Secondedn00bs schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:
Als mensen pronken met hun nieuwe TFT maar vertikken om objectieve tests te doen, dan heeft een review naar mijn idee nog weinig waarde
En het is niet zo dat elke TFT input lag heeft en zelfs 20ms is merkbaar.
Misschien omdat niet iedereen beschikt over de middelen om een objectieve test uit te voeren ...... ?n00bs schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:
Als mensen pronken met hun nieuwe TFT maar vertikken om objectieve tests te doen, dan heeft een review naar mijn idee nog weinig waarde
En het is niet zo dat elke TFT input lag heeft en zelfs 20ms is merkbaar.
Op zijn minst kan men een input lag test doen... maar daar wilt dus niet iedereen aan, omdat velen niet willen zien hoe hun dure schermpje eventueel afgaat... 
Het valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.
Het valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.
[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 29-06-2006 19:35 ]
Daar ben ik het wel mee eens. Ik ben zelf ook nog steeds aan het kijken naar een goede monitor. Ik speel al jaren op CRT en zou zeker het verschil goed merken
Het spijt me, maar ik heb hier geen eos300d of iets in die trand rondslingeren
PreciesHet valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.
Negatieve ervaringen zijn veel belangrijker dan positieve, de positieve kan ik zelf ook wel bedenken, de negatieve niet, daar moet je zo'n scherm echt voor hebben en goed testen/lang hebben.
Ik zit nog steeds enorm te twijfellen waar ik nou voor moet gaan, vervelend is dat

57696520646974206c65657374206973206e657264
Toch iets beter kijkenYouri Carma schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:08:
Effe op de aanbiedingen pagina gekeken daar staan in ieder geval geen TFT's.
<...>
http://www.saturn.nl/aanbiedingen/store_flash/175/
Pagina 3 een Videoseven L19WA (19", 8ms, D-sub) voor 189 euri, maar op de T.lijst al goedkoper gesignaleerd.
Scheelt 15 euri, da's toch bijna 10%
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Als je weken hebt lopen spitten op inet, maanden heb gespaard voor de monitor waar je jaren van droomt kan ik mij voorstellen dat je wat bevooroordeeld bent. Het is toch wel een misser als je dan met de verkeerde monitor thuis komt. Ik kan het je niet kwalijk nemen.Het valt gewoon op dat de meesten niet kritisch DURVEN te kijken naar het scherm. En dat lijkt mij juist belangrijk voor toekomstige kopers.
Ja op z'n hollands lekker alles afkraken; toch wel erg veel lag, gestretched ziet het er niet uit op een BB scherm, weinig fps als ik 1900x1200 speel op m'n TNT2, je kan hem niet pivoteren, kijkhoek valt tegen (vooral van onder, boven en achter), scherm is wel erg fel, de kleur past niet bij m'n bureau, je kan hem niet aan het plafond monteren, als ik 2 82" schermen naast elkaar zet krijg ik nekkramp van het rondkijken......<...> Negatieve ervaringen zijn veel belangrijker dan positieve, de positieve kan ik zelf ook wel bedenken, de negatieve niet, <...>
Laten we vooral waardering uitspreken voor de mensen die wel de moeite nemen een review te schrijven en hun ervarinen te posten, zowel positief als negatief.
Dat lucht op
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Luister:
ik spreek even voor de 2423Ws gebruikers,
Allereerste heeft niet iedereen een Eos 350d in de kast liggen,
Ten tweede heb ik er gewoon geen zin en tijd voor om die testen uit te voeren, ik HOEF niet te weten of hij een paar ms overslaat of hapert want met het blote oog zie je dat toch niet , ik vind het een top scherm ik merk niets dus ga ik ook niets testen,.
Voorbeeldje:
als je een nieuwe porsche 911 turbo koopt ga je hem toch ook niet naar de testbank brengen of hij wel de aangegeven 480 pk haalt ? want vereronder stel hij haalt maar 475,...O-)
Wake-up tweakers, als ik iets aan het scherm had gemerkt had ik het gepost en had ik het scherm retour gebracht, maar ik merk niets kwa input-lag, of wat dan ook! (en nee ik krijg geen geld voor deze post van Acer)
het gaat om de praktijk niet wat hij theoretisch (na testen enz) te weeg brengt,
of mogen jullie 't merk Acer gewoon niet?! dat kan natuurlijk ook.
Einde bericht
ik spreek even voor de 2423Ws gebruikers,
Allereerste heeft niet iedereen een Eos 350d in de kast liggen,
Ten tweede heb ik er gewoon geen zin en tijd voor om die testen uit te voeren, ik HOEF niet te weten of hij een paar ms overslaat of hapert want met het blote oog zie je dat toch niet , ik vind het een top scherm ik merk niets dus ga ik ook niets testen,.
Voorbeeldje:
als je een nieuwe porsche 911 turbo koopt ga je hem toch ook niet naar de testbank brengen of hij wel de aangegeven 480 pk haalt ? want vereronder stel hij haalt maar 475,...O-)
Wake-up tweakers, als ik iets aan het scherm had gemerkt had ik het gepost en had ik het scherm retour gebracht, maar ik merk niets kwa input-lag, of wat dan ook! (en nee ik krijg geen geld voor deze post van Acer)
het gaat om de praktijk niet wat hij theoretisch (na testen enz) te weeg brengt,
of mogen jullie 't merk Acer gewoon niet?! dat kan natuurlijk ook.
Einde bericht
[ Voor 4% gewijzigd door MauSS op 29-06-2006 22:20 ]
A world without gadgets is no world ;)
Anoniem: 170000
FF wat anders voor mensen die toch ook nog geïnteresseerd zijn in de Dell 2407WFP hij kost nu bij Samenkopen.net € 868,- dus dat lijkt me toch een hele leuke prijs voor dat scherm.
ik denk dat ik het scherm daar ook maar ga kopen, voor 868 lijkt het me een beter scherm dan de nieuwe acer! zeker met de instel mogelijkheid naar 4:3Anoniem: 170000 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:23:
FF wat anders voor mensen die toch ook nog geïnteresseerd zijn in de Dell 2407WFP hij kost nu bij Samenkopen.net € 868,- dus dat lijkt me toch een hele leuke prijs voor dat scherm.
Is deze hier al langsgekomen?
Daar kan je lezen hoe een 6 bit monitor toch 16,7 miljoen kleuren kan zijn.
Daar kan je lezen hoe een 6 bit monitor toch 16,7 miljoen kleuren kan zijn.
De reden waarom ik mijn scherm niet aan het "afkraken" ben zit em denk ik niet in het feit dat ok zogenaamd "niet wil afgaan met mijn nieuwe koop". Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft dat ik gedegen vooronderzoek heb gedaan (andere tweakers waarschijnlijk net zo) en een monitor bij de kladden heb weten te vatten die goed aansluit op MIJN eisen.
Dit input lag is er, dat bleek al uit de foto's van cyrus, of je er last van hebt ligt dus aan de persoon. Iemand die er geen last van heeft gaat uiteraard niet zeggen dat de monitor af te raden is omdat hij last heeft van input lag.
Er is maar 1 manier om er achter te komen of "JIJ" last hebt van de lag en dat is acher het scherm plaatsnemen. Helaasch is dat dus lastig als niemad em als demo heeft staan.
Dit input lag is er, dat bleek al uit de foto's van cyrus, of je er last van hebt ligt dus aan de persoon. Iemand die er geen last van heeft gaat uiteraard niet zeggen dat de monitor af te raden is omdat hij last heeft van input lag.
Er is maar 1 manier om er achter te komen of "JIJ" last hebt van de lag en dat is acher het scherm plaatsnemen. Helaasch is dat dus lastig als niemad em als demo heeft staan.
OT: Heb je via die IA nog steeds een niet-goed-geld-terug-garantie e.d.? Lijkt me erg belangrijk met zo'n probleemgevoelig scherm. En kan je zelf ook je garantie/support claimen bij Dell, of gaat dat ALTIJD via de IA tussenpersoon?Anoniem: 170000 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:23:
@Mauss: Als ik een Porsche 911 Turbo koop voor meer dan 100.000 (of nog veel meer voor een GT3 RS) dan wil ik zeker waar voor m'n geld. Opgegeven bhp klopt bijna nooit bij autos, dus dat is acceptabel, maar bij elk ander "klein" mankement/tekortkoming ren ik toch echt terug naar de dealer hoor. Het zelfde geld voor SOMMIGE mensen die een LCD zoeken ook. Als ik voor 900-1100€ een LCD koop wil ik daar de komende x aantal jaar tevreden mee zijn, zoals ik al 7 jaar tevreden ben met m'n Iiyama 22" CRT (afgezien van het feit dat je ogen nogal moe worden als je veel werk te doen hebt/lang achter je pc zit) die ik destijds voor ongeveer hetzelfde geld in guldens gekocht hebt. Ik snap het best als iemand geen zin heeft om een paar testjes te doen met z'n nieuwgekochte monitor, maar neem het ons dan ook niet kwalijk als we je subjectieve oordeel niet voor waarheid aanzien, dan ga ik liever op een 'echte' review af (zoals CNET, Bit-Tech etc.).
To: jacobvdm
Ik begrijp dat je liever een test ziet waar ze die monitoren op alles en nog wat testen en dan het liefst 10 x 24" naast elkaar,..
ik nodig je dan ook bijdeze uit om langs te komen en dan mag jij gamen op mijn systeem achter de Acer 2423Ws..., als jij inputlag merkt ga ik dat met hoofdletters posten op tweakers deal ?
(snap dat je waar voor je geld wil, maar aan elk scherm mankeert wel iets niets is bijna perfect..tegenwoordig, kijk naar de vroegere toetsenborden van logitech lekker dik en fijn plastic,... de huidige toetsenborden zijn van cheap plastic en afgewerkt met scherpe randen waar je je vingers aan open haalt,... dat is gewoon die booming business die de grote bedrijven nog rijker maakt dan dat ze al zijn, cheaper matriaal... meer produceren dus meer verdienen...)
Ontopic:
De nieuwe samsung 245T beloofd ook een fijn schermpje te worden,
ben ook wel benieuwd naar de nieuwe 27 inch van dell die nog uit moet komen,..
vind persoonlijk wel dat de verhoudingen kwa prijs erg hoog liggen vergelijk een 24 met een 30 een 30 inch kost meer dan het dubbele dan een 24,.. beetje vreemd als je daar nu voor een 48 inch zou hebben is het, het overwegen waard
Ik begrijp dat je liever een test ziet waar ze die monitoren op alles en nog wat testen en dan het liefst 10 x 24" naast elkaar,..
ik nodig je dan ook bijdeze uit om langs te komen en dan mag jij gamen op mijn systeem achter de Acer 2423Ws..., als jij inputlag merkt ga ik dat met hoofdletters posten op tweakers deal ?
(snap dat je waar voor je geld wil, maar aan elk scherm mankeert wel iets niets is bijna perfect..tegenwoordig, kijk naar de vroegere toetsenborden van logitech lekker dik en fijn plastic,... de huidige toetsenborden zijn van cheap plastic en afgewerkt met scherpe randen waar je je vingers aan open haalt,... dat is gewoon die booming business die de grote bedrijven nog rijker maakt dan dat ze al zijn, cheaper matriaal... meer produceren dus meer verdienen...)
Ontopic:
De nieuwe samsung 245T beloofd ook een fijn schermpje te worden,
ben ook wel benieuwd naar de nieuwe 27 inch van dell die nog uit moet komen,..
vind persoonlijk wel dat de verhoudingen kwa prijs erg hoog liggen vergelijk een 24 met een 30 een 30 inch kost meer dan het dubbele dan een 24,.. beetje vreemd als je daar nu voor een 48 inch zou hebben is het, het overwegen waard
[ Voor 24% gewijzigd door MauSS op 30-06-2006 09:47 ]
A world without gadgets is no world ;)
Wel, good luck met je 'echte' reviews. Ik heb nog geen enkele 'echte' review gezien waar input lag gemeten wordt.jacobvdm schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 02:06:
[...]
Ik snap het best als iemand geen zin heeft om een paar testjes te doen met z'n nieuwgekochte monitor, maar neem het ons dan ook niet kwalijk als we je subjectieve oordeel niet voor waarheid aanzien, dan ga ik liever op een 'echte' review af (zoals CNET, Bit-Tech etc.).
Steam/uPlay: EvulKlowne
Review van de Samsung 215TW
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3081
Hij lijkt wel erg positief ... een reviewer moet altijd ook wat negatiefs zeggen vind ik
Ik zal in m'n vakantie eens kijken of ik zelf wat kan meten aan de input lag van m'n 215TW, bij Oblivion / Fall Out heb ik er geen last van, maar gezien anderen dat wel hebben ... toch leuk om te testen.
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3081
Hij lijkt wel erg positief ... een reviewer moet altijd ook wat negatiefs zeggen vind ik
Ik zal in m'n vakantie eens kijken of ik zelf wat kan meten aan de input lag van m'n 215TW, bij Oblivion / Fall Out heb ik er geen last van, maar gezien anderen dat wel hebben ... toch leuk om te testen.
En in deze draad, nog een interessante vergelijking tussen de Samsung 215TW en de ViewSonic 2025wm:
Steam/uPlay: EvulKlowne
Grappig ik zag in een flits dat iemand dat punt aanhaalde wat ik in mijn review van de 215TW ook schreef mbt de kijkhoekambi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:40:
En in deze draad, nog een interessante vergelijking tussen de Samsung 215TW en de ViewSonic 2025wm:
Ik vond dit punt dus erg storend, zie mijn reviewThe screen has a wide viewing angle - however, shift your angle of view from dead center and you will notice a small drop in contrast and a slightly more shallow black point. This shift is minor but noticeable.
Since it is a wide angle screen, unless you are standing 10 feet away (I sit about 2'2" from mine) you'll always view the edges of the screen at an angle while viewing the center dead on. The result is that you perceive the screen to be lighter and lower contrast on the edges when compared to the center. However, move your head to the edge and then the center will be darker than the edge. Therefore, this is not a screen uniformity problem - rather it is a viewing angle problem on a wide angle screen.
[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 30-06-2006 12:26 ]
Dit topic is gesloten.