Toon posts:

@Home snelheidsverhoging deel 2.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 13:05
Leuke snelheden, maar ook leuke prijzen (voor @home dan)... Ik heb de afgelopen snelheids verhoging van intensief ook afgewacht en nu ca 25 dagen in gebruik, maar ik heb er niets aan (ja, leuk, een aflevering van Stargate is in 6 ipv 8 min binnen... :/ )

Heb zojuist mijn abbonement opgezegd (ter vervanging TweakDSLT6)... Het leuke hiervan: het 'persoonlijke' mailtje was eerder binnen dan het automatische 'wij nemen het in behandeling' :+

Over het algemeen (als ze dit goed afhandelen): Ik het er nooit echt problemen mee gehad, alles wat ik ooit heb aangevraagd is netjes behandeld (helpdesk gebruikt ik niet... weet 't zelf toch beter). En dit zeg ik ondanks dat ik ook genoeg probleem gevallen heb gehoord in mijn omgeving (vooral de helpdesk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm bedankt, Sander815! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan krijgen we 2 x Internet Intensief.

1 x 8 mbit
1 x 15 mbit

Lekker duidelijk voor de klanten... :O

Nou ik hoop dat ze dan de prijzen van de 1 x 8 mbit naar benenden schroeven.

Net ff een speedtestje gedaan ;

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jul 25 2006 om 19:17:19 UTC+0200)

Download : 833.6 KByte/sec
Upload : 124.0 KByte/sec

Yoepie eindelijk hier in groningen ( 9746 ) de nieuwe snelheden, zonder motarola restart.

Ik heb de nieuwe arris modem ook nog hier liggen maar die knalt er bij mij regelmatig uit, verbinding valt weg en geen ip adres meer in de router.

Na veel gezeur bij de helpdesk mijn motarola modem weer aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download van http://www2.versatel.nl/100mb.bin met 998 KB/s :9

Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 09:52:
[...]

dat ligt aan @home, exact dezelfde configuratie die ik heb, 3 comps+laptop via 3 linksys routers in WDS geven via tweakdsl bijna de opgegeven 10 mbit: 1,02 Mb/s, dus hier ligt het probleem niet, maar maak dat @home maar eens wijsia @home haal ik net geen 700 Kb/s
Ik blijf gewoon bellen dat ik de beloofde snelheid niet haal, ik heb inmiddels een ref nr gekregen.
Hou mij maar op de hoogt als je wilt ... ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik kom gewoon niet hoger als 700 kb/s, ook niet na, volgens @home, een reconfiguratie van het modem. Modem 2 uur eruit gehad, zoals gezegd door helpdesk, maar geen verhoging

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/211kx3s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt dus wel die verhoging , alleen speelt er iets anders al de bottleneck. De snelheid voor die verhoging was tussen de 590 $ 620KB p/s in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik heb zelf eens een testje uitgevoerd met verschillende browsers, zelfs dat kan verschil uitmaken. IE bleek sneller op die PC als FireFox (op dat moment).

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nogsteeds met dat probleem dat ik niet boven de 700kb uitkom....Aan mijn kant kan er niks meer fout zitten... dus tja @home gaat er denk ik niks meer aan doen dus moet ik genoegen nemen met wat ik nu heb.....(volgens hun was het de afstand) @@@ FOUT !...
Stad groningen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via msconfig had ik mijn firewall en virusscan uitgezet maar helaas had dit geen succes...

Nu had ik vanochtend een image via ghost ingeladen en warempel, de eerste speedtest die ik uitvoerde was gelijk raak!
Maar na het nog een x-aantal keren mijn speedtest te hebben getest ging het weer behoorlijk bergafwaarts met de snelheid.
Daarna weer exact dezelfde image ingeladen en precies hetzelfde senario....

Wanneer ik mijn firewall uitzet dan heb ik in elk geval wel een verhoging (730KB), maar aangezien dit niet de bedoeling kan zijn en ik ook totaal geen idee heb hoe dit probleem te verhelpen heb ik Zonealarm er maar opgezet.

Alleen snap ik niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen dat een firewall mijn snelheid niet blocked...
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

@Naomikim :

Wat is er fout aan de afstand? Ik woon ook in Groningen, wanneer ik van mijn firewall probleem af ben dan haal ik een gemiddelde van 730 KB.
Het is weliswaar nog niet wat ik graag zou zien, maar het is een begin!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
@Naomikim :

Wat is er fout aan de afstand? Ik woon ook in Groningen, wanneer ik van mijn firewall probleem af ben dan haal ik een gemiddelde van 730 KB.
Het is weliswaar nog niet wat ik graag zou zien, maar het is een begin!
In mijn ogen niks, maar volgens hun kon het alleen nogmaar de afstand zijn die deze lage snelheden veroorzaakt....lijkt mij onzin maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:14:
Wat nieuws over EttHome...Vanaf vandaag ben ik abo. Eerste 2 maanden gratis testen (doe ik al 1.5 jaar) en daarna 47.95 voor Intensief wat ook meteen duurste/snelste is, dat is 10 Mbit down (wordt 16 als het goed is) en 2Mbit Up. Snelheden die ik nu haal:

[afbeelding]

Verder hebben ze een functie waarbij je voor 4,95 p/maand je upload 4x kan versnellen, als ik deze functie aanzet (je kan elke maand aan of uit zetten) haal ik ~ 700 KB upload:
code:
1
Transferred 1 file totaling 32,00 MB in 51,02 seconds (648,7 KB/s)

Snelheden die ze beloven haal ik dus niet maar ik mag niet klagen, voor 53 euro krijg je bij geen enkele ISP upload van ~ 700 KB :)
mwoa, bij orange zit je voor 29 euro op 20mbit down en /1 mbit up. en dan kan je nog gratis bellen ook. Heb de ping tijden vergeleken met xs4all maar die zijn idd 10ms hoger. toch goed genoeg als je online wil gamen hoor, tenzij mensen echte freaks zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazmaniankoala schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:10:
Ik heb zelf eens een testje uitgevoerd met verschillende browsers, zelfs dat kan verschil uitmaken. IE bleek sneller op die PC als FireFox (op dat moment).
Vista knalt over het net als een bezetene. Nu is de verhoging definitief door omdat ik continu de 4 mbit haal met downloaden (voor 29,95). Ook in XP is de verhoging door.

@home heeft laten blijken dat ze het moeilijk hadden met deze verhoging. Normaliter ben ik een van de eerste die de verhoging doorkrijgt en altijd was het meteen goed. Nu duurde het 3 weken voordat de verbinding stabiel was en mijn proefabonnement voor 3 weken op internet variabel is voorbij :7

Ik heb hun een mail op hoge poten gestuurd en dat schijnd geholpen te hebben. Nu nog dat DHCP conflict met @home oplossen en ze hebben er een tevreden klant bij.

Ik hoor altijd zoveel negatieve publiciteit rond de helpdesk van @home dat ik het echt niet meer snap. Mij staan ze altijd vriendelijk te woord. (kan zijn omdat ik bekend maak dat ik systeembeheerder van beroep ben).

Quote uit mail:

Mocht het bij jullie danig ontregeld zijn dan zal U het ook niet merken als ik de rode kaart gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 06:18:
[...]

(kan zijn omdat ik bekend maak dat ik systeembeheerder van beroep ben).
Dat zegt bijna elke klant :). Ik negeerde dat altijd gewoon netjes. 9 van de 10 keer liggen de problemen toch niet bij @home, maar bij de gebruikers. (Gewoon mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 06:18:
[...]

Ik hoor altijd zoveel negatieve publiciteit rond de helpdesk van @home dat ik het echt niet meer snap. Mij staan ze altijd vriendelijk te woord. (kan zijn omdat ik bekend maak dat ik systeembeheerder van beroep ben).
Dat helpt helemaal niet.. meestal lopen ze toch hun lijstje af.. en ik vind de helpdesk laks, lui en de wachttijden onacceptabel. En als ze het niet weten zeggen ze "zet het modem 2 uur uit en bel dan maar terug of het werkt".. zo dat ze van je af zijn. Ik heb al sinds maart een probleem openstaan wat nog steeds niet opgepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ligt er maar aan wie je hebt, 9 van de 10 keer heb je helaas iemand die er geen zak vanaf weet. ik zou doorverbonden worden met de TD gisteravond, maar besloot dat vanmorgen maar te doen. Krijg ik er weer eoa compleet incompetent iemand aan, kan ik weer alles doorlopen, router er tussenuit, computernaam goed, netstat ja, ja, ja, het werkt gewoon niet zoals het moet. Zegt ze op het eind doodleuk: intensief hoort tussen de 5 en 8mbit te liggen, hier kan de TD niks aan doen. Morgen maar weer bellen, anders zeg ik op na mijn vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
sander815 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:30:
ligt er maar aan wie je hebt, 9 van de 10 keer heb je helaas iemand die er geen zak vanaf weet. ik zou doorverbonden worden met de TD gisteravond, maar besloot dat vanmorgen maar te doen. Krijg ik er weer eoa compleet incompetent iemand aan, kan ik weer alles doorlopen, router er tussenuit, computernaam goed, netstat ja, ja, ja, het werkt gewoon niet zoals het moet. Zegt ze op het eind doodleuk: intensief hoort tussen de 5 en 8mbit te liggen, hier kan de TD niks aan doen. Morgen maar weer bellen, anders zeg ik op na mijn vakantie...
Het is heel goed mogelijk dat jij niet de volledige snelheid haalt.
Al vind ik de 3mbit iets te veel speel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wat een onzin, ik hoor gewoon 8mbit te halen...
kan ik beter terug naar regelmatig gaan, haal ik bijna hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
sander815 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:50:
wat een onzin, ik hoor gewoon 8mbit te halen...
kan ik beter terug naar regelmatig gaan, haal ik bijna hetzelfde
20 euro en je zit weer een jaar vast aan een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik weet het nu zeker.
Eerst lag het tussen de 600 tot 750 kb/s, maar nu haal ik 950 tot 1000kb/s!!
Mijn snelheid is dus duidelijk verhoogd.
Mijn upload is nu rond de 140kb/s.
Ik ben tevreden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky Bastard! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net terug van Kreta....ging er toch wel vanuit dat de verhoging er nu door was....NEE DUS :(

Omgeving: Heerlen (6413)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:32:
Kom net terug van Kreta....ging er toch wel vanuit dat de verhoging er nu door was....NEE DUS :(

Reset je modem eens :z Stekker eruit , 5 seconden wachten... en er weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:32:

Omgeving Maastricht, precies hetzelfde |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel ellende hebben gehad met mijn witte motorola modem die de snelheid niet aankon.
Met de witte motorola haalde ik met mijn intensief abbo niet hoger dan maximaal 490KB |:(
Vorige week zeer intensief gebeld met de hell(p)desk waar echt soms prutsers zitten , sorry dat ik het zeg. Eindelijk na 10 x bellen kregen ze het door dat het probleem toch bij @home ligt en niet bij mij.
Kan ook niet :) Omdat ik alles zeer goed getest heb.
- Bij de buren geweest voor te testen en daar haal ik met mijn computer 950KB , bij mijn zwager geweest die ook op server (zelfde gemeente)zit haal ik gemiddeld 980KB.Alles met grote bestanden.Dus geen speedtest.
- Laptop getest van de buren wel bij hem de snelheid heeft (950KB) en hier niet hoger komt dan maximaal 490KB.
- Geen spyware , geen virussen etc etc van die toeters en bellen op mijn computer.

Dus dat allemaal uitgelegd aan de hell(p)desk en sommige zijn dan nog eigenwijs of gooien op stoer.
Tot dat ik voor de aller eerste keer uitgevlogen ben :X Toen gaven ze mij een referentienummer en verbonden ze me door naar de technische dienst.
Na een paar keer terugbellen omdat ze wat wilde proberen , gewacht totaal 3.5 uur aan de telefoon gelukkig niet op 1 dag want anders had ik geen oor meer over 8)7 Die was ervan gesmolten :z .Bij de technische dienst was het druk.Goed teken of geen goed teken :O
Vorige week laatste telefoongesprek met de technische dienst zeiden ze wat ik al van begin af aan gezegd had het ligt aan de modem :Y) Er werd me nieuwe modem opgestuurd.Nou heb ik nieuwe modem zwarte Arris modem en ik heb mooie snelheid gemiddeld 980KB op ftp server en nieuwsgroepen via payserver. Verbinding klapt er niet meer uit en ik kan grotere mails versturen.(circa 3-4mb) Kan tot 10 mb maar voorheen kon ik dat niet met de verhoging erdoor was.

De helpdesk is en blijft waardeloos sorry dat ik het zeg maar de technische dienst is wel oke.
Ik weet ook dat ze daar de hele toeters en bellen af moeten gaan maar niet de hele tijd en als het probleem blijft bestaan.Ik heb ook het gevoel dat ze niet goed luisteren , heb ze al zoveel x gezegd wat ik hierboven schrijft.
Ze blijven zeggen ligt bij jou etc etc.Niet dus en de technische dienst zag wel dat er wat mis was.
Maar ik hoop er nou (bijna) geen gebruik meer van te maken.
Ik heb nou eindelijk mijn goede stabiele verbinding terug met de snelheidsverhoding.

Kort samengevat:
Bij mij lag het aan de witte Motorola modem. Heb nu een zwarte Arris modem. Zo simpel kan het zijn :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:10:
Na veel ellende hebben gehad met mijn witte motorola modem die de snelheid niet aankon.
Met de witte motorola haalde ik met mijn intensief abbo niet hoger dan maximaal 490KB |:(
Vorige week zeer intensief gebeld met de hell(p)desk waar echt soms prutsers zitten , sorry dat ik het zeg. Eindelijk na 10 x bellen kregen ze het door dat het probleem toch bij @home ligt en niet bij mij.
Kan ook niet :) Omdat ik alles zeer goed getest heb.
- Bij de buren geweest voor te testen en daar haal ik met mijn computer 950KB , bij mijn zwager geweest die ook op server (zelfde gemeente)zit haal ik gemiddeld 980KB.Alles met grote bestanden.Dus geen speedtest.
- Laptop getest van de buren wel bij hem de snelheid heeft (950KB) en hier niet hoger komt dan maximaal 490KB.
- Geen spyware , geen virussen etc etc van die toeters en bellen op mijn computer.

Dus dat allemaal uitgelegd aan de hell(p)desk en sommige zijn dan nog eigenwijs of gooien op stoer.
Tot dat ik voor de aller eerste keer uitgevlogen ben :X Toen gaven ze mij een referentienummer en verbonden ze me door naar de technische dienst.
Na een paar keer terugbellen omdat ze wat wilde proberen , gewacht totaal 3.5 uur aan de telefoon gelukkig niet op 1 dag want anders had ik geen oor meer over 8)7 Die was ervan gesmolten :z .Bij de technische dienst was het druk.Goed teken of geen goed teken :O
Vorige week laatste telefoongesprek met de technische dienst zeiden ze wat ik al van begin af aan gezegd had het ligt aan de modem :Y) Er werd me nieuwe modem opgestuurd.Nou heb ik nieuwe modem zwarte Arris modem en ik heb mooie snelheid gemiddeld 980KB op ftp server en nieuwsgroepen via payserver. Verbinding klapt er niet meer uit en ik kan grotere mails versturen.(circa 3-4mb) Kan tot 10 mb maar voorheen kon ik dat niet met de verhoging erdoor was.

De helpdesk is en blijft waardeloos sorry dat ik het zeg maar de technische dienst is wel oke.
Ik weet ook dat ze daar de hele toeters en bellen af moeten gaan maar niet de hele tijd en als het probleem blijft bestaan.Ik heb ook het gevoel dat ze niet goed luisteren , heb ze al zoveel x gezegd wat ik hierboven schrijft.
Ze blijven zeggen ligt bij jou etc etc.Niet dus en de technische dienst zag wel dat er wat mis was.
Maar ik hoop er nou (bijna) geen gebruik meer van te maken.
Ik heb nou eindelijk mijn goede stabiele verbinding terug met de snelheidsverhoding.

Kort samengevat:
Bij mij lag het aan de witte Motorola modem. Heb nu een zwarte Arris modem. Zo simpel kan het zijn :7 ;)
Nou dat wordt dus je utp stekker uit het modem trekken voor de mensen met een motorola 4200 en zeggen dat je al een nieuwe netwerkkabel hebt gekocht en kaart en dat het activity lampje van het modem maar niet gaat branden. Dan krijg je dus een modem swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net het volgende en vroeg me af of dat zin zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:49:
Ik las net het volgende en vroeg me af of dat zin zou hebben..
Een tcp optimizer voor @home breedband? :) Je kan het proberen maar latencys en snelheden worden er echt niet beter op hoor. Ja vroeger met cistron's eerste 8192 ADSL enzo, voerde je een patch van speedguide.net uit en je lag 50KB p/s hoger met downloaden, maar nu betwijfel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:17:
[...]

Dat zegt bijna elke klant :). Ik negeerde dat altijd gewoon netjes. 9 van de 10 keer liggen de problemen toch niet bij @home, maar bij de gebruikers. (Gewoon mijn ervaring).
bij mij ligt et altijd aan @home. Eerst zeggen ze dat het aan mn pc ligt, dat zeggen ze omdat ze zo geen antwoord hebben. Bel je later weer dan kijken ze dan met pijn en moeite er wat dieper in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:26:
[...]

bij mij ligt et altijd aan @home. Eerst zeggen ze dat het aan mn pc ligt, dat zeggen ze omdat ze zo geen antwoord hebben. Bel je later weer dan kijken ze dan met pijn en moeite er wat dieper in.
Als ze zeggen dat het aan je pc ligt dan betekent dat hun script dat aangeeft. En 9/10 klopt dat dus.
Alleen als het niet klopt is het vrij vervelend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:15:
[...]

Een tcp optimizer voor @home breedband? :) Je kan het proberen maar latencys en snelheden worden er echt niet beter op hoor. Ja vroeger met cistron's eerste 8192 ADSL enzo, voerde je een patch van speedguide.net uit en je lag 50KB p/s hoger met downloaden, maar nu betwijfel ik het.
Bedankt voor je reactie/uitleg!
Ik zal me de moeite besparen. :)

Ik had overigens @home gebeld (Groningen) daar werd me verteld dat mijn postcode gebied een probleem zou zijn.
De helpdeskmedewerker vertelde me dat ik het nog es 2 weken aan zou moeten zien, mocht mijn verhoging dan nog niet zijn verhoogd dan moest ik weer bellen.

Hij kon zien dat de snelheidsverhoging er bij mij ook nog niet door was, hij zei namelijk dat het bij mij nog op '10' stond terwijl dat '11' zou moeten worden.

Aaangezien ik nogal wat vragen had, ben ik totaal vergeten wat hij met die '10' en die '11' bedoelde, iemand bekend met die termen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:59
Zo. Eindelijk ook maar eens met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik heb expres een aantal weken gewacht, zodat ik zeker wist dat de snelheidsverhoging doorgevoerd zou moeten zijn.

Mijn probleem is dat mijn download snelheid niet hoger dan 700kb/s is. Na één uur (!!!) gewacht te hebben kreeg ik iemand van de TD aan de telefoon (en dan verteld die gast van de helpdesk dat het momenteel rustig is ivm vakantieperiodes 8)7). Mijn probleem eindelijk voorgelegt aan deze gozer, en we kwamen samen tot de conclusie dat het aan de modem zou moeten liggen (Motorola 4200). Hij zou het even aan een collega voorleggen.. En inderdaad het probleem kwam vaker voor.

Vervolgens wimpelt hij mijn gesprek af, door me te vertellen dat hij het probleem weer heeft doorgeschoven naar een andere afdeling. Ik zou vervolgens wel merken wanneer het probleem is opgelost. Hij was nog wel even zo vriendelijk om mijn nummer op te schrijven, maar ik betwijfel of ze me op de hoogte houden.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik het voor elkaar om een nieuwe modem aan te vragen? Kosteloos uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTommy schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:27:
Zo. Eindelijk ook maar eens met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik heb expres een aantal weken gewacht, zodat ik zeker wist dat de snelheidsverhoging doorgevoerd zou moeten zijn.

Mijn probleem is dat mijn download snelheid niet hoger dan 700kb/s is. Na één uur (!!!) gewacht te hebben kreeg ik iemand van de TD aan de telefoon (en dan verteld die gast van de helpdesk dat het momenteel rustig is ivm vakantieperiodes 8)7). Mijn probleem eindelijk voorgelegt aan deze gozer, en we kwamen samen tot de conclusie dat het aan de modem zou moeten liggen (Motorola 4200). Hij zou het even aan een collega voorleggen.. En inderdaad het probleem kwam vaker voor.

Vervolgens wimpelt hij mijn gesprek af, door me te vertellen dat hij het probleem weer heeft doorgeschoven naar een andere afdeling. Ik zou vervolgens wel merken wanneer het probleem is opgelost. Hij was nog wel even zo vriendelijk om mijn nummer op te schrijven, maar ik betwijfel of ze me op de hoogte houden.

Mijn vraag is nu, hoe krijg ik het voor elkaar om een nieuwe modem aan te vragen? Kosteloos uiteraard ;)
Geen Problemo!

Gewoon ff bellen, zeggen dat de downloadsnelheid nog steeds niet is verhoogd, maar de upload wel...dan weten ze genoeg. Binnen 10 minuten (incl wachten) was het voor mij geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:20:
[...]

Geen Problemo!

Gewoon ff bellen, zeggen dat de downloadsnelheid nog steeds niet is verhoogd, maar de upload wel...dan weten ze genoeg. Binnen 10 minuten (incl wachten) was het voor mij geregeld.
Vreemd :/

Die gast van de TD vertelde me dus dat dit niet mogelijk was. Ik bel ze morgen wel ff terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Weet iemand of de dns in de regio Roermond er (weer) uit ligt?

Ik kan wel via bepaalde p2p en point-to-point applicaties gebruik maken van mijn verbinding, maar surfen of mail ophalen is er niet bij.

Is al de 3e keer binnen 1,5 week en ik ga niet weer bellen. :(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:32
Dat is af en toe een paar minuutjes? Dan heb ik er ook last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

I-King schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:09:
Dat is af en toe een paar minuutjes? Dan heb ik er ook last van!
Nee, helaas is het al sinds zondagnacht. Vandaag komt er een monteur (want dat moest volgens hun :O ), maar die gaat denk ik weer zonder iets gedaan te hebben naar huis.

Oh well, life sucks and so does my girlfriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:21:
[...]

Als ze zeggen dat het aan je pc ligt dan betekent dat hun script dat aangeeft. En 9/10 klopt dat dus.
Alleen als het niet klopt is het vrij vervelend :)
Probleem is dat dat script het altijd aangeeft op het moment dat ze ergens aankomen waar ze niets vanaf weten. Heb een keer bij iemand een Arris modem gehad waarbij de powerled knipperde, dat stond niet in haar programma en het moest wel aan de firewall van de computer liggen volgens haar. Dat het modem geen upstream signaal kon vinden deed er niet toe, de firewall zou het blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb toevallig een paar dagen terug gelezen dat @home een 15mbit abo gaat uitbrengen onder de naam van intensief 15000 welke 70 eurie gaat kosten. Dit abo zou beschikbaar moeten komen over een 2 weken zoiets.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 11:56
Yagermeister schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:26:
Ik heb toevallig een paar dagen terug gelezen dat @home een 15mbit abo gaat uitbrengen onder de naam van intensief 15000 welke 70 eurie gaat kosten. Dit abo zou beschikbaar moeten komen over een 2 weken zoiets.
http://www.home.nl/producten/internet/
Je bedoelt deze? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:23:
[...]

Probleem is dat dat script het altijd aangeeft op het moment dat ze ergens aankomen waar ze niets vanaf weten. Heb een keer bij iemand een Arris modem gehad waarbij de powerled knipperde, dat stond niet in haar programma en het moest wel aan de firewall van de computer liggen volgens haar. Dat het modem geen upstream signaal kon vinden deed er niet toe, de firewall zou het blokkeren.
Dat staat wel in het script. Er moet dan gewoon een RF procedure ingepland worden. Crap waarom weet ik dit een jaar later nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 07:59

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

oh crap ik denk ook eens meld eens iets nieuws 8)7

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Download: 15000Kbps :*)

Upload: 1200Kbps :/ :(

Rukkers! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
ja man veels te duur. Is dit dan ook al dat etthome.

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 01-08-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
max schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:37:
[...]
Download: 15000Kbps
Upload: 1200Kbps
Terwijl de berichten eerst waren:
De produktspecificaties zijn als volgt: downloadsnelheid van 15 Mb/s, uploadsnelheid van 1,5 Mb/s, beschikking over 5 e-mail accounts, 50 Mb Webspace. Datalimiet op basis van fair-use policy en geen mogelijkheid voor webhosting.
Zou @Home het niet aandurven om een upload van 1500 Kbit/s te leveren bij dit abonnement, of is het gewoon een tikfout op de website van @Home?

Dit is overigens voor zover ik weet nog geen EttH, maar gewoon leverbaar over de SB5100 Motorola modems en die Arris telefonie dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door CamU op 01-08-2006 12:11 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Jammer dat ze geen proef aanbieden :)

Toen ik nog bij @home werkte was er altijd de aanbieding dat als je overstapte op een hoger pakket dat je dan 2 maanden gratis kreeg, weet iemand of dit nog het geval is?

Anders zou ik dus overkunnen stappen op dat 15mbit pakket en na 2 maanden weer terug gaan naar 8mbit

[ Voor 78% gewijzigd door Royal op 01-08-2006 12:19 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
CamU schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

Terwijl de berichten eerst waren:

[...]

Zou @Home het niet aandurven om een upload van 1500 Kbit/s te leveren bij dit abonnement, of is het gewoon een tikfout op de website van @Home?

Dit is overigens voor zover ik weet nog geen EttH, maar gewoon leverbaar over de SB5100 Motorola modems en die Arris telefonie dingen.
Sinds waneer heeft @home een FUP?
ik dacht altijd dat @home geen datalimiet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

sinds de upgrade alleeen maar probleen hier in Tilburg noord.
Ik heb 2 computernamen bij @home waarvan er regelmatig 1 het niet doet.
Als je dan belt moet je worden doorverbonden met de TD metg een wachttijd van 15min volgens hun en na een uurtje krijg je eindelijk iemand die dna na 2 minuten de verbinding verbreekt onder het mom van sorry verkeerde knop.
Als je dan terug belt krijg je als antwoord ja sorry kan wel eens gebeurem we zijntenslotte ook maar mensen.
Snelheid is ook nog niet optimaal. Downstream is nu 350KB/sec ipv 700+ en de uo is geweldig 140Kb/s

Ben benieuwd wat het gaat worden heb m'n abbogeld al still gezet.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
31-07-2006

Vandaag naar @Home gebeld rond 22:00 in verband met de zeer lage snelheid die ik heb mijn mijn Intensief 8000 abbo. Sinds een half jaar al problemen, maar sinds verhoging is de snelheid van mijn verbinding te triest voor woorden, 2Mbit in plaats van de gebruikelijke 8 Mbit. Ik wil toch wel waar voor mijn geld!

Krijg iemand aan de lijn, doe het verhaal dat ik problemen heb met mijn snelheid. Vertel diegene dat ik alles al heb gedaan wat bij hun als standaardprocedure wordt gehandhaaft. Daarnaast vertel ik haar dat ik denk dat de problemen bij het modem liggen en vraag haar of het mogelijk is om mijn witte Motorola SB4200 te ruilen voor het zwarte Arris modem.
Zij verteld mij dat zij daar niet over mag beslissen, maar de technische dienst. Vervolgens verbind ze me netjes door.

Na ongeveer 45 minuten wachten heb ik maar besloten de haak erop te gooien, want van 100.000 keer het zinnetje “Een ogenblik geduld aub” wordt je vanzelf gestoord.

01-08-2006

Vandaag rond 11:00 naar @Home gebeld.

Ik krijg een vriendelijke Limburgse dame aan de telefoon. Ik vertel haar mijn verhaal met tevens de vermelding dat ik de dag daarvoor ook heb gebeld, vervolgens ben doorverbonden met de technische dienst en daar na zo’n 45 minuten wachten de haak erop heb gegooid.

Zij maakt vervolgens de opmerking dat ik inderdaad lang heb moeten wachten en vindt dit ook niet normaal. Ze geeft mij groot gelijk dat ik de haak erop heb gegooid.

Vervolgens vraagt ze of ik gisteren een referentienummer heb gekregen, omdat ze me anders niet door mag verbinden met de technische dienst. (Wel raar, dat ik de dag ervoor zonder enige moeite wordt doorverbonden.) Na het opnemen van mijn postcode en huisnummer wordt mij een referentienummer toegerijkt.
Voor dat ze me doorverbindt met de technische dienst meld ze me nog even vriendelijk dat de wachtijd tussen de 15 en 20 minuten ligt.

Na 30 minuten krijg ik dan eindelijk iemand aan de lijn. En natuurlijk treft het mij weer, ik krijg een jongeman aan de telefoon die volgens mij nog bezig met is zijn Nederlandse taalcursus.
Ik weer mijn verhaal gedaan en tevens de vraag of ik mijn Motorola SB4200 kon ruilen tegen een Arris modem. Volgens hem was het onmogelijk dat het aan het modem lag en hij verteld mij dat hij enkele handelingen die ik uit moet voeren. Na enige tijd en vele herhalen van zijn zinnen snap ik dan eindelijk wat hij bedoelt.

De volgende handeling moest ik uitvoeren:
Netwerkverbindingen > rechtermuisknop LAN-verbinding > Eigenschappen > Configureren > Tabblad Geavanceerd > in het rijtje de optie Media Type selecteren.
Vervolgens moest ik de waarde bij Media Type veranderen en na elke verandering mijn snelheid testen op http://speedtest.cistron.nl
Standaard staat de waarde bij Media Type op Auto Sence in mijn geval.
Vervolgens 10 Mbps Full Duplex geselecteerd met de daarbij resulterende snelheid van ongeveer 380 Kbyte/s. Daarna 100 Mbps Full Duplex met een snelheid van ongeveer 430 Kbyte/s. En tot slot 100 Mbps Half Duplex met een snelheid van ongeveer 470 Kbyte/s.
En dit alles met een @Home Intensief 8000 abbo.

Volgens de jongeman aan de telefoon waren dit de belangrijkste waarden die moesten worden veranderd. Ik heb hier zo mijn twijfels bij.

Vervolgens weet de jongeman het niet meer en moet hij ergens wat rond gaan vragen. Hij vraagt mij aan de lijn te blijven en even te wachten.
Na 5 minuten krijg ik de melding dat de jongeman er niks meer aan kan doen en dat ik wordt doorverwezen naar de specialist. Deze specialist zal er volgens hem voor zorgen dat binnen 48 uur mijn probleem “gefixed” (volgens de woordspeling van de jongeman aan de telefoon) zal worden.

Ik heb mijn stopwatch aangezet en het zal mij benieuwen.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje

maontje

better off Playing

Juize schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:33:
31-07-2006

Vandaag naar @Home gebeld rond 22:00 in verband met de zeer lage snelheid die ik heb mijn mijn Intensief 8000 abbo. Sinds een half jaar al problemen, maar sinds verhoging is de snelheid van mijn verbinding te triest voor woorden, 2Mbit in plaats van de gebruikelijke 8 Mbit. Ik wil toch wel waar voor mijn geld!

Krijg iemand aan de lijn, doe het verhaal dat ik problemen heb met mijn snelheid. Vertel diegene dat ik alles al heb gedaan wat bij hun als standaardprocedure wordt gehandhaaft. Daarnaast vertel ik haar dat ik denk dat de problemen bij het modem liggen en vraag haar of het mogelijk is om mijn witte Motorola SB4200 te ruilen voor het zwarte Arris modem.
Zij verteld mij dat zij daar niet over mag beslissen, maar de technische dienst. Vervolgens verbind ze me netjes door.

Na ongeveer 45 minuten wachten heb ik maar besloten de haak erop te gooien, want van 100.000 keer het zinnetje “Een ogenblik geduld aub” wordt je vanzelf gestoord.

01-08-2006

Vandaag rond 11:00 naar @Home gebeld.

Ik krijg een vriendelijke Limburgse dame aan de telefoon. Ik vertel haar mijn verhaal met tevens de vermelding dat ik de dag daarvoor ook heb gebeld, vervolgens ben doorverbonden met de technische dienst en daar na zo’n 45 minuten wachten de haak erop heb gegooid.

Zij maakt vervolgens de opmerking dat ik inderdaad lang heb moeten wachten en vindt dit ook niet normaal. Ze geeft mij groot gelijk dat ik de haak erop heb gegooid.

Vervolgens vraagt ze of ik gisteren een referentienummer heb gekregen, omdat ze me anders niet door mag verbinden met de technische dienst. (Wel raar, dat ik de dag ervoor zonder enige moeite wordt doorverbonden.) Na het opnemen van mijn postcode en huisnummer wordt mij een referentienummer toegerijkt.
Voor dat ze me doorverbindt met de technische dienst meld ze me nog even vriendelijk dat de wachtijd tussen de 15 en 20 minuten ligt.

Na 30 minuten krijg ik dan eindelijk iemand aan de lijn. En natuurlijk treft het mij weer, ik krijg een jongeman aan de telefoon die volgens mij nog bezig met is zijn Nederlandse taalcursus.
Ik weer mijn verhaal gedaan en tevens de vraag of ik mijn Motorola SB4200 kon ruilen tegen een Arris modem. Volgens hem was het onmogelijk dat het aan het modem lag en hij verteld mij dat hij enkele handelingen die ik uit moet voeren. Na enige tijd en vele herhalen van zijn zinnen snap ik dan eindelijk wat hij bedoelt.

De volgende handeling moest ik uitvoeren:
Netwerkverbindingen > rechtermuisknop LAN-verbinding > Eigenschappen > Configureren > Tabblad Geavanceerd > in het rijtje de optie Media Type selecteren.
Vervolgens moest ik de waarde bij Media Type veranderen en na elke verandering mijn snelheid testen op http://speedtest.cistron.nl
Standaard staat de waarde bij Media Type op Auto Sence in mijn geval.
Vervolgens 10 Mbps Full Duplex geselecteerd met de daarbij resulterende snelheid van ongeveer 380 Kbyte/s. Daarna 100 Mbps Full Duplex met een snelheid van ongeveer 430 Kbyte/s. En tot slot 100 Mbps Half Duplex met een snelheid van ongeveer 470 Kbyte/s.
En dit alles met een @Home Intensief 8000 abbo.

Volgens de jongeman aan de telefoon waren dit de belangrijkste waarden die moesten worden veranderd. Ik heb hier zo mijn twijfels bij.

Vervolgens weet de jongeman het niet meer en moet hij ergens wat rond gaan vragen. Hij vraagt mij aan de lijn te blijven en even te wachten.
Na 5 minuten krijg ik de melding dat de jongeman er niks meer aan kan doen en dat ik wordt doorverwezen naar de specialist. Deze specialist zal er volgens hem voor zorgen dat binnen 48 uur mijn probleem “gefixed” (volgens de woordspeling van de jongeman aan de telefoon) zal worden.

Ik heb mijn stopwatch aangezet en het zal mij benieuwen.
Ik reken nergens meer op.
Hang nu al weer een 20minuten in de w8 wat volgens de helpdesk maar 10 minuten zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Na het plaatsen van mijn bericht mijn snelheid getest.

Er zijn nog geen 45 minuten verstreken en mijn snelheid ligt nu rond de 800 Kbyte/s.

Aardig snel geregeld door @Home :)

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje

maontje

better off Playing

ik w8 nog steeds en begin aardig boos te worden op @home...

Snelheid nog steeds 3x niks een schamele 210Kb/sec ipv 8mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maontje schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:42:
ik w8 nog steeds en begin aardig boos te worden op @home...

Snelheid nog steeds 3x niks een schamele 210Kb/sec ipv 8mbit
Dit lijkt meer op een capaciteitsprobleem dan een instellingenprobleem. Als het een capaciteitsprobleem is kun je met pech wel maanden wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Juize schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:41:
Na het plaatsen van mijn bericht mijn snelheid getest.

Er zijn nog geen 45 minuten verstreken en mijn snelheid ligt nu rond de 800 Kbyte/s.

Aardig snel geregeld door @Home :)
En je hebt nog steeds de witte (4200E) motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
FF1987 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:41:
[...]

En je hebt nog steeds de witte (4200E) motorola?
Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij is een snelheidsverhoging onmogelijk met deze modem?

Heb net nog even met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik vroeg ofdat mijn modem vervangen kon worden. Eerst vraagt ze me of deze defect is, dan had ze 'm zo kunnen vervangen volgens mij. Maar ik vertelde haar dus dat dit type snelheidsproblemen heeft. Ze zou me wel even doorverbinden met de TD, nou.. nee dankje. Weer 1 uur in de wachtrij staan zeker, om vervolgens te horen dat ze hem niet zomaar vervangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik kom nog steeds niet boven de 800kb/s uit, waar ik voor de verhoging altijd de maximale snelheid van mijn lijn haalde (geen capaciteitsprobleem hier dus...)

Iemand enig idee of hier nog aan wordt gewerkt door @home, of moet ik toch maar eens gaan bellen met @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
DaTommy schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:58:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af. Volgens mij is een snelheidsverhoging onmogelijk met deze modem?

Heb net nog even met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Ik vroeg ofdat mijn modem vervangen kon worden. Eerst vraagt ze me of deze defect is, dan had ze 'm zo kunnen vervangen volgens mij. Maar ik vertelde haar dus dat dit type snelheidsproblemen heeft. Ze zou me wel even doorverbinden met de TD, nou.. nee dankje. Weer 1 uur in de wachtrij staan zeker, om vervolgens te horen dat ze hem niet zomaar vervangen :(
Ik heb inderdaad nog steeds mijn witte Motorola SB4200.

De snelheid van 800 Kbyte/s was slechts voor korte tijd blijkt.
Later op de middag zit ik al weer tussen de 150 en 450 Kbyte/s.
Overigens heb ik al wel enkele uitschieters gehad op www.speedtest.nl van 980 Kbyte/s.

Het witte Motorola SB4200 modem zal dus waarschijnlijk wel in staat zijn de snelheid te kunnen handhaven.
Ook de jongeman van de technische dienst vertelde mij dat de witte Motorola SB4200 de snelheid aan kan en dat het volgens hem niet nodig was het modem te ruilen.

Ze hebben mij gegarandeerd binnen 48 uur mijn verbinding te herstellen.
Mocht het ze binnen die 48 uur niet lukken dan hang ik zo weer aan de telefoon.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Hmm ben benieuwd.

Is het rouwens iemand ook al opgevallen dat er een IP stoelendans aan de gang is? Op de node van Venray heb ik nu al 3 verschillende IP adressen gehad binnen een week en dat terwijl ik mijn vorige IP al meer dan een jaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juize schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:28:
[...]

Ik heb inderdaad nog steeds mijn witte Motorola SB4200.

De snelheid van 800 Kbyte/s was slechts voor korte tijd blijkt.
Later op de middag zit ik al weer tussen de 150 en 450 Kbyte/s.
Overigens heb ik al wel enkele uitschieters gehad op www.speedtest.nl van 980 Kbyte/s.

Het witte Motorola SB4200 modem zal dus waarschijnlijk wel in staat zijn de snelheid te kunnen handhaven.
Ook de jongeman van de technische dienst vertelde mij dat de witte Motorola SB4200 de snelheid aan kan en dat het volgens hem niet nodig was het modem te ruilen.

Ze hebben mij gegarandeerd binnen 48 uur mijn verbinding te herstellen.
Mocht het ze binnen die 48 uur niet lukken dan hang ik zo weer aan de telefoon.
Die man die ik aan de lijn had wist het zeker....nieuw modem! Ze zeggen ook allemaal wat anders daar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Die man die ik aan de lijn had wist het zeker....nieuw modem! Ze zeggen ook allemaal wat anders daar... :/
Qua specificaties voldoet een sb4200 prima. Vriend van me heeft Chello en een Sb 4200. Hij haalt de 8mbit ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ik verhuist ben alleen maar gezeik....ipv het arris modem uiteindelijk toch het motorola modem werkend gekregen op het nieuwe adres, en 3 weken later ook het Arris modem :)

maar het arris modem heeft heel veel dipjes...upload van 1/2 kilobyte, heeel veel wegvallende verbinding etc, en het motorola 4200e werkt perfect :P

hang nu btw in de wacht...nog maar 10 minuten voor de 1e lijn...valt nog mee :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Net nog enkele snelheidstesten uitgevoerd.

Mijn snelheid is na vanmiddag (300 - 400 Kbyte/s) gelukkig weer wat gestegen en houdt zich wat stabieler.
Morgen zullen we weer verder kijken hoe de verbinding stand houdt.

Hier zie je dat het Motorola SB4200 modem de snelheden wel aan kan:
http://www.juizeworks.nl/speedtest/ScreenSpeed1.JPG
http://www.juizeworks.nl/speedtest/ScreenSpeed2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Berenkoud op 02-08-2006 00:00 ]

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik heb nu voor het eerst sinds de snelheidsverhoging snelheidsproblemen. Rond een uur of 7 lag de verbinding er fftjes uit, 5 minuten later was ik weer online. Helaas komt mijn download niet hoger dan 20KB/s en de upload max. 80KB/s (Intensief).

Tot gisteren kreeg ik nog de maximale snelheden, 1MB/s downstream. Verder geen nieuw IP-adres oid gekregen, 'k hoop dat het 'probleem' verholpen is als ik thuis kom..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 09:47
Het is bekend dat er met Motorola SB4200E een probleem is.
Deze (tot zo ver ik weet) wordt ook niet meer uitgegeven. Enigste rare is; niet alle SB4200's hebben het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje

maontje

better off Playing

Nou gisteren eindelijk weer eens iemand gesproken van de td.
Er is mij verteld dat de sb4200e die 8mbit eigenlijk niet aan kan. Er waren hier in Tilburg Noord geen capaciteits problemen wat betreft de motorola modems, ik begreep dat er voor arris modems een andere server is waar die dingen op zijn aangesloten.

Ik heb hier nu een sb5100 geregeld en ga die straks bij @home aanmelden en hoop daarmee mijn snelheid omhoog te krijgen.

Ze hebben wel mijn 3e account weer herstelt ik had 3 accounts van een jaar of 4 terug nog staan waarvan er 1 corrupt was en die hebben ze nu eindelijk gereset. en dus kan ik nu weer met alle 3 de pc's zonder router online. :D

[ Voor 16% gewijzigd door maontje op 02-08-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tilburg west.

(Overgenomen op Wed Aug 2 2006 om 20:11:19 UTC+0200)

Download : 32.2 KByte/sec
Upload : 22.4 KByte/sec
Connection : 397.0 Conn/min

Niet gek he...en dat voor maar 47 Euro!! :X

Denk dat ik mijn betaling maar eens ga aanpassen aan de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Zit hier in Udenhout bijna nooit boven de 6Mbit, zelfs nu, snachts niet:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 723.3 KByte/sec
(=5786 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 132.8 KByte/sec
(=1062 kbps)

Ik ga ze morgen ook maar eens even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Odessa schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:20:
Tilburg west.

hehe, dat had ik vanochtend en blijkbaar de hele dag ook. Ben net thuis en hoorde dat de bliksem hier ergens was ingeslagen. De hele dag was er geen TV, telefoon of internet (van Essent dan). Ik ben zelf net thuis en alles werkt weer :).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
maontje schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:28:
Nou gisteren eindelijk weer eens iemand gesproken van de td.
Er is mij verteld dat de sb4200e die 8mbit eigenlijk niet aan kan. Er waren hier in Tilburg Noord geen capaciteits problemen wat betreft de motorola modems, ik begreep dat er voor arris modems een andere server is waar die dingen op zijn aangesloten.

Ik heb hier nu een sb5100 geregeld en ga die straks bij @home aanmelden en hoop daarmee mijn snelheid omhoog te krijgen.

Ze hebben wel mijn 3e account weer herstelt ik had 3 accounts van een jaar of 4 terug nog staan waarvan er 1 corrupt was en die hebben ze nu eindelijk gereset. en dus kan ik nu weer met alle 3 de pc's zonder router online. :D
Heb je het bij de TD voor elkaar gekregen om een nieuwe modem te krijgen :? Mij lukt dat niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Nu online
Essent Kabelcom verkocht aan eigenaren Casema

Zie www.planet.nl

Zal me afvragen wat er dan nu met @ home gebeurt
want casema en multikabel is nu al door de zelfde investeerders gekocht
gezien hun aanbod en prijzen mbt ook tot de hogere snelheden.
hoop ik dat door deze overname @home ook met leuke dingen komt.
:P

Amdboy

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 03:25:
[...]

hehe, dat had ik vanochtend en blijkbaar de hele dag ook. Ben net thuis en hoorde dat de bliksem hier ergens was ingeslagen. De hele dag was er geen TV, telefoon of internet (van Essent dan). Ik ben zelf net thuis en alles werkt weer :).
Daar hadden ze hier in de buurt ook last van. Alleen de kleine wijk waarin ik woon had er geen last van. Misschien woon je in dezelfde stad, of er moeten op meerdere plaatsen in Nederland problemen zijn geweest. Vooral de mensen hier die telefonie via internet hebben waren flink de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:12:
Essent Kabelcom verkocht aan eigenaren Casema

Zie www.planet.nl

Zal me afvragen wat er dan nu met @ home gebeurt
want casema en multikabel is nu al door de zelfde investeerders gekocht
gezien hun aanbod en prijzen mbt ook tot de hogere snelheden.
hoop ik dat door deze overname @home ook met leuke dingen komt.
:P

Amdboy
Ik hoop dat ze wel dezelfde snelheiden behouden, want casema is wel duurder en minder snel.

Als ze het abbo gaan verhogen ben ik bij @home weg :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema gaat multikabel worden...dus als @home dat ook wordt is dat alleen maar gunstig..

24mb/2mb voor 69 eu

Lijkt me een goeie zet dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 14-09 22:10
DaFreakR schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 01:18:
Zit hier in Udenhout bijna nooit boven de 6Mbit, zelfs nu, snachts niet:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 723.3 KByte/sec
(=5786 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 132.8 KByte/sec
(=1062 kbps)

Ik ga ze morgen ook maar eens even bellen...
Ik zit in Almelo

En daar heb ik wel een flink hogere upload gekregen 950 kbps maar de download is nauwelijk gestegen haal nu meestal wel 4000 a 5000 kbps maar 7000 heb ik nog niet gezien..

Wel had ik last van een uitvallende verbinding , heb gebeld ,, ze hebben de witte motorrola geflashed , geen last meer van een uitvallende verbinding gehad
en de snelheidi is iets beter geworden

maar ik ga ze eens bellen & mailen ....
wil waar voor m'n geld

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 15:31
tja haalde ook niet meer als 700kB als max down.
heb de netgear router er maar eens tussen uit gehaald en de utp rechstreeks op mijn lan kaartje geprikt.
en warempel 8 mb ineens.
ligt dus duidelijk aan de router of stick.
heb vanalles geprobeerd met de router maar haalde dus nooit die 8 mb .

firmware upgrade van de router kan niet,omdat die zijn gelockt door @home.
iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 14-09 22:10
jejeh schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:44:
tja haalde ook niet meer als 700kB als max down.
heb de netgear router er maar eens tussen uit gehaald en de utp rechstreeks op mijn lan kaartje geprikt.
en warempel 8 mb ineens.
ligt dus duidelijk aan de router of stick.
heb vanalles geprobeerd met de router maar haalde dus nooit die 8 mb .

firmware upgrade van de router kan niet,omdat die zijn gelockt door @home.
iemand suggesties ?
sommige routers kunnen inderdaad niet sneller dan 4000 of 6000 , en als netgear geen aangepast firmware heb je een mooi probleem ....

Op zich een goed idee , ik zal eens gaan kijken of mijn 3 com wel dit vreet .....
Heb een 3crwe554g72 ,, heb wat documentatie gekeken bij 3com , maar er word in geen woord gerept of er beperkingen zijn op wlan behalve dat ie alle gangbare zaken wel ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door dj.verhulst op 03-08-2006 14:07 . Reden: typo ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
03-08-2006

Omstreeks 10:45 uur pak ik de telefoon maar weer eens en bel @Home, mijn snelheid is nog steeds hetzelfde als 2 dagen terug.
Wederom krijg ik de klantenservice aan de lijn. Ik vraag of ik kan worden doorverwezen naar de technische dienst, ik heb immers een referentienummer. De jongedame aan de telefoon deelt mij mede dat de wachtijd ongeveer 20 minuten bedraagt en vraagt of ik doorverbonden te worden.
Ik besluit om later maar even terug te bellen.

Rond 12:00 uur doe ik een tweede poging. Deze keer een jongenman aan de telefoon die ik dezelfde vraag stel. Hij deelt mij mede dat de wachttijd omstreeks half 12 op 30 minuten stond voor de technische dienst. Ik vraag of hij me toch door wil verbinden. Kortere wachttijden kennen ze immers toch niet bij @Home.

Na 35 minuten gewacht te hebben krijg ik dan eindelijk iemand aan de lijn.
Ik geef de jongeman mijn referentienummer. Hij bekijkt mij probleem en merkt op dat ik problemen heb met mijn verbindingssnelheid. Hij wil gelijk beginnen met de standaard procedure en ik vertel hem dat ik die al enkele malen heb uitgevoerd.
De jongeman verteld mij dat ik mijn COAX en UTP kabel even moet nakijken. Misschien zijn deze niet goed aangesloten of is er misschien iets in de kabel kapot. Ik zeg hem dat dit al is nagekeken.
Vervolgens vraagt hij mij aan de lijn te blijven, zodat hij kan gaan kijken of er een fout zit in het netwerk van @Home.
Na 10 minuten wachten krijg ik dan de mededeling dat er iets fout is gegaan 2 dagen geleden. Volgens de jongeman is tijdens het doorsturen van mijn probleem naar de “specialist” een systeemfout opgetreden bij @Home en heeft de “specialist” mijn probleem niet ontvangen. Ik heb dus 2 dagen voor niets gewacht. (Wel raar dat ik 2 dagen geleden na 3 kwartier voor enige tijd een snelheid van rond de 900 Kbyte/s heb gehad dan).
De jongeman verteld mij dat ik wederom 48 uur zal moeten wachten.

Nou, dat doen we dan maar. Stopwatch loopt weer. Als het probleem niet binnen 48 uur is opgelost dan bel ik gerust nog een keer.
Overigens was dit de tweede medewerker van de technische dienst die mij mede deelde dat het omruilen van mijn Motorola SB4200 voor een nieuw modem niet nodig was, omdat de modem gewoon de snelheid aan kan.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zou zich toch metname voor doen bij de Motorola SB4200 'E' variant?

Dat je zo rustig blijft, ongelofelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 11:23
Ik heb intensief (8000Kb/s) maar soms download ik gewoon met 3MB/s stabiel :|(snel dus) terwijl max dus eigelijk maar rond de 1 MB/s.
Ik heb bijna nooit dat ik lager zit dan 900KB/s, alleen soms dus wel sneller dan 1MB/s.
Hoe kan dit?

offtopic:
ps. ik download nu van usenet met 3351KB/s stabiel _/-\o_ , ik ben tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52

_Arthur

blub

matsume schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:31:
Ik heb intensief (8000Kb/s) maar soms download ik gewoon met 3MB/s stabiel :|(snel dus) terwijl max dus eigelijk maar rond de 1 MB/s.
Ik heb bijna nooit dat ik lager zit dan 900KB/s, alleen soms dus wel sneller dan 1MB/s.
Hoe kan dit?

offtopic:
ps. ik download nu van usenet met 3351KB/s stabiel _/-\o_ , ik ben tevreden :D
Megabits en kilobits samen met megabytes en kilobytes verwisseld?

Post anders eens wat screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Odessa schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:20:
Tilburg west.

Er is een capaciteits probleem in Tilburg, valt mij tenminste op, als er uit een bepaadl gebied veel mensen klagen wordt er bandbreedte naar dat gebied gezet, tne koste van een andere gebied, zo blijven ze de boel oplappen in Tilburg.

Dit geldt overigens alleen voor de breedband pakketten, de trageren hebben bijna geen probleem, het lijkt wel of de overbelasting ten koste gaat van de breedbanders.

Heb zelf ook jaren betaald voor maximale snelheden die nooit boven het kleinste / middelste pakket uitkwamen.

Ben nu hartstikke blij met mijn ADSL2+ van SpeedXS, die doen tenminste wel wat ze beloven.-
8 euro meer dan @home voor 24mbit (19 max gehaald) en 1.3mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:24:
Het probleem zou zich toch metname voor doen bij de Motorola SB4200 'E' variant?

Dat je zo rustig blijft, ongelofelijk! :)
Ik heb zelf ook de Motorola SB4200 'E' variant :)

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 24-09 15:54
zelf heb ik nog nooit zulke snelheids problemen met @home gehad in de ongeveer 4 jaar dat ik bij hun zit.
Maar ik hoop nu dat @home gekocht is door de eigenaren van Multikabel en Casema dat zulke capaciteits problemen snel zullen verdwijnen.

link:
nieuws: Essent verkoopt @Home aan eigenaar Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

In eerste instantie gaat er niks veranderen. Pas als de directie een plan heeft opgesteld over hoe de zaken nu gaan lopen volgt er een reorganisatie (m.a.w. ontslagen). En dan maar hopen dan de service blijft zoals die is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb nu ook een paar keer contact gehad met de TD. Hij vertelde dat er inderdaad een probleem was met de 4200e modems en dat hij een ticket doorstuurde. Hij had er al een aantal gehad waardoor er waarschijnlijk een massa ticket doorgestuurd werd om het na te laten kijken. Over 2 dagen bel ik nog een keertje om te kijken of ze er iets aan doen. Maar hij vertelde, gezien het feit dat hij er al meerdere had gehad met hetzelfde probleem, dat er op korte termijn actie te verwachten was. Ik vroeg of dat een week of maanden was, maar hij zei dat ze me binnen een aantal dagen terug zouden bellen.

Dat bellen vertrouw ik niet zo op, maar ik vermoed wel dat ze er iets aan gaan doen. Ik heb hem helaas niet zover gekregen mijn modem om te laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
I-King schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:54:
Ik heb nu ook een paar keer contact gehad met de TD. Hij vertelde dat er inderdaad een probleem was met de 4200e modems en dat hij een ticket doorstuurde. Hij had er al een aantal gehad waardoor er waarschijnlijk een massa ticket doorgestuurd werd om het na te laten kijken. Over 2 dagen bel ik nog een keertje om te kijken of ze er iets aan doen. Maar hij vertelde, gezien het feit dat hij er al meerdere had gehad met hetzelfde probleem, dat er op korte termijn actie te verwachten was. Ik vroeg of dat een week of maanden was, maar hij zei dat ze me binnen een aantal dagen terug zouden bellen.

Dat bellen vertrouw ik niet zo op, maar ik vermoed wel dat ze er iets aan gaan doen. Ik heb hem helaas niet zover gekregen mijn modem om te laten ruilen.
Ok dat is mooi, laat het ons weten als je iets meer te horen krijgt. :)

Trouwens ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met de @home/casema fusie. Ook ben ik benieuwd wat ze met hun project etthome nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 11:56
Jongens, ik heb 'nieuws'.

Wat betreft de (witte) Motorola Surfboard SB4200E en het snelheidsprobleem
Ik heb net 1 uur aan de telefoon gehangen wachtend op de TD, ze erkennen het probleem met het desbetreffende modem. Inmiddels zijn ze er al 4 dagen mee bezig. Het probleem zit in de firmware van de modem, die kan de nieuwe snelheid niet aan.
Ze zijn druk bezig met het proberen te fixen van dit probleem, als dit niet mogelijk is zal iedereen een nieuw modem krijgen.
Bel niet met de helpdesk, het heeft geen zin. Ze hebben nadrukkelijk de instructie gekregen om de 4200E niet om te ruilen voor het zwarte model.

Hopelijk help ik jullie hier een beetje mee! Ik zit zelf namelijk ook met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gekeken in de modem en ik heb dit staan :

Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4

het is het Zwarte model

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-09/sb5100e.jpg

Ook heb ik hier nog een nieuwe arris modem van @home :

Afbeeldingslocatie: http://ludit.kuleuven.be/internet/kotnet/images/arris-modem-1.gif

Maar als ik deze aansluit, kan je beter maar geen internet meer gebruiken want dat is er dan gewoon niet, omdat deze zeer slecht connect met een router en vaak uitvalt, en dan moet je weer aan de TD vragen om nieuwe firmware erop te drukken want een restart helpt niet.

Ook ik haal de snelheden niet :( ( @home breedband , gemeente groningen )

(Overgenomen op Thu Aug 3 2006 om 20:38:11 UTC+0200)

Download : 382.9 KByte/sec
Upload : 94.3 KByte/sec

Ik heb gister avond ook nog even gebeld, en ze zeiden tegen mij dat ik maar even via nedstat moest nakijken hoeveel services er aan stonden. het was er +/- 6 dus daar kon het niet aan liggen. Verder staat er ook geen torrent machine etc te draaien. Hij kon ook het ook niet verklaren.

Soms haal ik wel iets hoger maar dat is met mate, soms 500 KByte/sec down en even later weer stukken lager.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 21:05 . Reden: Extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

calvijn, heb je het al eens zonder router getest??
Je zal niet de eerste zijn met een router die de snelheid niet aan kan.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 03-08-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:05:
calvijn, heb je het al eens zonder router getest??
Je zal niet de eerste zijn met een router die de snelheid niet aan kan.
Helaas heb ik geen lange UTP kabel om dit te gaan testen omdat onze pc's boven staan en niet beschikken over een lappie.

Ik heb het met 3 routers getest :

01. Linksys BEFSR41 V3.0
02. 3Com broadband router
03. Vigor router.

Momenteel zitten we op de Linksys, maar alle andere routers geven dezelfde snelheden weer.

a.s. weekend beschik ik over een hp lappie, en zal het dan eens via zonder router testen, maar dit zal niks uitmaken omdat we altijd met 2 of 3 pc's op deze verbinding hangen en op alle pc's staan geen torrent machine op dat moment te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:26:

Jongens, ik heb 'nieuws'.

Wat betreft de (witte) Motorola Surfboard SB4200E en het snelheidsprobleem
Ik heb net 1 uur aan de telefoon gehangen wachtend op de TD, ze erkennen het probleem met het desbetreffende modem. Inmiddels zijn ze er al 4 dagen mee bezig. Het probleem zit in de firmware van de modem, die kan de nieuwe snelheid niet aan.
Ze zijn druk bezig met het proberen te fixen van dit probleem, als dit niet mogelijk is zal iedereen een nieuw modem krijgen.
Bel niet met de helpdesk, het heeft geen zin. Ze hebben nadrukkelijk de instructie gekregen om de 4200E niet om te ruilen voor het zwarte model.

Hopelijk help ik jullie hier een beetje mee! Ik zit zelf namelijk ook met het probleem.
Ik heb nog wel een Moterola Surfboard SB5100E, die je van mij wel mag komen ophalen, als je er wat aan hebt.
Hij staat hier stof te happen omdat hij niet terug hoefde toen ik mijn @home abbo heb opgezegt
. :)

verkeerde knop.. :X

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Weet iemand hoe het kan dat ik als ik een bestand via internet download een snelheid haal van rond de 1Mb/s en doe ik dit via newsleecher en een payserver (eweka en XSNews) dat ik maar snelheden haal van rond de 400 Kb/s? @home kan me niet meer helpen zeggen ze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Probeer eens een ander programma (SABnzbd ofzo) of probeer de 3 daagse trail van giganews eens. Mocht het door een van deze combinaties wel werken weet je tenminste of het aan de server of aan het programma ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
I-King schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:04:
Probeer eens een ander programma (SABnzbd ofzo) of probeer de 3 daagse trail van giganews eens. Mocht het door een van deze combinaties wel werken weet je tenminste of het aan de server of aan het programma ligt.
Ik heb het ook al geprobeerd met newsbin Pro. Hiermee hetzelfde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Exuimtum klopt letterlijk af op zijn bureau

Even heel serieus:

Als ik alle wanklanken van @home hoor lijkt het een hele slechte provider. Als @home écht zo slecht zou zijn, wáárom hebben ze dan zo'n grote klantenkring?? Is @home een sadist en kom je er niet meer van los of lezen wij alleen maar pechtberichten over @home. Mensen zonder problemen zoals ik postten niet want dan wordt het gezien als spam of leedvermaak. Wat is het dan?

Ik vind dat troubles@home ook wel een positievere inslag mag kennen. Met pessimisme lok je meer en meer pessimisten en zij zullen domineren zodat over 2 jaar @home helemaal is weggepest. Wie komt er dan aan de beurt als pispaal?

Het spijt me dat ik het zo zie, maar is @home echt zo slecht? Typisch nederlands trekje? Altijd wat te zeiken moeten hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
@Home vind ik absoluut niet slecht. Mijn verbinding doet het al maaanden stabiel. Mijn persoonlijke ervaring met de helpdesk is ook goed, maar ik bel meestal rond de middag en niet in de avonduren. Dan schijnt deze flink onderbezet te zijn. Verder is het toch logisch dat men gaat bellen als men de beloofde snelheid niet haalt? Ik moet zeggen dat ik zeer netjes te woord gestaan ben. Iedereen begint met de standaard procedure die menig Tweaker met zijn kennis allang uitgevoerd heeft. Maar het is niet voor niets 'standaard'procedure daarom gewoon met geduld beantwoorden, "Ja dat heb ik al gedaan".

Enig puntje blijft dat ik nu mijn snelheid wil halen die belooft wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Inderdaad, Draytek Vigor 2200E er tussen uit en ik kan eindelijk op volle snelheid :)

Nu nog een ander mooi routertje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nheinemans
  • Laatst online: 24-09 08:51
slayer007 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:46:
Weet iemand hoe het kan dat ik als ik een bestand via internet download een snelheid haal van rond de 1Mb/s en doe ik dit via newsleecher en een payserver (eweka en XSNews) dat ik maar snelheden haal van rond de 400 Kb/s? @home kan me niet meer helpen zeggen ze.....
Helaas heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Het lijkt erop dat @home soms de usenet poorten afknijpt, wellicht om te zoeken waar precies problemen optreden. Het leek in mijn geval heel sterk op een afgeknepen verbinding omdat newsleecher exact op een bepaalde waarde bleef steken en ik die snelheid ook bij een andere newsprovider haalde. Het downloaden van een bestand via http of ftp ging wel op de maximale snelheid. Uiteraard heeft bellen met de helpdesk in zo'n geval geen enkele zin, ze ontkennen het namelijk in alle toonaarden. Bij mij duurde het toen een paar dagen, sindsdien geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Zojuist ook @home maar gebeld, klantenservice kon me zo niet helpen.
Wachttijd voor de technische dienst bedroeg 45 minuten..

Heb gelukkig wel een referentienummer, dus straks nog maar eens proberen...
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.