Toon posts:

@Home snelheidsverhoging deel 2.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:44:
* Exuimtum klopt letterlijk af op zijn bureau

Even heel serieus:

Als ik alle wanklanken van @home hoor lijkt het een hele slechte provider. Als @home écht zo slecht zou zijn, wáárom hebben ze dan zo'n grote klantenkring?? Is @home een sadist en kom je er niet meer van los of lezen wij alleen maar pechtberichten over @home. Mensen zonder problemen zoals ik postten niet want dan wordt het gezien als spam of leedvermaak. Wat is het dan?

Ik vind dat troubles@home ook wel een positievere inslag mag kennen. Met pessimisme lok je meer en meer pessimisten en zij zullen domineren zodat over 2 jaar @home helemaal is weggepest. Wie komt er dan aan de beurt als pispaal?

Het spijt me dat ik het zo zie, maar is @home echt zo slecht? Typisch nederlands trekje? Altijd wat te zeiken moeten hebben?
Dit is geen algemeen @home topic, dit gaat over de beloofde snelheidsverhoging die er voor vele nog steeds niet door is.
Voor sommige is de down/upload zelfs flink gedaald, wanneer jij je in een dergelijke situatie zou begeven dan maak je mij niet wijs dat je nog steeds positief gestemd bent.
Wanneer je dit topic es goed door zou lezen zou je de wanklanken imo misschien beter begrijpen, tenzij je een gebrek aan inlevingsvermogen ontbeert.

Om je een plezier te doen, mijn internet is stabiel te noemen, erg leuk! (Jippie)
Aan de andere kant daar betaal ik dan ook weer flink voor....
Ik zou best willen overstappen naar een andere provider maar dr is er volgens mij niet 1 die er bovenuit steekt, daardoor durf ik de gok vooralsnog niet te wagen.

Misschien is het een ideetje dat je een website bouwt, zoiets als de '@home-fanclub'?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag iets bij mij.

gisteren had ik gewoon weer de oude snelheid van breedband terwijl verleden week na lange reboot ik wel de snelheid had die er hoorde te zijn (Emmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Overigens even complimenten voor de klantenservice, de wachttijd daar is er tegenwoordig echt op vooruit gegaan. Kreeg ze 2x meteen aan de lijn, en ik werd vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Dat is in het verleden wel eens anders geweest!!

(Alleen jammer dat de wachttijd voor de technische dienst zo lang is, maar je kunt niet alles hebben hè ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58
DaFreakR schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:53:
Overigens even complimenten voor de klantenservice, de wachttijd daar is er tegenwoordig echt op vooruit gegaan. Kreeg ze 2x meteen aan de lijn, en ik werd vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Dat is in het verleden wel eens anders geweest!!

(Alleen jammer dat de wachttijd voor de technische dienst zo lang is, maar je kunt niet alles hebben hè ;) )
gisteren inderdaad binnen 10 minuten aan de lijn.. daarna 55 minuten voor de technische dienst die natuurlijk weer beloofden de dag erna terug te bellen (wat natuurlijk zoals altijd niet gebeurde) Aangezien de eerste lijns incompetent is en zelf niks kan oplossen wordt het probleem nu verschoven.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 04-08-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Heb net gebeld over het snelheid probleem

Er werd niet gezeurd ,, netjes te woord gestaan........
Ze vertelde me dat ik een 4200 modem had en dat er problemen mee waren
De TD moet kijken of ie te flashen valt anders krijg ik een nieuw
Maar omdat er 45 minwacht tijd is , adviseerde ze me om morgen ochtend te bellen voor 12:00 dan is het rustiger ,, heel netjes

Wat ik alleen niet snap , neem aan als ze met een hogere snelheid gaan experimenteren men ook met veel in omloop zijnde 4200 .....

Maar men schat nu wel in dat er veel mensen problemen hebben
En nu probeert met te redden wat er te redden valt ...
Door niet meer moeilijk te doen en erg netjes te zijn en geen lul verhalen op te hangen...

blijkbaar kan het nu wel

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Vond het overigens wel vreemd dat de TD me meldde dat snelheden van rond de 1MB/sec onmogelijk waren (Ehhm sorry, heb genoeg users gezien die het wél halen meneer..), en dat 8mbit ongeveer overeen komt met 800kb/s :S

Ook de afstand tot de centrale schijnt invloed te hebben op de snelheid (Ehm meneer, dat is toch bij ADSL zo, en niet bij kabel?!)

Ik zit hier (in Udenhout) schijbaar aangesloten op een centrale in Tilburg, en dat zou volgens hem ook het snelheidsverschil met enkele andere users hier verklaren..

Ben nog steeds niet helemaal tevreden. Weet zelf niet gek veel van verbindingen, maar bij kabel internet is de afstand tot aan de centrale toch helelmaal niet zo'n belangrijk item??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang die firmware 'upgrade' er nog niet door is zou ik me nog geen zorgen maken! :)
Aan de andere kant lijkt het ook wel weer zo dat elke medewerker met een andere smoes komt.

Dus wat moet je nog geloven he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
nheinemans schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:23:
[...]

Helaas heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Het lijkt erop dat @home soms de usenet poorten afknijpt, wellicht om te zoeken waar precies problemen optreden. Het leek in mijn geval heel sterk op een afgeknepen verbinding omdat newsleecher exact op een bepaalde waarde bleef steken en ik die snelheid ook bij een andere newsprovider haalde. Het downloaden van een bestand via http of ftp ging wel op de maximale snelheid. Uiteraard heeft bellen met de helpdesk in zo'n geval geen enkele zin, ze ontkennen het namelijk in alle toonaarden. Bij mij duurde het toen een paar dagen, sindsdien geen last meer van gehad.
Ik wacht helaas al ruim een maand. Vanmiddag nog iemand van de TD aan de lijn gehad, die helaas niet wist wat NNTP download was, maar goed... hij zou mijn verbinding naar een andere lijn zetten die een hogere bandbreedte had... helaas nog steeds hetzelfde belabberde resultaat. Ik heb echt het gevoel, dat ze bij mij de lijn afknijpen ander kan het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me modem heeft nu de 15mb config file gekregen...jammer dat ik nog de oude motorola modem heb..
ff wachten dus nog op de nieuwe zodat ik de nieuwe snelheden kan benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Intensief 15000 van @home en ik heb nergens problemen mee.
De snelheid is dik in orde.
Ik haal dus echt 15Mbit download (1.7 ~ 1.8 MB/sec)
De upload is meer dan op de site van @home staat (1200Kbit)
Mijn upload ligt nu tussen de 180 ~ 190 KB/sec :)
Ik ben tevreden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:19
DaFreakR schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:53:

Ah, ze hebben nu eindelijk genoeg telefonistes op de helpdesk dus?

Het nadeel van de helpdesk 1e lijns is dat ze gewoon een standaardscript hebben en verder alles naar de 2e lijns overdragen, wat helaas een onderbezette helpdesk is. Ik vind het nog steeds jammer dat ze destijds de helpdesk uit groningen hebben weggetrokken, de helpdesk die daar zat had alles goed op orde en kon rechtstreeks allerlei dingen doen, wat AFAIK de huidige helpdesk niet meer kan en de 2e lijns voor moet misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:16:
..
...
Dat doet me vermoeden dat er dus idd een tikfout is gemaakt en dat de eerdere berichten die naar dealers uitgingen (1,5 Mbit/s upload) wel degelijk kloppen. Want in tegenstelling tot bij ADSL haal je bij kabel die upload bij een normale verbinding ook werkelijk (overhead compensatie wat vanwege de fysieke beperkingen bij ADSL niet mogelijk is).

Mooi om te lezen dat er naast mij iig nog iemand tevreden is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CamU op 06-08-2006 01:31 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:16:
Ik heb nu Intensief 15000 van @home en ik heb nergens problemen mee.
De snelheid is dik in orde.
Ik ben tevreden. :*)
welk modem heb jij nu?

edit: is het mogelijk een ander modem te lenen bij een kennis en die bij je thuis aanmelden bij @home?
Dan kan ik eens kijken of het nou aan mijn 4200 ligt

[ Voor 15% gewijzigd door sander817 op 06-08-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Motorola SB5100E modem.
Ik weet niet of het mogelijk is van een SB4200 naar een SB5100 te gaan.
Dat zul je toch zelf ff moeten proberen.
Van een Com21 naar een SB5100 gaat in ieder geval niet die zitten op een ander platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de 15mb variant neemt krijg je iedergeval een nieuwe moden de 5100 als je nog een ouder type hebt...

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Op uw verzoek wordt per 4 augustus 2006 uw abonnement omgezet van Internet Intensief 8000 van @Home naar Internet Intensief 15000.

De belangrijkste punten op een rij:
-Met Internet Intensief 15000 heeft u een supersnelle internetverbinding, -De maandelijkse abonnementskosten voor Internet Intensief 15000 zijn
69,95 euro.
-Bij de abonnementswijziging vervalt de dienst "Extra PC's".
-U ontvangt binnen een paar dagen het nieuwe modem dat voor de snelheid van Internet Intensief 15000 geschikt is.

Ook vragen wij u aandacht voor het volgende:

-Deze abonnementswijziging betekent dat u een nieuwe overeenkomst voor minimaal 1 jaar met @Home aangaat. De Algemene Voorwaarden vindt u op http://voorwaarden.home.nl

-Uw wijzigingsverzoek heeft bij ons het referentienummer: *************. Als
u vragen of opmerkingen heeft over de wijziging van Internet Intensief
5000 naar Internet Intensief 5000, gebruik dan dit referentienummer in
uw correspondentie.

-Er wordt 20,00 euro administratiekosten in rekening gebracht.

-U krijgt een maand gratis internet van ons. Dit vindt u terug op de
factuur.

-U kunt tot zeven dagen na ontvangst van dit bericht reclameren. Uw
aanvraag voor wijziging van uw abonnement wordt dan ongedaan gemaakt.
Als u niet op dit bericht reageert, dan wordt uw abonnement automatisch
omgezet.

-De factuur waarop de wijzigingen zichtbaar zijn, ontvangt u een maand
na de wijziging van het abonnement. U betaalt tot de omzetting voor het
oude abonnement. Vanaf bovengenoemde datum betaalt u de nieuwe
abonnementskosten.

Meer informatie over wijzigingsverzoeken en de daarbij behorende
voorwaarden vindt u op http://help.home.nl. Vervolgens zoekt u met het
zoekwoord "wijziging".

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:03
Ik heb het ook weer meegemaakt. Ik kreeg eergisteren plotseling een brief op de deurmat, met de mededeling dat ik mijn abonnement zou hebben opgezegd. En dat ik de modem maar naar ze moest terugsturen.

Het grappige is dat ik dit nooit gedaan heb, ik heb alleen geklaagd over mijn snelheidsprobleem met de witte motorola modem. Heb ik dus weer met de helpdesk aan de telefoon moeten hangen om dit recht te trekken.

Overigens heb ik vandaag weer eens een nieuw ip gekregen, maar nogsteeds geen snelheidsverhoging. Is het al bekend wanneer de witte Motorola's voorzien worden van nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

kun je een modem bij iemand anders lenen en aanmelden op jouw locatie? dan kan ik tenminste uitsluiten dat de 4200se het snelheidwsprobleem veroorzaakt

[ Voor 4% gewijzigd door sander817 op 07-08-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:32
Nope, dit heb ik ook gevraagd maar dat kon niet in verband met het MAC-adres. Ik had gevraagd of ik dat zwarte modem van de buren kon lenen, maar dat ging dus absoluut niet.
Misschien dat het wel lukt met de inloggegevens (het cp nummer) in combinatie met het juiste MAC adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:21:
Nope, dit heb ik ook gevraagd maar dat kon niet in verband met het MAC-adres. Ik had gevraagd of ik dat zwarte modem van de buren kon lenen, maar dat ging dus absoluut niet.
Misschien dat het wel lukt met de inloggegevens (het cp nummer) in combinatie met het juiste MAC adres?
Toen ik nog @home had heb ik een keer de overstap gemaakt van Com21 naar motrola, nadat ik alles had aangesloten kwam het modem niet online, echer na bellen met de helpdesk, en het doorgeven van het sn, of mac adres kwam hij wel online, dus ik denk dat ze dat bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanmelden gaat tegenwoordig via MacAdress en / of serienummer :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Voor alle mensen met het snelheids probleem, ze reiken dus geen nieuwe modems uit. Wat nou als heel toevallig je bestaande modem komt te "overlijden" dmv flinke lading water? Dan zullen ze genoodzaakt zijn een nieuwe modem te leveren en ik ga er vanuit dat ze dan niet de 4200 zullen leveren.

Ik weet niet of dit werkt, is maar een tip (own risk O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je in rekening wordt gebracht al komt je modem te overlijden.

van www.home.nl
Materiaal: Kabelmodem internet & telefonie (1 lijn) € 95,-
Materiaal: Kabelmodem internet & telefonie (2-lijns) € 95,-
Materiaal: Kabelmodem internet € 40,-
40 Euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:57:
Ik denk dat je in rekening wordt gebracht al komt je modem te overlijden.

van www.home.nl

[...]

40 Euro :P
Oeps, zei ik wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb deze problemen gehad, maar ze zijn nu eidelijk opgelost:

Bij het eerste telefoontje met de klantenservice had ik al aangegeven dat mijn probleem waarschijnlijk bij het modem zou liggen. De verbinding viel steeds weg en ik haalde een maximum snelheid van 530 KB/s met een Intensief 8000 abbo. (Postcode 6191, Beek Lb) Bij mij in huis klopte alles en na een bezoek door een monteur aan de wijkkast bleek dat daar ook alles in orde was. Ik was ondertussen meer dan een week verder, maar de verbinding was nog steeds even slecht. :(

Na twee weken lang, iedere dag gemiddeld een uur aan de telefoon te hebben gehangen heb ik vrijdag eindelijk iemand van de technische dienst aan de lijn gekregen die een beetje begrip toonde voor mijn, ondertussen opgebouwde, woede.
Hij wist mij te vertellen dat de SB4200 van Motorola (de witte...) een capaciteitsprobleem had en dat men op dit moment druk bezig was met nieuwe firmware die dit probleem zou oplossen. Dit zou echter nog een aantal weken gaan duren. Een modemswap was niet mogelijk omdat mijn modem gewoon online was op dat moment. Zo was nou eenmaal de procedure (die hij zelf overigens ook belachelijk vond).
Hier ging ik dus niet mee akkoord en zei dat ik @home zou opzeggen en zou overstappen op Orange ADSL, die voor minder dan de helft van het geld, de dubbele snelheid biedt. Na overleg met zijn meerdere, zei hij het volgende:
Ik heb de klacht over een andere boeg gegooid. Ik heb een melding gemaakt dat het modem steeds uitvalt, wat ook in de logs duidelijk wordt. Waarschijnlijk ligt dit aan een mankement aan het modem en er wordt een nieuw modem opgestuurd.

Gisteren (dinsdag) heb ik nieuw modem (Arris) binnengekregen. Meteen aangesloten, voor de zekerheid maar even met klantenservice gebeld. Daar moesten ze de gegevens nog wijzigen. Nadat dit gebeurd was, werd mij verteld om het modem na 2 uur weer van stroom te voorzien en dan zou het nog kunnen dat het ongeveer een half uur zou duren voordat er verbinding was.
Dit gebeurde dus precies zo en 2,5 uur later had ik een perfecte verbinding. Meteen maar wat gaan downloaden van usenet. En ik ben weer helemaal tevreden. Gemiddeld 993 KB/s. Probleem opgelost dus. _/-\o_

Ik begrijp niet waarom @home zo moeilijk doet over een modemswap. Op deze manier gaan er vele klanten over naar ADSL en naar mijn mening kost dat @home meer dan de modems van mensen met te wisselen. Stel je voor dat @home een goede naam zou krijgen voor z’n service! 8)7 Dat kunnen ze toch niet maken! Dan krijgen ze veel te veel klanten…
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 14-09 22:10
Bölke schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:50:
Ook ik heb deze problemen gehad, maar ze zijn nu eidelijk opgelost:

Bij het eerste telefoontje met de klantenservice had ik al aangegeven dat mijn probleem waarschijnlijk bij het modem zou liggen. De verbinding viel steeds weg en ik haalde een maximum snelheid van 530 KB/s met een Intensief 8000 abbo. (Postcode 6191, Beek Lb) Bij mij in huis klopte alles en na een bezoek door een monteur aan de wijkkast bleek dat daar ook alles in orde was. Ik was ondertussen meer dan een week verder, maar de verbinding was nog steeds even slecht. :(

Na twee weken lang, iedere dag gemiddeld een uur aan de telefoon te hebben gehangen heb ik vrijdag eindelijk iemand van de technische dienst aan de lijn gekregen die een beetje begrip toonde voor mijn, ondertussen opgebouwde, woede.
Hij wist mij te vertellen dat de SB4200 van Motorola (de witte...) een capaciteitsprobleem had en dat men op dit moment druk bezig was met nieuwe firmware die dit probleem zou oplossen. Dit zou echter nog een aantal weken gaan duren. Een modemswap was niet mogelijk omdat mijn modem gewoon online was op dat moment. Zo was nou eenmaal de procedure (die hij zelf overigens ook belachelijk vond).
Hier ging ik dus niet mee akkoord en zei dat ik @home zou opzeggen en zou overstappen op Orange ADSL, die voor minder dan de helft van het geld, de dubbele snelheid biedt. Na overleg met zijn meerdere, zei hij het volgende:
Ik heb de klacht over een andere boeg gegooid. Ik heb een melding gemaakt dat het modem steeds uitvalt, wat ook in de logs duidelijk wordt. Waarschijnlijk ligt dit aan een mankement aan het modem en er wordt een nieuw modem opgestuurd.

Gisteren (dinsdag) heb ik nieuw modem (Arris) binnengekregen. Meteen aangesloten, voor de zekerheid maar even met klantenservice gebeld. Daar moesten ze de gegevens nog wijzigen. Nadat dit gebeurd was, werd mij verteld om het modem na 2 uur weer van stroom te voorzien en dan zou het nog kunnen dat het ongeveer een half uur zou duren voordat er verbinding was.
Dit gebeurde dus precies zo en 2,5 uur later had ik een perfecte verbinding. Meteen maar wat gaan downloaden van usenet. En ik ben weer helemaal tevreden. Gemiddeld 993 KB/s. Probleem opgelost dus. _/-\o_

Ik begrijp niet waarom @home zo moeilijk doet over een modemswap. Op deze manier gaan er vele klanten over naar ADSL en naar mijn mening kost dat @home meer dan de modems van mensen met te wisselen. Stel je voor dat @home een goede naam zou krijgen voor z’n service! 8)7 Dat kunnen ze toch niet maken! Dan krijgen ze veel te veel klanten…
|:(
Dat lijkt me vrij voor de hand liggend .
Dat gaat teveel kosten ,, men wil zeker te weten dat echt niet geflashed kan worden eer men verder gaat ,,
Denk wel de gene die onderzoek heeft gedaan en de uitrol naar de upgrade 5 naar 8 een probleem heeft ,, 8)7 men had kunnen weten dat erveel probleem 4200 zijn, neem aan dat men toch een behoorlijk proef heeft gehouden , en niet alleen wat medewerkers thuis die al een nieuw(er) modem hebben ........

Maar zou er ook niet van staan te kijken dat @home het gaat proberen te verbloemen....... :(

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een flash kan maken wat bij klanten een hoop ellende oplost, en jezelf geen x aantal klanten die nog een 4200 hebben een modem te hoeven versturen, dan zou ik daar ook eerst voor kijken ja. Helaas duurt die flash wat te lang zoals ik al lees her en der :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nheinemans
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 08:51
Ik ben sinds enkele dagen overgestapt van intensief 8k naar intensief 15k. In eerste instantie leek de download snelheid tegen te vallen, dit heb ik getest met o.a. speedtest, downloads vanaf ftp://debian.essentkabel.com en downloads vanaf mijn eigen servers (op een 100Mbit link in A'dam). Alle testen komen rond 5-8Mbit uit, niet de beloofde 15Mbit dus.

Ik heb hierover gebeld met de helpdesk en werd hier verbazend goed en snel geholpen. Er werd niet moeilijk gedaan over allerlei dingen die ik moest controleren (en ik natuurlijk allang gecontroleerd had), maar binnen een paar minuten kreeg ik een ticketnummer en werd ik doorverbonden met tier 2. Helaas had ik weinig tijd en wilde dus niet wachten hierop. Ik nam me voor om later nog eens terug te bellen. Toen ik later die dag wat met usenet ging downloaden, ging dat ineens met de maximale snelheid (maximaal van mijn usenet provider), namelijk 10Mbit flat. Deze test had ik eerder niet gedaan, ik kan dus niet zeggen of er iets veranderd is. Speedtest e.d. geven nog steeds een lagere snelheid aan. Ik zal het de komende dagen nog even aanzien, kijken of de snelheid nog hoger wordt. Ik weet natuurlijk dat het ook sterk afhankelijk is van de andere kant en dat speedtest ook niet altijd een goed beeld geeft. Maar downloads vanaf debian.essentkabel.com gaan meestal met maximale snelheid (5 of 8 Mbit voorheen), aangezien deze server volgens mij in het @home netwerk staat.

Upload is overigens wel a-ok, ik kan nu lekker met 1,5Mbit backuppen naar KPN backup online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

volgens de website is het 1.2 mbit upload, geen 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sander815 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:25:
volgens de website is het 1.2 mbit upload, geen 1.5
Officieel was het ook 1.5. Wellicht is het een typefout op homewebsite zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ik kan van een maat van me een zwarte motorola krijgen, omdat hij pas geleden is overgestapt op internet en telefonie.

Ik neem aan dat ik deze gewoon kan aansluiten, en ff moet bellen met de helpdesk om deze modem opnieuw aan te melden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(1) Mag die maat van je dat zwarte modem dan gewoon houden?

(2) Klopt! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Zwarte Motorola (sb5100) modem is eigendom dus die mag je gewoon houden!

Heb hier ook nog 2 goed werkende staan, voor mensen die interesse hebben om hem over te nemen => DM

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Ik had eerst ook netjes 1.5mbit upload speed , echter merk ik sinds 22:00 uur vanavond dat ik nu nog maar 1.2mbit heb :X :X :X

kan iemand bevestigen dat dat op andere plaatsen ook het geval is...

dat zou ik toch wel erg (K-woord) vinden

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

weet iemand of de 5100 de 8mbit wel kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:24:
weet iemand of de 5100 de 8mbit wel kan halen?
yup dat kan ie..maar aankomende week komt er een update voor de 4200 zodat ie ook boven de 15mb uit kan komen, ff wachten nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das goed nieuws, hoe weet je dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude van de TD heeft me dat gemeld, vandaar dat ze ook geen nieuwe modems meer toezenden die een snelheidsprobleem hebben op dit moment.Bij @home zelf draaien op dit moment een aantal 4200 modems op volle toeren met de nieuwe beta config...het lijkt dus wel goed te komen. Voor aankomende vrijdag moet alles gefixed zijn, die garantie heeft ie mij gegeven(wat het ook maar waard mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te horen, zal de aankomende week in elk geval mijn modem wat vaker gaan resetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:07:
[...]

Dit is geen algemeen @home topic, dit gaat over de beloofde snelheidsverhoging die er voor vele nog steeds niet door is.
Voor sommige is de down/upload zelfs flink gedaald, wanneer jij je in een dergelijke situatie zou begeven dan maak je mij niet wijs dat je nog steeds positief gestemd bent.
Wanneer je dit topic es goed door zou lezen zou je de wanklanken imo misschien beter begrijpen, tenzij je een gebrek aan inlevingsvermogen ontbeert.

Om je een plezier te doen, mijn internet is stabiel te noemen, erg leuk! (Jippie)
Aan de andere kant daar betaal ik dan ook weer flink voor....
Ik zou best willen overstappen naar een andere provider maar dr is er volgens mij niet 1 die er bovenuit steekt, daardoor durf ik de gok vooralsnog niet te wagen.

Misschien is het een ideetje dat je een website bouwt, zoiets als de '@home-fanclub'?! :)
Je hebt helemaal gelijk! Ik vergis me in die 2 topics. Ik zal beter opletten :)

Hier is de snelheid stabiel op 3500 kbps in plaats van de gepromote 4000 kbps. Ik kan er wel mee leven. @home zal wel een kapaciteitsgebrek ergens hebben. Echt super tevreden ben ik ook niet hoor ;)

Ik betaal dan wel even 12,5% teveel. ook van mijn zijde uit zijn er diverse brandbrieven naar @home gegaan. Ze kennen me als een harde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal de 8mbit down echt niet... eerder de 6... en soms zelfs gewoon de oude snelheid...
Heb een wit modempje van motorola, geen idee of deze ouder is dan de zwarte...
de 1,2 mbit up haal ik overigens wel...

@Naomikim
Daarmee bedoel je dus... t/m vrijdag 18 augustus gezien je datum van posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:22:
Ik haal de 8mbit down echt niet... eerder de 6... en soms zelfs gewoon de oude snelheid...

@Naomikim
Afbeeldingslocatie: https://services.telenet.be/isps/be/telenet/afe/images/motorola4200.gif

Die? Dat is de 4200(E), en ouder dan de zwarte motorola/arris. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Laatst online: 22-08 23:25
ik had hier het zelfde probleem de snelheid was gewoon laag download tussen de 400 - 500 kb/s. Maar upload wel goed 140kb/s.

Maar nu had ik gisternacht ineens dat me modem ging resetten en bleef op receiving knipperen. Toen ben ik maar gaan slapen aangezien het al bijna half 3 was.

Toen ik de volgende ochtend beneden kwam stond hij weer vrolijk op online. Dus ik dacht mooi en wou internetten maar dat ging dus mooi niet door want ik kreeg geen IP meer toegewezen.

Toen de helpdesk gebeld daar hadden ze me toen opnieuw aangemeld, en ik kon over 2 uur het modem weer aansluiten dan zou het goed zijn maar toch kreeg ik voor de zekerheid een referentienummer mee. Ok ik dacht mooi en dus afgewacht...

Het was inmiddels kwart over 3 dus ik druk hem er weer in maar nee hoor precies het zelfde probleem modem wel online maar geen ip of niks.

Dus ik weer bellen en werdt ik doorgeschakeld naar de TD daar het probleem vermeld en refferentienummer en metteen gezegt dat ik nog een nieuw modem had liggen (motorola 5101E van me vader aangezien die bij hem niet online kwam en hij een week later nog een examplaar heeft gekregen om een rare onverklaarbare reden hahaha) en de man van de TD zij ook wel metteen dat die beter was en dus ik die maar moest aansluiten zo gezegt zo gedaan. Toen moest ik nog ff alle nummers doorgeven (Mac en S/N). Ook dat gedaan en dan was het volgens de TD ook meteen opgelost met het probleem dat ik geen IP zou krijgen, ok ik hoop het dacht ik. ( En dat was Na ong 55min aan de telefoon te hebben gehangen) Ook dit werkte dan pas over 2 uur.

2 uur later ik het modem aangesloten en modem kwam mooi online maar weer geen ip ik dacht dus KUT! ik weer gebeld ja we kunnen je nu wel doorsturen naar de TD maar de wachtrij is nu ongeveer 80Min. Je kunt het beter weer probere over 2 uurtjes (om 9 uur savonds) ik zij ja is goed. (maar moest toen werken dus kon niet meer bellen)

Volgende dag (vandaag) gebeld doorgeschakeld naar TD na een kleine 45min had ik eindelijk iemand aan de telefoon weer een paar testjes gedaan maar ook nu kwamen ze er niet uit. En zouden ze een Ticket aanmaken ofzo en dan zou het binnne 48 uur opgelost zijn door een specialist.

Maar nu een kleine 2 uurtjes later deed Internet weer :D En ook haal ik nu tussen de 990-1000Kb/s
:D :D _/-\o_

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:22:

@Naomikim
Yip 18 augustus, maar ik kon niet langer meer wachten, heb gewoon een @home starterskit in de winkel gehaald, waar wel een goede modem inzat (arris) en die laten aanmelden door @home, download nu dus met 1,7mb/s inplaats van 600kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:14:
[...]

Yip 18 augustus, maar ik kon niet langer meer wachten, heb gewoon een @home starterskit in de winkel gehaald, waar wel een goede modem inzat (arris) en die laten aanmelden door @home, download nu dus met 1,7mb/s inplaats van 600kb/s
Dat snap ik nu even niet, je had toch al een @home abbo, waarom dan een starterskit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Laatst online: 22-08 23:25
omdat hij een nieuwe modem wou die wel de goeie snelheid zou halen.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

.

[ Voor 100% gewijzigd door sander817 op 13-08-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Double B schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:53:
omdat hij een nieuwe modem wou die wel de goeie snelheid zou halen.
Hoe gaat dat in een dergelijke situatie, betaal je daar voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

Hoe gaat dat in een dergelijke situatie, betaal je daar voor dan?
yup kost je 70 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow das een beste investeering, zeker met in het achterhoofd dat @home waarschijnlijk voor as vrijdag de beloofde snelheidsverhoging er dan eindelijk doorvoert.

Je hebt dus 70 euro voor een week eerder sneller internet betaald, tenminste als we dr vanuit gaan dat @home nu z'n belofte wel waarmaakt.

Ik hoop dat je dr veel plezier van hebt, ik zou zoiets ook wel overwegen, maar ik wacht eerst vrijdag af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:56:
Wow das een beste investeering, zeker met in het achterhoofd dat @home waarschijnlijk voor as vrijdag de beloofde snelheidsverhoging er dan eindelijk doorvoert.

Je hebt dus 70 euro voor een week eerder sneller internet betaald, tenminste als we dr vanuit gaan dat @home nu z'n belofte wel waarmaakt.

Ik hoop dat je dr veel plezier van hebt, ik zou zoiets ook wel overwegen, maar ik wacht eerst ff vrijdag af. :)
ja dat wel, maar gezien het feit dat @home bijna nooit zijn woorden nakomt heb ik deze beslissing toch maar genomen, en ik moet eerlijk zeggen ik werd nog al ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home draagt natuurlijk ook niet voor niets de naam @Slome! :)
Eigenlijk zou je best wel een korting mogen krijgen op dat modem.

Al was het alleen al om de belofte die @home niet heeft kunnen waarmaken, zoals zo vaak.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

ja dat wel, maar gezien het feit dat @home bijna nooit zijn woorden nakomt heb ik deze beslissing toch maar genomen, en ik moet eerlijk zeggen ik werd nog al ongeduldig :)
Je had beter kunnen bluffen dat je modem stuk was. (utp stekker eruit en liegen maar). Had je gratis een modem swap gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat zo makkelijk, nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Wij hebben laatst gewoon een nieuwe gekregen van @home, wij hadden zo'n oude COM21 geval.
Zelf nergens om gevraagd en kregen gewoon te horen die oude wordt uit het systeem gehaald.

Overigens haal ik met mijn 8 Mbit lijn via usenet van Tweakers gewoon 1000Mbit+
Ben best tevreden over @home, ligt er zelden uit en de enige keer dat wij problemen hadden was het onze el cheapo router die lag te klooien. Na het aanschaffen van een nieuwe router waren de problemen gewoon over.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
T.C schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:10:
.
dat lijkt me toch stug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Lol laat hem nou ff lekker in zijn wereldje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
T.C schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:10:
Wij hebben laatst gewoon een nieuwe gekregen van @home, wij hadden zo'n oude COM21 geval.
Zelf nergens om gevraagd en kregen gewoon te horen die oude wordt uit het systeem gehaald.

Ben best tevreden over @home, ligt er zelden uit en de enige keer dat wij problemen hadden was het onze el cheapo router die lag te klooien. Na het aanschaffen van een nieuwe router waren de problemen gewoon over.
Het com21 platform verdwijnt daarom krijg jij een nieuw modem !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:14:
[...]

Is wel lullig dat je net je starterskit gehaald hebt. Zie deze quote:

"Ik heb net gebelt met @home helpdesk en ik heb een mooi bericht. De TD heeft kenbaar gemaakt dat de problemen dusdanig groot zijn dat alle modems van type 4200... omgeruilt moeten worden. Iedereen met snelheids problemen dus bellen de helpdesk, je krijgt vervolgens een medewerken aan de lijn die een aantal testen gaat doen (die testen die we allemaal al tientallen keren hebben gedaan)
en daarna zal de medewerker akkoord gaan met probleem en krijg je een nieuwe modem toegezonden .

Succes met bellen allemaal "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ja, ik hoop dat het zo is, elke techneut/helpdesker verteld elke keer wat anders als je belt

edit: ja dus, net gebeld, helpdesk wist er niks van dat de witte de snelheid niet aankan

[ Voor 33% gewijzigd door sander817 op 14-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
lol, leuk hoor.. alles wordt dus weer tegen gesproken?

Hoe betrouwbaar is de informatie nu, dat voor aankomende vrijdag de witte motorola's gepatched worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Ik heb zelf ook een 4200E modem en haal ook gewoon de oude snelheid ipv 8mbit. Upload is wel de nieuwe snelheid. Ik houd dit topic nog even in de gaten, en dan binnenkort maar bellen en kijken of er wat gaat gebeuren.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Laatst online: 19-08 20:51
Idd. Nog even afwachten en kijken wat er gebeurd, zoniet, dan maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:54

MyS

Om 21.30 maar eens met de helpdesk gebeld omdat ook ik nog steeds de beloofde snelheid niet haal. De helpdesk maar eens geconfronteerd dat het nu wel erg lang begint te duren met het fixen van de 4200E modellen. Hier werd mij, na overleg met de TD, meegedeeld dat ze nog geen oplossing hebben en dat de eerst komende week zeker nog geen modems omgeruild zullen worden.

Toch denk ik dat ze het wel mogelijk achten om de modems op gewenste snelheid te laten fungeren, anders werden de modellen wel omgeruild, ze gaven namelijk aan dat veel klanten geklaagt hebben over de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net es ff de TD gebeld, volgens de TD mag ik met een 'Intensief 8000 abbo' niet klagen over mijn downloadsnelheid.
Deze kent een gemiddelde downloadsnelheid van 740 KB en een gemiddelde upload van 115 KB.

De medewerker zegt dat ik krijg waar ik voor betaal, wanneer ik hem mededeel dat er mensen zijn met downloadsnelhedenvan ruim 900 KB dan zegt hij dat deze mensen meer krijgen dan waar ze recht op hebben.

Hij zij zelfs doodleuk dat @home dan juist nog geld van die mensen krijgt, grapjas.
Daarop vroeg ik of @home dan ook geld gaat terug betalen aan mensen die nogal wat @home probs hebben, uitgeluld.

Dit gozertje was overigens vrij irritant, die nogal behoorlijk snel op z'n pik was getrapt, ik kreeg haast het idee dat hij het persoonlijk opvatte, erg vreemd.

Heeft die gast overigens gelijk, met de snelheden die ik haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:39:

Ze wimpelen bij de TD vaak je gesprek af met het feit dat je snelheid bij een intensief abo tussen de 5 en 8 mbit zou moeten zijn. Wanneer je niet de hoogst mogelijk haalbare snelheid haalt, heb je in principe niet al te veel in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke duidelijk! :)

Ik zit nu nog meer een Arris te overwegen, alleen is het natuurlijk maar de vraag, of je dr nog wel van kunt profiteren, straks komt @home misschien een andere firmware en dan zul je zien dat er ook geen gemiddelde van ruim 900 KB meer kunt halen met je 800 intensief abbo.

Mensen met @home 8000 abbo icm een Arris modem, werkt dit nog steeds naar volle tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Net dus maar even met de helpdesk gebeld en waarempel na 15 minuten kreeg ik al iemand aan de lijn. Een vriendelijke dame die me vroeg of ik al de snelheidstest gedaan had. Deze had ik nog niet gedaan en ik werd toen doorverwezen na speedtest.cistron.nl waar ik een downloadtest moest uitvoeren. Afijn ik deze download test gestart, kreeg ik al meteen te horen dat ze zagen dat ik een SurfBoard 4200 modem had. Ik meldde toen dat ik van de problemen met dit modem afwist en mij werd verteld dat iedereen die melding deed van problemen met dit modem een ticket krijgt en zo spoedig mogelijk een nieuw modem toegestuurd krijgt. Tot nu toe dus allemaal netjes en duidelijk geregeld. Nu afwachten of het nieuwe modem daadwerkelijk afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:11:
Oke duidelijk! :)

Ik zit nu nog meer een Arris te overwegen, alleen is het natuurlijk maar de vraag, of je dr nog wel van kunt profiteren, straks komt @home misschien een andere firmware en dan zul je zien dat er ook geen gemiddelde van ruim 900 KB meer kunt halen met je 800 intensief abbo.

Mensen met @home 8000 abbo icm een Arris modem, werkt dit nog steeds naar volle tevredenheid?
Nou, ik kan je vertellenn dat het arris modem een verademing is t.o.v. de SB4200-E. Als ik dit allemaal lees, ben ik waarschijnlijk een van de laatsten geweest, die na heel veel zeuren toch een ander modem heeft gekregen.
Als ik nu kijk naar mijn downloadsnelheid, dan zie ik dat die over 24 uur gemeten gemiddeld 997 KB/s is. Ook fluctueert deze nauwelijks nog. (tussen 993 en 1004 KB/s). Dat was met de 4200 wel anders.

Dus ik kan maar één ding aanraden: Als je op de één of andere manier het voor elkaar krijgt om een Arris te bemachtigen, DOEN! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Damandan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:20:
Net dus maar even met de helpdesk gebeld en waarempel na 15 minuten kreeg ik al iemand aan de lijn. Een vriendelijke dame die me vroeg of ik al de snelheidstest gedaan had. Deze had ik nog niet gedaan en ik werd toen doorverwezen na speedtest.cistron.nl waar ik een downloadtest moest uitvoeren. Afijn ik deze download test gestart, kreeg ik al meteen te horen dat ze zagen dat ik een SurfBoard 4200 modem had. Ik meldde toen dat ik van de problemen met dit modem afwist en mij werd verteld dat iedereen die melding deed van problemen met dit modem een ticket krijgt en zo spoedig mogelijk een nieuw modem toegestuurd krijgt. Tot nu toe dus allemaal netjes en duidelijk geregeld. Nu afwachten of het nieuwe modem daadwerkelijk afgeleverd wordt.
ja, je wordt, als je dit probleem hebt, ook niet meer met de TD doorverbonden. Mij werd gezegd dat ik binnen een week een oplossing heb. Ik durf wel te wedden dat dat niet zo is, maar goed, wel zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:39:
Net es ff de TD gebeld, volgens de TD mag ik met een 'Intensief 8000 abbo' niet klagen over mijn downloadsnelheid.
Deze kent een gemiddelde downloadsnelheid van 740 KB en een gemiddelde upload van 115 KB.

het ligt er maar net aan wie je aan de telefoon hebt. Als ik er zoeen krijg, breek ik het gesprek zsm af, en bel nog een keer. De volgende praat ineens weer heel anders, dan is die geiddelde download snelheid te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damandan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:20:
Wat is jouw down/up snelheid dan?
Ik heb zojuist ook gebeld, eigenlijk precies hetzelfde verhaal, we zouden bij wijze van door de zelfde dame geholpen kunnen zijn. Alleen, had ze het niet bij mij over een nieuw modem, ze vroeg me een week te wachten ivm dat Ticket.
Mocht mijn download niet verbeterd zijn, na een week dan moest ik het maar weer es proberen.
Uiteraad dan laten weten dat ik al een Ticket heb gehad.... (het zal mijn benieuwen)

Hoe zit dat met zo'n Ticket, ze zou een soort van 'log' aanmaken, mocht er binnen een week geen verbetering voor me inzitten dan zou ik aanspraak maken op een ander modem?.
Bij Speedtest.nl scoor ik veel beter dan met bv Cistron, daarom heb ik de 'snelheden' van Cistrom maar doorgegeven. Volgens mij haal ik echt niet wat speedtest weergeeft...

@Bölke

Je hebt snelheden waar ik uiteraard jaloers op ben, ik probeer het eerst nog even via een @home zelf, gaat dat niet lukken dan koop ik het Arris modem. :)

@sander815

Zo is het idd, gelukkig hebben ze meerdere mensen in dienst, lekker makkelijk.
Wat ik niet snap, ze maken een refferentienr aan, maar wanneer je belt dan vragen ze ook of je zo'n refferentienummer hebt, hebben ze dat dan niet in hun systeem staan.

Anders kun je ze bijwijze van net zo vaak voor de gek houden als je zou willen, gewoon continu zeggen dat je geen refferentienummer hebt.
Zodat je je verhaal zo hier en daar nog wat kunt aanpassen...
Of vragen ze hierna omdat ze te lui zijn om te zoeken via naam, postcode, huisnr?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bölke schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:24:
[...]

Nou, ik kan je vertellenn dat het arris modem een verademing is t.o.v. de SB4200-E. Als ik dit allemaal lees, ben ik waarschijnlijk een van de laatsten geweest, die na heel veel zeuren toch een ander modem heeft gekregen.
Als ik nu kijk naar mijn downloadsnelheid, dan zie ik dat die over 24 uur gemeten gemiddeld 997 KB/s is. Ook fluctueert deze nauwelijks nog. (tussen 993 en 1004 KB/s). Dat was met de 4200 wel anders.

Dus ik kan maar één ding aanraden: Als je op de één of andere manier het voor elkaar krijgt om een Arris te bemachtigen, DOEN! :*)
Daar Sluit ik me volledig bij aan...had ook eerst de 4200 heb toen maar de arris in de winkel gekocht (starterskit)

Transferred 330 files totaling 4,91 GB in 58 minutes 21 seconds (1.646,2 KB/s)

Dat is vele malen beter als de 600kb met de 4200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je vandaag of morgen een grotere hdd gaat kopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:19:
Ik neem aan dat je vandaag of morgen een grotere hdd gaat kopen... ;)
hahaha neh voorlopig heb ik nog genoeg (1,6TB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vrienden na vanaf het begin van @home breedband verstrekt lid te zijn geweest ben ik eindelijk overgestapt naar tiscali T12 {12 mb adsl en telefonie}.
Een waar feest kan ik melden,ik haal de dubbele snelheid zowat ten opzichte van het 47,95 abbo van athome en dat allemaal voor maar 34,95 + gratis bellen binnen nederland naar vaste nummers.
in anderhalve week van aanvraag bij tiscali online sinds gisteren.
Toppie tiscali perfekt werk.
Na ontvangst van de modem enz aangesloten en meteen online ermee.
Ik heb wel het gevoel door bij @home te blijven een beetje een diefje te zijn geweest van mijn eigen beurs.
Laatste maanden werk ik strontziek van @home.
Ze gaan gewoon niet met de markt mee en dat kost hun op den duur hun bestaan denk ik.

greets jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HF met je nieuwe provider! :)
Wanneer mijn snelheid niet omhoog gaat, dan is een andere provider ook 1 van mijn opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:52:
HF met je nieuwe provider! :)
Wanneer mijn snelheid niet omhoog gaat, dan is een andere provider ook 1 van mijn opties!
Haal die Arris modem nou op Noax...je kunt um altijd terug brengen als het niet helpt...tenminste dat kon ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar in de stad heb je die deal kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:57:
Waar in de stad heb je die deal kunnen maken?
Uhm in Helpman zit zo'n computershop(naam weet ik zo niet, maar zit naast de blokker)...gewoon je verhaal ff uitleggen en dan moet het goed komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:46:
[...]

Wat is jouw down/up snelheid dan?
Nou ik heb de laatste weken een download snelheid van rond de 400-450KB/s en de upload is gewoon in orde, rond de 130KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damandan schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

Nou ik heb de laatste weken een download snelheid van rond de 400-450KB/s en de upload is gewoon in orde, rond de 130KB/s.
Same here. (Owner van een Witte Motorola 4200E :N )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

Woei !!! Volle downloadsnelheid hier

Screenshotje

:*)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik neem aan niet met een Mototola 4200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

Yucko

One clown to rule them all !

nope, 5100e ...

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier heel veel telefoongesprekken over gehad met @Home.

Er is mij 3x keer een nieuwe modem beloofd, deze hebben wij nu na 3 weken nog niet gekregen. Sommige helpdesk medewerkers zeggen dat dit komt omdat er vrijdag een softwareupdate uit moet komen (wat ik natuurlijk niet geloof na al hun beloftes)
Het is erg vervelend dat alle medewerkers elkaal steeds tegenspreken, ook wordt je nooit teruggebeld als je dit hebt afgesproken met de TD ("je word nooit teruggebeld als dit is afgesproken" vertelde een 1e lijns medewerker me nog).

Ik heb zelf van een kennis een zwart Motorola modem overgenomen (je kan ook een starterspakket kopen), weer de helpdesk gebeld en het modem laten activeren op mijn adres.

Na 2 uur te hebben gewacht kan ik eindelijk genieten van de nieuwe snelheid.

Mensen met hetzelfde probleem, verwacht niets van @Slome want ze helpen je niet verder :( .

Ik zal dit topic natuurlijk blijven volgen om te kijken of ze ooit nog met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me wel blijf afvragen...

Stel dat iedereen nu kan downloaden met de snelheid die @home belooft op haar website, kan het dan zo zijn dat de snelheid die nu wordt gehaald dan niet meer realistisch is?

Edit:

HF met je snelheid, extasefm ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 12:35
Hier nog iemand met snelheids-troubles. Gisteren @home gebeld....wacht..........................................................wacht.........wat voor modem heeft u............daar hebben we meer problemen mee.

Nu zie ik hier dus wat voor problemen. Ik heb even gekeken naar de spec van het modem, maar dat ding moet het in principe makkelijk kunnen :?
http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdf

Afijn ik heb een mooi klachtnummertje, nu maar wachten op een oplossing :X

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik ben benieuw hoe @home hier gaat werken, ik ben overgestapt van xs4all, 60 euro voor een schamele 6Mbits lijntje, nu naar 4mbits, voor de helft van de prijs. mijn overstap is puur vanuit financieel oogpunt. heb alleen maar kpn in de centrale, vanwege de kleine gemeente waarin ik woon, als ik het pakket binnen heb, zal ik hier een snelheidsmeting plaatsen!

Verwijderd

Ben na 4 weken intensief ;) zeuren zover dat ik een nieuw modem krijg. Ik had dus ook het verfoeide Motorola Surfboard 4200 E modem en de bijbehorende snelheidsproblemen.

Misschien is het een tip om op Marktplaats eens onder de zoekterm "Arris" of "Motorola" (maar dan de 5100) te zoeken. Er zijn daar een heleboel voor een klein prijsje te vinden. Ik heb ze al gezien voor 20 euri´s!

Niet direct de mooiste oplossing, maar wel goedkoper dan een starterspakket!

Sc6!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:37:
Ben na 4 weken intensief ;) zeuren zover dat ik een nieuw modem krijg. Ik had dus ook het verfoeide Motorola Surfboard 4200 E modem en de bijbehorende snelheidsproblemen.

Misschien is het een tip om op Marktplaats eens onder de zoekterm "Arris" of "Motorola" (maar dan de 5100) te zoeken. Er zijn daar een heleboel voor een klein prijsje te vinden. Ik heb ze al gezien voor 20 euri´s!

Sc6!
Heb je de nieuwe modem al ontvangen dan??
Want mij is ook wel een keer of 3 verteld dat ik een nieuwe modem zou krijgen, had zelfs de modem return box ontvangen maar geen modem, deze worden intern geblokt door bepaalde personen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:40:
[...]

Heb je de nieuwe modem al ontvangen dan??
Want mij is ook wel een keer of 3 verteld dat ik een nieuwe modem zou krijgen, had zelfs de modem return box ontvangen maar geen modem, deze worden intern geblokt door bepaalde personen..
Uuuuuhhhhhh nee dat nog niet :D Ik had gisteren eerst contact met de klantenservice. Dat meisje beloofde mij een nieuw modem. Toen werd ik doorgestuurd naar de TD, met het ticket dat bij de klantendienst een nieuw modem toegezegd was. Na 50 minuten wachten kreeg ik de TD aan de lijn. Deze jongen vertelde mij dat een oplossing in zicht was en dat ze niet aan een nieuw modem konden beginnen......... Ik heb mijn opzegging al in de Conceptmap staan. Ik heb gedreigd dat deze mail per direct verzonden zou worden als ik geen nieuw modem krijg....na overleg met zijn supervisor is mij een nieuw modem toegezegd.

Om kort te gaan. Ik hou jullie op de hoogte of ik 1 heb gekregen of niet....ik hoop het modem echter niet volgende week te krijgen.........als ik ´m al krijg......ik ga eerst een week op vakantie (dan horen jullie het dus iets later!). Maar 1 ding staat vast. Als ik het modem niet krijg is het exit @Home.......niet om de centen, maar wel om het principe. Ik ga dus niet op Marktplaats shoppen!

Verwijderd

Bij mij is het ook nog steeds maar 650kb ... met een 4200 moden.

Hoe duur kost een starters pakket dan?
of wat kan ik nog meer doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:37:

Sc6!
De Motorola 5100 maar wat is de exacte versie v/h Arris modem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:27:
Bij mij is het ook nog steeds maar 650kb ... met een 4200 moden.

Hoe duur kost een starters pakket dan?
of wat kan ik nog meer doen?
Starterskit kost ongeveer 70euro...kun je bijna in elke computer toko kopen..
Wat je ook kunt proberen is op marktplaats oid kijken, maar persoonlijk zou ik voor het starterspakket gaan gaat allemaal wat sneller, je weet zeker dat ie 100% goed is en je kunt hem ruilen als je speeds nog steeds bagger zijn :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

De Motorola 5100 maar wat is de exacte versie v/h Arris modem?
De Arris touchstone CM450B

Verwijderd

Aangezien er geruchten gaan dat @Home morgen wel es met een 'firmware-update' zou kunnen komen, wat te downloaden zou zijn via de website van @Home.
Is het misschien verstandiger dit eerst even af te wachten...

Edit:

Thnx job! :)

Modbreak: Het bedrijf heet @Home, niet @Slome. :z

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 17-08-2006 15:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:39:
Aangezien er geruchten gaan dat @Home morgen wel es met een 'firmware-update' zou kunnen komen, wat te downloaden zou zijn via de website van @Home.
Is het misschien verstandiger dit eerst even af te wachten...

Edit:

Thnx job! :)
Te downloaden via hun website lijkt me niet echt logisch want dan zou je zelf een upgrade naar je modem moeten sturen,dat gaat je niet lukken denk ik. en ja ze hebben mij indd verteld dat ze voor morgen een update zouden hebben, alleen geloof ik daar helemaal niks van...dus ff afwachten voor jullie, en anders zou ik toch maar eens verder gaan kijken :)

Verwijderd

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat @home die 'firmware-update' niet automatisch zou kunnen invoeren aangezien ze iets aan het modem (qua software) hadden veranderd, daarom zou het te downloaden zijn via de website van @home.

Maar goed, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen..

Edit:

Bestaat er van het Arris touchstone CM450B modem, ook eenversie zonder de 'B' of is het exact hetzelfde?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 14:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:23:
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat @home die 'firmware-update' niet automatisch zou kunnen invoeren aangezien ze iets aan het modem (qua software) hadden veranderd, daarom zou het te downloaden zijn via de website van @home.

Maar goed, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen..

Edit:

Bestaat er van het Arris touchstone CM450B modem, ook eenversie zonder de 'B' of is het exact hetzelfde?
Die B zal wel voor Black staan..

Verwijderd

Thnx!
In dat geval maak ik best wel veel kans een modem voor schappelijk prijsje op d kop te tikken! :)

(ondertussen wel zo'n 10 mailtjes verzonden) :Y

@ -NMe- wist je niet dat @home sinds een tijdje doorgaat onder een andere naam, het is nog vrij onbekend idd.
Dankzij fora als tweakers wilde ik graag bijdragen aan wat extra naamsbekendheid, maar ik zal me bij deze gaan beperken mbt het reclame maken. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 15:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.