Heb sinds kort een verbinding van Pilmo ( Summersale 4/1 mbit ) en hier mijn ervaringen & wat vragen ...
* Up en download snelheid zijn top ( voor dit geld .. )
* Het eerste jaar moet je dus in één keer betalen, lees de voorwaarden goed (had ik niet gedaan)!
* Leveren duurde veel te lang, migreren ging fout
* Modem hield het twee dagen vol, voordat het ding overleedt ( copperjet 1616_2p ).
* Geen fatsoenlijke handleiding voor de bijgeleverde modem.
* Laden internetpagina's duurt opvallend lang ( soms tot wel 10 seconden ).
Heb tijdelijk mijn oude modem in gebruik genomen en hier mijn instellingen voor de adsl lijn.
mode = routing
encapsulation = enet encap
multiplex = llc
vpi = 0
vci = 35
ip adres = 'obtain automatic ip address'
Deze instellingen werken dus wel, maar zogauw ik overga op 'RFC1843 en bridged' werkt het niet meer.
De vragen
Waarom werken de 'correcte settings' voor de adsl lijn niet?
Kunnen mijn WAN settings iets te maken hebben met het traag laden van webpagina's?
Zijn er meer mensen die websites traag binnen halen via een verbinding van Pilmo?
Al geprobeerd
Firewall uitschakelen, verschillende browsers, geen torrent software, msn uit, primaire en secundaire dns server wisselen, andere dns servers.
* Up en download snelheid zijn top ( voor dit geld .. )
* Het eerste jaar moet je dus in één keer betalen, lees de voorwaarden goed (had ik niet gedaan)!
* Leveren duurde veel te lang, migreren ging fout
* Modem hield het twee dagen vol, voordat het ding overleedt ( copperjet 1616_2p ).
* Geen fatsoenlijke handleiding voor de bijgeleverde modem.
* Laden internetpagina's duurt opvallend lang ( soms tot wel 10 seconden ).
Heb tijdelijk mijn oude modem in gebruik genomen en hier mijn instellingen voor de adsl lijn.
mode = routing
encapsulation = enet encap
multiplex = llc
vpi = 0
vci = 35
ip adres = 'obtain automatic ip address'
Deze instellingen werken dus wel, maar zogauw ik overga op 'RFC1843 en bridged' werkt het niet meer.
De vragen
Waarom werken de 'correcte settings' voor de adsl lijn niet?
Kunnen mijn WAN settings iets te maken hebben met het traag laden van webpagina's?
Zijn er meer mensen die websites traag binnen halen via een verbinding van Pilmo?
Al geprobeerd
Firewall uitschakelen, verschillende browsers, geen torrent software, msn uit, primaire en secundaire dns server wisselen, andere dns servers.