Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
frankyboy66 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:19:
Weet iemand misschien hoe je een WLan verbinding tot stand kunt brengen met je pc ?
Surfen op internet gaat prima via Wifi.
Kan zelfs mijn router instellen vanaf mijn N80.

Volgens de gebruikershandleiding moet je in Galerij eigen netwerk aanzetten.
Tot zover geen probleem
Nu staat er in het display "wachten op apparaten"

Ik zie echter in mijn netwerk iets verschijnen.

Iemand suggesties ? :9~
Dat is als je gebruik maakt van UPnP (je router moet daar dan ook geschikt voor zijn) en dat werkt perfect!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

martincm schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:56:
[...]

Profielnaam: VoipBuster
Dienstprofiel: IETF
Standaard Toegangspunt: WLAN
Openbare Gebruikersnaam: Geen
Compressie: nee
Registratie; Altijd aan
Beveiliging gebruiken: ja

Registrar server

Registrar Serveradres: sip:194.120.0.203
Beveiligingsdomein: Geen
Gebruikersnaam: jeeigengebnaam
Wachtwoord: jeeigenwwoord
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Waarbij het registrar serveradres het ip is van sip.voipbuster.com
VoIP gaat niet werken op de N80. Nokia gebruikt het SIPprotocol op de N80 om clipjes over te sturen. Dit is ook te lezen in de handleiding. Voor VoIP moet je de E serie hebben. Ik heb zelf de N80 en E70 voor mn werk en heb dit ook getest. Het menu van beide telefoos is anders. De N80 mist de optie internettelefonie. de E70 heeft dit wel. Verwacht er alleen niet te veel van. Nokia heeft brakke codecs in de toestellen gebakken. Dat de N80 VoIP ondersteunt mag dus wel uit de openingspost.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:57
A3-D schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:36:
[...]

Dat is als je gebruik maakt van UPnP (je router moet daar dan ook geschikt voor zijn) en dat werkt perfect!
en je moet home media server draaiende hebben (link hiervoor vind je op de nokia cd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Hoe is de ontvangst van die kleine nokia gps ontvanger als die in je zak zit. Kan die op je sleutelbos, dus is die echt klein?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Mijn N80 display heeft vanmiddag de geest gegeven.
De rst doet het nog wel maar een beetje lastig als je geen display hebt :-)

Ben hem waarschijnlijk twee weken kwijt. Lag niet aan de Firmware zeiden ze.
Het was een hardware probleem. Maar weer afwachten... hopelijk staat er dan de
nieuwste firmware op, als die er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 13:48

Nyana

Who?!

yah schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:25:
Hoe is de ontvangst van die kleine nokia gps ontvanger als die in je zak zit. Kan die op je sleutelbos, dus is die echt klein?
Nee aan de sleutelbos gaat niet lukken. Het bereik durf ik je niks over te zeggen omdat ik nog steeds wacht op TomTom. Afmetingen zijn: 78x45x16 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 15:48
hey, weet niet waar ik dit moet posten, maar vanaf vandaag kon ik opeens niet meer mijn hotmail openen met mijn telefoon (s60 3e t-mobile Pit) terwijl andere accounts het wel goed doen. Iemand die hetzelfde heeft?

p.s. heb al geprobeerd om alles opnieuw in te stellen, maar dat mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
philippevk schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:34:
hey, weet niet waar ik dit moet posten, maar vanaf vandaag kon ik opeens niet meer mijn hotmail openen met mijn telefoon (s60 3e t-mobile Pit) terwijl andere accounts het wel goed doen. Iemand die hetzelfde heeft?

p.s. heb al geprobeerd om alles opnieuw in te stellen, maar dat mocht niet baten
ligt hotmail eruit ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Klein probleemje..
Als ik gebeld word door 'sommige'mensen dan zie ik alleen hun nummer en niet wie het is. Terwijl deze mensen wel gewoon netjes staan opgelagen in mijn telefoongeheugen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Op slaan met +316 en 06 heb ik al geprobeerd....

Het is niet bij iedereen maar echt maar bij een aantal mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Anoniem: 150528 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:20:
Klein probleemje..
Als ik gebeld word door 'sommige'mensen dan zie ik alleen hun nummer en niet wie het is. Terwijl deze mensen wel gewoon netjes staan opgelagen in mijn telefoongeheugen.

ik had dit probleem vroeger ook wel eens, en dat kwam door dat de telefoonnummers er vaker in stonden, bijvoorbeeld 1 keer op de sim en 1 keer in de phone zelf. 1 verwijderen hielp altijd

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ederooij schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:38:
[...]

ik had dit probleem vroeger ook wel eens, en dat kwam door dat de telefoonnummers er vaker in stonden, bijvoorbeeld 1 keer op de sim en 1 keer in de phone zelf. 1 verwijderen hielp altijd
Thanks volgens mij is dit inderdaad de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
ik heb een router asus WL-500g premium,
welke Upnp ondersteund met daaraan gesloten een externe hdd.
Houd dit nu in dat ik met de N-80, zonder dat m`n computer aanstaat,
muziek kan streamen ... ;)

Ik twijfel enorm tussen de E70 en de N80, maar de N80 ondersteund wel Upnp en de E70 weer niet :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

pvdlaan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:05:
ik heb een router asus WL-500g premium,
welke Upnp ondersteund met daaraan gesloten een externe hdd.
Houd dit nu in dat ik met de N-80, zonder dat m`n computer aanstaat,
muziek kan streamen ... ;)

Ik twijfel enorm tussen de E70 en de N80, maar de N80 ondersteund wel Upnp en de E70 weer niet :'(
Dat zou inderdaad moeten werken, dat is het hele nut van de upnp. Daarentegen ondersteund de E70 voip en heeft een qwerty bord en de N80 weer niet....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Anoniem: 150528 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:20:
Klein probleemje..

^^
with ederooij

Je hebt een bepaald nummer 2 keer op je toestel / sim staan. De Nokia weet nu niet welke naam er bij hoort dus laat hij alleen het nummer zien.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funk-e schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:36:
[...]

^^
with ederooij

Je hebt een bepaald nummer 2 keer op je toestel / sim staan. De Nokia weet nu niet welke naam er bij hoort dus laat hij alleen het nummer zien.
Helaas heeft dit niet geholpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

404error

Page Not Found

DaannO schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Deze week komen de nieuwe symbian pakketen binnen die het wel ondersteunen. Dus aan het eind van de week kan je ze wel in de winkel kopen, de update moet nog online komen :)
Hebben jullie deze pakketten nu daadwerkelijk binnen en heb je al kunnen testen?

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 150528 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Helaas heeft dit niet geholpen.....
Dit moet het wel zijn, zeker als het maar bij sommige mensen is. Ik heb bijvoorbeeld mijn huisnummer onder thuis staan maar ook als detail bij mijn broertje (zijn vaste nummer, naast zijn mobiel), het nummer staat dus 2x ergens in de telefoon. Op het moment dat er vanaf de vaste lijn thuis naar mijn n80 wordt gebeld krijg ik noch de naam van mijn broertje noch "thuis" in mijn scherm, maar alleen het telefoonnummer.

Ik zou hem toch nalopen op 1 vd nummers van de mensen waarbij dit is.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martincm schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:59:
[...]

Dit moet het wel zijn, zeker als het maar bij sommige mensen is. Ik heb bijvoorbeeld mijn huisnummer onder thuis staan maar ook als detail bij mijn broertje (zijn vaste nummer, naast zijn mobiel), het nummer staat dus 2x ergens in de telefoon. Op het moment dat er vanaf de vaste lijn thuis naar mijn n80 wordt gebeld krijg ik noch de naam van mijn broertje noch "thuis" in mijn scherm, maar alleen het telefoonnummer.

Ik zou hem toch nalopen op 1 vd nummers van de mensen waarbij dit is.
Klopt inderdaad helemaal wat je zegt.
Het is inmiddels gelukt. Het was net zo iets als bij jou met je broertje! Thanks a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 23:20
Anoniem: 150528 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:03:
[...]

Klopt inderdaad helemaal wat je zegt.
Het is inmiddels gelukt. Het was net zo iets als bij jou met je broertje! Thanks a lot!
Dit is al jaren zo bij Nokia, heb ook heel veel nummers dubbel(huisnummers). Oplossing is om fullscreen caller te installeren deze kiest er gewoon een uit(net als bijna alle andere phones).

Maar denk nog niet dat deze uit is voor Symbina 9.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
martincm schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:31:
[...]

Dat zou inderdaad moeten werken, dat is het hele nut van de upnp. Daarentegen ondersteund de E70 voip en heeft een qwerty bord en de N80 weer niet....
Als ik het goed begrepen heb, ondersteund de N80 toch ook VoIP, zo niet dan is m`n keuze gemakkelijk ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 21:58
Gisteren de zilveren N80 ontvangen (smartphonstunts.nl (ben hier tevreden klant)). Mijn vorige toestel was een 6230 en dit is mijn eerste aanraking met symbian toestellen, dus loop nu tegen aantal onbekende dingen aan. Dit went op zich wel.

Wat ik zwaar beroerd vind is dat je nu niet meer simpelweg als in windows door verschillende mappen kan bladeren. Het is alleen gallery (meteen alle fotos), beltooninstellen is ook meteen automatische lijst enz enz.

Net wilde ik proberen een beltoon in te stellen en lijkt t er op dat i alleen aac en mid pakt?? Dam dan kon mn 6230 tenminste nog mp3 als beltoon afspelen...

Fotos vind ik er goed uitzien, vooral buiten met genoeg licht. Filmpjes ook btw. Flitser doet zn werk tot hooguit een meter (erg blauw licht).

Over blauw gesproken, zo gauw dat standby lampje aan staat lijkt t wel een alien invasion op mn kamer...

En waarom wil nokia zo graag dat we dingen via internet gaan downloaden, bij vrijwel elk media menuutje kun je wel dingen downen via grps/umts. eeh, wil ik niet??? Ik heb al leipe mp3's op de foon staan en die wil ik als beltoon??! :X

De N80 laat zich verder goed bedienen en is een onmeunig vet toestelletje, waarvan de grootte me ook nog wel meeviel. En t beeldscherm is echt scherp!, maar vlekt behoorlijk. Over het algemeen ben ik zeker tevreden met dit telefoontje, maar een aantal dingen zijn wel vet irritant...

edit: oke mp3 als beltoon kan wel via omweg, selecteren vanaf gallery > geluidsbestanden, bestand selecteren > instellen als beltoon.

[ Voor 5% gewijzigd door MaPzel op 06-07-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Ik kan wel degelijk mp3's selecteren als beltoon (ja ook nummers van 4 minuten :) )
en voor mapjes enz ga je naar bestandsbeheer in instrumenten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Moning2 op 06-07-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

pvdlaan schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:46:
[...]

Als ik het goed begrepen heb, ondersteund de N80 toch ook VoIP, zo niet dan is m`n keuze gemakkelijk ;)
Nou met deze firmware in ieder geval niet, of althans ik heb het niet aan de praat gekregen. Je hebt dus wel de mogelijk een Sessie aan te maken (SIP) maar vervolgens nergens de mogelijkheid in het toestel kunnen vinden om dit te gebruiken voor een internet call (wat de e61 wel bezit). Erg jammer, want ik meen dat de spraak codecs wel hierin zijn gebakken, zoals ik eerder had gelezen uit de dev fora bij nokia. Wellicht dat ze dan alsnog iets kunnen fixen op dit gebied in firmware upgrades, maar zoals die er nu bij staat, kan het niet in mijn ogen

P.S. ik ben nu echt benieuwd naar de ervaringen met mensen met de 1900mAh batterijen..... scheelt dit?? Al is het maar 5% dan ga ik er al voor, want vind deze toch echt ruim te zwak voor dit toestel.

P.S.2 ik heb ook de hardcase binnen zoals die een aantal keer in het topic voorbij is gekomen (die uit HongKong) en is werkelijk waar ideaal als je je N80 protectie wil bieden. Het maakt m voor en achter een mm dikker, en je camera's zijn niet bedekt in de hard cover maar voor de rest TOP !

[ Voor 25% gewijzigd door martincm op 06-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Die hard-cover, zie je die goed zitten?

Ik heb wel zo'n brando screenprotector, en ben daar goed tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[P.S. ik ben nu echt benieuwd naar de ervaringen met mensen met de 1900mAh batterijen..... scheelt dit?? Al is het maar 5% dan ga ik er al voor, want vind deze toch echt ruim te zwak voor dit toestel.

P.S.2 ik heb ook de hardcase binnen zoals die een aantal keer in het topic voorbij is gekomen (die uit HongKong) en is werkelijk waar ideaal als je je N80 protectie wil bieden. Het maakt m voor en achter een mm dikker, en je camera's zijn niet bedekt in de hard cover maar voor de rest TOP !
Ik heb niet echt het idee dat de batterij veel langer meegaat.
Probleem bij de 1900 is zelfs dat het lijkt of hij het hee lang volhoudt en dan ineens 3 a 4 streepjes minder heeft.

Persoonlijk vind ik de hardcover uit hongkong niet handig. Heb hem 2 dagen gebruikt maar ligt nu op mijn buro stof te happen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 16:48
Driek schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:23:
[...]

Ik heb niet echt het idee dat de batterij veel langer meegaat.
Probleem bij de 1900 is zelfs dat het lijkt of hij het hee lang volhoudt en dan ineens 3 a 4 streepjes minder heeft.

Persoonlijk vind ik de hardcover uit hongkong niet handig. Heb hem 2 dagen gebruikt maar ligt nu op mijn buro stof te happen.
Ik wil de cover wel van je overnemen als je hem kwijt wilt tenminste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
volgens mij is mijn usb naar pop port kabeltje ook alweer naar de knoppen :? telkens als ik een mode kies dan krijg ik usb apparaat niet herkent en de telefoon is dan weer uit de usb modus, ik moet dan het stekkertje wat omhoog duwen en dan ziet ie weer dat er een usb kabel aan zit, maar als ik dan een modus kies begint het weer overnieuw :?

nu doet ie et weer goed :? nouja, et zal wel...

[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 07-07-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57465

Als ik een contact persoon aanmaak. Dan krijg ik standaard velden te zien zoals voornaam, achternaam, bedrijf, functie, telefoon, mobiel.... en dan krijg je een fragibel semafoon :r . Ik zou hier graag het adres willen zien en verjaardag en notitie. Nu kun je dit wel elke keer aanvinken maar ik zou het graag standaard willen hebben. Is hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85512

Vraag van een potentiele N80 koper:

Kan de N80 batterij opgeladen worden met de meegeleverde de usb-kabel?
Ondersteunt de N80 2 bluetooth connecties zodat je tegelijkertijd een bt gps en handsfree device kan aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Anoniem: 85512 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:10:

Dit is naar ervaring niet mogelijk. Het batterij icoontje gaat iig niet laden terwijl hij aan de usb kabel hangt, niet in de pc suite mode en niet in de bestandoverdracht mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Nog een aantal zaken die me op zijn gevallen in de eerste paar dagen van gebruik.

Soms als ik een filmpje afspeel krijg ik de melding 'Telefoon geheugen vol, sluit programma's' terwijl ik niks verder op de achtergrond aan heb staan. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ene keer heeft i t wel, andere x niet...

Soms als ik het foto/video gedeelte van de gallerij open staan er alleen de twee standaard download icoontjes (foto en video) en lijkt er verder niets in de gallerij te staan. Ik open dan de gallery via t standby snelmenuutje bovenin. Als ik t dan nog een paar keer opnieuw open, staan ineens wel weer alle fotos en filmpjes in de lijst. Heel vreemd...

Hoe kan ik binnen de muziek speler een winamp afspeellijst (m3u) openen? Het lukt met wel via de bestandsbrowser, selecteren > openen en de songs staan als playlist in de muziek speler.

Iemand al tomtom en of route 66 draaiende op de n80?? Ben hier wel beniewd naar. Hoop dat binnenkort voor Route66 die update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
MaPzel schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:30:
Nog een aantal zaken die me op zijn gevallen in de eerste paar dagen van gebruik.

Soms als ik een filmpje afspeel krijg ik de melding 'Telefoon geheugen vol, sluit programma's' terwijl ik niks verder op de achtergrond aan heb staan. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ene keer heeft i t wel, andere x niet...

Soms als ik het foto/video gedeelte van de gallerij open staan er alleen de twee standaard download icoontjes (foto en video) en lijkt er verder niets in de gallerij te staan. Ik open dan de gallery via t standby snelmenuutje bovenin. Als ik t dan nog een paar keer opnieuw open, staan ineens wel weer alle fotos en filmpjes in de lijst. Heel vreemd...

Hoe kan ik binnen de muziek speler een winamp afspeellijst (m3u) openen? Het lukt met wel via de bestandsbrowser, selecteren > openen en de songs staan als playlist in de muziek speler.

Iemand al tomtom en of route 66 draaiende op de n80?? Ben hier wel beniewd naar. Hoop dat binnenkort voor Route66 die update uitkomt.
noot gehad, geheugen vol bij een filmpje :/ en dat 2e ook niet, heb je wel de nieuwste firmware ?

sommige mensen hebben route66 al draaiende, maar dat met een volledig pakket uit de winkel, er is (nog) geen update voor
Anoniem: 85512 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:10:

Ondersteunt de N80 2 bluetooth connecties zodat je tegelijkertijd een bt gps en handsfree device kan aansluiten ?
ik kan wel een bestand verzenden naar mijn desktop en tegelijkertijd een bestand ontvangen van een andere telefoon dus ik denk van wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 07-07-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111888

MaPzel schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:30:

.
In de muziekplayer -> opties -> muziekbibliotheek -> tracklijsten
je moet wel ff de muziekbibliotheek bijwerken als je daar niets ziet
muziekplayer -> opties -> muziekbibliotheek ->opties -> muziekbibl. bijwerken

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111888 op 07-07-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Moning2 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:38:
[...]

noot gehad, geheugen vol bij een filmpje :/ en dat 2e ook niet, heb je wel de nieuwste firmware ?
Ja ik heb de fw met .17, dus de laatste zover ik daarvan op de hoogte ben.

Het is wel klote... Kan het misschien aan liggen dat die 40 mb bijna vol zit? Is dit ook het werkgeheugen van de telefoon?

Wat ik ook nog raar vind is het invoeren van verjaardagen... Je kunt geen geboortejaar invullen. Als je dat doet gaat de agenda na het klikken op gereed, naar dat jaar toe. Ook laat hij niet de leeftijd zien zoals mn 6230 wel deed. Het verjaardag onderdeel lijkt nu meer op een jaarlijkse vergadering dan op een verjaardag :X

[ Voor 29% gewijzigd door MaPzel op 07-07-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik ook nog raar vind is het invoeren van verjaardagen... Je kunt geen geboortejaar invullen. Als je dat doet gaat de agenda na het klikken op gereed, naar dat jaar toe. Ook laat hij niet de leeftijd zien zoals mn 6230 wel deed. Het verjaardag onderdeel lijkt nu meer op een jaarlijkse vergadering dan op een verjaardag :X
Zelfs mijn oude nokia 3210 had dit zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:46
ik heb mijn verjaardagen via outlook ingesteld maar dan krijg je alarm om 1.45 uur.
dit zou 23.45 uur moeten zijn (met synchronisatie geeft hij dit ook aan trouwens maar in de phoon stata er dus 1.45)

als je bij datum en tijd gaat kijken staat nederland op gmt +2 dit moet toch +1 zijn?
als ik hem dan op engeland zet heb ik wel +1 maar dan is de tijd van alarm 0.45 uur.
is er een opplossing om dit goed te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Laatst online: 29-06 23:33
Als je in de donker een foto maakt met flitser zie je veel ruis!!! Heb van andere forum een goeie instelling waar je minder ruis krijgt in de donker! Een of andere manier wilt die de instelling niet opslaan. Weet iemand eigen nacht instelling kan opslaan???

I get best photos at night with these settings (in camera mode):
- Shooting mode - User (based on Night Portrait);
- Flash - Red Eye Reduction
- White Balance - Incandescent
- Exposure value - -1.0 or -1.5
- Colour tone - Normal
- Image sharpness - Hard
- Brightness - decreased (1 notch)
- Contrast normal
- Colour saturation - decreased (1 notch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181384

TheMystery schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:53:

als je bij datum en tijd gaat kijken staat nederland op gmt +2 dit moet toch +1 zijn?
als ik hem dan op engeland zet heb ik wel +1 maar dan is de tijd van alarm 0.45 uur.
is er een opplossing om dit goed te krijgen
Deze vraag heb ik ook gesteld in het E70 topic...die heeft hetzelfde gekke 'probleem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 15:48
@hierboven, volgens mij is het geen probleem maar heet dat zomertijd (+1 uur ). Volgens mij ligt het dus hieraan, maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 21:21

DataGhost

iPL dev

Outlook zal op GMT staan, gok ik... dan zitten we hier in GMT+1, en omdat het zomertijd is effectief (of volgens mij geeft de N80 het zelfs aan als) GMT +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
is er dan wel een mogelijkheid dat het alarm er dan wel goed in komt te staan ipv 2 uur te laat want dan heb je er ook weinig aan of je zou hem op gmt moeten zetten maar dit lijkt me ook niet de goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
De cd die ik bij mn N80 kreeg is echt gaar. Hij ruist heel erg als ik hem er in stop, dan probeert hij die flash animatie intro te openen, krijg ik alleen zwart schermpje. Dan maar door te bladeren via op de cd zelf, gaat erg moeizaam. PC suite staat er wel tussen, maar ik kon de Home media server software hierop niet terug vinden.
Heeft er iemand hier een linkje voor dit proggie. Heb via google gezocht, kwam van alles tegen, maar niets leek op het goede... Heb verder ook weinig ervaring met wlan en upnp, maar wilde gewoon x kijken wat er mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

MaPzel schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:26:
De cd die ik bij mn N80 kreeg is echt gaar. Hij ruist heel erg als ik hem er in stop, dan probeert hij die flash animatie intro te openen, krijg ik alleen zwart schermpje. Dan maar door te bladeren via op de cd zelf, gaat erg moeizaam. PC suite staat er wel tussen, maar ik kon de Home media server software hierop niet terug vinden.
Heeft er iemand hier een linkje voor dit proggie. Heb via google gezocht, kwam van alles tegen, maar niets leek op het goede... Heb verder ook weinig ervaring met wlan en upnp, maar wilde gewoon x kijken wat er mee mogelijk is.
Kijk ff op de nokia site bij support voor de N80.
De Home Media Server is daar gewoon te downloaden.

Greetsz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyG|IA
  • Laatst online: 03-04-2007
Hey mensen misschien een héle onnodige vraag maar hebben de icoontjes op het menuscherm van de N80 ook animaties? Heb namelijk de menu van de 6280 gezien en deze heeft dezelfde icoontjes als de N80 met hele mooie en vloeiende animaties.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morvael
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 21:45
martincm schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:31:
[...]

Weet je zeker dat dit werkt? Ik las in dit topic dat je Nokia pas shares herkent als er dat mediaserver programma op geinstalleerd is, of begrijp ik nu iets verkeerd? Zou wel heel handig zijn zo'n stream optie met externe hardeschijf aangesloten op je router.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
hier kun je home media center downloaden: http://www.simplecenter.com/hms_34/

ik was hier eens mee aan het spelen je kunt via je telefoon muziek op je pc afspelen die op je pc staat en op je telefoon.

maar is het niet mogelijk om muziek die op je pc staat af te spelen op je telefoon (streamen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179776

Krijg ook regelmatig "geheugen vol" bij het gebruik van de gallerij. Wat er dan gebeurt is dat de N80 zichzelf uitschakelt en opstart. Zeer dubieus allemaal er staat inderdaad verder niets open en het geheugen is volgens de gegevens nog lang niet vol. Kan nu ook niet meer gebruik maken van het internet via WIFI. Zodra ik het icoontje van het web gebruik geeft de telefoon de meldiing "web al in gebruik" en gebeurt er dus niets meer. Het wordt tijd voor weer een nieuwe software update waarbij het gebruik van de batterij ook wat minder rigoreus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb er ook een! Maar nu, ik wil de PC Suite software installeren waarna ik de volgende foutmelding krijg, hierna annuleert de installatie zich:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y259/Goesiman/foutmelding.jpg

Heeft iemand dit probleem al eens ondervonden?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55088

Nee, maar bij mij werkte de cd sowieso al niet goed. Ik heb meteen de nieuwste versie (6.80.22) gedownloaded van de Nokia site en die draait super onder Windows XP.
Ik heb de N80 sinds enkele dagen en heb al vele bruikbare tips uit dit forum gehaald, waarvoor dank! 8)
Ik vind het echt een geweldig apparaat en alles werkt perfect, ook via m'n wireless accesspoint. De menustructuur is wel even wennen maar inmiddels kan ik aardig de weg vinden. Ook de Home Media Server werkt perfect via WLAN. Leuk om je net gemaakte foto's in prima kwaliteit draadloos via de pc te kunnen bekijken. :)
Zeer positief dus tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
iemand al voor elkaar gekregen om muziek van pc via wlan op de n80 te kunnen afspelen?

via home media center gaat dit volgens mij niet

nu ben ik het via shoutcast aan het proberen en dan met het programma internet radio maar als ik verbinding maakt kan ik in het log van shoutcast zien dat ie er 1 seconde aanmeld maar op de telefoon gaat hij na connectie weer naar het menu terug. via laptop werkt het weer wel. iemand een idee hoe dit op te lossen valt. andere shoutcast servers online werken wel interne niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Vandag ook maar deze phone bij Belcompany gehaald :)

49,95 bij een Telfort 200 2jarig abonnement ..... zonder aansluitkosten en 3 maanden voor 50% korting... en natuurlijk geen sim-lock :)

Zo'n koopje was ik op internet nog niet tegengekomen... DUS CHEAP CHEAP

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyG|IA
  • Laatst online: 03-04-2007
Mensen ff nog een vraagje,

Heeft iemand hier al een (zwarte) N80 via algebeld.nl met een Vodafone abbonement besteld en ontvangen?

Zo ja, bevindt er een Vodafone logo ergens op de telefoon?

[ Voor 4% gewijzigd door JohnnyG|IA op 09-07-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
JohnnyG schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:46:
Mensen ff nog een vraagje,

Heeft iemand hier al een (zwarte) N80 via algebeld.nl met een Vodafone abbonement besteld en ontvangen?

Zo ja, bevindt er een Vodafone logo ergens op de telefoon?
Zover dat ik weet zijn er nog geen branded-toestellen op de markt. Ik heb een Vodafone abbonement afgesloten bij Mediamarkt en heb een gewoon toestel.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stalker_90909 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:45:
Vandag ook maar deze phone bij Belcompany gehaald :)

49,95 bij een Telfort 200 2jarig abonnement ..... zonder aansluitkosten en 3 maanden voor 50% korting... en natuurlijk geen sim-lock :)

Zo'n koopje was ik op internet nog niet tegengekomen... DUS CHEAP CHEAP
Da's wel heel goedkoop! 8)7 Tijdens de voorselectie heb ik op de Belcompany-site gekeken en zag 'm daar nog voor €99,95 met hetzelfde abonnement.
Ik heb de mijne trouwens van de MediaMarkt voor €88,- incl. Hi25-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

TonyB schreef op zondag 25 juni 2006 @ 03:39:
[...]

AD-46 is helemaal ideaal: met ingebouwde mic, opnemen/ophangen, volume, geïntegreerde antenne en een clipje.
[afbeelding]
wat ik me af vraag over deze connector is of het geluid veel beter wordt. Ik maak momenteel gebruik van de standaard meegeleverde connector maar daar is het zo dat het geluid kraakt als er "zware" bas in de muziek voorkomt. De oordopjes zijn goed dus ik neem aan dat het aan de connector ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:18:
[...]

wat ik me af vraag over deze connector is of het geluid veel beter wordt. Ik maak momenteel gebruik van de standaard meegeleverde connector maar daar is het zo dat het geluid kraakt als er "zware" bas in de muziek voorkomt. De oordopjes zijn goed dus ik neem aan dat het aan de connector ligt.
Goeie vraag! Ik hoor dat gekraak soms ook, vooral met de bass-boost aan en ook met een Sennheiser PX200 i.p.v. de standaard dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Ik ben deze hier nog niet tegen gekomen:
http://symbian.mobilethemes.com/ (wel even registreren met een spam adresje)
Ik weet ook niet of de theme's geschikt zijn voor de n80, ik loop mezelf namelijk lekker te maken; mijn n80 ligt nog te wachten op nummerportering. Desalniettemin is deze link misschien wel wat voor de OP, als de theme's natuurlijk geschikt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door EnsconcE op 09-07-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Software kan je voortaan hier misschien beter kwijt. Dit ook om de ts wat compact te houden. Er staat ook in de ts nu naar het volgende topic:

Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177098

Iemand Route 66 al aan de praat op de de N80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 177098 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:07:
Iemand Route 66 al aan de praat op de de N80?
Anders lees je het topic? of stel je vraag anders, als je niet bedoelt of het werkt maar hoe het werkt
Anoniem: 57465 in "Het Nokia N80 Topic Deel 2"
Moning2 in "Het Nokia N80 Topic Deel 2"

Het lijkt me dat als de fabrikant aangeeft de telefoon te ondersteunen het ook gewoon werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost schreef op maandag 10 juli 2006 @ 03:33:
[...]

Anders lees je het topic? of stel je vraag anders, als je niet bedoelt of het werkt maar hoe het werkt
Anoniem: 57465 in "Het Nokia N80 Topic Deel 2"
Moning2 in "Het Nokia N80 Topic Deel 2"

Het lijkt me dat als de fabrikant aangeeft de telefoon te ondersteunen het ook gewoon werkt :)
Dat was ook mijn conclusie haha.

Even iets anders. Ik heb onder de map persoonlijk een mapje favorieten. Deze heb ik nu ingesteld in standbymode als ik rechter blauwe toets indruk dat hij favorieten opent.

Maar hoe kan ik nieuwe items in die map gooien? ik wil ze niet verplaatsen, alleen maar een snelkoppeling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn dat jullie zoveel vertrouwen hebben in fabrikanten. Als ik me niet vergis gaf Route 66 bij de vorige versie al aan dat deze ook werkte op de N80. Toen bleek dat dat niet zo was hebben ze het snel maar weggehaald. Maar in ieder geval bedankt voor het doorspitten van de twee topics ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Anoniem: 177098 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:59:
Fijn dat jullie zoveel vertrouwen hebben in fabrikanten. Als ik me niet vergis gaf Route 66 bij de vorige versie al aan dat deze ook werkte op de N80. Toen bleek dat dat niet zo was hebben ze het snel maar weggehaald. Maar in ieder geval bedankt voor het doorspitten van de twee topics ;-)
Klopt daarom hebben ze ook een nieuwe versie uitgebracht. Staat gewoon in de ts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Op de N80 zit Kodak Mobile.
Is het iemand gelukt met T-Mobile PIT om het aan de gang te krijgen ?
Ik krijg steeds fout bij het opzetten van de verbinding.
Lijkt me makkelijk om te gebruiken , krijg het alleen niet aan de gang.
Iemand ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180439

Ik heb net mijn crystal cover uit Hong Kong binnen --> Super!!! Past perfekt en beschermt je tel goed! Functionaliteit blijft volledig behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68830

Ik heb gisteren Route66 Mobile7 aangeschaft zodat ik maandag als ik op vakantie ga daar gerbuik van kan maken.

Volgens de installatie handleiding moet ik het programma eerst op mijn MiniSD kaart zetten en dan de kaart terug in de Nokia plaatsten. Nu zou er automatisch een installatie programma moeten starten. Niet dus.

Is het iemand al gelukt om mobile7 aan de gang te krijgen?

Baal hier behoorlijk van om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff vraagje tussendoor.
Hoe groot is Route Mobile eigenlijk?
Dan weet ik watvoor kaartje ik moet aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:38:
ff vraagje tussendoor.
Hoe groot is Route Mobile eigenlijk?
Dan weet ik watvoor kaartje ik moet aanschaffen!
Hangt er een beetje vanaf welke mappen je wilt installeren. Benelux is iets van 98MB, als je heel Europa erop wilt ben je het beste af met een 2GB kaartje. Zit dan op 1,7GB meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom hebben wij het hier niet over de N80? Route66 kan wat mij betreft in een ander forum. Het gaat hier in dit topic over de Nokia n80.

Mijn vraag is daarom ook nog niet beantwoord.
Even iets anders. Ik heb onder de map persoonlijk een mapje favorieten. Deze heb ik nu ingesteld in standbymode als ik rechter blauwe toets indruk dat hij favorieten opent.

Maar hoe kan ik nieuwe items in die map gooien? ik wil ze niet verplaatsen, alleen maar een snelkoppeling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57465 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:15:
Waarom hebben wij het hier niet over de N80? Route66 kan wat mij betreft in een ander forum. Het gaat hier in dit topic over de Nokia n80.

Mijn vraag is daarom ook nog niet beantwoord.

[...]
Inderdaad. Dit topic gaat over de N80. Vandaar ook dat ik hier post. Ik heb een N80 waarop route66 moet komen wat ik dus niet aan de praat krijg. Juist dit topic is daarvoor als je het mij vraagt 8)7

Dat jouw vraag nog niet beantwoord is wil niet zeggen dat andere vragen maar verwijderd moeten worden zolang de jouwe er nog staat...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 68830 op 11-07-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Anoniem: 68830 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:28:
[...]

Inderdaad. Dit topic gaat over de N80. Vandaar ook dat ik hier post. Ik heb een N80 waarop route66 moet komen wat ik dus niet aan de praat krijg. Juist dit topic is daarvoor als je het mij vraagt 8)7

Dat jouw vraag nog niet beantwoord is wil niet zeggen dat andere vragen maar verwijderd moeten worden zolang de jouwe er nog staat...
Heb je die versie in de winkel of via het web gekocht?

Ik zou eens kijken welke versie je hebt, misschien heb je wel de verkeerde. De correcte versie is 7.3.468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181750

Sinds vrijdag in het bezit van de zwarte N80.

Op zich er tevreden, jammer alleen dat de batterij het niet zo heel lang volhoudt.

Vraagje:
Het blauwe ledje aan de voorkant van mijn telefoon knippert de hele dag. Waarschijnlijk omdat ik Bluetooth aan heb staan.. Maar eigenlijk vind ik het geknipper vreselijk irritant. Hoe kan ik het uitzetten ? (zonder bluetooth uit te schakelen)

Dank voor jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Het schijnt dat je de batterij langer mee kan laten gaan door hm een paar keer te ontladen (staat in de handleiding) maar weet iemand hoe je dat kan doen?

* andere manier dan continue video af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

roeni schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:54:
Het schijnt dat je de batterij langer mee kan laten gaan door hm een paar keer te ontladen (staat in de handleiding) maar weet iemand hoe je dat kan doen?

bellen tot hij leeg is .................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE

Gewoon leeg laten lopen(door middel van normaal gebruik of filmpjes afspelen, als het maar stroom verbruikt), en als hij uit is (en dus ook echt niet meer aan kan) weer aan de lader tot hij helemaal vol is. Er staat dat het een paar keer moet, ik raad het aan om het altijd te doen (niet met een halfvolle batterij de telefoon aan de lader hangen). Ik heb nu een 6600 die ik 2 jaar dezelfde manier heb behandelt en over de batterij tijd hoor je mij niet klagen. Naar mijn inzicht doet deze niet onder voor een nieuwe batterij(ik heb em 24/7 aanstaan, 2 jaar lang).

[ Voor 6% gewijzigd door EnsconcE op 11-07-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bram schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:23:
[...]

Heb je die versie in de winkel of via het web gekocht?

Ik zou eens kijken welke versie je hebt, misschien heb je wel de verkeerde. De correcte versie is 7.3.468
Heb hem in de winkel gekocht. Waar kan ik de versie controleren?

En is er iemand hier die het al wel werkend heeft op zijn N80? Zou graag willen weten of je het inderdaad kunt doen door alles op de minisd kaart te zetten en deze dan in het toestel te stoppen of inderdaad een *.sis file nodig hebt om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Anoniem: 68830 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:25:
[...]

Heb hem in de winkel gekocht. Waar kan ik de versie controleren?

En is er iemand hier die het al wel werkend heeft op zijn N80? Zou graag willen weten of je het inderdaad kunt doen door alles op de minisd kaart te zetten en deze dan in het toestel te stoppen of inderdaad een *.sis file nodig hebt om te installeren.
Ben je een tweaker of niet? Browsen die minisd en op zoek naar een autostart script of een *.sis of *.sisx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EnsconcE schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:35:
[...]

Ben je een tweaker of niet? Browsen die minisd en op zoek naar een autostart script of een *.sis of *.sisx
Das nu juist het probleem. Zit geen .sis in, en de autostart werkt niet bij een N80.
Autostart is bedoeld voor de N70. N80 heeft een handmatige sis installatie nodig, maar deze is nergens te vinden op mijn DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ahem :/
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:21:
[...]

bellen tot hij leeg is .................
doe nou niet :/
EnsconcE schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:23:
[...]

Gewoon leeg laten lopen(door middel van normaal gebruik of filmpjes afspelen, als het maar stroom verbruikt), en als hij uit is (en dus ook echt niet meer aan kan) weer aan de lader tot hij helemaal vol is. Er staat dat het een paar keer moet, ik raad het aan om het altijd te doen (niet met een halfvolle batterij de telefoon aan de lader hangen). Ik heb nu een 6600 die ik 2 jaar dezelfde manier heb behandelt en over de batterij tijd hoor je mij niet klagen. Naar mijn inzicht doet deze niet onder voor een nieuwe batterij(ik heb em 24/7 aanstaan, 2 jaar lang).
Heeft de 6600 een NiMH-batterij? De N80 heeft een Li-ion batterij namelijk.
Naar mijn weten (en van andere mensen ook) moet je Li-ion batterijen NIET ontladen, daar gaat de levensduur van achteruit! De batterijen zijn juist ontworpen (en worden zo geadverteerd) om altijd op te kunnen laden.
Unlike NiCad batteries or NiMH batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a longer time, they should be brought to a charge level of around 40%. Never use the battery care functions some cellular phones provide for nickel based batteries. (This will deep cycle the batteries.)
• Li-ion batteries should be kept cool. Ideally they are stored in a refrigerator. Aging will take its toll much faster at high temperatures. Keeping them in very hot cars can kill lithium-ion batteries.
Avoid running the battery through "deep discharge" cycles — that is using it until it's fully depleted to 0 %.
• Many authors suggest that freezing Li-ion batteries may be detrimental. However, most Li-ion battery electrolytes freeze at approximately -40 °C. Household freezers rarely reach below -20°C. Published experiments demonstrate that freezing (even below -40°C) is unharmful if the battery is fully warmed to room temperature before use. More details are given in the book "Characteristics and Behavior of 1M LiPF6 1EC:1DMC Electrolyte at Low Temperatures" by L.M. Cristo, T. B. Atwater, U.S. Army Research, Fort Monmouth, NJ.
• Buy Li-ion batteries only when needed. Look at the manufacturing date. That is when the aging process begins.
• When using a notebook computer running from fixed line power over extended periods, it is advisable to remove the battery and store it in a cool place. However, check the manufacturer's instructions before removing the battery. Many laptop manufacturers recommend against removing the battery from a laptop while it is plugged in, as this can damage a laptop designed to operate with the battery installed. Some manufacturers are also concerned about dust accumulation with the battery removed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55088 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:26:
[...]

Goeie vraag! Ik hoor dat gekraak soms ook, vooral met de bass-boost aan en ook met een Sennheiser PX200 i.p.v. de standaard dopjes.
niemand een antwoord op deze vraag? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Anoniem: 113201 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:05:
[...]

niemand een antwoord op deze vraag? :'(
als de kwaliteit van het geluidje kut is dan gaat ie kraken :) heeft niks met te hoge bitrates enz te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moning2 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:32:
[...]

als de kwaliteit van het geluidje kut is dan gaat ie kraken :) heeft niks met te hoge bitrates enz te maken
de kwaliteit is volgens mij oké, ik heb het geprobeerd met en zonder te converten naar een geschikte formaat voor de telefoon. Iets wat pcsuite aanbiedt als je het op je tel over zet. Dus met de kwaliteit is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:29:
Heeft de 6600 een NiMH-batterij? De N80 heeft een Li-ion batterij namelijk.
Naar mijn weten (en van andere mensen ook) moet je Li-ion batterijen NIET ontladen, daar gaat de levensduur van achteruit! De batterijen zijn juist ontworpen (en worden zo geadverteerd) om altijd op te kunnen laden.
Toch vreemd dat Nokia nota bene zelf adviseert om de batterij enkele keren volledig te laten ontladen, ik heb dat dus de afgelopen week ook braaf gedaan. 8)7
Hoelang duurt dat opladen trouwens, bij mijn N80 bewoog de oplaadbalk na een nacht opladen nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 09:53
Ik krijg het voor elkaar een Wlan verbinding te maken met mijn pc. Ik gebruik hiervoor het programma Hotspot finder. Nadat ik de verbinding heb gemaakt wil ik natuurlijk op het web surfen hoe doe ik dat?
Daarnaast moet ik steeds opnieuw mijn web-key invullen kan ik die ook opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opladen is in een half uurtje klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Anoniem: 68830 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:50:
Das nu juist het probleem. Zit geen .sis in, en de autostart werkt niet bij een N80.
Autostart is bedoeld voor de N70. N80 heeft een handmatige sis installatie nodig, maar deze is nergens te vinden op mijn DVD.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met route66, ik heb nog geen enkele winkel gezien die de nieuwe route66 voor S60 v3 te koop heeft.

Bij route66 kunnen ze je ongetwijfeld zeggen of je de goede versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

404error

Page Not Found

De update staat iig nog niet klaar, kijk maar op site (open dir)

http://www.66.com/route66/images/website/updates/mobile7/

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 55088 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:56:
[...]

Toch vreemd dat Nokia nota bene zelf adviseert om de batterij enkele keren volledig te laten ontladen, ik heb dat dus de afgelopen week ook braaf gedaan. 8)7
Hoelang duurt dat opladen trouwens, bij mijn N80 bewoog de oplaadbalk na een nacht opladen nog steeds.
Hmja, ik zie het ook in mijn boekje staan inderdaad... dan zou ik eens contact op moeten nemen met een servicecentrum, het lijkt me dat of de handleiding is geschreven door iemand die de nieuwe techniek niet kent, of dat Nokia een deepcyclebare li-ion batterij heeft uitgevonden, wat op zijn minst een plekje op de t.net frontpage zou verdienen :+
(of het bestaat echt en dan zie ik graag een bron)

edit: het kan natuurlijk ook zo zijn dat de electronica in de telefoon voorkomt dat de batterij gedeepcycled wordt, en voor het kritische punt er de brui aan geeft :+ Dat zou dan wel logisch zijn, hoewel het meermaals opnieuw laden van de batterij in mijn ogen dan geen toegevoegde waarde heeft. Hoewel, dat zou ook kunnen zijn om de laadelectronica de limieten van de batterij te laten kennen... dat zullen ze in een servicecentrum weten :)

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 12-07-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het weet, share it with us! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, goed zeg, die open dir bij Route 66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Heeft iemand de mailbox voor HetNet aan de gang gekregen? Mail ophalen lukt wel, alleen mail versturen niet.. Inst: server uitg. mail: mailhost.hetnet.nl; toegangspunt: vodafone live; beveiling: uit; Poort: standaard (25 ook al geprobeerd en 8080 pakt ie niet, kan maar 3 cijfers invullen).. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

lithje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:48:
Heeft iemand de mailbox voor HetNet aan de gang gekregen? Mail ophalen lukt wel, alleen mail versturen niet.. Inst: server uitg. mail: mailhost.hetnet.nl; toegangspunt: vodafone live; beveiling: uit; Poort: standaard (25 ook al geprobeerd en 8080 pakt ie niet, kan maar 3 cijfers invullen).. Iemand?
Bij sommige providers moet je de beveiliging wel aanzetten zodat niet iedereen gebruik kan maken van de SMTP server. Je zou eens kunnen proberen om met dezelfde gegevens als de POP server de SMTP srver te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Anoniem: 113201 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:49:
[...]

de kwaliteit is volgens mij oké, ik heb het geprobeerd met en zonder te converten naar een geschikte formaat voor de telefoon. Iets wat pcsuite aanbiedt als je het op je tel over zet. Dus met de kwaliteit is niks mis.
ik heb nog even wat beter geluisterd en bij een 128 kbps mp3 hoorde ik ietwat geratel door het geluid, nadat ik deze had geconverteerd naar 112 kbps aac met itunes was dit weg, ik heb ook even eaac+ geprobeerd met nokia music manager en dat klinkt niet al te geweldig, heel wat geplop en gekraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181916

Misschien dat het al ergens is genoemd, maar ik kan het niet zo snel vinden.

Als ik een .mid bestand wil versturen krijg ik de melding "kan beveiligd object niet versturen".
Hoe kan ik die beveiliging er af halen?
Het .mid bestand is namelijk gewoon een bestand van mezelf.
Dacht dat het misschien aan het bestand lag, maar als ik als test een lege .mid op mn n80 zet en probeer te versturen krijg ik dezelfde melding.
Als ik het bestand rename naar .wav werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Google zoeken naar 'n80 send mid'
thread
uitleg

Het blijkt dus dat dit een vorm van DRM is, om illegale verspreiding van ringtones tegen te gaan :/ Kennelijk is het wellicht ook nog zo met eoa ander mediatype, hoewel ik daar nog niet tegenaan ben gelopen. Dit zit dus in de firmware gebakken (lijkt me) en je kan het natuurlijk niet uitschakelen :(
in deze thread wordt een oplossing aangedragen, kennelijk kan je met profi explorer wel alle bestandstypen versturen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ik weet niet of het uberhaupt op de N80 werkt, maar je zou het kunnen proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 13-07-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat googlen kwam ik idd ook op die beveiliging..
Beetje krom, want niet elk .mid bestand hoeft bv een ringtone te zijn die beveiligd is.
Zal binnenkort is kijken of het wel met dat andere programma lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50581

Is het mogelijk om bij de wekkerfunctie de radio of een eigen beltoon te gebruiken (mp3 nummer oid) want ik kan alleen kiezen uit de standaard beltonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
running man schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:55:
[...]

Bij sommige providers moet je de beveiliging wel aanzetten zodat niet iedereen gebruik kan maken van de SMTP server. Je zou eens kunnen proberen om met dezelfde gegevens als de POP server de SMTP srver te benaderen.
Heb de beveiliging op SSL/TLS gezet, werkt wel, maar dan krijg ik weer de reactie "Time out"!! En wordt de e-mail in de wachtrij geplaatst.. Als POP instellen en zo werkt niet! Vind het maar vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 02:03:
in deze thread wordt een oplossing aangedragen, kennelijk kan je met profi explorer wel alle bestandstypen versturen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ik weet niet of het uberhaupt op de N80 werkt, maar je zou het kunnen proberen :)
De versie die op die site staat werkt niet, ik kan deze niet installeren op de n80.
Heb even verder gezocht en toen kwam ik op deze site.

Heb daarvan de S60 v3 versie geinstalleerd (te vinden in de zipfile die op de site staat).
Toen kon ik Profimail (ProfiExplorer zit in dat programma) wel installeren. Helaas kan ik niet testen of het verzenden nu wel werkt, omdat ik geen midi bestand meer op mn telefoon heb.

edit

Via profiexplorer even een bestandje hernoemt naar .mid
Via de gewone weg proberen te versturen "kan object niet verzenden"
via profiexplorer lukt het wel! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 181916 op 13-07-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:25
lithje schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:48:
Je kan proberen de uitgaande mailserver van vodafone te gebruiken. Meestal moet je voor uitgaande mail de mailserver van de ISP gebruiken ongeacht welke email provider je zelf hebt!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.