Je krijgt ook slechte beeld op 1280x800, dat is omdat je zo een lage resolutie bekijkt op een 30" scherm. Maar het is wel degelijk een 2e native resolutie zoals HlpDsk verteld. Er wordt niks gescaled, je pixels worden gewoon 4 keer groter, logisch dat je dan ook meer kartels ziet...SgtStrider schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:51:
[...]
Kartels zullen vast wel overal aanwezig zijn, maar bij 1280x800 zijn deze alleen maar meer zichtbaar. En met kartels worden letterlijk de grote blokken bedoeld die je krijgt wanneer je je resolutie instelt op 1280x800. Laten we kartels voortaan omschrijven als grote blokken, is het dan ineens een ander verhaal?
Je krijgt ook geen zwarte balken op 1280x800, en dat ie kartels weergeeft is juist een teken dat ie het scherp weergeeft, nogmaals: je pixels zijn immers precies 4x groter geworden. Als je wel zwarte balken krijgt, ligt dat zeker niet aan de monitor, de verhoudingen zijn precies dezelfde als op 2560x1600.Ik bespeur enige vorm van sarcasme in je "dicht op het scherm" en "koop maar een ander scherm als je er zo dicht op zit" verhaal. Het is wel erg sterk om ATi en nVidia de schuld te geven van het slechte beeld op 1280x800 fullscreen. Onder een native resolutie versta ik dat "de monitor" deze resolutie niet alleen accepteert maar ook scherp weergeeft zonder zwarte balken (dus geen fake zwarte opvulling). Dat is niet het geval, en dat zal vast wel met schalen te maken hebben.
Natuurlijk is het onacceptabel op 1280x800, net zoals het ook onacceptabel is om op 30cm afstand te zitten van je 720p TV.Met wazen refereerde ik aan de opmerking van de TS.
Nogmaals; je hoeft absoluut niet met je neus op het scherm te zitten om de verschillen te zien. Pak een willekeurig spel met native 2560x1600 ondersteuning en draai deze in 2560x1600 en 1280x800. (Call of Duty 2, Supreme Commander, etc.). Ik spreek je graag weer wanneer je dit hebt geprobeerd, mijn insziens is het beeld niet alleen veruit onacceptabel, het is gewoon onleesbaar op een normale kijkafstand.
edit:
Dit is wat je krijgt als je geen native resolutie draaid:

Op 1280x800 op de 3007wfp zou je dit dus niet zo zien.
Dit is wat je krijgt als je geen native resolutie draaid:
Op 1280x800 op de 3007wfp zou je dit dus niet zo zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 05-03-2007 11:01 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt