Misschien verklaart dat dat ik nog steeds een lage snelheid heb, het is al wel hoger geweest, maar dat was maar 1 dag..
hier ook al 2 dagen de nieuwe snelheid 
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 20:29:50 UTC+0200)
Download : 957.6 KByte/sec
Upload : 135.3 KByte/sec
van een ftp trek ik 1 mb/s. @home is nu toch wel lekker bezig!
postcode: 7622
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 20:29:50 UTC+0200)
Download : 957.6 KByte/sec
Upload : 135.3 KByte/sec
van een ftp trek ik 1 mb/s. @home is nu toch wel lekker bezig!
postcode: 7622
[ Voor 4% gewijzigd door Cougar op 15-07-2006 20:33 ]
Verwijderd
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 20:37:20 UTC+0200)
Download : 524.7 KByte/sec
Upload : 53.9 KByte/sec
Met de upload is op speedtest altijd "gekloot". Als ik nu via mIRC iets door zou sturen, zit ik tegen de 80 KB/S aan. En dat met mijn middelste abbo.
Ik heb wel weer zoals vroeger (Toen ze nog met het hoogste abbo 300KB/s Download hadden) iets meer download, en iets meer upload.
Ik had in de tijd van 16KB/s upload ook gewoon 35 KB/s upload
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 20:37:20 UTC+0200)
Download : 524.7 KByte/sec
Upload : 53.9 KByte/sec
Met de upload is op speedtest altijd "gekloot". Als ik nu via mIRC iets door zou sturen, zit ik tegen de 80 KB/S aan. En dat met mijn middelste abbo.
Ik heb wel weer zoals vroeger (Toen ze nog met het hoogste abbo 300KB/s Download hadden) iets meer download, en iets meer upload.
Ik had in de tijd van 16KB/s upload ook gewoon 35 KB/s upload
Ik heb een raar probleem. Om de half uur valt de verbinding weg en moet ik steeds de stroom van de modem afhalen en de stekker weer instoppen om verbinding te krijgen. Als na een half uur de verbinding weer eens wegvalt branden de groene lampjes gewoon en op mijn pc zijn de ip nummers nog steeds gewoon goed. Dit begon allemaal na de upgrade. Gebeld naar @Home maar ze konden niets vinden. Ze hebben gevraagd of ik naar de technische dienst wil bellen.
Maar dat ga ik niet doen omdat ik vorige maand ruim 6 uur heb gewacht en meer dan 200 euro telefoonkosten heb betaald (heb geen huistelefoon).
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Er is geen reparatie/onderhoud in deze buurt)
Dus:
- Internet verbinding goed
- Na een half uur valt de verbinding weg
- Ik kijk naar de status van de verbinding, alles is nog goed (renew ip lukt ook)
- Ik loop naar de modem toe en alle lampjes branden gewoon en volgend @Home is er gewoon een verbinding
- Ik trek de stekker eruit, stop het weer in de stopcontact
- Een paar seconden later kan ik weer internetten
- Een half uur later valt de verbinding weer weg en begin ik weer van voorafaan.
Het gaat hier om een internet+telefonie modem.
Maar dat ga ik niet doen omdat ik vorige maand ruim 6 uur heb gewacht en meer dan 200 euro telefoonkosten heb betaald (heb geen huistelefoon).
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Er is geen reparatie/onderhoud in deze buurt)
Dus:
- Ik kijk naar de status van de verbinding, alles is nog goed (renew ip lukt ook)
- Ik loop naar de modem toe en alle lampjes branden gewoon en volgend @Home is er gewoon een verbinding
- Een half uur later valt de verbinding weer weg en begin ik weer van voorafaan.
[ Voor 31% gewijzigd door QUILIX op 15-07-2006 21:21 ]
Verwijderd
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 21:44:21 UTC+0200)
Download : 218.8 KByte/sec
Upload : 51.7 KByte/sec
Lekker is dat
Normaal was het ruim 500 KByte/sec down en 70 up ofzo.
Die snelheidsverhoging gaat dus niet lukken in die twee weken die ze gezegd hadden. Overigens is dit de eerste keer dat ze niet op tijd hun snelheid aanpassen in mijn regio (Groningen)
(Overgenomen op Sat Jul 15 2006 om 21:44:21 UTC+0200)
Download : 218.8 KByte/sec
Upload : 51.7 KByte/sec
Lekker is dat

Normaal was het ruim 500 KByte/sec down en 70 up ofzo.
Die snelheidsverhoging gaat dus niet lukken in die twee weken die ze gezegd hadden. Overigens is dit de eerste keer dat ze niet op tijd hun snelheid aanpassen in mijn regio (Groningen)
ze zijn gewoon bezig met een paar problemen die ze niet zo snel hadden voorzien, niks aan de hand.
heb gewoon sinds een paar uur weer de volle mik van 1 mb ZOOOOOOOOOOMMMMMMM
heb gewoon sinds een paar uur weer de volle mik van 1 mb ZOOOOOOOOOOMMMMMMM
Verwijderd
Ik heb inmiddels de FW ge-upgrade,echter zonder succes.Sterker nog,nu haal ik maar 650 KBytes/sVerwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:49:
[...]
Ook bij mij lijkt de router (Draytek 2200e ) het probleem.Zonder router haal ik ca. 1000KByte/s.
Met router kom ik niet hoger dan 700-750 KBytes/s.
Allemaal leuk en aardig,maar kan mij eens iemand uitleggen hoe dit kan, en als ik een andere router koop haal ik dan wel de max. snelheid
Dit houdt in dat ik voor een andere router wil gaan kijken.Wat is een goede vergelijkbare router echter wel met een hogere doorvoersnelheid.Weet iemand of deze,D-Link DGL-4100 Router (4x 1000Mbps) wat is.Graag advies
Postcode gebied: 7609Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jul 16 2006 om 9:15:14 UTC+0200)
Download: 1016.9 KByte/sec
Upload 124.0 KByte/sec
Nee je hoort mij niet zeuren over @Home
Behalve als je de hell desk moet bellen
[ Voor 5% gewijzigd door chromeeh op 16-07-2006 09:18 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Toch heel erg vreemd dat bepaalde virusscanners en firewalls er problemen mee hebben terwijl die gecertificeerd zijn voor het TCP/IP en IPv6 stack. Leg mij eens uit hoe dat kan buiten je netwerk omTwisted schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:13:
Windows XP heeft helemaal niks met de DOCSIS standaard te maken. Alles wat het modem doorgeeft is normaal internet verkeer zoals TCP/IP. De DOCSIS standaard beschrijft alleen de methode om de communicatie van het modem tot aan de centrale op te bouwen.
http://www.cablemodem.com/
je weet dus de oplossing voor het probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 11:17 ]
Verwijderd
Ik denk dat het probleem vooral ligt in de tijd dat de firewall de pakketjes kan onderzoeken. Als er meer pakketjes komen en de firewall kan ze niet allemaal bijhouden dat het dan iets trager gaat. IPv6 wordt nog helemaal niet gebruikt bij @home dus dat staat er ook helemaal los van. Windows XP heeft helemaal niets te maken met DOCSIS. Alleen het modem communiceert via die standaard met @home. Tussen het modem en windows xp is het gewoon ethernet met TCP/IP.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:16:
[...]
Toch heel erg vreemd dat bepaalde virusscanners en firewalls er problemen mee hebben terwijl die gecertificeerd zijn voor het TCP/IP en IPv6 stack. Leg mij eens uit hoe dat kan buiten je netwerk om
je weet dus de oplossing voor het probleem?
Naar aanleiding van mijn post hierboven:QUILIX schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:17:
Ik heb een raar probleem. Om de half uur valt de verbinding weg en moet ik steeds de stroom van de modem afhalen en de stekker weer instoppen om verbinding te krijgen. Als na een half uur de verbinding weer eens wegvalt branden de groene lampjes gewoon en op mijn pc zijn de ip nummers nog steeds gewoon goed. Dit begon allemaal na de upgrade. Gebeld naar @Home maar ze konden niets vinden. Ze hebben gevraagd of ik naar de technische dienst wil bellen.
Dus:
Ik heb de klantenservice gebeld en ze hebben mij doorverbonden met de technische dienst. De wachttijd van de technische dienst bedroeg 65 minuten. Ik heb een half uur gewacht en de lijn viel dus weer weg. Ik weer bellen met de klantenservice. De klantenservice zegt dat ik toch de technische dienst moest bellen. Ik zeggen dat ik dat niet kan omdat de telefoonlijn/internet steeds om de half uur uitvalt (ik heb telefonie van @home). De klootzak aan de lijn zei dat ie niets kon doen en dat ik toch naar de technische dienst moest bellen.
Godverdomme ik heb er genoeg van. Vorige maand had ik al 200 euro betaald omdat ik uren aan de lijn heb gewacht voor de technische dienst. En nu moet ik weer bellen, maar kan het niet door hun upgrade fout, en wordt ik de dupe van.
Ik denk dat ik mijn abonnement maar weer opzeg. Ik neem wel adsl.
LOL ik hoop dat die 200 euro een beetje overdreven was ander ben je echt domQUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:34:
[...]
Naar aanleiding van mijn post hierboven:
Ik heb de klantenservice gebeld en ze hebben mij doorverbonden met de technische dienst. De wachttijd van de technische dienst bedroeg 65 minuten. Ik heb een half uur gewacht en de lijn viel dus weer weg. Ik weer bellen met de klantenservice. De klantenservice zegt dat ik toch de technische dienst moest bellen. Ik zeggen dat ik dat niet kan omdat de telefoonlijn/internet steeds om de half uur uitvalt (ik heb telefonie van @home). De klootzak aan de lijn zei dat ie niets kon doen en dat ik toch naar de technische dienst moest bellen.
Godverdomme ik heb er genoeg van. Vorige maand had ik al 200 euro betaald omdat ik uren aan de lijn heb gewacht voor de technische dienst. En nu moet ik weer bellen, maar kan het niet door hun upgrade fout, en wordt ik de dupe van.

Hoezo dom? Ik had toen geen telefonie van @home. Ik host websites voor bedrijven dus is internet erg belangrijk voor mij. Ik verdien mijn brood ermee. Ik had vorige maand met mijn zaktelefoon gebeld naar de technische dienst. Bij 3 a 4 pogingen heb ik meer dan 6 uur gewacht. Ik heb alles geprobeerd. Gebeld naar de administratie, klachtenafdeling, gemaild naar support.Bart1983 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:36:
[...]
LOL ik hoop dat die 200 euro een beetje overdreven was ander ben je echt dom![]()
De hoerenzonen/dochters vroegen mij steeds op een arrogante wijze naar de technische dienst te bellen.
Een maand later heb ik weer een ander probleem. Maar nu heb ik geen zaktelefoon meer (afgesloten) en kan ik de technische dienst niet bereiken omdat de telefonie van @home om de half uur uitvalt. Per klantenservie of email doen ze ook niet aan. Ik heb net per email een antwoord gekregen waarin ze uitleggen dat ik toch maar de technische dienst moet bellen.
Godverdomme ik wordt er schijt ziek van. IK KAN NIET MEER DAN HALF UUR WACHTEN DE LIJN VALT UIT!
Ik geloof dat Bart1983 gelijk heeft. Ten eerste post je in de verkeerde thread, het gaat hier over snelheidsverhoging en niet over de problemen. Ten tweede vind ik het onprofessioneel dat je via een consumenten lijntje websites gaat hosten voor een upload van amper 100 kb's. Vind het nogal triest...QUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:48:
[...]
Hoezo dom? Ik had toen geen telefonie van @home. Ik host websites voor bedrijven dus is internet erg belangrijk voor mij. Ik verdien mijn brood ermee. Ik had vorige maand met mijn zaktelefoon gebeld naar de technische dienst. Bij 3 a 4 pogingen heb ik meer dan 6 uur gewacht. Ik heb alles geprobeerd. Gebeld naar de administratie, klachtenafdeling, gemaild naar support.
De hoerenzonen/dochters vroegen mij steeds op een arrogante wijze naar de technische dienst te bellen.
Een maand later heb ik weer een ander probleem. Maar nu heb ik geen zaktelefoon meer (afgesloten) en kan ik de technische dienst niet bereiken omdat de telefonie van @home om de half uur uitvalt. Per klantenservie of email doen ze ook niet aan. Ik heb net per email een antwoord gekregen waarin ze uitleggen dat ik toch maar de technische dienst moet bellen.
Godverdomme ik wordt er schijt ziek van. IK KAN NIET MEER DAN HALF UUR WACHTEN DE LIJN VALT UIT!
En de taalkeuze is ook niet echt optimaal gekozen.
[ Voor 3% gewijzigd door FF1987 op 16-07-2006 13:36 ]
Het begon allemaal na de snelsheidsvergroting, dus het is wel goed gepost.FF1987 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:36:
[...]
Ik geloof dat Bart1983 gelijk heeft. Ten eerste post je in de verkeerde thread, het gaat hier over snelheidsverhoging en niet over de problemen.
Wie zegt dat ik dat thuis doe dan? Ik heb servers in een datacentrum (Redbus). Als ik geen internet heb kan ik ze dan moeilijk beheren of niet?Ten tweede vind ik het onprofessioneel dat je via een consumenten lijntje websites gaat hosten voor een upload van amper 100 kb's. Vind het nogal triest...
Nee als je 200 euro betaald, je zaktelefoon wordt afgesloten en een maand later na een snelheidsvergroting weer problemen verschijnen en je arrogant wordt behandeld door @home, zie ik jou niet lachend posten.En de taalkeuze is ook niet echt optimaal gekozen.
[ Voor 5% gewijzigd door QUILIX op 16-07-2006 13:56 ]
Als het werkelijk zo'n ramp is zou ik maar eens gaan denken om over te stappen. @home is altijd zo lax met het oplossen van problemen. Alleen wanneer er meerdere mensen zich melden wordt er "serieuzer" naar gekeken.QUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:52:
[...]
Het begon allemaal na de snelsheidsvergroting, dus het is wel goed gepost.
[...]
Wie zegt dat ik dat thuis doe dan? Ik heb servers in een datacentrum (Redbus). Als ik geen internet heb kan ik ze dan moeilijk beheren of niet?
[...]
Nee als je 200 euro betaald, je zaktelefoon wordt afgesloten en een maand later na een snelheidsvergroting weer problemen verschijnen en je arrogant wordt behandeld door @home, zie ik jou niet lachend posten.
klinkt als een probleem wat ik toen had met internet. modem knalde er regelmatig uit en als @home eindelijk keek was verbinding weer terug. na veel moeite, 10* bellen, nodige € en lang wachten 2e lijns aan de lijn gekregen en kreeg toen nieuwe modem opgestuurd om te proberen of dat het oplost. Nieuwe modem--> problemen voorbijQUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:48:
[...]
Hoezo dom? Ik had toen geen telefonie van @home. Ik host websites voor bedrijven dus is internet erg belangrijk voor mij. Ik verdien mijn brood ermee. Ik had vorige maand met mijn zaktelefoon gebeld naar de technische dienst. Bij 3 a 4 pogingen heb ik meer dan 6 uur gewacht. Ik heb alles geprobeerd. Gebeld naar de administratie, klachtenafdeling, gemaild naar support.
voor hoe lang
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Helaas woon ik in een buurt dat volgend jaar wordt gesloopt. Daarom kan ik via KPN geen telefoonlijn krijgen en kan ik dus geen ADSL aanvragen bij een ISP. Ik zit dus vast aan @Home.Bart1983 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:45:
[...]
Als het werkelijk zo'n ramp is zou ik maar eens gaan denken om over te stappen. @home is altijd zo lax met het oplossen van problemen. Alleen wanneer er meerdere mensen zich melden wordt er "serieuzer" naar gekeken.
Als je zo afhankelijk bent van internet kan je beter een zakelijke abo nemen van @work.QUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:52:
Wie zegt dat ik dat thuis doe dan? Ik heb servers in een datacentrum (Redbus). Als ik geen internet heb kan ik ze dan moeilijk beheren of niet?
En als je servers hebt in redbus, kan je toch ook gewoon langs redbus gaan?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Het rare bij mij is dat de modem niet uitvalt. Er is gewoon verbinding. Alle lampjes branden constant. Maar om de half uur kan ik niet meer internetten en bellen en moet ik de stekker van de modem uittrekken en insteken om te kunnen internetten/bellen.bartgrefte schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:53:
[...]
klinkt als een probleem wat ik toen had met internet. modem knalde er regelmatig uit en als @home eindelijk keek was verbinding weer terug. na veel moeite, 10* bellen, nodige € en lang wachten 2e lijns aan de lijn gekregen en kreeg toen nieuwe modem opgestuurd om te proberen of dat het oplost. Nieuwe modem--> problemen voorbij
voor hoe lang
Kijk eens of je iets raars ziet in je modem log. (als je motorola hebt 192.168.100.1)QUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:59:
[...]
Het rare bij mij is dat de modem niet uitvalt. Er is gewoon verbinding. Alle lampjes branden constant. Maar om de half uur kan ik niet meer internetten en bellen en moet ik de stekker van de modem uittrekken en insteken om te kunnen internetten/bellen.
Misschien is je modem wel stuk, dus even @home bellen.
Ik, postcode 5035 ben dik tevreden met men internet, heb intensief en hij werkt dus ook intensief zoals het hoort.
2 weken voorbij en nog steeds geen verhoging van de download in Ottersum (6595), ben bang dat het ook bij mij aan de router ligt, aangezien de upload wel flink verhoogd is. Zal straks dan maar eens zonder router proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door Zenos op 17-07-2006 11:16 ]
Er bestaat ook een gratis nummer voor @Home. Welke dit is zal ik hieronder weergeven... Ik heb zeer veel problemen met @Home telefonie gehad. Dit nummer scheelt dus aanzienlijk veel geldQUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:34:
[...]
Naar aanleiding van mijn post hierboven:
0800-2846631 (=gratis)
Indien je dit belt wordt je gratis doorverbonden met het betaalde 0900 nummer... Maak hier allen nog gebruik van
Verwijderd
Het is idd heel erg soms met @home, maar als je voor bedrijven bezig bent moet je geen @home nemen. @home is voor particulieren en niet voor mensen die een betrouwbare internet verbinding zoeken.QUILIX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:48:
[...]
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 12:14 ]
he, plaatsgenootZenos schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:16:
2 weken voorbij en nog steeds geen verhoging van de download in Ottersum (6595), ben bang dat het ook bij mij aan de router ligt, aangezien de upload wel flink verhoogd is. Zal straks dan maar eens zonder router proberen.
hier ook nog steeds niks, met of zonder router geen verschil
sander815 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:19:
[...]
he, plaatsgenoot
hier ook nog steeds niks, met of zonder router geen verschil
voor de mensen die op zoek zijn naar "de snelste" router:
http://www.tomsnetworking...arts/index.html?chart=119
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Als er hier nog mensen zijn met internet problemen, nu niet bellen. Bij tier2 (technische dienst) staat een wachtrij van +/- 40 min.
Verwijderd
Dat is bijna gewoon geworden. Die wachtrij staat er zovaak.Royal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:53:
Als er hier nog mensen zijn met internet problemen, nu niet bellen. Bij tier2 (technische dienst) staat een wachtrij van +/- 40 min.
40 minuten is sneller als gemiddeld.. heb de laatste tijd zeker 8x met @home gebeld en de wachttijd bedraagt minimaal 60 minuten. Sinds ze over gegaan zijn naar 24 help is het om te huilen (mijn probleem dat er geen geld wordt afgeschreven van mijn rekening staat al sinds maart open en is nog steeds niet opgepakt)Royal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:53:
Volgens mijn persoonlijke ervaringen klopt deze tabel niet, maar misschien had mijn router wel een licht defect.Jimbolino schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:46:
voor de mensen die op zoek zijn naar "de snelste" router:
iig, had ik eerst een
3com officeconnect wirelss 11g cable/dsl gateway
Na de speed verhoging haalde ik niet meer dan 730kb/s
Daarna een
D-link 4 port broadband router (DI-604) geplaatst en hiermee dus de volledige snelheid gehaalt.
Volgens dat tabelletje kan de 3com tot 25mbps aan en de d-link tot 3mbps.
This space for rent. Serious inquiries only please.
ik weet niet WAT ze aan het doen zijn, maar het wordt alleen maar slechter:
ftpdownload : 269.0 KByte/sec
ftpupload : 54.1 KByte/sec
ftpdownload : 269.0 KByte/sec
ftpupload : 54.1 KByte/sec
Yep ga ik doen, nu in 2 dagen +/- 2 uur mobiel gebeld.m3gA schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:30:
[...]
Heb je een gespecificeerde rekening? Verhaal het maar op @home.
Ze zouden mij van tier 2 vanmiddag terug bellen (natuurlijk) niks gehoord! Kreeg net te horen dat ze dachten dat het probleem opgelost was, want ik was immers in gesprek! Als ze goed geluisterd hadden wisten ze dat dat nou juist mijn probleem is! Nu hebben ze het maar naar tier 2.5 gestuurd
Edit: oops verkeerde topic, dacht dat dit het grote problemen topic was
[ Voor 8% gewijzigd door Royal op 17-07-2006 16:39 ]
Verwijderd
Ik heb me ook schuldig gemaakt aan die fout, maar dan anders om.Royal schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:38:
[...]
Yep ga ik doen, nu in 2 dagen +/- 2 uur mobiel gebeld.
Ze zouden mij van tier 2 vanmiddag terug bellen (natuurlijk) niks gehoord! Kreeg net te horen dat ze dachten dat het probleem opgelost was, want ik was immers in gesprek! Als ze goed geluisterd hadden wisten ze dat dat nou juist mijn probleem is! Nu hebben ze het maar naar tier 2.5 gestuurd
Edit: oops verkeerde topic, dacht dat dit het grote problemen topic was
Die D-Link in die tabel is wel de v1, lijkt me sterk dat je nu nog een v1 gekocht hebt. Kijk bijvoorbeeld naar de Linksys WRT54G. Die is in de laatste jaren in verschillende versies uitgebracht en telkens ging de LAN -> WAN throughput omhoog. Datzelfde kan dus ook gebeurd zijn met jouw D-LInk router. En het kan dus ook zo zijn dat de 3Com die jij hebt ouder was dan het getestte modeltoost schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:40:
[...]
Volgens mijn persoonlijke ervaringen klopt deze tabel niet, maar misschien had mijn router wel een licht defect.
...
D-link 4 port broadband router (DI-604) geplaatst en hiermee dus de volledige snelheid gehaalt.
Volgens dat tabelletje kan de 3com tot 25mbps aan en de d-link tot 3mbps.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Ehm, no disrespect, maar als jij de volledige snelheden niet haalt met WinXP, maar wel met Vista, heeft dat helemaal *NIKS* met WinXP te maken, maar meer met je WinXP installatie en configuratie.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:01:
[...]
Het modem zendt data naar je systeem voor netwerkverkeer. Windows XP moet het DOCSIS 2 protocol volledig ondersteunen. Gaat @home echter nieuwe truuks bedenken en heeft je modem recentelijk een patch/upgrade gehad dan bestaat de kans er dat netwerkverkeer in Windows XP niet op volle snelheid werkt.
*Gaat toch maar eens informeren bij @home...
Even een test op topicpagina 2 bovenaan en nog steeds pieksnelheden hier. Vista schijnd echt alles uit mijn verbinding te kunnen halen waar Windows XP faalt.
PS: Verkijk je niet; Vista begint al met downloaden zodra je op die link klikt.
DOCSIS heeft helemaal niks te maken met WinXP of Vista, het beschrijft alleen de configuratie van Essent <--> je kabelmodem, niks meer en niks minder. Tussen je kabelmodem en je PC wordt 'gewoon' TCP/IP gebruikt.
WinXP 'out the box' is prima in staat om de snelheden van een kabelmodem bij te wonen. De vraag is of je netwerk-kaart goed geconfigureerd is en of je geen één of andere wazige software (firewall? virusscanner?) gebruikt die de boel afremmen.
En toch blijf ik steken rond de 725 of 750KB/s als ik geluk heb.
Zowel met speedtest, FTP, HTTP, Usenet etc.
Router maakt ook geen verschil, modem direct op de PC en de snelheid is exact hetzelfde.
Maar ik zag hier meer mensen met ongeveer die snelheid, zijn die er nog?
Kan natuurlijk zijn dat m'n verbinding gewoon niet zo goed is, beetje oude kabels enzo hier allemaal en de aansluitinging is eens verlegd, maar lijkt me toch dat dat geen inlvoed moet hebben. Bedoel 750KB/s is niet zo veel, als ik vol 700KB/s constant kan trekken lijkt het meer een beperking die ergens geregeld wordt dan dat het aan mij ligt toch?
Bedoel als m'n kabels slecht waren ofzo kon ik ook geen 700 halen toch?
Router maakt ook geen verschil, modem direct op de PC en de snelheid is exact hetzelfde.
Kan natuurlijk zijn dat m'n verbinding gewoon niet zo goed is, beetje oude kabels enzo hier allemaal en de aansluitinging is eens verlegd, maar lijkt me toch dat dat geen inlvoed moet hebben. Bedoel 750KB/s is niet zo veel, als ik vol 700KB/s constant kan trekken lijkt het meer een beperking die ergens geregeld wordt dan dat het aan mij ligt toch?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Ik heb mijn abbo maar omget in regelmatig, aangezien ik de snelheden van intensief niet haal (max ~650 kb/s). En een beetje met die klooiers van "help"desk gaan bellen begin ik niet meer aan, die hebben al teveel aan mij verdiend.
Jammergenoeg geen fatsoenlijke DSL hier
Jammergenoeg geen fatsoenlijke DSL hier
Verwijderd
Yip same here ~680 kb/s voor intensief abo... Volgens @home (technische dienst) gaat het ook niet beter worden, ik ga dus ook mijn abbo verlagen of overstappen.Klippy schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:30:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 07:12 ]
hmm, dat is interressant. Hebben ze ook een reden genoemd waarom het niet sneller kan?
Ik heb hier in Groningen lekker mijn abo verlaagd. Oke, ik kan geen DVD's meer in 1uur en 20 minuten downloaden, maar hoe nodig is dat nou echt....?
( ik hoop niet dat @home na deze snelheidsverhogingen veel "abo verlagingsverzoeken" gaat moeten doorvoeren, want dan krijgen we binnekort een prijsverhoging ben ik bang!)
( ik hoop niet dat @home na deze snelheidsverhogingen veel "abo verlagingsverzoeken" gaat moeten doorvoeren, want dan krijgen we binnekort een prijsverhoging ben ik bang!)
[ Voor 4% gewijzigd door sjolmers op 18-07-2006 09:05 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Dat laatste zou kunnen, maar de Dlink was een router die ik nog in de kast had liggenCamU schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:59:
[...]
Die D-Link in die tabel is wel de v1, lijkt me sterk dat je nu nog een v1 gekocht hebt. Kijk bijvoorbeeld naar de Linksys WRT54G. Die is in de laatste jaren in verschillende versies uitgebracht en telkens ging de LAN -> WAN throughput omhoog. Datzelfde kan dus ook gebeurd zijn met jouw D-LInk router. En het kan dus ook zo zijn dat de 3Com die jij hebt ouder was dan het getestte model
This space for rent. Serious inquiries only please.
Verwijderd
Volgens hem lag het aan de afstand (2km) omdat er geen andere mogelijkheden meer waren..best onwaarschijnlijk maar goed...ook groningen btwsander815 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:34:
hmm, dat is interressant. Hebben ze ook een reden genoemd waarom het niet sneller kan?
2KM? Tot wat? Je wijkkast?Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:22:
[...]
Volgens hem lag het aan de afstand (2km) omdat er geen andere mogelijkheden meer waren..best onwaarschijnlijk maar goed...ook groningen btw
Lijkt me erg veel of je moet in een heel klein dorpje wonen ofzo.
Die staat hier trouwens op nog geen honderd meter, geloof ik, althans in dat kastje waren ze toen vanalles aan het checken toen ik een jaar of 3 geleden een paar dagen geen internet meer had.
Dus dat kan het niet zijn lijkt me.
Verwijderd
Heb 'PC1' een snelheid van 585 soms 630 en een upload van 130.Klippy schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:30:
Op 'PC2' een snelheid van 740 soms 830 en een upload rond de 90.
Wanneer ik bij beide pc's de router er tussenuit haal blijft dit hetzelfde...Ik heb ze dan direct aangesloten van de modem op de pc.
Ik krijg hier echt het idee dat ik es een compleet verse windows installatie op beide pc's moet gaan doen.
Aangezien ik geen zin heb om uren lang in een wachtrij te zitten ga ik @home niet bellen, ik wacht wel wat eruit komt.
xDSL cable router DC-202 Sitecom + Netgear Fast Ethernet Switch FS 105
Groningen, 9715
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 11:58 ]
Verwijderd
Zal geen nut hebben een verse installatie.........heb het al geprobeerd, nogsteeds dezelfde lage speeds in groningen(9722) denk dat het gewoon een probleem in regio groningen is... kan me herinneren dat bij de 1e upgrade groningen ook al van die problemen had...
Hier in Tilburg (5043) is de snelheid omhoog, maar de stabiliteit erg omlaag.
Verbinding knippert nogal. Ook krijg ik met de snelheidstests van www.internetten.nl en www.speedtest.nl erg uiteenlopende gegevens..
Meer mensen die dit ervaren?
Verbinding knippert nogal. Ook krijg ik met de snelheidstests van www.internetten.nl en www.speedtest.nl erg uiteenlopende gegevens..
Meer mensen die dit ervaren?
Mja je zal nooit een 100% goed beeld gaan krijgen van je snelheid van dit soort sites.Ook krijg ik met de snelheidstests van www.internetten.nl en www.speedtest.nl erg uiteenlopende gegevens..
Doe daarom ook een speedtest hier of bij xs4all
Ik zal deze ook eens checken. Het leuke bij www.internetten.nl is dat je vorige tests opgeslagen worden en je ze dus kunt vergelijken, het gaat me dus niet om de exacte waarden, als de snelheid maar stabiel is..Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:26:
[...]
Mja je zal nooit een 100% goed beeld gaan krijgen van je snelheid van dit soort sites.
Doe daarom ook een speedtest hier of bij xs4allOok duMeter ertussen geeft ook een goed beeld wat je werkelijke NIC in/output is.
Thanks.
Verwijderd
Stabiel is een verkeerd woord. Gisteren kreeg ik tijdens een automatische reset van mijn modem rare events in de eventviewer. Een event is 31xxx of 30xxx en gaat blijkbaar over het modem. De verbinding viel heel even weg (ook een bericht dat de netwerkabel niet aangesloten was voor een fractie van een seconde) en 20 seconden later spoot ik over het net.
Ik heb nu een 4 Mbit/lijn en mijn downloads beginnen vreemd genoeg met 3,5 Mbyte/s waarna ze inzakken tot 512 Kbyte/s; de beloofde snelheid
Dat @home haar protocollen gewijzigd heeft is mij overduidelijk.
Ik heb nu een 4 Mbit/lijn en mijn downloads beginnen vreemd genoeg met 3,5 Mbyte/s waarna ze inzakken tot 512 Kbyte/s; de beloofde snelheid
Dat @home haar protocollen gewijzigd heeft is mij overduidelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 14:56 ]
Bedoel je soms iets met QoS op verschillende protocollen? Zoals streaming media meer prioriteit heeft dan een HTTP download?Dat @home haar protocollen gewijzigd heeft is mij overduidelijk.
En wat meerdere mensen ervaring met NNTP verkeer nog steeds op dezelfde snelheid zitten ondanks de verhoging die erdoorheen is.
het is hier in noordlimburg werkelijk om te huilen:
18 2006 om 20:13:16 UTC+0200)
Download : 142.9 KByte/sec
Upload : 47.6 KByte/sec
Connection : 374.0 Conn/min
edit: ik kreeg overigens bij de helpdesk te horen dat alle snelheidsverhogingen pas eind deze maand doorgevoerd gaan worden, zucht
18 2006 om 20:13:16 UTC+0200)
Download : 142.9 KByte/sec
Upload : 47.6 KByte/sec
Connection : 374.0 Conn/min
edit: ik kreeg overigens bij de helpdesk te horen dat alle snelheidsverhogingen pas eind deze maand doorgevoerd gaan worden, zucht
[ Voor 29% gewijzigd door sander817 op 18-07-2006 21:00 ]
Verwijderd
Ik zit atm in Kreta, dus ik kan niks zeggen.
Maar heb wel een vraag:
Mensen die aan Landgraaf zitten...hebben die al verhoging?
Maar heb wel een vraag:
Het verschilt heel erg per huishouden. Sommige wel, sommige niet. Sommige hebben nu helemaal geen internet meer (ik).Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:31:
Maar heb wel een vraag:
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Verwijderd
Hmm, tijdje geleden heb ik blij m'n speedtest resultaten gepost.
Na enige tijd gebruik is het nog steeds hetzelfde.
530 down, 95 up.
Dit is met @Home regelmatig
Wat me nu pas is opgevallen is het volgende :
Ramon : " Hmm, internet doet het niet. Vast door het verhogen van de snelheid"
Mamma : " Internet doet het weer niet. Weet jij wat er aan de hand is?"
Mamma 2 dagen geleden : " Internet doet het alweer niet. Wat is er nou aan de hand?"
Mamma 5 dagen geleden : " Hé, ik kan alweer niet op internet`
Ramon vanmorgen : "Waarom doet internet het nou niet?"
En telkens is het zo ongeveer in de morgen.
Ik hoop niet dat de problemen hier ook komen, ik ga denk ik wel een keer overstappen. 30 euro in de maand vind ik toch nog wel veel voor hetgeen wat je krijgt. Ik val echter nooit weg, als ik verbinding heb "gemaakt" dan zit ik er ook op totdat ik zelf weer de verbinding "sluit" (Niet meer gebruik. Lees : Als de pc uit staat).
En nee geen software/configuratie probleem.
Regio : 5922 Venlo.
530 down, 95 up.
Mamma 2 dagen geleden : " Internet doet het alweer niet. Wat is er nou aan de hand?"
Ik hoop niet dat de problemen hier ook komen, ik ga denk ik wel een keer overstappen. 30 euro in de maand vind ik toch nog wel veel voor hetgeen wat je krijgt. Ik val echter nooit weg, als ik verbinding heb "gemaakt" dan zit ik er ook op totdat ik zelf weer de verbinding "sluit" (Niet meer gebruik. Lees : Als de pc uit staat).
Verwijderd
]Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:43:
Hmm, tijdje geleden heb ik blij m'n speedtest resultaten gepost.
530 down, 95 up.
Gebruik eens de regtweak die o.a. op www.troublesathome.nl en dan faqs -> performance staat.
Deze stelt in o.a. in staat dat er meer packetjes worden verstuurd tot je computer 1 ACK terug stuurt. Scheelt wel erg, vooral op hogere snelheden en wat langere ping tijden.. (Kabel, adsl etc)...
Lol die reg bestandjes staan er al 3 jaar op (als het niet meer is). Er is dus weinig sprake van optimalisatie voor de nieuwe snelheden. Ik denk dat ze weinig helpenVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:16:
[...]
]
Gebruik eens de regtweak die o.a. op www.troublesathome.nl en dan faqs -> performance staat.
Deze stelt in o.a. in staat dat er meer packetjes worden verstuurd tot je computer 1 ACK terug stuurt. Scheelt wel erg, vooral op hogere snelheden en wat langere ping tijden.. (Kabel, adsl etc)...
[ Voor 19% gewijzigd door Bart1983 op 19-07-2006 12:19 ]
Verwijderd
Die helpen geen fuck volgens mij... alleen voor com21 icm windows98 toen ter tijdVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:16:
[...]
]
Mijn snelheid is na de snelheidsverhoging omlaag gegaan. Als ik download via http, dan heb ik geen probleem, maar via NNTP of FTP heb ik wel problemen. Anderen weer niet.... ben al veel forums af geweest, maar niemand weet hoe dat kan..Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:59:
[...]
Bedoel je soms iets met QoS op verschillende protocollen? Zoals streaming media meer prioriteit heeft dan een HTTP download?
En wat meerdere mensen ervaring met NNTP verkeer nog steeds op dezelfde snelheid zitten ondanks de verhoging die erdoorheen is.
Je bent niet de enige, ik heb bericht wel vaker voorbij zien komen op verschillende fora's. Zelf heb ik er geen last van. Zoals iemand ooit riep in een forum zou het best om QoS kunnen gaan oid maar dat lijkt me stug, want @home kabelmodems hebben geen QoS, de servers van @home mischien wel.slayer007 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:58:
[...]
Mijn snelheid is na de snelheidsverhoging omlaag gegaan. Als ik download via http, dan heb ik geen probleem, maar via NNTP of FTP heb ik wel problemen. Anderen weer niet.... ben al veel forums af geweest, maar niemand weet hoe dat kan..
Ik heb toen met @home gemailed en die vertelde mij geen caps oid toegepast te hebben op protocollen, snelheid wordt overigens bepaald door cap Zelf in de modem.
Verwijderd
Zo heb ik hier 2 pc's staan, de 1 heeft een snelheid van 780 KB en een upload van 95 KB en de andere heeft een snelheid van 585 KB en een up van 130 KB 
Bij de laatst genoemde pc heb ik middels msconfig mijn firewall & virusscanner uitgezet maar ook dit had niet het gewenste resultaat.
Bij de laatst genoemde pc heb ik middels msconfig mijn firewall & virusscanner uitgezet maar ook dit had niet het gewenste resultaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 22:43 ]
Mijn download komt nog steeds niet boven de 730 kb/s uit.....
Hier is de verhoging nog steeds voor de helft erdoor, download is nog steeds op het oude niveau, upload is van 90 naar 145 gegaan. En dit is in Kerkrade..Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:31:
Maar heb wel een vraag:
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Verwijderd
Of jullie of ik snap iets niet.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:37:
[...]
Ik denk dat het probleem vooral ligt in de tijd dat de firewall de pakketjes kan onderzoeken. Als er meer pakketjes komen en de firewall kan ze niet allemaal bijhouden dat het dan iets trager gaat. IPv6 wordt nog helemaal niet gebruikt bij @home dus dat staat er ook helemaal los van. Windows XP heeft helemaal niets te maken met DOCSIS. Alleen het modem communiceert via die standaard met @home. Tussen het modem en windows xp is het gewoon ethernet met TCP/IP.
Er moet enige communicatie zijn tussen @home en je PC. Of dit nu gebeurt via TCP/IP maakt niet uit. Geen communicatie=geen uploadmogelijkheid. Je systeem moet het net wijsmaken dat jij die pagina wilt opvragen. Als de servers van @home deze afhandeling van verzending verkeerd behandelen gaat dat ten koste van je verbinding en by the way; een AMD64+ 3500+ kan firewalled verbindingen aan tot ver boven de 10Mbit. Zelfs op een PII 350 Mhz kun je nog redelijk internetten (als er maar genoeg geheugen inzit). Dus dat de firewall het niet bij kan houden kun je me helaas niet verkopen
Verwijderd
Hangt van je firewall implementatie af. Als je een software firewall gebruikt en het zit brak in elkaar dan kan dat zeker rond de 10 mbit voor vertragingen zorgen. En meestal zijn die software firewall implementaties uberbrak. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat zodra de firewall uitgaat de snelheid beter wordt. Als je gewoon statisch wat poorten dichtpleurt is er helemaal niets aan de hand, zodra je wat met packet filtering, packet headers bekijken enzv enzv gaat doen dan kan dat behoorlijk vertragen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:56:
[...]
Of jullie of ik snap iets niet.
Er moet enige communicatie zijn tussen @home en je PC. Of dit nu gebeurt via TCP/IP maakt niet uit. Geen communicatie=geen uploadmogelijkheid. Je systeem moet het net wijsmaken dat jij die pagina wilt opvragen. Als de servers van @home deze afhandeling van verzending verkeerd behandelen gaat dat ten koste van je verbinding en by the way; een AMD64+ 3500+ kan firewalled verbindingen aan tot ver boven de 10Mbit. Zelfs op een PII 350 Mhz kun je nog redelijk internetten (als er maar genoeg geheugen inzit). Dus dat de firewall het niet bij kan houden kun je me helaas niet verkopen
ik heb zojuist maar eens @home gebeld, want ik had snelheden van rond de 125 kbit/s vanavond. Warempel ging de telefoon een paar keer over en had ik iemand aan de lijn. Die ging natuurlijk de hele procedure doorlopen van "heb je een router" tot "probeer www.speedtest.nl"
Braaf gedaan, router er tussenuit etc etc, nog een paar keer, op advies van de helpdek ipconfig /flushdns, proxies aan en uit, maar bracht niks. Toen kwam ie met de geniale oplossing mijn modem te resetten, dus 2 uur lang modem offline. Bracht ook weinig, maar iig zit ik weer op mijn 5-5,5 mbit en 1 mbit upload, terwijl ik die "goede tips" die hij gaf niet eens uitgevoerd heb....De 8 mbit heb ik helaas nog niet gezien....
Braaf gedaan, router er tussenuit etc etc, nog een paar keer, op advies van de helpdek ipconfig /flushdns, proxies aan en uit, maar bracht niks. Toen kwam ie met de geniale oplossing mijn modem te resetten, dus 2 uur lang modem offline. Bracht ook weinig, maar iig zit ik weer op mijn 5-5,5 mbit en 1 mbit upload, terwijl ik die "goede tips" die hij gaf niet eens uitgevoerd heb....De 8 mbit heb ik helaas nog niet gezien....
[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 21-07-2006 22:47 ]
Verwijderd
hier kom ik niet boven de 680kb/s uit ...
Kan het nog goedkomen, of kan ik beter op een andnere provider overstappen?
Verwijderd
Voor deze snelheids verhoging had ik altijd last van slechte verbinding, lage snelheid etc etc...
Na de snelheids verhoging dit:
(Overgenomen op Sat Jul 22 2006 om 08:54:16 UTC+0200)
Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 136.5 KByte/sec
Connection : 1306.0 Conn/min
En geen wegvallende verbinding meer
toch wel lekker zo.
Na de snelheids verhoging dit:
(Overgenomen op Sat Jul 22 2006 om 08:54:16 UTC+0200)
Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 136.5 KByte/sec
Connection : 1306.0 Conn/min
En geen wegvallende verbinding meer
dat ligt aan @home, exact dezelfde configuratie die ik heb, 3 comps+laptop via 3 linksys routers in WDS geven via tweakdsl bijna de opgegeven 10 mbit: 1,02 Mb/s, dus hier ligt het probleem niet, maar maak dat @home maar eens wijsia @home haal ik net geen 700 Kb/sVerwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 08:46:
hier kom ik niet boven de 680kb/s uit ...
Ik blijf gewoon bellen dat ik de beloofde snelheid niet haal, ik heb inmiddels een ref nr gekregen.
[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 22-07-2006 09:55 ]
Ik heb gisteren 1 MB/s gehaald over bittorrent, dus ik denk dat het wel goed zit met de snelheid
.
mensen die niet de snelheid halen hebben die een sb4200 modem? Ik iig wel, wellicht dat het modem de bottleneck is:
hieronder een stukje vab de @home dealersite
1.2 Levering aan klanten met een Motorola SB4200 modem
@Home Internet Intensief 15000 kan niet worden geleverd aan klanten die gebruik maken van een Motorola SB 4200 modem. Deze modems kunnen geen hogere snelheid dan 8 Mbit/s aan. Bij deze klanten dient het modem te worden omgeruild (via Send Parts proces) voor een nieuwer type modem.
apparaat kan dus maar max 8mbit aan
@Home Internet Intensief 15000 kan niet worden geleverd aan klanten die gebruik maken van een Motorola SB 4200 modem. Deze modems kunnen geen hogere snelheid dan 8 Mbit/s aan. Bij deze klanten dient het modem te worden omgeruild (via Send Parts proces) voor een nieuwer type modem.
@Home Intensief 15000??? Wist niet eens dat ze dat hadden :-)
Maar vreemd, Docsis 1.0/1.1 biedt tot 38Mbps down en 10Mpbs up, dus dan zou het een probleem met het modem moeten zijn.
Maar vreemd, Docsis 1.0/1.1 biedt tot 38Mbps down en 10Mpbs up, dus dan zou het een probleem met het modem moeten zijn.
Of een brakke CAI kabel. Als de verbinding van straat <-> huis over een beschadigde kabel moet lopen kan het zijn dat de snelheden ook niet gehaald worden.
@Home Intensief 15000 wordt pas vanaf 1 Augustus geleverd met 15 Mbit/s down en 1,5 Mbit/sec up voor de prijs van €69.95 per maand.
@Home Intensief 15000 wordt pas vanaf 1 Augustus geleverd met 15 Mbit/s down en 1,5 Mbit/sec up voor de prijs van €69.95 per maand.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
70 euro komop heyCamU schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:04:
Of een brakke CAI kabel. Als de verbinding van straat <-> huis over een beschadigde kabel moet lopen kan het zijn dat de snelheden ook niet gehaald worden.

Jaarbasis is dat 840 euro ... Nee.. ik ben happy met m'n huidige en tis nog niet zo dat ik 24/7 leech ....
Verwijderd
Ik woon in de omgeving van Maastricht postcode: 6267. Maar merk hier nog niks van een echte snelheids verhoging van mijn internet intensief abbonement.
Speedtest geeft: rond de 700 kb ( ook stabiel met zo'n 100 mb bestand ) upload is rond de 130 kb.
Dus de verbinding is al gedeeltelijk geupgrade. Alleen het probleem is nu dat op de een of andere manier mijn wireless router de hogere snelheid niet kan sturen naar het wireless kaartje dat in een andere pc zit.
De pc met de wireless kaart haalt namelijk maar een max van ong. 545 kb per seconde, terwijl de pc die rechtstreeks op de router zit haalt nu 700 kb ong. De sterkte van het signaal is wel gewoon "uitstekend" in windows.
Ik heb deze router nog niet zo lang, dus ik neem aan dat deze niet te oud is
Het is een Linksys WRT54G
Heeft iemand misschien suggesties om dit te fixen?
Speedtest geeft: rond de 700 kb ( ook stabiel met zo'n 100 mb bestand ) upload is rond de 130 kb.
Dus de verbinding is al gedeeltelijk geupgrade. Alleen het probleem is nu dat op de een of andere manier mijn wireless router de hogere snelheid niet kan sturen naar het wireless kaartje dat in een andere pc zit.
De pc met de wireless kaart haalt namelijk maar een max van ong. 545 kb per seconde, terwijl de pc die rechtstreeks op de router zit haalt nu 700 kb ong. De sterkte van het signaal is wel gewoon "uitstekend" in windows.
Ik heb deze router nog niet zo lang, dus ik neem aan dat deze niet te oud is
Trek je router er eens uit. Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem ervaard
Router kon de nieuwe speed schijnbaar niet aan.
Verwijderd
Dat heb ik gedaan, maar dan blijft de speed nog op 700 kb zitten. Maar zelfs die 700 kb kan de router niet versturen ofzo, want ik haal op die draadloos verbonden pc maar een max van 550 ong.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:21:
Trek je router er eens uit. Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem ervaardRouter kon de nieuwe speed schijnbaar niet aan.
thnx voor snelle reply!
Linksys WRT54G zou die snelheden nog wel aan moeten kunnen. Welke versie van de WRT54G heb je? Welke Firmware staat erop? Staan opties zoals Traffic Shaping / QoS aan? Of URL-filtering?
[ Voor 11% gewijzigd door Klaus_1250 op 25-07-2006 11:38 ]
Ik heb een vraagje:
Ik heb een router van 100Mb/s, maar daartussen naar mijn pc heb ik een HUB van 10Mb/s.
Nu heb ik het duurste abbo van @home (nu 8000Kb/s). Heb ik snelheidsverlies door de HUB of kan die het wel gewoon aan(écht tot 10Mb/s), of als ik een nieuwe switch oid koop, dat het dan sneller gaat.
Met bittorrent heb ik laats 900KB/s gehaald, en heb binnenkort nieuwsgroepen dus dan post ik mijn topsnelheid wel even erbij.
Ik heb een router van 100Mb/s, maar daartussen naar mijn pc heb ik een HUB van 10Mb/s.
Nu heb ik het duurste abbo van @home (nu 8000Kb/s). Heb ik snelheidsverlies door de HUB of kan die het wel gewoon aan(écht tot 10Mb/s), of als ik een nieuwe switch oid koop, dat het dan sneller gaat.
Met bittorrent heb ik laats 900KB/s gehaald, en heb binnenkort nieuwsgroepen dus dan post ik mijn topsnelheid wel even erbij.
Hier (Den Bosch) haal ik de maximale snelheid (1MByte/sec) continue met downloaden uit usenet. Upload is rond de 135KByte/sec, ook niks mis mee.
Dat Intensief 15000 klinkt wel interessant, kan er helaas nog niks over vinden op de @home website.
Dat Intensief 15000 klinkt wel interessant, kan er helaas nog niks over vinden op de @home website.
Tja, ik haal ook de maximum snelheid, 8 uur 's ochtends, 2 uur 's middags, 6 uur 's avonds of 2 uur 's nachts. Maakt niets uit
. Upload is volgens mij ook goed, maar daar doe ik niet aan
. En dat Intensief 15000 was toch een proefding? Je zou daar eventueel via e-mail benaderd worden...
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Vanaf 1 augustus a.s. wordt er een nieuwe produktvariant geïntroduceerd: Internet Intensief 15000 van @Home.
De produktspecificaties zijn als volgt: downloadsnelheid van 15 Mb/s, uploadsnelheid van 1,5 Mb/s, beschikking over 5 e-mail accounts, 50 Mb Webspace. Datalimiet op basis van fair-use policy en geen mogelijkheid voor webhosting.
Bij Internet Intensief kan men zowel het installatiepakket als het USB- en draadloos pakket aanschaffen.
Het abonnementsgeld is 69, 95 euro per maand.
De vergoeding voor u, als retailer, bestaat uit de gebruikelijke inkoop- en verkoopmarge en kent dezelfde vergoeding als voor het bestaande Intensief abonnement, namelijk 1 bonuspunt per aangesloten abonnee.
Vanaf 1 augustus wordt deze produktvariant opgenomen in het menu "Aanmeldingen" en kunt u dit abonnement aanmelden voor uw klant.
-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-
Als je met meerdere pc's van elkaar bijv via de hub aan het kopieerende hebt, dan ga je in de problemen komenmatsume schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:45:
Ik heb een vraagje:
Gelezenlucaspr schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:40:
Vanaf 1 augustus a.s. wordt er een nieuwe produktvariant geïntroduceerd: Internet Intensief 15000 van @Home.
[...]
Postcode 6245 precies hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:30:
[...]
Dat heb ik gedaan, maar dan blijft de speed nog op 700 kb zitten. Maar zelfs die 700 kb kan de router niet versturen ofzo, want ik haal op die draadloos verbonden pc maar een max van 550 ong.
thnx voor snelle reply!
Laatst eens midden in de nacht 750 incidenteel bij Speedtest, maar meestal rond de 700.
En ook dezelfde router, daar ligt het inderdaad niet aan. Weet ook niet hoe het komt, maar het lijkt me niet echt een beperking in signaalstertke ofzo want die 700 is super stabiel. Maarja. Ik wacht het nog eens af. Zoveel boeit het ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 25-07-2006 13:04 ]
Verwijderd
Ik vond het zeer moeilijk om mijn precieze versie op te zoeken, ik heb het boekje nog van de router en er staat alleen eigenlijk op: Wireless-G Broadband router 2,4 GHz 802.11g, model no: WRT54GKlaus_1250 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:37:
Linksys WRT54G zou die snelheden nog wel aan moeten kunnen. Welke versie van de WRT54G heb je? Welke Firmware staat erop? Staan opties zoals Traffic Shaping / QoS aan? Of URL-filtering?
Heb hem bij de paradigit gekocht, hier wat info: http://www.paradigit.nl/pdf/10009822v.htm
Firmware is Version: v1.00.6, opties als Traffic Shaping heb ik niet kunnen vinden, QoS staat uit, misschien moet ik deze aanzetten. URL filtering staat volgens mij ook uit
Thnx voor de help alvast
Hij zal het wel over de hardware versie hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:14:
[...]
Ik vond het zeer moeilijk om mijn precieze versie op te zoeken, ik heb het boekje nog van de router en er staat alleen eigenlijk op: Wireless-G Broadband router 2,4 GHz 802.11g, model no: WRT54G
Heb hem bij de paradigit gekocht, hier wat info: http://www.paradigit.nl/pdf/10009822v.htm
Firmware is Version: v1.00.6, opties als Traffic Shaping heb ik niet kunnen vinden, QoS staat uit, misschien moet ik deze aanzetten. URL filtering staat volgens mij ook uit
Thnx voor de help alvast
Die kan je vinden op de doos of op http://192.168.1.1/SysInfo.htm (zelf even IP van je router invullen) onder Hardware Version, maar het maakt eigenlijk geen reet uit welke versie je hebt, want ze moeten allemaal gewoon makkelijk 1MB/s aankunnen.
Zelfs met QoS en je hebt al aangegeven dat het zonder router hetzelfde is dus daar ligt het echt niet aan.
Jij hebt dan een versie 5.0/5.1 of versie 6.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:14:
Thnx voor de help alvast
Je versie nummer kan je onderop je router (en doos) vinden.
Verwijderd
Ja, het is allemaal vrij wazig, ik heb ook al verschillende channels geprobeerd. zou het misschien aan dat wireless kaartje liggen? Dat die die 700 kb niet aankan, en dat zijn max maar 550 is
Zal ook wel niet zijn, ik wacht het nog maar eens af.
Ga in ieder geval niet te snel een nieuwe kopen, heb deze namelijk pas een half jaartje ofzo.
Thnx voor de replies
Ga in ieder geval niet te snel een nieuwe kopen, heb deze namelijk pas een half jaartje ofzo.
Thnx voor de replies
Verwijderd
je hebt gelijk, ik heb een versie 5 WRT54Gjob schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:35:
[...]
Jij hebt dan een versie 5.0/5.1 of versie 6.
Je versie nummer kan je onderop je router (en doos) vinden.
Verwijderd
70 euro is toch echt wel een fatsoenlijke prijs voor 15mbit, bij kpn betaal je 80 euro voor 12mbit.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:22:
[...]
70 euro komop hey(sneller adsl is nog goedkoper zelfs)
Jaarbasis is dat 840 euro ... Nee.. ik ben happy met m'n huidige en tis nog niet zo dat ik 24/7 leech ....
voor 15mbit wellicht wel, aleen krijg je in de praktijk 14mbit, en mag je pas klagen als je onder de 10mbit zit(volgens die dealersite)
ik haal via mijn wireless wrt54g v2(oudje dus) gewoon hetzelfde als via wired, ca 700 kb/s maxVerwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:19:
Ik heb deze router nog niet zo lang, dus ik neem aan dat deze niet te oud isHet is een Linksys WRT54G
er zijn providers die 20mbit adsl aanbieden voor 30 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:47:
[...]
70 euro is toch echt wel een fatsoenlijke prijs voor 15mbit, bij kpn betaal je 80 euro voor 12mbit.
Verwijderd
Wat is eigenlijk de exacte link van het bovengenoemde stukje leesvoer?sander815 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:44:
mensen die niet de snelheid halen hebben die een sb4200 modem? Ik iig wel, wellicht dat het modem de bottleneck is:
Maar dan is nog altijd de vraag voor zeker 30% die adsl overwegen, is de afstand / koperkwaliteit voldoende?m3gA schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:15:
[...]
er zijn providers die 20mbit adsl aanbieden voor 30 euro.
Dit topic is gesloten.