Ja je moet ff geduld hebben he !!
Als ik SA:MP ga spelen zit ik alleen maar op .Peter zijn server. Waarom?
Om de volgende redenen:
- De sfeer tussen de mensen is positief en er wordt in de meeste gevallen verontschuldigd na een botsing of een ander geval
- Het login systeem vind ik behoorlijk verbeterd, je geld wordt gewoon opgeslagen wat in vorige gevallen niet zo was.
- De cruises en vooral de mega cruises zijn superleuk, leukste is als er veel mensen zijn en de hele cruise loopt crashloos. (ja er zijn crashes, maarja misschien zullen de meeste crashes weg na een sa:mp update)
Vanmiddag had ik een beetje teveel crashes, dus was ik naar een official server gegaan.
Dat was ook wel leuk maar een beetje TE druk.
Nou genoeg gepraat, ik ga ff kijken wie er nu rondhangt op .Peter zijn server
Om de volgende redenen:
- De sfeer tussen de mensen is positief en er wordt in de meeste gevallen verontschuldigd na een botsing of een ander geval
- Het login systeem vind ik behoorlijk verbeterd, je geld wordt gewoon opgeslagen wat in vorige gevallen niet zo was.
- De cruises en vooral de mega cruises zijn superleuk, leukste is als er veel mensen zijn en de hele cruise loopt crashloos. (ja er zijn crashes, maarja misschien zullen de meeste crashes weg na een sa:mp update)
Vanmiddag had ik een beetje teveel crashes, dus was ik naar een official server gegaan.
Dat was ook wel leuk maar een beetje TE druk.
Nou genoeg gepraat, ik ga ff kijken wie er nu rondhangt op .Peter zijn server
motabeatz.com
Ik kan je filmpje niet afspelen Barca.....
Ben er wel benieuwd naar... als ze me al willen afschieten
[ Voor 71% gewijzigd door ibfranky op 25-07-2006 01:34 ]
Ik heb nog een bug gevonden op .Peter's server. Als je teveel taxi-ed (ik bezit de San Andreas College, dus taxi-en is gratis), dan verdwijnen soms alle textures na een taxi-rit, dat is niet of nauwelijks goed te krijgen, het is mij 1 keer gelukt door /dive in te typen.
Ik heb nog een idee: misschien leuk als er een boot-cruise gehouden wordt? heb je wel bootjes nodig, want die nu bij het schip staan kun je niet ver mee varen
Ik heb nog een idee: misschien leuk als er een boot-cruise gehouden wordt? heb je wel bootjes nodig, want die nu bij het schip staan kun je niet ver mee varen
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Anoniem: 175504
Nou het is gewoon zo dat als je te veel en te snel achterelkaar taxiet en/of teleport (soms ook @ random) dat idd alle textures verdwijnen en dat je alleen nog maar poppetjes ziet. Ik doe dan altijd /kill. Werkt prima.Ronnie_T schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:11:
Ik heb nog een bug gevonden op .Peter's server. Als je teveel taxi-ed (ik bezit de San Andreas College, dus taxi-en is gratis), dan verdwijnen soms alle textures na een taxi-rit, dat is niet of nauwelijks goed te krijgen, het is mij 1 keer gelukt door /dive in te typen.
Dit ga je niet menen. Het is 24:00 uur en tijd voor de dagelijkse cruise
, is de server offfline

Bij mijn weten gebeurd dat alleen als je ergens binnen bent (bijvoorbeeld in de bank, ofzo), dan raken de textures verrot. Zolang je buiten bent en taxiet, is er niets aan de hand.Ronnie_T schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:11:
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mensen heb een raar prob. omtrent de instalatie van de mod.. Als ik hem instaleer. Point k de intstalatie destination. 2. geinstaleerd alles 3. Ik wil spelen krijg ik dit

Die foutmelding blijft maar komene echt irritant

[ Voor 15% gewijzigd door yassine op 25-07-2006 00:18 ]
blijf enter in houden todat hij het sa-mp scherm laat zien had ik daarna doet hij het perfect
Anoniem: 110847
Waarschijnlijk moet je je GTA downgraden naar versie 1.0.yassine schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:17:
Mensen heb een raar prob. omtrent de instalatie van de mod.. Als ik hem instaleer. Point k de intstalatie destination. 2. geinstaleerd alles 3. Ik wil spelen krijg ik dit![]()
[afbeelding]
Een link naar de site staat wel een paar keer genoemd in dit topic.
Source:yassine schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:17:
Mensen heb een raar prob. omtrent de instalatie van de mod.. Als ik hem instaleer. Point k de intstalatie destination. 2. geinstaleerd alles 3. Ik wil spelen krijg ik dit![]()
[afbeelding]
http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=733.0
If lots of Access Violations appear.
You have installed an old version of the 0.1b SA-MP Installer. Get latest one here or install this
browser fix.
Succes ermee
[ Voor 7% gewijzigd door Forbidden op 25-07-2006 10:05 ]
Als kecin ingame op F1 had gedrukt had hij het ook gewetennick_haak schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:12:
kecin, ram op f7, chat wegram nog een keer op f7, chat terug
verborgen dus.
En wie mag jij wezen?
Ik ben Skiwii. Geen GoT-user, sterker nog: dit is mijn eerste post. Wel ben ik een soort van developer en ingame ben ik admin op .Peters Server. Ik ben ook nog is geen speler vanaf het eerste uur. Begin Juni bracht ik mijn eerste uurtjes in SA:MP door. Toendertijd vond ik .Peters server wat minder leuk door het 1337-gehalte (waar ik een hekel aan heb omdat in mijn ogen dat altijd als compensatie gebruikt wordt voor andere gemissen in het sociale leven). Toch kwam ik uiteindelijk op de server terecht door de grote vrijheid. Iedereen kon lekker gek doen. Skiwii Tours!
Admins en Mods
Als ik dit topic zo door lees ben ik kennelijk de enige admin die zich redelijk goed kan vinden in de kritieken van users. In mijn admin-ervaring (op andere gebieden) heb ik geleerd dat je het meeste respect en gezag krijgt als je je gewoon gedraagt als iedere andere user met als enige voordeel een beslissingsbevoegdheid. Toegang tot strafrechtelijke procedures horen daarbij. Mij zul je echter niet met een minigun op het schip tegenkomen. Is in mijn ogen niet fair en vooral niet omdat we niet voor niets de kill, jail, kick en ban functies hebben. In een Hydra vliegen vind ik evenzo iets wat je niet hoort te doen als admin. Dat is puur usertje pesten en pimpen dat je admin bent. Dat heeft imo niets met 'spelen na het harde werk als admin' te maken. Waarom lijkt er zo de sfeer te zijn dat je echt een uber user bent als je admin bent? Mij lijkt het verstandig om de procedure voor het aanstellen van nieuwe admins iets te verscherpen en de huidige crew ook eens te belichten. Vanuit mijn optiek zijn UT_Alpha, Dominator en [GoT]Fixer de beste admins op de server. Juist omdat zij het spel zien als een gezellige bezigheid in plaats van frustraties uit het dagelijks leven afreageren. Met hun kun je altijd lachen en is het leuk om te spelen. Biertje erbij, gezellig. Zo hoort het.
DM VS RPG
Ik kwam dus juist naar Peters server vanwege de vrijheid. Komt spontaan het ludieke idee om met zijn allen in één bus het land door te reizen, dan kón dat. Ga je MarioKart naspelen in de aanwezige karts, dan kón dat. Een hele gezellige omgeving in tegenstelling tot andere servers waar je direct werd neergeknald als je dergelijke dingen ondernam. Helaas lijkt ook nu Peters server meer op een DeathMatch en is het ook daar één grote chaos geworden. San Andreas gaat wat mij betreft helemaal niet om het schieten. Wie in de afgelopen jaren wel eens een shooter heeft gespeeld weet dondersgoed dat de shooters-mogelijkheden uit San Andreas heel beperkt zijn en het schieten op elkaar verre van optimaal functioneert. San Andreas MultiPlayer gaat voor mij om het grote land waar je gekke dingen kunt doen, en nu ook nog is samen met je vrienden! Ik vind het prima als mensen er wel voor kiezen om elkaar af te gaan knallen (doe ik zelf ook wel is een avondje) maar laat andere mensen in hun waarde. Ik hoop dat er een regeling kan worden getroffen om de vrijheid weer terug te krijgen op de server.
Strenge beleid VS Soft beleid
Natuurlijk zullen (zoals eerder vemeld) de gekickte/gebande mensen zeggen dat het beleid te streng is. Maar wij kicken of bannen mensen nooit zomaar. Altijd gaan daar meerdere waarschuwingen en/of jails aan vooraf. Andere mensen die het beleid te soft vinden vraag ik om ingame het aan de admins te vertellen op de momenten dat het écht gebeurt ipv hier achteraf in een topic over algemene zaken te klagen.
Tot slot hele grote complimenten en niets dan lof richting Peter voor het ontwikkelen en onderhouden van deze server en het fantastische werk dat hij hierin en in toekomstige ontwikkelingen gestopt heeft. Super.
Ik ben Skiwii. Geen GoT-user, sterker nog: dit is mijn eerste post. Wel ben ik een soort van developer en ingame ben ik admin op .Peters Server. Ik ben ook nog is geen speler vanaf het eerste uur. Begin Juni bracht ik mijn eerste uurtjes in SA:MP door. Toendertijd vond ik .Peters server wat minder leuk door het 1337-gehalte (waar ik een hekel aan heb omdat in mijn ogen dat altijd als compensatie gebruikt wordt voor andere gemissen in het sociale leven). Toch kwam ik uiteindelijk op de server terecht door de grote vrijheid. Iedereen kon lekker gek doen. Skiwii Tours!
Admins en Mods
Als ik dit topic zo door lees ben ik kennelijk de enige admin die zich redelijk goed kan vinden in de kritieken van users. In mijn admin-ervaring (op andere gebieden) heb ik geleerd dat je het meeste respect en gezag krijgt als je je gewoon gedraagt als iedere andere user met als enige voordeel een beslissingsbevoegdheid. Toegang tot strafrechtelijke procedures horen daarbij. Mij zul je echter niet met een minigun op het schip tegenkomen. Is in mijn ogen niet fair en vooral niet omdat we niet voor niets de kill, jail, kick en ban functies hebben. In een Hydra vliegen vind ik evenzo iets wat je niet hoort te doen als admin. Dat is puur usertje pesten en pimpen dat je admin bent. Dat heeft imo niets met 'spelen na het harde werk als admin' te maken. Waarom lijkt er zo de sfeer te zijn dat je echt een uber user bent als je admin bent? Mij lijkt het verstandig om de procedure voor het aanstellen van nieuwe admins iets te verscherpen en de huidige crew ook eens te belichten. Vanuit mijn optiek zijn UT_Alpha, Dominator en [GoT]Fixer de beste admins op de server. Juist omdat zij het spel zien als een gezellige bezigheid in plaats van frustraties uit het dagelijks leven afreageren. Met hun kun je altijd lachen en is het leuk om te spelen. Biertje erbij, gezellig. Zo hoort het.
DM VS RPG
Ik kwam dus juist naar Peters server vanwege de vrijheid. Komt spontaan het ludieke idee om met zijn allen in één bus het land door te reizen, dan kón dat. Ga je MarioKart naspelen in de aanwezige karts, dan kón dat. Een hele gezellige omgeving in tegenstelling tot andere servers waar je direct werd neergeknald als je dergelijke dingen ondernam. Helaas lijkt ook nu Peters server meer op een DeathMatch en is het ook daar één grote chaos geworden. San Andreas gaat wat mij betreft helemaal niet om het schieten. Wie in de afgelopen jaren wel eens een shooter heeft gespeeld weet dondersgoed dat de shooters-mogelijkheden uit San Andreas heel beperkt zijn en het schieten op elkaar verre van optimaal functioneert. San Andreas MultiPlayer gaat voor mij om het grote land waar je gekke dingen kunt doen, en nu ook nog is samen met je vrienden! Ik vind het prima als mensen er wel voor kiezen om elkaar af te gaan knallen (doe ik zelf ook wel is een avondje) maar laat andere mensen in hun waarde. Ik hoop dat er een regeling kan worden getroffen om de vrijheid weer terug te krijgen op de server.
Strenge beleid VS Soft beleid
Natuurlijk zullen (zoals eerder vemeld) de gekickte/gebande mensen zeggen dat het beleid te streng is. Maar wij kicken of bannen mensen nooit zomaar. Altijd gaan daar meerdere waarschuwingen en/of jails aan vooraf. Andere mensen die het beleid te soft vinden vraag ik om ingame het aan de admins te vertellen op de momenten dat het écht gebeurt ipv hier achteraf in een topic over algemene zaken te klagen.
Tot slot hele grote complimenten en niets dan lof richting Peter voor het ontwikkelen en onderhouden van deze server en het fantastische werk dat hij hierin en in toekomstige ontwikkelingen gestopt heeft. Super.
In het kader van het distantiëren van de server en Gathering of Tweakers, is er een nieuw IRC kanaal geopend. Deze is te vinden op:
Irc.gtanet.com (85.17.36.111)
#LVP en #LVP.echo
Verder zijn we (de admins) al jullie opmerkingen aan het bekijken, en zullen we binnenkort met een passende oplossing komen!
Irc.gtanet.com (85.17.36.111)
#LVP en #LVP.echo
Verder zijn we (de admins) al jullie opmerkingen aan het bekijken, en zullen we binnenkort met een passende oplossing komen!
Om een oplossing te zoeken, zijn we al een paar dagen flink aan het kijken voor wat aanpassingen aan de regels.
Nu had ik het volgende in gedachte wat betreft het killen van mensen:
• Alleen mensen in een gang mogen andere mensen van een (andere) gang killen.
• Mensen die niet in een gang zitten mogen niet killen, en niet gekilt worden.
• Vaak zijn er maximaal rond de 5 gangs, dus 5 kleuren die je mag killen.
• Iemand in een gang mag uiteraard gewoon meedoen met cruises, maar niet schieten/beschoten worden tijdens! de cruise.
(De normale cruise/getunede auto regels blijven gelden!)
• Iemand in een gang mag uiteraard gewoon meedoen met RPGen, stunts, met als extra spanning: Beschoten kunnen worden.
Dit kan iedereen makkelijk onthouden, en voor de admins/mods is het ook een stuk overzichtelijker.
Dit houdt dus in dat:
• Een gangloos iemand is iemand die bewust aan het RPGen, cruisen, stunten ... is en daarbij niet dood wil/mag.
• Zoals vermeld: Niet mag killen en niet gekillt mag worden.
• Een gang MOET joinen wil hij ook gaan killen.
Wat is jullie mening hierover?
Is het een goed idee? Kunnen jullie leven met zo een regel? Zie je het liever iets anders?
Tot nu toe zijn de reacties aardig positief, en ik hoop dat we er gezamelijk uitkomen, om zo een betere regel op te stellen.
Graag een reactie hierop dus.
Tevens een andere vraag:
• Als je beschoten wilt worden: Zijn er plaatsen waar je absoluut niet gedood wilt worden?
(Behalve op/voor het schip, in een shop, of voor een 24/7)
• En op welke tijdstippen wil je niet gedood worden?
Tijdens een cruise, tijdens het (alleen) rondrijden in de woestijn?
Nu had ik het volgende in gedachte wat betreft het killen van mensen:
• Alleen mensen in een gang mogen andere mensen van een (andere) gang killen.
• Mensen die niet in een gang zitten mogen niet killen, en niet gekilt worden.
• Vaak zijn er maximaal rond de 5 gangs, dus 5 kleuren die je mag killen.
• Iemand in een gang mag uiteraard gewoon meedoen met cruises, maar niet schieten/beschoten worden tijdens! de cruise.
(De normale cruise/getunede auto regels blijven gelden!)
• Iemand in een gang mag uiteraard gewoon meedoen met RPGen, stunts, met als extra spanning: Beschoten kunnen worden.
Dit kan iedereen makkelijk onthouden, en voor de admins/mods is het ook een stuk overzichtelijker.
Dit houdt dus in dat:
• Een gangloos iemand is iemand die bewust aan het RPGen, cruisen, stunten ... is en daarbij niet dood wil/mag.
• Zoals vermeld: Niet mag killen en niet gekillt mag worden.
• Een gang MOET joinen wil hij ook gaan killen.
Wat is jullie mening hierover?
Is het een goed idee? Kunnen jullie leven met zo een regel? Zie je het liever iets anders?
Tot nu toe zijn de reacties aardig positief, en ik hoop dat we er gezamelijk uitkomen, om zo een betere regel op te stellen.
Graag een reactie hierop dus.
Tevens een andere vraag:
• Als je beschoten wilt worden: Zijn er plaatsen waar je absoluut niet gedood wilt worden?
(Behalve op/voor het schip, in een shop, of voor een 24/7)
• En op welke tijdstippen wil je niet gedood worden?
Tijdens een cruise, tijdens het (alleen) rondrijden in de woestijn?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dit is in ieder geval de meest duidelijke en best te controleren regel die de twee groepen kan scheiden
Ook voor de DM'ers het makkelijkste te checken. Goed idee.
[ Voor 18% gewijzigd door Badeend op 25-07-2006 13:21 ]
Ik ben het helemaal eens met de regels van Nakebod (zoals ik ook in het irc-kanaal al had aangegeven).
Op deze manier kan er goed een scheiding gemaakt worden, tussen de mensen die willen DMen, en de mensen die willen RPGen.
Natuurlijk kent niet iedereen deze nieuwe regels vanaf de eerste minuut, dus kan het even duren voordat iedereen doorheeft hou nu alles in zijn werk gaat, maar ik denk, als je het een beetje de tijd geeft, dat dat veel beter gaat worden dan zoals de regels nu zijn, want nu vind ik het een grote rotzooi.
Bij 24/7 mag je gewoon worden neergeschoten (als je in een gang zit natuurlijk), omdat dat anders nogal moeilijk gecontroleerd kan worden.
In een shop aangevallen worden heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar het lijkt me ook niet dat dat zon groot probleem is, omdat je er toch niet zo lang hoeft te zijn, en toch alleen de vuist gebruikt kan worden, voordat er serieuze schade gemaakt kan worden, ben je allang klaar in die shop. Dit geld natuurlijk nogsteeds alleen voor mensen die in een gang zitten.
Als je niet in een gang zit --> nooit.
Op deze manier kan er goed een scheiding gemaakt worden, tussen de mensen die willen DMen, en de mensen die willen RPGen.
Natuurlijk kent niet iedereen deze nieuwe regels vanaf de eerste minuut, dus kan het even duren voordat iedereen doorheeft hou nu alles in zijn werk gaat, maar ik denk, als je het een beetje de tijd geeft, dat dat veel beter gaat worden dan zoals de regels nu zijn, want nu vind ik het een grote rotzooi.
Op/voor het schip niet killen is een goed idee, maar laat daar dan wel DUIDELIJKE regels over gemaakt worden (sommige mensen weten niet, dat je bijvoorbeeld ook niet mag killen op de loopplank, omdat het nergens duidelijk omschreven staat).Als je beschoten wilt worden: Zijn er plaatsen waar je absoluut niet gedood wilt worden?
Bij 24/7 mag je gewoon worden neergeschoten (als je in een gang zit natuurlijk), omdat dat anders nogal moeilijk gecontroleerd kan worden.
In een shop aangevallen worden heb ik zelf nog niet meegemaakt, maar het lijkt me ook niet dat dat zon groot probleem is, omdat je er toch niet zo lang hoeft te zijn, en toch alleen de vuist gebruikt kan worden, voordat er serieuze schade gemaakt kan worden, ben je allang klaar in die shop. Dit geld natuurlijk nogsteeds alleen voor mensen die in een gang zitten.
Als je in een gang zit --> mag altijd gedood worden, behalve op het schip. Dus het mag ook tijdens cruises ed, als je dat niet wilt, moet je maar uit je gang stappen.En op welke tijdstippen wil je niet gedood worden?
Als je niet in een gang zit --> nooit.
[ Voor 1% gewijzigd door j86 op 25-07-2006 13:27 . Reden: Overbodige enters weggehaald. ]
Ik zou dan wel aanraden gang(s) te maken met makkelijk herkenbare kleuren zoals rood, oranje, fel groen etc.. Want een aantal andere kleuren lijken veel op elkaar zoals die verschillende paarse tinten enzo.
Dus iemand die een goed herkenbare kleur heeft, laat die de gang aanmaken.
Het is dus ook aan te raden als je in een gang stapt, even de kleuren + leden van de anders gang(g) door te nemen via /gangs en /ganginfo [ID]
EDIT: er zullen ook wel figuren voorkomen die niet in een gang zitten, maar wel uitlokken om beschoten te worden en daarna gaan zeuren.
Dus iemand die een goed herkenbare kleur heeft, laat die de gang aanmaken.
Het is dus ook aan te raden als je in een gang stapt, even de kleuren + leden van de anders gang(g) door te nemen via /gangs en /ganginfo [ID]
EDIT: er zullen ook wel figuren voorkomen die niet in een gang zitten, maar wel uitlokken om beschoten te worden en daarna gaan zeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 175504 op 25-07-2006 13:31 ]
Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik dit hele gedoe over wel of niet killen een non-issue vind. Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat ik het niet kon voorkomen als ik het niet wou. Armor dragen en een snelle auto of motor hebben voorkomt al veel leed, en als dat niet genoeg is kan je met dive, cardive, teleport en taxi altijd nog je huid redden.
Maar goed, er zijn een groot aantal mensen die niet die kleine moeite willen nemen en met veel geld toch veilig over straat kunnen. Nakebods voorstel lijkt me om dat te bereiken een stap in de goede richting als het goed uitgewerkt wordt.
De gebruikte kleuren in sa-mp lijken soms verdomt veel op elkaar, dat maakt het herkennen of iemand wel of niet in een gang zit erg lastig. Het mooiste zou zijn als er 5 standaard gangs in felle kleuren waren waar iedereen in kan gaan zonder invite en dat diegene die niet in de gang zitten allemaal dezelfde goed herkenbare kleur hebben.
Wat ik eigenlijk nog liever zou zien is dat het rpg'en en dm'en op verschillende plekken gebeurd. Dat zou er zo kunnen uitzien: iedereen spawnt in san fiero, en daar vind al het killen etc. plaats. met een speciaal commando kan je in rpg mode, waardoor je een speciaal kleurtje krijgt en je spawn point verplaatst naar las venturas. Op deze manier worden rpg'ers en dm'ers als 'natuurlijk' gescheiden.
Ik snap dat dit veel werk voor Peter meebrengt, de helft van de voertuigen zal naar san fiero verplaatst moeten worden. Maar ik denk dat op lange termijn dit veel beter en makkelijker werkt. En natuurlijk ben ik bereid om er aan mee te helpen door bijv. locaties voor autos te verzamelen of saai copy-paste werk voor die locaties te doen
Dan nog 1 ding, het kopen van properties is vaak oorlog. Frisia e.d. worden heel vaak overgenomen, het lijkt me niet meer dan eerlijk dat je die met geweld mag verdedigen. M.a.w. ook mensen die actieg properties verzamelen zouden wat mij betreft beschoten mogen worden.
PS Peter, devvers en de admins/mods: keep up te good work!
Maar goed, er zijn een groot aantal mensen die niet die kleine moeite willen nemen en met veel geld toch veilig over straat kunnen. Nakebods voorstel lijkt me om dat te bereiken een stap in de goede richting als het goed uitgewerkt wordt.
De gebruikte kleuren in sa-mp lijken soms verdomt veel op elkaar, dat maakt het herkennen of iemand wel of niet in een gang zit erg lastig. Het mooiste zou zijn als er 5 standaard gangs in felle kleuren waren waar iedereen in kan gaan zonder invite en dat diegene die niet in de gang zitten allemaal dezelfde goed herkenbare kleur hebben.
Wat ik eigenlijk nog liever zou zien is dat het rpg'en en dm'en op verschillende plekken gebeurd. Dat zou er zo kunnen uitzien: iedereen spawnt in san fiero, en daar vind al het killen etc. plaats. met een speciaal commando kan je in rpg mode, waardoor je een speciaal kleurtje krijgt en je spawn point verplaatst naar las venturas. Op deze manier worden rpg'ers en dm'ers als 'natuurlijk' gescheiden.
Ik snap dat dit veel werk voor Peter meebrengt, de helft van de voertuigen zal naar san fiero verplaatst moeten worden. Maar ik denk dat op lange termijn dit veel beter en makkelijker werkt. En natuurlijk ben ik bereid om er aan mee te helpen door bijv. locaties voor autos te verzamelen of saai copy-paste werk voor die locaties te doen
Dan nog 1 ding, het kopen van properties is vaak oorlog. Frisia e.d. worden heel vaak overgenomen, het lijkt me niet meer dan eerlijk dat je die met geweld mag verdedigen. M.a.w. ook mensen die actieg properties verzamelen zouden wat mij betreft beschoten mogen worden.
PS Peter, devvers en de admins/mods: keep up te good work!
En wat als je niet mensen wilt "killen" maar lekker wilt racen om vervolgens eventueel op iemand in te beuken? Dus elkaar lekker beuken wat ook wel regelmatig gebeurt op oa. The Strip.
AULXJMHR
Dan heb ik een variant voorstel wat mij beter geschikt lijkt:
Eigenlijk is het het omgekeerde van NakeBods voorstel. Juist voor de RPG'ers is er een speciale gang. Ik denk dat de code niet lastig te maken is om net als admins altijd geel zijn, de RPG gang altijd groen te maken. Dan is er de simpele regel: Je mag niet schieten op groene mensen, deze RPG'en.
Ook een stuk eenvoudiger voor de beginneling die op de server komt. Een beginnende DM'er zal namelijk niet snel toegelaten worden tot een gang als er maar één of twee gangs aanwezig zijn op dat moment. Gevolg is dat hij niet het spel kan spelen wat hij wil spelen.
Verder blijven dan natuurlijk gewoon de regels gelden dat je niet mag schieten in cruises, op het schip en op het getunede auto's. Dat zijn gewoon de algemeen geldende regels die op iedereen van toepassing zijn.
Wat vindt men hiervan?
Eigenlijk is het het omgekeerde van NakeBods voorstel. Juist voor de RPG'ers is er een speciale gang. Ik denk dat de code niet lastig te maken is om net als admins altijd geel zijn, de RPG gang altijd groen te maken. Dan is er de simpele regel: Je mag niet schieten op groene mensen, deze RPG'en.
Ook een stuk eenvoudiger voor de beginneling die op de server komt. Een beginnende DM'er zal namelijk niet snel toegelaten worden tot een gang als er maar één of twee gangs aanwezig zijn op dat moment. Gevolg is dat hij niet het spel kan spelen wat hij wil spelen.
Verder blijven dan natuurlijk gewoon de regels gelden dat je niet mag schieten in cruises, op het schip en op het getunede auto's. Dat zijn gewoon de algemeen geldende regels die op iedereen van toepassing zijn.
Wat vindt men hiervan?
Goed idee, en je kan aan de kleurtjes in het 'kill-overzicht' makkelijk zien of iemand een rpg'er gekilled heeft
An sich kan ik mij daar ook goed in vinden Skiwii. Misschien zelfs beter, want ik bedenk net een mogelijk nadeel.
Ik voorzie wel dat er een mogelijke oplossing kan zitten in het werken met gangs.
Mogelijk nadeel die ik zie:
Je hebt 15 users, in 2 gangs, laten we zeggen, oneerlijk verdeeld: 10 vs 5. (Niet dat 10 kon dacht ik, maar goed.. het idee)
Als je wilt killen en je zit in de 10 man gang, heb je maar keuze uit 5 slachtoffers, of je gaat gangkillen. En dat is (Op dit moment tenminste) niet toegestaan: Je wordt uit de gang gezet.
Voordeel kan weer wel zijn, dat men beter gaat samenwerken, en zo wat gaat hunten
Ofwel, het idee van gangs goed gebruiken.
Als alle RPGers een eigen gang hebben, alle cruisers, alle stunters.. dan blijft het basis idee hetzelfde, alleen dan mag je ze juist niet killen, ipv wel
Cruises moeten blijven zoals ze zijn, geen gekloot, dus ook niet schieten, voor niemand niet.
Ik voorzie wel dat er een mogelijke oplossing kan zitten in het werken met gangs.
Mogelijk nadeel die ik zie:
Je hebt 15 users, in 2 gangs, laten we zeggen, oneerlijk verdeeld: 10 vs 5. (Niet dat 10 kon dacht ik, maar goed.. het idee)
Als je wilt killen en je zit in de 10 man gang, heb je maar keuze uit 5 slachtoffers, of je gaat gangkillen. En dat is (Op dit moment tenminste) niet toegestaan: Je wordt uit de gang gezet.
Voordeel kan weer wel zijn, dat men beter gaat samenwerken, en zo wat gaat hunten
Ofwel, het idee van gangs goed gebruiken.
Als alle RPGers een eigen gang hebben, alle cruisers, alle stunters.. dan blijft het basis idee hetzelfde, alleen dan mag je ze juist niet killen, ipv wel
Dat dus NOOITAls je in een gang zit --> mag altijd gedood worden, behalve op het schip. Dus het mag ook tijdens cruises ed, als je dat niet wilt, moet je maar uit je gang stappen.
Cruises moeten blijven zoals ze zijn, geen gekloot, dus ook niet schieten, voor niemand niet.
Ik heb niet problemen als mensen je per ongeluk neerschieten wanneer je dat niet wil. Maar ik ben het met dit eens. Anders zijn er 10 mensen in een cruise bezig en zitten er 2 bij die wel gekilled zouden mogen worden. Dan kan je wel raden wat er gebeurt. Minstens 3 niet gang leden worden hiermee ook gekilled omdat ze er gewoon tussen staan.Nakebod schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:02:
Dat dus NOOIT
Edit1:
misschien breng ik met dit idee wel al jullie ideeen door de war maar je zou tuurlijk ook een stad kunnen nemen waar je wel gekilled zou mogen worden en een stad voor RPG. De mensen die alleen maar voor het schieten gaan zijn toch niet zo bezig met het mermenigvuldigen van cash.
Laat in die killer stad iedereen die dood gaat gewoon weer een klein budget geven. Wanneer ze dan weer dood gaan kunnen ze gewoon een leuke gun blijven kopen. Mochten ze iemand killen dan hebben ze meer geld voor een betere gun
Heb geen idee in hoeverre de moelijkheidsgraad is om dit mogenlijk te maken maar ik dacht dat dit wel is een idee zou kunnen zijn. Niks met kleurtjes enzo dus lekker makkelijk(er) te begrijpen..
[ Voor 39% gewijzigd door Emiel1984 op 25-07-2006 15:06 ]
[LTS][MTS][HTS]
Anoniem: 151099
beter rozeAnoniem: 182854 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:57:
Ben het met skiwiii eens , goed idee , groen is voor rpg'ers
Ja goed en simpel idee van Skiwiii, Fel geel is al voor de admins. Fel groen (of een andere super duidelijke kleur) voor mensen die RPG-en (cruises/tunen/stunten/kleppen/derbys etc..etc..)
Iedereen die dus WEL wil schieten, behoud gewoon zijn eigen kleur. En die mogen iedereen schieten behalve mensen met de RPG kleur. En mensen die niet de RPG kleur hebben, zijn automatisch andere gangs of lone rangers waarop je dus mag schieten.
Wat nog wel een discussie kan zijn is of propertys kopen en geld verdienen wel of niet bij RPG hoort. Want dat is juist een rede voor mensen om elkaar te knallen. En wapens kosten veel geld. Tunen valt wel mee.
Iedereen die dus WEL wil schieten, behoud gewoon zijn eigen kleur. En die mogen iedereen schieten behalve mensen met de RPG kleur. En mensen die niet de RPG kleur hebben, zijn automatisch andere gangs of lone rangers waarop je dus mag schieten.
Wat nog wel een discussie kan zijn is of propertys kopen en geld verdienen wel of niet bij RPG hoort. Want dat is juist een rede voor mensen om elkaar te knallen. En wapens kosten veel geld. Tunen valt wel mee.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 175504 op 25-07-2006 16:18 ]
lijkt me idd goed idee, gewoon een command als "/join rpg of /rpg on" en "/quit rpg, /rpg off"Anoniem: 175504 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:13:
Ja goed en simpel idee van Skiwiii, Fel geel is al voor de admins. Fel groen (of een andere super duidelijke kleur) voor mensen die RPG-en (cruises/tunen/stunten/kleppen/derbys etc..etc..)
Iedereen die dus WEL wil schieten, houd gewoon zijn eigen kleur. En die mogen iedereen schieten behalve mensen met de RPG kleur. En mensen die niet de RPG kleur hebben, zijn automatisch andere gangs of lone rangers waarom je dus mag schieten.
uiteraard moet er een delay in zitten dat mensen niet constant switchen. 10 of 15 minuten
Ok kan er dan ook een kleur komen voor de mensen die wel andere mensen willen doodschieten maar zelf niet beschoten willen worden.Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:19:
[...]
lijkt me idd goed idee, gewoon een command als "/join rpg of /rpg on" en "/quit rpg, /rpg off"
uiteraard moet er een delay in zitten dat mensen niet constant switchen. 10 of 15 minuten
een lame kleur hebben ze nog niet uitgevonden...Bart1983 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:21:
[...]
Ok kan er dan ook een kleur komen voor de mensen die wel andere mensen willen doodschieten maar zelf niet beschoten willen worden.
Dus nu kun je de RPG joinen met een commando ?joswillems86 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:34:
De nieuwe regels zijn nu dus ingevoerd, en het werkt zo op het eerste gezicht erg goed!
Of moet je je aanmelden bij een gang ?
even voor de duidelijkheid
DE NIEUWE REGELS ZIJN NOG NIET INGEVOERD
Ik heb zojuist inderdaad een test gestart met een RPG gang. Dit was op mijn initiatief en niet vanuit Peter of iets dergelijks. Het gevolg was duidelijk: heel veel mensen hadden behoefte aan RPG en wilden bij die gang. Maar dit dus nog geen regel. Het was puur even om te testen in hoeverre het aanslaat.
Ik heb zojuist inderdaad een test gestart met een RPG gang. Dit was op mijn initiatief en niet vanuit Peter of iets dergelijks. Het gevolg was duidelijk: heel veel mensen hadden behoefte aan RPG en wilden bij die gang. Maar dit dus nog geen regel. Het was puur even om te testen in hoeverre het aanslaat.
Goed idee, wellicht kan Peter een soort member schermpje maken @ sa-mp.nl, en dat je op deze manier in kan vullen dat je RPGér wil zijn?Skiwii schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:40:
Dan heb ik een variant voorstel wat mij beter geschikt lijkt:
Wat vindt men hiervan?
Anders krijg je misschien veel switches in game, dus snel op iemand schieten, iemand schiet terug, je kan niet winnen, dus snel RPG worden
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Alle RPG-ers 1 kleur heeft ok wel weer een nadeel. De chat wordt er niet overzichtelijker op. Vaak herken je berichten van bepaalde mensen na verloop van tijd alleen al aan de kleur. Nu moet je dus voor zowat elk bericht ook weer de naam die ervoor staat lezen.
En als de RPG kleur een slecht contrast heeft (zoals bv met donkergroen en donkerpaars) wordt het lezen van de chat er ook niet makkelijker op. Dus liever een fel groen of fel rose kleur met een lekker hoog contrast voor de RPG mensen.
En als de RPG kleur een slecht contrast heeft (zoals bv met donkergroen en donkerpaars) wordt het lezen van de chat er ook niet makkelijker op. Dus liever een fel groen of fel rose kleur met een lekker hoog contrast voor de RPG mensen.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 175504 op 25-07-2006 17:02 ]
/gang join idvandegangAnoniem: 110847 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:46:
[...]
Dus nu kun je de RPG joinen met een commando ?
Of moet je je aanmelden bij een gang ?
Meestal heb je wel een invite nodig (bij de RPG-gang was dat niet nodig, maar zonder werkte t niet bij mij (en nog wat andere mensen)).
Anoniem: 182854
Jij?Skiwii schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:51:
even voor de duidelijkheid
Die RPG Gang test was mijn initiatief , omdat ze een gang voor de busritten wouden (uiteindelijk was de halve server in die gang) , en de non-killing regel werd ook gerespecteerd
wilden jaAnoniem: 182854 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:25:
[...]
Jij?
Die RPG Gang test was mijn initiatief , omdat ze een gang voor de busritten wouden (uiteindelijk was de halve server in die gang) , en de non-killing regel werd ook gerespecteerd

Anoniem: 157420
Ik was vrolijk aan het spelen vandaag, blijft GTA ineens hangen. En zegt hij:
Lekker is datDe instrucie op 0x026f1376 verwijst naar geheugen op 0x000000000. De leest- of schrijfbewerking("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 25-07-2006 20:21 ]
Hebben wij nog noooit meegemaaktAnoniem: 157420 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:20:
[...]
Lekker is dat
(gebeurt wel vaker, wen er maar vast aan)
jeetje zeg, dat is raar. ik zou de makers er maar even over informeren.Anoniem: 157420 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:20:
[...]
Lekker is dat
Die heb ik ook als ik met mijn Geforce xfx5200 speelAnoniem: 157420 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:20:
[...]
Lekker is dat
met mijn x800xt heb ik er geen last van...
Alleen jammer dat je niet erop blijft staan als de Dude rijdt.. Je moet steeds corrigeren. Alhoewel dat best aardig ging
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik heb een 9800pro en krijg meestal de melding van een "buffer overrun". Soms gebeurt dit na 10 minuten al soms gebeurt het helemaal niet. Maargoed het is nog steeds een testversie en niet de definitieve final.koekoek2003nl schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:47:
[...]
Die heb ik ook als ik met mijn Geforce xfx5200 speel
met mijn x800xt heb ik er geen last van...
[LTS][MTS][HTS]
Een paar van mijn eigen impressions rond SA:MP en aanverwanten.
De server van Peter vind ik persoonlijk de leukste om te spelen, alleen al om de domme reden dat op de meeste publieke servers gecheat wordt. En dan bedoel ik het niet over per ongeluk een bug, maar acties waaraan je duidelijk kan zien dat het met opzet gebeurt. Met de server van Peter heb je dat totaal niet omdat je met een besloten club zit waar je van iedereen weet dat hij/zij zo speelt.
That said, ik heb toch een paar op- en aanmerkingen.
Ten eerste begin je als speler (welke class dan ook) met 5000 dollar en een flamethrower. Als je wil roleplayen is die 5000 dollar veel te weinig, en die flamethrower is alleen handig als je met opzet iedereens spel wil verzieken... ik zal even kort uitleggen waarom.
Als je wilt roleplayen in SA dan moet je het ook echt doen als een rollenspel. Dus als je bv. een taxichauffeur, buschauffeur of piloot speelt, dat je dan ook in die rol moet blijven en in principe geen wapens moet sjouwen, alleen voor zelfverdediging. Wel dat je door je rol of beroep geld kan verdienen, dus per taxiritje 100 dollar of per vlucht een partij meer.
Zelfde geldt hier voor de politie. Een politieagent zou iemand kunnen jailen of een bon kunnen geven maar op zo'n manier dat het slachtoffer bijvoorbeeld de kans krijgt om te ontsnappen uit zijn cel. Heel flauw idee maar je zou zoiets heel leuk kunnen doen na een cruise (niet OP een cruise), zodat je met een viertal politieagenten de boel schoonveegt en je een "Cannonball Run" idee krijgt.
Belangrijkste punt vind ik dat je lol hebt in een server en dat je veel kan. En niet alleen schieten. Properties kopen is ontzettend leuk om te doen, maar als je begint met 5K kun je nog niks en om een drietal uur op het schip te staan maffen totdat je eindelijk iets kan kopen is ook niet handig, dus er moet misschien gekeken worden naar manieren om geld te verdienen. Niet iemand neerraggen, zo verpest je voor hem de sfeer om te spelen (zo van: ik heb niks bij me maar ik wil toch wat doen, knal hem maar neer). That said, als je rondrijdt in een dikke pooierbak en je hebt een hele partij properties, dan is iedereen (in het verhaal) op je geld uit. Die auto is heilig, daar knalt niemand op, maar gegarandeerd dat ze je dan in elkaar butsen als je uitstapt.
Wat enorm leuk is om dan te maken is een stel factions of klassen (overheid, boeven, leger, pooiers, whatever) en dan de relaties tussen die klassen behoorlijk vastleggen. Dus wouten gaan altijd achter boeven aan en boeven lopen redelijk herkenbaar als boeven rond.
Ik speel als sinds lange tijd Freelancer op een roleplaying server en het leukste is nog om echt volledig te roleplayen, niet alleen te cruisen en te tunen en verder vrij te wezen. Maak er een storyline in. Bijvoorbeeld dat een zootje boeven ergens naar onderweg zijn en de politie wacht ze op. Ik zeg maar wat. Main issue is dat iedereen een compleet char kan spelen. And lose the flamethrower!
De server van Peter vind ik persoonlijk de leukste om te spelen, alleen al om de domme reden dat op de meeste publieke servers gecheat wordt. En dan bedoel ik het niet over per ongeluk een bug, maar acties waaraan je duidelijk kan zien dat het met opzet gebeurt. Met de server van Peter heb je dat totaal niet omdat je met een besloten club zit waar je van iedereen weet dat hij/zij zo speelt.
That said, ik heb toch een paar op- en aanmerkingen.
Ten eerste begin je als speler (welke class dan ook) met 5000 dollar en een flamethrower. Als je wil roleplayen is die 5000 dollar veel te weinig, en die flamethrower is alleen handig als je met opzet iedereens spel wil verzieken... ik zal even kort uitleggen waarom.
Als je wilt roleplayen in SA dan moet je het ook echt doen als een rollenspel. Dus als je bv. een taxichauffeur, buschauffeur of piloot speelt, dat je dan ook in die rol moet blijven en in principe geen wapens moet sjouwen, alleen voor zelfverdediging. Wel dat je door je rol of beroep geld kan verdienen, dus per taxiritje 100 dollar of per vlucht een partij meer.
Zelfde geldt hier voor de politie. Een politieagent zou iemand kunnen jailen of een bon kunnen geven maar op zo'n manier dat het slachtoffer bijvoorbeeld de kans krijgt om te ontsnappen uit zijn cel. Heel flauw idee maar je zou zoiets heel leuk kunnen doen na een cruise (niet OP een cruise), zodat je met een viertal politieagenten de boel schoonveegt en je een "Cannonball Run" idee krijgt.
Belangrijkste punt vind ik dat je lol hebt in een server en dat je veel kan. En niet alleen schieten. Properties kopen is ontzettend leuk om te doen, maar als je begint met 5K kun je nog niks en om een drietal uur op het schip te staan maffen totdat je eindelijk iets kan kopen is ook niet handig, dus er moet misschien gekeken worden naar manieren om geld te verdienen. Niet iemand neerraggen, zo verpest je voor hem de sfeer om te spelen (zo van: ik heb niks bij me maar ik wil toch wat doen, knal hem maar neer). That said, als je rondrijdt in een dikke pooierbak en je hebt een hele partij properties, dan is iedereen (in het verhaal) op je geld uit. Die auto is heilig, daar knalt niemand op, maar gegarandeerd dat ze je dan in elkaar butsen als je uitstapt.
Wat enorm leuk is om dan te maken is een stel factions of klassen (overheid, boeven, leger, pooiers, whatever) en dan de relaties tussen die klassen behoorlijk vastleggen. Dus wouten gaan altijd achter boeven aan en boeven lopen redelijk herkenbaar als boeven rond.
Ik speel als sinds lange tijd Freelancer op een roleplaying server en het leukste is nog om echt volledig te roleplayen, niet alleen te cruisen en te tunen en verder vrij te wezen. Maak er een storyline in. Bijvoorbeeld dat een zootje boeven ergens naar onderweg zijn en de politie wacht ze op. Ik zeg maar wat. Main issue is dat iedereen een compleet char kan spelen. And lose the flamethrower!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dank jullie voor alle opmerkingen, we zijn druk bezig met alles bekijken en bespreken 
Mijn server is vanmiddag vanaf 1 uur tot ongeveer 5 uur down, wegens een update aan de server
Mijn server is vanmiddag vanaf 1 uur tot ongeveer 5 uur down, wegens een update aan de server
Graag gedaan het is tenslotte "onze" server.Peter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:50:
Dank jullie voor alle opmerkingen, we zijn druk bezig met alles bekijken en bespreken
Wat Stoney3K zegt kan ik mij ook wel in vinden.
Misschien moeilijk om in elkaar te zetten maar dan wordt het wel gezellig op de server, lijkt mij.
Misschien leuk om zulke dingen in missie vorm te doen.
Misschien moeilijk om in elkaar te zetten maar dan wordt het wel gezellig op de server, lijkt mij.
heel leuk idee, maar op die manier ga je dus het spel herschrijven. ik denk dat dit qua programmering niet haalbaar is op korte termijn. maar hoop het zeker wel.Anoniem: 110847 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:00:
Wat Stoney3K zegt kan ik mij ook wel in vinden.
Ja die vlamme werper moet er gewoon uit die zaait allleen maar ellende. Daarnaast mag van mij het start capitaal ook wel verhoogd worden.Peter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:50:
Peter kun je ons ook vertellen wat er geupdate word? V2 misschien of iets tegen de vele crashes?
[ Voor 21% gewijzigd door Bart1983 op 26-07-2006 12:07 ]
En imo mag het geld ook wel bewaard blijven als iemand weer s een shitload kogels op je afvuurt

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Of dat je kosten moet betalen voor het ziekenhuis als je bijvoorbeeld dood wordt geknaldScipionyx schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:39:
En imo mag het geld ook wel bewaard blijven als iemand weer s een shitload kogels op je afvuurt
Maar wel je geld houden en de schutten een bonus geeft van bijvoorbeeld 15000
Haha dat is inderdaad cool. Betalen voor je ziekenhuis verblijf. Of LOL! Ik voel een nieuwe propertie opkomen.... de Mensis (of cz, vgz etc) ziekte kosten verzekeraarAnoniem: 110847 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:03:
[...]
Of dat je kosten moet betalen voor het ziekenhuis als je bijvoorbeeld dood wordt geknald
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Tijdelijke andere servers om op te spelen
Mail me op
om toegevoegd te worden aan dit lijstje!
Gaitman's server
GoT privé server, wachtwoord:

Adres:
:7777
Mode: Protect the Prime Minister
NordicBlue
Adres: 80.100.253.152:7777
Mode: Minigun madness
Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot dat Peters server weer on-line is
Mail me op
Gaitman's server
GoT privé server, wachtwoord:

Adres:

Mode: Protect the Prime Minister
NordicBlue
Adres: 80.100.253.152:7777
Mode: Minigun madness
Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot dat Peters server weer on-line is
[ Voor 40% gewijzigd door Gaitman op 04-08-2006 20:07 ]
Ik ben dan wel geen .Peter, maar als het goed is ben ik wel op de hoogte van de updatesPeter kun je ons ook vertellen wat er geupdate word? V2 misschien of iets tegen de vele crashes?
1: Gehele serverinstallatie + configuratie opnieuw. FC2 is een beetje outdated alweer
2: Met FC5 als goed is ook een nieuwere versie libstdc++
3: Indien 2 gelukt: .Peter heeft al een sa-mp 0.1c server verkregen. (Die dus libstdc++ nodig heeft) Dus deze gaat als alles goed gaat online komen.
4: Er zullen misschien ook wel gamemode updates zijn, geen idee welke precies.
Wacht maar tot v2.0Anoniem: 110847 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:03:
[...]
Of dat je kosten moet betalen voor het ziekenhuis als je bijvoorbeeld dood wordt geknald
Zoiets komt er ook in z.i.w.
Nog een hele andere vraag:
Ik zie in de topicstart verschillende game-modes staan.
Ik heb deze modes nergens terug kunnen vinden.
Is dit iets wat op de server ingesteld moet worden ?
Waar en hoe kan ik verschillende gamemodes kiezen/ bespelen.
Dat parachutejumpen lijkt me ook wel vet.Area 51: Hier is het de bedoeling dat je binnendringt in de beveiligde legerbasis Area51. Deze versie is vooral grafisch goed uitgewerkt.
Cop'n'Gangs: De titel verteld alles al; de politie moet achter de gangs aan, al kan je ook gangwars maken!
Freighter: Je moet binnen dringen op een vrachtschip dat bewaakt wordt door andere spelers.
Los Santos Parachute: Deze mode houdt niets anders in als uit helicopters springen, vaak in groepen.
Las Venturas Deathmatch: Één van de meest gespeelde gamemodes, gewoon elkaar uitmoorden. Zijn veel uitbreidingen op.
LocalYokal: Sports Edition: Gebaseerd op Rivershell, breng samen met je team auto's terug naar je eigen stad.
Manhunt: Las Venturas: Iedereen moet 1 persoon achterna gaan en hem ombrengen, degene die hierin slaagt wordt de vluchtende!
Minigun Madness: Elkaar een beetje met miniguns achterna zitten, een erg basic gamemode die erg vermakelijk kan zijn!
Monster: Je begint op je eigen vliegveld, hier staan honderden Monster Trucks geparkeerd, hiermee rij je rond of bots je op elkaar in.
Rivershell: In principe een multiplayer versie van checkpoint races, waarbij je in één van de 2 teams ingedeeld zit.
San Fierro TDM: San Fierro Team Deathmatch, eigenlijk hetzelfde als de Las Venturas versie, maar minder populair.
Wat ik gister ook weer meemaakte op het schip
Hij hing daar dus gewoon te zweven op 1 meter hoogte... Toen hij in een auto stapte en weer uitstapte was het opgelost
Bugje ? Het zag er iig wel grappig uit.

Nu nog iets over het RPG gebeuren.
Het idee van Stoney3K vind ik wel oke , GTA SA word dan zoiets als een 2e wereld zeg maar.
Alleen je moet wel kunnen veranderen van "klasse" (boef , politieman etc.) en liefst niet door een domme command. Bv: Als je boef bent en je kilt 2 andere boeven krijg je de keuze om politie agent te worden. Kill je als politie agent dan nog 5 boeven ofzo dan kan je commissaris worden enz..
Je kan dit ook misschien doen met iemand die piloot wil zijn , eerst beetje in de shamal mensen rondvliegen en daarna mag je met de jumbojet vliegen ofzo.
Nog een idee : Heb je meer dan 1 mil op de bank dan mag je meer lenen dan iemand die maar 10 k heeft , en je mag duurdere properties kopen.
Even terzijde : Ik weet weinig tot niks van programmeren maar als ik peter af en toe hoor moet het een hele hoop werk zijn om verschillende ideeën klaar te krijgen. Dus denk ik dat het onwaarschijnlijk is om dit allemaal klaar te krijgen.
Nu nog iets over het RPG gebeuren.
Het idee van Stoney3K vind ik wel oke , GTA SA word dan zoiets als een 2e wereld zeg maar.
Alleen je moet wel kunnen veranderen van "klasse" (boef , politieman etc.) en liefst niet door een domme command. Bv: Als je boef bent en je kilt 2 andere boeven krijg je de keuze om politie agent te worden. Kill je als politie agent dan nog 5 boeven ofzo dan kan je commissaris worden enz..
Je kan dit ook misschien doen met iemand die piloot wil zijn , eerst beetje in de shamal mensen rondvliegen en daarna mag je met de jumbojet vliegen ofzo.
Nog een idee : Heb je meer dan 1 mil op de bank dan mag je meer lenen dan iemand die maar 10 k heeft , en je mag duurdere properties kopen.
Even terzijde : Ik weet weinig tot niks van programmeren maar als ik peter af en toe hoor moet het een hele hoop werk zijn om verschillende ideeën klaar te krijgen. Dus denk ik dat het onwaarschijnlijk is om dit allemaal klaar te krijgen.
ja, dat stel je in op de server, staat letterlijk in de readme hoor:Anoniem: 110847 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:07:
Nog een hele andere vraag:
[...]
Dat parachutejumpen lijkt me ook wel vet.
invullen in server.cfg.gamemode0 ls-parachute 1
je kan de 0 veranderen in een 1, of 2, of weet ik veel wat
de 1 aan het einde, is het aantal keren dat de gamemode opnieuw begint
succes.
Het zou gaaf zijn als er echt bepaalde bannen komen zoals:politie,brandweer,medic etc.
Op de server [24/7 Freeroam | Roleplay Paradise] zijn ze daar al aardig mee bezig, als je iemand dood rijdt en niet stopt krijg je politie achter je aan [In een auto dus niet met het jail command] en als zij je op pakken krijg je bepaalde jail tijd
Op de server [24/7 Freeroam | Roleplay Paradise] zijn ze daar al aardig mee bezig, als je iemand dood rijdt en niet stopt krijg je politie achter je aan [In een auto dus niet met het jail command] en als zij je op pakken krijg je bepaalde jail tijd
0.1c beter ik hoop dat er nu minder crashed komenNakebod schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:05:
[...]
Ik ben dan wel geen .Peter, maar als het goed is ben ik wel op de hoogte van de updates
1: Gehele serverinstallatie + configuratie opnieuw. FC2 is een beetje outdated alweer
2: Met FC5 als goed is ook een nieuwere versie libstdc++
3: Indien 2 gelukt: .Peter heeft al een sa-mp 0.1c server verkregen. (Die dus libstdc++ nodig heeft) Dus deze gaat als alles goed gaat online komen.
4: Er zullen misschien ook wel gamemode updates zijn, geen idee welke precies.
[...]
Wacht maar tot v2.0
Zoiets komt er ook in z.i.w.
[ Voor 14% gewijzigd door Bart1983 op 26-07-2006 17:24 ]
Mail / IM die kerel gewoon i.p.v. dit topic te vervuilen
[ Voor 74% gewijzigd door Crash op 26-07-2006 19:46 ]
Fijne server, ik wil inloggen, loopt GTA vast, wil ik weer connecten. "You are banned from this server."B1gk1ller schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:16:
Het zou gaaf zijn als er echt bepaalde bannen komen zoals:politie,brandweer,medic etc.

Hier hetzelfdekecin schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:26:
[...]
Fijne server, ik wil inloggen, loopt GTA vast, wil ik weer connecten. "You are banned from this server."
![]()
FYI: Momenteel is de server van .Peter weer up.
Noot:
Noot:
[19:42:54] <~Peter> ik kán sa-mp er voor jullie opzetten
[19:43:01] <~Peter> maar dan kunnen er de komende uren wat random-restarts komen
[19:43:05] <~Peter> is dat een probleem?
bij mij doet hij he tnog steeds niet hoor. Maar ik hoop dat hij wel helemaal klaar is voor de cruise van 24:00 uur vannavondNakebod schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:01:
FYI: Momenteel is de server van .Peter weer up.
Noot:
[...]
Anoniem: 183180
Bij mij doet de server het ook niet
achja.. hopen dat dit snel gaat gebeuren, ik zit nu namelijk al bijna 5 uur contactgestoord in m'n uppie te wachten om te spelen..
Anoniem: 105138
precies zelfde bij mij zat er ongeveer 5 minuten in werd ik opgepikt door iemand en toen liep ie vast reconnect :you are bannedkecin schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:26:
[...]
Fijne server, ik wil inloggen, loopt GTA vast, wil ik weer connecten. "You are banned from this server."
![]()
Zelfde server misschien:)Anoniem: 121743 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:03:
De site http://www.sa-mp.nl/ is ook down. Ik wou daar al eens de regels lezen.
En de regels op .Peters server:
.Peter schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:06:
Topic regeltjes:
Hou het netjes. In deel 1 ging alles vooral richting flamen op elkaar, user 1 deed dit, user 2 dit, dit is niet de bedoeling. Ondanks dat ik vind, en ook denk dat mijn server gedeeltelijk in het topic betrokken mag worden (90% van de GoTters zit daar), moet het daar niet teveel naar gaan neigen. San Andreas Multiplayer is een multiplayer mod, niet toevallig een programma dat gemaakt is voor 1 gamemode. Neem vandaar ook de kans om wat andere gamemodes te proberen, concurentie is gezond!
Regeltjes op mijn server:
Kort maar krachtig.
- Als een gebruiker zin heeft om vredig te spelen, dien je hier respect voor te hebben. Als iemand zegt dat hij niet neergeschoten wilt worden doe je dat niet, schiet hij/zij daarna zelf iemand neer, nodig ik je uit om de speler alsnog af te maken.
Bovenstaande regel is vervallen. Dit is GTA San Andreas, niet iets als Hello Kitty online; het gaat om het schieten. Je verkrijgt geld om wapens te kunnen kopen en zo sterker te worden. De enige keren wanneer je iemand niet mag neerschieten is tijdens races, tijdens cruises, op het schip of zodra deze persoon zeer duidelijk met RPG bezig is (als in: duidelijk opweg naar een property) of zeer duidelijk met een dergelijke activiteit bezig is, zoals het rondlopen in the middle of nowhere. Als iemand met veel geld rondloopt of in de buurt van The Strip is, ga vooral je gang.
- Geen cheats, trainers of misbruik maken van bugs, dit zal met jails, kicks en bans beloond worden.
- Het schip is een vredeszone. Er mogen geen auto's op het schip. Verder mag je niemand slaan, schieten of op een andere manier schade toedoen. Ook met vliegtuigen landen op het schip is no-go.
- Getunede auto's zijn in alle gevallen heilig, tenzei de persoon zelf ook schiet en/of schade toedoet aan andere spelers.
- Als iemand je vermoord, afschiet, uitscheld of wat dan ook, scheld je niet terug, maar speel je rustig verder of roep je een admin. Ziektes zijn niet om te schelden, de moeder van Bouma heeft geen baard en geslachtsdelen zijn ook niet bedoeld voor het schelden. Wraak nemen is best, zolang het maar binnen de regels blijft. Ook racisme zal niet getollereerd worden.
De sfeer hou je met z'n allen goed, niet per persoon.
==
Graag wil ik 1 ding uitleggen mbt. cheaters
Noem niemand ooit een cheater. Dit is versie 0.1 van San Andreas Multiplayer, er zijn nog zo ongelooflijk veel bugs waardoor het kan lijken of hij/zij cheat, wat achteraf niet waar lijkt te zijn. Ongeacht op welke server, welke speler met welke reden, de kans dat iemand cheat is kleiner dan dat het een bug is. Door gokkasten in 1 keer aan 50 miljoen komen is mogelijk, verkeerde wapen-synchs waardoor clients denken dat iemand een bepaald wapen heeft is mogelijk, en door lag en/of andere redenen is het mogelijk dat iemand z'n health niet veranderd.
Hou dit "cheater" gedrag lekker voor je, speel leuk, en als er echt iets is PM je een admin, of zet je een @ voor je bericht op mijn server. Al dat loze gescheld en gevloek in de chatbalk is nergens voor nodig en zonde. Als je denkt dat er iemand cheat roep je een admin, die zal uitzoeken of hij/zij echt cheat. Is dit het geval, dan zal er actie ondernomen worden, is dit niet het geval, dan dien je de gebruiker gewoon te ontwijken en sowieso te stoppen met schelden.
Ik denk dat we de cruise ven 24:00 uur wel kunnen vergeten
Thanks, maar ik vroeg het me als "client" af.invullen in server.cfg.
je kan de 0 veranderen in een 1, of 2, of weet ik veel wat
de 1 aan het einde, is het aantal keren dat de gamemode opnieuw begint
succes.
Heb deze spelmodus nog niet kunnen zien in de serverlist vandaar
wat is het ip van deze server?B1gk1ller schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:16:
Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661
Als je nu eens in de severlijst rond zou kijken had je hem zo gevonden:
83.149.98.25:7745
Nou mijn eerste optrede daar was niet zo'n succes !!TheHolyCow schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:47:
Als je nu eens in de severlijst rond zou kijken had je hem zo gevonden:
Ik ging erin, toen kwam ik een taxi tegen en die vroeg of ik een ritje nodig had.
Dus ik stapte in en ik zeg ik wil ergens heen waar ik geld kan krijgen. Hij brengt me naar het casino. Stap ik uit en zeg bedankt, zegt die vent dat is dan 20. Dus ik geef hem die 20 en dacht bij mezelf jij bent de mijne. Ik steek die vent neer met mijn mes. Roept hij politie politie. Ik wordt in de jail gezet en iedereen begint te roepen ban ban hem etc. Bannen ze mij !! Maar goed ik ben natuurlijk de beroerste niet. Ik join de server (ander ip zelfde naam) Ik zeg ja hoe kan ik weten wat de regels zijn. Het aanmelden op het forum (waar de regels stonden) is tijdelijk uitgeschakeld. Niemand zegt iets en wordt ik weer gebanned.
Conclusie: 1. Het zal best een leuke server zijn maar je wordt er snel gebanned
2. Onze modjes op .Peter zijn de beroerste nog niet
PS: weet iemand of hun ook een irc channel hebben zodat ik er met hun nog even over kan babbellen?
Lijkt mij iig wel grappig.Bart1983 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:30:
[...]
Nou mijn eerste optrede daar was niet zo'n succes !!
Ik ging erin, toen kwam ik een taxi tegen en die vroeg of ik een ritje nodig had.
Dus ik stapte in en ik zeg ik wil ergens heen waar ik geld kan krijgen. Hij brengt me naar het casino. Stap ik uit en zeg bedankt, zegt die vent dat is dan 20. Dus ik geef hem die 20 en dacht bij mezelf jij bent de mijne. Ik steek die vent neer met mijn mes. Roept hij politie politie. Ik wordt in de jail gezet en iedereen begint te roepen ban ban hem etc. Bannen ze mij !! Maar goed ik ben natuurlijk de beroerste niet. Ik join de server (ander ip zelfde naam) Ik zeg ja hoe kan ik weten wat de regels zijn. Het aanmelden op het forum (waar de regels stonden) is tijdelijk uitgeschakeld. Niemand zegt iets en wordt ik weer gebanned.
2. Onze modjes op .Peter zijn de beroerste nog niet![]()
PS: weet iemand of hun ook een irc channel hebben zodat ik er met hun nog even over kan babbellen?
MIsschien een idee voor .Peter
Hoe kan je nou zien of iemand op weg is naar een property? En middle of nowhere? Dus buiten de steden mag er niet op elkaar geschoten worden? Erg jammer vind ik persoonlijk.De enige keren wanneer je iemand niet mag neerschieten is tijdens races, tijdens cruises, op het schip of zodra deze persoon zeer duidelijk met RPG bezig is (als in: duidelijk opweg naar een property) of zeer duidelijk met een dergelijke activiteit bezig is, zoals het rondlopen in the middle of nowhere.
AULXJMHR
Doe dit soort zaken voor de zekerheid maar voor jezelf houden
[ Voor 74% gewijzigd door Crash op 27-07-2006 20:42 ]
Admins kunnen dit zien, en als we er achter komen dat iemand dit doet, krijg je een gratis ban!
[ Voor 16% gewijzigd door Crash op 27-07-2006 20:42 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Anoniem: 142952
Tenzij een gang war ofzo zich naar daar verplaatst, maar over het algemeen willen de mensen die ergens in the middle of nowhere rondlopen niet beschoten worden denk ik zo. Meestal zijn deze mensen heel duidelijk aan het RPG-en.DPhoenix schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:40:
[...]
Hoe kan je nou zien of iemand op weg is naar een property? En middle of nowhere? Dus buiten de steden mag er niet op elkaar geschoten worden? Erg jammer vind ik persoonlijk.
Oh, dat wist ik niet, iedereen deed het daar bij die brug. Jumpen de hele tijd enzo.krvabo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:08:
[...]
Admins kunnen dit zien, en als we er achter komen dat iemand dit doet, krijg je een gratis ban!
Maar ik heb ineens geen rekening meer, even op irc vragen

Ik ben ook al een paar maal op deze server geweest en heb soortgelijke ervaringenBart1983 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:30:
[...]
Nou mijn eerste optrede daar was niet zo'n succes !!
2. Onze modjes op .Peter zijn de beroerste nog niet![]()
'zeer duidelijk met RPG bezig is'De enige keren wanneer je iemand niet mag neerschieten is .................. of zodra deze persoon zeer duidelijk met RPG bezig is (als in: duidelijk opweg naar een property) of zeer duidelijk met een dergelijke activiteit bezig is, zoals het rondlopen in the middle of nowhere.
Hoe zie je dit zeer duidelijk?
(als in: duidelijk opweg naar een property) of zeer duidelijk met een dergelijke activiteit bezig is, zoals het rondlopen in the middle of nowhere.
Dit zijn toch juist de spannende momenten? Als je echt een dure prop wilt kopen een geen risico wilt lopen betaal je daar in mijn mening gewoon voor; je rijdt naar de prop met 500K en leent 1M als je gaat kopen. Hierna rijd je terug naar de bank en betaal je af.
Als gang kun je ook veel veiliger kopen. Persoon A rijdt zonder cash naar de property en persoon B maakt persoon A vanaf de bank het geld over om de property te kopen...
Rondrijden met veel geld is gewoon niet slim en zoals ik zojuist al aangaf kan de speler kan er zelf wat aan doen om het risico te verkleinen. Het zou jammer zijn als je de spelers met geld opzak niet meer mag killen, dan was de regel '/me wil niet beschoten worden' nog duidelijker imho. (En ging er dan nog wat fout storte je de cash gewoon terug)
[ Voor 28% gewijzigd door F0kke op 28-07-2006 09:45 ]
Ik ben onlangs ook maar weer eens begonnen met de SP versie, en wat ook wel een cool apparaat is, is de jetpack. Is het mogelijk om deze ook in de server te zetten? of een challenge dat je allebei een jetpack krijgt. Ik heb met een jetpack op mijn rug een heleboel 'hoods' veroverd (in een van de laatste missies). Erg effectief, maar vooral erg vermakelijk.
Anoniem: 122793
Netjes man! Precies de punten waar ik ook crash...cooolkast schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:49:
Aangezien we nog al eens crashen met die cruises heb ik even gauw een map inelkaar gedraait met de meest bekende crashpunten. Als je er nog meer weet, mail deze dan naar mijn nick @hotmail.com, dan pas ik 'm zo gauw mogelijk aan
[afbeelding]
Groot
Normaal
wanneer komt de www.sa-mp.nl weer online?
henk, ik zou willen dat ik "http://www.sa-mp.nl/map" zou kunnen zeggen, maar die site is ff down
Maar daar staat wel een hele goede map gemaakt door Nakebod!
[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 28-07-2006 14:21 ]
sa-mp.nl is online.. mits je naar www.sa-mp.nl/index.html gaat
De map zal nog wel even offline blijven wegens reorganistie/redesign.
Maar mijn "dev" map staat op http://nakebod.nl/map/
Deze zal ik straks gaan proberen om te zetten naar de nieuwe layout van de site, en als het meezit, en vooral de belangrijkste functie van de website: het aanmelden, als die goed werkt, kan de site dit weekend nog online... Hoop ik
De map zal nog wel even offline blijven wegens reorganistie/redesign.
Deze zal ik straks gaan proberen om te zetten naar de nieuwe layout van de site, en als het meezit, en vooral de belangrijkste functie van de website: het aanmelden, als die goed werkt, kan de site dit weekend nog online... Hoop ik
Mooi gedaan johh!! Jij draait een leuke resolutieNakebod schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:50:
Maar mooi werk. Ik denk dat veel mensen hier blij mee zijn.
[LTS][MTS][HTS]
Vandaag even een exemplaartje van GTA opgehaald en geinstaleerd met met de mod
Maar waar kan ik me nu aanmelden bij .peters server ?
[ Voor 3% gewijzigd door Dubbel Fristie op 29-07-2006 00:14 ]
http://www.sa-mp.nl/aanmelden.htmlDubbel Fristie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:14:
Vandaag even een exemplaartje van GTA opgehaald en geinstaleerd met met de mod![]()
Hahaha! Ik heb me vanmiddag enorm vemaakt op .peters server.
Samen met een vriend van me de buurt even geterroristeerd als een stelletje clowns op motors.
Voor we het wisten stonden we ookal bekend als "Die clowns op de motors".
Samen met een vriend van me de buurt even geterroristeerd als een stelletje clowns op motors.
Voor we het wisten stonden we ookal bekend als "Die clowns op de motors".
[ Voor 5% gewijzigd door M@NIC op 29-07-2006 21:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoek eerst zelf naar een antwoord op je vraag!
Techvragen horen niet in dit topic thuis, maar in SPV of op het GTA:SA MP forum!
Problemen met / op een server? --> neem contact op met de admin van die server!
Problemen met .Peter zijn server horen _NIET_ thuis in dit topic!!!
Je aanmelden voor diezelfde server kan hier ook niet.
Techvragen horen niet in dit topic thuis, maar in SPV of op het GTA:SA MP forum!
Problemen met / op een server? --> neem contact op met de admin van die server!
Problemen met .Peter zijn server horen _NIET_ thuis in dit topic!!!
Je aanmelden voor diezelfde server kan hier ook niet.