Het is wel degelijk een screenshot, door een foto te nemen zou je amper zo'n kwaliteit kunnen bereiken. En dan nog, waarom zou je op de monitor een vloeiende lijn zien, en op een foto ervan gekartelde lijnen? Bij het screenshot staat het volgende:
Screenshots below are in PNG format to eliminate compression artifacts and can range in file size of 1-3 MB.
Je moet wel verstaan dat de AA techniek niet heilig is en dat met de huidige AA techniek en naargelang de gebruikte programmering je min of meer wel "trapjes" zult zien.
Inderdaad, in het ene game zie je het beter dan in het andere.
het heeft verder niets te maken met de grootte van je scherm.
Nee, maar in games kan je wel een betere prestatie/kwaliteitsverhouding bereiken door een kleiner scherm te kopen in combinatie met een hogere AA, dat was net mijn dilemma - 24" of 30" met goede beeldkwaliteit aan een aanvaardbare framerate in de nieuwste games.
Het minimale voordeel dat een 30 inch heeft, is inderdaad, een fijnere dotpitch van 0.25 en zo vallen de "trapjes" minder op.
Fijnere dotpitch? De 3007 heeft een dotpitch van 0.25, de 2007 heeft een dotpitch van 0.255. Dat is een verschil van 0.005 millimeter, mooi als je dat verschil met het blote oog kan waarnemen.
Conclusie: Als de AA minder goed werkt met een bepaalde game is dat zowel op een 17 inch als op een 30 inch te merken en heeft dat als zodanig niets met de grootte van het scherm te maken maar beïnvloed wel je fps.
Inderdaad, AA heeft niets met de monitor te maken (tenzij de dotpitch significant verschilt, maar dat is hier niet het geval). Zoals ik al zei: Ik zou graag een duidelijk beeld hebben van de verhouding tussen performance, resolutie en AA-prestaties. Als de framerate op 2560x1600 met hoge AA (lees: geen opvallende kartelrandjes meer) voldoende is (lees: 40 fps voor FSX of 60 fps voor een FPS), dan ga ik voor de 3007. Als de R600 daarentegen niet sterk genoeg is om FSX te draaien op een 3007 (met native resolutie en ingame settings op high), ga ik waarschijnlijk voor de 2407, op die resolutie zal de R600 zonder problemen kunnen draaien met die settings.
Trouwens je zegt het zelf: Weinig of geen verschil met 2xAA of 8xAA. Dan is men wel een oen om het dan op 8xAA te zetten ten koste van je fps...

(niet persoonlijk bedoelt overigens)
Ik heb niet gezegd dat er geen verschil tussen is, alleen dat er in beide gevallen nog kartels te zien zijn. Misschien is het omdat Radeons beter zijn in AA dan GeForces, maar daarvoor ga ik mijn hand niet in het vuur steken, vroeger was het althans zo. Ik ga gewoon wachten op de benchmarks van de R600. Het is beter om een benchmark en screenshots te zien van een R600 op die resolutie, momenteel is het te moeilijk om aan de hand van benchmarks van de 8800 GTX en het procentuele prestatieverschil tussen de 8800 GTX en de R600 conclusies te trekken. Goed, over enkele weken zien we wel benchmarks die dichter in de buurt zullen komen van wat ik te weten wil komen.