Het grote Fonero-topic

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk waren ze bij jullie gewoon op. ;)

Hier heb ik een fototje van mijn AP:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/10aac7e10a7b7b10942861bc3bb0e1eb/thumb.jpg
(totaalbeeld - KLIKBAAR)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/911c095bf76187ad08160aa76a59817e/thumb.jpg
(ophangbeugel gemaakt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Ik dacht even dat ik daar een externe antenne zag, maar het is dus een ophangbeugel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve week geleden betaald en vanmiddag ontvangen, inmiddels draait ie en lijkt het allemaal goed te werken. Heb met een paar hacktools mijn eigen net werk proberen te benaderen maar dat ging gewoon goed. De router staat achter mijn firewall thuis en heeft dus de zelfde restricties van buitenaf. Zit je op wireless op de fon router dan zit je in een andere IP range en kun je niets op het netwerk.

Ben ik zo blond of begrijp ik gewoon alle discussies niet die in deze thread gevoerd worden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:47:
Anderhalve week geleden betaald en vanmiddag ontvangen, inmiddels draait ie en lijkt het allemaal goed te werken. Heb met een paar hacktools mijn eigen net werk proberen te benaderen maar dat ging gewoon goed. De router staat achter mijn firewall thuis en heeft dus de zelfde restricties van buitenaf. Zit je op wireless op de fon router dan zit je in een andere IP range en kun je niets op het netwerk.

Ben ik zo blond of begrijp ik gewoon alle discussies niet die in deze thread gevoerd worden.
Heb je ook geprobeerd de iprange en het subnet te veranderen toen je met die hacktools speelde?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Ja dat heb ik maar ik kwam er niet bij.

Op zich niet raar want als je dat kunt veranderen dan kun je alles in de router veranderen en heeft Linksys een heel ander probleem namelijk dat hun routers zo lek als een mandje zijn, en dat zijn ze echt niet

Verwijderd

Nou nog even wachten tot mijn pigtaile geleverd is, en dan kan ik aan de slag met mijn nieuwe antenne. Ik ga een meting doen vooraf en achteraf, kijken wat het verschil is. Ik hoop dat hij het doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb er inmiddels ook een actief, ik ga morgen wel kloten met de alternatieve dd-wrt firmware =]. Ik vind de huidige instelmogelijkheden te beknopt ik kan er niet mee uit de voeten en het feit dat ik niet via wireless op mijn privé netwerk kan is ook hoogstens irritant.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

Hm, als ik in m'n nieuwe woning zit ga ik ook maar eens een FON AP bestellen. Paar vraagjes:

1) Kan die FON sticker die op de router zit er af zonder dat je alteveel stickerresten overhoud?
2) Moet je je huisnummer nou vermelden op de kaart of niet?
3) Mocht je 'm na een jaar 'voor jezelf' gebruiken (dus niet verplicht FON meer)?
4) Via Paypal kost-ie €17,40 totaal dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
1) Makkelijk eraf te trekken.
2) Ja dat moet. Maar wat verwacht je. Mensen die je huis instormen om je FON router te jatten?
3) Na een jaar is hij inderdaad van jou
4) Ik heb inderdaad die 17.40 betaald. Dt wordt van je credit card afgetrokken die aan je paypal verbonden is. Of van je tegoed wat in je paypal account is na overstorten van een NL bank. Je kan dus 17.40 overmaken en dat ding bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 02:04

aex351

I am the one

Yapser schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:08:
Hm, als ik in m'n nieuwe woning zit ga ik ook maar eens een FON AP bestellen. Paar vraagjes:

1) Kan die FON sticker die op de router zit er af zonder dat je alteveel stickerresten overhoud?
2) Moet je je huisnummer nou vermelden op de kaart of niet?
3) Mocht je 'm na een jaar 'voor jezelf' gebruiken (dus niet verplicht FON meer)?
4) Via Paypal kost-ie €17,40 totaal dus? :)
Waarom zou je nou weer die fon sticker eraf willen halen. En het is ook logisch dat je complete adres op het internet word gezet anders kunnen andere foneros jouw hotspot niet vinden he. En klopt het niet dat na 1 jaar de router van jou is. Router is van dag 1 van jou alleen omdat je die router hebt gekocht via fon en dus ook met fon zijn voorwaarde instemt moet je ten alle tijden die router online proberen te houden voor fon.

Overigens mag je volgens de voorwaarde ook niet andere firmware erop gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 26-08-2006 02:16 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zonder huisnummer is de regio op een volledig postcode (dus met letters) betrekkelijk klein op de meeste locaties ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

bjck schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:41:
Zonder huisnummer is de regio op een volledig postcode (dus met letters) betrekkelijk klein op de meeste locaties ;)
Het is maar wat je klein noemt gezien zelfs een enkele postcode een redelijke gebiedt kan betreffen. En ik zie mensen niet een complete woonwijk afzoeken voor die ene fonero waarna ze toch via signaalsterkte kunnen achterhalen waar de betreffende persoon woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Heb ook zojuist de fon router besteld, voor 17,40 een wrt54g is geen geld :P

weet iemand toevallig ook of zo'n apparaat werkt met fon:
http://accessories.skype....cc19061cf:4550&sku=SPH101

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Hmz, ik denk dat ik dit ook maar eens ga doen. Ik heb zelf van een bedrijfje een hoge mast op mijn dak staan met een omnhi antenne erop, deze straalt ongeveer 1500 meter ver. In neem aan dat ik deze router moet aansluiten op mijn bestaande ADSL modem? Of is dit apparaat al voorzien van een modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Binnetie schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:59:
Of is dit apparaat al voorzien van een modem?
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Het antwoord is dus 'nee'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:31:
Ik heb er inmiddels ook een actief, ik ga morgen wel kloten met de alternatieve dd-wrt firmware =]. Ik vind de huidige instelmogelijkheden te beknopt ik kan er niet mee uit de voeten en het feit dat ik niet via wireless op mijn privé netwerk kan is ook hoogstens irritant.
Sorry, hier kan ik echt boos om worden. De router is van FON, je mag hem NIET flashen met andere firmware. Of je moet de FON loginpagina weer terugbouwen zodat "dat" gedeelte blijft werken. Anders zal de effectivieit van het FON netwerk nooit zo groot worden, en dan steken ze er allemaal geld in omdat mensen zo graag een routertje willen voor weinig geld.

Als iemand hier zo lief is z'n firmware te flashen zonder ChilliSpot icm FON login, dan mag die persoon van mij de stront in zakken. FON probeert een mooie firmware neer te zetten, echter kost het nogal wat tijd. Ook zijn ze druk bezig met eigen hardware (router bv). Je kan met de standaard FON firmware zonder enig probleem aanpassingen maken via de console, echter niet webbased. Je kan perfect de Chillispot instellingen zo maken dat je 2 SSID's uitzend, dit met de standaard FON firmware.

Ik snap niet dat mensen het lef hebben om er andere firmware in te flashen, het apparaat is niet van jou (zie overeenkomst waar je accoord mee bent gegaan bij aanmelden/bestellen router).

Dan daarbij is FON bezig om icm de nieuwe firmware een up2date kaart te verzorgen. Is je router niet online dan verdwijnt hij van de kaart. En sta je 30 dagen niet op de kaart dan brengen ze 40€ in rekening (op het moment werkt de kaart niet geweldig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:25:
[...]

Sorry, hier kan ik echt boos om worden. De router is van FON, je mag hem NIET flashen met andere firmware. Of je moet de FON loginpagina weer terugbouwen zodat "dat" gedeelte blijft werken. Anders zal de effectivieit van het FON netwerk nooit zo groot worden, en dan steken ze er allemaal geld in omdat mensen zo graag een routertje willen voor weinig geld.

Als iemand hier zo lief is z'n firmware te flashen zonder ChilliSpot icm FON login, dan mag die persoon van mij de stront in zakken. FON probeert een mooie firmware neer te zetten, echter kost het nogal wat tijd. Ook zijn ze druk bezig met eigen hardware (router bv). Je kan met de standaard FON firmware zonder enig probleem aanpassingen maken via de console, echter niet webbased. Je kan perfect de Chillispot instellingen zo maken dat je 2 SSID's uitzend, dit met de standaard FON firmware.

Ik snap niet dat mensen het lef hebben om er andere firmware in te flashen, het apparaat is niet van jou (zie overeenkomst waar je accoord mee bent gegaan bij aanmelden/bestellen router).

Dan daarbij is FON bezig om icm de nieuwe firmware een up2date kaart te verzorgen. Is je router niet online dan verdwijnt hij van de kaart. En sta je 30 dagen niet op de kaart dan brengen ze 40€ in rekening (op het moment werkt de kaart niet geweldig).
Meneer KingOfDos, ik houd mij over het algemeen niet bezig met illegale zaken wel met zaken binnen het grijze gebied =], ik weet dat ik de router een jaar icm fon login moet behouden en ik ben dan ook van plan mij daar netjes aan te houden en vooralsnog kan ik me niet heugen waar ik heb aangegeven dat ik mijn router ga flashen zonder chilispot alleen dat ik ddwrt firmware ga gebruiken omdat dat een van de meest voorkomende mogelijkheden is (v 23 icm chilispot).

Ik ben me op dit moment alleen nog maar aan het oriënteren naar welke firmwares ik kan gebruiken om de custom loginpage te voorschijn te toveren en vooralsnog blijft het bij oriënteren.

http://boards.fon.com/vie...=1471&highlight=agreement
http://boards.fon.com/vie...=1558&highlight=agreement
http://boards.fon.com/vie...=1188&highlight=agreement

Maar dat gaat het punt voorbij, ik heb nergens gezegd dat ik de router wil draaien zonder Chilispot en wat ik probeer aan te duiden is dat KingOfDos zich opwindt om een aanname die hij deed en dat het nergens voor nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Alternativ op 29-08-2006 14:08 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nee het is niet 1 jaar, het is voor altijd. Lees de voorwaarden maar goed. De router zoals je die gekregen hebt werkt zoals FON het beloofd had.

[ Voor 32% gewijzigd door aex351 op 29-08-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:53:
Nee het is niet 1 jaar, het is voor altijd. Lees de voorwaarden maar goed. De router zoals je die gekregen hebt werkt zoals FON het beloofd had.
Klopt. Dus hier behoor je niet zelf in te gaan flashen. Of je dat nou wil doen of niet. Dit is geen grijs gebied, maar gewoon zwart.

Een pinpas is ook van de bank. Je paspoort van de staat. Een FON router van FON. Ik mag geen aanpassingen doen aan mijn bankpas en paspoort, en ook niet aan mijn FON router.

Je mag een GSM ook niet flashen, en er ook niet vragen op GoT. Ook al is het product van jou. Je hebt in de overeenkomst met een provider gezorgd dat je een gratis telefoon krijgt, deze mag je ook niet flashen omdat ze dan niet zeker zijn van de winst die ze er mee maken. Dit geld net zo goed voor een FON router.
alleen dat ik ddwrt firmware ga gebruiken omdat dat een van de meest voorkomende mogelijkheden is
En dan? Wat geeft de DDWRT voor meer opties dan jij kan maken met de console van je FON router? Zover ik weet kan je gewoon alles via de console doen, echter niet via de webpagina. Nouja is dat zo erg? Er staan voldoende tut's op de FON boards mbt het juist instellen van je FON router (ook icm Chillispot + meerdere SSID's met de standaard FON firmware).

Deze router is bedoeld om de community te voorzien van 1 duidelijk systeem. Je mag dus niet je loginpagina aanpassen (dat kan trouwens niet, gezien je enkel geredirect word naar de FON site, en dus niets op de lokale router staat qua login). Laat het systeem zoals het is, dat geeft het meeste duidelijkheid aan de gebruikers van het netwerk.

/me heeft zijn FON router staan voor anderen, gewoon standaard firmware.
Ik heb al tijden een eigen AP (Asus WL500g Deluxe) staan, dus ik hoef niets raars in te stellen op de FON router (behalve op de firewall die tussen FON en mijn thuisnetwerk hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:17:
Er staan voldoende tut's op de FON boards mbt het juist instellen van je FON router (ook icm Chillispot + meerdere SSID's met de standaard FON firmware).
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:17:
En dan? Wat geeft de DDWRT voor meer opties dan jij kan maken met de console van je FON router?
- Remote management
- WOL ondersteuning
- Static DHCP
- TX en RX signaal opschroeven
- Speedbooster (108mbit/s) activeren
- etc ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kruipt in een hoekje. :+

Het is inderdaat gebaseerd op DDWRT, dus ik heb niets gezecht, zie ook dit topic.

Verder lees ik hier en daar weer wat andere geluiden, dat in de Linksys helemaal geen dual SSID komt, enkel in de nieuwe FON routers. Als dit zo is dan vind ik dat "erg jammer" voor de mensen met een Linksys AP.

Opzich kan ik me ook wel iets indenken dat mensen de router voorzien van andere firmware, het is echter tegen de regels. Ik ben niet het persoon om je te stoppen, en kan enkel hopen dat de mensen die hem flashen, het "login systeem" functioneel laten (met juiste RADIUS server / loginpagina). Dit om onduidelijkheden voor buitenstaanders te voorkomen. Je hebt een FON router zodat je ook bij andere FONero's kan verbinden, sta dan toe dat ze dat ook bij jou kunnen, via de "zelfde" methode (loginpagina).

Ik snap dat FON eigen routers laat maken, dit om te zorgen dat niemand de router kan flashen met eigen firmware. >:)

Maargoed, het project is nog in Beta stadium, dus opzich mogen we niet klagen.
WOL is te bouwen dmv een php pagina, je kan met PHP perfect een WOL packet versturen. Static DHCP is vast wel te regelen via de console (ik ben niet zo'n linux kenner, dus weet 123 niet waar). De rest is vast wel te regelen dmv wat zoek/hackwerk in de default firmware.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

FON laat eigen routers maken omdat het goedkoper is, niet vanwege de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand het al opgevallen was, maar ik zie nou op mijn router pagina (via FON.com) het volgende staan:
How much Wi-Fi do you want to share?

Indicate the amount of bandwidth you are sharing with the FON Community
Alleen de knop doet niets. -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 22:14 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Nu doet de knop het wel :)

je kan kiezen tussen 0.5, 0.768, 1.0, 2.0, 4.0 Mbit en onbeperkt.

zijn er hier mensen die succesvol een firmware in een linksys hebben geladen met een dual ssid? Ik wil wel mijn verbinding delen, maar wil ook dat alleen ikke binnen mijn eigen netwerk kan komen.

Van klussen krijg je grijze haren

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

AirX

Tweak Guru

aex351 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:00:
FON laat eigen routers maken omdat het goedkoper is, niet vanwege de firmware.
Maar het feit blijft dat je er meerdere SSID's mee in kunt stellen en het hoort ook nog feilloos te werken ;).

Er zijn trouwens al weer (firmware) wijzingen doorgevoerd! Je kunt nu je max bandwidth instellen @ de FON portal en je kunt nu een complete Inloggeschiedenis van je Hotspot zien (wie wanneer ingelogd is geweest) en je eigen loginportal kun je meer aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door AirX op 31-08-2006 20:01 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fenrir schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:45:
Nu doet de knop het wel :)

je kan kiezen tussen 0.5, 0.768, 1.0, 2.0, 4.0 Mbit en onbeperkt.

zijn er hier mensen die succesvol een firmware in een linksys hebben geladen met een dual ssid? Ik wil wel mijn verbinding delen, maar wil ook dat alleen ikke binnen mijn eigen netwerk kan komen.
Ik gebruik gewoon mijn eigen router (bridged) voor het tweede ssid.

/▌

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

een van de redenen dat ik fonero member ben geworden is dat ik nog geen wireless thuis had (had ook eerst geen laptop).

Verwijderd

Ik sta nog steeds niet weer op de kaart... Hebben jullie daar ook problemen mee?

Heb mijn router ingesteld @ 1mbit...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 21:48 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:48:
Heb mijn router ingesteld @ 1mbit...
Hoe heb je dat gedaan?

/▌

• AirX

AirX

Tweak Guru

Je moet op FOn.com inloggen en dan naar "configure my router" gaan. Daar kun je het instellen.

Nog even over het niet zien van je hotspot op de maps: typ eens je postcode in, dan staat hij vaak ineens wel op de kaart ;)

Verwijderd

You haven't specified a location for your FON Access Point yet. Please visit the Configure your FON Social Router section and enter a valid address to determine its location.

Dat staat bij personolize your access portal... Ik heb dat dus gedaan, stekker uit de router, en blijf dat bericht houden... Iemand enige idee hoe ik dat fix?
AirX schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:53:
[...]

Je moet op FOn.com inloggen en dan naar "configure my router" gaan. Daar kun je het instellen.

Nog even over het niet zien van je hotspot op de maps: typ eens je postcode in, dan staat hij vaak ineens wel op de kaart ;)
Werkt niet :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 21:56 ]

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

ik sta wel op de kaart maar meer dan een kilometer verkeerd. heb mijn gegevens toch echt goed ingevoerd

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AirX schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:53:
[...]

Volgens mij is dat alleen zodat Fon info bij je adres (op het kaartje) kan zetten over hoe veel bandbreedte je deelt. Ik heb niet het idee dat er iets gebeurd in je router (dat zou ook pas komen in een nieuwere firmware en die is er nog niet).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Marzman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

Volgens mij is dat alleen zodat Fon info bij je adres (op het kaartje) kan zetten over hoe veel bandbreedte je deelt. Ik heb niet het idee dat er iets gebeurd in je router (dat zou ook pas komen in een nieuwere firmware en die is er nog niet).
Er schijnen wel automatische Firmware wijzigingen doorgevoerd te zijn. (er zit een update daemon in je router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vreemde reactie hoor, en totaal niet onderbouwd! :O

Het apparaat mag je na 1 jaar gewoon houden, dus neem ik aan dat ie ook echt van jou is. voor de rest verstuurd FON heel veel brakke routers de wereld in en als ik boards.fon.com mag geloven krijg je heel brakke support.

Er zijn legio mensen die een brakke router hebben gekregen en hem echt niet aan de praat krijgen. In dat geval is FON in gebreke en is de overeenkomst niet meer geldig (in Nederland dus) en ben je niets meer verplicht.

Wat moet je dan met je bricked router? Moet ik dan 40 euro betalen omdat FON een bricked router heeft gestuurd?

Kom maar op met argumenten graag..... _/-\o_

Voor de rest: zeer goed concept van FON alleen verkeerd uitgewerkt. Ze hadden namelijk al in het begin een router moeten leveren die niet te flashen is met een niet-FON firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft er zojuist ook eentje besteld.

Trouwens, werkt die DD-WRT ChilliSpot firmware 100% met Foreno? Ik wil wel zeker weten dat ik niets mis als ik dit dus eventueel probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:18:

Trouwens, werkt die DD-WRT ChilliSpot firmware 100% met Foreno? Ik wil wel zeker weten dat ik niets mis als ik dit dus eventueel probeer :)
Weet je uberhaubt wel wat Chillispot inhoud |:( blijkbaar niet evenals FON's policy.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 05-09-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen gedoe over die policy aub. Ik vraag hoe het zit met die custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:25:
[...]

Weet je uberhaubt wel wat Chillispot inhoud |:( blijkbaar niet evenals FON's policy.
Waar staat dat het niet is toegestaan om je FON routert (of je eigen routert) te flashen met DD-WRT en dan vervolgens andere fonero's toch internet toegang te geven mbv chilispot? In de policy staat dat je andere fonero's toegang moet geven, maar volgens mij niet op welke wijze.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel met Fonero, niet met Foreno.... :)

check FF op boards.fon.com, daar staat het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 16:24
Deze wifi routers worden gesponsord geleverd: Er wordt dus geld op toegelegd. Dit betekend dat je als koper/gebruiker verplicht bent om aan een aantal eisen te voldoen. Aangezien de losse firmware(s) deze verplichtingen omzeilen, zijn deze vanaf nu niet meer gewenst op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Xandrios schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:23:
Deze wifi routers worden gesponsord geleverd: Er wordt dus geld op toegelegd. Dit betekend dat je als koper/gebruiker verplicht bent om aan een aantal eisen te voldoen. Aangezien de losse firmware(s) deze verplichtingen omzeilen, zijn deze vanaf nu niet meer gewenst op GoT.
Heel goed! De discussie of iets wel of niet mag is zinloos en draagt niet bij aan de kern van het topic: hoe kun je met gebruik van andere firmware de geboden functionaliteiten (en daarmee: de verplichtingen die je met fon bent aangegaan) in stand houden en ondertussen het gebruiksgemak voor jezelf verhogen.

Verwijderd

pipo76 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:47:
[...]

Heel goed! De discussie of iets wel of niet mag is zinloos en draagt niet bij aan de kern van het topic: hoe kun je met gebruik van andere firmware de geboden functionaliteiten (en daarmee: de verplichtingen die je met fon bent aangegaan) in stand houden en ondertussen het gebruiksgemak voor jezelf verhogen.
:?

is het dan niet de hamvraag of de door jou genoemde kern van de topic eigenlijk wel mag van Fon? Een dergelijke discussie is dus NIET zinloos, maar jullie bedoelen waarschijnlijk dat het niet thuis hoort in deze topic.

Overigens staat op de FON site:

Once you have registered your router, you must keep it running and available for all other FONeros. We are not making any money off of the sale of these routers. So all we are asking is that you use the router as a FONero.

Dus als je toegang voor andere fonero's geeft, dan is het goed.

:z

• sailor_ej
  • Laatst online: 13-09 14:23

Ik heb zelf ook zo'n ding besteld, 5 euri's en 21, nogwat verzend kosten

aangesloten
eerst geregistreerd
beetje surfen over de fono connectie

vervolgends de DD-WRT ChilliSpot firmware 100% flash erover heen
settings aangepast en voila.... werkend
wel ff de handleiding volgen op dd-wrt project

Kreeg nog wel een mailtje dat ik de router niet had geactiveerd binnen de activatie tijd
[let op dit is iets wat je wel moet doen, niet denken: ik leg hem een jaartje op zolder >:) ]
email terug gestuurd, dat ik hem wel had geactiveerd
kreeg vervolgens de bevestiging terug dat dat klopte.

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:04:
is het dan niet de hamvraag of de door jou genoemde kern van de topic eigenlijk wel mag van Fon?
[...]
Dus als je toegang voor andere fonero's geeft, dan is het goed.
:z
Inderdaad, dat is NIET de hamvraag. Dat mag gewoon, zeg je zelf al. ;)

Verwijderd

pipo76 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:50:
Inderdaad, dat is NIET de hamvraag. Dat mag gewoon, zeg je zelf al. ;)
Zoals Xandrios al zei, "end of discussion". Het mag niet, ze leveren een kant/klaar product.

Mag jij je GSM flashen die je gekregen hebt bij de aanschaf van een abonnement? Pas na 1 jaar mag je dit doen. De providers (kpn, T-Mobile, etc) leggen geld toe op de telefoons, maar kunnen dan weer winst maken op de belkosten. Zo maken ze verlies op de GSM, maar niet op het totaalplaatje.

Wat denk je dat FON doet? Ze leggen toe op de goedkope routers (5 euro ipv 70), hier willen ze gegarandeerd iets voor terug hebben.

Dat mensen met argumenten komen alla: Braqqe support, enzovoort. Blijf dan weg bij het netwerk, het is wel heel duidelijk dat FON nog in een Betá stadium is, als iets niet perfect werkt, tjah, geduld, ze zijn er echt wel mee bezig. Op de FON boards wordt veel geschreeuwd, maar om nou te zeggen dat FON zelf echt reacties geeft? Volgends mij zijn ze hier veel te druk voor.

Als je zelf de regels aan je laars wil lappen, GoT kan je niet stoppen, ze kunnen wel zeggen dat je er niet over mag praten, net als met GSM unlocking, enzovoort. Maar haal je informatie dan maar van de FON boards, en ga daar ook je vragen stellen. Tnet kan en wil hier niet verandwoordelijk voor zijn, mocht FON komen klagen.

Maargoed, om de discussie maar af te sluiten, ik verwijs nogmaals naar Xandrios, foei en niet toegestaan. ;)
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:35:
Vreemde reactie hoor, en totaal niet onderbouwd! :O

Het apparaat mag je na 1 jaar gewoon houden, dus neem ik aan dat ie ook echt

[...knip...]

Kom maar op met argumenten graag..... _/-\o_
Je zegt het zelf al, na 1 jaar. Voordat het jaar voorbij is mag je er NIETS op aanpassen. Is het nou voldoende onderbouwd?

Is er iets te doen om FON groot te krijen binnen Nederland, kunnen we op een of andere manier vanuit de tnet community regelen?

Met Firefox hebben we in de Sp!ts gestaan, posteracties, enzovoort. Hebben mensen hier (andere) ideén om FON te kunnen promoten binnen Nederland? Massale plaatsingacties binnen verschillende steden. FONero's die elkaar opzoeken binnen de zelfde stad om een lokaal plan op te stellen, om zo te zorgen dat FON binnen die specifieke stad wat bekender wordt icm betere dekking.

Denk aan de volgende setup (gekke hersenspinsel, true dat):
Je zoekt winkels / mensen in het centrum die een FON router willen plaatsen. Deze winkels voorziet het lokale team dan van internet (een adsl aansluiting), de kosten worden betaald door de lokale groep. De lokale groep beschikt bijvoorbeeld over 20 internet aansluitingen bij verschillende bedrijven (horeca, fietsenmaker, etc)/particulieren. De FON routers zullen als Bill draaien, waardoor de groep geld kan innen bij iedere verkochte ticket. Omdat ze meerdere routers hebben is de kans groter dat er iets verkocht word.

Voorbeeld berekening:
• 10 AP's met 10x internet, aansluit is 50 euro (excl verzend van FON naar Nederland) en 200 per maand voor internet (20 euro per ADSL).
• 3 mensen per dag binnen de 10 AP's, is 4,5 euro per dag. 135 euro per maand. (30 dagen).
• 5 mensen per dag binnen de 10 AP's, is 7,5 per dag. 225 euro per maand (30 dagen).

Voorbeeld berekening 2:
• 40 AP's met 40x internet, aansluit is 200 euro (excl verzend van FON naar Nederland) en 800 euro per maand voor internet (20 euro per ADSL).
• 20 mensen per dag binnen de 40 AP's, is 30 euro per dag. Wat weer neerkomt op 900 euro per maand.

Het voordeel hiervan is dat je het een winstgevend systeem kan maken, zonder hoge kosten. Je bied de mensen waar je zo'n AP wil plaatsen gratis internet aan, in ruil voor een stukje fysieke ruimte (plaasting AP/modem).

Deze constructie kan je gebruiken als er ergens geen bekenden zijn waar je een AP kan plaatsen, en wel 100% dekking binnen een terrasjes gebied wil hebbenn.

Als je met een groep dit financieel goed regeld dan is er wel wat mee te doen. Ik ben wel bang voor mensen die geen tickets kopen, maar een router, om zo als Alien binnen dit "duur betaalde" (extra inet connecties) gratis te verbinden.

Verwijderd

Ik denk dat je initiatief niet gaat lukken. Het idee achter Fon (is tenminste mijn interpretatie) is dat een ieder zijn eigen prové verbinding beschikbaar gaat stellen om op die manier veel aansluitingen te krijgen. Dat heeft tijd nodig en bekendheid is een must. Ik denk dat het beter is om op bekendheid te gaan en wegen te vinden waarmee je dit prachtige initiatief breder kunt inzetten.

Ik heb thuis zo'n ding staan en qua sequrity zie ik geen problemen en mijn bandbreedte is voldoende om een gast te ontvangen op de fon router. Waarom zou ik het dus niet doen ?

Hoe krijg je dit initiatief beter bekend ?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:08:
Ik denk dat je initiatief niet gaat lukken. Het idee achter Fon (is tenminste mijn interpretatie) is dat een ieder zijn eigen prové verbinding beschikbaar gaat stellen om op die manier veel aansluitingen te krijgen. Dat heeft tijd nodig en bekendheid is een must. Ik denk dat het beter is om op bekendheid te gaan en wegen te vinden waarmee je dit prachtige initiatief breder kunt inzetten.

Ik heb thuis zo'n ding staan en qua sequrity zie ik geen problemen en mijn bandbreedte is voldoende om een gast te ontvangen op de fon router. Waarom zou ik het dus niet doen ?

Hoe krijg je dit initiatief beter bekend ?
Stukje over schrijven op je site/weblog, over vertellen tegen anderen. Ik denk dat ze het toch zullen moeten hebben van dit soort gratis publiciteit.

/▌

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:54:
[...]

[...]

Je zegt het zelf al, na 1 jaar. Voordat het jaar voorbij is mag je er NIETS op aanpassen. Is het nou voldoende onderbouwd?
Niet echt.....en toch ben ik een fonero die niet de originele firmware gebruikt....

:X

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

ik ben ook fonero geworden,

na de omslachtige (maar uiteindelijk niet zo lastige) paypal betaling, (even overgemaakt en dus 1 dag delay), had ik de router binnen een week binnen.

Ik sta ook op de kaart (juiste plek), en ben tot nu toe zeer tevreden, mijn normale linksys doet er een stuk langer over om mijn pda een ip te geven, dus meestal surf ik ook via m'n fonero hotspot.

Had wel even last van 95% packetloss over de normale wired verbinding naar m'n linksys, zou dat te maken kunnen hebben met een verkeerde route vanuit mijn eigen linksys naar de fonero router ipv naar mijn kabelmodem?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:54:
[...]
Zoals Xandrios al zei, "end of discussion". Het mag niet, ze leveren een kant/klaar product.
Xandrios zei: praten over alternatieve firmware "is niet meer de bedoeling". Dat gaat voorbij aan het punt of gebruik van alternatieve firmware al of niet is toegestaan - en daar verschillen de inzichten nogal over (Xandrios' en jouw interpretatie is kennelijk dat het niet is toegestaan), dat verdwijnt niet door er niet meer over te mogen praten. Iets met struisvogels enzo, imho. Geen wonder dat die zo goed als uitgestorven zijn, maar dat terzijde.

Waar geen enkele twijfel over bestaat is dat je die FON-router moet gebruiken waarvoor-ie bedoeld is: je internet delen met andere fonero's. Ik hoop van ganser harte dat dát een succes gaat worden (en doe zelf dapper mee door mijn verbinding ook te delen) en deel je zorgen wat dat aangaat. (Mocht dat geen succes worden, dan wordt de discussie "hoe kun je die gesponsorde router alsnog nuttig toepasbaar maken met wat voor firmware dan ook" weer relevant, maar dan zijn we zo een jaartje verder en is de interpretatie van die regels ineens weer eenduidig :P)
Is er iets te doen om FON groot te krijen binnen Nederland, kunnen we op een of andere manier vanuit de tnet community regelen?
Bekendheid is 1 ding, de bereidheid voor mensen om mee te doen een andere. Ik denk (vrees) dat de grote massa het wel prima vindt om thuis te kunnen internetten en er geen behoefte aan (of benul van) heeft om dat te gaan delen met anderen.
En dan nog: dan kun je in elk woonwijkje internetten, wat schiet je daarmee op?
Eigenlijk hóef je ook niet overal internet beschikbaar te hebben, als je het maar op "publieke plaatsen" hebt. In hotels, cafés, terrassen, restaurants, stations. Eigenlijk overal waar een KPN of Tmobile hotspot is, zeg maar. Maar ja, daarvan is het pricingmodel weer heel anders.
(Of je wilt juist *overal overal* internet hebben, thuis, vanaf het moment dat je de deur uitstapt, de hele tijd onderweg bent en weer ergens de deur instapt - maar dan wil je dat ook ononderbroken hebben, in elk geval niet van hotspotje naar hotspotje hoppend - dus is FON misschien daar niet zo geschikt voor?)

Dus, doorredenerend op 'niet overal nodig': als elk bedrijf dat een commercieel hotspot heeft een fonero zou worden, zou min of meer aan de dekkingsgraad voldaan zijn. Alle fonero's die zelf thuis nog een hotspotje hebben in diverse woonwijkjes is dan leuk meegenomen, maar niet echt meer van betekenis.
Ik ben wel bang voor mensen die geen tickets kopen, maar een router, om zo als Alien binnen dit "duur betaalde" (extra inet connecties) gratis te verbinden.
Dat is precies het probleem waardoor het niet meer commercieel is - en dus voor bedrijven niet meer aantrekkelijk. Want what's in it for them? Los van contractuele verplichtingen met KPN of Tmobile, waarom zou ik een fon hotspot in mijn kroeg zetten als daar elke fonero gratis komt internetten? Tuurlijk zullen er ook wel mensen kaartjes gaan kopen, maar dat doen ze nu ook al bij het commerciele hotspot.

Blijft over een interessante categorie: mensen die "binnen de dekkingsgraad van een commercieel hotspot wonen". Als díe fonero worden, kunnen ze "concurreren" (of gratis delen), en op het moment dat zij zelf ergens anders (i.e. op een publieke plek waar een fon-hotspot zit) zijn hebben ze voordelig of gratis toegang. Maar ja, hoe bereik je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Hoewel ik er ook op tegen ben om je FON firmware te flashen wil ik erwel bij zeggen dat de officiele firmware geen MAC adres spoofen ondersteund, wat voor chello gebruikers een must is. Gezien je anders gewoon geen IP adres toegewezen krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 08-09-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aex351 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:48:
Hoewel ik er ook op tegen ben om je FON firmware te flashen wil ik erwel bij zeggen dat de officiele firmware geen MAC adres spoofen ondersteund, wat voor chello gebruikers een must is. Gezien je anders gewoon geen IP adres toegewezen krijgt.
Hoe kom je daarbij :?

Als je niet van achter die FON router kunt aanmelden bij UPC, gewoon andersom doen:

Mac van je router in je PC spoofen, PC aanmelden, PC weer op default MAC en dan router aansluiten :z

Gewoon creatief zijn, werkt prima :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist een schokkend mailtje binnen:
Dear Customer,
There have been unforeseen delays in the delivery of the orders caused
by internal restructuring in the local logistics
company. We apologize for any inconvenience that this may have caused.
Nevertheless, we trust that these changes will improve the service that we
provide to our customers.

Finally, we are pleased to communicate to that the delayed shipments
will be
sent between August 12 and 14

We appreciate your support.
Sincerely,
Natasha FON Support
O_o lees ik dit goed? dat is over 11 maanden.. 8)7 :'(

Ik heb ze even een mailtje terug gestuurt of dit wel correct is, iemand anders die er een besteld had kreeg precies hetzelfde mailtje 30 minuten geleden.

edit:
update: ik had gisteren een mailtje terug gekregen dat de maand incorrect was, de router is zojuist gearriveerd _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 20:18 ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 11:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik wilde ook de community joinen en wilde hardware bestellen maar nu staat er bij mij 25 euro verzend kosten ipv de 10 waarmee ze promoten klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~onderdyk/draak.jpg

edit:
Ik zie het al omdat de PCI kaart erbij zit worden de verzendkosten automatisch hoger. Geen pci kaart erbij selecteren dusch :P

[ Voor 25% gewijzigd door WeaZuL op 16-09-2006 12:03 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

What is La Fonera?

La Fonera is our own WiFi router.

A WiFi router is a product that plugs in to your broadband Internet connection, and turns it into a WiFi Access Point. That means you can connect your laptop or handheld games console to the Internet without any wires, so you can move around your house freely. More and more devices are becoming WiFi enabled!

La Fonera is a special kind of WiFi router. We call it a Social Router. That’s because when you activate your La Fonera, you become part of the FON Community. Members of the FON Community share their WiFi at home, and in return get free WiFi wherever they find a FON Access Point.

La Fonera is also a Social Router because you can personalize the page that other Foneros see when they log on to your FON Access Point. So you can tell people a bit about yourself or your local area, or just say ‘hi’ to your fellow Foneros.

La Fonera is only €/$ 5 because we do a nice thing and subsidise it. (We can afford to do this because of the money that Aliens pay to access the FON Community.) In return we ask anybody buying La Fonera to take the Fonero Promise. This means they promise to be nice and activate their FON Social Router to share their WiFi, or to return the router to us so somebody else can share instead.
De nieuwe Fonera is er! :D Afbeeldingslocatie: http://en.fon.com/images/fonera.gif > http://fonboard.nl/onderw...de-nieuwe-fonera-t42.html

[ Voor 4% gewijzigd door AirX op 19-09-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello Fonero!
Today we are launching La Fonera, the FON Community's new Social Router. You will
soon be receiving a new special offer to take it home. We wish to thank you for
always believing in FON, so we will send you another e-mail to offer you La Fonera
in a very special promotion (including a surprise). Just wait and you'll be able to
enjoy all the privileges you deserve!

Best regards,
THE FON TEAM
Oftenwel, de nieuwe FON routers worden geleverd!

De shop heeft wel een bug, zodra je meerdere routers besteld dan schiet de prijs per router(of AP, net hoe je het wil noemen) van 5 naar 50 euro. Ik hoop dat dit een bug is, ik wil namelijk meerdere FON routers bestellen. Mijn huidige hangt ondertussen al op andere firmware, meer zeggenschap op mijn eigen appratuur, zeker icm het feit dat ze de linksys willen blokkeren zodat er helemaal nooit meer andere firmware op kan (en ik wil mijn hardware wel "vrij" houden om te doen wat ik wil).

Ik ben benieuws hoe deze nieuwe FON routers het doen, ik bestel er gelijk een stuk of 6, zodra de bug uit de shop is.

Overigens blijkt er wel een DIK beveiligingslek in te zitten, als je zelf firmware upload dan kan het zo zijn dat mensen je login afluisteren (gezien encryptie bekend is bij persoon). Er is hier een bepaalde website voor, die bepaalde pcap bestanden kan uitlezen en de FON login er uit kan parsen (ik zal hem ivm veiligheid maar niet nomen). Let dus wel een beetje op met je FON wachtwoord, voor je het weet heeft iemand dit wachtwoord!

Mijn FON wachtwoord is zojuist veranderd van STL-4 naar STL-0, lager kan ik hem niet krijgen (STL is mijn Security Trust Layer, als je STL-0 hebt kan je eigenlijk niets, iedere site heeft eigen trustings en lagen).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:05:
[...]

Mijn huidige hangt ondertussen al op andere firmware, meer zeggenschap op mijn eigen appratuur, zeker icm het feit dat ze de linksys willen blokkeren zodat er helemaal nooit meer andere firmware op kan (en ik wil mijn hardware wel "vrij" houden om te doen wat ik wil).
[...]

Ahum.. Meneer de moraalridder heeft zijn router dus eigenhandig geflashed er ligt me maar een woord op de tong, ik wil het hier echter gezellig houden en zal het dusdanig dan ook niet vermelden.

Ondertussen draait mijn router nog lekker verder op de standaard fon-firmware de dd-wrt met dual ssid was niet stabiel te krijgen en zo hard heb ik wireless nou ook niet nodig.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
waarom zou ik deze nieuwe router willen? heeft ie voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

De shop heeft wel een bug, zodra je meerdere routers besteld dan schiet de prijs per router(of AP, net hoe je het wil noemen) van 5 naar 50 euro. Ik hoop dat dit een bug is, ik wil namelijk meerdere FON routers bestellen.
Dit is dus geen bug er staat ergens duidelijk vermeld dat je alleen maar op je eerste router korting krijgt.
Ik heb al een linksys, die gewoon netjes met de originele firmware draait. Maar kan er nu nog wel een 2e bijbestellen voor 5 euro zie ik. Nog geen idee of ik dat ga doen. Voordeel is wel van de nieuwe dat je 2 SSID's kan hebben met verschillende functionaliteiten

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Byte_Me schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:32:
waarom zou ik deze nieuwe router willen? heeft ie voordelen?
Ja, heeft zeker voordelen:
- als Fonero kun je overal op FON AP's inloggen
- Deze Fonera heeft wee SSID's, dat houdt in dat je twee afzonderlijke netwerken hebt. 1 Fon netwerk, en 1 Eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
1 probleem met de nieuwe router: er zit maar 1 wan poort op, geen enkele lan poort. Als je op dit moment dus een modem + (wired) pc hebt heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Schweino schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:02:
1 probleem met de nieuwe router: er zit maar 1 wan poort op, geen enkele lan poort. Als je op dit moment dus een modem + (wired) pc hebt heb je een probleem.
Niet zozeer, waarschijnlijk. Deze nieuwe routers bevatten een custom, non-open, firmware. Als er iets naar de haaien gaat zal er wel een failsafe iets inzitten.

Tevens ging het gerucht dat er weinig aan zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:05:
[...]

De shop heeft wel een bug, zodra je meerdere routers besteld dan schiet de prijs per router(of AP, net hoe je het wil noemen) van 5 naar 50 euro. Ik hoop dat dit een bug is, ik wil namelijk meerdere FON routers bestellen. Mijn huidige hangt ondertussen al op andere firmware, meer zeggenschap op mijn eigen appratuur, zeker icm het feit dat ze de linksys willen blokkeren zodat er helemaal nooit meer andere firmware op kan (en ik wil mijn hardware wel "vrij" houden om te doen wat ik wil).

Ik ben benieuws hoe deze nieuwe FON routers het doen, ik bestel er gelijk een stuk of 6, zodra de bug uit de shop is.

Overigens blijkt er wel een DIK beveiligingslek in te zitten, als je zelf firmware upload dan kan het zo zijn dat mensen je login afluisteren (gezien encryptie bekend is bij persoon). Er is hier een bepaalde website voor, die bepaalde pcap bestanden kan uitlezen en de FON login er uit kan parsen (ik zal hem ivm veiligheid maar niet nomen). Let dus wel een beetje op met je FON wachtwoord, voor je het weet heeft iemand dit wachtwoord!

Mijn FON wachtwoord is zojuist veranderd van STL-4 naar STL-0, lager kan ik hem niet krijgen (STL is mijn Security Trust Layer, als je STL-0 hebt kan je eigenlijk niets, iedere site heeft eigen trustings en lagen).
Dat is geen bug. Het is een gesponsorde router en het is niet de bedoeling dat je er meerdere besteld (en eigenlijk ook niet dat je er een andere firmware op zet, ik heb het ook gedaan om dezelfde redenen maar het is eigenlijk niet de bedoeling).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternativ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:24:
Ahum.. Meneer de moraalridder heeft zijn router dus eigenhandig geflashed er ligt me maar een woord op de tong, ik wil het hier echter gezellig houden en zal het dusdanig dan ook niet vermelden.
Mja, als ze keuzes gaan maken om binnenkort de apparatuur zo te bouwen dmv een firmware upgrade, dat je er zelf NOOIT MEER andere firmware op kan krijgen (ook niet na 1 jaar), dan heb ik zoiets van "mn linker bal". Verder wil ik niet aanmoedigen om dit te doen, ik ben er nogsteeds op tegen. Maar ik ben wel van mening dat FON hier zelf om gevraagd heeft. Met hun nieuwe routers zal dit sowieso onmogelijk zijn om er andere firmware op te zetten.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe FON routers, zouden deze qua features beter/anders zijn (buiten dual SSID)?
Dat is geen bug. Het is een gesponsorde router en het is niet de bedoeling dat je er meerdere besteld.
Waarom dit in hemelsnaam? Als ik toch meerdere AP's wil plaatsen binnen een stad/dorp/gemeentehuis/whatever, dan is dat toch mijn keuze? Waarom de ene wel gesponzord en de andere niet? Nougoed dan maak ik wel meerdere gebruikers aan, niet het grootste probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
AirX schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:47:
[...]

Ja, heeft zeker voordelen:
- als Fonero kun je overal op FON AP's inloggen
- Deze Fonera heeft wee SSID's, dat houdt in dat je twee afzonderlijke netwerken hebt. 1 Fon netwerk, en 1 Eigen netwerk.
ik heb de oude al, als ik de nieuwe bestel, kan ik dan met de oude doen wat ik wil (oftewel, hoef ik er maar eentje online te houden voor FON)?

en ook niet onbelangrijk, kan de nieuwe een MAC adres klonen? dat is toch echt een basisfunctie voor een router lijkt me.

edit: ik hoor al dat er geen LAN poorten op zitten, dan heb ik ook geen interesse.

[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 19-09-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog maar 1 besteld, voor in de tuinschuur ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
GraveR schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:05:
[...]

Niet zozeer, waarschijnlijk. Deze nieuwe routers bevatten een custom, non-open, firmware. Als er iets naar de haaien gaat zal er wel een failsafe iets inzitten.

Tevens ging het gerucht dat er weinig aan zou kunnen instellen.
??

Wat ik bedoel is:

Stel je hebt een adsl of kabelmodem wired verbonden aan je PC. Je neemt vervolgens deze nieuwe FON router. De enige plek waar je 'em kan aansluiten is via een UTP kabel aan je modem. Aangezien de enige (WAN) poort dan bezet is, hoe wil je dan je PC weer wired op het internet krijgen?

Oftewel: dat gaat dus niet bij deze router. Ik durf er geld op te zetten dat FON dit niet duidelijk gaat communiceren en hier dus (wederom) de vingers aan gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Marzman schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:08:
[...]

Dat is geen bug. Het is een gesponsorde router en het is niet de bedoeling dat je er meerdere besteld (en eigenlijk ook niet dat je er een andere firmware op zet, ik heb het ook gedaan om dezelfde redenen maar het is eigenlijk niet de bedoeling).
Inderdaad, niet meer dan logisch. Anders is het wel heel makkelijk geld verdienen: routers bestellen voor 5 euro en ze vervolgens voor 40 verkopen op internet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• aex351

aex351

I am the one

Alternativ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:24:
[...]

[...]

....
Ik denk dat kingofdos zich gewoon irriteert aan mensen welk hun router flashen of op voorhand zo'n ding aanschaffen om hun router te gaan flashen en vervolgens afstand te doen van de FON netwerk. Terwijl het juist de bedoeling is om een open verbinding te hebben voor andere foneros. Dus niet zozeer het flashen opzich.

Ik bijvoorbeeld had geen keus, router moest mijn pc mac spoofen en fon firmware had die optie niet. Het was dat of geen internet of de router op mijn andere router aansluiten |:(

[ Voor 43% gewijzigd door aex351 op 20-09-2006 00:11 ]

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:52:
[...]
Verder wil ik niet aanmoedigen om dit te doen, ik ben er nogsteeds op tegen. Maar ik ben wel van mening dat FON hier zelf om gevraagd heeft.
KingOfDos, dit kan toch niet waar zijn? Je zegt 2 dingen die op zijn zachtst gezegd nogal tegenstrijdig zijn:
1. Joh, het mag niet, ik ben er zelfs op tegen.
2. Maar ik heb het ondertussen wel bij mijn eigen (die overigens van FON is, zie je eigen vurige pleidooi daarover eerder deze thread!) router gedaan.
Hoe zit dat? Zeg me dat ik iets over het hoofd heb gezien...

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar die nieuwe routers. In het mailtje dat gisteren is verstuurd staat dat wij, trouwe FONeros, "will soon be receiving a new special offer to take it home". Ik ben benieuwd!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Benieuwd ben ik naar de algemene voorwaarden bij het kopen/upgraden naar een eventuele router:
-moeten beide routers online zijn?
-mag ik de 'oude' Linksys houden
-kan ik met 2 routers 2 types user nemen: 1x bill, 1x linus?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik ga die La Fonera ook maar aanschaffen. Geld staat nog niet op paypal, duurt nog even. Dan staat er binnenkort hier in Zaandam nog een Fon spot :)

_EDIT:

Mmm vreemd. Zojuis besteld, alles goed gegaan. Paypal etc afgeschreven. Laatste stap (Your transaction is being processed. Please wait...) blijft die pagina hangen en refreshed de heletijd. Weet nou niet of het compleet is, heb geen email ontvangen of een id gekregen of iets. Ik moet ze maar even mailen denk ik.

[ Voor 52% gewijzigd door borstel op 21-09-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear Customer,
There have been unforeseen delays in the delivery of the orders caused
by internal restructuring in the local logistics
company. We apologize for any inconvenience that this may have caused.
Nevertheless, we trust that these changes will improve the service that we
provide to our customers.

Finally, we are pleased to communicate to that the delayed shipments will be
sent between October 3 and 5.

We appreciate your support.

Sincerely,
Natasha FON Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

heeft iemand al wat meer gehoord over die aangekondigde special promotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Die heb ik ook gekregen ja, nog even geduld :)

Verwijderd

pipo76 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:23:
KingOfDos, dit kan toch niet waar zijn? Je zegt 2 dingen die op zijn zachtst gezegd nogal tegenstrijdig zijn:
1. Joh, het mag niet, ik ben er zelfs op tegen.
2. Maar ik heb het ondertussen wel bij mijn eigen (die overigens van FON is, zie je eigen vurige pleidooi daarover eerder deze thread!) router gedaan.
Hoe zit dat? Zeg me dat ik iets over het hoofd heb gezien...
Mja
Mijn huidige hangt ondertussen al op andere firmware, meer zeggenschap op mijn eigen appratuur.
De officiele firmware staat er wel op, echter op een andere laag. Ik kan nou nog tussen de hardware en de fon firmware komen, en dat kunnen ze niet blokkeren. Meer features als iemand anders heb ik dus niet, enkel zekerheid dat FON mijn router niet voorgoed afsluit voor mezelf. Ik gebruik de FON AP zelf niet (heb hier een andere voor mezelf), dus dat er brakke firmware in zit zal mij een worst zijn.
Maargoed, eigenlijk mogen we het hier niet over hebben. Laten we er maar over ophouden. Ik begon er over, sorry. ;)

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik ben ook van plan om de La Fonera te bestellen alleen als deze gewoon een lan poort heeft en geen wan poort. op de website van FON staat dit stukje over de La Fonera:
The new easy way to join the FON Community. This tiny wireless router is easy to install – just plug it into your existing broadband modem or router to make your connection wireless. La Fonera provides great security with two wireless networks: a FON social channel and your own private channel with security.

Maar ik weet nu niet zeker of de fonera wel een lan poort heeft, omdat hier in dit topic word gezegt dat hij een wan poort heeft..

Weet iemand al zeker of de fonera een lan of een wan poort heeft?

Verwijderd

Een wan poort.

Anders zul je je internet van een andere wireless spot moeten afhalen wat nogal onlogisch zou zijn.

• nonan
De La Fonera is dus gewoon een soort van accespoint die ik achter mijn router kan hangen door middel van een utp kabeltje? En dan nog mijn andere 4 computers aangesloten laten op de router?

Verwijderd

nonan schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:59:
De La Fonera is dus gewoon een soort van accespoint die ik achter mijn router kan hangen door middel van een utp kabeltje? En dan nog mijn andere 4 computers aangesloten laten op de router?
Ja, als je het volgende bedoelt:
code:
1
2
3
4
Router -> La Forena -> wireless
          PC1
          PC2
          PC3

Je kunt gewoon vanuit jouw eigen router een uit een LAN poort een kabeltje leggen naar de WAN poort van La Forena.

• nonan
Oke, dankjewel!

Dan ga ik zo even een forena bestellen! :P

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik had een tijdje geleden hier al wat van gezien op een aantal zenders en vervolgens ook nog op het nieuws van Tweakers, ik vond het een geweldig initiatief!

Dus, heb ik gisteren het geheel besteld, op dit moment zijn er nog niet veel users in Groningen, maar ja, als iedereen zich door dat argument laat tegenhouden schiet het natuurlijk nooit op.

Wel stom dat ik nu pas hier op het forum zoek naar FON, ik had natuurlijk moeten weten dat er een uitgebreid topic over was. :D

Maar ik ben dus heel erg benieuwd, en ik ben gewoon gek op dit soort projecten.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:04:
[...]

Ja, als je het volgende bedoelt:
code:
1
2
3
4
          PC1
          PC2
          PC3

Je kunt gewoon vanuit jouw eigen router een uit een LAN poort een kabeltje leggen naar de WAN poort van La Forena.
Dit klopt dus niet.

Het is als volgt:

code:
1
2
3
4
 PC1
 PC2
 PC3

De La Fonera heeft slechts 1 enkele WAN poort en geen enkele LAN poort. De La Fonera kan dus alleen maar draadloze clients voorzien van internet, zie mijn eerdere commentaar in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik weet wat je bedoelt ik heb het misschien verkeerd getekend maar ik bedoel het als:

router->pc1,pc2,pc3,forena->wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
Ik wou er 1 bestellen echter heb ik al mijn UTP poorten nodig op mijn huidige WRT54G. Gaat dus over voor mij aangezien ik geen zin heb om en deze AP aan te schaffen EN een switch bij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de fonera binnen :) Zo eens even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:36:
Ik heb de fonera binnen :) Zo eens even testen
Ben benieuwd eigenlijk!

volgens mij is het alleen een AP en kun je em niet gebruiken als router. Dit zou dus inhouden dat heel veel mensen geen fonera willen aanschaffen! Er is immers geen directe win-win situatie meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

Ben benieuwd eigenlijk!

volgens mij is het alleen een AP en kun je em niet gebruiken als router. Dit zou dus inhouden dat heel veel mensen geen fonera willen aanschaffen! Er is immers geen directe win-win situatie meer!
Wel als je op zoek bent naar een wireless accespoint (de meeste mensen hebben al wel een router of een adslmodem dat ook als router kan dienen). Hij heeft twee ssid's, een voor fon en een voor jezelf.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het is dus geen router meer ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd al een accesspoint geweest. Dat er in de Linksys modellen wat LAN poorten aanwezig waren dat was eigenlijk niet de bedoeling. Op de achtergrond zal de nieuwe nogsteeds routeren, enkel niet voor bedraade clients (omdat ze de hardware niet hebben ingebouwd in het nieuwe model, dus maar 1x ethernet poort).

Als je meerdere pc's wil aansluiten moet je zelf de hardware voorzien, FON zal alleen zorgen dat je draadloze gebruikers kan voorzien van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aex351 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:04:
[...]

Ik bijvoorbeeld had geen keus, router moest mijn pc mac spoofen en fon firmware had die optie niet. Het was dat of geen internet of de router op mijn andere router aansluiten |:(
Euhm, met beetje creativiteit kom je hier toch wel omheen met officiele firmware...

Spoof MAC van router op je PC, hang PC aan modem, meld je PC aan op netwerk in kwestie (zal wel chello zijn ;) ), PC loshalen, gespoofde MAC uit PC halen, router op modem, PC aan router, alles een keertje resetten en gaan met die banaan :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
La Fonera draait prima achter m'n modem/router (SpeedTouch 546). Nu nog een mogelijkheid dat je poorten open kunt zetten, voor bijv je bittorent client op je laptop. Maar die optie ben ik niet tegen gekomen in La Fonera. Misschien dat hier ook nog alternatieve firmware voor komt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
DnY! schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:19:
La Fonera draait prima achter m'n modem/router (SpeedTouch 546). Nu nog een mogelijkheid dat je poorten open kunt zetten, voor bijv je bittorent client op je laptop. Maar die optie ben ik niet tegen gekomen in La Fonera. Misschien dat hier ook nog alternatieve firmware voor komt..?
Als het een AccessPoint betreft kun/hoef je geen poorten open te zetten, deze zal transparant doorgeven.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Toch heb ik een melding dat de port 'closed' is of 'stealth' als ik de GRC shieldsup test doe. Er zit wel een firewall in La Fonera, misschien is dat het probleem? Verder kun je die ook niet uitzetten ofzo, beperkte instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
Ik heb op 3 oktober een bestelling gedaan bij fon.. en ik heb tot heden er niks meer van gehoort! Heeft iedereen hier last van gehad of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Zou iemand mij even kunnen helpen met het installeren van Fon?
Ik krijg 'm maar niet aan de praat..... via ICQ/Pm/Msn

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Mad.'
PM mij maar zodra het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
nonan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:52:
Ik heb op 3 oktober een bestelling gedaan bij fon.. en ik heb tot heden er niks meer van gehoort! Heeft iedereen hier last van gehad of ben ik de enige?
Heeft iemand hier een antwoord op?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.

Geen invite verzoeken in dit topic graag.