Toon posts:

@Home snelheidsverhoging deel 2.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Snuffel

Vroem!

Ik heb een Arris modem van @home, en ik zou in principe de 8Mbit moeten halen.
Helaas is niets minder waar, met 4Mbit mag ik mijzelf in de handen knijpen, bij nieuwsgroepen zit ik slechts op 3Mbit.

Meer mensen die dit probleem hebben?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisB schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:46:
[...]

Nee is normaal, krijg deze al jaren hoor.
Welke versie draaien jullie eigenlijk op de 4200E?

*** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
NOSH is overigens die fijne @home firmware, wil dus zeggen No Shell.. Tenminste dat is wat ik er altijd van meegekregen heb.

IK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51

Heeft dus kennelijk niets opgeleverd. nog altijd dezelfde firmware.

Frapant was wel dat 1 minuut nadat ik het modem resette hier in het dorp internet en de COAX zowel digitaal als analoog compleet eruit lagen (rond half drie) drie uur later was het pas weer op orde.

Goed teken? Er wordt gewerkt aan het probleem? Of gewoon stom toeval? Ik weet het niet. Maar we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 08:21
Oke, nu heb ik het gehad met ze. Heb een behoorlijk lange brief gestuurd per email naar de klachtenafdeling, dat ik het totaal oneens ben met de gang van zaken. En er duidelijk bij geschreven dat als ze me weer zouden laten wachten ik andere dingen ga doen.

Wat doen ze, krijg ik een lousy mailtje terug van 3 regels, ja je bent nog in behandeling bij de TD, wacht maar af. Mooi is dat :( Dit wordt denk ik een aangetekende brief richting @home HQ al dan niet een opzegging van het @home abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:56:
Het zwarte modem wilde niet online, heb de helpdesk gebeld, hadden een nieuwe lease aangevraagd of iets dergelijks. 2 uur het modem uit het stopcontact. Moest toch weg dus dat kwam goed uit! Kwam thuis en hoppa! 963 KB/s waar ik eerst net 640 haalde! Heeft het toch zin gehad!

Ik hoop dat anderen ook geluk krijgen. Een truukje wat misschien werkt: Sluit het nieuwe modem aan en bel dat je niet online komt. De eerste lijn gaat er dan gewoon van uit dat je nieuwe klant bent en ze gaan alles nalopen t/m het mac adres. Dat is mijn geluk geweest!
Ik las het topic nog es even door, maar om een nieuwe lease te krijgen hoef je toch niet de helpdesk te bellen?
Ik dacht dat je die al automatisch kreeg na bv de stekker eruit te halen....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 22:34 ]

• FlorisB
  • Laatst online: 22-09 08:21
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:33:
[...]

Ik las het topic nog es even door, maar om een nieuwe lease te krijgen hoef je toch niet de helpdesk te bellen?
Ik dacht dat je die al automatisch kreeg na bv de stekker eruit te halen....
Nee, lease is gekoppeld aan het MAC adres.. Je moet hem echt aanvragen. Al ligt je modem er 2 weken uit, krijg je nog geen nieuwe lease ;)

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:14
Mijn klachtenbrief is vandaag de deur uit gegaan.
Nu maar wachten op een reactie.
Hopen op een langere reactie als 3 regels in een mail.

Verwijderd

FlorisB schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 09:13:
[...]

Nee, lease is gekoppeld aan het MAC adres.. Je moet hem echt aanvragen. Al ligt je modem er 2 weken uit, krijg je nog geen nieuwe lease ;)
Even kijken of ik het allemaal goed begrepen heb....

Wanneer je een nieuw modem hebt, dat zich niet automatisch gaat aanmelden, dan bel je met @home om vervolgens het MAC-adres en het SN door te geven.

Daardoor zou je toch al eem 'lease' moeten krijgen?
Dr vanuitgaande dat je modem dan niet werkt zoals dit bij I-King het geval was, dan vraag/krijg je dus een nieuwe lease?

@JaJoah, enorm bedankt zeg, sorry beetje laat maar ik had je post over het hoofd gezien.

@Snuffel, ik hoop ook zo'n mooi modem te krijgen je gaat me nu toch niet bang maken dat we hier in het noorden niets aan het modem hebben he? ;)
Heb je nog helemaal niet een hogere snelheid gehad met je Arris?

Hoe hoog is je upload eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 10:59 ]

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:32
Hier nog meer mensen uit tilburg (5043/5044) die sinds gisteren geen tv en internet meer hebben?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:52:
[...]
\Wanneer je een nieuw modem hebt, dat zich niet automatisch gaat aanmelden, dan bel je met @home om vervolgens het MAC-adres en het SN door te geven.

Hoe hoog is je upload eigenlijk?
als je een nieuw modem van @home krijgt, zou dat vanzelf moeten gaan, dan worden die gegevens al ingevoerd voor het modem verstuurd wordt(volgens helpdesk).
Haal je er 1 van MP oid, dan moet je zelf bellen. Wat dus blijkbaar niet mag, maar wel gewoon dooe de HD geaccepteerd wordt, wellicht door onwetenmdheid :)

Hier heeft het iig prima gewerkt, eindelijk weer fatsoenlijke speeds, ook savonds

Verwijderd

cvs79 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:26:
Hier nog meer mensen uit tilburg (5043/5044) die sinds gisteren geen tv en internet meer hebben?
Hier 5071 alles ok ^^

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
5056 en 5038 ook geen problemen

Be yourself, no matter what they say ...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hier 5043 ook alles OK.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

heHe eindelijk is m'n snelheid goed.

Na vele telefoontjes en wachtijd bij de superdruk bezette Helpdesk (2e lijns)
Heb ik bij een vriend van me zijn oude motorola modem zwarte geleend en netjes het mac adres en serienummer doorgegeven en nu werkt alles zolas het behoort te zijn. Donw 800-1015KB/sec en up 130Kb/sec.

Weet iemand of ik nu die gemaakte kosten kan verhalen bij hun. daar ze me niet heben kunen helpen..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

sander815 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:39:
[...]

als je een nieuw modem van @home krijgt, zou dat vanzelf moeten gaan, dan worden die gegevens al ingevoerd voor het modem verstuurd wordt(volgens helpdesk).
Haal je er 1 van MP oid, dan moet je zelf bellen. Wat dus blijkbaar niet mag, maar wel gewoon dooe de HD geaccepteerd wordt, wellicht door onwetenmdheid :)

Hier heeft het iig prima gewerkt, eindelijk weer fatsoenlijke speeds, ook savonds
Aha thnx! :)

Maar een lease door @home krijgen door aan te melden is toch eigenlijk hetzelfde als een lease die je normaal gesproken altijd automatisch krijgt?

Dit klinkt misschien een beetje gaar (sorry) maar een lease via @home, tijdens het aanmelden is dat meer een 'hardwarematige' lease?

Zou het zin hebben dat wanneer je net als ik een Motorola modem hebt met snelheidsproblemen, dat je vraagt of ze je opneiuw kunnen aanmelden, om te hopen dat je op die manier qua snelheid dr op vooruitgaat?
Uiteraard heb je dan natuurlijk wel eerst de stekker van het modem eruit gehaald zodat de medewerker hier misschien voor open zou kunnen staan..

Ik gis maar wat raak!

Overigens twijfel ik enorm aan de betrouwbaarheid van speedtest.nl! (dat is daar dan ook einde oefening voor mij).
Met mijn Motorola haal ik snelheden van 750 KB maar wanneer ik daar via Cistron kijk dan mag ik blij zijn dat ik 500 KB´s haal.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 13:05 ]

• cvs79
  • Laatst online: 08:32
Hmm, vreemd. Toevallig de bergeijkstraat???

• sander817

sander817

zoals in dit topic bescreven: een 4200se haalt snelheid niet, de 5100se(zwarte) en arris wel
'Dus of koop er 1, of wacht op @home, wat nog wel even zal duren vrees ik

Verwijderd

Ik weet dat de Motorola en de Arris geschikt zijn. :)

Wat is het laatste versie van het 'Arris CM450' modem dat verkrijgbaar is?

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
cvs79 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:52:
[...]

Hmm, vreemd. Toevallig de bergeijkstraat???
Hier 5044 ook alles okay.
Alleen gisteren ongeveer 15 minuten geen signaal.

Verwijderd

Noax...ligt hier een fijne Arris modem....... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:48:
Noax...ligt hier een fijne Arris modem....... :)
Wow jij hebt em al? :) _/-\o_
Dacht dat je em volgende week zou krijgen...

Geldt dat aanbod nog?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 18:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

Wow jij hebt em al? :) _/-\o_
Dacht dat je em volgende week zou krijgen...

Geldt dat aanbod nog?
yip yip

Verwijderd

Misschien wel zo handig om het via de mail te doen..

*voor elkaar*

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 21:39 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat betalen jullie zoal voor een "marktplaats"/tweedehands modem? Aangezien je voor 35,- een startpakket voor @Home haalt in de winkel.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:17:
Wat betalen jullie zoal voor een "marktplaats"/tweedehands modem? Aangezien je voor 35,- een startpakket voor @Home haalt in de winkel.
maak daar maar 79 euro van...en gratis als je een abbo afneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 15:52

bladebla

<Piéééép>

Ik maak nog gebruik van Essent Twinner voor vaste telefonie aansluiting. Aangegeven dat ik wil overstappen naar @home telefonie en al na twee dagen later gratis een Arris ontvangen.
Komt niet vaak voor dat ik tevreden ben over @home zijn snelheid, hoewel het nu wel op een ander vlak is. :)

Nu maar eens kijken hoe dit modem uitpakt t.o.v. mijn SB4200 die het bij 600kb laat steken.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Net nog even gemeten:

Download 540KB
Upload 125KB
--
Download 396KB
Upload 128KB
---
Download 207KB
Upload 128KB
---
Download 246KB
Upload 128KB

Doe de test altijd 4 keer om te kijken wat er uitkomt.
Dit zijn mijns inziens toch geen acceptabele download snelheden met het 'top' abbo van @home icm een Arris modem? Of misschien komt het omdat ik de handel wireless heb?
Hewel de verbinding naar de router 54Mbps is.....

Schiet mij maar lek, ik kom er niet uit.
Bellen met @home misschien?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:34
Met wireless kun je geen goede test halen. Ik heb zelf ook gedeeltelijk wireless en als ik daar test heb ik heel wisselende resultaten. Dit is ook afhankelijk van het aantal muren waar het signaal doorheen moet etc. Plus dat de router van je draadloos de snelheid ook kan cappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Volgens mij zijn toch echt vanalles aan het testen met de 4200e modems. Ik krijg namelijk de laatste 2-3 dagen dingen in het log te staan die ik er nog nooit eerder heb zien staan (overigens tot op heden zonder merkbaar succes).

Voorbeelden van niet eerder gespotte meldingen zijn:

3-Critical R4.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maint
7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS

Die config file schijnt dus wel gedownload te worden (misschien wordt de nieuwe instelling ook ingesteld) maar er zijn geen merkbare veranderingen. Ook is de firmware versie nog altijd hetzelfde.

En wat betreft de "Received Response..."-melding. Wat zou hiermee bedoeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
Ja ja eindelijk vandaag weer gebeld. Krijg nu een nieuw modem toegezonden gratis. Men gaf wel aan dat het na het weekend zou worden dat ik het modem zou ontvangen.
Afwachten tot de pakketdienst langskomt.

Conclusie had ik zelf al 3 weken eerder verzonnen. Blijkbaar dringt het nu pas bij @home door.
Oja modem vervangen is misschien toch wel de oplossing.
Oude modem moet ik wel retour zenden geen probleem lijkt me zo!

Dus mensen als jullie nog tegen het probleem lopen bellen.
Bij de helpdesk wisten ze al te vertellen ow u heeft een nieuw modem nodig.
Wel raar dat ik zelf moet bellen voordat ze hem toesturen, hadden ze zelf ook al kunnen verzinnen als ik daar een call heb lopen maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 15:52

bladebla

<Piéééép>

Voor wat het waard is:
Ik hoorde vanochtend ook, terwijl ik belde voor activatie van mijn Arris modem, van de helpdeskmedewerker dat de 4200 modems vervangen gaan worden. Conclusie: er komen geen firmware update meer?

[ Voor 3% gewijzigd door bladebla op 25-08-2006 15:27 ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Kan ik dan beter een kabeltje trekken van de PC naar de router ipv wireless?
Router en PC staan geen 10 meter van elkaar, en he enige wat er zussenzit, ben ikzelf...
M.a.w.: ze zien elkaar (bijna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:34
bulletje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:21:
Ja ja eindelijk vandaag weer gebeld. Krijg nu een nieuw modem toegezonden gratis. Men gaf wel aan dat het na het weekend zou worden dat ik het modem zou ontvangen.
Afwachten tot de pakketdienst langskomt.

Conclusie had ik zelf al 3 weken eerder verzonnen. Blijkbaar dringt het nu pas bij @home door.
Oja modem vervangen is misschien toch wel de oplossing.
Oude modem moet ik wel retour zenden geen probleem lijkt me zo!

Dus mensen als jullie nog tegen het probleem lopen bellen.
Bij de helpdesk wisten ze al te vertellen ow u heeft een nieuw modem nodig.
Wel raar dat ik zelf moet bellen voordat ze hem toesturen, hadden ze zelf ook al kunnen verzinnen als ik daar een call heb lopen maarja.
:D

Ik heb vandaag van mijn vriend een zwarte motorola gekregen. Heb de 1e x gebelt met de helpdesk, verteld dat ik een andere modem van mijn vriend had gekregen. Wil die bobo hem niet voor me aansluiten, hij zou me wel door verbinden met de TD.. mooi niet dus. Heb daarna teruggebelt, krijg ik een andere gast aan de telefoon, heb hem verteld dat ik een nieuwe modem toegestuurd heb gekregen, en toen kon mijn modem ineens wél aangemeld worden.

Ik vind niet dat dit netjes wordt opgelost door @home, ik heb ook verschillende keren met ze aan de telefoon gehangen, en het probleem was duidelijk dat het aan de modem ligt. Vervolgens laten ze zelf niets meer weten, en gaan ze er vanuit dat de gebruiker zelf maar weer aan de telefoon gaat hangen.

Overigens heb ik na 2 uur wachten wel eindelijk de snelheidsverhoging :)

[i] Transfered 1 file(s) - Total: 47,7 M byte(s) in 50,77 (969,68 KBps)

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 25-08-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
UPC heeft een paar weken terug ook al aangekondigd om modems om te ruilen voor modernere EuroDOCSIS 2.0 modems om "nog hogere snelheden te kunnen garanderen". Als UPC al modems gaat wisselen, lijkt het me niet vreemd dat er daadwerkelijk iets mis is met die oude docsis 1.0 dingen. Het kan ook zijn dat ze bij @home gewoon alle SB4200e modems cappen op de oude downloadsnelheid omdat er anders zeer waarschijnlijk problemen gaan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 12:35
Heb gisteren gebeld met 0900-0740.....klachtenticket-nummer doorgegeven......ligt bij TD...meer kan ik niet zien.......u kunt het beste mailen met klachten@home.nl.

Afijn ik dus gedaan, waarop ik het volgende antwoord krijg:
"Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Door een softwareprobleem is het mogelijk dat u op dit moment nog niet volledig gebruik kunt maken van de verhoogde downloadsnelheid van Internet Intensief 8000. Door onze technische dienst wordt in samenwerking met onze leverancier gewerkt aan een oplossing. Wij vragen hiervoor uw begrip en geduld.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice"

Men denkt dus nog steeds de problemen te kunnen oplossen met dit modem. Als ik kijk naar de spec's van het modem moet deze de taak ook aankunnen, dus ......
Ik ben zo benieuwd waar de problemen nu door veroorzaakt worden. Dan kan ik zelf ook bepalen of het reeel is dat ze het kunnen oplossen met dit modem.
Iemand enige clou??????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je het vehaal van bulletje leest, die scoorde met 'gemak' een nieuw modem daardoor krijg je het idee dat @home eindelijk wakker wordt.
Helaas ben je afhankelijk van welke medewerker je te pakken krijgt.

Aan de andere kant, medewerkers die je daadwekelijk een modem toesturen zullen ook wel op 1 hand te tellen zijn...

Probeer 'gewoon' net als ik een modem te scoren via marktplaats, dan ben je van dat gezeur van @home af.
Oja, kaap mij niet een Arris modem niet voor de neus weg he! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:00:
Wanneer je het vehaal van bulletje leest, die scoorde met 'gemak' een nieuw modem daardoor krijg je het idee dat @home eindelijk wakker wordt.

Aan de andere kant, medewerkers die je daadwekelijk een modem toesturen zullen ook wel op 1 hand te tellen zijn...

Probeer 'gewoon' net als ik een modem te scoren via marktplaats, dan ben je van dat gezeur van @home af.
Je kunt heel makkelijk een nieuw modem scoren door je utp stekkertje uit je modem te trekken en dan bellen dat je activity lampje niet knippert. Daarna zeg je ook dat je een andere kabel en pc hebt geprobeerd. Het script zorgt er dan voor dat je een modem swap krijgt, omdat je utp poortje dan stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

Je kunt heel makkelijk een nieuw modem scoren door je utp stekkertje uit je modem te trekken en dan bellen dat je activity lampje niet knippert. Daarna zeg je ook dat je een andere kabel en pc hebt geprobeerd. Het script zorgt er dan voor dat je een modem swap krijgt, omdat je utp poortje dan stuk is.
Deze troubleshoot duurt wel lang :p

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de arris modem wel eens aangesloten, dit gaf bij mij echter veel fouten en dat het internet regelmatig weg was.

Ik probeerde toen ook mijn oude zwarte motarola weer aan te kunnen sluiten maar dat wouden ze bij mij toen ook niet meer doen.

Na veel gezeik en gevloek is het natuurlijk wel weer gelukt, voor mij geen arris modem.

Mijn router is een befsr41 van linksys.

momenteel haal ik snelheiden :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Aug 26 2006 om 15:21:33 UTC+0200)

Download : 856.0 KByte/sec
Upload : 117.6 KByte/sec

( internet intensief 8000 )

Ik ben tevreden als ik deze snelheden behoud.

( regio : 9746 BE = Groningen )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 15:23 . Reden: internet verbinding erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Deze troubleshoot duurt wel lang :p
Ik was daar altijd vrij makkelijk in als agent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
Ik ben zelf even bezig geweest met troubleshooting en denk dat ik het probleem gevonden heb.
Via 192.168.100.1 naar mijn modem gegaan. Vervolgens de signal tap gekozen. Hier staat Power Level = -4 dBmV .

Vervolgens gekeken naar de specificatie van het motorola modem:
http://broadband.motorola.com/modem/SB4200E.pdf
Deze meldt bij downstream, operating level range: 43 to 73 dBuV (64QAM), 47 to 77 dBuV (64QAM).
Omgerekent is dit 13 to 43 dBmV (64QAM), 17 to 47 dBmV (64QAM). (sorry tikfoutje)

Daarna het arris modem:
http://www.arrisi.com/pro...elephony_Modem_TM402B.pdf
Deze meldt bij RF downstream, RF input sensitivity level (dBmV) = 256QAM:-13 to 17, 64QAM:-17 to 13.

Kortom -4dBmV van mijn aansluiting is voldoende voor het Arris modem te weinig voor de 4200
Dit is dus harware-matig niet ok en nooit op te lossen met een firmware-update.

Wat zijn de powerlevels bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

electronic-man schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:42:
Ik ben zelf even bezig geweest met troubleshooting en denk dat ik het probleem gevonden heb.
Via 192.168.100.1 naar mijn modem gegaan. Vervolgens de signal tap gekozen. Hier staat Power Level = -4 dBmV .

Deze meldt bij downstream, operating level range: 43 to 73 dBuV (64QAM), 47 to 77 dBuV (64QAM).
Omgerekent is dit 13 to 43 dBuV (64QAM), 17 to 47 dBuV (64QAM).

Daarna het arris modem:
Deze meldt bij RF downstream, RF input sensitivity level (dBmV) = 256QAM:-13 to 17, 64QAM:-17 to 13.

Kortom -4dBmV van mijn aansluiting is voldoende voor het Arris modem te weinig voor de 4200

-6 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Maar volgens mij moet dit zo dicht mogleijk bij 0 zijn en is -12 ook nog goed. -12 was altijd het minimale. Maar het is alweer een jaar geleden dat ik een RF procedure moest inplannen, dus het zakt allemaal een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en dames,

Ook ik had een motorola SB 4200, en hier haalde ik ook maar een snelheid mee van 603.2 kbyte/sec (4826kbps).

Maar naar 3 weken flink doorzeuren en elke dag blijven bellen en klachtenmails sturen naar @home heb ik dan afgelopen woensdag een nieuw Arris modem gekregen.

Dit heb ik geregeld door afgelopen maandag eens flink boos naar het hoofdkantoor van Essent in Groningen te bellen en daar bij de leidinggevende eens flink mijn klacht neer te leggen. En zie, binnen twee dagen heb ik gratis en voor niks een nieuw Arris modem. Het heeft wel nog de gehele donderdag geduurd voordat ik verbinding had, gezien @home weer eens alles verkeerd had staan, maar donderdagavond had ik dan eindelijk de verbinding waar ik best tevreden over ben.

Ik heb de gehele vrijdag elk uur een test laten uitvoeren door speedtest en zie hieronder het gemiddelde resultaat met het hoogste abonnement van @home:

Speedtest

Your current bandwidth reading is:

14.85 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.61 MB/sec. from our servers.

33.6 kbps dial-up
56.6 kbps dial-up
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL
4096 kbps DSL
8064 kbps MAXX DSL
15201.965 kbps YOU

Niet slecht, al zeg ik hetzelf........................

Dus hou moed............................en blijven zeuren en klagen................... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

Ik heb eerder es een ander probleem gehad, toen hebben ze me een 'monteur' gestuurd om mijn modem te checken, daarom zou ik niet durven gokken op de manier die jij hier boven schetst...

Maar thnx in elk geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

-6 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Maar volgens mij moet dit zo dicht mogleijk bij 0 zijn en is -12 ook nog goed. -12 was altijd het minimale. Maar het is alweer een jaar geleden dat ik een RF procedure moest inplannen, dus het zakt allemaal een beetje weg.
Wat voor modem heb je, en wat is je maximum downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

electronic-man schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:17:
[...]

Wat voor modem heb je, en wat is je maximum downloadsnelheid?
sb4200e, maximaal 650 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
electronic-man schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:42:

Omgerekent is dit 13 to 43 dBuV (64QAM), 17 to 47 dBuV (64QAM).

Daarna het arris modem:

http://troublesathome.nl/...=faq&page=hardware#vraag6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 23-09 05:23
Vrijdag mijn @home 8000 verbinding gekregen

incl een arris 450

dag 1: 1020kb/sec down en 150kb/sec up

tevreden zou je zeggen.

dag 2: dieptepunt: 32kb/sec down en 8 kb/sec up

nu weer op 300kb/sec down en 30kb/sec up

Het is nog een proefabbo, maar als die zo door gaat, blijf ik geen klant.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

als je een 4200 modem hebt: koop een andere op MP, of blijf klagen bij @home. Dat is de enige manier om je snelheid te halen atm. Ik vrees dat wachten op een firmware update HEEL lang gaat duren. Bij ij is het iig de oplossing geweest; 11 euro incl verz kosten voor een 5100SE modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een oplossing voor jouw download probleem... ;)

'Je kunt heel makkelijk een nieuw modem scoren door je utp stekkertje uit je modem te trekken en dan bellen dat je activity lampje niet knippert. Daarna zeg je ook dat je een andere kabel en pc hebt geprobeerd. Het script zorgt er dan voor dat je een modem swap krijgt, omdat je utp poortje dan stuk is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 22:31

Klippy

Still Game

Zijn er ook nog mensen met dat witte Thomson modem?
Ik heb een TCM280 sinds een paar jaar, toen hebben ze hier alle COM21 modems in regio Maastricht vervangen.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.primacom.de/images/thomson2.jpg

En wat is jullie snelheid?
Ik kom nog steeds niet boven de 750KB/s uit, meestal rond de 650-700.
Is dat ook een modem probleem? Omdat ik hier steeds van die 4200 modems lees dat ze geen volle snelheid halen vraag ik me dat af. Volgens de specs moet de Thomson deze snelheid aankunnen, maar je weet nooit...

Anders ga ik van de week nog eens bellen, betaal al jaren 47,95, maar dan wil ik wel krijgen waar ik recht op heb natuurlijk :p

En als ze niks kunnen betekenen ga ik toch eens denken over ADSL, maar ik heb alleen KPN lijnen hier. Dus 40 Euro voor Speedlinq 8000/1024 + 7,95 voor Eweka usenet abbo geeft me precies hetzelfde bedrag, dan heb ik veel beter news, maar twijfel over de service van Speedlinq, lastig allemaal :P
Of ik neem een goedkoper abbo via @home, woon hier misschien toch niet zo lang meer en ouders hebben genoeg met het goedkoopste abbo...

Maar als iemand met hetzelfde modem betere snelheden haalt of hetzelfde heeft, graag melden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 28-08-2006 02:51 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:00:

Zo gemakkelijk was het nu ook weer niet.
Dat men eindelijk na 3 weken erachter komt dat het modem niet goed is.
Blijkbaar doet de ene makkelijker als de ander.
Maar bij de helpdesk wisten ze dus al te vertellen dat ik een ander modem nodig had.
Hopen dat het modem vandaag of morgen binnen gaat komen.

(Mijn Power Level is - 4dBmV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00

MyS

Vandaag, na veel zeuren, eindelijk toezegging gekregen voor een nieuwe modem... ze sturen mij een nieuwe motorola (geen 4200e :r) op. Dus ik ben blij! *O* Ze zeiden overigens ook dat de 4200e modems niet geupgrade kunnen/zullen worden... lijkt op een nieuw beleid, dus ik zou zeggen belze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electronic-man
Is er al iemand die een 4200 had en zelf een Arris TM402B (internet + telefonie) heeft gekocht.
En uiteraard @home zo gek gekregen heeft dat ze het TM402B modem registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 16:55
Na weer de zoveelste keer geen raid te kunnen spelen met mijn guild in World of Warcraft, dankzij de uitermate instabiele trage @home verbinding, heb ik alweer gebeld. Nu hebben ze van bovenhand besloten dat iedere Motorola SB4200E gebruiker een nieuw modem krijgt toegestuurd. Echter konden ze zoals gewoonlijk weer niet vertellen hoe lang dat zou gaan duren. Oftewel, we blijven nog wel een hele tijd met dezelfde shit zitten.

Ik heb als voorstel gedaan dat ze dan tijdelijk de maximum snelheden voor mijn abo omlaag schroefden, maar dat kon allemaal niet en dat zou zogenaamd allemaal schriftelijk moeten en 20 euro kosten. Yeah sure. Idioten.

Ik wordt een beetje gek van die schijtdodo's bij @home. Je kunt als klant geen ene kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddedrukker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
Ook ik heb net contact gehad met het athome over het inmiddels beroemde sb4200E modem.Ik was (ben) ook gekoppeld aan het superticket, heb dus net ook gehoord dat de modems geruild gaan worden, maar zoals zovelen als antwoord kregen: WE WETEN NIET WANNEER......bla bla bla. Het enige wat ze wel kunnen is iedere maand 47 euri's afschrijven. Ik had dus ook gevraagd op restitutie van abogeld, maar daar kon meneer dus ook niets aan doen. Nou ik dus wel, als trouw athomelid sinds 2002, ik geef ze nog een week, anders nog maar 1 mail en dan zoeken ze het maar uit.
Wordt vervolgt..................

eddedrukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ik las net dat er een 15000 van @home is
http://www.home.nl/producten/internet/intensief15000/
22 euro duurder dan 8000 maar wel bijna dubbele download snelheid.

op speedtest.nl staat ie nog niet, maar op nuria.nl is hij koploper :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook weer ff gebeld. (Omdat ik na 4 weken nog steeds geen nieuw heb) Zegt hij het volgende:

"De reden dat u nog geen modem heeft gekregen is, omdat wij massaal midden september, begin oktober naar iedereen die dat (Motorola 4200) modem heeft, een nieuwe zullen opsturen. Wij doen dat liever massaal, vandaar......."

Dan nog maar een maandje wachten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:15:
Net ook weer ff gebeld. (Omdat ik na 4 weken nog steeds geen nieuw heb) Zegt hij het volgende:

"De reden dat u nog geen modem heeft gekregen is, omdat wij massaal midden september, begin oktober naar iedereen die dat (Motorola 4200) modem heeft, een nieuwe zullen opsturen. Wij doen dat liever massaal, vandaar......."

Dan nog maar een maandje wachten. :X
dat wachten zou draagelijk zijn, als je ook geld terug zou krijgen,ipv het volle pond te betalen voor een halve verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de site van @home staat dat je gratis VoIP kunt aanvragen als je al internet hebt. Doe je dat (ongeacht of je het nou gebruikt/nummer laat porteren) en je hebt een Motorola 4200 modem (zonder telefoonaansluitingen), dan krijg je toch neem ik aan ook sowiso een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Erik1 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:09:
Op de site van @home staat dat je gratis VoIP kunt aanvragen als je al internet hebt. Doe je dat (ongeacht of je het nou gebruikt/nummer laat porteren) en je hebt een Motorola 4200 modem (zonder telefoonaansluitingen), dan krijg je toch neem ik aan ook sowiso een nieuwe?
Als je @home intensief hebt dan kan je gratis @home telefonie aanvragen (basis pakket) je krijgt dan een Arris modem (welke ik ook heb)

Ohja, je haalt daarmee de max speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifeman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05-2022
Royal schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

Als je @home intensief hebt dan kan je gratis @home telefonie aanvragen (basis pakket) je krijgt dan een Arris modem (welke ik ook heb)

Ohja, je haalt daarmee de max speed :)
Ook ik heb vandaag de Arris modem ontvangen en haal nu ook eindelijk de 8 Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Tja, heb vandaag ook maar telefonie erbij aangevraagd alleen om het Arris modem te krijgen. Dat ik telefonie verder niet ga gebruiken zal mij een zorg zijn. Als ze niet normaal mee willen werken bij @home dan maar op een ietwat slinkse manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

als je telefonie aanvraagt, moet je dan je oude modem terug sturen?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Nee, daarom zijn er ook nog zwarte arris modems te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
Gister mn modem binnengekregen is een Arris.
Contact gehad met helpdesk voor aanmelden van modem.
Download getest op nieuwsgroep en haalde 950kb/s dus is redelijk mag meer zijn maar is beter als de 400-450 kb/s. Alleen met een speedtest geeft hij nog wel laag aan maar die kloppen ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me nu aanmeldt voor telefonie,
hoe lang duurt het dan totdat ik het arris modem krijg?

Als ik de aanmeldprocedure volg dan is de eerste datum die ik
kan kiezen waarop het abbonnement ingaat pas 3 oktober.
En tegen die tijd zijn de modems wel al ingewisseld, dus als ik
het modem pas tegen die tijd krijg dan is de inwisselactie al een stuk
eerder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:36:
Als ik me nu aanmeldt voor telefonie,
hoe lang duurt het dan totdat ik het arris modem krijg?

Als ik de aanmeldprocedure volg dan is de eerste datum die ik
kan kiezen waarop het abbonnement ingaat pas 3 oktober.
En tegen die tijd zijn de modems wel al ingewisseld, dus als ik
het modem pas tegen die tijd krijg dan is de inwisselactie al een stuk
eerder....
Kan binnen een week zijn maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt het modem dus 'direkt' ?
Dus ze wachten niet tot de datum die ze aangeven bij
wanneer het abbonnement moet ingaan? (3 oktober in mijn geval)

Ik zie het al, krijg het binnen 15 werkdagen dus ze wachten niet tot oktober.
Erg handige manier om toch de beloofde snelheid van het intensief abbo
te krijgen als je een 4200 hebt :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

even wat anders, ik kan ineens weer met de volle snelheid downloaden met nieuwsgroepen.
dit was altijd gekapt op 620 kbps.

zetten ze dit af en toe open ofzo?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 23-09 21:33
Mijn internet snelheid is af en toe(de laatste 2 dagen) erg sloom.
Soms valt de internetsnelheid erg naar beneden naar iets van 40kb/s(nieuwsgroepen), maar site's zijn dan ook sloom. Maar soms is het ook normaal(~900kb/s, intensief).
Ik woon in groningen (9745DZ).
Hebben meer mensen dit probleem of ligt het aan mijn router oid?
Speedtest geeeft dit 8)7 :

Download 264.6 KByte/sec (=2117 kbps)
Upload 26.9 KByte/sec (=215 kbps)
Connection 144.0 Conn/min
Ping test Nederland 83.0 ms

Ik heb de zwarte motorola modem, maar is de aris modem echt beter.
En ik heb intensief, is dat bellen dan écht gratis(ook niet na 1 jaar wel betalen oid)?

[ Voor 13% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-08-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik ben nieuw @home abonnee. Heb de zwarte Arris CM450 modem gekregen en aangesloten. Ik heb nu tijdelijk 2 maanden 8mbit, maar haal maar 4mbit. Ik begrijp dus dat de Arris modem de 'betere' modem is?!

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb afgelopen weekend @Home 4mbit abbo aangevraagd en vanavond geinstalleerd (net zoals hierboven) en nu 2 maanden tijdelijk 8mbit dus. Dit haal ik prima gelukkig (Arris modem) :)

(Overgenomen op Wed Aug 30 2006 om 22:05:35 UTC+0200)

Download : 997.0 KByte/sec
Upload : 119.6 KByte/sec

Verbaast me nog, zit hier in Groningen in een ubergaar studentenpand met ubergare bekabeling en dergelijke :) maar het werkt :p

Benieuwd of het zo blijft :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
MUSTIS schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:34:
even wat anders, ik kan ineens weer met de volle snelheid downloaden met nieuwsgroepen.
dit was altijd gekapt op 620 kbps.

zetten ze dit af en toe open ofzo?
je bedoelt van @home nieuwsgroepen zelf, dat dit gekapt is op 620, of wordt dit per poort gekapt, op externe nieuwsgroepen?(eweka,giganews enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thefxr schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

je bedoelt van @home nieuwsgroepen zelf, dat dit gekapt is op 620, of wordt dit per poort gekapt, op externe nieuwsgroepen?(eweka,giganews enzo)
250KB per thread, maximaal 2. aldus @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
the_bash schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:15:
Ik ben nieuw @home abonnee. Heb de zwarte Arris CM450 modem gekregen en aangesloten. Ik heb nu tijdelijk 2 maanden 8mbit, maar haal maar 4mbit. Ik begrijp dus dat de Arris modem de 'betere' modem is?!
ik ben ook nieuw,maar nog niks aangesloten, je zou idd echt 8mbit moeten krijgen, denk dat een telefoontje naar de helpdesk op zijn plaats is!

• nheinemans
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik snap er niks van... Ik werd net gebeld door @home. De beste man vertelde me dat hij een speciale actie voor me had waarbij ik mijn internetsnelheid kon verdubbelen en gratis TV digitaal zou krijgen. Dit kost me niks extra per maand alleen 30 euro eenmalige kosten (hiervoor krijg ik dan ook een digitale TV tuner).

Da's mooi denk ik, ik heb nu 15Mbit dus dan ga ik naar 30Mbit. Dat heb ik 'm ook gezegd en volgens de man van @home zou dat inderdaad zo zijn. Ik kreeg wel de indruk dat hij niks van internet wist en zich erg richtte op dat TV digitaal. Nou zal mij die digitale TV worst wezen, ik kijk toch nauwelijks TV, maar voor niks een dubbele snelheid lijkt me niet gek.

Ik heb dit besteld, dit gesprek werd opgenomen en tijdens het gesprek heb ik nog extra benadrukt dat ik 30Mbit internet verwacht. Ik ben benieuwd of dit ook echt gaat werken.

Gr, Nick

Verwijderd

Topicstarter
:D Ik zou er nog niet zo zeker van zijn iig.. dan ben jij de eerste die met 30MBit loopt bij @home ;)

• nheinemans
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Tja, en anders maar 15Mbit voor de prijs van 8Mbit. Ben net een paar weken geleden overgestapt en dan krijg ik nu een aanbieding dat het ook voor niks had kunnen zijn....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Die actie wat de verdubbeling betreft is dikke onzin.
Typisch een voorbeeld van de slechte communicatie binnen @home.

De actie betreft een decoder die je gewoon erg goedkoop kan krijgen. (dat deel klopt).
En dat weten ze dan leuk op te leuken met de snelheidsverhoging die iedereen heeft gehad (en al heeft plaatsgevonden). Oftewel je internet gaat er echt niet sneller op worde.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 31-08-2006 15:35 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:00

defiant

Moderator General Chat
Surfen met een snelheid van 40 Mbps via @Home

AMSTERDAM - Een breedbandabonnement met een gegarandeerde snelheid van maar liefst 40 Mbps. Consumenten betalen voor dit 'snelste pakket van Nederland' 69,95 euro per maand.

@Home bood inwoners van Boxmeer al een verbinding van maximaal 10 Mbps via de zogenoemde EttH-techniek (Ethernet to the Home). Vanaf september wordt het dienstenpakket uitgebreid met een nog veel snellere variant: 40 Mbps. Ook de uploadsnelheid is met 8 Mbps aanzienlijk. Deze kan zelfs worden verhoogd naar 32Mbps. Hiervoor betaalt de klant vijf euro extra.

Het pakket - Intensief 40.000 genaamd - gaat 69,95 euro per maand kosten en is beschikbaar voor alle inwoners in Boxmeer met een EttH-aansluiting. De snelheid is onafhankelijk van de afstand tot de centrale, zo benadrukt @Home. Dit in tegenstelling tot adsl.

Volgens @Home zijn in de toekomst snelheden van 100 Mbps mogelijk zonder dat hiervoor aanpassingen aan de aansluiting bij mensen thuis nodig zijn.
nu.nl
Vooral de upload snelheid is interessant. De prijs is natuurlijk zeer hoog, maar het geeft hopelijk wel de ontwikkelingen aan de voor toekomst. Vooral met uploadsnelheden kunnen de kabelboeren zich natuurlijk onderscheiden van de adsl aanbieders. Maargoed, eerst maar eens afwachten hoelang @home wacht met het uitrollen van EttH.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb nu 8 mbit en vind dit eerlijk gezegd snel zat. met 40 mbit zal je uitsluitend dvd's en games e.d. down en uploaden.
in een flatje kan je deze verbinding natuurlijk sharen door meerdere bewoners. met 7 man heb je nog steeds 5000kbps/7=714 kbps en betaald iedereen ongeveer 10,- de man.
en natuurlijk zit niet iedereen er tegelijk achter.
thefxr schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

ze worden gekapt op rond de 200kbps. met newsleecher kan ik er 3 bots op zetten, dus rond de 600kbps.
het rare is dat je op bepaalde tijden (dit komt zeer weinig voor) de volle snelheid heb van rond de 970.
net of ze iets open gooien.

ik vraag me af of je met die 40 mbit nog steeds 600 max haalt...

[ Voor 9% gewijzigd door MUSTIS op 31-08-2006 19:06 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• eddedrukker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
Hier een antwoord van een klachtemail over het Motorola sb4200 modem.
Ik heb dus al verschillende malen contact gehad met TD van athome over het motorola modem, hang dus ook aan het superticket over dit probleem, maar volgens mij denken ze dat je dom bent...
Zie hier de mail;............. weer een giller van de bovenste plank

Geachte heer .....,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Internet Intensief 8000 van @Home heeft een maximale downloadsnelheid
van 8000 kilobit per seconde (800 kilobyte per seconde). De maximale
uploadsnelheid is 1200 kilobit per seconde (150 kilobyte) per seconde.
Dit zijn de maximale waardes. Er zijn verschillende factoren van invloed
op de snelheid van uw internetverbinding. Daarom is het niet mogelijk de
maximale snelheid te garanderen.

De snelheid op het internet is afhankelijk van onder andere:

1. Waar staat de informatie op het internet?
Als de informatie die u zoekt niet op het interne netwerk van @Home
staat, dan is de downloadsnelheid ook afhankelijk van de computer waar
deze informatie staat en van de verbinding van deze computer met het
internet. Dit zijn factoren waar wij geen invloed op hebben.

2. Op welk tijdstip wilt u internetten?
Het internet is een "gedeeld" medium. De snelheid van een individuele
gebruiker hangt af van de drukte op het internet op een bepaald moment.
Tussen 16:00 tot 23:00 is de snelheid minder hoog dan buiten deze
spitsuren.

3. Hoe populair is de site die u wilt raadplegen?
Als u op drukke momenten een zeer populaire site wilt bezoeken, dan is
de snelheid lager. U kunt dit vergelijken met een file op de snelweg als
op een bepaald moment veel automobilisten dezelfde bestemming hebben. De
snelheid per automobilist is dan lager dan wanneer de weg vrij zou zijn.
Bovendien is de configuratie en de kwaliteit van de server waarop de
site staat die u bezoekt ook bepalend voor de uiteindelijke snelheid.

4. Filesharingprogramma's
Filesharingprogramma's zoals Kazaa, Morpheus, Grokster en andere p2p
programma's kunnen uw snelheid op het internet negatief beïnvloeden
omdat die de volledige upload bandbreedte in gebruik kunnen nemen. Dat
heeft vervolgens invloed heeft op de downloadsnelheid. Dit zijn factoren
waarop wij geen invloed hebben.

Om de snelheid van uw verbinding te bevorderen kunt u een aantal dingen
proberen:

A. Tijdelijke bestanden, cookies en geschiedenis wissen
Elke keer als u een internetadres bezoekt, worden bestanden opgeslagen
in uw computer in de mappen geschiedenis, tijdelijke internetbestanden
en cookies. Dit kan het surfen vertragen. Zo maakt u deze mappen leeg:
1.Start Internet Explorer en ga naar Extra>Internet opties. Klik op
Geschiedenis wissen en bevestig de vraag door op Ja te klikken.
2.Klik daarna op Instellingen > Bestanden verwijderen. In het veld dat
zich dan opent klikt u tegelijk op CTRL en A, waardoor alles wordt
geselecteerd. Druk vervolgens op de DELETE toets op uw toetsenbord en
bevestig de vraag door op 'Ja' te klikken. Sluit hierna het venster en
klik vervolgens op OK.
3.Klik hierna op Bestanden verwijderen, vink de optie 'alle offline AAN
en klik op OK.

B. Windows Update
Gebruik Windows Update voor de nieuwste updates en veiligheidspatches
voor uw Windows besturingssysteem. Windows Update zorgt dat
veelvoorkomende problemen met Windows worden opgelost. In sommige
gevallen zorgt dit ook voor een snellere/stabielere verbinding. U vindt
Windows Update op http://windowsupdate.microsoft.com/.

C. Speedpatch
U kunt een speedpatch installeren die mogelijk uw snelheid bevordert.
Deze speed-patch downloadt u via http://help.home.nl/. Op deze pagina
typt u het zoekwoord: "patch". Er verschijnt een aantal antwoorden
waaronder "Mijn verbinding is traag wat kan ik er aan doen?". Als u op
deze link klikt, kunt u de desbetreffende patch voor uw
besturingssysteem downloaden.

Let op: Microsoft Windows XP is al geoptimaliseerd voor breedband
internetverbindingen. Het is niet nodig om een patch te Gebruiken op een
computer met Windows XP.

D. Spyware/Virus/Trojan
Een trage snelheid kan te maken hebben met software die ongemerkt
geïnstalleerd is op uw computer. Deze software staat bekend als
Spyware. In het algemeen kan Spyware nuttig zijn voor bijvoorbeeld het
uitwisselen van muziek. Echter, zoals u omschrijft, kan naast deze
nuttige software ook ongewenste software worden geïnstalleerd die
bijhoudt welke websites u bezoekt.

Een laatste mogelijke oorzaak van een trage verbinding is een infectie
met een virus of een trojan.

Meer informatie over Spyware, virussen en trojans, het verwijderen en
voorkomen hiervan, vindt u op http://antivirus.pagina.nl/.

Mocht u toch problemen hebben met uw verbinding dan willen wij u vragen
om te bellen met de Klantenservice voor controle van uw verbinding. U
kunt door ons een speedtest laten uitvoeren. Wij stellen dan samen met u
vast of de oorzaak van het snelheidsprobleem bij @Home ligt of ergens
anders.

Wij willen u vragen vooraf (voor zover mogelijk) de software van @Home
te installeren en de genoemde stappen uitgevoerd te hebben. De
Klantenservice is telefonisch bereikbaar via nummer 0900 - 0740 (lokaal
tarief) op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op
zaterdag en zondag van 10.00 tot 18.00 uur. Of stuur een e-mail naar:
support@home.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: ..............

Ik heb de naam van de betreffende man maar effe verwijderd, hij weet miscchien niet beter.....
Wat een zooitje ongeregeld daar bij athome, zou willen dat er bij ons adsl2 was, had hij gelijk mijn abo kunnen beeindigen..

eddedrukker

Verwijderd

Defiant schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:33:
[...]

nu.nl
Vooral de upload snelheid is interessant. De prijs is natuurlijk zeer hoog, maar het geeft hopelijk wel de ontwikkelingen aan de voor toekomst. Vooral met uploadsnelheden kunnen de kabelboeren zich natuurlijk onderscheiden van de adsl aanbieders. Maargoed, eerst maar eens afwachten hoelang @home wacht met het uitrollen van EttH.
Nu kost :

Internet Intensief 15.000 ook € 69.95, en bovenstaande ook. Blijven dus die 2 prijzen gelijk of wordt er een pakket geschrapt ??

Als Intensief 8000 met prijs naar beneden gaat vind ik het wel okay.

( alleen regio : boxmeer, maar dat zal binnenkort wel veel meer zijn )

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Ik weet niet helemaal waar @Home qua abonnementen mee bezig is. Ik heb hier een niet altijd stabiele verbinding (8000 abo) en ondertussen komt @Home vrolijk met een 15000 abo en nu zelfs een 40000 abo. Kijkend naar de prijzen (50% meer betalen levert een 5 keer hogere snelheid op) staat dat totaal niet in verhouding. Wat wil @Home? Dat iedereen op een 40000 abo overstapt? Levert dat niet nog meer problemen op (dat beloofde maximumsnelheden nooit gehaald worden)? Doe eerst eens wat aan de service en prijssetting van bestaande abo's voordat je maar blijft uitbreiden ...

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

40Mbit is niet overal beschikbaar, het is ook een hele andere techniek.
Lijkt me niet dat iedereen dit "zo" even kan bestellen. Nu althans nog niet, dus ik zou het nog niet als volwaardig product beschouwen om in vergelijkingen mee te nemen.

Daarnaast, 70 euro voor 8 Mbit UPstream? Ik vind dat zelf (nog) een belachelijk lage prijs voor een consumentenlijntje. Bij UPC haal je voor 60 euro slechts 2 Mbit up...

[ Voor 1% gewijzigd door ShadyNetworker op 31-08-2006 23:40 . Reden: duidelijkere verwoording ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyGenius schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:18:
Ik heb afgelopen weekend @Home 4mbit abbo aangevraagd en vanavond geinstalleerd (net zoals hierboven) en nu 2 maanden tijdelijk 8mbit dus. Dit haal ik prima gelukkig (Arris modem) :)

(Overgenomen op Wed Aug 30 2006 om 22:05:35 UTC+0200)

Download : 997.0 KByte/sec
Upload : 119.6 KByte/sec

Verbaast me nog, zit hier in Groningen in een ubergaar studentenpand met ubergare bekabeling en dergelijke :) maar het werkt :p

Benieuwd of het zo blijft :)
Stoer zeg, ik hoop voor je dat dit zo blijft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD!

Ik heb 3 dagen geleden de 'truck' van het aanvragen van telefonie geprobeerd.
En joepie! 3 dagen later dus het Arris modem binnen. Aansluiten, half uurtje
wachten en voila, de maximale snelheid!!

En toen zette ik mijn laptop aan....capt de asus router de wireless verbinding naar 4000....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:03:
GVD!

Ik heb 3 dagen geleden de 'truck' van het aanvragen van telefonie geprobeerd.
En joepie! 3 dagen later dus het Arris modem binnen. Aansluiten, half uurtje
wachten en voila, de maximale snelheid!!

En toen zette ik mijn laptop aan....capt de asus router de wireless verbinding naar 4000....
Dat eigenlijk wel raar. :P Wat voorn router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus WL500g

Heb al links en rechts op wat fora het probleem gepost,
nieuwe firmware geinstalleerd, settings gewijzigd,
andere wireless netwerkkaarten gebprobeerd,
het helpt allemaal niets. En ik was zoooo blij verdorie!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:34:
Ik heb een Asus WL500g

Heb al links en rechts op wat fora het probleem gepost,
nieuwe firmware geinstalleerd, settings gewijzigd,
andere wireless netwerkkaarten gebprobeerd,
het helpt allemaal niets. En ik was zoooo blij verdorie!
Hmm heb je ook de custom firmware van "Oleg" geprobeerd? Deze werkt over het algemeen beter dan de standaard Asus firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga es beginnen aan Deeltje 3 :P

Beetje vroeg.. maar deeltje 3 :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF1987 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:59:
[...]

Hmm heb je ook de custom firmware van "Oleg" geprobeerd? Deze werkt over het algemeen beter dan de standaard Asus firmware. :)
De laatste versie van Oleg staat erop ja, maar dat helpt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23-09 01:18
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.