AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Die kleine inkijkhoek waar je het over hebt. Houdt dit in dat als ik mijn hoofd iets naar de zijkant verplaats, dat het beeld dan al slechter wordt? Ikzelf kan mij bij 160 graden zo weinig voorstellen namelijk.
Verwijderd
Bedankt, voor je review en bedankt voor het testen Ik denk dat ik ook dat scherm ga aanschaffen..
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Zodra je hoofd naar links of rechts verschuift worden de kleuren aan de buiten wat donkerder. Maar afgezien van dat kan je dan nog prima met dit scherm werkenstippel schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:48:
@ TrIsTaN_tDb15, Thx`s voor je review.
Die kleine inkijkhoek waar je het over hebt. Houdt dit in dat als ik mijn hoofd iets naar de zijkant verplaats, dat het beeld dan al slechter wordt? Ikzelf kan mij bij 160 graden zo weinig voorstellen namelijk.
het is een beetje lastig te omschrijven, maar beter kan ik het zeggen.
De inkijkhoek is ook een persoonlijke smaak. Als je echt twijfelt over de inkijkhoek kan je het beste het scherm even in een 'echte' winkel eerst bekijken
[ Voor 21% gewijzigd door Dubbel Fristie op 21-06-2006 21:18 ]
Simpel toch, de ViewSonic Vx2025wm (én komt standaard met zero dead pixel garantie)Matel schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:16:
Volgens mij zijn er niet eens goede 20(+)" TFT monitoren die én geen last hebben van input lag én goede kleurweergave bieden. Tenzij een Eizo dan misschien...
Steam/uPlay: EvulKlowne
Bij de 'grote' Samsung modelen kan ik me best voorstellen dat het irritant is, maar ik denk dat als je het niet merkt er niet te veel op moet gaan letten
[ Voor 10% gewijzigd door Dubbel Fristie op 21-06-2006 21:31 ]
Kan je ook input lag checken : Dual setup met een CRT aansluiten en dit ook laten zien?Cyrus The Virus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:09:
http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Ghosting.jpg
Foto met 350D 1/1000ste bijna geen ghosting
Tks Him
en hoe moet ik dat dan testen, snap niet percies wat jullie allemaal ineens met input lag bedoelen ?.Him_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:56:
[...]
Kan je ook input lag checken : Dual setup met een CRT aansluiten en dit ook laten zien?
Tks Him
Mijn muis beweegt gewoon meteen als ik hem zelf beweeg (of is dat het niet). en met CoD2 voor zo ver ook geen mouse lag (heel klein beetje maar dat komt denk ik door 15 FPS).
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 21-06-2006 22:06 ]
Dat is dus een breedbeeld en dat is net waar ik niet naar opzoek ben (tenzij 23/24"). Input lag kon ik meteen al merken, had er geen test voor nodig. Maar sommige mensen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen. Vooral bij games is het meteen heel goed te merken. Als je scherm er last van heeft merk je het snel genoeg waarschijnlijk.ambi schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:18:
[...]
Simpel toch, de ViewSonic Vx2025wm (én komt standaard met zero dead pixel garantie)
Deze site beweert van wel : http://www.pixmania.be/be...onitor-20-1-syncmast.html
Zou je toevallig ook eens foto kunnen maken dat het zwart en bleeding toont?
Merci en goeie review
Testen kan dmv bv een stopwatch programma te runnen op beide schermen dus in clone mode en hier een foto van te nemen. Als een scherm input lag heeft zal je op het ene scherm een andere waarde zien dan op het scherm dat hier geen of minder last van heeft.Cyrus The Virus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:58:
[...]
en hoe moet ik dat dan testen, snap niet percies wat jullie allemaal ineens met input lag bedoelen ?.
Mijn muis beweegt gewoon meteen als ik hem zelf beweeg (of is dat het niet). en met CoD2 voor zo ver ook geen mouse lag (heel klein beetje maar dat komt denk ik door 15 FPS).
Door dit met een CRT te vergelijken kan je goed zien hoe een tft scherm presteert.
Hier een programma dat je kunt gebruiken (virtual stopwatch pro) : http://www.freedownloadma...loads/stopwatch_software/
Hier verder een artikel dat wat meer uitleg geeft over het probleem : http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2xx7wfp.htm
Him
[ Voor 19% gewijzigd door Him_ op 21-06-2006 22:31 ]
De samsung heeft geen pivot functie. Foto's volgen dalijkfujiwara schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:24:
Tien heeft de samsung 205BW een pivot functie?
Deze site beweert van wel : http://www.pixmania.be/be...onitor-20-1-syncmast.html
Zou je toevallig ook eens foto kunnen maken dat het zwart en bleeding toont?
Merci en goeie review
wat bedoel je eigenlijk met Tien
Unreal Tournament op een AL2423Ws= SUPER, geen ghosting (niet gezien) en geen input lag. Echt een super allround monitor.
Zal morgen ff stopwatchen
Jij hebt dus de nieuwe AcerCyrus The Virus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:34:
[...]
Unreal Tournament op een AL2423Ws= SUPER, geen ghosting (niet gezien) en geen input lag. Echt een super allround monitor.
Bevalt hij goed...?
Als dat in orde lijkt gaat er een bestelling de deur uit
Verwijderd
Zier er erg mooi uit, TNX voor je review, ik denk ook over dit scherm te halen.TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:06:
Ik heb dan eindelijk mijn Samsung 205BW van Euromaxi ontvangen![]()
Hier volgen een aantal foto's:
Alleen staat in die review van computer totaal ' geen 4:3 mogelijkheid'
Wat bedolen ze daar nou precies mee ? Gaat dat over de VGA mode ?
Kan je met DVI deze monitor niet gewoon bij wijze van spreken op 800 x 600 zetten?
Standaard worden alle resoluties die je aan neemt (dus ook 800x600) gestreched.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:37:
[...]
Zier er erg mooi uit, TNX voor je review, ik denk ook over dit scherm te halen.
Alleen staat in die review van computer totaal ' geen 4:3 mogelijkheid'
Wat bedolen ze daar nou precies mee ? Gaat dat over de VGA mode ?
Kan je met DVI deze monitor niet gewoon bij wijze van spreken op 800 x 600 zetten?
Maar omdat het een Digitaal signaal is moet het volgens mij wel kunnen om gewoon 4:3 te draaien met balken aan beiden kanten
Maar het lijkt me aan de andere kant wel raar dat de C!T (mogenlijk) verkeerde info geeft.
Ik zal morgen eens proberen met powestrip ed. om 4:3 te draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door Dubbel Fristie op 22-06-2006 01:00 ]
Leuk daar staat de Fujitsu-Siemens S20-1W ook weer bij.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:46:
Ik heb een test gevonden op internet.
Lijkt een beetje ondergesneeuwd maar had wel de best Editor's Choice Juni 2006 bij Tom's Hardware France.
http://translate.google.c...icle-moniteur-1253-1.html
Has Balls
Gefeliciteerd trouwens, klinkt als een topdingCyrus The Virus schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:34:
Acer AL2416W (24", 6ms, D-sub, Zilver) € 751,95
Acer AL2423Ws (24", 16ms, D-sub/DVI-D, Zilver) € 775,64
Maargoed, 't is nu dus duidelijk (?) dat de ene GtoG en de ander BtW is. Hij is wel erg lekker geprijsd t.o.v. de Philips 230WP7NS (€ 965), alleen dan kan de Philips weer wel pivotten, maargoed, dat is toch meer een overbodige luxe (voor mij dan).
Alleen wel jammer dat ik geen enkele review van de 2423 kan vinden, maar ja, er is ook maar één review van de Philips. Daarentegen staan er in deze twee topics ontzettend positieve dingen over de Philips 230WP7NS;
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1067104
En http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=4098 (mooie pics ook)To me the Philips 230wp7ns represented the best collection of compromises.
Generally speaking the 23" IPS panels are very highly regarded - you virtually NEVER see a bad review of them unless its truly a bad panel that is covered under warantee. They have solid , if not spectacular color output, they are a true 8bit panel, and their response times are good enoguh that no one complains about ghosting in real time 3d rendering or full motion video.
To some degree we are quibbling about all these panels. If you are moving from an old 4:3 CRT then nearly anything here is going to rock your socks, IMHO. Input lag is a strange phenomenon that is measurable and bothers some people more than others. I have no idea if I would be bothered by an extra 20-40ms of lag between when I move the mouse and something happens on the screen, but I fear I would hate it and I am unwilling to pay a 15% restocking fee for a barely understood phenomenon that is not considered a true bug. 15-30ms lag on a good panel is bad enough; 55-70ms lag would suck.
If I never played realtime renedered 3d games, I probably could care less. The current PVA panels from samsung have (by all reports) excelletn color and decent response times. That means you will get little to no ghosting, and beautiful full motion video with near professional level color for color correction and photoediting if you wanted.
The chance of input lag and the relatively lower level of fit and finish with corespondingly high prices coupled with the (somewhat) less sharp text do not seem worth it to me. In their search for ever faster published response times in an 8bit panel Ithink they pushed their overdrive technology a bit too far. Its strictly my opinion.
In the end I would evaluate my Philips panel as such:
Pros:
* Super sharp text and lines
* 8 bit panel color with no banding
* excelent pixel replacement warantee
* great response times for an 8-bit IPS panel (12ms bwb, 6-8ms gtg)
* solid contrast ratio and brightness
* very good fit and finish
* most recent panel technology
Cons
* No component in or HDCP support
* not quite professional level color/contrast/blacks
* not available through typical retail outlets
* not cheap (~950-1k USD)
Ultimately I put my money where my mouth was and ordered the Philips panel. No dead pixels, beautiful color (soooo much better than my 19" TN-film 6-bit panel), outstanding screen real estate, and all the stuff I said up there. Would I have been jsut as happy with a 24" panel. I dont think so. I LOVE the razor sharp text and if I want it bigger, I just move the monitor close enough where it fills my view
In your price range? I have NO idea. At first I was goign to go with a 20-21" 1600x1050 panel, but I am happier that I spent the extra money. My advice? If you are goign to upgrade your graphics card anythime in the next 6 months, hold out for a good 23" IPS panel for all around entertainment purposes (i.e. gaming and video) along with (IMHO) unsurpassed text performance. 1920x1200 on a panel that is big enough to display it is FANTASTIC.
hope this helps!
JT
Dit plaatje van Oblivion op de Philips is op de een of andere manier ook heel overtuigendI just received this monitor today from Newegg. First impressions, it is big! Setup was a breeze, the connections are easy to get to and logical in design. The DVI cord fit well and secured as it should. The stand is made of metal and easily weighs more than the monitor itself. It feels very secure once installed. The stand snaps into the bottom of the display stand without hardware. There is a pin in the back of the stand which gives two positions, one for leaving the monitor "unextended." The other extends the monitor approxiamately 8-10 inches off the desk allowing enough room for you to pivot the monitor vertically if desired. Monitor will rotate in any direction using only one hand and is still secure enough not to move of its own volition.
It has a handle on the top of the stand for carrying and a cord holder behind and slightly below the handle. Kind of an odd placement for the cord holder, but what the heck, I never really use them anyways. Initial setup was a snap. My computer immediately recognized the new monitor and in fact called it what it is....Phillips 230W7 without any prodding. I adjusted the resolution to its' native rate and that was it. It was up and running.
First thing I noticed coming from my old Planar PL190M was the brightness. Dramatically different. It was set at 100% from the factory with contrast at 50%. I turned down the brightness to 72 and contrast up to 56 for initial settings. This will undoubtedly change as I begin to calibrate. Color is quite vibrant with a slight push towards blue. This will definitely need to be calibrated. Font size and legibility of text is superb! Again, I need to spend some time setting the monitor up further but initially, I am very pleased!
So far I have played Oblivion maxed out at 1920x1200 and wow! Looks amazing, some stuttering occurred in outdoor busy scenes, but not unplayable. I will try F.E.A.R. and Splinter Cell and try and get some screen shots. Oh yea, and my initial observations....0 Dead Pixels and 0 Stuck Pixels! I have confirmed via software testing, no dead or stuck pixels.
Gaming: So far I have played primarily Oblivion and some F.E.A.R. Both of these games have numerous dark scenes and poorly lit areas in them especially Oblivion and the many caves. Even during the day, with ambient light, the screen remains easily viewable. Even the dark areas are visible without adjusting the contrast either in game or via the OSD. the subtle grey to grey gradients of the cave walls in Oblivion are discernable and the same can be said for the walls in F.E.A.R. One of the reasons I chose this monitor over the NEC 20gx is the lack of the coating and ambient light issues. My room has large picture windows with lots of light pouring in, this monitor handles this with ease and I would actually put this as one of its' strongest points. It easily out performs my plasma which is in the same room when comparing viewabiltiy in a well lit room.
There is no discernible ghosting while playing F.E.A.R. however, I have never been particularly susceptible to ghosting on a monitor. The screen easily transitions from light to dark scenes without any problems. Again, the color gradients on this monitor are superb. This is clearly a strong point of the monitor.
Backlight Bleed: When I first set up the monitor, I thought the screen looked very uneven as it pertains to backlight bleeding. And, in fact I was contemplating returning the monitor, it was that bad and apparent. However, after 3 days of use, the backlight now looks almost totally uniform. There is the slightest hint of bleed in the upper right corner, but it is only viewable while looking at a totally black screen. Definite thumbs up on the backlight issue.
Movies: I definitely did not buy the monitor for movie watching, and everyone needs to be aware that this monitor is not HDCP compliant according to Phillips tech support. I watched parts of Serenity especially the darker scenes when they enter the main building on the "dead" planet. This scene gave my plasma fits with all the subtle black/grey/black gradients. This monitor handled them with absolutely no difficulty whatsoever. I also watched parts of Flightplan which has one very difficult scene when Jodie Foster first wakes up and realizes her daughter is missing. Again, very dark scene with many transitions. The monitor showed a very uniform image picking up all the gradations. Finally I watched bits of movies with action sequences. Monitor handles the fast scenes with no noticable ghosting or issues. I will do a more thoruough review of movie content as I go along.
Wauww
En die screen is dus zelfs gescaled van een lagere ws reso! Erg belangrijk voor ons onder ons die nog geen 7900GT/1900XTX hebben
[ Voor 12% gewijzigd door jacobvdm op 22-06-2006 03:35 ]
Samsung PVA (LTM240M2) paneel.
24" 60,96cm
Fujitsu-Siemens P24-1W 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Samsung 244T 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Samsung 245T 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2416W 6ms G2G 24"WS Samsung PVA (LTM240M2)
Acer AL2416Ws 6ms G2G 24"WS Samsung PVA (LTM240M2)
Dell 2407WFP 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2 or LTM240L2)
Eizo S2410W 8ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Eizo S2410W-K 8ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Eizo CE240W 8ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Eizo CE240W-K 8ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2)
Acer AL2423W 6ms G2G 24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)
De Philips 230WP7NS 12ms 23"WS LG.Philips S-IPS heb ik vanwegen de 12ms buiten de snelle 6ms & 8ms gehouden misschien onterecht
23" 58,42cm
ViewSonic VP2330WB 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V0)
Samsung LE-23R41B 8ms G2G 23"WS Samsung PVA (LTA230W1-L02)
Samsung LE-23R51B 8ms G2G 23"WS Samsung PVA (LTA230W1-L02)
LG M2343A 8ms G2G 23"WS LG.Philips S-IPS
Oh ja, W of WS staat voor Widescreen
Lacie Update
LaCie 119 20ms 19" P-MVA
LaCie 120 16ms 20" P-MVA
LaCie 20 Vision II 16ms 20" LG.Philips S-IPS (LM201U04)
LaCie 319 18ms 19" LG.Philips S-IPS (LM190E05)
LaCie 321 20ms 21" NEC SA-SFT (NL160120BC27-02)
Lacie Photon 19 Vision 25ms 19" LG.Philips S-IPS (LM190E01-C4 or LM190E02)
LaCie Photon 20 Vision 25ms 20" S-IPS
[ Voor 106% gewijzigd door Youri Carma op 22-06-2006 04:37 ]
Has Balls
Het is niet raar dat Acer voor AU Optronics panelen kiest i.p.v. Samsung. AU Optronics is een onderdeel van het Acer concern:Youri Carma schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 03:56:
Grappig de Acer AL2423 de enige uitzondering op de regel met de algemene keuze voor het Samsung PVA (LTM240M2) paneel.
AUO was formed by the merger of Acer Display Technology, Inc. and Unipac Optoelectronics Corporation in 2001.
Boven was men enthousiast over juist de uitzondering op de regel dus niet grappig (Kan trouwens ook niet grappig zijn) dat ze AU Optronics gebruiken maar grappig dat de rest allemaal Samsung's gebruiken........hoeft niks te betekenen maar als dit wel het Samsung paneel was geweest zegt dat ook weer iets meer over de rest.
Het kan ook betekenen dat juist dat paneel de andere overtreft....interessante vraag dacht ik zomaar.
Maar Acer zo nauw daar bij zit wist ik niet.TnX
Kan jij misschien verklaren waarom Eizo toch voor die Samsung's heeft gekozen als er beweerd word dat IPS in kleurechtheid uitblinkt? Dan zouden de Lacie's in die zin wel de juiste keuze gemaakt hebben?
ViewSonic VP2030B :If you are looking for a multi-use monitor, on which you can play all sorts of games, watch a movie from time to time, and most of all don´t want dead pixels, this is the one you want. Its price may make you a little hesitant. Even if ViewSonic affirms that the adoption of the zero dead pixel warranty and the 14% DVI tax in Europe has no consequence, seeing this monitor at more than € 700 hurts!
If we want a classification that doesn’t take into account our budget, here’s the list:
ViewSonic VP2030b > ViewSonic VX2025wm > Nec 20WGX² > Belinea 10 20 30W / 10 20 35W.

Erg mooi! Bottumprijs van € 563,- zag ik op 22-06 (zie ook hieronder)
[ Voor 120% gewijzigd door Youri Carma op 22-06-2006 18:34 ]
Has Balls
Het scherm bevalt me prima echt uitstekend kleuren geen ghosting en een input lag, ik zal als ik tijd heb ik denk morgen vandaag zal niet lukken een uitgebreide review plaatsen.Fuzzems schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
Ik wacht vol spanning op de foto's van de input lag(wel met meerde foto's kijken
, meestal worden er toch een stuk of 30 in burst mode gemaakt? )
Als dat in orde lijkt gaat er een bestelling de deur uit
Enigste min punten zijn: Weinig ingang Audio D-SUB en DVI en geen HDCP (maar kijk hier toch geen films op) en hij is niet in hoogte verstelbaar (ook geen probleem voor mij).

Maargoed mijn vraag was: Hebben alle overdrive monitoren last van input lag en heeft iemand een lijstje van die monitoren en het aantal miliseconden lag?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Waarom plaats je elke keer lappen tekst met al die schermen, keer op keer weer
Na 1 keer weten we het wel hoor
Cyrus heeft deze Acer ook zo'n glanslaag?Cyrus The Virus schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:05:
[...]
Het scherm bevalt me prima echt uitstekend kleuren geen ghosting en een input lag, ik zal als ik tijd heb ik denk morgen vandaag zal niet lukken een uitgebreide review plaatsen.
Enigste min punten zijn: Weinig ingang Audio D-SUB en DVI en geen HDCP (maar kijk hier toch geen films op) en hij is niet in hoogte verstelbaar (ook geen probleem voor mij).
Waar heb je m gekocht? En wastie meteen dode-pixel vrij? Ben vooral benieuwd naar de timer foto's voor e imput lag. Dattie geen HDCP heeft, neigt me toch weer te w8en op de nieuwe 24" samsung en BenQ....Cyrus The Virus schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:05:
[...]
Het scherm bevalt me prima echt uitstekend kleuren geen ghosting en een input lag, ik zal als ik tijd heb ik denk morgen vandaag zal niet lukken een uitgebreide review plaatsen.
Verwijderd
Ideale lichtsterkte 500cd/m2?? Tsja, tot zover mijn vertrouwen in die test... (Hoewel misschien wel leuk voor werken in de achtertuin als dat mooie weer van vorige week nou weer eens terug wil komen.)
Ondertussen een Samsung SyncMaster 215TW besteld. Het zal mij gaan benieuwen of die me mijn CRT kan doen vergeten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:19 ]
Verwijderd
Ik wil dezelfde monitor kopen bij Euromaxi met pixelgarantie. Bij die pixelgarantie staat [5 werkdagen] achter betekent dat dat je 5 werkdagen extra moet wachten voordat hij pas wordt verstuurd, als je iDEAL doet ? Heb geen ervaring met Euromaxi maar de pixelgarantie lijkt me toch wel handig. Ze hebben de 205BW nu op voorraad dus ik weet niet of het dan nog 5 werkdagen extra duurt als je voor de pixelgarantie gaat. Thanks!TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:06:
Ik heb dan eindelijk mijn Samsung 205BW van Euromaxi ontvangen![]()
Hier volgen een aantal foto's:
Ze bevestingen dat hij idd een pivot functie heeft. Hier heeft iemand een zonder pivot functie dus dan zullen er waarschijnlijk 2 versies beschikbaar zijn!
Beste
Deze monitor is idd met de pivot functie.
MVG forcomX
----- Original Message -----
From: "xxxxxxxxx" <xxxxxx@xxxx>
To: <tech@forcomexpress.be>
Sent: Thursday, June 22, 2006 12:04 AM
Subject: Samsung 205BW pivot?
€ 300,- Mirai DML-520N100 (20", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)
€ 300,- Acer AL2017 (20", 8ms, D-sub, Zilver/Zwart)
€ 365,- Belinea 102030W (versie 112007) (20", 8ms, D-sub)
€ 365,- Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
€ 365,- Samsung SyncMaster 203B (20", 8ms, D-sub/DVI-D, Zilver)
€ 365,- BenQ FP202W (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
€ 400,- Acer AL2016Ws (20", 8ms, D-sub)
€ 400,- ViewSonic VG2021m (20", 8ms, D-sub, speakers, Zwart)
€ 400,- Medion MD 30004 (20,1", 8ms, D-sub/DVI-D)
€ 400,- ViewSonic VX2025wm (20.1" Wide-screen, 8ms g>g, D-Sub/DVI-D, Speakers, Zwart)
€ 400,- Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver)
€ 440,- Acer AL2051Ws (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
€ 440,- LG L2000C (20", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)
€ 500,- Belinea 102035W (versie 11 20 05) (20", 8ms, D-sub/DVI)
€ 500,- Acer AL2023 (20", 8ms g>g, D-sub/DVI-D)
€ 540,- Samsung SyncMaster 215TW (21", 8ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zwart)
€ 540,- NEC MultiSync LCD20WGX2 (20.1", 6ms g>g, D-sub/DVI-D)
€ 560,- Viewsonic VP2030b (20.1", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart) Bottom Prijs op internet gespot! zero dead pixel warranty!
€ 600,- Acer F-20 (20", 8ms, D-sub/DVI-D)
€ 600,- Viewsonic VP2030b (20.1", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart)
€ 600,- LG M2343A-BZ (23", 8ms, D-Sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)
Bij de creatieve afronding niet op een paar tientjes gekeken zodat de prijsklassen duidelijk zichtbaar worden.
[ Voor 197% gewijzigd door Youri Carma op 22-06-2006 18:33 ]
Has Balls
Heb hem met pixel garantie gekocht bij Zercom.nl binnen 2 dagen binnen.Webbah schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Waar heb je m gekocht? En wastie meteen dode-pixel vrij? Ben vooral benieuwd naar de timer foto's voor e imput lag. Dattie geen HDCP heeft, neigt me toch weer te w8en op de nieuwe 24" samsung en BenQ....
Er zit geen glanslaag op.
In tegendeel ik vind het zeer illustratief en leerzaamn00bs schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:17:
Yourie> (maak dan deze ruimte ook kleiner)
Waarom plaats je elke keer lappen tekst met al die schermen, keer op keer weer
Na 1 keer weten we het wel hoor(het maakt het allemaal zo onoverzichtelijk)
Je ziet namelijk nu dingen in een oogopslag.
Want wat hebben we geleerd?
De Viewsonic VP2030b doet nu prijstechnisch ook mee in het rijtje.
Samsung SyncMaster 215TW
NEC MultiSync LCD20WGX2
En wat nog meer?
Het balletje is nu rond:
Samsung S-PVA - Viewsonic P-MVA - NEC AS-IPS!
[ Voor 46% gewijzigd door Youri Carma op 22-06-2006 18:49 ]
Has Balls
Vooral als je voorheen crt gebruiker was en je _totaal geen id_ heb van wat er op de markt is aan tft's .
Dell 2407WFP 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2 or LTM240L2)
Philips 230WP7NS 12ms 23"WS LG.Philips S-IPS
In de praktijk
Ben zelf niet zo weg van Dell vanwegen de gehanteerde prijzen en kwaliteitsproblemen de laatste tijd (maar dat schijnt opgelost te zijn)
Voornaamste minpunt is de in de kleine lettertjes (zag laatst ook weer zo'n foldertje)
verborgen afleveringskosten of zoiets € 90,-....echt shit
Kijk ook eens naar de:
Samsung 244T 6ms G2G 24"WS Samsung S-PVA (LTM240M2) die hoogstwaarschijnlijk hetzelfde paneel gebruikt!

[ Voor 48% gewijzigd door Youri Carma op 22-06-2006 19:23 ]
Has Balls
Nu ben ik een beetje een n00b maar ik snap wel dat je *in theorie* beter een S-IPS paneel (Philips 230WP7NS) voor gamen en bewegend beeld, dan een S-PVA zoals de Dell/Samsung, kennelijk is die overdrive/post-processing nog niet echt functioneel, behalve in specsheets dan

Wat ik ook toch moet meenemen in m'n beslissing is scaling; mijn 3,2Ghz/6800GT zal heus niet alles op 1920x1200 kunnen spelen, dus dat wordt dan een lagere WS reso gescaled naar full screen - ziet dat er uberhaupt wel speelbaar uit op een van deze monitoren? Aan de andere kant ga ik m'n videokaart wel binnen een jaar upgraden (hopelijk DX10?), terwijl ik wel wat langer met deze monitor ga doen.
Een stemmetje in m'n achterhoofd zegt me nog effe te wachten (op het "perfecte compromis"), maar daar heb ik nu wel lang genoeg naar geluisterd (zit nog met een 21" CRT), en ik heb weinig gezien wat het echt waard is om op te wachten (Samsung 245T? Gefixte Dell 24"? Next-gen IPS/PVA panelen?). Toen ik een week geleden besloot me erin te verdiepen dacht ik dat ik wel binnen een paar dagen een besluit zou hebben, maar hoe meer ik lees, hoe lastiger het wordt, aarrRghh!
edit: ah, antwoord gevonden op m'n vraag over scaling (mbt de 230WP7 dan), van widescreengamingforum:
Helaas kan ik niks over de scaling vinden mbt de 2407.Update: I have been running G.R.A.W. at 1600x900 to get my framerates up a bit, I was getting an average of 25fps at 1920x1200. So I dropped the rez and upped my frames to an average of 40fps. This monitor handles scaling perfectly. Full screen video on game, no stretch, looks great!
[ Voor 13% gewijzigd door jacobvdm op 22-06-2006 20:03 ]
Deze is nu bij pixmania voor 409 te krijgen en zonder pixelgarantie is dat een mooie prijs.
Zie http://www.viewsoniceurope.com/befl/Support/warranty.htm :gaden schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:41:
Ben ook wel in de markt voor de Viewsonic VX2025vm en iedereen hier heeft het over zero dead pixel garantie, maar ik hier op internet niets over vinden?
"Note on Pixel Defect Policy:
For any sub pixel defect (red or green or blue) ViewSonic LCD display products are warranted in accordance with the ISO standard 13406-2 class II. On pixels ViewSonic exceeds ISO 13406-2 class II requirements not allowing for any defective (permanently dark or bright) complete pixel consisting of red, green, and blue sub pixels (“Zero Pixel Defect Policy”)."
D.w.z. de garantie laat geen enkele dode, VOLLEDIGE pixel (rood EN groen EN blauw) toe.
Wat defecte sub-pixels betreft (rood OF groen OF blauw), laat ISO standard 13406-2 class II er maximaal 5 toe.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ik heb vandaag een bestelling geplaatst bij Euromaxi, helaas waren alle 205BW die ze hadden ( weet niet hoe groot hun vooraad is ) met dead/hot pixels dat checken ze van te voren als je pixelgarantie afneemt. De 5 werkdagen geldt voor als je hem thuis hebt en het constateert binnen die 5 dagen.Ik wil dezelfde monitor kopen bij Euromaxi met pixelgarantie. Bij die pixelgarantie staat [5 werkdagen] achter betekent dat dat je 5 werkdagen extra moet wachten voordat hij pas wordt verstuurd, als je iDEAL doet ? Heb geen ervaring met Euromaxi maar de pixelgarantie lijkt me toch wel handig. Ze hebben de 205BW nu op voorraad dus ik weet niet of het dan nog 5 werkdagen extra duurt als je voor de pixelgarantie gaat. Thanks!
Zit nu met een CRT met twee kleuren, en dat is niet prettig, ik hoop dat ze snel een goede kunnen leveren.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Verwijderd
Voordelen
- Vrij goedkoop (mijn aankooprijs was 378 euro)
- Geen ghosting dus perfect voor games (getest met oa: sin episodes, guild wars, hitman blood money, half life 2, boiling point, fear)
- Pivot functie is handig Hoogte verstelling is handig
- Geen last van de beperkte kijkhoek
- Geen irritante zoemgeluiden
- DVI
Nadelen
- Goede maar beperkte kleuren (zichbaar bij sommige photo's)
- Sommige videobeelden lijken wazig, was niet zo bij mijn crt scherm.
Persoonlijk nadeel : zeer helder scherm.
Graag had ik van enkele andere tweakers vernomen wat zij instellen als contrast en brightness.
Bij mij is het scherm zelfs goed te gebruiken bij contrast en brightness beide op 0.
Misschien volgt één van de volgende dagen een echte review, maar ik beloof niets

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:57 ]
Nee, het betekend dat je in de 1e 5dagen dagen grantie hebt op je scherm m.b.t. dooie (sub)pixels.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Ik wil dezelfde monitor kopen bij Euromaxi met pixelgarantie. Bij die pixelgarantie staat [5 werkdagen] achter betekent dat dat je 5 werkdagen extra moet wachten voordat hij pas wordt verstuurd, als je iDEAL doet ? Heb geen ervaring met Euromaxi maar de pixelgarantie lijkt me toch wel handig. Ze hebben de 205BW nu op voorraad dus ik weet niet of het dan nog 5 werkdagen extra duurt als je voor de pixelgarantie gaat. Thanks!
Dus als je het scherm bijvoorbeeld maandag besteld en ophaalt je hem 5werkdagen later nog mag terug brengen omdat je een dooie (sub)pixel hebt.
Ik had het scherm trouwens afgelopen maandag besteld, en kreeg de volgende dag het belletje dat ik m mocht komen ophalen
Hoe heb jij die pivot functie aan de gang gekregenVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:28:
Voor diegene die nog twijfelen aan de 205BW, een zeer kort overzicht van mijn bevindingen.
Voordelen
- Vrij goedkoop (mijn aankooprijs was 378 euro)
- Geen ghosting dus perfect voor games (getest met oa: sin episodes, guild wars, hitman blood money, half life 2, boiling point, fear)
- Pivot functie is handig
- Geen irritante zoemgeluiden
- DVI
Nadelen
- Goede maar beperkte kleuren (zichbaar bij sommige photo's)
- Sommige videobeelden lijken wazig, was niet zo bij mijn crt scherm.
Persoonlijk nadeel : zeer helder scherm.
Graag had ik van enkele andere tweakers vernomen wat zij instellen als contrast en brightness.
Bij mij is het scherm zelfs goed te gebruiken bij contrast en brightness beide op 0.
Misschien volgt één van de volgende dagen een echte review, maar ik beloof niets
Als je wat foto's daarvan kan posten ben je mijn held
[ Voor 39% gewijzigd door Dubbel Fristie op 22-06-2006 23:36 ]
205BW is in hoogte verstelbaar zit geen pivotfunctie op, of dit een voordeel was geweest is persoonlijk.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:28:
- Pivot functie is handig
Geen last van beperkte kijkhoek is ook echt persoonlijk, ik heb dit scherm zelf en de inkijkhoek ervaar ik toch echt wel als minpuntje.
Dat stemmetje zegt bij mij w8 op de BenQ FP241W (BFI): high definitionjacobvdm schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:57:
Een stemmetje in m'n achterhoofd zegt me nog effe te wachten (op het "perfecte compromis"), maar daar heb ik nu wel lang genoeg naar geluisterd (zit nog met een 21" CRT), en ik heb weinig gezien wat het echt waard is om op te wachten (Samsung 245T? Gefixte Dell 24"? Next-gen IPS/PVA panelen?). Toen ik een week geleden besloot me erin te verdiepen dacht ik dat ik wel binnen een paar dagen een besluit zou hebben, maar hoe meer ik lees, hoe lastiger het wordt, aarrRghh!
De BenQ FP241W (BFI) breedbeeld LCD-monitor is voorzien van de nieuwste BFI technologie, presteert op high definition niveau met een resolutie van 1920 x 1200 pixels en heeft een HDMI aansluiting voor flexibele aansluitmogelijkheden. De vooruitstrevende BFI (Black Frame Insertion) technologie is het resultaat van Advanced Motion Accelerator (AMA) technologie. Bij BFI technologie zorgt spatial-temporal integration ervoor dat ghosting effecten tot een absoluut minimum beperkt worden. Deze effecten ontstaan wanneer het menselijk oog het beeld langzaam volgt. De BFI technologie houdt hier rekening mee en compenseert waar nodig voor een beter en scherper (snel)bewegend beeld.
De FP241W is de eerste monitor in haar soort met een HDMI aansluiting. HDMI (High Definition Multimedia Interface) technologie is het nieuwste van het nieuwste op het gebied van digitale aansluiting. Op uiterst efficiënte wijze transporteert HDMI zowel digitaal beeld als geluid in één kabel.
Alleen hoe lang nog, dat geld brandt nog een gat in m'n hand. Als de 245T wat is en die komt eerder uit ga ik daarvoor, maar ik ben niet gediend van input lag

DVI voldoet gewoon prima.
Het enigste waar je op kan letten als je een scherm voor de toekomst koopt is ondersteuning voor HDCP
volgens mij heb je dat stukje tekste echt van een Pro-Benq site
BenQ FP241W (widescreen) has a 24 inch 8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM240M2) panel.
Is dus hetzelfde paneel als de Dell 2407, maar dan met HDMI en "BFI". BFI lijkt niets meer te zijn dan het invoegen van één pikzwarte 'frame' iedere 6 'frames' (waardoor zogenaamd de "ghost" van het beeld op je netvlies de tijd krijgt om zichzelf te verwijderen), hier ben ik nog al sceptisch over; het lijkt me sterk dat dit bijvoorbeeld de input lag van deze S-PVA LTM240M2 tegengaat (of nog ironischer zou zijn: nog erger maakt, zoals overdrive e.d.). Bovendien lijkt het er nu op dat dit paneel (van de 2407/FP241W/etc) eigenlijk een 6-bit paneel is, ipv de geadverteerde 8-bit - wat Samsung in staat heeft gesteld om de goedkoopste 24" panelen te produceren na de xx05 reeksen.
En kan iemand mij AUB het nut aantonen van HDMI op het moment? Er zijn nog geen videokaarten uit om het te testen (obscure japanse techblogs daargelaten) en ik ben nog niet geheel overtuigd dat het hele zaakje niet gewoon binnen no-time is gehackt dmv software/drivers + goedkoop PCI-e 'add-on' kaartje (ofzo). Bovendien zal HDMI steeds blijven evolueren, zodat we weer steeds nieuwere LCDs moeten aanschaffen om weer van nog mooiere beelden te mogen genieten. Wiki;
Oftewel, het is dus onmogelijk dat deze BenQ HDMI 1.3 ondersteunt, terwijl je sneaky genoeg eigenlijk 1.3 nodig hebt om "echt te genieten van HD-DVD, Blu-ray en bijvoorbeeld de PS3" - gebed zonder end dus, let maar op (HDMI 1.4 voor een reso als die van de 3007WFP bijvoorbeeld, etc.).Beginning with version 1.2, HDMI now supports up to 8 channels of one-bit audio. One-bit audio is what is used on Super Audio CDs.
As of mid-June 2006 HDMI 1.3 is in the final stages of approval, and is projected to be available in consumer products by the end of 2006. HDMI 1.3 is necessary in order to output the full bitrate of the new audio formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs.[1]
Ik zou dus oppassen met HDMI, er heerst nog veel onduidelijkheid (over wanneer bijv. de drm flags geactiveerd worden) en "een monitor met HDMI" hebben betekent nog niet per se dat je "future-proof" bent
1. Vista
2. Een LCD
3. DX-10/HDMI/HDCP videokaart
4. HDMI audio-setup en/of koptelefoon
5. Blu-ray en/of HD-DVD drive/speler
6. PS3 en/of 360 en/of Wii
7. HDMI/HDCP UMP/PMP/iPod

Maargoed
Edit: Trouwens, zou de gevreesde input lag kunnen komen door de relatief slome refresh rate van de 2405/2407/244t?
Van de Dell site over de 2407:
Horizontal scan freq.; 30 kHz - 81 kHz
Vertical scan freq.; 56Hz - 76Hz (exception 1920x1200 60Hz only)
Van de Philips over de 230WP7NS:
Horizontal scan freq.; 30 kHz - 94 kHz
Veritcal scan freq.; 56 - 85 Hz (exception 1920x1200 60Hz only)
Dat zou wel verklaren waarom de input lag bij lagere resoluties minder wordt (want hogere horizontal scanning frequency) en waarom de Philips wellicht net die 10-20ms sneller is dan de 2407 (en dus geen input lag).
Ik vind die Philips steeds aantrekkelijker worden..
[ Voor 14% gewijzigd door jacobvdm op 23-06-2006 01:54 ]
Ik heb wel wat nadelen gelezen op internet;
- USB poorten zitten niet direct aan de zijkant (boeit mij niet)
- Voet is soms niet stabiel (zal misschien net dat ene model zijn)
- Kan niet meer dan 60Hz aan (boeit mij zeker, ik zie op 2x19" hier het verschil tussen 60 en 75Hz duidelijk) terwijl de specificaties dat wel aangeven?
Kan iemand die deze monitor in huis heeft dit bevestigen?
En als diegene ook zin heeft om foto's te schieten..
Voordeel van de Samsung 214T is dat die 21" is, scheelt toch weer...
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuut op 23-06-2006 03:26 ]
Ik vind jouw constateringen juist. Ik denk zelf dat het prijstechnisch maar ook technisch misschien te vroeg is om nu al gelijk op 24" over te stappen.
Ik zit zelf ook met een 21" crt gelukkig het laatst geproduceerde top Eizo scherm met afleesbare "branduren" en dat is nog weinig dus ik kan nog even voort.
De techniek is nu volop in ontwikkeling en men is dus lang niet uitontwikkeld. Ik denk zelf dat 24" het ideale, nog menselijke formaat is maar 20" is nu het prijstechnisch/kwaliteits consumer segment zoals een 1/2 , 1 jaar geleden met 19" etc.
Er komen nog zeker nieuwe 24" op de markt ook omdat ik denk dat die zich als ideale formaat zal stabiliseren. Ik zou iedereen eens aanraden de formaten uit te tekenen op een groot stuk papier om met eigen ogen de verschillen te zien.
Wat betreft het "Scaling"; met de meeste mediaplayers geen probleem. Wat de gebruikte resolutie betreft; Ik denk dat TFT's het beste in de ideale native resolutie gedraaid moeten worden dat werkt toch anders als bij een crt. Je zal je videokaart daar dan maar op moeten aanpassen het is niet anders.
Over een tijdje zal mijnsinziens 24" de algemene consumer monitor worden en is dan ook goedkoper. Maar belangrijker is dat de techniek dan ook weer een stuk verbeterd zal zijn en dat het aanbod aan verscheidene TFT's veel groter zal zijn. Vind de keuze uit alleen een S-PVA pannel van Samsung veels te beperkt. Hopelijk zijn er dan ook geavanceerdere S-IPS 24" op de markt.
Dus voor nu 20" TFT en laterz 24" met nog betere techniek.
Wat nu als je 21" echt te veel kaarsuren hebben gebrand en je wil graag overstappen op 24"
Ik ben dan net zo huiverig voor en sluitende keuze als jij...ook wat betreft de reviews en usercommands zij zij niet eenduidig en dat maakt het erg moeilijk.
Wat overblijft is een gang naar de winkel met een eigen gebrande test DvD en dan maar de verkoper verzoeken enkele gewenste modellen naast elkaar te zetten dat kan tegenwoordig omdat TFT immers niets weegt. Wel testen op dezelfde DVD speler of er zelf eentje meenemen.
Maar dat vergt meerdere bezoeken daar vaak maar enkele van de gewenste TFT's aanwezig zijn.
"Het leven gaat niet over rozen".
Vooral die "Input lag" is echt een serieuze "Fuck up".....blur en ghosting is misschien niet het ideale beeld maar het menselijk oog kan aardig wat ruis hebben maar vertraging op je beeldinvoer/tijd zelf is echt niet goed
ViewSonic VP2330WB 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V0)
BenQ FP241WZ (BFI) 6ms G2G 24" WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)
BenQ FP241W 6ms G2G 24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)
Acer AL2423W 6ms G2G 24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)
Dan hebben we weer een mooi rijtje. De BenQ een beetje over het hoofd gezien.
[ Voor 87% gewijzigd door Youri Carma op 23-06-2006 20:56 ]
Has Balls
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Kan ik de boel opsturen, en daar heb ik al zo`n hekel aan.
http://www.behardware.com...ibration-ecran-0-100.html
Conclusie: producten onder de 100 Euro zijn waardeloos en handmatig calibreren werkt niet.
Een goede oplossing: LaCie Blue Eye Pro colorimeter (deze kan je bij sommige winkels ook huren).
[ Voor 48% gewijzigd door n00bs op 23-06-2006 10:50 ]
Verwijderd
Ik bedoelde inderdaad dat hij in hoogte verstelbaar is, er zit geen pivot functie op.
Iets te snel willen posten blijkbaar, mijn excuses.
Dat merk je snel genoeg als je bv UT'99 speeltCyrus The Virus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:10:
Ik zal vandaag even kijken of e ACER AL2423W input lag heeft, als ik er tijd voor heb.
Tenminste ik weet niet hoe goed jij bent in die game, maar ik ben op elke server 1 van de top scorers, maar met de 215TW raak ik zo goed als niets, zeker met een sniper.
Pros: Size, Color, Brightness, Price ($1200cdn)
Cons: Nothing of significance.
Full review
I had always wanted an LCD monitor that would just about fill the space between the cupboards in my desk. The 24" Acer AL2416W does this quite nicely and at a price that is fairly decent considering the competitions offerings. The large bright screen, which I run at 30% brightness, does a great job of duplicating the viewing experience of a CRT. Shadowed areas in games are easily definable, a high quality gray scaler is at work here. Fast action games show no lag or ghosting on this screen, something only smaller top of the line LCD's could accomplish not too long ago. Colors are vibrant and true, many high compliments about this screen. Non-Native resolutions actually look good when viewing text. Second thoughts, perhaps I could have waited for a 26" version, there's a few inches left between those cupboards in the desk. Oh well, more air flow for cooling I guess, not that heat generation is an issue.
http://www0.shopping.com/...00_NO_SPK~RD-217974673028
Verwijderd
Heb gisteren naar alternate, icomputers, salland en azerty gemaild, maar ze doen allemaal nogal vaag over de kleur. Ik wil liever geen zilveren, vandaar.
Van alternate.nl kreeg ik zelfs alleen een link door dat ie alleen in het zwart bestaat.. echter, hun eigen duitse site spreekt van een zilveren editie.

De eerste indruk is in ieder geval goed. Het scherm kijkt veel scherper dan mijn CRT (iiyama VMP454, maar die was ook onderhand dood). Kleuren zien er op het oog ook prima uit, en ik heb vooralsnog geen dode pixels kunnen ontdekken. De kijkhoek valt me niet tegen van dit scherm. Ik had echt heel erg verwacht na de verschillende reacties en deducties alhier.
Ik maak nog wel foto's en een review-tje
Gefeliciteerd jongeFauna schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:57:
Woei, ik heb vanmorgen mijn 205BW binnen gekregen. Ik heb er nog niet veel mee kunnen doen, alleen in m'n middagpauze aansluiten en kort door de instellingen wandelen.
De eerste indruk is in ieder geval goed. Het scherm kijkt veel scherper dan mijn CRT (iiyama VMP454, maar die was ook onderhand dood). Kleuren zien er op het oog ook prima uit, en ik heb vooralsnog geen dode pixels kunnen ontdekken. De kijkhoek valt me niet tegen van dit scherm. Ik had echt heel erg verwacht na de verschillende reacties en deducties alhier.
Ik maak nog wel foto's en een review-tje
Leuk dat je ook even de tijd neemt om wat fototjes te maken en reviewtje schrijft
Even met betrekking tot de 60Hz kwestie, het verschil zie je echt niet hoor. Ik heb de voorloper van de 2030 (de 201b), en draai op 1600*1200 op 60Hz. Voet niet stabiel, kan zo zijn, de 2030 heeft een onhandige 3 of 4 pootsvoet welke imho een hoop bureauruimte aan de voorkant inneemt. USB poorten zijn overigens makkelijk te bereiken als je de monitor draait bij het aansluiten van USB apparaten, dus dat valt ook wel mee denk ikSluuut schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 03:17:
Interessant dat die Vieuwsonic VP2030b zo in prijs is gedaalt. Daarvan vind ik het design misschien nog wel mooier dan Dell, NEC en Samsung.
Ik heb wel wat nadelen gelezen op internet;
- USB poorten zitten niet direct aan de zijkant (boeit mij niet)
- Voet is soms niet stabiel (zal misschien net dat ene model zijn)
- Kan niet meer dan 60Hz aan (boeit mij zeker, ik zie op 2x19" hier het verschil tussen 60 en 75Hz duidelijk) terwijl de specificaties dat wel aangeven?
Kan iemand die deze monitor in huis heeft dit bevestigen?
En als diegene ook zin heeft om foto's te schieten..
Voordeel van de Samsung 214T is dat die 21" is, scheelt toch weer...
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Ik blijf de monitor aanraden!
Heb jij dat ff mooi gezien, meer info is er gewoon ook nog nietTrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:59:
Het enigste waar je op kan letten als je een scherm voor de toekomst koopt is ondersteuning voor HDCP![]()
volgens mij heb je dat stukje tekste echt van een Pro-Benq site![]()

Wat ik heb gelezen is dat het een soort kopieer beveiliging is. Dus als je bijv een HD-dvd speler of Blue-Ray speler aansluit op je scherm mbh HDCP je gewoon de volle 100% kwaliteit hebt.Webbah schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:33:
[...]
Heb jij dat ff mooi gezien, meer info is er gewoon ook nog niet
Heb je geen HDCP dan gatie downscalen ofzo, dus kwaliteits verlies
Verwijderd
Je ziet het misschien niet, maar je merkt het wel degelijk aan je ogen (ik wel, tenminste). Het is veel minder rustig kijken.SgtStrider schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:30:
[...]
Even met betrekking tot de 60Hz kwestie, het verschil zie je echt niet hoor.
Net m'n samsung 215tw binnen, maar nu ik zie (nadat ik me begin af te vragen waarom m'n ogen zo snel al zo moe zijn) dat die z'n normale resolutie alleen op 60 Hz aankan zit ik te denken dat ik toch graag voor de viewsonic vx2025wm was gegaan.
Samsung levert geen zwarte monitoren in Europa. Heeft vermoedelijk te maken met het feit dat zwarte schermen niet TCO'03 compliant zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:14:
Weet er iemand welke shop de Samsung 215TW in het ZWART levert?
Heb gisteren naar alternate, icomputers, salland en azerty gemaild, maar ze doen allemaal nogal vaag over de kleur. Ik wil liever geen zilveren, vandaar.
Btw, ik draai nu ook op 200hz ipv 60, merk er weinig van (LG L1510S).
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat kan niet te maken hebben met die frequentie want een TFT kent geen refresh zoals een CRT. Als jij verschil ziet tussen 60Hz en 75Hz dan is er iets anders aan de hand met dat scherm.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:50:
Je ziet het misschien niet, maar je merkt het wel degelijk aan je ogen (ik wel, tenminste). Het is veel minder rustig kijken.
ik heb gewoon ff spelletje gedaan niet online gewoon gamenn00bs schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:06:
[...]
Dat merk je snel genoeg als je bv UT'99 speelt![]()
Tenminste ik weet niet hoe goed jij bent in die game, maar ik ben op elke server 1 van de top scorers, maar met de 215TW raak ik zo goed als niets, zeker met een sniper.
Refreshrates op TFT: [rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]/downtime/ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:05:
[...]
Dat kan niet te maken hebben met die frequentie want een TFT kent geen refresh zoals een CRT. Als jij verschil ziet tussen 60Hz en 75Hz dan is er iets anders aan de hand met dat scherm.
Cyrus The Virus >
On- of offline maakt mij niet uit, maar het feit of je wel of niet UT'99 hebt getest
Heb UT99 Getest loopt gewoonvloeiend (alleen wel ff wennen van 17" naar 24") als ik schiet reageert hij meteen en draaien ook, ik heb nergen last van geen ghosting of input lag.n00bs schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:51:
[...]
Refreshrates op TFT: [rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
Cyrus The Virus >
On- of offline maakt mij niet uit, maar het feit of je wel of niet UT'99 hebt getest?
Morgen zal ik mijn CRT aansluiten en dan foto maken voor input lag en mss review schrijven
HDCP (High Bandwidth Digital Content Protection). Ontwikkeld door Intel en de filmindustrie als DRM (Digital Right Management) voor Hd-films die op Blu-ray en HD-DVD uitkomen.TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:37:
[...]
Wat ik heb gelezen is dat het een soort kopieer beveiliging is. Dus als je bijv een HD-dvd speler of Blue-Ray speler aansluit op je scherm mbh HDCP je gewoon de volle 100% kwaliteit hebt.
Heb je geen HDCP dan gatie downscalen ofzo, dus kwaliteits verliesMaar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen
Probleem is dat je grafische kaart en zelfs je DVD speler ook aangepast moet zijn voor HDCP. De meeste grafische kaarten hebben nog geen speciale HDCP chip!
Met HDCP kan de filmindustie zelfs nog achteraf ingrijpen waardoor een film ineens niet meer af te spelen is of alleen in lage resolutie.
Er is een zogenaamde softe "gentelement's agreement"achtige afspraak gemaakt dat tot 2010 de filmmaatschappijen hun films nog niet uitrusten met ICT (Image Constraint Token) die de beeldweergave zonder HDCP apparaten beperkt.
Alls shit voor de consument dus
Als er op een HD hoesje ICT staat koop die dus niet! Weg met DRM & HDCP!
Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat het al een tijdje gehackt is
Princeton professor sez cracking HDCP is "eminently doable"
Zou zelf nu nog geen rekening houden met HDCP.
HDCP = High Bandwidth Digital Content Protection.
DRM = Digital Right Management
ICT = Image Constraint Token
HDMI = DVI en geluid in dezelfde kabel.
Let Wel!; een DVI kan HDCP geschikt gemaakt zijn maar niet elke DVI is automatisch klaar voor HDCP!Being HDCP also implies the utilization of a numeric interface. Only the DVI and HDMI (DVI + sound in a single cable) inputs/outputs can claim this certification. The presence of a numeric interface doesn´t necessarily imply HDCP compatibility. This is the reason for today´s major problem with monitors and current graphic cards, which will (with certain exceptions) never be HDCP.
zie: http://www.behardware.com...nd-monitor-nightmare.html
Computer Totaal juli/aug 2006 blz.17 "HDCP: DRM met een staartje".
[ Voor 41% gewijzigd door Youri Carma op 23-06-2006 21:18 ]
Has Balls
Vaag, met dat spel zou je het echt moeten merken. Zouden er misschien verschillende revisies zijnCyrus The Virus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:27:
[...]
Heb UT99 Getest loopt gewoonvloeiend (alleen wel ff wennen van 17" naar 24") als ik schiet reageert hij meteen en draaien ook, ik heb nergen last van geen ghosting of input lag.
Morgen zal ik mijn CRT aansluiten en dan foto maken voor input lag en mss review schrijven
Wat staat er allemaal achter op jouw scherm aan revisie/type oid...
Misschien is het gewoon een goed schermn00bs schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:34:
[...]
Vaag, met dat spel zou je het echt moeten merken. Zouden er misschien verschillende revisies zijn
Wat staat er allemaal achter op jouw scherm aan revisie/type oid...
Bij Tom's zijn ze minder enthousiast over die monitorVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:02:
Mn philips 200w6cs geeft geen input lag, ik merk wel dat ik de gevoeligheid van mn muis wel hoger moet zetten bij dvi (in windows). Ik heb na mn RMA een refurbisched scherm gekregen (ziet er nieuw uit) omdat mn monitor na 1 week gebruik strepen vertoonde (ik gok op een warmteprobleem want dit model wordt veeeel minder warm).
Ik blijf de monitor aanraden!
http://www.tomshardware.c...d_monitor_now/page10.html
Maar de Acer 2032W doet het wat betreft de latency niet veel beter.
http://www.tomshardware.c...cd_monitor_now/page4.html
Dell 2405FPW? Lees zelf....
http://www.tomshardware.c...cd_monitor_now/page6.html
Maar dat was de oude Philips

[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2[/rml]ReseT schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:57:
Het verbaast mij dat weinig mensen naar de Philips 200W6CS widescreen LCD monitor hebben gekeken. Het is volgens mij toch wel de goedkoopste P-MVA/S-IPS (Onduidelijk welke LCD erin zit, de oude specs stond 16ms S-IPS, maar nu is dat verander naar 8ms g2g. aangezien philips toen geen 8ms S-IPS panelen hadden, wordt philips er vandacht een AUO P-MVA te gebruiken) voor onder de 500euro's, en in hoogte verstelbaar.
Helderheid (nits) : 300 nit
Contrastverhouding (normaal) : 800:1
Displaykleuren : 16,7 M
Kijkhoek : - C/R > 10
Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
Kijkhoek (verticaal) : 176 graden
Responstijd (normaal) : 8 (grijs naar grijs) ms
http://www.consumer.phili...IPULHLJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
n-i-x schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:00:
[...]
In die monitor zat altijd hetzelfde S-IPS paneel als in de Dell 2005FWP(600:1, 16ms, 12ms GtG).
Of die spec-update aan een nieuw paneel ligt, of gewoon valse reclame is weet ik niet, maar De oude 200W6CS is deze nieuwe specs in ieder geval niet waard.
ReseT schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:47:
Ik heb vanmiddag de Philips 200w6cs besteld. Ben gewoon afgestapt van het crystalbrite idee aangezien mijn kamer al licht genoeg is. En heb natuurlijk geen zin om mn eigen smoel te zien wanneer ik pron aan het bekijken ben![]()
Nu maar hopen dat ik een 8ms versie in handen krijg...
Update Xerox
Xerox XM9-20W 8ms G2G 20"WS AU Optronics P-MVA (M201EW01 V0)
Xerox XM9-23W 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V1)
[ Voor 139% gewijzigd door Youri Carma op 24-06-2006 00:17 ]
Has Balls
Misschien scheelt het per monitor, maar op mijn Acer 922AL en Iiyama 481S zie ik he verschil tussen 60 en 75Hz duidelijk. Zeker met een bepaalde donkerblauwe tint zie je gewoon een soort refreshlaag diagonaal over de schermen gaanSgtStrider schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:30:
[...]
Even met betrekking tot de 60Hz kwestie, het verschil zie je echt niet hoor. Ik heb de voorloper van de 2030 (de 201b), en draai op 1600*1200 op 60Hz. Voet niet stabiel, kan zo zijn, de 2030 heeft een onhandige 3 of 4 pootsvoet welke imho een hoop bureauruimte aan de voorkant inneemt. USB poorten zijn overigens makkelijk te bereiken als je de monitor draait bij het aansluiten van USB apparaten, dus dat valt ook wel mee denk ikMonitor is retescherp in spellen en geen ghosting of andere nadelige dingen zichtbaar, ik ben er zeker van dat je geen miskoop doet met de 2030!

Heb jij trouwens last van input lag?
Als hij op 10Hz zou staan dan zie je het scherm dus enorm verversen en heb je daar last van. Dus ik kan me wel goed voorstellen dat je het verschil toch kunt zien tussen 60 en 75Hz, het is in percentages toch 25% erbij, behoorlijk wat. Aan de andere kant, het menselijke oog kan maar rond de 24 frames per seconden zien (ik heb het hier niet over games, dat is een heel ander verhaal!) dus ik weet het nog niet..whereas in TFT screens, it relates to the scan rate of pixel updates top-left to bottom right.
[ Voor 25% gewijzigd door Sluuut op 24-06-2006 00:51 ]
Weet jij onderhand nou of er een *VA of een IPS paneel erin zit? volgens mij nog steeds een IPS?Youri Carma schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Bij Tom's zijn ze minder enthousiast over die monitor
http://www.tomshardware.c...d_monitor_now/page10.html
Maar de Acer 2032W doet het wat betreft de latency niet veel beter.
http://www.tomshardware.c...cd_monitor_now/page4.html
Dell 2405FPW? Lees zelf....
http://www.tomshardware.c...cd_monitor_now/page6.html
Maar dat was de oude Philips
[...]
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2[/rml]
[...]
[...]
![]()
Update Xerox
Xerox XM9-20W 8ms G2G 20"WS AU Optronics P-MVA (M201EW01 V0)
Xerox XM9-23W 8ms G2G 23"WS AU Optronics P-MVA (M230UW01 V1)
Verwijderd
Verwijderd
Who the f. interesseert zich eigenlijk voor TCO'03 behalve de inkoopmanagers van Samsung Europa?Samsung levert geen zwarte monitoren in Europa. Heeft vermoedelijk te maken met het feit dat zwarte schermen niet TCO'03 compliant zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 01:58 ]
Schijnt een nieuw paneel en firmware in te zitten die de vorige problemen oplost..
Digging deeper...
We decided to investigate the issues that many customers have reported further, as many of the problems highlighted in some of the early reviews published in the Far East were not apparent on the screen we have tested. It appears that the A00 revision screens with the LTM240M2 panel that has major issues with banding, and also reported text fuzziness. The screen that we have here is an A00 revision, but has an LTM240ML2 panel - it also has the latest firmware.
You can find the panel revision in the factory firmware, the screen revision is on a sticker on the back of the monitor next to the power connector. The LTM240ML2 panel we have here and the LTM240L2 that is used in the A01 and A02 revisions of the 2407WFP are reasonably problem free, based on our own experiences with the screen and a number of customer reports on the popular Widescreen Gaming Forum. If you decide to purchase the 2407WFP, make sure your monitor isn't an A00 revision with the LTM240M2 panel
[ Voor 93% gewijzigd door Occy74 op 24-06-2006 06:20 ]
Philips 200W6CS 16ms or 8ms G2G 20"WS LG.Philips S-IPS ( LM201W01) met het bekende paneel ook van de LG.Philips AS-IPS 6ms van de NEC LCD20WGX2. Ik zat eerst ook met een raadsel maar gezien de kijkhoek kon het eigenlijk ook niet anders. Ben zeer benieuwd naar een review van dit scherm....gelijk effe checken met de andere LM201W01 panelen.noksiejus schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:12:
[...]
Weet jij onderhand nou of er een *VA of een IPS paneel erin zit? volgens mij nog steeds een IPS?
Oeps!...hij bleek reeds in mijn rijtje te staan.

20" LM201W01 LG.Philips S-IPS
LG L203WX1 6ms 20"WS LG.Philips S-IPS ( LM201W01)
Acer F-20 (Ferrari) 8ms G2G 20"WS LG.Philips S-IPS (LM201W01)
Acer AL2032W 8ms or 16ms 20"WS LG.Philips S-IPS (LM201W01)
Acer AL2032WA 8ms or 16ms 20"WS LG.Philips S-IPS (LM201W01)
LG M2040A-RZ 8ms G2G 20" LG.Philips S-IPS
Philips 200W6CS 8ms or 16ms G2G 20"WS LG.Philips S-IPS ( LM201W01)
Review 23" ViewSonic VP2290b.
maximum resolution of 3,840 x 2,400 = QUXGA-Wide.
[ Voor 60% gewijzigd door Youri Carma op 24-06-2006 09:42 ]
Has Balls
ik volg dit topic al een tijdje en vind wel dat jullie heel erg moeilijk doen allemaal om input-lag en dat soort shizzle.. als je een goed en nieuw scherm koopt dan mag je ervan uitgaan dat ie goed is, valt het erg op koop je een ander lijkt me vrij simpel...
maar om er nou hele tests voor te doen en een oude crt van zolder te halen lijkt me ook een beetje teveel van het goede..

Ik heb (vrijdag) de Acer 2423ws besteld bij Progress en zag dat "Cyrus The Virus" hem ook heeft,
heb op dit moment een Xerox XL775D (dvi 16ms)

super design (met glasplaat) en ding doet het ook top.
ook shooters en dergelijke gaat hem goed af, geen dode pixels nothing wrong.
(ps: interesse in het scherm mail me)
toch wil ik groter en een hogerer reso daarom heb ik gekozen voor de Acer 2423ws Waarom?
1: omdat de acer gewoon stukken cheaper is (stop liever dat geld in een X1900XTX)
2: omdat de specificaties van het paneel bijna hetzelfde zijn dan de dells en samsungs
3: omdat ik het nieuwe design wel grappig vind (en helemaal zonder voet en beugeltje aan de want)
4: DVI
5: omdat ik dell het extra geld niet gun, (mede omdat ze net een casino zijn)
6: omdat dit gewoon een masterlijk schermpje is voor een goed prijsje
(heb na slechte reviews van de 215TW de samsung maar afbesteld en 21".. blijft toch 21 he...en het scheelde maar 200 vergeleken met de 24" acer duss)
als ik de Acer 24" heb ontvangen zal ik een uitgebreide review posten + foto's!
[ Voor 5% gewijzigd door MauSS op 24-06-2006 11:10 ]
A world without gadgets is no world ;)
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een Fujistu Siemens scherm 17" uit 2000, toen ik de 24" acer uit de doos haalde dacht WTF die is groot
Bijzonderheden
Heb het scherm bij Zercom.nl gekocht met pixel garantie (het is toch een scherm van 800euro), gelukkig geen dode pixels.
Het scherm is zo goedkoop (in vergelijking met andere 24" merken) omdat er niks speciaals bij zit, gewoon een scherm met D-SUB en DVI en speakers, geen PIVOT of ander dingen zoals USB.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Tja wat kan ik zeggen, de kleuren zijn gewoon goed foto's zien er mooi uit, maar ga binnen kort wel een colorvision express kopen zodat ik nog beter kleuren heb dan kan ik ook wel een grafiekje plaatsen (als dat programma dat kan).
Ghosting
Ik heb geen ghosting gezien in Unreal tournament, CoD2 loopt niet echt soepel maar wat wil je met een 6600GT en 1920x1200.

Foto's zijn genoemen op 1/1000 met Canon 350D
Input lag
22ms vergeleken met mijn oude CRT, maar volgens mij komt dit meer door de videokaart omdat je 2 beeldschermen aanstuurt (heb er in ieder geval geen last van).
Contrast & helderheid
De helderheid is echt goed heb de brightness flink naar beneden geschroeft, Contrast is voor zo ver ik weet ook goed.
Film
http://users.telenet.be/C...ll%20screen%20HD1080i.JPG (let niet op de kleuren van de foto, in het echt is het wel beter)
Alleen bij films is de kleur overgang niet goed als ik een HD film afspeel.
Uniformiteit van het scherm
Heb geen blackligt bleeding gezien en wit is ook goed.
Kijkhoek
De kijkhoek is goed kleuren blijven goed als je er schuin op kijkt. (vele malen beter dan op mijn oude toshiba laptop)
Bouwkwaliteit
Alles is goed afgewerkt, en hij was stevig in gepakt.
Vormgeving
Tja kwestie van smaak ik vind hem in ieder geval mooier dan de 215TW (die ik eerst wouw kopen).
Let niet op de rommel.
Voor en nadelen
Voor:
Goedkoop (in vergelijking met)
Mooi kwa uiterlijk
Geen ghosting voor het OOG
Geen last van input lag
Kleuren zien er standaard goed uit
Acer gridvista werkt goed (je kan je scherm in 2e, 3e en 4e delen).
Na:
Geen HDCP (Maar kijk toch geen films op de computer)
Niet in hoogte verstelbaar
Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze korte review.

Al met al heb ik nog geen moment spijt van mijn aankoop
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-06-2006 17:50 ]
Zou je voor mij iets kunnen doen:
The Input lag weer meten maar nu met UT'99 draaiend in een box (dus niet full screen) en dan die clock eroverheen leggen...
Ik snap niet helemaal wat je bedoel, ik moet dus UT aanzetten en die klok ? en dan foto maken.n00bs schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:12:
Cyrus The Virus>
Zou je voor mij iets kunnen doen:
The Input lag weer meten maar nu met UT'99 draaiend in een box (dus niet full screen) en dan die clock eroverheen leggen...
Vorig jaar zijn er bij ons op de zaak een paar duizend nieuwe TFT's neergezet. Vooraf hebben we verschillende types van een paar fabrikanten mogen testen. Daar waren ook zwarte schermen bij maar hoewel onze PC's ook zwart zijn schijnt onze arbodienst bepaald te hebben dat er geen zwarte schermen besteld mochten worden omdat die niet aan de ergonomische eisen voldeden. We hebben nu dus witte schermen aan zwarte PC's hangen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:52:
Who the f. interesseert zich eigenlijk voor TCO'03 behalve de inkoopmanagers van Samsung Europa?Ik kan er werkelijk met m'n pet niet bij wat hun motivatie is. Ik werk in een groot bedrijf waar onlangs duizend nieuwe LCD's zijn neergezet op alle afdelingen. Een ordertje die Samsung Nederland graag had willen hebben. Helaas voor Samsung waren de PC's die we al hadden zwart en vond onze directie dat zwarte monitors daar beter bij passen...
Cyrus, hoe bedoel je dit precies?Cyrus The Virus schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:51:
...............
Alleen bij films is de kleur overgang niet goed als ik een HD film afspeel.
..............
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
ik zal er een foto van maken.
http://users.telenet.be/C...ll%20screen%20HD1080i.JPG (let niet op de kleuren van de foto, in het echt is het wel beter)
[ Voor 32% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-06-2006 17:46 ]
Yub dus UT '99 opstarten (boxed dus niet full screen) dan de clock tool eroverheen leggen en dan weer die meting doen. Ben namelijk benieuwd of daardoor de lag niet hoger zal zijn.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:21:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoel, ik moet dus UT aanzetten en die klok ? en dan foto maken.
ow zo is goedn00bs schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:01:
[...]
Yub dus UT '99 opstarten (boxed dus niet full screen) dan de clock tool eroverheen leggen en dan weer die meting doen. Ben namelijk benieuwd of daardoor de lag niet hoger zal zijn.
Ja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan./downtime/ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:38:
[...]
Vorig jaar zijn er bij ons op de zaak een paar duizend nieuwe TFT's neergezet. Vooraf hebben we verschillende types van een paar fabrikanten mogen testen. Daar waren ook zwarte schermen bij maar hoewel onze PC's ook zwart zijn schijnt onze arbodienst bepaald te hebben dat er geen zwarte schermen besteld mochten worden omdat die niet aan de ergonomische eisen voldeden. We hebben nu dus witte schermen aan zwarte PC's hangen.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Dit topic is gesloten.