben, zeg dat dan en ik zal kijken wat ik kan doen :)
Bedankt! graag zou ik nog 1 foto zien van je bureaublad op 1440x900. Dan ben ik weer gelukkig ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Wat een ruimte!

Hier is ie voor je (zonder statief gemaakt, dus gewoon met me ellebogen als statief :P )
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/3398/p1010022ls7.th.jpg

Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Afgelopen zaterdag bij iComputers de Belinea 101920 besteld. Maandag mailtje terug met de melding dat het nog even kon duren voordat de monitor verzonden was. Na een mailtje teruggestuurd te hebben, kwam eindelijk een antwoord met de reden hiervan: De leverancier zou ze ineens niet meer hebben. Twee dagen later nog maar gemaild en gisteren zouden ze weten wat het zou worden. Heb alleen nog steeds geen antwoord gekregen.

Dikke minpunt van mij kant. Als je een product niet binnen 1 tot 5 dagen kan leveren, dan moet je dat ook niet op je site zetten... Ik wacht nog eventjes af en als het ding niet binnen afzienbare tijd verzonden wordt, dan bestel ik hem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184882

Leuke foto's Spitfire! Ik heb afgelopen zaterdag de HP Pavilion W19 besteld, heeft precies dezelfde specs als de fujitsu van jou. Hou zou dinsdag komen maar nu kreeg ik een mailtje dat hij er pas 19 september is :(. Die cancel ik dus mooi en maar even kijken of ze hier ergens in de buurt nog de HP hebben en anders ga ik ook voor die fujitsu want die is wel direct leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 08:36
goede reden om geen 940BF te kopen terwijl hij maar 1 euro duurder is dan 930BF op de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja, sommigen vinden de 930bf beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit nog te twijfelen
vision geval - kosten 350 (pva/mva scherm, gamebaar)
930bf - gamebaar maar kutkleuren (als je zelfs niet kan zien welke mailtjes zijn gelezen en welke niet is het eigenlijk wel een klotescherm is het niet! zie review @ tweakers)
eizo s1910 / s1931 - kosten 525 (pva/mva scherm, gamebaar). goede kleuren, wel erg prijzig. bijkomend voordeel: 5 jaar on-site garantie en je krijgt een ruilmonitor als hij wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog eens verder gekeken. Uiteindelijk besloten om een low-end game tft aan te schaffen (samsung 920N). Is nog niet de helft van een EIZO. Kan over 2 jaar dus weer een nieuw model kopen voor hetzelfde geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is de "Samsung SyncMaster 920N" nog een goede TFT?
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet en gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r00t schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:38:
Is de "Samsung SyncMaster 920N" nog een goede TFT?
Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet en gamen...
zie de gebruiekrsreview @ tweakers...
8 ms is ok voor gamen, ik geloof niet dat je als je ermee speelt veel verschil merkt met de relatief veel duurdere 4 ms schermen :) daarom heb ik hem maar gekozen... omdat ie retecheap is in vergelijking 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Woei heb net mijn samsung 940BW gehaald bij Euromaxi, heb maar met pixelgarantie gedaan aangezien dit mijn eerste TFT is en ik zoveel spookverhalen hoor! Gelukkig doet hij het helemaal naar verwachting, standaard staat hij erg fel inderdaad, dus heb al wat met de instellingen zitten spelen, erg mooie monitor. Mijn vorige was een LG 915FT plus 19inch crt (staat te koop nu ;) ) en ik moet zeggen dat dat breedbeeld me enorm bevalt!
Mooie resolutie ook 1440x900, nu nog een gamepje bekijken (al game ik de laatste tijd erg weinig), maar eerst XP opnieuw installeren (trage meuk geworden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
-CKY2K- schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:56:
Woei heb net mijn samsung 940BW gehaald bij Euromaxi, heb maar met pixelgarantie gedaan aangezien dit mijn eerste TFT is en ik zoveel spookverhalen hoor! Gelukkig doet hij het helemaal naar verwachting, standaard staat hij erg fel inderdaad, dus heb al wat met de instellingen zitten spelen, erg mooie monitor. Mijn vorige was een LG 915FT plus 19inch crt (staat te koop nu ;) ) en ik moet zeggen dat dat breedbeeld me enorm bevalt!
Mooie resolutie ook 1440x900, nu nog een gamepje bekijken (al game ik de laatste tijd erg weinig), maar eerst XP opnieuw installeren (trage meuk geworden)!
Als je tijd heb, is het dan mogelijk als je een paar foto's post / een korte review?

Ik twijfel nu tussen:

Siemens W19-1
Samsung 940BW
Samsung 205BW

Waarbij mijn voorkeur naar de Samsung gaat (zelfde merk als mijn LCD TV, en die bevalt me goed) en dan wel naar de 205BW omdat de resolutie van 1680x1050 me wel goddelijk lijkt. Maargoed, dat is eigenlijk offtopic want dat hoort in het 20" topic thuis.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
S2801 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Als je tijd heb, is het dan mogelijk als je een paar foto's post / een korte review?

Ik twijfel nu tussen:

Siemens W19-1
Samsung 940BW
Samsung 205BW

Waarbij mijn voorkeur naar de Samsung gaat (zelfde merk als mijn LCD TV, en die bevalt me goed) en dan wel naar de 205BW omdat de resolutie van 1680x1050 me wel goddelijk lijkt. Maargoed, dat is eigenlijk offtopic want dat hoort in het 20" topic thuis.
Zoek in deeltje 19 naar de review van V3g3ta...daar heb ik niets aan toe te voegen! ;)

De 1440x900 reso voldoet prima hoor, draaide hiervoor altijd een 1600x1200 reso, maar de ruimte die ik nu heb...heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Ben sinds zonet in het trotse bezit van een Samsung SyncMaster 940bw. Gekocht bij de mediamarkt. Echt een superscherm!

1 vraagje, ik heb 1 dode pixel (of subpixel), met heel goed zoeken valt ie op. Eigenlijk valt ie alleen op op een zwarte achtergrond. Mediamarkt bied 0 dode pixel garantie dus ik kan zo terug om 'm om te ruilen. Maar hoe groot is eigenlijk de kans op een monitor zonder dode pixels en subpixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 31556 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:43:
Ben sinds zonet in het trotse bezit van een Samsung SyncMaster 940bw. Gekocht bij de mediamarkt. Echt een superscherm!

1 vraagje, ik heb 1 dode pixel (of subpixel), met heel goed zoeken valt ie op. Eigenlijk valt ie alleen op op een zwarte achtergrond. Mediamarkt bied 0 dode pixel garantie dus ik kan zo terug om 'm om te ruilen. Maar hoe groot is eigenlijk de kans op een monitor zonder dode pixels en subpixels?
Groot, zeker 90% dacht ik. Allenszins gebruik maken van de mogelijkheid om hem om te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178916

Vandaag eindelijk mijn oude AOC Spectrum 7Vlr 17" CRT monitor vervangen voor een TFT. Na lang zoeken ben ik uiteindelijk voor de Samsung SyncMaster 920N 19" gegaan. Hieronder volgt een review.

Het vorige scherm?
Zoals ik al schreef was mijn vorige scherm een 10 jaar ouder AOC Spectrum 7Vlr 17"CRT monitor. Het was een fijne monitor maar begon toch gebreken te vertonen. Dus ben ik voor de 19" Samsung SyncMaster 920N gegaan.

Bijzonderheden
Ik heb de Samsung SyncMaster 920N bij Paradigit gekocht in Amersfoort gekocht. € 229 welliswaar iets duurder dan in de goedkoopste shopsurvey maar wel een gewone winkel, hardware totaal was het goedkoopst maar de shopsurveys waren niet heel erg te spreken daarnaast waren ze niet bereikbaar op het nummer en had ik er per direct een nodig. Service in de winkel was netjes 7 dagen pixelgarantie volgens de ISO norm bij hun. Daarna 3 jaar on site. Duidelijke uitleg, die niet nodig was geweest maar toch netjes. Verder geen bijzonderheden aan de monitor.

Kleurweergave
Over de kleurweergave ben ik zeer te spreken mijn oude CRT had mooie kleuren maar toen ik de TFT aansloot zag ik direct het verschil, alles was helderder en scherper, dit heeft waarschijnlijk te maken met de leeftijd van de CRT. Desondanks was ik aangenaam verrast. Zeer goede autoconfig, erg natuurgetrouw.

Ghosting
De monitor heeft een responsetijd van 8 ms. Ik heb even een ghosting plaatje gemaakt met en daarop was het duidelijk aanwezig.Ik speel echter geen zware spellen dus het is me nog niet opgevallen, filmpjes kijken gaat mooi en alles loopt soepel, kortom niets zichtbaars.

Uniformiteit van het scherm
Met de uniformiteit zit het ook goed geen dode pixels, backlight leakage een heel klein beetje in een donkere ruimte met een donkere achtergrond bovenaan. Verder niets. Kleuren zijn overal helder niet lichtere stukken op bepaalde plekken.

Kijkhoek
De kijkhoek moet 160/160 zijn dat heb ik niet opgemeten maar als ik een flink eind verderop ga zitten is alles nog net zo zichtbaar als voor de monitor.Kortom meer dan goed genoeg. De monitor is iets naar voren of naar achteren te kantelen.

Uiterlijk & Kwaliteit
Het scherm is omringt door een ongeveer 2cm dikke zilveren rand en aan de onderkant iets dikker. De voet is rond met een zilveren rand en een zwarte binnenkant en geeft een stevige basis. Rechtsonderaan zitten de OSD knopjes subtiel weggewerkt, deze klikken zachtjes als je ze indrukt. Naast de knopjes een klein groen ledje om te laten zien dat de monitor aan staat. Kortom een simpele maar degelijke aankleding. Hieronder nog de voor -en nadelen en wat foto's.

Pro's
Nette prijs.
Simpele maar doeltreffende vormgeving.
Weinig zichtbare ghosting en backlight leakage.

Cons
Geen DVI ingang maar heb geen DVI kaart dus speelt voorlopig geen rol.

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2213/920n1ev0.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/5508/920n2kd7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/4051/920n3rq8.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5610/920n4qv4.th.jpg

Dat was het, eerste review, commentaar is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een ander klein nadeeltje van dat scherm is dat die TCO'99 is, is het niet? Mijn 940B is TCO'03, wat het verschil is, weet ik niet, maargoed.

Oh, hier iets meer erover: http://en.wikipedia.org/wiki/TCO_Certification

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 19-08-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
-CKY2K- schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:30:
[...]

Zoek in deeltje 19 naar de review van V3g3ta...daar heb ik niets aan toe te voegen! ;)

De 1440x900 reso voldoet prima hoor, draaide hiervoor altijd een 1600x1200 reso, maar de ruimte die ik nu heb...heerlijk! :)
IDD een goede review

Maar kan je dan ook 2 browsers naast elkaar open hebben, en dat dan de gehele pagina goed zichtbaar is?
Zoals hier? (op een dell 2007fpw, 1680*1050)

Zit echt in dubbio, maar als ik het doe wil ik het ook een keertje goed doen.
@RGN, wat kost de 940BW bij de Media markt?

[ Voor 14% gewijzigd door Marcusso op 19-08-2006 17:24 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

Groot, zeker 90% dacht ik. Allenszins gebruik maken van de mogelijkheid om hem om te ruilen :)
Ja, de techniek is tegenwoordig wel redelijk, de kans dat je een monitor met dode pixels krijgt is echt best gericht. Tegenwoordig zie je ook wel dat webshops al exemplaren aanbieden met een dode subpixel voor een sterke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54

V3g3ta

Fueled by Games!

S2801 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

IDD een goede review

Maar kan je dan ook 2 browsers naast elkaar open hebben, en dat dan de gehele pagina goed zichtbaar is?
Zoals hier? (op een dell 2007fpw, 1680*1050)

Zit echt in dubbio, maar als ik het doe wil ik het ook een keertje goed doen.
2 Browsers naast elkaar gaat uitstekend;-)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

S2801 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:22:
[...]
289 hier in Enschede, maar dat kan per MM vestiging verschillen, voordeel is dus dat de mediamarkt 0 dode pixel garantie geeft gratis en voor niets.

Je kunt binnen 2 weken naar aankoop terug met je monitor en hem omruilen

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 31556 op 19-08-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren heb ik twee 'LG Electronics L194WT'-schermen gekocht. We gingen voor de goedkoopste Haier, maar die was uitverkocht; deze leek ons een goed alternatief.

Bij de MediaMarkt, waar ik ze dus heb gehaald (Breda), kost deze per stuk 249 euro en zit er 36 maanden garantie bij; in de prijswatch heb ik hem voor iets minder zie staan, maar dan krijg je er nog wat verzendkosten bij en heb je niet het 14-dagen-terugbreng-gebeuren wat de MM wel heeft.

Het eerste wat me opvalt na het aansluiten is dat het scherm erg fel is. Ik heb een-en-ander zodanig ingesteld, dat het allemaal wat doffer is geworden. Voorts viel het me in Pegasus Mail op dat het verschil tussen rode en groene folders vrij moeilijk te zien is (en ik ben niet kleurenblind :Y)), ook dat heb ik verbeterd door met het contrast e.d. te spelen.
Een van de twee heb ik via de digitale ingang aangesloten (die zit er ook op). Bij de eerste start met de nieuwe monitor aan de digitale ingang sprong het scherm na het startup-logo van XP in de standby-mode, na een herstart was dit verholpen. Overigens zie ik tussen de analoge en digitaal aangesloten monitor geen verschil.

Qua settings ben ik er nog niet helemaal aan uit, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Kortom: prima scherm voor dat geld.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Ik ben van plan de Acer AL1916W te kopen.... Nu heb ik al een heleboel dingen gelezen op got.... Dus ik wil hem zo juist bestellen... Zie ik opeens dat er ook een nieuwere versie is.... De Acer AL1916WA..... Hij heeft 5ms tegen de 8ms van de Acer AL1916W En hij moet 700:1 hebben....

Iemand toevallig met dit scherm of het gewoon een upgraded model van de Acer AL1916W

Er staat ook maar 1 topic op got met dit type scherm :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Firecow schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:20:
Ik ben van plan de Acer AL1916W te kopen.... Nu heb ik al een heleboel dingen gelezen op got.... Dus ik wil hem zo juist bestellen... Zie ik opeens dat er ook een nieuwere versie is.... De Acer AL1916WA..... Hij heeft 5ms tegen de 8ms van de Acer AL1916W En hij moet 700:1 hebben....

Iemand toevallig met dit scherm of het gewoon een upgraded model van de Acer AL1916W

Er staat ook maar 1 topic op got met dit type scherm :)
Ik had al het een en ander uitgezocht: klik en klik!

Als ik jouw was zou ik ook kijken voor de Siemens W19-1 (ok in dit topic) en de Samsung 940BF (ook besproken op een dezer pagina's)

[ Voor 8% gewijzigd door Marcusso op 21-08-2006 18:40 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Hmmmm dit is toch ook een heel mooi scherm !

Iiyama ProLite E1900WS

5MS en zwart :)
Kost 209 euro

Alleen kan ik hier jammer genoeg ook vrij weinig overvinden....

Beeldresolutie 1440 x 900
Response tijd 5 ms
Helderheid 300 cd/m2
Contrast 700:1
Inkijkhoek 150 / 140 graden (hor./vert.)
Interface D-sub VGA
Luidsprekers Stereo luidsprekers ingebouwd (2x 1 Watt)
Afmetingen 203 x 443 x 380 mm (dxbxh)
Kleur Zwart
Garantie 3 jaar onsite
Merk Iiyama
Type ProLite E1900WS-B1

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10014447.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Nou nou ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159677

Omg, waarom is er nog niet gesproken over de Samsung Syncmaster 931C? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/7801_ff87a02c.png

19", 2ms gtg, contrast 2000:1, helderheid 250 cd/m², kijkhoek 160 graden, resolutie 1280x1024.

Zover ik kan zien doet alleen de kijkhoek een beetje af. Het design is anders dan anders, maar zeker niet slecht. Tevens kun je het kreng aan de muur ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

mag ik vragen waar die te koop is? Ken t hele product niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
die is net aangekondigd. hoger contrast is niet echt nodig, hogere kijkhoek wel, maar die zit er nou net niet in. Wel leuk design, maar het gaat om het scherm, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Sjah schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:44:
die is net aangekondigd. hoger contrast is niet echt nodig, hogere kijkhoek wel, maar die zit er nou net niet in. Wel leuk design, maar het gaat om het scherm, nietwaar?
Wat ik er van begrepen heb, na het volgen van de vele delen van dit topic, is dat het contrast de diepte van het zwart bepaalt en dat de meeste, zo niet alle, tft schermen op dit moment niet echt uitbklinken in het weergeven van zwart. Kan iemand me dan dan uitleggen waarom een hoger contrast niet nodig is?

Die 2000:1 van die Samsung is overigens het dynamische contrast. Lijkt me niet dat je daar zoveel waarde aan moet hechten.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
PromoX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:35:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, na het volgen van de vele delen van dit topic, is dat het contrast de diepte van het zwart bepaalt en dat de meeste, zo niet alle, tft schermen op dit moment niet echt uitbklinken in het weergeven van zwart. Kan iemand me dan dan uitleggen waarom een hoger contrast niet nodig is?
Omdat er nooit bij vermeld wordt hoe het contrast wordt verhoogd. Even heel simpel gezegd. Als je een minimum brightness hebt van 0.5 cd/m2 en een maximum brightness van 500 cd/m2, dan heb je een contrastverhouding van (500 / 0.5) 1000:1. Maar je kunt dezelfde contrastverhouding ook bereiken door een minimum brightness van 0.1 cd/m2 en een maximum brightness van 100 cd/m2 (hetgeen voor CRT's geen rare waarden zijn). De verhouding is dan nog steeds (100 / 0.1) 1000:1.

Het zwart is bij TFT's altijd een bron van problemen geweest, simpelweg door het feit dat het in feite twee nutteloze handelingen vereist om zwart weer te geven. De backlight moet immers aan (die is altijd aan) maar vervolgens moeten de LCD-cellen worden dichtgegooid om het licht niet door te laten. De mate waarin dat goed lukt is bepalend voor het zwart. Ideaal zou dus zijn een super fijnmazige backlight die gewoon helemaal uit is op plekken waar de helderheid heel laag moet zijn. Dat zal misschien lukken met LED backlighting.

Maar om terug te komen op jouw vraag: een hoger contrast is niet nodig omdat een brightness van 250 cd/m2 al belachelijk hoog is. De meeste CRT monitoren zitten zo tussen de 90 en 120 cd/m2 en dat is echt ruim voldoende voor officewerk. Voor films zou je nog kunnen betogen dat 200 cd/m2 beter is, omdat het scherm dan meer 'licht uitstraalt' maar in feite verdraai je dan ook het beeld en de kleuren. Een hoog contrast op zichzelf zegt niets. Het is veel belangrijker om het zwart zwarter te krijgen dan het wit witter, want dat kan allang, en van de stap van 250 cd/m2 naar 450 cd/m2 krijg je alleen maar barstende koppijn.

[ Voor 21% gewijzigd door nare man op 22-08-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste tweakers,

Ben redelijk nieuw op het forum en heb een vraag. Ik zit te denken om over een maand en nieuw scherm te halen. heb nu een 17 inch crt monitor en het wordt tijd om f ruimte op mn bureau te maken. Ik heb al een beetje rond gekeken en eigenlijk alleen naar Samsung. Ik zoek een scherm om eigenlijk vooral mee te gamen (bf2). Daarnaast gewoon wat office werk en foto's bekijken en zo. Mijn budget is tot 300 euro en ken daar echt niet boven.

Ik heb al gekeken naar de samsung 940BF en 930BF. De 940BF leek mij het beste door de snelste response tijd (goed voor het spelen van games?) Ik vroeg me ook af of ik hem DVI kan aansluiten. Ik heb een ati radeon 9800 pro 128 mb, maar kon op de ati site niks vinden of deze kaart die aansluiting heeft. En is het veel verschil met een analoge aansluiting? heb er niet zoveel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Toch vind ik het vreemd dat er niet meer gezegd/gevraagd wordt over die Videoseven Widescreen die als goedkoopste 19"TFT monitor in de pricewatch staat.

http://tweakers.net/price...h-8ms-D-sub)-prijzen.htmlVideoseven-L19WA

Heeft iemand daar hands-on ervaring mee?

Ok paar kleine nadelen:
- Geen DVI
- 8ms

Maar verder? ik zit thuis achter een Compaq TFT 1520 van een jaar of 3 geleden en daar vind ik alleen het kleine beeld een nadeel, maar kwalitatief zou die Videoseven volgens mij beter moeten zijn..

Wie heeft dit scherm en kan er wta nuttigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182498

Met veel interesse volg ik dit topic al tijden. Ik zit alleen verschrikkelijk vast, wat oh wat zal ik toch eens aanschaffen?

Vanwege twee CRT monitoren die echt aan het einde zijn (Iiyama 17" en 21" Sony Trinitron) ben ik op zoek naar een tweetal TFT's. de 17" is al bekend, Samsung 740BF maar de 19" die ik ernaast wil zetten is een probleem.

De situatie is als volgt: de 17" komt voor m'n 2e pc te staan (heel erg groot is dus niet nodig) en de 19" voor mijn 'eerste'. Ik zit te twijfelen tussen de Samsung 940BF en de 940BW, na het gamen op een laptop met widescreen is dat toch ook wel potentieel interessant. de toepassingsgebieden van mijn pc zijn: gaming, af en toe een filmpje, internet, textverwerking en af en toe wat 3d modelleren (offtopic: voor mijn aankomende zelfgebouwde trike!!!!!!!)

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChUcKiE schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:46:
Toch vind ik het vreemd dat er niet meer gezegd/gevraagd wordt over die Videoseven Widescreen die als goedkoopste 19"TFT monitor in de pricewatch staat.

http://tweakers.net/price...h-8ms-D-sub)-prijzen.htmlVideoseven-L19WA

Heeft iemand daar hands-on ervaring mee?

Ok paar kleine nadelen:
- Geen DVI
- 8ms

Maar verder? ik zit thuis achter een Compaq TFT 1520 van een jaar of 3 geleden en daar vind ik alleen het kleine beeld een nadeel, maar kwalitatief zou die Videoseven volgens mij beter moeten zijn..

Wie heeft dit scherm en kan er wta nuttigs over zeggen?
.
Heb ook nog wel een 19" inch schermpje te koop voor je, hehehe :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 10:56
Ik zit er zelf ook over te denken om een TFT scherm te halen en wel de Asus pw191, mijn vraag is De resolutie van dit scherm is native 1440x900. Is dit vergelijkbaar met 1280x1024 of 1600x1200 ik kan hier niets iets duidelijk over vinden op google. Dit wil ik weten hoeveel fps ik dan haal in counterstrike source max settings met een amd 3800 en een x1900xt? En ik heb nu een Tft scherm de samsung 730 bf en dit scherm vindt ik fijn, maar heb ik dan lage eisen of zo, of hebben jullie meer inzicht in beeldkwaliteit ghosting backlight bleeding enzo want mij valt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:12:
[...]

.
Heb ook nog wel een 19" inch schermpje te koop voor je, hehehe :P :P
Breedbeeld en goedkoper dan de Videoseven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 178916 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:53:
Vandaag eindelijk mijn oude AOC Spectrum 7Vlr 17" CRT monitor vervangen voor een TFT. Na lang zoeken ben ik uiteindelijk voor de Samsung SyncMaster 920N 19" gegaan. Hieronder volgt een review.
[knip]
Pro's
Nette prijs.
Simpele maar doeltreffende vormgeving.
Weinig zichtbare ghosting en backlight leakage.

Cons
Geen DVI ingang maar heb geen DVI kaart dus speelt voorlopig geen rol.
Ik ben ook op zoek naar een 19" TFT van 200-250 euro. Nu lijkt deze samsung me wel mooi, maar ik heb alleen een dvi aansluiting over op mn videokaart. Dan zou ik met een verloopje moeten gaan werken. Zijn er geen soortgelijke monitoren met wél een dvi aansluiting te koop voor deze prijs?
(niet gelijk die dure 940bf enz)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
mezstah schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:09:
Ik zit er zelf ook over te denken om een TFT scherm te halen en wel de Asus pw191, mijn vraag is De resolutie van dit scherm is native 1440x900. Is dit vergelijkbaar met 1280x1024 of 1600x1200 ik kan hier niets iets duidelijk over vinden op google. Dit wil ik weten hoeveel fps ik dan haal in counterstrike source max settings met een amd 3800 en een x1900xt? En ik heb nu een Tft scherm de samsung 730 bf en dit scherm vindt ik fijn, maar heb ik dan lage eisen of zo, of hebben jullie meer inzicht in beeldkwaliteit ghosting backlight bleeding enzo want mij valt het niet op.
Heel simpel. Dat is (natuurlijk) niet vergelijkbaar met 1280 x 1024 en 1600 x 1280. Breedbeeld 1440 x 900 heeft een aspect ratio (breedte gedeeld door hoogte) van 16:10, terwijl 1280 x 1024 respectievelijk 1600 x 1200 een aspect ratio van 5:4 respectievelijk 4:3 hebben.

Wat de framerate betreft, dat hangt natuurlijk van je eigen systeem af, met dien verstande dat je op een TFT nooit meer dan 75 frames per seconde kunt halen. Een TFT tekent namelijk alleen maar volledige frames en de huidige TFT's syncen nooit op meer dan 75 Hz (meestal 60 Hz).

Wat je eisen betreft, sommige mensen zien dat inderdaad niet. Dat is helemaal niet erg, het hangt er gewoon vanaf hoe kritisch je bent en wat je er voor dat geld van verwacht. Als jij werkelijk geen ghosting of bleeding ziet moet je jezelf juist gelukkig prijzen, dan ben je voor weinig geld klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 10:56
Bedankt nare man ja die bleeding zie ik soms met zwarte oppervlaktes, maar vind ik niet hinderlijk
even nog een vraag over die resolutie maar wat ik bedoel eigenlijk is zo'n widescreen resolutie zwaarder voor je graka of niet, kan het niet zo goed plaatsen.Ik wil namelijk een graka kopen en wil css spelen met een fatsoenlijke fps widescreen. daarom wil ik weten of widescreen zwaarder is.
nare man schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:21:
[...]

Heel simpel. Dat is (natuurlijk) niet vergelijkbaar met 1280 x 1024 en 1600 x 1280. Breedbeeld 1440 x 900 heeft een aspect ratio (breedte gedeeld door hoogte) van 16:10, terwijl 1280 x 1024 respectievelijk 1600 x 1200 een aspect ratio van 5:4 respectievelijk 4:3 hebben.

Wat de framerate betreft, dat hangt natuurlijk van je eigen systeem af, met dien verstande dat je op een TFT nooit meer dan 75 frames per seconde kunt halen. Een TFT tekent namelijk alleen maar volledige frames en de huidige TFT's syncen nooit op meer dan 75 Hz (meestal 60 Hz).

Wat je eisen betreft, sommige mensen zien dat inderdaad niet. Dat is helemaal niet erg, het hangt er gewoon vanaf hoe kritisch je bent en wat je er voor dat geld van verwacht. Als jij werkelijk geen ghosting of bleeding ziet moet je jezelf juist gelukkig prijzen, dan ben je voor weinig geld klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door mezstah op 22-08-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Is er nog iemand geintesseerd in S-PVA panelen of is iedereen voor de TN tegenwoordig?

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen the Samsung 970P and the 770P. Ik vraag me af of het verschil in gegeven contrast (1500:1 v/d 770P versus 1000:1 v/d 970P) ook echt daar is...

Ik vraag me ook af of ik een van de twee nog zal nemen gezien alle andere monitoren tegenwoordig geen zak meer kosten. Ik zie alleen weinig alternatieven voor the x70P's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
VP930, als je de bleeding wegdenkt, en de Eizo S1931 maar daar zijn voor zover ik weet nog geen reviews van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Yokozuna schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:44:
Is er nog iemand geintesseerd in S-PVA panelen of is iedereen voor de TN tegenwoordig?

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen the Samsung 970P and the 770P. Ik vraag me af of het verschil in gegeven contrast (1500:1 v/d 770P versus 1000:1 v/d 970P) ook echt daar is...

Ik vraag me ook af of ik een van de twee nog zal nemen gezien alle andere monitoren tegenwoordig geen zak meer kosten. Ik zie alleen weinig alternatieven voor the x70P's :(
970p heeft 6bit met interpolatie en de 770p heeft echt 8bit kleuren. Das best een belangrijk verschil. Het verschil in contrast zal er best zijn, maar zo groot als het lijkt is het naar mijn mening niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Shiver23 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:02:
[...]

970p heeft 6bit met interpolatie en de 770p heeft echt 8bit kleuren. Das best een belangrijk verschil. Het verschil in contrast zal er best zijn, maar zo groot als het lijkt is het naar mijn mening niet.
Ik dacht dat de 770P ook interpoleerde?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag koerier aan de deur gehad voor de omruiling van men VP930 waar het onweersbeestje in zat. Heeft de oude meegenomen en een nieuw scherm achtergelaten.
Het is te zeggen:"nieuw"

Ik laat de foto's voor zich spreken:
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/1042/picture122rs0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/9792/picture123bek7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/2310/picture124byo2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/5058/picture125bpb0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/4774/picture126bpj7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChUcKiE schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

Breedbeeld en goedkoper dan de Videoseven? :P
Geen breedbeeld, maar wel betere kwaliteit!
Wat kost die Videoseven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

165 euri's of zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil mijn scherm voor ongeveer 200 euri verkopen.
Krijg je gratis pixel garantie ;) hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Haha en dat is dan die Dell 2007? :o die in je onderschrift staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
* Sjah denkt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

nare man schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:08:
[...]

Er staat mij ergens vaag iets van bij dat dat vaker voorkomt. Kun je het niet helemaal via Euromaxi spelen? Lijkt me dat zij ook wel erkennen dat dat een fout is, of niet? Beetje achterlijk dat die pixelgarantie dan vervalt. Dat zou dus betekenen dat je pixelgarantie hebt op een monitor die dode pixels heeft, maar dat als je een ander probleem met je monitor hebt, je in feite die garantie voor de kat zijn kut hebt gekocht. Wat een slechte zaak zeg, ik zou er gewoon over gaan zeuren.
Nou, we zijn dus nu 5 dagen verder en raad eens, mijn scherm is nog steeds niet opgehaald.
Ik ga dus nu even bellen naar Samsung om te vragen hoe het zit met dat ophalen.

Eerst zeiden ze 48uur, wordt ik vrijdag opgebeld dat ze geen vervangende hadden en dat reparatie de andere opties was, wat ongeveer 2 weken zou gaan duren.
Dus ik zeg, dat is goed, en hij zou ook binnen 48 uur worden opgehaald, nou nog steeds dus niks.
Als Samsung mij geen goed antwoord kan geven of mij tevreden stellen, dan kunnen ze dat scherm van mijn part in hun reet schuiven en stuur ik het hele zwikje terug naar Euromaxi en eis mijn geld terug.
Dan bestel ik mooi een 940BF of weer een BW, de BW beviel me wel qua breedbeeld, maar heb er nu een slechte ervaring mee.
Dan haal ik die dus bij alternate, want die hebben 1 JAAR ! pixelgarantie voor 29€, ipv van die lullige 5 daagjes.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:18:
Vandaag koerier aan de deur gehad voor de omruiling van men VP930 waar het onweersbeestje in zat. Heeft de oude meegenomen en een nieuw scherm achtergelaten.
Het is te zeggen:"nieuw"

Ik laat de foto's voor zich spreken:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:/

En wat zegt de Viewsonic-garantielijn hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

:/

En wat zegt de Viewsonic-garantielijn hierover?
Ik heb reeds teruggebeld en gezegd dat het scherm geleverd is met fysieke schade. Ze vroegen om specifieker te zijn. Uitgelegd dat het is aan "waar het scherm vast zit aan de sokkel". dat begrepen ze niet goed... Dan gezegd dat ik er foto's van heb gemaakt en dan hebben ze gevraagd of ik die kon doormailen, ze gingen dan terugbellen wanneer ze de foto's gezien hadden. Uiteraard ga ik zelf vandaag terugbellen want als ik op hun moet wachten...
Allenszins is aan de "schaafwonden" op de poten van de sokkel overduidelijk te zien dat het een reeds gebruikt scherm is. En niet zomaar gebruikt, maar echt afgeleefd. Dan nog de schade aan wat ik hierboven omschreven heb. Verder heb ik ook de beeldweergave gestest. waar ik bij het vorig exemplaar backlight bleeding had in de 4 hoeken: "mooi" egaal en symmetrisch, is er hier backlight bleeding zeer onregelmatig en het zwart is dus allesbehalve uniform. Lijkt alsof er met vingertjes al goed op het paneel geduwd is.

Vandaag dus terugbellen en dit alles zeggen. Ik vind dit scherm als vervanging niet acceptabel. Nu weet ik niet tot welk niveau mijn rechten gaan als consument, maar ik heb 441 euro betaalt voor een goed scherm en dan wil ik dat ook krijgen.
Ik ga dus vragen (met aandrang) voor omruiling voor een, ditmaal, nieuw scherm, en ditmaal in originele verpakking. Het moet in onberispelijke staat zijn, geen beestjes hebben, of geen dode pixels.
Dit is trouwens ook hetgeen waar ik voor betaald heb.

Als er moeilijk over gedaan wordt (doomscenario uiteraard), ga ik iets zeggen in de aard van (wederom vraag ik mij af of ik dit kan eisen): als we niet tot een oplossing kunnen komen waar we wederzijds achter staan, dan kan viewsonic gewoon het aankoopbedrag terugstorten en mogen ze het scherm terug komen ophalen.

Allenszins vind ik toch dat men met een perfect scherm mag komen als omwisseling: momenteel heb ik 441 euro armer, en ik zit met een afgeleefd, geschaafd scherm met onregelmatig paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

*** Sorry, verkeerde topic!

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 23-08-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

(...)

Als er moeilijk over gedaan wordt (doomscenario uiteraard), ga ik iets zeggen in de aard van (wederom vraag ik mij af of ik dit kan eisen): als we niet tot een oplossing kunnen komen waar we wederzijds achter staan, dan kan viewsonic gewoon het aankoopbedrag terugstorten en mogen ze het scherm terug komen ophalen.

Allenszins vind ik toch dat men met een perfect scherm mag komen als omwisseling: momenteel heb ik 441 euro armer, en ik zit met een afgeleefd, geschaafd scherm met onregelmatig paneel...
Dat was dus precies wat ik ook dacht. Bij mij was de bleeding dus zo erg als jij nu schetst en jij vindt dit ook niet acceptabel. Dat is dus ook de reden dat ik 'm heb teruggestuurd. De webshop in kwestie verwees mij ook eerst door naar Viewsonic maar als ik dit zo zie dan belooft dat weinig goeds over hun 'professionele' omruilservice. Gelukkig heb ik na enige zachte overredingskracht inmiddels het volledige aankoopbedrag teruggekregen en wacht ik nu op mijn bestelde Viewsonic P227fB 21" CRT :) (helaas met dezelfde slechte omruilservice, maar ik ga ervanuit dat hij ineens goed is).

Het is wel duidelijk dat dit niet acceptabel is. Het produkt was defect en je had hem nog maar net, dus omruilen of repareren. In beide gevallen mag je verwachten dat je het scherm weer goed terugkrijgt of een goed vervangend scherm krijgt. Dat hoeft ook niet nieuw te zijn maar moet wel in nieuwstaat zijn en dat is dit dus duidelijk niet.

Heeft de shop in kwestie je ook doorverwezen naar Viewsonic? Zoja, dan zou ik ook tegen de shop zelf zeggen dat je dit niet accepteert en dat je een goed, nieuw dan wel in nieuwstaat verkerend scherm wilt. Je hoeft niet te pikken dat ze je doorverwijzen naar Viewsonic, want dat heb je nu al geprobeerd, en Viewsonic als hulppersoon verricht zijn taak dus gewoon niet goed.

Maar eerst maar 'ns afwachten wat de garantielijn van Viewsonic zelf hierover zegt. Kan me niet voorstellen dat ze dit serieus menen. Overigens begonnen ze bij mij ook al te mekkeren dat ze niet precies wisten wat ik bedoelde met 'bleeding', ik moest ook maar foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor deel 21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste