Toon posts:

@Home snelheidsverhoging deel 2.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.701 views sinds 30-01-2008

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Wel raar dit probleem.
Volgens de specs van Motorola moet dit modem VER boven de 8Mbit kunnen komen....dan is het toch geen probleem aan het modem ?

It's always DNS...

Verwijderd

ShadyNetworker schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:17:
Wel raar dit probleem.
Volgens de specs van Motorola moet dit modem VER boven de 8Mbit kunnen komen....dan is het toch geen probleem aan het modem ?
Misschien niet aan het modem, maar wel aan het config dat erin zit...@home lijkt het niet te kunnen fixen. Een ander modem was in mijn geval(en vele andere) duidelijk de oplossing.

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

MyS

net maar weer aan de telefoon gehangen... ze zeggen dat ze alle klachten gebundelt hebben en dat er binnen een week (zal wel een maand worden) een oplossing komt en dat iedereen die zijn klacht meldt hier een brief/mail over gestuurd krijgt. Ik geloof er weinig van en denk dat ik morgen maar eens in de stad ga kijken voor een nieuwe modem...

Verwijderd

Het lijkt wel alsof ze elke keer met een nieuwe zogenaamde oplossing komen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Unknown_Bitch schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:10:
net maar weer aan de telefoon gehangen... ze zeggen dat ze alle klachten gebundelt hebben en dat er binnen een week (zal wel een maand worden) een oplossing komt en dat iedereen die zijn klacht meldt hier een brief/mail over gestuurd krijgt. Ik geloof er weinig van en denk dat ik morgen maar eens in de stad ga kijken voor een nieuwe modem...
dus mensen die geen klacht indienen, krijgen gewoon niks begrijp ik hieruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

MyS

daar komt het wel op neer ja, iig niet in eerste instantie. Beetje rare policy daar bij @home... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het zeker, zo heb ik hier een buurman die totaal niets afweet van een snelheidsverhoging.
Hij zou wat dat betreft gewoon genoegen nemen met zijn 'oude' lage snelheid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kaal kun je eigenlijk dat Arris modem kopen?

In het pakket zitten een: modem, manual, installatie-cdtje, 2 kabels waaronder een Utp-kabel, stekker, bevestigingspannel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een modem gekocht op marktplaats, Arris. Maar ze doen nog erg lastig om dat gewoon effe om te zetten en waarschijnlijk heb ik het voor niets gekocht :(. Ik bel dadelijk om een uur of 2 en dan hoop ik dat de TD wat behulpzamer is.
Waarschijnlijk komt dit doordat ik al eerder gebeld heb en er misschien nog wat in mijn notes stond. Baal er wel van. Probeer je eens iets krijg je zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bel je niet gewoon niet nog een keer, je krijgt neem ik aan dan vast wel een andere medewerker aan de lijn.
Maar wat een stelletje rukkers zeg! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:50
Ik weet niet hoeveel vraag er naar die modem was maar misschien had je beter eerst kunnen bellen met de vraag of het wel mogelijk is.

[ Voor 1% gewijzigd door Ascathon op 18-08-2006 13:53 . Reden: niet erbij ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic valt te lezen dat dat normaal gesproken geen probleem moet zijn, daarbij komt ook nog, dat wij de kas van @home spekken!
M.a.w een beetje service is imo niet meer dan normaal, kun je die niet verlenen als @home medewerker zoek dan een andere baan!

Wat was je in totaal kwijt voor dat modem, I-King ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
@Ascathon:
Ik heb gebeld of dit mogelijk was en daar werd bevestigend op geantwoord. Maar het blijkt dat er iets in mijn notes staat waardoor dit door de TD behandeld moet worden. Daar heb ik gisteren anderhalf uur op gewacht maar toen moest ik weg. Probeer het zometeen nog eens.

@Noax:
15 euro. Valt nog wel mee, zal er geen financiele klap aan overhouden mochten ze het dadelijk niet willen maar ik hoop dat ze niet zo belachelijk lastig gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie prijs zeg! :)
Succes zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:02:
@Ascathon:
Ik heb gebeld of dit mogelijk was en daar werd bevestigend op geantwoord. Maar het blijkt dat er iets in mijn notes staat waardoor dit door de TD behandeld moet worden. Daar heb ik gisteren anderhalf uur op gewacht maar toen moest ik weg. Probeer het zometeen nog eens.

@Noax:
15 euro. Valt nog wel mee, zal er geen financiele klap aan overhouden mochten ze het dadelijk niet willen maar ik hoop dat ze niet zo belachelijk lastig gaan doen.
Ik snap niet waarom ze dit niet doen. Zolang het modem hetzelfde is wat @home uitgeeft aan de klanten is het geen probleem. Het modem wat je van @home krijgt is toch een koopmodem, als je besluit een andere te kopen die technisch hetzelfde is..... Het stelt niets voor om even in CAPS het modem te wijzigen. Type veranderen uit een pulldown menu en MAC adres invoeren. S/N is niet eens vereist voor een goede werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

defiant

Moderator General Chat
Ik weet niet of dit een mogelijke oplossing is, maar mischien heeft iemand er ervaring mee. Je kan bij @home telefonie uitproberen voor 2 maand, je krijgt dan automatisch een Arris modem toegestuurt, het zou best kunnen dat als je telefonie binnen 2 maand opzegt, @home je het modem laat houden. (of je zend gewoon je sb4200e terug ipv de Arris }))

Als je nog op vakantie gaat of even zonder internet kan, kan je ook je abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen, het schijnt dat @home nog steeds niet controleert of je al klant geweest bent bij het weggeven van het installatiepakket.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het bovenste idd wel een optie, maar dat houdt wel in dat je je oude manual (en doos) nog wel in een goede staat moet zijn. (bij mij is dat niet meer het geval, helaas, die staat helemaal volgeschreven)

:)

Dat onderste lijkt me makkelijker, al kan ik echt niet meer zonder internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Hij heeft mijn mac adres ingevoert! De medewerkers van de eerste 'ronde' zijn er wantrouwig. Gewoon vertellen dat je vanmorgen geen zin had om te wachten en verder stellen ze geen vragen. TD'er heeft mij vriendelijk te woord gestaan, gelijk bevestigend geantwoord en het mac adres ingevoerd! Nu een half uurtje wachten volgens hem voordat de update van het mac adres doorgevoerd wordt!

Weet iemand of het oude modem dan gekickt wordt? Of blijft dat ook gewoon een tijdje werken nog?

Wat zijn trouwens de signaal lampjes van dat zwarte modem? Bij dat witte had je een opeenvolgende serie knipper en branden lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Unknown_Bitch schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:10:
Ik heb vorige week een klacht ingediend (ging over iets anders trouwens) en ik kreeg een brief terug dat de gemiddelde behandelperiode 6! weken is aangezien ze flink achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:53:
Hij heeft mijn mac adres ingevoert! De medewerkers van de eerste 'ronde' zijn er wantrouwig. Gewoon vertellen dat je vanmorgen geen zin had om te wachten en verder stellen ze geen vragen. TD'er heeft mij vriendelijk te woord gestaan, gelijk bevestigend geantwoord en het mac adres ingevoerd! Nu een half uurtje wachten volgens hem voordat de update van het mac adres doorgevoerd wordt!

Weet iemand of het oude modem dan gekickt wordt? Of blijft dat ook gewoon een tijdje werken nog?

Wat zijn trouwens de signaal lampjes van dat zwarte modem? Bij dat witte had je een opeenvolgende serie knipper en branden lampjes.
Ik snap een paar dingen niet...

1) Waarom zijn die medewerkers v/d eerste 'ronde' erg wantrouwig, je doet toch niets wat niet door de beugel kan...?

2) Waarom vertellen dat je geen zin had om te wachten?

Tof trouwens dat je nu weer wat verder bent, ik ben benieuwd! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
I-King schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:53:
http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag5
Daar een uitleg over de verschillende modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King, nog steeds in afwachting van je nieuwe snelheid?
Dr is iemand in dit topic die de juiste snelheid pas de volgende dag had, misschien verklaart dat wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het zwarte modem wilde niet online, heb de helpdesk gebeld, hadden een nieuwe lease aangevraagd of iets dergelijks. 2 uur het modem uit het stopcontact. Moest toch weg dus dat kwam goed uit! Kwam thuis en hoppa! 963 KB/s waar ik eerst net 640 haalde! Heeft het toch zin gehad!

Ik hoop dat anderen ook geluk krijgen. Een truukje wat misschien werkt: Sluit het nieuwe modem aan en bel dat je niet online komt. De eerste lijn gaat er dan gewoon van uit dat je nieuwe klant bent en ze gaan alles nalopen t/m het mac adres. Dat is mijn geluk geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:56:
Het zwarte modem wilde niet online, heb de helpdesk gebeld, hadden een nieuwe lease aangevraagd of iets dergelijks. 2 uur het modem uit het stopcontact. Moest toch weg dus dat kwam goed uit! Kwam thuis en hoppa! 963 KB/s waar ik eerst net 640 haalde! Heeft het toch zin gehad!

Ik hoop dat anderen ook geluk krijgen. Een truukje wat misschien werkt: Sluit het nieuwe modem aan en bel dat je niet online komt. De eerste lijn gaat er dan gewoon van uit dat je nieuwe klant bent en ze gaan alles nalopen t/m het mac adres. Dat is mijn geluk geweest!
Tof dat je zo'n geweldige snelheid hebt!

Maar als ze dan vragen of je een nieuwe klant bent, wat doe je dan?
Kunnen ze dat niet nazoeken in hun systeem?

Hoe gaat dat eigenlijk precies in z'n werk, zij moeten jou alle adressen geven?

Ik heb namelijk ook een Arris modem op de kop kunnen tikken, die moet nog door de verkoper verstuurd worden, maar dat komt vast wel goed.
Met een beetje geluk heb ik em dan begin van volgende week, dus ik wil wel een beetje voorbereid zijn m.b.t . wat ik moet zeggen/vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen een verzendbevestiging van mijn nieuwe modem ontvangen. Ik kwam net thuis en er lag een bericht van Selectvracht dat ze twee pakketjes probeerden langs te brengen van...jawel....Essent. Ze komen helaas weer als ik op vakantie ben, maar het ziet er nu wel heel sterk naar uit dat ik wel een nieuw modem toegezonden heb gekregen.......nu nog de "nieuwe snelheid"....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik zou gewoon zeggen dat je een nieuw modem hebt gekregen en dat je van @Home zelf zou moeten bellen om het MAC-adres door te geven van je modem. Dus inpluggen en klaar. Ik heb gezegd dat ik het modem gekocht had maar daar was de eerste ronde het niet mee eens.
Sowieso eerst ervoor zorgen dat je bijna zeker kunt zijn dat ze je ook willen helpen voordat je de postcode geeft anders komt dat in je aantekeningen te staan. Maar het allerbeste is gewoon zeggen tegen de eerste ronde dat je verbinding met de TD verbroken werd en of je aub doorverbonden kunt worden. Dan kun je daar direct je verhaal kwijt bij mensen die er verstand van hebben en er ook geen probleem van maken om je modem te wisselen.

Probeer eerst een scenario uit te typen ofzo en dan loop je dat eens na. In ieder geval niet opgeven! Ik was pas na de 4e keer (wel eerste keer bij TD) geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg & tips! :)

Dus, eerst modem aansluiten dan @home bellen, zeggen bij de 1e ronde dat de verbinding met de TD werd verbroken (hehehe). Met een beetje geluk gooien ze me dan gewoon weer in de wachtrij.
De TD vertel ik dat ik een nieuw modem heb gekregen, die lui krijgen vervolgens dus mijn nieuw MAC-adres.

Kan het niet zijn dat ze op een bepaalde manier dr achter komen dat dit modem nooit direct van @home is gekomen?
Omdat het van iemand anders is geweest, of zou @home ook wel eens gebruikte modems leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Naomikim,

Wat heb jij eigenlijk gezegd tegen de helpdesk van @home om je Arris draaiende te krijgen zodat ze je probleemloos hebben geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:45:
@Naomikim,

Wat heb jij eigenlijk gezegd tegen de helpdesk van @home om je Arris draaiende te krijgen zodat ze je probleemloos hebben geholpen?
Ik heb gezegd dat ik een nieuwe modem heb ontvangen en die wil laten aanmelden.. was binnen 3 minuutjes gepiept, daarna wel ff 2uurtjes wachten voordat ie werkte ...:) eitje dus..(gewoon de domme gebruiker uithangen)

p.s... niet naar de TD doorverbinden.. de 1e lijn kan de modem voor je aamelden....niet moeilijk doen als het makkelijk kan :P ..ging perfect bij mij op deze manier.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je uitleg!

Nu toch een andere vraag, ik heb een ticket..

Ik kreeg v/d helpdesk de tip om een week lang mijn internetconnectie te testen, nou dat heb ik gedaan, maar tot op heden uiteraard geen verbetering.
Dit nadat ik geklaagd had dat mijn internetsnelheid maar 640 KB is.

Met die info zou ze een log gaan aanmaken en mij een ticket geven.

Nu zou ik eigenlijk weer @home moeten bellen en zeggen dat het er de afgelopen week niet op vooruit is gegaan.
Wat kan ik dan met dat ticket?

Moet ik eerst gebruik maken van dat ticket of gelijk maar de 'domme' gebruiker gaan uithangen en dat ticket maar laten zitten?

Zoals je merkt de 'domme' gebruiker uithangen is voor mij niet echt een probleem. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:20:
Ik heb vanmorgen een verzendbevestiging van mijn nieuwe modem ontvangen. Ik kwam net thuis en er lag een bericht van Selectvracht dat ze twee pakketjes probeerden langs te brengen van...jawel....Essent. Ze komen helaas weer als ik op vakantie ben, maar het ziet er nu wel heel sterk naar uit dat ik wel een nieuw modem toegezonden heb gekregen.......nu nog de "nieuwe snelheid"....!
krijg jij een nieuw modem nav een klacht/ticket or whatever die je bij @home ingedient hebt ivm de lage snelheid van de 4200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Firmware die ze hebben gegeven vandaag werkt wel goed. :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik vind het toch eigenlijk van den zotte dat mensen zelf 2e hands modems of nieuwe installatiepaketten moeten gaan aanschaffen om te profiteren van de snelheidsverhogingen. De kosten en verantwoordelijkheid daarvoor liggen toch voor 100% bij @home. Ik kan ook niet geloven dat @home zelf niet heeft getest met de sb4200e, dus het lijkt me dat ze zeer zeker wel bewust waren van de issue's.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defiant schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:59:
Ik vind het toch eigenlijk van den zotte dat mensen zelf 2e hands modems of nieuwe installatiepaketten moeten gaan aanschaffen om te profiteren van de snelheidsverhogingen. De kosten en verantwoordelijkheid daarvoor liggen toch voor 100% bij @home. Ik kan ook niet geloven dat @home zelf niet heeft getest met de sb4200e, dus het lijkt me dat ze zeer zeker wel bewust waren van de issue's.
Om het dan helemaal compleet te maken....

@home heeft zelfs moeite wanneer je een nieuw modem er tussen wil gaan hangen, wat is dat voor crap?
Daardoor bespaar ik ze van een klacht door het zelf op te lossen en investeer nog in 1 van hun producten.
Wanneer je die producten niet mag gebruiken, waarom kun je het dan kopen in een daarvoor bestemde zaak?

@Henri06522,

Volgens @home moet je nu rekening houden met een paar weken (stuk of 6).
Maar tegen die tijd is er alvast weer een andere datum geprikt. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

tsja, wat doe je eraan, helemaal niks
Ik krijg morgen ook een 5100SE binnen, hopelijk doen ze niet te moeilijk

Ik verwacht van @home iig geen oplossing binnen nu en een paar maaden, @home kennende...belachelijk, maar zo is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga jij het aanpakken om je nieuw modem er tussen te krijgen? (hoe ga je die helpdeskmedewerkers inpalmen) Voorbeelden in dit topic genoeg! :)
Ik wens je er in elk geval succes mee, laat het anders even weten hoe het gegaan is.

Ben erg nieuwsgierig! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:20:
En wanneer had je het modem toegezegd gekregen van de helpdesk? (Toch hopelijk niet 6 weken geleden he ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Damandan op 19-08-2006 01:42 . Reden: was de eigenlijke vraag vergeten (tis laat he) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:32:
Hoe ga jij het aanpakken om je nieuw modem er tussen te krijgen? (hoe ga je die helpdeskmedewerkers inpalmen) Voorbeelden in dit topic genoeg! :)
Ik wens je er in elk geval succes mee, laat het anders even weten hoe het gegaan is.

Ben erg nieuwsgierig! :)
eerste keer maar gewoon dom doen dat ik een nieuw modem heb gekregen
als da niet lukt, nog maar een paar keer, en eoa andere smoes gebruiken bij de volgende helpdeskmedewerker

[ Voor 10% gewijzigd door sander817 op 19-08-2006 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel opviel is dat je bijvoorbeeld van een ftp server rechtstreeks download naar je pc ik gemiddeld nu 700 kb/s haal, maar simuleer ik een ftpserver op me eigen machine (dus met Serv-U) oid
en fxp dan van een server naar mijn Serv-u dan haal ik 1600kb/s......ik heb het zelf niet meer kunnen testen met de 4200 of dan wel de speeds goed waren, dus misschien een idee voor de mensen met een 4200 om eens een ftp server op te zetten, en daaro heen te ftpen vanaf een snelle ftp server...ben best nieuwschierig of de snelheid dan nogsteeds brak is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damandan schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:40:
[...]

En wanneer had je het modem toegezegd gekregen van de helpdesk? (Toch hopelijk niet 6 weken geleden he ;))
Nee, ben wel vier weken aan het zeuren geweest.............Ik heb afgelopen woensdag pas het modem toegezegd gekregen.

Ze hebben echter twee pakketjes toegestuurd. Ben dus erg benieuwd wat daar allemaal inzit. Misschien wel in de ene een modem en in de andere een dikke doos bonbons om te zeggen dat het hen spijt.............. :P

Of zouden ze mijn 5 jaar oude motorola nogteruggezonden willen hebben????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:43:
[...]

Ik vrees van wel :N

edit:
Ik ga zometeen ook nog eens bellen met de 1e en vooral 2e lijns.. Heb nu ook lang genoeg gewacht.. ze zouden het nu gefixt moeten hebben volgens de 2e lijns die ik 2 weken geleden gesproken heb..
Ga eventjes kijken of ik ook een ander modem kan loskrijgen..

[ Voor 39% gewijzigd door FlorisB op 19-08-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik snap niet goed wat nu de problemen zijn met de SB4200E. @home gebruikt nu een oude firmware (ik heb iig niet de meest recente) en DOCSIS 1.0, terwijl (euro)DOCSIS 1.1 beschikbaar is via een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:43:
[...]

Nee, ben wel vier weken aan het zeuren geweest.............Ik heb afgelopen woensdag pas het modem toegezegd gekregen.

Ze hebben echter twee pakketjes toegestuurd. Ben dus erg benieuwd wat daar allemaal inzit. Misschien wel in de ene een modem en in de andere een dikke doos bonbons om te zeggen dat het hen spijt.............. :P

Ze willen zeker weten je oude modem terug.

en als iemand hier een ander modem op de kop kan tikken, en deze (ik voer ze zonder problemen in, werkt het niet mag je terug bellen. Kosten voor jezelf. Moet je maar niet de Slimme domme gebruiker spelen)
de mac/sns worden genoteerd bij het verkopen van het modem, als er een monteur moet worden uitgerukt controleerd deze het soms..

Als deze niet overeen komen... kosten voor de klant uiteraard. Dus veel success met je nieuwe oude modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

edit die zinnen eens, beetje wartaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

.

[ Voor 100% gewijzigd door sander817 op 19-08-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killion schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

en als iemand hier een ander modem op de kop kan tikken, en deze (ik voer ze zonder problemen in, werkt het niet mag je terug bellen. Kosten voor jezelf. Moet je maar niet de Slimme domme gebruiker spelen)
de mac/sns worden genoteerd bij het verkopen van het modem, als er een monteur moet worden uitgerukt controleerd deze het soms..

Als deze niet overeen komen... kosten voor de klant uiteraard. Dus veel success met je nieuwe oude modem.
@Killion....

Mijn modem is een modem dat door @home is toegezonden. Ik neem aan dat jouw reactie voor iemand anders bedoeld was.......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killion schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

Ja gozer, wat schrijf je nu, we begrijpen dr hier totaal niets van.
Werk je bij @home ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Sowieso lijkt het me heel erg sterk dat @home oude sb4200e's terug wil, als je voorbij je proefperiode bent wordt het modem je eigendom bij een jaarcontract. Als je bijvoorbeeld @home telefonie neemt en de Arris modem krijgt, dan hoef je ook niet je oude modem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt want ik kon van iemand het Arris modem overnemen die was overgestapt naar een compleet @home pakket (inclusief) telefonie.
Hoe lang is dat Arris modem eigenlijk al in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 02:04:
[...]

Ja gozer, wat schrijf je nu, we begrijpen dr hier totaal niets van.
Werk je bij @home ofzo?
naja ik begrijp zijn post wel. Er was vroeger een manier om via "iemand" anders serial nummer blabla te masken enzo ff iets te gaan doen wat niet mag. Idd hebben al die modempjes een Serienummer gebonden aan de user waaraan die toegezonden is / verkocht i.e, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Nu online
Ik heb net weer gebeld met de TD van @home

Hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon gekregen die me wist te vertellen dat ze helaas niets voor me kon doen..
Ze kon geen nieuw modem opsturen omdat dat wordt nagekeken vanaf bovenaf.. En als ik zou zeggen dat t modem kapot zou zijn, zou ik alsnog een rekening krijgen achteraf..

Wat ze me wel wist te vertellen is dat er geen firmware-upgrade komt.. Alle 4200e's gaan vervangen worden door @home.. Ze wist niet binnen hoeveel tijd enzo..

Ik verwacht er eigenlijk niet te veel van.. Zal wel weer eind september worden.. Misschien toch eens een serieuze brief schrijven dat ik al die tijd op de snelheid van Internet Regelmatig heb gehangen en dat ik graag een tegemoetkoming zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je uitleg,lizm!

Ik wist trouwens niet eens dat je @home ook op zondag kon bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Arris modem hebt die geactiveerd moet worden zeg je tegen een 1e lijns medewerker dat je al meerdere malen een nieuwe modem is beloofd, en dat je deze nooit hebt gekregen (wat waarschijnlijk ook zo is). Omdat je het wachten zat bent, heb je van een kennis (oud @home klant) een Arris modem gekocht. Deze moet uiteraard op jou naam gezet worden. tijdens het doorgeven van beide serienummers en macadressen maak je een grap over het feit dat je zelf "hun" probleem hebt opgelost door een ander modem te kopen.
Dan inderdaad 2 uur de stekker uit je modem en je hebt de nieuwe snelheid.

Zo is het mij in één keer gelukt, lukt het niet, gewoon steeds opnieuw bellen tot dat je een aardige medewerker aan de lijnt hebt. Je moet je niet laten doorverbinden met de TD, tegen de tijd dat je aan de beurd bent kun je wel 10 1e lijns medewerkers proberen. Ik weet uit ervaring dat als je kwaad wordt je niets voor elkaar krijgt.

Het is echt een zeer slechte zaak dat @home je niet verder helpt met het activeren, het kost hun niets behalve een zeurende klant. Ook is het niet normaal dat elke medewerker een ander verhaal heeft. Maar dit kan ook in je voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je tip, lekker bruikbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Bij mij werden ze om die tip juist niet behulpzaam. De medewerker ging het een en ander navragen en dan mocht het niet. Het beste is gewoon zeggen dat je een nieuw modem hebt gekregen. Je zegt er gewoon niet bij of het van @home is, of van iemand anders, dat kijken ze toch niet na. Dan zeg je gewoon dat hij het niet doet en dan vragen ze naar het mac adres.

Of je zegt gewoon dat je het gekregen hebt en dan je dan moest bellen om het mac adres te veranderen. Zo is het mij gelukt bij de TD (heb me direct laten doorverbinden).

Maar ik denk dat het gewoon aan de persoon ligt. Probeer zo rond 2 uur te bellen, dan is de wisseling van de wacht geweest en zijn ze ook nog lekker fris aan het werk waardoor ze wellicht wat behulpzamer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Heb vanmorgen WEER gebeld met de helpdesk en kreeg nu ineens te horen dat ik geen nieuw modem krijg. De 2de lijns TD medewerker wist mij te vertellen dat er voor alle surfboard 4200e gebruikers een oplossing komt, dan wel via een firmware update (wat ze nu aan het testen zijn, modem kan blijkbaar 36MB/s aan) dan wel via een 'nieuw type modem' (exacte woordkeuze van medewerker). Tot die tijd moeten internet intensief abbonees maar geduld hebben. Op mijn vraag of er eventueel restitutie voor deze groep te behalen valt van @home kreeg ik als antwoord dat je dat altijd kunt proberen aan te vragen. (Zullen ze dus, @home kennende, wel niet aan beginnen.)

Oh, en BTW, als er een oplossing bekend was kreeg iedereen met een SB4200e een mailtje hierover. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een volgende beller krijgt te horen dat hij over 2 weken een nieuw modem krijgt, zo heeft elke helpdeskmedewerker een ander verhaal, wat een beleid. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
  • Laatst online: 23-09 08:14
Net contact gehad met de TD ze werken aan een oplossing maar ik kon ook een nieuw modem krijgen maar wel voor €40,00. Beetje vreemde zaak. Als ze nu gewoon iedereen een nieuw modem toesturen hebben ze het ook minder druk bij de helpdesk.

Iedereen die deze storing heeft wordt aan een superticket gehangen aldus de TD.
Ze zijn bezig om het voor iedereen te kunnen oplossen maar hoelang het gaat duren weten ze niet.

Ik kon wel een klachten brief sturen met vanaf welke datum ik het probleem had maar denk niet dat dat veel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook gebeld, daar werd mij verteld dat ze waarschijnlijk a.s. woensdag met een oplossing komen voor de 4200(E) gebruikers.
In welke vorm dat kon zijn wist de helpdeskmedewerker niet, wat ik eruit begreep kon dat softwarematig of een nieuw modem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
Dus iedereen krijgt weer wat anders te horen pff schiet niet op dus daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, op de 1 of andere manier geloof ik deze man wel, want hij zat zo'n beetje op te lezen wat hij hij in een soort van 'prive mail' had gekregen...
Na woensdag bel ik ze weer, ik blijf ze stalken!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Go! NOAX Go! ;)

ff serieus, ik vind dit langzamerhand echt niet meer kunnen. Testen doe je VOOR dat je iets nieuws invoerd en voordat je de klant informeerd over nieuwe snelheden. Dit doe je niet nadat het al te laat is. En als je het dan al zo laat pas merkt, handel het dan netjes met de klant af. Stuur een e-mail met uitleg over het probleem en geef feedback aan de klant. Dit scheelt een hoop gezeur bij de helpdesk, zodat deze medewerkers misschien ergens anders ingezet kunnen worden zodat het probleem ook sneller opgelost is. En zorg tevens voor een nette afhandeling, want zoals het nu gaat betaalt een internet intensief abbonee meer dan een internet regelmatig abbonee terwijl hij effectief ongeveer dezelfde snelheden haalt. Belachelijk! Geef dan op zn minst een soort tegoed uit. Of schrijf 10 euro minder af tijdens de maandelijkse inningen. Maar nee, daar begint @home niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

zo, ook net gebeld met de mededeling dat ik een ander modem heb ontvangen, maar dat dat zich niet aanmelde. Geen vragen over waar het modem vandaan kwam(MP), alleen MAC doorgegeven, en klaar. Nu nog hopen dat ie online komt over een paar uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damandan, ik krijg gelukkig 1 dezer dagen toch een ander modem (via marktplaats), mocht dat niet werken dan zijn ze nog niet klaar met me.
Overigens op hetgeen wat jij schrijft... AMEN!

Succes Sander, klasse om te horen dat het zonder moeite ging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Helaas komen ze er nog mee weg ook.
Ik zit al ruim een maand met dit soort snelheden

Download : 32.2 KByte/sec
Upload : 22.4 KByte/sec
Connection : 397.0 Conn/min

En af en toe roep ik weer eens dat ik het gehad heb met athome etc etc....maaja,ik zit er nog steeds bij. 8)7
Eigenlijk zou je met een grote groep de publiciteit op moeten zoeken,maar het valt niet mee om zoiets in beweging te zetten...Troubles@home is ook niet meer zo aktief.

Dus modderen we maar weer door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelofelijk wat balen voor je zeg, jij zou echt $$$ terug moeten hebben!

Jouw snelheid is er nog niet door Sander? Dat duurt dan nog best wel lang.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

jawel hoor, volle snelheid nu :)

De helpdeskmedewerker zei ook nog iets idtv dat er de afgelopen paar weken veel mensen belden bij wie een nieuw modem niet online kwam. Hij snapte niet dat de mac adressen nog niet ingegeven waren voordat de modems verstuurd werden ;....

Hoe zou dat toch komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol! :)

Hoelang heb je uiteindelijk moeten wachten voordat je online kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

de gebruikelijke 2 uur, heb er maar 3 van gemaakt. Daarna DHCP refresh, nieuw IP, en 1 Mb/s nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat die DHCP refresh in z'n werk of regelt @home dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nee, op mijn router...ik had eerst nog mijn oude ip, en een dl snelheid van ca 1 mbit, en ik had de telefoon al weer in mijn handen om te bellen. Eerst maar een mijn wrt restarten, en dat werkte, ca 930 kb/s in newsleecher, wel via WLAN; de wrt zal de max snelheid wel niet kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je uitleg, met een beetje geluk heb ik morgen mijn nieuwe router! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
als ik het allemaal zo lees, dan komt @home het contract niet na, je betaalt voor een bepaalde snelheid,@home kan deze niet leveren omdat een bepaald type modem er niet voor geschikt is, dat is niet de schuld van de klant of teveel wijkverbruik!
in mijn ogen zou @home korting moeten geven op het abogeld,totdat het probleem van de modem is opgelost.
zoals er al eerder was gezegd,@home had het zelf eerst moeten testen,voordat ze een snelheidsverhoging doorvoeren. je kunt je klanten niet als testers laten fungeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals ik het onvoorstelbaar blijf vinden, dat men zo moeilijk doet dat je het probleem zelf wilt oplossen, door er een ander modem tussen te gooien. Rare mensen, daar bij @home! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi dat jij je nieuwe speeds hebt sander...nu jij nog Noax :P Zijn we allemaal weer blij straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Naomikim!

Ik hoop dat wanneer ik morgen de modem binnen krijg het allemaal net zo soepeltjes gaat verlopen als het bij de rest hier is gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
@Odessa

Tja, dat zijn idd wel erg trieste snelheden. Dan heb ik het nog goed ;)
Bij mij varieert de snelheid nu tussen de 500-600KB/s. Maar dat is ook pas weer sinds vandaag. Heb afgelopen weken rond de 400-425KB/s gezeten. De upload is echter wel de gehele tijd (voor zover ik heb kunnen zien) in orde geweest. Dus eigenlijk is bij mij effectief de snelheidsverhoging er gewoon nog niet doorheen zo lijkt het wel. Desalniettemin hoop ik op een snelle afhandeling van dit probleem voor iedereen die het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds mijn oude snelheid ongeveer 600 KB/s. Heb ze hierover al enkele keren
gebeld maar steeds andere antwoorden waren steeds anders.
Heb al vanaf 24 Juli af geklaagd en 1 maand later zijn ze nog steeds bezig met het onderzoeken
lijkt mijn toch dat 'n probleem binnen 'n bepaalde tijd verholpen moet zijn tenminste in 1 week.
Zelfs 1 keer vergeten om bij een referentienummer wat ik had gekregen goed aan te melden in hun klachtensysteem.
Heb nu weer 'n nieuwe gehad met daaran 'n ticket gekoppeld. Ze zouden me uiterlijk woensdag
23 Augustus terugbellen nou daar geloof ik dus niks van.
Dus maar weer fftjes afwachten anders stuur ik wel 'n E-mailtje naar support@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je @home belt met de mededeling dat je een nieuw modem hebt en deze wilt laten aanmelden, vragen ze je dan ook om je postcode?
Krijg je ook direct te horen v/d medewerker dat je het andere moet opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:14:
Wat nieuws over EttHome...Vanaf vandaag ben ik abo. Eerste 2 maanden gratis testen (doe ik al 1.5 jaar) en daarna 47.95 voor Intensief wat ook meteen duurste/snelste is, dat is 10 Mbit down (wordt 16 als het goed is) en 2Mbit Up. Snelheden die ik nu haal:

[afbeelding]

Verder hebben ze een functie waarbij je voor 4,95 p/maand je upload 4x kan versnellen, als ik deze functie aanzet (je kan elke maand aan of uit zetten) haal ik ~ 700 KB upload:
code:
1
Transferred 1 file totaling 32,00 MB in 51,02 seconds (648,7 KB/s)

Snelheden die ze beloven haal ik dus niet maar ik mag niet klagen, voor 53 euro krijg je bij geen enkele ISP upload van ~ 700 KB :)
@home is 8Mbit down..... niet 10

/edit: Zie nu pas dat het een bericht van 28 juni is....zal vast wel op geantwoord zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 07:09:
Wanneer je @home belt met de mededeling dat je een nieuw modem hebt en deze wilt laten aanmelden, vragen ze je dan ook om je postcode?
Krijg je ook direct te horen v/d medewerker dat je het andere moet opsturen?
Ze vragen naar je postcode, om je gegevens erbij te halen, en nee ze vragen niet om het terug sturen van de andere modem... Gewoon zeggen: goedesmorgens, heb een nieuwe modem ontvangen en die wil ik graag even aanmelden..Waarop hun antwoorden: dat kan, wat is u postcode+huisnummer...daarna vragen ze om het serienummer+mac adres op te lezen, en klaar ben je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx Naomikim! :)

Dan hoop ik maar dat ze niet kunnen aflezen dat het modem (serienummer) van iemand anders is geweest.
Aan de andere kant, het is Sander ook gelukt! :)
Waar kun je dat MAC adres vandaan halen? (waar valt dat te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:06

Yucko

One clown to rule them all !

Staat volgens mij middels een stikker op je modem ergens vermeldt.

En anders ga je naar de info pagina van je modem :)

[ Voor 46% gewijzigd door Yucko op 22-08-2006 08:38 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

sticker aan de onderzijde, bij de 5100se die ik had

Bij mij stelde ze geen vraag, alleen welr type modem het precies was. Er hoefde niks terug, alleen vond hij het dus vreemd dat de MAC adressen niet ingevoerd werden, voordat het modem verstuurd werd. Scheelt de klant bellen, en de helddesk werk. Ik zei maar "vind ik niet erg, belangrijker is dat ik kan internetten" ;)
Maar het werkt dus prima hier, atm haal ik gewoon 1mb/s constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net onderstaand mailtje op een boze email die ik hun een tijdje geleden heb gestuurd.

Geachte heer/mevrouw ******

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Het spijt ons te moeten vernemen dat u van mening bent niet goed geholpen te zijn. Dit is uiteraard nooit de bedoeling geweest. @Home is altijd bezig de dienstverlening af te stemmen op de wensen en eisen van haar klanten. Wij zullen dan ook zeker uw reactie meenemen hieromtrent.

Gezien de omstandigheden sturen wij u een nieuw modem. Deze zal over enkele dagen worden afgeleverd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Dus Noax als je nog een modem nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! :)

Voor hoeveel van deze rakkers ($$) gaat jouw modem verhuizen? ;)
Geen idee wat voor brief jij hebt gestuurd maar daar lust ik ook wel een copy van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:23:
Wow! :)

Voor hoeveel van deze rakkers ($$) gaat jouw modem verhuizen? ;)
Geen idee wat voor brief jij hebt gestuurd maar daar lust ik ook wel een copy van!
Och die mag je wel for free hebben...je woont ook in groningen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow das wel erg aardig van je! :) (woon idd in Groningen)
Uiteraard, geef ik je dr wat voor, want voor niets gaat de zon op!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 16:55
Nu dat ik weer eens 7 kB/s downloadsnelheid haal, heb ik de @home helpdesk gebeld om te vragen hoe het nu staat met het Motorola SB4200E probleem. Ik heb semi goed nieuws. @home heeft EINDELIJK een beslissing gedaan.

Iedereen die belt met snelheidsproblemen met zo'n modem, daarvan wordt het modem een tijdje in de gaten gehouden door de technische dienst. Daarnaast bekijken ze een aantal gegevens van het modem en de wijkcentrale. Afhankelijk daarvan beslist men of je modem een firmware update krijgt of dat je een nieuw modem krijgt. Dus na ongeveer een week heb je of geen performance problemen meer of krijg je te horen dat je een nieuw modem krijgt.

Dus iedereen, bel je suf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik had een mailtje gestuurd met het probleem en ik kreeg dit als antwoord:
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

geachte heer tax,

Wij zien in onze administratie dat uw melding nog in behandeling is bij
onze Technische Dienst. Op dit moment worden diverse SB4200 modems in
ons laboratorium uitvoerig getest. Wij vragen hiervoor uw begrip en
geduld.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonix666 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:23:
Nu dat ik weer eens 7 kB/s downloadsnelheid haal, heb ik de @home helpdesk gebeld om te vragen hoe het nu staat met het Motorola SB4200E probleem. Ik heb semi goed nieuws. @home heeft EINDELIJK een beslissing gedaan.

Iedereen die belt met snelheidsproblemen met zo'n modem, daarvan wordt het modem een tijdje in de gaten gehouden door de technische dienst. Daarnaast bekijken ze een aantal gegevens van het modem en de wijkcentrale. Afhankelijk daarvan beslist men of je modem een firmware update krijgt of dat je een nieuw modem krijgt. Dus na ongeveer een week heb je of geen performance problemen meer of krijg je te horen dat je een nieuw modem krijgt.

Dus iedereen, bel je suf! ;)
Dan kunnen ze dus nogal wat 'modems' in de gaten gaan houden, hebben ze daar wel tijd voor?
@home zit puur tijd te rekken, waar is die zogenaamde 'ticket' dan voor, wat een bullshit.

Mijn downloadsnelheid is al ruk sinds de verhoging, waarom moeten die lui het dan nog es een week testen...? Alsof ik zelf niet weet hoe een dergelijke test uit te voeren.

Natuurlijk geldt ook hiervoor, een andere beller krijgt weer iets anders te horen.

Zo dat was niet echt een positieve reactie van me he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een modem heb wat voorheen van casema is geweest zou dat ook moeten werken met @home of moet je daar een modem voor hebben dat voorheen ook van @home is geweest?

bvd luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:40:
[...]

Dan kunnen ze dus nogal wat 'modems' in de gaten gaan houden, hebben ze daar wel tijd voor?
@home zit puur tijd te rekken, waar is die zogenaamde 'ticket' dan voor, wat een bullshit.

Mijn downloadsnelheid is al ruk sinds de verhoging, waarom moeten die lui het dan nog es een week testen...? Alsof ik zelf niet weet hoe een dergelijke test uit te voeren.

Natuurlijk geldt ook hiervoor, een andere beller krijgt weer iets anders te horen.

Zo dat was niet echt een positieve reactie van me he? ;)
Ik weet ook niet precies wat ze gaan doen, maar het is in ieder geval al meer dan, er komt MISSCHIEN een software update alleen weten we niet wanneer. Wat ik begreep is dat afhankelijk van of je wijkcentrale een oud of nieuw type is, kan een firmware update van je modem het probleem oplossen. Anders wordt het een nieuw modem. Laten we hopen dat ze zich nu aan hun afspraak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaven mij vorige week een 'ticket' met de mededeling dat ik een week mijn snelheid in de gaten moest houden, wanneer mijn snelheid vervolgens dan niet verbeterd zou zijn, dan moest ik @home terugbellen en zeggen dat ik een ticket heb.

Ik heb ze gisteren gebeld en verteld dat mijn snelheid dr niet beter op is geworden, nou ik ben dr niets mee opgeschoten.
@home houdt zijn klanten aan het lijntje, met een beetje geluk heb ik straks een Arris modem, zodat ik voorlopig v/d smoesje van @home af ben.
Mocht het me op de 1 of andere manier niet lukken (lijkt me sterk) dan is het exit @home! :)

Laat @home die firmware update gewoon voor iedereen invoeren, wat een gewets daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:37:
Ze gaven mij vorige week een 'ticket' met de mededeling dat ik een week mijn snelheid in de gaten moest houden, wanneer mijn snelheid vervolgens dan niet verbeterd zou zijn, dan moest ik @home terugbellen en zeggen dat ik een ticket heb.

Ik heb ze gisteren gebeld en verteld dat mijn snelheid dr niet beter op is geworden, nou ik ben dr niets mee opgeschoten.
@home houdt zijn klanten aan het lijntje, met een beetje geluk heb ik straks een Arris modem, zodat ik voorlopig v/d smoesje van @home af ben.
Mocht het me op de 1 of andere manier niet lukken (lijkt me sterk) dan is het exit @home! :)

Laat @home die firmware update gewoon voor iedereen invoeren, wat een gewets daar.
Het is nu dus anders. Nu geven ze het door aan de technische dienst. Die bekijkt dan of voor jou een firmware update afdoende is. Zo niet, dan krijg je een nieuw modem. Blijkbaar is de firmware update namelijk niet voldoende afhankelijk van allerlei andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd, ik wacht de posts hier rustig af! :)

Eigenlijk had ik nog wel iets te melden :) maar het is me teveel schrijfwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
Vanmorgen is er in ieder geval wel iets met het modem gedaan vanuit @home. Kwam namelijk in een overvol log deze entry tegen:
************ 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS

Dit zag ik normaal nooit, misschien de firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletje
Zou kunnen ja. Hier heb ik nog niks gezien in mijn log.
Net wederom gebeld maar wederom we zijn er meebezig en daar laten ze het bij.
Schiet niet echt op daar. Straks gaat de klachtenbrief de deur uit met de vraag voor teruggaaf van het abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Nu online
Damandan schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:19:
Vanmorgen is er in ieder geval wel iets met het modem gedaan vanuit @home. Kwam namelijk in een overvol log deze entry tegen:
************ 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS

Dit zag ik normaal nooit, misschien de firmware update?
Nee is normaal, krijg deze al jaren hoor.
Welke versie draaien jullie eigenlijk op de 4200E?

*** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
NOSH is overigens die fijne @home firmware, wil dus zeggen No Shell.. Tenminste dat is wat ik er altijd van meegekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
FlorisB schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:46:
Welke versie draaien jullie eigenlijk op de 4200E?

*** BOOTING *** SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
NOSH is overigens die fijne @home firmware, wil dus zeggen No Shell.. Tenminste dat is wat ik er altijd van meegekregen heb.
Software Version: SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
Ik in ieder geval dezelfde.

code:
1
2
3
4
060823120032 7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down  
060823120032 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed  
060823120032 3-Critical R4.0 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maint  
060823120032 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired

Dit is de reden waarom hij vanmiddag er bij mij uit ging.

[ Voor 30% gewijzigd door Ascathon op 23-08-2006 16:13 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.