M2 is inderdaad een vrij onbekende eend in de bijt bij Opera. Iedereen kent de RSS aggregator, de widgets, de BT client, maar mail.....? Het punt is dat het bijna niet opvalt. Pas als je bij Tools - Mail and chat accounts een account toevoegt, verschijnt er een knopje 'Mail' in de balk.
Het punt bij M2 is vooral dat het zit ingebouwd in Opera, anders dan bij Firefox <> Thunderbird. Hier zit zowel een voordeel als nadeel in. Het voordeel is dat je je mail in een tab kan open gooien, naast je Transfers, Notes etc, waardoor Opera eige
nlijk meer een Suite wordt i.p.v. puur een browser. Dat is dan ook meteen het nadeel; als je Opera eige
nlijk alleen maar als browser gebruikt, zul je er aan moeten wennen om hem ook te openen voor je mail. Persoo
nlijk vond ik dat het heikelste punt toen ik van OE naar M2 ben overgestapt. Nu ben ik weer overgestapt naar Outlook 2003 en moet ik het weer afleren. De reden waarom ik naar Outlook 2003 ben gegaan is omdat we op werk nu met een Exchange systeem werken en M2 helaas (nog?) geen Exchange accounts kan invoegen (op zich wel logisch, hence Opera<>Microsoft).
Het grote gemis is zoals eerder gezegd de filters, of zoals ze het bij GMail noemen: Labels. Een mailtje van je vader met een grappig plaatje kan je zo een label 'Grappig' en 'Mailtjes van pa' geven, waardoor het zoeken van mail véél sneller gaat dan wanneer je alles op 1 item moet categoriseren.
Ook een leuke optie van M2 is dat hij automatisch je mail categoriseert (kan je uiteraard ook uitzetten). Zo categoriseerde hij automatisch mijn mailingslists toen hij daar een interval in zag of een 'mailing@<iets>.com' in het email adres zag staan. Ook worden mailtjes met Word bijlages automatisch als 'Documents' gefilterd
[
Voor 105% gewijzigd door
Peedy op 26-07-2006 13:58
]