[20" en groter] Snelle TFT schermen - Deel 7

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.552 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bravebart schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:
Ik zie trouwens net dat Dell een 25% kortingsactie heeft tot 1-8-2006 voor een aantal tft's :*)

De 2007WFP kost ineens maar € 396,75 ipv € 529,00 :)

Vraag me niet waarom ze die actie opeens hebben, maar ik vind het wel relaxt ;)
Heb je daar een link van? Op de link die ik gevonden heb is ie duurder.

Aha, lees dus net hierboven dat de prijs die ik gevonden heb inclusief btw is.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 28-06-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

is wel de ex-btw prijs.
advertentie stond in de spits.

Ze hebben bij dell regelmatig acties op allerlei apparatuur, in de spits stond nog wel meer, je kan even op de site van spits klikken of hier voor de add (pdfje van mezelf)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

DjMark schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Is dat zo?
ik heb dat nog nooit ergens gezien.
Wat ik begreep is dat bij een LCD altijd het hele scherm gebruikt moet worden...
Als de monitor zelf geen 4:3 scaling ondersteunt, moet je het via de graka/drivers doen.
Bij ATI, kan je in het control panel "scale image to panel size" uitzetten (Displays->Panel)
Bij Nvidea is er iets gelijkaardigs (iets met "center image" ofzo).

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 15:38
pjottum schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:40:
is wel de ex-btw prijs.
advertentie stond in de spits.

Ze hebben bij dell regelmatig acties op allerlei apparatuur, in de spits stond nog wel meer, je kan even op de site van spits klikken of hier voor de add (pdfje van mezelf)
Ah, vergeten dat het exclusief BTW was :D

-edit- Inclusief alles wordt het dus € 476,89 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bravebart op 28-06-2006 12:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Die viewsonic vx2025 lijkt echt wel een fantastisch scherm te zijn.

In de review van THG scoort dit scherm weer uitstekend. En uit deze thread hebben we al kunnen zien dat de input lag minimaal is, en bij de laagste in z'n segment.

Color rendering is buitengewoon goed (ook met factory settings), goed contrast, en deze opmerkingen vind je consistent terug in alle reviews over deze monitor.
98% of the colors were perfect, and 100% were good!
The VX2025wm's performance is exceptional for a 20" monitor. It's a very good product from a maker that is a stalwart in the LCD market.
Ik denk dat ik dit scherm maar eens serieus ga overwegen. En de prijs valt ook heel erg mee: 400 euro dacht ik...

De monitor is dan wel zwart en niet verstelbaar (behalve beetje tilten) maar dat neem ik er dan maar bij. En de monitor staat standaard vrij hoog als ik de foto's zo zie, dus verstelbaarheid in de hoogte zal ik dan ook wel niet nodig hebben. En geen reflecterende coating...

In andere reviews las ik ook dat in donkere scenes in games, vergeleken met andere schermen, echt wel meer te zien is, en met betere kwaliteit.

En de uniformiteit van de backlight is ook optimaal. Waar sommige backligts fel doorschijnen aan de randen en hoeken is hier net het tegenovergestelde waar. De hoeken zijn net een beetje donkerder, en liever zo dan omgekeerd. Valt veel minder op zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

Anoniem: 41908 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:39:
Jammer genoeg hebben ze de specs van de 2130b er neer gezet ipv de 2030b, let op.
Was me nog niet opgevallen.. Bedankt!
Heb het doorgegeven aan Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171148

mooie prijsverlaging bij Azerty voor die ViewSonic!!
alleen 14dgn levertijd..

moeilijk kiezen man, tft's... damn!

wie helpt me verder ;)

Ik heb nog nergens kunnen vinden wat voor panel/scherm er in de samsung 940Fn zit.
tenminste, volgens samsung's website is het een pva, maar ik zou graag weten waar bv. deze schermen nog meer inzitten, of er een review is, etc.

ik zit nog op 3 a 4 keuze's te hinken, nl,
-1x viewsonic vp2030 20,1" mva 1600x1200 (4x usb 2.0 hub) 560 euro
-1x samsung 215tw 21,3" s-pva 1680x1050 (rgb-component, audio l/r, s-video & comp) 580 euro
-2x samsung 940Fn 19" pva 1280x1024 (dure 19", dus misschien eerst 1 kopen) 370 euro
-2x iiyama h481s-b 19" tn 1280x1024 (nu goedkoop, dus gelijk 2?) 2x 290=580 euro

+ al deze monitoren hebben PIVOT, en zijn verder volop bewegelijk,.. een must.
+ verder ik ga meer voor grafische beeldkwaliteit dan snelheid
+ video/dvd weergave vind ik ook belangrijk...
+ eigenlijk geef ik niet om breedbeeld en zou ik liever een 4:3 scherm hebben,..
is ook de reden dat er geen viewsonic vx2025 bijstaat, al lees ik verel goeds hierover!
+de 215tw is breedbeeld, maar wel een 21,3" vandaar die wel ertussen, plus dat ie veel bronaansluitingen heeft.. audio-in vind ik alleen een beetje raar/overbodig, want 2x boxjes van 2 watt is niks.. / jammer, geen usb 2.0)
+ een dual monitor setup mag ook, maar dan van de zelfde merken en het liefst alletwee ZWART
(een samsung combinatie van de 215tw en een 940fn bv,.. echter, 940fn is alleen in (mat)zilver met zwarte voet en die 215tw is er ook in zwart/zwart, maar moeilijk te krijgen; meeste shop's en reviews hebben (mat)zilveren..bla..)

dussss...ennnn... van de 940Fn weet ik tot nu toe het minst

Samsung 940Fn
productcode:
LS19HAPASQ/EDC

het scherm zou 2x dvi hebben, maar ik heb bv. nog nergens foto's gezien.

http://monitor.samsung.de...5-BC2B7696B0F1&show=specs

:) ben ik nog te volgen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 171148 op 28-06-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 22:56

n00bs

Het is weer Zomer!

matsume schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:45:
Ik heb een vraag aan de 20" breedbeeld gebruikers.
Waarom nemen jullie deze? De 19" breedbeelds zijn iets van 230 euro(sommige goedkoper) en de 20" breedbeeld gelijk iets van 350. Dat scheelt wel heeeeeel veel voor 1 inch en een betere resolutie vinden jullie niet? Je hebt ook schermen van 19" van 200 die nog gewoon goed zijn, 350 is dan bijna het dubbele dus je zou ook 2 scheremen van 19" kunnen kopen :p.

Maar waarom zijn jullie toch voor de 20" gegaan?
^ dit gaat allemaal over widescreens

@n00bs: De BenQ FP202W heeft toch ook 16.7 mil kleuren en is ook een TN paneel..
20" heeft meer beeldpunten en daarmee een scherper beeld. 19" heeft evenveel beeldpunten als 17" alleen over een groter opp. en daarmee zijn de beeldpunten dus alleen maar groter en is het beeld gerafelder...
Een goede 19" koop je ook niet voor 230 Euro die zijn nog steeds een stuk duurder.

Als de BenQ een TN paneel heeft kan hij onmogelijk 16.7 miljoen kleuren weergeven. Dat is pure misleiding (waar je het ook gelezen hebt).

Een TN paneel geeft 6bits aan grijstinten waar, dus maar 64 gradaties ipv 256 bij een MVA, PVA of IPS paneel.

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 28-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:09:
Die viewsonic vx2025 lijkt echt wel een fantastisch scherm te zijn.

Color rendering is buitengewoon goed (ook met factory settings), goed contrast, en deze opmerkingen vind je consistent terug in alle reviews over deze monitor.
[...]
Blij dat ik niet de enige ben die dit ondertussen begrepen heeft :+
Ik denk dat ik dit scherm maar eens serieus ga overwegen. En de prijs valt ook heel erg mee: 400 euro dacht ik...

De monitor is dan wel zwart en niet verstelbaar (behalve beetje tilten) maar dat neem ik er dan maar bij. En de monitor staat standaard vrij hoog als ik de foto's zo zie, dus verstelbaarheid in de hoogte zal ik dan ook wel niet nodig hebben. En geen reflecterende coating...
Het probleem van de verstelbaarheid kan eventueel opgelost worden: Ergotron.nl lcd armen/steunen zouden op de vx2025wm passen, zoek maar eens in deze thread:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1026462
En de uniformiteit van de backlight is ook optimaal. Waar sommige backligts fel doorschijnen aan de randen en hoeken is hier net het tegenovergestelde waar. De hoeken zijn net een beetje donkerder, en liever zo dan omgekeerd. Valt veel minder op zo
Ik heb gelezen dat sommige backlight bleeding veroozaakt wordt door de schroeven die achteraan het scherm zitten en die wat te vast zouden zitten :?

Een hele goede thread over de vx2025wm (buiten de bovenstaande) is er op forum.hardware.fr:
http://forum.hardware.fr/...80x1050-sujet-25867-1.htm

Jammer genoeg in het frans, maar wel heel boeiend. Ze hebben het ook over het 'verborgen' service-menu en hoe je de instellingen kan aanpassen om een 'echter' wit te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171148

ik lees ook over p-mva en s-pva;
zijn dat nou enorme verschillen t.o.v. 'gewone' mva en pva's ?
zal toch niet..

tft tn-panel valt nu wel een beetje af voor beeldkwaliteit, als ik n00bs reply lees.
is tn dan altijd 6-bits??

overigens, ik zit nu nog op een 6 jaar oude 17" crt (iiyama vm pro 410, 100hertz).. :+

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Op die review van THG wordt de Nec afgemaakt in tegenstelling tot veel andere review sites...
Beetje jammer ;)

Want ook erg tegenstrijdig is, is het verhaal over de zwarting en contrast zoals beschreven in de startpost: http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3208
Maar daar werd ook vermeld dat een aantal opties aangepast dienen te worden om deze zwarting te krijgen. Ik heb dus het vermoeden dat THG hier NIET naar gekeken heeft En eigenlijk zou iemand THG moeten mailen en dat andere artikel laten zien.

Verder komt de 2025 er wel goed uit, dit was al eerder bekend dat het een degelijk scherm is, maar het scherm is traag en niet echt een game scherm. Verder rept THG ook geen woord over input lag wat nogal jammer is.

Al met al een niet echt complete review dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 11:36
Anoniem: 171148 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:56:
ik lees ook over p-mva en s-pva;
zijn dat nou enorme verschillen t.o.v. 'gewone' mva en pva's ?
zal toch niet..

tft tn-panel valt nu wel een beetje af voor beeldkwaliteit, als ik n00bs reply lees.
is tn dan altijd 6-bits??

overigens, ik zit nu nog op een 6 jaar oude 17" crt (iiyama vm pro 410, 100hertz).. :+

cheers!
Volgens mij niet want de Benq Fp202W (oid) heeft oko een TN paneel en die heeft zeker 8bits. Dus ik denk dat dat wel samen kan maar je niet heel snel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja 8 bit door op deze manier te tellen: 6 bits + 2 bit dithering... maar dat maakt het nog steeds niet 16.7 miljoen kleuren want het eindresultaat is niet gelijk aan een 24 bits paneel.

Ik lees nu ergens anders ook over de BenQ... dat het 8 bits zou zijn :?
Nou nu breekt mijn klomp omdat zover ik wist die techniek niet op die manier werkte, dus als iemand hier meer inside (technische) info over heeft dan zou ik dit graag lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
n00bs schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:15:
Ja 8 bit door op deze manier te tellen: 6 bits + 2 bit dithering... maar dat maakt het nog steeds niet 16.7 miljoen kleuren want het eindresultaat is niet gelijk aan een 24 bits paneel.

Nou nu breekt mijn klomp omdat zover ik wist die techniek niet op die manier werkte, dus als iemand hier meer inside (technische) info over heeft dan zou ik dit graag lezen.
In veel reviews zeggen ze dat de benq ware 16.7 mil. kleuren heeft.
Ook hier:
http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=4581&head=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zou de ViewSonic VP2030b geschikt zijn om te gamen? Deze heeft een P-MVA paneel. Hij is redelijk prijzig, maar wel een erg mooi scherm.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136865

Zoals belooft zou ik vandaag met wat foto's van games komen op men Viewsonic VX2025WM. Ik moet er wel bijzeggen dat de PC games niet echt mooi zijn, omdat men PC nogal verouderd is. Binnenkort gooi ik er 2 gig geheugen en een nieuwe graka in dan kan ik weer even vooruit. Heb heel wat foto's geschoten van o.a. Max Payne 2 en Half Life 2 voor PC en TDU Demo, GRAW en Condemned op Xbox 360. Foto's zijn niet top maar hier alvast wat voorproefjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/maxpayne1_144994.jpg
Max Payne 2 op 1680x1050 met alles op High en 4x AA
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/halflife1_209121.jpg
Half Life 2 Lost Coast op 1680x1050 op Medium met 2x AA
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/halflife2_55499.jpg
Nogmaals HL2 Lost Coast
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/tdudemo_771031.jpg
Test Drive Unlimited Demo [XBOX360]
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/graw1_431845.jpg
Ghost Recon: Advanced Warfighter [XBOX360]
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/condemned_200519.jpg
Condemned [XBOX360]

Enjoy!
Als er iemand nog requests voor foto's heeft moet maar een gil geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136865 op 28-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Laatst online: 19-05 18:53
Occy74 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:38:
[...]
Dan spoort er bij jou iets niet want dat is dus echt wel de NEC

[afbeelding]
Ik krijg de UK link te zien en hier is de NEC niet te zien, gaat ook maar tot 10 pagina;s ipv 14 op de tomshardware.com site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

n00bs schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:59:
Op die review van THG wordt de Nec afgemaakt in tegenstelling tot veel andere review sites...
Beetje jammer ;)

Verder komt de 2025 er wel goed uit, dit was al eerder bekend dat het een degelijk scherm is, maar het scherm is traag en niet echt een game scherm.
Traag?? Bedoel je ivm latency? De vx2025wm komt er als 2de beste uit in vergelijking met de andere monitors, hoor. Inderdaad, de Nec is sneller en als je puur voor gaming een monitor wilt, dan kan je misschien beter de Nec kiezen, maar de meeste mensen willen ook wat anders doen dan alleen gamen, en daarom komt de ViewSonic gewoonlijk beter uit de reviews dan de Nec, omdat de Vx een betere "all-round" monitor blijkt en tegelijk toch ook nog heel goed voldoet om te gamen. En of het verschil tss. Nec en Viewsonic nu echt zo opvallend is, zoals THG schrijft: "As for video games, we have the same comments as for the NEC monitor; it would be hard to say which of the two is faster."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pjottum schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:40:
De prijs van de Dell 2007FPW is nu ook verlaagd op samenkopen.net. Daar kost ie nu nog 439,- (incl. btw). Nog goedkoper dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ambi>

Ik weet wat THG schrijft, maar dit al staat haaks op andere reviews. Ook hetgeen wat hij te melden heeft over de 2025. Op andere review sites werd de 2025 ook als enigstraag bestempeld voor videogaming en merkbaar trager (ghosting/blurring) dan de 215TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
ElisabethM schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:51:
[...]

De prijs van de Dell 2007FPW is nu ook verlaagd op samenkopen.net. Daar kost ie nu nog 439,- (incl. btw). Nog goedkoper dus.
Maar dan moet je wel geduld hebben tot 1 augustus >:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Bij veel schermen met een kleine beelddiagonaal wordt beeldkwaliteit opgeofferd voor de responstijd door gebruik te maken van 18-bit in plaats van 24-bit kleuren. Bij de BenQ FP202W is dit gelukkig niet het geval en wordt de monitor gebaseerd rond een 24-bit TN-panel. TN-panels staan niet bekend om hun goede beeldkwaliteit, maar dat is voornamelijk te wijten aan de 18-bit familieleden.
Dit staat er in de Tweakers review, ik moet zeggen, de beeldkwaliteit is een STUK beter dan die van mijn eerdere twee TFT schermen (iiyama E435S en een BenQ FP71E+). Imo krijg je sowieso een betere beeldkwaliteit dan 'normale' TN panelen. Hoe de techniek verder ik elkaar zit weet ik niet.

Dit vond ik op Wikipedia
The TN display suffers from limited viewing angles, especially in the vertical direction, and some are unable to display the full 16.7 million colors (24-bit truecolor) available from modern graphics cards. These particular panels, with 6 bits per color channel as opposed to 8, can approach true 24-bit color using a dither method which quickly cycles pixels to simulate a given shade, which are noticeable to some and discomforting to others.
Misschien bestaan ze dan toch? :) (Als sommige het niet kunnen weergeven volgens de tekst, dan moeten er dus 8-bit panelen bestaan, even voor de duidelijkheid...)

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 28-06-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net een product survey gemaakt van men Viewsonic VX2025WM ik zou zeggen, bekijk hem snel!

Product Survey Viewsonic VX2025WM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Frietsaus>

Bedankt voor de uitleg :)

Echter zou ik dan nog steeds geen TN kopen, vanwege de kleine kijkhoek, laag contrast en de zwarting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 08:06
-2x iiyama h481s-b 19" tn 1280x1024 (nu goedkoop, dus gelijk 2?) 2x 290=580 euro
Die heb ik hier staan, de zilvere versie. Volgens mij is zwart niet bestelbaar in NL. Een erg korte review;
Voet is instabiel (maar wiebelt niet als je tegen de tafel stoot, zo erg is het nou ook weer niet, maar hij is gewoon niet lekker sterk), speakertjes zijn enorm bagger en eigelijk niet te gebruiken, zwart word paars als je een beetje van de zeikant kijkt. Responsetijd is heel goed voor een 25ms scherm maar dat heb je met S-IPS. Blauwe led is tof, mooier dan groen :9 maar wel te fel. Bij mij (en meerdere gebruikers) zit er zelfs een stickertje overheen. Als je meer wilt weten, roep maar ;)
Helderheid is oke, contrast is veels te veel. Als ik brightness & contrast allebei op 505
Demoniac schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:27:
Zou de ViewSonic VP2030b geschikt zijn om te gamen? Deze heeft een P-MVA paneel. Hij is redelijk prijzig, maar wel een erg mooi scherm.
Ik dacht dat het een PVA scherm was, geen MVA? Tsja hij heeft overdrive en niemand weet hoeveel input lag hij heeft, dus dat is gissen.. verder vertrouw ik viewsonic opzich wel qua kleuren/inkijkhoek enzo :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 171148 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:36:
mooie prijsverlaging bij Azerty voor die ViewSonic!!
alleen 14dgn levertijd..

moeilijk kiezen man, tft's... damn!

wie helpt me verder ;)
Goede prijs voor de viewsonic VX2025WM en op voorraad

centralpoint

Alleen verkeerde resolutie in specs is een typ foutje neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

n00bs schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:06:
Ik weet wat THG schrijft, maar dit al staat haaks op andere reviews. Ook hetgeen wat hij te melden heeft over de 2025. Op andere review sites werd de 2025 ook als enigstraag bestempeld voor videogaming en merkbaar trager (ghosting/blurring) dan de 215TW.
Goh, dan moet ik wel al de 'verkeerde' reviews gelezen hebben, want ik kan me er slechts eentje herinneren (pcworld?) waar ie als 'traag' bestempeld wordt >:)
Wat de 215TW betreft, die is al lang uit mijn lijstje verdwenen met zijn hoge input lag.
Input lag is m.i. vele malen erger dan ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ambi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:42:
[...]

Goh, dan moet ik wel al de 'verkeerde' reviews gelezen hebben, want ik kan me er slechts eentje herinneren (pcworld?) waar ie als 'traag' bestempeld wordt >:)
Wat de 215TW betreft, die is al lang uit mijn lijstje verdwenen met zijn hoge input lag.
Input lag is m.i. vele malen erger dan ghosting.
Over die input lag hoef je mij niets te vertellen, zie mijn review van de 215TW :>

Verder is THG de eerste die de Nec afkraakt... vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Hier nog een 'betere' Duitse review (PRAD.de) van de ViewSonic Vx2025wm:
http://www.prad.de/new/monitore/test-viewsonic-vx2025wm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Enjoy!
Als er iemand nog requests voor foto's heeft moet maar een gil geven.
Heb je toevallig ook CSS? Zoja, zou je een foto kunnen maken van widescreen native resolutie, 1680x1050 en vervolgens op precies hetzelfde punt op 1280x1024? Zo zie je of de FOV word aangepast, want dat lijkt me een dik voordeel in CSS. Als je CSS (counterstrike source) niet hebt zou je het ook kunnen testen in Halflife2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
n00bs schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Over die input lag hoef je mij niets te vertellen, zie mijn review van de 215TW :>

Verder is THG de eerste die de Nec afkraakt... vreemd ;)
Het rare is dus dat er in de review van Trustedreviews gezegd wordt dat gamen absoluut geen problemen oplevert, "I played a lot of games on this monitor using both a PC and an Xbox 360 and it coped admirably".
Zou er bij de 215TW misschien sprake zijn van verschillende revisies, waarbij latere revisies geen last meer hebben van een input-lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

@noobs...

De persoon hier ergens boven heeft het over 19" breedbeeld schermen. Daarvan is de dpi zelfs groter dan een 20" 1680*1050 scherm, namelijk 120 dpi tegenover 100 voor de 20".

Goed, dit gezegd zijnde ...

de NEC en de viewsonic komen in elke review die ik ervan gelezen heb nagenoeg even snel uit. Onmerkbaar en zo goed als even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb geen counter strike source maar wel HL2 dus ik ga het nu ff testen. Plaatje van 1680x1050 staat hierboven al. Ga hem zo maken!

EDIT: Alstu

Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/halflife3_2650.jpg
HL2 @ 1280x1024
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox360only.nl/images/screenshot/halflife1_651763.jpg
HL2 @ 1680x1050

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 136865 op 28-06-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Heb vanmorgen de Acer 2423Ws opgehaald bij Progress (hengelo)

Korte review:

Uit de doos:
Grooot! ik dacht dat het nog wel mee zou vallen, maar 1 maal op mijn bureau neer gezet vond ik hem toch echt wel groot! en was ik nog blijer dan dat ik al was, kabels boekjes handleiding alles netjes en goed verpakt niets op aan te merken.

In windows:
eenmaal aangekomen in windows stond hij nog op de oude reso, ff monitor ge-update en resolutie van 1920x1200 meteen geprobeerd. OMG wat een beeld _/-\o_ ,
super scherp! geen vreemde dingen kunnen ontdekken alleen maar genoten,

Contrast/Kleur/Zwarting/Kijkhoek
Het contrast = super! ik heb het idee als je een bruine achtergrond op je scherm zou doen, je dan niet meer onder de zonnebank hoeft,.. dat zit dus top!
Kleuren ik vind de kleuren beter dan mijn oude toch al goede Xerox, maar dit is echt subliem!
Zwarting is ook echt zwart en zie nauwlijks vreemde dingen die niet horen..
Kijkhoek wat mij erg opvalt is dat de kijkhoek erg breed is de kleuren veranderen niet en ook de helderheid word niet minder. dat is echt top!! (niet veel vaker gezien bij schermen)

In games:
meteen even Far cry geprobeerd reso op 1920x1200 en spelen met die hap,
subliem beeld had wel het idee dat hij last had van een beetje inputlag, had ik met mijn oude xerox ook al maar dat is denk ik te wijten aan mijn X800XT die niet helemaal meer 100% is...
afijn, verder geen ghosting zichtbaar of andere rare taferelen! echt toppie!

High Definition filmpjes:
GE-WEL-DIG, heb een paar demofilmpjes gedownload en die zien er echt subliem uit schermvullend(omdat het echte widescreen filmpjes zijn) en natuurlijk super scherp! kan niet wachten tot de eerste hd-dvdrom spelers)

Waarom Acer?
omdat deze kwa prijs subliem is 808€ inc btw, en ik ben niet zo kapot van die inkoopacties.net e.d. dus toch voor een acer gegaan, en zilver staat zeker niet mis! 8) past ook beter bij mijn G15, G5 en Logitech Z680 kwa kleur, dus alles vol lof over Acer!

Zijn er dan geen min-puntjes?
jawel, ik vind de powerknop erg raar geplaatst precies naast de instellingstoetsen van het scherm je drukt daardoor het scherm snel uit, als je op het verkeerde knopje drukt al 2 x gehad, niet erg duidelijk... tevens vind ik de poot niet heel stabiel, maar zolang er geen aardbevingen komen niets mis mee.(ga toch beugeltje eraan monteren) :*) verder eigenlijk weinig aan te merken op de Acer.

Eind oordeel:
van 17" tft naar 24" is amazing! geweldig! super! _/-\o_
had niet van Acer verwacht zo'n top scherm te leveren!
ben erg tevreden en daarom zo happy (mensen die ook van een 17" naar 24" gingen weten wat ik bedoel :Y) (zal morgen even een product survey toevoegen + foto's)

[ Voor 14% gewijzigd door MauSS op 28-06-2006 17:04 . Reden: ff Contrast/Kleur/Zwarting/Kijkhoek toevoegd... ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Als het om de BenQ FP202 Gaat?

BenQ FP202W 8ms 20"WS Chunghwa Picture Tubes TN Film (CLAA201WA01)
Dacht dat dat al bekend was?
Als je voor de kleurechtheid gaat geen TN. Zou zo ie zo nu kiezen voor S-PVA - P-MVA -S-IPS.
Lees ook aan het begin van deze topic en de topic hiervoor.

20"+ Snelle TFT Panelenoverzicht geen TN

20" 50,8cm & 21" 53,34cm Widescreens allemaal: 1680x1050 800:1 8ms
tenzij anders vermeld

****Mooiste Kleuren ***Beste Keus **Prijstopper *Gaming

Philips 200W6CS LG.Philips S-IPS ( LM201W01) € 420,-
Acer AL2032WA LG.Philips S-IPS (LM201W01) € 560,-

NEC LCD20WGX2 6ms G2G LG.Philips AS-IPS € 545,- 700:1 (1600:1 Advanced DVM)*

ViewSonic VX2025WM AU Optronics P-MVA (M201EW01 V0) € 410,-***
Fujitsu-Siemens S20-1W AU Optronics P-MVA (M201EW01 V0) € 495,-
Belinea 102035W AU Optronisc P-MVA (M201EW01 V0) € 495,-
Belinea 102030W AU Optronisc P-MVA (M201EW01 V0) € 355,-**

21" 53,34cm 1000:1
Samsung 215TW Samsung S-PVA (LTM210M2) 1000:1 € 545,-****
Eizo S2110W Samsung S-PVA (LTM210M2) 1000:1 € 1024,-

Mijn conclusie: S-PVA > P-MVA > S-IPS
Aldus: Samsung 215TW > ViewSonic VX2025WM > NEC LCD20WGX² > Belinea 102030W

Over de Fujitsu-Siemens S20-1W is bij Tomsharsware France zeer goed bevonden.
Over de Philips 200W6CS nog niet zoveel bekend :?

[ Voor 97% gewijzigd door Youri Carma op 28-06-2006 17:37 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MauSS schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:35:

Korte review:

Uit de doos:
Grooot! ik dacht dat het nog wel mee zou vallen, maar 1 maal op mijn bureau neer gezet vond ik hem toch echt wel groot! en was ik nog blijer dan dat ik al was, kabels boekjes handleiding alles netjes en goed verpakt niets op aan te merken

In windows:

eenmaal aangekomen in windows stond hij nog op de oude reso, ff monitor ge-update en resolutie van 1920x1200 meteen geprobeerd. OMG wat een beeld _/-\o_ ,
super scherp! geen vreemde dingen kunnen ontdekken alleen maar genoten,

In games:
subliem beeld had wel het idee dat hij last had van een beetje inputlag, had ik met mijn oude xerox ook al maar dat is denk ik te wijten aan mijn X800XT die niet helemaal meer 100% is...

GE-WEL-DIG, heb een paar demofilmpjes gedownload en die zien er echt subliem uit schermvullend(omdat het echte widescreen filmpjes zijn) en natuurlijk super scherp! kan niet wachten tot de eerste hd-dvdrom spelers)

Waarom Acer?
omdat deze kwa prijs subliem is 808€ inc btw, en ik ben niet zo kapot van die inkoopacties.net e.d. dus toch voor een acer gegaan, en zilver staat zeker niet mis! 8) past ook beter bij mijn G15, G5 en Logitech Z680 kwa kleur, dus alles vol lof over Acer!

zijn er dan geen min-puntjes?
jawel, ik vind de powerknop erg raar geplaatst precies naast de instellingstoetsen van het scherm je drukt daardoor het scherm snel uit, als je op het verkeerde knopje drukt al 2 x gehad, niet erg duidelijk... tevens vind ik de poot niet heel stabiel, maar zolang er geen aardbevingen komen niets mis mee. verder eigenlijk weinig aan te merken op acer.

eind oordeel:
van 17" tft naar 24" is amazing! geweldig! super! _/-\o_
had niet van Acer verwacht zo'n top scherm te leveren!
ben erg tevreden en daarom zo happy (mensen die ook van een 17" naar 24" gingen weten wat ik bedoel :Y) (zal ook nog product survey morgen even toevoegen + foto's)
Zou je het volgende ook willen testen: [rml]n00bs in "[ 20" en groter] Snelle TFT schermen - De..."[/rml]

En hoe is het contrast van het beeld en de kleuren bij een groter wordende kijkhoek dan loodrecht?
Hoe is de zwarting van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

verhaal
Kan je misschien wat foto's plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Anoniem: 136865 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:18:
Heb geen counter strike source maar wel HL2 dus ik ga het nu ff testen. Plaatje van 1680x1050 staat hierboven al. Ga hem zo maken!

[afbeelding]
HL2 @ 1280x1024
[afbeelding]
HL2 @ 1680x1050
Thanx, fov is dus groter met breedbeeld, dat maakt mijn keuze nog lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 136865 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:18:

[afbeelding]
HL2 @ 1280x1024
[afbeelding]
HL2 @ 1680x1050
Damn, trekt die 9600XT van jou dat?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, was zelf ook best wel verbaasd maar werkt soepel. Heb niet alles op High en heb geen Anistrotopic filtering o.i.d. en 2x AA. Maar ik wil graag een nieuwe graka. Iemand suggesties, eentje voor rond de ~200/250 euro die ook in combinatie met men andere hardware goed is :P

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 136865 op 28-06-2006 17:04 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 136865 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:04:
Jep, was zelf ook best wel verbaasd maar werkt soepel. Heb niet alles op High en heb geen Anistrotopic filtering o.i.d. en 2x AA. Maar ik wil graag een nieuwe graka. Iemand suggesties, eentje voor rond de ~200/250 euro die ook in combinatie met men andere hardware goed is :P
AGP? --> 6800GT voor 159 euro, of een 7800GS
PCI-E --> X1800GTO of 7600GT / 7900GS

AGP aan je moederbord te zien ;)
Dan is 6800GT een hele mooie en relatief goedkope keuze. Kaart is wel een generatie ouder, maar icm met jouw CPU en overige hardware is dit echt een luxe ;)

HIeronder: AGP en PCI-Express zijn poorten/sleuven voor videokaarten.
Edit2: Uhm, 2GB is tegenwoordig geen echte luxe meer. Maar 2GB met jouw huidige systeem (Athlon XP 3000+ en KT400 moederbord) lijkt me niet echt veel zin hebben.
Maar met het oog op het toekomst (in veronderstel dat je in de toekomst dan een nieuwe cpu en nieuwe moederbord zal aanschaffen) kan je misschien wel voor 2GB gaan, alhoewel je nu ook 1GB (één module) kan kopen, en later -wanneer je een nieuwe processor en moederbord gaat halen- nog één 1GB module erbij halen

[ Voor 56% gewijzigd door Yellowneck op 28-06-2006 17:14 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het verschil tussen AGP en PCI. Voor specs van men moederbord kan je hier ff kijken

EDIT: Oké, bedankt ik weet nu iig dat ik AGP moet hebben. Ik ga ff wat tests lezen en dergelijke. En wat kan ik beter kopen, 1 GB of 2 GB geheugen. Ook met het oog op de toekomst.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 136865 op 28-06-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Sluuut schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:57:
[...]Thanx, fov is dus groter met breedbeeld, dat maakt mijn keuze nog lastiger :P
Ik weet niet veel van HL2 af, maar volgens mij zijn beide foto's niet op exact hetzelfde punt genomen. Op de 2de foto lijkt de speler heelwat dichter bij het water te staan en is ook een beetje meer naar links gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:23:
Frietsaus>

Bedankt voor de uitleg :)

Echter zou ik dan nog steeds geen TN kopen, vanwege de kleine kijkhoek, laag contrast en de zwarting...
Heb je inderdaad gelijk in, de kijkhoeken zijn wat matig. Gelukkig ben ik daar niet zo kritisch in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
ambi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:16:
[...]

Ik weet niet veel van HL2 af, maar volgens mij zijn beide foto's niet op exact hetzelfde punt genomen. Op de 2de foto lijkt de speler heelwat dichter bij het water te staan en is ook een beetje meer naar links gedraaid.
Ja je hebt gelijk, nou ik het thuis op normale monitoren zie in plaats van gare monitoren op werk ziek ik het verschil ook.. ff zien te testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb vandaag mijn Acer AL2423Ws opgehaald bij Bestelict.

Ik wil me ff aansluiten bij het verhaal van Mauss
Dit is echt de shit :D
Ik beschik helaasch nit over een dslr, maar zal kijken of ik van de week met een maat van me wat pics kan schieten voor een review.
Tot dusver enkel lof voor dit scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
http://forums.anandtech.c...did=1745344&enterthread=y

( LCD buying guide. )

edit; oeps, is toch een oudere guide dan ik dacht dat i was...

[ Voor 29% gewijzigd door coolfris op 28-06-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Zijn inmiddels de problemen met de Dell 2007WFP opgelost, weet iemand dat ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Bravebart schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:13:
Zijn inmiddels de problemen met de Dell 2007WFP opgelost, weet iemand dat ?
Is, zoals het schijnt, in revisie A02 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Mensen ik heb nu het scherm van BenQ 20inch. Als jullie nog iets willen weten dan hoor ik het wel. Ga nu mijn pc in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
YellowNeck schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:17:
[...]

Is, zoals het schijnt, in revisie A02 opgelost.
Kee, bedankt :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-08-2022

Korte review:

Ahum, ik had toch de impressie dat dit scherm geen HDCP support had. (dat mailden ze me tenminste vannuit Acer) Maar dat soort filmpjes kan je wel afspelen? En het ziet er goed uit?! Waarvoor hebben we HDCP support nodig dan?

Webber die een beetje 8)7 wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
Die filmpjes zijn dus blijkbaar niet beveiligd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Webbah schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:21:
[...]

Ahum, ik had toch de impressie dat dit scherm geen HDCP support had. (dat mailden ze me tenminste vannuit Acer) Maar dat soort filmpjes kan je wel afspelen? En het ziet er goed uit?! Waarvoor hebben we HDCP support nodig dan?
Je kan gewoon hele HD films downloaden en kijken. Dat coderingsgedoe speelt pas straks met blu-ray en hd-dvd.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
MyCom gaat de Samsung 205BW leveren, voor 399 euro. Ik heb hem daar besteld, verwacht hem begin volgende maand binnen. Hoop dat m'n videokaart (6600GT) dat gaat trekken, BF2 op 1680x1050...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Webbah schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:21:
[...]

Webber die een beetje 8)7 wordt
Zie ook: [rml]n00bs in "[ 20" en groter] Snelle TFT schermen - De..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23
nfm schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:37:
MyCom gaat de Samsung 205BW leveren, voor 399 euro. Ik heb hem daar besteld, verwacht hem begin volgende maand binnen. Hoop dat m'n videokaart (6600GT) dat gaat trekken, BF2 op 1680x1050...
Er zijn genoeg shops die hem voor tientalen euro's goedkoper leveren :?
Of het je liever een winkel waar service onderaan het lijstje staat :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Nox

Noxiuz

nfm schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:37:
Interessant, hopelijk hebben ze hem in alkmaar in de showroom zelf, dan kan ik hem eens goed vergelijken met de philips 200w6cs. Zijn toch wel de 2 schermen waar ik tussen twijfel. bedankt voor de tip!

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 20-05 22:37

aex351

I am the one

Het is jammer dat de prijzen van de 24 inch schermen nog zo hoog zijn. Breedbeeld <= 20 Inch is het gewoon niet waard.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:42:
[...]

Er zijn genoeg shops die hem voor tientalen euro's goedkoper leveren :?
Of het je liever een winkel waar service onderaan het lijstje staat :/ ?
Van die tientallen euro's ga ik niet dood. Schermen haal ik nooit via intarweb, als ik het bij MyCom haal heb ik alle garanties dat ik krijg wat ik wil: een dode-pixel-vrij scherm die ik kan omruilen als het stuk is zonder moeilijk gedoe. (Eventuele reacties mogen de shopsurvey in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Fuzzems schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:41:
Ik heb vandaag mijn Acer AL2423Ws opgehaald bij Bestelict.

Ik wil me ff aansluiten bij het verhaal van Mauss
Dit is echt de shit :D
Ik beschik helaasch nit over een dslr, maar zal kijken of ik van de week met een maat van me wat pics kan schieten voor een review.
Tot dusver enkel lof voor dit scherm :D
Maus schreef t volgende over de imput lag
In games:
Fuzzems zou jij kunnen kijken of het aan zijn x800 ligt? (Lievernog, vertel me dat het zo is, en dat het scherm geen imput lag heeft!) Kan je ook ff helderheid verschaffen over de aansluit mogelijkheden? Heeftie echt alleen dvi aansluiting? of zit er ook composite op? Ik vind de product info site van acer hier nogal onduidelijk over. En de Srtartpost hier meldt alleen dvi

Alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 11% gewijzigd door Webbah op 29-06-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Webbah schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:57:
[...]

Maus schreef t volgende over de imput lag

[...]

Fuzzems zou jij kunnen kijken of het aan zijn x800 ligt? (Lievernog, vertel me dat het zo is, en dat het scherm geen imput lag heeft!) Kan je ook ff helderheid verschaffen over de aansluit mogelijkheden? Heeftie echt alleen dvi aansluiting? of zit er ook composite op? Ik vind de product info site van acer hier nogal onduidelijk over. En de Srtartpost hier meldt alleen dvi

Alvast bedankt voor de moeite!
Hij heeft enkel een vga en dvi poort, behalve die twee geen input moeglijkheden.
Ik durf mezelf niet meer als dihard gamer te bestempelen, maar ik het vanmiddag een paar cotjes cs:sourde achter de rug en het valt me niets tegen.

Ik zat em ook flink te knijpen voor mijn aanschaf op het front van input lag, maar totnutoe valt het me dus alleszins mee.
Op het moment dat je enkel recreatief games speel (dus niet elke dag een uur oefenen (in clan verband), maar zo een x of 3 per week wat spelen, dan denk ik dat dit scherm geen slechte optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117976

ja, en dat is het nu juist... ik speel wel vrij intensief games, CSS o.a. ,en dan wil ik dus echt geen input lag ;)

ik heb verder die Acer ook op het oog, dus ben er ook zeer benieuwd naar!
Verder jammer van die beperkte inputmogelijkheden, wil hem ook als tv gebruiken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180215

weet iemand waarom die samsung 204B zoveel lager in prijs is als die nec LCD20WGX2 ?

Aangezien ze zelfde respons tijd hebben. Ligt dat aan verschillende fabrikant, verschillende contrast verhouding? Of is die samsung gewoon een minder goede monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 21-05 15:36
Anoniem: 117976 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 02:42:
ja, en dat is het nu juist... ik speel wel vrij intensief games, CSS o.a. ,en dan wil ik dus echt geen input lag ;)

ik heb verder die Acer ook op het oog, dus ben er ook zeer benieuwd naar!
Verder jammer van die beperkte inputmogelijkheden, wil hem ook als tv gebruiken eigenlijk.
Als je geen input lag wil moet je bij CRT blijven, elke LCD heeft input lag.

De acer ongeveer 20 tot 30ms, maar dat zul je niet merken.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik heb trouwens het verschil in 4:3 en widescreen gevonden voor Counterstrike:
http://www.widescreengami...screenshots/cs-source.php

Scheelt toch een hoop, lijkt me een goeie overweging om dan toch voor een breedbeeld te gaan.. wel raar trouwens, want FOV mag je niet online aanpassen terwijl je dat dus wel met de resolutie kunt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Sluuut schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:17:

Scheelt toch een hoop, lijkt me een goeie overweging om dan toch voor een breedbeeld te gaan.. wel raar trouwens, want FOV mag je niet online aanpassen terwijl je dat dus wel met de resolutie kunt doen..
Bedankt _/-\o_
Erg handig, ook omdat je uit veel spellen kunt kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 21:43
Heb net m'n NEC binnen (woei!!)

Eerste indruk:
wow... Dit is een groot breed beeld :P
Hij staat nu nog steeds naast m'n crappy Dell crt met instellingen en resolutie van de dell en kickt nu al ass. Wat is zo'n CRT toch verschikkelijk wazig en dof.

De NEC is wel groot en zwaar, en dat bedoel ik in verhouding met andere monitoren van deze grootte. Het straalt dan wel ook degelijkheid uit.

Tegelijk met de NEC kwam ook een Canon ixus 800IS binnen, ook leuk speelgoed, maar die moet eerst 2 uur in de oplader voordat ik foto's kan maken :)

to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Laatst online: 24-04 17:12
Ik heb hier een tijdje geleden het bericht neergezet dat de Acer Al2423ws eindelijk leverbaar was...
Sinds die tijd heb ik even kunnen sparen, en wil hem dus ook volgende week gaan aanschaffen.
Nu heb ik al flink gezocht naar een winkel die er één heeft staan als showmodel, helaas alleen zonder succes.
Ik wil namelijk zeer graag eerst de monitor gezien hebben, en toch even een goeie impressie van het beeld hebben, alvorens ik hem koop...
Wellicht weet iemand toevallig een zaak waar die te bezichtigen is, of is er misschien een gastvrije GOT'er waarbij ik een blik op zijn inmiddels aangeschafte Acer mag werpen?

Alvast bedankt..

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Sluuut schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:17:

Inderdaad, een behoorlijk verschil. Leuk dat de FOV daarop aangepast wordt, en een reden temeer voor mij om widescreen te gaan (niet dat ik er nog eentje nodig had) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117976

Cyrus The Virus schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:15:
[...]

Als je geen input lag wil moet je bij CRT blijven, elke LCD heeft input lag.

De acer ongeveer 20 tot 30ms, maar dat zul je niet merken.
ja, daar was ik al bang voor. Maar die toeter op m'n 20" CRT neemt zo belachelijk veel plek in op m'n bureau... :/
Naja, ik ga er nog maar eens goed over na denken, 20ms merk ik toch net wel als mijn ping bijvoorbeeld ook hoger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
to Webbah: en de rest...hier weer de trotse 2423Ws gebruiker..

High Definition filmpjes zien er subliem uit! 1080p schemvullend is een lust
voor het oog! :9 HDCP shizzle ben je echt niet nodig zolang je je pc gebruikt..voor het afspelen van movies.

Heb gister nog even de volgende games getest:

Kingkong: Subliem!!
Tombraider Legend: Lara is nog lekkerder in widescreen op 1920x1200 :*)
HL2 Source: 1920x1200 aanklikken doe je met plezier! perfect beeld!
16:10 AA op 4x Echt geweldig! en nog goed speelbaar ook!! met ongeveer
30fps.. (thanks X800XT pci-e _/-\o_ )
Hitman Blood Money: Loopt niet echt spoepel, maar op 1920x1200 met 4x aa is dat logisch.
Far Cry: Damn wat een uitzicht op dat f*cking eiland... heb eerst gewoon
hele tijd zitten rond kijken zo mooi zag het eruit... echt een gevoel dat ik met mijn
17" nooit eerder had,..
Swat 4: die kon max op 1600x1200 (kon wel ini filetje aanpassen maar had
ik geen zin in) maar zelfs op native reso ziet dit spel er perfect uit!

Bevindingen tot nu toe:
Inputlag:
Dat hele input-lag verhaal is mij volledig ontgaan, want ik merk eigenlijk niets
van een dergelijk iets, ik zou me kunnen voorstellen dat als: je dag in dag uit
in clan speelt met hoge fps dat die gasten dat "misschien" zouden kunnen merken.
maar ik merk er nix van ! :*) (ook niet als ik stevig zit te knallen met hoge fps)

Wallpapers:
ook achtergronden zijn echt veel mooier dan voorheen, en mooi scherp! elke keer
geniet ik weer als ik mijn acer aan zet :Y)

Warmte:
vind wel dat het scherm redelijk wat warmte produceerd de voeding zit namelijk
in het scherm verwerkt en dat is wel een beetje jammer.., gelukkig heb ik een
plafond ventilator dus heb ik er weinig last van in de zomer.. in de winter ben ik iig geen extra kacheltje nodig! best slim die mensen van acer... :D

Realwidescreen games:
Het valt me op dat je bv. in HL2 Source je beeldformeet kunt wijzigin in 16:10 en dan de hoogste reso aanklikt je dan ook ECHT meer ziet... dat is echt super! heb gister alleen nog maar beetje rond zitten lopen om de omgeving te bekijken, en dat is iets dat je zelf moet ervaren.. :9

Prestaties 1920x1200 in games:
Ik vind de prestaties zeer mee vallen, had erg verwacht dat de framerate diep zal invallen, maar dat valt heel hard mee, zelfs op die reso en met AA 4x aan loopt het nog redelijk soepel. en valt er zeker mee te leven. (nu nog even wachten op een X1900XTX voor een leuk prijsje en mijn X800XT lijst ik in..)

Native resoluties(kleiner dan 1920x1200)
ik vind de resoluties er beter uitzien dan op mijn oude 17" tft ook al game je in 1280x1024 met gerekt beeld, dan nog is het een plaatje! :9 mijn complimenten voor Acer! _/-\o_

Widesreen vs 4:3 verhouding:
ik was eerst niet zo'n voorstander van 16:10 verhouding en met spellen dacht ik dat dat gewoon gerekte beelden opleverde, en sommige spellen niet...sommige wel... afijn,.. nu 1 maal werkende ik wil nooit meer terug naar 4:3 zowel in windows, video-editing, foto albums, movies, echt subliem!
Ook games spelen in full 1920x1200 met de 16:10 verhouding is echt een must voor het oog! :9~

voor vragen/suggesties roept u maar...
(ps: ik ga geen tests doen, met oude crt's om iets te meten wat ik met het blote oog toch nie zie en daarbij komt nog bij dat ik nooit meer zo'n bakbeest(crt) op mijn bureau wil hebben,) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

MauSS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:14:
to Webbah: en de rest...hier weer de trotse 2423Ws gebruiker..
Congrats :+
High Definition filmpjes zien er subliem uit! 1080p schemvullend is een lust
voor het oog! :9 HDCP shizzle ben je echt niet nodig zolang je je pc gebruikt..voor het afspelen van movies.
Hoe zit het met (subtiele) kleurovergangen, waarover Cyrus wat kloeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ja, ik heb wel nog een vraagje.. ik wil meet foto's zien van de TFT in een kamer, op een bureau :P

Dat je dus goed kan zien hoe groot hij nou eigelijk is en hoe het design is.

Eigelijk wil ik zo'n ding wel eens in het echt zien, iemand die in omgeving Utrecht woont ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

demartijn schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:59:
Ik heb hier een tijdje geleden het bericht neergezet dat de Acer Al2423ws eindelijk leverbaar was...
Sinds die tijd heb ik even kunnen sparen, en wil hem dus ook volgende week gaan aanschaffen.
Nu heb ik al flink gezocht naar een winkel die er één heeft staan als showmodel, helaas alleen zonder succes.
Ik wil namelijk zeer graag eerst de monitor gezien hebben, en toch even een goeie impressie van het beeld hebben, alvorens ik hem koop...
Wellicht weet iemand toevallig een zaak waar die te bezichtigen is, of is er misschien een gastvrije GOT'er waarbij ik een blik op zijn inmiddels aangeschafte Acer mag werpen?

Alvast bedankt..
Er is een nieuwe electronica gigant op de markt gekomen de Duitse elektronicagigant Saturn.

Vandaag voor het eerst open dus...."Villeicht" is het wat voor je.

http://www.saturn.nl/vestigingen/vestiging.php3

Schrijf je bevindingen op: Is het wat die nieuwe Duitse electronica gigant Saturn?

[ Voor 65% gewijzigd door Youri Carma op 29-06-2006 16:07 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Laatst online: 24-04 17:12
Youri Carma schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:32:
[...]
Er is een nieuwe electronica gigant op de markt gekomen de Duitse elektronicagigant Saturn
[...]
http://www.zibb.nl/retail...08760/versie/1/index.html

Vandaag voor het eerst open dus...."Villeicht" is het wat voor je.

http://www.saturn.nl/vestigingen/vestiging.php3
Ja ik hoorde het van een maat van me.. heb ze ook gebeld, maar ze schijnden niet echt te begrijpen wat ik bedoelde, ze hadden wel LCD tv's van dat formaat, maar geen PC monitors..
Het schijnde daar ook nogal een gekkenhuis te zijn, telefoon werd vaak niet beantwoord, en als ze opnamen was het zeer kortaf.
Heb inmiddels een kennis van me gesproken die werkzaam is in de grafische sector, en heeft 2 Dell 2407 schermpjes voor zijn neus. Deze lijken me vergelijkbaar genoeg...

[ Voor 39% gewijzigd door demartijn op 29-06-2006 14:59 ]

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Effe op de aanbiedingen pagina gekeken daar staan in ieder geval geen TFT's.
Ze verkopen ze wel maar dan is het maar net welke?

Blijft een probleem om je TFT ook ergens in actie te zien....ik weet het.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als mensen pronken met hun nieuwe TFT maar vertikken om objectieve tests te doen, dan heeft een review naar mijn idee nog weinig waarde :?

En het is niet zo dat elke TFT input lag heeft en zelfs 20ms is merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Youri Carma schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:32:
[...]
Er is een nieuwe electronica gigant op de markt gekomen de Duitse elektronicagigant Saturn.
Media Markt en Saturn zijn beide van het Duiste Metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Owjah, mochten er nog Drome13 gangers op zoek zijn naar een demo van de AL2423Ws, * Fuzzems zit ook @ drome, dus dan kun je rustig fkes komen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
n00bs schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:
Als mensen pronken met hun nieuwe TFT maar vertikken om objectieve tests te doen, dan heeft een review naar mijn idee nog weinig waarde :?

Seconded _/-\o_ Wellicht toch beter om uit te wijken naar widescreengamingforum (e.d.) voor dit onderwerp (helaas betekent dat ook weer meer bullshit filteren, wat een fanboys daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
n00bs schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:

Misschien omdat niet iedereen beschikt over de middelen om een objectieve test uit te voeren ...... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Op zijn minst kan men een input lag test doen... maar daar wilt dus niet iedereen aan, omdat velen niet willen zien hoe hun dure schermpje eventueel afgaat... :?

Het valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 29-06-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Daar ben ik het wel mee eens. Ik ben zelf ook nog steeds aan het kijken naar een goede monitor. Ik speel al jaren op CRT en zou zeker het verschil goed merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
Het spijt me, maar ik heb hier geen eos300d of iets in die trand rondslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Het valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.
Precies :P
Negatieve ervaringen zijn veel belangrijker dan positieve, de positieve kan ik zelf ook wel bedenken, de negatieve niet, daar moet je zo'n scherm echt voor hebben en goed testen/lang hebben.

Ik zit nog steeds enorm te twijfellen waar ik nou voor moet gaan, vervelend is dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56
Youri Carma schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:08:
Effe op de aanbiedingen pagina gekeken daar staan in ieder geval geen TFT's.
<...>
Toch iets beter kijken :+
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/
Pagina 3 een Videoseven L19WA (19", 8ms, D-sub) voor 189 euri, maar op de T.lijst al goedkoper gesignaleerd.
Scheelt 15 euri, da's toch bijna 10%

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56
Als je weken hebt lopen spitten op inet, maanden heb gespaard voor de monitor waar je jaren van droomt kan ik mij voorstellen dat je wat bevooroordeeld bent. Het is toch wel een misser als je dan met de verkeerde monitor thuis komt. Ik kan het je niet kwalijk nemen.
<...> Negatieve ervaringen zijn veel belangrijker dan positieve, de positieve kan ik zelf ook wel bedenken, de negatieve niet, <...>
Ja op z'n hollands lekker alles afkraken; toch wel erg veel lag, gestretched ziet het er niet uit op een BB scherm, weinig fps als ik 1900x1200 speel op m'n TNT2, je kan hem niet pivoteren, kijkhoek valt tegen (vooral van onder, boven en achter), scherm is wel erg fel, de kleur past niet bij m'n bureau, je kan hem niet aan het plafond monteren, als ik 2 82" schermen naast elkaar zet krijg ik nekkramp van het rondkijken......

Laten we vooral waardering uitspreken voor de mensen die wel de moeite nemen een review te schrijven en hun ervarinen te posten, zowel positief als negatief.

Dat lucht op :P

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Luister:

ik spreek even voor de 2423Ws gebruikers,

Allereerste heeft niet iedereen een Eos 350d in de kast liggen,

Ten tweede heb ik er gewoon geen zin en tijd voor om die testen uit te voeren, ik HOEF niet te weten of hij een paar ms overslaat of hapert want met het blote oog zie je dat toch niet , ik vind het een top scherm ik merk niets dus ga ik ook niets testen,.

Voorbeeldje:
als je een nieuwe porsche 911 turbo koopt ga je hem toch ook niet naar de testbank brengen of hij wel de aangegeven 480 pk haalt ? want vereronder stel hij haalt maar 475,...O-)

Wake-up tweakers, als ik iets aan het scherm had gemerkt had ik het gepost en had ik het scherm retour gebracht, maar ik merk niets kwa input-lag, of wat dan ook! (en nee ik krijg geen geld voor deze post van Acer) ;)

het gaat om de praktijk niet wat hij theoretisch (na testen enz) te weeg brengt,
of mogen jullie 't merk Acer gewoon niet?! dat kan natuurlijk ook.

Einde bericht

[ Voor 4% gewijzigd door MauSS op 29-06-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170000

FF wat anders voor mensen die toch ook nog geïnteresseerd zijn in de Dell 2407WFP hij kost nu bij Samenkopen.net € 868,- dus dat lijkt me toch een hele leuke prijs voor dat scherm. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Laatst online: 07-05 09:00

Ghosty J

Asus

Anoniem: 170000 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:23:
FF wat anders voor mensen die toch ook nog geïnteresseerd zijn in de Dell 2407WFP hij kost nu bij Samenkopen.net € 868,- dus dat lijkt me toch een hele leuke prijs voor dat scherm. 8)
ik denk dat ik het scherm daar ook maar ga kopen, voor 868 lijkt het me een beter scherm dan de nieuwe acer! zeker met de instel mogelijkheid naar 4:3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Laatst online: 18-05 23:44
Is deze hier al langsgekomen?
Daar kan je lezen hoe een 6 bit monitor toch 16,7 miljoen kleuren kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
De reden waarom ik mijn scherm niet aan het "afkraken" ben zit em denk ik niet in het feit dat ok zogenaamd "niet wil afgaan met mijn nieuwe koop". Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat ik gedegen vooronderzoek heb gedaan (andere tweakers waarschijnlijk net zo) en een monitor bij de kladden heb weten te vatten die goed aansluit op MIJN eisen.

Dit input lag is er, dat bleek al uit de foto's van cyrus, of je er last van hebt ligt dus aan de persoon. Iemand die er geen last van heeft gaat uiteraard niet zeggen dat de monitor af te raden is omdat hij last heeft van input lag.

Er is maar 1 manier om er achter te komen of "JIJ" last hebt van de lag en dat is acher het scherm plaatsnemen. Helaasch is dat dus lastig als niemad em als demo heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Anoniem: 170000 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:23:
OT: Heb je via die IA nog steeds een niet-goed-geld-terug-garantie e.d.? Lijkt me erg belangrijk met zo'n probleemgevoelig scherm. En kan je zelf ook je garantie/support claimen bij Dell, of gaat dat ALTIJD via de IA tussenpersoon?

@Mauss: Als ik een Porsche 911 Turbo koop voor meer dan 100.000 (of nog veel meer voor een GT3 RS) dan wil ik zeker waar voor m'n geld. Opgegeven bhp klopt bijna nooit bij autos, dus dat is acceptabel, maar bij elk ander "klein" mankement/tekortkoming ren ik toch echt terug naar de dealer hoor. Het zelfde geld voor SOMMIGE mensen die een LCD zoeken ook. Als ik voor 900-1100€ een LCD koop wil ik daar de komende x aantal jaar tevreden mee zijn, zoals ik al 7 jaar tevreden ben met m'n Iiyama 22" CRT (afgezien van het feit dat je ogen nogal moe worden als je veel werk te doen hebt/lang achter je pc zit) die ik destijds voor ongeveer hetzelfde geld in guldens gekocht hebt. Ik snap het best als iemand geen zin heeft om een paar testjes te doen met z'n nieuwgekochte monitor, maar neem het ons dan ook niet kwalijk als we je subjectieve oordeel niet voor waarheid aanzien, dan ga ik liever op een 'echte' review af (zoals CNET, Bit-Tech etc.). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
To: jacobvdm

Ik begrijp dat je liever een test ziet waar ze die monitoren op alles en nog wat testen en dan het liefst 10 x 24" naast elkaar,..

ik nodig je dan ook bijdeze uit om langs te komen en dan mag jij gamen op mijn systeem achter de Acer 2423Ws..., als jij inputlag merkt ga ik dat met hoofdletters posten op tweakers deal ? :9

(snap dat je waar voor je geld wil, maar aan elk scherm mankeert wel iets niets is bijna perfect..tegenwoordig, kijk naar de vroegere toetsenborden van logitech lekker dik en fijn plastic,... de huidige toetsenborden zijn van cheap plastic en afgewerkt met scherpe randen waar je je vingers aan open haalt,... dat is gewoon die booming business die de grote bedrijven nog rijker maakt dan dat ze al zijn, cheaper matriaal... meer produceren dus meer verdienen...)

Ontopic:

De nieuwe samsung 245T beloofd ook een fijn schermpje te worden,
ben ook wel benieuwd naar de nieuwe 27 inch van dell die nog uit moet komen,..
vind persoonlijk wel dat de verhoudingen kwa prijs erg hoog liggen vergelijk een 24 met een 30 een 30 inch kost meer dan het dubbele dan een 24,.. beetje vreemd als je daar nu voor een 48 inch zou hebben is het, het overwegen waard :9

[ Voor 24% gewijzigd door MauSS op 30-06-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

jacobvdm schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 02:06:
[...]
Ik snap het best als iemand geen zin heeft om een paar testjes te doen met z'n nieuwgekochte monitor, maar neem het ons dan ook niet kwalijk als we je subjectieve oordeel niet voor waarheid aanzien, dan ga ik liever op een 'echte' review af (zoals CNET, Bit-Tech etc.). :)
Wel, good luck met je 'echte' reviews. Ik heb nog geen enkele 'echte' review gezien waar input lag gemeten wordt. :P Wel heb ik al talrijke 'echte' reviews gelezen die zelf aangeven dat het een en ander subjectief is, want dat is nu eenmaal zo bij die tft dingen. User reviews blijven echter erg belangrijk, want ze leggen ook vaak problemen bloot die niet tijdens de 'kortstondige tests' van de 'echte' reviews tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Review van de Samsung 215TW

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3081

Hij lijkt wel erg positief ... een reviewer moet altijd ook wat negatiefs zeggen vind ik ;)

Ik zal in m'n vakantie eens kijken of ik zelf wat kan meten aan de input lag van m'n 215TW, bij Oblivion / Fall Out heb ik er geen last van, maar gezien anderen dat wel hebben ... toch leuk om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

En in deze draad, nog een interessante vergelijking tussen de Samsung 215TW en de ViewSonic 2025wm:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ambi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:40:
En in deze draad, nog een interessante vergelijking tussen de Samsung 215TW en de ViewSonic 2025wm:
Grappig ik zag in een flits dat iemand dat punt aanhaalde wat ik in mijn review van de 215TW ook schreef mbt de kijkhoek
The screen has a wide viewing angle - however, shift your angle of view from dead center and you will notice a small drop in contrast and a slightly more shallow black point. This shift is minor but noticeable.

Since it is a wide angle screen, unless you are standing 10 feet away (I sit about 2'2" from mine) you'll always view the edges of the screen at an angle while viewing the center dead on. The result is that you perceive the screen to be lighter and lower contrast on the edges when compared to the center. However, move your head to the edge and then the center will be darker than the edge. Therefore, this is not a screen uniformity problem - rather it is a viewing angle problem on a wide angle screen.
Ik vond dit punt dus erg storend, zie mijn review

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 30-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic is vol. Tijd voor Deel 8 :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.