Het grote Fonero-topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 15.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Kut :7,

Moet inderdaad maar eens wat aan m'n engels doen :P.

[ Voor 85% gewijzigd door Kaspers op 12-04-2007 16:08 . Reden: alleen 'kut' staat zo raar.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Klopt het dat http://foneroinvite.no-ip.org/ niet goed werkt? ik krijg allemaal sql errors en kan mezelf dus helaas niet opgeven voor een invite :P

dit dus : Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055) in D:\InetpubApache\invite\fonero\connectconf.php on line 10
Kan geen verbinding makenCan't connect to MySQL server on 'localhost' (10055)

[ Voor 46% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-04-2007 20:32 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 29-05 09:12
Werkt prima hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Bij mij werkt hij ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Nu werkt de site hier ook weer..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 16:19

doc

Kreeg net ook een mailtje:
-----------
Dear Fonero,

As one of our very first Foneros, we are writing to offer you a free La Fonera WiFi Router to upgrade your router model.

Your current router model does not support our more advanced FON software versions and automatic updates, including important security features. As FON evolves, we want you to evolve with us by offering you a free La Fonera WiFi Router!

Just visit the Fon Shop, enter the Promotion Code below and order your free La Fonera. FON will even pick up the delivery costs and taxes!

Promotion Code: xxxxxxxxxxxxxxxxx

We also want to take this opportunity to let you know that starting on April 1st, all Foneros need to keep their FON Router online 24 hours a day to ensure fairness amongst all FON members. We really want you to enjoy the FON Community, but after one month of your FON Router being offline, your free WiFi access privileges will be temporarily put on hold.

If you have any questions regarding this offer for a free La Fonera WiFi Router, including questions about set up or registration, please click here.

Thank you!

The FON Team
------------------

Kan ik de oude mooie gaan omflashen met dd-wrt ;)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Hier ook zojuist ontvangen ;)

Over een tijdje zal er een geheel nieuwe standaard uitkomen welke zeer waarschijnlijk het fon netwerk succesvol zal maken. Ze zullen dan wel weer nieuwe gratis routers weggeven die de standaard ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 18:00
Anoniem: 159710 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:03:
Over een tijdje zal er een geheel nieuwe standaard uitkomen welke zeer waarschijnlijk het fon netwerk succesvol zal maken. Ze zullen dan wel weer nieuwe gratis routers weggeven die de standaard ondersteunen.
Vertel hier eens wat meer over...
Of bedoel je gewoon de nieuwe WiFi N standaard?

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 13-04-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 08:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Anoniem: 159710 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:03:
Hier ook zojuist ontvangen ;)

Zit hier geen addertje onder het gras? Wat word er dan verw8 van je wanneer je die nieuwe router thuis bezorgt krijgt? Dat je de Linksys uitzet? Daar lees ik niets over in de voorwaarden...

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of is fonera for fonera knop weg op de website? Ik wil nog wat mensen uitnodigen maar ik zie nergens de button meer als ik ingelogt ben (heb 3 accounts waar ik bij kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

dodo79

witte dikke tonnie

engessa schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:48:
Ligt het aan mij of is fonera for fonera knop weg op de website? Ik wil nog wat mensen uitnodigen maar ik zie nergens de button meer als ik ingelogt ben (heb 3 accounts waar ik bij kan).
Het lijkt erop dat je inderdaad geen invites meer kan maken.
Ik ben dat knoppie ook al kwijt namelijk

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
WeaZuL schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:17:
[...]
Zit hier geen addertje onder het gras? Wat word er dan verw8 van je wanneer je die nieuwe router thuis bezorgt krijgt? Dat je de Linksys uitzet? Daar lees ik niets over in de voorwaarden...
Ik heb alles gelezen en heb er geen kunnen ontdekken.
Ziet er mi goed uit en heb er dus 1 besteld, aangezien dat toch gratis is. (Jaja, hollander :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dodo79 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:55:
[...]

Via https://www.fon.com/en/userzone/FGF krijg je de juiste pagina nog wel te zien als je eenmaal ingelogd bent maar bij al mijn accounts staat dat ik geen invites meer heb om uit te delen.

Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:42

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

engessa schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:48:
Vreemd inderdaad, bij mij is ie ook weg. Er staat nog wel iets over op deze pagina?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
dodo79 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:55:
[...]

Ik ben de knop ook kwijt, maar ik kwam nog wel op de pagina. De invite was verwijderd. Heb dus even een e-mail naar FON gestuurd. Zo hoor je daar natuurlijk niet mee om te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 15:45:
[...]

Ik ben de knop ook kwijt, maar ik kwam nog wel op de pagina. De invite was verwijderd. Heb dus even een e-mail naar FON gestuurd. Zo hoor je daar natuurlijk niet mee om te gaan 8)7
Wat was die link...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

doc schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:42:
Kreeg net ook een mailtje:
-----------
Dear Fonero,
*knip*
------------------

Kan ik de oude mooie gaan omflashen met dd-wrt ;)
Dat e-mailtje heb ik ook ontvangen. Maar ik zou niet weten waarom ik mijn mooie linksys zou verruilen voor de el cheapo. Begrijp ook niet waarom die dingen zo populair zijn. Hun manier om jou router te beheren en controleren. Iets dat ze met die linksys niet kunnen doen na het omgeflashed te hebben.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

engessa schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:55:
[...]

Via https://www.fon.com/en/userzone/FGF krijg je de juiste pagina nog wel te zien als je eenmaal ingelogd bent maar bij al mijn accounts staat dat ik geen invites meer heb om uit te delen.

Bummer :(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Helaas, vandaag 1e afleverpoging van UPS gemist. Heb de kleine lettertjes nog niet gelezen maar ze doen 3 pogingen. Aangezien normale werkenden mensen overdag weg zijn gaat dat niet werken... Kan het af laten leveren op kantoor, maar kan ik het ook ergens ophalen? zal het eens uitzoeken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 14:38
De knop is inderdaad weg, balen man.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:56
aex351 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:30:
[...]

Dat e-mailtje heb ik ook ontvangen. Maar ik zou niet weten waarom ik mijn mooie linksys zou verruilen voor de el cheapo. Begrijp ook niet waarom die dingen zo populair zijn. Hun manier om jou router te beheren en controleren. Iets dat ze met die linksys niet kunnen doen na het omgeflashed te hebben.
Ik zag het mailtje zonet in m'n spamfolder, ik heb 'm ook maar besteld. Mijn omgeflashte Linksys (met dual SSID) blijft mooi online, eventueel enkel voor privé gebruik. De La Fonera zal ik gewoon 24/7 online houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

aex351 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:30:
[...]

Je kan hem gewoon aan je linksys hangen hoor. Ik heb hem besteld.

Kan ik ook een kleinere firmware op de Linksys zetten, want het geheugen loopt nu af en toe vol en dat zal dan wel minder vaak gebeuren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 14-04-2007 11:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Jazzper schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:22:
Helaas, vandaag 1e afleverpoging van UPS gemist. Heb de kleine lettertjes nog niet gelezen maar ze doen 3 pogingen. Aangezien normale werkenden mensen overdag weg zijn gaat dat niet werken... Kan het af laten leveren op kantoor, maar kan ik het ook ergens ophalen? zal het eens uitzoeken.
Had ik ook meegemaakt,
na de eerste keer, ("volgende dag om zelfde tijd" proberen ze opnieuw), even
`s ochtends briefje op deur gehangen dat ze bij buren mochten afgeven, met handtekening erbij.
Dat hebben ze toen ook gedaan. :*)
Scheeld toch maar weer een tochtje naar de UPS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 03:54

Stephane

Behhhhh

WorldWideWait schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:11:
[...]

Had ik ook meegemaakt,
na de eerste keer, ("volgende dag om zelfde tijd" proberen ze opnieuw), even
`s ochtends briefje op deur gehangen dat ze bij buren mochten afgeven, met handtekening erbij.
Dat hebben ze toen ook gedaan. :*)
Scheeld toch maar weer een tochtje naar de UPS. :P
Je kunt ook bellen met het 0800 nummer dat op de infonotice staat en een ander adres of datum afspreken, bijvoorbeeld je werkadres. UPS is echt uitstekend geautomatiseerd !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

woei! mijn buurjongen kwam net het router langs brengen. Geen idee hoe hij er aan komt maar ik heb hem! In UPS zak vanuit spanje in keurig doosje. Bijna too good to be true dit :)

als ik invites heb weet ik jullie te vinden!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51

Zenix

BOE!

Jazzper schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:53:
woei! mijn buurjongen kwam net het router langs brengen. Geen idee hoe hij er aan komt maar ik heb hem! In UPS zak vanuit spanje in keurig doosje. Bijna too good to be true dit :)

als ik invites heb weet ik jullie te vinden!
Mooi jazzper veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

v43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Ik heb de mijne ook binnen en meteen geïnstalleerd. Maar ik heb nog wel een aantal vraagjes:

- ik heb 3 invites, maar die zijn alleen om tegen een bedrag van €20,00 een router te krijgen?
- ik heb in de User Zone met behulp van Google maps weergegeven waar mijn router zich bevindt, maar als ik hem op www.fon.com terug probeer te zoeken vind ik helemaal niets meer in Groningen?
- public>WAN staat op deny. Betekent dit dat je eerst op die vangpagina terecht komt, en dat ie deze skipt als je het op allow zet?

thx! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die invites voor 20 euro heb ik ook inderdaad...
Denk dat het over is met de gratis routers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb nu net ook een invite ontvangen. Inderdaad met die promotion code is de router nog steeds 20,-. Ik ga het wel doen denk ik, maar toch jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb nu ook 3 invites voor 20 euro, helaas geen gratis routers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Alsnog krijg je met een invite korting. Anders ben je 40,- kwijt voor de router, nu nog 20,- door de invite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

hmmm op zich is dit natuurlijk wel een goed idee voor de hoeveelheid routers, als je hem voor de helft kunt krijgen dan is het natuurlijk veel interessanter dan voor de volle prijs en wellicht dat het aantal routers zo veel sneller toe gaat nemen.

wel jammer dat ik dus te laat ben voor een gratis router :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tsjah, vraag me alleen af of ik de mensen op de wachtlijst nog een plezier doe met een invite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Voor 20 euro vind ik deze router absoluut niet interessant. Hij is dusdanig gecastreerd dat je er weinig aan hebt wil je hem ook voor je eigen netwerk gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Bij ComputerTotaal(proef?)abonnementje gratis, dat kost iets van 25 euro. En gratis Fon bij Debitel, loopt dat nog? Bij 't begin van Fon gaven ze ze voor 5 euro en 'belofte' van minimaal een jaar aanlaten weg. Las op de blog van ze dat ze toegang tot skype ook aan niet-abo's doorgeven, doordat die hun gaan sponsoren. Voorzie wanneer gsm's massaal met Skype gaan bellen je dataverkeer enorm zal toenemen. En er dan 20 euri voor moeten betalen... Zie geregeld aanbiedingen van draadloze routers rond 39,95 + gratis USB-adapter, dus echt voordelig is 't niet langer. Wat me wel opwindt: 40% provisie die retailverkopers over die 20 euro vangen voor elke verkochte Fon, steekt Fon nu in z'n zak. Een 'friend' heeft dus niet zoveel voordeel als het lijkt.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Cyberpope schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:19:
Voor 20 euro vind ik deze router absoluut niet interessant. Hij is dusdanig gecastreerd dat je er weinig aan hebt wil je hem ook voor je eigen netwerk gebruiken.
Ga je niet voorbij aan het doel van FON? Gratis Wifi overal ter wereld? Zodat je als je zelf een actieve router hebt ook op andere plekken gebruik kunt maken van gratis internet.

En dan is 20 euro voor een accespoint (router is heel iets anders) nog niet zo gek. Voor die 20 euro heb je niet zo snel een accespoint. (In de pricewatch meer als 30 euro, exc verzendkosten) Het is misschien niet super uitgebreid, maar voldoet voor de primaire rol van een accespoint; internet beveiligd kunnen gebruiken. Voor jezelf, en op een andere manier voor andere gebruikers.

Waar baseer je trouwens op dat ie te beperkt is voor je eigen netwerk? Het (met WPA* beveiligde) prive kanaal kun je zo instellen dat je behalve onbeperkt gebruik van internet ook gewoon access tot jje interne netwerk kunt toestaan. Wat wil je nog meer dan?

* Meeste goedkope accesspoint ondersteunen slechts WEP
tweaktubbie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:20:
Bij ComputerTotaal(proef?)abonnementje gratis, dat kost iets van 25 euro. En gratis Fon bij Debitel, loopt dat nog? Bij 't begin van Fon gaven ze ze voor 5 euro en 'belofte' van minimaal een jaar aanlaten weg. Las op de blog van ze dat ze toegang tot skype ook aan niet-abo's doorgeven, doordat die hun gaan sponsoren. Voorzie wanneer gsm's massaal met Skype gaan bellen je dataverkeer enorm zal toenemen. En er dan 20 euri voor moeten betalen... Zie geregeld aanbiedingen van draadloze routers rond 39,95 + gratis USB-adapter, dus echt voordelig is 't niet langer. Wat me wel opwindt: 40% provisie die retailverkopers over die 20 euro vangen voor elke verkochte Fon, steekt Fon nu in z'n zak. Een 'friend' heeft dus niet zoveel voordeel als het lijkt.
Je dataverkeer cappen zodat ze niet snel gebruik kunnen maken. Hoeveelheid zal nogal veel boeien; er zijn nauwelijks providers in ederland die nog werken met een harde datalimiet?

En een draadloze router met gratis usb adapter, inderdaad goedkoop, maar je hebt er geen wereldwijd netwerk van accesspoints bij waar je gebruik van mag maken. ;)

Maar wat betreft die 40% provisie die FON nu in zijn zak houd, daar is toch niets mis mee? Ook FON moet werknemers betalen, servers, software, firmware etc onderhouden. De andere optie is de goedkope prijs voor gebruik van het FON netwerk voor Bills en Aliëns (en op een gegeven moment misschien ook voor Linussen) omhoog gooien? Laat ze dan lekker die provisie in hun eigen zak houden... Tog? ;)

Edit:
Wat betreft Skype en Wifi: Als je op de productpagina van de in de blog vermelde Skype Phone kijkt:
The FON WiFi router (La Fonera) adds mobility to your SMC WiFi phone. Install La Fonera at home, join FON and get acess to over 130.000 FON hotspots around the world .
Beter lezen; alleen aan FON gebruikers dus, niet aan alle Skype gebruikers... :Y)

Edit 2:
En ik moet ook beter lezen zie ik :X :P

Hiero staat:
Today if you are not a Fonero and you find a FON wifi signal you can view Skype, Google and Excite Japan for free because they are our investors.
Let op het woordje view. Da's iets anders als use. Dus ze kunnen de websites van hun partners bekijken. Niet Skype gebruiken.

Verderop in die blog staat ook iets dat ze aan het experimenteren zijn met advertenties voor internet access. Opzich een interessant idee; niet iedereen heeft een creditcard op zak om een dagpas te kopen, en zo kunnen mensen zonder creditcard (jongeren bv) ook gebruik maken van FON. Ik vraag me dan wel af hoe ze dit verrekenen met de Bills?

[ Voor 56% gewijzigd door Rowdy.nl op 17-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Zo zie ik het ook eigenlijk. Ik heb al een router, en met aankomende laptop(s) in huis is wifi toch wel erg handig. Ik hoef alleen een veilig en secuur AP. En het leuke is dat ik dan als het goed is ook bij anderen mee kan liften (al zal je deze punten maar weinig tegenkomen denk ik).

Als voor 20,- er twee kanalen/netwerken/whatever beschikbaar zijn vind ik het prima: een beveiligde voor prive en een open, beperkte, voor FON.

Hoe zit het trouwens met die regeling: stel ik haal na een half jaar de fon-ap weg, moet ik dat ding dat terug geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

mithras schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:48:
[...]
Zo zie ik het ook eigenlijk. Ik heb al een router, en met aankomende laptop(s) in huis is wifi toch wel erg handig. Ik hoef alleen een veilig en secuur AP. En het leuke is dat ik dan als het goed is ook bij anderen mee kan liften (al zal je deze punten maar weinig tegenkomen denk ik).

Als voor 20,- er twee kanalen/netwerken/whatever beschikbaar zijn vind ik het prima: een beveiligde voor prive en een open, beperkte, voor FON.

Hoe zit het trouwens met die regeling: stel ik haal na een half jaar de fon-ap weg, moet ik dat ding dat terug geven :?
Ik heb ooit eens gelezen dat ze je dan verzoeken het ding door te geven aan iemand anders die er gebruik van wilt maken, maar hoe dat in zijn werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:34:
Ga je niet voorbij aan het doel van FON? Gratis Wifi overal ter wereld? Zodat je als je zelf een actieve router hebt ook op andere plekken gebruik kunt maken van gratis internet.
Nee, vandaar heb ik hem ook staan. En ook gewoon volgens de regeltjes. Maar dat is omdat ik hem gratis kon krijgen, had ik er 20 euro voor moeten betalen had ik het nooit gedaan.
En dan is 20 euro voor een accespoint (router is heel iets anders) nog niet zo gek. Voor die 20 euro heb je niet zo snel een accespoint. (In de pricewatch meer als 30 euro, exc verzendkosten) Het is misschien niet super uitgebreid, maar voldoet voor de primaire rol van een accespoint; internet beveiligd kunnen gebruiken. Voor jezelf, en op een andere manier voor andere gebruikers.
Nogmaals wel behoorlijk gecastreerd. Ik heb graag access over spullen in mijn netwerk (heb ook access to mijn eigen FON via een trucje).
Waar baseer je trouwens op dat ie te beperkt is voor je eigen netwerk? Het (met WPA* beveiligde) prive kanaal kun je zo instellen dat je behalve onbeperkt gebruik van internet ook gewoon access tot jje interne netwerk kunt toestaan. Wat wil je nog meer dan?
Dat ik het IP van dat ding kan instellen
Dat ik het voor roaming kan gebruiken
Dat ik mijn share's fatsoenlijk kan benaderen

Om maar een paar dingen te noemen.

Ik mijn optiek is 20 euro te veel... Ik zou hem er in elk geval niet voor gekocht hebben. Zeker omdat de toegang tot FON met een PDA nog een echte ramp is, het bereik van de gemiddeld FON niet verder komt als zijn eigen huis (zeker bij landen die niet zo dicht op elkaar wonen als in nederland) en je inlog mogelijkheden dus bijna zo goed als nul zijn, als je er al 1 vind die online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 27-05 10:15
Cyberpope schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:04:
Nogmaals wel behoorlijk gecastreerd. Ik heb graag access over spullen in mijn netwerk (heb ook access to mijn eigen FON via een trucje).
Bedoel je dat het je gelukt is om in de standaard webinterface te komen (waar in principe alles in te stellen is wat je op een accesspoint in kán stellen) of zit je 'dieper' in je FON?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dat eerste punt (ik heb ook echt geen verstand van netwerken :X), ik draai gewoon een dhcp server die leuk ip's uitdeelt: kan ik niet het ap aansluiten en zo een ip laten toewijzen?

Dat laatste punt: hoe moeilijk en hoe slecht gaat het? Mijn netwerk zal een debian server worden (samba etc) en een ubuntu laptop die leuk muziek enzo daarvanaf moet gaan halen. Probleem, of liggen de problemen dieper (active directory en dergelijke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

_Brake_ schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:15:
[...]

Bedoel je dat het je gelukt is om in de standaard webinterface te komen (waar in principe alles in te stellen is wat je op een accesspoint in kán stellen) of zit je 'dieper' in je FON?
dieper met ssh access, maar daar kun je genoeg over vinden. niet hier. Vind trouwens de standaard web interface aardig beperkt.
mithras schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:16:
[...]

Dat eerste punt (ik heb ook echt geen verstand van netwerken :X), ik draai gewoon een dhcp server die leuk ip's uitdeelt: kan ik niet het ap aansluiten en zo een ip laten toewijzen?

Dat laatste punt: hoe moeilijk en hoe slecht gaat het? Mijn netwerk zal een debian server worden (samba etc) en een ubuntu laptop die leuk muziek enzo daarvanaf moet gaan halen. Probleem, of liggen de problemen dieper (active directory en dergelijke)?
Ja, dan krijgt je fon een ip van je server. Maar je wireless zit dan wel op een ander sub-net als je bedrade netwerk of je andere wireless netwerk.

En kan een probleem zijn... afhankelijk van de rest van je config.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 17-04-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]

Nee, vandaar heb ik hem ook staan. En ook gewoon volgens de regeltjes. Maar dat is omdat ik hem gratis kon krijgen, had ik er 20 euro voor moeten betalen had ik het nooit gedaan.

[...]

[...]

Om maar een paar dingen te noemen.

Ik mijn optiek is 20 euro te veel... Ik zou hem er in elk geval niet voor gekocht hebben. Zeker omdat de toegang tot FON met een PDA nog een echte ramp is, het bereik van de gemiddeld FON niet verder komt als zijn eigen huis (zeker bij landen die niet zo dicht op elkaar wonen als in nederland) en je inlog mogelijkheden dus bijna zo goed als nul zijn, als je er al 1 vind die online is.
Okey, da's inderdaad jouw mening dan, en natuurlijk je goed recht, maar voor de meeste gebruikers zal het meer dan voldoende zijn.

Maar access over de spullen in je netwerk? Die heb je toch? als ik een ap/router in de winkel koop heb ik ook toegang tot alle features van dat ding via een webinterface. Die heb je nu ook. Dat die features beperkter (in jouw woorden, gecastreerd) zijn, da's een heel ander punt.

Verder je IP instellen, dat moet te doen zijn;
winand schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:28:
Had eerst ook last van traagheid.
Heb toen de router ingesteld met en vast IP-adres, dan kan je ook handmatig de DNS-server instellen.
Dat is wat je wilt, want standaard staat er een DNS adres van Fon in, in Spanje!
Toen ik de DNS-server van planet internet had ingesteld werd ie even snel als mijn vorige Accesspoint. Mijn oude accesspoint ligt er nu werkloos bij :)
En via het prive kanaal heb ik geen problemen om mijn share's te bereiken. Mijn PDA (Windows Mobile, weet niet wat jij hebt) werkt prima via mijn FON router en het bereik is niet slechter dan een normaal routertje. Plaatsing van het apparaat en eventueel een zwaardere antenne helpen veel.

En in nederland zijn inderdaad de Accespoints nog niet zo heel dik bezaaid; 4 in mijn woonplaats, in totaal slechts 13 in de hele gemeente Venlo, op 92.080 inwoners... :(

Maar kijk voor de grap eens in Barcelona, Parijs of andere grote steden...? En die actie van FON om mensen die boven of naast een Starbucks woonden een gratis Fonera te geven? Super! Die dekking komt wel... Er moet gewoon wat meer aandacht aan besteed worden in de media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:34:
[...]
Laatste keer dat ik keek maakte de Fonera gebruik van "access point isolation". Oftewel: je kan vanaf het prive Fonera subnet de rest van je (bedrade) netwerk niet benaderen.

Ook is de WEP encryptie die de Fonera gebruikt gaar, een Nintendo DS kan er bijvoorbeeld niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Schweino schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:42:
[...]

Laatste keer dat ik keek maakte de Fonera gebruik van "access point isolation". Oftewel: je kan vanaf het prive Fonera subnet de rest van je (bedrade) netwerk niet benaderen.

Ook is de WEP encryptie die de Fonera gebruikt gaar, een Nintendo DS kan er bijvoorbeeld niet mee overweg.
tja, wep is ook totaal onveilig denk dat de meeste mensen en tweakers dat toch niet meer gebruiken. Ik zou het iig ook niet doen ook al kan bijv mijn psp er dan op. En volgens mij kan je wel je interne netwerk bereiken hoor, moet je de router wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kan wel, maar alleen via ip niveau. Dus als je gewoon met je share's werkt (windows netwerk) en je logt in op je fonera, dan werken die niet. Tenzij je even elke keer het ip-adres intikt. Idem voor je printer. Niet op printernaam, slechts op ip adres.
Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:39:
[...]

Okey, da's inderdaad jouw mening dan, en natuurlijk je goed recht, maar voor de meeste gebruikers zal het meer dan voldoende zijn.

Maar access over de spullen in je netwerk? Die heb je toch? als ik een ap/router in de winkel koop heb ik ook toegang tot alle features van dat ding via een webinterface. Die heb je nu ook. Dat die features beperkter (in jouw woorden, gecastreerd) zijn, da's een heel ander punt.

Verder je IP instellen, dat moet te doen zijn;
Tja, zo kun je het ook zien. Fijn dat je zo lyrisch bent over FON, maar je instel mogelijkheden via de web-interface van fon zijn wel heel beperkt (en bij een van de laatste ongevraagde firmware updates nog een ingeperkt). Zelfs de meeste simpele AP heeft er nog meer.

En nee, je kunt niet het IP instellen dat de fon uitdeelt.
Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:39:
En in nederland zijn inderdaad de Accespoints nog niet zo heel dik bezaaid; 4 in mijn woonplaats, in totaal slechts 13 in de hele gemeente Venlo, op 92.080 inwoners... :(

Maar kijk voor de grap eens in Barcelona, Parijs of andere grote steden...? En die actie van FON om mensen die boven of naast een Starbucks woonden een gratis Fonera te geven? Super! Die dekking komt wel... Er moet gewoon wat meer aandacht aan besteed worden in de media...
Ik zou zeggen.. .probeer het eens. Dan blijkt die FON op een flat te wonen op de 10 verdieping en je dus op de begane grond geen bereik meer hebt. Of de tuin is zo groot dat je ook geen bereik meer hebt. Of ze hebben hem gemod, waardoor je geen toegang hebt. Of hij staat net uit.. etc, etc. het valt vies tegen.. heel vies. Zelfs in plaatsen als barcelona.

Ze hadden het routertje veel meer bereik moeten geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 17-04-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212758

Ik heb mijn Fonera al een tijdje online. Alle 3 de lampjes branden prachtig groen. Op mijn LapTop zie ik de 2 netwerken niet. Als ik Netwerk Stumbler gebruik zie ik ze wel maar niet groen gekleurd en daarom niet benaderbaar. Op de kaart verschijnt de groene cirkel ook al niet rond mijn oranje punt. Iemand suggesties wat ik moet doen om er wel bij te horen?
JvdV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Cyberpope schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:05:
[...]
Ze hadden het routertje veel meer bereik moeten geven.
inderdaad dat zou iedereen wel graag willen. De linksys in het begin was wel stuk beter dan. Maar er zijn ook zat plekken waar je wel goede verbinding hebt. Er zijn ook best veel mensen vooral bills, die bijvoorbeeld een extra antenne gebruiken om zo meer te verdienen. Maar de linus mensen draaid het maar om 1 ding, hun eigen accespoint en hun acces op andere wifi acces points. Maar ik vind bereik niet superslecht. 4 huizen van mij vandaan staat ook fonero, en daar kan ik ook gewoon op. Dus zo super slecht is het ook alweer niet. Ligt voor groot deel ook waar je hem neerzet, op bovenverdieping is al veel beter en bij raam in de buurt dan in een donker hoekje omringt door muren.
Anoniem: 212758 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:07:
Ik heb mijn Fonera al een tijdje online. Alle 3 de lampjes branden prachtig groen. Op mijn LapTop zie ik de 2 netwerken niet. Als ik Netwerk Stumbler gebruik zie ik ze wel maar niet groen gekleurd en daarom niet benaderbaar. Op de kaart verschijnt de groene cirkel ook al niet rond mijn oranje punt. Iemand suggesties wat ik moet doen om er wel bij te horen?
JvdV
Je kan via google maps bij userzone zorgen dat die groene circel precies bij je eigen huis is.
Ook dit probleem had ik ook.

Dit heeft het bij mij opgelost. Zo reset je fonero zeg maar.

If you’re not able to see (i.e. it does not appear in the Wireless Network Connection dialog box) the private signal, you can try the following to solve the problem:
a) Check that you’re near enough to La Fonera in order to receive the signal. Also check the connector of the antenna to see if it’s properly connected as well as if you see any damage.
b) Check that you’ve installed properly La Fonera. Remember that you have the instructions in the printed Quick Installation Guide.
c) Unplug and then plug in the AC adapter again
d) Keep the reset button held down during 20/30 seconds, until the POWER light remains fixed then try again.
e) Update the drivers of your network device as well as your operative system to the latest version.
f) If you still can’t see the signal, use the Send a question tab to contact us. Please, include in your question the status of the leds (if they’re blinking and how they behave).

punt d zorgde ervoor dat ik ze wel zag. Je kan het allemaal checken natuurlijk, meer informatie kan je vinden op de fon website klik op help onderaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Zenix op 17-04-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]
WEP? La Fonera werkt iig met WPA?
Het IP-range instellen wat uitgedeeld wordt; dat zei je niet in eerste instantie. Daar had je het erover dat je het ding geen IP-adres kon geven.

Ah, zo bedoel je het met share's, Da's het dus, ik had dat laatst een keer opgemerkt, dacht dat ik weer wat verkachelt had aan mijn samba configuratie, maar dat ligt dus aan de La Fonera. ;)

Wat betreft verdiepingen; die kunnen mensen instellen op hun pagina. (Bij adres) Ik ben het wel met je eens dat ze dat ding een groter bereik hadden moeten geven. (of een betere antenne) However, als ik bij de (over)buren zit kan ik gewoon connecten met mijn Fonera.

Eigenlijk zou het mooi zijn als bedrijven/horeca (NS, terrassen ed) wat Fonera's met extra antenne zouden ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:36:
[...]
WEP? La Fonera werkt iig met WPA?
WEP ja, de DS ondersteunt geen andere beveiliging. WPA2 gebruik ik al voor mijn thuisnetwerk. Ik dacht de Fonera mooi te kunnen gebruiken voor m'n DS, maar niet dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenix bedankt. Ik ga het allemaal proberen.
JvdV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Schweino schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:32:
[...]

WEP ja, de DS ondersteunt geen andere beveiliging. WPA2 gebruik ik al voor mijn thuisnetwerk. Ik dacht de Fonera mooi te kunnen gebruiken voor m'n DS, maar niet dus......
Stom, je kunt idd kiezen welke encryptie je gebruikt. Heb je al eens op de fora van FON gekeken/gezocht? Daar zag ik redelijk wat topics over de DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Rowdy.nl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:52:
[...]

Stom, je kunt idd kiezen welke encryptie je gebruikt. Heb je al eens op de fora van FON gekeken/gezocht? Daar zag ik redelijk wat topics over de DS?
Klopt, topics waarin geklaagd wordt dat het niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb hem ook binnen. En meteen een mooi plekje gegeven.
Het instellen ging zonder problemen. En krijg op mijn pc een mooi sterk signaal binnen.
Vreemd genoeg lukt het me met mijn PDA niet om verbinding te maken via mijn private signaal. Via het piblic signaal kan ik gewoon verbinding maken en na het inloggen ook gewoon het internet op.
Wat doe ik verkeerd? Want op mijn pc werkt het wel zo als het hoort.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 22:25

Aapje

Opel-beun
sjirafje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:52:
Ik heb hem ook binnen. En meteen een mooi plekje gegeven.
Het instellen ging zonder problemen. En krijg op mijn pc een mooi sterk signaal binnen.
Vreemd genoeg lukt het me met mijn PDA niet om verbinding te maken via mijn private signaal. Via het piblic signaal kan ik gewoon verbinding maken en na het inloggen ook gewoon het internet op.
Wat doe ik verkeerd? Want op mijn pc werkt het wel zo als het hoort.
Ondersteunt je PDA wel WPA?
(Of als je de settings anders hebt WPA2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 18-05 22:31
[...]

Ik kan hier gewoon mijn normale netwerk bereiken via de fonera, wat de fonera niet doet is bridgen met je huidige netwerk. Daardoor kan je dus alleen maar met ip adressen werken en niet met de (host)naam die de doelpc heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36730

* log in via myplace en je hebt access tot je eigen spullen
* wil je via fon_ap ... stel de firewall in dat public aan je private mag komen... maar beveilig dan je shares tegoei zodat je andere aliens dit ook niet geeft dan....
Kortom daar is niets "gecastreerd aan...
1.Dat ik het IP van dat ding kan instellen
2.Dat ik het voor roaming kan gebruiken
3.Dat ik mijn share's fatsoenlijk kan benaderen
1. je kunt toch ipv dhcp; static ip instellen van de ethernet kant van het toestel?
of heb je niet graag dat het 192.168.10.0/24 en 192.168.181.0/24 gebruikt op de 2 wifi netwerken?
2. www.freewlan.info legt uit hoe je dat kunt doen met je fonera... gebruikmakend van je "truukje"...het is allessinds GEEN nieuwe firmware...het voegt zelfs Nederlands toe aan het bestaande FON interface alsook de
3. zie vorige quote...
pda/laptop : www.devicescape.com
gsm alla nokia E60/E70/.. : www.fon.com/downloads -> Symbian manager
kortom probleem opgelost...

bereik verbeteren? www.confero24.com ofte een antenne in de fon shop kopen...
t'is aan de hotspot owner of hij de antenne en bereikbaarheid wil verbeteren...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36730 op 18-04-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36730

BaBoOn schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:49:
[...]

Ondersteunt je PDA wel WPA?
(Of als je de settings anders hebt WPA2)
en anders log in met eentje die het ondersteund
en stel de settings wat zwakker in....alleen WEP ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 36730 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:35:
* log in via myplace en je hebt access tot je eigen spullen
* wil je via fon_ap ... stel de firewall in dat public aan je private mag komen... maar beveilig dan je shares tegoei zodat je andere aliens dit ook niet geeft dan....
Kortom daar is niets "gecastreerd aan...
Jawel, want de webinterface is te beperkt. Maar dat had ik hierboven als gepost. En bij een van de laatste (ongevraagde) updates nog eens ingeperkt. (geen probleem updates uitzetten, maar dan mag officieel weer ninet).

Als ik 20 euro neerlap, wil ik ook doen met dat ding wat ik wil...
1. je kunt toch ipv dhcp; static ip instellen van de ethernet kant van het toestel?
of heb je niet graag dat het 192.168.10.0/24 en 192.168.181.0/24 gebruikt op de 2 wifi netwerken?
2. www.freewlan.info legt uit hoe je dat kunt doen met je fonera... gebruikmakend van je "truukje"...het is allessinds GEEN nieuwe firmware...het voegt zelfs Nederlands toe aan het bestaande FON interface alsook de
3. zie vorige quote...
Tuurlijk via SSH toegang en gekloot kan ik alles regelen. Maar dat is officieel niet volgens de regels van FON. Dus niet te bespreken hier. En bij 1 is dat het laatste.
bereik verbeteren? www.confero24.com ofte een antenne in de fon shop kopen...
t'is aan de hotspot owner of hij de antenne en bereikbaarheid wil verbeteren...
Tuurlijk.. maar wie doet dat.. Ik heb wel een goede antenne, maar die hangt aan mijn normale router. :P Ik klaag over het bereik van anderen (die van mij hangt langs mijn voordeur, dus moet ik op straat redelijk wat bereik hebben, gezien mijn thuis net 1 meter is).

Wat is dus het nut om iedereen kastjes te sturen als daarvan het bereik zo klein is. Mensen hebben vaak aan hun eigen accespoint voldoende en zullen dus geen extra antenne plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 18-04-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 22:31

sjirafje

No inspirational quotes here

Anoniem: 36730 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:45:
[...]

en anders log in met eentje die het ondersteund
en stel de settings wat zwakker in....alleen WEP ofzo...
Ik heb op mijn PDA zowel wpa-psk als wpa geprobeerd, maar met wpa kan ik geen netwerksleutel ingeven (deze staat ingesteld op automatisch verkrijgen en dat is niet te veranderen)
Met wpa-psk kan ik wel een netwerksleutel ingeven.

Mijn fon staat ingesteld op WPA met TKIP als codering. Mijn pda staat ook zo ingesteld.

Ik vind het private signaal ook gewoon. Maar wanneer ik verbinding wil maken dan blijft ie staan op "verb. maken" Hij krijgt na verloop van tijd een ip-adres maar dat zit helemaal niet in de zelfde range asl het ip-adres wat mijn pc krijgt wanneer die verbinding heeft met het private signaal.

[ Voor 21% gewijzigd door sjirafje op 18-04-2007 13:34 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zijn er eigenlijk mensen die geregeld iemand gebruik zien maken van hun Fonero-router? De dichtheid is in Nederland volgens mij nog niet zo heel geweldig, dus de kans dat je een Fonero tegenkomt in een gemiddelde stad valt volgens mij nog wel tegen?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 23:12

996

gday schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:34:
Zijn er eigenlijk mensen die geregeld iemand gebruik zien maken van hun Fonero-router? De dichtheid is in Nederland volgens mij nog niet zo heel geweldig, dus de kans dat je een Fonero tegenkomt in een gemiddelde stad valt volgens mij nog wel tegen?
Sinds 2-3 maanden heb ik zo'n Fonera in de lucht. Nog nooit heeft er iemand op ingelogd. Maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht. Woon in een doodlopende straat namelijk en ook nog in een klein dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik heb een (gratis via Xing) Fonera in de lucht sinds februari, nog niets op ingelogd gehad - ook ik zit midden in een woonwijk. Wel heb ik al gezien dat op mijn vakantiebestemming in Frankrijk een Fon in de lucht is en daar doe ik het voor!

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:15

killercow

eth0

Er heeft een tijdje met enige regelmaat iemand ingelogd op mijn fon, ik denk dat het een vakantie vierend persoon was, aangezien het precies 2 weken aanhield, verder totaal geen last van gehad, maar je krijgt wel een gevoel, ey, die wil ik wel eens ontmoeten, ze zijn immers fon lid, en das vast leuk kletsen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Grrrr... al paar dagen het Fon pakketje thuis liggen maar nog geen tijd gehad om te reggen enzo.
Had ik dat nou maar wel gedaan want zit nu in een hotel in hamburg met 2 wifi netwerken in de lucht. Het hotel wifi netwerk (very low signal knalt er steeds uit) en een fonera buurman met dik signaal. Maar ja daar kom ik nu niet op. Was meteen praktijktest geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het opengooien van de SSH daemon op de fonera is overigens een stuk makkelijker geworden, zie http://mrmuh.blogspot.com/2007/03/kolofonium-is-out.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Bij mij logged er vrijwel iedere dag ene "dheijden" op m'n fonero in. Waarschijnlijk een student met een laptop. Vraag me alleen af of deze persoon nu zelf ook nog ergens een fon op een internetverbinding heeft aangesloten. Zo niet dan hoop ik dat Fon hem/haar binnenkort blokkeerd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de berichtjes die ik in dit topic lees, maak ik op dat mensen met een actieve Fonera toch wel heel erg graag willen weten wie er gebruik maakt van hun verbinding. Ook proef ik, als het te vaak door het dezelfde community member gebeurt, men daar niet zo blij mee is. Ik blijf dat vreemd vinden. Het is toch altijd het idee geweest om gebruik te maken van elkaars faciliteit. Vooropgesteld, ik heb het hier niet over misbruik

Misschien kun je de eigen openingspagina aanpassen en de mensen die gebruik van je verbinding maken vragen je even een berichtje sturen. Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om een bedanktje achter te laten bij iemand wiens verbinding ik heb gebruikt.

JvdV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Oh, zo erg zit ik er niet mee hoor. Als iemand in de buurt er gebruik van wil maken, vind ik dat ook geen probleem, zolang het een beetje normaal blijft en niet 24u/dag torrents binnenhalen. Daarnaast is het gewoon zo dat Fon.com van je verwacht dat je zelf je accespoint altjid online houdt, wanneer je als Linus gratis van iemand anders z'n Fonero gebruik wilt blijven maken. Doe je dit niet, dan wordt je geblokkeerd na een maand. Dus ik zie wel hoe het loopt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo en we zijn up and running. Dacht dat het heel gekloot zou zijn. Maar het was zo gepiept.

FON_Penthouse is online! (ik woon in een penthouse in utrecht, vandaar ;))

- Ik heb nog wel paar vragen die ik volgens mij zelf ook nog wel op kan zoeken, maar ja...
Ik heb het schuifje helemaal naar links gezet op 512kb... is dit echt kb? ik heb zelf maar een down van 512kb dus het is nu nog max voor mij.

- Linus, Bill, alien? wtf? nou ja die lees ik zelf wel in wat dat is

- hoe zit het met dat public AP. Die krijgen alleen maar http verkeer ofzo? Dat ze niet mijn shared folders lopen te bekijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Jazzper schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:32:
Zo en we zijn up and running. Dacht dat het heel gekloot zou zijn. Maar het was zo gepiept.

FON_Penthouse is online! (ik woon in een penthouse in utrecht, vandaar ;))

- Ik heb nog wel paar vragen die ik volgens mij zelf ook nog wel op kan zoeken, maar ja...
Ik heb het schuifje helemaal naar links gezet op 512kb... is dit echt kb? ik heb zelf maar een down van 512kb dus het is nu nog max voor mij.

- Linus, Bill, alien? wtf? nou ja die lees ik zelf wel in wat dat is

- hoe zit het met dat public AP. Die krijgen alleen maar http verkeer ofzo? Dat ze niet mijn shared folders lopen te bekijken? ;)
Public netwerk kan alleen het internet op, ze kunnen zodra ze ingelogt zijn dus Alles van het internet bereiken.
Maar jou eigen prive netwerk is gescheiden.

Ook de private connectie is gescheiden van de public. Tenzij je anders aangeeft in de config ;)

Heb de mijne trouwens net hier gereset 8)7 ding wou niet meer connecten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb het al door idd, net zoals wat alien/bill/linus is.

Snap niet dat Bills niet gratis op andermans mogen.
je kan toch doen dat je bill bent waarbij aliens, bills & linussen bij jou erop mogen (en je enkel verdient aan de bills) en jij bij de andere ook erop.

Heb ff getest en werkt allemaal aardig nu, ook qua snelheid restrictie.
Ik heb nu mijn eigen pc's direct op mijn Sitecom wifi-router en de fonero unit hangt fysiek aan mijn grote router. Kan nu alleen niet dat fonero router admin gedeelte benaderen (dus zonder te connecten via wifi). Waarschijnlijk wel als ik connect, maar moet toch ook via pc > sitecom > fonero kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Jazzper schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:47:
Waarschijnlijk wel als ik connect, maar moet toch ook via pc > sitecom > fonero kunnen?
Nope, afgeschermt.

Je kan wel settings doorvoeren via Fon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Jazzper schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:47:
Heb het al door idd, net zoals wat alien/bill/linus is.

Snap niet dat Bills niet gratis op andermans mogen.
je kan toch doen dat je bill bent waarbij aliens, bills & linussen bij jou erop mogen (en je enkel verdient aan de bills) en jij bij de andere ook erop.
Ehm, je spreekt jezelf tegen. Jij wilt als Bill er bij anderen gratis op en tegelijkertijd verdienen aan Bills die bij jouw connecten? Hoe dan ook, dat zou het alleen maar ingewikkelder maken. "Bill" is trouwens toch alleen maar interessant wanneer je op een heel gunstige lokatie woont. Midden in een druk stadscentrum bjiv. bij een terasje en liefst dan nog wat kantoren in de buurt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

herstel, bedoelde: enkel verdienen aan $3 aliens (niet bills dus :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik wou nog wat invites sturen zodat mensen hem voor 20 euro kunnen krijgen, maar krijg elke keer mysql error op de invite website met ie en firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 18:00
Zenix schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:02:
Ik wou nog wat invites sturen zodat mensen hem voor 20 euro kunnen krijgen, maar krijg elke keer mysql error op de invite website met ie en firefox
Fixed. Apache vastgelopen :s.

Ik weet echter niet of die mensen dat wel op prijs stellen. Op de site staat ook dat het gaat om invites voor één gratis fonero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb een raar probleem, ik heb hier 2 routers staan een FOnera en een Asus wrt500g. Als ik verbinding met de asus maak, kan ik alle pagina's zien. als ik verbinding met de Fonera router maak, kan ik bepaalde pagina's niet zien, een er van is mijn startpagina tevens kan ik mijn email niet binnenhalen met de Fon router.
Iemand een idee hoe zo iets kan? of beter, hoe zoiets op te lossen is?

[ Voor 5% gewijzigd door sjolmers op 22-04-2007 18:17 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Westereen schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:01:
Ik weet echter niet of die mensen dat wel op prijs stellen. Op de site staat ook dat het gaat om invites voor één gratis fonero.
En laat dat nu net niet meer mogelijk zijn..... Die 20 euro variant is nu de goedkoopste mogelijkheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik heb nu zo'n 8 invites uitgedeeld (2 gratis en 6 keer de 20 euro variant), tot nu toe hebben pas 2 mensen (1 gratis en 1 van 20 euro) de invite geaccepteerd, dat schiet niet echt op zo. Hoe zijn jullie ervaringen met het uitdelen van invites? Ik vind overigens dat 20 euro net wat te duur is, wat vinden jullie een acceptabele prijsstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 13:15
Ik heb in totaal 4 gratis invites uitgedeeld. De eerste drie werden binnen enkele dagen geaccepteerd, maar de 4e heeft het nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zie echt nergens staan waar ik uit kan delen! Wil graag wat uitdelen omdat ik immers zelf ook gekregen heb van een GoTter maar kan het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 23:12

996

Jazzper schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:22:
ik zie echt nergens staan waar ik uit kan delen! Wil graag wat uitdelen omdat ik immers zelf ook gekregen heb van een GoTter maar kan het niet vinden!
Op www.fon.com: Fonero gets Fonero aanklikken. Maar gratis weggeven gaat niet meer lukken, regeling is beeindigd. Nu kost het volgens mij 20 euro om zo'n router te bestellen als je iemand uitnodigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Westereen schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:01:
[...]

Fixed. Apache vastgelopen :s.

tja, ik stuur gewoon zie ik wel of die mensen hem willen. Kan er verder toch niks mee doen en hou gewoon 1 reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft het nu nog zin om bovenaan de invite-lijst te beginnen met versturen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 18:35
Ik heb vandaag een invite gekregen(daarvoor dank) maar ben erg verward of dit helemaal gratis of dat die 20 kost.

Dit is het mailtje :

Hi ******,

I am ******, and I would like to invite you to join the FON Community. I am already a FONero so I can offer a friend a free FON WiFi router, called La Fonera.

All you need to do is install the La Fonera WiFi router and share some WiFi with the FON Community. In exchange, you get free access to any other FON Access Point (FONspot) anywhere in the world. You can consult the FON Maps to find the locations of tens of thousands of FONspots worldwide where Foneros connect for free.

Get the La Fonera for just € 20

Register here and get your La Fonera completely free including free shipping.

(https://www.fon.com/en/ma...en&voucher=**************)

Thanks,
The FON Team

Nogal wat tegenstrijdige berichten dus. Zijn er op dit moment nog echt gratis inivites? Zo ja is dit er 1 of hoe kan ik uitzoeken hoe duur die nu echt is. Heb natuurlijk al op de link geklikt en dan krijg ik dit:

Welcome to the Fonero Gets Fonero program!

You are being offered a La Fonera for just €/$ 20 (offer valid only in the European Union, Norway, Switzerland, US and Canada), the WiFi router that allows you to join the FON Community. Follow the link to get your La Fonera for just €/$ 20 including taxes and shipping. All you have to do is register with the FON Community and enter the address where you want the La Fonera shipped.

Heel verwarrend allemaal.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga er maar gewoon vanuit dat het je 20 euro kost...

Overigens; is het mogelijk om zo'n invite door te sturen naar iemand anders?

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 23-04-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik heb mijn La Fonera ontvangen. Het is een klein doch vrij krachtig ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MikeyMan schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:57:
Ga er maar gewoon vanuit dat het je 20 euro kost...

Overigens; is het mogelijk om zo'n invite door te sturen naar iemand anders?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn Fonera werkt nog steeds niet. Ik had hem uit gegooid omdat hij toch alleen stroom zat te vreten (En mijn verzoekjes bij de helpdesk blijkbaar in /dev/null verdwenen), maar ik heb nu ook de mail gehad. Eindelijk, dacht ik, ze nemen contact met me op :D... Maar goed, in de afgelopen paar dagen nog steeds niks gehoord.......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden de mensen die hem ivm de kosten niet willen hebben, dan door willen sturen naar een volgende op de lijst...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

MikeyMan schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:48:
[...]

Zouden de mensen die hem ivm de kosten niet willen hebben, dan door willen sturen naar een volgende op de lijst...?
Ja dat zou ik ook graag willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik had opeens 3 nieuwe invites zag ik, heb ze naar de bovenste 3 (behalve robin, want die was al connected gaf Fon aan) gestuurd. Veel plezier aan degene die hem heeft ontvangen ;)

Ik heb ze maar op status: invite gestuurd gezet
offtopic:
grote mogelijkheid tot oneerlijkheid op die site zeg(status aanpassen), maar tweakers zijn hopelijk wel eerlijk

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 24-04-2007 13:36 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik heb invites voor 20 euro routers, gewoon op sturen, ondanks dat er op http://foneroinvite.no-ip.org/ioverzicht.php staat van

Heb je één invite ter beschiking? Verstuur die invite naar de bovenste persoon in
het overzicht en wijzig de status naar "Invite verstuurd". Het gaat hier natuurlijk
wel om invites voor een gratis "La Fonera"
inplaats van een invite om de FON
communitie te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik heb ze ook maar verstuurd... in de hoop dat iemand die ze niet wil, de invite gewoon doorstuurt naar de volgende... Zo moet de lijst vrij snel weg zijn...

Zou natuurlijk ook handig zijn als de mensen die hem niet willen hebben, zich van de lijst halen...

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 24-04-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

zo, heb net 7 mensen 'ge-invite'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik nog eens drie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Waar haal ik goedkoop een La Fonera? :)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.

Geen invite verzoeken in dit topic graag.