De moeilijkheidsgraad ligt inderdaad iets te laag, maar de levels zijn alleen simpel als je er zo snel mogelijk door heen rent. Ik ben toch een aantal geniaal ontworpen levels tegengekomen.
Overigens is Tetris ook een "gameboy spelletje", heb je ooit wel eens op een Game Boy gespeeld?
-schrale presentatie en menustructuur (geen score lijsten, geen intro verhaaltje)
Het spel heeft wel degelijk een (zeer korte) intro. Ik weet niet of je buiten NSMB nog andere spellen speelt, maar tegenwoordig hebben de meeste spellen geen high-score lijsten meer. Het menu zie je alleen voordat je het spel opstart en het werkt zoals het hoort, dus hoe dat nu een minpunt kan zijn? Overigens is er niets met de presentatie mis, wat had je anders verwacht?
-geen interessante nieuwe powerups of item systeem
Er zijn wel degelijk nieuwe powerups?
-geen 100 munten/rode munten/etc... verzamel systeem behalve de 3 sterren.
100 munten verzamelen of 8 rode munten verzamelen is gewoon mogelijk? Ik denk dat je het sterren verzamelen van Super Mario 64/Sunshine/Galaxy bedoeld? Alhoewel die spellen erg goed zijn is het verzamelen van de sterren iets wat ik graag uit de Mario spellen zie verdwijnen. Ik zie liever een 3D Mario in de stijl van bijvoorbeeld NSMB dan nog zo'n verzamelquest.
-lastiger te besturen mario (net als in SMB1 dus)
Eerst klaag je dat het te makkelijk is en nu is het te moeilijk? Op wat voor manier is de besturing moeilijker dan bijvoorbeeld Super Mario Bros. 3? Ik heb op geen enkel moment problemen gehad met de besturing, deze is exact hetzelfde als in alle vorige 2D Mario spellen.
Anno 2006 mag je toch wel meer verwachten dan een spel dat laten we eerlijk zijn gewoon minder leuk en minder kwaliteit is dan mario3, mario world, yoshi's island en mario64.Maarja de gemiddelde DS'er en games reviewer is zo blij dat er na eeuwen weer een mario platformspel is dat de negens je werkelijk om de oren vliegen. 'het is mario, dus het is leuk'. Als dit spel geen mario had geheten dan had het echt gewoon een 6.5 gekregen.
Vraagje, hoe weet jij wat een gemiddelde reviewer denkt? Kun je gedachten lezen? Als ik het spel zou moeten reviewen zou het ook van mij een 9 krijgen. Dat komt niet omdat het de eerste Mario in zoveel jaar is, dat komt omdat het erg leuk om te spelen is. Lees eens een paar reviews door, dan wordt je misschien wel duidelijk dat er een hoog cijfer wordt gegeven omdat het spel leuk wordt gevonden. Ik ben het met je eens op je eerste punt van kritiek, het spel is veel te makkelijk. De rest van je kritiek slaat nergens op. Je hoeft een spel niet leuk te vinden, maar roepen dat anderen het spel alleen leuk vinden omdat het een Mario sequel is slaat echt nergens op.
EDIT: Ik las je vorige posts over het onderwerp door en ik begon me meteen af te vragen of je ooit eerder een Mario spel gespeeld had? Dat je niet weet dat het in Super Mario Bros. 1, Super Mario Bros. 3, Super Mario Land en Super Mario World mogelijk is om de eindbaas te verslaan met vuurballen is toch wel beschamend voor iemand die beweert al meerdere Mario spellen te hebben gespeeld.
[
Voor 8% gewijzigd door
MetroidPrime op 09-07-2006 14:25
]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'