Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + Telefonie #1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Heb sinds kort een verbinding van Pilmo ( Summersale 4/1 mbit ) en hier mijn ervaringen & wat vragen ...

* Up en download snelheid zijn top ( voor dit geld .. )
* Het eerste jaar moet je dus in één keer betalen, lees de voorwaarden goed (had ik niet gedaan)!
* Leveren duurde veel te lang, migreren ging fout
* Modem hield het twee dagen vol, voordat het ding overleedt ( copperjet 1616_2p ). :(
* Geen fatsoenlijke handleiding voor de bijgeleverde modem.
* Laden internetpagina's duurt opvallend lang ( soms tot wel 10 seconden ).

Heb tijdelijk mijn oude modem in gebruik genomen en hier mijn instellingen voor de adsl lijn.

mode = routing
encapsulation = enet encap
multiplex = llc
vpi = 0
vci = 35
ip adres = 'obtain automatic ip address'

Deze instellingen werken dus wel, maar zogauw ik overga op 'RFC1843 en bridged' werkt het niet meer.

De vragen

Waarom werken de 'correcte settings' voor de adsl lijn niet?
Kunnen mijn WAN settings iets te maken hebben met het traag laden van webpagina's?
Zijn er meer mensen die websites traag binnen halen via een verbinding van Pilmo?

Al geprobeerd

Firewall uitschakelen, verschillende browsers, geen torrent software, msn uit, primaire en secundaire dns server wisselen, andere dns servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tijd geleden ook dit 8mb besteld en wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben alles al aangesloten en geen modem gestuurd. Dus ik zit op hun net.... (ik moet nog tele2 betalen) en ik kan niet op internet. Dus ik betaal voor 2 en kan niet op internet :S:S:S

Ze kunnen niet zeggen wanneer de modem komt grrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
heb nog een nieuwe modem liggen :D
belang bij?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:55:
ik heb een tijd geleden ook dit 8mb besteld en wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben alles al aangesloten en geen modem gestuurd. Dus ik zit op hun net.... (ik moet nog tele2 betalen) en ik kan niet op internet. Dus ik betaal voor 2 en kan niet op internet :S:S:S

Ze kunnen niet zeggen wanneer de modem komt grrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... hier mijn ervaringen met Pilmo:

Wat een (voeg hier uw eigen scheldwoorden in!) bedrijf.
Begin Juli aanvraag gedaan via de website, direct bevestigings mailtje, helemaal top! Zou maximaal 25 dagen duren, dus wij 3 dagen later oude internet opgezegd zodat we nog een 9 tal dagen over hadden. In theorie zou het helemaal goed moeten gaan.

Afijn, wij 25 dagen wachten, niets doorgekregen, wij bellen: Ja, euh.. foutje in het systeem, is nog niet verstuurd, gaan we doen en dan duurt het hooguit een weekje. Okee... paar daagjes zonder internet geen probleem, ik werk ook in de ICT en dan kan je dat soort dingetjes hebben.

Wij weer een week wachten, nog niets: Nogmaals gebeld, en weer, ja euh.. foutje in het systeem, nu gaan we het goed doen. * crap * .... okee... even tot 10 tellen... kan nog goed komen!

In de tussentijd nogmaals een mailtje gestuurd, en deze meldden mij dat de aanvraag bij de externe leveringsdienst lag en dat we het spoedig zouden ontvangen: ik was blij! Ging het toch nog goed komen.

Wij wachten en wachten, en nogmaals gebeld: Krijgen we weer de melding: de gegevens stonden niet goed in het systeem! Toen werd ik toch wel effe boos en heb gezegd dat als we ze vrijdag (vandaag) nog niet hadden dat het dan genoeg was, dat was geen probleem zij de man aan de lijn.

Afijn: Net weer gebeld, aanvraag was nog niet doorgevoerd! 8)7 ... Wat doen die mensen daar in vredesnaam behalve op onvriendelijke toon de mensen te woord staan? Helpdesk, harstikke leuk, 10 cent per minuut maar bij alles wat ze nakijken duurt het 10 minuten! Volgens mij is de helpdesk de corebusiness.

Voordat ik de laatste keer belde had ik even met Abel Telecom gebeld welke een betere aanbieding hebben, zelfde snelheid maar dan goedkoper en gratis naar vast bellen. Deze vriendelijke man legde mij precies uit hoe het in elkaar zat met de lijnen en dergelijk, en wist alles van het product, anders als bij Pilmo waar ze maar wat gokken. Dus ik heb net maar een aanvraag gedaan bij Abel Telecom voor hun diensten, want Pilmo... |:(

Bah, zelden zo ontevreden over een bedrijf geweest.. ik word er een beetje verdrietig van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
gek te lezen dat er toch veel mensen zo ontevreden zijn hier...

ik had hiervoor quicknet en moest ook overstappen zoals andere gebruikers hier ook hebben gedaan. en ben naar pilmo gegaan.

ging helemaal goed netjes 1 augustus alles omgezet en heb niet te klagen
2 keine min puntjes:
- de levering duurde 2 weken langer (was wel netjes gemeld van te voren door pilmo)
- de snelheid valt me nogsteeds een beetje tegen terwijl ik toch redelijk dicht bij de centrale zit (minder dan 1 km) heb al een aantal dinegn geprobeert maar krijg het niet boven de 500 kbyte/s gemiddeld is het 400 kbyte/s. iemand nog sugesties om dit beter te krijgen of zal het dan toch aan het koper in de grond liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
de uitzondering.......vul maar aan

vind ik raar, mijn ervaringen zijn juist positief, mijn nieuwe adres stond nog niet eens in de pilmo DB na ff bellen met de helpdesk kon de aanvraag alsnog geplaats worden.
binnen 3 weken bellen en internetten op mijn nieuw adres!!! zonder problemen!
Portering duurt wel even (oude nummer was doorgegeven met nieuwe adres) maar is nu aangepast, dus ik verwacht binnen 3 weken weer met m'n oude nummer te kunnen bellen!
een tot nu toe tevreden pilmo gebruiker :)

mijn snelheden : ca. 800 en 100 (ca 400 meter centrale)
boppos schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:58:
gek te lezen dat er toch veel mensen zo ontevreden zijn hier...

ik had hiervoor quicknet en moest ook overstappen zoals andere gebruikers hier ook hebben gedaan. en ben naar pilmo gegaan.

ging helemaal goed netjes 1 augustus alles omgezet en heb niet te klagen
2 keine min puntjes:
- de levering duurde 2 weken langer (was wel netjes gemeld van te voren door pilmo)
- de snelheid valt me nogsteeds een beetje tegen terwijl ik toch redelijk dicht bij de centrale zit (minder dan 1 km) heb al een aantal dinegn geprobeert maar krijg het niet boven de 500 kbyte/s gemiddeld is het 400 kbyte/s. iemand nog sugesties om dit beter te krijgen of zal het dan toch aan het koper in de grond liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een modem geleent van iemand.... Kan je alle adsl modems hiervoor gebruiken??? De verbinding ligt er, alleen de modem moest ik nog krijgen dus wil ik vanavond even met een geleende modem proberen. Als ik deze installeer wat moet ik dan bij inloggegevens invoeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ik had zelfs mijn "oude" speedtouch 510 eraan gehangen, werkte meteen (internet alleen uiteraard)
dus zou kunnen gaan werken...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:06:
Ik heb even een modem geleent van iemand.... Kan je alle adsl modems hiervoor gebruiken??? De verbinding ligt er, alleen de modem moest ik nog krijgen dus wil ik vanavond even met een geleende modem proberen. Als ik deze installeer wat moet ik dan bij inloggegevens invoeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een speedtouch 580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Vanmorgen om 7:54 heeft BBNed mijn lijn omgezet van Demon naar Pilmo. En jawel, ik krijg geen ipadres vanaf Pilmo. Helpdesk gebeld (20 minuten in de wacht gestaan) en door de enorme toeloop van nieuwe klanten heeft een geautomatiseerd systeem dat ipadressen vanuit de DHCP aan mijn lijn toe moet wijzen vertraging opgelopen ???

Oftewel als ik bofte had ik vandaag verbinding (tot nu toe niet) en anders maandag en dan wordt dinsdag het modem opgestuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... ik heb alle instellingen gekregen maar ik kan bij ip adres geen dhcp zetten... Ik weet dat ik een n00b ben maar kan iemand hier een antwoord op geven. Ik krijg de connectie niet met mijn speedtouch 580.

Waar kan ik de ip settings veranderen in dhcp?? Ook de easy setup werkt niet...

Weet iemand wat ik fout doe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm is het nodig om alle gegevens in te voeren die je van pilmo krijgt?? Of hoef ik alleen de easy setup van mijn speedtouch 580 in te vullen? Welke moet ik dan kiezen? pppoa of eth?

lol ik ben een n00b hierin maar hoop dat iemand me toch even kan helpen want de helpdesk is dicht in het weekend :@

Wat moet ik nu als usernaam en pw invullen? is dat user user of admin admin? Of gewoon die wat ik van pilmo gekregen heb? Dit werkt overigens niet.... Ik weet ook niet hoe ik het ip op dhcp moet zetten lol, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:13:
hmmm is het nodig om alle gegevens in te voeren die je van pilmo krijgt?? Of hoef ik alleen de easy setup van mijn speedtouch 580 in te vullen? Welke moet ik dan kiezen? pppoa of eth?

lol ik ben een n00b hierin maar hoop dat iemand me toch even kan helpen want de helpdesk is dicht in het weekend :@

Wat moet ik nu als usernaam en pw invullen? is dat user user of admin admin? Of gewoon die wat ik van pilmo gekregen heb? Dit werkt overigens niet.... Ik weet ook niet hoe ik het ip op dhcp moet zetten lol, kan iemand me helpen?
pppoe etc. moet je niet gebruiken. Alleen rfc1843 ofzo, dat is zonder username/wachtwoord. Dan ip via dhcp verkrijgen. Die speedtouches zijn van kpn zeker. Die gebruiken wel pppoe enzo.

vpi op 0 , vci op 35 , en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Verrek ze werken bij Pilmo op zaterdag :+ Mijn verbinding is sinds net bruikbaar, viel me dan toch nog 2 daagjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.... mijn modem kwam dus binnen op zaterdag en heb verbinding :)

Snelheid komt tegen 760 aan (ik woon 200m van de centrale af) en upload +-99kb

Ik weet niet of ik de snelheid hoger krijg (ga het topic nog maar eens voor de 3e keer lezen) of iemand anders heeft nog tips?

Ik heb wel veel moeite met instellingen, ik ben een leek op het gebied van routers e.d. Ik moest poorten open gooien (met wat googlen voor elkaar gekregen) Alleen nu gooit hij me steeds eruit als ik mijn oude email probeer te openen (pop3 enz) Is het zo dat ik mijn oude pop3 en smtp niet meer kan kijken bij outlook???

iig werkt het wel, alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik kan bellen..... VOIP werkt niet want er staat unregistered....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
smollynl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:05:
[...]

31 Augustus en nog steeds geen internet :(
Volgens Pilmo heeft BBned de verbinding afgelopen maandag gemaakt, en is gisteren het modem verstuurd. Ben benieuwd of nu wel de echte waarheid is (er is me al een keer eerder verteld (21 juli) dat het modem onderweg is!).
Maar laat ik er eens een ander modem aanhangen en zien of de DSL verbinding er uberhaupt is. Alleen vci/vpi instellen zou genoeg moeten zijn volgens Pilmo; dus vci/vpi = 0,35 en ethernet gateway........... natuurlijk geen verbinding.

Heb ik nou nog een username/password nodig? of zou het zo moeten werken?
Vrijdag eindelijk de CJT1616 modem binnen gekregen, aan de lijn gehangen en ..... NIET werken.
Zit je dan 17:50 vrijdag middag, niemand meer te bereiken tot maandag ochtend 09:00.
Vandaag gebeld, (Marvin aan de lijn, de beste die ze hebben daar, heb ze ondertussen allemaal wel eens gesproken denk), gaat kijken naar de status van de lijn en ziet meteen dat er een paar settings bij BBned niet in orde zijn. Incident ingeschoten en het is ondertussen al opgelost. Terwijl ik afgelopen donderdag nog een half uur met een ander aan de lijn gehangen heb die geen problemen zag.

!!!!!!!!!!!!!!!! 22 JUNI aangemeld -> 4 SEPTEMBER on-line !!!!!!!!!!!!!!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder in dit topic zei iemand dat hij om de 5 minuten een uitvalletje in de verbinding had in games... Ik heb dit ook, 2 kleine uitvallen om de zoveel minuten... weet iemand hier raad op of heeft iemand anders dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
Weet iemand hoe je nummerherkenning aan de praat krijgt met de CopperJet 1616 en VoIP?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
smollynl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:04:
Weet iemand hoe je nummerherkenning aan de praat krijgt met de CopperJet 1616 en VoIP?
inkomend zou standaard moeten werken, uitgaand werkt (nog) niet. Is verder niks aan in te stellen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
rac-on schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:05:
[...]

inkomend zou standaard moeten werken, uitgaand werkt (nog) niet. Is verder niks aan in te stellen
en als inkomend ook niet werkt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
smollynl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:00:
[...]

en als inkomend ook niet werkt?
dan heb je 1 van de zeldzame toestellen die niet compatible is met de 1616, daar is helaas niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook.... zowiezo werkt inkomend niet en uitgaand wel :S

Na 2,5 uur met pilmo aan de telefoon gehangen nog niet opgelost :S.... Damn service dienst, kost TEVEEL geld... ik heb geëist dat ze mij morgen terugbellen...

@rac-on

weet jij toevallig hoe het zou kunnen dat in games de verbinding even 2x om de 5 minuten een beetje uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:35:
heb ik ook.... zowiezo werkt inkomend niet en uitgaand wel :S
onmogelijk, uitgaand werkt niet
Na 2,5 uur met pilmo aan de telefoon gehangen nog niet opgelost :S.... Damn service dienst, kost TEVEEL geld... ik heb geëist dat ze mij morgen terugbellen...

@rac-on

weet jij toevallig hoe het zou kunnen dat in games de verbinding even 2x om de 5 minuten een beetje uitvalt?
nope, zoals gezegd weet ik echt alleen iets van het VoIP stuk, niets over DSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dus, dat ik wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Als iemand mij belt krijgen ze wel te horen dat ie overgaat maar hier geen registratie ervan :S

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:40:
Ik bedoel dus, dat ik wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Als iemand mij belt krijgen ze wel te horen dat ie overgaat maar hier geen registratie ervan :S
ik zeg: je kan bellen en gebeld worden. Als je gebeld wordt zou nummerweergave het standaard moeten doen, werkt dat niet, dan is er niks aan te doen. Uitgaand werkt nummerweergave niet.

• smollynl
rac-on schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:58:
[...]

dan heb je 1 van de zeldzame toestellen die niet compatible is met de 1616, daar is helaas niks aan te doen
@rac-on
Op het vaste net werkt mn Ericsson DECT perfect, maar nu niet meer?
Waar moet ik op letten als ik een andere aanschaf?

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb een Siemens Dect Gigaset A245, hiermee werkt de nummerweergave voor inkomende gesprekken perfect.

@rac on: op welke termijn denk je dat de nummerweergave voor uitgaande gesprekken mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Een tip voor mensen die een web/ftp/mail server via hun Pilmo verbinding willen laten lopen, doe dit niet. In de algemene voorwaarden van Pilmo staat dat het niet is toegestaan ( wat ik niet had gelezen ). Je wordt dus zonder pardon afgesloten!

[ Voor 28% gewijzigd door MVC op 09-09-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
MVC schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:55:
Een tip voor mensen die een web/ftp/mail server via hun Pilmo verbinding willen laten lopen, doe dit niet. In de algemene voorwaarden van Pilmo staat dat het niet is toegestaan ( wat ik niet had gelezen ). Je wordt dus zonder pardon afgesloten!
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, ik lees bv in de FUP van Pilmo (http://www.pilmo.nl/fairusepolicy) het volgende:
Het is klanten niet toegestaan om:

f. tijdelijk of permanent een onvoldoende beveiligde mailserver aan het netwerk van Pilmo te koppelen. Uw mailserver mag alleen binnenkomende e-mail accepteren die bestemd is voor uw eigen domein(en), en alleen uitgaande e-mail verzenden als die afkomstig is uit uw eigen netwerk/IP-reeks. Uw server mag onder geen beding mail afkomstig van buiten uw netwerk accepteren en deze vervolgens eveneens buiten uw netwerk afleveren. Kortom: uw mailserver moet begin- of eindstation voor e-mail zijn, geen tussenstation. Pilmo behoudt zich expliciet het recht voor een onvoldoende beveiligde mailserver zonder kennisgeving vooraf te blokkeren.
Daar staat niet dat het niet mag, hij moet alleen afdoende beveiligd zijn en dat lijkt mij vrij logisch.

Een stukje verder bij Eigen server(s) staat ook dat eigen servers wel zijn toegestaan, mits goed beveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
MVC schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:55:
zoals ParaNoiMia zegt: wat een onzin.. je wordt afgesloten als jij de boel niet beveiligt en er allerlei spam van je server komt of er een fake ebay pagina op draait. Verder echt niet hoor, je servert maar een eind weg...

@Karbus: nummerweergave is beetje moeilijk te zeggen. Ik verwacht dat het technische gezien volgende maand ergens beschikbaar moet komen, maar voordat alle interfaces e.d. dan ook geimplementeerd zijn ben je wel een tijdje verder. Dus het tactische antwoord: dit jaar moet wel lukken

@smollynl: dat je hem terug mag brengen als het niet werk

Verwijderd

Mijn ervaringen met pilmo zijn vrij positeif.. .Ik had een ac splitter kapot en ze hebben me meteen een nieuwe gestuurd en alles doet het. Downloaden is lekker snel 800+ en uploaden +- 100.
Telefonie klinkt ook goed, ik hoor geen ruis of andere dingen....

Het enige wat mij stoort is in games (pes5 wel te verstaan) elke wedstrijd stopt de verbinding 2x een seconde... Om de 5 minuten doet ie dit... Weet iemand wat ik hier aan kan doen of heeft iemand dit ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thread is dood?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:33:
Mijn ervaringen met pilmo zijn vrij positeif.. .Ik had een ac splitter kapot en ze hebben me meteen een nieuwe gestuurd en alles doet het. Downloaden is lekker snel 800+ en uploaden +- 100.
Telefonie klinkt ook goed, ik hoor geen ruis of andere dingen....

Het enige wat mij stoort is in games (pes5 wel te verstaan) elke wedstrijd stopt de verbinding 2x een seconde... Om de 5 minuten doet ie dit... Weet iemand wat ik hier aan kan doen of heeft iemand dit ook???
Nou bij mijn vriend deed zijn modem het niet meer, Pilmo heeft het modem 15 september ontvangen, maar tot nu toch nog niks van Pilmo terug ontvangen!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

@rac-on

Hoe staat het nu met de vernieuwing van de apparatuur e.d. die Pilmo gebruikt die de kwaliteit van de klant zou moeten verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben een tevreden Pilmo gebruiker.

Op 3 augustus heb ik mij aangemeld, op 6 november ben ik aangesloten. Slechts 9 weken.
Wel wekelijks gebeld voor een update, want na de aanmeldings mail hoor je niets meer.

Ik heb nog geen modem ontvangen van Pilmo, die blijken ze pas te versturen nadat je ADSL is overgezet van KPN naar Pilmo (BBNED).

Gelukking kon wel mijn huidige modem worden geconfigureerd. De volgende zijn mijn settings voor mijn Linksys:

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 35
Obtain an IP Address Automatically
DHCP Server: Enabled

Volgens de speedtest van BBNED haal ik 5491.7 kbps en zit circa 958 meter van de centrale. Ik had eigenlijk op de volle 8mb gehoopt gezien de afstand...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:36:
Ook ik ben een tevreden Pilmo gebruiker.

Op 3 augustus heb ik mij aangemeld, op 6 november ben ik aangesloten. Slechts 9 weken.
Wel wekelijks gebeld voor een update, want na de aanmeldings mail hoor je niets meer.

Ik heb nog geen modem ontvangen van Pilmo, die blijken ze pas te versturen nadat je ADSL is overgezet van KPN naar Pilmo (BBNED).

Gelukking kon wel mijn huidige modem worden geconfigureerd. De volgende zijn mijn settings voor mijn Linksys:

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 35
Obtain an IP Address Automatically
DHCP Server: Enabled

Volgens de speedtest van BBNED haal ik 5491.7 kbps en zit circa 958 meter van de centrale. Ik had eigenlijk op de volle 8mb gehoopt gezien de afstand...
Heb jij geen last dat je om de 5 minuten een kleine verbindingsprobleem hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:54:
[...]

Heb jij geen last dat je om de 5 minuten een kleine verbindingsprobleem hebt???
Nee, geen enkel probleem met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Is het zo dat ik totaal niet kan faxen en modemmen over mijn Pilmo VOIP???
Ik kan niet herinneren dat dit ergens staat aangegeven op de site of bij de voorwaarden?

Ik wil gewoon Postbank Telebankieren Zakelijk (gebruikt een hele oude modem (2400 baud). Dit gaat niet. Ook faxen lukt niet. Ik kan nooit contact krijgen. (in gesprek toon). Gewoon ff met de mobiel geprobeerd. En dit gaat zonder problemen.

Met Pilmo gebeld. Hun telefoon centrale ondersteund geen modem's en maar een klein beperkt faxen welke over VOIP werken. Dit schiet natuurlijk niet op!
Ik denk er maar over een brief te schrijven naar Rader\Consumentenbond etc om aan te geven dat de VOIP markt nog niet volwassen is en dat er door Pilmo\BbNed een product wordt neerzet zonder aan te geven dat je geen fax o.i.d. meer kan gebruiken.
Mooi is dat!

[ Voor 3% gewijzigd door RedHead op 16-10-2006 11:43 . Reden: nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

@RedHead

Faxen over Voip is gaat inderdaad niet tot zeer slecht. Om te kunnen faxen over internet moet je beschikken over Foip (Fax over IP). Ook ik ben aangesloten bij Pilmo, het verzenden van een fax is me nog geen enkele keer gelukt ontvangen lukt wel altijd. Uiteraard had je ook zelf eerst moeten informeren bij Pilmo of faxen mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week of 2 a 3 een slechte verbinding tussen maandag en vrijdag 12.00-17.00 Ik heb 30 Pilmo gesproken over dit probleem en onderzocht wat het kon zijn. Enkele tientallen euro's later moest ik een email sturen met verscillende screenshots (cmd screenshots) en testen. Uiteindelijk dit gedaan krijg ik de volgende mail terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik gebruik maken om op uw schrijven te reageren.

Deze problemen zijn reeds bekend bij BBned, afgelopen week zijn er
Werkzaamheden verricht voor dit probleem, echter is dit niet gelukt door
een storing.

Deze werkzaamheden zullen a.s weekend van zondag op maandag opnieuw
worden uitgevoerd. Na deze werkzaamheden hopen we dat de storing is
verholpen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pilmo

WTF? Konden hun mij dat niet eerder zeggen zodat ik geen 40x gebeld had???????? :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Heeft er ook al iemand ervaring met de glasvezel diesnt van Pilmo, want ik ben van plan 1 van deze dagen het aan te vragen, heb nu nog een abbo van wanadoo 20 Mbit, maar ze zij nu bij mij in de buurt glasvezel netwerk aan het aanleggen, en de verwachting is rond 28-02-2007 klaar te zijn.

Ga gelijk maar voor de 50 Mbit Up & Down versie..

Maar wil even kijken eerst wat mensen die het ook hebben er van vinden. En of ze tevreden zijn over de qualiteit en de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilmo levert al glasvezel in Rotterdam.

Check deze even voor ervaringen:

http://www.hostmybb.com/p...p?t=191&mforum=nesseforum

ik ben er tevreden over.

Laterz,

Bateman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Copperjet 1616_2p net binnen en wil deze gaan gebruiken met de volgende router(s) erachter:

Op dit moment heb ik een Linksys WAG354G Wireless G-ADSL home Gateway waar 3 pc's aan hangen. Ip-adres router: 10.0.0.138 subnet 255.255.0.0
Hierachter zit nog een Linksys BEFSX41 Broadband Firewall Router (ip-adres 192.168.107.1 subnet 255.255.255.0) om een VPN tunnel richting mijn werk mogelijk te maken.

Kan ik deze routers achter de copperjet hangen en hoe moet ik deze dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin augustus heb ik een Pilmo ADSL abonnement aangevraagd. Na wekenlang tevergeefs wachten op mijn modem en bellen met de helpdesk (“eind van deze week heeft u internet in huis”), besloot ik om de aanvraag te annuleren. Pilmo bevestigde schriftelijk deze opzegging, maar zonder opgave van reden waarom er geen schot zat in de zaak, en zonder excuses.

Vervolgens heb ik een abonnement genomen bij HetNet. Alles verliep snel en professioneel, capabele helpdesk. Binnen 2 weken had ik internet en was ik een tevreden klant. Eind oktober stond de postbode op de stoep met een modem, en was mijn HetNet verbinding opeens verbroken. Nu bleek dat Pilmo alsnog doorkwam met een verbinding (en mij dus wegkaapte bij HetNet!!), ondanks mijn annulering.

Een paar telefoontjes later met de (incapabele en onbeleefde) helpdesk van Pilmo leert dat zij inderdaad een fout hebben gemaakt en mij alsnog hebben aangemeld. Ik moet nu wachten totdat Pilmo mijn ADSL verbinding “vrijgeeft” aan HetNet - dit duurt in de regel 2-3 weken, maar bij Pilmo zal het mij niets verbazen als dit langer duurt (of uberhaupt niet gebeurt).

Ondertussen heb ik dus geen internet thuis en ben ik volkomen afhankelijk van die Pilmo club tot zij mij ‘vrijgeven’. Kortom, ik kan het beslist NIET aanraden om in zee te gaan met Pilmo. (Overigens nooit een enkel excuses gekregen van Pilmo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:08:
Begin augustus heb ik een Pilmo ADSL abonnement aangevraagd. Na wekenlang tevergeefs wachten op mijn modem en bellen met de helpdesk (“eind van deze week heeft u internet in huis”), besloot ik om de aanvraag te annuleren. Pilmo bevestigde schriftelijk deze opzegging, maar zonder opgave van reden waarom er geen schot zat in de zaak, en zonder excuses.

Vervolgens heb ik een abonnement genomen bij HetNet. Alles verliep snel en professioneel, capabele helpdesk. Binnen 2 weken had ik internet en was ik een tevreden klant. Eind oktober stond de postbode op de stoep met een modem, en was mijn HetNet verbinding opeens verbroken. Nu bleek dat Pilmo alsnog doorkwam met een verbinding (en mij dus wegkaapte bij HetNet!!), ondanks mijn annulering.

Een paar telefoontjes later met de (incapabele en onbeleefde) helpdesk van Pilmo leert dat zij inderdaad een fout hebben gemaakt en mij alsnog hebben aangemeld. Ik moet nu wachten totdat Pilmo mijn ADSL verbinding “vrijgeeft” aan HetNet - dit duurt in de regel 2-3 weken, maar bij Pilmo zal het mij niets verbazen als dit langer duurt (of uberhaupt niet gebeurt).

Ondertussen heb ik dus geen internet thuis en ben ik volkomen afhankelijk van die Pilmo club tot zij mij ‘vrijgeven’. Kortom, ik kan het beslist NIET aanraden om in zee te gaan met Pilmo. (Overigens nooit een enkel excuses gekregen van Pilmo)
Ik kan dat alleen maar bevestigen. Bij pilmo zijn ze zeer ondeskundig. Het bedrijf lijkt wel opgezet door een stel kleuters.

Ik had een keer gewoon helemaal geen internet, bleek dat mijn modem geen ip meer kreeg. Ik dus bellen naar pilmo, na 18minuten in de wacht te hebben gestaan neemt iemand op. Situatie uitgelegd, bleek uiteindelijk dat ik in "suspend" stond. Waarom konden ze me niet uitleggen. Maar die gozer begon helemaal van ; "dan zal je wel een server hebben gedraaid" en "je draait een e-mail server waarschijnlijk". Man, ik doe helemaal niets met de verbinding wat servers betreft! En stel dat ik dat zou doen, dan verwacht ik tenminste een waarschuwing. Nou, een dag later hadden we weer internet. 2 dagen zonder gezeten, door klungeligheid van pilmo. En het erge, een week later had een vriend van mij hetzelfde :r

Zo kan ik nog een hele berg ergernissen opnoemen :'( Ik had bij @home moeten blijven voor 48 euro per maand, wel 13 euro duurder, maar meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn mening bijstellen....

ik heb nu 2 maanden pilmo en in het begin had ik netjes 900kb/s en nu hapert mijn verbinding en is de verbinding tussen 11.00 - 18.00 nog maar 150kb/s

ze doen er niks aan..... Elke keer moet ik screenies maken maar de trage verbinding is er nog steeds :(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag of drie heb ik geen internetverbinding als ik de pc 's ochtends opstart.
Als ik vervolgens het modem opnieuw opstart m.b.v. het voedingsstekkertje werkt alles weer. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 18:53
Demon Internet heeft mij richting Pilmo geduwd. En uiteraard met de gedachte ooit makkelijk naar glasvezel over te kunnen stappen (Amsterdam).

Sinds twee dagen hebben wij nu de 8/1 variant van Pilmo. Helaas hebben we daadwerkelijk nu 2.7/0.9... (mbits dan). Ook is de ping snelheid niet erg goed te noemen. Zelfs naar het router waar wij op zijn aangesloten geeft mij een ~18ms response tijd. Met games wil je natuurlijk een veel lagere pingtijd. (Richting google.nl zelfs ~28ms!)

Tot nog toe helpt de Pilmo helpdesk ons goed op weg. En wellicht komt die traagheid voort uit het feit dat ik mijn eigen ADSL2+ modem en DD-WRT (Linksys WRT54GL) router/accespoint gebruik.

Ik kom erop terug, met wat de ervaringen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:31:
Ik moet mijn mening bijstellen....

ik heb nu 2 maanden pilmo en in het begin had ik netjes 900kb/s en nu hapert mijn verbinding en is de verbinding tussen 11.00 - 18.00 nog maar 150kb/s

ze doen er niks aan..... Elke keer moet ik screenies maken maar de trage verbinding is er nog steeds :(:(:(:(
Mag ik vragen waar je woont?
Ik ben pas naar pilmo overgestapt omdat Quicknet stopte met het leveren van internet hier in Pijnacker.
Hoewel ik een 8mbit abo heb afgesloten (zoals ik ook bij quicknet had) komt mijn snelheid niet boven
de 260KB/ps, ongeacht wat ik download, waar dan ook vandaan. Via verschillende speedtest websites komt ook overal hetzelfde resultaat : 260KB/ps. Ik heb zojuist Pilmo ge-emailed met de vraag hoe, en of waarom. Ik hoop maar dat het een administratieve fout is en dat ik ooit weer mijn fijne 840KB/ps terug krijg die ik ooit bij quicknet heb gehad! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 3 augustus heb ik mij aangemeld, op 6 november ben ik aangesloten en op 8 december het modem ontvangen. Slechts 4 maanden.

Internetten werkt prima, ik kan gebeld worden maar zelf bellen is niet mogelijk.

Maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet blij met Pilmo.
Ik zit nu 3 weken aangesloten bij hun vanwege het stoppen van Quicknet, en mijn internet is zo traag als dikke poep door een trechter. 4 emails, en 2 keer bellen heeft niks opgeleverd. Ze schuiven telkens te schuld af op BBned. Het laatste emailtje (5 dagen geleden) was als volgt :
De snelheidsproblemen zijn reeds bekend bij BBned. Op dit moment staan
er werkzaanheden gepland om deze problemen op te lossen.

Binnenkort zal uw verbinding weer in orde zijn, onze excuses voor het
ongemak.
"weer in orde"? Hij is bij mij nog nooit in orde geweest. Ik ga morgen nog een laatste keer bellen. Als het daarna nog niet verbeterd, stap ik over naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen met die instellingen nou al opgelost? Ze zouden binnenkort vrijgegeven worden? Als ik eenmaal de instellingen weet, kan ik dan mijn WRT54GL gebruiken en blijft de VOIP kwaliteit nog acceptabel?

Verwijderd

Niemand?

Verwijderd

Heeeel veeeeel ruis op de lijn.

Pilmo gebeld: 'dat ligt aan uw draadloze (DECT) telefoon'.

Vreemd, met KPN had ik daar nooit last van. En volgens mij komt er gewoon een analoog signaal uit zo'n telefoon, dus hoe ziet zo'n modem dan het verschil tussen mijn draadloze DECT en een vaste telefoon? Toch voor de zekerheid een vaste telefoon geleend. En natuurlijk nog steeds heeeel veeel ruis.

Heeft iemand al ervaring met het opzeggen van PILMO voordat de contract periode is afgelopen? Ik wordt het toch wel heel erg zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:21:
[...]

Mag ik vragen waar je woont?
Ik ben pas naar pilmo overgestapt omdat Quicknet stopte met het leveren van internet hier in Pijnacker.
Hoewel ik een 8mbit abo heb afgesloten (zoals ik ook bij quicknet had) komt mijn snelheid niet boven
de 260KB/ps, ongeacht wat ik download, waar dan ook vandaan. Via verschillende speedtest websites komt ook overal hetzelfde resultaat : 260KB/ps. Ik heb zojuist Pilmo ge-emailed met de vraag hoe, en of waarom. Ik hoop maar dat het een administratieve fout is en dat ik ooit weer mijn fijne 840KB/ps terug krijg die ik ooit bij quicknet heb gehad! :'(
Ik woon ook in Pijnacker en zit circa 958 meter van de centrale (http://speedtest.bbned.nl)
Op 8 october had ik volgens de speedtest van BBNED 5491.7 kbps
Op 30 december heb ik volgens dezelfde speedtest 1793.8 kbps

Het wordt tijd om Pilmo vaarwel te zeggen...
Veel ruis bij het bellen en een lage snelheid ondanks dat ik betaal voor 8 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook iemand ervaring met Pilmo in Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Sinds enkele maanden maken wij hier thuis gebruik van Pilmo ADSL + Telefonie, mijn ervaringen zijn zowel positief als negatief.

Positief
  • Snelheid en stabiliteit van het internet (afstand naar centrale circa 1315 meter) snelheid ± 600 tot 800kbs
  • Betaalbaar Pilmo biedt ADSL + Telefonie aan voor een scherpe prijs.
Negatief
  • Kwaliteit van de telefonie Vanaf dag 1 dat we bij Pilmo zijn aangesloten is de kwaliteit van onze telefoon verbinding slecht. Ruis op de lijn, niet bereikbaar of mensen die je niet kunnen horen.
  • Slechte helpdesk helpdesk medewerkers die geen antwoorden kunnen geven op vragen, emails die niet beantwoord worden.
  • Faxen niet mogelijk Het verzenden of ontvangen van faxen is via Pilmo slecht of in de meeste gevallen niet mogelijk. Helaas staat dit niet aangegeven op hun Website.
Mijn advies, als je geen gesodemieter met de telefoon/fax wil, blijf dan met je vaste aansluiting bij KPN en ga opzoek naar een goedkoop internet abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:38:
Ook iemand ervaring met Pilmo in Limburg?
Wel in Overijssel. Ik kan je één ding vertellen: weet waaraan je begint!

Eerder in dit topic heb ik de ellende met pilmo al gepost, en dat was een hele lijst met ergernissen :(

Maar gelukkig is voor ons het einde van deze kwelling al in zicht, April. Dan kunnen we het opzeggen, dan zit ons jaarcontract erop :*)

Telefonie is na circa 8 maanden nog steeds waardeloos. Internet heeft zo zijn ups en downs in snelheid, met name de dns servers laten het wel eens afweten. Ping is bijna altijd slecht (niet extreem slecht, maar wel een stuk slechter dan @home.). Het feit dat je niet zelf mag bepalen welke VOIP apparatuur je mag gebruiken is zeer irritant, ze geven je gewoon je voip gegevens niet! Als je dan vraagt waarom dat zo is, komen ze met het volgende antwoord; "Om de kwaliteit van onze VOIP diensten te garanderen, verstrekken we geen voip inlog gegevens", kwaliteit, welke kwaliteit? :D En alsof dat nog niet genoeg is, is de behandeling van de helpdesk gewoon ronduit grof. Laat staan dat ik eens 2 dagen zonder internet heb gezeten omdat ze me spontaan op "suspend" hadden gezet (administratief probleem dus), waarna ik ook nog eens beschuldigd werd dat ik servers zou draaien :D (waar dus niets van waar is).

Twee weken later werd een vriend van me met pilmo ook in suspend gezet 8)7

Op dit moment wil ik mijn telefoonnummer weer overzetten naar het betrouwbare kpn. Dan maar weer gewone telefonie ernaast. Wat internet betreft kan ik het nog wel even tot april uithouden, wanneer we weer willen overstappen op @home, waar we de 5 á 6 jaar ervoor goede ervaringen mee hadden. (prijs was onze enige reden om over te stappen op pilmo, scheelde gauw 30 per maand in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op oude berichten, maar ik vond het toch het reageren waard:
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:18:
Zo zie je maar weer dat commerciele partijen ook glasvezel kunnen leveren via bestaande netwerken, zonder dat daarbij de lokale overheid hoeft te investeren.
Pilmo is onderdeel van bbned dat het netwerk in A'dam (Citynet) exploiteert, wat dus voor een deel door de gemeente gefinancieerd wordt. Daarbij doen ze nog wat kleine projectjes in andere omgevingen, maar die stellen niet veel voor op dit moment qua omvang.
DaannO schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:14:
Ziet er erg net uit! Kleine opmerking: Het modem -> De modem :)
Van Dale:
mo·dem (het, de ~ (m.), ~s)
1 in- of extern apparaat dat digitale signalen omzet in analoge (moduleert) en vice versa bij ontvangst reconstrueert (demoduleert), zodat computers over telefoonlijnen met elkaar kunnen communiceren

Het kan dus beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03-2022
Hoi,

Sinds 2 maanden ook pilmo, alleen nog steeds geen pilmo modem mogen ontvangen, en dat terwijl ze wel mijn lijn te vroeg (> 3mnd) hebben overgenomen van speedlinq.

Qua stabiliteit en snelheid van internet tot op heden wel tevreden, alleen nu wil ik nog VOIP aan de praat krijgen, alleen de sip gegevens....

Ik zie in de postings terug van gebruik "rac-on" dat er een half jaar na augustus een uitbreiding zou plaats vinden in hun serverpark, waardoor deze gegevens wel beschikbaar komen... Weet iemand of er nog steeds voortgang in zit? Ik wil juist mijn eigen Draytek modem blijven gebruiken, deze is tenminste goed in te stellen en beschikt over wifi. Het verbaast me dat Pilmo eigenlijk weinig keus bied aan modems die ze evt tegen meerprijs willen/kunnen leveren..

Al met al puur internet prijstechnisch tevreden, maar over telefonie kan ik dus geen uitspraak over doen..
Ik zal proberen die ritstele settings in te stellen, en kijken of dat werkt.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:17:
[...]

Ik woon ook in Pijnacker en zit circa 958 meter van de centrale (http://speedtest.bbned.nl)
Op 8 october had ik volgens de speedtest van BBNED 5491.7 kbps
Op 30 december heb ik volgens dezelfde speedtest 1793.8 kbps

Het wordt tijd om Pilmo vaarwel te zeggen...
Veel ruis bij het bellen en een lage snelheid ondanks dat ik betaal voor 8 Mb.
Snelheid is nu > 6500 kbps. Jammer alleen dat de helpdesk geen reactie heeft gegeven op mijn ticket dat het weer in order is. De "U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie." als je een probleem aanmeldt via de website lijkt niet te kloppen.

Telefoon kwaliteit is nog steeds een stuk minder dan KPN. Het geluid is zachter en doffer. Als het geluid weer normale (KPN) kwaliteit zou zijn dan denk ik dat de ruis niet meer opvalt. Helaas ook hierop nog geen reactie van Pilmo ontvangen...

Vraag: is het mogelijk gewoon normaal dat bellen via IP zachter en doffer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:08:

Update: nog steeds niet vrijgegeven door Pilmo. Ze blijven de schuld afschuiven op KPN en BBNed. Ik heb hier ZOVEEL spijt van dat ik met deze club in zee ben gegaan. Neem deze tip echt serieus: als je een goede provider hebt - BLIJF ERBIJ! Het is die paar euro maandelijkse besparing NOOIT waard. Ik heb nu al sinds aug 06 geen internet dankzij die amateurs van Pilmo. Zorg dat je nooit te maken krijgt met die oplichters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb sinds vandaag weer een nieuwe modem gekregen van pilmo (oude was defect) de copperjet 1616-2P dezelfde als ik al had, ik heb hem aangesloten en internet doet het foutloos, maar mijn telefonie ligt er nog steeds uit. Het Phone1 lampje blijft knipperen en connect nog steeds niet.

de manier van aansluiting heb gedaan zoals de installatie cd-rom voorschrijft:
Vanuit de muur in splitter-line ingang, dan een lijn vanuit de telefoon uitgang in de A-plug de modemstekker in de B-Plug, die voeg je dan weer samen dus (nadat je ze uit elkaar hebt gehaald, zou niet kunnen bedenken welk nut splitten en samenvoegen na elkaar heeft).
die uitgang naar de adsl plugin gedaan. Dan een kabel van Phone1 plug modem naar telefoon zelf.
Na 15 minuten zou hij het doen, 2 uur later knipperde hij even vrolijk nog,factory reset gedaan, quick start gedaan, recovery tool gebruikt met dan de factory default. Allemaal geen nut, internet doet het nog maar de rest blijft niet werken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Edit: Ik heb de pilmo gebeld op hun servicenummer waarbij de medewerker me heel leuk vertelde dat de instellingen nog overgezet moesten worden zodat ik dus mijn informatie van de pilmo kreeg. Na dit moest ik 10 minuten unpluggen en weer alles inpluggen. Dit werkte, ik kreeg geen toegang meer tot de admin login/password en moest gebruik maken van de user/user login. Dit is dus duidelijk de nieuwste firmware die op je copperjet gezet wordt, gelukkig werkt de telefonie weer helemaal en nu zelfs zonder ruis/echo/delay oftewel perfect, alleen nu de nummerweergave naar buiten nog (blijft een vaag nummer en niet ons regionale nummer)

Oftewel oplossing lag ver weg in de Pilmo Helpdesk en ik ben weer blij :+

[ Voor 26% gewijzigd door Highlandd op 02-02-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dondorp schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:32:
alleen nu de nummerweergave naar buiten nog (blijft een vaag nummer en niet ons regionale nummer)
Bij ons werkt de nummer weergave naar buiten wel correct; ons oude KPN nummer is zichtbaar.
Ik heb ooit een keer iets in mijn.pilmo.nl ingesteld over nummer weergave (Telefonie -> Opties -> Nummer weergave).

Is de nummer portering van KPN naar Pilmo al rond? Mogelijk zie je nu nog je tijdelijke nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn mobile telefoon heb ik het nummer met de +31 ervoor staan. Dus bijvoorbeeld +31153600112 inplaats van 0153600112. Bel ik naar huis met het +31 nummer dan krijg ik geen verbinding, bel ik het 015 nummer dan krijg ik wel verbinding.

Het lijkt wel of Pilmo niet helemaal compatible is met KPN (waar +31 wel wordt begrepen). Of kan ik nu niet meer worden gebeld vanuit het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:19:
In mijn mobile telefoon heb ik het nummer met de +31 ervoor staan. Dus bijvoorbeeld +31153600112 inplaats van 0153600112. Bel ik naar huis met het +31 nummer dan krijg ik geen verbinding, bel ik het 015 nummer dan krijg ik wel verbinding.

Het lijkt wel of Pilmo niet helemaal compatible is met KPN (waar +31 wel wordt begrepen). Of kan ik nu niet meer worden gebeld vanuit het buitenland...
Zou zomaar kunnen. Wij kunnen (alweer) de afgelopen 2 dagen zeer slecht bellen, bijna nooit verbinding. Niet dat normaal gesproken de verbinding wel goed is, want dan is het ook slecht in kwaliteit.

Ik heb al zoveel rotzooi met pilmo meegemaakt, dat het mij niet verbaast dat je nu niet meer gebeld kan worden uit het buitenland :D Ik kijk uit naar de dag dat mijn abbonement afloopt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde net naar de helpdesk van Pilmo, om ff te checken wanneer ik aangesloten wordt op glasvezel en hoorde dat ze sinds kort de SIP gegevens vrijgeven, zodat je ook je eigen doosjes eraan kan hangen.

Relaxt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben tevreden over Pilmo. De problemen die ik had werden snel en adequaat opgelost.
Omdat ik moet portforwarden en draadloos wil, heb ik de verstrekte Copperjet in eerste instantie als modem uitgeschakeld en een Draytek 2600VG aan de directe telefoonlijn gehangen, zonder splitter gewoon rechtstreeks in het modem. De Copperjet via UTP aan de Draytek om te kunnen bellen. Met deze oplossing was internetten, portforwarding en draadloos snel en probleemloos. De telefoonkwaliteit was zo echter ver onder de maat. Enige tijd gezocht naar een oplossing hiervoor, maar niet gevonden.
Toen ik las dat Pilmo nu ook de SIP gegevens vrijgeeft, dus toch maar een kleine investering gedaan in de Draytek 2800VG. Met behulp van de Pilmo Helpdesk (via email) dit modem ingesteld voor VoIP en het werkt nu perfect. Goede, heldere geluidskwaliteit zonder storingen.
Het heeft mij in totaal 5 email gekost (hadden in 1e instantie een verkeerd nummer gegeven, waardoor ik via Abel bleek te bellen, maar niet gebeld kon worden) maar de service was goed en snel. Iedere mail van mij werd binnen een half uur beantwoord, de aangedragen oplossingen blijken goed te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRiZzY
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03-2022
Hi luitjes,
Heb even de hele topic gelezen en moet toch zeggen dat de meeste mensen zicht terrecht genaaid voelen. Punt moet wel gemaakt worden dat men Pilmo noemst als oorzaak van alle ergernissen en dit eigenlijk BBNed is.
Ik heb sinds begin 2002 via RitsTelecom Pilmo Gold (alleen telefonie) en had eigenlijk niets te klagen over de dienstverlening. Bellen of mailen en het wordt geregeld, maar sind overname vorig jaar door BBNed is alles alleen maar erop achteruit gegaan.
Helpdesk sucks. Zonder pardon afgesloten zonder melding vooraf (oh ja op een later toegevoegd mailadres, wat ik helemaal niet wilde hebben), Rare kosten zoals 99 euro bij verhuizen.... en een service die gewoon bout is.
Tuurlijk heb ik ook vroeger problemen gehad met de verbinding, maar het was net als internet in de beginfase. Je kon er tenminste over communiceren. Nu kost je dat enkel meer kopzorgen en geld.
En de strekking dat men voor het apparaat niets betaald klopt ook niet. Ik heb voor mijn apparaat 150 euries appart neer moeten tellen. Het minste wat men kan doen is die SIP gegevens vrijgeven.
Als ik verder kijk naar de problemen die mensen hebben met hun modem, dan hoop ik enkel dat de mijne (voicefinder) voorlopig niet de geest geeft. Want die rommel hoef ik echt niet.
En wat niet onder het jaarabonnement kunnen komen???
Je betaald alleen voor de geleverde dienst en niet voor een mogelijk te leveren dienst.
Bij wanprestatie kun je proberen het contract te stoppen.

Gelukkig dat ik nog de oude algemene voorwaarden heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeRiZzY schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:59:
Punt moet wel gemaakt worden dat men Pilmo noemst als oorzaak van alle ergernissen en dit eigenlijk BBNed is.
Mis. Pilmo is net zoals BBeyond een zelfstandige dochter. En dus net zo goed verantwoordelijk voor z'n eigen aanpak als andere BBNed-providers. ;)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRiZzY
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-03-2022
Tuurlijk, maar voor mij (als oud gebruiker) zie ik wel een groot verschil met vroeger en nu.
En daar baal ik van. Iemand heeft het beleid veranderd en dit komt over het algemeen van het moederbedrijf. Een dochteronderneming is enkel een juridische rechtsvorm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:03:
Ben tevreden over Pilmo. De problemen die ik had werden snel en adequaat opgelost.
Omdat ik moet portforwarden en draadloos wil, heb ik de verstrekte Copperjet in eerste instantie als modem uitgeschakeld en een Draytek 2600VG aan de directe telefoonlijn gehangen, zonder splitter gewoon rechtstreeks in het modem. De Copperjet via UTP aan de Draytek om te kunnen bellen. Met deze oplossing was internetten, portforwarding en draadloos snel en probleemloos. De telefoonkwaliteit was zo echter ver onder de maat. Enige tijd gezocht naar een oplossing hiervoor, maar niet gevonden.
Toen ik las dat Pilmo nu ook de SIP gegevens vrijgeeft, dus toch maar een kleine investering gedaan in de Draytek 2800VG. Met behulp van de Pilmo Helpdesk (via email) dit modem ingesteld voor VoIP en het werkt nu perfect. Goede, heldere geluidskwaliteit zonder storingen.
Het heeft mij in totaal 5 email gekost (hadden in 1e instantie een verkeerd nummer gegeven, waardoor ik via Abel bleek te bellen, maar niet gebeld kon worden) maar de service was goed en snel. Iedere mail van mij werd binnen een half uur beantwoord, de aangedragen oplossingen blijken goed te werken. :)
Ik heb inmiddels ook een Draytek 2800 VG modem aangeschaft en Pilmo heeft mij de SIP gegevens toegezonden. Hieraan heb ik echter niet voldoende. Pilmo is echter niet meer bereid mij te ondersteunen bij het instellen. Er zullen al wel teveel mensen aan de bel hebben getrokken.
Mijn vraag is dan ook: beste ]zad75455 ben jij bereid om je instellingen van het draytek modem via printscreens of iets dergelijks aan mij door te mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje is verzonden.
Groet,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:38:
Mailtje is verzonden.
Groet,
Ben
Helaas, ik heb niets ontvangen. Zou je het nog een keertje willen versturen naar k.gildhuis@live.nl
Helemaal te gek dat je me helpt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, nogmaals gedaan.
Het was verstuurd naar je HCC-account zoals hier vermeld.

Groet,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07
Ik ben Pilmo nu voor het eerst tegen gekomen bij een klant van mij, en ik moet zeggen dat ze een prima helpdesk hebben, altijd bereid te helpen zover ze kunnen.

Maar nu zit ik toch met een probleem. Mijn klant maakt gebruik van een vpn verbinding en extern bureaublad om zijn pc op de zaak over te nemen. De vpn verbinding werkt prima, maar extern bureaublad kan geen verbinding maken.
Nu dacht ik meteen aan poorten die niet openstaan, maar wanneer hij dit probeert via XS4ALL van de buren werkt alles prima. Nu heb ik contact gehad met Pilmo, en ze konden me verzekeren dat het probleem niet aan hun kant zit, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeRiZzY schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:57:
Een dochteronderneming is enkel een juridische rechtsvorm. ;)
Dat soort onzin moet je eens tegen de directie en het management roepen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote Smurf schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:51:
Ik ben Pilmo nu voor het eerst tegen gekomen bij een klant van mij, en ik moet zeggen dat ze een prima helpdesk hebben, altijd bereid te helpen zover ze kunnen.

Maar nu zit ik toch met een probleem. Mijn klant maakt gebruik van een vpn verbinding en extern bureaublad om zijn pc op de zaak over te nemen. De vpn verbinding werkt prima, maar extern bureaublad kan geen verbinding maken.
Nu dacht ik meteen aan poorten die niet openstaan, maar wanneer hij dit probeert via XS4ALL van de buren werkt alles prima. Nu heb ik contact gehad met Pilmo, en ze konden me verzekeren dat het probleem niet aan hun kant zit, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Het door Pilmo verstrekte modem kan geen portforwarden (iig niet simpel). Het gebruik van bijv. een Draytek modem/router lost dit probleem. Belt je klant ook via Pilmo dien je per mail de SIP gegevens van je klant bij Pilmo op te vragen en deze in de Draytek zetten.
Bij mij werkt dat perfect.
Groet,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:35:
[...]

Het door Pilmo verstrekte modem kan geen portforwarden (iig niet simpel). Het gebruik van bijv. een Draytek modem/router lost dit probleem. Belt je klant ook via Pilmo dien je per mail de SIP gegevens van je klant bij Pilmo op te vragen en deze in de Draytek zetten.
Bij mij werkt dat perfect.
Groet,
Ben
of je leest de startpost:
Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + Telefonie #1

Allied Data 1616 2p kan gewoon portforwarding hoor..

mbt Pilmo voor en na de overname door bbned; ik kan je vertellen dat geen van de oorspronkelijke medewerkers van het oude pilmo (destijd een produkt van Rits tele.com) meer iets te maken heeft met de nieuwe Pilmo dienst (een produkt van BBeyond). (@burne: pilmo is geen zelfstandig dochter maar een label van bbeyond). Heel goed mogelijk dus dat er dingen veranderd zijn in de dienstverlening, de klantgerichtheid of het beleid aldaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Racon.

Heb deze week een nieuw modem ontvangen. Als ik echer probeer een poortje open te zetten krijg de volgende mededeling: webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0
Ik heb de laptop met de rode crossed cable direct aan het modem als ik probeer de poortje te openen, maar het lukt niet.

Je vraagt je natuurlijk af waarom de Draytek er niet meer aan? Dit omdat mijn verbinding een knipperlicht is en ik alleen support krijg als het originele modem eraan hangt. Enkele malen per etmaal valt de verbinding weg (ik weet dat het in de centrale zit, want ten tijde van Versatel had ik enige tijd hetzelfde probleem), maar de helpdesk van Pilmo neemt dit niet voetstoots aan.
Nu ik niet kan portforwarden kan ik geen tv kijken omdat mijn satelietontvanger en server open poortjes moeten hebben. Kan jij zo beoordelen of ik toch nog iets verkeerd doe?

Dank voor je hulp,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:39:
Dank Racon.

Heb deze week een nieuw modem ontvangen. Als ik echer probeer een poortje open te zetten krijg de volgende mededeling: webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0
Ik heb de laptop met de rode crossed cable direct aan het modem als ik probeer de poortje te openen, maar het lukt niet.

Je vraagt je natuurlijk af waarom de Draytek er niet meer aan? Dit omdat mijn verbinding een knipperlicht is en ik alleen support krijg als het originele modem eraan hangt. Enkele malen per etmaal valt de verbinding weg (ik weet dat het in de centrale zit, want ten tijde van Versatel had ik enige tijd hetzelfde probleem), maar de helpdesk van Pilmo neemt dit niet voetstoots aan.
Nu ik niet kan portforwarden kan ik geen tv kijken omdat mijn satelietontvanger en server open poortjes moeten hebben. Kan jij zo beoordelen of ik toch nog iets verkeerd doe?

Dank voor je hulp,
Ben
hey,

ik raad je aan om het modem terug te zetten naar factory defaults. Vervolgens sluit je hem aan en wacht je +/- 30 minuten om er zeker van te zijn dat al je telefonieinstellingen correct zijn opgehaald van de server (herkenbaar door het groene vinkje bij telefonie op de status-pagina. Vervolgens zou je gewoon volgens de handleiding je portforward in moeten kunnen stellen. Doet dit voordat je enige andere wijziging doet (aan de firewall oid). Krijg je de error dan weer, dan kan je het beste gelijk even contact opnemen met allied-data, die hebben een erg goede support desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ander forum heb ik gelezen hoe je het admin password voor de Copperjet modem kunt achterhalen.

De copperjet slaat zijn wachtwoorden niet in hash vorm op, is enkel geencrypt.Je hoeft dus ook niet je modem te resetten om admin te worden:

1. Ga naar http://172.19.3.1/configu...t_user.html?ImUsers.admin
2. Log in met user/user
3. Bekijk de bron van de pagina
4. Zoek naar admin:password
5. Het admin wachtwoord staat vervolgens gewoon in de broncode bij Value="####"

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja en dan krijg ik een error page. Kun je ook vertellen van er inplaats van de ... moet komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:28:
Tja en dan krijg ik een error page. Kun je ook vertellen van er inplaats van de ... moet komen te staan?
Gokje: http://172.19.3.1/configu...t_user.html?ImUsers.admin

Da's niet aardig van ReAct. Zo eens proberen:
code:
1
http://172.19.3.1/configuration/auth_edit_user.html?ImUsers.admin

(die eerste link is wel klikbaar, maar wordt afgekort door react..)

[ Voor 26% gewijzigd door burne op 06-05-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke erg leuk allemaal, maar wat is het uiteindelijke doel hiervan?
Je kan niks extra's met het admin account.
burne schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:17:
[...]

Gokje: http://172.19.3.1/configu...t_user.html?ImUsers.admin

Da's niet aardig van ReAct. Zo eens proberen:
code:
1
http://172.19.3.1/configuration/auth_edit_user.html?ImUsers.admin

(die eerste link is wel klikbaar, maar wordt afgekort door react..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een FritzBox 7140
Ik heb zo te zien de nieuwste firmware er op staan.

Ik heb ADSL via Pilmo en dus ook VOiP via hun.

Nu het volgende.

Mijn internet doet het prima.
Alleen mijn telefonie wil niet werken.
Ik heb van Pilmo alle gegevens gekregen van SIP.
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.

Ook heb ik nog wat andere gegevens die ik nergens kan invoeren.

Zodoende wordt mijn telefoon nummer dus ook niet geregistreerd en kan ik niet bellen.

Iemand een idee ??

alvast bedankt

Buzzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:40:
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.
als je het poort nummer nergens hebt ingevuld, gaat het idd niet werken. Probeer het poortnummer eens achter je proxy en je registrar te zetten op deze manier:
code:
1
registrar:poortnummer

met een dubbele punt ertussen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Rac-on :

Je bent geweldig.

Ik wou je al een email gaan sturen om te vragen of jij meer wist toevallig en zag dat je gereageerd had.

Jouw oplossing werkt !!
Thanks!

ik merk alleen nog wel dat mijn internet verbinding een paar keer per dag voor een x aantal seconden wegvalt en vanzelf weer terug komt.
Heb jij enig idee of dat aan Fritz ligt of aan Pilmo? heb zo'n vermoeden dat ik het tot voor kort met mijn copperjet 1616 ook had.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Deze vraag heb ik al eerder gestel maar er helaas nooit een antwoord op gekregen, vandaar dat ik het nogmaar een keer probeer.

Inmiddels hebbben we hier thuis al meer dan een jaar Pilmo Totaal ADSL inc. telefonie. Nu hebben we een analoge telefooncentrale die is aangesloten op de telefoonlijn van Pilmo. Deze telefooncentrale hadden we voorheen ook toen we nog een aansluiting hadden bij KPN (analoog). Sinds we de telefooncentrale (Siemens) gebruiken i.c.m. Pilmo werken sommige telefoons bij inkomende gesprekken niet of is het geluid heel erg zacht.

Nu vraag ik mij af of de telefooncentrale vervangen moet worden naar een exemplaar met VOIP ondersteuning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een jaar bezitter van Pilmo, en nu heeft mijn modem het begeven. Een copperjet 1616. Ik vraag me nu af wat het verstandigst is, ik zit te aarzen naar een Draytek Vigor 2800VG , heeft hier iemand ervaring mee i.s.m. Pilmo ?

Stabiliteit van het internet?
Stabiliteit van de voip?

Klopt het dat Pilmo de gegevens verstrekt?

Misschien is het verstandig om Pilmo te bellen, misschien leveren ze gratis vervanging uit, maar een draytek heb ik vroeger mee gewerkt en dat is echt een topmodempje. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilmo levert je gratis een vervangend modem. Het defecte modem kun je na installatie van het nieuwe aan hun retourneren.
V.w.b. de Draytek modem: Pilmo levert je de gegevens per post als je hierom vraagt. Ik heb ze ook gehad.
Als je tevreden bent over de huidige kwaliteit van je verbinding zou ik gewoon weer een copperjet modem bij Pilmo aanvragen. Die Draytekmodems zijn niet goedkoop!
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit moet je zeker voor een Draytek 2800 VG gaan, die zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Pilmo glasvezel 30MB aangevraagd begin januari dit jaar. Pas op 5 oktober jl. is de aansluiting gerealiseerd door glasvezelfbedrijf Amsterdam. Twee geleden gebeld naar de helpdesk van Pilmo. Kreeg te horen dat ze niet wisten dat het kastje al was geplaatst omdat ik deze informatie niet aan hun heb doorgeven Werd hierdoor zeer geïrriteerd en boos en heb hun erop gewezen dat deze communicatielijn een zaak is tussen glasvezelbedrijf Amsterdan en Pilmo. Vervolgens werd me verteld dat ik door een monteur zal worden gebeld voor de verdere installatie en afronding. Wanneer wisten ze niet omdat er een grote achterstand is. Ik vermoed dat de afronding pas volgend jaar zal plaatsvinden. Advies: ga eerst na of de infrastructuur al ligt voordat je een keuze maakt. Ik was te optimistisch begin dit jaar voor de keuze van glasvezel omdat de planning per 1 april zou zijn. Op mijn laatste mail van 11 november heb ik nog een reactie gehad. Zijn waarschijnlijk zat van mij! Ik had ze ook nog gevraagd of ik nog van provider kon veranderen, maar dit was niet meer mogelijk. Gelukkig heb ik maar een jaarcontract. Als de service/snelheid van de lijn/etc.. niet volgens afspraak wordt geleverd ben ik na een jaar weg bij Pilmo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
MVC schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:01:
Deze vraag heb ik al eerder gestel maar er helaas nooit een antwoord op gekregen, vandaar dat ik het nogmaar een keer probeer.

Inmiddels hebbben we hier thuis al meer dan een jaar Pilmo Totaal ADSL inc. telefonie. Nu hebben we een analoge telefooncentrale die is aangesloten op de telefoonlijn van Pilmo. Deze telefooncentrale hadden we voorheen ook toen we nog een aansluiting hadden bij KPN (analoog). Sinds we de telefooncentrale (Siemens) gebruiken i.c.m. Pilmo werken sommige telefoons bij inkomende gesprekken niet of is het geluid heel erg zacht.

Nu vraag ik mij af of de telefooncentrale vervangen moet worden naar een exemplaar met VOIP ondersteuning ?
Klinkt meer alsof de aansluitfactor van je centrale te hoog is, wat op zich wel vreemd is aangezien centrales juist gebruikt worden om de aansluitfactor te omzeilen. Volgens mij zou aansluitfactor iets van maximaal 2 of 3 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
MVC schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:55:

Faxen over Voip is gaat inderdaad niet tot zeer slecht. Om te kunnen faxen over internet moet je beschikken over Foip (Fax over IP). Ook ik ben aangesloten bij Pilmo, het verzenden van een fax is me nog geen enkele keer gelukt ontvangen lukt wel altijd. Uiteraard had je ook zelf eerst moeten informeren bij Pilmo of faxen mogelijk was.
Ik gebruik Speedlinq bellen. wat gebruik maakt van het Pilmo sip-protocol (sip.ritstele.com:38383). Daarmee kan ik prima faxen verzenden, het ontvangen is me echter juist nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Vraagje, als ik Pilmo verhuis maar ze kunnen daar Pilmo niet leveren (er worden alleen BitStream lijnen aangeboden, maar daar levert Pilmo niet over). Moet ik dan tot einde contractperiode blijven betalen of wordt het abo onbonden omdat er niet geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Hallo,

Ik lees vandaag op de Pilmo website het volgende bericht:

Pilmo biedt haar diensten niet langer actief aan. Bestaande klanten zullen de support en service die u van Pilmo gewend bent blijven ontvangen. Nieuwe klanten verwijzen wij graag door naar het portfolio van Alice.

Wat ik me nu afvraag:

- Gelden voor Pilmo klanten nu dezelfde voorwaarden als Alice klanten (bijv. maandelijks opzeggen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridian
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08-2017
richard-5 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:39:
[...]

Ben je lekker mee als je de firewall van de modem niet kan gebruiken. Dat juist een goede beveiliging voor alle rotzooi van buitenaf. Beter dan een firewall op je computer. Je kunt toch selectief poortjes open zetten die VOIP wel weer mogelijk maken of kan de geleverde modem dit niet ?
Dat kan inderdaad. Je moet een firewall policy aanmaken waarmee je alléén poort 5060 voor UDP openzet. De firewall zelf stel je in op 'default' qua beveiligingsniveau. Daarnaast kan je ook nog intrusion detection instellen (maar dat is waarschijnlijk een beetje overbodig).

Verder lees ik op verschillende fora dat het wordt afgeraden om 2 routers achter elkaar te hebben (bijvoorbeeld de Copperjet 1616-2P in 'Bridged service attach to the router' modus met daarachter een Linksys WRT54G. Volgens mij kan dit heel goed. Zelfs als je op het modem en de router en je pc een firewall hebt aan staan is dat nog geen probleem. Je moet voor sommige programma's alléén soms 2x poorten forwarden.

Ikzelf had eerder een Copperjet die volledig in 'Bridged' modus stond. Mijn Linksys router erachter (met een paar geforwarde poorten) zorgde er samen met mijn software firewall voor dat ik op internet volledig onzichtbaar was. Nu staat mijn modus dus in 'Router' modus en heb ik dus 2 routers achter elkaar met 2 firewalls + 1 software firewall. Het enige verschil is nu dat mijn router een WAN ip krijgt toegewezen door het modem ipv mijn ISP. Mijn modem krijgt het ISP IP. In snelheid merk ik geen verschil alléén moet ik nu naast poorten in de Linksys ook poorten in de Copperjet forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote Smurf schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:51:

Ik kan je zeggen dat ik thuis 2 pc's heb met een VPN verbinding naar mijn pc op het werk. Toen ik overging op van XS4all naar PILMO had ik veel problemen. Had ik al ingecalculeerd, maar vanaf het moment dat alle drie diensten werken (30 MB glasvezel, telefonie en tv) ben ik zeer content. De VPN verbinding is vrij stabiel en snel. Heb niets aan de instellingen gedaan bij de overgang van ADSL naar glasvezel. Wellicht de instellingen van de pc op het werk nader onder de loep nemen. Succes!

Verwijderd

Pilmo 30mbit glasvezel. Mijn ervaring is heel positief, jammer dat er geen topic is van Pilmo-glasvezelgebruikers in Rotterdam.

Ik vroeg me af of Pilmo native ipv6 ondersteunt.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:49:
Ik vroeg me af of Pilmo native ipv6 ondersteunt.
Nope.. (nog niet in ieder geval)
Pagina: 1 2 3 Laatste