HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.714 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
DaJohn schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:56:
[...]

Kun je ook zeggen welke ROM je hebt en wat voor programma's je draait... dan weten we misschien waar het aan kan liggen... :*)
Ik zal vanavond even kijken.

Maar in de 2.2.x.x reeks.
En verder geen extra programma's geinstalleerd.
Gewoon de t-mobile rom zonder aanpassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoi,

Ik heb 2 vragen over mijn Qtek 9100:

1. wie weet hoe ik die historylijst uit het startmenu weg krijg?
Ik bedoel dan niet de icoontjes bovenaan maar het lijstje met laatst-opgestartte programmas in de
kolom net boven 'programmas' en 'instellingen'.

2. Hoe heet het proggie om je Qtek over te clocken en waar kan ik het downen?
Gaat dit ten koste van de stabiliteit van de phone?

Ik heb zitten zoeken in dit forum maar geen antwoord kunnen vinden.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 17:10
ZakHooi schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:05:
Hoi,

Ik heb 2 vragen over mijn Qtek 9100:

1. wie weet hoe ik die historylijst uit het startmenu weg krijg?
Ik bedoel dan niet de icoontjes bovenaan maar het lijstje met laatst-opgestartte programmas in de
kolom net boven 'programmas' en 'instellingen'.

2. Hoe heet het proggie om je Qtek over te clocken en waar kan ik het downen?
Gaat dit ten koste van de stabiliteit van de phone?

Ik heb zitten zoeken in dit forum maar geen antwoord kunnen vinden.

Bvd
Ik heb alleen een antwoord op je 2de vraag. hier een link waar staat beschreven hoe het moet en het proggie http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=63
De link staat ook op dit forum, op de eerste pagina het 1ste onderwerp na de assessoires, er staan daar wel veel nutige tips, de moeite om eens rustig door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZakHooi schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:05:
...wie weet hoe ik die historylijst uit het startmenu weg krijg?
Ik bedoel dan niet de icoontjes bovenaan maar het lijstje met laatst-opgestartte programmas in de kolom net boven 'programmas' en 'instellingen'....
Om de historylijst in het startmenu te wissen moet je het register aanpassen.
Dit kan bijvoorbeeld met Resco_explorer.
Zelf heb ik een bestand gemaakt, Reset_MRU.reg met de volgende inhoud.

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shell\Taskswitch]
"0"=""
"1"=""
"2"=""
"3"=""
"4"=""
"5"=""
"6"=""
"7"=""
"8"=""
"9"=""
"10"=""
"11"=""

Dit reg-bestand uitvoeren, daarna soft-reset en alles is opgeschoond.
Ideaal als je van plan bent om daarna een backup te maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Mushjkin schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:31:
Hebt ik een vraag.
Ik heb een Mda Vario, net gekoopt
welke Rom is beter?
die van Qtek (2.18.7.6)
of die van t-mobile (2.18.1.3)
Volgens dit forum die van I-mate, ik heb nu de Qtek, ik moet zeggen dat de I-mate iets vlotter was, hij liep alleen soms vast bij mij, maar ik denk niet dat het aan de ROM zelf lag. Dat "janet" roze van T-mobile vond ik zo vreselijk dat ik ben gaan wisselen.
In ieder geval veel fun met het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik een vraag over de MDA Vario. Hoelang kan ik ongeveer doen met de batterij als ik 1 film kijk en een uur internet? (niet dat ik dat doe maar dan weet ik tenminste iets). Ik ben zelf ook al aan het zoeken maar krijg veel antwoorden te zien waarbij mensen alleen maar bellen en dat doe ik zelf niet zoveel want ik mail meer, als ik het heb meld ik het wel even.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:37:
ik een vraag over de MDA Vario. Hoelang kan ik ongeveer doen met de batterij als ik 1 film kijk en een uur internet? (niet dat ik dat doe maar dan weet ik tenminste iets). Ik ben zelf ook al aan het zoeken maar krijg veel antwoorden te zien waarbij mensen alleen maar bellen en dat doe ik zelf niet zoveel want ik mail meer, als ik het heb meld ik het wel even.
Ik denk dat als je een film kijkt (op normaal contrast zegmaar) en dan nog een uurtje internet, je nog een uur of 2.5/3 over hebt... Maar ik durf het niet zeker te zeggen, sinds ik op mijn Qtek 9100 amper een film kan kijken omdat de CPU te brak sloom is }) :(

Voor mij de HTC TyTN >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:57:
[...]

Om de historylijst in het startmenu te wissen moet je het register aanpassen.
Dit kan bijvoorbeeld met Resco_explorer.
Zelf heb ik een bestand gemaakt, Reset_MRU.reg met de volgende inhoud.

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shell\Taskswitch]
"0"=""
"1"=""
"2"=""
"3"=""
"4"=""
"5"=""
"6"=""
"7"=""
"8"=""
"9"=""
"10"=""
"11"=""

Dit reg-bestand uitvoeren, daarna soft-reset en alles is opgeschoond.
Ideaal als je van plan bent om daarna een backup te maken. 8)
Bedankt voor je reactie, maar dit is reactief.
Ik zoek iets proactiefs, zodat die velden in de registry nooit gevuld kunnen worden.
Is daar geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Voor diegene die er nog interesse in hebben :

Bij de MediaMarkt Breda staat de MDA Vario komende week in de actie.
De folder is vandaag binnen gekomen.

De actie :

T-Mobile Flex 25 voor 1 jaar + 50% korting op aansluitkosten + gratis Web 'n' Walk
of
T-Mobile Relax 200 voor 1 jaar + 50% korting op aansluitkosten + gratis Web 'n' Walk

Het toestel is dan gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door speedme op 15-07-2006 20:28 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Komt het iemand bekend voor dat er maar weinig bleutooth services gevonden worden? In mijn geval alleen het inbelnetwerk en de push object.

Afbeeldingslocatie: http://www.maartenz.org/~cors/services.JPG

iemand enig idee hoe ik de com poorten aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,

allereerst: fijn dat er zoveel info te vinden is op deze pagina. Thnx, heb er veel aan!!

In mijn bezit:
MDA Vario van T-mobile met Web 'n Walk.
WiFi en BT via router.

Mijn vraag:

Als ik msn of skype wil opstarten dan vraagt hij automatisch naar de gprs verbinding van T-mobile.
Sta ik dit niet toe, dan geeft hij een foutmelding aan dat er geen verbinding bestaat, ondanks ik in verbinding sta met mijn WiFi-router.
Probeer ik hetzelfde maar dan via het surfen op het net, dan kan dit wel, en geeft hij geen foutmelding aan. Heeft iemand hier ervaring mee en of een oplossing?

(Zou wel handig zijn als je bv in het buitenland kunt msn-en of skype kunt gebruiken (ondanks ie wat gammel werkt...))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk aangezien ik een MDA vario wil halen, had ik wat vragen waar ik er op 1 een half antwoord op heb gehad en het zelf nog niet gevonden heb. Hoelang doe ik ongeveer met een batterij als ik een uurtje internet met wifi en een film kijk van 1,5 uur? nu heb ik ook al gelezen van dat overklocken dat skype dan beter werkt, hoelang doe ik dan ongeveer met een batterij als ik dan een uurtje skype en een uurtje msn? met hoelang bedoel ik eigenlijk hoeveel tijd heb ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:06

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:20:
kijk aangezien ik een MDA vario wil halen, had ik wat vragen waar ik er op 1 een half antwoord op heb gehad en het zelf nog niet gevonden heb. Hoelang doe ik ongeveer met een batterij als ik een uurtje internet met wifi en een film kijk van 1,5 uur? nu heb ik ook al gelezen van dat overklocken dat skype dan beter werkt, hoelang doe ik dan ongeveer met een batterij als ik dan een uurtje skype en een uurtje msn? met hoelang bedoel ik eigenlijk hoeveel tijd heb ik nog over.
Dat is zo vreselijk afhankelijk van:
  • De manier waarop de film gecodeerd is.
  • Of je WiFi constant aan laat staan of alleen als je internet.
  • De ontvangst van GSM signalen.
  • Hoe helder jij je scherm hebt staan.
  • Welke programma's er op de achtergrond lopen.
  • etc. etc. etc.
Ik denk dus niet dat je over jouw vraag een vreselijk zinnig antwoord kunt verwachten....

:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 04:36:
Hi All,

allereerst: fijn dat er zoveel info te vinden is op deze pagina. Thnx, heb er veel aan!!

In mijn bezit:
MDA Vario van T-mobile met Web 'n Walk.
WiFi en BT via router.

Mijn vraag:

Als ik msn of skype wil opstarten dan vraagt hij automatisch naar de gprs verbinding van T-mobile.
Sta ik dit niet toe, dan geeft hij een foutmelding aan dat er geen verbinding bestaat, ondanks ik in verbinding sta met mijn WiFi-router.
Probeer ik hetzelfde maar dan via het surfen op het net, dan kan dit wel, en geeft hij geen foutmelding aan. Heeft iemand hier ervaring mee en of een oplossing?

(Zou wel handig zijn als je bv in het buitenland kunt msn-en of skype kunt gebruiken (ondanks ie wat gammel werkt...))
kijk bij verbindingen eens of programma's die internet nodig hebben niet automatisch t-mobile internet pakken. het moet namelijk gewoon internet zijn. anders start hij idd gprs verbinding op.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:20:
Met een volle batterij zit je na 1.5h film kijken nog op 60%. Daar kan je nog rustig een dag mee gsm-en. Wifi, als je ver van het AP weg zit, houdt de batterij niet echt super lang vol, hooguit 2uur gok ik. Filmpjes moet je trouwens opnieuw renderen in een formaat dat het de telefoon wel aan kan. Klakkeloos een divx afspelen trekt de speler niet. Zie OP voor details.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-D_Prime
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Ik heb ook wat problemen met het synchroniseren met outlook (al gebruik ik outlook express op mn pc)

Hij neemt netjes de mappen structuur over op mn MDA, maar niet de account gegevens. Als ik dan zelf de accounts toevoeg, maakt ie per account weer een nieuwe inbox enz. op mn MDA aan, terwijl ik gewoon die accounts will instellen voor gebruik met Outlook e-mail op mn MDA..

iemand een oplossing?

Dan nog wat, ik krijg het schrijven met de pen + letterherkenning niet aan de gang. Heb de recognizer patch gedownload maar krijg het neit voor elkaar. Moet er ergens iets aangezet worden ofzo? Of hoe doe je het als het wel werkt (in menu iets aanvinken?!)

[ Voor 25% gewijzigd door DJ-D_Prime op 16-07-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie_NL schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:07:
[...]

Met een volle batterij zit je na 1.5h film kijken nog op 60%. Daar kan je nog rustig een dag mee gsm-en. Wifi, als je ver van het AP weg zit, houdt de batterij niet echt super lang vol, hooguit 2uur gok ik. Filmpjes moet je trouwens opnieuw renderen in een formaat dat het de telefoon wel aan kan. Klakkeloos een divx afspelen trekt de speler niet. Zie OP voor details.
bedankt voor het antwoord dan denk ik dat ik hem maandag ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
The_Cure schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:09:
Vraagje:

heb een gps ontvangen (HOLUX) via nav4all.nl besteld, hierbij zat een auto oplader, deze zou ook in mn 9100 passen. Is dit safe? Of riskeer ik dat ik de boel door laat branden oid :9
Volgens mij is dat geen enkel probleem, er zit toch ook een 3.7 V baterij in.
Ik wou mij ook een bestellen (voor dat geld) nu heb ik geen visa en/of bank met ideal. Over balen gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43
Is er een mogelijkheid om de mda vario aan mijn dig foto toestel te hangen zodat ik op vakantie de foto's van mijn camera kan saven op mijn mda?? ik heb helaas niet dezelfde kaartjes (CF in camera)

en was een goeje mp3 player die gratis is... want die mediaplayer daar wordt ik helemaal gestoord van om daar een playlist mee aan de praat te krijgen.

Grtz T@ll0ne

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik had al eerder een post gedaan met een paar problemen die ik heb. Het WiFI probleem is opgelost en ik kan nu dus vrolijk internetten via mn interne netwerk.

Ik zit nu alleen nog steeds met het feit dat ik de telefoonnummers uit mn oude telefoon niet in de MDA krijg. Ik heb deze geprobeerd te sturen via BT, maar dan krijg ik de melding dat de gegevens ongeldig zijn. Ik heb er behoorlijk veel, waarvan een aantal met meerdere nrs en ook met email adressen. Opslaan op SIM is dus geen optie (al helemaal niet doordat ik mn andere Vodafone SIM niet in mn MDA kan doen vanwege de lock). Wat kan ik nog meer proberen om het toch nog voor elkaar te krijgen?

Verder zou ik graag de tijd nog overal in mn titelbalkjes willen hebben, maar ik lijk deze optie nergens meer tegen te komen sinds ik em een hardreset heb gegeven en gestopt ben bij de extended_rom installatie. Wie kan mij daarnaar verwijzen?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:42:
[...]

bedankt voor het antwoord dan denk ik dat ik hem maandag ga halen.
Ik reis redelijk veel met het OV en kijk altijd gecomprimeerde AVI's van een MB'tje of 250. Dit is dan een film met gemiddelde speelduur. Met een volle batterij moet dit makkelijk kunnen (heb het contrast op 50% staan ofzo). En daarna kan ik nog prima een uur op Internet ouwehoeren. Dus ga maar halen dat ding, hij is het waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Tall0ne schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:58:
Is er een mogelijkheid om de mda vario aan mijn dig foto toestel te hangen zodat ik op vakantie de foto's van mijn camera kan saven op mijn mda?? ik heb helaas niet dezelfde kaartjes (CF in camera)
Nee.....helaas heeft de vario geen usb-host functie.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

telefoontoestel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:43:
Ik had al eerder een post gedaan met een paar problemen die ik heb. Het WiFI probleem is opgelost en ik kan nu dus vrolijk internetten via mn interne netwerk.

Ik zit nu alleen nog steeds met het feit dat ik de telefoonnummers uit mn oude telefoon niet in de MDA krijg. Ik heb deze geprobeerd te sturen via BT, maar dan krijg ik de melding dat de gegevens ongeldig zijn. Ik heb er behoorlijk veel, waarvan een aantal met meerdere nrs en ook met email adressen. Opslaan op SIM is dus geen optie (al helemaal niet doordat ik mn andere Vodafone SIM niet in mn MDA kan doen vanwege de lock). Wat kan ik nog meer proberen om het toch nog voor elkaar te krijgen?
Dan is je vorige telefoon waarschijnlijk ook niet uitwisselbaar geweest met Outlook. Het zal wel een hele andere indeling zijn.
Mocht je vorige telefoon wel uitwisselbaar zijn met Outlook, dan is dat natuurlijk gelijk de oplossing voor je probleem: synchroniseer met Outlook. :)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-D_Prime schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:56:
Hij neemt netjes de mappen structuur over op mn MDA, maar niet de account gegevens. Als ik dan zelf de accounts toevoeg, maakt ie per account weer een nieuwe inbox enz. op mn MDA aan, terwijl ik gewoon die accounts will instellen voor gebruik met Outlook e-mail op mn MDA..
Geen oplossing. Je synct geen accountgegevens met active sync, alleen mappen.

Zelf gebruik ik niet meer de ingebakken mailclient, maar Flexmail 2006 van pocketinformant.com. In de 2007 versie (die er aan zit te komen) kun je ook mailfilters aanmaken, waarmee je in theorie je mail via pop kunt binnenhalen en direct kunt verwijderen van de server en dan naar de betreffende mappen in je active sync profile kunt gooien. Of dat zo werkt zou je moeten proberen, de beta is beschikbaar.
Voordeel aan Flexmail vind ik dat je bij verzending kunt kiezen vanaf wel account je stuurt. Reply je dus op een bericht uit je activesync, dan kun je kiezen dat je vanaf een popprofiel wilt antwoorden en dan wordt het bericht dus direct verzonden, ipv pas na syncen.

let wel, ik heb het in alle gevallen over pop-mail, niet imap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:22:
[...]

Ik denk niet dat dit er is, waarom zou je dit willen?
Wat wel kan:
-Met je Wizard je hele PC besturen, oftwel extern bureaublad. Maar dan is (meestal) je beeldscherm gelockt (in WINXP)
-Met je PC toestenbord/muis je Wizard bedienen, oftwerl extern bureaublad maar dan andersom.
-Op je Wizard je PC weergeven en bedienen met je PC toetsenbord, oftewel een extra beeldscherm.
Ik ben al een tijd opzoek naar de software voor deze functies, kan iemand me vertellen waar ik deze kan vinden?

Thx Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 19:16
Hoe duur is deze PDA (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 03-10 15:22
Aubergine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:03:
Hoe duur is deze PDA (ongeveer)?
helemaal gratis. duh, ligt natuurlijk aan het abbonnement. ga eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
potverdorriiieeee

heb ik net die free pocketmusic player uit de startpagina geinstalleerd... werkt prima, echter nu doen mijn mp3 ringtones het niet meer... iemand een oplossing.

PS de search op dit topic werkt bij mij al 2 dagen niet (meer mensen last van ?)

PS 2 iemand anders een mooie Gratis MP3 player voor de MDA?

[ Voor 11% gewijzigd door Tall0ne op 17-07-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:44:
[...]
Ik ben al een tijd opzoek naar de software voor deze functies, kan iemand me vertellen waar ik deze kan vinden?
- Met je Wizard je hele PC besturen, oftwel extern bureaublad. Maar dan is (meestal) je beeldscherm gelockt (in WINXP)

Standaard Remote Desktop van Windows XP (client staat standaard op je vario) of een andere Remote Desktop server/client combinatie. Ik gebruik zelf Remotely Anywhere.

- Met je PC toestenbord/muis je Wizard bedienen, oftwerl extern bureaublad maar dan andersom.

Gratis is Remote Display Control (van microsoft zelf)

- Op je Wizard je PC weergeven en bedienen met je PC toetsenbord, oftewel een extra beeldscherm.

O.a. sidewindow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
telefoontoestel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:43:

Verder zou ik graag de tijd nog overal in mn titelbalkjes willen hebben, maar ik lijk deze optie nergens meer tegen te komen sinds ik em een hardreset heb gegeven en gestopt ben bij de extended_rom installatie. Wie kan mij daarnaar verwijzen?
Er zijn van die sleutelhangers in omloop waarmee je de inhoudt van een SIM kunt kopieren naar flash-geheugen. Daarna nieuwe SIM erin en weer vanuit het geheugen terug kopieren.
Werkt op zich wel goed.

Tijd in de balk : start-instellingen-systeem-klok en alarmsignalen-meer

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

DeOS schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:55:
- Met je PC toestenbord/muis je Wizard bedienen, oftwerl extern bureaublad maar dan andersom.
Gratis is Remote Display Control (van microsoft zelf)
Deze werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel? (ik heb de nieuwste T-Mobile ROM)
En heeft iemand alternatieve software om met de computer het scherm van de HTC Wizard over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

speedme schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:29:
[...]

Er zijn van die sleutelhangers in omloop waarmee je de inhoudt van een SIM kunt kopieren naar flash-geheugen. Daarna nieuwe SIM erin en weer vanuit het geheugen terug kopieren.
Werkt op zich wel goed.

Tijd in de balk : start-instellingen-systeem-klok en alarmsignalen-meer
Geweldig, die klok werkt inmiddels.

Ik blijf alleen nog wel zitten met mn Contact personen. Aangezien er ook email adressen aan gekoppeled zitten kan ik ze niet met fatsoen op mn sim kaart kwijt zonder gegevens te verliezen. Is er nog een andere mogelijkheid?
Eerder werd gesuggereerd dat mn andere telefoon niet kan synchroniseren met Outlook en dat klopt ook wel. Het gaat om een SonyEricsson K700i. Een backup maken van alle contact personen via Fma lijkt ook niet te werken.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuit weer tegen een probleem aan. De instellingen in de handleiding van PDAshop zijn engels, en zien er iets anders uit dat die van mij. Bij het bluetooth gedeelte kom ik nog, maar zodra ik erop klik ziet het er heel anders uit dan in de handleiding. Ik heb bluetooth inschakelen aan staan, en hij is ook zichtbaar voor andere apparatuur. Omdat het er dus anders uit ziet(en ik geen Bluetooth Manager zie staan) heb ik maar connectie laten maken met de muis, die ingesteld bij apparaten. Toen naar COM poorten gegaan en daar de muis ingesteld op COM6. Als ik alleen nu in TomTom wel exact de stappen verder volg die in de handleiding staan blijft hij op geen bruikbaar GPS signaal staan. Wat doe ik fout, en hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MDA van T-mobile met de laatste ROM update, maar mijn klok loopt geregeld achter. Ca. 3 minuten per dag. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Martino-s schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:32:
[...]
Deze werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel? (ik heb de nieuwste T-Mobile ROM)
En heeft iemand alternatieve software om met de computer het scherm van de HTC Wizard over te nemen?
Ja....bij mij werkt ie wel. Wat lukt er precies niet dan? Wat heb je gedaan en waar loopt het fout?

Andere alternatieven zijn: Dotpocket of Pocket Controller. Maar deze zijn niet gratis.

edit:
Hier nog één die gratis is dan: Pocket Control PC.
telefoontoestel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:43:
[...]
Ik blijf alleen nog wel zitten met mn Contact personen. Aangezien er ook email adressen aan gekoppeled zitten kan ik ze niet met fatsoen op mn sim kaart kwijt zonder gegevens te verliezen. Is er nog een andere mogelijkheid?
Eerder werd gesuggereerd dat mn andere telefoon niet kan synchroniseren met Outlook en dat klopt ook wel. Het gaat om een SonyEricsson K700i. Een backup maken van alle contact personen via Fma lijkt ook niet te werken.
Kun je hier niet wat mee? Contacts synchronizer

[ Voor 42% gewijzigd door DeOS op 17-07-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

DeOS schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:51:
[...]
Ja....bij mij werkt ie wel. Wat lukt er precies niet dan? Wat heb je gedaan en waar loopt het fout?
Andere alternatieven zijn: Dotpocket of Pocket Controller. Maar deze zijn niet gratis.
Als ik de software opstart op mijn pc, verschijnt er alleen maar een wit scherm en niet het beeld van mijn HTC Wizard, terwijl deze wel verbonden is dmv USB-kabel met ActiveSync.
(Ik heb WinXP SP2, maar de Firewall heb ik uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

speedme schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:27:
MediaMarkt Breda

T-Mobile Flex 25 voor 1 jaar + 50% korting op aansluitkosten + gratis Web 'n' Walk
of
T-Mobile Relax 200 voor 1 jaar + 50% korting op aansluitkosten + gratis Web 'n' Walk

Het toestel is dan gratis.
Volgens mij is de Web 'n Walk niet gratis, maar 9,50 per maand extra.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Martino-s schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:00:
[...]
Als ik de software opstart op mijn pc, verschijnt er alleen maar een wit scherm en niet het beeld van mijn HTC Wizard, terwijl deze wel verbonden is dmv USB-kabel met ActiveSync.
(Ik heb WinXP SP2, maar de Firewall heb ik uitgeschakeld)
Alleen de software opstarten op je pc is niet genoeg. Je moet ook nog het programma draaien op de Vario. Als het goed is, is er tijdens de installatie ook software op je vario geinstalleerd via active sync.

Uit de readme:
Running Remote Display Control:
Via Active Sync connection -
1. Ensure that the device is connected the the desktop using Active Sync 3.1 or higher.
2. Launch desktop host by clicking Start -> Programs -> Remote Display Control - Remote Display Control Host.
3. On the device, tap on Start -> Programs -> cerdisp.
4. Tap OK -> Connect
5. Leave Hostname as PPP_PEER and tap OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:58:
Ik stuit weer tegen een probleem aan. De instellingen in de handleiding van PDAshop zijn engels, en zien er iets anders uit dat die van mij. Bij het bluetooth gedeelte kom ik nog, maar zodra ik erop klik ziet het er heel anders uit dan in de handleiding. Ik heb bluetooth inschakelen aan staan, en hij is ook zichtbaar voor andere apparatuur. Omdat het er dus anders uit ziet(en ik geen Bluetooth Manager zie staan) heb ik maar connectie laten maken met de muis, die ingesteld bij apparaten. Toen naar COM poorten gegaan en daar de muis ingesteld op COM6. Als ik alleen nu in TomTom wel exact de stappen verder volg die in de handleiding staan blijft hij op geen bruikbaar GPS signaal staan. Wat doe ik fout, en hoe kan ik dit verhelpen?
Probeer het eens buiten.
-> kijk even bij tomtom>instellingen>GPS instellingen of je wel een device ziet en of je wel een beetje balkjes ziet. Het lijkt erop alsof tomtom gewoon niet genoeg heeft om een fix te krijgen. Dat heb ik ook als ik hem "koud" of "koel" start -> GPS uitgeweest zeg maar en ergens anders weer aangezet. Dat kan een paar minuten duren.
Je kan ook even kijken of je aan een progje als GPSDASH of VisualGPS kan komen -> dan moet je wel zelf eerst je bluetooth aanzetten trouwens. Met die progjes kan je vervolgens kijken of die wel werken (zitten dingen als snelheidsmeters etc. in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

DeOS schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:12:
[...]

Alleen de software opstarten op je pc is niet genoeg. Je moet ook nog het programma draaien op de Vario. Als het goed is, is er tijdens de installatie ook software op je vario geinstalleerd via active sync.

Uit de readme:
Running Remote Display Control:
Via Active Sync connection -
1. Ensure that the device is connected the the desktop using Active Sync 3.1 or higher.
2. Launch desktop host by clicking Start -> Programs -> Remote Display Control - Remote Display Control Host.
3. On the device, tap on Start -> Programs -> cerdisp.
4. Tap OK -> Connect
5. Leave Hostname as PPP_PEER and tap OK
Ik ben erachter wat de fout was. De installatiefile voor op de HTC Wizard (van 15 kb) moet op de telefoon zelf geïnstalleerd worden, en kan niet op de Storage Card.
Als je dat wel doet, wordt het bestand "cerdisp" helemaal niet aagemaakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
enigmafan schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:12:
[...]

Volgens mij is de Web 'n Walk niet gratis, maar 9,50 per maand extra.
Sorry, je hebt gelijk.....verkeerd gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

speedme schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:37:
Sorry, je hebt gelijk.....verkeerd gelezen :(
Kan gebeuren, ik dacht nog ff dat misschien de MediaMarkt Breda een betere aanbieding had :-)

Maar wat ik bij de MediaMarkt ook mis, vergeleken met 'dezelfde' aanbieding van www.gsmexpress.nl (en een aantal andere sites) zijn:

512MB geheugenkaart
Beschermhoes
Headset

en je betaalt de helft van de aansluitkosten ipv geen aansluitkosten.
Alweer is de MM duurkoop ipv goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goedkoope (en goede) GPS-ontvanger. bij NAV4all hebben ze een HOLUX GPSlim236 voor 70 euro alles inclusief (verzending). Omdat ik geen visa kaart heb kan ik deze niet bestellen. Weet iemand misschien nog ergens een leuke aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:00
chundo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:47:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goedkoope (en goede) GPS-ontvanger. bij NAV4all hebben ze een HOLUX GPSlim236 voor 70 euro alles inclusief (verzending). Omdat ik geen visa kaart heb kan ik deze niet bestellen. Weet iemand misschien nog ergens een leuke aanbieding?
Dixons etc., ADAPT 300, perfect ding, +/- 79 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Laatst online: 09-08-2021
Tall0ne schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:53:

Wat is er mis met TCPMP? (OP)

Ding draait alles, goed geluid, toetsen zijn instelbaar...

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:35

jerry_a

doei

chundo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:47:
Hier. En hier heb ik hem vandaan. (bij mij in de buurt)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een T-Mobile MDA Vario.
Rom versie 2.21.2.5 NLD
Apparaat werkt naar behoren, echter heb ik 1 probleem:
WiFi thuis.. :'(
Op m'n router zitten ook 2 laptops, draadloos, en die werken prima.
De MDA echter, heeft connectie, maar de performance is nog trager dan via GPRS.

Heb hier al gezocht, maar kon eigenlijk niks hierover vinden.

Is dit een bekend probleem, moet ik misschien ander ROM versie erin zetten ofzo ??

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09

Je kunt eens kijken naar mortplayer, die gebruik ik zelf ook, werkt ook heel prettig vind ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zijn er games voor de HTC Wizard waarmee je (via WLAN of Bluetooth) met een andere HTC Wizard kunt spelen? (Mulitplayer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golem schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:27:
[...]

Probeer het eens buiten.
-> kijk even bij tomtom>instellingen>GPS instellingen of je wel een device ziet en of je wel een beetje balkjes ziet. Het lijkt erop alsof tomtom gewoon niet genoeg heeft om een fix te krijgen. Dat heb ik ook als ik hem "koud" of "koel" start -> GPS uitgeweest zeg maar en ergens anders weer aangezet. Dat kan een paar minuten duren.
Je kan ook even kijken of je aan een progje als GPSDASH of VisualGPS kan komen -> dan moet je wel zelf eerst je bluetooth aanzetten trouwens. Met die progjes kan je vervolgens kijken of die wel werken (zitten dingen als snelheidsmeters etc. in).
Ah ok, ik ga het zo even buiten proberen. Ik wist niet dat hij een tijdje nodig had om een fix te krijgen. Heb ik verder dan wel alles goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potverdorriiieeee

heb ik net die free pocketmusic player uit de startpagina geinstalleerd... werkt prima, echter nu doen mijn mp3 ringtones het niet meer... iemand een oplossing.
Doordat je pocketmusicplayer hebt geinstalleerd is de associatie van je mp3 files veranderd.
Als je bij pocketmusicplayer de associatie .mp3 uitschakelt, dan werken je ringtones weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dixons hebben ze de aanbieding ook. Op de site staat nog €64,00 maar ik heb hem gister in de winkel gehaald en daar is hij gratis bij 1 jarig flex 25 + PIT. Maar wat zijn de juiste instellingen voor de langste batterijtijd behalve uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:31:
[...]

Doordat je pocketmusicplayer hebt geinstalleerd is de associatie van je mp3 files veranderd.
Als je bij pocketmusicplayer de associatie .mp3 uitschakelt, dan werken je ringtones weer.
Keb um draf gemieterd en daarna deed niets het meer herinstallatie en toen werkte alles.. dus nu draait ut als een "trein"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:54:
Bij dixons hebben ze de aanbieding ook. Op de site staat nog €64,00 maar ik heb hem gister in de winkel gehaald en daar is hij gratis bij 1 jarig flex 25 + PIT. Maar wat zijn de juiste instellingen voor de langste batterijtijd behalve uitzetten :P
geen gebruik maken van push mail want dan haal je 2 dagen misschien net...
gelukkig is het op vakantie te duur omdat aan te laten staan. dus dan zou ie met een klein beetje bellen en sms-en en mp3-en het bijna 4-5 dagen moeten uihouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 19:21

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Tall0ne schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:27:
[...]

geen gebruik maken van push mail want dan haal je 2 dagen misschien net...
gelukkig is het op vakantie te duur omdat aan te laten staan. dus dan zou ie met een klein beetje bellen en sms-en en mp3-en het bijna 4-5 dagen moeten uihouden...
idd... ook backlight wat lager zetten dan normaal, scherm na 1 minuut gewoon uit ipv. alleen backlight (dat gebeurt na 30sec)...

geen OC-tools gebruiken... Bluetooth uit laten staan (verbruikt verschrikkelijk veel), idem voor wireless lan... Web 'n Walk gebruikt ook vrij veel.... als je een paar dagen uit moet houden met de MDA, kan je t beste gewoon even geen internet opstarten...

als je iig geen dingen doet behalve n keertje bellen en n keertje sms-en, dan kán die tot 5 á 6 dagen meegaan... maar dan moet je alles zeeeeer zuinig aan zetten...

suc6 :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:54:
Bij dixons hebben ze de aanbieding ook. Op de site staat nog €64,00 maar ik heb hem gister in de winkel gehaald en daar is hij gratis bij 1 jarig flex 25 + PIT.
Er staat ook dat je de helft van de aansluitkosten betaalt (26,xx euro). Hoef je die ook niet te betalen? En zit het geheugenkaartje van 512MB erbij? En de headphone?

Ik wil hem ook gaan halen, maar bij de MM betaal je wel de helft van de aansluitkosten, de rest zit er gewoon bij. Als je bij de Dixons geen aansluitkosten betaalt... Dan weet ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enigmafan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Er staat ook dat je de helft van de aansluitkosten betaalt (26,xx euro). Hoef je die ook niet te betalen? En zit het geheugenkaartje van 512MB erbij? En de headphone?

Ik wil hem ook gaan halen, maar bij de MM betaal je wel de helft van de aansluitkosten, de rest zit er gewoon bij. Als je bij de Dixons geen aansluitkosten betaalt... Dan weet ik het wel :)
De vario 1 is nu echt voor spotprijzen op de markt gekieperd, niet zo gek met de vario 2 die zijn intrede gaat doen. Ik wacht nog even op aanbiedingen en prijsdalingen.
Wel leuk dat PIT nu zijn intrede maakt, de vario is nu voor iedereen betaalbaar en handig, echte super studentenmobiel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Heeft iemand zijn MDA aangesloten via een wifi dongle? Ik kom er namelijk niet uit. Met een normaal accesspoint (via router dus) had ik nooit problemen, maar nu lukt het me niet om verbinding te krijgen. Ik "zie" het draadloos netwerk wel, maar de wizard blijft op connecting staan, totdat de status uiteindelijk terugspringt naar available.

Ik heb alle beveiliging uitgeschakeld, zodat het daar alvast niet aan kan liggen.

Ik heb zelf het idee dat het aan het ontbreken van een DHCP server ligt, waardoor de wizard geen IP adres krijgt toegewezen. Ik heb gevonden dat je op de telefoon ook handmatig IP adres, subnet, etc. in kan voeren, maar ik weet dus niet wat ik daar in moet voeren. Maar goed, het probleem zou ook best ergens anders kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enigmafan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:58:
[...]

nee hetzelfde als die bij de mediamarkt, anders moet je via internet bestellen bij sommige sites maar ik had geen geduld meer. En bij de media markt was hij gister uitverkocht btw + ik moest 3 keer terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je eigenlijk software verwijderen (die je er zelf op hebt gezet) zoals opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:26:
hoe kun je eigenlijk software verwijderen (die je er zelf op hebt gezet) zoals opera?
Start -> Instellingen -> Programma's verwijderen.

Of als je het dmv een setup via je pc geinstalleerd heb, kan je als je met USB je phone aansluit op je pc, het meestal met een uninstall doen.

Maar er staat me iets van bij dat dit ook in de handleiding staat van dat ding. Beetje vragen naar de bekende weg :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn ringtone en TOMTOM stem via mijn bluetooth headset te horen krijg?

Ik weet dat deze vraag al een keer behandeld is, maar de zoekfunctie laat mij in de steek.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
RMY schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:32:
Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn ringtone en TOMTOM stem via mijn bluetooth headset te horen krijg?

Ik weet dat deze vraag al een keer behandeld is, maar de zoekfunctie laat mij in de steek.

Bvd
Is het dan ook mogelijk dat ik de stem van tomtom over mijn autoradio (met bluetooth carkit) te horen ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMY schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:32:

Bvd
chundo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:45:
[...]

Is het dan ook mogelijk dat ik de stem van tomtom over mijn autoradio (met bluetooth carkit) te horen ga krijgen?
Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je Vario naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

Door middel van het programmaatje Mortscript kun je dhet openzetten van de audiogateway combineren met het opstarten van je navigatie programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY

RMY

Thnx!

Maar hoe kan je het pad aanpassen van zo'n snelkoppeling?

[ Voor 19% gewijzigd door RMY op 18-07-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Tidaku op 23-07-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMY schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:27:
Thnx!

Maar hoe kan je het pad aanpassen van zo'n snelkoppeling?
Installeer Total Commander uit de startpost.

dan selecteer je de snelkoppeling

en klik links onder, en dan op bewerken of iets dergelijks

(ik kan t nu zelf niet checken want mijn Vario is na 4,5 maand terug voor reparatie van de stylus-houder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY

RMY

Ideaal, het werkt, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Als ik op AG on klik krijg ik de melding
-Bluetooth On
-AG Audio Failed
Ik heb al eens opnieuw opgestart maar ik blijf deze foutmelding krijgen.
Hoe kan ik met mortscrip de zaak instellen dat dit automatisch gebeurd (na dat dit mij al eens gelukt is)

Thx

[ Voor 72% gewijzigd door chundo op 18-07-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb sinds een paar dagen last van het bekende batterij probleem. Apparaat was in de ochtend ineens uit en wilde ook niet meer aan. Bijladen doet ie ook niet meer. Nameten wees uit dat ie nog 3.11V spanning had, dus blijkbaar was het laadcircuit/meetcircuit van slag. Op de site Smarter Phones staat een heel verhaal, maar ik heb die truuks uitgeprobeerd en een hele tijd koel houden werkt in zoverre dat ie dan lijkt te booten, maar halverwege kapt en weer uit gaat. En het laad-lampje gaat ook niet branden.

Ik vraag me nu af of het zou helpen als ik naar een winkel ga en vraag of er even een volle accu in mag, waarmee ik kan starten en een harde reset kan uitvoeren. Ik denk dat dan misschien de electronica weer gereset wordt en het ding gaat meten wat er werkelijk in de accu zit. Als ik dan na de harde reset weer mijn eigen accuutje erin stop, kan ik dan misschien weer laden. Zou dat helpen, of heeft iemand een andere goede tip? Opsturen wil ik pas als laatste redmiddel gebruiken omdat ik geen trek heb ik zo'n 6 weken apparaat kwijt traject. En ik heb er de Qtek rom op staan (ipv T-Mobile)... :(

Wie heeft de gouden tip? Of woont in Gorinchem en wil z'n accu 2 minuten uitlenen? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Goed, ik begrijp dat niemand iets weet over faxen via dit apparaat? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:22:
[...]

Ah ok, ik ga het zo even buiten proberen. Ik wist niet dat hij een tijdje nodig had om een fix te krijgen. Heb ik verder dan wel alles goed ingesteld?
ik dacht het wel.. is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Misschien even een complete offtopic vraag, maar wel met betrekking tot pda's,
in benchmark wordt bij de Spb benchmark ook een Graphics Index gegeven. De resultaten daarvan zijn vaak helemaal niet vergelijkbaar.

Soms heeft een device met oudere Pxa 250 proccesor een enorme index (Asus Mypal A620), terwijl een nieuwere devic met veel snellere proccesor (Qtec 2020i, pxa 272) een vrij lage index...
Waarom geeft die benchmark dan zulke vreemde resultaten, terwijl wordt gezegd dat een snelle cpu belangrijk is voor games :?

Kan iemand me dit verklaren, en dus wat vooral belangrijk is bij het kiezen van een ''game ready'' pda

bedankt, en sorry voor de offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:02:
[...]

[...]

Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid van je Vario naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

Door middel van het programmaatje Mortscript kun je dhet openzetten van de audiogateway combineren met het opstarten van je navigatie programma.
Ik blijf met de vervelende melding :
-Bluetooth On
-AG Audio Failed
Waar kan dit aan liggen, ik gebruik een NL Qtek Rom (2.18....)

PDA verbonden met carkit, eens gebeld en daarna nog eens geprobeerd en AG Audio On werkt?!?

Ik heb ook Mortscript geinstalleerd maar hoe ik daar het openzetten van de audiogateway combineer met het starten van tomtom is mij niet duidelijk, kan je beknopt uitleggen hoe ik dat kan?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door chundo op 18-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Iemand ervaring met het forceren van een GPRS verbinding zodra het toestel verbonden is met ActiveSync? Op mijn werk wordt namelijk de pop3 server van gmail geblocked. Aangezien mijn toestel in een cradle staat wil ik toch mijn email kunnen blijven controleren via GPRS wanneer hij verbonden is met ActiveSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
enigmafan schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:56:
[...]

Kan gebeuren, ik dacht nog ff dat misschien de MediaMarkt Breda een betere aanbieding had :-)

Maar wat ik bij de MediaMarkt ook mis, vergeleken met 'dezelfde' aanbieding van www.gsmexpress.nl (en een aantal andere sites) zijn:

512MB geheugenkaart
Beschermhoes
Headset

en je betaalt de helft van de aansluitkosten ipv geen aansluitkosten.
Alweer is de MM duurkoop ipv goedkoop.
Mijn schoonpa heeft de MDA gehaald bij de MM en ik was erbij.
Er zit bij de telefoon wel degelijk een 512MB geheugenkaartje en beschermhoesje/headset.
Ze hebben het eenvoudigweg niet in de advertentie staan.

Op mijn vraag waarom de helft van de aansluitkosten betaald moet worden, terwijl zelfs de website van T-Mobile aangeeft dat de aansluitkosten gratis zijn voor een 1 jarig abonnement, kon de verkoper niets zeggen. Zijn verhaal : sorry, het is nu eenmaal de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:34:
[...]

Ik blijf met de vervelende melding :
-Bluetooth On
-AG Audio Failed
Waar kan dit aan liggen, ik gebruik een NL Qtek Rom (2.18....)

PDA verbonden met carkit, eens gebeld en daarna nog eens geprobeerd en AG Audio On werkt?!?

Ik heb ook Mortscript geinstalleerd maar hoe ik daar het openzetten van de audiogateway combineer met het starten van tomtom is mij niet duidelijk, kan je beknopt uitleggen hoe ik dat kan?

Alvast bedankt
1) de bevestigingsmelding dat BT en audio gateway openstaan, kun je uitzetten door "-status" uit de snelkoppeling te halen.

2) audiogateway tegelijkertijd opstarten met tomtom:
(ik ga er van uit dat je de volgende twee snelkoppelingen hebt aangepast (zie een paar posts hierboven)en dat deze allebei werken!!!
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGoff.lnk" en "VJVolubilis AGon.lnk".)

- Download en installeer Mortscript;

- Open kladblok op je Desktop PC.
Type hierin het volgende:
Run "\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGOn.lnk"
RunWait \programmabestanden\navigator\tomtom navigator.exe
Run "\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGOff.lnk"
Sla het bestand op als "tomtom.mscr"
Kopieer het bestand naar je Pocket PC

Als je het op je PocketPC uitvoert, wordt eerst de audiogateway opgezet, en vervolgens TomTom opgestart. Als je TomTom afsluit, wordt de audiogateway verbroken.

Je kunt het bestandje ook hier downloaden.

Kopieer het bestand naar je Pocket PC en voer het uit.

Om het icoontje van het script (tomtom.mscr) te veranderen moet je een snelkoppeling maken naar het bestand tomtom.mscr. Vervolgens kun je deze snelkoppeling bewerken. Haal de " " vooraan en achteraan weg en type direct er achteraan ?\programmabestanden\navigator\tomtom navigator.exe,-101 je krijgt dan zoiets:
27#\...\tomtom.mscr?\programmabestanden\navigator\tomtom navigator.exe,-101
Waarbij op de plaats van ... de map staat waar naartoe je het scriptbestand hebt gekopieerd. Je krijgt dan het standaard tomtom icoontje.

Laat svp even weten of het naar behoren werkt want ik kan het nu niet uittesten omdat mijn Vario in reparatie is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38

YellowCube

Wait...what?

DeOS schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:02:
Iemand ervaring met het forceren van een GPRS verbinding zodra het toestel verbonden is met ActiveSync? Op mijn werk wordt namelijk de pop3 server van gmail geblocked. Aangezien mijn toestel in een cradle staat wil ik toch mijn email kunnen blijven controleren via GPRS wanneer hij verbonden is met ActiveSync.
hebben we het over de Wizard? En zo ja, is daar een cradle voor beschikbaar?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
YellowCube schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:35:
[...]
hebben we het over de Wizard? En zo ja, is daar een cradle voor beschikbaar?
Hele topic gaat over de Wizard toch ;). Staat ook in de startpost trouwens hr dat er een cradle voor is. Er zijn zelfs 2 cradles; 1 liggende en 1 staande. Ik heb zelf de liggende omdat de staande 'te rechtop' schijnt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30

Carnifex

auch

Zo, ik heb ook een vario bij T-mobile gehaald. Met een 150 relax verleng abo 1jr + PIT is ie vanaf afgelopen maandag slechts 9,95 :). Ik had geen zin om op die nieuwe te wachten, die kan ik volgend jaar dan wel weer halen.
Voordat ik dit ding ging halen, heb ik natuurlijk op dit forum een beetje rondgekeken of het wel een leuk apparaat is. Ik ben nu zelf aan het rondzoeken voor software en kwam toen bij het project Minimo van Mozilla. Het is eigenlijk FireFox, maar dan voor de PDA. Het werkt prima en heeft een groot aantal ingebouwde links naar spediale WAP/PDA pagina's. Met zelfs een link naar een pagina waarop gedetailleerde kaarten (google earth + maps) staan van bijv amsterdam!
Leek mij een leuke toevoeging aan het 'software' stukje van de introductie van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 19:21

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Carnifex schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:08:
Zo, ik heb ook een vario bij T-mobile gehaald. Met een 150 relax verleng abo 1jr + PIT is ie vanaf afgelopen maandag slechts 9,95 :). Ik had geen zin om op die nieuwe te wachten, die kan ik volgend jaar dan wel weer halen.
Voordat ik dit ding ging halen, heb ik natuurlijk op dit forum een beetje rondgekeken of het wel een leuk apparaat is. Ik ben nu zelf aan het rondzoeken voor software en kwam toen bij het project Minimo van Mozilla. Het is eigenlijk FireFox, maar dan voor de PDA. Het werkt prima en heeft een groot aantal ingebouwde links naar spediale WAP/PDA pagina's. Met zelfs een link naar een pagina waarop gedetailleerde kaarten (google earth + maps) staan van bijv amsterdam!
Leek mij een leuke toevoeging aan het 'software' stukje van de introductie van dit forum.
idd.. ik heb m dr ook al een week of 2 opstaan.. en ben er zeer tevreden over... echter is de laadtijd op de wizzard een beetje lang... maar wat wil je nogmeer met een 200mhz CPU toch ;) :z

nóg een voordeel is trouwens dat je niet speciaal naar de sites van een PDA toe hoeft te gaan (dus geen http://pda.tweakers.net, maar gewoon http://tweakers.net :D)

[ Voor 8% gewijzigd door InjecTioN op 19-07-2006 10:56 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:52:
nee hetzelfde als die bij de mediamarkt, anders moet je via internet bestellen bij sommige sites maar ik had geen geduld meer. En bij de media markt was hij gister uitverkocht btw + ik moest 3 keer terugbellen.
Ik gisteren naar de Dixons, inderdaad zelfde aanbieding met halve aansluitkosten (26,xx), 512 MB kaart etc. Ik was daar om 17:50, ze zijn tot 18:00 open. Ik toon mijn interesse in een aankoop van de MDA, zegt de persoon: "Dat kan nu niet meer, want T-Mobile neemt geen aanvragen in ontvangst na 17:45". Uiteraard was mijn eerste gedachte: " :r Rotsmoes", ik direct naar de MediaMarkt (tot 21:00 open) en nu ben ik dus de gelukkige bezitter van een T-Mobile MDA.

't Is echt een leuk ding, en mijn collega's hebben opeens ook het idee om er 1 te kopen :-)

Deze thread (Deel 12 alweer) is echt onwijs handig trouwens, mijn dank aan een ieder die iets heeft geschreven waar ik iets aan had of nog iets aan heb! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:32:
[...]

1) de bevestigingsmelding dat BT en audio gateway openstaan, kun je uitzetten door "-status" uit de snelkoppeling te halen.

(ik ga er van uit dat je de volgende twee snelkoppelingen hebt aangepast (zie een paar posts hierboven)en dat deze allebei werken!!!
"\windows\startmenu\programma's\vijay555\VJVolubilis\VJVolubilis AGoff.lnk" en "VJVolubilis AGon.lnk".)

[...]

Als je het op je PocketPC uitvoert, wordt eerst de audiogateway opgezet, en vervolgens TomTom opgestart. Als je TomTom afsluit, wordt de audiogateway verbroken.

Om het icoontje van het script (tomtom.mscr) te veranderen moet je een snelkoppeling maken naar het bestand tomtom.mscr. Vervolgens kun je deze snelkoppeling bewerken. Haal de " " vooraan en achteraan weg en type direct er achteraan ?\programmabestanden\navigator\tomtom navigator.exe,-101 je krijgt dan zoiets:

[...]

Waarbij op de plaats van ... de map staat waar naartoe je het scriptbestand hebt gekopieerd. Je krijgt dan het standaard tomtom icoontje.

Laat svp even weten of het naar behoren werkt want ik kan het nu niet uittesten omdat mijn Vario in reparatie is :'(
Kopieer naar je PDA en voer het uit.
Bij mij start gewoon word? Maar tomtom ofzo start niet op. (ik heb het bestand gedownload via de link en gewoon op de map mijn apparaat gezet)

Is er mischien iets mis met mijn mortscript, als ik die map open bij programma's zijn dit ook enkel 2 word bestanden (commandolist en manual)

het bestand noemde tomtom.mscr.txt, daarom werkte het niet, txt weggelaten en hij doet het, werkt perfeckt, kreeg alleen weer de melding AG failed, waarom hij daar de hele tijd moeilijk over doet weet ik ook niet. Als ik nog eens heb geconnect met de carkit zal het wel weer voorbij zijn.

In ieder geval heel veel dank en laat u vario rap terug zijn uit raparatie _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door chundo op 19-07-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
mphilipp schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:52:
Ik heb sinds een paar dagen last van het bekende batterij probleem. Apparaat was in de ochtend ineens uit en wilde ook niet meer aan. Bijladen doet ie ook niet meer. Nameten wees uit dat ie nog 3.11V spanning had, dus blijkbaar was het laadcircuit/meetcircuit van slag. Op de site Smarter Phones staat een heel verhaal, maar ik heb die truuks uitgeprobeerd en een hele tijd koel houden werkt in zoverre dat ie dan lijkt te booten, maar halverwege kapt en weer uit gaat. En het laad-lampje gaat ook niet branden.

Ik vraag me nu af of het zou helpen als ik naar een winkel ga en vraag of er even een volle accu in mag, waarmee ik kan starten en een harde reset kan uitvoeren. Ik denk dat dan misschien de electronica weer gereset wordt en het ding gaat meten wat er werkelijk in de accu zit. Als ik dan na de harde reset weer mijn eigen accuutje erin stop, kan ik dan misschien weer laden. Zou dat helpen, of heeft iemand een andere goede tip? Opsturen wil ik pas als laatste redmiddel gebruiken omdat ik geen trek heb ik zo'n 6 weken apparaat kwijt traject. En ik heb er de Qtek rom op staan (ipv T-Mobile)... :(

Wie heeft de gouden tip? Of woont in Gorinchem en wil z'n accu 2 minuten uitlenen? ;)
zie mijn bericht hiero. Succes!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga het vanavond eens proberen...ben benieuwd...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Weet iemand of er een spel/prog. is net zo als die van nintendo (Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo DS) voor de HTC?

wat vroeg ik ook al weer? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door megaman144 op 19-07-2006 14:59 ]

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
megaman144 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:50:
Weet iemand of er een spel/prog. is net zo als die van nintendo (Dr. Kawashima's Brain Training for Nintendo DS) voor de HTC?
wat vroeg ik ook al weer? ;)
Ik denk dat je dan terecht komt bij dit soort dingen:
- Mr.Genius: Brain Test
- Brain Gym 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:32:
[...]

[...]

[...]

Alles is dus gelukt, alleen weet ik niet hoe ik een snelkoppeling kan maken?
Aangezien dat een snelkoppeling wijzigen al gelukt is zal dat wel geen probleem zijn.

Ik doe met dank aan dit forum dingen met mijn PDA wat ik nooit had kunnen denken dat ik dat ooit zou kunnen...

Bij deze Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:32:
[...]

Alles is dus gelukt, alleen weet ik niet hoe ik een snelkoppeling kan maken?
Aangezien dat een snelkoppeling wijzigen al gelukt is zal dat wel geen probleem zijn.

Ik doe met dank aan dit forum dingen met mijn PDA wat ik nooit had kunnen denken dat ik dat ooit zou kunnen...

Bij deze Thx
Als je Total Commander hebt geinstalleerd, klik je in Total Commander eenmaal op het bestand (= selecteren) en dan op de links onder in beeld op `bestand´ of zoiets. dan op de >>>>> en dan op ´snelkoppeling maken´ of iets dergelijks. vervolgens moet je de locatie opgeven waar de snelkoppeling neergezet wordt. tip: als je hier opgeeft: windows\startmenu\programma´s dan kun je het programma snel starten vanuit je programma-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
kun je ook in safe mode booten? ik heb sjphone in de autostartup folder staan, maar het programma crasht tijdens het opstarten. en neemt daarbij mijn hele telefoon in zijn crash mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Inmiddels geprobeerd en de MDA is nu braaf aan het opladen. Geweldige tip! Ik ga 'm nu eerst helemaal opladen en dan weer leeg laten lopen. Als ik 'm daarna weer volledig oplaad, moet ie weer helemaal het heertje zijn.

Nogmaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
OK, het is me gelukkig gelukt om safe mode aan te zetten in spb pocket+, dus het probleem is verholpen. maar nu viel me iets anders op. Hoe krijg ik mijn twee regelige datum en tijd aanduiding in het today scherm op 1 regel?

Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/screenshots/tour_today.gif

bij mij staat er namelijk:

dag tijd
datum alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 02:22:
OK, het is me gelukkig gelukt om safe mode aan te zetten in spb pocket+, dus het probleem is verholpen. maar nu viel me iets anders op. Hoe krijg ik mijn twee regelige datum en tijd aanduiding in het today scherm op 1 regel?

[afbeelding]

bij mij staat er namelijk:

dag tijd
datum alarm
De twee regelige datum/tijd aanduiding is gekomen met de nieuwe ROM. Als je de tijd weer op één regel wilt, moet je gebruik maken van een extern programmaatje, bijvoorbeeld LVMTime, ontwikkelt door Levenum van XDA-developers _/-\o_

Meer info hier
Download hier (als je ingelogd bent op XDA-developers)
Download hier (Rapidshare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:02:
[...]

[...]

Dit is inderdaad een oplossing voor het beluisteren van navigatie-instructies over een headset of via de boxen van je auto. Wat ik echter super irritant vind, is dat de automatische mute veel te lang actief blijft waardoor muziek lang onderbroken wordt. Eigenlijk zou de mute gelijk uitgeschakeld moeten worden na de gesproken instructie van TomTom. Als iemand weet of dit op één of andere manier ingesteld kan worden, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
mphilipp schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 01:34:
[...]

Inmiddels geprobeerd en de MDA is nu braaf aan het opladen. Geweldige tip! Ik ga 'm nu eerst helemaal opladen en dan weer leeg laten lopen. Als ik 'm daarna weer volledig oplaad, moet ie weer helemaal het heertje zijn.

Nogmaal bedankt!
Mooi dat het werkt, maar niet helemaal ontladen! Dat is slecht voor Li-Ion batterijen, beste is om ze constant zo vol mogelijk te houden. Bron heb ik even niet, maar ik geloof dat er ergens op forum.xda-developers.com een uitgebreid artikel staat over de zin en onzin omtrent het op- en ontladen van dergelijke accu's. Daar bleek uit dat geheel ontladen slecht is voor dergelijke accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Appie_NL schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:39:
[...]

Mooi dat het werkt, maar niet helemaal ontladen! Dat is slecht voor Li-Ion batterijen, beste is om ze constant zo vol mogelijk te houden. Bron heb ik even niet, maar ik geloof dat er ergens op forum.xda-developers.com een uitgebreid artikel staat over de zin en onzin omtrent het op- en ontladen van dergelijke accu's. Daar bleek uit dat geheel ontladen slecht is voor dergelijke accu's.
Maar het aantal keer opladen is toch ook beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ondersteund de MDA ook A2DP? Of is dit afhangkelijk van de ROM (ik heb een Qtek NL 2.18...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Mooi dat het werkt, maar niet helemaal ontladen!
Niet helemaal, maar gewoon het apparaat aan laten staan tot ie het zelfs welletjes vindt en uit gaat. Dan weer opnieuw opladen. Want op een of andere manier was mijn apparaat ervan overtuigd dat de accu leeg was, terwijl er nog zat in zat. Ik laad 'm ook steeds op door 'm in de auto in de cradle te zetten. Echt leeg raken kan gewoon niet bij mij. Door het 'leeg' laten gaan wordt blijkbaar het circuit weer opnieuw gereset zodat het probleem volgende week niet weer optreedt. Op smarter phones staat een heel stuk over battery management en ook deze 'truuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Veel of zo min mogelijk aantal keren opladen?
Een Li-Ion accu heeft nu een levensduur van ongeveer 400 ontlaad/oplaadcycli. Anders dan de voorgangers prefereert een Li-Ion gedeeltelijke ontlading om dan weer te worden opgeladen. Volledige ontlading moet te enen male zelfs worden voorkomen. Li-Ions hebben geen chemisch geheugen, zoals dat bekend is van Ni-Cads waarbij het laagst behaalde capaciteitsniveau gelijk ook wordt vastgelegd als minimumniveau. Li-Ion’s mogen zo vaak als mogelijk worden bijgeladen.
Dat Li-Ion’s met dat veelvuldig opladen toch langer meegaan dan Ni-Cads die wel 1000 ontlaad/laadcycli kunnen hebben, moet gelijk nader worden verklaard. Bij Li-Ion’s is 1 ‘cyclus’ een (nagenoeg) volledige ontlaad/laadprocedure. Een gedeeltelijke ontlaad- & laadsessie telt in het totaal van ca.400 cycli ook maar voor dat deel van 1 cyclus mee.
Als je je Li-Ion elke dag niet meer dan 33% ontlaadt en dan weer oplaadt, gaat de accu op basis van een gebruiksduur van 400 cycli: 400/33% = 1200 dagen mee.

Ondanks de afwezigheid van een “chemisch geheugen” in de Li-Ion accu, heeft nu de laadelectronica in de verbruiker last van een zogenoemd “digitaal geheugen”. De ingebouwde laadelectronica krijgt bij uitsluitend veelvuldige gedeeltelijke ontlaad- & laadsessies een probleem omdat een periodiek benodigde calibratie voor het meten van de capaciteitsafgifte te lang achterwege blijft en ze daarmee het “gevoel” voor de resterende capaciteit kwijt raakt, kortom ontregelt.
Als remedie hiertegen wordt op diverse sites aangegeven de Li-Ion eens per maand opzettelijk een pseudo-volledige ontlading op je pda te geven. Dus niet voor de volle 100%, maar totdat de pda aangeeft dat de accu nu uitgeput raakt (10%) en hij tot beter tijden liever lekker gaat slapen. Doe je dat niet om de zoveel tijd dan resulteert een steeds onnauwkeuriger berekening van de resterende accu-capaciteit en bijgevolg trekt je ‘intelligente’ pda foute conclusies wanneer de kritieke ondergrens is bereikt. We hebben op het forum een thread (‘verwarde accu’: een foute titel dus...) waarin HP een ‘afkoel’-instructie geeft om de calibratie van pda’s alsnog weer op orde te krijgen.

De enige ziekte waaraan je dood gaat, is leven
Ongeacht hoe vaak Li-Ion’s ontladen en geladen worden, hebben ze maar een levensduur van 2-3 jaar. De klok begint te tikken zodra ze in de fabriek geassembleerd zijn. Lithium-achtige batterijen moeten voorzien zijn van een assemblagedatum. Een pda kopen met “alvast een reserve accu” voor over 2-3 jaar, is pure geldverspilling.
De achterliggende reden is dat Li-Ions volledig autonoom een steeds hogere interne weerstand krijgen door oxidatie of decompositie van de gebruikte metalen. Beïnvloeden van de mate van degeneratie staat nu binnen het industriële onderzoek op de eerste plaats. Het nut van 400 naar 20000 laadcycli (gebruiksduur) wordt immers ingeperkt als deze nog steeeds binnen enkele jaren(levensduur) moeten plaatsvinden.

bron: forum Pocketinfo.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:
[...]

Dit is inderdaad een oplossing voor het beluisteren van navigatie-instructies over een headset of via de boxen van je auto. Wat ik echter super irritant vind, is dat de automatische mute veel te lang actief blijft waardoor muziek lang onderbroken wordt. Eigenlijk zou de mute gelijk uitgeschakeld moeten worden na de gesproken instructie van TomTom. Als iemand weet of dit op één of andere manier ingesteld kan worden, dan hoor ik dat graag!
Dit is slechts een theorie van mij, maar zou het niet zo kunnen zijn dat aan de instructies van TomTom een stilte aan het einde is toegevoegd, om te voorkomen dat instructies elkaar te snel opvolgen. Je zou kunnen proberen om een andere stem te vinden (of zelf in te spreken) met een kortere pauze aan het einde? geen idee of het zin heeft trouwens.
Ik vind persoonlijk het teveel aan mute niet storend.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.