[TFT 30"] Dell 3007WFP

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SgtStrider schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:51:
[...]

Kartels zullen vast wel overal aanwezig zijn, maar bij 1280x800 zijn deze alleen maar meer zichtbaar. En met kartels worden letterlijk de grote blokken bedoeld die je krijgt wanneer je je resolutie instelt op 1280x800. Laten we kartels voortaan omschrijven als grote blokken, is het dan ineens een ander verhaal?
Je krijgt ook slechte beeld op 1280x800, dat is omdat je zo een lage resolutie bekijkt op een 30" scherm. Maar het is wel degelijk een 2e native resolutie zoals HlpDsk verteld. Er wordt niks gescaled, je pixels worden gewoon 4 keer groter, logisch dat je dan ook meer kartels ziet...
Ik bespeur enige vorm van sarcasme in je "dicht op het scherm" en "koop maar een ander scherm als je er zo dicht op zit" verhaal. Het is wel erg sterk om ATi en nVidia de schuld te geven van het slechte beeld op 1280x800 fullscreen. Onder een native resolutie versta ik dat "de monitor" deze resolutie niet alleen accepteert maar ook scherp weergeeft zonder zwarte balken (dus geen fake zwarte opvulling). Dat is niet het geval, en dat zal vast wel met schalen te maken hebben.
Je krijgt ook geen zwarte balken op 1280x800, en dat ie kartels weergeeft is juist een teken dat ie het scherp weergeeft, nogmaals: je pixels zijn immers precies 4x groter geworden. Als je wel zwarte balken krijgt, ligt dat zeker niet aan de monitor, de verhoudingen zijn precies dezelfde als op 2560x1600.
Met wazen refereerde ik aan de opmerking van de TS.

Nogmaals; je hoeft absoluut niet met je neus op het scherm te zitten om de verschillen te zien. Pak een willekeurig spel met native 2560x1600 ondersteuning en draai deze in 2560x1600 en 1280x800. (Call of Duty 2, Supreme Commander, etc.). Ik spreek je graag weer wanneer je dit hebt geprobeerd, mijn insziens is het beeld niet alleen veruit onacceptabel, het is gewoon onleesbaar op een normale kijkafstand.
Natuurlijk is het onacceptabel op 1280x800, net zoals het ook onacceptabel is om op 30cm afstand te zitten van je 720p TV.

edit:

Dit is wat je krijgt als je geen native resolutie draaid:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/Native-resolution_800x600_on_1024x768.JPG

Op 1280x800 op de 3007wfp zou je dit dus niet zo zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 05-03-2007 11:01 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wat gebeurd er eigenlijk tijdens het opstarten van je pc (dus voordat die in windows zit)? Immers, dan is de resolutie veel lager, maar kan die geen gebruik maken van de driver scaler. Wordt het beeld dan in het midden gecentreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 16:46
Ik heb een LP3065 wat ongeveer hetzelfde scherm is, ook zonder ingebouwde scaling, en daar wordt tijdens het opstarten ook gewoon alles geschaald. De schaling zit volgens mij gewoon op de kaart, en niet specifiek in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evinyatar schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:05:
Ik heb een LP3065 wat ongeveer hetzelfde scherm is, ook zonder ingebouwde scaling, en daar wordt tijdens het opstarten ook gewoon alles geschaald. De schaling zit volgens mij gewoon op de kaart, en niet specifiek in de drivers.
Ik denk dat de scaling op de kaart zit tot er drivers geladen worden, want bij de ene pc zie je het bootscherm van Windows vroeger verspringen dan bij de andere pc, het is me ook al opgevallen dat het opstartscherm van Windows bij de eerste reboot na de installatie gecentreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:03:
Wat gebeurd er eigenlijk tijdens het opstarten van je pc (dus voordat die in windows zit)? Immers, dan is de resolutie veel lager, maar kan die geen gebruik maken van de driver scaler. Wordt het beeld dan in het midden gecentreerd?
Daar hebben de videokaartfabrikanten natuurlijk over nagedacht. Dan heb je fullscreen opgerekt beeld. En enigszins wazig en grof geblokt. Dat is ws. DOS resolutie. 640 x 400 hooguit. Dat is een hardwareoplossing in de videokaart. Zodra het OS laadt neemt de videodriver het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
320x200 denk ik zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Het zijn verschillende resoluties tijdens het opstarten, bij m'n vorige CRT zag je dat als die wisselde.

Maar oke, dan weten we dat ook weer. ;) Alleen vind ik het wel jammer dat mijn 20" niet scherp beeld geeft bij 1/4e van de resolutie, maar van de andere kant gebruik ik dat ook bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

320 x 200 is een standaardresolutie. Maar alles wat ik vroeger onder DOS deed was 640 x 400 @ 70 Hz
Op een TFT zal dat dan 60 Hz zijn. Maar wederom .. omdat de 3007 geen OSD heeft kan ik de resolutie niet aflezen.

Het BIOS-scherm ziet er wel belachelijk groot uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Misschien is het een idee om de 3007WFP-HC toe te voegen aan de TS?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 08:23

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:01:
Wazig is in mijn ogen dat dingen onscherp zijn. Kartels zijn juist het tegenovergestelde van onscherpheid. Grof is wat anders dan wazig. Als jij een kleine foto resized, is ie grof. Als jij 'm resampled, is ie wazig.
Waar heb ik het over wazig, daar refereerde ik naar de TS. Verder hardstikke leuk stuk hoor, veel plezier met 1280x800 :+

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel niet op 1280 x 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

wanneer krijg je eigenlijk de verwachte leverdatum te horen of doen ze hier niet meer aan ? het is namelijk al een week geleden dat ik besteld heb en ze hebben nog steeds nix gemailt behalve een bevestiging van bestelling.Is dit normaal of kan ik beter even contact me ze opnemen ?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
LyP0 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:10:
wanneer krijg je eigenlijk de verwachte leverdatum te horen of doen ze hier niet meer aan ? het is namelijk al een week geleden dat ik besteld heb en ze hebben nog steeds nix gemailt behalve een bevestiging van bestelling.Is dit normaal of kan ik beter even contact me ze opnemen ?
Ik heb mijn bestelling zaterdag geplaatst, gister betaald, en heb vandaag meteen een verwachte leverdatum gekregen :) Denk dus niet dat het normaal is dat je nog niks hebt gehoord.

Ik moet wachten tot uiterlijk de 20ste :(
edit:

En zie net dat ie vandaag ook al meteen verzonden is :D 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 06-03-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

LyP0 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:10:
Ik weet niet of deze link iets kan betekenen voor je?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ff ter verduidelijking voor andere mensen: 1280 x 800 is een net zo scherp beeld als 2560 x 1600 maar het ziet er niet uit, doodeenvoudig door het "Lego effect" (4x 0,25 dot pitch). Dit lego effect is zeer duidelijk zichtbaar op de iconen op het bureaublad maar een stuk minder tijdens gamen (gelukkig) en zeker in combinatie met AA, wat overigens met bijv. 16xAA nog steeds niet "traploos" is en met andere resoluties wel! Niet onbelangrijk om te melden. Hoe je het ook draait of keert er is een duidelijk verschil in beeld tussen deze twee resoluties en dat heeft puur te maken met het 'legoblokjes-effect", net zo scherp als met de nativ resolutie (HlpDsk) maar niet om aan te zien omdat het zogenaamde "trapjes- effect" enorm is.(SgtStdrider)
Nog ff vermelden dat mijn iconen op mijn bureaublad en in games, op al de andere resoluties, zeg maar vanaf 1280x1024 naar meer (buiten 1280x800), een duidelijk maar licht wazig beeld weergeven dat steeds scherper wordt naarmate de res. hoger wordt ingesteld en dit zonder het bovenvermelde "legoblokjes-effect" van de 1280x800 res. De AA heeft op resoluties buiten de1280x800 een veel betere effect wat weer gunstiger is voor de beeldkwaliteit.(test maar uit)
Heb verschillende combinaties uitgetest op de demo Infernal en het is uberduidelijk dat res. 2560x1600 niet te evenaren is! Dus tip: pas je graka aan aan je wensen i.c.m. dit scherm. ;)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Uw order is getraceerd
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw keuze voor Dell.
Uw bestelling wordt op maat gemaakt in onze fabriek.
Omdat uw order op maat wordt gemaakt, kan het tot 10 werkdagen in beslag nemen om uw order te produceren en af te leveren.
Bestellingen van software en/of accessoires hebben een gemiddelde levertijd van 3-5 werkdagen. Indien een onderdeel een langere levertijd heeft, wordt u bij aankoop hierover bericht.
Dit heb ik moeten opvragen met het internet referentie nummer, ik heb de orderbevestiging niet /nog niet gekregen dus ook mn odernummer en klantnummer niet.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week donderdag betaald, maar aangezien ik als opmerking bij de overschrijving het verkeerde referentienummer opgegeven heb zal het niet meteen verwerkt geweest zijn. Maandag heb ik gebeld om de correcte gegevens door te geven, gisteren is het afgehaald door UPS en vandaag staat als voorziene leverdatum. Dus bij mij gaat het nog redelijk vlot (ik woon in België en zie dat de monitor uit Nederland komt).

Hoe zit het trouwens met leveringen van UPS? Vandaag is er niemand thuis maar er hangt een papier op de voordeur met de melding dat het bij de buren geleverd mag worden. Ik weet dat UPS een digitale handtekening vraagt maar ik denk/hoop dat ze er geen probleem van zullen maken (op het blad staat het tracking nummer, mijn naam, handtekening en telefoonnummer). En wat zou er gebeuren als er niemand thuis is, moet je dan extra betalen omdat ze een tweede keer moeten komen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

5. Verzonden dinsdag, maart 06, 2007
Hji is dus wel verzonden gister, bij ups staat nu " Billing Information Received ". eens afwachten of er strax iets anders komt te staan of mss een leverdatum. Nu is het alleen nog maar wachten tot ie binnen is, dan kan ik eindelijk eens zien hoe groot ie werkelijk is tegenover een 19" en 17" crt monitor en de 20.1" dell van een vriend van me( vind die monitor ook al best groot :o :P )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

LyP0 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:54:
[...]
Hji is dus wel verzonden gister, bij ups staat nu " Billing Information Received ". eens afwachten of er strax iets anders komt te staan of mss een leverdatum. Nu is het alleen nog maar wachten tot ie binnen is, dan kan ik eindelijk eens zien hoe groot ie werkelijk is tegenover een 19" en 17" crt monitor en de 20.1" dell van een vriend van me( vind die monitor ook al best groot :o :P )
Hoe ben je nu aan die informatie gekomen?

En neem van mij aan 30" t.o.v. 20" is een enorm verschil! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hij is binnen! http://wwwapps.ups.com/We...R&InquiryNumber=622496233 _/-\o_

Grmpf, nu moet ik hier nog 6 uur op het werk zitten... ;( Vanavond of morgen een reviewtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Gutteguttegut schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:26:
[...]
Hoe ben je nu aan die informatie gekomen?

En neem van mij aan 30" t.o.v. 20" is een enorm verschil! ;)
Als je besteld krijg je een internet referentie nummer, dit moet je ook bij e overschrijving invullen. Met dit nummer icm het email adress waarme je je ingeschreven hebt kun je ook deze info opvragen.

En binnenkort toch maar eens gaan kijken voor een andere vga, heb m'n twijfels of mn 7800gtx dit beest wel aan kan >:) . Maja een 8800 op een sempy systeem heeft ook niet veel nut :'( .
anyways ik kan echt niet w88. hoop dat ie voor het weekend binnen is, zal toch wel bijna moetten als ie gister al verzonden is.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie speelt er CS:S op dit scherm ? Ik wil gaan kijken of het uitmaakt op welke resolutie je speelt. Ik heb zelf 2x een 8800GTX in SLi, maar nog met een 3500+ AMD. Mischien dat iemand mij een Stress Test kan geven met een single 8800GTX op dit scherm ? Moet wel een betere CPU zijn uiteraad als de 3500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:25
Scherm is nu in de aanbieding voor € 1400,- :P

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:23:
Wie speelt er CS:S op dit scherm ? Ik wil gaan kijken of het uitmaakt op welke resolutie je speelt.
Vanaf deze pagina zie je ter referentie wat benchmarks op 2560x1600, inclusief 8800GTX SLI (rechts op de pagina staat de legende).
rolfio schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:44:
Scherm is nu in de aanbieding voor € 1400,- :P
Daarover hebben we het al een week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:37:
[...]
Vanaf deze pagina zie je ter referentie wat benchmarks op 2560x1600, inclusief 8800GTX SLI (rechts op de pagina staat de legende).

[...]
Daarover hebben we het al een week. ;)
Ik kan er bijna vanuit gaan dat op een resolutie van 2560x1600 + eye-candy de CPU niet veel meer uitmaakt ? Of het een X2 3800 is of een E6600@3Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

verwachte lever datum 15-3-07 :( Ik had toch echt gehoopt dat ie binnen die 24-48 uur na verzending binnen zou zijn. nu moet k nog 8 dagen wachten :| dat zuigt. Hoop dat ie toch mss eerder komt.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
LyP0 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:42:
verwachte lever datum 15-3-07 :( Ik had toch echt gehoopt dat ie binnen die 24-48 uur na verzending binnen zou zijn. nu moet k nog 8 dagen wachten :| dat zuigt. Hoop dat ie toch mss eerder komt.
Mijn verwachte leverdatum is 20-3. Maar ik zie al wel dat het op dinsdag is verzonden :/ Komt het dan uit de buitenland ofzo? UPS tracking geeft niet echt veel info, ik zie alleen "Shipped to: Eindhoven/NL"...

@hieronder
w00t =D Mijne is ook in Eindhoven volgens track&trace van UPS :D
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:05:
[...]

Ik kan er bijna vanuit gaan dat op een resolutie van 2560x1600 + eye-candy de CPU niet veel meer uitmaakt ? Of het een X2 3800 is of een E6600@3Ghz.
Voor de resolutie zal een processor niet veel uitmaken denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Chester op 07-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

haha cool, ik kijk net nog eens staat er nu ook dat ie 03:09 pm in eindhoven aangekomen is. T ziet er bij nader inzien toch goed uit, mss is ie dus toch voor t weekend hier. _/-\o_

er staat sinds gister avond op dat ie candaag aan moet komen, status : in transit
6:18 am out for delivery. Ben dus al sinds vanmorge in spannig hier t wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door LyP0 op 08-03-2007 12:39 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Heb m binnen :D , eerste wat me opviel ... damn wat is ie groot. Helaas moet k nu gaan werken, rond een uur of 10 kan k pas verder kijken. :O

supreme commander op hoge reso strax >:)

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:04:
Heb m binnen :D , eerste wat me opviel ... damn wat is ie groot. Helaas moet k nu gaan werken, rond een uur of 10 kan k pas verder kijken. :O

supreme commander op hoge reso strax >:)
Als je Supreme Commander op deze resolutie wil spelen moet je een best systeem hebben. Ik heb 2x de 8800GTX in SLi en echt goed lopen doet die niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren en heb geen dode pixels. Games spelen op de maximale resolutie is geen probleem met m'n 8800GTX (FSX en Far Cry), de laatste techdemo's van nVidia lopen ook goed. Het valt me op dat je de grootte snel gewoon bent, ik heb nu even m'n oude 19" aangesloten als media-player-venster of als gps-venster in FSX en het is moeilijk voor te stellen dat ik daar vroeger àlles op deed. Standaard staat het contrast wel wat hoog, dus ik ga even de drivers werkende moeten krijgen om het aan te passen. En zoals reeds gezegd: Het verstellen van de monitor gaat makkelijk en resoluties lager dan de native zijn niet mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:16:
[...]

Als je Supreme Commander op deze resolutie wil spelen moet je een best systeem hebben. Ik heb 2x de 8800GTX in SLi en echt goed lopen doet die niet :|
Bij mij loopt het op 2560 super, met maar 1 GTX :) (alles opties op max, maar geen AA) Maar je processor schijnt er ook een hoop mee te maken hebben, misschien licht het daar aan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:32:
[...]
Volgende week kan ik deze monitor testen icm een TV-kaart, ik zal dan even vertellen hoe het is.

....
Hey Cyberblizzard allereerst gefeliciteerd met je aankoop ;) :P Ik twijfelde nog tussen de 2407 en 3007 omdat ik hem icm een tv-kaart als tv wil gaan gebruiken. Heb je toevallig al gekeken of dat een beetje goed werkt?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Lefty_38 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:58:
[...]

Hey Cyberblizzard allereerst gefeliciteerd met je aankoop ;) :P Ik twijfelde nog tussen de 2407 en 3007 omdat ik hem icm een tv-kaart als tv wil gaan gebruiken. Heb je toevallig al gekeken of dat een beetje goed werkt?
Ik gebruik wel eens een leadtek usb tv-kaart, best een goed beeld maar als je het fullscreen op een 30" zet dan ziet het er natuurlijk niet uit. Dan moet je er toch een stukje van af gaan zittten, maar dat lijkt me logisch..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lefty_38 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:58:
[...]

Hier zie je een foto: http://img297.imageshack.us/img297/5281/img0006largeyq9.jpg

Opmerkingen:
-De kleuren zijn nog niet goed ingesteld (te rood)
-Ik heb de foto van opzij genomen omdat anders de flash zou reflecteren
-Frontaal zonder flash is de belichtingstijd te lang en is het wazig
-Het is niet de bedoeling om van dichtbij te kijken
-De TV-kaart is een ASUS My Cinema P7131 met kabelingang

Ik vind het goed als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

helaas kan ik de komende dagen nix doen met dit speeltje. Gister is een half uur nadat ik de monitor binnen had mijn pc geflipt, hij post maar direct na het bios scherm blijft ie hangen. hdd doet het in een andere pc perfect, vga en ram ook. Dus tot ik dit opgelost krijg helaas geen gegame met de 3007. :'(

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:07:
helaas kan ik de komende dagen nix doen met dit speeltje. Gister is een half uur nadat ik de monitor binnen had mijn pc geflipt, hij post maar direct na het bios scherm blijft ie hangen. hdd doet het in een andere pc perfect, vga en ram ook. Dus tot ik dit opgelost krijg helaas geen gegame met de 3007. :'(
BIOS al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
LyP0 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:07:
Jij hebt je monitor tenminste al, de mijne is al 2 dagen "Out on delivery" :/ Zo heel groot is Eindhoven niet, wtf zijn ze mee bezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

@ cyberblizzard : jah bios heb ik al gerest en ook eens de baterij vervangen, helpt niets. Als ik probeer windows er opnieuw op te zetten kan ik booten vanaf cd maar hij hangt bij "inspecting your hardware configuration". Als ik niet boot vanaf cd hangt ie nadat ie de raid opstellingen herkent.

@ Chester : al 2 dagen out on delivery ?? sow zeg, dat is wel veel voor ups. Misschien moet je eens contact met ze op nemen als ie vandaag nog niet binnen is. Ook kun je vragen of je hem niet beter op kunt komen halen bij het in de buurt gelegen ups service center. ( dit stond bij hun in de hulp )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:53:
[...]
Hier zie je een foto: http://img297.imageshack.us/img297/5281/img0006largeyq9.jpg

Opmerkingen:
-De kleuren zijn nog niet goed ingesteld (te rood)
-Ik heb de foto van opzij genomen omdat anders de flash zou reflecteren
-Frontaal zonder flash is de belichtingstijd te lang en is het wazig
-Het is niet de bedoeling om van dichtbij te kijken
-De TV-kaart is een ASUS My Cinema P7131 met kabelingang

Ik vind het goed als TV.
Oke, op de foto ziet het er aardig goed uit voor zo dichtbij. Als ik tv kijk zit ik ook op 3,5 meter afstand dus dat moet wel goed gaan denk ik zo. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ben al iets dichter bij de oplossing, zodra ik de 3007 afkoppel en m'n ouwe iiyama weer aansluit doet alles het perfect. Sluit ik dan de dell aan dan doet ie t ook maar als ik dan restart met alleen de dell dan hangt ie.Het maakt niet uit of ie op dvi slot 1 of 2 hangt, altijd het zelfde probleem. K ben nu nog t googleen naar een oplossing maar als hier iemand hem zo uit zn hooft weet ; schreew maar ff.

driver reinstal : werkt neit
format : werkt niet

op de crt werkt t gewoon perfect.

Ik snap dit niet meer, nu werken beiden niet en krijg ik een of andere expetion ( ftp://84.245.25.73/exeption.jpg ). En dan reset je m en krijg je alleen nog maar zwart beeld. Begin me er nu echt aan te ergeren.

[ Voor 28% gewijzigd door LyP0 op 09-03-2007 15:29 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@ LyP0: denk je dat je FX5900 dit Dell geweld kan trekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:34:
[...]

Eh...die zwarte balken rondom...moet dat? :?
Nee, maar ik heb me niet verdiept in de settings van Powercinema omdat ik Mediacenter van Vista ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

heb een 7800gtx hoor. die 5900 heb ik al lang niet meer. moet alleen nog mn profiel updaten.
amd sempron 64 2800+
asus k8n4e-deluxe
asus 7800gtx
geil 2x512mb ddr
enermax liberty 620
9x samsung 250gb
gekoeld door zalman heatsinks/papst fan's

Deze zou toch echt een 3007 aan moeten kunnnen. Het heeft ook gelopen gister, totdat ik voor de eerste keer restarte.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:21

Major Carnage

waki miko Reimu

LyP0 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:29:
Ben al iets dichter bij de oplossing, zodra ik de 3007 afkoppel en m'n ouwe iiyama weer aansluit doet alles het perfect. Sluit ik dan de dell aan dan doet ie t ook maar als ik dan restart met alleen de dell dan hangt ie.Het maakt niet uit of ie op dvi slot 1 of 2 hangt, altijd het zelfde probleem. K ben nu nog t googleen naar een oplossing maar als hier iemand hem zo uit zn hooft weet ; schreew maar ff.

op de crt werkt t gewoon perfect.

Ik snap dit niet meer, nu werken beiden niet en krijg ik een of andere expetion ( ftp://84.245.25.73/exeption.jpg ). En dan reset je m en krijg je alleen nog maar zwart beeld. Begin me er nu echt aan te ergeren.
Heb je toevallig de usb poorten in gebruik? Ik had een dergelijk probleem, maar als er geen usb apparatuur aan het scherm hangt dan bootte de pc zonder problemen. Later iets inpluggen was ook geen probleem, zolang het maar niet tijdens het booten er aan hangt..

Na een pc upgrade heb ik er geen last meer van iig..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

nee nix ingestoken, geen usb, geen card reader of nix. Wel doet ie het nu opeens soms wel en soms niet, dit heeft ie sinds ie aan een andere pc gehangen heeft. De monitor zelf doet het dus wel alleen icm met deze rig heeft ie probs.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 18:34
LyP0 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:29:

Heb je de monitor ook via USB aangesloten zodat je de USB-sloten in de 3007WFP kon gebruiken? Bij mij zorgde dat ervoor dat de post van Asus PW5-DH-moederbord soms minuten duurde. Het kwam zelfs voor dat hij daarin gewoon bleef hangen. Ook het herkennen van IDE- en SATA-harde schijven ging ontzettend moeizaam. Ik heb een halve avond zitten kutten met mijn PC omdat ik dacht dat een harde schijf het begeven had. Uiteindelijk bleek het de card-reader in de 3007WFP te zijn. Die werd door Windows tot mijn verrassing herkend als USB-mass storage devices, alleen had het moederbord er ontzettende problemen mee.

Toen ik de USB-kabel eruit liet waren alle boot-problemen weer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Nope helpt niet. Wat wel helpt is de 3007 op de dual link aansluiten, m'n oude iiyama op de single link en dan booten maar. Nadat het windows lading scherm is geweest valt de iiyama dan vanzelf uit en gaat ie verder op de dell. Dit is tot nu toe de enige manier om hem hier te laten booten. Btw boot heb ik altijd maar op 1 device staan : harddisk / cdrom ( ligt er aan wat ik nodig heb ). Op een iedentieke pc werkt het echter perfect ( bedoel ook echt identiek).

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:49:
[...]

Heb je de monitor ook via USB aangesloten zodat je de USB-sloten in de 3007WFP kon gebruiken? Bij mij zorgde dat ervoor dat de post van Asus PW5-DH-moederbord soms minuten duurde. Het kwam zelfs voor dat hij daarin gewoon bleef hangen. Ook het herkennen van IDE- en SATA-harde schijven ging ontzettend moeizaam. Ik heb een halve avond zitten kutten met mijn PC omdat ik dacht dat een harde schijf het begeven had. Uiteindelijk bleek het de card-reader in de 3007WFP te zijn. Die werd door Windows tot mijn verrassing herkend als USB-mass storage devices, alleen had het moederbord er ontzettende problemen mee.

Toen ik de USB-kabel eruit liet waren alle boot-problemen weer voorbij.
Ik heb dezelfde monitor en hetzelfde moederbord, maar heb nooit dat probleem gehad, noch met de originele bios, noch met de laatste BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Of het ligt aan zijn drivers?? Of er is ergens een niet goed werkend contact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ik heb nu de moederborden met cpu's omgewisselt en het werkt goed, tot nu toe. Ik vind t toch wel een beetje raar, de moederborden zijn uit de zelfde batch en al. Ochjah hij doet t nu toch :> . Het mobo wat k uit de kast heb gehaald draait nu met een dell 17".
Ik begin ook al snel te wennen aan de omvang van dit beestje, hij lijkt nu al niet meer groter dan m'n oude :P.
1 ding wat ik wel vond wat beter kon aan deze monitor is de hoogte, hij is maar een klein stukje in hoogte te verstellen maar dat is slechts mn persoonlijke mening.
Wat ik ook wel eens zou willen weten is waar jullie je wallpapers downloaden. Ik vind t namelijk erg moeilijk om een leuke wallpaper te vinden op deze reso. InterfaceLFT heeft wel een paar leuke ( 44 pagina's aan 2560x1600 wallpapers ) maar het meeste is natuur.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:21

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik maak de meeste zelf van hoge resolutie scans. Kleine moeite om ff te croppen/resizen, en het ziet er dan mooi strak uit. Wat je ook doet, vermijd upscalen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:41:

Wat ik ook wel eens zou willen weten is waar jullie je wallpapers downloaden. Ik vind t namelijk erg moeilijk om een leuke wallpaper te vinden op deze reso. InterfaceLFT heeft wel een paar leuke ( 44 pagina's aan 2560x1600 wallpapers ) maar het meeste is natuur.
Zie Verwijderd in "[TFT 30"] Dell 3007WFP" en ymmv in "[TFT 30"] Dell 3007WFP"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Zo, heb vandaag de 4de garantiemonitor ontvangen. Een nieuwe HC...en...een goede deze keer, eindelijk. :Y Het zwart is bij deze vrij egaal met uitzondering van toch een lichte backlightlekkage midden rechtsboven maar wel acceptabel. Verder geen dode pixels te bepeuren. De kleuren zijn inderdaad echt een stuk mooier als op het vorig type, valt vooral op met natuurfoto's of bijv. bij FarCry.
Zo, dit pechhoofdstuk kan ik eindelijk afsluiten. (ff nog hout vasthouden, voor het geval )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nice :) Wat ik even niet snel terug kan vinden in je verhaal; had je in eerste instantie ook een HC? Of een NON-HC? Ik ben namelijk erg benieuwd of je het verschil direct merkbaar is, of verwaarloosbaar...

PS; mijn tweede monitor vertoont nu ook kuren: Weergave is soms dubbel (onder en boven), en dit gebeurt eigenlijk alleen als hij koud is en nog niet aan heeft gestaan. Het probleem doet zich niet voor wanneer ik hem standby houdt de hele nacht.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:49:
De kleuren zijn inderdaad echt een stuk mooier als op het vorig type, valt vooral op met natuurfoto's of bijv. bij FarCry.
Dat is meteen ook een nadeel. Als je bijvoorbeeld in de Fotografie forums leest, zul je zien dat meestal wordt aangeraden om voor gebruik op het web op te slaan in JPEG formaat met sRGB color space. Dit werkt goed zolang de monitor qua weergave dicht in de buurt zit van sRGB. Dit is het geval bij de meeste monitors, zowel TFT als CRT, enkele uitzonderingen daargelaten. De 3007WFP-HC is zo'n uitzondering, vooral groen wijkt erg af.

Omdat browsers in windows geen color management ondersteunen en op de monitor niks in te stellen valt, is hier niets aan te doen. Ook het installeren van het bijgeleverde ICC profiel of het zelf maken van een dergelijk profiel met een calibrator helpt niet (de 'loader' voor het profiel past alleen de curves in de videokaart aan zodat alle kanalen netjes volgens de gamma curve lopen).

Wil je de kleuren dus op de juiste manier zien, zul je met het juiste monitorprofiel ingesteld, het plaatje in een applicatie als Photoshop moeten openen. Vrij onpraktisch dus, als je een paar test- of showcase topics wil doornemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@SgtStrider: Was een NON-HC en het kleurverschil is zelfs merkbaar op de iconen op het bureaublad. Zo, bij jouw is je geluk ook van korte duur. Mmhh, je kunt je vragen stellen over de kwalitiet van Dell maar gelukkig hebben ze een goede "geen gezeur" service.

@ luite: Het groen op de HC versie is wel degelijk "groen", zeker in vergelijking met het fletsere groen op de NON-HC,...snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt. De kleuren zijn gewoon echter op de HC versie en wel zeer duidelijk. Op het blauw van bijv. lucht zie je op de HC de lichte verkleuring die de ozonlaag aan het blauw aanbrengt, aan de horizonzijde. Op de NON-HC is het blauw kouder getint en over de hele foto egaal, een beetje onnatuurlijk dus. En zo kan ik nog verder gaan maar misschien ligt het aan mijn ogen alhoewel de reviews duidelijk het voordeel aan de HC versie geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:09:
@ luite: Het groen op de HC versie is wel degelijk "groen", zeker in vergelijking met het fletsere groen op de NON-HC,...snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt.
Het verschil is dat het groen van de HC versie meer verzadigd is ('zuiverder' groen zou je het kunnen noemen, de kleur zit dichter in de buurt bij wat je zou zien als je monochromatisch groen licht zou bekijken).

Dit is in principe een voordeel, alleen zitten hier twee nadelen aan. De ene heb ik al genoemd, doordat groen op je monitor meer verzadigd is, ziet het er misschien mooier uit, maar meestal niet zoals het eigenlijk bedoeld is: iemand die de foto's voorbereidt voor het web ziet ze anders, en zal ze dus op een andere manier nabewerken. Ook de verwerking in de camera houdt normaalgesproken rekening met sRGB.

Dat het er op een HC zonder color management beter uitziet kan twee redenen hebben, de ene is dat sRGB gewoon tekort schiet en (bijna) Adobe RGB gewoon dichter in de buurt zit (Vanwege de extra verzadigde kleuren die het kan weergeven), maar de kans is niet zo groot dat het zomaar verschuiven van de primaries (veranderen van de 'zuiverheid' van de rood/groen/blauw kleuren op je scherm), wat je in een niet color managed applicatie en de HC monitor in feite doet, hiervoor op de juiste manier zorgt.

De andere (en meer waarschijnlijke) is dat veel mensen de voorkeur geven aan niet zozeer realistische maar wel 'mooie' kleuren, waarbij wat extra verzadiging vaak als positief wordt gezien (daarom zijn zoveel ansichtkaarten ook zo belachelijk verzadigd nabewerkt). Ik denk dat de meeste reviewers het wat meer 'spectaculair' weergeven van dezelfde foto's dus als positief ervaren... terwijl dit bijvoorbeeld een nadeel is als je kritisch wil kijken naar de foto's van iemand anders, of bijvoorbeeld bij printen, de kleurafwijking tussen scherm en print zal ook groter zijn (bij printen vanuit niet color managed applicaties).

Het tweede nadeel is dat door de grotere verzadiging er meer verschil ontstaat tussen de kleuren, terwijl de aansturingsresolutie hetzelfde blijft. Met andere woorden, op de HC is bijvoorbeeld het verschil tussen 254,128,128 en 255,128,128 (ik noem maar wat, weet niet of dit specifiek een vervelend gebied is) groter dan op een standaard sRGB monitor. je zou dus sneller last kunnen krijgen van banding. Gelukkig lijkt dat in de praktijk wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij even een demo van het verschil, met een plaatje dat op backgroundsites te vinden is. De bovenste foto is geopend in photoshop, met 'assign profile' in sRGB gezet. De onderste is in de standaard windows viewer geopend, welke geen correctie toepast. Voor het gewenste resultaat moet dit plaatje bekeken worden in een programma dat geen color management ondersteunt. IE, Firefox, en de windows picture and fax viewer zijn geschikt.

Degenen met een 3007WFP-HC zullen op de bovenste de 'correcte' kleuren zien, degenen met een standaard monitor op de onderste (bij benadering). Bij iemand met een HC zullen de kleuren op de onderste foto dus te verzadigd zijn, bij degenen zonder de bovenste te flets. (waarbij 'te verzadigd' of 'te flets' nog lastig te beoordelen is, het is lastig om te zeggen wat de originele fotograaf of misschien de camera nog veel aan de kleuren heeft gedaan, en of het beoogde effect 'natuurlijke' of 'mooie' kleuren was. Ik ga ervan uit dat de fotograaf met sRGB werkt en eventuele nabewerkingen zo bedoeld zijn)

Hoewel te twisten valt over wat nou het mooist is, mag het duidelijk zijn dat het moeilijk is om kritisch foto's te beoordelen als ze op de ene monitor bewerkt en op de andere bekeken worden. Aangezien de norm tegenwoordig sRGB is, en degenen met een HC het dus anders zien, vind ik dat dus best een nadeel (hoewel het eigenlijke probleem natuurlijk zit in het ontbreken van color management support in de browsers op windows).

kleine edit: plaatje wat netter gemaakt, beetje sharpening toegepast, er zat eerst ook verschil tussen resampling van windows viewer en photoshop in, dat is nu ook weg

Afbeeldingslocatie: http://www.luite.com/temp/slang_demo.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Zijn er videokaarten die 2x zo'n monitor aan kunnen (voor een dual setup heb je dus dual-dual-link ;) nodig) ?

PS... Luite, of het nou correct is of niet, ik vind de bovenste slang er een stuk realistischer uitzien op mijn scherm... die onderste is wel heel fel gekleurd :P

[ Voor 43% gewijzigd door SiliconError op 25-03-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiliconError schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:50:
Zijn er videokaarten die 2x zo'n monitor aan kunnen (voor een dual setup heb je dus dual-dual-link ;) nodig) ?
Ja die zijn er, de Radeon X1900/X1950 serie doet dat, GeForce 8800 ook (en waarschijnlijk ook nog wel meer series). Dual link betekent gewoon 1 kabel, alleen zijn er wat meer pinnen verbonden. Ik weet niet of er fabrikanten zijn die het (uit kostenoverwegingen?) weglaten, het kan dus sowieso geen kwaad om het even te checken, maar in principe is er genoeg te krijgen.
PS... Luite, of het nou correct is of niet, ik vind de bovenste slang er een stuk realistischer uitzien op mijn scherm... die onderste is wel heel fel gekleurd :P
Op een 'normaal' (72% NTSC) scherm? Kun je nagaan hoe fel die dan moet zijn op een 92% (of zelfs 105% LED backlight) scherm ;) (het plaatje is wel bedoeld voor een standaard 2.2 gamma instelling, misschien wordt het ook wat onrealistischer als je monitor daarvan afwijkt)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ben van plan om zo'n 30" dell te kopen, maar zal die blu-ray films kunnen afspelen vanaf mijn pc?
Of zal dit niet lukken door de native resolutie?

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
AxelF schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:24:
Ik ben van plan om zo'n 30" dell te kopen, maar zal die blu-ray films kunnen afspelen vanaf mijn pc?
Of zal dit niet lukken door de native resolutie?
Natuurlijk zal dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:45:
[...]
Natuurlijk zal dat lukken.
Helaas is het antwoord niet zo simpel. Hoewel het scherm HDCP ondersteunt, doet geen enkele kaart dit nog met dual link. Berichten over ondersteuning in toekomstige kaarten zijn wat tegenstrijdig, soms wordt gezegd dat HDCP en dual link helemaal niet samen gaan, terwijl in andere berichten gezegd wordt dat de ATI R600 (Radeon X2900) het wel zal ondersteunen. Persoonlijk vermoed ik dat dual link er een beetje uit zal gaan, gezien de opkomst van HDMI, welke vanaf versie 1.3 aan single link genoeg heeft voor deze resolutie.

Het best haalbare (*) dat je dan met beveiligde content kunt doen is via single link op 1280x800 afspelen, omdat het scherm wegens gebrek aan scaler geen 1920x1200 accepteert op een enkele link. Hoewel veel content nog geen HDCP zou vereisen voor het afspelen in volledige resolutie, heb ik toch het een en ander aan problemen gehoord met het in volledige resolutie krijgen met de huidige software spelers.

(*) 'Minder officiele' oplossingen zoals het van tevoren decrypten van de hddvd of blu ray content daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:22:
[...]

Helaas is het antwoord niet zo simpel. Hoewel het scherm HDCP ondersteunt, doet geen enkele kaart dit nog met dual link. Berichten over ondersteuning in toekomstige kaarten zijn wat tegenstrijdig, soms wordt gezegd dat HDCP en dual link helemaal niet samen gaan, terwijl in andere berichten gezegd wordt dat de ATI R600 (Radeon X2900) het wel zal ondersteunen. Persoonlijk vermoed ik dat dual link er een beetje uit zal gaan, gezien de opkomst van HDMI, welke vanaf versie 1.3 aan single link genoeg heeft voor deze resolutie.

Het best haalbare (*) dat je dan met beveiligde content kunt doen is via single link op 1280x800 afspelen, omdat het scherm wegens gebrek aan scaler geen 1920x1200 accepteert op een enkele link. Hoewel veel content nog geen HDCP zou vereisen voor het afspelen in volledige resolutie, heb ik toch het een en ander aan problemen gehoord met het in volledige resolutie krijgen met de huidige software spelers.

(*) 'Minder officiele' oplossingen zoals het van tevoren decrypten van de hddvd of blu ray content daargelaten.
De monitor kan dus prima Blu-Ray en HDDVD weergeven.

HDCP ondersteunende kaarten zullen binnenkort wel komen denk ik. Zo heel veel kost een licentie niet:
HDCP licensing requires a $15,000 annual fee and a per-device fee of $0.005

[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 26-03-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:31:
[...]
De monitor kan dus prima Blu-Ray en HDDVD weergeven.
HDCP ondersteunende kaarten zullen binnenkort wel komen denk ik. Zo heel veel kost een licentie niet:
[...]
Anders lees je mijn post even. De kaarten die nu al HDCP kunnen hebben gewoon al een licentie, ook hebben ze een dual link DVI.Maar om een of andere reden werkt het niet tegelijk. Wat de reden ook mag zijn, lijkt het me verstandig om te wachten met de aanschaf tot het in ieder geval zeker is dat het ondersteund gaat worden, als tenminste blu ray kijken belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:45:
[...]

Anders lees je mijn post even. De kaarten die nu al HDCP kunnen hebben gewoon al een licentie, ook hebben ze een dual link DVI.Maar om een of andere reden werkt het niet tegelijk. Wat de reden ook mag zijn, lijkt het me verstandig om te wachten met de aanschaf tot het in ieder geval zeker is dat het ondersteund gaat worden, als tenminste blu ray kijken belangrijk is.
Mijn fout, heb het allemaal na de x1900 serie niet meer zo gevolgd. De kaarten tot de x1900 hadden wel een GPU met HDCP support, maar geen support voor een HDCP output stream.
Zie nu dat de nieuwere kaarten inderdaad problemen hebben met dual link icm met HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@ luite: Je lijkt er wel kaas van gegeten te hebben, maar dat neemt niet weg dat de kleuren van de HC er een stuk beter uitzien dan die van de "Non HC". En verder, zolang ik die slangen niet in het echt heb gezien kan ik niet oordelen welke van die twee foto's de juiste kleur weergeeft. ;)
En ... je uitleg hierover plant zoveel bomen in mijn hoofd, dat ik het bos niet meer zie ( uiteraard ook door mijn "non kennis" van fotobewerking).
No offence maar ik hoop dat je mijn opmerkingen begrijpt.

[ Voor 17% gewijzigd door hosee op 28-03-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Mmmh... denk dat deze topic vrij dood is maar wou nog ff melden dat voorlopig mijn HC'tje het zeer goed doet. "Dooiepixelloos" en tot nu toe perfect werkend. Na mijn vrouw en mijn auto is dit stuk shit het beste wat ik in huis heb. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

hosee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:16:
Mmmh... denk dat deze topic vrij dood is maar wou nog ff melden dat voorlopig mijn HC'tje het zeer goed doet. "Dooiepixelloos" en tot nu toe perfect werkend. Na mijn vrouw en mijn auto is dit stuk shit het beste wat ik in huis heb. :9~
Je moet wel erg veel van je auto houden dat je haar/hem in huis hebt staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Hehe...ja, bij wijze van dan maar er staat wel een dak boven zijn ho.....eh dak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Inderdaad stil hier..

Ben zelf nog aan het wachten op de HD2900XT of XTX als upgrade. Mensen met deze moniitor moeten eens proberen Hitman: Blood Money te draaien op 2560x1600 met alle details op Extra, en full AA. Met een beetje geluk heb je dan 10 fps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:16:
Mmmh... denk dat deze topic vrij dood is maar wou nog ff melden dat voorlopig mijn HC'tje het zeer goed doet. "Dooiepixelloos" en tot nu toe perfect werkend.
Same here, al heb ik wel een haperende pixel rechts op mijn monitor, op een witte achtergrond licht het roze op, maar ik heb er geen last van.
SgtStrider schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:08:
Inderdaad stil hier..

Ben zelf nog aan het wachten op de HD2900XT of XTX als upgrade. Mensen met deze moniitor moeten eens proberen Hitman: Blood Money te draaien op 2560x1600 met alle details op Extra, en full AA. Met een beetje geluk heb je dan 10 fps :+
Dan moet je eens Flight Simulator X met alles op max proberen terwijl je over Los Angeles vliegt. :P Met mijn 8800 GTX en C2D @ 3 GHz heb ik 5-10 fps.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Iemand van jullie al STALKER geprobeerd? Vergeet het maar met alles high.. En.. HDR aan.
De framedrops zijn soms belachelijk laag. :( Dit alles met gebruik van de 97.72 drivers en daarna met de 158.19 versie en natuurlijk op 2560x 1600, mijn GTX @ 600/2006. Ben het spel opnieuw aan het proberen met de laatste nforce NGO drivers, de 158.22 beta versie. Ben benieuwd!
Wel indrukwekkende beelden met deze monitor. (Ja, ben nog steeds onder de indruk tijdens gamen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb STALKER wel geprobeerd. Alles op high+HDR @ 2560x1600 is geen goed idee op een x1900xt. Op 1280x800 is het wel goed te spelen. 1280x800 is prima te doen voor games, het is dan niet zo hinderlijk als 1280x800 in Windows. Half-Life 2, Tiberium Wars en Test Drive zien er wel heel erg vet uit op 2560x1600.
Maar ja, ik game de laatste tijd niet meer zo veel. Het is wel een heel erg vette monitor om 1080p films op te kijken. En het leukste is dat je de monitor kan blijven gebruiken als we zijn overgestapt naar UHD :P Ook is het een erg fijne monitor om op te programmeren, geweldig dat je zoveel vensters naast elkaar kan gebruiken, heb Alt-Tab niet meer gebruikt sinds ik de monitor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vista dus jammer genoeg nog geen HDR in Stalker maar daardoor wel uitstekende framerates met alles op max. :) Ook jammer van de games die slechts 1600x1200 ondersteunen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nou, even een updatje.

Ik heb van Supracdictus in februari een 3007wfp gekocht. Wat bleek nou, DELL heeft zitten slapen en er zaten meerdere service tags op, dus waren er allerlij problemen bij het overzetten van de garantie, die ik wel wilde want ik had 12+ whacky pixels.

Maar Supradictus heeft het voor me geregeld, en ik heb nu net een nieuwe 3007WFP-HC binnen, helemaal net qua pixels, en dus de HC versie!

Dus ik blij!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 14:03

KhaZ

Alfa Romeo

Zit ook erg te kijken naar deze 30" HC, heb nu de FPW2405, zou een leuke upgrade zijn. Speelt er hier iemand FPS games met deze monitor?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
KhaZ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:12:
Zit ook erg te kijken naar deze 30" HC, heb nu de FPW2405, zou een leuke upgrade zijn. Speelt er hier iemand FPS games met deze monitor?
Af en toe HL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
KhaZ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:12:
Fear, Halo en Stalker speel ik wel eens, en ook dat Might-Magic-Darkness-Whatevah gedoe, weet de naam niet meer. Meeste loopt zeer goed op een GTX. Wel vaak geen AA, met zo'n resolutie merk je dat toch een stuk minder, maar ik heb wat getest en zelf met AA loopt het vaak nog super...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ik heb dit scherm ook op het oog, alleen zit met een 6800GT zonder Dual Link DVI. En ik kan nergens een AGP videokaart vinden onder de 100,- die dit wel heeft. Want ik wil mijn systeem pas in september gaan vervangen en dan vind ik het zonde om nu een dure AGP kaart aan te schaffen waar ik straks niks meer aan heb.

(is 1280x800 te doen in windows? :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Lefty_38 op 14-05-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Lefty_38 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:18:
(is 1280x800 te doen in windows? :P )
Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Agreed.

1280x800 is naar mijn mening ook erg lelijk in games, zelfs met AA aan (als je het verschil weet, en 2560 hebt gedraaid, 1280 is niet native!). Zie ook recente posts in dit topic mbt. deze verschillen; er zijn mensen ... ja... die het niet uitmaakt en graag op 1280 gamen en beweren dat dit absoluut niet onderdoet voor 2560. Be my guest and try out yourself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
SgtStrider schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:26:
[...]

Agreed.

1280x800 is naar mijn mening ook erg lelijk in games, zelfs met AA aan (als je het verschil weet, en 2560 hebt gedraaid, 1280 is niet native!). Zie ook recente posts in dit topic mbt. deze verschillen; er zijn mensen ... ja... die het niet uitmaakt en graag op 1280 gamen en beweren dat dit absoluut niet onderdoet voor 2560. Be my guest and try out yourself ;)
Hehe, dan denk ik dat dat hem niet gaat worden :+ . Ik wacht wel even wat langer met mijn aankoop. Dan koop ik alles in 1x goed en kan ik wel weer 3-4 jaar vooruit. (ik game niet meer dus moet makkelijk kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 19-08 14:43
Ik heb zelf de Sapphire Radeon X1650 Pro, 512 MB, DDR2, PCI Express x16 grafische kaart. Kan iemand mij vertellen of dat ik combinatie met de 3007WFP HC gaat werken? Dit ivm met de dual link dvi en de maximale resolutie?

Ik wil de monitor specifiek voor fotobewerking gaan gebruiken en uiteraard incidenteel een spelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
SgtStrider schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:26:
[...]

Agreed.

Met desktop gebruik is 1280x800 niet te doen inderdaad, maar in games is het prima te doen. Ik speel Test Drive op 1280x800 met AA vol open, en is prima te spelen. Het ziet er natuurlijk niet uit als 2560x1600, maar het is zeker niet hinderlijk of lelijk.
bvsteyn schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:49:
Ik heb zelf de Sapphire Radeon X1650 Pro, 512 MB, DDR2, PCI Express x16 grafische kaart. Kan iemand mij vertellen of dat ik combinatie met de 3007WFP HC gaat werken? Dit ivm met de dual link dvi en de maximale resolutie?

Ik wil de monitor specifiek voor fotobewerking gaan gebruiken en uiteraard incidenteel een spelletje...
Voor zover ik weet heeft de X1650 Dual Link DVI, het zal dus prima werken @ 2560x1600.

[ Voor 25% gewijzigd door Chester op 15-05-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verkoopt supradictus nog steeds vanuit nederland? Want op ebay staat dat hij in Duitsland gevestigd is. En kan iemand misschien zijn email adres pmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 14:03

KhaZ

Alfa Romeo

Hij heeft een kleine vestiging in A'foort zover ik weet. Als je een beetje naar beneden scrollt op zijn eBay pagina, zie je de producten met een Nederlandse beschrijving!

Link naar eBay

[ Voor 35% gewijzigd door KhaZ op 16-05-2007 08:45 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zie dat ze nu al bij revisie A02 beland zijn, is er ook bekend wat er veranderd is sinds A01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Is a02 niet de NC versie? Lagere ms, hoger contrast, groter kleurbereik?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Nu mn belastinggeld eraan zit te komen zit ik hard te denken om dit scherm aan te gaan schaffen.
Zit te twijfelen tussen een lcd-tv en dit scherm. Gezien ik meer achter de pc zit dan dat ik tv keek lijkt me dit scherm de beste keuze. Momenteel ben ik in het bezit van een 2407 die ik volgens mij nog wel kan verkopen tegen een redelijke prijs.

Nou zit ik alleen even met het probleem om die 2.560 x 1.600 aan te gaan sturen. Ik ben nu nog in het bezit van een celeron proc, maar dit wordt (na 22juli ws) een E6600 of een Q6600. En dan het belangrijkste; momenteel zit er een 7950GX2 in mijn systeem. Prima kaart voor mij nog gezien ik geen vista gebruik heb ik niks aan dx10. Nou vraag ik me af of ik hiermee een beetje op 2.560 x 1.600 nog kan gamen? De games die ik speel zijn momenteel alleen cs1.6 / cs.source / c&c tiberium wars. Vooral de laatste zal het moeilijk gaan krijgen vrees ik.

Heeft iemand een idee wat voor mij de goedkoopste manier is om wat prestatiewinst te boeken? Een 2e 7950GX2 erlangs en quad sli draaien? Ongeveer 225euro 2e hands prijs, of zijn e rnog geen fatsoenlijke quad sli drivers? Of misschien toch een 8800GTX aanschaffen? Dit is een stukkie duurder. Ik neem aan dat 2x7950GX2 wel sneller is dan een 8800GTX als de drivers fatsoenlijk zijn? Huidige spellen vanuit gegaan he. Zoals al eerder vermeld is DX10 momenteel voor mij nog geen reden om over te stappen.

Excuses als ik deze vraag beter in een ander topic had kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
noks schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:59:
Nu mn belastinggeld eraan zit te komen zit ik hard te denken om dit scherm aan te gaan schaffen.
Zit te twijfelen tussen een lcd-tv en dit scherm. Gezien ik meer achter de pc zit dan dat ik tv keek lijkt me dit scherm de beste keuze. Momenteel ben ik in het bezit van een 2407 die ik volgens mij nog wel kan verkopen tegen een redelijke prijs.

Nou zit ik alleen even met het probleem om die 2.560 x 1.600 aan te gaan sturen. Ik ben nu nog in het bezit van een celeron proc, maar dit wordt (na 22juli ws) een E6600 of een Q6600. En dan het belangrijkste; momenteel zit er een 7950GX2 in mijn systeem. Prima kaart voor mij nog gezien ik geen vista gebruik heb ik niks aan dx10. Nou vraag ik me af of ik hiermee een beetje op 2.560 x 1.600 nog kan gamen? De games die ik speel zijn momenteel alleen cs1.6 / cs.source / c&c tiberium wars. Vooral de laatste zal het moeilijk gaan krijgen vrees ik.

Heeft iemand een idee wat voor mij de goedkoopste manier is om wat prestatiewinst te boeken? Een 2e 7950GX2 erlangs en quad sli draaien? Ongeveer 225euro 2e hands prijs, of zijn e rnog geen fatsoenlijke quad sli drivers? Of misschien toch een 8800GTX aanschaffen? Dit is een stukkie duurder. Ik neem aan dat 2x7950GX2 wel sneller is dan een 8800GTX als de drivers fatsoenlijk zijn? Huidige spellen vanuit gegaan he. Zoals al eerder vermeld is DX10 momenteel voor mij nog geen reden om over te stappen.

Ik kan met mijn x1900xt Tiberium Wars met alles vol open + max AA fatsoenlijk draaien op 2560x1600. Ik denk dat een 7950 toch wat sneller is dan een x1900xt ;)
En je kunt het natuurlijk altijd eerst proberen. Gewoon je huidige kaart houden, mocht het in jouw ogen tegenvallen, kan je er nog altijd een andere kaart bij prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

noks schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:59:
Je kan prima die 7950GX2 houden hoor; er zijn toch nog geen fatsoenlijke kaarten op de markt die deze kaarten op full details kunnen aansturen met 60fps+. Ik heb ook even de 8800GTX geprobeerd maar deze kaart lijkt nog harder in te zakken op high-res dan m'n oude ATi. Alternatief is gamen op 1280x800 zoals onze rode makker al aangaf. 1.6 en Source zijn prima te doen op 2560x1600, Tiberium Wars heb ik niet getest, maar ik kan me voorstellen dat die wel wat veeleisender is...

[ Voor 84% gewijzigd door SgtStrider op 21-05-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
bedankt voor de antwoorden !

Ik kan het idd natuurlijk eerst proberen, maar als ik straks weer +300 euro kwijt ben aan een videokaart dan denk ik er liever nog wel even 2x over na :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Vandaag ook mn Dell 3007WFP-HC gehaald.
Ben er erg blij mee :) nog geen dode pixels kunnen ontdekken.

Enige wat me opvalt zijn de kleuren... ik stap over van een Viewsonic G90f, een top CRT scherm met accurate kleuren. Ik wist natuurlijk wel dat de kleuren van mn 3007 anders zouden zijn, maar ik vind het allemaal een beetje te fel om door de vingers te zien.

bij nvidia drivers heb je zo'n setting "digital vibrance", het lijkt wel alsof die vrij heftig aanstaat.

Ik draait op een X1900XT, dus dat kan het niet zijn :P zijn er tools oid om dit scherm af te stellen of moet dit via videokaart drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik vind de kleuren default echt prima. Het is "fel" trouwens ;)

Wel heb ik de brightness nooit op hoog staan, dat is echt veels te licht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Die heldere kleuren zijn een kenmerk van de HC-versie van het scherm, de normale versie heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
thnx voor de tip :P

mmmm... ja misschien zijn de kleuren bij jou ook iets anders? is het mede afhankelijk van de videokaart. Bij mij bijvoorbeeld, de rode balk van GoT bovenin waarin staat: tweakers.net, myreact, faq, search etc. vind ik te fel om prettig naar te kijken.

Misschien is het een kwestie van wennen, op et moment ook klein beetje last van geirriteerd ogen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door lawtshjj op 31-05-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor een volgend deel :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.